Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

We zijn al tijdje op zoek naar een nieuwe UHD TV (hij MOET HDMI 2.0 hebben voor 60hz gamen).

Momenteel hebben we de pricewatch: Samsung UE46D8000YS.Het was een zeer high-end model in 2011, met een nieuwprijs van 1999€ (1500 na btw-korting+cashbackactie). Deze staat nu op Marktplaats voor 700.

Ik heb veel research gedaan en ik ben uitgekomen op 2 keuzes:

pricewatch: LG 55UB820V Zwart

pricewatch: LG 55UB850V Zwart

Wat is het verschil precies tussen die 2 :?

Blijkbaar wordt er in de VS andere namen gebruikt namelijk:

UB820V= UB8200 = 57ms lagg
UB850V= UB8500 = 64ms lagg

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:D zoveel research blijkbaar ook weer niet dan ;)? Kan je op de LG site geen vergelijking naast elkaar doen? (overigens had ik pas deze precieze vraag beantwoord LG 49UB850V of -820V?)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 28-12-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:34:
:D zoveel research blijkbaar ook weer niet dan ;)? Kan je op de LG site geen vergelijking naast elkaar doen? (overigens had ik pas deze precieze vraag beantwoord LG 49UB850V of -820V?)
Dankje!

Het is of nu de 850V kopen of wachten tot nieuwe 4K tv's van 2015...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10-2023
Dimens schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:22:
[...]

Misschien had je toch even het artikel over LCD en frequenties moeten lezen want je zet jezelf nu behoorlijk voor schut. Zeker met die laatste zin.
Heb je deels gelijk mee. Had stukje inderdaad nog niet gelezen, maar nu wel :P
Flikkering heb je met lcd inderdaad niet meer, laten mijn ogen me gelukkig toch niet in de steek. Maar v.w.b. beeldfouten bij hogere hertz heb ik wel degelijk een punt volgens mij, ook na het lezen van het item... Ondertussen mij wat meer verdiept en komt het voor mij neer op de vraag of ik een 50hz scherm goed genoeg vind of dat de 100hz echt zo veel beter, plezieriger, mooier, etc. zijn bij dagelijks TV-gebruik. Ik ben benieuwd... De review hieronder van Kecin betreft het een FHD van LG met een 50 hertz scherm en ik zie bijzonder weinig klachten over de beeldkwaliteit.... Ben ik erg raar als ik er van uit ga dat de 850v minimaal dezelfde beeldkwaliteit levert?
Daar tegenover staat dat de 850V een aantal interessante extra's heeft die het in zijn range goede prijs vs kwaliteit geeft. Voornamelijk de decoder, USB3 en HDMI 2.0 geven genoeg mogelijkheden om in de komende 5 jaar van een verbeterende beeldkwaliteit te kunnen genieten. Misschien niet altijd full native 4K, maar zeker wel beter dan FHD. Ik heb veel buitenlandse sites gelezen en ben er van overtuigd dat dit niet zomaar 'nutteloze' standaarden zijn die geen mogelijkheden bieden.
De Panasonic wil ik trouwens ook niet helemaal uitsluiten, ik moet echter nog wat meer info lezen over VA vs IPS. Met name de kijkhoek is belangrijk bij VA, en aangezien ik een huissituatie heb met verschillende kijkhoeken is het erg belangrijk om te weten wat de max. acceptabele kijkhoek van dit VA-paneel is.

Maar alles valt en staat bij 'de test' in de winkel. Ik ga mijn TV niet bij een MM oid kopen, maar bij een winkel waar men wel echt verstand van TV's heeft. Ik zal zowel in de budget 4K range gaan kijken naar LG 850V en Panasonic, en in de mid-range FHD naar LG, Samsung6410 of SonyW8. Ik wacht tot ik bij de diverse modellen de prijzen zie die ik er voor over heb en dan gaan we het zien in de winkel. Bij deze winkel heb ik ook mijn huidige TV gekocht en heb nooit spijt gehad van mijn keuze. Ze hielpen me zelfs aan een model uit de juiste serie, was iets met S/N geloof ik, omdat er verschillen zaten tussen de panelen. Ergens vertrouw ik ze dus wel :+ , we gaan het binnenkort meemaken. Mijn vrouw is oudjaarsdag ook vrij en het is 20 min rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:44:
[...]

Heb je deels gelijk mee. Had stukje inderdaad nog niet gelezen, maar nu wel :P
Flikkering heb je met lcd inderdaad niet meer, laten mijn ogen me gelukkig toch niet in de steek. Maar v.w.b. beeldfouten bij hogere hertz heb ik wel degelijk een punt volgens mij, ook na het lezen van het item... Ondertussen mij wat meer verdiept en komt het voor mij neer op de vraag of ik een 50hz scherm goed genoeg vind of dat de 100hz echt zo veel beter, plezieriger, mooier, etc. zijn bij dagelijks TV-gebruik. Ik ben benieuwd... De review hieronder van Kecin betreft het een FHD van LG met een 50 hertz scherm en ik zie bijzonder weinig klachten over de beeldkwaliteit.... Ben ik erg raar als ik er van uit ga dat de 850v minimaal dezelfde beeldkwaliteit levert?
Daar tegenover staat dat de 850V een aantal interessante extra's heeft die het in zijn range goede prijs vs kwaliteit geeft. Voornamelijk de decoder, USB3 en HDMI 2.0 geven genoeg mogelijkheden om in de komende 5 jaar van een verbeterende beeldkwaliteit te kunnen genieten. Misschien niet altijd full native 4K, maar zeker wel beter dan FHD. Ik heb veel buitenlandse sites gelezen en ben er van overtuigd dat dit niet zomaar 'nutteloze' standaarden zijn die geen mogelijkheden bieden.
De Panasonic wil ik trouwens ook niet helemaal uitsluiten, ik moet echter nog wat meer info lezen over VA vs IPS. Met name de kijkhoek is belangrijk bij VA, en aangezien ik een huissituatie heb met verschillende kijkhoeken is het erg belangrijk om te weten wat de max. acceptabele kijkhoek van dit VA-paneel is.

Maar alles valt en staat bij 'de test' in de winkel. Ik ga mijn TV niet bij een MM oid kopen, maar bij een winkel waar men wel echt verstand van TV's heeft. Ik zal zowel in de budget 4K range gaan kijken naar LG 850V en Panasonic, en in de mid-range FHD naar LG, Samsung6410 of SonyW8. Ik wacht tot ik bij de diverse modellen de prijzen zie die ik er voor over heb en dan gaan we het zien in de winkel. Bij deze winkel heb ik ook mijn huidige TV gekocht en heb nooit spijt gehad van mijn keuze. Ze hielpen me zelfs aan een model uit de juiste serie, was iets met S/N geloof ik, omdat er verschillen zaten tussen de panelen. Ergens vertrouw ik ze dus wel :+ , we gaan het binnenkort meemaken. Mijn vrouw is oudjaarsdag ook vrij en het is 20 min rijden...
Hou ons (vooral mij) op de hoogte :P! Ik denk dat ik ook de 850V ga kopen. Dat idee met usb stick is erg goed, ik zal wat 4K 60FPS footage meenemen op een usb-stick...

Ik zie het al voor me, paar rode mannetjes van Media Markt naar ons toe rennen en zeggen: Niet aankomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Wacht dan even tot in januari, dan zijn de prijzen gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Kerstavond van me lieve vriendinnetje de LG 49"UB850V gekregen

Wat ben ik hier blij mee zeg :) had nog een 32"samsung HD Ready tv ;p dus dan ben je met alles op de huidige markt wel blij haha maar alsnog.
Ben ook super goed te spreken over WebOS van LG , het werkt soepel en snel en is imo zeer gebruiksvriendelijk.

Over het beeld zelf ben ik ook zeer te spreken alleen heb nog geen tijd genomen om 4K beelden te bekijken, wat ik lees in reviews is dat veel mensen zeggen dat 49" eigenlijk te klein is voor 4K om het verschil te zien met gewoon HD, ben benieuwd.

Mijn kerst kon in ieder geval niet meer stuk

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Leuk vriendinnetje! Deed die van mij dat maar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:44:
Lb 670 is honderd procent ips paneel wil je het zeker weten ga bij winkel langs en tik er tegen aan
Nog wat verder gegraven en wat interessants tegengekomen :) . Uit de code achter de modelnaam kan je de fabrikant van het paneel afleiden (toevallig stond er een plaatje van die van de 39LB650V op internet:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/zw179h.jpg

Nu gaat het om de 4e letter van achter bij '39LB650V - ZN.BEEDLJP'

De niet LG panelen in het lijstje zijn:
  • H - CHI MEI Innolux (IPS)
  • J - CHI MEI Innolux (S-MVA)
  • D - AU OPTRONICS CORP. (A-MVA)
  • T - AU OPTRONICS CORP. (A-MVA)
  • M - SHARP CORPORATION (MVA) of HEESUNG ELECTRONICS LTD. Heesung Electronics LTD.
  • S - SHARP CORPORATION (MVA)
  • G - CHI MEI Innolux. (TN)
En dat komt mooi overeen met de info dat het paneel in de 39LB650V een soortgelijke is als in de Sony 42W8 8) .

ZN.BEEDLJP - de 'EE' staat hier voor de distributie regio, en EE staat voor Eastern Europe wat ook weer mooi overeenkomt aangezien ik het plaatje van een Hongaarse site geplukt heb ...

Ook maar eens de 50LB670V opgezocht en OLX uit Hongarije Polen brings it :D (OLX is blijkbaar een oost-europese marktplaats-achtige site)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/qx4gvo.jpg

4e letter is W en zou gewoon van LG moeten zijn, komt eigenlijk ook overeen met de info over de panelen maar dan kom je af en toe weer eens een vage review tegen die anders claimt.
:+ edit: maar ik zie dat ik de 50LB650V had moeten opzoeken :F (wat betreft VA paneel)

[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 29-12-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Hier zou dan dus gewoon een LG paneel in moeten zitten:

LG

Of ik er alleen zo blij mee moet zijn is een 2e. Al moet ik zeggen dat er ook niet heel ontevreden over ben. Alleen het DSE op deze TV is echt drama...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zou idd gewoon een LG IPS moeten zijn ja, daar koopt de meerderheid het ook voor, toch? :D
LB670 en 730 hebben dezelfde panelen, 50LB650V zou ook een LG IPS moeten zijn alleen zagen we dat er op de Spaanse LG site stond dat er een VA in zou kunnen zitten. Voor de 39" klopt het iig ...

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 29-12-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:35

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik zie dat ik de 50LB650V had moeten opzoeken :F (wat betreft VA paneel)
Ik heb een 47 inch LB650 en dat is dus een LG IPS scherm. (code BEEWLJG).

De TV staat bij mij op een LG LAP341 soundplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:48:
[...]

Ik heb een 47 inch LB650 en dat is dus een LG IPS scherm. (code BEEWLJG).

De TV staat bij mij op een LG LAP341 soundplate.
:) Ja de 47" is zo goed als zeker altijd een IPS, de 42 had nog kunnen verschillen maar zou voor de LB650 ook een IPS moeten zijn (waarom zouden ze die ook inkopen als ze die maat zelf produceren; al maken ze ook de 50" blijkbaar dus het is waarschijnlijker dat die ook gewoon een IPS is)

Kom net wat interessants tegen overigens: een 40UB800V (4K) review

Deze heeft blijkbaar een VA paneel soortgelijk wellicht aan de AX630 van Panasonic ...

Hierop klopt de spaanse LG site iig wel weer: http://www.lg.com/es/television/lg-40UB800V (las in de comments dat anderstalige LG sites het over een IPS hadden, zie kenmerken)

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 30-12-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:32:
Zou idd gewoon een LG IPS moeten zijn ja, daar koopt de meerderheid het ook voor, toch? :D
LB670 en 730 hebben dezelfde panelen, 50LB650V zou ook een LG IPS moeten zijn alleen zagen we dat er op de Spaanse LG site stond dat er een VA in zou kunnen zitten. Voor de 39" klopt het iig ...
De 39LB650V heeft, volgens de CB-TV test, een beperkte kijkhoek. Geen IPS panel inderdaad zoals LG-NL op de website beweert. LG doet kennelijk vrolijk mee met de panel switching praktijken (panel lottery).

Samsung doet dat blijkbaar nog steeds, zoals uit deze actuele customer review (Amazon) blijkt. Sony daarentegen heeft beloofd: No More TV Panel Switching From 2012!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Wellicht dat de volgende generatie LG OLED TV's een betere review oplevert dan van de EA980V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
wsmaal schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:12:
[...]

De 39LB650V heeft, volgens de CB-TV test, een beperkte kijkhoek. Geen IPS panel inderdaad zoals LG-NL op de website beweert. LG doet kennelijk vrolijk mee met de panel switching praktijken (panel lottery).

Samsung doet dat blijkbaar nog steeds, zoals uit deze actuele customer review (Amazon) blijkt. Sony daarentegen heeft beloofd: No More TV Panel Switching From 2012!!
En de 50LB650V (contrastratio en kijkhoek)? Van de 39" had ik het al eens opgezocht ja, contrastratio is stukken hoger dan de 42".
Van panel lottery zou ik nou ook weer niet willen spreken bij LG, gaat om specifieke maten met één enkel type paneel (maar het zou ze wel sieren om de correcte info op de site te zetten zoals bij de spaanse; aan de andere kant: verborgen juweeltjes :*) .

Samsung propt idd nog steeds van verschillende fabrikanten panelen in dezelfde maat in hun toestellen, bij de 55HU7500 van Samsung, AUO en Innolux bijv. O-)

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 31-12-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:19:
[...]

En de 50LB650V (contrastratio en kijkhoek)?
Volgens de CB is de kijkhoek eveneens niet groot. Kijkhoek waarbij het contrast met 50% is afgenomen is 32 graden. Contrastratio is aanzienlijk minder (780:1) dan van de 39LB650V (2080:1). 42" is 854:1
Samsung propt idd nog steeds van verschillende fabrikanten panelen in dezelfde maat in hun toestellen, bij de 55HU7500 van Samsung, AUO en Innolux bijv. O-)
De H7000 wordt, naar het schijnt, wel met de Samsung panel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H7000 wordt niet meer gemaakt en lg maakt geen 39 panelen dus drm ook geen ips
Ben benieuwd of lg 7 en 8 serie van dit jaar update krijgen naar webos 2.0 zou erg goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

ik heb hier de LG 47LB630V en heb met kerst de magic remote gekregen.
Werkt allemaal goed, maar ik krijg de radio niet gevonden.

Weet iemand hoe ik met de remote naar de digitale radio kan switchen?
Er zit een CI+ module van ziggo in en gebruik de radio functie best vaak.
Op de mee geleverde AB zit gewoon de switch knop TV / Radio.

En is het eventueel ook mogelijk om zelf snelkoppelingen aan het menu toe te voegen?
Zoals bv de "scherm uit" functie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
wsmaal schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:31:
[...]

Volgens de CB is de kijkhoek eveneens niet groot. Kijkhoek waarbij het contrast met 50% is afgenomen is 32 graden. Contrastratio is aanzienlijk minder (780:1) dan van de 39LB650V (2080:1). 42" is 854:1

[...]

De H7000 wordt, naar het schijnt, wel met de Samsung panel geleverd.
Ja de contrastratios bij CB leveren wel eens vreemde waarden op, ook bij Sony tv's waarvan ik het gezien heb met gewoon een VA die nog slechter scoren dan IPS modellen. Misschien moeten we meer waarde aan de kijkhoek geven bij twijfelgevallen.

H7000 is idd gewoon Samsung all the way; op zich valt het dit jaar nog wel mee, zeker in de 5000 serie, dat de HU7500 drie verschillende gebruikte in dezelfde maat was dan ook een verrassing. Voor bepaalde maten in andere series gebruiken ze ook nog andere fabrikanten en bij andere maten misschien nog incidenteel als ze een tekort aan eigen panelen hebben (oid of misschien voordeliger kunnen inkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi

heb nu al 4 jaar een mooi LC 50PK550 en zit al lang tijd aan denken maar wil nu new en groter tv kopen om dat toch 4.5 meter van af zit alleen welken kan nu besten pakken volgens jullie gaat om dezen 2

LG 60PB560V
pricewatch: LG 60PB560V Zwart

LG 60LB561V Zwart
pricewatch: LG 60LB561V Zwart

ik zelf zit aan LG 60LB561V denken laag stroom verbruik 85watt en als mee zit wil ik hem morgen bestellen

dus vraag maar hier kom zelf niet helen maal uit beetje laat maar toch

vast bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Motaro op 01-01-2015 20:04 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motaro schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:13:
hoi

heb nu al 4 jaar een mooi LC 50PK550 en zit al lang tijd aan denken maar wil nu new en groter tv kopen om dat toch 4.5 meter van af zit alleen welken kan nu besten pakken volgens jullie gaat om dezen 2

LG 60PB560V

LG 60LB561V Zwart

ik zelf zit aan LG 60LB561V denken laag stroom verbruik 85watt en als mee zit wil ik hem morgen bestellen

Ewwww, 60 inch en geen 4K :X

Deze al gezien: pricewatch: LG 55UB820V Zwart ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
Wat ben jij aan het doen? Misschien moet je even rustig inlezen voordat je "advies" gaat geven over zaken waar je duidelijk niet veel van weet.
Motaro schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:13:
hoi

LG 60PB560V

LG 60LB561V Zwart

Belangrijk verschil tussen de 2, is dat de een LCD is de andere een Plasma, er is laatst nog een leuk artikeltje geweest op tweakers over plasma vs lcd, eigenlijk kan je daaruit opmaken dat mits je niet gevoelig bent voor phosphor trails etc, plasma vaak de superieure techniek is (als je niet kijkt naar stroom verbruik.)

Het is lastig om advies te geven als we niet precies weten wat je het belangrijkste vind van een tv.
Verder zijn van beide tv's nog geen echte serieuze reviews wat het lastig maakt een echte vergelijking te doen, tenzij hier mensen zitten die kennis hebben van de tv's.

Voordat je een van de tv's aanschaft ga even kijken wat jou persoonlijke voorkeuren zijn, welk prijs segment welke alternatieven en waar je eventueel reviews van kan vinden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

hoi

hij zal 80% van tijd gebruikt voor games en Blu ray films en bij dat wil ik mooist beeld en 20% TV

heb nu in gesteld dat bij games en films beeld op 100% staat ( 180 watt ) en bij TV hij aan past hoe veel licht in kamer is dan loopt stroom verbruik terug van 100% naar 65%

4K TV heb niet naar zit kijken wand alles wat ik doe is in 1080P en prijs is ook te veel wil niet over 900euro gaan

[ Voor 70% gewijzigd door Motaro op 02-01-2015 00:08 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Motaro schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:45:
hoi

hij zal 80% van tijd gebruikt voor games en Blu ray films en bij dat wil ik mooist beeld en 20% TV

heb nu in gesteld dat bij games en films beeld op 100% staat ( 180 watt ) en bij TV hij aan past hoe veel licht in kamer is dan loopt stroom verbruik terug van 100% naar 65%

4K TV heb niet naar zit kijken wand alles wat ik doe is in 1080P en prijs is ook te veel wil niet over 900euro gaan
Kijk even rond, ik weet niet zeker of je bij LG het meeste waar voor je geld gaat krijgen. Plasma tv's zijn in het algemeen beter voor games gezien hun lage input lag. Echter zoals ik zal zei is mij niet bekend of dat ook het geval is bij de PB560V, maar de kans is aanwezig. Wel moet je rekening houden dat als jij in die prijsklasse een tv van 60 inch aanschaft dat het wel lastiger is om een degelijk model te krijgen.

Voor de voorkeuren die jij hebt zou ik even goed die PB bekijken, maar wat ik sterker aanraad is om even naar goede reviews te kijken van 60 inch tv's in die prijsklasse, dan heb je een duidelijk overzicht van wat je kan verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Kijk even rond, ik weet niet zeker of je bij LG het meeste waar voor je geld gaat krijgen. Plasma tv's zijn in het algemeen beter voor games gezien hun lage input lag. Echter zoals ik zal zei is mij niet bekend of dat ook het geval is bij de PB560V, maar de kans is aanwezig. Wel moet je rekening houden dat als jij in die prijsklasse een tv van 60 inch aanschaft dat het wel lastiger is om een degelijk model te krijgen.

Voor de voorkeuren die jij hebt zou ik even goed die PB bekijken, maar wat ik sterker aanraad is om even naar goede reviews te kijken van 60 inch tv's in die prijsklasse, dan heb je een duidelijk overzicht van wat je kan verwachten!
Of dit kan ook pricewatch: Epson EH-TW3200 LW :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

oke bedankt Jasper 99 heb nu LG 50PK550 was in 2010 742 euro en heb nooit spijt van gehad daarom zat nu ook weer te kijken naar zelfde prijs klassen

ik wil geen beamer is mooi maar nee dankje

volgde week vrijdag zal knoop door haken

[ Voor 60% gewijzigd door Motaro op 02-01-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pricewatch: LG 55UB820V Zwart gaat hard, weer 40€ gedaald in prijs... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:42:
H7000 wordt niet meer gemaakt en lg maakt geen 39 panelen dus drm ook geen ips
Ben benieuwd of lg 7 en 8 serie van dit jaar update krijgen naar webos 2.0 zou erg goed zijn
Niet geheel onverwacht:
LG confirm that webOS 2.0 Smart TV will only be available on new 2015 models. It will not be available to existing webOS TVs as an update.
https://twitter.com/AVForums/status/550997668567461888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 17:09
Had ook al zo'n vermoeden, maar toch zeer teleurstellend van LG om dit te doen.

Tevredenheid/vertrouwen in LG is weer tikkie lager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Wat HelleNNNewan al zei op webosnattion http://forums.webosnation...mpatible.html#post3431649
Hey @LGUS and LGBeanBird why would I buy another LG TV again if u won't support the one I have with updated sftware like webOS 2.0 #lgwebos
@LGUS and LGBeanBird - if you won't update 1st gen webOS TV's to webOS 2.0 I won't waste my $ on another LG TV. #lgwebos #losingcustomers
Tweeten -- 8)7 hopen dat het helpt.. ze hebben immers we; 5 miljoen! webos tv's verkocht in 2014..

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Beninho schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:53:
Wat HelleNNNewan al zei op webosnattion http://forums.webosnation...mpatible.html#post3431649

[...]

[...]

Tweeten -- 8)7 hopen dat het helpt.. ze hebben immers we; 5 miljoen! webos tv's verkocht in 2014..
Dat geldt overigens ook voor alle andere merken. Mede hierom is SmartTV totaal niet "smart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve WebOS wat zullen de 2015 UHD TV's nieuws hebben?

Ik twijfel of ik nu wel of niet voor de pricewatch: LG 55UB820V Zwart moet gaan.
Bij release zullen de tv's sowieso startprijs van 1999€ hebben en dalen tot onder 1000€ zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Savagegek schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:15:
[...]
Had ook al zo'n vermoeden, maar toch zeer teleurstellend van LG om dit te doen.

Tevredenheid/vertrouwen in LG is weer tikkie lager..
Er zijn toch heel wat updates geweest voor WebOS op de huidige lijn van 2014 televisies.
Dat heeft met name de performance al fors verbetert.
Dat was al meer denk ik dan de meeste merken aan updates doen.
Dus zo teleurgesteld hoeven mensen nou ook weer niet te wezen.

Het ligt ook voor de hand dat WebOS 2 voor andere nieuwere hardware is ontwikkeld en dan is het lastig terugpoorten en zou je bijvoorbeeld een relevante feature (bv snel opstarten) toch niet kunnen terugpoorten zonder die nieuwe hardware.

Ik zou al tevreden zijn als ze nog wel wat losse elementen die op beide WebOs versies hetzelfde werken zouden updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:52:
[...]

Er zijn toch heel wat updates geweest voor WebOS op de huidige lijn van 2014 televisies.
Dat heeft met name de performance al fors verbetert.
Dat was al meer denk ik dan de meeste merken aan updates doen.
Dus zo teleurgesteld hoeven mensen nou ook weer niet te wezen.

Het ligt ook voor de hand dat WebOS 2 voor andere nieuwere hardware is ontwikkeld en dan is het lastig terugpoorten en zou je bijvoorbeeld een relevante feature (bv snel opstarten) toch niet kunnen terugpoorten zonder die nieuwe hardware.

Ik zou al tevreden zijn als ze nog wel wat losse elementen die op beide WebOs versies hetzelfde werken zouden updaten.
En daar vermoed ik dus dat het dan fout zal gaan,
aangezien ze naar een geheel nieuwe versie overgaan WebOS 2.0.
Zal de ontwikkeling voor WebOS "1.0" (de oude) minder hard meer vooruit gaan..

Zodra op zowel de oude als nieuwe generatie 2.0 draait, zal alles tegelijkertijd verder ontwikkeld worden.

En ja natuurlijk, logisch dat er dan een limiet ingezet word dat bepaalde functies alleen op de 2015 line up beschikbaar zijn, maar dan zou nog wel gewoon 2.0 op de 2014 line up gelanceerd kunnen worden.
Qua chips etc verwacht ik geen mega verschillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zag al wat modellen voorbijkomen voor 2015 en de 39" en 47" verdwijnen. 40" kwam erbij en 49" ... 40 zal wel iets ingekocht zijn dus misschien weer VA modellen, 49" zal wel de nieuwe LG maat worden.

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 06-01-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Lastige keuze, maar ik denk dat ik blijf bij UB950V, 65". En dan over 3 jaar als de prijzen gezakt zijn en ze weer een stuk verder zijn met OLED overstap naar een OLED TV. WebOS 1.0 kan dan (redelijk) traag zijn, maar dat zal wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heeft er iemand toevallig een LG 55UB850V staan? Volgens de spec-rijtjes die je overal ziet heeft deze maar 3 HDMI aansluitingen, maar als ik de handleiding bekijk en online filmpjes bekijk zie ik overal dat hij 4 HDMI's heeft. Wat is het nu, 3 of 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Roko schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:32:
Heeft er iemand toevallig een LG 55UB850V staan? Volgens de spec-rijtjes die je overal ziet heeft deze maar 3 HDMI aansluitingen, maar als ik de handleiding bekijk en online filmpjes bekijk zie ik overal dat hij 4 HDMI's heeft. Wat is het nu, 3 of 4?
Vermoed dat dit komt omdat er 1 HDMI 2.0 aansluiting,
en 3 HDMI 1.4a aansluitingen op zitten.

Totaal komt dus neer op 4,
waarvan elke zijn eigen functie heeft.
8bits kleuren, ARC, MHL etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@ Savagegek; Dank voor het meedenken, ik vermoede zelf ook wel zo iets, maar ik heb inmiddels ook antwoord van LG en die zeggen dat dit model toch 4 HDMI 2.0 aansluitingen heeft in plaats van 3 zoals de specs aangeven. Blijft allemaal heel verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat LG updates blijft leveren voor de aangekochte 49UB850V in 2014 zodat de tv sneller worden in zappen en in het laden van webOS.

Bedankt voor uw reactie.

De huidige UHD tv's zullen zeker in de toekomst ondersteund worden en worden voorzien van updates om eventuele toekomstige situaties het hoofd te bieden en om het gebruikersgemak van de tv's te garanderen.

Wij waarderen uw betrokkenheid met onze producten maar wij kunnen u simpelweg op dit moment nog geen informatie geven over de aard van deze updates in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Menno Prins
Customer Service Representative
LG Electronics Benelu

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 23:09
Ik heb de lg55ub850v, hij heeft inderdaad 4 hdmi poorten, waarvan 1 hdmi 2.0. Ook even over het webos 2.0, webos op deze tv werkt super, zeker na de laatste beta update 04.51.44. Enig nadeel is nog steeds de lg store in nederland, zet de tv maar eens op de uk, dan zie je wat er allemaal voor is.

[ Voor 25% gewijzigd door markcd op 08-01-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij hebt webos 2.0 op je ub 850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Dat vraag ik me ook af... pics or it didnt happen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcd
nee ik heb geen webos 2 op de tv, maar sinds de laatste firmware update is webos 1.0 een stuk sneller.
Ik snap gewoon niet dat veel mensen zich druk maken over geen upgrade naar 2.0. Ik vind webos 1.0 beter werken dan al die smart shit van de andere tv merken. Alles blijft lekker in de achtergrond draaien, werkt vlot, en alle uitzendingen apps rtlxl,npo en kijk(sbs,net5,ver) hbo,videoland en netflix etc zijn aanwezig. Ook de media speler is erg goed (mkv,m4v,3d hsbs en subs werken vanaf een nas en ext hd). opnemen van tv progs kan gewoon op een ntfs hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
markcd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:44:
nee ik heb geen webos 2 op de tv, maar sinds de laatste firmware update is webos 1.0 een stuk sneller.
Ik snap gewoon niet dat veel mensen zich druk maken over geen upgrade naar 2.0. Ik vind webos 1.0 beter werken dan al die smart shit van de andere tv merken. Alles blijft lekker in de achtergrond draaien, werkt vlot, en alle uitzendingen apps rtlxl,npo en kijk(sbs,net5,ver) hbo,videoland en netflix etc zijn aanwezig. Ook de media speler is erg goed (mkv,m4v,3d hsbs en subs werken vanaf een nas en ext hd). opnemen van tv progs kan gewoon op een ntfs hd.
Je wordt als klant gewoon zomaar aan de kant gezet met een tv die (in mijn geval) nog geen maand oud is. Logisch dat mensen zich daar druk om maken.

Als ze dit bij een smartphone of tablet zouden doen dan zou iedereen moord en brand schreeuwen. Terwijl een TV gemiddeld toch een stuk duurder is en langer mee moet dan een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcd
.GoO schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:48:
[...]

Je wordt als klant gewoon zomaar aan de kant gezet met een tv die (in mijn geval) nog geen maand oud is. Logisch dat mensen zich daar druk om maken.

Als ze dit bij een smartphone of tablet zouden doen dan zou iedereen moord en brand schreeuwen. Terwijl een TV gemiddeld toch een stuk duurder is en langer mee moet dan een smartphone.
Dit geld voor elk merk tv, philips naar android, sony naar android, samsung naar tizen en lg gewoon een upgrade naar webos 2, veel apps blijven gewoon backwards compattible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
markcd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:54:
[...]

Dit geld voor elk merk tv, philips naar android, sony naar android, samsung naar tizen en lg gewoon een upgrade naar webos 2, veel apps blijven gewoon backwards compattible.
Ja en zolang we dat als consument blijven accepteren zal het ook niet beter worden.

Veel apps blijven backwards compatible, wie zegt dat? Misschien dat over 6 maanden apps wel WebOS 2.0 vereisen. Daar zit je dan met je nutteloze Smart TV. Zal niet de eerste keer zijn dat een fabrikant zoiets flikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcd
.GoO schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:56:
[...]

Ja en zolang we dat als consument blijven accepteren zal het ook niet beter worden.

Veel apps blijven backwards compatible, wie zegt dat? Misschien dat over 6 maanden apps wel WebOS 2.0 vereisen. Daar zit je dan met je nutteloze Smart TV. Zal niet de eerste keer zijn dat een fabrikant zoiets flikt.
Daar ben ik niet bang voor, omdat ik tevreden ben met wat ik nu heb. alles werkt zoals ik t graag wil. Een tv die alles kan, zonder extra decoders, mediaspelers etc, alles lekker in de tv.
ps anders kun je niks meer kopen, de techniek gaat zo snel, dat er om de 6 maanden wel iets nieuws uit komt. Ik heb eerst de Apple TV 3, jarenlang gebruikt, omdat dit gewoon t beste werkte, maar nu staat de Apple TV te niksen omdat de tv nog beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
markcd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:13:
[...]

Daar ben ik niet bang voor, omdat ik tevreden ben met wat ik nu heb. alles werkt zoals ik t graag wil. Een tv die alles kan, zonder extra decoders, mediaspelers etc, alles lekker in de tv.
ps anders kun je niks meer kopen, de techniek gaat zo snel, dat er om de 6 maanden wel iets nieuws uit komt. Ik heb eerst de Apple TV 3, jarenlang gebruikt, omdat dit gewoon t beste werkte, maar nu staat de Apple TV te niksen omdat de tv nog beter werkt.
Software is juist eenvoudig te updaten. Ik ga er vanuit dat de 2014 modellen krachtig genoeg zijn om WebOS 2.0 te draaien. Om ze niet te upgraden is waarschijnlijk een pure commerciële reden en een middelvinger naar een paar miljoen klanten die in 2014 een LG televisie gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *

Je had deze tekst gisteren hier ook al gepost.

[ Voor 92% gewijzigd door S1NN3D op 09-01-2015 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
.GoO schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:16:
[...]

Software is juist eenvoudig te updaten. Ik ga er vanuit dat de 2014 modellen krachtig genoeg zijn om WebOS 2.0 te draaien. Om ze niet te upgraden is waarschijnlijk een pure commerciële reden en een middelvinger naar een paar miljoen klanten die in 2014 een LG televisie gekocht hebben.
dit artikel zegt dat er minimaal een quad/core televisie nodig is. Dus waarschijnlijk zijn er toch wel hardware verschillen waardoor het niet simpel software upgraden is.

http://www.trustedreviews...ging-webos-2-0-tvs-to-ces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
@.GoO ik heb zelf de 47LB730v, kan ik hier ook de laatste beta opzetten en zo ja, waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Weet iemand hoe het kan dat mijn LG UB850V UltraHD TV de 2.7k opnames van de GoPro niet afspeelt? Hij zegt dat het bestandsformaat niet wordt ondersteund. 1080p opnamen speelt hij wel af.

Terwijl volgens VLC zowel de 1080 als de hogere resolutie opnamen beiden de H264 codec gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Glenfiddich op 10-01-2015 14:15 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenfiddich schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:00:
Weet iemand hoe het kan dat mijn LG UB850V UltraHD TV de 2.7k opnames van de GoPro niet afspeelt? Hij zegt dat het bestandsformaat niet wordt ondersteund. 1080p opnamen speelt hij wel af.

Terwijl volgens VLC zowel de 1080 als de hogere resolutie opnamen beiden de H264 codec gebruiken.
Daar erger me ik ook vaak aan, mijn TV wilt bijvoorbeeld een hogere resolutie dan 1080P niet afspelen, kunnen ze gewoon niet downscalen? Een 4K video ziet er beter uit op een 1080P scherm dan een 1080P video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zoek naar Sony of LG smart tv 42-47inch. 49 kan eventueel ook nog.

budget rond de 500-750.

Iemand wat aanraders? Tips?
Scherm panel moet sowieso 100 hertz zijn zonder upscale techniek.
Ik twijfel tussen hd of 4k.
Er zijn op dit moment best mooie 4k modellen rond de 750euro van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ub 820 49 inch is nu rond 699 tot 750 is een 100 hert paneel zonder mci.

Of anders lb 670 of lb 671 47 inch voordeel is dat het webos heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:01:
[...]

Een 4K video ziet er beter uit op een 1080P scherm dan een 1080P video.
Dat is een conclusie die onjuist is. Een 4K-video ziet er niet beter uit dan op een FHD-paneel dan een 1080p-video op een FHD-paneel. Waar jij op doelt is de kwaliteit van de video doormiddel van bitrate en compressietechniek.

Doordat veel 4K-video's gebruik maken van de H265-codec ligt de kwaliteit bij gelijke bitrates hoger dan bij de H264-codec gebruikt voor de meeste 1080p-video's. Zou dezelfde codec en compressietechniek toegepast worden op de 4K-video en de 1080p-video, dan zal de 1080p-video een betere kwaliteit leveren op een FHD-paneel dan dat de 4K-video zal doen. De 1080p-video heeft immers een hogere bitrate per pixel tot zijn beschikking dan dat de 4K-video dat heeft.

Kortom: Een 4K-video ziet er niet beter uit op een FHD-paneel dan een 1080p-video. De gebruikte codec en bitrate van de 4K-video ziet er beter uit op een FHD-paneel.
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:26:
Scherm panel moet sowieso 100 hertz zijn zonder upscale techniek.
Bedoel je niet beeldinterpolatie?

In dat geval: Zonder beeldinterpolatie heb je niets aan het 100Hz paneel. Beeldinterpolatie en beeldfrequentie aan hand in hand en zonder het een heb je niets aan het ander.

Lees ook eens mijn blog met een uitgebreide uitleg over beeldfrequenties. Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Weet iemand trouwens of er al een internet radio app voor WebOS beschikbaar is? (zoiets als TuneIn Radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:29

Bjk

Iemand de universal remote in combinatie met de Amino setupbox al werkend??

Ik zit zelf helaas elke keer met 2 afstandsbedieningen te klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zopas de lg 47lb670v thuis ontvangen. Wat een gedoe om die uit de doos te krijgen zeg! Er zitten van die plastic doppen onderaan in de doos die je op één of andere manier moet verwijderen en dan pas kan je de doos over de tv schuiven. Hopelijk is de tv gebruiksvriendelijker:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:57:
Zopas de lg 47lb670v thuis ontvangen. Wat een gedoe om die uit de doos te krijgen zeg! Er zitten van die plastic doppen onderaan in de doos die je op één of andere manier moet verwijderen en dan pas kan je de doos over de tv schuiven. Hopelijk is de tv gebruiksvriendelijker:-)
Herkenbaar :+

Ik had dat zelf niet door (dat de doos er om weg kon), dus ik heb in mijn eentje zitten pielen om die TV uit de doos te krijgen, vraag niet hoe O-)

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Hallo allen,

Zojuist een LG 42LB650 binnen gekregen voor op de slaapkamer. Mooi formaatje voor daar :)

Maar ik heb een probleem. Ik heb de CI+module erin geduwd en ik krijg bij alles (behalve NPO1) de melding dat de TV niet volledig CI+ geschikt. Opnieuw geïnstalleerd, CI+-module erin, eruit. Smartcard erin en eruit. CI+module uitgeprobeerd in een andere TV (werkte).

Iemand anders dit probleem?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Heb je de CI+ module nieuw gekocht of had je die al?
Ik had ook een dergelijke error met een oude CI+ module. Bleek ik een 1.3 variant nodig te hebben voor mijn LG. De versie ik had was dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Dus daar kan het aan liggen?
ik had al een jaar of 4 een CI+ module. Die heb ik dus nu ook gebruikt...

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
Frituurman schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:35:
Dus daar kan het aan liggen?
ik had al een jaar of 4 een CI+ module. Die heb ik dus nu ook gebruikt...
Die zul je moeten updaten.... kan via die televisie waarin hij wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lg 47lb670v vandaag opgehangen en aangesloten.
Eerste indruk,
Merk weinig of niks van edge bleeding in de hoeken.
Mooie kleuren en zwart waarden.
Prachtig design, zeker hier in de nis in mijn schouwmantel die ik voor deze tv voorzien had waardoor het scherm effen met de muur loopt.
Webos werkt vlot en de tv start snel op (zal wel de laatste update gekregen hebben van fabriek af zeker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ben ik dan de enige die heel veel last heeft van DSE (Dirty Screen Effect) bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden?

Zal binnenkort eens proberen om een filmpje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

.GoO schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:42:
Ben ik dan de enige die heel veel last heeft van DSE (Dirty Screen Effect) bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijden?

Zal binnenkort eens proberen om een filmpje te maken.
Nee.;.. Op mijn 55LB730V ook. Niet alleen bij voetbal wedstrijden. Zet maar eens RTLZ op en dan de updates van de koersen / grondstoffen die zo nu en dan voorbij komen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
Ook hier een geweldig DSE effect met donker getinte hoeken, de donkere hoeken zijn niet zo storend om
te zien,maar bij egale vlakken/kleuren met name groen!! is het behoorlijk storend! (kijk graag voetbal)
Paneel is reeds vervangen door LG,had een donkere verticale balk rechts in beeld. Model: 47LB730V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

Dat was voor mij de reden om de 670V (waar ik in eerste instantie voor naar de winkel ging) en 730V te laten staan en voor de 700V te gaan. Veel minder last van donkere hoeken en DSE. Helemaal afwezig is het niet, maar egale vlakken hebben nauwelijks DSE (voetbal en RTLZ infoschermpjes prima beeld) en ook aanzienlijk minder donkere hoeken.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Tudelft schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:57:
Ook hier een geweldig DSE effect met donker getinte hoeken, de donkere hoeken zijn niet zo storend om
te zien,maar bij egale vlakken/kleuren met name groen!! is het behoorlijk storend! (kijk graag voetbal)
Paneel is reeds vervangen door LG,had een donkere verticale balk rechts in beeld. Model: 47LB730V.
Heeft het vervangen van het paneel verschil gemaakt? Zegt LG dat het DSE 'erbij hoort' of niet? Zit namelijk ook te twijfelen om contact op te nemen, maar dat moet wel zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
GoO:

Na eerst lg customer service gecontakt te hebben: ( klachten vielen binnen specificaties volgens LG)
Heb deze klacht later alsnog voorgelegd aan de leverancier, deze heeft zelf een techneut laten kijken en
vond het ook niet in orde,en ja zowaar na deze expertise is alsnog het paneel vervangen, het heeft het probleem van de verticale balk rechts beeld praktisch verwijderd,maar het (DSE) effect is er niet minder door geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
johnwoo schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:06:
Dat was voor mij de reden om de 670V (waar ik in eerste instantie voor naar de winkel ging) en 730V te laten staan en voor de 700V te gaan. Veel minder last van donkere hoeken en DSE. Helemaal afwezig is het niet, maar egale vlakken hebben nauwelijks DSE (voetbal en RTLZ infoschermpjes prima beeld) en ook aanzienlijk minder donkere hoeken.
Wat is er zo anders aan de 700 dan , technisch? (aangezien de 670 en 730 nagenoeg gelijk zijn)

Vlgns mij wordt er al sinds het begin van dit topic over DSE geklaagd bij de 2014 modellen, zelfs andere merken met LG panelen hebben er dit jaar last van ...

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 18-01-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Gisteren de update voor de UB850 geïnstalleerd.
Geen idee wat de veranderingen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lb 700 is identiek kwa hardware aan lb 730 enige verschil is het design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

apis29 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:31:
[...]

Wat is er zo anders aan de 700 dan , technisch? (aangezien de 670 en 730 nagenoeg gelijk zijn)

Vlgns mij wordt er al sinds het begin van dit topic over DSE geklaagd bij de 2014 modellen, zelfs andere merken met LG panelen hebben er dit jaar last van ...
Geen idee wat er precies anders aan is, maar ik heb ze beide gezien en het verschil is duidelijk zichtbaar (met standaardinstellingen in de winkel).
Het enige wat ik kan vinden aan technische verschillen is dat de 700 een betere contrastwaarde heeft, en een metalen ipv plastic frame.
Of misschien heb ik gewoon geluk dat ik er eentje met een goed paneel heb getroffen (alhoewel, dat zijn er dan 2, zowel de 700 die ik heb als die ik in de winkel bekeek zagen er beter uit dan de 670/730).

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Heb zelf nu geruime tijd de LG 47LB630v en ook veel DSE/Banding.
Voetbal kijken is een drama, ik blijf me er maar aan storen.

Lg blijft maar zeggen dat het binnen de specificaties valt. WebOS is geweldig, het beeld valt mij ronduit tegen...

indien iemand een manier heeft om dit alsnog gerepareerd te krijgen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Een 55LB630V bij S&F voor een knappe prijs €659 incl verzenden.

Laagste in de PW is: pricewatch: LG 55LB630V Zilver

[ Voor 44% gewijzigd door renzo4000 op 19-01-2015 15:19 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kan je dit ook kopen pricewatch: LG 55UB820V Zwart (voor ietstje meer)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Iets? Bijna €300 duurder!... als je zo gaat redeneren is het eind zoek lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:43:
Iets? Bijna €300 duurder!... als je zo gaat redeneren is het eind zoek lijkt me.
Ja is wel 4K :*)

Weet iemand toevallig of de 820V serie YouTube en Netflix 4K ondersteund? WebOs boeit me niet want het is héel sloom en 2.0 duurt nog eventjes voordat het in de winkels ligt. Ook zal de releaseprijs rond de 1500€ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen de LG49UB820V in mijn bezit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:47:
Morgen de LG49UB820V in mijn bezit!
Ik ook! *high-five*
Beetje een impuls-aankoop, ik wou wachten tot de WebOs 2.0 versie achja..

Zolang dit doet ben ik al blij:

- Netflix 4K
- Youtube 4K
- PC op 4k 60hz
- 4K videos van usb stick (H265)

Kijk maar op http://demo-uhd3d.com/ voor veel 4K demos :9~

Weet iemand waar je 3d brillen ervoor kan kopen???
pricewatch: LG AG-F350 Zwart of pricewatch: LG AG-F315 Cinema 3D Party Pack (4 brillen)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:02:
[...]

Ik ook! *high-five*
Beetje een impuls-aankoop, ik wou wachten tot de WebOs 2.0 versie achja..

Zolang dit doet ben ik al blij:

- Netflix 4K
- Youtube 4K
- PC op 4k 60hz
- 4K videos van usb stick (H265)

Weet iemand waar je 3d brillen ervoor kan kopen???
pricewatch: LG AG-F350 Zwart of pricewatch: LG AG-F315 Cinema 3D Party Pack (4 brillen)
Ook bij scheer en foppen gekocht? Trouwens, waarom wil je drie d brillen? Op die tv zit geen drie d hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:57:
[...]

Ook bij scheer en foppen gekocht? Trouwens, waarom wil je drie d brillen? Op die tv zit geen drie d hoor.
Echt waar :o ? Ik dacht dat er ook passive 3d bij zat.

En ja bij scheerenfoppen besteld voor 668,64!
We hebben momenteel een pricewatch: Samsung UE46D8000YS en nu twijfel ik best wel.

Nouja 14 dagen GRATIS uitproberen is niet erg. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:03:
[...]

Echt waar :o ? Ik dacht dat er ook passive 3d bij zat.

En ja bij scheerenfoppen besteld voor 668,64!
We hebben momenteel een pricewatch: Samsung UE46D8000YS en nu twijfel ik best wel.

Nouja 14 dagen GRATIS uitproberen is niet erg. >:)
Er zit volgens mij echt geen drie d bij hoor. Waar had jij dat dan gezien? Ik had en overigens voor 20 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:34:
[...]

Er zit volgens mij echt geen drie d bij hoor. Waar had jij dat dan gezien? Ik had en overigens voor 20 euro goedkoper.
Had je nog een kortingscode? :*)

Mijn fout dat is de pricewatch: LG 49UB850V Zwart of pricewatch: LG 55UB850V Zwart met WebOs

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ah mooi, meer demo materiaal dan er op usenet (naast pr0n) te vinden is _/-\o_

Weet iemand of de 55UB850V eigenlijk ook DualPlay ondersteund? :9 *gisteren besteld O+ *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PieterAelse schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:06:
[...]

Weet iemand of de 55UB850V eigenlijk ook DualPlay ondersteund? :9 *gisteren besteld O+ *
Welke game ondersteund dan DualPlay. En splitscreengames zijn al moeilijk genoeg om te vinden.
Eerst wou ik ook voor de 55UB850V gaan alleen is hij dubbel zo veel geld als de 49UB820V en dat terwijl ze de zelfde paneel hebben! De 850V series heeft alleen 3D en WebOs als voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Alleen 3d en WebOs? ... die 6" extra schermoppervlak vergeet je maar even voor het gemak? Dat is aanzienlijk verschil kan ik je vertellen ;) ... maar geeft niet, cognitieve dissonantie is heel menselijk :D. Maar prijstechnisch is het zeker een slimme keuze, veel tv voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen kortingscode. Toen ik bestelde ging van de oude, lage, prijs korting af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 07:29:
Alleen 3d en WebOs? ... die 6" extra schermoppervlak vergeet je maar even voor het gemak? Dat is aanzienlijk verschil kan ik je vertellen ;) ... maar geeft niet, cognitieve dissonantie is heel menselijk :D. Maar prijstechnisch is het zeker een slimme keuze, veel tv voor niet al te veel geld.
Ik heb niet goed onderzocht maar heeft WebOs écht iets exclusief ? Volgens mij kan ik precies zelfde apps hierop gebruiken net als op WebOs maar dan in een andere jasje. Huidige tv uit 2011 heeft ook al alles wat men nodig heeft van een Smart TV :P

Als je een pc aansluit kan je ook denk ik 3D SBS kijken (we hebben nog veel 3d films liggen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
WebOs is an sich een mooi platform, werkt vlot en er zijn vele apps maar daar zou ik ook de keuze niet vanaf laten hangen.

Voor 3d heb je toch echt een 3d tv nodig die de beelden (al dan niet half sbs) converteert naar een "3d beeld" die je met de passieve brillen kan zien op een LG (itt die vervelende zware actieve brillen). Dit gaat niet met een non-3d tv.

Daarnaast ging mijn punt vooral om het "6 verschil in beeldformaat en tevens is het paneel van de 800 serie beter. Maar goed, nogmaals, het is een mooie tv voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:42:
WebOs is an sich een mooi platform, werkt vlot en er zijn vele apps maar daar zou ik ook de keuze niet vanaf laten hangen.

Voor 3d heb je toch echt een 3d tv nodig die de beelden (al dan niet half sbs) converteert naar een "3d beeld" die je met de passieve brillen kan zien op een LG (itt die vervelende zware actieve brillen). Dit gaat niet met een non-3d tv.

Daarnaast ging mijn punt vooral om het "6 verschil in beeldformaat en tevens is het paneel van de 800 serie beter. Maar goed, nogmaals, het is een mooie tv voor het geld.
Jazeker, dit mogen beeldscherm fabrikanten ook eens doen. Goeie IPS 4K beeldscherm kost meer dan 668€..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 19:38
Morgen mijn LG49UB830V ophalen, vandaag even de S&F binnengelopen en voor een mooi bedrag de LG49UB830V kunnen kopen. De verkoper gaf zonder er om te vragen nog een flinke korting bovenop de huidige korting, in totaal ben ik nu €685,12 kwijt voor de 830V versie :)

Helaas geen WebOS maar sh*t happens, zoals hierboven al wordt aangegeven:
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:02:
[...]
- Netflix 4K
- Youtube 4K
- PC op 4k 60hz
- 4K videos van usb stick (H265) NAS via XBMC

Tevens bedankt voor de link! Alvast even wat downloaden :D

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Meister schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:19:
Morgen mijn LG49UB830V ophalen, vandaag even de S&F binnengelopen en voor een mooi bedrag de LG49UB830V kunnen kopen. De verkoper gaf zonder er om te vragen nog een flinke korting bovenop de huidige korting, in totaal ben ik nu €685,12 kwijt voor de 830V versie :)

Helaas geen WebOS maar sh*t happens, zoals hierboven al wordt aangegeven:

[...]

Tevens bedankt voor de link! Alvast even wat downloaden :D
Dus jij wilde per se 3D? Waarom heeft hij zoveel van de prijs zelf afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:57:
[...]

Dus jij wilde per se 3D? Waarom heeft hij zoveel van de prijs zelf afgehaald?
Holy shit voor 19€ kreeg hij gewoon 3D erbij :'( (817€ staat er op hun site)

Het ergste aan dit tv vind ik dat hij niet hoger kan afspelen dan 3840x2160 sommige demos/vids zijn gewoon 4096x2160 of hoger en die kan je dus niet afspelen terwijl je dat op een PC wel kan doen :/

En nu maar afwachten wat de Blu-ray 4K standard wordt... misschien moeten we allemaal straks nieuwe tv's kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
PieterAelse schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:06:
[...]

JA.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 00:54:
[...]

Welke game ondersteund dan DualPlay. En splitscreengames zijn al moeilijk genoeg om te vinden.
Eerst wou ik ook voor de 55UB850V gaan alleen is hij dubbel zo veel geld als de 49UB820V en dat terwijl ze de zelfde paneel hebben! De 850V series heeft alleen 3D en WebOs als voordeel.
alles met splitscreen heeft dual play, heel simpel concept een krijgt alleen links beeld ander rechts dus 2 brillen met verschillende glasses, de een vangt alleen links op de ander alleen rechts. Het is niet geweldig maar het werkt gebruik het regelmatig met halo games
Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste