LG 49UB850V of -820V?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10-2023
Ik zoek een?
4K TV zonder 3D

Wat is je budget?
€1000,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken via upc Horizon HD, films kijken op Blu ray en in de toekomst 4k blu ray. Geen gaming, geen 3D.

Wat heb je zelf al gevonden?
LG 49UB850V, -820V of Samsung 6900-serie

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op zoek naar een nieuwe 4k TV en de LG49UB850V, heb de 820V gezien in de winkel, staat hoog op mijn lijstje. Ook de Samsung 6900-serie is een optie. Persoonlijk vond ik de LG, de 820V, een mooier en vooral rustiger beeld geven dan de Samsung 6900, maar dat kan natuurlijk ook met de instellingen te maken hebben. Het design van de LG's vind mijn vrouw veel mooier dan de Samsung, aangezien je in een huwelijk altijd concessies moet doen zal het dus wel de LG worden ;)

Nu heb ik 3 vragen m.b.t. de aanschaf van een van deze televisies:
1 Is de meerprijs van de 850 t.o.v. de 820 zijn geld wel waard? 3D functionaliteiten vind ik niet interessant, daarom valt de 830 meteen al af, want enige verschil met de 820V is 3D..... Maar is het paneel van de 850V veel beter dan de 820V? Want daar zit wel een ander paneel in. Nu gaat het mij er wel om of je het verschil ook echt merkt. Als je er een computer met benchmarks op los laat geloof ik wel dat er verschillen zijn. Maar er is ook een grens aan wat wij als mensen kunnen waarnemen....
2 Ik lees in veel reviews dat je minimaal een 55" moet kopen om daadwerkelijk van de meerwaarde van 4k te kunnen genieten. In de winkel ben ik op mijn zit-afstand, tussen de 2.50m en 3.30m, gaan staan en zag bij de 49"en 55" wel degelijk verschil met de HD televisies. Natuurlijk wordt het verschil groter als je dichterbij gaat staan, of vice versa een groter scherm neemt, dat is geen hogere wiskunde. Dan kun je bij een 55"scherm als minpunt opgeven dat je eigenlijk een 65" moet nemen.... Toch zie ik de aanbeveling 'minimaal 55"' bijna overal staan. Zijn dit dan 'mierenneukers' of is er iets anders, wat mij dan is ontgaan in de winkel?
3 Klopt het dat de prijzen na de feestdagen naar beneden gaan? Ik zie nu al mooie aanbiedingen; 50" Samsung 6900 voor €777,-, 50" LG820V voor €780,-. In Duitsland, via Amazon, zelfs €719,- voor de 820V en volgens UPC werkt deze Duitse uitvoering probleemloos via Horizon. Maar heb er echt een gigantische hekel aan om iets te kopen wat een maand later gewoon 15% goedkoper is...

Ik hoop dat er hier iemand is die antwoord kan geven op mijn vragen, alvast dank daarvoor!

[ Voor 14% gewijzigd door EdwinBTW op 12-12-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De 850 heeft WebOS en de 820 nog de oude smart omgeving 'Netcast' ... paneel zal niet zoveel verschillen, zo te zien allebei nog 50Hz iig.
Aansluitingen/poorten verschillen nog wat (1x usb 3.0 op p 850, 3x HDMI 2.0 op 820)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Dank voor je reactie Apis29!

Is webOS erg veel beter dan netcast? Youtube, FB, etc zitten ook op mijn huidige TV en we gebruiken het echt helemaal nooit. Dus ik vraag mij af of dit de centjes wel waard is...
Waar vind je de gegevens omtrent het 50Hz paneel? Ik heb al heel veel reviews en dergelijke bekeken, maar heb deze info nog nooit kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
50Hz UHD panelen. De beste marketingstrategie sinds LED achtergrondverlichting. Goedkoop en je geeft de consument het idee dat ze iets goeds kopen terwijl het niet eens beter is dan een 100Hz FHD paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
EdwinBTW schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:25:
Dank voor je reactie Apis29!

Is webOS erg veel beter dan netcast? Youtube, FB, etc zitten ook op mijn huidige TV en we gebruiken het echt helemaal nooit. Dus ik vraag mij af of dit de centjes wel waard is...
Waar vind je de gegevens omtrent het 50Hz paneel? Ik heb al heel veel reviews en dergelijke bekeken, maar heb deze info nog nooit kunnen vinden.
Uit de review van Hdtvtest wordt het duidelijk; het stukje over Motion oid. Met Trumotion aan blijft de 'motion resolution' 300 lijnen (afgeleid van een speciaal testpatroon geloof ik: http://www.engadget.com/2...the-resolution-loss-test/ -> http://www.engadget.com/2...laws-in-the-latest-hdtvs/ Waarbij 300 min of meer het basisniveau is)
Als je het Smart gedeelte en 3D niet gebruikt zie ik ook weinig reden om de 850 boven de 820 te verkiezen (en persoonlijk vind ik de 820 ook mooier qua design/voet)

Video voorbeeld van de test ( bij een andere tv):

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 14-12-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:49
Als je rond deze prijsklasse een UHD TV wilt is de Panasonic 48AX630 zonder meer de beste keuze. Het heeft een VA paneel (beter contrast dan het IPS paneel van de LG), full LED (beter voor de beelduniformiteit) en deze heeft "gewoon" een 100hz paneel. Enige nadeel is dat hij geen Netflix 4K ondersteund. Zie ook deze reviews: https://www.avforums.com/...x-48ax630-tv-review.10810 en http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40ax630b-201410223934.htm. Is met een beetje zoeken voor onder de €1000,- te krijgen.

Als antwoord op je vraag of op deze maat UHD echt zin heeft, ik heb recent een artikel gelezen (kan de link niet meer vinden) waarin werd berekend dat iemand met 20/20 zicht op 3 meter afstand pas bij 60 inch het verschil kan zien tussen UHD en fullHD, maar er zijn ook mensen die het eerder zeggen te zien. Ikzelf zie het er niet echt aan af, maar durf er geen definitief antwoord op te geven.

De prijzen zullen na de feestdagen iets omhoog gaan, maar daarna langzaam weer omlaag, richt maart/april als de nieuwe modellen uitkomen.

[ Voor 42% gewijzigd door InEtVa op 15-12-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
InEtVa schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:57:
Als je rond deze prijsklasse een UHD TV wilt is de Panasonic 48AX630 zonder meer de beste keuze. Het heeft een VA paneel (beter contrast dan het IPS paneel van de LG), full LED (beter voor de beelduniformiteit) en deze heeft "gewoon" een 100hz paneel. Enige nadeel is dat hij geen Netflix 4K ondersteund. Zie ook deze reviews: https://www.avforums.com/...x-48ax630-tv-review.10810 en http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40ax630b-201410223934.htm. Is met een beetje zoeken voor onder de €1000,- te krijgen.

Als antwoord op je vraag of op deze maat UHD echt zin heeft, ik heb recent een artikel gelezen (kan de link niet meer vinden) waarin werd berekend dat iemand met 20/20 zicht op 3 meter afstand pas bij 60 inch het verschil kan zien tussen UHD en fullHD, maar er zijn ook mensen die het eerder zeggen te zien. Ikzelf zie het er niet echt aan af, maar durf er geen definitief antwoord op te geven.

De prijzen zullen na de feestdagen iets omhoog gaan, maar daarna langzaam weer omlaag, richt maart/april als de nieuwe modellen uitkomen.
Ik heb mij eens verdiept in de materie rondom Hz en VA vs. IPS en ben het volgende te weten gekomen.
->60Hz is voor het (normale) menselijk oog niet waarneembaar
-VA is niet per definitie beter dan IPS; op sommige punten wel en op sommige punten weer niet.

De Panasonic 50" 4K's komen qua prijs nog lang niet in de buurt van de LG 49UB850V, die momenteel voor €888,- (na €100,- cashback) te krijgen is. Je kunt je afvragen of die 10Hz verschil en full-led wel de honderden euro's verschil waard is, ik denk van niet. Ik weet ook niet hoe het zit met de aansluitingen van de Panasonic's in deze prijsklasse? De LG heeft in ieder geval de juiste HDMI, USB en Codec's aan boord voor de toekomstige 4K blu-rays.

Zoals verwacht zakken de prijzen van TV's momenteel als bakstenen in een teil water :) Zodra ik de prijzen zie die ik wil zien, en we zijn daar bijna, ga ik in de winkel nog wel ff de verschillen tussen de Panasonic's en LG's bekijken. Ik ben benieuwd...., maar ik denk dat Panasonic de meerprijs niet waar zal maken voor mijn behoeften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
EdwinBTW schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:54:
[...]

Ik heb mij eens verdiept in de materie rondom Hz en VA vs. IPS en ben het volgende te weten gekomen.
Een van de meest vertelde fabeltjes sinds de komst van 100Hz CRT-televisies. Mensen die stellen dat het menselijk oog slechts tot X aantal Hz kan zien kun je ook niet serieus nemen. Het is afhankelijk van veel factoren.

Bij LCD gaat dit per definitie al niet op. Bij Lcd draait het niet om trillingen van lichtpulsen maar om het tegen gaan van bewegingsonscherpte. Maar misschien moet je daarvoor maar even DIT lezen.
-VA is niet per definitie beter dan IPS; op sommige punten wel en op sommige punten weer niet.
VA-panelen zijn anno 2014 over het algemeen beter dan de IPS-panelen in televisies.
De Panasonic 50" 4K's komen qua prijs nog lang niet in de buurt van de LG 49UB850V, die momenteel voor €888,- (na €100,- cashback) te krijgen is.
Misschien moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
De LG heeft in ieder geval de juiste HDMI, USB en Codec's aan boord voor de toekomstige 4K blu-rays.
De IPS-panelen die gebruikt worden in de LG's zijn niet 10-bit. Daar heb je in de toekomst dus niks aan.

Alhoewel je per definitie al niets hebt aan 4K op deze televisies. Naast het formaat en de afstand die jij van de televisie af zit waardoor je geen individuele pixels zal kunnen onderscheiden. Dat verschil dat jij denkt te zien zit tussen je oren. Zelfs al zou je een perfecte 20/20 visie hebben, wat onwaarschijnlijk is bij oudere mensen, zul je minimaal zo'n 1 meter 75 van een 49" televisie af moeten zitten om het verschil te kunnen zien en zo'n meter afstand om profijt te hebben van de volledige 4K-resolutie.

En dan heb je nog steeds het probleem met de bewegingsresolutie. Want door het 50Hz paneel, wat ondertussen uitgebreid is uitgelegd, blijft er niets meer van de resolutie over.

Moraal van het verhaal: Je hebt er werkelijk niets aan zo'n televisie te kopen. Zelfs die € 900,- is te duur voor zo'n televisie met dezelfde prestaties als een 50Hz FHD-televisie.

Maar ik betwijfel of het wel nut heeft dit te vertellen. Jij koopt zo'n LG-televisie vast toch wel, ondanks dat iedereen met een beetje verstand op Tweakers zegt dat je het niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Dimens schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:12:
[...]

Maar ik betwijfel of het wel nut heeft dit te vertellen. Jij koopt zo'n LG-televisie vast toch wel, ondanks dat iedereen met een beetje verstand op Tweakers zegt dat je het niet moet doen.
Waar slaat het op om zo'n persoonlijke sneer neer te zetten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Hahn schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:14:
[...]

Waar slaat het op om zo'n persoonlijke sneer neer te zetten?
Omdat het zo is. Hij vraagt niet om advies maar wil gewoon van iemand horen dat hij een van deze twee LG-modellen moet kopen. Maar dat krijgt hij niet te horen en al het advies wat hij wel krijgt wordt genegeerd of er wordt iets omheen bedacht zodat hij het advies niet aan hoeft te nemen, zoals het 60Hz verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij vraagt of hij de 850 of 820 moet nemen, het is aan 'm zelf wat 'ie neemt. Nergens voor nodig om te insinueren dat 'ie dom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Hahn schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:34:
Hij vraagt of hij de 850 of 820 moet nemen, het is aan 'm zelf wat 'ie neemt.
Dat is inderdaad iets wat hij zelf moet weten. Wel een beetje raar als je een van deze twee modellen neemt als zoveel mensen zeggen de televisies niet te kopen. Waarom vraag je dan advies?
Nergens voor nodig om te insinueren dat 'ie dom is.
Dat doe ik dan ook nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dimens schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:45:
[...]

Dat is inderdaad iets wat hij zelf moet weten. Wel een beetje raar als je een van deze twee modellen neemt als zoveel mensen zeggen de televisies niet te kopen. Waarom vraag je dan advies?
Gaat het toch helemaal niet om? Hij heeft 2 modellen uitgekozen en wil daar de beste van, dáár vraagt 'ie advies over.
[...]

Dat doe ik dan ook nergens.
Je weet niet wat 'insinueren' betekent? Want dit is een schoolvoorbeeld daarvan: "Jij koopt zo'n LG-televisie vast toch wel, ondanks dat iedereen met een beetje verstand op Tweakers zegt dat je het niet moet doen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Hahn schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:47:
[...]
Gaat het toch helemaal niet om? Hij heeft 2 modellen uitgekozen en wil daar de beste van, dáár vraagt 'ie advies over.
Laten we het inderdaad niet hebben over andere potentiële televisies en het alleen hebben over de televisies die door EdwinBTW zelf zijn gevonden, ongeacht of dit de juiste keuze is of niet.

Maar het advies is door meerdere mensen gegeven: Koop geen van de uitgekozen modellen.
[...]
Je weet niet wat 'insinueren' betekent? Want dit is een schoolvoorbeeld daarvan: "Jij koopt zo'n LG-televisie vast toch wel, ondanks dat iedereen met een beetje verstand op Tweakers zegt dat je het niet moet doen"
Als je de zin echt goed zou lezen zou ik daarmee eigenlijk zeggen dat alleen de mensen zonder verstand zeggen dat je deze televisie moet kopen waarmee ik dus niet doel op EdwinBTW.

Alhoewel het helemaal niet ging om dom en slim maar als in "Iedereen met een beetje verstand van televisies".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dimens schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:01:
[...]

Laten we het inderdaad niet hebben over andere potentiële televisies en het alleen hebben over de televisies die door EdwinBTW zelf zijn gevonden, ongeacht of dit de juiste keuze is of niet.

Maar het advies is door meerdere mensen gegeven: Koop geen van de uitgekozen modellen.
"Moet ik A of B doen?"

"Je moet C doen!"

Dat was niet de vraag.
[...]

Als je de zin echt goed zou lezen zou ik daarmee eigenlijk zeggen dat alleen de mensen zonder verstand zeggen dat je deze televisie moet kopen waarmee ik dus niet doel op EdwinBTW.
Dat is heel wat anders dan wat je zei. Jij zei letterlijk, maar nu even in andere volgorde: "iedereen met een beetje verstand (van tv's of wat dan ook, dat boeit niet) zou dat afraden, maar jij zal 'm waarschijnlijk toch wel kopen". Er staat nog net niet 'want zo dom onverstandig kom je wel over'.

Ik laat het erbij door te zeggen dat ik heel dat "jij zal" stukje zwaar onnodig vond. Dat is een persoonlijke aanval die niet had gehoeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 28-12-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Het is gewoon heel lastig om nu een TV te moeten aanschaffen. Als ik de gemiddelde reactie van de 'fanatieke' posters neem zie ik veel anti-4K (om het zo maar ff te noemen, no offense!). als ik de gemiddelde reactie lees van 'minder fanatieke' posters lees, dan ziet het beeld van 4K's er veel mooier uit dat FHD. Wat zie jij, wat zie ik? Waar let jij op, waar let ik op? Wat is jouw gewenste 'standaard', wat is mijn standaard? Hoe goed zijn jouw ogen, hoe slecht zijn de mijne? Er zijn zo verschrikkelijk veel verschillen tussen ons allen, dat het onmogelijk is om voor een ander te bepalen wat 100% het beste is. In de winkels kun je ook niet vertrouwen op het getoonde beeld, wordt zowel positief als negatief gemanipuleerd... Ik ben op zoek naar goed onderbouwde en overtuigende meningen, maar IK beslis!

Alle input wordt gewaardeerd zo lang het op een normale toon gebeurt. Als iemand zich ergert aan mijn twijfels, veranderingen van koers, eigenwijsheid, what ever.... Reageer gewoon niet, is verstandiger dan raar gaan lopen doen.

Mijn huidige TV is deze pricewatch: Samsung LE37B650

En ik denk, op dit moment...., dat ik er met een LG 49UB850V een flink stuk op vooruit ga qua beeldkwaliteit.Daarbij zeggende dat ik met mijn huidige TV, met Horizon-box, al super tevreden ben.. Ik denk dat ik gezien de aansluitingen en aanwezige hardware de komende 5/6 jaar prima vooruit kan met de LG. En ja, over 1,2,3,4,5 jaar is er zeer, zeer, zeer waarschijnlijk wel weer nog beter materiaal, andere standaarden, etc; dat zien we dan wel weer. Aangezien ik verwacht dat mijn zoon van 9 ook wel van de 3D gebruik zal gaan maken zie ik een andere grote plus om een 4k passieve 3D te nemen. Daarnaast is ook het WebOS als goed getest, ben geen fanatieke gebruiken omdat die dingen meestal bagger zijn. Dus een goed werkend OS kan ook een plus worden.

Maar, zoals reeds eerder vermeld; ik ga de TV uiteindelijk in de winkel kopen en voor de koop echt vergelijken. Als betreffende winkel mij een TV wil verkopen dan:
-Gaan de instellingen naar 'basic' op iedere TV waar ik bij sta.
-Gaan alle beeldverbeteraars en dergelijke uit
-Gaan er op meerdere TV's tegelijk een aantal identieke USB-sticks dezelfde content simultaan afspelen.
Ik weet dat dit ook niet waterdicht is, maar dichter bij 'de waarheid' zal ik als noob nooit komen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Kijk bijvoorbeeld eens naar de uitgebreide reviews op amazon.de bij de TV's. Je moet een beetje Duits begrijpen, maar ze zijn in mijn optiek een mooie mix van noobs en kenners. Zo kan het ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Hahn schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:06:
[...]
"Moet ik A of B doen?"

"Je moet C doen!"

Dat was niet de vraag.
Je hebt helemaal gelijk. TS moet gewoon A nemen terwijl we allemaal weten dat C beter is, zeker in de situatie van TS. Maar dat vertellen we TS niet want TS stelt alleen een vraag over A en B en niet over C. Belachelijk dat er mensen zijn die vervolgens wel C aanhalen.

Gelukkig ben ik niet een van die mensen die in dit topic C heeft aangehaald.
Dat is heel wat anders dan wat je zei. Jij zei letterlijk, maar nu even in andere volgorde: "iedereen met een beetje verstand (van tv's of wat dan ook, dat boeit niet) zou dat afraden, maar jij zal 'm waarschijnlijk toch wel kopen". Er staat nog net niet 'want zo dom onverstandig kom je wel over'.
Jij leest wat je wil lezen. Het is wel zeer kwalijk dat jij, zelf nadat ik gezegd heb dit niet zo te hebben bedoeld, blijft vasthouden dat ik dit wel zo heb gezegd en zo heb bedoeld.

Verder is het irrelevant voor het verloop van dit topic waar jij nog geen enkele bijdrage aan hebt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
EdwinBTW schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:54:
[...]

De Panasonic 50" 4K's komen qua prijs nog lang niet in de buurt van de LG 49UB850V, die momenteel voor €888,- (na €100,- cashback) te krijgen is.
Ik wil mij eigenlijk niet in deze discussie mengen, maar wilde een dingetje wel ophelderen: een 50hz tv kan niet 50 beeldjes per seconde weergeven, maar slechts 25. Evenals een 100hz tv maar 50 beeldjes per seconde kan weergeven. Wat leuk leesvoer hierover van een mede-Tweaker: http://dimens.tweakblogs....liseerde-frame-rates.html

Daarnaast is de 48ax630 van Panasonic voor 879 te krijgen met cashback, dus met de prijs valt het ook wel mee ;). En there you go, heb ik me toch weer in de discussie laten meeslepen ^_^

Een laatste tip dan nog, ga niet naar een keten maar naar een specialist om te vergeleken. Bij de ketens staat de TL vaak altijd vol aan, bij de specialist willen ze, mits je op een rustig moment komt, de verlichtimg vaak wel lager zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door InEtVa op 28-12-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InEtVa schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:24:
[...]

Ik wil mij eigenlijk niet in deze discussie mengen, maar wilde een dingetje wel ophelderen: een 50hz tv kan niet 50 beeldjes per seconde weergeven, maar slechts 25. Evenals een 100hz tv maar 50 beeldjes per seconde kan weergeven. Wat leuk leesvoer hierover van een mede-Tweaker: http://dimens.tweakblogs....liseerde-frame-rates.html
En als je een PC aansluit op je TV 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:03:
[...]

En als je een PC aansluit op je TV 8)7
Wanneer je een PC aansluit en hier content met 60 FPS afspeelt, zal de televisie effectief werken op 60Hz en dus ook 60 beelden vertonen. De behaalde bewegingsresolutie is dan vergelijkbaar met een 100Hz LCD-televisie. Hetzelfde geldt voor gameconsoles waarbij het spel een Frame Rate van 60 FPS behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:43:
[...]

Wanneer je een PC aansluit en hier content met 60 FPS afspeelt, zal de televisie effectief werken op 60Hz en dus ook 60 beelden vertonen. De behaalde bewegingsresolutie is dan vergelijkbaar met een 100Hz LCD-televisie. Hetzelfde geldt voor gameconsoles waarbij het spel een Frame Rate van 60 FPS behaald.
Yep maar een PC kan wel NATIVE 4k 60HZ aan met een videokaart van 30€ pricewatch: PNY GeForce 210 1GB en een console niet :*)

Natuurlijk kan die oude 210 niet veel doen maar een pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING wel...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hkFpL-F3apU]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:46:
[...]

Yep maar een PC kan wel NATIVE 4k 60HZ aan met een videokaart van 30€ pricewatch: PNY GeForce 210 1GB en een console niet :*)

Natuurlijk kan die oude 210 niet veel doen maar een pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING wel...

[video]
De "Gaben is master" en "filthy console peasant" uitlokkingsposts hoef je hier niet verder te zetten. Je vorige topic is met die reden ook al gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:04:
[...]

De "Gaben is master" en "filthy console peasant" uitlokkingsposts hoef je hier niet verder te zetten. Je vorige topic is met die reden ook al gesloten.
Umm dit is gewoon ontopic? :F
De 820V/850V kunnen beide 4K 60hz footage weergeven?

Hij is dus 120hz in tv-termen maar in het echt 60hz:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QlL4O0D.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:00

deepvreezo

Redacteur
Het is gewoon heel lastig om nu een TV te moeten aanschaffen ... Ik ben op zoek naar goed onderbouwde en overtuigende meningen, maar IK beslis!
Daar heb je natuurlijk gelijk in, al zou ook ik je niet aanraden om een tv aan te schaffen waarvan HDTVtest concludeert dat het de slechtste 4K-tv tot nu toe is. Veel beter onderbouwde en overtuigende televisietests als die van HDTVtest zijn er volgens mij niet.
Wat zie jij, wat zie ik? Waar let jij op, waar let ik op? Wat is jouw gewenste 'standaard', wat is mijn standaard? Hoe goed zijn jouw ogen, hoe slecht zijn de mijne? Er zijn zo verschrikkelijk veel verschillen tussen ons allen, dat het onmogelijk is om voor een ander te bepalen wat 100% het beste is.
Zelfs al zijn je ogen goed genoeg om het verschil tussen 4K en 1080p te onderscheiden op dit formaat, dan is de bewegingsresolutie van de LG's te laag om veel voordeel te hebben van de extra pixels, zie de posts hierboven. Zolang het beeld stilstaat is het allemaal superscherp, zodra er beweging in komt blijft er van die scherpte weinig over.
Dat klopt, al zou ik voor een tv zeker de voordelen van VA prefereren boven die van IPS, tenzij je tv komt te staan in een helverlichte kantoorruimte. Het contrast van een VA-paneel is veel hoger. In een minder lichte ruimte, zoals een nachtelijke huiskamer, oogt het beeld daardoor minder 'uitgewassen'. Zwart lijkt daadwerkelijk zwart, in plaats van grijsblauw, zoals bij IPS. Je hoeft bepaald geen kenner te zijn om dat te kunnen waarderen, het beeld wordt er zichtbaar indrukwekkender van. Leuk dat die LG over alle codecs beschikt voor de toekomst, maar dat kun je tot op zekere hoogte ook nog wel aan andere tv's toevoegen met losse kastjes. Aan de eigenschappen van het paneel kun je echter niks meer doen. (Overigens beschikt je huidige tv, te oordelen naar de reviews, waarschijnlijk over een VA-paneel. De LG zou in dat geval dus bepaald geen upgrade zijn wat betreft contrast.)

Kortom, de Panasonic die hierboven wordt aangeraden lijkt me een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:30

TTLCrazy

Listen to Frankie

Daar heb je natuurlijk gelijk in, al zou ook ik je niet aanraden om een tv aan te schaffen waarvan HDTVtest concludeert dat het de slechtste 4K-tv tot nu toe is.
In diezelfde review wordt na een firmware update de conclusie wel veranderd, De Tv is nu een "qualified recommendation", LG heeft de meeste problemen opgelost. Netflix werkt ook.

Zie dit stukje.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
TTLCrazy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:14:
[...]

In diezelfde review wordt na een firmware update de conclusie wel veranderd, De Tv is nu een "qualified recommendation", LG heeft de meeste problemen opgelost. Netflix werkt ook.

Zie dit stukje.
Ja, dat had ik ook gezien. Veel reviews worden gedaan als een TV net op de markt is, terwijl na 1 of enkele software-updates vaak veel klachten verholpen zijn. Behalve bij Sony vs 3D, dat blijft schandalig gezien hun goede reputatie... Zelfs Panasonic's issue met het ontbreken van Netflix is volgens mij inmiddels verholpen. Maar het grote Sony schijnt nog steeds van niets te weten... Zo jammer, anders zouden ze bovenaan mijn lijstje staan.Maar iets kopen wat bij voorbaat al niet goed werkt en een producent die al 6 mnd doet alsof zijn neus bloed; een absolute NO GO.

[ Voor 27% gewijzigd door EdwinBTW op 30-12-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
deepvreezo schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:04:
[...]

Zelfs al zijn je ogen goed genoeg om het verschil tussen 4K en 1080p te onderscheiden op dit formaat, dan is de bewegingsresolutie van de LG's te laag om veel voordeel te hebben van de extra pixels, zie de posts hierboven. Zolang het beeld stilstaat is het allemaal superscherp, zodra er beweging in komt blijft er van die scherpte weinig over.

Is mijn conclusie een juiste als ik stel dat er dan bij deze 4K TV's een groot verschil zit tussen stilstaand en bewegend beeld? Kan mijn voorstellen dat dit heel vervelend is als dit continue wisselt van beeldkwaliteit.Dan kun je beter continue de slechtste kwaliteit hebben denk ik. Geld dit kwaliteitsverschil ook voor de genoemde Panasonic 4k?
[...]

Dat klopt, al zou ik voor een tv zeker de voordelen van VA prefereren boven die van IPS, tenzij je tv komt te staan in een helverlichte kantoorruimte. Het contrast van een VA-paneel is veel hoger. In een minder lichte ruimte, zoals een nachtelijke huiskamer, oogt het beeld daardoor minder 'uitgewassen'. Zwart lijkt daadwerkelijk zwart, in plaats van grijsblauw, zoals bij IPS. Je hoeft bepaald geen kenner te zijn om dat te kunnen waarderen, het beeld wordt er zichtbaar indrukwekkender van. Leuk dat die LG over alle codecs beschikt voor de toekomst, maar dat kun je tot op zekere hoogte ook nog wel aan andere tv's toevoegen met losse kastjes. Aan de eigenschappen van het paneel kun je echter niks meer doen. (Overigens beschikt je huidige tv, te oordelen naar de reviews, waarschijnlijk over een VA-paneel. De LG zou in dat geval dus bepaald geen upgrade zijn wat betreft contrast.)
Als mijn huidige TV een VA-paneel heeft, dan is de kijkhoek geen probleem meer voor de Panasonic. Ik neem aan dat deze Panasonic van 50" een beter beeld geeft bij een kijkhoek van 30 graden dan de huidige Samsung 32"? Dat veranderd de zaak wel degelijk van de Panasonic t.o.v. de LGG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
TTLCrazy schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:14:
[...]

"qualified recommendation". Netflix werkt ook.

Zie dit stukje.
Die term zette mij ook op het verkeerde been. Iemand heeft gemeld dat deze kwalificatie het niveau heeft van 'laten staan en gauw doorlopen'... Al ontgaat mijn Engelse taalkennis hier de logica van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een site gevonden waar je bijna alle demo's kan downloaden: http://demo-uhd3d.com/

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 49 inch/55 inch 820V gezien bij Media Markt Rijswijk!

Hij speelde een H.265 3840x2160 demo af. Alles zag er inderdaad prachtig uit. Ik denk dat dat hem wordt (820V 55 inch voor 999€). Wordt dus een update voor maar 200-300€ extra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
De Panasonic 4k heeft dit probleem (bewegingsonscherpte bij bewegende beelden) niet omdat deze een 100hz paneel heeft, staat ook nog een review van op HDtvtest, mocht je nog wat willen lezen ;).

En je hebt nog niet gezegd in dit topic wat je huidige tv is, dus het is voor ons moeilijk te zeggen wat voor paneel daar inzit... Maar bij de VA panelen die ik gejad heb was een 30 graden kijkhoek nooit een issue. Eigenlijk alleen bij TN panelen heb ik last gehad van de kijkhoek en een enkel IPS model (ironisch genoeg) die heel erg last hadden van IPS glow, hoewel dit meestal bij TV's niet een groot probleem is.

[ Voor 3% gewijzigd door InEtVa op 31-12-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
EdwinBTW schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:04:
[...]

Die term zette mij ook op het verkeerde been. Iemand heeft gemeld dat deze kwalificatie het niveau heeft van 'laten staan en gauw doorlopen'... Al ontgaat mijn Engelse taalkennis hier de logica van 8)7
Het is een beetje hetzelfde als een 6 halen op school. Net voldoende maar eigenlijk ver van perfect.

Het zal ook niet beter worden. Het paneel kun je niet met software verbeteren.
InEtVa schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:02:
Eigenlijk alleen bij TN panelen heb ik last gehad van de kijkhoek en een enkel IPS model (ironisch genoeg) die heel erg last hadden van IPS glow, hoewel dit meestal bij TV's niet een groot probleem is.
Doel je met IPS Glow niet op Backlight Bleeding? Is inderdaad een groter probleem bij IPS-panelen dan bij VA-panelen en komt nog veel voor. Sinds LED-achtergrondverlichting normaal is geworden zelfs meer dan bij CCFL het geval was.

[ Voor 5% gewijzigd door Dimens op 31-12-2014 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 12:53
Ik heb nog niets gelezen over de (gedeeltelijke) ondersteuning van het HEVC-formaat.
De LG UB820 en UB830(*) serie biedt een (meer) beperkte HEVC decoder ondersteuning. En daardoor minder futureproof is?
Voor interne bronnen ondersteunt de HEVC decoder 30p, voor externe bronnen tot 60p.
De UB850 en hoger ondersteunen HEVC 60p voor zowel interne als externe bronnen.
Ik weet niet of dit een soft- of hardwarematige beperking is maar het zou mij niet verbazen dat deze softwarematig is. Dan zou 60p voor interne bronnen middels een hack nog geactiveerd kunnen worden.
Maar ik ben nog geen hacks tegengekomen voor 2013-2014 modellen.

HECV-ondersteuning is sowieso beperkt:
• wel of geen ondersteuning HEVC Main-10 profiel (10-bits kleurdiepte ondersteuning)
• HEVC 12-bit is in ontwikkeling/implementatie (Rec. 2020/BT2020)
• panelen met 12-bits kleurondersteuning (Rec. 2020/BT2020)

Volgens mij zijn er nog geen 12-bits panelen (of nog te duur voor de gemiddelde consument/massaproductie) maar 10-bits panelen zijn gangbangbaar in het hogere 1080p-segment en ik neem aan dat 10-bit voor 2160p-panelen de minimale norm zal zijn. Maar alle fabrikanten zijn erg goed in (weg)bezuinigen…

(Dit heb ik eerder over deze modellen schreven in een andere draadje. Zie: Aankoopadvies: 4K tv om te gamen, lage inputlag, 42 inch)

Of deze HEVC-beperking ook van toepassing is op het genoemde derde alternatief weet ik niet.

* Zie: de handleiding van UB820/30, daarin is de 30p begrenzing weggemoffeld in het blockdiagram. De handleiding is te downloaden van de LG website.
InEtVa schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:02:
[...]
Maar bij de VA panelen die ik gejad heb was een 30 graden kijkhoek nooit een issue. Eigenlijk alleen bij TN panelen heb ik last gehad van de kijkhoek en een enkel IPS model (ironisch genoeg) die heel erg last hadden van IPS glow, hoewel dit meestal bij TV's niet een groot probleem is.
Het verschil in kijkhoek van een SPVA- en IPS-paneel valt heel mee en is vrij klein. Andere factoren spelen een grotere rol. De mate waarin het scherm omgevingslicht weerkaatst is in de praktijk een groter probleem. De kwaliteit van de coating van het scherm is dus erg belangrijk. Helaas kun je dat slechts op een manier vaststellen. In de praktijk én thuis onder 'normale omstandigheden' en niet in de winkel.

[ Voor 19% gewijzigd door ariekanari op 31-12-2014 11:30 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Dimens schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:53:
Doel je met IPS Glow niet op Backlight Bleeding? Is inderdaad een groter probleem bij IPS-panelen dan bij VA-panelen en komt nog veel voor. Sinds LED-achtergrondverlichting normaal is geworden zelfs meer dan bij CCFL het geval was.
Het is niet exact hetzelfde als backlight bleed, hoewel het effect er enigszins op lijkt. Backlight bleed komt door een oneven verdeling van de achtergrondverlichting, IPS glow is een eigenschap van IPS panelen wat ervoor zorgt dat wanneer je een zwart scherm onder een hoek bekijkt, er een witte gloed over het scherm komt. Het wordt af en toe ook wel door elkaar gebruikt en lijkt ook op elkaar, maar heeft een andere oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
InEtVa schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:24:
[...]

Het is niet exact hetzelfde als backlight bleed, hoewel het effect er enigszins op lijkt. Backlight bleed komt door een oneven verdeling van de achtergrondverlichting, IPS glow is een eigenschap van IPS panelen wat ervoor zorgt dat wanneer je een zwart scherm onder een hoek bekijkt, er een witte gloed over het scherm komt. Het wordt af en toe ook wel door elkaar gebruikt en lijkt ook op elkaar, maar heeft een andere oorzaak.
Zo zie je maar dat zelfs ik nog wel eens wat kan leren. Ik wist niet dat dit zo genoemd werd.
ariekanari schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:21:
Volgens mij zijn er nog geen 12-bits panelen (of nog te duur voor de gemiddelde consument/massaproductie) maar 10-bits panelen zijn gangbangbaar in het hogere 1080p-segment en ik neem aan dat 10-bit voor 2160p-panelen de minimale norm zal zijn. Maar alle fabrikanten zijn erg goed in (weg)bezuinigen…
De IPS-panelen die LG gebruikt zijn 8-bit. Bij Samsung krijg je bij de HU7500 pas een 10-bit paneel. 12-bit panelen ben ik ook nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Even ter info voor de mensen die beperkt budget hebben en twijfellen tussen FHD en 4K in deze prijsklasse.

http://www.fwdmagazine.nl...-voor-de-scherpste-prijs/

Toch gevonden waar ik lang naar zocht. Ik ben er 100% van overtuigd dat een FHD uit dezelfde prijsklasse beter FHD-beeld geeft. Echter de beeldverwerking, contrast, zwartwaarden, etc van deze range 4k-televisies valt zeker niet tegen. Voor een gemiddelde TV-kijker meer dan voldoende. De upscaling zorgt echter voor veel mooier beeld dan de beste FHD-televisies ooit zullen kunnen. Mijn keuze gaat tussen de 850v en TX630; alle FHD's zijn nu definitief afgevallen. Erg zonde van de centen om over 4 jaar weer nieuwe TV te moeten kopen omdat deze FHD's dan het 4k-materiaal niet af kunnen spelen, of met mindere kwaliteit af spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:59:
Even ter info voor de mensen die beperkt budget hebben en twijfellen tussen FHD en 4K in deze prijsklasse.

Toch gevonden waar ik lang naar zocht. Ik ben er 100% van overtuigd dat een FHD uit dezelfde prijsklasse beter FHD-beeld geeft. Echter de beeldverwerking, contrast, zwartwaarden, etc van deze range 4k-televisies valt zeker niet tegen. Voor een gemiddelde TV-kijker meer dan voldoende. De upscaling zorgt echter voor veel mooier beeld dan de beste FHD-televisies ooit zullen kunnen. Mijn keuze gaat tussen de 850v en TX630; alle FHD's zijn nu definitief afgevallen. Erg zonde van de centen om over 4 jaar weer nieuwe TV te moeten kopen omdat deze FHD's dan het 4k-materiaal niet af kunnen spelen, of met mindere kwaliteit af spelen.
Weet je wat pas zonde is? Dat straks mijn TV van 1500€ kapot gaat, daarom doe ik hem nu dus weg.
Kan ik een nieuwe kopen en als straks over 2 jaar de garantie verloopt weer verkopen en nieuwe model kopen :)

Zo ben je elke keer maar paar honderd euro's kwijt ipv dat je hem houdt tot hij kapot gaat. Mijne heeft nu al na 3 jaar paar dode pixels.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:27:
[...]

Weet je wat pas zonde is? Dat straks mijn TV van 1500€ kapot gaat, daarom doe ik hem nu dus weg.
Kan ik een nieuwe kopen en als straks over 2 jaar de garantie verloopt weer verkopen en nieuwe model kopen :)

Zo ben je elke keer maar paar honderd euro's kwijt ipv dat je hem houdt tot hij kapot gaat. Mijne heeft nu al na 3 jaar paar dode pixels.
Dat is zeker zonde, maar dan wel weer slim opgelost ;) Moet een beetje geluk hebben met een TV; de ene leeft 10 jaar en de andere is na drie jaar al overleden. mijn huiduge Samsung heb ik volgens mij een jaar of 6(?) en doet het nog perfect. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
EdwinBTW schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:59:

Een artikel van nog geen maand oud en nu al verouderd. In het artikel "Klaar voor de toekomst?" wordt enkel gesproken over HDMI 2.0, HDCP 2.2 en de HEVC-codec. Op het moment van schrijven had de redactie van FWDMagazine er rekening mee kunnen houden dat een aantal zaken in de toekomst nodig zouden zijn zoals 10-bit kleurdiepte.

Wat er al tijden werd gezegd door gebruikers hier op Tweakers is het de laatste dagen op de CES toch wel een beetje een feit geworden. De meeste 4K-modellen zijn verouderd. Sterker nog, de kans is er dat alle modellen nu al verouderd zijn.

Huidige modellen voldoen niet aan de specificaties zoals deze voor Ultra HD Blu-Ray (Blu-Ray 2.0) zijn uitgebracht. Toestellen zonder een 10-Bit paneel kunnen het al vergeten. Toestellen die wel een 10-Bit paneel hebben, zullen om moeten kunnen gaan met de High Dynamic Range. In hoeverre dit softwarematig of hardwarematig bepaald wordt, is nog onduidelijk.

Ook Netflix en andere partijen zijn toegetreden in de UHD Alliance spreken over dit soort specificaties.

De uitspraak van FWDMagazine over klaar voor de de toekomst is dus binnen een maand al abject.
Echter de beeldverwerking, contrast, zwartwaarden, etc van deze range 4k-televisies valt zeker niet tegen. Voor een gemiddelde TV-kijker meer dan voldoende. De upscaling zorgt echter voor veel mooier beeld dan de beste FHD-televisies ooit zullen kunnen.
Pertinent onwaar en tevens meerdere keren uitgelegd. Feit is nog steeds dat de professionals blijven herhalen dat dit soort lage kwaliteit UHD-panelen onderdoen aan de goede FHD. Zelfs je eigen bron heeft het erover:

De bewegingsscherpte is duidelijk ook een van de plaatsen waar je wat moet inboeten, de LG scoort hier gemiddeld. Er gaat wat detail verloren in snel bewegende beelden en je kan duidelijk een dubbele of vage rand zien rond bewegende voorwerpen.

En het feit dat zo'n goedkope UHD-televisie dus slechter presteert dan goede FHD-televisies:

Origineel
Cette dalle manque de réactivité pour rivaliser avec les plus grands du secteur (Sony KD-65X9005B). Nous avons mesuré un temps de rémanence moyen de 14,5 ms (moins de 8 ms pour les TV les plus rapides), ce qui la place bien en dessous de la moyenne des TV UHD de notre comparatif (11 ms). Plus concrètement, l'image en UHD croule sous les détails lors des plans fixes — même si pour un 40 pouces le gain en définition est moins flagrant que sur un 55 pouces —, mais une fois en mouvement, les images rémanentes font perdre ces précieux détails. Certains téléviseurs Full HD délivrent ainsi une image plus détaillée lors des mouvements.

Vertaald
Deze plaat gebrek aan responsiviteit op rivaal de grootste sector ( Sony KD - 65X9005B ) . We maten een gemiddelde ghosting tijd van 14.5 ms ( minder dan 8 ms voor de snelste TV) , die in ons onderzoek ( 11 ms ) plaatst het ver onder het gemiddelde van UHD TV . Meer concreet , het beeld UHD overspoeld in details bij statische shots - zelfs als voor een 40 inch winst in definitie is minder duidelijk dan op een 55 -inch - maar eenmaal in beweging, zijn de nabeelden verliezen deze waardevolle details. Sommige Full HD- tv's en een meer gedetailleerd beeld te leveren tijdens de bewegingen.
Erg zonde van de centen om over 4 jaar weer nieuwe TV te moeten kopen omdat deze FHD's dan het 4k-materiaal niet af kunnen spelen, of met mindere kwaliteit af spelen.
Wat dus exact hetzelfde geval is voor dit soort goedkope UHD-televisies. Echter zullen dit soort UHD-televisies dus enkel profijt hebben van de resolutie wanneer statische beelden vertoond worden. En aangezien het meeste content geen statisch content is, zul je dus in uitzonderlijke gevallen profijt hebben van de UHD-resolutie.

Conclusie: Je bent een bitch van de marketingafdeling als je toegeeft aan het kopen van dergelijke UHD-televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:49:
[...]

Een artikel van nog geen maand oud en nu al verouderd. In het artikel "Klaar voor de toekomst?" wordt enkel gesproken over HDMI 2.0, HDCP 2.2 en de HEVC-codec. Op het moment van schrijven had de redactie van FWDMagazine er rekening mee kunnen houden dat een aantal zaken in de toekomst nodig zouden zijn zoals 10-bit kleurdiepte.

Wat er al tijden werd gezegd door gebruikers hier op Tweakers is het de laatste dagen op de CES toch wel een beetje een feit geworden. De meeste 4K-modellen zijn verouderd. Sterker nog, de kans is er dat alle modellen nu al verouderd zijn.

Huidige modellen voldoen niet aan de specificaties zoals deze voor Ultra HD Blu-Ray (Blu-Ray 2.0) zijn uitgebracht. Toestellen zonder een 10-Bit paneel kunnen het al vergeten. Toestellen die wel een 10-Bit paneel hebben, zullen om moeten kunnen gaan met de High Dynamic Range. In hoeverre dit softwarematig of hardwarematig bepaald wordt, is nog onduidelijk.

Ook Netflix en andere partijen zijn toegetreden in de UHD Alliance spreken over dit soort specificaties.

De uitspraak van FWDMagazine over klaar voor de de toekomst is dus binnen een maand al abject.

[...]

Pertinent onwaar en tevens meerdere keren uitgelegd. Feit is nog steeds dat de professionals blijven herhalen dat dit soort lage kwaliteit UHD-panelen onderdoen aan de goede FHD. Zelfs je eigen bron heeft het erover:

De bewegingsscherpte is duidelijk ook een van de plaatsen waar je wat moet inboeten, de LG scoort hier gemiddeld. Er gaat wat detail verloren in snel bewegende beelden en je kan duidelijk een dubbele of vage rand zien rond bewegende voorwerpen.

En het feit dat zo'n goedkope UHD-televisie dus slechter presteert dan goede FHD-televisies:

Origineel
Cette dalle manque de réactivité pour rivaliser avec les plus grands du secteur (Sony KD-65X9005B). Nous avons mesuré un temps de rémanence moyen de 14,5 ms (moins de 8 ms pour les TV les plus rapides), ce qui la place bien en dessous de la moyenne des TV UHD de notre comparatif (11 ms). Plus concrètement, l'image en UHD croule sous les détails lors des plans fixes — même si pour un 40 pouces le gain en définition est moins flagrant que sur un 55 pouces —, mais une fois en mouvement, les images rémanentes font perdre ces précieux détails. Certains téléviseurs Full HD délivrent ainsi une image plus détaillée lors des mouvements.

Vertaald
Deze plaat gebrek aan responsiviteit op rivaal de grootste sector ( Sony KD - 65X9005B ) . We maten een gemiddelde ghosting tijd van 14.5 ms ( minder dan 8 ms voor de snelste TV) , die in ons onderzoek ( 11 ms ) plaatst het ver onder het gemiddelde van UHD TV . Meer concreet , het beeld UHD overspoeld in details bij statische shots - zelfs als voor een 40 inch winst in definitie is minder duidelijk dan op een 55 -inch - maar eenmaal in beweging, zijn de nabeelden verliezen deze waardevolle details. Sommige Full HD- tv's en een meer gedetailleerd beeld te leveren tijdens de bewegingen.

[...]

Wat dus exact hetzelfde geval is voor dit soort goedkope UHD-televisies. Echter zullen dit soort UHD-televisies dus enkel profijt hebben van de resolutie wanneer statische beelden vertoond worden. En aangezien het meeste content geen statisch content is, zul je dus in uitzonderlijke gevallen profijt hebben van de UHD-resolutie.

Conclusie: Je bent een bitch van de marketingafdeling als je toegeeft aan het kopen van dergelijke UHD-televisies.
Yep, daarom wacht ik op de nieuwe 2015 modellen. Wat misschien nu véél belangrijker is om een Freesync/G-Sync 4K beeldscherm te kopen, op PC heb je nou eenmaal meer content dan op een TV. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Dimens schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:49:
[...]

Is het zo dat de huidige 8-bit panelen in de toekomst helemaal het 4k materiaal kunnen afspelen? Of kunnen ze dan niet het 'optimale' beeld geven?

[...]

Ik ben er ook 100% van overtuigd dat prijsgelijke FHD's betere schermen hebben dan de 4K's van dezelfde prijs. Vraag is of het verschil in kwaliteit 'storend' genoeg is om er van af te zien. Qua specs kies ik voor de Panasonic 48" 630E(als ik het goed heb), maar qua design en gadgets zou mijn vrouw de LG 49850V het liefst kiezen. Bezoek aan de winkel zal uitsluitsel geven :) Mocht de beeldkwaliteit 'storend' slecht zijn van deze twee 4K's, dan wordt het alsnog een FHD, Samsung, LG of Sony. Echter alleen Sony waar dan geen 3D op zit, want betalen voor iets wat niet naar behoren werkt is niet mijn ding.

Ben ik ook van overtuigd, vraag voor mij is echter of de kwaliteit zoveel slechter is als dat er gezegd wordt. Ik heb het idee, na heel veel leeswerk van 'experts' en 'gewone' consumenten dat er een groot verschil in kritiek en verwachtingspatroon is. Waarbij de absolute minderheid(de experts) te vaak voorbij gaan aan de wensen en eisen van de meerderheid. En dit geld voor alle producten, van auto's tot kinderwagens. In dit kader is voor mij ook de testen en info van de consumentenbond zeer zwaar tegen gevallen. Had verwacht dat die beter met deze 'kloof' zouden omgaan |:(
Origineel

Vertaald

Ook hier is de vraag in hoeverre dit echt 'storend' is voor een gewone consument als mij? We gaan het zien 8)
[...]

Zou zomaar eens kunnen. :+ Of misschien toch niet? Misschien hang jij wel teveel aan de 'ultieme perfectie'? Of ook niet?
Ik ga het echt zien tussen nu en 2 weken als ik met mijn USB-stickjes (2x3.0) nar de goede winkel ben gegaan en echt ben gaan vergelijken. Uiteraard zal ik t.z.t. een uitgebreide review geven over mijn gedane keuze. Ook zal ik zeer zeker ingaan op de 'kloof' tussen de experts en gewone consumenten, en daarbij meningen over zaken zoals jij al hebt genoemd vanuit de ogen van een normale consument beoordelen 8) Want dat is het gene wat ik op alle review, test en dergelijke sites mis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:17:
[...]

Zou zomaar eens kunnen. :+ Of misschien toch niet? Misschien hang jij wel teveel aan de 'ultieme perfectie'? Of ook niet?
Ik ga het echt zien tussen nu en 2 weken als ik met mijn USB-stickjes (2x3.0) nar de goede winkel ben gegaan en echt ben gaan vergelijken. Uiteraard zal ik t.z.t. een uitgebreide review geven over mijn gedane keuze. Ook zal ik zeer zeker ingaan op de 'kloof' tussen de experts en gewone consumenten, en daarbij meningen over zaken zoals jij al hebt genoemd vanuit de ogen van een normale consument beoordelen 8) Want dat is het gene wat ik op alle review, test en dergelijke sites mis.....
En Edwin, hoe is het gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:30:
[...]

^^ dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door EdwinBTW op 31-01-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:30:
[...]

Nou Sebas, zoals ik had verwacht eerlijk gezegd.... >:)

TV is binnen; het is de LG 49UB850v geworden ;)
Ja, de duurdere FHD-modellen hebben iets scherper en vloeiender HD-beeld dan deze 4K, maar dit verschil is nihil. Eigenlijk alleen storend voor een perfectionist. Tussen de Panasonic 48TX630E en de LG 49UB850v zag ik geen verschil, dat zal na fine-tuning misschien wel het geval zijn? Maar ik verwacht niet dat dat erg groot is.
Qua uiterlijk won de LG het vrij snel van de Panasonic, qua aansluitingen zijn ze redelijk gelijk. Ik ben een 'gewone' TV-kijker, niet iemand die een thuisbioscoop in de woonkamer wil hebben. Ja, het kan altijd beter, maar prijs vs kwaliteit is naar mijn gevoel geen betere deal op dit moment. Ik heb nu ook 'maar' €799,-, na cashback, betaalt voor deze TV.
Mijn zoon heeft inmiddels de PS3 erop aangesloten en ook hier geen klachten gehoord. 8)

Ik kan dan ook de conclusie trekken dat er wel degelijk verschil zit tussen de verwachtingspatronen van (fanatieke) liefhebbers en de gewone consument zoals ik. Persoonlijk vind ik het die extra €1000,- niet waard om een nog betere 4K-TV te hebben. Maar iedere zijn hobby he? ;) Van alle test-sites die ik heb gezien en gelezen vind ik de consumentenbond het meest reële beeld geven voor de gewone burger.

Ik vind dit een prima TV, zeker kijkend naar de prijs, en denk dat ik hier flink wat jaren mee vooruit kan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:55:
[...]

Nou Sebas, zoals ik had verwacht eerlijk gezegd.... >:)

TV is binnen; het is de LG 49UB850v geworden ;)
Ja, de duurdere FHD-modellen hebben iets scherper en vloeiender HD-beeld dan deze 4K, maar dit verschil is nihil. Eigenlijk alleen storend voor een perfectionist. Tussen de Panasonic 48TX630E en de LG 49UB850v zag ik geen verschil, dat zal na fine-tuning misschien wel het geval zijn? Maar ik verwacht niet dat dat erg groot is.
Qua uiterlijk won de LG het vrij snel van de Panasonic, qua aansluitingen zijn ze redelijk gelijk. Ik ben een 'gewone' TV-kijker, niet iemand die een thuisbioscoop in de woonkamer wil hebben. Ja, het kan altijd beter, maar prijs vs kwaliteit is naar mijn gevoel geen betere deal op dit moment. Ik heb nu ook 'maar' €799,-, na cashback, betaalt voor deze TV.
Mijn zoon heeft inmiddels de PS3 erop aangesloten en ook hier geen klachten gehoord. 8)

Ik kan dan ook de conclusie trekken dat er wel degelijk verschil zit tussen de verwachtingspatronen van (fanatieke) liefhebbers en de gewone consument zoals ik. Persoonlijk vind ik het die €1000,- niet waard om een nog betere TV te hebben. Maar iedere zijn hobby he? ;) Van alle test-sites die ik heb gezien en gelezen vind ik de consumentenbond het meest reële beeld geven voor de gewone burger.

Ik vind dit een prima TV, zeker kijkend naar de prijs, en denk dat ik hier flink wat jaren mee vooruit kan. ;)
Ok nice! Ik heb de pricewatch: LG 49UB820V Zwart voor bijna 2 weken nu gehad, maar ik ben er toch niet blij mee dus daarom een pricewatch: LG 55UB850V Zwart besteld die dinsdag aankomt. Precies zelfde tv die jij nu dus hebt alleen in 55 inch (verschil was 200€)

Alleen zit ik nu met een probleem wat ik met de 820V moet doen:

TV terugsturen binnen 14 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:58:
[...]

Ok nice! Ik heb de pricewatch: LG 49UB820V Zwart voor bijna 2 weken nu gehad, maar ik ben er toch niet blij mee dus daarom een pricewatch: LG 55UB850V Zwart besteld die dinsdag aankomt. Precies zelfde tv die jij nu dus hebt alleen in 55 inch (verschil was 200€)

Alleen zit ik nu met een probleem wat ik met de 820V moet doen:

TV terugsturen binnen 14 dagen
Zou de TV gewoon terugsturen en hopen dat ze het accepteren... Of anders via MP verkopen. Ik vind 2 uur testen best wel kort aangezien ik al 2 uur bezig ben geweest met instellen. De 55" is inderdaad ook mooi geprijsd atm, maar is echt te groot voor mijn woonkamer vs kijkafstand. Ik ben prima tevreden met mijn 850v; maar ik ben dan ook geen 'expert', heb geen merk-voorkeur en drink ook geen azijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Zit nu de film Noah in HD-kwaliteit te kijken. Waarschijnlijk wordt dit flink ge-upscaled want is vele malen mooier dan welke FHD-TV dan ook... Wie klachten heeft over deze beeldkwaliteit is niet objectief imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:07:
[...]

Zou de TV gewoon terugsturen en hopen dat ze het accepteren... Of anders via MP verkopen. Ik vind 2 uur testen best wel kort aangezien ik al 2 uur bezig ben geweest met instellen. De 55" is inderdaad ook mooi geprijsd atm, maar is echt te groot voor mijn woonkamer vs kijkafstand. Ik ben prima tevreden met mijn 850v; maar ik ben dan ook geen 'expert', heb geen merk-voorkeur en drink ook geen azijn >:)
Ik hoorde ook geruchten dat de 49 inch versie een single core cpu heeft en de 55 inch een dual core heeft.
Hierdoor zou 4K video dus soepeler moeten afspelen.

Ahjah, eigenlijk "leen" je het TV voor een paar jaar, als je slim bent en op tijd verkoopt kan je best veel geld ophalen voor de volgende TV. Heb voor maar 30€ een extra garantie afgesloten, heb 3 jaar recht op een nieuw toetsel bij zelfs 1 dodel pixel :*)

Denk misschien erover om dus over 3 jaar misschien wel eens een beamer te proberen, dan zijn 4K beamers vast rond de 1000-1500€.
EdwinBTW schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:12:
Zit nu de film Noah in HD-kwaliteit te kijken. Waarschijnlijk wordt dit flink ge-upscaled want is vele malen mooier dan welke FHD-TV dan ook... Wie klachten heeft over deze beeldkwaliteit is niet objectief imo ;)
Emma Watson O+

Ik zag wel duidelijk een verschil in snelle scenes tussen mijn high-end samsung uit 2011 en de 820V (mid-end). De 820V was slomer.
Maar de 850V is ook een high-end en volgens jou beter beeld dan de 820V.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:19:
[...]

Ik hoorde ook geruchten dat de 49 inch versie een single core cpu heeft en de 55 inch een dual core heeft.
Hierdoor zou 4K video dus soepeler moeten afspelen.

Ahjah, eigenlijk "leen" je het TV voor een paar jaar, als je slim bent en op tijd verkoopt kan je best veel geld ophalen voor de volgende TV. Heb voor maar 30€ een extra garantie afgesloten, heb 3 jaar recht op een nieuw toetsel bij zelfs 1 dodel pixel :*)

Denk misschien erover om dus over 3 jaar misschien wel eens een beamer te proberen, dan zijn 4K beamers vast rond de 1000-1500€.

[...]

Emma Watson O+

Ik zag wel duidelijk een verschil in snelle scenes tussen mijn high-end samsung uit 2011 en de 820V (mid-end). De 820V was slomer.
Maar de 850V is ook een high-end en volgens jou beter beeld dan de 820V.
Ach single core, dual core, quad core, ips, VA, Edge-lit, Full-led, 50hz, 100hz, etc, etc. Allemaal leuk; maar "als de TV een goed beeld geeft, dan geeft ie een goed beeld", volgens Johan Cruyff ;)
Ik heb wat gedownloade 4k afsgespeeld via USB (2.0) en heb niets gemerkt, dus ook dat valt wel mee denk ik. Heb WorldWar Z in 3D aangezet; geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:25:
[...]

Ach single core, dual core, quad core, ips, VA, Edge-lit, Full-led, 50hz, 100hz, etc, etc. Allemaal leuk; maar "als de TV een goed beeld geeft, dan geeft ie een goed beeld", volgens Johan Cruyff ;)
Ik heb wat gedownloade 4k afsgespeeld via USB (2.0) en heb niets gemerkt, dus ook dat valt wel mee denk ik. Heb WorldWar Z in 3D aangezet; geweldig!
Komt het met een gratis 3D app met veel docus? Dit was wel zo bij mijn Samsung 3D.
Weet je ook welke model de brillen zijn? Je krijgt er maar 2 dat is best wel gierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:26:
[...]

Komt het met een gratis 3D app met veel docus? Dit was wel zo bij mijn Samsung 3D.
Weet je ook welke model de brillen zijn? Je krijgt er maar 2 dat is best wel gierig.
Ik ben niet zo van de Apps en Smart-TV, misschien dat dat niog gaat komen. Waarschijnlijk laad je Smart-TV wel sneller als je een dual-core CPU hebt BTW. Maar ook dat is een kwestie van seconden verschil en niet iets waar ik mij aan erger ;) Er zitten 2 passieve 3D-brillen bij, er zat ook een HDMI-kabel bij ;). Ik had er nog een stuk of 6 van de bios liggen, die werken ook prima. Aan brillen voorlopig geen tekort dus. Het 3D-deel is een leuke gimmick, maar voor mij geen reden om een TV te kopen. Mocht je wel liefhebber van 3D zijn dan is dit wel erg goede kwaliteit waar geen enkele FHD-TV met 3D tegen op kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:31:
[...]

Ik ben niet zo van de Apps en Smart-TV, misschien dat dat niog gaat komen. Waarschijnlijk laad je Smart-TV wel sneller als je een dual-core CPU hebt BTW. Maar ook dat is een kwestie van seconden verschil en niet iets waar ik mij aan erger ;) Er zitten 2 passieve 3D-brillen bij, er zat ook een HDMI-kabel bij ;). Ik had er nog een stuk of 6 van de bios liggen, die werken ook prima. Aan brillen voorlopig geen tekort dus. Het 3D-deel is een leuke gimmick, maar voor mij geen reden om een TV te kopen. Mocht je wel liefhebber van 3D zijn dan is dit wel erg goede kwaliteit waar geen enkele FHD-TV met 3D tegen op kan ;)
OMG die Pathe-brillen werken dus gewoon :o
Heb er volgens mij een paar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet, waarom heeft mijn quad core op 4ghz moeite met h265 videos en tv niet?
Zou een kaart zoals de GTX 960 helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:37:
[...]

OMG die Pathe-brillen werken dus gewoon :o
Heb er volgens mij een paar liggen.
Yup, en zitten een stuk fijner dan actieve 3D-brillen. Heb nu genoeg brillen voor het eerst volgende kinderfeestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:39:
[...]

Ik snap het niet, waarom heeft mijn quad core op 4ghz moeite met h265 videos en tv niet?
Heb daar wel iets over gelezen, heeft volgens mij met de GPU van je gfx-kaart te maken. Ik heb 4K via USB-stick (2.0) afgespeeld zonder enige vorm van vertraging, haperingen, oid.. Heb zelf een GFX Radeon R9 200-series kaart met 3 gb, zal deze komende week eens aansluiten om te kijken hoe dat gaat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinBTW op 31-01-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:39:
[...]

Geen h265 ondersteuning idd in je quadcore's gpu en daarnaast blijkbaar veel verschil tussen een 32-bit en 64-bit decoder, dus misschien naar je codecs en programma kijken. Zo te zien kan een GTX 960 het wel goed aan icm bijv. Media Player Classic (Home Cinema) ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 31-01-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:03:
[...]

Geen h265 ondersteuning idd in je quadcore's gpu en daarnaast blijkbaar veel verschil tussen een 32-bit en 64-bit decoder, dus misschien naar je codecs en programma kijken. Zo te zien kan een GTX 960 het wel goed aan icm bijv. Media Player Classic (Home Cinema) ...
Ik probeerde PotPlayer met mijn R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
@EdwinBTW

In de reviews lees ik soms over backlight (bleeding) als zijnde een negatief puntje. In hoeverre ondervind jij dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
mcauseway schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:05:
@EdwinBTW

In de reviews lees ik soms over backlight (bleeding) als zijnde een negatief puntje. In hoeverre ondervind jij dit fenomeen?
Leuk dat je dat aan haalt :)
Als het scherm helemaal zwart is zie je inderdaad vlekken, maar zodra je iets afspeelt/kijkt zie je er he-le-maal niets meer van. Tenminste, ik niet... Als je er specifiek op gaat letten zal je heus iets ontdekken, maar als je 'gewoon' TV kijkt zie je er niets van. Dit verhaal omtrent het back-light bleeding vind ik een leuk voorbeeld voor de 'expert' vs de gewone burger. Een expert ergert zich waarschijnlijk dood en ik zie niets....lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Nog iets anders wat mij er mee valt op deze TV; het geluid! Ik ben niet zo erg bezig met het geluid, ik heb een leuk Pioneer Blu-Ray 2.1-setje welke ik eigenlijk nooit gebruik. Zelfs bij kijken van Blu-Ray's heb ik vaak TV-geluid aan staan ipv Pioneer.... Voor mij was geluid van TV altijd wel prima. Echter is het geluid van deze TV wel vele malen beter als mijn vorige Samsung. Ik ben snel tevreden, dat weet ik, maar toch is het geluid van deze TV helemaal OK! ;)
Het is dat de TV geen ingebouwde Blu-Ray heeft, anders kon de Pioneer de deur uit.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:07:
Nog iets anders wat mij er mee valt op deze TV; het geluid! Ik ben niet zo erg bezig met het geluid, ik heb een leuk Pioneer Blu-Ray 2.1-setje welke ik eigenlijk nooit gebruik. Zelfs bij kijken van Blu-Ray's heb ik vaak TV-geluid aan staan ipv Pioneer.... Voor mij was geluid van TV altijd wel prima. Echter is het geluid van deze TV wel vele malen beter als mijn vorige Samsung. Ik ben snel tevreden, dat weet ik, maar toch is het geluid van deze TV helemaal OK! ;)
Het is dat de TV geen ingebouwde Blu-Ray heeft, anders kon de Pioneer de deur uit.... ;)
Ik hoorde dat de speakers uitklappen als tv aangaat. Wat futuristisch zeg!

Wij hebben hier een kleine glazen tafeltje voor de tv (hij hing toch aan de muur). Ik denk niet dat de voet op 1 meter brede tafel past :/ .

Heb echt geen zin om nog meer geld uit te geven, dus wat denken jullie van deze: http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/00105323/#/20105341

Lekker basic en strak en met 150 cm moet het wel lukken :*)

Edit: Wow voor een tientje heb je glazen tafel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40213311/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:38:
[...]

Ik hoorde dat de speakers uitklappen als tv aangaat. Wat futuristisch zeg!

Edit: Wow voor een tientje heb je glazen tafel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40213311/
Volgens mij op een ander model, misschien op de 55"versie? Maar geen uitklappende speakers gezien hoor :)

toevallig heb ik dat glazen tafeltje gekocht voor mijn zoon, om onze oude TV op te zetten ;) Echter tijdens verplaatsen is voet van TV gebroken (glas) en moet de TV dus alsnog aan de muur... 8)7 Maar leuk tafeltje, heel snel in elkaar te zetten, en nu handig om PS3 en laptop op te plaatsen onder de TV aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:55:
[...]

Volgens mij op een ander model, misschien op de 55"versie? Maar geen uitklappende speakers gezien hoor :)

toevallig heb ik dat glazen tafeltje gekocht voor mijn zoon, om onze oude TV op te zetten ;) Echter tijdens verplaatsen is voet van TV gebroken (glas) en moet de TV dus alsnog aan de muur... 8)7 Maar leuk tafeltje, heel snel in elkaar te zetten, en nu handig om PS3 en laptop op te plaatsen onder de TV aan de muur.
Van de 850V of de oude tv? Heb je net een TV breek je het voet af :F
Het grootste minpunt van een wandbeugel dat je heel moeilijk bij de aansluitingen kan komen, maar dan is hij wel tenminste veilig tegen kleine kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:04:
[...]

Van de 850V of de oude tv? Heb je net een TV breek je het voet af :F
Het grootste minpunt van een wandbeugel dat je heel moeilijk bij de aansluitingen kan komen, maar dan is hij wel tenminste veilig tegen kleine kinderen.
Oude Samsung TV, 850 heeft metalen voet ;)
Inderdaad liever op voet gezet vanwege aansluitingen, maar nieuwe voet kost €80,-. En dat voor een TV die 7 jaar geleden €700,- heeft gekost... Hmmm... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:07:
[...]

Oude Samsung TV, 850 heeft metalen voet ;)
Inderdaad liever op voet gezet vanwege aansluitingen, maar nieuwe voet kost €80,-. En dat voor een TV die 7 jaar geleden €700,- heeft gekost... Hmmm... :?
3 jaar geleden deze Samsung gekocht voor 1500€ (na cashback nog wel...) pricewatch: Samsung UE46D8000YS

Er zijn nu sukkels op Marktplaats die er 700-900€ voor bieden :)
Dinsdag heb ik dus 3 tv's in huis 8)7 waarvan 2 dus weg moeten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:09:
[...]

3 jaar geleden deze Samsung gekocht voor 1500€ (na cashback nog wel...) pricewatch: Samsung UE46D8000YS

Er zijn nu sukkels op Marktplaats die er 700-900€ voor bieden :)
Dinsdag heb ik dus 3 tv's in huis 8)7 waarvan 2 dus weg moeten
Meteen verkopen voor dat bedrag zou ik zeggen, of misschien ff wachten en eerst vergelijken met 850v? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinBTW schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:10:
[...]

Meteen verkopen voor dat bedrag zou ik zeggen, of misschien ff wachten en eerst vergelijken met 850v? ;)
Zowiezo is de 850V beter, de 820V haperde best wel erg.
Over paar jaar eens een beamer proberen, ben je meteen van al die nadelen af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
EdwinBTW schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:00:
[...]
Leuk dat je dat aan haalt :)
Als het scherm helemaal zwart is zie je inderdaad vlekken, maar zodra je iets afspeelt/kijkt zie je er he-le-maal niets meer van. Tenminste, ik niet... Als je er specifiek op gaat letten zal je heus iets ontdekken, maar als je 'gewoon' TV kijkt zie je er niets van. Dit verhaal omtrent het back-light bleeding vind ik een leuk voorbeeld voor de 'expert' vs de gewone burger. Een expert ergert zich waarschijnlijk dood en ik zie niets....lol
Ok, het zal inderdaad met bewegend beeld en wisselende achtergronden geen issue zijn, maar wellicht valt het de één eerder op dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcauseway schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:35:
[...]

Ok, het zal inderdaad met bewegend beeld en wisselende achtergronden geen issue zijn, maar wellicht valt het de één eerder op dan de ander.
Let op! Volgens mij is dit gewoon een bug bij het laden van dingen, op mijn 820V had ik ook een soort van witte waves als ik film aan het laden was van usb.
Pagina: 1