• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 09:03
Ik heb nu een jaartje de 42LB670V en ben best tevreden met de kwaliteit van de display en het geluid.

Alleen heb ik gemerkt dat na de laatste updates de webbrowser geen Flash filmpjes meer ondersteund. Hebben ze er vast uitgehaald om ruimte te krijgen voor de nieuwe firmware. Keek nog wel eens snel een filmpje via http://yify.tv maar dat is dus nu niet meer mogelijk.

Wat er wel weer bijgekomen is, zou een feature van WebOS 3 worden, is dat de favorieten keuze behouden blijft na een herstart. Dat is dan ook wel weer wat waard. Zapt een stuk sneller en voor de TV gids ook veel handiger.

Verder probeer ik de kleuren net even iets fijner af te stellen in Expert Mode 1. Maar dat is een hele klus die nooit klaar lijkt te komen. Zonder colorimeter eigenlijk onbegonnen werk door de vele instelmogelijkheden op verschillende plaatsen. Als dat klaar is zal ik het hier wellicht plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

UHD

Weer een update gehad voor de LG 49UB850V en weer is de UHD tv sneller geworden.
Update 04.55.55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667821

UHD schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:33:
Weer een update gehad voor de LG 49UB850V en weer is de UHD tv sneller geworden.
Update 04.55.55
Ik hoop dat er eens een update komt voor het geluid met Ziggo en LG televisies.

Heb constant haperend geluid, gelukkig veelal tijdens de reclames. Heb het zowel met de CI+ als met de Humax decover op HDMI1. Geluid gaat via HDMI2 / ARC naar de receiver. Andere bronnen zoals Netflix en de mediaplayer hebben nergens last van. Het is puur bij TV kijken, via welke weg dan ook.

TV is al vervangen, inclusief de CI+ module en alle kabels. Dus daar zal het toch niet aan liggen. Voor de zekerheid een optical cable besteld, die is nog onderweg. Kijken of dat werkt.

Hoe kan overigens de UHD sneller worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

LG brengt webOS 2.0-functionaliteit naar tv's van vorig jaar

Door Olaf van Miltenburg, dinsdag 1 september 2015 09:01, 61 reacties • Feedback

LG rolt op 21 september een firmware-update uit naar televisies uit 2014 die webOS 1.0 draaien. De update brengt 'nagenoeg' alle functionaliteit van webOS 2.0 naar de tv's, zoals een aangepast Live Menu en sneller laden van menu's en instellingen.

De smart-tv's die LG een update geeft zijn de LB6300, LB6500, LB7100, LB7200, UB8500, UB9200, UB9300, UB9500, UB9800, EC9300, EC9700 en EG9700. Wie zo' n tv met webOS 1.0 heeft en automatische updates aan heeft staan hoeft niets te doen voor het bijwerken. Wie het uit heeft staan krijgt op of na 21 september een notificatie waarna handmatig het stappenplan voor de firmware-update doorlopen kan worden.

LG spreekt over 'nagenoeg' alle webOS 2.0-features die de update naar de toestellen brengt. Welke functionaliteit dan ontbreekt is niet bekend, maar wel claimt het bedrijf dat het platform voor betere prestaties zorgt, zoals sneller openen van het thuismenu, de instellingen en applicaties.

Ook brengt de software 'My Channels' naar de oudere tv's, voor het opslaan van favorieten op de Launcher Bar. Daarnaast is er een snelmenu voor veelgebruikte instellingen en heeft het Live Menu een opfrisbeurt gekregen met meer opties. :)

[ Voor 85% gewijzigd door UHD op 01-09-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:20

Dizzy

Where am I?

Waarom wordt mijn uc970v (topmodel 2014) niet genoemd :'(

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
Vrijwel alle tv's uit 2014 krijgen deze maand die update, ook de modellen die in het artikel niet genoemd worden. Goed van LG dat ze hier toch toe besloten hebben, misschien wel vanwege de vele (terechte) kritiek.

Jammer dat het aanbod qua apps nog steeds heel mager is. En dat er vrijwel nooit update van apps komen. Helaas zal dat wel niet meer gaan veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:39

TFHfony

Professional Weirdo

Dizzy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:50:
Waarom wordt mijn uc970v (topmodel 2014) niet genoemd :'(
Het originele bericht kwam volgens mij van een Amerikaanse website. Deze heeft de Europese modellen niet genoemd. We zullen wel eens zien. Ik vermoed dat deze er gewoon bij zullen zitten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Laatst online: 14-06 21:39

koe161

koe(c)

De modellen van vorig jaar die de update kunnen verwachten bevinden zich in de LB630V, LB650V, LB710V, UB850V, UB920V, UB930V, UB950V, EC930V, EC970V en EG970V series. Om de update te ontvangen hoef je niks te doen. De melding verschijnt automatisch wanneer je tv verbonden is met het internet. LG geeft aan dat de firmware-update kosteloos aangeboden wordt vanaf 21 september. Of LG later nog met updates komt is niet bekend.

http://www.homecinemamaga...-2-0-naar-2014-smart-tvs/http://www.homecinemamaga...-2-0-naar-2014-smart-tvs/

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
.GoO schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:08:

Jammer dat het aanbod qua apps nog steeds heel mager is. En dat er vrijwel nooit update van apps komen. Helaas zal dat wel niet meer gaan veranderen :(
waar vergelijk je het aantal apps mee? met android telefoon? Er is best veel keuze aan apps, maar misschien niet degene die jij zoekt. (mijn inschatting was meer dan 100 apps en rond de 20 games)

• .GoO
  • Laatst online: 14-06 00:10
sandervanzijl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:25:
[...]

waar vergelijk je het aantal apps mee? met android telefoon? Er is best veel keuze aan apps, maar misschien niet degene die jij zoekt. (mijn inschatting was meer dan 100 apps en rond de 20 games)
Met concurrenten zoals Samsung en Android TV.

Veel belangrijke apps missen maar wat ik erger vind is dat bestaande apps geen updates krijgen. Zo is er wel een Spotify app, maar die is zo enorm verouderd dat je er eigenlijk gewoon helemaal niets aan hebt. Er is een Plex app, maar die werkt alleen voor Premium gebruikers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437356

Hallo iedereen.

Ik heb een vraagje, Sta op het punt om de volgende tv aan te gschaffen lg 55lb870v
Ik heb op heel veel sites rondgekeken en hier ook de reviews gelezen en komt er niet slecht uit.

Ik ben erg benieuwd of er nog gebruikers van actief zijn hier en of de tv nog updates ontvangt daar het een model is van 2014.
Ik ben benieuwd of jullie voor 1000€ euro ook alternatieven weten die je zelf bijvoorbeeld hebt of zou aanschaffen ipv deze.

alvast bedankt voor de feedback
groeten Roberto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Ik zou toch voor de 49of de 55UB850V gaan wat UHD betreft ook gezien de prijs en de regelmatige updates die nu nu ook naar 2.0 Webos gaat op 26 September.

Wij zijn in ieders geval zeer tevreden we kijken satelliet i. v.m mooier beeld dan Ziggo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zou willen dat LG weer eens wat snelle panelen uit de hoge hoed tovert..(vorige week heb ik ze nog bericht gestuurd, maar stond uiteraard niets in de planning, werd doorverwezen naar 2 huidige modellen met 35+ en 45+ panelen..)
Ik ben echt heel tevreden nog met mijn 660s, maar de huidige modellen zijn wat dat betreft echt bedroevend, had toch gehoopt dat we ondertussen (paar jaar verder) juist de andere kant op gingen qua inputlag..
Weet ook nog steeds niet of WebOS nou zo'n verbetering is t.o. Netcast wat ik op de mijne nog heb, ik heb alle apps en alles werkt als een trein, lijkt wel of webOS toch een heel stuk zwaarder draait wat er visueel misschien beter uitziet, maar ik heb toch liever dat alles soepel en snel werkt..
Owja, en plat, curved is echt een no go, jammer dat die hype ons weer door de strot wordt geduwd..
Dus platte 4k Oled tot 30ms LG is buy buy buy! <+:)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Vandaag 7 oktober geweldig nieuws nu 6 nieuwe UHD zenders op Astra satelliet en vrij te ontvangen via decoder Canal Digital Entertainer abonnement a 19,95 per maand. Ze zijn te vinden op kanaal 1783- 1782 -62-63-64-65 via de Technisat Digit Isio S2. Decoder :)

5 oktober.

Beste UHD'ers er is een nieuwe Astra UHD zender op de satelliet verkrijgbaar namelijk Astra UHD 1 / HD+ met verschillende weergaves van Natuurfilms, Mode, ect, ect, Astra kanaal 1782 en 1783.

Super mooie weergave :)

[ Voor 44% gewijzigd door UHD op 07-10-2015 15:41 . Reden: nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:33

CSB

:D

Anoniem: 667821 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:49:
[...]

Ik hoop dat er eens een update komt voor het geluid met Ziggo en LG televisies.

Heb constant haperend geluid, gelukkig veelal tijdens de reclames. Heb het zowel met de CI+ als met de Humax decover op HDMI1. Geluid gaat via HDMI2 / ARC naar de receiver. Andere bronnen zoals Netflix en de mediaplayer hebben nergens last van. Het is puur bij TV kijken, via welke weg dan ook.

TV is al vervangen, inclusief de CI+ module en alle kabels. Dus daar zal het toch niet aan liggen. Voor de zekerheid een optical cable besteld, die is nog onderweg. Kijken of dat werkt.

Hoe kan overigens de UHD sneller worden?
Ik heb de 49UF850v sinds zaterdag, incl. Ziggo en Humax iHDR-5200c decoder, werkt prima. Wat zegt Ziggo?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bussie66
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-03 08:19
Only schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:17:
Ik zou willen dat LG weer eens wat snelle panelen uit de hoge hoed tovert..(vorige week heb ik ze nog bericht gestuurd, maar stond uiteraard niets in de planning, werd doorverwezen naar 2 huidige modellen met 35+ en 45+ panelen..)
Ik ben echt heel tevreden nog met mijn 660s, maar de huidige modellen zijn wat dat betreft echt bedroevend, had toch gehoopt dat we ondertussen (paar jaar verder) juist de andere kant op gingen qua inputlag..
Weet ook nog steeds niet of WebOS nou zo'n verbetering is t.o. Netcast wat ik op de mijne nog heb, ik heb alle apps en alles werkt als een trein, lijkt wel of webOS toch een heel stuk zwaarder draait wat er visueel misschien beter uitziet, maar ik heb toch liever dat alles soepel en snel werkt..
Owja, en plat, curved is echt een no go, jammer dat die hype ons weer door de strot wordt geduwd..
Dus platte 4k Oled tot 30ms LG is buy buy buy! <+:)
Heb je al eens "gewerkt" met een TV met WebOS erop?

Zo nee, dat gewoon eerst gaan doen.

Ik ben zeer tevreden over WebOS en heb dit vergeleken met diverse andere Smart TV's en dan is WebOS toch echt het beste qua bediening / snelheid.

Uiteraard is WebOS niet perfect, maar zal met 2.0 weer een stuk beter zijn.

Ook als je de diverse reviews leest (hardware.info ed) dan is men over WebOS het meest tevreden t.o.v. andere Smart TV's besturingssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Grote update vandaag voor LG uhd tv 2014 ivm Webos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
UHD schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:34:
Grote update vandaag voor LG uhd tv 2014 ivm Webos.
Ik was het alweer vergeten... Ben benieuwd!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Net gechat met LG Benelux, volgens hen is het geen update naar Webos2, maar een valuepack update.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Dizzy schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:08:
Net gechat met LG Benelux, volgens hen is het geen update naar Webos2, maar een valuepack update.
Klopt. Er komen wel functies uit WebOS 2 naar de TV's, maar niet het volledige OS. Het is meer een WebOS 1 SP 1 ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Deze update is volledig het zelfde als model 2015 wat Webos betreft en het menu.

Klik je het menu nu aan dan komt er rechts een rij keuzes verticaal naar beneden daarna kom je in het officiële menu.

Ook kun je nu 8 voorprogramma's instellen erg handig ik heb daar UHD zenders in staan van de satelliet Astra ect.

De snelheid is volgens mij het zelfde gebleven maar met de komende updates wordt het vanzelf sneller wij zijn uitermate tevreden. :)

Wat ook nieuw is dat men nu wel kan streamen met de webbrowser met erg goed beeld.

Mijn instellinggen voor de 49UB850V zijn super goed.

Expert 1 - Achtergrond 95, Contrast 95, Helderheid 52,Scherpte op 19 horizontaal en vertikaal, Kleur op 52,Tint op G13.
Witbalans op Koel.
Verder alles op uit. Prachtig beeld. :)

[ Voor 6% gewijzigd door UHD op 22-09-2015 08:00 . Reden: Bigg Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

RobV schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:52:
[...]

Ik was het alweer vergeten... Ben benieuwd!
Heel mooi geworden zie ook mijn instellingen erbij wat beeldinstellingen betreft, super goed. :)

[ Voor 3% gewijzigd door UHD op 22-09-2015 06:39 . Reden: Update naar 2015 model ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abarther
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07-2020
UHD schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:53:
[...]

Heel mooi geworden zie ook mijn instellingen erbij war beeld betreft super goed.
ga je instellingen eens uitproberen... tv beeld blijft bij mij beetje ruk, bluray youtube etc wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Iemand enig idee of er ergens een changelog is? Op dat dropdown menuutje na is mij niet echt wat opgevallen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Dizzy schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:21:
Iemand enig idee of er ergens een changelog is? Op dat dropdown menuutje na is mij niet echt wat opgevallen verder.
Sowieso is de display overlay bij het zender wijzigen compleet op de schop gedaan. Dat was het eerste dat mij opviel.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Tot nu toe nog geen televisie gekeken ermee :P alleen mediacenter/buildin apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

[quote]Dizzy schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:21:

[/quote

Webbroser vernieuwd je kunt nu streamen voor die tijd niet.

Voorkeuze zenders inplakken in Webos blokken 8 stuks.

Menu balk links vertikaal vernieuwd.

Satelliet ontvangst verbeterd met menu.

Sneller geworden in het geheel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:32

johnwoo

3S-GTE

UHD schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:04:
Webbroser vernieuwd je kunt nu streamen voor die tijd niet.
Videostreams op een webpagina hebben bij mij altijd gewerkt :?
Mijn vrouw gebruikt dat regelmatig. Wel zonder flash inderdaad sinds een tijd, maar directe streams werk(t)en wel.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Wie kan iets zeggen over Canal Digital word dat nu ondersteunt na de update of niet voor satelliet..of moet je nog steeds een decoder gebruiken voor de Nederlandse zenders.

• UHD
  • Niet online

UHD

Mooie update van LG en veel gebruiksvriendelijker dan voorheen.

[ Voor 174% gewijzigd door UHD op 24-09-2015 11:26 . Reden: Bigg Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Laatst online: 16-05 03:46
Ik heb sinds de update een onaardige fenomeen. Na een half uurtje geeft de TV de melding: "Deze app zal nu opnieuw opstarten op meer geheugen vrij te maken". Ik kijk/luister dan via HDMI poort 1 naar de radio via de glasvezel decoder. Herstel lijkt oneindig te duren. TV aan en uitzetten is de oplossing. Zijn hier meer mensen met dit probleem?

Edit: model LG42LB630v

[ Voor 3% gewijzigd door laserboy op 25-09-2015 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandervanzijl
laserboy schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 21:21:
Ik heb sinds de update een onaardige fenomeen. Na een half uurtje geeft de TV de melding: "Deze app zal nu opnieuw opstarten op meer geheugen vrij te maken". Ik kijk/luister dan via HDMI poort 1 naar de radio via de glasvezel decoder. Herstel lijkt oneindig te duren. TV aan en uitzetten is de oplossing. Zijn hier meer mensen met dit probleem?

Edit: model LG42LB630v
heb erover contact gehad met LG. zet je simplink uit en waarschijnlijk komt er snel een update.

ik heb zelf een LG die direct met een ci-plus kaart op ziggo is aangesloten. sinds de update werkt Ziggo service niet meer. (rode knop)
je kunt het wel openen en sluiten, maar je ziet alleen maar een zwart scherm. hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Ik heb geen Ziggo maar satelliet kan je niet helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229378

Ik heb de zelfde probleem . Ik heb een LG 55LB630 Na firmware update 5.00.04 ook probleem met het niet werken van ZIggo VOD en app opnieuw starten door niet genoeg geheugen. Ik heb LG gebeld en probleem is bekend. Als je nog je LG tv niet heb geüpdate naar 5.00.04 doe hem dan niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 13:34
Iemand ervaring met de: LG 42LF652V pricewatch: LG 42LF652V Zwart

Kwam ik in mijn zoektocht naar een goedkope televisie voor de ps4 tegen.

In deze video (YouTube: LG LF650V webOS TV preview with input lag check) komt die op 29.8ms input lag op pc mode, maar is de 32 inch versie, dus durf hem niet zo goed op de gok te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Ik ben erg benieuwd of iemand de LG 43UF776V pricewatch: LG 43UF776V Zwart (of groter model) thuis heeft staan en wat zijn ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Vandaag 7 oktober geweldig nieuws nu 6 nieuwe UHD zenders op Astra satelliet en vrij te ontvangen via decoder Canal Digital Entertainer abonnement a 19,95 per maand. Ze zijn te vinden op kanaal 1783- 1782 -62-63-64-65 via Technisat Digit Isio S2. :)

[ Voor 67% gewijzigd door UHD op 07-10-2015 15:39 . Reden: nieuwe uhd zender. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

* knip *

Zoals je kunt zien was de vorige post ook van jou. Het is natuurlijk volstrekt overbodig om nu weer exact hetzelfde te posten.

[ Voor 83% gewijzigd door S1NN3D op 07-10-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:32

PuijkeN

euhm ?

Iemand toevallig al SimpLink geprobeerd? Toen ik mijn UB850V kocht heb ik dit getest in combinatie met een Pioneer receiver maar na een tijdje werd de TV zeer langzaam en sloten apps vanzelf af.

Iemand reeds getest met de nieuwe WebOS versie? Heb tot nu toe nog geen tijd gehad om even te checken wat er nu precies gebeurd.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Ik gebruik simplink i.c.m. mijn lg bluray home cinema set. Werkt vlekkeloos, als ik volume harder of zachter instel stuurt hij dit signaal netjes door naar de home-cinema set. Hij zet ook de home cinema set automatisch aan/uit bij aanzetten/uitzetten tv.

Merk geen enkele vertraging, en gebruik de laatste versie van webos.(ook bij de vorige twee releases geen vertragingen).

Gebruikte tv is: uc970v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 09:10
Ik heb een 42LB650V-ZN en ik krijg de update maar niet binnen. Ik zit nog op 4.45.25. Wanneer ik handmatig ga zoeken, zegt de TV na ene paar minuten dat hij niet op updates kan controleren. Internet en netwerk, werkt echter allemaal prima. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vSev
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 08:31
SuperKris schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:33:
Ik heb een 42LB650V-ZN en ik krijg de update maar niet binnen. Ik zit nog op 4.45.25. Wanneer ik handmatig ga zoeken, zegt de TV na ene paar minuten dat hij niet op updates kan controleren. Internet en netwerk, werkt echter allemaal prima. Iemand bekend met dit probleem?
Ook ik heb hier helaas last van. Wat ik ook probeer, ik krijg hem niet ge-update naar de nieuwe versie vanaf 4.45.25. Exact zelfde model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of ik op dit topic diep technische dingen kan bespreken maar er zijn wat Home Theater en Audio Video fora waar mensen het over een nieuwe test firmware van LG hebben 5.00.15 maar ook 5.00.20 die zouden de problemen oplossen met simplink en ARC "deze app gaat herstarten om meer geheugen vrij te maken." Ik zou graag die firmware willen installeren maar ik durf het niet ik wil mn tv niet "bricken".
Zijn er meer mensen met LG tv's van 2014 2015 met Webos 5.00.04 die problemen hebben? Als je nog niet kunt updaten naar 5.00.04 en nog op de oude firmware zit 4.45.25. Wacht het beste af tot er weer een officele update van LG komt. Firmware 5.00.04 is terug getrokken door problemen met simplink en arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Toch wel vreemd, ik gebruik simplink en heb firmware 5.00.04 en alles draait als een zonnetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ja maar vind je het niet vreemd dat firmware 5.00.04 niet downloadbaar is op de LG website? Het meest recente firmware is 4.45.25 Ziggo on demand werkt ook niet met laatste 5.00.04 firmware update. De mensen die het meeste klagen zijn die met een Pioneer AV receiver en simplink en arc gebruiken. Als je alles van lg hebt zoals home theater set van LG of sound bar (soundplate) dan heb je waarschijnlijk geen problemen.
LG is al op de hoogte van de problemen en laten weten dat er hard naar wordt gewerkt voor n fix die in oktober of uiterlijk november uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:57
vraagje, is Miracast een feature die doorgaans zonder problemen werkt?
Ik krijg het niet voor elkaar op mijn sinds eergisteren ontvangen LG 55UF776V. Ik probeer het op mijn OnePlus One maar de verbinding lijkt na opzetten al snel vanzelf te verdwijnen. Op mijn telefoon zie ik dan dat er geen apparaten gevonden zijn.. Ene keer kan ik via de TV een connectie leggen waarbij ik op mijn telefoon de verbinding moet accepteren, en andere keer is het andersom. Als het erop lijkt dat de verbinding er is en ik iets wil casten gebeurt er niks en zie ik op de telefoon al snel weer de melding dat er geen apparaten gevonden zijn. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vSev
  • Laatst online: 30-05 08:31
victorsevink schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 23:53:
[...]

Ook ik heb hier helaas last van. Wat ik ook probeer, ik krijg hem niet ge-update naar de nieuwe versie vanaf 4.45.25. Exact zelfde model.
Ik heb vanavond de update binnen! versie 5.00.05 op LB650V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 10:05

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Deze ochtend ook een update gehad. Iemand een idee wat er nieuw is (had al WebOs 2.0)? De update was van 5.00.05 naar 5.00.15.

Wat trouwens de simplink betreft, mijn LB630v wou de receiver niet meer aanzetten maar dit werkt weer sinds ik de MHL kabel heb verwijderd.

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 22:48
Op mijn 49UB850v nog geen update van de WebOS gekregen. Ook niet als ik handmatig zoek.
Weet iemand of het mogelijk is de vernieuwde versie van WebOS te "forceren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Anoniem: 229378 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:24:
Ik weet niet of ik op dit topic diep technische dingen kan bespreken maar er zijn wat Home Theater en Audio Video fora waar mensen het over een nieuwe test firmware van LG hebben 5.00.15 maar ook 5.00.20 die zouden de problemen oplossen met simplink en ARC "deze app gaat herstarten om meer geheugen vrij te maken." Ik zou graag die firmware willen installeren maar ik durf het niet ik wil mn tv niet "bricken".
Zijn er meer mensen met LG tv's van 2014 2015 met Webos 5.00.04 die problemen hebben? Als je nog niet kunt updaten naar 5.00.04 en nog op de oude firmware zit 4.45.25. Wacht het beste af tot er weer een officele update van LG komt. Firmware 5.00.04 is terug getrokken door problemen met simplink en arc.
Ik heb ook al getwijfeld, heb gehoord dat de 5.00.20 inderdaad de Simplink problemen EINDELIJK oplost. In combinatie met mijn Pioneer receiver is het nu een ramp en zet je beter alles uit.

Ik wacht het nog even af maar als het nog lang duurt probeer ik wel eens de beta versie te flashen.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 10:05

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Simplink werkt bij mij (nog steeds) prima met mijn Onkyo receiver. Maar goed, het werkte met 5.00.05 dus ook al.
Verder werkt Ziggo onDemand (rode knop) in versie 5.00.15 nog steeds niet. Ik had de @Smit module nooit werkend op deze TV, ook niet met WebOs 1. De Quantis module toon een zwart scherm sinds ik WebOs 2 heb (5.00.05 en 5.00.15).

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Laatst online: 16-05 03:46
De Simplink problemen lijken met de laatste update te zijn verholpen. Ik heb vooralsnog geen last meer van geheugen problemen. Mijn toestel: LG42LB630V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vanaf woensdag is de pricewatch: LG 65UF680V Zwart 1499 euro bij MediaMarkt. Ik ben al een tijdje aan het overwegen een 65 inch UHD tv aan te schaffen. Maar kan van deze geen reviews vinden. Iemand hier een idee?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-06 09:48
Kecin schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:41:
Vanaf woensdag is de pricewatch: LG 65UF680V Zwart 1499 euro bij MediaMarkt. Ik ben al een tijdje aan het overwegen een 65 inch UHD tv aan te schaffen. Maar kan van deze geen reviews vinden. Iemand hier een idee?
De zwartwaardes zullen niet goed zijn aangezien het hier om een IPS paneel gaat en het heeft ook nog eens maar een 50Hz paneel. Wat echter mogelijk nog erger is, is dat het geen echt UHD scherm is. Er is een extra witte pixel toegevoegd, maar het aantal subpixels per pixel is nog steeds drie. Hierdoor heb je per 4 pixels, maar eentje die alle kleuren kan weergeven (RGB, de rest heeft WRG, BWR, GBW als subpixels). Hierdoor is het onmogelijk/heel lastig om kleuren accuraat weer te geven, zelfs niet na professionele calibratie. Hier kan je meer lezen over dit probleem: http://www.hdtvtest.co.uk/news/rgbw-201510084189.htm. Daarnaast is hier: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uf6800?uxtv=0fbb en review te vinden is van het Amerikaanse model, waar problemen als een laag contrast, matige uniformiteit en motion blur worden aangestipt. Persoonlijk zou ik dit model lekker links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

InEtVa schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

De zwartwaardes zullen niet goed zijn aangezien het hier om een IPS paneel gaat en het heeft ook nog eens maar een 50Hz paneel. Wat echter mogelijk nog erger is, is dat het geen echt UHD scherm is. Er is een extra witte pixel toegevoegd, maar het aantal subpixels per pixel is nog steeds drie. Hierdoor heb je per 4 pixels, maar eentje die alle kleuren kan weergeven (RGB, de rest heeft WRG, BWR, GBW als subpixels). Hierdoor is het onmogelijk/heel lastig om kleuren accuraat weer te geven, zelfs niet na professionele calibratie. Hier kan je meer lezen over dit probleem: http://www.hdtvtest.co.uk/news/rgbw-201510084189.htm. Daarnaast is hier: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uf6800?uxtv=0fbb en review te vinden is van het Amerikaanse model, waar problemen als een laag contrast, matige uniformiteit en motion blur worden aangestipt. Persoonlijk zou ik dit model lekker links laten liggen.
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Fantastisch :-)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb wat moeite met kiezen tussen de LG 49UF850V, Philips 48PUS7600 of de Sony KD49X8305. Van de Sony en Philips hoor ik verontrustende berichten over Android dus neig ik op het moment naar de LG. Bij de Sony die ik nu heb ( geen UHD en geen Android) kun je makkelijk programma's opnemen via de guide functie, is dit bij de LG ook zo? Werkt OS2 zonder problemen? Bedankt alvast voor het meedenken :-)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Vandaag een nieuwe update ontvangen op de 49UB850V-ZD de 05.00.20 voor Webos 2.0 is zeer snel geworden met het inladen, geweldig goed zeer blij mee.

Ook enige nieuw music programma's erbij gekregen en spellen.

Het laden van programma's en switschen is veel sneller en 3D is ook veel sneller dan voorheen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

ub850v is toch een webos1 tv?
de update van LG is een value pack voor webos1, maw je blijft op webos1 maar wel met features toegevoegd van webos2. Maar technisch gezien mag je het geen webos2 noemen.

Voordeel voor plex gebruikers is dan ook dat de plex app aanwezig blijft na de update, terwijl de plex app (nog) niet aanwezig is in webos2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Webos 1.0 is naar Webos 2.0 gegaan op de LG TV van 2014 49UB850V dus is het geen Webos 1.0 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Laatst online: 15:19
Je bedoeld hij is van 1.3 naar 1.4 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Wat Rudolfus zegt:

Bij mij zittie ook op 1.4

Afbeeldingslocatie: http://remoteoutpost.nl/webos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
sandervanzijl schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 11:17:
[...]

heb erover contact gehad met LG. zet je simplink uit en waarschijnlijk komt er snel een update.

ik heb zelf een LG die direct met een ci-plus kaart op ziggo is aangesloten. sinds de update werkt Ziggo service niet meer. (rode knop)
je kunt het wel openen en sluiten, maar je ziet alleen maar een zwart scherm. hebben anderen hier ook last van?
Yep! Al oplossing gevonden?

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
ik hoorde dat een update is uitgerold, of wordt uitgerold. versie 5.00.20
UHD schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:23:
Vandaag een nieuwe update ontvangen op de 49UB850V-ZD de 05.00.20 voor Webos 2.0 is zeer snel geworden met het inladen, geweldig goed zeer blij mee.

Ook enige nieuw music programma's erbij gekregen en spellen.

Het laden van programma's en switschen is veel sneller en 3D is ook veel sneller dan voorheen. :)

[ Voor 87% gewijzigd door sandervanzijl op 03-11-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
sandervanzijl schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:03:
[...]

ik hoorde dat een update is uitgerold, of wordt uitgerold. versie 5.00.20

[...]
Ik heb het probleem met 5.00.20 ... 8)7

Macoholic & Mavic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:24
InEtVa schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Het is maar goed dat er verschillende mensen met verschillende ideeën bestaan, Ik heb namelijk de LG 65UF680V Zwart afgelopen donderdag juist wel gekocht bij de mediamarkt en kan zeggen ben er erg tevreden over beeld is prima en youtube met 4k uitzendingen streamt prachtig. Ook even wat 4k demo's gedownload via http://demo-uhd3d.com/index.php en op usb stick gezet. Al met al beslist de aankoop gerechtvaardigd voor deze prijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
CrashHouse schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:47:
[...]

En inmiddels beta 5.00.25 ook geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
CrashHouse schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:47:
[...]

oh je bedoelt de rode knop die niet werkt. nee dat is bij mij ook nog niet opgelost. wel de simplink geloof ik.wie weet bij de volgende update.
En inmiddels beta 5.00.25 ook geprobeerd met hetzelfde resultaat.
hoe kom je aan die beta dan?

[ Voor 16% gewijzigd door sandervanzijl op 03-11-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
Als je googled op UB950V kom je op een pagina van AV-Forums waar al bijna 200 pagina's zijn gewijd aan dit type met regelmatige uitgave (links) van betas die je middels een USB-stick kan toepassen. Uiteraard op eigen risico.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:06
Hier vorige week ofzo de nieuwe software binnengekregen (pseudo 2.0) voor 2014 WebOS televisies. Werkt aangenaam, snel en ziet er gelikter uit. Ik ben wel tevreden, zo toont LG toch dat ze hun 'oude' klanten niet in de wind laten staan.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Bij mij ook de 5.00.20 geïnstalleerd afgelopen weekend... eindelijk werkt Simplink (en dus ook ARC)... het heeft een tijdje mogen duren maar ben al bij al blij dat het toch in orde gekomen is.

De snelheid was al een stuk beter sinds de grote WebOS update van versie 5.x.x en merk voor de rest weinig verschil.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:32

johnwoo

3S-GTE

Alleen jammer dat het instellingenmenu nu een klik extra is. Wij zetten regelmatig de radio aan en dan het paneel van de TV uit (energy saving -> screen off), die instelling mag wel wat sneller bereikbaar zijn :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
@Tomskii5
@PuijkeN
@johnwoo

Zit een van jullie toevallig ook bij Ziggo en werkt de rode knop bij jullie dan wel VOD (oftewel Video On Demand)???

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hier op mijn TV (55LB730V) in ieder geval niets... Beeld wordt zwart and that's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:35
CrashHouse schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:08:
@Tomskii5
@PuijkeN
@johnwoo

Zit een van jullie toevallig ook bij Ziggo en werkt de rode knop bij jullie dan wel VOD (oftewel Video On Demand)???
Werkt bij mij prima (43F680V) met een @SMIT module gekocht een paar weken geleden. Rode knop geeft een menu waar je weer heel snel uit kunt komen met dezelfde rode knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Jochem schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:54:
[...]

Werkt bij mij prima (43F680V) met een @SMIT module gekocht een paar weken geleden. Rode knop geeft een menu waar je weer heel snel uit kunt komen met dezelfde rode knop.
Er blijkt een verschil te zijn tussen oud UPC en oud ziggo netwerk.
op oud UPC is de rode knop hbb-tv, bij het oude ziggo is het ziggo on demand.
dit zijn twee hele verschillende toepassingen.
oud-ziggo werkt nu nog niet, oud-upc werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:27
Hier is het binnenkort tijd om onze (prima werkende) Samsung ue40b7000 een upgrade te geven. Nu zit ik momenteel in twijfel. Wat ik wel weet is dat ik een LG tv wil hebben.

Momenteel kan ik de 55UF860 voor een (omgerekend) 1100 euro kopen. De uf950 komt waarschijnlijk binnenkort in de aanbieding voor 1400 euro.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de auditorium stand? Momenteel luisteren we alles via de ingebouwde speakers van de b7000, wat natuurlijk niet perfect is (zeker niet als je van een 5.1 Jbl cs-1500 set komt). Ik wil het liefst geen soundbar of surroundgeluid set, en er geluid hoeft niet denderend goed te zijn (kleine kids dus nooit veel volume/bass).

Vraag me af of de luidsprekers van de uf950 voldoende zijn (60W ingebouwde versterker en auditorium stand)? De uf860 is goedkoper en heeft nagenoeg dezelfde Specs (mist 1 tuner en 20W luidsprekers), maar iets zegt mij dat ik spijt krijg als ik de 860 koop ipv de 950

Hopelijk kan iemand ervaringen en tips geven.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
sandervanzijl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:32:
[...]

Er blijkt een verschil te zijn tussen oud UPC en oud ziggo netwerk.
op oud UPC is de rode knop hbb-tv, bij het oude ziggo is het ziggo on demand.
dit zijn twee hele verschillende toepassingen.
oud-ziggo werkt nu nog niet, oud-upc werkt prima.
Ik begrijp niet wat je bedoeld. Wij waren en zijn altijd Ziggo geweest (ik denk dus wat jij 'oud-ziggo' noemt). Met de @Smit module krijg ik Ziggo On Demand als ik op de rode knop druk; dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Sinds een maand of twee heb ik een 55UF950V. Vind het een prachtige tv inclusief beeldkwaliteit. Ik heb alleen een vervelend probleem.

Op enkele zenders (Ziggo) krijg ik storing te zien. Het gaat om RTL8, 13th street en andere zenders die op de 394Mhz worden aangeboden. In heel het huis ligt de nieuwste kabelkeur bekabeling incl. connectors van Hirshmann etc.

In eerste instantie heb ik Ziggo ingeschakeld. Twee keer een monteur geweest die de koppelingen zowel aan de kant van Ziggo kast als in mijn meterkast heeft vervangen. De laatste keer met een apparaat van 18.000 euro langs geweest om storing/kwaliteit te meten. Duo test op hetzelfde coax aansluitpunt gedaan (apparaat en TV). Daarbij gaf de LG wel storing in beeld en het apparaat niet (had ook een beeldscherm). Ook is het binnenkomende signaal zeer zuiver en zonder fouten volgens het Ziggo apparaat.

Een andere TV geeft op hetzelfde aansluitpunt geen issues. Het moet dus wel aan de 55UF950V liggen.

LG vervolgens gebeld waarna ze een nieuw moederbord geplaatst hebben (hier zit de COAX input ook op). Probleem blijft.

Wat ik verder nog heb gedaan;

* Heel het huis van de stroom, behalve de TV om storing van andere apparaten uit te sluiten.
* Alle mobiele telefoons uitgeschakeld.
* Bij het agentschap telecom gekeken wat er op 394mhz kan storen. C2000 wordt in dit spectrum gebruikt. Ik heb wel een zendmast in de buurt staan, maar die staat 2km verder weg.
* Wifi in de TV uitgeschakeld

Ik ben dus even out of options. Iemand hetzelfde probleem met deze TV of nog suggesties? Mijn vermoeden is dat er iets in de TV zelf voor storing zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
Jochem schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:03:
[...]

Ik begrijp niet wat je bedoeld. Wij waren en zijn altijd Ziggo geweest (ik denk dus wat jij 'oud-ziggo' noemt). Met de @Smit module krijg ik Ziggo On Demand als ik op de rode knop druk; dat werkt.
Op welke firmwareversie zit je?

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
GenetiX schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:49:
Sinds een maand of twee heb ik een 55UF950V. Vind het een prachtige tv inclusief beeldkwaliteit. Ik heb alleen een vervelend probleem.

Op enkele zenders (Ziggo) krijg ik storing te zien. Het gaat om RTL8, 13th street en andere zenders die op de 394Mhz worden aangeboden. In heel het huis ligt de nieuwste kabelkeur bekabeling incl. connectors van Hirshmann etc.

In eerste instantie heb ik Ziggo ingeschakeld. Twee keer een monteur geweest die de koppelingen zowel aan de kant van Ziggo kast als in mijn meterkast heeft vervangen. De laatste keer met een apparaat van 18.000 euro langs geweest om storing/kwaliteit te meten. Duo test op hetzelfde coax aansluitpunt gedaan (apparaat en TV). Daarbij gaf de LG wel storing in beeld en het apparaat niet (had ook een beeldscherm). Ook is het binnenkomende signaal zeer zuiver en zonder fouten volgens het Ziggo apparaat.

Een andere TV geeft op hetzelfde aansluitpunt geen issues. Het moet dus wel aan de 55UF950V liggen.

LG vervolgens gebeld waarna ze een nieuw moederbord geplaatst hebben (hier zit de COAX input ook op). Probleem blijft.

Wat ik verder nog heb gedaan;

* Heel het huis van de stroom, behalve de TV om storing van andere apparaten uit te sluiten.
* Alle mobiele telefoons uitgeschakeld.
* Bij het agentschap telecom gekeken wat er op 394mhz kan storen. C2000 wordt in dit spectrum gebruikt. Ik heb wel een zendmast in de buurt staan, maar die staat 2km verder weg.
* Wifi in de TV uitgeschakeld

Ik ben dus even out of options. Iemand hetzelfde probleem met deze TV of nog suggesties? Mijn vermoeden is dat er iets in de TV zelf voor storing zorgt.
Zou je mij kunnen vertellen hoe het geluid is met de auditorium stand? (Zie mijn bericht 2 bover de jouwe) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Rene schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:28:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen hoe het geluid is met de auditorium stand? (Zie mijn bericht 2 bover de jouwe) :-)
Ik heb geen 'Auditorium' stand. Wel 'Bioscoop' en nog een aantal andere varianten. Ik vind het geluid van de TV verder goed. Heb deze aan de wand hangen wat je geluid technisch in de instellingen kan meegeven. Er zit een Harman Kardon systeem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Tnx voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
CrashHouse schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:14:
[...]

Op welke firmwareversie zit je?
Firmware van de TV is 04.20.08 (settings > algemeen > over de TV)
CAM CI+ is HW versie 5.1.2 (@Smit module) en CI Plus versie v1.3
De Ziggo On Demand versie is 6.0.2 (via rode knop > account > instellingen).

Ik zag in het CAM menu dat je overigens de rode knop aan/uit kon zetten om in de On-Demand settings te komen.

Overige info: Ziggo gebied Den Haag, LG TV 43UF680V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Jochem schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:08:
[...]

Firmware van de TV is 04.20.08 (settings > algemeen > over de TV)
CAM CI+ is HW versie 5.1.2 (@Smit module) en CI Plus versie v1.3
De Ziggo On Demand versie is 6.0.2 (via rode knop > account > instellingen).

Ik zag in het CAM menu dat je overigens de rode knop aan/uit kon zetten om in de On-Demand settings te komen.

Overige info: Ziggo gebied Den Haag, LG TV 43UF680V
dat is dus nog de oude tv firmware. daarmee waren er inderdaad geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
sandervanzijl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:04:
[...]

dat is dus nog de oude tv firmware. daarmee waren er inderdaad geen problemen.
Idd ben benieuwd wanneer er een firmwarefix komt... Met name omdat 5.00.20 er via autoupdate ook zelf dus je TV ongeschikt kan maken. Dus voor de Ziggo mensen met de oude firmware zou ik hier zeker mee wachten en autoupdate voor de time being uitzetten.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashHouse
Laatste firmware update (bèta) 5.10.30 helaas zelfde resultaat.

Macoholic & Mavic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 10:55
Vraag, ik ben sinds vandaag de eigenaar van een 65uf850v.
Verschillende sites hadden in de specs staan dat er Skype op gezet kon worden, blijkbaar is dat (op de normale manier via de interface van webos2) niet mogelijk.

Is dit op een andere manier wel voor elkaar te krijgen? Of heb ik gewoon de verkeerde TV gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
CrashHouse schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:00:
[...]
Idd ben benieuwd wanneer er een firmwarefix komt... Met name omdat 5.00.20 er via autoupdate ook zelf dus je TV ongeschikt kan maken. Dus voor de Ziggo mensen met de oude firmware zou ik hier zeker mee wachten en autoupdate voor de time being uitzetten.
oei goed punt. Inderdaad staat de autoupdate uit en hou het hier in de gaten.

Maar als je 5.xx.xx komt er toch alleen op als je beta's toe laat neem ik aan. Ik heb namelijk mijn TV direct na aanschaf (1 nov) geupdate (naar 04.20.08).

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Kijk uit heren, jullie halen nu 2 firmware's door elkaar.

de 5.00.20 is een WebOS1 update (en deze is eind september uitgebracht)

de 65UF850v en 43UF680V zijn WebOS2 tv's, wellicht andere nummering met fw-versies.

Met betrekking tot Skype:
http://forums.webosnation...8-skype-webos-2-0-tv.html
Lijkt (nog) niet aanwezig te zitten in WebOS2, alsmede de Plex app (welke wel in WebOS1 zit).

[ Voor 38% gewijzigd door Dizzy op 19-11-2015 14:27 . Reden: skype addon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:57
Is er een site waar je van de meeste TV merken en types de optimale calibratie settings kan vinden? Ik heb de 55UF776V zo uit de doos hier staan en nooit iets aangepast aan beeld settings. Ik kan er mee spelen en voor enkelen is het een persoonlijke setting, maar vaak kom je "optimale" settings tegen die je 1 op 1 over zou kunnen nemen. Van de UF776V kom ik niks tegen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
technoaddict schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:37:
Is er een site waar je van de meeste TV merken en types de optimale calibratie settings kan vinden? Ik heb de 55UF776V zo uit de doos hier staan en nooit iets aangepast aan beeld settings. Ik kan er mee spelen en voor enkelen is het een persoonlijke setting, maar vaak kom je "optimale" settings tegen die je 1 op 1 over zou kunnen nemen. Van de UF776V kom ik niks tegen op internet.
Het overnemen van andere instellingen zal niet resulteren tot een gekalibreerde televisie. Ieder paneel is anders en dus heeft ieder paneel ook weer andere instellingen nodig, ook wanneer het typenummer van het toestel gelijk is. Het overnemen van instellingen kan de beeldkwaliteit ook slechter maken, zoals HDTVTest eens heeft gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Laatst online: 11:43
technoaddict schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:37:
Je kunt het contrast en helderheid heel makkelijk zelf kalibreren. Ik heb AVS HD 709 hiervoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437356

Hallo allemaal.
Ben sinds dinsdag een trotse eigenaar van een LG 55LB870V.
Behalve dat ik hem erg mooi vind heb ik hem ook voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken namelijk 899.

Nu is mijn ervaring met webos 1 (wel geupgrade met webos 2 features) nog neit zo groot.
Maar wat ik zou willen weten is of het een toevoeging is als je er de chromecast 2 op instaleert.
of bied dat op een iets snellere laadtijd niet veel toe?

en is er een site waar je van die demo's kunt downloaden die je ook in de media markt ziet bijvoorbeeld :)

OOk zag ik hierboven deze reactie staan: Je kunt het contrast en helderheid heel makkelijk zelf kalibreren. Ik heb AVS HD 709 hiervoor gebruikt. Hoe kun je dit programmatje gebruiken? moet je dat op de tv installeren?

groeten Roberto

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 437356 op 03-12-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Vandaag weer een nieuwe update van LG voor de 49UB850V type 5.00.25 Erg jammer met deze de update zijn alle 3D films zijn verdwenen.

Ik denk dat ze proberen het toestel te versnellen door dit te verwijderen. :'(

[ Voor 50% gewijzigd door UHD op 07-12-2015 14:15 . Reden: update ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Laatst online: 11:43
@dasilva0902 Op de website staat wel een pdf met uitleg. Het zijn filmpjes die je moet afspelen en het contrast en helderheid kan je makkelijk zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
UHD schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:35:
Vandaag weer een nieuwe update van LG voor de 49UB850V type 5.00.25 update.
Ik krijg 'm nu ook binnen voor de 65UF850V

EDIT : update versie was 4.00.40 in mijn geval (WebOS2)
EDIT2 : Na de update is m'n serienummer en model verdwenen in Settings/Algemeen/Over Deze TV

[ Voor 24% gewijzigd door Goldwing1973 op 07-12-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UHD
  • Niet online

UHD

Met de laatste update 5.00.25 zijn alle 3 D films verdwenen uit het LG bestand. :'(

[ Voor 18% gewijzigd door UHD op 07-12-2015 14:18 . Reden: update 5.00.25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 15:20
Vandaag wilde ik de LG 55UF680V kopen voor € 854,05 (inclusief bezorging). Ik kwam echter wel tot een nare ontdekking, waarom ik de TV niet heb aangeschaft. Er is bij elke drie pixels een witte pixel toegevoegd. hier de bron. Hier een review van hetzelfde paneel voor een Amerikaans model. Nu zie ik verderop in het topic ook een melding van iemand die dit heeft uitgezocht.

Dit is voor een doorsnee klant die denkt een 4K TV te bestellen of in de winkel te kopen toch heel erg? Wellicht kan je je vermoedens bij de prijs hebben en moet een verkoper dit aangeven, maar je moet wel wat onderzoek doen, bij een impuls aankoop denk je met een native 4K naar huis te gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Hier nu opeens het probleem dat m'n "muis" op het scherm weg is, ik kan het hele smart menu niet meer gebruiken
(65uf850v)

[ Voor 5% gewijzigd door Goldwing1973 op 07-12-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:20
Jumpman schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:52:
Vandaag wilde ik de LG 55UF680V kopen voor € 854,05 (inclusief bezorging). Ik kwam echter wel tot een nare ontdekking, waarom ik de TV niet heb aangeschaft. Er is bij elke drie pixels een witte pixel toegevoegd. hier de bron. Hier een review van hetzelfde paneel voor een Amerikaans model. Nu zie ik verderop in het topic ook een melding van iemand die dit heeft uitgezocht.

Dit is voor een doorsnee klant die denkt een 4K TV te bestellen of in de winkel te kopen toch heel erg? Wellicht kan je je vermoedens bij de prijs hebben en moet een verkoper dit aangeven, maar je moet wel wat onderzoek doen, bij een impuls aankoop denk je met een native 4K naar huis te gaan.
Klopt, in de mediamarkt konden ze dat mij overigens ook vertellen. Daarna kon ik dit ahv dezelfde review bevestigen.

Om verdere teleurstellingen te voorkomen: Alle Samsungs in de 5xxx serie (full hd) en 6xxx serie (4k) vallen ook af omdat die last hebben van Jidder door de 50 Hz panelen. Zo kwam ik zelf bij Sony uit. Zowel de W75 (hd) als X830 (4k) zijn leuk. Bijkomend voordeel is dat er AndroidTV op draait en je dus wat meer met je smart tv kan (waaronder kodi).

Heeft iemand hier een LG 2014 tv in combinatie met een raspberri pi? Ik krijg het zelf op de LG 580V niet voor elkaar de Pi te bedienen met de LG remote.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste