Iemand ervaringen met de Sony KDL-48W605B? Of is het beter om voor iets meer geld voor de W8 series te gaan?
Ik heb de KDL-48W605B op mijn verlanglijst staan, ik ga 'm na de vakantie kopen (geen aanbiedingen tijdens het WK gezien helaas).
Als je op http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm kijkt, zijn ze erg lovend over o.a. het scherm. Ik doe dan de aanname dat de 48 hetzelfde is als de 40.
Als je geen 3D (en wat beeldverbetering) wilt is het volgens mij weinig geld voor een goede en grote TV!
Als je op http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm kijkt, zijn ze erg lovend over o.a. het scherm. Ik doe dan de aanname dat de 48 hetzelfde is als de 40.
Als je geen 3D (en wat beeldverbetering) wilt is het volgens mij weinig geld voor een goede en grote TV!
Trotse vader!
Heb nu de Smit CAM Module voor CI+ en nog steeds hetzelfde probleem.beantherio schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:35:
[...]
Als je CI+ module wat ouder is dan kan het zijn dat ie niet meer werkt op je (nieuwe) Bravia. Hoe het nou precies zit weet ik niet maar de huidige Sony toestellen lijken enkel de nieuwe CI+ 1.3 modules te accepteren. Ik liep ook tegen dit probleem aan en pas na het gebruik van zo'n nieuwe module werkte alles weer.

Edit:
Net contact gehad met Sony Support. (De persoon aan de lijn had overigens zeer belabberde kennis van zaken, dat terzijde.

2009!

[ Voor 41% gewijzigd door Techno Overlord op 22-07-2014 13:27 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik heb een 50W805B en alle versies CI+ modules ( v1.1 v1.2 en v1.3 ) doen het daar gewoon in, zelf getest.
Mijn werk methode was:
- Laatste versie van TV software installeren
- TV Geheel factory resetten ( iets van: Menu > Systeem > Algemeen > Fabrieks settings terugzetten ).
- Als hij klaar is TV uitzetten.
- CI+ card uit de TV.
- TV aanzetten en de gehele installatie opnieuw doorlopen en afronden. Daarna staat de TV op NED1 HD.
- Daarna de TV uitzetten, CI+ module + smartcard plaatsen en dan de TV aanzetten en even rustig wachten.
Als het goed is ( is bij mij bij elke CI+ module gebeurt ) wordt de nieuwe versie voor oude modules ( V 1.1 en V1.2 ) dan vanzelf doorgepushed. Geef dit dus even de tijd. Je krijgt daarna nog 1 x een CI+ error maar daarna blijft hij het gewoon doen. Daarna kan je gewoon TV kijken van Ziggo/UPC. Het zou wel vreemd zijn als niet iederen TV zo zou werken.. Misschien helpt het jullie.
Wil je interactief en on-demand van Ziggo kunnen bedienen via de rode knop van je AB moet je een CI+ V1.3 module aanschaffen. De installatie van deze module werkt op exact dezelfde manier zoals ik hierboven heb omschreven. Ook hierbij heb je even geduld nodig.... Dit neemt de 1e keer gewoon tijd in beslag.
Het merk van de CI+ V1.3 module is niet van belang als het maar V1.3 is. Ik heb de mijne in de goedkoopste webshop gekocht (naam even ontschoten).
Mijn werk methode was:
- TV Geheel factory resetten ( iets van: Menu > Systeem > Algemeen > Fabrieks settings terugzetten ).
- CI+ card uit de TV.
- TV aanzetten en de gehele installatie opnieuw doorlopen en afronden. Daarna staat de TV op NED1 HD.
- Daarna de TV uitzetten, CI+ module + smartcard plaatsen en dan de TV aanzetten en even rustig wachten.
Als het goed is ( is bij mij bij elke CI+ module gebeurt ) wordt de nieuwe versie voor oude modules ( V 1.1 en V1.2 ) dan vanzelf doorgepushed. Geef dit dus even de tijd. Je krijgt daarna nog 1 x een CI+ error maar daarna blijft hij het gewoon doen. Daarna kan je gewoon TV kijken van Ziggo/UPC. Het zou wel vreemd zijn als niet iederen TV zo zou werken.. Misschien helpt het jullie.
Wil je interactief en on-demand van Ziggo kunnen bedienen via de rode knop van je AB moet je een CI+ V1.3 module aanschaffen. De installatie van deze module werkt op exact dezelfde manier zoals ik hierboven heb omschreven. Ook hierbij heb je even geduld nodig.... Dit neemt de 1e keer gewoon tijd in beslag.
Het merk van de CI+ V1.3 module is niet van belang als het maar V1.3 is. Ik heb de mijne in de goedkoopste webshop gekocht (naam even ontschoten).
[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 22-07-2014 15:22 ]
Smit levert ze al 8 maanden niet meer, maar prima dat je erachter bent gekomenTechno Overlord schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:44:
[...]
Heb nu de Smit CAM Module voor CI+ en nog steeds hetzelfde probleem.Ik ga contact opnemen met Sony Support.
[ Voor 7% gewijzigd door Bever! op 22-07-2014 15:31 ]
Sinds gisteren de trotse bezitter van een KDL48-W605B
Tot nu toe erg tevreden met het toestel.
Enkel de voet vind ik niet erg stabiel en daarom wilde ik heb op de wand monteren.
Op verschillende websites heb ik gelezen dat dit met de voet van de tv mogelijk was.
Quote van plattetvdiscounter "Hang je de Sony KDL-48W605 op?
Wil je de Sony KDL-48W605 graag aan de muur hangen? Dat kan met de speciaal ontworpen voet! Je hebt dus geen aparte muurbeugel nodig om de televisie op te hangen"
Bron : http://www.plattetvdiscou...6-49-inch/sony-kdl-48w605
Nu zit er in de doos niets bij waarmee dit mogelijk is!
Hebben jullie hier misschien ervaring mee? kan ik een steun gaan reclameren?
Tot nu toe erg tevreden met het toestel.
Enkel de voet vind ik niet erg stabiel en daarom wilde ik heb op de wand monteren.
Op verschillende websites heb ik gelezen dat dit met de voet van de tv mogelijk was.
Quote van plattetvdiscounter "Hang je de Sony KDL-48W605 op?
Wil je de Sony KDL-48W605 graag aan de muur hangen? Dat kan met de speciaal ontworpen voet! Je hebt dus geen aparte muurbeugel nodig om de televisie op te hangen"
Bron : http://www.plattetvdiscou...6-49-inch/sony-kdl-48w605
Nu zit er in de doos niets bij waarmee dit mogelijk is!
Hebben jullie hier misschien ervaring mee? kan ik een steun gaan reclameren?
Ik vraag me alleen af hoeveel verschil is met de W8 serie (50") qua beeldTH0R schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:48:
Ik heb de KDL-48W605B op mijn verlanglijst staan, ik ga 'm na de vakantie kopen (geen aanbiedingen tijdens het WK gezien helaas).
De w805 heeft in 50 inch een 100hz panel. Dus de mogelijkheid om een vloeiender beeld te maken en een hogere bewegingsresolutie vast te houden.
Verwijderd
Inmiddels ook een nieuwe TV aangeschaft, na veel bestuderen gekozen voor de Sony 50W828B. Besteld bij Plattetv.nl en kon hem voor 825 euro mee krijgen wat me een prima prijs leek. Zoals met wel meer modellen daar niet direct leverbaar (3-4 dagen) maar dat geduld is nog wel op te brengen.
Lijkt mij in ieder geval qua prijs-kwaliteit één van de betere TV's die ik kon kopen rond dat bedrag.
Lijkt mij in ieder geval qua prijs-kwaliteit één van de betere TV's die ik kon kopen rond dat bedrag.
Heeft iemand al verteld dat jij geweldig bezig bent? Het werkt! Ik kreeg na jou stappen doorlopen te hebben nog 1x een CI+ error. TV uitgezet en weer aan en toen startte het authenticatie proces opnieuw. Daarna was ie voltooid. Hij is nu bezig met het downloaden van nieuwe software. Waarschijnlijk voor de CAM module want de tv was al up-to-date. Many thnx!!Postjuh schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:21:
Ik heb een 50W805B en alle versies CI+ modules ( v1.1 v1.2 en v1.3 ) doen het daar gewoon in, zelf getest.
Mijn werk methode was:
- CI+ card uit de TV.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Sinds de update van de TV sideview app gaat het connecten met de TV een stuk sneller. Echt een aanrader nu.
Verwijderd
Verbeteringen bekend in de nieuwe firmware. 2 tuners zijn nu geactiveerd.
Naam: PKG2.193EUA
Releasedatum: 24/07/2014
Moet ik een update uitvoeren? Uw firmware is mogelijk al bijgewerkt, zeker als u een nieuw Bravia-televisiemodel hebt. Als u twijfelt, gaat u als volgt te werk om te kijken welke versie van de firmware u hebt
Voordelen en verbeteringen:
This software version improves the user experience while using Network Applications and the TV performance when connected to other devices
Adds the Twin Tuner function, which allows you to watch and record two channels at the same time where your service operator permits it. - Want to know more? Check our Twin Tuner Frequently Asked Questions
Beperkingen: enkel voor gebruik met in Europa verkochte televisies. Niet alle modellen worden in alle landen verkocht.
Moet ik een update uitvoeren? Uw firmware is mogelijk al bijgewerkt, zeker als u een nieuw Bravia-televisiemodel hebt. Als u twijfelt, gaat u als volgt te werk om te kijken welke versie van de firmware u hebt
This software version improves the user experience while using Network Applications and the TV performance when connected to other devices
Adds the Twin Tuner function, which allows you to watch and record two channels at the same time where your service operator permits it. - Want to know more? Check our Twin Tuner Frequently Asked Questions
Beperkingen: enkel voor gebruik met in Europa verkochte televisies. Niet alle modellen worden in alle landen verkocht.
Heb je de TV online besteld?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:13:
Inmiddels ook een nieuwe TV aangeschaft, na veel bestuderen gekozen voor de Sony 50W828B. Besteld bij Plattetv.nl en kon hem voor 825 euro mee krijgen wat me een prima prijs leek. Zoals met wel meer modellen daar niet direct leverbaar (3-4 dagen) maar dat geduld is nog wel op te brengen.
Verwijderd
Klopt ja. Gewoon in de chat aangegeven dat ik hem goedkoper wilde en toen kwamen ze met een bod (849) en ik heb aangeven dat het vast nog wel iets goedkoper kon. 825 geworden dus.
Wordt nu door hun besteld, zou zo'n 3-4 werkdagen duren dus ik verwacht hem begin komende week wel binnen.
Nu alleen even rondkijken voor een optie qua geluid. Ook dat kan wel een update gebruiken (PC speakers momenteel) dacht ik zo.
€175 goedkoper dan het bedrag waar die voor te koop staat. Netjes!Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:22:
[...]
Klopt ja. Gewoon in de chat aangegeven dat ik hem goedkoper wilde en toen kwamen ze met een bod (849) en ik heb aangeven dat het vast nog wel iets goedkoper kon. 825 geworden dus.![]()
Wordt nu door hun besteld, zou zo'n 3-4 werkdagen duren dus ik verwacht hem begin komende week wel binnen.
Nu alleen even rondkijken voor een optie qua geluid. Ook dat kan wel een update gebruiken (PC speakers momenteel) dacht ik zo.
Ik wil een 42" lcd waar ik op ga gamen (50" is eigenlijk te groot). Mn oog is gevallen op de 42W706B die bij de mediamarkt een zeer mooi beeld wist te produceren. Het paneel is echter maar 50 hz en de PS4 produceert bij de meeste games 60 fps. De 42W815B (700eu bij MediaMarkt), 42W829B en 42W828B hebben wel een 100 hz paneel maar hebben ook een meerprijs van minstens ~150/200 euro. Daarnaast zijn die laatste 2 nauwelijks te krijgen. Ga ik het veschil tussen 50 en 100hz merken als ik enkel game op de tv? Ik ga echt alleen gamen op de tv en misschien af en toe een filmpje via de pc. De 800 serie vind ik in dat opzicht eigenlijk zonde van het geld want 3D ga ik niet gebruiken.
Ik heb daarnaast de 40W605B in de pricewatch gezien waarbij vermeld staat dat het een 60hz paneel heeft. Klopt dat wel? De geoptimaliseerde refresh rate ligt bij dat model op 200 hz wat vreemd is lijkt me want een 60 hz signaal wordt toch naar 240 hz geoptimaliseerd ipv naar 200? Ik heb gezocht maar kan er geen bevestiging van vinden online. Ik heb daarnaast ook gelezen (ik weet niet meer waar) dat bij de 40W605B de Motion techniek niet uit te zetten is. Betekent dat, dat het ook aan blijft staan in Game mode? Als klap op de vuurpijl stelt de review van HDtvtest dat er geen motion flow aanwezig is op dit model terwijl de sony site zegt van wel.
Verwarrende bezigheid, een nieuwe tv uitzoeken. Inzicht van Sony veteranen wordt zeer gewaardeerd.
Edit: waarschijnlijk begrijp ik dat hele motion gebeuren gewoon niet goed. In de HDtvtest van de 42W705B staat ook dat er geen motionflow aanwezig is bij dat model terwijl de sony site dat tegenspreekt. Is er iemand die dat kan ophelderen?
Ik heb daarnaast de 40W605B in de pricewatch gezien waarbij vermeld staat dat het een 60hz paneel heeft. Klopt dat wel? De geoptimaliseerde refresh rate ligt bij dat model op 200 hz wat vreemd is lijkt me want een 60 hz signaal wordt toch naar 240 hz geoptimaliseerd ipv naar 200? Ik heb gezocht maar kan er geen bevestiging van vinden online. Ik heb daarnaast ook gelezen (ik weet niet meer waar) dat bij de 40W605B de Motion techniek niet uit te zetten is. Betekent dat, dat het ook aan blijft staan in Game mode? Als klap op de vuurpijl stelt de review van HDtvtest dat er geen motion flow aanwezig is op dit model terwijl de sony site zegt van wel.
Verwarrende bezigheid, een nieuwe tv uitzoeken. Inzicht van Sony veteranen wordt zeer gewaardeerd.
Edit: waarschijnlijk begrijp ik dat hele motion gebeuren gewoon niet goed. In de HDtvtest van de 42W705B staat ook dat er geen motionflow aanwezig is bij dat model terwijl de sony site dat tegenspreekt. Is er iemand die dat kan ophelderen?
[ Voor 9% gewijzigd door M_Aurelius op 25-07-2014 09:06 ]
Heb sinds kort een 42w828B.
allereerst een fantastische televisie los van het algemene beeld is hij echt geweldig in combinatie met een console.
wat ik wil weten is of ik ook CI+ kan nemen voor deze tv en of als ik een 2de hands CI+ bijvoorbeeld 1.2 neem ook gewoon werkt op de tv wie heeft met deze type tv deze combinaties goed werkend?
allereerst een fantastische televisie los van het algemene beeld is hij echt geweldig in combinatie met een console.
wat ik wil weten is of ik ook CI+ kan nemen voor deze tv en of als ik een 2de hands CI+ bijvoorbeeld 1.2 neem ook gewoon werkt op de tv wie heeft met deze type tv deze combinaties goed werkend?
Sony KDL-50W805B voor 772,45 bij Intershop.nl.
(is alleen nog niet op voorraad)
Betrouwbare site?Groenevelden schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:36:
Sony KDL-50W805B voor 772,45 bij Intershop.nl.
Kijk hier maar. Is wisselend.
Zelf heb ik onder rembours besteld, kost bijna 8 euro. Vind ik dan wel weer zo veilig.
Ze hebben hem trouwens weer op voorraad.
Hoeveel ms is de lag eigenlijk bij deze TV?Groenevelden schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:11:
[...]
Kijk hier maar. Is wisselend.
Zelf heb ik onder rembours besteld, kost bijna 8 euro. Vind ik dan wel weer zo veilig.
Ze hebben hem trouwens weer op voorraad.
"Motion flow" op de 200Hz tv's is eigenlijk de "LED Motion", en als het goed is kan je dat gewoon uitzetten (dat LED motion). Alhoewel, Sony claimt dat de MotionFlow altijd aan staat alleen volgens onderstaande doet het eigenlijk niks:M_Aurelius schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:49:
Ik wil een 42" lcd waar ik op ga gamen (50" is eigenlijk te groot). Mn oog is gevallen op de 42W706B die bij de mediamarkt een zeer mooi beeld wist te produceren. Het paneel is echter maar 50 hz en de PS4 produceert bij de meeste games 60 fps. De 42W815B (700eu bij MediaMarkt), 42W829B en 42W828B hebben wel een 100 hz paneel maar hebben ook een meerprijs van minstens ~150/200 euro. Daarnaast zijn die laatste 2 nauwelijks te krijgen. Ga ik het veschil tussen 50 en 100hz merken als ik enkel game op de tv? Ik ga echt alleen gamen op de tv en misschien af en toe een filmpje via de pc. De 800 serie vind ik in dat opzicht eigenlijk zonde van het geld want 3D ga ik niet gebruiken.
http://www.hdtvtest.co.uk...dl42w653-201308113237.htmThe KDL42W653A is advertised by Sony as featuring Motionflow XR 200Hz, but it’s important to understand that this is simply a figure for marketing purposes (similar to Samsung’s Clear Motion Rate or LG’s TruMotion), rather than the true refresh rate of the TV. Running our reference motion resolution test pattern (Chapter 31 in the FPD Benchmark Software disc) on the Bravia W65 returned a result of 300 which is what we would expect natively from an LCD panel without the help of MCFI (motion-compensated frame interpolation).
Interestingly, the Sony W653 doesn’t have any [Motionflow] control available in its user menu, but does offer an [LED Motion Mode] option which activates backlight scanning on the television. When enabled, motion resolution jumped to 1080 (the maximum value possible in the FPD Benchmark test pattern), but three undesirable side effects ensued: a drop in luminance; increased flicker that was especially noticeable on bright scenes; and double ghosted image on moving objects. In other words, although [LED Motion Mode] significantly reduced motion blur, it came with several shortcomings which made it pretty much unusable in our opinion. Your mileage may vary.
Uit een andere discussie (maar dat zou dan niet uit moeten maken voor bovenstaande test aangezien het of op standaard stond of film/cinema):
Je zou dan ook aan de 605B kunnen denken ipv de 705/6B (of wel iets met 100hz paneel zoeken, van vorig jaar misschien)The Motionflow is always on and cannot be switched off however, the Motionflow is disabled on this series when Scene Select is set either to Photo, Game or Graphics mode.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 25-07-2014 17:47 ]
Ik ben me al een tijd aan het orienteren voor een vervanging van m'n 7-jaar oude Samsung (32inch geloof ik, als het niet kleiner is).
Ben uiteindelijk uitgekomen op de Sony KDL-42W805B (eerst de W805A, maar toen werd de nieuwe lineup gepresenteerd en werd het dus de
Maar nu zie ik hier ook de W828/829 aanbevolen staan. Heb net de hele lijst met specificaties doorgekeken op de site van Sony, maar kan totaal geen verschil vinden - enige is dat de Motionflow geen 200Hz is maar 300/400Hz.
Weet alleen niet wat dat betekend. Is meer altijd beter? Is dat verschil merkbaar als je tv kijkt, films kijkt en/of gamed? Ik wil er m'n PS4 op gaan aansluiten.
Update:
Zie net dat de W828B 100,- duurder is. Dus vraag me echt af of alleen het verschil in Hz het zoveel duurder kan maken. Dat is bijna 1/6e meerprijs. Is dat het waard?
Ben uiteindelijk uitgekomen op de Sony KDL-42W805B (eerst de W805A, maar toen werd de nieuwe lineup gepresenteerd en werd het dus de
Maar nu zie ik hier ook de W828/829 aanbevolen staan. Heb net de hele lijst met specificaties doorgekeken op de site van Sony, maar kan totaal geen verschil vinden - enige is dat de Motionflow geen 200Hz is maar 300/400Hz.
Weet alleen niet wat dat betekend. Is meer altijd beter? Is dat verschil merkbaar als je tv kijkt, films kijkt en/of gamed? Ik wil er m'n PS4 op gaan aansluiten.
Update:
Zie net dat de W828B 100,- duurder is. Dus vraag me echt af of alleen het verschil in Hz het zoveel duurder kan maken. Dat is bijna 1/6e meerprijs. Is dat het waard?
[ Voor 11% gewijzigd door Skar op 26-07-2014 11:02 ]
Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Dank voor je uitgebreide reactie. Afgaande op de review van HDtvtest en het showmodel bij BCC & mediamarkt ga ik denk ik voor de 705b gezien de lage inputlag en mooier beeld tov de 605b. Ik vind het hele motion flow verhaal nog steeds onduidelijk. Ik ga vandaag even naar de winkel om te zien of het inderdaad uit te zetten is.apis29 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:25:
[...]
"Motion flow" op de 200Hz tv's is eigenlijk de "LED Motion", en als het goed is kan je dat gewoon uitzetten (dat LED motion). Alhoewel, Sony claimt dat de MotionFlow altijd aan staat alleen volgens onderstaande doet het eigenlijk niks:
[...]
http://www.hdtvtest.co.uk...dl42w653-201308113237.htm
Uit een andere discussie (maar dat zou dan niet uit moeten maken voor bovenstaande test aangezien het of op standaard stond of film/cinema):
[...]
Je zou dan ook aan de 605B kunnen denken ipv de 705/6B (of wel iets met 100hz paneel zoeken, van vorig jaar misschien)
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm
Wat de reviewers onder MotionFlow verstaan is die frame interpolatie (extra frames invoegen) om het beeld vloeiender te laten verlopen; maar volgens de metingen gebeurt er niks bijzonders t.o.v. een scherm met MotionFlow uit dus concluderen ze dat er gewoon geen werkende/effectieve MotionFlow in zit.
Wanneer LED Motion aangezet wordt gebeurt er wel wat volgens de metingen en zou je dat als de eigenlijke MotionFlow kunnen zien al werkt het anders (bij LED Motion worden zwarte frames ingevoegd om het vloeiender te laten verlopen ipv gerenderde frames op basis van de twee opvolgende echte frames)
Lagere input lag had ik idd nog niet naar gekeken tussen de 605 en 705/6 maar wist nog wel dat ze allebei laag genoeg waren (voor mij iig), maar hoe lager hoe beter
Was gevraagd een tv uit te zoeken voor m'n oom vandaar dus de laatste dagen/weken veel reviews gelezen. Jammer dat de 700 serie lastig/niet te krijgen is hier in grotere maten; keus is uiteindelijk de Samsung UE48H6400 geworden bij een lokale winkel (Samsung ook vanwege zijn bekendheid/ vertrouwdheid met Samsung, betere Smart TV en als "bonus" de handige Smart remote die ze wel kunnen gebruiken bij de Youtube app). Andere mededinger was de 50W805/815/828B ... (of nog Samsung 48H6410/6670)
Ik heb de 50W805 met 400 Hz met een 100 Hz paneel en gebruik eigenlijk alleen motionflow uit, standaard of vloeiend. Zet je motionflow op Helder, Helder plus of uitleg vind ik het beeld veel te donker. Het beste is dus om te kijken hoeveel Hz het paneel is van de tv. verder bevalt deze tv mij prima en het is een ideale tv om op te gamen. Als je een fancy remote wil kan je de smart remote van sony aanschaffen kost wel iets van €50 euro geloof ik.
Ik heb een 42W829B, nu wil ik een surround set erbij kopen. Deze TV heeft jammer genoeg een lage voet (incl. TV rand 7 cm hoog), wat voor problemen zorgt met de center speaker (ik wil de TV niet aan de muur hangen). Kan ik de center achter de TV plaatsen? Of heeft iemand een andere oplossing (die hij zelf gebruikt).
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Kijk, nu is het helder. Ik ga het hele HDtvtest stuk nog een keer lezen met jouw uitleg in mn achterhoofd
Een vriend van me gebruikt zo'n houten plankje van Ikea (geen idee hoe het heet) om de tv iets hoger te plaatsen en heeft daar dan z'n front speaker voor gezet. Niet de mooitste oplossing in mijn ogen maar het werkt wel.fritske23 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:58:
Ik heb een 42W829B, nu wil ik een surround set erbij kopen. Deze TV heeft jammer genoeg een lage voet (incl. TV rand 7 cm hoog), wat voor problemen zorgt met de center speaker (ik wil de TV niet aan de muur hangen). Kan ik de center achter de TV plaatsen? Of heeft iemand een andere oplossing (die hij zelf gebruikt).
Alvast bedankt
"PlĂĄnkea" is idd wel een simpele oplossing en met die speaker ervoor misschien wel uit beeld als ie groot genoeg is
. Heb zelf de taal op engels met gewoon Clear, etc. (heb een ouder model die geen "Uitleg" stand heeft maar bij de engelse heet dat Impulse) . Via DVB-C krijg ik zo goed als alleen SD zenders en heb daar wel Clear ingesteld; via de set-top box wel veel HD zenders en las laatst dat je gewoon alles uit kan laten eigenlijk (bij HD kijken); had hem eerst wel ook op Clear/Helder, er zitten natuurlijk ook nog SD zenders bij. Deze heeft idd ook een 100hz paneel verder ...
Hier staat op tweakers nog wel een aardige samenvatting van de motionflow bij Sony: reviews: Sony W8: mooi om te kijken, mooi om te zien
En van de HDTV review van de 50W829:
Ja bij Helder, etc. wordt er eenzelfde soort effect als dat LED Motion toegevoegd/toegepast (dus zwarte frames ingevoegd) vandaar dat het beeld donkerder wordt. Is ook alleen "nodig" bij snel bewegende beelden zoals bijv. ijshockey. Op zich wel ironisch dat het naar Helder vertaald is terwijl het beeld donkerder wordtbejaim schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:08:
Ik heb de 50W805 met 400 Hz met een 100 Hz paneel en gebruik eigenlijk alleen motionflow uit, standaard of vloeiend. Zet je motionflow op Helder, Helder plus of uitleg vind ik het beeld veel te donker. Het beste is dus om te kijken hoeveel Hz het paneel is van de tv. verder bevalt deze tv mij prima en het is een ideale tv om op te gamen. Als je een fancy remote wil kan je de smart remote van sony aanschaffen kost wel iets van €50 euro geloof ik.
Hier staat op tweakers nog wel een aardige samenvatting van de motionflow bij Sony: reviews: Sony W8: mooi om te kijken, mooi om te zien
En van de HDTV review van de 50W829:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w829b-201403023650.htmMotion
This is one area where the Sony Bravia W82 trumps over the step-down W7 model, offering motion-compensated frame interpolation (MCFI) and black frame insertion (BFI) in various permutation and intensity through the supplied [Motionflow] control. Let’s go through the options one by one:A quick paragraph on [Motionflow] “Impulse“, whose black frame insertion algorithm we found to be less aggressive and more user-friendly than the [LED Motion Mode] implemented on the lower-end W705 series. The KDL50W829′s [Impulse] mode evinced less flicker and double image ghosting than the KDL42W705′s [LED Motion Mode], and we managed to extract a higher light output of 49 cd/m2 with [Backlight] and [Contrast] cranked up to “Max“. Sure, it’s still quite dim, but it’s usable for viewers who crave the clearest/ sharpest motion from an LCD.
- “Off”: Doesn’t apply any motion-boosting technology. Motion resolution 300 as determined via the horizontally scrolling lines pattern in Chapter 31 of the FPD Benchmark Software disc.
- “True Cinema”: Ensures native 24p playback for 1080p/24 material such as Blu-ray movies. Motion resolution stays the same at 300, since there’s no MCFI/ BFI involved.
- “Standard”: Pure MCFI. Doubles motion resolution to 600. Not advised.
- “Smooth”: Pure MCFI with stronger intensity, which introduces more interpolation artefacts even though motion resolution did not increase beyond 600. Avoid.
- “Clear”: MCFI with a small component of BFI. Few interpolation artefacts with a mild decrease in on-screen luminance. Motion resolution 1080. Good for daytime general use.
- “Clear Plus”: MCFI with a higher proportion of BFI. Even less interpolation artefacts, but picture is darker than “Clear“. Motion resolution 1080. Suitable for night-time general viewing.
- “Impulse”: Pure BFI. Motion resolution 1080. May be too dim for most usage.
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 27-07-2014 22:19 ]
Moet je een hd-kastje halen voor digitale TV of is zo'n cam module in je tv steken al genoeg? Na aansluiten van coax uiteraard
Graag gedaan.Techno Overlord schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:35:
[...]
Heeft iemand al verteld dat jij geweldig bezig bent? Het werkt! Ik kreeg na jou stappen doorlopen te hebben nog 1x een CI+ error. TV uitgezet en weer aan en toen startte het authenticatie proces opnieuw. Daarna was ie voltooid. Hij is nu bezig met het downloaden van nieuwe software. Waarschijnlijk voor de CAM module want de tv was al up-to-date. Many thnx!!
Leuke update. Is het toeval dat ik, sinds deze update, ook opeens de Pathe app tussen de apps in SEN zie staan of was deze al eerder toegevoegd? Ik ben hier trouwens wel heel blij mee. Geeft net even meer keuze dan het platform van ZiggoVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:01:
Verbeteringen bekend in de nieuwe firmware. 2 tuners zijn nu geactiveerd.
[ Voor 53% gewijzigd door Sumuhtsop op 28-07-2014 07:23 ]
Fritske ik heb de soundbar van sony zelf de ht-ct 370 deze is vanwege de hoogte achter de tv geplaatst maakt niets uit qua geluid.fritske23 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:58:
Alvast bedankt
echt fantastisch geluid komt er uit deze soundbar echt een aanrader voor wat deze kost!
andere optie is je tv op een plateau zetten van onegeveer 10 cm dan kan de soundbar er alsnog voor liggen!
Beste mensen,
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv. Het wordt een 55", en ik heb mijn oog laten vallen op de volgende twee modellen:
- Sony KDL-55W828B (W95 overweeg ik niet vanwege unaniem slechte reviews)
- Samsung UE55H7000
Ik gebruik mijn tv voornamelijk om gewoon tv te kijken, en zo nu en dan game ik er ook wel eens op. Vloeiend en scherpe beelden zijn voor mij dus erg belangrijk tijdens het tv kijken. Uit reviews van deze toestellen maak ik op dat ze beide top zijn. Is er echter toch een verschil te verwachten in beeldverwerkingskwaliteit tijdens tv uitzendingen? Verder heeft de Sony heeft een lagere input lag, wat natuurlijk mooi is.
Het prijsverschil tussen deze tv's is fors. De Samsung kost 2099 euro, terwijl de Sony via kieskeurig maximaal 1400 euro kan kosten.
Ik overweeg dus vooralsnog de Sony. Daarbij heb ik echter nog een laatste vraag:
- Is het scherm van de Sony mat of zit er een glasplaat voor? Ik heb de voorkeur voor het laatste, omdat het makkelijker schoon te maken is. (ben misschien beetje te voorzichtig)
Heb mij sinds gister pas voorgenomen een nieuwe tv aan te schaffen, dus heb nog geen kans gezien een winkel te bezoeken. Zie de laatste vraag dus niet gesteld uit luiheid
Alvast bedankt voor wie een eigen ervaring heeft!
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv. Het wordt een 55", en ik heb mijn oog laten vallen op de volgende twee modellen:
- Samsung UE55H7000
Ik gebruik mijn tv voornamelijk om gewoon tv te kijken, en zo nu en dan game ik er ook wel eens op. Vloeiend en scherpe beelden zijn voor mij dus erg belangrijk tijdens het tv kijken. Uit reviews van deze toestellen maak ik op dat ze beide top zijn. Is er echter toch een verschil te verwachten in beeldverwerkingskwaliteit tijdens tv uitzendingen? Verder heeft de Sony heeft een lagere input lag, wat natuurlijk mooi is.
Het prijsverschil tussen deze tv's is fors. De Samsung kost 2099 euro, terwijl de Sony via kieskeurig maximaal 1400 euro kan kosten.
Ik overweeg dus vooralsnog de Sony. Daarbij heb ik echter nog een laatste vraag:
- Is het scherm van de Sony mat of zit er een glasplaat voor? Ik heb de voorkeur voor het laatste, omdat het makkelijker schoon te maken is. (ben misschien beetje te voorzichtig)
Heb mij sinds gister pas voorgenomen een nieuwe tv aan te schaffen, dus heb nog geen kans gezien een winkel te bezoeken. Zie de laatste vraag dus niet gesteld uit luiheid
Ben nu ongeveer 1 maand in bezit van de Sony 55W828B. Gewoonweg een fantastisch beeld!balken07 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:26:
Beste mensen,
- Samsung UE55H7000
....................
Ik zeg doen!
been there, done that, bought the T-shirt
Ik ben zelf voor de W905a van vorig jaar gegaan aangezien deze nog net iets beter scoorde op beeldkwaliteit, anders was ik inderdaad ook voor een 828B/829B gegaan.
Dank voor je snelle antwoordguido09 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:18:
[...]
Ben nu ongeveer 1 maand in bezit van de Sony 55W828B. Gewoonweg een fantastisch beeld!
Ik zeg doen!
EDIT: Ik ga morgen maar eens in een winkel kijken

[ Voor 7% gewijzigd door balken07 op 28-07-2014 21:23 ]
Hij staat wel stabiel mits je er niet aankomt.
Dat komt vooral door de dunne beugel. Het scherm zelf is (gelukkig) totaal niet flexibel. De smalle rand vind ik zeer opmerkelijk klein vergeleken met onze oude 40" van 2006.
[ Voor 2% gewijzigd door guido09 op 28-07-2014 21:23 . Reden: typo's ]
been there, done that, bought the T-shirt
Ik ben zeer benieuwd wat mijn eerste indruk zal zijn in de winkel! Alle reviews van 828B/829B zijn lovend, dus mijn verwachtingen zijn hoogguido09 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:22:
Hij staat wel stabiel mits je er niet aankomt.Dat komt vooral door de dunne beugel. Het scherm zelf is (gelukkig) totaal niet flexibel. De smalle rand vind ik zeer opmerkelijk klein vergeleken met onze oude 40" van 2006.
Suave schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:00:
Moet je een hd-kastje halen voor digitale TV of is zo'n cam module in je tv steken al genoeg? Na aansluiten van coax uiteraard
CI+ module en dan je kaart erin, en inderdaad gewoon je COAX-kabel.
Ik heb 2 weken geleden de 55w828b aangeschaft, moest van 500 Euro ecocheques af dus was mooi meegenomen. Heb er nog 699 Euro moeten bijleggen.
Gekocht bij vandenborre (belgie) en was in solden. Nu paar vraagjes, heb nog niet echt de tijd gehad om met de tv bezig te zijn.
Op de website van vandenborre stond dat deze tv een 50Hz paneel had, dit is dus niet waar?
Ik heb 4 apparaten aangesloten: PS3, PS4, Digitale TV, en een Popcornhour A300.
De instellingen voor de game mode ga ik vanavond eens uitproberen. Maar ik zoek nog wat opties voor films en series op de A300, gewone tv kijk ik bijna niet dus dit laat ik op standaard staan.
Ik had al even de film modus getest bij filmkijken maar ik vind dit echt donker, heb graag levendig beeld.
Op dit moment staat de tv op de kast maar deze moet aan de muur gemonteerd worden. Nu mijn vorige tv (Samsung LN40A550) was aan de muur gemonteerd met een vogel's muurbeugel maar deze is niet meer compatibel.
Ik had even gekeken naar het montage systeem van sony zelf http://www.sony.be/nl/ele...es-tv-standaards/su-wl450, probleem, op Sony website staat voor tv's tot 65" en als je op de koop knop drukt staat er voor tv's tot 46". Klein verschil maar wat is het nu? Mss toch beter een ander systeem nemen? Ik wil de tv zo dicht mogelijk tegen de muur. Moet niet draaien.
thx
Gekocht bij vandenborre (belgie) en was in solden. Nu paar vraagjes, heb nog niet echt de tijd gehad om met de tv bezig te zijn.
Op de website van vandenborre stond dat deze tv een 50Hz paneel had, dit is dus niet waar?
De instellingen voor de game mode ga ik vanavond eens uitproberen. Maar ik zoek nog wat opties voor films en series op de A300, gewone tv kijk ik bijna niet dus dit laat ik op standaard staan.
Ik had al even de film modus getest bij filmkijken maar ik vind dit echt donker, heb graag levendig beeld.
Op dit moment staat de tv op de kast maar deze moet aan de muur gemonteerd worden. Nu mijn vorige tv (Samsung LN40A550) was aan de muur gemonteerd met een vogel's muurbeugel maar deze is niet meer compatibel.
Ik had even gekeken naar het montage systeem van sony zelf http://www.sony.be/nl/ele...es-tv-standaards/su-wl450, probleem, op Sony website staat voor tv's tot 65" en als je op de koop knop drukt staat er voor tv's tot 46". Klein verschil maar wat is het nu? Mss toch beter een ander systeem nemen? Ik wil de tv zo dicht mogelijk tegen de muur. Moet niet draaien.
thx
Verwijderd
De voet kan je ook als muurbeugel gebruiken. Dus je hoeft geen aparte te kopen. Als je Vogels muurbeugel ook 55 inch aan kan, dan kan je een setje bij vogels bestellen zodat deze beugel wel compatible wordt met de sony tv.LollieLaurie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:25:
Ik heb 2 weken geleden de 55w828b aangeschaft, moest van 500 Euro ecocheques af dus was mooi meegenomen. Heb er nog 699 Euro moeten bijleggen.
thx
Probleem met de voet is dat de tv nog vrij ver van de muur hangt.
Ik denk niet dat mij vogels nog compatibel is.
Deze heb ik:
http://www.vogels-mountin...5-lcd-tft-wall-mount.html
Deze heb ik:
Klopt het dat tijdens deze stappen de tekst ''CA-module niet toegestaan voor deze service.'' in beeld blijft staan?Postjuh schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:21:
Mijn werk methode was:
- CI+ card uit de TV.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Nog geen mensen hier die een 4k van sony hebben?
Ik ben erg benieuwd naar de x8505 (als ik het goed heb). Volgens mij is de verkoop daarvan pas net begonnen. Maar lees hier ook niks over die 4k met die boxen aan de zijkant, de 9005 A en B.
Samsung toch goed gedaan met die cashback met het wk voetbal.
Ik ben erg benieuwd naar de x8505 (als ik het goed heb). Volgens mij is de verkoop daarvan pas net begonnen. Maar lees hier ook niks over die 4k met die boxen aan de zijkant, de 9005 A en B.
Je kunt bij vogel's een service setje bestellen (kosteloos) om de TV op deze steun te kunnen monteren.LollieLaurie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:41:
Probleem met de voet is dat de tv nog vrij ver van de muur hangt.
Deze heb ik:
De status wat betreft mijn defecte Sony 50W829b is trouwens te vinden in een eigen topic: Joster in "Sony TV KDL50W829b spontane barst - garantie / bewijslast"
Wie weet kunnen ook jullie me nog even helpen voor ik mijn aangetekende brief de deur uit doe
De volgende post bevat de schriftelijke bevestiging van het oordeel van de winkel: Joster in "Sony TV KDL50W829b spontane barst - garantie / bewijslast"
Wie weet kunnen ook jullie me nog even helpen voor ik mijn aangetekende brief de deur uit doe
De volgende post bevat de schriftelijke bevestiging van het oordeel van de winkel: Joster in "Sony TV KDL50W829b spontane barst - garantie / bewijslast"
Ik heb de X8505 staan, alleen gaat deze terug vanwege tegenvallende zwartweergave (wordt omgeruild voor W828). Als er een donkere scene te zien is, wordt dat heel flets (lijkt wel of er een donkere fletse laag over het beeld komt), en dat is gewoon niet om aan te zien. Voetbal en dergelijke ziet er wel gewoon heel goed uit, maar met donker beeld of als je niet recht voor de tv zit komt er een lelijke donkere fletse laag over het beeld. Nu heb je wel een optie waarmee het zwart wat beter wordt (lees: er komt geen fletse laag naar voren), maar dit wordt automatisch geregeld, dus dan flitst het beeld zeg maar wanneer die functie aan/uit wordt gezet. Dus ook geen oplossing voor mij. Aangezien de HU7500 actieve ventilatoren heeft, hou ik het maar voor gezien met 4k televisies en neem ik de W828 totdat OLED hopelijk zijn intrede doetstalscu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:19:
Nog geen mensen hier die een 4k van sony hebben?
Ik heb zelf ook de X850 staan en ervaar ook dat bij de kleur zwart het heel flets lijkt. De kleuren zelf zijn wel echt fenomenaal goed en het upscalen naar 4K is opmerkelijk.mauricedb schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:30:
[...]
Ik heb de X8505 staan, alleen gaat deze terug vanwege tegenvallende zwartweergave (wordt omgeruild voor W828). Als er een donkere scene te zien is, wordt dat heel flets (lijkt wel of er een donkere fletse laag over het beeld komt), en dat is gewoon niet om aan te zien. Voetbal en dergelijke ziet er wel gewoon heel goed uit, maar met donker beeld of als je niet recht voor de tv zit komt er een lelijke donkere fletse laag over het beeld. Nu heb je wel een optie waarmee het zwart wat beter wordt (lees: er komt geen fletse laag naar voren), maar dit wordt automatisch geregeld, dus dan flitst het beeld zeg maar wanneer die functie aan/uit wordt gezet. Dus ook geen oplossing voor mij. Aangezien de HU7500 actieve ventilatoren heeft, hou ik het maar voor gezien met 4k televisies en neem ik de W828 totdat OLED hopelijk zijn intrede doet
Ik hoopte dat er inderdaad via de instellingen wat aan het zwart gedaan kon worden. Maar lijkt dus alsof dat niet handmatig gedaan kan worden. Wel instellingen heb je geprobeerd?
Waar exact komt deze melding naar voren? De melding heb ik wel eens gezien maar kan me even niet voor me halen waar dit precies optrad. Hij staat wel op NED1HD als je de CA-Module geplaatst hebt?Yorin schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:25:
[...]
Klopt het dat tijdens deze stappen de tekst ''CA-module niet toegestaan voor deze service.'' in beeld blijft staan?
Hij staat op NED1 HD als die klaar is ja. Deze zender doet het ook, maar alle ander zenders, met uitzondering van het Zenderoverzicht (998) geven die melding. Ook nadat ik de module er een uur in heb laten zitten.Postjuh schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:03:
[...]
Waar exact komt deze melding naar voren? De melding heb ik wel eens gezien maar kan me even niet voor me halen waar dit precies optrad. Hij staat wel op NED1HD als je de CA-Module geplaatst hebt?
Hij geeft ook geen update door als ik het handmatig wil proberen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Zover ik weet heb ik alle instellingen geprobeerd/gewijzigd om van die fletse laag af te komen. Nu heb je dus één instelling (weet zo niet de naam, als je bij geavanceerde instellingen kijkt de 3e optie geloof ik), die de fletse laag bij de ene scene wel laat zien, en bij de ander niet, waardoor de zwartweergave wel beter wordt. Maar omdat, zoals ik zei, dit iets dynamisch is, flitst het beeld dan geregeld. Het stomme is dus dat je die laag niet uit kunt zetten (ik noem het maar even steeds een laag voor het gemak). Als je die instelling op uit zet, dan staat die laag dus 'aan'.Kashika schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:45:
[...]
Ik heb zelf ook de X850 staan en ervaar ook dat bij de kleur zwart het heel flets lijkt. De kleuren zelf zijn wel echt fenomenaal goed en het upscalen naar 4K is opmerkelijk.
Ik hoopte dat er inderdaad via de instellingen wat aan het zwart gedaan kon worden. Maar lijkt dus alsof dat niet handmatig gedaan kan worden. Wel instellingen heb je geprobeerd?
Ok, en dat is het enige minpunt tot nu toe? Wellicht kan dit nog met een update verbeterd worden. Zoja, dan is dit dus een top tv naar jullie mening?
Is het met gamen goed te doen mbt input lag?
Ik hoop dat tweakers deze gaat reviewen, graag in 55 en 65 inch.
[ Voor 15% gewijzigd door Turfschipper op 30-07-2014 23:16 ]
Zo. Sinds gisteren in bezit van de 60W855B. Wat een fantastische televisie is dit zeg. Ik kom van een Samsung 40A656 van ruim 7 jaar oud en alles zou dus al een vooruitgang zijn.
Zwart waardes van de tv zijn echt geweldig voor lcd begrippen. Kleuren spatten van het scherm, maar zijn niet over verzadigd. Uniformiteit van het scherm is ook erg goed. Veel beter dan bijv de LG 730v (waar deze tv toch wel mee moet concureren).
Zelfs Vrouwlief vind hem prachtig en is al enigszins gewend aan het formaat (schrok wel even toen de doos werd neergezet Ghehe).
Heb instellingen gelijk aangepast naar game modes en kleur naar warm 2 gezet. Dit geeft gelijk een prachtig beeld.
Zwart waardes van de tv zijn echt geweldig voor lcd begrippen. Kleuren spatten van het scherm, maar zijn niet over verzadigd. Uniformiteit van het scherm is ook erg goed. Veel beter dan bijv de LG 730v (waar deze tv toch wel mee moet concureren).
Zelfs Vrouwlief vind hem prachtig en is al enigszins gewend aan het formaat (schrok wel even toen de doos werd neergezet Ghehe).
Heb instellingen gelijk aangepast naar game modes en kleur naar warm 2 gezet. Dit geeft gelijk een prachtig beeld.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik ben wel benieuwd wat de input lag is. Ik kan je vertellen dat de TV voornamelijk voor gamen gebruikt wordt en ik niet veel vertraging merk.stalscu schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:15:
Ok, en dat is het enige minpunt tot nu toe? Wellicht kan dit nog met een update verbeterd worden. Zoja, dan is dit dus een top tv naar jullie mening?
Is er een methode om te kijken wat de input lag is?
Gok trouwens dat de input lag 40-60 ms zal zijn.
Ok, dan heb ik als enigste optie om het toch nog 1 maal te proberen, uiteraard eerst fabrieks instellingen doen. Anders lijkt het er inderdaad op dat jou ci+ module toch niet gaat werken, wat ik me haast niet kan voorstellen maar omdat jij de stappen gevolgd hebt blijkbaar toch wel zo is..Heb je de mogelijkheid in je directe omgeving om de module in een andere (sony) TV te proberen te updaten? Bij recente samsung TV's werkt het ook min of meer hetzelfde weet ik uit eigen ervaring.Yorin schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:10:
[...]
Hij staat op NED1 HD als die klaar is ja. Deze zender doet het ook, maar alle ander zenders, met uitzondering van het Zenderoverzicht (998) geven die melding. Ook nadat ik de module er een uur in heb laten zitten.
Hij geeft ook geen update door als ik het handmatig wil proberen.
Ik heb vandaag de 50W805 gekocht, prima tv maar de ci+ lijkt niet te werken terwijl de module prima werkt op mijn oude tv. Is dit een bekende issue? Ik krijg de melding dat de module niet geschikt is voor de tv.
EU DNS: 86.54.11.100
Ik heb met een Smit 1.2 module uit 2012 geen probleem.Polat06 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:17:
Ik heb vandaag de 50W805 gekocht, prima tv maar de ci+ lijkt niet te werken terwijl de module prima werkt op mijn oude tv. Is dit een bekende issue? Ik krijg de melding dat de module niet geschikt is voor de tv.
In de 48W605B heb ik nu een 1.3 zitten (werkt ook goed).
Niet getest, maar met W7 werkt het prima.Joster schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:53:
Is er eigenlijk iemand die schermreproductie al werkend heeft gekregen vanaf Windows 8.1?
Bij mij is het zéér instabiel en heb het zelfs nog niet volledig werkend gekregen. Laptop ziet de tv maar af en toe, verbinding maken lukt steeds niet, etc.
Ik zal het niet vaak gebruiken.
Ik koppel eerder de tablet via MHL aan de TV.
Dat werkt verder ook prima.
Ik koppel eerder de tablet via MHL aan de TV.
Dat werkt verder ook prima.
Schermreproductie middels miracast is zonder kabel
Zou verder niet weten wat ik verkeerd doe. Heb de compatibiliteit van mijn laptop volledig gecontroleerd op basis van de voorgeschreven tests van mijn laptop leverancier. Alles zou daarbij in orde moeten zijn. Verder volg ik gewoon de stappen zoals overal aangegeven.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat de tv ook nog middels ethernet kabel verbonden is. Misschien moet ik het proberen met wifi only.
Zou verder niet weten wat ik verkeerd doe. Heb de compatibiliteit van mijn laptop volledig gecontroleerd op basis van de voorgeschreven tests van mijn laptop leverancier. Alles zou daarbij in orde moeten zijn. Verder volg ik gewoon de stappen zoals overal aangegeven.
Het enige dat ik kan verzinnen is dat de tv ook nog middels ethernet kabel verbonden is. Misschien moet ik het proberen met wifi only.
Oh ik ook hoor, maar ik wilde dat draadloos 2e scherm gewoon uit proberen en werkend hebben 
Edit: vaag, vanaf mijn telefoon werkt het wel gewoon in één keer. Rare is dan weer dat de wifi verbinding van mijn telefoon wordt verbroken. Zit ik dan alles op 3 of 4 g te doen of loopt de internetverbinding dan via de tv?
Edit: vaag, vanaf mijn telefoon werkt het wel gewoon in één keer. Rare is dan weer dat de wifi verbinding van mijn telefoon wordt verbroken. Zit ik dan alles op 3 of 4 g te doen of loopt de internetverbinding dan via de tv?
[ Voor 54% gewijzigd door Joster op 03-08-2014 10:45 ]
De genoemde settings in dit topic voor games voor de 50W829 werken erg goed hier, alleen krijg ik het beeld maar niet goed scherp voor normaal tv kijken en voetbal kijken. Ik heb vanuit de settings van de link http://www.avforums.com/t...-settings-thread.1863098/ gewerkt, maar dan vind ik het beeld erg donker/dof en ook niet heel scherp eigenlijk.
Heeft iemand misschien tips voor mij?
Heeft iemand misschien tips voor mij?
Verwijderd
Inmiddels ook mijn 50W828B ontvangen. Wat een plaatje zeg. 
Dan merk je pas echt wat je gemist hebt ten tijden van je oude LCD scherm, prachtige kleuren, zwart waarden zijn prima en wat een genot tijdens het gamen en het bekijken van films.
Vind trouwens de ingebouwde opties om eigen content af te spelen (DLNA) echt prima functioneren. Ook 3D werkt volgens mijn vriendin gewoon goed (kan ik zelf niet over oordelen i.v.m een visuele beperking), al met al een prima aankoop dus. En het ziet er allemaal gewoon vloeiender uit, had wel een verschil verwacht maar ben echt verbaast van de verbeteringen.
Dan merk je pas echt wat je gemist hebt ten tijden van je oude LCD scherm, prachtige kleuren, zwart waarden zijn prima en wat een genot tijdens het gamen en het bekijken van films.
Vind trouwens de ingebouwde opties om eigen content af te spelen (DLNA) echt prima functioneren. Ook 3D werkt volgens mijn vriendin gewoon goed (kan ik zelf niet over oordelen i.v.m een visuele beperking), al met al een prima aankoop dus. En het ziet er allemaal gewoon vloeiender uit, had wel een verschil verwacht maar ben echt verbaast van de verbeteringen.
Je gebruikt de Wifi verbinding van je toestellen om ze met elkaar te verbinden. De TV zet zn wifi ook uit als je draadloos met je telefoonverbind, zodat hij die verbinding kan leggen via wifi.Joster schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:20:
Oh ik ook hoor, maar ik wilde dat draadloos 2e scherm gewoon uit proberen en werkend hebben
En hoe loopt je data verbinding op je telefoon / TV dan? Op je telefoon via 3/4g?
Dat zou dus betekenen dat je met een laptop niet meer op internet kan zodra hij via wifi met de TV verbonden is. Dat is ook crap dan.
Dat zou dus betekenen dat je met een laptop niet meer op internet kan zodra hij via wifi met de TV verbonden is. Dat is ook crap dan.
Verwijderd
Bij mijn mobiel (Samsung) krijg ik twee verbindingen in beeld te zien, normale WIFI en een vergelijkbaar icoontje ernaast met een pijltje.
Even een praktische vraag, zodra ik mijn PS4 aanzet kan ik niet meer bij de opties (voor scene etc) via de afstandsbediening. Iemand een idee hoe dit wel te doen is?
Even een praktische vraag, zodra ik mijn PS4 aanzet kan ik niet meer bij de opties (voor scene etc) via de afstandsbediening. Iemand een idee hoe dit wel te doen is?
Dat krijg ik dus niet te zien, ik zie gewoon 3/4gVerwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:29:
Bij mijn mobiel (Samsung) krijg ik twee verbindingen in beeld te zien, normale WIFI en een vergelijkbaar icoontje ernaast met een pijltje.
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en mijn oog was oa na een offerteaanvraag gevallen op de Sony KD-49X8505B. Alleen kan ik nergens reviews van dit model vinden. Is er hier toevallig iemand die dit model heeft?
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en mijn oog was oa na een offerteaanvraag gevallen op de Sony KD-49X8505B. Alleen kan ik nergens reviews van dit model vinden. Is er hier toevallig iemand die dit model heeft?
Ik heb de 65 inch versie.Lucky0wn schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:47:
Hallo allemaal,
Is er iets wat je specifiek wilt weten?
Nou alles eigenlijkKashika schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:00:
[...]
Ik heb de 65 inch versie.
Is er iets wat je specifiek wilt weten?
Waar ik me vooral aan ga storen is:
1. Backlight bleeding
2. Screen uniformity
3. Niet goed reagerende interface
4. Vervelende random bugs in de firmware
5. Slechte verticale resolutie met 3D weergave
Hoe bevalt de tv verder? Ben namelijk vooral in deze tv geĂŻnteresseerd vanwege de goede koppeling met mijn Sony apparaten. (Sorry voor de waslijst, zie namelijk het liefst een uitgebreide review voordat ik zo'n grote aankoop doe).
Als het goed is, komen er vrij rap wat reviews aan. Bv op avforums.
Even in de gaten houden.
Oh kashika.... Ik wil weten of je weg geblazen bent of niet, ;-).
Even in de gaten houden.
[ Voor 27% gewijzigd door Turfschipper op 04-08-2014 16:18 ]
Jammer heb namelijk een mooi aanbod gekregen vanstalscu schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:16:
Als het goed is, komen er vrij rap wat reviews aan. Bv op avforums.
Even in de gaten houden.
Members only: Weet niet of ik dit hier kan neerzetten
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dit is maar een week geldig jammer genoeg
En die draadloze sub lijkt me ook wel wat eigenlijk
[ Voor 10% gewijzigd door Lucky0wn op 04-08-2014 16:27 ]
Vanaf mijn laptop met W8.1 (apparaten > projecteren > KDL50W829) lukt het nu een fractie van een seconde. Ik zag net héél even mijn bureaublad. Het geluid dat mijn laptop produceert klinkt alsof er een usb stick / usb muis in wordt geplugd en meteen weer uit wordt gehaald. Het scherm van mijn Sony gaat daarbij meteen volledig op zwart zonder foutmelding of iets dergelijks. De verbinding lijkt er verder ook wel gewoon te zijn, want wanneer ik opnieuw naar apparaten > projecteren ga moet ik eerst de verbinding verbreken voordat ik weer iets anders kan doen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?Joster schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:20:
Verwijderd
Ook overstag gegaan en zaterdag bij onze bekendste elektronicasupermarkt een Sony KDL55W805B gekocht. Ook bij mij was er nog wat twijfel over het exacte type dat het moest worden (805/815/828/829), maar dit was het enige voorradige model, en ik vertrouwde er maar op dat het toch allemaal lood om oud ijzer zou zijn. Kom van een 42" Philips, dus dit voelde haast onprettig decadent. Eenmaal geïnstalleerd is dat gevoel echter snel vergeten: wat een prachtige televisie en wat een kijkervaring! Overigens dacht ik dat de 3D-functie een min of meer overbodige feature zou zijn, maar na Gravity 3D en Noah 3D denk ik hier héél anders over: wat gaaf zeg, zeker in een goed donkere kamer!
In die donkere kamer werd mijn enthousiasme echter ook snel behoorlijk getemperd toen ik het scherm onder een (niet al te grote, zeg 25 graden) hoek ging bekijken: storende 'backlight bleeding' of 'clouding'! Een zeer duidelijke lichte vlek in het midden van het scherm, die onder een grotere hoek al helemaal niet te negeren was.
De backlight terugschroeven van de standaard standje 6 naar 2 of zelfs minimaal veranderde hier helemaal niets aan. De helderheid opschroeven van 50 naar 70 tot 72 maakte het scherm acceptabel egaal, maar dat ging mij onacceptabel ten koste van het mooie diepe zwart waar ik stiekem al een beetje aan gewend was gaan raken. Geïnspireerd door een topic op een ander forum mijn scherm maar een beetje staan wrijven met een zacht wonderdoekje, en voilá! Nu kan ik er pas echt van genieten: de lichte vlek is vrijwel volledig weg!
Dat scheelt weer een hoop sores met de klantenservice van de elektronicaboer of Sony.
Ik zou het verhaal nog iets smeuiger kunnen maken met enkele foto's van de situatie voor en na de wrijfactie (gezien vanaf verschillende hoeken, in kunstlicht en donker, zelfde sluitertijd, difragma, etc., echt superinteressant, zijn ook nog eens samengevoegd in mooie, compacte JPEG'jes van slechts enkele tientallen kB's), maar ja, heb geen flauw benul hoe ik die in mijn reactie stop...
In die donkere kamer werd mijn enthousiasme echter ook snel behoorlijk getemperd toen ik het scherm onder een (niet al te grote, zeg 25 graden) hoek ging bekijken: storende 'backlight bleeding' of 'clouding'! Een zeer duidelijke lichte vlek in het midden van het scherm, die onder een grotere hoek al helemaal niet te negeren was.

Ik zou het verhaal nog iets smeuiger kunnen maken met enkele foto's van de situatie voor en na de wrijfactie (gezien vanaf verschillende hoeken, in kunstlicht en donker, zelfde sluitertijd, difragma, etc., echt superinteressant, zijn ook nog eens samengevoegd in mooie, compacte JPEG'jes van slechts enkele tientallen kB's), maar ja, heb geen flauw benul hoe ik die in mijn reactie stop...

Zijn er in de reeks al de ideale settings gepost voor de W805B? Voor films, games en standaard tv kijken? Of houden jullie alle settings standaard?
Verwijderd
Hallo!
Al een aantal pagina's zitten lezen en moet zeggen erg nuttige info allemaal. Ik zit eraan te denken om deze te kopen: KDL42W828B. Nu heb ik al het 1 en ander over de tv voorbij zien komen. Maar ik wil graag toch nog wat vragen, zou iemand wat positieve en ook negatieve (als ze er zijn) punten kunnen noemen? Zijn er dingen die irritant zijn, of juist super goed. Heb al wat reviews gezocht, maar heb er niet heel veel gevonden. En ik hecht wat meer waarde aan jullie gebruikservaringen dan wat ik her en der terug kan vinden op het internet.
Dus als jullie me willen helpen graag!
Thanks!
::edit: even toevoeging wat ik voornamelijk met de tv doe, gewoon TV kijken, films en gamen. Dus mocht daar iets specifieks mee zijn hoor ik het graag. En als iemand wat kan vertellen over het smartTV aspect, dus gebruiksvriendelijkheid, aanbod van apps etc, stel ik dat ook erg op prijs
Al een aantal pagina's zitten lezen en moet zeggen erg nuttige info allemaal. Ik zit eraan te denken om deze te kopen: KDL42W828B. Nu heb ik al het 1 en ander over de tv voorbij zien komen. Maar ik wil graag toch nog wat vragen, zou iemand wat positieve en ook negatieve (als ze er zijn) punten kunnen noemen? Zijn er dingen die irritant zijn, of juist super goed. Heb al wat reviews gezocht, maar heb er niet heel veel gevonden. En ik hecht wat meer waarde aan jullie gebruikservaringen dan wat ik her en der terug kan vinden op het internet.
Thanks!
::edit: even toevoeging wat ik voornamelijk met de tv doe, gewoon TV kijken, films en gamen. Dus mocht daar iets specifieks mee zijn hoor ik het graag. En als iemand wat kan vertellen over het smartTV aspect, dus gebruiksvriendelijkheid, aanbod van apps etc, stel ik dat ook erg op prijs
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 08:42 ]
Ik heb nog geen backlight bleeding gemerkt. Toestel staat vaak genoeg op een kanaal van mn versterker zonder dat er beeld is en het is dan egaal zwartLucky0wn schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:05:
[...]
Nou alles eigenlijkBen vooral bang voor verborgen gebreken omdat er nog geen reviews te vinden zijn.
Waar ik me vooral aan ga storen is:
1. Backlight bleeding
2. Screen uniformity
3. Niet goed reagerende interface
4. Vervelende random bugs in de firmware
5. Slechte verticale resolutie met 3D weergave
Hoe bevalt de tv verder? Ben namelijk vooral in deze tv geĂŻnteresseerd vanwege de goede koppeling met mijn Sony apparaten. (Sorry voor de waslijst, zie namelijk het liefst een uitgebreide review voordat ik zo'n grote aankoop doe).
De uniformiteit van het scherm is prima. Bij het laadscherm van bijvoorbeeld Netflix is het egaal rood en valt er nauwelijks iets te merken qua kleurverschil.
Ik ben geen bugs in de firmware tegengekomen nog. Alleen een onhandigheidje met Bravia Sync van mn versterker+Ps4. Ik kan mn PS4 bedienen met mn afstandsbediening, maar als hij uitstaat en mn versterker staat op dat kanaal, dan werkt mn afstandsbediening nog op "PS4" modus. Dus de home knop werkt dan niet, daar erger ik me soms aan
3D heb ik nog niet geprobeerd. Heb wel gelezen dat alle TV's van dit jaar met de passieve techniek een vervelende bug hebben.
Toestel zelf is een waar genot. Het upscalen naar 4K betekent dat alles wat 720P of hoger is er briljant uitziet. De kleuren zijn fantastisch.
Het scherm is wel glossy wat overdag helaas een spiegelend effect geeft. Raar is het beeld waar kleur in zit echt prima te bekijken overdag. Het moment dat de kleur zwart er in voor komt, is het net een spiegel.
Enige wat me tegenvalt is het detail in de kleur zwart. Ik moet nog even goed in de instellingen duiken om dat wat beter te krijgen.
Ik game voornamelijk en kijk films en series. Gamen is natuurlijk fantastisch op zo'n scherm
Het kijken van TV doe ik niet, dus kan ik vrij weinig over zeggen.
Als je verder iets wilt weten, vraag het me gerust
Help!
Hopelijk kan iemand op dit forum mij antwoord geven over het verschil tussen 42W828B en 50W828B:
Ik twijfel tussen de KDL-42W828B en de KDL-50W828. De 50 is eigenlijk te groot voor onze woonkamer. Maar ik heb al op diverse fora gelezen dat dit niet de dezelfde panels zijn. De 50 zou een VA panel van 100 Hz hebben, de 42 zou een IPS panel van 50 Hz hebben. (Het panel zelf dus niet de motion engine)
Sony gebeld en vandaag antwoord gekregen: ze weten het gewoon niet. Op de website staat de 50W828B niet eens en het type panel staat er sowieso niet bij. Vind het wel verdacht dat 3D heel anders is voor de 42 dan voor de 50. En ook waren de kijkhoeken van de 42 in de winkel wel heel goed wat op een IPS panel duid.
Wie o wie weet het antwoord? (Sony zelf dus niet
)
Hopelijk kan iemand op dit forum mij antwoord geven over het verschil tussen 42W828B en 50W828B:
Ik twijfel tussen de KDL-42W828B en de KDL-50W828. De 50 is eigenlijk te groot voor onze woonkamer. Maar ik heb al op diverse fora gelezen dat dit niet de dezelfde panels zijn. De 50 zou een VA panel van 100 Hz hebben, de 42 zou een IPS panel van 50 Hz hebben. (Het panel zelf dus niet de motion engine)
Sony gebeld en vandaag antwoord gekregen: ze weten het gewoon niet. Op de website staat de 50W828B niet eens en het type panel staat er sowieso niet bij. Vind het wel verdacht dat 3D heel anders is voor de 42 dan voor de 50. En ook waren de kijkhoeken van de 42 in de winkel wel heel goed wat op een IPS panel duid.
Wie o wie weet het antwoord? (Sony zelf dus niet
Verwijderd
Ben sinds kort trotse eigenaar van een 55w805b. Zeer mooi apparaat...
Vandaag heeft de tv weer een update uitgevoerd (2e in korte tijd).
Weet iemand waar ik een changelog kan vinden? Heb gezocht, maar vind niks...
Vandaag heeft de tv weer een update uitgevoerd (2e in korte tijd).
Weet iemand waar ik een changelog kan vinden? Heb gezocht, maar vind niks...
Suave schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 03:48:
Zijn er in de reeks al de ideale settings gepost voor de W805B? Voor films, games en standaard tv kijken? Of houden jullie alle settings standaard?
Voor zover ik weet hebben ze gewoon hetzelfde VA paneel.patrickvdhart schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:00:
Help!
Wie o wie weet het antwoord? (Sony zelf dus niet)
IPS wordt volgens mij alleen gebruikt in de W9 en in de X85.
Verwijderd
Zie hieronder. Het gaat dus om de Sony KDL55W805B. Het eerste plaatje laat duidelijk het probleem zien zoals zich dat na installatie voordeed: vanonder een kleine hoek is er sprake van zeer storende onevenheid in het zwarte beeld, zowel in het donker als bij kunstlicht. Bij een grotere kijkhoek werd dit alleen maar erger. De situatie op de foto is heel vergelijkbaar met hoe het er op het oog uit zag, misschien dat de vlek ietsje lichter overkomt dan in de praktijk het geval was.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 02:21:
Ik zou het verhaal nog iets smeuiger kunnen maken met enkele foto's van de situatie voor en na de wrijfactie

Het tweede plaatje laat de beginsituatie zien vanonder de grootste hoek, de situatie met een verhoogde helderheid (van 50 naar 70) en de situatie met de uitgangshelderheid van 50, maar na voorzichtig wrijven over het scherm. Alle foto's zijn genomen met identieke belichtingscondities.

Ondanks dat de methode om op deze manier bleeding te behandelen nogal felle tegenstanders lijkt te hebben (zie eerder gelinkte topic op ander forum), is het m.i. dus zeker de moeite van het proberen waard. Ik hoefde zeker niet hard te wrijven om het getoonde resultaat te behalen, misschien iets harder dan ik zou doen voor het schoonmaken van een beeldscherm. Denk dat het al gek moet lopen wil je daar je scherm mee verprutsen (misschien als je hem per ongeluk omduwt of zo

Dit hieronder kon ik nog vinden uit een oude post.patrickvdhart schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:00:
Help!
Wie o wie weet het antwoord? (Sony zelf dus niet)
Deze panels zitten er in van AU optronics
805/815/828/829 -. een externe voeding 42 "-modellen W815B, W817B, W819B, W828B, W829B - met hetzelfde paneel AUO (T420HVJ02-0) - 50Hz Sony 42W800B - Zwart / Motion Flow 200Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0) Sony 42W805B - Zwart / Motion Flow 200Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0) Sony 42W815B - Zilver / Motion Flow 300Hz - passieve 3D AUO (T420HVJ02-0) Sony 42W817B - Zilver / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0) Sony 42W828B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0) Sony 42W829B - Zwart / Motion Flow 400Hz - passieve 3D AUO (T420HVJ02-0) Sony 47W807B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D S-IPS (LC470EUF-FFP2) Sony 50W805B - Zwart / Motion Flow 400Hz - 3D actieve (AUO - T500HVF04 0,0) Sony 50W815B - Zilver / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - T500HVF04.0) Sony 50W817B - Zilver / Motion Flow 400Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5) Sony 50W828B - Zwart / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5) Sony 50W829B - Zwart / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5) Sony 55W805B - Zwart / Motion Flow 400Hz - 3D actieve AUO (T550HVF05-0) Sony 55W807B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D (S- IPS) Sony 55W815B - Zilver / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AMVA5) I-Manual - KDL-42W815B/KDL-42W805B "BRAVIA" I-manual - KDL-50W815B/KDL-50W805B/KDL-60W855B "BRAVIA" I- manual - KDL-50W829B/50W828B "BRAVIA" 50 "-modellen W805B, W815B, W817B, W819B, W828B, W829B - met hetzelfde paneel AUO (T500HVF04-0) - 100hz
Kashika en atomix9, bedankt voor de snelle reacties.
Helaas zijn de antwoorden niet helemaal consistent, volgens Kashika zijn de panelen hetzelfde, volgens bovenstaande email zijn de panelen verschillend. Ze komen beide van dezelfde leverancier (AU optronics) maar hebben ander type nummer en andere Hz. Volgens internet idd andere panels.
Dus welke is het best (50W8XXX heeft hele goede reviews) en kan ik review van de 50 ook voor de 42 gebruiken? Hoe erg is het dat native panel 50 Hz is, maakt dit het beeld onrustiger?
Helaas zijn de antwoorden niet helemaal consistent, volgens Kashika zijn de panelen hetzelfde, volgens bovenstaande email zijn de panelen verschillend. Ze komen beide van dezelfde leverancier (AU optronics) maar hebben ander type nummer en andere Hz. Volgens internet idd andere panels.
Dus welke is het best (50W8XXX heeft hele goede reviews) en kan ik review van de 50 ook voor de 42 gebruiken? Hoe erg is het dat native panel 50 Hz is, maakt dit het beeld onrustiger?
Ik heb het lijstje even leesbaar gemaakt.. Zat me er scheel op te staren...
805/815/828/829 -. een externe voeding 42 "-modellen W815B, W817B, W819B, W828B, W829B - met hetzelfde paneel AUO (T420HVJ02-0) - 50Hz
Sony 42W800B - Zwart / Motion Flow 200Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W805B - Zwart / Motion Flow 200Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W815B - Zilver / Motion Flow 300Hz - passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W817B - Zilver / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W828B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W829B - Zwart / Motion Flow 400Hz - passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 47W807B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D S-IPS (LC470EUF-FFP2)
Sony 50W805B - Zwart / Motion Flow 400Hz - 3D actieve (AUO - T500HVF04 0,0)
Sony 50W815B - Zilver / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - T500HVF04.0)
Sony 50W817B - Zilver / Motion Flow 400Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5)
Sony 50W828B - Zwart / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5)
Sony 50W829B - Zwart / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5)
Sony 55W805B - Zwart / Motion Flow 400Hz - 3D actieve AUO (T550HVF05-0)
Sony 55W807B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D (S- IPS)
Sony 55W815B - Zilver / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AMVA5) I-Manual -
KDL-42W815B/KDL-42W805B "BRAVIA" I-manual -
KDL-50W815B/KDL-50W805B/KDL-60W855B "BRAVIA" I- manual -
KDL-50W829B/50W828B "BRAVIA" 50 "-modellen W805B, W815B, W817B, W819B, W828B, W829B - met hetzelfde paneel AUO (T500HVF04-0) - 100hz
805/815/828/829 -. een externe voeding 42 "-modellen W815B, W817B, W819B, W828B, W829B - met hetzelfde paneel AUO (T420HVJ02-0) - 50Hz
Sony 42W800B - Zwart / Motion Flow 200Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W805B - Zwart / Motion Flow 200Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W815B - Zilver / Motion Flow 300Hz - passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W817B - Zilver / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W828B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 42W829B - Zwart / Motion Flow 400Hz - passieve 3D AUO (T420HVJ02-0)
Sony 47W807B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D S-IPS (LC470EUF-FFP2)
Sony 50W805B - Zwart / Motion Flow 400Hz - 3D actieve (AUO - T500HVF04 0,0)
Sony 50W815B - Zilver / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - T500HVF04.0)
Sony 50W817B - Zilver / Motion Flow 400Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5)
Sony 50W828B - Zwart / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5)
Sony 50W829B - Zwart / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AUO - AMVA5)
Sony 55W805B - Zwart / Motion Flow 400Hz - 3D actieve AUO (T550HVF05-0)
Sony 55W807B - Zwart / Motion Flow 400Hz - Passieve 3D (S- IPS)
Sony 55W815B - Zilver / Motion Flow 600Hz - 3D actieve (AMVA5) I-Manual -
KDL-42W815B/KDL-42W805B "BRAVIA" I-manual -
KDL-50W815B/KDL-50W805B/KDL-60W855B "BRAVIA" I- manual -
KDL-50W829B/50W828B "BRAVIA" 50 "-modellen W805B, W815B, W817B, W819B, W828B, W829B - met hetzelfde paneel AUO (T500HVF04-0) - 100hz
Zijn ook niet hetzelfde 42 inch is 50hz panel (T420HVJ02-0) , 50 inch is 100hz panel am-VA 5e generatie. (type T500HVF04.0)patrickvdhart schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:59:
Kashika en atomix9, bedankt voor de snelle reacties.
Een 50hz geeft geen onrustiger beeld, maar bij een bij een 100hz panel kan de tv tussenliggende frames uitrekenen zodat het beeld vloeiender loopt en het detail groter is bij bewegende beelden. Minder motion blur.
Daarom in 42 inch is de w8 serie totaal niet interessant, kan je beter de 42w705b neerzetten. Exact zelfde panel.. maar geen 3d als verschil en houd je wat geld in de pocket.
[ Voor 19% gewijzigd door Bever! op 05-08-2014 18:19 ]
Verwijderd
Mocht iemand trouwens een 42w705 hebben, hoe is die? Dat was onze eerste keuze, maar toen kwam ik de w828 tegen. Weet niet zo goed wat te doen. Of wat eventueel een beter alternatief is. Groter dan 42" kunnen we niet.. dus dat maakt het ook wat lastig.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:40:
Hallo!
Thanks!
Waar heb je deze informatie eigenlijk vandaan? Ik heb dit namelijk nog nergens kunnen terugvinden, dus ik ben daar wel benieuwd naar.Bever! schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:05:
[...]
Zijn ook niet hetzelfde 42 inch is 50hz panel (T420HVJ02-0) , 50 inch is 100hz panel am-VA 5e generatie. (type T500HVF04.0)
Dankjewel kashika.
Ik denk dat ik deze wel zie zitten. Twijfel alleen tussen een 55 en 65 inch. Krijg ik geen spijt als ik de 55 neem, dat is een beetje waar ik 'bang' voor ben.
Maar dit is echt een hele mooie tv, alleen 3d is minder. Dat vind ik niet erg.
Ik denk dat ik deze wel zie zitten. Twijfel alleen tussen een 55 en 65 inch. Krijg ik geen spijt als ik de 55 neem, dat is een beetje waar ik 'bang' voor ben.
Maar dit is echt een hele mooie tv, alleen 3d is minder. Dat vind ik niet erg.
Via via komt het bijv. hiervandaan http://forum.setcombg.com...D1%82-3-a.html#post434100Dimens schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:29:
[...]
Waar heb je deze informatie eigenlijk vandaan? Ik heb dit namelijk nog nergens kunnen terugvinden, dus ik ben daar wel benieuwd naar.
Op avforums is ene hristoslav2 er wel beter bekend mee (met de materie); herken z'n nick nog van toen ik zelf een tv ging zoeken een paar jaar terug
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 05-08-2014 22:41 ]
Avforums en flatpanelshd mostlyDimens schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:29:
[...]
Waar heb je deze informatie eigenlijk vandaan? Ik heb dit namelijk nog nergens kunnen terugvinden, dus ik ben daar wel benieuwd naar.