• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:03
Omdat ik sowieso niet om de 2-3 jaar eennieuwe TV koop, wou ik nu een 4K TV.

Nog even getwijfeld tussen de 7809 en de 7909, maar omdat ik bij die laatste Netflix zag staan, toch daar maar voor gekozen.

Nu lees ik her en der dat die TV de Codec265 die nodig is voor Netflix in 4K niet ondersteunt...
Om dat te doen werken moet je nog een extra kastje kopen dat pas in q1 uitkomt.

Ik voel me echt heel erg bedrogen. Hoe kan je zoiets nu uitzoeken vooraf?

Ik vraag me af waar ik dan wel 4K voor kan gebruiken? Om een paar Youtube filmpkes te bekijken? :?
Wat zouden jullie doen?

• Happy2000
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:47:
Ik voel me echt heel erg bedrogen. Hoe kan je zoiets nu uitzoeken vooraf?

Ik vraag me af waar ik dan wel 4K voor kan gebruiken? Om een paar Youtube filmpkes te bekijken? :?
Wat zouden jullie doen?
Als je hem in een winkel hebt gekocht had de verkoper het moeten melden vindt ik, heb je hem online gekocht had je naar de spec's van het toestel moeten kijken op de Philips website.
Maar goed je verwacht inderdaad dat een UHD tv ook de h265 codec aan boord heeft om bv Netflix in UHD te kunnen kijken.

Wat wij verder zouden doen is niet zo belangrijk denk ik, het gaat erom wat jij wilt.

Hoelang heb je het toestel nu dan? Anders breng je hem toch terug!

• Tommie12
Is besteld bij iBood. Komt pas begin volgend jaar aan.

Ik weet niet of een winkel die zomaar zou terugnemen.
Ik wil gewoon dat kaste UHD 880 van Phils er bij.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan gewoon lekker annuleren. Wet koop op afstand, kan gewoon.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:59
Tommie12 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:47:
Omdat ik sowieso niet om de 2-3 jaar eennieuwe TV koop, wou ik nu een 4K TV.
Daar ging het al mis. Over 2 a 3 jaar zijn de meeste 4K-televisies van nu namelijk al verouderd.

De PUS7909 was al verouderd toen hij op de markt kwam.

• Tommie12
Ik denk dat ik ga wachten op de AppleTV die 4K ondersteunt.

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Dat extra kastje krijg je toch als je je hier registreerd:
http://www.philips.nl/e/p...nd-and-vision/UHD880.html

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Tommie12
De 7909 staat daar niet tussen....
Is gewoon belachelijk.

• RJ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 21:30
Dimens schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 23:39:
[...]
De PUS7909 was al verouderd toen hij op de markt kwam.
Waarom zeg je dat? Kun je dat onderbouwen?

Geniet maar tweak met mate

• Tommie12
Ik heb ondertussen reactie van Philips....

Tv ondersteun Netflix.
TV is een 4K.
Maar, TV ondersteunt niet Netflix in 4K, dat is pech.

Ze verwijzen zelfs naar de 'verkoper'. Terwijll ik vooraf met screenshot had aangegeven dat dit op hun website had gevonden.

Alsof een doorsnee verkoper in een Media Markt of dergelijk zoiets zou moeten weten.
Reactie is belachelijk.

• roelvv
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 11-09 15:06
Ik heb dezelfde tv, bedankt voor de info. Heb je ook problemen met de kwaliteit van de digitale output?
regelmatig hakkelt het geluid bij mij tijdens het afspelen van films via Netflix. Dacht eerst dat het aan de versterker zou kunnen liggen, echter het afspelen via een Xbox 360 gaat zonder problemen.
Deze tv is overigens (nog) niet ziggo gecertificeerd!

• Tommie12
Hij is besteld bij iBood, en komt kort na Nieuwjaar aan.
Ik woon in België, dus die Ziggo maakt me niet veel uit. Ik gebruik telenet.

Dat haperend geluid heb ik ook al gelezen op de support sote van Philips.
Ze schijnen te werken aan een firmware date...

Ga jij ook proberen om een UHD880 te krijgen?

• Dimens
RJ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:02:
[...]

Waarom zeg je dat? Kun je dat onderbouwen?
Alleen al de afwezigheid van een HEVC-decoder is voldoende om te concluderen dat de televisie al verouderd was tijdens uitbrengen.

• Tommie12
Vermits iBood voorlopig niet levert heb ik wat tijd om alternatieven te bekijken.
Als ik iets beter vind, dan annuleer ik.

Ik wil in elk geval de mogelijkheid hebben om Netflix in 4K te zien, en het scherm mag niet groter zijn dan 50'.
Verdere eisen: stabiele software, gebruiksvriendelijk, goed beeld.
Minimum equivalent aan de 600 Hz die deze Philips heeft.

Is de LG49UB830V een goed alternatief?

[Voor 90% gewijzigd door Tommie12 op 06-01-2015 09:38]

• Dimens
Tommie12 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:38:
Vermits iBood voorlopig niet levert heb ik wat tijd om alternatieven te bekijken.
Als ik iets beter vind, dan annuleer ik.

Ik wil in elk geval de mogelijkheid hebben om Netflix in 4K te zien, en het scherm mag niet groter zijn dan 50'.
Verdere eisen: stabiele software, gebruiksvriendelijk, goed beeld.
Minimum equivalent aan de 600 Hz die deze Philips heeft.
Die zogenaamde "600Hz" is niets meer dan pure marketing. In werkelijkheid hebben dit soort goedkope modellen slechts een 50Hz paneel wat dus het onderste uit de kan is.

Hierdoor is de prijs van dit soort modellen eigenlijk al niet te rechtvaardigen maar heb je eveneens ook al geen profijt van het 4K-paneel van deze televisies. Door de lage refreshrate zal het beeld bij iedere beweging een grote waas worden als effect van LCD Motion Blur.

Een beetje goede Full HD televisie met een 100Hz paneel zal over het algemeen een betere scherpte opleveren dan deze goedkope 4K-televisies.

• Tweaker Sebas
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-10-2017
Dimens schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:49:
[...]

Die zogenaamde "600Hz" is niets meer dan pure marketing. In werkelijkheid hebben dit soort goedkope modellen slechts een 50Hz paneel wat dus het onderste uit de kan is.

Hierdoor is de prijs van dit soort modellen eigenlijk al niet te rechtvaardigen maar heb je eveneens ook al geen profijt van het 4K-paneel van deze televisies. Door de lage refreshrate zal het beeld bij iedere beweging een grote waas worden als effect van LCD Motion Blur.

Een beetje goede Full HD televisie met een 100Hz paneel zal over het algemeen een betere scherpte opleveren dan deze goedkope 4K-televisies.
Bestaat er 100hz content dan? 8)7
Nederlandse televisie is 25FPS en films (behalve Hobbit HFR) zijn 24FPS.
Cameras zijn er al, nu content nog....

Gabe Newell: When they asked me what number I wanted for the car I asked for "3" and they said "nope." Irony.

• Dimens
Tweaker Sebas schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:12:
[...]

Bestaat er 100hz content dan? 8)7
Nederlandse televisie is 25FPS en films (behalve Hobbit HFR) zijn 24FPS.
Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Blijkbaar heb je het de vorige keer niet helemaal begrepen.

• Tweaker Sebas
Dimens schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:36:
[...]

Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Blijkbaar heb je het de vorige keer niet helemaal begrepen.
Nee jij begrijpt het niet.
Goedkope 4K televisies hebben gewoon een 60hz refreshrate:
pricewatch: LG 55UB850V Zwart
pricewatch: LG 42UB820V Zwart

Of zelfs 100hz:
pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart

Dit kan je altijd bevestigen door een PC op aan te sluiten...

[Voor 3% gewijzigd door Tweaker Sebas op 07-01-2015 19:55]

Gabe Newell: When they asked me what number I wanted for the car I asked for "3" and they said "nope." Irony.

• Dimens
Tweaker Sebas schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Nee jij begrijpt het niet.
Goedkope 4K televisies hebben gewoon een 60hz refreshrate:
pricewatch: LG 55UB850V Zwart
pricewatch: LG 42UB820V Zwart

Of zelfs 100hz:
pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart

Dit kan je altijd bevestigen door een PC op aan te sluiten...
Keer op keer dat bijdehante gedrag begint een beetje vervelend te worden. Je gaat er nu zelfs zelf mee de mist in.

Wanneer wij in Nederland spreken over de frequentie van een televisie, hebben wij het over stappen van 50Hz, 100Hz en 200Hz. De Tweakers Pricewatch is hier een goed voorbeeld van.

Alhoewel de paneelfrequenties van televisies in werkelijkheid in stappen van 60Hz, 120Hz en 240Hz gaan, worden deze frequenties in Nederland en ook in andere landen binnen Europa niet gebruikt. Dit heeft alles te maken met het feit dat wij in Europa het signaal voor televisie ontvangen op 50Hz waarmee de televisie dus niet de stappen gebruikt van 60Hz maar van 50Hz, afhankelijk van de maximale paneelfrequentie. Het is dus meer dan logisch dat Nederlanders de stappen van 50Hz gebruiken en niet van 60Hz.

Maar aangezien jij het nogal nodig blijkt te vinden om bijdehand te doen, is het misschien wel toepasselijk om jou op je plaatst te zetten. De LG 40UB800V zou namelijk geen 100Hz paneel hebben, maar een 120Hz paneel zoals tegenwoordig gewoon is bij televisies.

Als de televisie al een 120Hz paneel heeft. Volgens bronnen is de LG 40UB800V namelijk eveneens niet in staat om tijdens bewegingen de scherpte te behouden en presteert daarmee slechter dan vrijwel ieder 100Hz Full HD paneel.

Waarschijnlijk betreft ook dit paneel 60Hz met het welbekende Black Frame Insertion waardoor het pseudo 120Hz-paneel ontstaat. Iets wat LG wel vaker doet.

Doe in het vervolg dus even wat research voordat je de wijsneus probeert uit te hangen.

• Tweaker Sebas
Dimens schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:14:
[...]

Keer op keer dat bijdehante gedrag begint een beetje vervelend te worden. Je gaat er nu zelfs zelf mee de mist in.

Wanneer wij in Nederland spreken over de frequentie van een televisie, hebben wij het over stappen van 50Hz, 100Hz en 200Hz. De Tweakers Pricewatch is hier een goed voorbeeld van.

Alhoewel de paneelfrequenties van televisies in werkelijkheid in stappen van 60Hz, 120Hz en 240Hz gaan, worden deze frequenties in Nederland en ook in andere landen binnen Europa niet gebruikt. Dit heeft alles te maken met het feit dat wij in Europa het signaal voor televisie ontvangen op 50Hz waarmee de televisie dus niet de stappen gebruikt van 60Hz maar van 50Hz, afhankelijk van de maximale paneelfrequentie. Het is dus meer dan logisch dat Nederlanders de stappen van 50Hz gebruiken en niet van 60Hz.

Maar aangezien jij het nogal nodig blijkt te vinden om bijdehand te doen, is het misschien wel toepasselijk om jou op je plaatst te zetten. De LG 40UB800V zou namelijk geen 100Hz paneel hebben, maar een 120Hz paneel zoals tegenwoordig gewoon is bij televisies.

Als de televisie al een 120Hz paneel heeft. Volgens bronnen is de LG 40UB800V namelijk eveneens niet in staat om tijdens bewegingen de scherpte te behouden en presteert daarmee slechter dan vrijwel ieder 100Hz Full HD paneel.

Waarschijnlijk betreft ook dit paneel 60Hz met het welbekende Black Frame Insertion waardoor het pseudo 120Hz-paneel ontstaat. Iets wat LG wel vaker doet.

Doe in het vervolg dus even wat research voordat je de wijsneus probeert uit te hangen.
Ja maar hij is dus WEL in staat om bijvoorbeeld 1080P 60FPS videos van bijvoorbeeld YouTube af te spelen. Als hij "maar" 50hz was zou dat niet kunnen.

• Dimens
Tweaker Sebas schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:20:
[...]

Ja maar hij is dus WEL in staat om bijvoorbeeld 1080P 60FPS videos van bijvoorbeeld YouTube af te spelen. Als hij "maar" 50hz was zou dat niet kunnen.
Wat zeg ik nou net?

Alhoewel de paneelfrequenties van televisies in werkelijkheid in stappen van 60Hz, 120Hz en 240Hz gaan, worden deze frequenties in Nederland en ook in andere landen binnen Europa niet gebruikt. Dit heeft alles te maken met het feit dat wij in Europa het signaal voor televisie ontvangen op 50Hz waarmee de televisie dus niet de stappen gebruikt van 60Hz maar van 50Hz, afhankelijk van de maximale paneelfrequentie.

Er staat letterlijk dat het paneel in werkelijkheid wel 60Hz, 120Hz of 240Hz is maar dat dit niet opgaat voor ons Nederlanders omdat er in Nederland een 50Hz signaal is.

Dat er ook bronnen zijn met een hogere frequentie is verder irrelevant aan deze discussie en al zou het relevant zijn, heb ik jou daar ook al het antwoord op gegeven in een eerdere post:
Dimens schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:43:
[...]

Wanneer je een PC aansluit en hier content met 60 FPS afspeelt, zal de televisie effectief werken op 60Hz en dus ook 60 beelden vertonen.
Nogmaals: Doe in het vervolg dus even wat research voordat je de wijsneus probeert uit te hangen.

• Tweaker Sebas
Dimens schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:44:
[...]
Dat er ook bronnen zijn met een hogere frequentie is verder irrelevant aan deze discussie en al zou het relevant zijn, heb ik jou daar ook al het antwoord op gegeven in een eerdere post:

[...]

Nogmaals: Doe in het vervolg dus even wat research voordat je de wijsneus probeert uit te hangen.
Dus mensen kopen een 4K tv om "normale 1080i 25FPS" tv te kijken |:(
Volgens mij is titel van topic "Netflix 4K' en niet "NOS JOURNAAL 4K"

Bijna elke DSLR kan nu 1080P 60FPS shooten en van NPO verwacht ik minstens 4K 60FPS.

Crysis 3 4K 60FPS:
http://www.mediafire.com/...33axsp4/Crysis4K60FPS.mp4

[Voor 26% gewijzigd door Tweaker Sebas op 07-01-2015 22:02]

• Dimens
Tweaker Sebas schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:50:
[...]

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Dus mensen kopen een 4K tv om "normale 1080i 25FPS" tv te kijken |:(
Volgens mij is titel van topic "Netflix 4K' en niet "NOS JOURNAAL 4K"

Bijna elke DLSR kan nu 1080P 60FPS shooten en van NPO verwacht ik minstens 4K 60FPS.
Je bent momenteel wel heel erg achterlijk aan het doen. Naast het feit dat je werkelijk geen idee hebt wat je zegt, probeer je ook nog eens de wijsneus uit te hangen met onzinnige en verkeerde beweringen.

Ten eerste is ons signaal niet 1080/25i (1080i 25FPS zoals jij het noemt) maar 1080/50i.

Ten tweede is er geen content beschikbaar op Netflix wat zowel de 4K-resolutie heeft als een Frame Rate van 60 Frame Per Second.

Het is klikklare onzin wat je allemaal verkondigd. Daar kun je beter mee stoppen want je vervuild er enkel een topic mee. Houdt het bij PC-hardware en laat televisies links liggen. Het is een compleet andere wereld dan jij denkt dat het is.

• Tweaker Sebas
Dimens schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:12:
[...]

Je bent momenteel wel heel erg achterlijk aan het doen. Naast het feit dat je werkelijk geen idee hebt wat je zegt, probeer je ook nog eens de wijsneus uit te hangen met onzinnige en verkeerde beweringen.

Ten eerste is ons signaal niet 1080/25i (1080i 25FPS zoals jij het noemt) maar 1080/50i.

Ten tweede is er geen content beschikbaar op Netflix wat zowel de 4K-resolutie heeft als een Frame Rate van 60 Frame Per Second.

Het is klikklare onzin wat je allemaal verkondigd. Daar kun je beter mee stoppen want je vervuild er enkel een topic mee. Houdt het bij PC-hardware en laat televisies links liggen. Het is een compleet andere wereld dan jij denkt dat het is.
Tja iedereen weet dat de nederlandse televisie ERG achterloopt. Zo is de Japanse Publieke Omroep al bezig met 8K 120hz . Ze hebben nu al zelfs een camera _/-\o_
http://youtu.be/3l0lvwGZFR4?t=5m38s

[Voor 5% gewijzigd door Tweaker Sebas op 07-01-2015 22:25]

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Beste mensen, laten we het on-topic houden. Het onderwerp "Philips PUS7909 en Netflix in 4K" is wel erg ver uit beeld geraakt door de discussie over frame rates.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• RJ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 21:30
Heeft iemand de 49PUS7909 en hoe bevalt deze? Ik zou deze dan willen in combinatie met de externe UHDdecoder.

Geniet maar tweak met mate

• Tommie12
Met een beetje geluk heb ik die binnen een week hier staan, tenminste als iBood deze keer zijn belofte houdt.

• Tweaker Sebas
Tommie12 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:48:
Met een beetje geluk heb ik die binnen een week hier staan, tenminste als iBood deze keer zijn belofte houdt.
En? Heb nu hier een pricewatch: LG 55UB850V Zwart staan die kan wel Netflix 4K.

Die Phillips is ook best wel nice door ambilight en Android TV, maar LG vetrouw ik net ietsje meer O+

• Tommie12
Ik ben best tevreden over die Philips.

Beeldkwaliteit met ambi vind ik echtg super!
Alleen, er is dus geen 4k materiaal te vinden.
Ik heb ergens een demo van LG kunnen downloaden, en op een stick gezet, maar blijkbaar is dat dan onleesbaar.... Moet ik nog eens wat op zoeken.

Verder moet je speciale software gebruiken om films van je computer af te spelen. Dat krijgt de TV zelf niet voor mekaar.

• Tweaker Sebas
Tommie12 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:34:
Ik ben best tevreden over die Philips.

Beeldkwaliteit met ambi vind ik echtg super!
Alleen, er is dus geen 4k materiaal te vinden.
Ik heb ergens een demo van LG kunnen downloaden, en op een stick gezet, maar blijkbaar is dat dan onleesbaar.... Moet ik nog eens wat op zoeken.

Verder moet je speciale software gebruiken om films van je computer af te spelen. Dat krijgt de TV zelf niet voor mekaar.
Hier met de LG geen probleem kan zelfs 3840x2160 60FPS afspelen.
En je moet gewoon goed zoeken: http://demo-uhd3d.com/

Mijn grootste nadeel aan al deze 4K televisies is dat ze niet kunnen downscalen, dus een video van 4096X2160 of hoger willen ze niet doen!

Je moet ze of converten of je moet ze afspelen via een PC.

[Voor 13% gewijzigd door Tweaker Sebas op 08-02-2015 16:26]

• Tommie12
Het is toch wel helemaal fout gelopen met deze TV.

Na de update van November werd hij helemaal onstabiel.
Regelmatig freezen, niet opstarten, geluidsproblemen etc.

TV is dus retour gegaan, en na 8 weken is men tot de conclusie gekomen dat deze TV onherstelbaar is.

Ik zal mijn geld terug krijgen, en dan zal het nooit meer Philips worden.
De beloftes die ze maken en niet nakomen ben ik zat.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee