Ach, moet eerlijk zeggen dat ik niet baal omdat ik toch geen 3D gebruik. Zelfs een euro betalen is dan nog teveel.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:49:
[...]
Holy shit voor 19€ kreeg hij gewoon 3D erbij(817€ staat er op hun site)
Het ergste aan dit tv vind ik dat hij niet hoger kan afspelen dan 3840x2160 sommige demos/vids zijn gewoon 4096x2160 of hoger en die kan je dus niet afspelen terwijl je dat op een PC wel kan doen
En nu maar afwachten wat de Blu-ray 4K standard wordt... misschien moeten we allemaal straks nieuwe tv's kopen.
Verwijderd
Al gebruik je het niet, sommige tv's kunnen best wel goed 2D naar 3D convertenVerwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:25:
[...]
Ach, moet eerlijk zeggen dat ik niet baal omdat ik toch geen 3D gebruik. Zelfs een euro betalen is dan nog teveel.
En je bent natuurlijk iets vergeten; hogere verkoopwaarde wanneer je het wilt verkopen.
Ik denk dat over 2 jaar ik de 820V makkelijk voor dezelfde prijs kan doorverkopen (600-700).
Hopelijk wordt o-led dan goedkoop (1000-1500€ voor 55 inch)
Zou ook eerder voor die 830 gaan,plus 3d is dan in hd.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Ja maar ik snap niet hoe meneer G-Meister er eentje kreeg voor 685,12 ik heb 668,64 betaald voor de 820V.Amaze86 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:40:
Zou ook eerder voor die 830 gaan,plus 3d is dan in hd.
Een showroom-model misschien

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 23:47 ]
Tegen die tijd is de 820V de helft van de verkoopprijs nog niet waard. Niemand die dan nog zo'n verouderd toestel wil hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:32:
[...]
En je bent natuurlijk iets vergeten; hogere verkoopwaarde wanneer je het wilt verkopen.
Ik denk dat over 2 jaar ik de 820V makkelijk voor dezelfde prijs kan doorverkopen (600-700).
Verwijderd
Dus jij wilt zeggen dat eind 2016 4K al verouderd is? De pricewatch: LG 49UB820V Zwart was 1499€ op releasedatum.Dimens schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 01:09:
[...]
Tegen die tijd is de 820V de helft van de verkoopprijs nog niet waard. Niemand die dan nog zo'n verouderd toestel wil hebben.
4K Blu-ray komt pas eind dit jaar uit, tot eerste films uitkomen duurt het nog minstens tot zomer 2016...
Ik snap niet waarom mensen nu bijvoorbeeld een pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart nemen die dus duurder is dan de pricewatch: LG 49UB820V Zwart
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 01:18 ]
1) Kwaliteitsverschil Sony vs. LGVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 01:15:
[...]
Dus jij wilt zeggen dat eind 2016 4K al verouderd is? De pricewatch: LG 49UB820V Zwart was 1499€ op releasedatum.
4K Blu-ray komt pas eind dit jaar uit, tot eerste films uitkomen duurt het nog minstens tot zomer 2016...
Ik snap niet waarom mensen nu bijvoorbeeld een pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart nemen die dus duurder is dan de pricewatch: LG 49UB820V Zwart
2) Design verschil
3) De LG heeft geen 3D
4) De LG heeft 3 HDMI-aansluitingen, de Sony heeft er 4
5) 4k op een 49" scherm heeft geen enkele zin als je meer dan 1,9 meter van het scherm zit. Het verschil in resolutie is vanaf die afstand al niet meer waarneembaar door het menselijk oog.
Van een premium brand als Sony zal ook niemand verwachten dat ze even goedkoop zijn als een prijsvechter zoals LG. Een Mercedes is ook duurder dan een Lada. Prijs is niet voor iedereen de doorslaggevende factor.
Verwijderd
Volgens mij is het omgekeerd, LG is namelijk nu de marktleider op gebied van TV's (door O-led en WebOs). Sony kan niet eens een fatsoenlijke console maken, laat staan Tv'sApollo89 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 01:36:
[...]
1) Kwaliteitsverschil Sony vs. LG
2) Design verschil
3) De LG heeft geen 3D
4) De LG heeft 3 HDMI-aansluitingen, de Sony heeft er 4
5) 4k op een 49" scherm heeft geen enkele zin als je meer dan 1,9 meter van het scherm zit. Het verschil in resolutie is vanaf die afstand al niet meer waarneembaar door het menselijk oog.
Van een premium brand als Sony zal ook niemand verwachten dat ze even goedkoop zijn als een prijsvechter zoals LG. Een Mercedes is ook duurder dan een Lada. Prijs is niet voor iedereen de doorslaggevende factor.
LG> Samsung > Sony > Philips > Panasonic > Rest
En zo kan ik ook zeggen: LG heeft 3 hdmi 2.0 aansluitingen en Sony 4 hdmi 1.4 aansluitingen (ik weet niet waarom je 4 nodig zou hebben).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 02:11 ]
Geen enkel idee waar die volgorde van jou op gebaseerd is, maar ik veronderstel niet op objectieve gegevens. LG heeft bij veel mensen de reputatie van low-budget brand, niet direct een merk dat ze met degelijkheid associëren. Technologiesites zijn allemaal vol lof over de Sony W8-reeks vanwege de uitmuntende beeldkwaliteit in die prijsklasse. Over de LG's van 2014 daarentegen, lees ik veel over gebrekkige toestellen en dat het kopen van zo'n toestel zoals een loterij is (wat veel zegt over de kwaliteitscontrole die LG doet, of beter gezegd, niet doet).Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 01:50:
Volgens mij is het omgekeerd, LG is namelijk nu de marktleider op gebied van TV's (door O-led en WebOs). Sony kan niet eens een fatsoenlijke console maken, laat staan Tv's
LG> Samsung > Sony > Philips > Panasonic > Rest
En zo kan ik ook zeggen: LG heeft 3 hdmi 2.0 aansluitingen en Sony 4 hdmi 1.4 aansluitingen (ik weet niet waarom je 4 nodig zou hebben).
Kwaliteit is echter meer dan beeld- en geluidskwaliteit. Kwaliteit is ook hoe lang een toestel meegaat, iets wat uiteraard niet wordt getest in een review, maar wat wel regelrecht dramatisch is bij de Koreaanse merken. Ik hoor overal verhalen van Samsung's en LG's die na enkele jaren al de geest geven. Zelf kan ik er ook van meespreken. Voor mij geen Koreaanse tv's meer (zelfs niet met goede reviews), want ik heb er gewoon geen enkel vertrouwen meer in. Geef mij maar het perfectionisme van de Japanners
Verwijderd
Ik ben niet zo'n fan van wachten totdat je TV ontploft, waarom denk je anders dat ik een prima high-end 1080P 3D tv nu verkoop, kan ik tenminste wat geld voor krijgen (heb al biedingen gehad van 800€ dus ik maak zelfs profitApollo89 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 02:34:
[...]
Geen enkel idee waar die volgorde van jou op gebaseerd is, maar ik veronderstel niet op objectieve gegevens. LG heeft bij veel mensen de reputatie van low-budget brand, niet direct een merk dat ze met degelijkheid associëren. Technologiesites zijn allemaal vol lof over de Sony W8-reeks vanwege de uitmuntende beeldkwaliteit in die prijsklasse. Over de LG's van 2014 daarentegen, lees ik veel over gebrekkige toestellen en dat het kopen van zo'n toestel zoals een loterij is (wat veel zegt over de kwaliteitscontrole die LG doet, of beter gezegd, niet doet).
Kwaliteit is echter meer dan beeld- en geluidskwaliteit. Kwaliteit is ook hoe lang een toestel meegaat, iets wat uiteraard niet wordt getest in een review, maar wat wel regelrecht dramatisch is bij de Koreaanse merken. Ik hoor overal verhalen van Samsung's en LG's die na enkele jaren al de geest geven. Zelf kan ik er ook van meespreken. Voor mij geen Koreaanse tv's meer (zelfs niet met goede reviews), want ik heb er gewoon geen enkel vertrouwen meer in. Geef mij maar het perfectionisme van de Japanners
Nee het gaat niet om een show-model, gewoon eentje nieuw in de doos. Ze hadden er een paar binnengekregen waarvan 1tje nog niet gereserveerd. Ik vroeg alleen aan de verkoper wat de 830V totaal moest kosten aangezien ik de prijs nergens kon vinden (had het foldertje niet bij de hand). Toen bleef hij redelijk lang weg en kwam hij met die prijs. Wel met het verhaal erbij dat het tijdelijk was enzo.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:46:
[...]
Ja maar ik snap niet hoe meneer G-Meister er eentje kreeg voor 685,12 ik heb 668,64 betaald voor de 820V.
Een showroom-model misschien?
Voor die paar euro meer neem ik de 3D versie graag mee, heb nu ook al een 3D TV. En waarom hij zelf zoveel van de prijs heeft gehaald, geen idee. Misschien had hij een slechte verkoop dag en probeerde zo nog wat commissie op te strijken?Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:57:
[...]
Dus jij wilde per se 3D? Waarom heeft hij zoveel van de prijs zelf afgehaald?
Indien gewenst kan ik het bonnetje scannen, wellicht dat je het kan gebruiken tijdens het onderhandelen
Dat is absoluut niet wat ik zei.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 01:15:
[...]
Dus jij wilt zeggen dat eind 2016 4K al verouderd is?
Kun je nagaan. Een jaar na release is de nieuwprijs van het toestel al gehalveerd. Over twee jaar wil niemand zo'n tweedehands en oud toestel voor de helft van de huidige nieuwprijs nog niet hebben.De pricewatch: LG 49UB820V Zwart was 1499€ op releasedatum.
In het ene topic stel je dat UHD Blu-Ray in de zomer van 2015 uitkomt en hier beweer je weer iets anders.4K Blu-ray komt pas eind dit jaar uit, tot eerste films uitkomen duurt het nog minstens tot zomer 2016...
De enige reden die ik kan bedenken waarom je een LG 49UB820V zou kopen, is als je veel 3D-films kijkt en je Full HD 3D wil bekijken zonder actieve bril. Op ieder ander front presteert een Sony W8 beter, ook qua scherpte.Ik snap niet waarom mensen nu bijvoorbeeld een pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart nemen die dus duurder is dan de pricewatch: LG 49UB820V Zwart
Zelfs dat niet, want die LG 49UB820V beschikt niet eens over 3D-ondersteuning. Niet actief, niet passief, nietsDimens schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:32:
De enige reden die ik kan bedenken waarom je een LG 49UB820V zou kopen, is als je veel 3D-films kijkt en je Full HD 3D wil bekijken zonder actieve bril. Op ieder ander front presteert een Sony W8 beter, ook qua scherpte.

Ik zat te kijken naar de LG 42LB570V en me wezenloos zitten zoeken naar de response time van dit ding, maar echt nergens op google of de handleiding kunnen vinden.
Ik wilde graag een groot scherm als pc scherm willen gebruiken (ja ook voor games) en dacht ik game altijd op 1920 x 1080p en dit scherm is full HD en op HDMI 1.4 zou dat makkelijk kunnen.
Alleen, hoe verstandig is het om zo'n tv te gebruiken voor games? Is het te doen? Verwerking van snel beeld als bv videomateriaal anders dan game materiaal? Want het model vind ik zekers mooi en groot zat als computer scherm.
Oh ja, de vraag waarom een tv en geen monitor, was meer omdat de grote monitoren 34"+ behoorlijk prijzig zijn en de LG variant van 34" heeft 14ms response tijd. En de games die ik speel, zijn meer Diablo 3 / LoL en af en toe FPS games maar niet online.
Ik wilde graag een groot scherm als pc scherm willen gebruiken (ja ook voor games) en dacht ik game altijd op 1920 x 1080p en dit scherm is full HD en op HDMI 1.4 zou dat makkelijk kunnen.
Alleen, hoe verstandig is het om zo'n tv te gebruiken voor games? Is het te doen? Verwerking van snel beeld als bv videomateriaal anders dan game materiaal? Want het model vind ik zekers mooi en groot zat als computer scherm.
Oh ja, de vraag waarom een tv en geen monitor, was meer omdat de grote monitoren 34"+ behoorlijk prijzig zijn en de LG variant van 34" heeft 14ms response tijd. En de games die ik speel, zijn meer Diablo 3 / LoL en af en toe FPS games maar niet online.
[ Voor 17% gewijzigd door Xtr3me4me op 21-01-2015 15:25 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Verwijderd
Ja fml nu is het te laat, tv net binnen mensen!G-Meister schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 06:38:
[...]
Nee het gaat niet om een show-model, gewoon eentje nieuw in de doos. Ze hadden er een paar binnengekregen waarvan 1tje nog niet gereserveerd. Ik vroeg alleen aan de verkoper wat de 830V totaal moest kosten aangezien ik de prijs nergens kon vinden (had het foldertje niet bij de hand). Toen bleef hij redelijk lang weg en kwam hij met die prijs. Wel met het verhaal erbij dat het tijdelijk was enzo.
[...]
Voor die paar euro meer neem ik de 3D versie graag mee, heb nu ook al een 3D TV. En waarom hij zelf zoveel van de prijs heeft gehaald, geen idee. Misschien had hij een slechte verkoop dag en probeerde zo nog wat commissie op te strijken?
Indien gewenst kan ik het bonnetje scannen, wellicht dat je het kan gebruiken tijdens het onderhandelen
Tijd om mijn +100GB aan demo's te benutten
Verwijderd
Ik zou gewoon gamen op een beeldscherm en af en toe op tv voor games die niet echt competitve zijn. Ik ga zo The Crew proberen 4k 30hz (Mijn R9 290 heeft HDMI 1.4).Xtr3me4me schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:24:
Ik zat te kijken naar de LG 42LB570V en me wezenloos zitten zoeken naar de response time van dit ding, maar echt nergens op google of de handleiding kunnen vinden.
Weet iemand of je ook 1440P of 1800P 60hz kan spelen op een 4K tv?
Ja ik weet dat het altijd beter is om te gamen op een monitor en niet op een tv als het gaat om echt PC games. Maar ik ben net afgestapt van triple 24" monitoren en wil 1 grote neer zetten. Alleen de grote monitoren kosten een fortuin en ik vroeg me af hoe erg het zou zijn op een tv pc games te spelen.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:29:
[...]
Ik zou gewoon gamen op een beeldscherm en af en toe op tv voor games die niet echt competitve zijn. Ik ga zo The Crew proberen 4k 30hz (Mijn R9 290 heeft HDMI 1.4).
Weet iemand of je ook 1440P of 1800P 60hz kan spelen op een 4K tv?
Zou je erg veel merken van banding/ghosting erop? Of valt het met de 42LB570V wel mee. Ik zit sowieso +- 50 a 60cm ervan af.
4k scherm lukt me niet, aangezien ik een GTX680 heb.
Verwijderd
Waarom afgestapt van triple 1080P monitors? Ik moet het hier doen met 1Xtr3me4me schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:34:
[...]
Ja ik weet dat het altijd beter is om te gamen op een monitor en niet op een tv als het gaat om echt PC games. Maar ik ben net afgestapt van triple 24" monitoren en wil 1 grote neer zetten. Alleen de grote monitoren kosten een fortuin en ik vroeg me af hoe erg het zou zijn op een tv pc games te spelen.
Zou je erg veel merken van banding/ghosting erop? Of valt het met de 42LB570V wel mee. Ik zit sowieso +- 50 a 60cm ervan af.
4k scherm lukt me niet, aangezien ik een GTX680 heb.
Misschien past dit binnen je budget als het uitkomt: pricewatch: LG 29UM67 (Kan je gelijk upgraden naar een 380/390 voor Freesync
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 15:38 ]
Ja ik zat hiernaar te kijken: LG 34UM65, maar ik zei wel zo gauw dat de GTX680 geen 4k scherm kan draaien, maar ik check nu google...Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:37:
[...]
Waarom afgestapt van triple 1080P monitors? Ik moet het hier doen met 1![]()
Misschien past dit binnen je budget als het uitkomt: pricewatch: LG 29UM67 (Kan je gelijk upgraden naar een 380/390 voor Freesync)

Verwijderd
Verkopen die handel, ik schrok toen ik zag dat op VA mensen het voor 150€ verkopen.Xtr3me4me schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:56:
[...]
Ja ik zat hiernaar te kijken: LG 34UM65, maar ik zei wel zo gauw dat de GTX680 geen 4k scherm kan draaien, maar ik check nu google...en zie toch mensen op 4k aan het gamen met dezelfde kaart.
Kom je aardig in de buurt van een 960/290
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 15:57 ]
Wat moet ik verkopen?Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:56:
[...]
Verkopen die handel, ik schrok toen ik zag dat op VA mensen het voor 150€ verkopen.
Kom je aardig in de buurt van een 960/290
Ik moet eerst een nieuwe monitor/scherm hebben. Uiteraard min 34". Alleen als een tv ook lukt op basis van de games die ik speel, dan dat.
Beste Lg gebruikers,
Zelf was ik aan het twijfelen om een LG te kopen. Gaat waarschijnlijk een SONY w8 worden. Dit vanwege de lovende reviews die hij overal krijgt.
Omdat ik zie dat de LG's toch populair zijn ben ik benieuwd waarom jullie hebben gekozen voor een LG.
Zelf was ik aan het twijfelen om een LG te kopen. Gaat waarschijnlijk een SONY w8 worden. Dit vanwege de lovende reviews die hij overal krijgt.
Omdat ik zie dat de LG's toch populair zijn ben ik benieuwd waarom jullie hebben gekozen voor een LG.
Zou ook eerder voor die w8 van sony gaan,die goedkopen 4k tv is lang niet zo goed.Maar dat zie je ook aan de prijs.serdadu schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:13:
Beste Lg gebruikers,
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
* Goeie ervaring door mijn LG beeldscherm pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwartserdadu schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:13:
Beste Lg gebruikers,
* 4K was een must, heb nu al 1080P 3D
* IPS
* 21% btw actie scheerenfoppen.nl
* Over 2 jaar kan tv weg voor zelfde prijs
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 16:38 ]
Verwijderd
Hoe zeker weet je dit en hoe onderbouw je dat?Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:37:
[...]
Verwijderd
Er zijn genoeg sukkels op Marktplaats (weet dit uit ervaringVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:03:
[...]
Hoe zeker weet je dit en hoe onderbouw je dat?
Zorg alleen dat je dit plaatst:
Oh en btw ze zeggen dat het een 3D tv is en de 820V is dat niet, dus false advertising!LG Ultra HD, de nieuwe standaard
Jij vond Full HD al scherp? Maak dan nu kennis met LG Ultra HD. De resolutie is maar liefst 4X hoger dan dan conventioneel Full HD. Uiteraard is het beeld erg levendig en helder, zelfs van dichtbij. LG UHD 3D TV zal de kijker bevredigen met de vlekkeloze details, die de standaard van visuele weergave nog hoger tillen.
De kleinste details worden zichtbaar
De mier die een nest aan het bouwen is midden in het bos? De zweetdruppel op het voohoofd van Lionel Messi tijdens je favoriete voetbalwedstrijd? Zelfs die zullen je niet meer ontgaan op je nieuwe UB820V! Ultra-HD maakt de allerkleinste details zichtbaar, en geeft je een totaal nieuwe belevenis aan een film of sportevenement.
LG IPS-paneel
Het geheim achter de gweldige kikhoek, en de fantastische beeldkwaliteit is het IPS-paneel wat door LG gebruikt word. IPS zorgt in elke precieze pixel van de HD-resolutie voor een kleurimpressie die zo dicht mogelijk bij die van het oorspronkelijke beeld ligt.IPS-panelen zijn stabiel en robuust en bestand tegen beschadigingen.
Nieuwprijs: 1499€ nu voor maar 650€ en OP=OP! Zorg voor de ultieme kijkervaring in 2017!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 17:15 ]
Verwijderd
Jij hebt toch ook geen 3D?Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:10:
[...]
Er zijn genoeg sukkels op Marktplaats (weet dit uit ervaring)
Zorg alleen dat je dit plaatst:
[...]
Oh en btw ze zeggen dat het een 3D tv is en de 820V is dat niet, dus false advertising!
Verwijderd
Wel vaag dat het in hun beschrijving staat terwijl het er niet op zit. Maargoed ik betwijfel of je over 2 jaar deze tv nog voor 600 euro kan verkopen.
Verwijderd
Copy&Paste geval, alleen modelnummer veranderd.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:20:
[...]
Wel vaag dat het in hun beschrijving staat terwijl het er niet op zit. Maargoed ik betwijfel of je over 2 jaar deze tv nog voor 600 euro kan verkopen.
http://www.scheerenfoppen...0v-ultra-hd-led-tv/p53412
Verwijderd
op die manier. Ga jij hier nog iets mee doen?Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:21:
[...]
Copy&Paste geval, alleen modelnummer veranderd.
http://www.scheerenfoppen...0v-ultra-hd-led-tv/p53412
Verwijderd
Nee ben geen Amerikaan die zegt: SUE THEM SUE THEM SUE THEMVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:23:
[...]
op die manier. Ga jij hier nog iets mee doen?
http://www.ehow.com/how_2...ne-false-advertising.html
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 17:26 ]
Verwijderd
Haha oke. Maar wedden dat je over 2 jaar niet eens 500 euro krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:24:
[...]
Nee ben geen Amerikaan die zegt: SUE THEM SUE THEM SUE THEM
http://www.ehow.com/how_2...ne-false-advertising.html
Verwijderd
!RemindMe 2 years (wacht dat werkt niet hierVerwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:29:
[...]
Haha oke. Maar wedden dat je over 2 jaar niet eens 500 euro krijgt.
Heb besloten voor de Sony KDL42W706 te gaan. Input lag van 13ms vind ik goed genoeg om mee te gamen op de pc! En 4K kan mijn grafische kaart toch niet aan. En de view distance zal ik geen verschil zien tussen 4k en FHD.
Dat argument is al verworpen. Je gaat de nieuwprijs er met zekerheid niet voor krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:37:
Verwijderd
Op een 850V zou ik nog meer verlies makenDimens schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:27:
[...]
Dat argument is al verworpen. Je gaat de nieuwprijs er met zekerheid niet voor krijgen.
Nu nog wachten op goedkope O-led schermen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 19:39 ]
Vanaf woensdag 18.00u is het 21% BTW weg ermee bij de Mediamarkt. Hier zat ik op te wachten om de 42LB671V te gaan kopen daar, hebben ze de prijs maar eens even omhoog gegooid voordat de actie begint.
Kan ik nu toch maar beter voor de LB670V gaan...
Slimme trucjes hebben ze bij de Mediamarkt altijd.
Vanwege die BTW aktie ben ik ook in de markt voor een nieuwe tv.
Zit te kijken naar een tv van 1400-1600 euro.
Met €150 cashback en btw aktie zou de pricewatch: LG 55UB950V Zilver uitkomen op net geen €1200.
Mooie deal lijkt me.
Echter lees ik veel slechte ervaringen met input lag en dergelijke.
Ik speel geregeld op de ps4, mijn huidige tv is full-hd 50hz en 8 jaar oud dus dat schiet niet echt meer op. echter heeft de huidige tv nagenoeg geen input lag.
Heeft iemand ervaring met de 55UB950v?
Met €150 cashback en btw aktie zou de pricewatch: LG 55UB950V Zilver uitkomen op net geen €1200.
Mooie deal lijkt me.
Ik speel geregeld op de ps4, mijn huidige tv is full-hd 50hz en 8 jaar oud dus dat schiet niet echt meer op. echter heeft de huidige tv nagenoeg geen input lag.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Mwoah, ik heb een 55UB850V en met GAME mode on merk ik daar niks van icm mijn PS4.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Is het paneel van UB850v 50 of 100 herz?
wat ik kan vinden is de UB850V 100hz en de UB950V 200hz
[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 26-01-2015 12:51 ]
Beiden hebben een 100Hz paneel. De UB850V heeft echter een zeer slecht beeldinterpolatie-algoritme waardoor de bewegingsresolutie met beeldinterpolatie gelijk is aan een 50Hz LCD-televisie maar met beeldinterpolatie-artefacten. Kortom: Het is meer een nadeel dan een voordeel.Amaze86 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:46:
Is het paneel van UB850v 50 of 100 herz?
Hoe het beeldinterpolatie-algoritme van de UB950V presteert is onduidelijk.
Verwijderd
Waarom 4K als je een PS4 hebt?cypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:28:
Vanwege die BTW aktie ben ik ook in de markt voor een nieuwe tv.
Mooie deal lijkt me.

Ga daan voor de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart bespaar je een hoop geld. Of bouw een pc met die 1500€ budget
LG heeft rond de 60ms input lag en Sony rond de 15ms (alsnog slecht vergeleken met een beeldscherm)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 15:23 ]
Verwijderd
De 21% btw actie bij http://www.scheerenfoppen.nl/ was véél beter dan die van de Media Markt. Ik dacht dat ze bij Media Markt ze alleen oude modellen afprijzen.jaspernts schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:24:
Vanaf woensdag 18.00u is het 21% BTW weg ermee bij de Mediamarkt. Hier zat ik op te wachten om de 42LB671V te gaan kopen daar, hebben ze de prijs maar eens even omhoog gegooid voordat de actie begint.
Een pricewatch: LG 49UB820V Zwart kunnen scoren voor 668€!
Voor wie voor het einde van de cashback nog een LG TV uit de 850 serie wilde scoren kan het beste NIET bij PlatteTVDiscounter bestellen... Dat heb ik de 18e gedaan en volgens een mail krijgen ze zelf pas de TV binnen op 12 februari! Das gewoon een maand levertijd
De garanderen wel dat de LG cashback actie blijft gelden. Maar then again staat op hun prodoctpagina dat de levertijd "t/m 5 dagen" is..
De garanderen wel dat de LG cashback actie blijft gelden. Maar then again staat op hun prodoctpagina dat de levertijd "t/m 5 dagen" is..

Speel niet alleen maar op de ps4 de TV wordt voornamelijk gebruikt voor films/series, maar wil uiteraard ook gewoon goed kunnen gamen.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:19:
[...]
Waarom 4K als je een PS4 hebt?
Ga daan voor de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart bespaar je een hoop geld. Of bouw een pc met die 1500€ budget
LG heeft rond de 60ms input lag en Sony rond de 15ms (alsnog slecht vergeleken met een beeldscherm)
50" vind ik te klein, zoek minimaal 55" en passief 3d.
Je hebt een punt hoor, maar het prijsverschil tussen een 55" 4k of full hd is niet heel erg groot, dan ga ik liever voor de 4k
Verwijderd
Heb zelf de pricewatch: LG 49UB820V Zwart kunnen scoren voor 668€.cypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:25:
[...]
Speel niet alleen maar op de ps4 de TV wordt voornamelijk gebruikt voor films/series, maar wil uiteraard ook gewoon goed kunnen gamen.
50" vind ik te klein, zoek minimaal 55" en passief 3d.
Je hebt een punt hoor, maar het prijsverschil tussen een 55" 4k of full hd is niet heel erg groot, dan ga ik liever voor de 4k
Dan wel geen WebOs (gimmick) en geen 3D (max 10 3D SBS films gekeken in de afgelopen 3 jaar op onze Full HD 3D tv) maar wel super goedkoop
Edit: G-Meister heeft de pricewatch: LG 49UB830V Zwart kunnen scoren voor 20€ meer die is ook 3D, ik weet nog steeds niet hoe hij het geflikt heeft!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 15:31 ]
Als je het verschil tussen responstime en input lag niet kent dan lijkt dat zo, ja. Maar je hebt het nog altijd niet geleerd. Doe dan niet zulke uitspraken.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:19:
Ik kom het volgende op een aantal sites tegen:Dimens schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:02:
[...]
Beiden hebben een 100Hz paneel. De UB850V heeft echter een zeer slecht beeldinterpolatie-algoritme waardoor de bewegingsresolutie met beeldinterpolatie gelijk is aan een 50Hz LCD-televisie maar met beeldinterpolatie-artefacten. Kortom: Het is meer een nadeel dan een voordeel.
Hoe het beeldinterpolatie-algoritme van de UB950V presteert is onduidelijk.
UCI (ULTRA Clarity Index): 1000 (100Hz) 1250 (200Hz)
Zou betekenen dat de UB850V 100hz is, en de UB950V 200hz
Dat is idd een goeie deal!Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:28:
[...]
Heb zelf de pricewatch: LG 49UB820V Zwart kunnen scoren voor 668€.
Dan wel geen WebOs (gimmick) en geen 3D (max 10 3D SBS films gekeken in de afgelopen 3 jaar op onze Full HD 3D tv) maar wel super goedkoop
Edit: G-Meister heeft de pricewatch: LG 49UB830V Zwart kunnen scoren voor 20€ meer die is ook 3D, ik weet nog steeds niet hoe hij het geflikt heeft!
Mja, ik heb mijn zinnen gezet op 55"
[ Voor 37% gewijzigd door cypher21 op 26-01-2015 15:34 ]
Verwijderd
Die hz is alleen maar marketing gelul. Ze zijn gewoon allemaal 60hz. Ze kunnen geen 100 frames per seconden weergeven zoals een computer-beeldscherm: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwartcypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:32:
[...]
Ik kom het volgende op een aantal sites tegen:
Als ze allemaal zo'n hoge refresh rate hadden dan gingen competitve gamers erop spelen (mits de input lag niet te erg is)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 15:36 ]
Ik ben me volledig bewust dat al die geoptimaliseerde hz leuk zijn voor de marketing, maar de native refresh rate maakt weldegelijk een verschil. Dat is niet allemaal 60hzVerwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:35:
[...]
Die hz is alleen maar marketing gelul. Ze zijn gewoon allemaal 60hz. Ze kunnen geen 100 frames per seconden weergeven zoals een computer-beeldscherm: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart
Verwijderd
Ja de native refresh rate maakt wel degelijk een verschil ALS JE NATIVE CONTENT HEBT.cypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:38:
[...]
Ik ben me volledig bewust dat al die geoptimaliseerde hz leuk zijn voor de marketing, maar de native refresh rate maakt weldegelijk een verschil. Dat is niet allemaal 60hz
Nederlandse televisie: 25.000 FPS
Blu-ray films: 23.976 FPS
The Hobbit: 48FPS (alhoewel de blu-rays ook 23.976 FPS zijn)
PS4/Xbone: 30/60 FPS
PC: 60 FPS @ 4K (Hdmi 2.0 kan niet hoger dan 60hz bij 4K)
Je haalt nu refresh rate en frames per seconde aardig door elkaar.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:41:
[...]
Ja de native refresh rate maakt wel degelijk een verschil ALS JE NATIVE CONTENT HEBT.
Nederlandse televisie: 25.000 FPS
Blu-ray films: 23.976 FPS
The Hobbit: 48FPS (alhoewel de blu-rays ook 23.976 FPS zijn)
PS4/Xbone: 30/60 FPS
PC: 60 FPS @ 4K (Hdmi 2.0 kan niet hoger dan 60hz bij 4K)
De 200Hz waar op gedoeld wordt is een pseudo-refreshrate. Dit wordt behaald doormiddel van Black Frame Insertion (BFI). De werkelijke frequentie van het paneel is 100Hz.cypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:32:
[...]
Ik kom het volgende op een aantal sites tegen:
Kap eens met onzin verklaren. Je hebt er geen verstand van. Deal with it.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:35:
[...]
Die hz is alleen maar marketing gelul. Ze zijn gewoon allemaal 60hz. Ze kunnen geen 100 frames per seconden weergeven zoals een computer-beeldscherm: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart
Als ze allemaal zo'n hoge refresh rate hadden dan gingen competitve gamers erop spelen (mits de input lag niet te erg is)
Ahh, dat verklaard idd een hoop.Dimens schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:44:
[...]
De 200Hz waar op gedoeld wordt is een pseudo-refreshrate. Dit wordt behaald doormiddel van Black Frame Insertion (BFI). De werkelijke frequentie van het paneel is 100Hz.
[...]
Verwijderd
Oh nee, daar is hij weer.Dimens schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:44:
[...]
Kap eens met onzin verklaren. Je hebt er geen verstand van. Deal with it.
Kijk maar eens rond op http://www.displaylag.com/
820= 8200 en 850= 8500 in de V.S.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 15:49 ]
Verwijderd
Heb je een link voor mij voor een 100FPS video? Dan test ik het meteen op mijn TV.cypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:43:
[...]
Je haalt nu refresh rate en frames per seconde aardig door elkaar.
In de tussentijd heb ik dit gevonden:
Big Buck Bunny 60FPS: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=10
Roland Garros 50FPS: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=39
WK 2014 60FPS: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=40
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 16:00 ]
Ik snap volledig wat je bedoeld qua video frames per seconde, echter had ik het over de native REFRESH RATE. In jouw reactie haal je die nogal door elkaar heen, want dit is totaal niet het zelfde.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:54:
[...]
Heb je een link voor mij voor een 100FPS video? Dan test ik het meteen op mijn TV.
In de tussentijd heb ik dit gevonden:
Big Buck Bunny 60FPS: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=10
Roland Garros 50FPS: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=39
WK 2014 60FPS: http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=40
Als je een video bekijkt dat 1080p/24 is (dus 1920x1080 pixels wat met 24 frames per seconde ververst wordt) op een TV wat een refresh rate heeft van 200hz wordt ieder FRAME 8,333 ker ververst door de televisie. Op een 100hz tv is dit 4.1666x.
Verwijderd
Ik heb hier een 144hz beeldscherm staan, 60FPS video's zijn niet smoother dan 60FPS video's op een 60hz beeldscherm.cypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:07:
[...]
Ik snap volledig wat je bedoeld qua video frames per seconde, echter had ik het over de native REFRESH RATE. In jouw reactie haal je die nogal door elkaar heen, want dit is totaal niet het zelfde.
Als je een video bekijkt dat 1080p/24 is (dus 1920x1080 pixels wat met 24 frames per seconde ververst wordt) op een TV wat een refresh rate heeft van 200hz wordt ieder FRAME 8,333 ker ververst door de televisie.
Enige content die je hebt zijn games (wordt steeds slechter door new-gen consoles, meeste games zijn al 30 of 60 fps locked)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 16:10 ]
Klopt, er is niets "smoother" aan die films, echter hoe vaker het beeld refreshed wordt, hoe rustgevender voor de ogen.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:10:
[...]
Ik heb hier een 144hz beeldscherm staan, 60FPS video's zijn niet smoother dan 60FPS video's op een 60hz beeldscherm.
Enige content die je hebt zijn games (wordt steeds slechter door new-gen consoles, meeste games zijn al 30 of 60 fps locked)
Ik zie bijvoorbeeld TL verlichting knipperen (50hz). Dit ervaar ik met sommige uitzendingen ook op mijn oude tv die een REFRESH RATE van 50hz heeft.
Hier moet ik toch even corrigeren. Een TL-buis die op een klassieke elektromagnetische ballast is aangesloten knippert met een frequentie van 100 Hz (per cyclus gaat er stroom van links naar rechts en van rechts naar links, dus 2 x 50 Hz). Enkel indien één van de twee kanten van de buis kapot is zal deze nog met een frequentie van 50 Hz knipperen. Moderne TL-armaturen hebben een elektronisch voorschakelapparaat die de frequentie opdrijft tot 20.000 Hz à 100.000 Hz, waardoor je geen last meer hebt van lichtflikker.cypher21 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:14:
Ik zie bijvoorbeeld TL verlichting knipperen (50hz). Dit ervaar ik met sommige uitzendingen ook op mijn oude tv die een REFRESH RATE van 50hz heeft.
Bij oude tv's met een kathodestraalbuis had je dit effect inderdaad ook, omdat de fosforlaag 50 of 100 keer per seconde oplichtte. Bij LCD/LED-tv's heb je dit effect echter niet, omdat de achtergrondverlichting continu blijft branden. Enkel als je Backlight Blinking of Backlight Scanning (technieken om bewegingsonscherpte te voorkomen) inschakelt op je tv, zal de achtergrondverlichting gaan knipperen, maar dit gebeurt wel aan een hogere frequentie dan 100 Hz en wordt aangeduid met de 'geoptimaliseerde refresh rate' (bv. 200 Hz, 400 Hz, 600 Hz, 800 Hz, ...).
Verwijderd
Hier wordt geoptimaliseerde refresh rate uitgelegd: DimensApollo89 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:42:
[...]
Hier moet ik toch even corrigeren. Een TL-buis die op een klassieke elektromagnetische ballast is aangesloten knippert met een frequentie van 100 Hz (per cyclus gaat er stroom van links naar rechts en van rechts naar links, dus 2 x 50 Hz). Enkel indien één van de twee kanten van de buis kapot is zal deze nog met een frequentie van 50 Hz knipperen. Moderne TL-armaturen hebben een elektronisch voorschakelapparaat die de frequentie opdrijft tot 20.000 Hz à 100.000 Hz, waardoor je geen last meer hebt van lichtflikker.
Bij oude tv's met een kathodestraalbuis had je dit effect inderdaad ook, omdat de fosforlaag 50 of 100 keer per seconde oplichtte. Bij LCD/LED-tv's heb je dit effect echter niet, omdat de achtergrondverlichting continu blijft branden. Enkel als je Backlight Blinking of Backlight Scanning (technieken om bewegingsonscherpte te voorkomen) inschakelt op je tv, zal de achtergrondverlichting gaan knipperen, maar dit gebeurt wel aan een hogere frequentie dan 100 Hz en wordt aangeduid met de 'geoptimaliseerde refresh rate' (bv. 200 Hz, 400 Hz, 600 Hz, 800 Hz, ...).
Maar wat hij maar niet wilt begrijpen is dat tv's HARDWAREMATIG geen 100 frames kunnen weergeven zoals computerbeeldschermen.Dat is nu nog geen ramp, want er bestaan nauwelijks high fps films.
Red is net uitgekomen met een 6K 100FPS camera. En in Japan is er al een prototype van een 8k 120FPS camera.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b2NJE0gIzg0]
Dat is omdat een televisie geen monitor is. Iets wat ik overigens nergens beweer, stop die woorden dus niet in mijn mond.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:05:
[...]
Hier wordt geoptimaliseerde refresh rate uitgelegd: Dimens
Maar wat hij maar niet wilt begrijpen is dat tv's HARDWAREMATIG geen 100 frames kunnen weergeven zoals computerbeeldschermen.
Sowieso vind ik het achterlijk dat je zoiets durft te zeggen nadat je mijn blog hier plaatst. Heb je het zelf uberhaupt wel gelezen? Blijkbaar niet, anders had je zo'n opmerking over mij niet gemaakt. Ik iets niet begrijpen...kom op zeg. Jij begrijpt er werkelijk niets van.
Verwijderd
Ik heb je blog tot nu toe wel 3 keer gelezen...Dimens schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:26:
[...]
Dat is omdat een televisie geen monitor is. Iets wat ik overigens nergens beweer, stop die woorden dus niet in mijn mond.
Sowieso vind ik het achterlijk dat je zoiets durft te zeggen nadat je mijn blog hier plaatst. Heb je het zelf uberhaupt wel gelezen? Blijkbaar niet, anders had je zo'n opmerking over mij niet gemaakt. Ik iets niet begrijpen...kom op zeg. Jij begrijpt er werkelijk niets van.
In de perfecte wereld hebben wij TV's die geen "magische beelden" maken die in de werkelijkheid nooit hebben bestaan.
Volgens mij is onze infrastructuur het grootste probleem, andere landen hebben al 4K 60FPS sport-kanalen (http://www.eutelsat.com/h...4-french-open-in-uhd.html)
Een eredivisie wedstrijd in 4K 60FPS kunnen we alleen van dromen hier in Nederland.
Dus als ik het nu goed heb

pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart = 50hz echt/100hz nep (1X beeldinterpolatie)
pricewatch: LG 55UB850V Zwart = 60hz echt/120hz nep (1X beeldinterpolatie)
pricewatch: LG 55EC930V Zwart = 60hz echt/240hz nep (2X beeldinterpolatie)
[ Voor 16% gewijzigd door S1NN3D op 27-01-2015 07:41 ]
Zeg, ga gewoon kijken in een goede winkel en neem je eigen content mee en stel vast of je het scherm mooi vind of niet. Niet lopen zeuren over een paar ms ... Mijn persoonlijke ervaring met de 55UB850v is prima, ook icm met mijn PS4 (op GAME mode) en speel vooral CoD / BF4 en heb geen hinder van lag. Er zal vast een (minimaal) verschil zijn met snellere schermen maar of de gemiddelde kijker/gamer daar wat van merkt ...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
* knip *
Laten we de discussie over de frame rates hier los laten.
het lijkt me interessanter voor deze thread om te becommentariëren of de beeldverbetering het goed doet, of niet.
Laten we de discussie over de frame rates hier los laten.
het lijkt me interessanter voor deze thread om te becommentariëren of de beeldverbetering het goed doet, of niet.
[ Voor 105% gewijzigd door S1NN3D op 27-01-2015 12:13 ]
Smart Share vanaf mijn NAS (Synology) via DLNA werkt erg fijn.
Alleen een klein probleem met subtitles. Hij pakt HTML in de subs niet (bijv <i></i> zie je letterlijk in de subs) en sommige characters worden niet goed getoond. Is dit een bekend probleem dat LG nog gaat oplossen?
Alleen een klein probleem met subtitles. Hij pakt HTML in de subs niet (bijv <i></i> zie je letterlijk in de subs) en sommige characters worden niet goed getoond. Is dit een bekend probleem dat LG nog gaat oplossen?
Hi GoO.GoO schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:07:
helaas heb ik geen antwoord op je vraag, maar ik wil je wel iets vragen hierover.
Ik sta ook op het punt om een LGte kopen
heb ook een synology als NAS.
Kan je ook DVD files zoals .vob etc moeiteloos afspelen via Smart share/DLNA?
Dit is een bekend probleem, ik heb er ook last van met DLNA vanaf Plex Media Server op m'n PC..GoO schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:07:
Tevens kan ik niet altijd alle subtitle tracks kiezen, en een aparte .srt laden om bij de DLNA-stream te gebruiken lukt me ook niet (uberhaupt is het knopje Externe Subtitles bij mij altijd disabled geweest).
De workaround voor vreemde karakters: zelf de subtitle stream editen alvorens te kijken (HTML tags eruit halen; soms een incorrecte encoding goedzetten).
De workaround voor externe/niet-selecteerbare subtitles: zelf een .mkv bakken met de juiste subtitle erin alvorens te kijken.
Wel jammer dat je eerst 10-20 minuten bezig bent met editen (of langer als je bron geen mkv is en eerst moet worden geconverteerd) voordat je een film kunt kijken... Ik hoop dat hier nog eens een update voor komt...
[ Voor 3% gewijzigd door johnwoo op 27-01-2015 13:04 ]
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Ik speel vooral avi en mkv af en dat gaat perfect. Neem aan dat DVD ook geen enkel probleem zal zijn, zou ik wel even kunnen proberen voor de zekerheid. Of er is vast iemand anders die dit kan bevestigen.ronnie_dutch schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:30:
[...]
Hi GoO
helaas heb ik geen antwoord op je vraag, maar ik wil je wel iets vragen hierover.
Ik sta ook op het punt om een LGte kopen
heb ook een synology als NAS.
Kan je ook DVD files zoals .vob etc moeiteloos afspelen via Smart share/DLNA?
Mja, dat is natuurlijk waardeloos als ik even snel een film of serie wil kijken. Lijkt me dat LG dit gewoon in een software update moet verhelpen.johnwoo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:00:
[...]
Dit is een bekend probleem, ik heb er ook last van met DLNA vanaf Plex Media Server op m'n PC.
Tevens kan ik niet altijd alle subtitle tracks kiezen, en een aparte .srt laden om bij de DLNA-stream te gebruiken lukt me ook niet (uberhaupt is het knopje Externe Subtitles bij mij altijd disabled geweest).
De workaround voor vreemde karakters: zelf de subtitle stream editen alvorens te kijken (HTML tags eruit halen; soms een incorrecte encoding goedzetten).
De workaround voor externe/niet-selecteerbare subtitles: zelf een .mkv bakken met de juiste subtitle erin alvorens te kijken.
Wel jammer dat je eerst 10-20 minuten bezig bent met editen (of langer als je bron geen mkv is en eerst moet worden geconverteerd) voordat je een film kunt kijken... Ik hoop dat hier nog eens een update voor komt...
Zal het eens bij ze melden. Als nu meer mensen dat doen dan pikken ze het misschien eerder op
Ik ben van mening dat de mediaplayers in tv's van nu steeds beter worden maar nog lang niet het niveau hebben die je mag verwachten. Betaal gewoon een kleine €100-€150 voor een intel nucje en plemp daar XBMC/Openelec op. Je hebt dan een HTPC die veel flexibeler is en waarbij nagoeg alles mogelijk is qua codecs/plugins etc.
Mijn kast staat al vol met apparaten, eentje minder is wel wenselijk. In principe werkt DLNA goed genoeg, alleen zijn er wat subtitle issues. Als dat gefixed wordt middels een software update heb ik geen reden meer om een externe HTPC te gebruiken.renzo4000 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:48:
Ik ben van mening dat de mediaplayers in tv's van nu steeds beter worden maar nog lang niet het niveau hebben die je mag verwachten. Betaal gewoon een kleine €100-€150 voor een intel nucje en plemp daar XBMC/Openelec op. Je hebt dan een HTPC die veel flexibeler is en waarbij nagoeg alles mogelijk is qua codecs/plugins etc.
Overigens kwam ik op een ander forum een fix voor de subtitle encoding tegen (nog niet geprobeerd):
1) Play your movie
2) When you see weird characters appears with your subtitles hit Pause.
3) In the Pause menu click on the little arrow on the right hand side.
4) Click on the button that says 'Sub'
5) Click on External
6) There is the hidden menu!
7) Select Code Page
Here is the bug. Try Greek first. It didn't fully work for me. Some characters still appeared like chinese. The solution for now is to select Simplified Chinese. That did the trick for me all characters appeared fine after that.
Het is natuurlijk wat je belangrijk vind. Persoonlijk zou ik me groen en geel ergeren als een film (deels) niet werkt(10-20 minuten klooien om een film te starten? OMG!).
Met XBMC kom ik deze situatie nagenoeg nooit tegen. Wat je nog kan overwegen is Plex te draaien, dit heb ik kort getest op mijn 850v en dat ging ook verassend goed.
https://www.youtube.com/watch?v=daDy91La69k
Met XBMC kom ik deze situatie nagenoeg nooit tegen. Wat je nog kan overwegen is Plex te draaien, dit heb ik kort getest op mijn 850v en dat ging ook verassend goed.
https://www.youtube.com/watch?v=daDy91La69k
Verwijderd
Gisteravond uiteindelijk de pricewatch: LG 49UB820V Zwart uitgepakt
Hiervoor de pricewatch: Samsung UE46D8000YS gehad (een high-end 1080P 3D TV)
Hier zijn de plus en minpunten (ga binnenkort een review plaatsen op productpagina):
+ 668€ is gewoon koopje
+ Design 10/10 gewoon niks meer aan doen (precies hetzelfde als mijn beeldscherm: pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart)
+ Settings binnen 2 minuten klaar
+ Opstart-tijd is gewoon goed (tussen 5-10 seconden)
+ Normale 1080i TV ziet er gewoon "normaal" uit. Had ietstje meer van upscaling verwacht!
+ 49 inch is een prima formaat voor 2.5 - 4.0 meter kijkafstand
+ Smart TV heeft alles wat je nodigt hebt en werkt snel, WebOs is een gimmick (zie minpunten)
+ Wifi werkt goed maar kabel is natuurlijk altijd beter
+ Webrowser werkt goed, zoom op 200% zetten en je kan alles haarscherp lezen (niet dat ik die ga gebruiken)
+ Netflix 4K werkt
House of cards,Breaking Bad, Marco Polo en 4 kleine natuurfilmpjes (20 mins)
+ Ondertitelingen werken goed en je kan zelfs kleur,grote,ligging veranderen!
- Youtube wilt niet eens werken op 1080P, volgens mij kijk ik naar 480/720P ? (geen optie om kwaliteit te veranderen in app)
- ALLES BOVEN 30FPS 4K WERKT NIET OP DE MEDIASPELER
- Soms pakt hij wel h265/HEVC bestanden soms niet.
- Afhankelijk van de bitrate kan het beeld erg schokkerig overkomen (lag door zwakke cpu)
- Als je een film hebt die meerdere talen (audio-channels) heeft en je wisselt van taal krijg je geen geluid!
- Geen 3D maarja ligt aan model
Een prima tv voor de "normale gebruiker" maar voor de high-end gebruiker is een sterke cpu(mijn oude quad core heeft er al moeite mee) met HDMI 2.0 videokaart noodzakkelijk, erg futureproof is het dus niet.
Ik ga vandaag mijn PC op aansluiten (pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X heeft helaas HDMI 1.4 dus max 30hz)
Hiervoor de pricewatch: Samsung UE46D8000YS gehad (een high-end 1080P 3D TV)
Hier zijn de plus en minpunten (ga binnenkort een review plaatsen op productpagina):
+ 668€ is gewoon koopje
+ Design 10/10 gewoon niks meer aan doen (precies hetzelfde als mijn beeldscherm: pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart)
+ Settings binnen 2 minuten klaar
+ Opstart-tijd is gewoon goed (tussen 5-10 seconden)
+ Normale 1080i TV ziet er gewoon "normaal" uit. Had ietstje meer van upscaling verwacht!
+ 49 inch is een prima formaat voor 2.5 - 4.0 meter kijkafstand
+ Smart TV heeft alles wat je nodigt hebt en werkt snel, WebOs is een gimmick (zie minpunten)
+ Wifi werkt goed maar kabel is natuurlijk altijd beter
+ Webrowser werkt goed, zoom op 200% zetten en je kan alles haarscherp lezen (niet dat ik die ga gebruiken)
+ Netflix 4K werkt
+ Ondertitelingen werken goed en je kan zelfs kleur,grote,ligging veranderen!
- Youtube wilt niet eens werken op 1080P, volgens mij kijk ik naar 480/720P ? (geen optie om kwaliteit te veranderen in app)
- ALLES BOVEN 30FPS 4K WERKT NIET OP DE MEDIASPELER

- Soms pakt hij wel h265/HEVC bestanden soms niet.
- Afhankelijk van de bitrate kan het beeld erg schokkerig overkomen (lag door zwakke cpu)
- Als je een film hebt die meerdere talen (audio-channels) heeft en je wisselt van taal krijg je geen geluid!
- Geen 3D maarja ligt aan model
Een prima tv voor de "normale gebruiker" maar voor de high-end gebruiker is een sterke cpu(mijn oude quad core heeft er al moeite mee) met HDMI 2.0 videokaart noodzakkelijk, erg futureproof is het dus niet.
Ik ga vandaag mijn PC op aansluiten (pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X heeft helaas HDMI 1.4 dus max 30hz)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 15:20 ]
Verwijderd
Mijn quad core overclocked op 4.0 heeft al moeite met 4K video's, denk dat een HTPC niet zo'n goed idee is.renzo4000 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:48:
Misschien is een 5820K/5930K/5960X enige keuze

Ik heb trouwens een handige gratis converter gevonden: https://handbrake.fr/
Hij kan zelfs h265 bestanden converten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 20:45 ]
De komende jaren is er uberhaupt beperkt aanbod in 4k/UHD content dus ik denk dat je je daar sowieso niet op moet richten(dus geen opgeschaalde ouwuh meuk).
De enige partij die al wat content biedt is Netflix wat prima werkt via de TV zelf. Overigens zal vooralsnog de content die wel spaarzaam aanwezig is gewoon <30p zijn en ook gewoon afgespeeld kunnen worden met een fatsoenlijke nuc icm HDMI 1.4
De enige partij die al wat content biedt is Netflix wat prima werkt via de TV zelf. Overigens zal vooralsnog de content die wel spaarzaam aanwezig is gewoon <30p zijn en ook gewoon afgespeeld kunnen worden met een fatsoenlijke nuc icm HDMI 1.4
Verwijderd
"Beperkt aanbod me reet"renzo4000 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:41:
De komende jaren is er uberhaupt beperkt aanbod in 4k/UHD content dus ik denk dat je je daar sowieso niet op moet richten(dus geen opgeschaalde ouwuh meuk).
Edit: 30hz is echt een drama mensen, 3200x1800 60hz werkt wel maar ziet er erg lelijk uit (doordat hij probeert te upscalen?) Zorg dus dat je een videokaart hebt met HDMI 2.0
3840x2160 60hz is de 60ms inputlagg bijna geen probleem voor race games, single player games (Tomb Raider geprobeeerd)
Need for Speed Most Wanted 2005 Max Settings 3840x2160: *NOSTALGIA-gehaalte te groot

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 17:02 ]
Dit is geen UHD.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:43:
Need for Speed Most Wanted 2005 Max Settings 3840x2160:
[afbeelding]
Verwijderd
Correctie dit is wel UHD (3840x2160) en geen 4K (4096X2160). Kijk maar naar rode vakje onder screenshot.
Zoals je ziet ziet snelheidsmeter er lelijk uit maar auto ziet er bijna net zo goed uit als in nieuwere race games.
Oude games weer herspelen in UHD is echt nice.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 17:09 ]
Je screenshot heeft een resolutie van 3840 x 2160 pixels maar het ziet er niet uit. Dit kun je geen UHD-content noemen.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:00:
[...]
Correctie dit is wel UHD (3840x2160) en geen 4K (4096X2160). Kijk maar naar rode vakje onder screenshot.
Zoals je ziet ziet snelheidsmeter er lelijk uit maar auto ziet er bijna net zo goed uit als in nieuwere race games.
Oude games weer herspelen in UHD is echt nice.
Verwijderd
Je moet een 4K screenshot ook op een 4K beeldscherm/tv bekijken, slimpie!Dimens schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:23:
[...]
Je screenshot heeft een resolutie van 3840 x 2160 pixels maar het ziet er niet uit. Dit kun je geen UHD-content noemen.
Hier is een nieuwe spel om het goed te maken:

@tweaker sebas, lees mijn bericht nou nog eens rustig... 4k content is en zal de komende tijd beperkt op de markt komen. Lees de verschillende techsites er maar op na.
Wat betreft gaming op consoles idem, er is geen console die 4k uit stuurt. Een PC aansluiten op je tv? Wellicht interessant, maar ik denk dat er maar een beperkte groep die dat doet. En tav films, die worden überhaupt toch echt voor het overgrote deel op 24p aangeboden.
Soms is het geen schande om iets aan te nemen van anderen.
Wat betreft gaming op consoles idem, er is geen console die 4k uit stuurt. Een PC aansluiten op je tv? Wellicht interessant, maar ik denk dat er maar een beperkte groep die dat doet. En tav films, die worden überhaupt toch echt voor het overgrote deel op 24p aangeboden.
Soms is het geen schande om iets aan te nemen van anderen.
Zolang de pixelmapping 1:1 is, hoeft de resolutie niet gelijk te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:05:
[...]
Je moet een 4K screenshot ook op een 4K beeldscherm/tv bekijken, slimpie!
Al beter, maar ik zou het nog steeds geen UHD-content noemen. Je kan de jaggies zien zitten.Hier is een nieuwe spel om het goed te maken:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik gebruik FXAA dat vind ik al genoeg, meeste games kan je spelen zonder AA, wel nodig om goeie framerates te halen.Dimens schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 18:50:
[...]
Zolang de pixelmapping 1:1 is, hoeft de resolutie niet gelijk te zijn.
[...]
Al beter, maar ik zou het nog steeds geen UHD-content noemen. Je kan de jaggies zien zitten.
Verwacht rond kerst toch een enorme berg met content, en vanaf daar zal het snel gaan.
Meeste geupscaled, maar dat ziet er ook al super goed uit.
Verwijderd
Als ik mijn CI module aan de praat kan krijgen dan bewaar ik mijn tv, zo niet dan gaat hij denk ik weg (wil van die lelijk setup box af).stalscu schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:40:
Verwacht rond kerst toch een enorme berg met content, en vanaf daar zal het snel gaan.
Ik nijg nu om een pricewatch: LG 55UB850V Zwart aan te schaffen en deze 820V retour te doen, voor 400 euro verschil krijg ik WebOs en 3D.
Best vermoeiend om hetzelfde verhaal te blijven herhalen dat het toekomstige materiaal niet geschikt is voor de huidige modellen.
Ik zie al dat je echt tevreden bent met de televisie.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:44:
[...]
Als ik mijn CI module aan de praat kan krijgen dan bewaar ik mijn tv, zo niet dan gaat hij denk ik weg (wil van die lelijk setup box af).
Ik nijg nu om een pricewatch: LG 55UB850V Zwart aan te schaffen en deze 820V retour te doen, voor 400 euro verschil krijg ik WebOs en 3D.
Verwijderd
PC op aansluiten is het enige zekerheid voor futureproofing.Dimens schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:45:
Best vermoeiend om hetzelfde verhaal te blijven herhalen dat het toekomstige materiaal niet geschikt is voor de huidige modellen.
Over 2 jaar overstappen naar OLED 55 of 65 inch als ze onder de 1500 komen.
Nee.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:47:
[...]
PC op aansluiten is het enige zekerheid voor futureproofing.
Verwijderd
Pc is enige die alle bestanden kan afspelen en films met framerates boven de 30. Ik hoorde trouwens dat je een kabel van maximaal 2 meter mag gebruiken, dus een kabel van bijv 10 meter wordt hem niet
Gisteren de pricewatch: LG 42LB671V Zwart besteld bij de Mediamarkt voor €512,-. Goeie deal leek me!
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Verwijderd
Meh voor 123€ meer had je 49 inch 4Kjaspernts schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:55:
Gisteren de pricewatch: LG 42LB671V Zwart besteld bij de Mediamarkt voor €512,-. Goeie deal leek me!
Weet iemand trouwens hoe je kwaliteit van YouTube op 4K zeet in de Netcast App? LG is echt zo lui met software updates, volgens mij zijn ze nu alleen bezig met WebOs.
Niet.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:02:
[...]
Weet iemand trouwens hoe je kwaliteit van YouTube op 4K zeet in de Netcast App? LG is echt zo lui met software updates, volgens mij zijn ze nu alleen bezig met WebOs.