Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:13:
[...]

Hangt het af van je internetsnelheid? Ik heb nu 50 Mb/s snelheid via ingebouwde Wi-FI
De televisie beschikt niet over een VP9-decoder die door Youtube gebruikt wordt voor 4K-video. Werkt niet en zal waarschijnlijk ook niet gaan werken.

Heb ik je volgens mij ook al eerder verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:44:
[...]

De televisie beschikt niet over een VP9-decoder die door Youtube gebruikt wordt voor 4K-video. Werkt niet en zal waarschijnlijk ook niet gaan werken.

Heb ik je volgens mij ook al eerder verteld.
De 850V series heeft dat wel? Youtube werkt volgens mij ook aan nieuwe codecs.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig heel recente review gevonden van de 820V met alle geteste videoformaten: http://www.cnx-software.c...2ub820t-4k-uhd-tv-review/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe module besteld bij Computerland (vorige was van BCC) en hij werkt in de 820V! Ik twijfel nu wel om de 850V te nemen wegens passieve 3D en WebOs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur het topic te kicken. Als de laatste post van jou is en je wil het bericht aanpassen of aanvullen, gebruik dan de "wijzig" knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1NN3D schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:28:
[...]

[mbr]Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur het topic te kicken. Als de laatste post van jou is en je wil het bericht aanpassen of aanvullen, gebruik dan de "wijzig" knop.[/mbr]
Sorry, vergeten door enthousiasme! Was niet bedoeling om topic te bumpen btw

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 10:54
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:02:
[...]
Meh voor 123€ meer had je 49 inch 4K :P

Weet iemand trouwens hoe je kwaliteit van YouTube op 4K zeet in de Netcast App? LG is echt zo lui met software updates, volgens mij zijn ze nu alleen bezig met WebOs.
Bedankt voor je reactie :)
Lukt het al met je 4K content? Of toch niet zo content met je €123,- duurdere tv, zonder WebOs en updates? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
johnwoo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:00:
[...]

Dit is een bekend probleem, ik heb er ook last van met DLNA vanaf Plex Media Server op m'n PC.
Tevens kan ik niet altijd alle subtitle tracks kiezen, en een aparte .srt laden om bij de DLNA-stream te gebruiken lukt me ook niet (uberhaupt is het knopje Externe Subtitles bij mij altijd disabled geweest).

De workaround voor vreemde karakters: zelf de subtitle stream editen alvorens te kijken (HTML tags eruit halen; soms een incorrecte encoding goedzetten).
De workaround voor externe/niet-selecteerbare subtitles: zelf een .mkv bakken met de juiste subtitle erin alvorens te kijken.

Wel jammer dat je eerst 10-20 minuten bezig bent met editen (of langer als je bron geen mkv is en eerst moet worden geconverteerd) voordat je een film kunt kijken... Ik hoop dat hier nog eens een update voor komt...
Ik heb LG een mail hierover gestuurd en werd een dag later teruggebeld. Ze waren niet bekend met het probleem maar willen graag details zodat het in de toekomst kan worden opgelost.

Ze vroegen of ik screenshots wilde maken en of het ook optreedt bij het afspelen van content vanaf een laptop ipv NAS. Dat ga ik vandaag maar even doen.

Het disabled zijn van het knopje externe subtitles, is dat bij alle videoformaten of alleen bij ingebakken subs?

Als iedereen die zich stoort aan de subtitles nu even contact opneemt met LG dan wordt het hopelijk snel in een toekomstige softwareupdate gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is dit niet deels een algemeen probleem van streamen via DLNA? Probeer eens een MKV met losse SRT vanaf een USB-stick af te spelen. Dan zullen de ondertitels het gewoon doen, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké mensen, eventjes héél goed nagedacht en toch maar besloten om de pricewatch: LG 49UB820V Zwart retour te sturen.
Ik heb nu een pricewatch: LG 55UB850V Zwart besteld voor 1199€ (krijg nog 150€ terug van LG) bij http://www.plattetv.nl/ besteld.

Ik heb hiermee:

> 55 inch
> Passieve 3D
> WebOs 1.0 (Achja, een beetje langer wachten vind ik niet erg)
> YouTube 4K
> Mediaspeler die 4K 60HZ aankan
> Full 4:4:4 beeld via 3de hdmi ingang
> Voor 30€ een perfect servicepakket inclusief 3 jaar pixelgarantie (is een must voor LG producten, mijn beeldscherm heeft al na 2 jaar dode pixels.

Jammer dat ik vergeten ben om die Chaima uit eten te vragen 8)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ChmuAIb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandervos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-08 20:50
.GoO schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:42:
[...]
Ik heb LG een mail hierover gestuurd en werd een dag later teruggebeld. Ze waren niet bekend met het probleem maar willen graag details zodat het in de toekomst kan worden opgelost.
[..]
Ik heb diverse servers geprobeerd om mijn Mac. Plex ziet er prachtig uit maar, inderdaad, ik kreeg geen ondertitels. Van de servers die ik probeerde blijkt Servioo het wel gewoon te doen. Dezelfde files op schijf geven bij Plex geen ondertitels maar bij Servioo wel.

Wil je toch Plex gebruiken dan kan je de app downloaden. Het is niet een officiële Plex release maar schijnt het leuk te doen. Moet wel even van land wisselen want je moet er iets voor betalen en dat kan in Nederland nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
Iemand nog een onderbouwde mening over de
pricewatch: LG 42UB820V Zwart vs de pricewatch: LG 42LB630V Zilver ?

De goedkopere zou het nieuwe TV webos hebben terwijl de duurdere op Netcast zit. Bij een user review zag ik voorbij komen dat de duurdere tv problemen heeft met de sync van beeld en geluid en veel bestandsformaten niet afspeelt... Verder helaas nergens te vinden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:53:

De goedkopere zou het nieuwe TV webos hebben terwijl de duurdere op Netcast zit. Bij een user review zag ik voorbij komen dat de duurdere tv problemen heeft met de sync van beeld en geluid en veel bestandsformaten niet afspeelt... Verder helaas nergens te vinden.
Ik zou voor de 820V gaan, doe het! Je bent er net te laat mee, hij was paar dagen geleden nog 495€
Lees mijn review eens: pricewatch: LG 49UB820V Zwart

Of gewoon yolo gaan en dit kopen: http://www.plattetv.nl/in...11525.html?skeywords=850v (799€ na cashback, vandag is laatste dag dus doe het snel)

Hun A-Z Service Totaalpakket ook maar eventjes gekocht voor 30€, 3 jaar komt er een monteur bij je thuis bij problemen. Bij 1 pixel defect ruilen ze tv al om _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:02:
[...]

Ik zou voor de 820V gaan, doe het! Je bent er net te laat mee, hij was paar dagen geleden nog 495€
Lees mijn review eens: pricewatch: LG 49UB820V Zwart

Of gewoon yolo gaan en dit kopen: http://www.plattetv.nl/in...11525.html?skeywords=850v (799€ na cashback, vandag is laatste dag dus doe het snel)

Hun A-Z Service Totaalpakket ook maar eventjes gekocht voor 30€, 3 jaar komt er een monteur bij je thuis bij problemen. Bij 1 pixel defect ruilen ze tv al om _/-\o_
Altijd gezellig vrijdag nacht :P.

Kan hem nog voor dat bedrag kopen. Hij zit dus dicht bij het andere model (388 vs 495).

Maar als webos significant beter werkt dan voegt het weinig toe denk ik. Beide IPS paneel. Verder is 4K de komende 10 jaar toch niet op TV. Of heb ik iets gemist in de specificaties? Lastig te beoordelen zo op papier...

Gaat het afspelen van 1080p x264 content wel goed (lees de smarttv heeft een ingebouwde decoder?)???

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 31-01-2015 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:42:
[...]

Altijd gezellig vrijdag nacht :P.

Kan hem nog voor dat bedrag kopen. Hij zit dus dicht bij het andere model (388 vs 495).

Maar als webos significant beter werkt dan voegt het weinig toe denk ik. Beide IPS paneel. Verder is 4K de komende 10 jaar toch niet op TV. Of heb ik iets gemist in de specificaties? Lastig te beoordelen zo op papier...

Gaat het afspelen van 1080p x264 content wel goed (lees de smarttv heeft een ingebouwde decoder?)???
Já gezellig nolifen :*)
De 820V heeft Netcast die heeft precies dezelfde apps als WebOs alleen in een andere jasje.
Ik heb mijn 820V onder mijn oude Samsung 1080P tv liggen en zie duidelijke verschil in kwaliteit van 1080P beeld.

En ja 1080P x264 gaat prima, zelfs 1080P x265 en 4K x265 :*) (alleen hij kan geen videos met 30 fps of meer afspelen daarom ben ik overgestapt van de 820V naar de 850V)

Duurt geen 10 jaar, in de herfst komt de eerste 4K Blu-ray eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik lees veel over imput lag, hebben jullie je hdmi imput al eens gerenamed naar PC ;)

scheelt heel veel schijnt.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO

Toevallig in de BTW-actie van MM deze week de 42LB630V gekocht voor op de slaapkamer. Ik heb voor dit model gekozen ivm WebOS, in mijn ogen een belangrijkere toevoeging dan het kunnen afspelen van 4K content, wat er de komende jaren nog niet of nauwelijks zal zijn. Daarnaast hebben de huidige 4K tv's vaak veel last van input lag.

Heb 'm verder nog niet binnen, dus over de TV zelf kan ik nog weinig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:22:
ik lees veel over imput lag, hebben jullie je hdmi imput al eens gerenamed naar PC ;)

scheelt heel veel schijnt.
Werkt dat dan? Input lag is bij mij erg omdat mijn R9 290 maar HDMI 1.4 heeft dus 30hz.
Hij kan wel 3200x1800 60hz en dan is inputlag veel lager.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.GoO schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:00:
[...]

Toevallig in de BTW-actie van MM deze week de 42LB630V gekocht voor op de slaapkamer. Ik heb voor dit model gekozen ivm WebOS, in mijn ogen een belangrijkere toevoeging dan het kunnen afspelen van 4K content, wat er de komende jaren nog niet of nauwelijks zal zijn. Daarnaast hebben de huidige 4K tv's vaak veel last van input lag.

Heb 'm verder nog niet binnen, dus over de TV zelf kan ik nog weinig zeggen.
Als jij denkt dat WebOs 100x beter is dan Netcast, heb je Netcast nog nooit gezien.
Als je op My Apps drukt op je normale afstandbediening (dus niet die magic remote) krijg je onderin in beeld een menu met belangerijkste apps net als bij WebOs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:21:
[...]

Werkt dat dan? Input lag is bij mij erg omdat mijn R9 290 maar HDMI 1.4 heeft dus 30hz.
Hij kan wel 3200x1800 60hz en dan is inputlag veel lager.
yep, het is een LG hidden feature.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Stond in de winkel en het is een hele andere geworden... pricewatch: LG 47LB580V Zilver

Voor €453 euro was dat toch wel heel wat meer tv dan de (42) 820V en de (42)630V. Wel ook met netcast en niet met WebOS. Mooi beeld en tot nu toe geen spijt van. Setup ging soepel en netflix deed het direct. Alleen tot heden heb ik geen samba netwerk functionaliteit ontdekt. Kwam wel DLNA van Windows 7 tegen maar dat werkt altijd zo bagger (20% van mn content die op de nas staan).

Zit er wel Samba (windows netwerk) support op ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Samba wordt niet ondersteund.
sdk1985 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:51:
Stond in de winkel en het is een hele andere geworden... pricewatch: LG 47LB580V Zilver

Voor €453 euro was dat toch wel heel wat meer tv dan de (42) 820V en de (42)630V. Wel ook met netcast en niet met WebOS. Mooi beeld en tot nu toe geen spijt van. Setup ging soepel en netflix deed het direct. Alleen tot heden heb ik geen samba netwerk functionaliteit ontdekt. Kwam wel DLNA van Windows 7 tegen maar dat werkt altijd zo bagger (20% van mn content die op de nas staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat is jammer. Nu had ik niet echt hoge verwachtingen van het "smart" gedeelte maar dat is toch wel een opmerkelijke keus gezien o.a. de divx ondersteuning in combinatie met de netwerk poort. Deze heb ik nog staan: pricewatch: LG DP1B . Toch weer een extra kastje erbij dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:51:

Leg me aub uit wat het nou uitmaakt of je Netcast of WebOs hebt? Bij Netcast kan je op je afstandsbediening clicken op My Apps en er verschijnt direct een balkje onderin met al je favoriete apps.

Dinsdag komt mijn nieuwe tv binnen dus ga ik meteen WebOs vs Netcast testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:02:
[...]

Leg me aub uit wat het nou uitmaakt of je Netcast of WebOs hebt? Bij Netcast kan je op je afstandsbediening clicken op My Apps en er verschijnt direct een balkje onderin met al je favoriete apps.

Dinsdag komt mijn nieuwe tv binnen dus ga ik meteen WebOs vs Netcast testen.
Random voorbeeld: Binnen 5 minuten bleek dat je in de Netflix omgeving de beeldinstellingen niet zoals "normaal" kunt aanpassen. Dat is iets wat bij WebOs gestroomlijnd is. Aldus: reviews: LG's webOS: smart-tv eindelijk slim bekeken

Verder las ik dat in 2014 70% van de tv's webos kreeg en in 2015 alle tv's. Dus de support voor netcast zal dan snel ophouden. Dat is in ieder mijn voorspelling op basis van eerdere ervaringen met LG. De eerder genoemde DP1B staat niet eens meer op de website. Heb niet eens de nieuwste firmware :+ .

Weet niet of WebOs wel aan samba doet? Dat zou voor mij in ieder geval een flinke win zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:15:
[...]

Random voorbeeld: Binnen 5 minuten bleek dat je in de Netflix omgeving de beeldinstellingen niet zoals "normaal" kunt aanpassen. Dat is iets wat bij WebOs gestroomlijnd is. Aldus: reviews: LG's webOS: smart-tv eindelijk slim bekeken

Verder las ik dat in 2014 70% van de tv's webos kreeg en in 2015 alle tv's. Dus de support voor netcast zal dan snel ophouden. Dat is in ieder mijn voorspelling op basis van eerdere ervaringen met LG. De eerder genoemde DP1B staat niet eens meer op de website. Heb niet eens de nieuwste firmware :+ .

Weet niet of WebOs wel aan samba doet? Dat zou voor mij in ieder geval een flinke win zijn...
Helaas is LG wel zo gierig om niet mijn van WebOs 1.0 naar 2.0 te updaten :'(
Niet zo erg, want ik ga toch voornamelijk mijn PC gebruiken als iets niet kan.
Zo dacht ik erover om een AMBILED HD achter mijn pricewatch: LG 55UB850V Zwart te plakken. Hopelijk gaan ze daarvan een app maken voor WebOs, anders kan je het alleen via een HTPC/Raspberry Pi doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Snap het nut niet van zo'n kerstboom kermis achter je tv. Beetje wannabe effect...neem dan een goede Philips ambilight.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:39:
Snap het nut niet van zo'n kerstboom kermis achter je tv. Beetje wannabe effect...neem dan een goede Philips ambilight.
Ja dat is zo'n beetje het enige goeie aan een Philips TV, de ambilight :+
En hoezo wannabe? Alles heeft nu zo'n beetje RGB (back) lighting ; toetsenboorden,muizen,headsets noem het maar op.

Je kan het zelfs bij de Karwei kopen (4x60 cm voor 40€ is best wel duur)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
.GoO schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:42:
[...]

Ze vroegen of ik screenshots wilde maken en of het ook optreedt bij het afspelen van content vanaf een laptop ipv NAS. Dat ga ik vandaag maar even doen.

Het disabled zijn van het knopje externe subtitles, is dat bij alle videoformaten of alleen bij ingebakken subs?

Als iedereen die zich stoort aan de subtitles nu even contact opneemt met LG dan wordt het hopelijk snel in een toekomstige softwareupdate gefixed :)
DLNA en subtitles gaat slecht samen. Is niet perse LG probleem. Beste is om de film en subs even op een usb stick te kopiëren (zelfde map, zelfde titel)

overigens had iemand al de oplossing voor de HTML tags in subtitels gepost. is dus ook feature, geen probleem.

1) Play your movie
2) When you see weird characters appears with your subtitles hit Pause.
3) In the Pause menu click on the little arrow on the right hand side.
4) Click on the button that says 'Sub'
5) Click on External
6) There is the hidden menu!
7) Select Code Page
8) Here is the bug. Try Greek first. It didn't fully work for me. Some characters still appeared like chinese. The solution for now is to select Simplified Chinese. That did the trick for me all characters appeared fine after that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
sandervanzijl schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:16:
[...]

DLNA en subtitles gaat slecht samen. Is niet perse LG probleem. Beste is om de film en subs even op een usb stick te kopiëren (zelfde map, zelfde titel)

overigens had iemand al de oplossing voor de HTML tags in subtitels gepost. is dus ook feature, geen probleem.

1) Play your movie
2) When you see weird characters appears with your subtitles hit Pause.
3) In the Pause menu click on the little arrow on the right hand side.
4) Click on the button that says 'Sub'
5) Click on External
6) There is the hidden menu!
7) Select Code Page
8) Here is the bug. Try Greek first. It didn't fully work for me. Some characters still appeared like chinese. The solution for now is to select Simplified Chinese. That did the trick for me all characters appeared fine after that.
Die oplossing had ik zelf gepost. Gaat alleen niet op, aangezien de knop external subtitles disabled is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
.GoO schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:58:
[...]

Die oplossing had ik zelf gepost. Gaat alleen niet op, aangezien de knop external subtitles disabled is.
bij mij werkt het thuis wel... weet zo alleen niet of ik interne of externe subtitle heb geklikt. een van de twee keuzes staat aan, de andere uit. meestal kijk ik zonder subtitles, dus weet zo ook niet meer bij welke film het was, anders zou ik het nog even voor je proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door sandervanzijl op 03-02-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
sandervanzijl schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:32:
[...]

bij mij werkt het thuis wel... weet zo alleen niet of ik interne of externe subtitle heb geklikt. een van de twee keuzes staat aan, de andere uit. meestal kijk ik zonder subtitles, dus weet zo ook niet meer bij welke film het was, anders zou ik het nog even voor je proberen.
Met een los .srt bestand dan zeker? Ik heb meestal .avi of .mkv met ingebakken subs (niet vast). Daarbij kan je in ieder geval niets met de subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoWorldOrder!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 10:47
Ik ben sinds een aantal weken bezitter van de 55ub850v.
Eerste beeld impressies zijn goed, maar het valt me op dat ik behoorlijke verticale strepen zie op het zwart als ik bijvoorbeeld mijn cursor in het midden heb OF wanneer ik van programma wissel.

Ik heb geprobeerd een paar foto's te maken waarop het duidelijk zichtbaar is wat ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2ln8i2w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/1gg902.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2cy1hmv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2up8mmu.jpg

Je ziet dat van boven tot onderen een witte waas zichtbaar is.
Ik heb meerdere beeld-presets geprobeerd (ook die van dit forum en van de consumentenbond) maar dit blijft.
Tijdens TV kijken totaal geen last eigenlijk maar was benieuwd of dit nu een bekend fenomeen is, of ik er iets aan kan doen en wat eventuele andere eigenaren zien!

[ Voor 10% gewijzigd door NoWorldOrder! op 03-02-2015 17:08 . Reden: fotos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

Local dimming velden zo te zien. Om het zwart zwarter te maken wordt de helderheid (op de donkere beelden uit je foto's) teruggeschroefd. Maar om de elementen in je beeld wel voldoende helderheid te geven moet het veld waarin ze zitten opgeschroefd worden. Met aftiteling zie je het ook goed, bij "normale" beelden is er doorgaans niets van te zien.

Je geraakt er volledig vanaf door local dimming uit te schakelen, maarrr.. dan is je zwart niet meer zo mooi donkerzwart, en heb je dus een egaal donkergrijs beeld.

Op mijn LB700V zie ik overigens meer (kleinere) velden.

[ Voor 13% gewijzigd door johnwoo op 03-02-2015 18:04 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoWorldOrder!
Zoiets dacht ik al. Had inderdaad gelezen ergens dat ze de zones vergroot hadden in de iets wat nieuwere modellen...

Uit interesse; Heb je dit probleem niet of minder bij direct led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de pricewatch: LG 55UB850V Zwart straks 4k Blu-Ray afspelen in 4:4:4 ?

Is het alleen mogelijk om ze af te spelen via de 3de hdmi ingang?

Edit: Fuck Media Markt, hoe durven ze dit:

WebOs op een 820V??? 8)7
Afbeeldingslocatie: http://picscdn.redblue.de/doi/msh-pixelboxx-2146369132/feecms_x_x_x

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Krijg de magic remote voor de modellen van 2014 tot heden niet werkende op de 47LB580V. Het registeren van de remote lukt niet. De ok knop (het wieltje) doet niks behalve dat hij een seconde of 10 het IR kanon aangooit.

De remote werkt verder wel als "domme" afstandsbediening, behalve dus de OK knop.

Zelfde probleem hier: https://www.avforums.com/...g-lg-magic-remote.1883326

edit: Bij amazon staat dat bij dit model een bepaalde LG Wifi module nodig was. Vervolgens even de humax wifi dongle aangesloten. Die werkte. Helaas de magic remote nog niet. Nog eens gaan kijken naar die LG module. Daar staat op Wifi/Bluetooth. Ik heb op basis hiervan geconcludeerd dat de magic remote dus Bluetooth vereist.

Wie weet kan ik nog ergens een Bluetooth stick vinden...

[ Voor 47% gewijzigd door sdk1985 op 03-02-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

sdk1985 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:00:
Krijg de magic remote voor de modellen van 2014 tot heden niet werkende op de 47LB580V. Het registeren van de remote lukt niet. De ok knop (het wieltje) doet niks behalve dat hij een seconde of 10 het IR kanon aangooit.

De remote werkt verder wel als "domme" afstandsbediening, behalve dus de OK knop.

Zelfde probleem hier: https://www.avforums.com/...g-lg-magic-remote.1883326

edit: Bij amazon staat dat bij dit model een bepaalde LG Wifi module nodig was. Vervolgens even de humax wifi dongle aangesloten. Die werkte. Helaas de magic remote nog niet. Nog eens gaan kijken naar die LG module. Daar staat op Wifi/Bluetooth. Ik heb op basis hiervan geconcludeerd dat de magic remote dus Bluetooth vereist.

Wie weet kan ik nog ergens een Bluetooth stick vinden...
Daarmee ben je er nog niet. Je hebt een speciale kit van LG nodig zoals deze:

http://www.amazon.de/dp/B...171_51767411_TE_M3T1_dp_1

Mocht je interesse hebben, volgens mij heb ik er nog een over...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blegh wat is mijn 820v traag zeg.... Kan niet eens normaal YouTube video's afspelen,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:53:
Blegh wat is mijn 820v traag zeg.... Kan niet eens normaal YouTube video's afspelen,,
Bij mij was hij vlot, ergste probleem is dat je YouTube 4K niet kan afspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:02:
[...]

Bij mij was hij vlot, ergste probleem is dat je YouTube 4K niet kan afspelen :P
Waarom kan de niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer maar zelf zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijven de nieuwe updates LG voor de UHD TV van LG 2014. Januari en Februari hebben dezelfde update nummer 04.51.44.

Niemand weet iets ook bij LG Benelux niet Men kan bij LG Benelux toch even informeren in Zuid Korea voor de klanten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:22:
Waar blijven de nieuwe updates LG voor de UHD TV van LG 2014. Januari en Februari hebben dezelfde update nummer 04.51.44.

Niemand weet iets ook bij LG Benelux niet Men kan bij LG Benelux toch even informeren in Zuid Korea voor de klanten. :(
Heb je WebOs of Netcast? 820V of 850V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 23:21
Iemand ervaring met de LG 55UB830V ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

Meller

Much to learn, you still have

Gister de 42LB650V binnen gekregen. Erg blij mee, mooie tv en WebOS werkt fijn. Direct een update uitgevoerd en draait smooth. Straks weer verder rommelen ermee.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Heeft iemand Popcorn Time werkend op WebOs? De applicatie ziet m'n tv wel maar blijft hangen op 99% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel2112 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:43:
Iemand ervaring met de LG 55UB830V ?
Is dezelfde als 820V alleen met 3D duuhhh ;)

Ik heb 1200€ betaald voor mijn pricewatch: LG 55UB850V Zwart en krijg nog 150€ terug van LG dus 1050€.

pricewatch: LG 55UB830V Zwart is dus 999€ 50 euro goedkoper...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO

Gisteren de LG 42LB630V binnengekregen. Echt een zeer prima televisie. Qua scherm zelfs minder last van DSE dan mijn LG 60LB730V. Doet me toch weer twijfelen of dat wel normaal is en ik LG hierover niet eens moet contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dse treedt ook eerder op bij groter formaat schermen... 42" vs 60" is nogal een verschil.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Is dezelfde als 820V alleen met 3D duuhhh ;)

Ik heb 1200€ betaald voor mijn pricewatch: LG 55UB850V Zwart en krijg nog 150€ terug van LG dus 1050€.

pricewatch: LG 55UB830V Zwart is dus 999€ 50 euro goedkoper...
Dat wist ik dus niet meende dat ik ergens had gelezen dat er nog wel meer verschil in zat.
En die aktie is al afgelopen dus daar heb ik niks meer aan en over de 820v zijn ze op de lg site wel zeer tevreden www.lg.com/uk/tvs/lg-55UB820V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel2112 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:03:
[...]

Dat wist ik dus niet meende dat ik ergens had gelezen dat er nog wel meer verschil in zat.
En die aktie is al afgelopen dus daar heb ik niks meer aan en over de 820v zijn ze op de lg site wel zeer tevreden www.lg.com/uk/tvs/lg-55UB820V
Haal deze dan? pricewatch: LG 49UB850V Zwart
Of pricewatch: LG 55UB830V Zwart (is 820V met 3D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik zou dan wel van tevoren even goed nadenken over wat je ermee wilt gaan doen. Als je echt van Smart TV functionaliteit gebruik wilt gaan maken kan je beter voor de 850V met WebOS gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.GoO schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:48:
[...]

Ik zou dan wel van tevoren even goed nadenken over wat je ermee wilt gaan doen. Als je echt van Smart TV functionaliteit gebruik wilt gaan maken kan je beter voor de 850V met WebOS gaan.
Netcast is net zo goed.

Ik heb de 820V gehad en heb nu een 850V :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:49:
[...]

Netcast is net zo goed.

Nee. Bovendien zal oude software steeds minder supported worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.GoO schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:56:
[...]

Nee. Bovendien zal oude software steeds minder supported worden.
Ja hetzelfde met WebOs 1.0 vs 2.0! En straks komen ze met WebOs 3.0 @ CES 2016

Een HTPC of nog beter een high-end PC op aansluiten is het beste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:19:
[...]

Ja hetzelfde met WebOs 1.0 vs 2.0! En straks komen ze met WebOs 3.0 @ CES 2016

Een HTPC of nog beter een high-end PC op aansluiten is het beste :P
Klopt, maar hoe ouder de software hoe eerder de ondersteuning zal stoppen. Daarnaast is WebOS zeker qua gebruiksgemak toch wel een stuk prettiger.

Maar goed, ik zei niet dat WebOS altijd een betere keuze is, alleen dat je erover na moet denken wanneer je twijfelt tussen die 2 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.GoO schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:24:
[...]

Klopt, maar hoe ouder de software hoe eerder de ondersteuning zal stoppen. Daarnaast is WebOS zeker qua gebruiksgemak toch wel een stuk prettiger.

Maar goed, ik zei niet dat WebOS altijd een betere keuze is, alleen dat je erover na moet denken wanneer je twijfelt tussen die 2 modellen.
De 850V heeft ook een net betere paneel en passief 3D. Hij kan ook max 60fps videos afspelen ipv 30fps.

De pricewatch: LG 49UB850V Zwart was paar dagen geleden nog 779€ na cashback.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
de 850v lijkt me helemaal niet goed wat ik hier ook heb gelezen en hier bij www.hdtvtest.co.uk/news/49ub850v-201406033786.htm en ik wou wel graag de 55inch en persoonlijk vind ik de WebOS niks

[ Voor 10% gewijzigd door marcel2112 op 08-02-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
marcel2112 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:16:
de 850v lijkt me helemaal niet goed wat ik hier ook heb gelezen en hier bij www.hdtvtest.co.uk/news/49ub850v-201406033786.htm en ik wou wel graag de 55inch en persoonlijk vind ik de WebOS niks
Oja waarom niet...je hebt zeker niet verder gelezen?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ub850v-201408123879.htm
Niks mis met deze tv,kennis van me heeft hem en het beeld is goed.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:26:
[...]

Oja waarom niet...je hebt zeker niet verder gelezen?
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ub850v-201408123879.htm
Niks mis met deze tv,kennis van me heeft hem en het beeld is goed.
Jezus, gaan we reviews van half jaar geleden gebruiken?
Er zijn een hoop updates sindsdien uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:39:
[...]

Jezus, gaan we reviews van half jaar geleden gebruiken?
Er zijn een hoop updates sindsdien uitgekomen.
Ja dus? Beeld is goed,maar niet beter dan de sony w8 serie full hd.Het is gewoon een instap 4k tv.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:33:
[...]

Ja dus? Beeld is goed,maar niet beter dan de sony w8 serie full hd.Het is gewoon een instap 4k tv.
Een instap-tv van 1200€ (releaseprijs 2499) dacht het niet. Het is het hoogste niet-oled lg tv.
Zelfs de 820V had een releaseprijs van 2000€ voor de 55 inch en 1499€ voor de 49 inch.

En de Sony vergelijken met de LG is alsof je deze 2 beeldschermen met elkaar gaat vergelijken:
pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart vs pricewatch: Samsung U28D590D Zilver

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:05:
[...]

En de Sony vergelijken met de LG is alsof je deze 2 beeldschermen met elkaar gaat vergelijken:
pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart vs pricewatch: Samsung U28D590D Zilver
Ik heb de afgelopen tijd veel tv's vergeleken shortlist was de LG 55UB950V en de Sony 55W829b. Uiteindelijk voor de Sony W8 gekozen omdat ik deze het mooiste beeld vond hebben.

Je vergelijkt ze toch op beeldkwaliteit, dat ze qua specs volledig verschillen boeit niet.
Ik zag het verschil niet tussen 4K en full HD op 4 meter afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 09-02-2015 15:17 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:17:
[...]

Ik heb de afgelopen tijd veel tv's vergeleken shortlist was de LG 55UB950V en de Sony 55W829b. Uiteindelijk voor de Sony W8 gekozen omdat ik deze het mooiste beeld vond hebben.

Je vergelijkt ze toch op beeldkwaliteit, dat ze qua specs volledig verschillen boeit niet.
Ik zag het verschil niet tussen 4K en full HD op 4 meter afstand.
Ja want een hogere resolutie,passief 3D en betere Smart gedeelte dat boeit er niet toe.

Als ik van een pricewatch: Samsung UE46D8000YS naar de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart was gegaan, ging ik er alleen maar achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:21:
[...]

Ja want een hogere resolutie,passief 3D en betere Smart gedeelte dat boeit er niet toe.

Als ik van een pricewatch: Samsung UE46D8000YS naar de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart was gegaan, ging ik er alleen maar achteruit.
Mij boeit smart tv idd niet nee, ik heb een HTPC staan die dat veel beter kan. Dus dat was voor MIJ een non-argument.
Input lag bij spelcomputers daarentegen woog hier wel zwaarder.
Ook zwart vond ik er beter uit zien op de Sony
Die extra resolutie boeide mij ook niet, want ik zag het verschil niet op vier meter.
Actief/passief 3D tsja, beide hebben hun voor en nadelen, was voor mij geen dealbreaker

Dus 2D beeld vanaf 4 meter afstand vond IK er mooier uit zien op de Sony, tel daarbij het prijsverschil van +/- €400 op dan is de keus voor mij zeer snel gemaakt.

Ieder zijn eigen keuzes.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:49:
[...]

Netcast is net zo goed.

Waarom ben je overgestapt dan van de 820V na de 850V?Beviel die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reageer op deze topic omdat dit te maken heeft met de 49UB 850V.

Ik kreeg vanmorgen een mail die werkelijk nergens op slaat.

Ik had LG Benelux gemaild dat mijn TV 49UB850V erg traag was, daarop kreeg ik een mail waar de honden geen pap van lusten. Net of ik niet weet hoe ik een update moet binnen halen maar daar ging het niet om ik wil dat hij sneller word meer niet en daar moet LG iets aan doen.

Geachte heer Zuidema,

Hartelijk dank voor uw contact met de LG Electronics klantenservice.

Het spijt ons zeer te dat u niet tevreden bent over de werking van uw LG televisie.

We hebben momenteel geen concrete informatie over een mogelijke software update, maar als zo een update is uitgebracht, zal uw televisie de update automatisch binnenhalen, als u dit heeft ingesteld via de instellingen van de tv, bij Algemeen --> info over de tv.

U kunt uiteraard ook onze website in de gaten houden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:30:
Ik reageer op deze topic omdat dit te maken heeft met de 49UB 850V.

Ik kreeg vanmorgen een mail die werkelijk nergens op slaat.

Ik had LG Benelux gemaild dat mijn TV 49UB850V erg traag was, daarop kreeg ik een mail waar de honden geen pap van lusten. Net of ik niet weet hoe ik een update moet binnen halen maar daar ging het niet om ik wil dat hij sneller word meer niet en daar moet LG iets aan doen.

Geachte heer Zuidema,

Hartelijk dank voor uw contact met de LG Electronics klantenservice.

Het spijt ons zeer te dat u niet tevreden bent over de werking van uw LG televisie.

We hebben momenteel geen concrete informatie over een mogelijke software update, maar als zo een update is uitgebracht, zal uw televisie de update automatisch binnenhalen, als u dit heeft ingesteld via de instellingen van de tv, bij Algemeen --> info over de tv.

U kunt uiteraard ook onze website in de gaten houden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben :(
Gewoon een nette mail toch, wat had je anders verwacht? Had dan geklaagd over het feit dat de 2014 modellen geen WebOS 2.0 krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door .GoO op 10-02-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
Ik heb de 850V en de 820V vanmorgen bij de mediamarkt bekeken en ik vond de 850V een slechte beeld kwaliteit hebben alsof er een soort waas overheen lag en bij de 820 zag het er echt goed uit,ook de zwartwaarde,helaas draait alles daar in de 4K demo (wat op zich erg mooi is) en is het te helder verlicht om een goed resulaat te zien zoals het er thuis in HD formaat uit zou zien.
Ik heb een budget van rond de 1000,- dan zou ik toch voor de 830V gaan ipv doorsparen en voor de 850V kiezen.
Vreemd genoeg kost de 55inch 820V bij de MM 1269,- terwijl de 3d 830V 999,- kost via internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb sinds kort problemen met Netflix 4k streams op mijn UB850V. Na alle standaard stappen te hebben doorlopen (speedtest, factory reset, modem reset) heb ik met Neflix gebeld en die zeggen (na controle van tech support) dat mijn internetverbinding het probleem is, maar alle andere tests die ik doe geven aan dat ik een zeer stabiele 96mbit heb momenteel. De streams die op 4k doen het ook net als ik de kwaliteit handmatig op laag zet in de settings. Mijn vermoeden is dat het een bug in de app is sinds de laatste update van de netflix app. Kan iemand met een 850V (of iets in de buurt) checken of de 4k streams het bij hem wel doen bij laatste versies van de app en firmware? Thanks!

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
  • Laatst online: 05-01-2021
ik ga vanmiddag even voor je testen ! mvg

Erik

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:09
Ik ga het ook wel testen vanavond als ik tijd heb!
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mOrPhie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:20:
Ik heb sinds kort problemen met Netflix 4k streams op mijn UB850V. Na alle standaard stappen te hebben doorlopen (speedtest, factory reset, modem reset) heb ik met Neflix gebeld en die zeggen (na controle van tech support) dat mijn internetverbinding het probleem is, maar alle andere tests die ik doe geven aan dat ik een zeer stabiele 96mbit heb momenteel. De streams die op 4k doen het ook net als ik de kwaliteit handmatig op laag zet in de settings. Mijn vermoeden is dat het een bug in de app is sinds de laatste update van de netflix app. Kan iemand met een 850V (of iets in de buurt) checken of de 4k streams het bij hem wel doen bij laatste versies van de app en firmware? Thanks!
Bij de 820V werkte Netflix 4K zelfs via Wi-fi. Ik ga het vanavond uitproberen voor de 850V.

Btw Netflix 4K is gewoon dik nep, iets van 15mb bit rate is gewoon erg laag, je moet minimaal 50mb hebben en blu-ray wordt volgens geruchten 100mb bit rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

En? Ben erg benieuwd. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Werkt Netflix 4K ook op de pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart ?

Verwijderd

Kan je beter de pricewatch: LG 42UB820V Zwart nemen die was zelfs 495€ tijdens btw-acties :)

• e2thaj
  • Laatst online: 05-01-2021
helaas nergens last van :? :?

Psn erikj

• Matthijs
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:31:
[...]

Kan je beter de pricewatch: LG 42UB820V Zwart nemen die was zelfs 495€ tijdens btw-acties :)
Had de 40ub800 een week voor de btw actie gehaald, wist niet dat die actie zou komen namelijk... Maar je hoort mij niet klagen, wit is perfect in mijn huis.

Maar ben nu even benieuwd of Netflix 4k werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Matthijs op 12-02-2015 09:09 ]

Verwijderd

Matthijs schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:07:
[...]

Had de 40ub800 een week voor de btw actie gehaald, wist niet dat die actie zou komen namelijk... Maar je hoort mij niet klagen, wit is perfect in mijn huis.

Maar ben nu even benieuwd of Netflix 4k werkt.
Waarom test je het niet zelf? Tip: Als je gratis maand al op was, maak andere account aan en betaal die 1 cent met PayPal.

Ben benieuwd, een vriend wilt die pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart kopen als monitor/tv

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 10:32 ]

• Matthijs
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:31:
[...]

Waarom test je het niet zelf? Tip: Als je gratis maand al op was, maak andere account aan en betaal die 1 cent met PayPal.

Ben benieuwd, een vriend wilt die pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart kopen als monitor/tv
Heb even een proefaccount genomen, maar volgens mij is het geen 4K. Het staat erbij in het menu, maar het is lang niet zo scherp als een paar van de demofilmpjes van LG zelf bijvoorbeeld.

Overigens is deze TV absoluut onwerkbaar als PC-monitor, door de hoge input lag.

[ Voor 7% gewijzigd door Matthijs op 12-02-2015 10:59 ]

Verwijderd

Matthijs schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:48:
[...]

Heb even een proefaccount genomen, maar volgens mij is het geen 4K. Het staat erbij in het menu, maar het is lang niet zo scherp als een paar van de demofilmpjes van LG zelf bijvoorbeeld.

Overigens is deze TV absoluut onwerkbaar als PC-monitor, door de hoge input lag.
Dat komt omdat Netflix een bitrate van 15mb/s gebruikt. Die demo filmpjes van LG op http://demo-uhd3d.com/ zijn vaak tussen 50mb/s en 100mb/s.

Ben vergeten dat de pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart precies dezelfde OS (Netcast) gebruikt als de pricewatch: LG 49UB820V Zwart.

Dus ja het is (slechte) 4K :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 11:06 ]

• Matthijs
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:05:
[...]

Dat komt omdat Netflix een bitrate van 15mb/s gebruikt. Die demo filmpjes van LG op http://demo-uhd3d.com/ zijn vaak tussen 50mb/s en 100mb/s.

Ben vergeten dat de pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart precies dezelfde OS (Netcast) gebruikt als de pricewatch: LG 49UB820V Zwart.

Dus ja het is (slechte) 4K :)
Dat begrijp ik, ik heb gekeken naar de resolutie, niet naar de kwaliteit van de resolutie.

Verwijderd

Matthijs schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:08:
[...]

Dat begrijp ik, ik heb gekeken naar de resolutie, niet naar de kwaliteit van de resolutie.
Ik erger me aan dat Netflix bijna tot géén settings heeft. Waarom zou je niet zelf de resolutie mogen kiezen?
Waarom is er geen optie om de meta-data van videos te bekijken?

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Matthijs schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:08:
[...]

800V is niet supported, zie https://help.netflix.com/en/node/23879.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Goedemiddag,

Is er iemand ie ervaring heeft met de 60UB850V? En anders eventueel met de 55 inch.

Ben erg benieuwd naar de local dimming van dit toestel. Zijn er nog duidelijke lichtere lijnen te zien, of is dit na de update redelijk gecorrigeerd? Hoorde dat de grotere modellen meer dimming vlakken hebben?

Alvast Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Local dimming is a bitch op een 850v ... Uiteraard alleen storend bij echt donkere scènes en helemaal als er ondertiteling aan staat. Het zijn echt verticale banen die je dan ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:43:
Local dimming is a bitch op een 850v ... Uiteraard alleen storend bij echt donkere scènes en helemaal als er ondertiteling aan staat. Het zijn echt verticale banen die je dan ziet.
De mouse-pointer laat een witte-gloed achter die bijzonder goed lijkt op ips-glow. Beweeg je afstandbediening en let op.
gatuso123 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:46:
Goedemiddag,

Is er iemand ie ervaring heeft met de 60UB850V? En anders eventueel met de 55 inch.

Ben erg benieuwd naar de local dimming van dit toestel. Zijn er nog duidelijke lichtere lijnen te zien, of is dit na de update redelijk gecorrigeerd? Hoorde dat de grotere modellen meer dimming vlakken hebben?

Alvast Bedankt! :)
Die pricewatch: LG 60UB850V Zilver, Zwart is erg duur. Ga dan gelijk voor o-led als je zoveel geld hebt ;)

Ik heb 1200€ betaald voor 55 inch en krijg nog 150€ terug van LG dus 1050€.
Ik merk nu toch wel op 55 inch dat de pixels zichtbaar beginnen te worden. De "Wow" factoor die ik bijvoorbeeld bij een 4k beeldscherm, Imac 5K of een LG G3 had is er niet echt.

Wie zei alweer dat we 8K niet nodig hebben? Zelfs voor 16K is er nog nut voor grote tv's. Hopelijk hebben we dan o-led "behang" en kan je goedkoop het hele muur mee plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

renzo4000 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:43:
Ik weet niet of het veel beter is dan op de 55LB730V. Deze heeft "maar liefst" 12 zones...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow LG, fix your shit!!!
Hier word ik echt boos om, probeer zonet een 3840X2160 100Mb/s video te playen op mijn pricewatch: LG 55UB850V Zwart en het stuttering is onwerkelijk.

Zelfs hun eigen demo werkt niet!!!

Op de pricewatch: LG 49UB820V Zwart werkte hij wel zonder problemen.
Dus we zijn VERPLICHT om straks alles van een 4K Blu-ray speler af te spelen of een HTPC op aan te sluiten.

Tears of Steel = Werkt niet.
Big Bunny 60FPS = Ook niet.
Roland Garros 50FPS = Speelt af voor paar seconden daarna error
Sintel = Werkt niet want het is 4096x2160 DERP DERP
Skyworth 100Mb/s = Stuttering
Taipei Fireworks 100Mb/s = Stuttering

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoWorldOrder!
gatuso123 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:46:
Goedemiddag,
Zie mijn foto's: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43689240
Als ik goed geteld heb zijn er maar 6 zones..

[ Voor 5% gewijzigd door NoWorldOrder! op 14-02-2015 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Aangesloten via een usb3.0 opslag device met voldoende read snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Mijn ouders hebben laatst een nieuwe LG 55lb652 hdtv gekocht, en hebben direct een CI+ module besteld, nu wilden we deze CI+ module installeren maar lijkt de tv niks te doen. HIj herkent geen CI+ module, de tv springt op zwart en reset de hele tijd als de CI+ module is geplaatst, als we de CI+ module eruit halen doet hij het wel gewoon, maar hebben we natuurlijk geen digitaal beeld. Ik heb de tv als gereset naar standaard instellingen, maar als ik de kanalen wil selecteren is de optie CI+ module weg gefade. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:26:
Aangesloten via een usb3.0 opslag device met voldoende read snelheid?
128GB portable SSD met 250-300 MB/s readspeed dus hij zou 1800Mb/s bitrate aankunnen ;)
Ligt gewoon aan CPU van de TV.

100Mb/s is immers 12.5MB/s (volgens mij haalt zelfs een banaan dat)
swoutr schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:26:
Mijn ouders hebben laatst een nieuwe LG 55lb652 hdtv gekocht, en hebben direct een CI+ module besteld, nu wilden we deze CI+ module installeren maar lijkt de tv niks te doen. HIj herkent geen CI+ module, de tv springt op zwart en reset de hele tijd als de CI+ module is geplaatst, als we de CI+ module eruit halen doet hij het wel gewoon, maar hebben we natuurlijk geen digitaal beeld. Ik heb de tv als gereset naar standaard instellingen, maar als ik de kanalen wil selecteren is de optie CI+ module weg gefade. Iemand ervaring mee?
Als hij de CI+ module niet kan zien, is hij DOA. Mijn 1ste module van BCC was ook al dood, 2de besteld bij Computerland en hij werkte.
http://www.computerland.n...=40&product_code=84572955

Trouwens 55 inch en Full HD, hoe slecht ziet dat eruit :D
pricewatch: LG 55LB630V Zilver

Edit:

Oké hier zijn testresultaten(alles is in CBR= constant bit rate):

1920X1080 300Mbs = Geen stutter
3840x2160 70Mbps = Geen stutter
3840x2160 80Mbs = Een lichte stutter aan het begin (na intro) verder prima
3840x2160 90Mbps= Meer stutter, niet prettig om naar te kijken.
3840x2160 100Mbps= Veel stutter, onkijkbaar
3840x2160 300Mbps= Onspeelbaar, artifacts verschijnen op scherm/beeld blijft zwart

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen de XBMC (13.2 Gotham) DLNA eens getest op de pricewatch: LG 47LB580V Zilver. Afspelen van alle series en films gaat perfect alleen ondertitels (srt bestanden) komen niet mee.

Is er al iemand die ondertitel support werkende heeft via de netwerk functionaliteit van de "smart tv" (netcast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Laatst online: 18-09 20:46
Vraag in het algemeen: Heeft er iemand met LG/WebOS al satelliet ingesteld? Zo ja, bij de samsung kun je CD TVV Telesat instellen zodat je meteen alle NL kanalen op de juiste rij hebt staan van canal digitaal. Kan dit ook bij LG?

Nevermind: Gaat niet volgens Canal Digitaal en ook niet volgens LG. Een gemiste kans!

[ Voor 16% gewijzigd door BliXem op 16-02-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

Meller

Much to learn, you still have

Hopelijk kan iemand me met een optical issue helpen.

Ik heb sinds kort een LG 42LB650V die aangesloten is via optical out aan mijn LG HC. Heb ook een Humax en bedien alles met een Harmony. De TV speakers zijn uitgeschakeld en ingesteld dat het via optical out gaat. So far so good. Wanneer ik de activiteit TV kijken start (TV aan, Humax aan, HC aan), staat de TV ingesteld op de TV speakers ipv optical out. Telkens weer via het menu herstellen is zwaar irritant.

Iemand hier een vergelijkbare ervaring of kan die me wegwijs maken in het WebOS waar ik het "hard" instel?

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
Meller:

Apparatuur aansluiten via ARC / HDMI, en HDMI bediening op LG tv en Hc inschakelen indien mogelijk,
Werk zelf ook met een Harmony, daar bedien ik een LG Lb730v & Denon avr-x2000 & een
Humax 5050c / 5300c mee,gaat prima (Als deze optie werkt kan de optische kabel er tussen uit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Meller schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:25:

Ik heb sinds kort een LG 42LB650V die aangesloten is via optical out aan mijn LG HC. Heb ook een Humax en bedien alles met een Harmony. De TV speakers zijn uitgeschakeld en ingesteld dat het via optical out gaat. So far so good. Wanneer ik de activiteit TV kijken start (TV aan, Humax aan, HC aan), staat de TV ingesteld op de TV speakers ipv optical out. Telkens weer via het menu herstellen is zwaar irritant.

Iemand hier een vergelijkbare ervaring of kan die me wegwijs maken in het WebOS waar ik het "hard" instel?
Wat gebeurt er als je, je normale afstandbedieningen gebruikt?
Ik heb namelijk mijn Humax ziggo --> HDMI in tv --> Optical out --> logitech Z-5500

Geluid gaat altijd zowel bij tv kijken, chromecast als smart=tv via de optical out.
Deze instelling wordt ook netjes onthouden!

ik heb zelf de 47LB630V

Het lijkt wel of die Harmony iets aanpast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Meller schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:25:

Ik heb bijna precies dezelfde opstelling, ook met een 'Watch TV' optie op de Harmony. Hij hoort de laatste instelling gewoon te onthouden, werkt hier gewoon prima.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste