Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593965

Wel grappig om te weten;

49UB850V begon op €1699 (nu 779€ na cashback)
55UB850V begon op €1999 (nu 1050€ na cashback)
55UB950V begon op €2799 (nu 1399€ zonder cashback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52

Meller

Much to learn, you still have

knip :P

[ Voor 98% gewijzigd door Meller op 18-02-2015 12:26 ]

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller

Meller

.GoO schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Ik heb bijna precies dezelfde opstelling, ook met een 'Watch TV' optie op de Harmony. Hij hoort de laatste instelling gewoon te onthouden, werkt hier gewoon prima.
mijn opstelling is als volgt;
Humax Ziggo --> HDMI in TV --> Optical Out --> LG HB600
voor TV kijken, XBOX, Netflix, WII, etc

alternatief voor TV kijken is:
Humax Ziggo --> HDMI in TV
Humax Ziggo --> Optical out --> LG HB600

Maar dan heb ik bij de andere acties geen geluid over LG HB600 waar de TV de bron zou moeten zijn.

Het zit hem ook echt in de TV instellingen dat hij steeds TV speakers kiest ipv optical.

Ga het sowieso nog even met de normale afstandsbedieningen testen, al heb ik daar niet zo'n duur ding voor gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621992

Cashback actie is bij lg slecht geregeld......in september lb730 gekocht nog steeds niks ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
Anoniem: 621992 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:22:
Cashback actie is bij lg slecht geregeld......in september lb730 gekocht nog steeds niks ontvangen
Volgens mij liep die actie t/m eind augustus.

http://www.plasma-discoun...back-of-een-extra-tv/2479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 621992 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:22:
Ik was bijna te laat, gelukkig is het verlengd.
Ik krijg binnen 6 weken mijn pricewatch: LG G Watch R Zwart
Vandaag gezien bij Media Markt en het is echt een mooi ding en zeker die 150€ waard (je kon kiezen uit watch of 150€ cashback)

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:35
Ik wordt helemaal gek om te kiezen voor een normale Full-HD televisie zoals de Sony 55W805B en de LG 55 inch 850V.

Het komt aan op de volgende punten. PS4 gamen is goed mogelijk (+/- 50ms lag) tenzij je een hardcore gamer bent. Maar wat hoor ik nou over die 4k? Is het nou goed of slecht? Ik las dat bij snelle scene's zoals actiefilms het beeld zoveel last heeft van motion blurring dat je kijkt naar een Full-HD film. Het scheelt maar €250 euro tussen die 2 tv's maar zou dan later het goed kunnen gebruiken voor een HDR/Rec2020 televisie.

Wat zijn dus jullie ervaringen? Zal bijvoorbeeld Avatar op 24fps er prachtig eruit zien op de UHD tv?

Anoniem: 621992

Nee hij liep tot 31 november maar ze zijn erg slecht telkens als je belt krijg je te horen dat het wegens succes wat langer duurt maar ik heb 13 november goedkeuring gehad dat het binnen 6 weken overgemaakt zou worden het is inmiddels al 16 weken nooit meer ga ik mee doen mt cashback actie van lg,bij samsung is het wel stukken beter geregeld eigen ervaring.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
RRCreations schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:14:
Ik wordt helemaal gek om te kiezen voor een normale Full-HD televisie zoals de Sony 55W805B en de LG 55 inch 850V.

Het komt aan op de volgende punten. PS4 gamen is goed mogelijk (+/- 50ms lag) tenzij je een hardcore gamer bent. Maar wat hoor ik nou over die 4k? Is het nou goed of slecht? Ik las dat bij snelle scene's zoals actiefilms het beeld zoveel last heeft van motion blurring dat je kijkt naar een Full-HD film. Het scheelt maar €250 euro tussen die 2 tv's maar zou dan later het goed kunnen gebruiken voor een HDR/Rec2020 televisie.

Wat zijn dus jullie ervaringen? Zal bijvoorbeeld Avatar op 24fps er prachtig eruit zien op de UHD tv?
Stond laatst voor nagenoeg dezelfde keus. maar dan tussen de Sony 55W829B en de LG 55UB950V.
Zelf ben ik voor de sony gegaan, vond de zwartwaarden en kleuren van de Sony mooier dan die van de LG, en 4k voegde naar mijn mening geen donder toe. Daarnaast vond ik het beeld bij snelle beelden "haperen" op LG. Heb ze in de winkel goed kunnen bekijken.
Dus de tip van de week ;) Ga ze in de winkel bekijken en oordeel zelf.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Maar wat hoor ik nou over die 4k? Is het nou goed of slecht? Ik las dat bij snelle scene's zoals actiefilms het beeld zoveel last heeft van motion blurring dat je kijkt naar een Full-HD film.
Dat is niet helemaal het geval. Motion Blur -of bewegingsonscherpte- heeft niets met de resolutie van het paneel te maken maar met de paneelfrequentie en het beeldinterpolatie-algoritme. Wel is het zo dat de goedkope UHD-televisies vaak met een lage paneelfrequentie en / of een slecht beeldinterpolatie-algoritme komen. Hierdoor presteren deze televisies vaak slechter dan de gemiddelde Full HD televisie met 100Hz paneel en een goed beeldinterpolatie-alrogitme als het aankomt op scherpte tijdens bewegingen. De Sony W8 is zo'n televisie.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31
Anoniem: 621992 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:01:
Nee hij liep tot 31 november maar ze zijn erg slecht telkens als je belt krijg je te horen dat het wegens succes wat langer duurt maar ik heb 13 november goedkeuring gehad dat het binnen 6 weken overgemaakt zou worden het is inmiddels al 16 weken nooit meer ga ik mee doen mt cashback actie van lg,bij samsung is het wel stukken beter geregeld eigen ervaring.
Hmm lekker verhaal dan, mijn zes weken zijn nu ook voorbij en kreeg ook een standaard reactie dat het langer kan duren wegens "groot succes".

Beetje bullsh*t natuurlijk als die krengen overal ruim op voorraad zijn. Het is een beetje misleiding als ze zelf ermee promoten en onderdeel zijn van de aanschaf vh product. Tegen de tijd dat je hem krijgt is het horloge alweer verouderd.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

De 820V had hier wat meer last van maar de 850V is perfect. En dat zegt iemand die "200hz" Samsung gewend is :)
Denk dat voor de "hardcore gamer" de PS4 sowieso de verkeerde platform is :+
Je zou ook kunnen wachten tot de 2015 modellen uitkomen in april, alleen worden die wat duurder aan het begin.
renzo4000 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:59:
[...]

Hmm lekker verhaal dan, mijn zes weken zijn nu ook voorbij en kreeg ook een standaard reactie dat het langer kan duren wegens "groot succes".

Beetje bullsh*t natuurlijk als die krengen overal ruim op voorraad zijn. Het is een beetje misleiding als ze zelf ermee promoten en onderdeel zijn van de aanschaf vh product. Tegen de tijd dat je hem krijgt is het horloge alweer verouderd.
Actie was t/m 31 januari, ik heb het toetsel gekocht op 30 januari. Morgen streepjescode/factuur op post doen. Hopelijk komt die watch er snel, ik wil er mee showoffen op het werk! B)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 19-02-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Nu online
Anoniem: 593965 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:46:

Actie was t/m 31 januari, ik heb het toetsel gekocht op 30 januari. Morgen streepjescode/factuur op post doen. Hopelijk komt die watch er snel, ik wil er mee showoffen op het werk! B)
Zou er niet op rekenen.
Ik wacht al sinds december.
Eerst een lulverhaal dat Korea eerst toestemming moet geven terwijl de actie van LG Benelux is.
Daarna flauwekul dat ze 6 weken nodig hebben om een doosje op te sturen.
Elke webwinkel doet dat dezelfde dag nog.
LG smart deal zuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudolfus schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 00:30:
[...]

Zou er niet op rekenen.
Ik wacht al sinds december.
Eerst een lulverhaal dat Korea eerst toestemming moet geven terwijl de actie van LG Benelux is.
Daarna flauwekul dat ze 6 weken nodig hebben om een doosje op te sturen.
Elke webwinkel doet dat dezelfde dag nog.
LG smart deal zuigt.
Afbeeldingslocatie: http://www.quickmeme.com/img/e8/e8e18250c214fa1460e46656aea347b65dc0cd342a9594db0bef124e65dfd659.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller

Meller

Meller schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:26:
[...]

mijn opstelling is als volgt;
Humax Ziggo --> HDMI in TV --> Optical Out --> LG HB600
voor TV kijken, XBOX, Netflix, WII, etc

alternatief voor TV kijken is:
Humax Ziggo --> HDMI in TV
Humax Ziggo --> Optical out --> LG HB600

Maar dan heb ik bij de andere acties geen geluid over LG HB600 waar de TV de bron zou moeten zijn.

Het zit hem ook echt in de TV instellingen dat hij steeds TV speakers kiest ipv optical.

Ga het sowieso nog even met de normale afstandsbedieningen testen, al heb ik daar niet zo'n duur ding voor gekocht :)
Het instellen met de originele afstandbediening helpt niet. Het lijkt erop dat de TV niet wil onthouden dat het geluid via optical out moet gaat en daardoor steeds terug gaat naar tv speaker.

Irritant om elke keer handmatig dit aan te passen en de rest van de gezinsleden kunnen vaak geen tv kijken met geluid, zonder mij in te schakelen.

Heeft de volgorde van inschakelen van de apparaten hier eventueel nog invloed op? Heb de Harmony ingesteld dat het in de volgende volgorde aan gaat TV, Humax, HC. Wellicht TV als laatste instellen, zodat er direct een signaal op een ingang staat.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 06:38
Ik ben er inmiddels uit dat mijn nieuwe tv een LG wordt met WebOS 1.0.

Kan iemand iets zinnigs over de snelheid van het WebOS zeggen? Maakt het uit of ik een 670, 730 of 850 serie neem? Werkt een 850 automatisch sneller / minder langzaam dan een 670 of is alles vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nelis00 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 02:40:

Kan iemand iets zinnigs over de snelheid van het WebOS zeggen? Maakt het uit of ik een 670, 730 of 850 serie neem? Werkt een 850 automatisch sneller / minder langzaam dan een 670 of is alles vergelijkbaar?
WebOs is een gimmick. Het ligt aan jou of je extra wilt betalen voor de betere paneel/3D functie van de 850 serie anders zou ik gewoon gaan voor een

pricewatch: LG 49UB820V Zwart
pricewatch: LG 55UB830V Zwart

Wel ben je nu te laat mee je krijgt geen cashback meer op de 850V (150 euro) en de 820V is ook al in prijs gestegen (ik had hem voor 668€ gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Meller schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:37:
[...]

Het instellen met de originele afstandbediening helpt niet. Het lijkt erop dat de TV niet wil onthouden dat het geluid via optical out moet gaat en daardoor steeds terug gaat naar tv speaker.

Irritant om elke keer handmatig dit aan te passen en de rest van de gezinsleden kunnen vaak geen tv kijken met geluid, zonder mij in te schakelen.

Heeft de volgorde van inschakelen van de apparaten hier eventueel nog invloed op? Heb de Harmony ingesteld dat het in de volgende volgorde aan gaat TV, Humax, HC. Wellicht TV als laatste instellen, zodat er direct een signaal op een ingang staat.
:(
waarom nog je humax ziggo gebruiken, als de tv met een ci+ kaartje dit zelf ook kan doen. dat scheelt al wel weer 1 apparaat?
daarnaast snap ik niet waarom je gezin geen tv kan kijken. het enige dat er gebeurt is dat ze geluid via de tv hebben.

Mijn Lg kijkt inderdaad of mijn soundbar aanstaat anders gaat hij over op tv speakers. maar omdat de soundbar wat nieuwer is kan de tv deze ook aanzetten. als je een tv hebt met magic remote kun je die ook instellen dat hij het soundsysteem aanzet. dan heb je de harmony ook niet meer nodig. maar dat zul je in je eigen opstelling moeten uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller

Meller

sandervanzijl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:05:
[...]

waarom nog je humax ziggo gebruiken, als de tv met een ci+ kaartje dit zelf ook kan doen. dat scheelt al wel weer 1 apparaat?
daarnaast snap ik niet waarom je gezin geen tv kan kijken. het enige dat er gebeurt is dat ze geluid via de tv hebben.

Mijn Lg kijkt inderdaad of mijn soundbar aanstaat anders gaat hij over op tv speakers. maar omdat de soundbar wat nieuwer is kan de tv deze ook aanzetten. als je een tv hebt met magic remote kun je die ook instellen dat hij het soundsysteem aanzet. dan heb je de harmony ook niet meer nodig. maar dat zul je in je eigen opstelling moeten uitproberen.
Misschien moeten ze dan ook maar gewoon de TV speakers gaan gebruiken idd.

De Humax wordt veel gebruikt om programma's op te nemen, vandaar dat we die nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Meller schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:43:
[...]

Misschien moeten ze dan ook maar gewoon de TV speakers gaan gebruiken idd.

De Humax wordt veel gebruikt om programma's op te nemen, vandaar dat we die nog hebben.
oh ja, das wel handig. wij gebruiken eigenlijk altijd uitzending gemist daarvoor. ik wilde juist af van extra apparatuur dus vandaar een nieuwe tv met soundbar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:56
sandervanzijl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:26:
[...]

oh ja, das wel handig. wij gebruiken eigenlijk altijd uitzending gemist daarvoor. ik wilde juist af van extra apparatuur dus vandaar een nieuwe tv met soundbar gekocht.
Kan toch nog steeds? Kwestie van harde schijf / usb stick aansluit op je tv, dan zou je als het goed is ook programma's op kunnen nemen. Enige nadeel hieraan is dat de tv alleen maar programma's op kan nemen die je aan het kijken bent of wanneer hij uitstaat.
Voor de rest inderdaad uitzendig gemist 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
jaspernts schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Kan toch nog steeds? Kwestie van harde schijf / usb stick aansluit op je tv, dan zou je als het goed is ook programma's op kunnen nemen. Enige nadeel hieraan is dat de tv alleen maar programma's op kan nemen die je aan het kijken bent of wanneer hij uitstaat.
Voor de rest inderdaad uitzendig gemist 8)
Een PVR heeft natuurlijk veel meer ruimte en mogelijkheden. Om die reden gebruik ik ook een extern kastje (van Samsung in mijn geval), werkt uitstekend. Helemaal met een universele afstandsbediening.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 08:01
als ik op youtube naar webos zoek, en v1 bekijk, lijkt het toch wel vlot en snel te werken. Wat is er dan zo traag aan?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:39

TFHfony

Professional Weirdo

pina schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:47:
als ik op youtube naar webos zoek, en v1 bekijk, lijkt het toch wel vlot en snel te werken. Wat is er dan zo traag aan?
Hij is vooral traag na het aanzetten van de TV. Als het eenmaal draait loopt het best soepel.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

pina schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:47:
Het is gewoon een reskin en voegt niks toe vergeleken met Netcast (heb beide gehad, dusja...)

• Nelis00
Anoniem: 593965 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:12:
[...]

Het is gewoon een reskin en voegt niks toe vergeleken met Netcast (heb beide gehad, dusja...)
Heb jij in je schuur soms nog een grote partij met Netcast tv's staan waar je vanaf moet ofzo?
Laatste 5 of 10 pagina's heb ik niet anders van je gelezen.

Hoewel ik er zelf nog geen heb denk ik dat wanneer je de reviews leest en bekijkt het gros van de mensen het er toch echt wel over eens is dat webOS toch wel een hele stap voorwaarts was.

Jij mag daar gerust anders over denken, maar je punt is inmiddels gemaakt hoor.

Nelis00 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:40:
[...]

Heb jij in je schuur soms nog een grote partij met Netcast tv's staan waar je vanaf moet ofzo?
Laatste 5 of 10 pagina's heb ik niet anders van je gelezen.

Hoewel ik er zelf nog geen heb denk ik dat wanneer je de reviews leest en bekijkt het gros van de mensen het er toch echt wel over eens is dat webOS toch wel een hele stap voorwaarts was.

Jij mag daar gerust anders over denken, maar je punt is inmiddels gemaakt hoor.
Hahaha, ik had idd de pricewatch: LG 49UB820V Zwart voor 2 weken in huis maar retour gedaan. Voelde me net een echte reviewer d:)b

Een Smart TV zal altijd zijn problemen hebben, een laptop/pc op aansluiten via HDMI blijft het beste (PowerDVD ftw). Een pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB is ook een alternatief alleen kan die geen 4K en eerst maar zien hoe goed Windows 10 erop gaat draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 26-02-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Anoniem: 593965 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:52:
[...]

Hahaha, ik had idd de pricewatch: LG 49UB820V Zwart voor 2 weken in huis maar retour gedaan. Voelde me net een echte reviewer d:)b

Een Smart TV zal altijd zijn problemen hebben, een laptop/pc op aansluiten via HDMI blijft het beste (PowerDVD ftw). Een pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB is ook een alternatief alleen kan die geen 4K en eerst maar zien hoe goed Windows 10 erop gaat draaien.
Plex app op mijn samsung tv icm een NAS werkt nochtans feilloos. Idem met youtube. Voor de rest gebruik ik niks van smart tv functies. Maar als de TV traag werkt en de UI niet vlot, dan hoeft het voor mij ook niet meer.

Een laptop of pc aan de TV hangen is 10 jaar terug in de tijd gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door pina op 27-02-2015 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:38:
[...]

Plex app op mijn samsung tv icm een NAS werkt nochtans feilloos. Idem met youtube. Voor de rest gebruik ik niks van smart tv functies. Maar als de TV traag werkt en de UI niet vlot, dan hoeft het voor mij ook niet meer.

Of je koopt deze:
http://www.hdmikabelshop....ethernet-verguld-20-meter

Welke Samsung tv heb je trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 27-02-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Natuurlijk werkt dat, maar ik wil gewoon jouw uitspraak dat films afspelen via smart tv's niet goed gaan ontkrachten. Kabeltje en PowerDVD (bestaat dat nog }:O ), dat deed ik in 2002 nog op mijn kot tijdens mijn studententijd :D Geen probleem dat je een beetje bent blijven hangen, maar dan moet je niet beweren dat de andere alternatieven nooit goed werken. Dat is net hetzelfde als je zou zeggen dat je met draadloos internet minder goed zou kunnen surfen dan met draad.

Ik heb een 46" F6500. Ik vraag me uberhaupt zelfs af wie die functies daadwerkelijk gebruikt? Ik gebruik enkel Plex, heel soms youtube (handig om via je iPhone dan de clips op tv te laten afspelen) en Ted. Eigenlijk is Plex de enige reden om een smart tv te gebruiken, maar ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die dat doet.

Maar waarom de smart tv van samsung dan wel goed is: plex streamt automatisch de subtitles van de films/series en bovendien gebruikt samsung een speciale engine zodat films met subtitles niet moeten worden getranscodeerd door (in mijn geval) de NAS.

[ Voor 10% gewijzigd door pina op 27-02-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:08:
[...]

Natuurlijk werkt dat, maar ik wil gewoon jouw uitspraak dat films afspelen via smart tv's niet goed gaan ontkrachten. Kabeltje en PowerDVD (bestaat dat nog }:O ), dat deed ik in 2002 nog op mijn kot tijdens mijn studententijd :D Geen probleem dat je een beetje bent blijven hangen, maar dan moet je niet beweren dat de andere alternatieven nooit goed werken. Dat is net hetzelfde als je zou zeggen dat je met draadloos internet minder goed zou kunnen surfen dan met draad.

Ik heb een 46" F6500. Ik vraag me uberhaupt zelfs af wie die functies daadwerkelijk gebruikt? Ik gebruik enkel Plex, heel soms youtube (handig om via je iPhone dan de clips op tv te laten afspelen) en Ted. Eigenlijk is Plex de enige reden om een smart tv te gebruiken, maar ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die dat doet.

Maar waarom de smart tv van samsung dan wel goed is: plex streamt automatisch de subtitles van de films/series en bovendien gebruikt samsung een speciale engine zodat films met subtitles niet moeten worden getranscodeerd door (in mijn geval) de NAS.
Lol de F6500 dat is de goedkope versie van D8000 die ik gisteren voor 600€ cash de deur uit deed. _/-\o_

Nu met een 4K tv moet je wel het hoogste kwaliteit 1080P film gebruiken anders ziet alles wazig eruit.
Zoals ik al zei je kan .iso bestand mounten en de grootste .m2ts bestand kopieren en die kan je TV dan wel weer afspelen.

Morgen komt mijn Raspberry Pi 2 binnen dan kan ik gelijk via ethernet films op mijn TV kijken :D

Ik had het over PC/Laptop aansluiten omdat de CPU in de tv zelf niet krachtig genoeg zal zijn om 4K blu-ray te decoden. Daarom ga ik lekker een lange hdmi kabel leggen vanuit mijn kamer naar de tv, kan ik ook gelijk lekker gamen in 4K op de bank met xbox controller _/-\o_ (actieve usb verlenger)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 27-02-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Anoniem: 593965 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:15:
[...]

Lol de F6500 dat is de goedkope versie van D8000 die ik gisteren voor 600€ cash de deur uit deed. _/-\o_

Nu met een 4K tv moet je wel het hoogste kwaliteit 1080P film gebruiken anders ziet alles wazig eruit.
Zoals ik al zei je kan .iso bestand mounten en de grootste .m2ts bestand kopieren en die kan je TV dan wel weer afspelen.

Morgen komt mijn Raspberry Pi 2 binnen dan kan ik gelijk via ethernet films op mijn TV kijken :D

Ik had het over PC/Laptop aansluiten omdat de CPU in de tv zelf niet krachtig genoeg zal zijn om 4K blu-ray te decoden. Daarom ga ik lekker een lange hdmi kabel leggen vanuit mijn kamer naar de tv, kan ik ook gelijk lekker gamen in 4K op de bank met xbox controller _/-\o_ (actieve usb verlenger)
Dat klopt ook niet hé, en dat bedoelde ik bij mijn vorige reply. Het al dan niet kunnen decoderen hangt van uw server/bron af waar de bestanden op staan.

Ik stream nu alles van mijn NAS via ethernet en het is de NAS die de bottleneck kan zijn. Indien de TV de bestandsformaten native ondersteunt, waar je bij Samsung de meeste kans op hebt tov de rest, dan moet de NAS enkel de bestanden streamen. En dan kan blu-ray geen enkel probleem zijn. Maar indien ik dezelfde bestanden zou kijken op mijn iPad, moet mijn NAS alles transcoderen, omdat de iPad standaard die zaken niet ondersteunt. Dan zit de bottleneck bij de NAS, niet bij het toestel die de media moet afspelen. De NAS moet de bestanden immers omzetten naar een codec die de client (tv/ipad) wél kan afspelen.

Als je streamt naar een laptop vanop een NAS, zal normaal gezien alles altijd werken, aangezien de apps op een laptop doorgaans alle codecs ondersteunen en de NAS slechts moet streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Dat klopt ook niet hé, en dat bedoelde ik bij mijn vorige reply. Het al dan niet kunnen decoderen hangt van uw server/bron af waar de bestanden op staan.

Ik stream nu alles van mijn NAS via ethernet en het is de NAS die de bottleneck kan zijn. Indien de TV de bestandsformaten native ondersteunt, waar je bij Samsung de meeste kans op hebt tov de rest, dan moet de NAS enkel de bestanden streamen. En dan kan blu-ray geen enkel probleem zijn. Maar indien ik dezelfde bestanden zou kijken op mijn iPad, moet mijn NAS alles transcoderen, omdat de iPad standaard die zaken niet ondersteunt. Dan zit de bottleneck bij de NAS, niet bij het toestel die de media moet afspelen. De NAS moet de bestanden immers omzetten naar een codec die de client (tv/ipad) wél kan afspelen.

Als je streamt naar een laptop vanop een NAS, zal normaal gezien alles altijd werken, aangezien de apps op een laptop doorgaans alle codecs ondersteunen en de NAS slechts moet streamen.
Jij snapt het niet, hier gaat het om 4K content. Ik weet niet of je beetje van bitrates begrijpt maar:

1080P 300Mb/s bitrate doet het nog prima (1080P blu-ray is 50Mb/s)
UHD 4K 80Mb/s bitrate daar begint het haperen omdat de CPU in de TV dit niet aankan. Volgens geruchten hebben de nog uit te komen 4K blu-rays een bitrate van 100-150Mb/s.

Bij een blu-ray speler betaal je ook voor de cpu/soc die erin zit om alles te decoden en via hdmi te sturen naar je TV die dan alles alleen nog moet afspelen. Daarom zullen die 4K blu-ray spelers ook zo duur zijn aan het begin omdat ze minimaal een kleine quad core in moeten hebben om alles te kunnen decoden. Denk maar aan 200-300€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 15:20
pina schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:38:
[...]

Een degelijke HTPC levert wel zeker enorm veel voordeel op. Kodi erop en je hebt de beste Smart TV functies tot je beschikking. En zeker voor 4k is een degelijke Intel Core i5 wel lekker.

Een NAS met Plex is leuk, maar voor het echte werk zou ik er altijd nog een HTPC tussen zetten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:00:
[...]

Een degelijke HTPC levert wel zeker enorm veel voordeel op. Kodi erop en je hebt de beste Smart TV functies tot je beschikking. En zeker voor 4k is een degelijke Intel Core i5 wel lekker.

Een NAS met Plex is leuk, maar voor het echte werk zou ik er altijd nog een HTPC tussen zetten.
Waarom extra geld aan HTPC uitgeven als je ook een hdmi-kabel kan leggen? Kan je ook gelijk casual gamen op de bank :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Daarnet naar de winkel geweest om de LG 55LB670V te bekijken. En ondanks de reviews die ik hier heb gelezen, heb ik toch heel weinig lag ondervonden van webos. Misschien is het omdat die reviews over een oudere versie gaan?

En zijn de bleeding-problemen eerder van toepassing op de vroegere modellen? En dat het nu wel zou opgelost zijn?

Ik ben zelf nu wel aan het twijfelen tussen deze LB670V en een Samsung H6200.

[ Voor 16% gewijzigd door pina op 02-03-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:40:
Daarnet naar de winkel geweest om de LG 55LB670V te bekijken. En ondanks de reviews die ik hier heb gelezen, heb ik toch heel weinig lag ondervonden van webos. Misschien is het omdat die reviews over een oudere versie gaan?

En zijn de bleeding-problemen eerder van toepassing op de vroegere modellen? En dat het nu wel zou opgelost zijn?

Ik ben zelf nu wel aan het twijfelen tussen deze LB670V en een Samsung H6200.
Waarom 875€ in vredesnaam uitgeven aan een Full HD terwijl een UHD model net zo duur/goedkoper is?
Het probleem ligt niet bij WebOs het ligt bij de dual core processor in de TV's, dat kan echt niet meer in 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Waarom niet? Er zijn zat fullhd tv's die mooier beeld geven dan de instap uhd tv's.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:47:
Waarom niet? Er zijn zat fullhd tv's die mooier beeld geven dan de instap uhd tv's.
Maar niet van LG :P
Daarnaast 1080P op 55 inch... ik vind UHD op 55 inch al niet scherp genoeg.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 02-03-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Anoniem: 593965 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:40:
[...]

Waarom 875€ in vredesnaam uitgeven aan een Full HD terwijl een UHD model net zo duur/goedkoper is?
Het probleem ligt niet bij WebOs het ligt bij de dual core processor in de TV's, dat kan echt niet meer in 2015.
UHD lijkt mij toch weggegooid geld, gezien er amper UHD content is, en alles dan moet upscaled worden naar die UHD-resolutie van de tv. Ik heb nu toch gekozen om voorlopig bij 50" te houden en voor de samsung te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 00:42:
[...]

UHD lijkt mij toch weggegooid geld, gezien er amper UHD content is, en alles dan moet upscaled worden naar die UHD-resolutie van de tv. Ik heb nu toch gekozen om voorlopig bij 50" te houden en voor de samsung te gaan.
- Netflix
- Youtube
- Smartphonecamera
- Pc
- Games
- Bluray vanaf herfst 2015

Niet genoeg :9 ?
Enige content die je voorlopig niet zal zien is traditionele tv-zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zeer beperkt aanbod
- Youtube
- Smartphonecamera
Voor wat het waard is.
- Pc
Inderdaad mogelijk.
- Games
Op de pc dan want de PS4 en Xbox One hebben nog moeite genoeg om op full-hd een constante hoge fps neer te zetten.
- Bluray vanaf herfst 2015
Mwah, aangezien de huidige 4K-tv's niet voldoen aan de komende blu-ray 2.0-standaard is de toekomstbestendigheid niet in orden.
Enige content die je voorlopig niet zal zien is traditionele tv-zenders.
Klopt, dit zal nog vele jaren gaan duren aangezien men amper over is op full-hd.

Je bent een fanatieke LG 4K-promoter maar niet iedereen ziet er de meerwaarde in. Ieder zijn eigen doorslaggevende redenen, zou ik zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:20

Dizzy

Where am I?

Iemand al ervaring met de LG 55UC970V?

de 950v had hogere inputlag tov de 850v las ik elders (60ms vs 100ms)
maar dit schijnt weer opgelost te zijn in de uc970v (+/- 60ms), maar dat is afgaand op een bericht van een persoon op avforums.

Daarnaast schijnt de 970 60 dimming leds te hebben vs 12 in de 850/950

Valt mij sowieso hier in het forum op dat vrijwel iedereen voor de 850 lijkt te gaan, hebben jullie dit ook afgewogen tegen de 900-serie, of is het puur de prijs die je naar de 850 doet leiden.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

S1NN3D schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:24:
Je bent een fanatieke LG 4K-promoter maar niet iedereen ziet er de meerwaarde in. Ieder zijn eigen doorslaggevende redenen, zou ik zeggen. :+
Ja en iedereen is Full Hd promoter hier. Dat is zo 2008/2009 ;)
Het is alsof je een Samsung Galaxy S1 Of S2 koopt.
Dizzy schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:53:

maar dit schijnt weer opgelost te zijn in de uc970v (+/- 60ms), maar dat is afgaand op een bericht van een persoon op avforums.

Valt mij sowieso hier in het forum op dat vrijwel iedereen voor de 850 lijkt te gaan, hebben jullie dit ook afgewogen tegen de 900-serie, of is het puur de prijs die je naar de 850 doet leiden.
Geloof me, qua features (en niet qua schermgroote) is er weinig verschil tussen een
pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwarten een pricewatch: LG 65UB950V Zilver

Het is net als een GTX 970 en 980, je betaald bijna dubbel voor 10-15% extra.
Wat wel een grotere stap is, is O-LED maar het is nog erg duur.
Misschien kan je ergens een demo-model goedkoop halen (1500€)?
pricewatch: LG 55EA9709 Zilver, Zwart
pricewatch: LG 55EC930V Zwart
pricewatch: LG 55EA870V
Allemaal FullHD trouwens :/
Veel mensen kijk uit naar de pricewatch: LG 55EF9500 Zwart die is 55 inch UHD oled. Zou vet zijn als hij 2000€ word maar daar kan je alleen van dromen.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 03-03-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@tweaker sebas, ik heb het al eens gezegd volgens mij maar ik ben het ook eens met D vd V ... Je laat iets teveel jouw cognitieve dissonantie hier gelden, soms is goed om wat meer naar de achtergrond te treden in dit topic.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renzo4000 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:06:
@tweaker sebas, ik heb het al eens gezegd volgens mij maar ik ben het ook eens met D vd V ... Je laat iets teveel jouw cognitieve dissonantie hier gelden, soms is goed om wat meer naar de achtergrond te treden in dit topic.
Zal ik doen, dit discussie is al zo vaak gevoerd, ik heb er geen zin meer in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:24
UHD die goedkoper is dan een full hd scherm is het kopen niet waard,merk duidelijk het verschil.Wacht liever op een duurder model die goedkoper wordt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 593965 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:29:
[...]

Ja en iedereen is Full Hd promoter hier. Dat is zo 2008/2009 ;)
Het is alsof je een Samsung Galaxy S1 Of S2 koopt.
Dit is natuurlijk wel een heel slechte vergelijking. Als je een goede vergelijking probeert te maken dan zijn de dergelijke UHD-toestellen waar jij zo opgewonden van raakt vergelijkbaar met een Samsung Galaxy S1 met zeer hoge resolutie welk maar in bepaalde omstandigheden wordt getoond kan worden, de toestellen in dezelfde prijsrange vergelijkbaar met een Samsung Galaxy S4 met een wat lage - maar zeker niet te lage - resolutie die altijd de juiste resolutie weergeeft met de goede processor, RAM etc. en wachten we momenteel allemaal op de Samsung Galaxy S6 die op alle vlakken zeer goed presteert.

Maar tot die tijd de Samsung Galaxy S4 voor mij. Liever een toestel wat op ieder front goed presteert dan een toestel met maar een goed eigenschap in bepaalde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:58:
[...]

Dit is natuurlijk wel een heel slechte vergelijking. Als je een goede vergelijking probeert te maken dan zijn de dergelijke UHD-toestellen waar jij zo opgewonden van raakt vergelijkbaar met een Samsung Galaxy S1 met zeer hoge resolutie welk maar in bepaalde omstandigheden wordt getoond kan worden, de toestellen in dezelfde prijsrange vergelijkbaar met een Samsung Galaxy S4 met een wat lage - maar zeker niet te lage - resolutie die altijd de juiste resolutie weergeeft met de goede processor, RAM etc. en wachten we momenteel allemaal op de Samsung Galaxy S6 die op alle vlakken zeer goed presteert.

Maar tot die tijd de Samsung Galaxy S4 voor mij. Liever een toestel wat op ieder front goed presteert dan een toestel met maar een goed eigenschap in bepaalde omstandigheden.
Ze zijn bij lange niet perfect, vooral omdat ze dual core cpu's hebben.
Ik had de pricewatch: Samsung UE46D8000YS al bijna 4 jaar en vond het eens tijd voor een upgrade.
Van 1080P naar 1080P gaan leek me geen goed plan aangezien de D8000 alles heeft wat andere 1080P tv's nu ook hebben.

Toch mooi 600€ kunnen ophalen en iemand blij gemaakt met een top tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:56
Dus.... Bedankt voor je informatieve reacties Tweaker Sebas.
Kunnen we het nu gewoon weer hebben over de 2014 LG TV line-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 14:57

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mOrPhie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:20:
Ik heb sinds kort problemen met Netflix 4k streams op mijn UB850V. Na alle standaard stappen te hebben doorlopen (speedtest, factory reset, modem reset) heb ik met Neflix gebeld en die zeggen (na controle van tech support) dat mijn internetverbinding het probleem is, maar alle andere tests die ik doe geven aan dat ik een zeer stabiele 96mbit heb momenteel. De streams die op 4k doen het ook net als ik de kwaliteit handmatig op laag zet in de settings. Mijn vermoeden is dat het een bug in de app is sinds de laatste update van de netflix app. Kan iemand met een 850V (of iets in de buurt) checken of de 4k streams het bij hem wel doen bij laatste versies van de app en firmware? Thanks!
Nou, na aantal uren met Netflix, KPN en LG aan de telefoon te hebben gezeten en eigenlijk alle opties te hebben uitgeput, is er iemand van LG langsgestuurd om ernaar te kijken. Hij kreeg als opdracht mee uit Korea om niets aan het moederbord te veranderen en het alleen te vervangen. Blijkbaar heb ik een uniek probleem gehad dat Korea wil onderzoeken. Één ding is zeker: het vervangen van het moederbord heeft het probleem totaal verholpen, plus een aantal andere ongemakken die we hadden.

Het heeft even geduurd, maar hulde aan LG hoe ze dit hebben opgepakt. Ben erg goed geholpen en heel blij dat het opgelost is. _/-\o_

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mOrPhie schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:16:
[...]

Nou, na aantal uren met Netflix, KPN en LG aan de telefoon te hebben gezeten en eigenlijk alle opties te hebben uitgeput, is er iemand van LG langsgestuurd om ernaar te kijken. Hij kreeg als opdracht mee uit Korea om niets aan het moederbord te veranderen en het alleen te vervangen. Blijkbaar heb ik een uniek probleem gehad dat Korea wil onderzoeken. Één ding is zeker: het vervangen van het moederbord heeft het probleem totaal verholpen, plus een aantal andere ongemakken die we hadden.

Het heeft even geduurd, maar hulde aan LG hoe ze dit hebben opgepakt. Ben erg goed geholpen en heel blij dat het opgelost is. _/-\o_
Van mij mogen ze gelijk ook een betere cpu indoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 14:57

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ja. Eens. :P Maar daarnaast moet je je beseffen dat de 850V nu eenmaal een goedkopere UHD TV is en dat ze ergens op moeten besparen.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mOrPhie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:25:
Ja. Eens. :P Maar daarnaast moet je je beseffen dat de 850V nu eenmaal een goedkopere UHD TV is en dat ze ergens op moeten besparen.
> Goedkoop
> 2500€ at launch

Chose one.

Volgend jaar mijn 850V verkopen en wat geld neerleggen voor een 55 inch PLATTE OLED-tv oOo (hybrid mak ook zolang hij plat+curved kan)
Hopelijk dan ook met WebOs 3.0 en minimaal quad-core cpu B)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 05-03-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje4life
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 16:58
Ben ook in de markt voor een nieuwe TV. Wil graag LG. UHD was een optie en was ook geïnteresseerd in de 850V. Echter ga ik waarschijnlijk voor de 730V omdat Full HD meer dan volstaat in deze tijd, consoles hebben nu nog moeite met FHD en TV signaal is ook nog lang niet 100% Full HD. Dan liever betere beeldkwaliteit en minder input lag.

By the way, Tweaker Sebas, jouw gesproei en gegeil over de 850V en UHD werkt bij mij, en mogelijk een heleboel andere mensen, extreem averechts. Meningen zijn altijd subjectief maar ik denk dat maar weinig mensen zich met jou kunnen indentificeren en daardoor maar weinig jouw mening teweeg brengen in hun keuzes. Just my 2ct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij de buren :*)
#LG OLED 55EC930V für 1800 Euro und Sony KDL-55W955 für 1000 Euro am 7.3. bzw. 9.3. bei Saturn Hamburg erhältlich
https://twitter.com/HDTV_Magazin/status/573265191435153408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
Nelis00 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 02:40:

Maakt het uit of ik een 670, 730 of 850 serie neem? Werkt een 850 automatisch sneller / minder langzaam dan een 670 of is alles vergelijkbaar?
2 Weken terug hier gevraagd, maar niemand gereageerd.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

[ Voor 10% gewijzigd door Nelis00 op 05-03-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
670 = 730; 850uhd heeft wel een iets betere chip er in voor webos maar of het ook sneller werkt bij die resolutie is de vraag idd. Zie reviews zou ik zeggen ;)
Anoniem: 593965 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:52:
[...]

> Goedkoop
> 2500€ at launch

Chose one.

Volgend jaar mijn 850V verkopen en wat geld neerleggen voor een 55 inch PLATTE OLED-tv oOo (hybrid mak ook zolang hij plat+curved kan)
Hopelijk dan ook met WebOs 3.0 en minimaal quad-core cpu B)
En toen werd je wakker :*) . "Hybrid" is dus een flex screen en betaalbaar binnen 1 jaar zeker niet (noch zal een 4K 55" OLED 'betaalbaar' zijn zo te zien ( :N )

[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 06-03-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DR8qksL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nelis00 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:41:
[...]

Je moet vaker je e-mail checken voordat je iets roept. ;)
apis29 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:25:
En toen werd je wakker :*) . "Hybrid" is dus een flex screen en betaalbaar binnen 1 jaar zeker niet, noch een 4K OLED zo te zien ( :N )
CES 2017 dan maar ? ;) Voor TV's zie ik het nut niet van curved, voor monitors wel. En over 10 jaar hebben we toch o-led behang en die kan je moeilijk gebogen op de muur plaatsen :P
1 jaar geleden dacht niemand dat UHD-models onder de 5000€ zouden komen.
Toevallig, gisteren zelfde specs in Kodi-topic gepost:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43848621
The processor is a mature option having been introduced in 2008, and remains a very popular choice in smartphones, digital TV, and both consumer and enterprise applications enabling the Internet of Things. As a single processor solution, the Cortex-A9 processor offers an overall performance enhancement of well above 50% compared to ARM Cortex-A8 solutions.
Nice LG... chipje uit 2008 plaatsen in tv's van duizenden euros. Vraag me af of die ook in deze zit: pricewatch: LG 77EC980V Zwart

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 593965 op 05-03-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 593965 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:41:

[...]

Nice LG... chipje uit 2008 plaatsen in tv's van duizenden euros. Vraag me af of die ook in deze zit: pricewatch: LG 77EC980V Zwart
Daar word je blijkbaar ook al uitgekotst om je onkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:20:
[...]

Daar word je blijkbaar ook al uitgekotst om je onkunde.
Ha jah, ze zeggen dat de Pi niet bedoeld is als media-speler terwijl we in het XBMC/Kodi-topic zitten. Beeldkwaliteit is gewoon veel beter als je het via je USB van je tv afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Dizzy schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:53:

ik ben ook erg geinteresseerd in dit toestel , hebt u onderhand het toestel al bekeken of heeft iemand ervaring met dit toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@tweaker sebas, dat men (waaronder ikzelf) een beetje moe van je wordt komt vooral dat je van hot naar her springt met je reacties.

Daarnaast lijkt het dat je middels google het één en ander aan informatie verzameld maar de juiste linkjes niet altijd weet te leggen. Dit komt vaak als storend en irritant over... Zoals eerder gezegd, misschien moet je gewoon even een stapje terug doen en eerst je feiten goed voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Nelis00 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:41:
[...]

Ik heb een 670V en een 730V, de 670V doet qua beeldkwaliteit zeker niet onder voor de 730V. Alleen het design van de 730V (zwarte onderkant) vind ik iets mooier dan die van de 670V (grijze onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis00
Bedankt, word echt nog weleens gek van mezelf, grote twijfelkont die ik ben...
Maar ik ben er uit, ga gewoon voor een niet al te groot nieuw 2015 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nelis00 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:36:
[...]

Bedankt, word echt nog weleens gek van mezelf, grote twijfelkont die ik ben...
Maar ik ben er uit, ga gewoon voor een niet al te groot nieuw 2015 model.
Die beginnen net zoals de 2014 modellen duur (2000€) en zakken binnen paar maanden naar 1000€ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Nu online
Was er al bang voor.
LG ziet geen kans om een klein doosje te verzenden binnen 6 weken.
Zogenaamd wegens het grote succes van de Smart Deals.
Echt een belachelijk bedrijf.
Dat zal de keuze van mijn volgende tv zeker beïnvloeden.
Klanten in de maling nemen is not done :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rudolfus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:55:
[...]

Was er al bang voor.
LG ziet geen kans om een klein doosje te verzenden binnen 6 weken.
Zogenaamd wegens het grote succes van de Smart Deals.
Echt een belachelijk bedrijf.
Dat zal de keuze van mijn volgende tv zeker beïnvloeden.
Klanten in de maling nemen is not done :(
Heb je al gebeld?
Ik moet mijn watch ook nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hier hetzelfde probleem, wacht ook al sinds eind december. Meerdere keren gemaild maar krijg ontwijkende antwoorden dat het wegens succes is vertraagd bla bla...

LG heeft aangegeven binnen 6 weken te versturen, niet later. Dit is m.i. een eenzijdige breuk van de koopovereenkomst.

Voor mij was het aanschaffen van de tv icm de smartwatch een 'package deal' geen 'nice to have' ...

Voorraad kan niet het probleem zijn aangezien ze overal op voorraad zijn. Ik zit straks met een smartwatch die alweer verouderd is. Ik verwacht van LG een passende oplossing. Ik zal anders eens kijken wat mijn rechtsbijstandverzekering kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renzo4000 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:23:
Hier hetzelfde probleem, wacht ook al sinds eind december. Meerdere keren gemaild maar krijg ontwijkende antwoorden dat het wegens succes is vertraagd bla bla...

LG heeft aangegeven binnen 6 weken te versturen, niet later. Dit is m.i. een eenzijdige breuk van de koopovereenkomst.

Voor mij was het aanschaffen van de tv icm de smartwatch een 'package deal' geen 'nice to have' ...

Voorraad kan niet het probleem zijn aangezien ze overal op voorraad zijn. Ik zit straks met een smartwatch die alweer verouderd is. Ik verwacht van LG een passende oplossing. Ik zal anders eens kijken wat mijn rechtsbijstandverzekering kan betekenen.
Yep en hier na maar 80 uurtjes draaien al een defect in de hoek rechtsonder (post foto later wel eens)

Die actie had mij overgehaald om de TV te kopen anders kon ik hem net zo goed nu kopen voor zelfde prijs of zelfs lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Nu online
renzo4000 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:23:

.
Heb de actievoorwaarden (uiteraard) bewaard:

9. LG tracht de 7” tablet, G Watch R, G3 GSM of cashback binnen de 6 weken na goedkeuring van uw inzending te verzenden naar het opgegeven adres of bankrekeningnummer in het aanvraagformulier. Het kan zijn dat door omstandigheden de levertijd overschreden wordt.

Zelfs mensen die voor cash kozen worden belazerd.
Op twitter staan mensen die ook al langer dan 6 weken wachten op een overboeking.
Daar is geen excuus voor mogelijk.
Gevalletje jammer, maar nooit weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Rudolfus op 11-03-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Sinds een paar dagen in het bezit van een oled 55ec930v. Het beeld van dit toestel is echt geweldig! Ik hoor alleen op het moment dat ik.het toestel aanzet een hoog piepend/schreeuwend geluid? Zijn er meer mensen met een lg oled die hier last van hebben? Of is dit een fout in mijn toestel? Het is met geluid aan niet heel duidelijk te horen, maar met stille scènes of snachts als ik het geluid wat zachter zet komt het er wel.doorheen.

[ Voor 20% gewijzigd door gatuso123 op 12-03-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik vind de apps ondersteuning voor WebOS nogal tegenvallen. Apps als Spotify werken totaal niet lekker (waardeloze zoekfunctie, geen shuffle functionaliteit?!) en ik mis belangrijke apps als Plex, TuneIn en Soundcloud. Daarnaast zijn er vrijwel nooit updates.

Ik hoop dat hier snel verandering in komt, anders ben ik bang dat WebOS een flop gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38

Videopac

Rommelt wat aan.

Anoniem: 593965 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:41:
[...]

Je moet vaker je e-mail checken voordat je iets roept. ;)

[...]

CES 2017 dan maar ? ;) Voor TV's zie ik het nut niet van curved, voor monitors wel. En over 10 jaar hebben we toch o-led behang en die kan je moeilijk gebogen op de muur plaatsen :P
1 jaar geleden dacht niemand dat UHD-models onder de 5000€ zouden komen.

[...]

[...]

Ik ben van mening dat je een nieuwe televisie niet moet kopen om het smarttv gedeelte. Technisch loopt het (tot nu toe) altijd achter de feiten aan, alles wat je doet komt in de big data database van de fabrikant terecht (en wordt verkocht aan de hoogste bieder) en als ze stoppen met het ondersteunen van een bepaald modeljaar hang je alsnog: een paar weken geleden was er een "storing" bij Samsung waardoor het hele smarttv niet meer werkte: je kon zelfs geen eigen videos vanaf je NAS (bv) meer streamen.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
In januari is de televisie van mijn oom overleden en hij vroeg mij toen om advies welke tv de meeste bang for buck aanbood. Samen met de btw actie van mediamarkt kwamen we tot de conclusie dat dit de LG 55UB850V was. Nou was er een cashback actie van 150 euro op deze televisie tot 31 januari, maar de media markt gaf aan dat deze actie was verlengd tot in februari en dit had ik ook online gelezen. Dus we hebben de tv gekocht op 1 februari en hebben meteen alles geregistreerd en opgestuurd.

Tot dusver dachten we dat alles goed ging..
De eerste reactie die we van LG kregen was dat de registratieformulier en de bonnen niet waren ontvangen. Die hebben we daarna moeten mailen. Nu beweert LG dat de actie nooit is verlengd en dat hij niet in aanmerking komt voor de cashback.

Ik heb dus met media markt gebeld en die reageerde eerst dat zij er verder niks mee te maken hebben, maar hierop werd ik boos en nu gaat de manager contact opnemen met de manager van LG. Ik probeer zelf via Google cache of andere sites de aankondiging van de verlenging te vinden, maar tot dusver geen succes..

Ik heb met Samsung cashbacks nooit problemen gehad maar dit is niet netjes van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Baas41 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:10:

Ik heb met Samsung cashbacks nooit problemen gehad maar dit is niet netjes van LG.
Je bedoelt van de Mediamarkt? daar hebben ze toch gezegd dat die actie verlengd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertm3
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:20
Zie toevallig net dat de PLEX app nu beschikbaar is in de LG store (in ieder geval op de UB850)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

geertm3 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:08:
Zie toevallig net dat de PLEX app nu beschikbaar is in de LG store (in ieder geval op de UB850)
Klopt. Maar helaas werkt de app alleen maar als je de betaalde versie van PLEX gebruikt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
TFHfony schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Klopt. Maar helaas werkt de app alleen maar als je de betaalde versie van PLEX gebruikt.
Ja, lekker waardeloos weer. Sowieso is de app ondersteuning van LG echt ondermaats. De Spotify app vind ik persoonlijk echt slecht en verouderd bijvoorbeeld. Er zijn niet of nauwelijks updates van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

.GoO schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Ja, lekker waardeloos weer. Sowieso is de app ondersteuning van LG echt ondermaats. De Spotify app vind ik persoonlijk echt slecht en verouderd bijvoorbeeld. Er zijn niet of nauwelijks updates van apps.
Klopt. De Deezer app gebruik ik dan weer wel, maar ook deze is weer "erg basic".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:32
Hier nog meer eigenaren van een WebOS TV die niet meer vooruit te branden is? Kom na een paar uurtjes de settings en input menu niet meer in(tv reageert niet op de betreffende knoppen op de remote) en ook switcht TV dan niet meer naar m'n Chromecast na het indrukken van de cast-knop. Enige wat ik kan doen is tv aan- en uitzetten en wachten totdat het zaakje weer is opgestart...
Betreffende tv waar het om gaat is een 42LB650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 12:37
Yep bekend probleem heb 49UB850 en ook hier na een paar uur erg traag met reacties in het smart gedeelte, waardoor ik ook de tv weer uit moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
mad-dog schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:49:
Hier nog meer eigenaren van een WebOS TV die niet meer vooruit te branden is? Kom na een paar uurtjes de settings en input menu niet meer in(tv reageert niet op de betreffende knoppen op de remote) en ook switcht TV dan niet meer naar m'n Chromecast na het indrukken van de cast-knop. Enige wat ik kan doen is tv aan- en uitzetten en wachten totdat het zaakje weer is opgestart...
Betreffende tv waar het om gaat is een 42LB650
Heb je SIMPLINK als eens uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
coninckske schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Ik zal het eens een poging geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuck norit
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb een LG 32LB650v aangeschaft voor op de slaapkamer.
Erg tevreden over.
Ik zag van de week dat als ik mijn ps4 via hdmi aangesloten heb geeft
ie bovenin 1080p 60 hz en als ik naar het hdmi kanaal ga van de bluray speler
geeft ie 1080p 50hz
Is dit normaal? (aangezien het een 100hz/500hz tv is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
chuck norit schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:16:
Ik heb een LG 32LB650v aangeschaft voor op de slaapkamer.
Erg tevreden over.
Ik zag van de week dat als ik mijn ps4 via hdmi aangesloten heb geeft
ie bovenin 1080p 60 hz en als ik naar het hdmi kanaal ga van de bluray speler
geeft ie 1080p 50hz
Is dit normaal? (aangezien het een 100hz/500hz tv is)
De LB650V is een 50Hz LCD-televisie. Het paneel is 50Hz / 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
coninckske schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Ik heb het uitgeschakeld en dat lost inderdaad het probleem op. Maar wat moet ik hier precies mee, het is meer een lapmiddel dan een oplossing. Gebruik de remote o.a voor m'n Pi2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
mad-dog schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:26:
[...]

Ik heb het uitgeschakeld en dat lost inderdaad het probleem op. Maar wat moet ik hier precies mee, het is meer een lapmiddel dan een oplossing. Gebruik de remote o.a voor m'n Pi2
Idd ... Bij mij ook icm de Pi2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 14:09
is er al iets bekend over de line-up van 2015? Ga dit jaar (binnen 3 maandjes waarschijnlijk) ook de overstap maken naar een UHD 55" (van mijn Full-HD 47")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-06 11:04
Ja, eerste modellen zijn volgende week al beschikbaar. Op de site van lg is ook al info te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 10:30
Heeft iemand al ervaring met de 60UB850v-ZD? kan bijzonder weinig informatie vinden over dit toestel, in de meeste reviews van de UB850 serie hebben ze het over formaten t/m 55".
Daarbij wordt er vermeld dat dit toestel 3 HDMI poorten heeft terwijl er 4 poorten op zitten (gezien bij de mediamarkt). Kan iemand wat meer informatie verstrekken/vinden van dit toestel?

Informatie wat ik zoek> ZIt er het zelfde paneel in als in de 55"versie, zelfde processor, blooming hetzelfde als de 55" versie?

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Roy-89 op 25-03-2015 20:37 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Gisteren de melding gekregen dat er een nieuwe firmware update voor de LG 730V. Weet iemand wat er aangepast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
Wat ik kon ontdekken tot op heden is een auto shut off van het beeldscherm na een bepaalde tijd,ivm inbranden,deze optie is te vinden bij instellingen algemeen,en ook een nieuwe Web Os update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:31
Kreeg vandaag de melding dat er een update klaar stond op mijn 42lb670v, moest alleen nog effe herstarten.

De tv gaat nu dus niet meer aan. Enkel iets van 6 keer date het standby ledje knippert. Daarna geen beeld of geluid.

Iemand enig idee?

Zat al bij de service pagina van LG, maar ze komen enkel op werkdagen tussen 8 en 1700, serieus!!

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 16:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Is de ub950v echt zo slecht als in de reviews beschreven? Had me verheugd op de 65 inch, maar bij dit soort berichten begin ik te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:34
Gisteren maar even gemaild waar mijn geld van de cashback actie bleef (begin februari opgestuurd). Dit kreeg ik als antwoord:
Geachte heer / mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uit onze gegevens blijkt dat u een cashback aanvraag heeft ingediend, welke door ons is goedgekeurd en waarmee u recht heeft op uw cashback.
Echter, wegens groot succes van deze cashback promotie bedraagt de wachttijd helaas nu langer dan 6 weken.
De uitkering van de cashback zullen wij alsnog zo snel mogelijk voldoen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jacoliene
LG Smartdeals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Nu online
Heb net zo'n verhaal ontvangen(ook van Jacoliene), maar dan voor de smartwatch.
Ik zou me een heel klein beetje kunnen voorstellen dat de smartwatches niet zo snel leverbaar zouden kunnen zijn, maar dat gaat er toch niet in bij mij.
Dat het overmaken van cash zolang duurt riekt zelfs naar moedwil, oftewel, hoe neem ik mijn klanten in de maling....

P.S.
Ik heb inmiddels mijn smartwatch wel binnen (3 maanden na aanschaf tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:33
Ik vond deze video van iemand die de LG 42LB650 heeft gekalibreerd.
YouTube: LG 42LB650V - Settings after calibrating

Heb het zelf overgenomen en vind de settings behoorlijk prettig. (beter dan de standaard Expert1 setting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:51
Ik heb een beetje geprobeerd de verschillende modellen op een rij te zetten, alleen ik snap de verschillen niet?

Wat is het verschil tussen:
EF/UF/UG ?

Volgens mij zijn vrijwel alle OLED modellen curved (wat ik dus niet wil) en boven mijn budget;-)

LG 65EF950V Nog niet beschikbaar?
LG 65UF950V 4499
LG 65UF940V
LG 65UF860V
LG 65UF850V 2699
LG 65UG880V
LG 65UG870V 2999
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste