• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 16:19
Laatste firmware update (bèta) 5.10.30 helaas zelfde resultaat.

Macoholic & Mavic

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 21:57
Vraag, ik ben sinds vandaag de eigenaar van een 65uf850v.
Verschillende sites hadden in de specs staan dat er Skype op gezet kon worden, blijkbaar is dat (op de normale manier via de interface van webos2) niet mogelijk.

Is dit op een andere manier wel voor elkaar te krijgen? Of heb ik gewoon de verkeerde TV gekozen?

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48
CrashHouse schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:00:
[...]
Idd ben benieuwd wanneer er een firmwarefix komt... Met name omdat 5.00.20 er via autoupdate ook zelf dus je TV ongeschikt kan maken. Dus voor de Ziggo mensen met de oude firmware zou ik hier zeker mee wachten en autoupdate voor de time being uitzetten.
oei goed punt. Inderdaad staat de autoupdate uit en hou het hier in de gaten.

Maar als je 5.xx.xx komt er toch alleen op als je beta's toe laat neem ik aan. Ik heb namelijk mijn TV direct na aanschaf (1 nov) geupdate (naar 04.20.08).

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 10:00

Dizzy

Where am I?

Kijk uit heren, jullie halen nu 2 firmware's door elkaar.

de 5.00.20 is een WebOS1 update (en deze is eind september uitgebracht)

de 65UF850v en 43UF680V zijn WebOS2 tv's, wellicht andere nummering met fw-versies.

Met betrekking tot Skype:
http://forums.webosnation...8-skype-webos-2-0-tv.html
Lijkt (nog) niet aanwezig te zitten in WebOS2, alsmede de Plex app (welke wel in WebOS1 zit).

[Voor 38% gewijzigd door Dizzy op 19-11-2015 14:27. Reden: skype addon]

Steam Profile I9 12900K / 32 GB / RTX 3080 TI / Rift S / XPS 15 9550 / Odyssey Neo G9

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Is er een site waar je van de meeste TV merken en types de optimale calibratie settings kan vinden? Ik heb de 55UF776V zo uit de doos hier staan en nooit iets aangepast aan beeld settings. Ik kan er mee spelen en voor enkelen is het een persoonlijke setting, maar vaak kom je "optimale" settings tegen die je 1 op 1 over zou kunnen nemen. Van de UF776V kom ik niks tegen op internet.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-08 19:04
technoaddict schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:37:
Is er een site waar je van de meeste TV merken en types de optimale calibratie settings kan vinden? Ik heb de 55UF776V zo uit de doos hier staan en nooit iets aangepast aan beeld settings. Ik kan er mee spelen en voor enkelen is het een persoonlijke setting, maar vaak kom je "optimale" settings tegen die je 1 op 1 over zou kunnen nemen. Van de UF776V kom ik niks tegen op internet.
Het overnemen van andere instellingen zal niet resulteren tot een gekalibreerde televisie. Ieder paneel is anders en dus heeft ieder paneel ook weer andere instellingen nodig, ook wanneer het typenummer van het toestel gelijk is. Het overnemen van instellingen kan de beeldkwaliteit ook slechter maken, zoals HDTVTest eens heeft gemeten.

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-08 17:08
technoaddict schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:37:
Je kunt het contrast en helderheid heel makkelijk zelf kalibreren. Ik heb AVS HD 709 hiervoor gebruikt.

• dasilva0902
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05-2017
Hallo allemaal.
Ben sinds dinsdag een trotse eigenaar van een LG 55LB870V.
Behalve dat ik hem erg mooi vind heb ik hem ook voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken namelijk 899.

Nu is mijn ervaring met webos 1 (wel geupgrade met webos 2 features) nog neit zo groot.
Maar wat ik zou willen weten is of het een toevoeging is als je er de chromecast 2 op instaleert.
of bied dat op een iets snellere laadtijd niet veel toe?

en is er een site waar je van die demo's kunt downloaden die je ook in de media markt ziet bijvoorbeeld :)

OOk zag ik hierboven deze reactie staan: Je kunt het contrast en helderheid heel makkelijk zelf kalibreren. Ik heb AVS HD 709 hiervoor gebruikt. Hoe kun je dit programmatje gebruiken? moet je dat op de tv installeren?

groeten Roberto

[Voor 16% gewijzigd door dasilva0902 op 03-12-2015 13:29]

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Vandaag weer een nieuwe update van LG voor de 49UB850V type 5.00.25 Erg jammer met deze de update zijn alle 3D films zijn verdwenen.

Ik denk dat ze proberen het toestel te versnellen door dit te verwijderen. :'(

[Voor 50% gewijzigd door UHD op 07-12-2015 14:15. Reden: update]

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-08 17:08
@dasilva0902 Op de website staat wel een pdf met uitleg. Het zijn filmpjes die je moet afspelen en het contrast en helderheid kan je makkelijk zelf aanpassen.

• Goldwing1973
UHD schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:35:
Vandaag weer een nieuwe update van LG voor de 49UB850V type 5.00.25 update.
Ik krijg 'm nu ook binnen voor de 65UF850V

EDIT : update versie was 4.00.40 in mijn geval (WebOS2)
EDIT2 : Na de update is m'n serienummer en model verdwenen in Settings/Algemeen/Over Deze TV

[Voor 24% gewijzigd door Goldwing1973 op 07-12-2015 10:01]

• UHD
  • Niet online
Met de laatste update 5.00.25 zijn alle 3 D films verdwenen uit het LG bestand. :'(

[Voor 18% gewijzigd door UHD op 07-12-2015 14:18. Reden: update 5.00.25]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 06:58
Vandaag wilde ik de LG 55UF680V kopen voor € 854,05 (inclusief bezorging). Ik kwam echter wel tot een nare ontdekking, waarom ik de TV niet heb aangeschaft. Er is bij elke drie pixels een witte pixel toegevoegd. hier de bron. Hier een review van hetzelfde paneel voor een Amerikaans model. Nu zie ik verderop in het topic ook een melding van iemand die dit heeft uitgezocht.

Dit is voor een doorsnee klant die denkt een 4K TV te bestellen of in de winkel te kopen toch heel erg? Wellicht kan je je vermoedens bij de prijs hebben en moet een verkoper dit aangeven, maar je moet wel wat onderzoek doen, bij een impuls aankoop denk je met een native 4K naar huis te gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Goldwing1973
Hier nu opeens het probleem dat m'n "muis" op het scherm weg is, ik kan het hele smart menu niet meer gebruiken
(65uf850v)

[Voor 5% gewijzigd door Goldwing1973 op 07-12-2015 18:31]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-08 14:50
Jumpman schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:52:
Vandaag wilde ik de LG 55UF680V kopen voor € 854,05 (inclusief bezorging). Ik kwam echter wel tot een nare ontdekking, waarom ik de TV niet heb aangeschaft. Er is bij elke drie pixels een witte pixel toegevoegd. hier de bron. Hier een review van hetzelfde paneel voor een Amerikaans model. Nu zie ik verderop in het topic ook een melding van iemand die dit heeft uitgezocht.

Dit is voor een doorsnee klant die denkt een 4K TV te bestellen of in de winkel te kopen toch heel erg? Wellicht kan je je vermoedens bij de prijs hebben en moet een verkoper dit aangeven, maar je moet wel wat onderzoek doen, bij een impuls aankoop denk je met een native 4K naar huis te gaan.
Klopt, in de mediamarkt konden ze dat mij overigens ook vertellen. Daarna kon ik dit ahv dezelfde review bevestigen.

Om verdere teleurstellingen te voorkomen: Alle Samsungs in de 5xxx serie (full hd) en 6xxx serie (4k) vallen ook af omdat die last hebben van Jidder door de 50 Hz panelen. Zo kwam ik zelf bij Sony uit. Zowel de W75 (hd) als X830 (4k) zijn leuk. Bijkomend voordeel is dat er AndroidTV op draait en je dus wat meer met je smart tv kan (waaronder kodi).

Heeft iemand hier een LG 2014 tv in combinatie met een raspberri pi? Ik krijg het zelf op de LG 580V niet voor elkaar de Pi te bedienen met de LG remote.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 20:34
Ik heb een 55LB730v en ik kan m´n Pi met Kodi (OSMC) prima bedienen via de remote.

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 16:48
GenetiX schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:49:
Sinds een maand of twee heb ik een 55UF950V. Vind het een prachtige tv inclusief beeldkwaliteit. Ik heb alleen een vervelend probleem.

Op enkele zenders (Ziggo) krijg ik storing te zien. Het gaat om RTL8, 13th street en andere zenders die op de 394Mhz worden aangeboden. In heel het huis ligt de nieuwste kabelkeur bekabeling incl. connectors van Hirshmann etc.

In eerste instantie heb ik Ziggo ingeschakeld. Twee keer een monteur geweest die de koppelingen zowel aan de kant van Ziggo kast als in mijn meterkast heeft vervangen. De laatste keer met een apparaat van 18.000 euro langs geweest om storing/kwaliteit te meten. Duo test op hetzelfde coax aansluitpunt gedaan (apparaat en TV). Daarbij gaf de LG wel storing in beeld en het apparaat niet (had ook een beeldscherm). Ook is het binnenkomende signaal zeer zuiver en zonder fouten volgens het Ziggo apparaat.

Een andere TV geeft op hetzelfde aansluitpunt geen issues. Het moet dus wel aan de 55UF950V liggen.

LG vervolgens gebeld waarna ze een nieuw moederbord geplaatst hebben (hier zit de COAX input ook op). Probleem blijft.

Wat ik verder nog heb gedaan;

* Heel het huis van de stroom, behalve de TV om storing van andere apparaten uit te sluiten.
* Alle mobiele telefoons uitgeschakeld.
* Bij het agentschap telecom gekeken wat er op 394mhz kan storen. C2000 wordt in dit spectrum gebruikt. Ik heb wel een zendmast in de buurt staan, maar die staat 2km verder weg.
* Wifi in de TV uitgeschakeld

Ik ben dus even out of options. Iemand hetzelfde probleem met deze TV of nog suggesties? Mijn vermoeden is dat er iets in de TV zelf voor storing zorgt.
Even een update over dit probleem voor toekomstige eigenaren van dit type of andere LG TV. De oorzaak voor de problemen is de combinatie 55UF950V met Quantis v1.3 CAM module geweest. Het probleem is merk specifiek: een andere Quantis module zorgde voor hetzelfde fenomeen.

Nu een Smit module geplaatst en de problemen zijn verdwenen.

• sdk1985
Joppe schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:58:
Ik heb een 55LB730v en ik kan m´n Pi met Kodi (OSMC) prima bedienen via de remote.
Heb je daar nog iets voor ingesteld ergens?

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 20:34
Simplink aan en het werkte direct, ook al bij de vorige versie van WebOS? Gebruik je wel minimaal een hdmi 1.3 kabel?

• XeNeRgY
  • Niet online
Wordt op 2.0 de RTL XL app nog ondersteund? Deze lijkt bij veel TV's compleet uutgefaseerd op Samsung na.

• Anoniem: 667821
  • Niet online
GenetiX schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:31:
[...]

Even een update over dit probleem voor toekomstige eigenaren van dit type of andere LG TV. De oorzaak voor de problemen is de combinatie 55UF950V met Quantis v1.3 CAM module geweest. Het probleem is merk specifiek: een andere Quantis module zorgde voor hetzelfde fenomeen.

Nu een Smit module geplaatst en de problemen zijn verdwenen.
Hum, ik ervaar soortgelijke problemen met mijn 55UF776V. Ook op een aantal zenders blokjes en gezeik. Zat er al over te denken om kabels te gaan vervangen. Ook geprobeerd met 2 Quantis modules.

Heb alleen geen @Smit liggen en hoorde dat deze traag zijn, weet jij daar iets van?

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 16:48
Anoniem: 667821 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:32:
[...]

Hum, ik ervaar soortgelijke problemen met mijn 55UF776V. Ook op een aantal zenders blokjes en gezeik. Zat er al over te denken om kabels te gaan vervangen. Ook geprobeerd met 2 Quantis modules.

Heb alleen geen @Smit liggen en hoorde dat deze traag zijn, weet jij daar iets van?
Ik merk geen verschil whatsoever bij het veranderen van zenders t.o.v. de Quantis. Ben benieuwd of het veranderen van module jouw probleem ook oplost. Laat het even weten hier :)

• Goldwing1973
Goldwing1973 schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:31:
Hier nu opeens het probleem dat m'n "muis" op het scherm weg is, ik kan het hele smart menu niet meer gebruiken
(65uf850v)
Probleem met muis is opgelost door de remote overnieuw te pairen met de tv.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:03

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Zojuist een 55UF695V besteld, wel nog even bij Coolblue gevraagd of deze local dimming en WebOS 2.0 heeft aangezien ik overal NETCAST TV vermeld zie staan, maar wel de opmerking dat alle 2015 tv's WebOS 2.0 draaien en alle tv's vanaf de 695 serie een upgrade hebben naar WebOS 2.0.

Verder nog even gezocht naar dat RGBW verhaal hierboven, maar dat lijkt ook niet van toepassing te zijn op dit model.

Ten slotte gekeken naar de introductiedatum van dit model, en schijnbaar is het een 2015 model, dus moet het allemaal wel goed komen met mijn vragen. Morgen zal ik het weten :D

discogs

• sdk1985
Joppe schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:43:
Simplink aan en het werkte direct, ook al bij de vorige versie van WebOS? Gebruik je wel minimaal een hdmi 1.3 kabel?
Betreft een netcast tv. Ik zal simplink nog eens proberen.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 21:05
loewie1984 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:20:
Zojuist een 55UF695V besteld, wel nog even bij Coolblue gevraagd of deze local dimming en WebOS 2.0 heeft aangezien ik overal NETCAST TV vermeld zie staan, maar wel de opmerking dat alle 2015 tv's WebOS 2.0 draaien en alle tv's vanaf de 695 serie een upgrade hebben naar WebOS 2.0.

Verder nog even gezocht naar dat RGBW verhaal hierboven, maar dat lijkt ook niet van toepassing te zijn op dit model.

Ten slotte gekeken naar de introductiedatum van dit model, en schijnbaar is het een 2015 model, dus moet het allemaal wel goed komen met mijn vragen. Morgen zal ik het weten :D
hier ben ik wel zeer benieuwd naar. Interessante TV, goede prijs met soundbar maar zelfs op de LG-site staat dat hij Netcast is. Verklaart ook waarom de prijs relatief laag kan zijn

• loewie1984

loewie1984

Hij is inderdaad Netcast, ik heb hem zojuist opgehangen. Nu maakt het me niet heel veel uit, heb gisteren gepledged voor een PINE64+ op kickstarter. Zeg maar een 4K capable Raspberry PI met Android 5.1

Netcast werkt overigens wel oke, maar het rare is dat dit een tv uit 2015 is, en zoals gezegd tv's vanaf de 695 een upgrade krijgen naar WebOS 2.0.

Ben benieuwd, ook na de firmware update is er niets gewijzigd..

discogs

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 21:05
loewie1984 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:21:
Hij is inderdaad Netcast, ik heb hem zojuist opgehangen. Nu maakt het me niet heel veel uit, heb gisteren gepledged voor een PINE64+ op kickstarter. Zeg maar een 4K capable Raspberry PI met Android 5.1

Netcast werkt overigens wel oke, maar het rare is dat dit een tv uit 2015 is, en zoals gezegd tv's vanaf de 695 een upgrade krijgen naar WebOS 2.0.

ik heb een nvidia shield android tv aangeschaft. Iets andere prijsklasse, maar ook android en dikke cpu/gpu die met gemak 4k afspeelt. Daarnaast dan nog mijn oude humax 5200 voor de tv, recording en time-shiften en dan maakt het weinig meer uit wat er in je tv zit.
maar hoe is de tv kwa beeld?

• sdk1985

Ik heb nu een Sony Bravia Android TV met ingebouwde Kodi. Dat is toch wel erg prettig. Netcast op de 580V is traag. De browser is eigenlijk onbruikbaar. Op zich geen issue als je het niet gebruikt.

• XeNeRgY
  • Niet online

Ben wel benieuwd naar je ervaringen over het beeld. Kan nergens reviews vinden van dit model.

• loewie1984

loewie1984

maxtrash schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:04:
[...]
maar hoe is de tv kwa beeld?
XeNeRgY schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:44:
[...]
Ben wel benieuwd naar je ervaringen over het beeld. Kan nergens reviews vinden van dit model.
Ik moet zeggen, voor 900 euro valt de tv echt niet tegen. Ik heb lang gezocht naar een betere tv dan deze in de prijsklasse tot 1000 eu met 55" en 4K en ben er heel blij mee. De kleuren zien er goed uit en door de local dimming zijn de zwartwaarden ook prima.

Onze kijk afstand is +/- 5 meter en dan nog steeds heb ik het idee dat ik naar een grote tv aan het kijken ben.

Als je dan twee minpunten moet benoemen is het dat het apparaat nog geen upgrade heeft gehad (als die gaat komen) naar WebOS 2.0 en het apparaat heeft geen 3D (was voor mij totaal geen vereiste)

De afstandsbedieningen zijn fijn, vooral de magic remote met pointer werkt lekker.

Enige wat ik niet fatsoenlijk aan de praat krijg is Audio Return Channel, maar ik ga zo een optische kabel halen en dan doe ik het gewoon via die manier.

Als een van jullie wat meer info en gedetaillerde foto's wilt, ff dm'en.

discogs

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
loewie1984 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:57:

Onze kijk afstand is +/- 5 meter en dan nog steeds heb ik het idee dat ik naar een grote tv aan het kijken ben.

[afbeelding]
+1 voor de platenspeler en de (niet zichtbare) kabeltjes.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• UHD
  • Niet online
Voor een mooier helderder TV beeld van de LG 49UB850V zet ik de tv op Expert 1 en zoek een totaal wit tv beeld op. Alle kleuren die je dan nu ziet in het wit moet je nu proberen weg te halen met witballans, Rood, Groen en Blauw, ga net zolang door totdat je een bijna wit beeld hebt dus zonder bijkleuren.

Het resultaat super mooier beeld.

Zet de Tv dan wel op koel. Ik vind persoonlijk dat dit de werkelijkheid het meest benaderd.

De realiteit is ook niet Warm 1 of 2 maar meer Koel of stand Spel, Ijs is wit en niet geel.

Doe daarna de test met Picture Wizard 3. :) en je hebt een stralend mooi beeld.
Zet ,Achtergrondverlichting op 73, Contrast op 89, Helderheid op 60, V en H Scherpte beide op 14,Kleur op 58,en tint G5 de rest allemaal op uit of op laag. :)

[Voor 29% gewijzigd door UHD op 13-12-2015 17:34. Reden: beeld kelibratie]

• loewie1984

loewie1984

RobV schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:18:
[...]

+1 voor de platenspeler en de (niet zichtbare) kabeltjes.
UHD schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:47:
Voor een mooier TV beeld zet de tv op Expert 1 en zoek een totaal witbeeld op. Alle kleuren die jij nu ziet in het wit moet je nu proberen weg te halen met witballans Rood, Groen en Blauw, ga zolang door tot dat je een bijna wit beeld hebt dus zonder bijkleuren.

Zet de Tv wel op koel. Ik vind dat dit de werkelijkheid het meest benaderd.

Doe daarna de test met Picture Wizard 3. :)
Bedankt voor de tip!

discogs

• Dimens
loewie1984 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:20:
Ook de LG 55UF695V maakt gebruik van de RGBW-subpixelstructuur. Dit geldt overigens voor alle toestellen uit de LG UF6 line-up aangezien ze allen gebruik maken van LG's LC**EGY-SHM1 paneel. Dit type paneel beschikt over deze RGBW-subpixelstructuur en bevat feitelijk geen 3840 x 2160 pixels maar 2880 x 2160 pixels, wat uitkomt op 25% minder pixels.

In werkelijkheid is dit dus geen UHD-televisie en volgens de richtlijnen van DigitalEurope mag dit toestel dan ook niet het UHD-logo dragen.
loewie1984 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:57:
[...]

[...]

Ik moet zeggen, voor 900 euro valt de tv echt niet tegen. Ik heb lang gezocht naar een betere tv dan deze in de prijsklasse tot 1000 eu met 55" en 4K en ben er heel blij mee. De kleuren zien er goed uit en door de local dimming zijn de zwartwaarden ook prima.

Om heel eerlijk te zijn, begrijp ik niet waarom je voor dit toestel hebt gekozen. Het toestel blinkt werkelijk nergens in uit:

Geen UHD
Zoals hierboven uitgelegd, is dit toestel dus in werkelijkheid geen UHD-televisie en kan het dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

In jouw situatie - gezien de foto's van je relatief donkere woonkamer - lijkt een VA-paneel toch echt een veel betere keus.

Geen HEVC
Het gebrek aan WebOS 2.0 zorgt ervoor dat het toestel geen ondersteuning heeft voor HEVC-content. Eigenlijk is het sowieso schandalig dat er anno 2015 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op UHD-content.
Als je dan twee minpunten moet benoemen is het dat het apparaat nog geen upgrade heeft gehad (als die gaat komen) naar WebOS 2.0 en het apparaat heeft geen 3D (was voor mij totaal geen vereiste)
Die upgrade naar WebOS 2.0 zal niet komen. Door het weglaten van een fatsoenlijke SOC in de UF675V en UF695V, kan het toestel geen WebOS 2.0 draaien en is het toestel toegewezen aan het oudere Netcast. Hierdoor kan het toestel dus ook goedkoper verkocht worden dan bijvoorbeeld de UF680V die wel over een fatsoenlijke SOC en WebOS beschikt.

Als ik jou was, zou ik nog eens goed nadenken of je dit toestel wel moet houden. Van alle toestellen die je momenteel kunt kopen, zou ik de LG UF6 line-up toch wel echt onderin de lijst zetten. Wellicht dat je over het algemeen tevreden bent, maar je had met jouw budget toch echt iets beters kunnen kopen.

• Dimens
UHD schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:47:
Voor een mooier TV beeld zet de tv op Expert 1 en zoek een totaal witbeeld op. Alle kleuren die jij nu ziet in het wit moet je nu proberen weg te halen met witballans Rood, Groen en Blauw, ga zolang door tot dat je een bijna wit beeld hebt dus zonder bijkleuren.

Zet de Tv wel op koel. Ik vind dat dit de werkelijkheid het meest benaderd.

Doe daarna de test met Picture Wizard 3. :)
Ik begrijp dat je wil helpen, maar je hebt wel door dat je jezelf nu ontzettend tegen spreekt?

Door de kleurtemperatuur van het toestel op "koel" te zetten, krijg je per definitie meer blauw in het beeld waardoor het toestel zal afwijken van wit / neutraal (6504 Kelvin / D65). Dan zul je blauw dus op alle punten flink omlaag moeten schroeven om weer tot wit/neutraal te komen.

Om te kunnen bepalen wat "de werkelijkheid" is, moet je kijken naar de content die je afspeelt. Vrijwel alle content voor televisies gebruikt D65 als witpunt voor de witbalans, waarmee je dus kunt stellen dat dit de werkelijkheid is. Dit bereik je niet met de stand "koel" maar meestal met de stand "warm", wat overigens wel gelig kan overkomen.

Een van de redenen waarom het door veel mensen als gelig ervaren wordt is omdat de kleurtemperatuur D65 steeds minder voorkomt als zijnde "wit". Vrijwel ieder telefoontoestel komt hedendaags ook met een veel koelere afstelling die eerder rond de 7000 - 7500 ligt. Maar ook papier is veel koeler geworden.
Hierdoor is het dus meer een gewenning geworden dat men het koele wit als witter ervaart en het warme wit als gelig.

Het gebruik van een koelere instelling is overigens geen vloek voor je kalibratie-instellingen. Waar andere instellingen wel invloed hebben op de algehele beeldkwaliteit en deze dus in balans dienen te staan, tast een koelere witbalans zaken zoals contrast, kleurreproductie, gamma en detail niet aan.

Natuurlijk is het wel zo dat bij de kleurreproductie de lichtere kleuren mee schuiven en moet je er rekening mee houden dat de "look and feel" van een film anders kan worden. Zeker bij een film zoals "Her" waar Van Hoytema blauwtinten vrijwel verbannen zijn. Terwijl de gemiddelde Michael Bay film te koel en emotieloos wordt.

• loewie1984

loewie1984

Dimens schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:27:
[...]
...

Als ik jou was, zou ik nog eens goed nadenken of je dit toestel wel moet houden. Van alle toestellen die je momenteel kunt kopen, zou ik de LG UF6 line-up toch wel echt onderin de lijst zetten. Wellicht dat je over het algemeen tevreden bent, maar je had met jouw budget toch echt iets beters kunnen kopen.
Wat stel je voor dat ik tot 900 eu kan kopen wat 55" en UHD is en dunne bezels heeft... Dan blijft er niet bijzonder veel over.

Het zal beslist kloppen wat je schrijft en zo erg heb ik me er niet in verdiept. Ik had wel al dat van die RGBW leds gelezen en gegoogled in combinatie met dit model maar niets concreets kunnen vinden. Daarom dacht ik dat het wel goed zat.

Ik was ook in de veronderstelling dat het paneel minstens 100 hertz was, de fabrikant geeft in ieder geval aan dat hun techniek overeenkomt met 700 hertz (dat is natuurlijk onzin)

Had ook nog gebeld met Coolblue, zij zeiden dat de tv wel WebOS 2.0 zou hebben. Hier staat dat ook: http://www.tvstore.nl/category/193052/lg-smart-tv-s.html maar dat blijkt dus ook niet te kloppen, helaas.

Dus je informatie wordt wel gewaardeerd, maar ik moet me maar eens bezinnen wat ik er mee ga doen.

edit:

dit was mijn short list:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 55UF695V Zwart€ 869,05€ 869,05
1LG 55UF850V Zwart€ 1.179,-€ 1.179,-
1Samsung UE55HU6900S Zwart€ 999,-€ 999,-
1Samsung UE55HU7500L Zwart€ 1.299,-€ 1.299,-
1Samsung UE55JU7000L Zilver€ 1.579,-€ 1.579,-
1Sony Bravia KD-55X8505B Zwart€ 1.249,-€ 1.249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.174,05

Maar ik heb met mijn wederhelft afgesproken dat we niet meer dan 1000 eu eraan uit zouden geven op dit moment.

[Voor 48% gewijzigd door loewie1984 op 13-12-2015 14:42]

discogs

• sdk1985
Het is eigenlijk een beetje jammer hoe lastig het is om een goede tv uit te zoeken. Ik heb mij ook uren moeten inlezen voor ik wist wat er allemaal afviel. Samengevat:

Alle Samsung full hd tv's uit de 5xxx serie (50 hz)
Alle Samsung 4K tv's uit de 6xxx serie (50 hz)
Alle LG tv's uit de 6 en 7 serie (witte pixels).

Zo kwam ik uiteindelijk op Sony uit. Die hebben namelijk in de full hd tv's (bijvoorbeeld de betaalbare W75) gewoon 100 HZ zitten. Android TV is een mooie bonus. De Samsung J6200 viel mij tegen (full hd).

Zelf ging het bij mij uiteindelijk tussen de LG 49UF850V en de Sony Bravia KD-49X8305C. Het is de laatste geworden (nou ja, de Sony Bravia KD-49X8308C voor 974,00).

• UHD
  • Niet online
Ik ben het totaal niet met jou eens. De huidige tv's staan mijns inziens teveel op warm1 of 2 en dat is het niet!
Kijk naar buiten dat is de realiteit voor een huidig tv beeld. Ik zet mijn TV op zoals ik het buiten en in de realiteit zie en niet zoals in de bioscoop een vieze gele onrealistische beeld vertoning.
Een geheel wit beeld moet vrij zijn van rood, blauw en groen dus neutraal wit en dat doe je met de witballans. Wij hebben een fantastisch mooi helder en scherp beeld Super.

Bij ons is blauw- blauw en rood is rood en groen is groen prachtig, en zwart is zwart.
Je hoeft het niet met eens te zijn het lijkt wel politiek wij kiezen hiervoor.
Dimens schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:08:
[...]

Ik begrijp dat je wil helpen, maar je hebt wel door dat je jezelf nu ontzettend tegen spreekt?

Door de kleurtemperatuur van het toestel op "koel" te zetten, krijg je per definitie meer blauw in het beeld waardoor het toestel zal afwijken van wit / neutraal (6504 Kelvin / D65). Dan zul je blauw dus op alle punten flink omlaag moeten schroeven om weer tot wit/neutraal te komen.

Om te kunnen bepalen wat "de werkelijkheid" is, moet je kijken naar de content die je afspeelt. Vrijwel alle content voor televisies gebruikt D65 als witpunt voor de witbalans, waarmee je dus kunt stellen dat dit de werkelijkheid is. Dit bereik je niet met de stand "koel" maar meestal met de stand "warm", wat overigens wel gelig kan overkomen.

Een van de redenen waarom het door veel mensen als gelig ervaren wordt is omdat de kleurtemperatuur D65 steeds minder voorkomt als zijnde "wit". Vrijwel ieder telefoontoestel komt hedendaags ook met een veel koelere afstelling die eerder rond de 7000 - 7500 ligt. Maar ook papier is veel koeler geworden.
Hierdoor is het dus meer een gewenning geworden dat men het koele wit als witter ervaart en het warme wit als gelig.

Het gebruik van een koelere instelling is overigens geen vloek voor je kalibratie-instellingen. Waar andere instellingen wel invloed hebben op de algehele beeldkwaliteit en deze dus in balans dienen te staan, tast een koelere witbalans zaken zoals contrast, kleurreproductie, gamma en detail niet aan.

Natuurlijk is het wel zo dat bij de kleurreproductie de lichtere kleuren mee schuiven en moet je er rekening mee houden dat de "look and feel" van een film anders kan worden. Zeker bij een film zoals "Her" waar Van Hoytema blauwtinten vrijwel verbannen zijn. Terwijl de gemiddelde Michael Bay film te koel en emotieloos wordt.

[Voor 3% gewijzigd door UHD op 13-12-2015 17:50. Reden: beeld kalibratie]

• Dimens
loewie1984 schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:40:
[...]

Wat stel je voor dat ik tot 900 eu kan kopen wat 55" en UHD is en dunne bezels heeft... Dan blijft er niet bijzonder veel over.
Ik denk niet dat het verstandig is om te zoeken naar een UHD-televisie met jouw budget, het formaat toestel en de afstand die je van het toestel afzit.

Met 5 meter zit je eigenlijk te ver van het toestel vandaan om op 55" de pixels van UHD te kunnen benutten. Eigenlijk kun je de eis dus beter bijstellen naar een FHD-televisie waardoor de keus direct ook een stuk groter wordt.
Het zal beslist kloppen wat je schrijft en zo erg heb ik me er niet in verdiept. Ik had wel al dat van die RGBW leds gelezen en gegoogled in combinatie met dit model maar niets concreets kunnen vinden. Daarom dacht ik dat het wel goed zat.

Ik was ook in de veronderstelling dat het paneel minstens 100 hertz was, de fabrikant geeft in ieder geval aan dat hun techniek overeenkomt met 700 hertz (dat is natuurlijk onzin)

Had ook nog gebeld met Coolblue, zij zeiden dat de tv wel WebOS 2.0 zou hebben. Hier staat dat ook: http://www.tvstore.nl/category/193052/lg-smart-tv-s.html maar dat blijkt dus ook niet te kloppen, helaas.
Mocht je het toestel retourneren, dan kun je dit als een goede rede gebruiken aangezien het toestel dus niet voldoet aan de beschrijving van Coolblue.

Kijken naar de opgegeven waardes van de fabrikant met betrekking tot Hertz heeft overigens weinig zin aangezien je hier weinig mee kunt. Mocht je geïnteresseerd zijn in hoe en waarom, adviseer ik je om mijn blog hierover eens door te lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
Dus je informatie wordt wel gewaardeerd, maar ik moet me maar eens bezinnen wat ik er mee ga doen.

edit:

dit was mijn short list:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 55UF695V Zwart€ 869,05€ 869,05
1LG 55UF850V Zwart€ 1.179,-€ 1.179,-
1Samsung UE55HU6900S Zwart€ 999,-€ 999,-
1Samsung UE55HU7500L Zwart€ 1.299,-€ 1.299,-
1Samsung UE55JU7000L Zilver€ 1.579,-€ 1.579,-
1Sony Bravia KD-55X8505B Zwart€ 1.249,-€ 1.249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.174,05

Maar ik heb met mijn wederhelft afgesproken dat we niet meer dan 1000 eu eraan uit zouden geven op dit moment.
Zoals hierboven uitgelegd, is het met jouw budget niet verstandig om zo'n goedkope UHD-televisie te kopen. De Samsung HU6900 uit jouw lijst presteert ook maar matig, al presteert deze op een aantal vlakken beter dan de LG UF695V.

Je kunt beter kijken naar bijvoorbeeld de Samsung series 6 of de Sony W8-series FHD-modellen. Deze toestellen zijn ook gunstig geprijsd en presteren op andere fronten wel goed door de 100Hz VA-panelen.

En als je dan echt een UHD-televisie wil hebben, dan zou ik aanraden om eens te kijken naar de Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver. Het 55" model is wel iets boven het budget, maar is de goedkoopste UHD-televisie die ook nog een goede beeldkwaliteit door het 100Hz VA-paneel weet te leveren. Alles goedkoper en daaronder zou ik simpelweg niet nemen.

• Dimens
UHD schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:44:
Ik ben het totaal niet met jou eens. De huidige tv's staan mijns inziens teveel op warm1 of 2 en dat is het niet!
Kijk naar buiten dat is de realiteit voor een huidig tv beeld. Ik zet mijn TV op zoals ik het buiten en in de realiteit zie en niet zoals in de bioscoop een vieze gele onrealistische beeld vertoning.
Je gaat hier al helemaal de mist in. Over welk "buiten" heb je het? Buiten tijdens de ochtend? Avond? Middag? Met bewolking? Helderblauwe hemel etc..?
Het weer en het moment van de dag hebben zoveel invloed op de kleurtemperatuur, dat het "buiten" wat jij beschrijft simpelweg niet bestaat.

En stel dat dit "buiten" zoals jij het beschrijft wel bestaat en opname-apparatuur dit perfect weet op te nemen, dan nog wordt het weggeschreven en nabewerkt met D65 als witpunt. Wanneer jij er vervolgens voor kiest om een koelere kleurtemperatuur als witpunt te nemen, betekent het per definitie dat het witpunt koeler is dan de realiteit. Dat is waarom kalibratie zo ontzettend belangrijk is, zodat alle apparatuur goed op elkaar is afgestemd.
Een geheel wit beeld moet vrij zijn van rood, blauw en groen dus neutraal wit en dat doe je met de witballans.

Bij ons is blauw- blauw en rood is rood en groen is groen prachtig, en zwart is zwart.
Je hoeft het niet met eens te zijn het lijkt wel politiek wij kiezen hiervoor.
Heb je wel door wat je zegt? Met een beeld dat geheel vrij is van rood, groen en blauw, krijg je zwart. Zo werkt licht.

Voor een geheel neutraal wit beeld - wat is bepaald op een kleurtemperatuur van 6504 Kelvin - heb je de perfecte balans tussen rood, groen en blauw nodig. Vandaar dan ook het woord "witbalans".

Dat jij liever een koelere witbalans kiest is prima, dat begrijp ik best. Maar je argumenten dat beelden realistischer met een koelere witbals zijn, slaan kant noch wal. Daar is niets politiek aan, het zijn feiten.

• UHD
  • Niet online
Er zijn verschillende brillen waardoor je kunt kijken naar de wereld en iedereen doet dat op zijn eigen manier,dus laat mij mijn instelling houden en jij de jouwe, oke.

Als je nou bij mij was geweest om te kijken of de instellingen geprobeerd had hoe het beeld erbij staat nee commentaar van iets wat jij niet eens hebt gezien.

Ik hou me be-voorecht aan mijn eigen ogen en mijn smaak oke..
Dimens schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:50:
[...]

Je gaat hier al helemaal de mist in. Over welk "buiten" heb je het? Buiten tijdens de ochtend? Avond? Middag? Met bewolking? Helderblauwe hemel etc..?
Het weer en het moment van de dag hebben zoveel invloed op de kleurtemperatuur, dat het "buiten" wat jij beschrijft simpelweg niet bestaat.

En stel dat dit "buiten" zoals jij het beschrijft wel bestaat en opname-apparatuur dit perfect weet op te nemen, dan nog wordt het weggeschreven en nabewerkt met D65 als witpunt. Wanneer jij er vervolgens voor kiest om een koelere kleurtemperatuur als witpunt te nemen, betekent het per definitie dat het witpunt koeler is dan de realiteit. Dat is waarom kalibratie zo ontzettend belangrijk is, zodat alle apparatuur goed op elkaar is afgestemd.

[...]

Heb je wel door wat je zegt? Met een beeld dat geheel vrij is van rood, groen en blauw, krijg je zwart. Zo werkt licht.

Voor een geheel neutraal wit beeld - wat is bepaald op een kleurtemperatuur van 6504 Kelvin - heb je de perfecte balans tussen rood, groen en blauw nodig. Vandaar dan ook het woord "witbalans".

Dat jij liever een koelere witbalans kiest is prima, dat begrijp ik best. Maar je argumenten dat beelden realistischer met een koelere witbals zijn, slaan kant noch wal. Daar is niets politiek aan, het zijn feiten.

• Dimens
UHD schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:55:
Er zijn verschillende brillen waardoor je kunt kijken naar de wereld en iedereen doet dat op zijn eigen manier,dus laat mij mijn instelling houden en jij de jouwe, oke.

Als je nou bij mij was geweest om te kijken of de instellingen geprobeerd had hoe het beeld erbij staat nee commentaar van iets wat jij niet eens hebt gezien.

Ik hou me be-voorecht aan mijn eigen ogen en mijn smaak oke..

[...]
Nogmaals; het is prima dat jij jouw eigen instellingen gebruikt naar smaak, maar als je jezelf tegenspreekt in een advies naar een ander en na uitleg hoe het wel zit nog meer onzin verkondigd die niets met een mening of smaak te maken hebben, dan moet je niet raar opkijken als je tegengesproken wordt met de feiten.

Overigens niet de eerste keer hier op het forum dat je zoiets doet. Prima als je met een mening komt, maar verkondig het niet als de werkelijkheid en feiten als je eigenlijk de inhoud niet kent.

• UHD
  • Niet online
Nogmaals spreek ik mijzelf niet tegen, het kan zijn dat jij het verkeerd begrijpt. Natuurlijk bestaat wit uit rood groen en blauw maar als ik op een wit scherm teveel rood of groen heb stel ik dat bij met witballans en dat heb ik gedaan meer niet en zo bedoelde ik het ook. einde citaat.
Dimens schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:19:
[...]

Nogmaals; het is prima dat jij jouw eigen instellingen gebruikt naar smaak, maar als je jezelf tegenspreekt in een advies naar een ander en na uitleg hoe het wel zit nog meer onzin verkondigd die niets met een mening of smaak te maken hebben, dan moet je niet raar opkijken als je tegengesproken wordt met de feiten.

Overigens niet de eerste keer hier op het forum dat je zoiets doet. Prima als je met een mening komt, maar verkondig het niet als de werkelijkheid en feiten als je eigenlijk de inhoud niet kent.

• loewie1984

loewie1984

Dimens schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:27:
[...]
Die upgrade naar WebOS 2.0 zal niet komen. Door het weglaten van een fatsoenlijke SOC in de UF675V en UF695V, kan het toestel geen WebOS 2.0 draaien en is het toestel toegewezen aan het oudere Netcast. Hierdoor kan het toestel dus ook goedkoper verkocht worden dan bijvoorbeeld de UF680V die wel over een fatsoenlijke SOC en WebOS beschikt.
Weet je toevallig wel of de 55UF680V over een fatsoenlijk RGB paneel beschikt dan? Of is dat ook nog steeds hetzelfde laken in pak?

discogs

• Dimens
loewie1984 schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:54:
[...]

Weet je toevallig wel of de 55UF680V over een fatsoenlijk RGB paneel beschikt dan? Of is dat ook nog steeds hetzelfde laken in pak?
De gehele UF6 line-up van LG beschikt over hetzelfde type RGBW-paneel dus ja, ook de 55UF680V.

• loewie1984

loewie1984

Dimens schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:20:
[...]

De gehele UF6 line-up van LG beschikt over hetzelfde type RGBW-paneel dus ja, ook de 55UF680V.
Ja dan blijft die panasonic over, die valt me allezins mee qua design. Beter dan de Samsung in ieder geval.

[Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 14-12-2015 10:47]

discogs

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 10:24
[...]

het is hier volgens mij al eens eerder gepost, maar bij rtings hebben ze deze RGBW techniek uitgebreid gereviewed.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uf6800

hun conclusie was dat je onder normaal gebruik (lees de review voor wat normaal is) dit verschil niet ziet. dus als je bang bent dat je qua resolutie een slecht beeld krijgt, dan is dat in ieder niet voor de hand liggend. er kunnen natuurlijk andere problemen zijn waar je tegenaan loopt.

• loewie1984

loewie1984

sandervanzijl schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:59:
[...]

het is hier volgens mij al eens eerder gepost, maar bij rtings hebben ze deze RGBW techniek uitgebreid gereviewed.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uf6800

hun conclusie was dat je onder normaal gebruik (lees de review voor wat normaal is) dit verschil niet ziet. dus als je bang bent dat je qua resolutie een slecht beeld krijgt, dan is dat in ieder niet voor de hand liggend. er kunnen natuurlijk andere problemen zijn waar je tegenaan loopt.
Hoe gaat het dan met de afhandeling van echt 4K materiaal. In mijn ogen lijkt mij dat dus niet fatsoenlijk te gaan.
[...]

Hier wordt het uitgelegd vanuit het perspectief van LG:
http://hdguru.com/new-lg-...d-lcd-line-sparks-debate/

En wat onderbouwingen de andere kant op hier:
http://www.display-centra...n-uhd-tv-becomes-muddied/

Met name de reactie van DisplayGeek / Candice Brown Elliott.

Dus ik begrijp waar de discussie over gaat en snap wat je wilt aangeven. LG zegt dat ze aan alle standaarden voldoen.

Heb inmiddels contact gehad en kan de TV als ik dat zou willen retour sturen, wel een beetje jammer maarja. Lees dat de Panasonic een cashback heeft van 100 eu, dus is het verschil nog maar 112 eu. Dat is te overbruggen, moet ik wel zilvere bezels voor lief nemen t.o.v. zwarte.

[Voor 40% gewijzigd door loewie1984 op 14-12-2015 15:25]

discogs

• sandervanzijl
loewie1984 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:28:
[...]

Hoe gaat het dan met de afhandeling van echt 4K materiaal. In mijn ogen lijkt mij dat dus niet fatsoenlijk te gaan.

[...]

Dus ik begrijp waar de discussie over gaat en snap wat je wilt aangeven. LG zegt dat ze aan alle standaarden voldoen.
Volgens mij zegt LG juist dat ze niet aan alle standaarden voldoen, maar dat de klant het verschil niet kan zien, en nog erger, dat het fake paneel er zelfs beter uit kan zien.

Ik vind dat je moet doen waar je je goed bij voelt. dus als jij denkt dat jij het verschil kunt zien tussen een fake paneel en een echt uhd paneel, dan moet je vooral omruilen.

Persoonlijk vind ik de "Meer is Beter" houding die een aantal mensen hebben gewoon onzinnig. Die meningen zijn gebaseerd op gevoel en vermoedens en niet op testen en mogelijkheden. Jaren geleden stapte Intel over op een andere manier van het uitvoeren van berekeningen. Ze werden afgeschoten, omdat ze minder GHz-en gebruikten en de zogenaamde experts hun chips dus als minder zagen. De andere manier van verwerking zorgde echter voor snellere chips, op een lagere frequentie.

Dit lijkt hier nu ook aan de gang. Nieuwe verwerking van informatie (door LG en Samsung), waardoor minder resolutie, maar wel energiezuiniger en net zo goed (misschien zelfs beter) beeld. Tenminste, dat haal ik uit de artikelen dat je poste, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Dus het enige dat ik wil zeggen is dat een cijfertje niet de beslissende factor in je keuze zou moet zijn. Dat zie ik als kiezen voor een speaker met 5 watt meer omdat die dan wel beter zou zijn. (wattage zegt niets over kwaliteit). Maar ga vooral je gang als dat voor jou wel belangrijk is. net zo goed.

• loewie1984

loewie1984

Ok daar heb je weer een punt. Misschien is dat ook wel een natuurlijke eigenschap van de tweaker / it'er.

Als ik een product ga aanschaffen gaat dat nooit over een nacht eis, dan wil je het beste product in die prijsklasse met de beste specs. Vooropgesteld wij zitten 5 meter van die tv af, dus we zouden niet eens het verschil zien tussen FHD en UHD. De tv geeft mooi beeld en hij ziet er zelf ook nog eens goed uit.

NETCAST is een tegenvaller en een collega van me heeft die Panasonic naar nu blijkt en die heeft ook minpunten: geen ips, geen dts doorgave in de medie applicatie, geen local dimming maar edge lit, donkere gebieden aan de randen, geen hdmi 2.0 (heeft LG volgens mij ook niet).

Dus elke TV heeft wel wat.

discogs

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:55
Afgelopen zaterdag eindelijk een nieuwe TV gekocht. Het is de LG 55UF860 geworden (de 860 is volgens mij een regionaal model welke hetzelfde is als de 850 met als enige verschillen een color prime scherm met Wide color gammut en een bronzen voet ipv een metalen). Voor 900 euro volgens mij een prima koop.

Ben superblij met de TV en hij bevalt prima. Kleuren spatten van het scherm af en het lage contrast stoort mij totaal niet. Zwart is prima op 1 grote vlek backlightbleed na. Hier heb ik dan ook een vraag over:

- de bleed verdwijnt enigszins als je met een microvezeldoek licht op de bezel druk. Het is echt een ongebruikelijke vlek, niet de typische Bleeding in de hoeken bijvoorbeeld. Alsof het paneel niet goed verlijmt is. Is dit een garantiezaak? Je ziet het alleen als ik de backlightbleed flink omhoog schroef in een donkere ruimte. Met ISF mode en ingesteld zoals ik het wil zie ik hem alleen als ik er echt naar zoek in een donkere scène.

- Is er een mogelijkheid om de ISF setting op alle inputs te krijgen? Als ik van HDMI 1 bijvoorbeeld smart Share open dan zijn de ISF waardes hier opeens anders.

Tot slot: als ik een paar minuten naar een zender kijkt met een statisch plaatje dan is het plaatje zichtbaar als ik naar een ander kanaal schakel. alsof het tijdelijk heel licht is ingebrand. Dit verdwijnt weer na 10-20 seconden. Het is heel licht zichtbaar en absoluut niet storend maar vraag me af of alle IPS panelen van LG hier last van hebben of dat dit niet normaal is.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Dimens
sandervanzijl schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:21:
[...]

Volgens mij zegt LG juist dat ze niet aan alle standaarden voldoen, maar dat de klant het verschil niet kan zien, en nog erger, dat het fake paneel er zelfs beter uit kan zien.

Ik vind dat je moet doen waar je je goed bij voelt. dus als jij denkt dat jij het verschil kunt zien tussen een fake paneel en een echt uhd paneel, dan moet je vooral omruilen.

Persoonlijk vind ik de "Meer is Beter" houding die een aantal mensen hebben gewoon onzinnig. Die meningen zijn gebaseerd op gevoel en vermoedens en niet op testen en mogelijkheden.
Alhoewel ik het geheel met je eens ben dat men minder naar specificaties moet kijken en meer naar werkelijke prestaties, ben ik het er niet mee eens dat het toestel met de gebruikte paneeltechniek een betere kwaliteit weet neer te zetten.

De verschillende testen, waaronder ook die van Rtings.com, laten zien dat de kleurreproductie er zeker wel onder lijdt, ondanks dat LG zegt dat dit niet het geval is.
loewie1984 schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:26:
NETCAST is een tegenvaller en een collega van me heeft die Panasonic naar nu blijkt en die heeft ook minpunten: geen ips, geen dts doorgave in de medie applicatie, geen local dimming maar edge lit, donkere gebieden aan de randen, geen hdmi 2.0 (heeft LG volgens mij ook niet).

Dus elke TV heeft wel wat.
Het hebben van een VA-paneel in plaats van IPS is in hier juist een voordeel. VA-panelen zijn in staat om een hogere contrasten weer te geven door met name dieper zwart te leveren. Hierdoor is het gemis van Direct LED Backlight veel minder groot dan bij IPS-panelen. HDMI 2.0 hebben beide toestellen, echter niet alle HDMI-ingangen zijn HDMI 2.0 geschikt.

• Rene

Dit is het issue met mijn tv. Zie 2 Posts hierboven. Zoals gezegd is het alleen storend zichtbaar als alle instellingen op maximaal staan (dynamisch modus) en het beeld zwart is. Zou ik hiermee een garantieverzoek moeten indienen?

• sdk1985
sandervanzijl schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:21:
[...]

Persoonlijk vind ik de "Meer is Beter" houding die een aantal mensen hebben gewoon onzinnig. Die meningen zijn gebaseerd op gevoel en vermoedens en niet op testen en mogelijkheden. Jaren geleden stapte Intel over op een andere manier van het uitvoeren van berekeningen. Ze werden afgeschoten, omdat ze minder GHz-en gebruikten en de zogenaamde experts hun chips dus als minder zagen. De andere manier van verwerking zorgde echter voor snellere chips, op een lagere frequentie.

Dit lijkt hier nu ook aan de gang. Nieuwe verwerking van informatie (door LG en Samsung), waardoor minder resolutie, maar wel energiezuiniger en net zo goed (misschien zelfs beter) beeld. Tenminste, dat haal ik uit de artikelen dat je poste, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Dus het enige dat ik wil zeggen is dat een cijfertje niet de beslissende factor in je keuze zou moet zijn. Dat zie ik als kiezen voor een speaker met 5 watt meer omdat die dan wel beter zou zijn. (wattage zegt niets over kwaliteit). Maar ga vooral je gang als dat voor jou wel belangrijk is. net zo goed.
Toch draaien de snelle Intel K cpu's weer op 4.4-4.8 GHz. De GHz race is nooit verdwenen :).

Het punt van Rtings was het volgende:

LG

Normaal

In terms of detail, DVDs and Blu-rays look great on this TV. For native 4k material, however, there is a slight loss of detail on very sharp text. This isn't an issue for movies, but it is noticeable when the TV is being used as a PC monitor. More details can be found in the Q&A section of our review below.
geluidskwaliteit is overigens ook gewoon te meten en dat is ook gebeurd:

Ik heb de LG zelf overgeslagen omdat ik bang was dat het effect ook op fullhd zichtbaar zou zijn. Maar dat is mogelijk niet zo. Ik wilde in ieder geval het risico niet lopen aangezien ik meestal via mijn HTPC (Kodi) tv keek. (Keek omdat in mijn AndroidTV Kodi nu zit ingebouwd, htpc is dus overbodig :P ).

[Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 14-12-2015 22:08]

• sandervanzijl
Dimens schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:20:
[...]

Alhoewel ik het geheel met je eens ben dat men minder naar specificaties moet kijken en meer naar werkelijke prestaties, ben ik het er niet mee eens dat het toestel met de gebruikte paneeltechniek een betere kwaliteit weet neer te zetten.

[...]
Ik haal alleen maar aan wat er op 1 van die review sites werd gezegd. heb zelf geen vergelijk gedaan. dat ging over een paneltest (dus een test van het panel met een panel aan kijkers) waarbij het beeld er toch positief uitkwam. Maar onafhankelijk van of dat waar is of niet, duidt dit alleen maar aan dat beeldbeleving heel subjectief is en niet alleen in cijfertjes uitgedrukt kan worden. daar zijn we het gelukkig over eens ;-)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

InEtVa schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

De zwartwaardes zullen niet goed zijn aangezien het hier om een IPS paneel gaat en het heeft ook nog eens maar een 50Hz paneel. Wat echter mogelijk nog erger is, is dat het geen echt UHD scherm is. Er is een extra witte pixel toegevoegd, maar het aantal subpixels per pixel is nog steeds drie. Hierdoor heb je per 4 pixels, maar eentje die alle kleuren kan weergeven (RGB, de rest heeft WRG, BWR, GBW als subpixels). Hierdoor is het onmogelijk/heel lastig om kleuren accuraat weer te geven, zelfs niet na professionele calibratie. Hier kan je meer lezen over dit probleem: http://www.hdtvtest.co.uk/news/rgbw-201510084189.htm. Daarnaast is hier: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uf6800?uxtv=0fbb en review te vinden is van het Amerikaanse model, waar problemen als een laag contrast, matige uniformiteit en motion blur worden aangestipt. Persoonlijk zou ik dit model lekker links laten liggen.
Bovenstaande TV is weer in de aanbieding bij de MediaMarkt deze week voor 1499,
pricewatch: LG 65UF680V Zwart

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Dimens
sandervanzijl schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:22:
[...]

Ik haal alleen maar aan wat er op 1 van die review sites werd gezegd. heb zelf geen vergelijk gedaan. dat ging over een paneltest (dus een test van het panel met een panel aan kijkers) waarbij het beeld er toch positief uitkwam. Maar onafhankelijk van of dat waar is of niet, duidt dit alleen maar aan dat beeldbeleving heel subjectief is en niet alleen in cijfertjes uitgedrukt kan worden. daar zijn we het gelukkig over eens ;-)
Zou ik mogen vragen om welk paneltest dit gaat? Dan ben ik toch wel benieuwd hoe dit is getest en of kalibratie daar ook een rol bij heeft gespeeld.

• sandervanzijl
Dimens schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:45:
[...]

Zou ik mogen vragen om welk paneltest dit gaat? Dan ben ik toch wel benieuwd hoe dit is getest en of kalibratie daar ook een rol bij heeft gespeeld.
volgens mij staat dat vermeld in dit artikel:

Alessi said that before bringing the TVs to the U.S., LG conducted consumer demonstration studies that compared LG’s reference model UF7600 TV, which sits right above the UF6800 series models in the lineup, alongside a UF6800 set and ran two brightness level tests.

“We got an interesting result. When the 7600 was set at 400 nits compared to the 6800 at the equivalent of 260 nits, the overall result was about equal — 73 percent said they were very satisfied with RGBW compared to 78 percent for the RGB model at a $300 premium, even at a lower brightness level.

“When the RGB model was equalized for brightness, the effect of the white sub-pixels really came through. People responded to the higher brightness. So even though the spec was the same the perceived brightness was higher, and the interesting thing was it was almost 2-to-1 preferred over the RGB. About 70 percent of people said they saw no difference. From a practical viewing standpoint, it is almost indiscernible.”

• sdk1985
Een brightness test is niet nuttig op het moment dat het verschil hem zit in de scherpte omdat er ipv 1 LED er 3 aan gaan op elke diagonale lijn...

• Dimens
sandervanzijl schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:57:
[...]

volgens mij staat dat vermeld in dit artikel:

Alessi said that before bringing the TVs to the U.S., LG conducted consumer demonstration studies that compared LG’s reference model UF7600 TV, which sits right above the UF6800 series models in the lineup, alongside a UF6800 set and ran two brightness level tests.

“We got an interesting result. When the 7600 was set at 400 nits compared to the 6800 at the equivalent of 260 nits, the overall result was about equal — 73 percent said they were very satisfied with RGBW compared to 78 percent for the RGB model at a $300 premium, even at a lower brightness level.

“When the RGB model was equalized for brightness, the effect of the white sub-pixels really came through. People responded to the higher brightness. So even though the spec was the same the perceived brightness was higher, and the interesting thing was it was almost 2-to-1 preferred over the RGB. About 70 percent of people said they saw no difference. From a practical viewing standpoint, it is almost indiscernible.”
Dit heeft wel weer een hoog "Wij van WC-eend"-gehalte. Ik vind het een leuk verhaal van LG, maar ik hecht er geen waarde aan.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gisteren de pricewatch: LG 65UF680V Zwart gehaald.
Beeld is echt top. Van dichtbij viel me de witte subpixel niet op en is dus niet storend. Letters zien er inderdaad iets minder afgerond uit bij gebruik van de hoge resolutie, maar op 2~3 meter afstand merk je hier helemaal niets van.
Prima scherm voor een prima prijs, ben blij met de aanschaf :)!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Rene
Ik probeerde net voor de grap een HDR demo af te spelen. En wat blijkt, de TV zegt netjes dat HDR geactiveerd is op het moment dat de video start.

Blijkbaar een software update welke HDR heeft ingeschakeld. Het gaat om een 55UF860 met colorprime.

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 16:32

MantaMania

Pray Hard

Kecin schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:56:
Gisteren de pricewatch: LG 65UF680V Zwart gehaald.
Beeld is echt top. Van dichtbij viel me de witte subpixel niet op en is dus niet storend. Letters zien er inderdaad iets minder afgerond uit bij gebruik van de hoge resolutie, maar op 2~3 meter afstand merk je hier helemaal niets van.
Prima scherm voor een prima prijs, ben blij met de aanschaf :)!
zelfde hier, zag ook in de quote die jij had gepost dat iemand schreef dat het geen 100hz scherm is maar volgens LG zelf wel die hebben dat zwart op wit bevestigd. (maar goed geen idee hoe ik dat kan controleren). Wel jammer is dat er maar 2 hdmi aansluitingen op zitten en 1 daarvan geschikt is voor uhd

• Dimens
MantaMania schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:56:
[...]

zelfde hier, zag ook in de quote die jij had gepost dat iemand schreef dat het geen 100hz scherm is maar volgens LG zelf wel die hebben dat zwart op wit bevestigd. (maar goed geen idee hoe ik dat kan controleren). Wel jammer is dat er maar 2 hdmi aansluitingen op zitten en 1 daarvan geschikt is voor uhd
LG heeft nogal de neiging om Black Frame Insertion ook als frequentie van het paneel op te geven, wat vermoedelijk dit jaar dus ook is gebeurd. In werkelijkheid heeft het paneel, wat van het type LC**EGY-SHM1 is, een frequentie van 60Hz. Dit wordt eveneens ook nog eens bevestigd in de review van Rtings.com.

• dasilva0902
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05-2017
Dimens schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:10:
[...]

LG heeft nogal de neiging om Black Frame Insertion ook als frequentie van het paneel op te geven, wat vermoedelijk dit jaar dus ook is gebeurd. In werkelijkheid heeft het paneel, wat van het type LC**EGY-SHM1 is, een frequentie van 60Hz. Dit wordt eveneens ook nog eens bevestigd in de review van Rtings.com.
Op hoeveel zit de lglb870v dan? Er staat 200Hz. Ik zie hem op de Rting site niet bij staan namelijk

• Dimens
dasilva0902 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 05:12:
[...]

Op hoeveel zit de lglb870v dan? Er staat 200Hz. Ik zie hem op de Rting site niet bij staan namelijk
Volgens mij een van de laatste toestellen met een 200Hz, als ik mij niet vergis. Ondanks dat vond ik het beeldinterpolatie-alrogitme maar matig presteren waardoor het voordeel van de hoge frequentie teniet gedaan werd. Bepaalde toestellen met een 100Hz paneel deden het beter.

Anoniem: 721847

Hoi!

Volgens mij heeft de LG 43UF640V een vernieuwsfrequentie van 100 Hz maar op Tweakers.net staat 50 Hz. Foutje? Of hoe zit dit? :)

• Dimens
Anoniem: 721847 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:40:
Hoi!

Volgens mij heeft de LG 43UF640V een vernieuwsfrequentie van 100 Hz maar op Tweakers.net staat 50 Hz. Foutje? Of hoe zit dit? :)
De afgelopen twee pagina's is het uitgebreid gegaan over het paneel van de UF6-serie en nee, die heeft geen 100Hz paneel.

• hatsjoe123
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-08 22:26
Heeft de uf776 serie wel een ander (100hz) paneel dan de uf6800 serie die hierboven is besproken of is bij dit model ook sprake van de rgbw discussie?

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-08 16:32
fout

[Voor 99% gewijzigd door harley2009 op 04-01-2016 20:36]

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Vandaag een nieuwe firmware ontvangen voor mijn 55LB730v: 05.00.55 (1.4.0-2515 afro-ashley). LG lijkt het probleem met de vastlopende Ziggo On Demand dienst te hebben opgelost. Maar nogal rigoureus: Ze hebben de hele functie verwijderd :-(
WebOS is lekker snel geworden door de laatste updates, maar het verwijderen van Ziggo On Demand vind ik eigenlijk best wel triest...

/edit 22/01/
Inmiddels een dagje later blijk Ziggo On Demand dus juist wel weer te werken. Geen idee waarom gisteren dus niet.

[Voor 14% gewijzigd door TFHfony op 22-01-2016 19:41]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• UHD
  • Niet online
Er is weer een nieuwe update voor de 49UB850V van LG de 05.00.70

• Goldwing1973
UHD schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:39:
Er is weer een nieuwe update voor de 49UB850V van LG de 05.00.70
is er zo'n verschil tussen de UB850 serie en de UF850 serie? Ik zit namelijk nog op versie 04.00.70

• Rene
Goldwing1973 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:54:
[...]

is er zo'n verschil tussen de UB850 serie en de UF850 serie? Ik zit namelijk nog op versie 04.00.70
Ja. De UF serie draait WebOS 2.0. De UB serie WebOS 1.x (met 2.0 features maar geen volledige 2.0).

De UF serie krijgt een update naar WebOS 3.0 terwijl de UB serie hooguit nog bigfixes kan verwachten.

• Goldwing1973
Rene schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:56:
[...]

Ja. De UF serie draait WebOS 2.0. De UB serie WebOS 1.x (met 2.0 features maar geen volledige 2.0).

De UF serie krijgt een update naar WebOS 3.0 terwijl de UB serie hooguit nog bigfixes kan verwachten.
Thx voor de uitleg.
Weet jij toevallig ook of het mogelijk is om Plex te installeren op de UF850? (Staat niet in de LG app Store) via "Sideloaden" ofzo?

• fietsie
  • Laatst online: 15-08 14:02
Ik heb het hele topic doorgescand; begrijp ik het nu goed dat ik beter een @Smit CI+ module kan kopen dan een Quantis, omdat ik met die laatste gegarandeerd issues ga krijgen?

Was nl van plan zometeen een 32LF630V op te gaan halen, en bij die winkel verkopen ze alleen Quantis modules...

(Ik koop graag in een fysieke winkel, en zie de @Smit producten eigenlijk alleen in onlineshops...)

----------

Inmiddels tv aangeschaft, met Quantis module nadat de verkoper verzekerde nog geen klachten te hebben gehad de Quantis module.

TV geïnstalleerd, alles lijkt het te doen.

Maar de "rode knop" laat hem crashen; firmware 4.00.90
...

[Voor 41% gewijzigd door fietsie op 10-02-2016 07:56]

Anoniem: 750153

Hallo,

Ben nieuw op het forum en weet weinig van tv's.
Vandaag in bezit van een nieuwe LG 49UF850V.
Wat zijn goede beeldinstellingen om als basis te gebruiken waarmee mee ik verder kan gaan stoeien?
Mijn dank.

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 750153 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:13:
Hallo,

Ben nieuw op het forum en weet weinig van tv's.
Vandaag in bezit van een nieuwe LG 49UF850V.
Wat zijn goede beeldinstellingen om als basis te gebruiken waarmee mee ik verder kan gaan stoeien?
Mijn dank.
Expert 1 .

Dat wist ik al. :) Ik bedoel binnen Expert 1 en dan beeldmodus. Heb nu:
Achtergrond 75, contrast 85, Helderheid 54, H en V-scherpte 25, kleur 58,
tint G5, dyn contr uit, superres hoog, kleurber breed, randverb aan, kleurenfil uit, gamma 2.2 witbalans warm1.
Dit is nog niet definitief. Van het weekend een aantal zenders met deze instelling bekijken.
Maak gebruik van een schotel waarmee ik 4 satellieten kan ontvangen en een HD ontvanger van technisat.

• Rene
Las gisteren dat de 2015 range geen WebOS 3.0 krijgt. Deze krijgen een light update zodat OS 2.0 sommige 3.0 features gaat ondersteunen. Best jammer dat we geen volwaardige update krijgen maar het is niet anders (ben prima tevreden met OS 2.0).

Wel krijgt OS 2.0 de cloud gaming functie. Ben benieuwd of dat wat is en wat het gaat kosten.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1452513673

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1456912236

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 750153 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:49:
tint G5, dyn contr uit, superres hoog, kleurber breed, randverb aan, kleurenfil uit, gamma 2.2 witbalans warm1.
Dit is nog niet definitief. Van het weekend een aantal zenders met deze instelling bekijken.
Maak gebruik van een schotel waarmee ik 4 satellieten kan ontvangen en een HD ontvanger van technisat.
;) , ja als basis is misschien de preset beter dan een overgenomen instelling van elders. Maar op rtings.com staat een review van de 60" met uitgebreide instellingen ...

We blijven bezig met aanpassen. Eerst de instellingen van mijn satellietontvanger opnieuw gedaan. Is er duidelijk verschil tussen het signaal direct op de tv of via de ontvanger?? Welke ben ik beter af?? We zijn nog zoekende. Op mijn ontvanger staan een heleboel zenders onderverdeeld in groepen. Wat zenderindeling betreft lijkt mij dat ik beter af bent met de ontvanger. In ieder geval, ben voorlopig van de straat af. :)

• loewie1984

loewie1984

Gisteravond stond ineens de nieuwe Star Wars op mijn harde schijf, hoe die daar gekomen is weet ik niet. Maar het is een HEVC bestand, toen ik het wilde afspelen op mijn tv kreeg ik de melding dat het format niet ondersteund is. Het bestand is een MKV container (dus dat kan van alles zijn) maar ik vraag me af, ligt dit aan de tv of het gebrek aan codec's op de renderer? Want met andere MKV's geen HEVC heb ik nergens last van.

De beeldverhouding blijft nog binnen de full hd verhouding van 1920 bij 1080.

discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dimens
loewie1984 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:12:
Gisteravond stond ineens de nieuwe Star Wars op mijn harde schijf, hoe die daar gekomen is weet ik niet. Maar het is een HEVC bestand, toen ik het wilde afspelen op mijn tv kreeg ik de melding dat het format niet ondersteund is. Het bestand is een MKV container (dus dat kan van alles zijn) maar ik vraag me af, ligt dit aan de tv of het gebrek aan codec's op de renderer? Want met andere MKV's geen HEVC heb ik nergens last van.

De beeldverhouding blijft nog binnen de full hd verhouding van 1920 bij 1080.
Ik heb je bij de aanschaf van het toestel al uitgelegd dat de televisie geen HEVC-decoder heeft: Dimens in "\[3D/LED/UHD TV] LG 2014 line-up"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:12

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 750153 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:49:
Thx. ga hier vanavond ook even mee aan de gang (heb nu een UF860V).

Wat mij bijzonder opvalt nu is de enorme lichtlekkage, met name in de hoeken. Ik heb local dimming al op max staan, en de achtergrondverlichting wat verder teruggeschroefd (standaard staat ie op 100), maar blijf er niet van onder de indruk. Hoop dat ik met bovenstaande settings nog wat kan verbeteren, anders gaat ie terug.

Bij nader inzien, dat dynamisch contrast uitzetten zou wel eens iets kunnen helpen.

[Voor 4% gewijzigd door SeatRider op 03-05-2016 13:50]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 766191

Spam.

[Voor 96% gewijzigd door D vd V op 04-05-2016 13:32]

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik zie geen 2015 of 2016 topic, dus vraag ik mijn vraag maar hier. Mijn vader heeft twee weken geleden een LG 43UH610V tv gekocht. Gisteren met Vaderdag had ik hem een magic remote (AN-MR600) als cadeau gegeven. Nu werken alle knoppen behalve de OK scroll knop niet. Deze knop heb je nodig om de magic remote te registeren. In het boekje van tv staat dat deze tv een magic remote ondersteund en ook staat deze type tv bij de magic remote (AN-MR600). Ik heb zelf een LG 55EF950V en daar doet de OK scroll knop het wel 8)7

LG ook gebeld en die snappen er ook niks van. Hun zeggen dat die dan kapot is, maar dan zou die toch ook niet op mijn tv werken :|

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• sandervanzijl
WhySoSerious? schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:28:
In het boekje van tv staat dat deze tv een magic remote ondersteund en ook staat deze type tv bij de magic remote (AN-MR600). Ik heb zelf een LG 55EF950V en daar doet de OK scroll knop het wel 8)7

LG ook gebeld en die snappen er ook niks van. Hun zeggen dat die dan kapot is, maar dan zou die toch ook niet op mijn tv werken :|
Ik heb net vanaf lg.com/nl je handleiding even gedownload (van de uh610) en daar staat duidelijk dat je de an-mr650 nodig hebt, en niet de 600. dus probeer het eens met de 650.

bij de 600 staat je tv ook niet genoemd. http://www.lg.com/nl/tv-accessoires/lg-AN-MR600-magic-remote

dus waarschijnlijk een foutje van 123afstandbediening.nl

[Voor 10% gewijzigd door sandervanzijl op 21-06-2016 09:25]

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ja je hebt gelijk, er is al een nieuwere versie.
http://www.lg.com/us/tv-a.../lg-AN-MR650-magic-remote
Nog niet te vinden in Europa. Hij ziet er ook niet anders uit of zo, nou ja van binnen dan wel. Er zijn meer sites die zeiden dat de AN-MR600 goed was, zelfs LG zei dat ik de goeie had en zei niks over een nieuwe versie 8)7

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hebben jullie ook problemen met ondertiteling in MKV's?

Mijn zus heeft een 2016-model LG LCD met WebOS3. (Het precieze typenummer weet ik niet.)

Ik heb voor hen een paar bluray-rips in mkv op een NAS gezet. Met de ingebouwde mediaspeler kan ik die films afspelen, met mooi beeld en geluid. Maar zowel ingebouwde subtitles als ook bijgevoegde .srt-files (met dezelfde naam) doen het niet. In het menu van de de mediaspeler blijft het subtitles-icoontje grijs, en ook de knop op de afstandsbediening geeft geen reactie.

Ik had gehoopt dat er iets als VLC Player ofzo in de appstore zou staan, maar ik kan er maar weinig nuttigs in vinden. Misschien kan je iets sideloaden ofzo?

Heeft iemand een oplossing? Thanks. :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 20:12

johnwoo

3S-GTE

Met direct gebruik van subtitles uit een bestand heb ik ook problemen (2014 model met WebOS1).
Wat (hier) wel goed werkt is om niet direct het bestand te openen (of dat nu vanaf een USB-drive is of over het netwerk), maar om een DLNA server te draaien en de film met de ingebouwde DLNA-client te openen. Via Plex Media Server gaat het hier prima, ik draai die op mijn PC maar het zal wellicht ook voor jouw NAS beschikbaar zijn. Voor Synology zou je dan in plaats van de standaard Video Station, Plex Media Server gebruiken (of Media Server, is ook een package die als DLNA server kan fungeren, van Synology zelf, en daar zal het dan misschien ook mee lukken).

[Voor 22% gewijzigd door johnwoo op 22-06-2016 20:31]

Specs | Toyota MR2 Turbo

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Thanks, gaan we dat eens proberen!

• PuijkeN
  • Nu online

PuijkeN

euhm ?

fietsie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:05:
Ik heb het hele topic doorgescand; begrijp ik het nu goed dat ik beter een @Smit CI+ module kan kopen dan een Quantis, omdat ik met die laatste gegarandeerd issues ga krijgen?

Was nl van plan zometeen een 32LF630V op te gaan halen, en bij die winkel verkopen ze alleen Quantis modules...

(Ik koop graag in een fysieke winkel, en zie de @Smit producten eigenlijk alleen in onlineshops...)

----------

Inmiddels tv aangeschaft, met Quantis module nadat de verkoper verzekerde nog geen klachten te hebben gehad de Quantis module.

TV geïnstalleerd, alles lijkt het te doen.

Maar de "rode knop" laat hem crashen; firmware 4.00.90
...
Ik weet niet of je hier ondertussen al door geraakt bent, ik heb zelf de UB850V (modelletje ouder dus) in combinatie met Quantis module en Delta. In het begin kreeg ik het ook niet voor elkaar om interactieve TV te gebruiken (alhoewel TV compatibel is, module de goede versie is en het dus eigenlijk gewoon zou moeten werken).

Na wat zoeken heb ik de rode knop functionaliteit uit gezet in het menu van de CI-module. Ik weet jammer genoeg niet helemaal uit mijn hoofd meer hoe ik dit gedaan heb en zit op men werk momenteel. Het is een instellingen menu op de TV zelf, waar je CI informatie en smartcard informatie kan opvragen, daar kan je ergens rode knop uitschakelen.

Met de functionaliteit ingeschakeld kreeg ik de melding dat hbbtv niet mogelijk is momenteel en ik het later opnieuw moest proberen. Ik kreeg ook bij de verschillende zenders geen rode knop melding en de HbbTV portal van Delta werkte ook niet.

Na het uitschakelen kreeg ik plots bij verschillende zenders een rode knop melding en werkte de portal plots wel. Ook al hebben we een modeljaar verschil, kan misschien wel een mogelijke oplossing zijn voor jouw probleem.

PVOutput

• UHD
  • Niet online
Er is een nieuwe update 05.05.22 voor de 49UB850V de wachttijd is nu maar 6 seconden voor het inladen van alle menu's het beeld is scherper en nog mooier geworden een perfecte TV :*)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-08 09:19
Ik heb een LG 40UF776V en sinds de laatste firmware updates heb ik er last van dat als ik het geluid harder of zachter wil zetten dat er dan een hele grote delay tussen zit. Loopt soms op tot wel 15 seconden voordat hij het volume aanpast. Nog meer mensen die hier last van hebben/hadden?

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-08 16:46
UHD schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:55:
Er is een nieuwe update 05.05.22 voor de 49UB850V de wachttijd is nu maar 6 seconden voor het inladen van alle menu's het beeld is scherper en nog mooier geworden een perfecte TV :*)
Alle eigenaren van een 2014 of UB850V tv.
Ik heb deze update nu een ook tijdje actief op mijn 55UB850V.

Alleen vraag ik me af of er een software matig probleem is.
De apps van de smart werken namelijk voor een groot deel niet meer.

Het begon met de NPO of RTL app, een app word aangeklikt en toont het grijze start scherm en sluit vervolgens weer, en keert terug naar de input.
In een aantal weken tijd zijn het onderhand alle apps, waaronder de youtube en netflix app.

Ook de LG store werkt ook niet meer.

Zijn er nog meer mensen met een 2014 tv die deze klachten herkennen?
Er is momenteel contact met LG over het probleem.

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 18:58
Misschien heeft hier iemand een idee. Sinds gisteren doet onze 42LB650V vervelend. Eén van de backlights lijkt feller te branden dan de rest. Is dit het zogenaamde Mura-effect? Zo ja, iemand een idee wat ik er aan kan doen? Zo nee, iemand een idee wat ik er aan kan doen? :)

Kreeg net van mijn vrouw te horen dat er wat meer van dergelijke plekken op het scherm verschijnen.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:17
En vandaag een update voor mn LG webos tv uit 2015. Hulde, ik kan alleen nergens een changelog vinden. Weet een van jullie waar die te vinden is?

Edit:
Gevonden.
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware

[Voor 20% gewijzigd door Bongoarnhem op 04-07-2020 12:59]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-08 14:20

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

We hebben nu ook een LG 60PB560V in huis, een oudje maar doet het best prima en is groot haha. Alleen ik krijg de SIMPLINK niet werkend. Als ik het goed begrijp tenminste, kun je die SIMPLINK gebruiken om CEC functies te gebruiken.
Ik heb mijn Nvidia Shield TV aangesloten op de (enige) HDMI poort en ik zou het fijn vinden als ik de afstandsbediening van de TV voor de Shield kan gebruiken. En eventueel dat hij automatisch switcht van kanaal wanneer ik de Shield ontwaak. Maar vooral wil ik via CEC mijn LG afstandsbediening gebruiken op mijn Shield. Op een veel oudere (Sharp 2008) tv werkt dit zonder problemen dus hoop dat ik dit hier ook werken kan krijgen maar het lukt mij niet. Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft en kan vertellen hoe ik dit kan instellen?
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee