Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Russel88 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:43:
Pfff ik word een beetje gek van al die tv's bekijken.
Gisteren bijna de 55LB730 besteld bij Bobshop. Totdat ik erachter kwam dat de LB730 helemaal geen 4k is.

Komende dagen maar hopen op extra acties. Heb toch wel graag voor het nieuwe jaar een nieuwe tv.
Waarom geen Full HD? Of zit je binnen 2 meter van je toestel zodat je het verschil kan zien? ;)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Arrien schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:50:
[...]

Waarom geen Full HD? Of zit je binnen 2 meter van je toestel zodat je het verschil kan zien? ;)
Ik zit er idd vrij dicht erop. Of ik 4k kan onderscheiden van Full HD, geen idee. Maar als het er is, dan wil ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Russel88 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:00:
[...]

Ik zit er idd vrij dicht erop. Of ik 4k kan onderscheiden van Full HD, geen idee. Maar als het er is, dan wil ik het.
Zul je toch echt wel wat meer dan € 1100,- moeten uitgeven wil je ook iets hebben wat in het algemeen goed presteert en niet alleen als het aankomt op veel pixels bij een stilstaand beeld.

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Russel88 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:00:
[...]

Voor €100,- meer heb je op dit moment de 55UB830

[ Voor 14% gewijzigd door Loenerd op 11-12-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10-2023
Ik twijfel tussen de LG 820V en de 850V, de Samsung 9500 is afgevallen na het zien van beide TV's in de winkel. Kan natuurlijk met instellingen te maken hebben, maar vond de LG een veel mooier en vooral rustiger beeld hebben. Volgens mij is het verschil tussen de 820 en 850 de 3D ja vs nee, aantal ingangen HDMI en USB en Netcast vs WebOS. Klopt dit? Ik heb vernomen dat beide TV's een 50hz paneel hebben, is dit goed of slecht? Ik heb lees hier en daar dat er voor- en nadelen aan een 100hz paneel zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Arrien schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:50:
[...]

Heb in de winkel eens getest of je verschil 4k vs. FullHD ziet op afstand: vergeleken met zelfde maat FullHD geeft een 49" 4K geeft echt een veel beter beeld op 3,5 meter afstand en een 55" 4K het zelfde op 4,5 meter afstand. Zie heel erg vaak in reviews dat je op 2 meter afstand moet zitten om het verschil te zien... Dat is echt totale, maar dan ook echt totale onzin! Mijn ervaring is echt heel anders, ondanks het feit dat mijn ogen niet eens helemaal 100% ok zijn... Waarschijnlijk bedoelen ze dat je op 2 meter afstand moet zitten om 'het maximale' verschil te zien...? Maar heel weinig mensen zijn zo neurotisch dat dat ook echt een harde eis is, en heel vaak ook not done omdat de woonkamers in onze rijtjeshuizen te klein zijn voor een TV groter dan 50/60". Tenzij je een woonkamer 'om je TV' wilt hebben i.p.v. gewoon een goede/mooie TV in je woonkamer, zoals 99% van de mensen? Of ze moeten met zijn allen toch echt naar SpecSavers...... O-) Was ooit eens bij iemand thuis die een 65" TV aan de muur heeft hangen en op 3 meter afstand er van af zit te kijken. Comfortabel? No way! Wel eens op voorste rij in de bios gezeten? Na 10 minuten voetbal was ik het al helemaal zat.... Na een beetje lange film heb je geheid last van je nek en na te vaak dit doen blijvende schade aan je nekwervels. Maar ja; groter = cooler he? Je moet natuurlijk wel wat hebben staan om anderen te kunnen imponeren... Toch? 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door EdwinBTW op 13-12-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Twijfel zelf ook tussen een FullHD of een 4k, sowieso wordt het een scherm van 65" en we zitten ongeveer 3,5 a 3,8 meter van de TV af. Wie zou voor 4k kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
BliXem schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:32:
Twijfel zelf ook tussen een FullHD of een 4k, sowieso wordt het een scherm van 65" en we zitten ongeveer 3,5 a 3,8 meter van de TV af. Wie zou voor 4k kiezen?
Ik zou op die afstand niet groter dan 55" kiezen, wel 4K 8) Zit zelf op 3,3 meter afstand en twijfel of ik 50"of 55"moet nemen. Aangezien ik er wel van houd dat dingen, en dus ook inrichten woonkamer, een beetje in de juiste 'verhouding' met elkaar zijn denk ik dat het de 50" wordt.... Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Mijn vader was architect, en ik ben dus groot geworden met de betekenis en impact van dit soort zaken. Als je een straat vol hebt met 10 basic rijtjeshuizen en je zet daar een prachtige villa tussen; dan zal de schoonheid van de villa nooit tot zijn recht komen. Snappie? :X Een charmantere oplossing voor een groot scherm kan dan een beamer zijn. Of deze er in 4K zijn weet ik niet...

[ Voor 52% gewijzigd door EdwinBTW op 13-12-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
EdwinBTW schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:39:
[...]

Ik zou op die afstand niet groter dan 55" kiezen, wel 4K 8) Zit zelf op 3,3 meter afstand en twijfel of ik 50"of 55"moet nemen. Aangezien ik er wel van houd dat dingen, en dus ook inrichten woonkamer, een beetje in de juiste 'verhouding' met elkaar zijn denk ik dat het de 50" wordt.... Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Mijn vader was architect, en ik ben dus groot geworden met de betekenis en impact van dit soort zaken. Als je een straat vol hebt met 10 basic rijtjeshuizen en je zet daar een prachtige villa tussen; dan zal de schoonheid van de villa nooit tot zijn recht komen. Snappie? :X Een charmantere oplossing voor een groot scherm kan dan een beamer zijn. Of deze er in 4K zijn weet ik niet...
(no offense maar)onzin en onzin, 65 inch is prima, ik zit op 2 meter met een 55 inch, maar wil stiekem toch weer een 65. 4K is totaal nutteloos nog, ik heb de UB850V maar heb ondertussen denk ik 2-3 x 4K materiaal gekeken. Beetje youtube en thats it. Er is gewoon niks, netflix werkt ruk en geeft je standaard toch geen 4k. Daarbij komt inderdaad dat het verschil dus zelfs op 2 meter dermate klein is dat het nauwelijks te zien is. Dat jij in een winkel hebt gekeken is leuk en aardig, maar wetenschap verteld hoe het echt werk zoek rustig een artikeltje op die je wat bijleert. Etalage modus etc. geeft vaak een verkeerd beeld en ze kiezen de filmpjes zo dat het weer indrukwekkender lijkt.

Terug naar de vraag:
BliXem schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:32:
Je kan nu meerdere dingen doen, bij een 65Inch tv is eigenlijk de eerste grootte waar 4K vaak toch wel wat verschil gaat maken, het probleem is de content echter als jij nu 1 tv koopt en de volgende 5-6 jaar niet meer, ga dan voor future proof. Enige probleem, stiekem is het zonde om nu de volle smak geld te betalen voordat de OLED tv's de markt overnemen. OLED 4K dan gaan we het echt over leuke dingen hebben. Voor de huidige 4K series, ga voor de Sony in plaats van LG, denk toch dat LG wel erg matig is vergeleken de concurrenten (met de UB serie). Denk goed na wat je wilt over welke tijdsframe daarbij kan je het beste je beslissing maken. Ik zelf ben voor 4K gegaan omdat ik een feature geek ben, en graag nieuwe features altijd zelf wil testen, was het nodig? Nee totaal niet op dit punt, wordt het nodig? Ik geef het 1-2 jaar dan wordt het interessanter idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Jasper 99 schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:44:
[...]

Je kan nu meerdere dingen doen, bij een 65Inch tv is eigenlijk de eerste grootte waar 4K vaak toch wel wat verschil gaat maken, het probleem is de content echter als jij nu 1 tv koopt en de volgende 5-6 jaar niet meer, ga dan voor future proof. Enige probleem, stiekem is het zonde om nu de volle smak geld te betalen voordat de OLED tv's de markt overnemen. OLED 4K dan gaan we het echt over leuke dingen hebben. Voor de huidige 4K series, ga voor de Sony in plaats van LG, denk toch dat LG wel erg matig is vergeleken de concurrenten (met de UB serie). Denk goed na wat je wilt over welke tijdsframe daarbij kan je het beste je beslissing maken. Ik zelf ben voor 4K gegaan omdat ik een feature geek ben, en graag nieuwe features altijd zelf wil testen, was het nodig? Nee totaal niet op dit punt, wordt het nodig? Ik geef het 1-2 jaar dan wordt het interessanter idd.
Als je het zo zegt, dan kan ik beter voor een fullHD gaan, dit bespaart me enkele 100de euro's. Ik denk dat ik dan na 3 á 4 jaar wel weer een nieuwe TV koop ivm OLED. En dan kan het ook meteen een 4K OLED zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
[quote]Jasper 99 schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:44:
[...]

(no offense maar)onzin en onzin, 65 inch is prima, ik zit op 2 meter met een 55 inch, maar wil stiekem toch weer een 65. 4K is totaal nutteloos nog, ik heb de UB850V maar heb ondertussen denk ik 2-3 x 4K materiaal gekeken. Beetje youtube en thats it. Er is gewoon niks, netflix werkt ruk en geeft je standaard toch geen 4k. Daarbij komt inderdaad dat het verschil dus zelfs op 2 meter dermate klein is dat het nauwelijks te zien is. Dat jij in een winkel hebt gekeken is leuk en aardig, maar wetenschap verteld hoe het echt werk zoek rustig een artikeltje op die je wat bijleert. Etalage modus etc. geeft vaak een verkeerd beeld en ze kiezen de filmpjes zo dat het weer indrukwekkender lijkt.

No offense taken. Maar de 'standaardregel' m.b.t. ideale verhouding diagonaal vs schermgrootte bestaat al veel langer dan 4K TV's bestaan. Natuurlijk speelt beeldkwaliteit een rol hierin, maar het gaat vooral om het comfort. En vanaf 2 meter naar een 55"scherm kijken is gewoon niet comfortabel, op 2 meter van een 65" scherm gaan zitten neigt naar totaal doorgeslagen 8)7 Je ogen worden veel sneller moe omdat deze veel meer inspanning moeten leveren en last van je nek is op de duur ook niet uitgesloten als het scherm echt way too big is. Uiteraard is het beeld scherper en overweldigender, maar dat is het beeld ook als je op 20cm van een 40"gaat zitten.... Om een goede film te kijken is zo'n 65" heel leuk en aardig, maar voor dagelijks gebruik totale waanzin. Zeker als er ook kinderen in huis zijn, die gaan er het meeste last van krijgen.
Tuurlijk kun je met instellingen en specifieke beelden verschillen tussen TV's groter doen lijken. Ik heb echter op 3 TV's tegelijk, in de winkel, een USB stick gestopt met allemaal dezelfde aflevering van Spartacus gestopt. En er is wel degelijk een heel groot verschil tussen 4K en Full HD. Aangezien je tegenwoordig al een LG of Samsung 4K heb voor minder dan €800,- zijn ze zelfs goedkoper dan FullHD TV's. Als je toch een Full HD neemt zou ik nu nog even wachten met aanschaf. Gezien de sterk dalende prijzen van 4K zullen de Full HD TV's binnenkort heel hard in prijs moeten gaan dalen om nog verkocht te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
EdwinBTW schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:18:
[quote]Jasper 99 schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:44:
[...]

No offense taken. Maar de 'standaardregel' m.b.t. ideale verhouding diagonaal vs schermgrootte bestaat al veel langer dan 4K TV's bestaan. Natuurlijk speelt beeldkwaliteit een rol hierin, maar het gaat vooral om het comfort. En vanaf 2 meter naar een 55"scherm kijken is gewoon niet comfortabel, op 2 meter van een 65" scherm gaan zitten neigt naar totaal doorgeslagen 8)7 Je ogen worden veel sneller moe omdat deze veel meer inspanning moeten leveren en last van je nek is op de duur ook niet uitgesloten als het scherm echt way too big is. Uiteraard is het beeld scherper en overweldigender, maar dat is het beeld ook als je op 20cm van een 40"gaat zitten.... Om een goede film te kijken is zo'n 65" heel leuk en aardig, maar voor dagelijks gebruik totale waanzin. Zeker als er ook kinderen in huis zijn, die gaan er het meeste last van krijgen.
Tuurlijk kun je met instellingen en specifieke beelden verschillen tussen TV's groter doen lijken. Ik heb echter op 3 TV's tegelijk, in de winkel, een USB stick gestopt met allemaal dezelfde aflevering van Spartacus gestopt. En er is wel degelijk een heel groot verschil tussen 4K en Full HD. Aangezien je tegenwoordig al een LG of Samsung 4K heb voor minder dan €800,- zijn ze zelfs goedkoper dan FullHD TV's. Als je toch een Full HD neemt zou ik nu nog even wachten met aanschaf. Gezien de sterk dalende prijzen van 4K zullen de Full HD TV's binnenkort heel hard in prijs moeten gaan dalen om nog verkocht te kunnen worden.
Nogmaals, dit zijn persoonlijke ervaringen, dit is jouw mening. Ik zeg niet dat die fout is, echter is het geen universele regel. Ik zelf heb nergens last van bij mijn 55 inch tv op 2 meter, ik vind het prima hij had dus nog groter gemogen, dat is mijn persoonlijke ervaring. Ik kijk behoorlijk veel series en zit soms in sessies van 6 tot 7 uur waarbij ik nergens last van heb. Nu nogmaals over 4K en full HD ja er is verschil echter is dit verschil op kleine tv's niet zichtbaar voor het menselijk oog dit heeft niks met gevoel of ervaring te maken, dit is wetenschap. Het menselijk oog is niet complex genoeg om dergelijke verschillen te kunnen ervaren.

Nu geloof ik best dat jij het verschil meemaakt, echter ben ik bang dat het een placebo effect is. Het enige hoe je het perfect kunt testen is als je 100% unbiased bent en je dus op dezelfde tv 1080P met 4K vergelijkt, nu heb ik deze vergelijking gedaan, en bij mijn afstand zie ik kleine verschillen, maar ik weet ook dat bij mij het gevoel meespeelt, het voelt alsof de beelden vibranter zijn. Echter of dit echt zo is zou ik niet durven stellen.

Nu het volgende probleem die jij buiten beschouwing laat, die veel belangrijker is: een 1080P tv van 900 euro tegenover een 4K tv van 900 euro, durf ik mijn hand in het vuur te steken voor het feit dat de 1080P tv dan over betere features beschikt waaronder beeld bewerking.
Je betaald extra voor de 4K optie, echter is dit beeldscherm op 1080P dus minder goed dan zijn 1080P concurrenten. Gezien "bijna" alle materiaal alleen nog maar in 1080P beschikbaar is, is het niet "slim" om je te laten verleiden door de 4K optie.

Dus als Blixem nu voor de keus staat, kan ik hem uit eigen ervaring vertellen dat een 1080p tv waarschijnlijk meer waard voor zijn geld gaat zijn, vooral gezien de optie om dat later over te stappen naar een OLED tv. Verder raad ik de aanschaf van een 4K tv van 900 euro sterk af, ik heb genoeg reviews gelezen om dat te kunnen ondersteunen. Nu zeg ik, kijk wat het belangrijkste is voor jezelf op dit moment, wat wil je kunnen? Veel gamen, veel series, via tv, via pc? al dat soort dingen wegen nu af. Als je SD content kijkt (aka TV signaal niet digitaal) dan raad ik je de 4K tv nog sterker af.

Nogmaals het verschil tussen 4K en 1080P wordt sterker op meer inches, vanaf 65 inch kan het relevant worden, en er zijn zeker voordelen van 4K voornaamste zitten bij het 3D vlak, namelijk je kan full HD 3d bekijken, dat was voor mij de voornaamste reden om een 4K tv te willen kopen.

Mijn persoonlijke advies, na toch wel redelijk ontevreden te zijn over de UB850V, koop of een sony 4K of ga voor een goede 1080P tv waar behoorlijk wat opties zijn.
Nadelen van de 4K die ik zelf bevind: Belachelijke Blooming echt belachelijk, muis door het beeld op zwart en het wordt een grote grijze waas. Input lag zeer hoog, gamen voelt niet vloeiend. Ghosting, beelden die naleven. Voordelen: mooie kleurweergave, full HD passief 3D ziet er ook goed uit, ik had hem destijds voor goedkoop 1400 + tv van 200 euro = 1200 euro, dus prima voor early adopter.
Mijn advies ga idd voor mooie full hd tv, die jou wensen vervullen op het moment en begin met sparen voor de echte top klasse (OLED 4K is nu 8K in euro's :P maar tijd zal het vast aantrekkelijk maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Persoonlijke ervaringen, daar kunnen we wat mee!
Ik denk dat ik dan ga voor de 65LB730V. Keuze is ook mede dankzij WebOS. Eind januari bestellen, hopelijk zijn de prijzen dan nog meer gezakt.

Alleen een klein gokje wat betreft de satelliet instellingen van canal digital (CI+), hopelijk is bij het ophalen van de kanalen NED1 ook echt NED1 en niet kanaal 25. Maar goed dat is voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Als je nu nog een niet 4k tv adviseert...... (Als je voor een high end tv gaat)

Zonde van het geld. Mensen die uit allerlei artikels halen dat ze geen verschil zien, uhmmm... Dat zijn oude koeien van vorig jaar.

Zelf kijken met je ogen open, als je geen verschil ziet, kende beter een radio aan schaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 14-12-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
stalscu schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:23:
Als je nu nog een niet 4k tv adviseerd.......

Zonde van het geld. Mensen die uit allerlei artikels halen dat ze geen verschil zien, uhmmm... Dat zijn oude koeien van vorig jaar.

Zelf kijken met je ogen open, als je geen verschil ziet, kende beter een radio aan schaffen.
Mensen die denken dat de pixels bepalend zijn voor de algemene beeldkwaliteit kun je anders ook niet serieus nemen.

Pixels zijn slechts een, en ontzettend overgewaardeerd, onderdeel van de algemene beeldkwaliteit. Een goed contrast met diepe zwartwaarden zal vrijwel iedereen meer aanspreken dan extra pixels.

Sowieso trapt men teveel in verkooppraatjes en niet naar de werkelijkheid. Ook hier op Tweakers zie je teveel mensen die wel denken te weten waar ze over praten terwijl het eigenlijk niet verder komt dan wat nietszeggende marketingcijfers.

UHD is daar een van. EdwinBTW is daar een prima voorbeeld van:
EdwinBTW schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:18:
Aangezien je tegenwoordig al een LG of Samsung 4K heb voor minder dan €800,- zijn ze zelfs goedkoper dan FullHD TV's. Als je toch een Full HD neemt zou ik nu nog even wachten met aanschaf. Gezien de sterk dalende prijzen van 4K zullen de Full HD TV's binnenkort heel hard in prijs moeten gaan dalen om nog verkocht te kunnen worden.
Let enkel maar op de resolutie maar vergeet de rest totaal. Alsof die FHD-televisies gelijk zijn aan de UHD-televisies en het raar is dat deze duurder zijn. In werkelijkheid is die FHD-televisie veel beter dan de UHD-televisie met dezelfde prijs.

Bijvoorbeeld de volgende modellen:

pricewatch: Sony Bravia KDL-50W828B Zwart
pricewatch: Samsung UE50HU6900S Zwart

De Samsung HU6900 is en goedkoper en is UHD, en toch zou ik er absoluut niet over twijfelen en de Sony W828 nemen. Simpelweg omdat de algemene kwaliteit van het beeld veel beter is dan dat van die Samsung HU6900. Ook als het aankomt op scherpte, zal de Sony W828 tijdens bewegingen veel beter presteren. Bij de HU6900 wordt dit door het 50Hz paneel een grote waas waardoor er niets van de scherpte over blijft.

Eigenlijk is er momenteel ook helemaal geen argument om wel een UHD-televisie te nemen. Ook de toekomst is helemaal geen goed argument. Alhoewel de televisies momenteel wel uitgerust zijn met HDMI 2.0, valt het, zeker bij de goedkope modellen, tegen hoe goed ze zijn voorbereid op de toekomst. Er is namelijk een hele grote kans dat, wanneer Blu-Ray 2.0 volgend jaar op de markt komt, de kwaliteitsnorm voor UHD-content zal veranderen. Denk aan bijvoorbeeld kleurruimte Rec. 2020 en 10-bit kleurdiepte, twee grote kansmakers. Daar kunnen die goedkope UHD-televisies van nu ook niets mee. Dan kun je nog beter naar de huidige Blu-Ray's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Leuke discussie begint dit te worden; tenminste niet alleen gebaseerd op benchmarks, kleurengamma's, pixels en andere zaken die voor 'gewone' mensen niet spannend en/of waarneembaar zijn. Ik heb op dit moment een Samsung LE37B650W12 staan die inmiddels 7/8 jaar oud is. Als ik die vergelijk is het beeld bijna net zo goed als de huidige full HD-TV's, tuurlijk zijn de nieuwere wel beter, maar dat is het geld niet waard om een vervangende FullHD aan te schaffen. Toen ik bij MM op 3 TV's, 2x 4k (LG en Samsung) en 1x FHD (Sony), dezelfde opname via USB afspeelde zag ik duidelijk verschil, waarbij ik niet zeg dat dit specifiek met scherpte, pixels of diepte te maken heeft. Echter was het algehele beeld van de beidde 4K TV's wel beduidend mooier, kleurrijker, voller en scherper dan de FHD TV. Maar de LG 4K gaf voor mijn gevoel ook weer een veel beter beeld dan de Samsung 4K. Nu is het algemeen bekend dat je eea ook kan forceren met de instellingen, ondanks dat het bronmateriaal, de USB, hetzelfde is. Wanneer weet je dat je ook echt een eerlijke vergelijking kan maken? Niet, volgens mij weet je dat nooit tenzij je alle TV's in huis hebt staan en zelf volledig instelt. Als je dan naar test/reviews gaat zoeken kom je in Nederland al gauw bij 2 uitersten terecht; de echte 'techs' die alles zien, of de huisvrouw die 5 sterren geeft omdat het voetje van de TV zo mooi is... Dit maakt het erg lastig en ik ben er achter gekomen dat de beste, en toch ook wel enigszins serieuze, reviews op Amazon.de te vinden zijn. Moet je alleen wel Duitse taal kunnen lezen... Aangezien ik gemiddeld zeker 6,7,8, etc jaar met een TV doe gaat mijn aandacht uit naar de LG850V vanwege de aanwezige decoder, USB3 en HDMI2. Zodat ik in de toekomst, 5 jaar(?), een 4k Blu Ray kan kopen en gebruiken zonder weer een nieuwe TV te moeten kopen. Echter de negatieve ervaringen van Jasper99 m.b.t. dit model doet mij weer twijfelen...

Heb vandaag, op visite bij opa, een kwartiertje op een meter afstand van een 40" TV gezeten; vond ik alles behalve comfortabel. Vervelend is dat de afstandsbepaling voor de 4k en de algemene afstandsbepaling voor comfortabel TV kijken elkaar behoorlijk in de weg zitten... LOL Frappant is dan dat 'experts' nu opeens gaan roepen om op 2 meter afstand te gaan zitten van een 55" om 'echt te genieten' van het 4K beeld. opeens is het dagelijks comfort niet meer belangrijk? Wat een onzin, comfortabel TV kijken heeft 0,0 met de vraag te maken of je zo scherp mogelijk TV wil kijken. Deze twee zaken staan volledig los van elkaar. Maar de 'experts' stappen hier nu massaal vanaf en roepen allemaal 'groter = beter'...; zo verschrikkelijk ongeloofwaardig dat het eigenlijk lachwekkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
BliXem schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:48:
Persoonlijke ervaringen, daar kunnen we wat mee!
Ik denk dat ik dan ga voor de 65LB730V. Keuze is ook mede dankzij WebOS. Eind januari bestellen, hopelijk zijn de prijzen dan nog meer gezakt.

Alleen een klein gokje wat betreft de satelliet instellingen van canal digital (CI+), hopelijk is bij het ophalen van de kanalen NED1 ook echt NED1 en niet kanaal 25. Maar goed dat is voor later.
Ik ben er nog niet uit wat het gaat worden, maar tot januari wachten is in ieder geval verstandig voor de portemonee. Doe ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
EdwinBTW schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:38:
Leuke discussie begint dit te worden; tenminste niet alleen gebaseerd op benchmarks, kleurengamma's, pixels en andere zaken die voor 'gewone' mensen niet spannend en/of waarneembaar zijn.
"Niet zien" en "niet waarneembaar" zijn zeer verschillend. Het is altijd waarneembaar, maar niet voor iedereen per direct zichtbaar. Meestal wordt dat wel zichtbaar zodra je iemand erop wijst.
Toen ik bij MM op 3 TV's, 2x 4k (LG en Samsung) en 1x FHD (Sony), dezelfde opname via USB afspeelde zag ik duidelijk verschil, waarbij ik niet zeg dat dit specifiek met scherpte, pixels of diepte te maken heeft. Echter was het algehele beeld van de beidde 4K TV's wel beduidend mooier, kleurrijker, voller en scherper dan de FHD TV. Maar de LG 4K gaf voor mijn gevoel ook weer een veel beter beeld dan de Samsung 4K.
Je bent dus gevallen voor de zogenaamde "winkelmodus" wat het tegenovergestelde van een natuurlijk beeld is. Als je iets niet moet doen, is het wel het beeld van televisies in een Media Markt vergelijken. Het laat namelijk absoluut niet zien wat de prestaties van een televisie in werkelijkheid zijn. Een van de belangrijkste eigenschappen van een televisie, het contrast, is simpelweg niet te zien in een winkel met zoveel omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
EdwinBTW schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:38:
Leuke discussie begint dit te worden; tenminste niet alleen gebaseerd op benchmarks, kleurengamma's, pixels en andere zaken die voor 'gewone' mensen niet spannend en/of waarneembaar zijn. Ik heb op dit moment een Samsung LE37B650W12 staan die inmiddels 7/8 jaar oud is. Als ik die vergelijk is het beeld bijna net zo goed als de huidige full HD-TV's, tuurlijk zijn de nieuwere wel beter, maar dat is het geld niet waard om een vervangende FullHD aan te schaffen. Toen ik bij MM op 3 TV's, 2x 4k (LG en Samsung) en 1x FHD (Sony), dezelfde opname via USB afspeelde zag ik duidelijk verschil, waarbij ik niet zeg dat dit specifiek met scherpte, pixels of diepte te maken heeft. Echter was het algehele beeld van de beidde 4K TV's wel beduidend mooier, kleurrijker, voller en scherper dan de FHD TV. Maar de LG 4K gaf voor mijn gevoel ook weer een veel beter beeld dan de Samsung 4K. Nu is het algemeen bekend dat je eea ook kan forceren met de instellingen, ondanks dat het bronmateriaal, de USB, hetzelfde is. Wanneer weet je dat je ook echt een eerlijke vergelijking kan maken? Niet, volgens mij weet je dat nooit tenzij je alle TV's in huis hebt staan en zelf volledig instelt. Als je dan naar test/reviews gaat zoeken kom je in Nederland al gauw bij 2 uitersten terecht; de echte 'techs' die alles zien, of de huisvrouw die 5 sterren geeft omdat het voetje van de TV zo mooi is... Dit maakt het erg lastig en ik ben er achter gekomen dat de beste, en toch ook wel enigszins serieuze, reviews op Amazon.de te vinden zijn. Moet je alleen wel Duitse taal kunnen lezen... Aangezien ik gemiddeld zeker 6,7,8, etc jaar met een TV doe gaat mijn aandacht uit naar de LG850V vanwege de aanwezige decoder, USB3 en HDMI2. Zodat ik in de toekomst, 5 jaar(?), een 4k Blu Ray kan kopen en gebruiken zonder weer een nieuwe TV te moeten kopen. Echter de negatieve ervaringen van Jasper99 m.b.t. dit model doet mij weer twijfelen...

Heb vandaag, op visite bij opa, een kwartiertje op een meter afstand van een 40" TV gezeten; vond ik alles behalve comfortabel. Vervelend is dat de afstandsbepaling voor de 4k en de algemene afstandsbepaling voor comfortabel TV kijken elkaar behoorlijk in de weg zitten... LOL Frappant is dan dat 'experts' nu opeens gaan roepen om op 2 meter afstand te gaan zitten van een 55" om 'echt te genieten' van het 4K beeld. opeens is het dagelijks comfort niet meer belangrijk? Wat een onzin, comfortabel TV kijken heeft 0,0 met de vraag te maken of je zo scherp mogelijk TV wil kijken. Deze twee zaken staan volledig los van elkaar. Maar de 'experts' stappen hier nu massaal vanaf en roepen allemaal 'groter = beter'...; zo verschrikkelijk ongeloofwaardig dat het eigenlijk lachwekkend is.
Goede review site is http://www.hdtvtest.co.uk/ eigenlijk vind ik die nog steeds de sterkste review site (helaas lijkt hij niet meer zo actief). Als je idd een tv voor de komende 5 jaar gaat kopen raad ik je een Sony X9 aan:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55x9005b-201405123771.htm

Denk ik nu nog steeds een van de beste 4K televisies, zelf was destijds mijn oog op de pricewatch: Sony KD-65X9005A Zwart

gevallen, helaas is die uit de schappen, voornaamste redenering voor mij was de passive 3d van deze tv in tegenstelling tot actief 3d waar de shutter glasses toch altijd wat oncomfortabel zijn.
echter is de B versie als best of the class gesteld.

Je moet maar even goed nadenken, het probleem is dat je bij deze tv's het toch al snel over 2700 euro hebt, wat ik persoonlijk zonde vind als je bedenkt dat de OLED tv's echt gewoon op alle fronten beter zijn en dan dus ook de FHD versies.

Op dit moment lijkt mij de keuze persoonlijk simpel wat dimens bv zegt sony bravia's zijn echt goede tv's en dat voor dezelfde prijs, maar dan ga je wel slikken als je ze naast elkaar zet want dan zijn de 4K varianten van dezelfde prijs toch behoorlijk karig.

In jou geval Edwin is het wat lastiger, de UB850V is voor de prijs een prima tv, er zitten nadelen aan maar daar merk je minder van bij dagelijks gebruik, bij films valt de blooming niet zo op, en als je niet gamed is input lag en ghosting niet relevant. Toch als ik opnieuw voor de keuze stond zou het voor mij sony zijn geworden (die destijds eigenlijk ook redelijk dicht bij zat met kwa prijs met de 9005a van 55 inch, die echter slecht 3d had en het niet werd door mijn verleiding van 3D waar ik nu stiekem eigenlijk bijna nooit naar kijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Dimens schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:49:
[...]

Je bent dus gevallen voor de zogenaamde "winkelmodus" wat het tegenovergestelde van een natuurlijk beeld is. Als je iets niet moet doen, is het wel het beeld van televisies in een Media Markt vergelijken. Het laat namelijk absoluut niet zien wat de prestaties van een televisie in werkelijkheid zijn. Een van de belangrijkste eigenschappen van een televisie, het contrast, is simpelweg niet te zien in een winkel met zoveel omgevingslicht.
Gevallen is niet het juiste woord, maar het heeft mijn twijfels wel een groot deel weggenomen. Ik ben natuurlijk ook niet helemaal gek, hoeveel mensen nemen USB's mee om in ieder geval het juiste bronmateriaal te zien? Echter heeft het onverwacht grote verschil mij toch echt meer naar 4K doen neigen.

Maar, zoals gezegd, ik koop pas in januari als de prijzen zakken. In principe koop ik de TV in een fysieke winkel die een prijs geeft van maximaal €50,- boven de laagste internetprijs. In die winkel ga ik dezelfde test herhalen, alleen dan wel waarbij de beeldinstellingen naar standaard worden gezet waar ik bij sta. Dat is volgens mij niet zo heel veel gevraagd als ze mij een TV willen verkopen? En dan maak ik mijn definitieve keuze wat het wordt. En als dan opeens de FHD bijna net zo goed beeld geeft als de goedkope 4K televisies, dan heb je kans dat ik zelfs voor een nog veel goedkopere FHD ga, die zelfs iets minder beeld geeft als de FHD uit de 'test'. ;) Want ik ben op zich nog prima tevreden met mijn huidige, 7 jaar oude, Samsung 32" FHD, met HD via UPC. Ik vind dat beeld scherp zat om prettig naar te kijken. Voor de gaming-/DVD-hoek op de nieuwe slaapkamer van mijn zoon wil ik deze TV gaan gebruiken. Daarnaast is mijn zit-afstand groter geworden in de woonkamer, en ben dus wel van mening ben dat het ietsje groter mag dan 32". Wordt zeer waarschijnlijk 50" omdat ik bang ben dat 55" too much wordt m.b.t. de inrichting van mijn woonkamer.
Deze LG 50" 850V is overigens op Amazon.de al eens voor 799,- aangeboden... 8)7 Ik heb al heel vaak wat via amazon.de gekocht en op bepaalde zaken zijn onze oosterburen een heleboel goedkoper. Enige verschil is 1 of 2 dagen langere levertijd. Dus het kan zo maar eens zijn dat ik mijn TV dan daar haal o.b.v. hun reviews die ik erg goed vind overkomen. Mocht mijn gekozen winkel, niet naar vergelijkbare €850,- willen zakken tzt, dan neem ik dat risico wel o.b.v. het grote prijsvoordeel.

De TV is niet bedoelt voor gaming; de 3D is misschien leuk voor mijn zoon van 9, maar ook geen harde eis. Gadgets boeien me niets, ben prima tevreden met mijn Horizon en Film1. Uiteraard is het wel een optie om een bepaalde gadget te gaan gebruiken als er interessante 4k beschikbaar komt via deze weg.Wel belangrijk vind ik zaken zoals HDMI 2, usb3 en de decoder voor toekomstige 4K blu Rays. Ik las wat twijfel hierover, maar ik heb dat vaker gehoord bij USB bijvoorbeeld, echter ken ik ook het falen van Video2k >:) Alle grote merken zijn toch flink aan de weg aan het timmeren met 4K, dat geeft mij wel enig vertrouwen. OLED vind ik ook erg mooi, maar veel te duur en zeker het geld niet waard voor mijn wensen en eisen.

Alles bij elkaar genomen denk ik niet dat FHD het verschil met 4K gaat goedmaken met de basis-instellingen. Ik weet dat er verschillen zitten tussen deze instellingen per merk, maar in dat geval heeft het merk die daar het beste mee om gaat degene die daarmee de race wint :+ Ik ben echter wel erg benieuwd naar de Samsung 4K vs de LG 4K. Daar vond ik het verschil opvallend groot in het voordeel van de LG, terwijl ik juist van Samsung meer had verwacht. Dat rook wel wat veel naar een marge-verschil voor de winkeliers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
EdwinBTW schreef op maandag 15 december 2014 @ 02:01:
[...]

In die winkel ga ik dezelfde test herhalen, alleen dan wel waarbij de beeldinstellingen naar standaard worden gezet waar ik bij sta. Dat is volgens mij niet zo heel veel gevraagd als ze mij een TV willen verkopen? En dan maak ik mijn definitieve keuze wat het wordt.
En daar heb je dus niet zoveel aan. De winkel is niet representatief voor werkelijke prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Dimens schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:23:
[...]

En daar heb je dus niet zoveel aan. De winkel is niet representatief voor werkelijke prestaties.
Nouja hier zit natuurlijk ook een limiet aan he, het is zo dat winkel modus, verschrikkelijk het beeld veranderd, maar als je het in de winkel zelf op Standaard/THX of een andere functie zet kan je wel een betere inschatting maken. Uiteraard is het zo dat een echte tweaker de tv instelt op de kamer waar hij zit, de hoeveelheid licht etc. Maar voor mainstream gebruikers is het wel verstandig igv etalage modus te veranderen naar standaard om te zien hoe het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik ben op zoek naar een TV en in mijn range (37-42 inch) en budget (ongeveer 500 euro) kwam de LG 40UB800V en de 42LB630V naar voren, beide qua uiterlijk gelijk alleen qua specs ongetwijfeld anders.

Zijn dit een beetje leuke TV's voor gewoon TV-kijken (Ziggo) en zo nu en dan een filmpje? Dat UHD is leuk en zit er 'toevallig' op voor dat geld maar het is niet per se een benodigd iets.

En is het de moeite waard om voor WebOS te kiezen? Ik heb een chromecast en een HTPC dus ik zal de Smart-TV niet veel gebruiken maar het moet wel beetje vloeiend zijn. Sommige TV's hebben een ontzettend traag Smart-gedeelte (dat dat nog kan in 2014 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
Jasper 99 schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:40:
[...]
. Maar voor mainstream gebruikers is het wel verstandig igv etalage modus te veranderen naar standaard om te zien hoe het dan is.
Winkels zijn een slechte situatie om televisies in te vergelijken. Het is daar meestal fel verlicht, met tl balken (dus andere kleur van omgevingslicht) en weinig lichtinval van buiten.

de meeste mensen thuis kijken in een kamer met gelig licht, vaak wat gedimd. Dan ziet de televisie er heel anders uit. Je hebt minder felle instellingen, en de kleuren staan anders.

Om dit op te lossen hebben sommige fabrikanten een winkelmodus. Die compenseert enigszins de situatie in de winkel. Hierbij worden bijvoorbeeld de kleuren wat feller, de brightness wat hoger en idem voor contrast. Ook staan dan vaak alle beeldverbeteringsopties aan. Deze winkelmodus uit zetten levert dus nog een slechtere situatie voor het vergelijken op. ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar realiseer je wat je aan het doen bent. tv kijken is en blijft gewoon natuurkunde. (idem voor het aantal pixels dat je nog kunt onderscheiden op een 4k televisie. de natuur stelt hier gewoon grenzen aan, maar je kunt natuurlijk om andere redenen het beeld van een tv mooi vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
sandervanzijl schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:28:
[...]

Winkels zijn een slechte situatie om televisies in te vergelijken. Het is daar meestal fel verlicht, met tl balken (dus andere kleur van omgevingslicht) en weinig lichtinval van buiten.

de meeste mensen thuis kijken in een kamer met gelig licht, vaak wat gedimd. Dan ziet de televisie er heel anders uit. Je hebt minder felle instellingen, en de kleuren staan anders.

Om dit op te lossen hebben sommige fabrikanten een winkelmodus. Die compenseert enigszins de situatie in de winkel. Hierbij worden bijvoorbeeld de kleuren wat feller, de brightness wat hoger en idem voor contrast. Ook staan dan vaak alle beeldverbeteringsopties aan. Deze winkelmodus uit zetten levert dus nog een slechtere situatie voor het vergelijken op. ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar realiseer je wat je aan het doen bent. tv kijken is en blijft gewoon natuurkunde. (idem voor het aantal pixels dat je nog kunt onderscheiden op een 4k televisie. de natuur stelt hier gewoon grenzen aan, maar je kunt natuurlijk om andere redenen het beeld van een tv mooi vinden)
Daar heb je ook zeker gelijk in, winkelmodus doet alleen wel meer dan compenseren dat is het probleem vaak. Persoonlijk hecht ik ook niet veel aan in een winkel kijken, ik lees gewoon reviews :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 15:25
En zelfs die zeggen niet alles.

De review van mij tv zei dat 'isf Expert1' de meest accurate instelling was.
Echter gaf die setting in mijn kamer geen mooi resultaat.

Na veel rommelen met beeldinstellingen heb ik toch maar de PictureWizard gevolgd en dat gaf een goed resultaat voor mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
KlaasHof schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:03:
En zelfs die zeggen niet alles.

De review van mij tv zei dat 'isf Expert1' de meest accurate instelling was.
Echter gaf die setting in mijn kamer geen mooi resultaat.

Na veel rommelen met beeldinstellingen heb ik toch maar de PictureWizard gevolgd en dat gaf een goed resultaat voor mijn situatie.
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met persoonlijke gewenning dan de prestaties van de televisie. De meeste mensen zijn zo gewend om te kijken naar een veel te koel beeld met een te hoge kleurverzadiging, (softwarematig)contrast en scherpte, dat afstellingen zoals deze door de filmmaker bedoeld zijn al snel als grauw en geel worden ervaren.

De persoonlijke ervaring die ik heb, is dat men na het kijken van een film met de juiste instellingen niet meer terug wil naar de oude instellingen. Vooral scherpte en contrast goed instellen doet wonderen. En uiteraard het grootste deel van de beeldverbeteringen uitzetten zoals randverbetering, contrastverbetering en al die meuk. Jammer dat fabrikanten besluiten om dat standaard uit de doos aan te zetten waardoor mensen gaan denken dat het allemaal maar normaal is en eraan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Ik vind het eerlijk gezegd heel vervelend nu een nieuwe TV te moeten kopen. Wat is wijsheid als je moet kiezen tussen een 4k scherm van €800,- of een FHD-scherm voor dat bedrag? Het heeft allemaal voors en tegens.... Bij de expert-reviews vraag ik me af of al die waarden voor een gemiddelde kijker wel waarneembaar en wel/niet storend zijn? Televisies bezichtigen in de winkel kan ook een vertekend beeld geven; bij de ene winkel ziet het beeld van de Samsung er het beste uit en bij de andere de LG.... Eerlijk gezegd vind ik het echt vervelend nu een TV te moeten kiezen, dat had ik niet verwacht toon ik besloot een andere te gaan kopen 8)7

Meest logische is dan om maar voor het goedkoopste alternatief te gaan en een zeer interessant geprijsde FHD te gaan die echter 'maar' €600,- kost. Of eigenlijk ook weer niet......lol

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinBTW op 17-12-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 17:09
EdwinBTW schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:01:
Ik vind het eerlijk gezegd heel vervelend nu een nieuwe TV te moeten kopen. Wat is wijsheid als je moet kiezen tussen een 4k scherm van €800,- of een FHD-scherm voor dat bedrag? Het heeft allemaal voors en tegens.... Bij de expert-reviews vraag ik me af of al die waarden voor een gemiddelde kijker wel waarneembaar en wel/niet storend zijn? Televisies bezichtigen in de winkel kan ook een vertekend beeld geven; bij de ene winkel ziet het beeld van de Samsung er het beste uit en bij de andere de LG.... Eerlijk gezegd vind ik het echt vervelend nu een TV te moeten kiezen, dat had ik niet verwacht toon ik besloot een andere te gaan kopen 8)7

Meest logische is dan om maar voor het goedkoopste alternatief te gaan en een zeer interessant geprijsde FHD te gaan die echter 'maar' €600,- kost. Of eigenlijk ook weer niet......lol
Als er nu persé een tv gekocht moet worden en met dat specifieke bedrag (800,-),
dan zou ik lekker een FHD zoeken, een mooie.

Anders in een keer door sparen voor mooie (misschien volgende generatie),
anders bespaar wat op degene die nu word gekocht en koop over paar jaar weer nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
EdwinBTW schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:01:

Als je geen televisie nodig hebt, zou ik nu ook geen televisie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Dimens schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:39:
[...]

Als je geen televisie nodig hebt, zou ik nu ook geen televisie kopen.
Probleem is dat ik wel binnen nu en een maandje een nieuwe TV nodig heb.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
volgens mij is het niet zo'n probleem tweakers zelf heeft net een reviewtje neer geknald

dus gewoon rustig doorlezen, voor je zelf een lijstje maken en spendeer lekker wat tijd, voor een nieuwe auto kom je ook niet de winkel binnen en vraag je aan de verkoper, was een leuke auto? 5 minuten later weg en klaar. Na ik besteed gewoon rustig een maand om alles te bekijken, of er aanbiedingen zijn zie ik dingen over het hoofd etc.

video: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro: Welke levert het meeste waar voor je geld?

spoiler samsung of sony

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper 99 op 17-12-2014 23:08 ]

• Savagegek
Jasper 99 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:05:
volgens mij is het niet zo'n probleem tweakers zelf heeft net een reviewtje neer geknald

dus gewoon rustig doorlezen, voor je zelf een lijstje maken en spendeer lekker wat tijd, voor een nieuwe auto kom je ook niet de winkel binnen en vraag je aan de verkoper, was een leuke auto? 5 minuten later weg en klaar. Na ik besteed gewoon rustig een maand om alles te bekijken, of er aanbiedingen zijn zie ik dingen over het hoofd etc.

video: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro: Welke levert het meeste waar voor je geld?

spoiler samsung of sony
Amen! Lekker de tijd nemen en zelf zoeken.
Zo kan je ook zelf kijken waarom die ene interessant is voor jou.

• Savagegek
nieuws: LG kondigt snellere en uitgebreidere webOS-versie voor smart-tv's aan

Vraag me af wat dit gaat betekenen!
Mag hopen dat dit ook effect heeft op huidige WebOs tv's.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Heeft het nut om UHD te nemen als 99% van het beeldmateriaal wat ik kijk Full HD of minder is? Kijkafstand 2,5-3 meter.

• BliXem
maarud schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:31:
Heeft het nut om UHD te nemen als 99% van het beeldmateriaal wat ik kijk Full HD of minder is? Kijkafstand 2,5-3 meter.
Zou een stuk teruglezen, daar heb je antwoord op je vraag. Als je te lui bent om terug te lezen: Persoonlijk denk ik dat dit geen nut heeft nog. Koop een mooie FHD zou ik zeggen.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Savagegek schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:13:
nieuws: LG kondigt snellere en uitgebreidere webOS-versie voor smart-tv's aan

Vraag me af wat dit gaat betekenen!
Mag hopen dat dit ook effect heeft op huidige WebOs tv's.
Ik mag toch wel hopen en aannemen dat deze softwareupdate ook naar de 2014 modellen komt. Anders zou het schandalig zijn en voor iedereen een reden moeten zijn om LG te boycotten, als ze hun TV's niet eens een jaar lang ondersteunen.

• EdwinBTW
maarud schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:31:
4K heeft het grote probleem dat de gewenste kijkafstand heel erg anders is dan de gewenste kijkafstand om comfortabel TV te kijken. Naar mijn mening weegt de comfortabele kijkafstand 10 keer zwaarder dan de gewenste 4K-afstand. Aangezien het beeld nog zo mooi kan zijn, als je niet comfortabel TV kunt kijken heb je er niet zo veel aan imo. Ik ben geen fanatieke 'film-kijker' of gamer, en dus 3 meter+ van de TV zit, dus zal 4K nooit een optie worden vanuit die optiek. Bij de gewenste kijkafstand voor 4K op 3 meter+ moet je dus een 65" of groter neerzetten |:( Er zijn maar heel erg weinig huiskamers in de Nederlandse huisjes die hier geschikt voor zijn. Zelfs dan vraag ik mij ook nog eens af hoe comfortabel 65"op 3,5 meter is....En ook nog kun je je afvragen of zo'n groot scherm wel mooi staat....? Maar dat is een kwestie van smaak. Mijn huiskamer is in ieder geval geen TV-kamer en ik vind mijn aquarium voor elke centimeter ruimte-gebruik mooier dan welke TV dan ook O-)

[ Voor 4% gewijzigd door EdwinBTW op 18-12-2014 18:34 ]

• EdwinBTW
Jasper 99 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:05:

spoiler samsung of sony
Ja, deze had ik inmiddels ook gezien ;) Thanks anyway!
Als het FHD wordt, gaat de keuze tussen de LG en Sony die hierin genoemd worden. Of eventueel nog een Samsung, maar dan een ander model.

MAAR wat ik wederom mis.... de vergelijking tussen een FHD en een 4K in deze prijsrange 8)7 :? :X
Als ik weet of ik 4K ga nemen of FHD, dan heb ik al lang voor ogen welke in aanmerking komen van betreffend type TV.
Waar ik naar op zoek ben is een goed onderbouwde vergelijking wel/geen 4K van €800,- ipv FHD van €800,-.
Zelfs bij de consumentenbond dezelfde 'tests' als hier, vond ik erg teleurstellend BTW aangezien ik verwachtte dat de consumentenbond wel een dergelijk advies zou geven. Schijnbaar willen de 'experts' niet hun vingertjes branden aan deze, toch wel zeer actuele, keuze....

Ik ben al een maandje of 2 aan het oriënteren, houd prijsverloop in de gaten en heb 3 verschillende winkels bezocht. De verschillen tussen de winkels heeft bij mij alle alarmbellen doen af gaan! Wees gerust, ik ga pas kopen in januari als de prijzen gaan kelderen. En als de winkels in nederland dan nog steeds te ver, >€50,-, af zitten van internet, dan bestel ik hem via Amazon.de. Scheelt rustig €2-/300,- op precies dezelfde TV. Heb nooit een TV gekocht in Duitsland, maar bij de boomblaster van mijn zoon was het vervangende exemplaar al ontvangen nog voor ik het kapotte exemplaar had retour-verzonden. Alles kosteloos en werd nog opgehaald ook dat is nog eens service! Kunnen de Nederlandse winkeliers nog heel erg veel van leren 8)

[ Voor 18% gewijzigd door EdwinBTW op 18-12-2014 18:19 ]

• Jasper 99
EdwinBTW schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:12:
[...]

Ja, deze had ik inmiddels ook gezien ;) Thanks anyway!
Als het FHD wordt, gaat de keuze tussen de LG en Sony die hierin genoemd worden. Of eventueel nog een Samsung, maar dan een ander model.

MAAR wat ik wederom mis.... de vergelijking tussen een FHD en een 4K in deze prijsrange 8)7 :? :X
Als ik weet of ik 4K ga nemen of FHD, dan heb ik al lang voor ogen welke in aanmerking komen van betreffend type TV.
Waar ik naar op zoek ben is een goed onderbouwde vergelijking wel/geen 4K van €800,- ipv FHD van €800,-.
Zelfs bij de consumentenbond dezelfde 'tests' als hier, vond ik erg teleurstellend BTW aangezien ik verwachtte dat de consumentenbond wel een dergelijk advies zou geven. Schijnbaar willen de 'experts' niet hun vingertjes branden aan deze, toch wel zeer actuele, keuze....

Ik ben al een maandje of 2 aan het oriënteren, houd prijsverloop in de gaten en heb 3 verschillende winkels bezocht. De verschillen tussen de winkels heeft bij mij alle alarmbellen doen af gaan! Wees gerust, ik ga pas kopen in januari als de prijzen gaan kelderen. En als de winkels in nederland dan nog steeds te ver, >€50,-, af zitten van internet, dan bestel ik hem via Amazon.de. Scheelt rustig €2-/300,- op precies dezelfde TV. Heb nooit een TV gekocht in Duitsland, maar bij de boomblaster van mijn zoon was het vervangende exemplaar al ontvangen nog voor ik het kapotte exemplaar had retour-verzonden. Alles kosteloos en werd nog opgehaald ook dat is nog eens service! Kunnen de Nederlandse winkeliers nog heel erg veel van leren 8)
No offense maar consumentenbond zou ik dus echt niet naar kijken, maar waarom er geen vergelijking is omdat ze 5 (naar verwachting goede) tv's vergelijken voor 800 heb je gewoon geen goede 4K dus is er ook geen concurrentie voor de review.

Neem gewoon nog even rustig de tijd nog wat inlezen, persoonlijk denk dat je beter voor de Sony kan gaan gezien de review. LG ben ik nog niet echt van onder de indruk. Maar nogmaals je moet voor jezelf een lijstje maken en daarop afstrepen. Wil je heel graag passief 3D, dan is LG misschien toch leuker, maakt 3D niks uit kijk of je een goedkopere variant zonder 3d kan vinden etc.

• EdwinBTW
Jasper 99 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:56:
[...]

No offense maar consumentenbond zou ik dus echt niet naar kijken, maar waarom er geen vergelijking is omdat ze 5 (naar verwachting goede) tv's vergelijken voor 800 heb je gewoon geen goede 4K dus is er ook geen concurrentie voor de review.

Neem gewoon nog even rustig de tijd nog wat inlezen, persoonlijk denk dat je beter voor de Sony kan gaan gezien de review. LG ben ik nog niet echt van onder de indruk. Maar nogmaals je moet voor jezelf een lijstje maken en daarop afstrepen. Wil je heel graag passief 3D, dan is LG misschien toch leuker, maakt 3D niks uit kijk of je een goedkopere variant zonder 3d kan vinden etc.
No offense taken :)
Maar wat jij nu zegt ( voor 800 heb je gewoon geen goede 4K)) zou ik toch veel liever in een eindconclusie van een uitgebreid review lezen, waarin deze TV's in deze prijsklasse daadwerkelijk met elkaar worden vergeleken. Maar die vergelijking vind ik nergens. Ja, van 2 jaar geleden, maar daar heb ik niet veel aan.

De LG vond ik voor wat ik heb gezien prima beeld geven. Volgens mij is alles beter dan dat ik nu gewend ben met een 32" TV van 7/8 jaar oud.

• Dimens
EdwinBTW schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:53:
[...]

No offense taken :)
Maar wat jij nu zegt ( voor 800 heb je gewoon geen goede 4K)) zou ik toch veel liever in een eindconclusie van een uitgebreid review lezen, waarin deze TV's in deze prijsklasse daadwerkelijk met elkaar worden vergeleken.
Zeg dat dan meteen:

Samsung UE55HU6900

The Samsung UE55HU6900 is a case of you get what you pay for. Yes it’s 4K, but only when the picture on screen is mostly still. Once the camera starts panning, resolution drops away quite noticeably, and unfortunately there’s no motion-enhancing technology available on the set to reduce blurring.

The television is not without its virtues: contrast performance was good by LED LCD standards; input lag was low for an Ultra HD TV; plus greyscale, gamma and colour accuracy were top-notch after calibration. But we’re not entirely convinced the 55in HU6900 is the best choice on which to spend £1500, especially considering its lack of native 24p playback and Netflix 4K streaming. Buy it only if you’re going to view 4K photos most of the time.

Bron

LG 49UB850V

The LG 49UB850V is not only the worst 4K TV we’ve tested, it’s also one of the worst-performing televisions we’ve reviewed to date in terms of image quality. Its subpar picture performance is made all the more difficult to accept by the display’s retail price of £1500. Sure, it’s 4K (even that’s not strictly true considering the significant drop in resolution with movement), but there exist many other critical elements of picture quality including contrast ratio, shadow detail and motion handling, and the UB850 flunked the majority of them.

Bron

Kortom: Bagger. En dan heb je zoiets als een Sony W8-serie wat wel goed presteeert: Sony KDL50W829
De LG vond ik voor wat ik heb gezien prima beeld geven. Volgens mij is alles beter dan dat ik nu gewend ben met een 32" TV van 7/8 jaar oud.
"Prima" is relatief. Natuurlijk kun je nu gewoon een televisie meenemen uit de winkel en de kans dat deze over het algemeen beter is dan jouw huidige LG is groot. Afhankelijk van de televisie die je nu hebt natuurlijk.

Maar je hebt enkel jezelf ermee als je genoegen neemt met "prima" terwijl je voor hetzelfde geld ook "geweldig" in huis kunt halen. Ik vind dat altijd maar zo'n slecht argument om niet te luisteren naar advies.

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kortom: Bagger.
Het zou wel eerlijk zijn van je om ook het stukje daaronder te laten zien he? Na diverse updates wordt de LG stukken beter gewaardeerd:

Updated 12 August 2014
A new firmware update has fixed several of the aforementioned issues and improved the picture quality on the LG 49UB850V (as described in this follow-up article), prompting us to upgrade our review rating to “Qualified Recommendation”.

http://www.avfoto.nl

• Dimens
Arrien schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:42:
[...]

Het zou wel eerlijk zijn van je om ook het stukje daaronder te laten zien he? Na diverse updates wordt de LG stukken beter gewaardeerd:

Updated 12 August 2014
A new firmware update has fixed several of the aforementioned issues and improved the picture quality on the LG 49UB850V (as described in this follow-up article), prompting us to upgrade our review rating to “Qualified Recommendation”.
Stukken beter is dat niet, hoor. "Qualified Recommendation" wil eigenlijk zeggen dat je het beter niet kan kopen. Het was dus nog slechter gesteld met de desbetreffende LG.

• EdwinBTW
Dimens schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:22:
[...]

Zeg dat dan meteen:

Samsung UE55HU6900

The Samsung UE55HU6900 is a case of you get what you pay for. Yes it’s 4K, but only when the picture on screen is mostly still. Once the camera starts panning, resolution drops away quite noticeably, and unfortunately there’s no motion-enhancing technology available on the set to reduce blurring.

The television is not without its virtues: contrast performance was good by LED LCD standards; input lag was low for an Ultra HD TV; plus greyscale, gamma and colour accuracy were top-notch after calibration. But we’re not entirely convinced the 55in HU6900 is the best choice on which to spend £1500, especially considering its lack of native 24p playback and Netflix 4K streaming. Buy it only if you’re going to view 4K photos most of the time.

Bron

LG 49UB850V

The LG 49UB850V is not only the worst 4K TV we’ve tested, it’s also one of the worst-performing televisions we’ve reviewed to date in terms of image quality. Its subpar picture performance is made all the more difficult to accept by the display’s retail price of £1500. Sure, it’s 4K (even that’s not strictly true considering the significant drop in resolution with movement), but there exist many other critical elements of picture quality including contrast ratio, shadow detail and motion handling, and the UB850 flunked the majority of them.

Bron

Kortom: Bagger. En dan heb je zoiets als een Sony W8-serie wat wel goed presteeert: Sony KDL50W829

[...]

"Prima" is relatief. Natuurlijk kun je nu gewoon een televisie meenemen uit de winkel en de kans dat deze over het algemeen beter is dan jouw huidige LG is groot. Afhankelijk van de televisie die je nu hebt natuurlijk.

Maar je hebt enkel jezelf ermee als je genoegen neemt met "prima" terwijl je voor hetzelfde geld ook "geweldig" in huis kunt halen. Ik vind dat altijd maar zo'n slecht argument om niet te luisteren naar advies.
Deze ken ik reeds en zijn al behoorlijk oud en achterhaald. Dit vind ik dus niet genoeg betrouwbaar omdat bijvoorbeeld, zoals in andere reactie genoemd, de software inmiddels geupgrade is en veel problemen verholpen zijn. In tegenstelling tot het 3D bug-verhaal van Sony; echt schandalig hoe laks zij daarmee omgaan. Unbelievable dat hun klanten dit accepteren..... 8)7 Ook al vind ik 3D niet erg belangrijk, iets kopen waarvan ik bij voorbaat al weet dat het niet goed werkt ga ik never doen. Jammer, anders was de Sony wel een serieuze kandidaat bij de FHD TV's. Ikzelf ga 3D niet gebruiken, maar ik heb wel een kind van 9 die het soms misschien wel leuk vind.....

Ik wil gewoon een recente review vinden, maar ben bang dat die er tot de volgende line-up niet gaat komen. Ik wil heel graag advies volgen, ik moet echter wel overtuigd zijn van de gever en vooral de onderbouwing. Ik lees bijvoorbeeld(!) mensen die adviseren om op 3 meter van een 65" te gaan zitten..... Daar kunnen ze vanuit hun perspectief helemaal gelijk in hebben; in mijn wereld gaat zoiets nooit gebeuren. Snappie?

• EdwinBTW
Dimens schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:07:
[...]

Stukken beter is dat niet, hoor. "Qualified Recommendation" wil eigenlijk zeggen dat je het beter niet kan kopen. Het was dus nog slechter gesteld met de desbetreffende LG.
Qualified Recomendation betekent gekwalificeerde aanbeveling. Dan zouden ze gewoon "Do Not Buy!!!" moeten neerzetten, of ben ik nu gek? :?

• markcd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 23:09
Ik ben in het bezit van de 55 ub850v van lg, uhd tv met webos, deze tv is echt super, er zijn inmiddels diverse firmware updates geweest die de tv een stuk beter maken, ga maar eens de engelse forum sites lezen, ipv dit forum. uhd tv geeft bij passief 3d fullhd, dit is schitterend. Maar iedereen zijn eigen keus.
https://www.avforums.com/...d-ub950v.1878217/page-117

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Ik heb een sony KDL-50W829B die via HDMI (ARC) aangesloten is op een marantz 1605 receiver. Alles werkt naar wens, maar bij het kijken van Netflix films via de Netflix app op de sony tv valt het geluid regelmatig een fractie van een seconde weg indien ik Dolby 5.1 of stereo geselecteerd heb. De momenten waarop het geluid weg valt is reproduceerbaar en altijd op dezelfde momenten in een film.

- drop outs komen alleen voor bij kijken via de Netflix app op de TV, niet via het streamen van films vanaf mijn NAS.

Herkennen jullie dit probleem met Netflix op TV's, en weten jullie of het met eigen aanpassingen kan worden opgelost?

• Dimens
EdwinBTW schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:13:
[...]

Deze ken ik reeds en zijn al behoorlijk oud en achterhaald. Dit vind ik dus niet genoeg betrouwbaar omdat bijvoorbeeld, zoals in andere reactie genoemd, de software inmiddels geupgrade is en veel problemen verholpen zijn. In tegenstelling tot het 3D bug-verhaal van Sony; echt schandalig hoe laks zij daarmee omgaan. Unbelievable dat hun klanten dit accepteren..... 8)7 Ook al vind ik 3D niet erg belangrijk, iets kopen waarvan ik bij voorbaat al weet dat het niet goed werkt ga ik never doen. Jammer, anders was de Sony wel een serieuze kandidaat bij de FHD TV's. Ikzelf ga 3D niet gebruiken, maar ik heb wel een kind van 9 die het soms misschien wel leuk vind.....
Wat ben jij koppig zeg. Stug blijven volhouden en ieder advies negeren. Denk je nou daadwerkelijk dat een televisie ook daadwerkelijk een wereld van verschil in kwaliteit zal leveren door een softwarematige update? Die twee televisie presteren matig, exact wat uit de reviews te halen is, maar dat negeer je volledig. Om vervolgens wel de Sony W8, die op ieder vrijwel ieder front goed presteert, teniet doen omdat deze een aspect heeft wat minder goed presteert. Een aspect wat je zelf niet eens zult gebruiken en wat een kind van 9 niet eens zal zien.
Ik wil heel graag advies volgen, ik moet echter wel overtuigd zijn van de gever en vooral de onderbouwing.
Volgens mij wil jij gewoon horen: "Ja doen, leuke TV en 4K dus helemaal toppie, kids zijn er helemaal blij mee, zelfs de hond blaft naar de televee als als er een kat te zien is zo echt is het.Gr wilma en henk"

Er is genoeg advies gegeven, je doet er alleen niets mee. Koop dan gewoon die LG 49UB850V en treuzel niet zo. Jij laat ons toch niet helpen.

• EdwinBTW
markcd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:57:
Ik ben in het bezit van de 55 ub850v van lg, uhd tv met webos, deze tv is echt super, er zijn inmiddels diverse firmware updates geweest die de tv een stuk beter maken, ga maar eens de engelse forum sites lezen, ipv dit forum. uhd tv geeft bij passief 3d fullhd, dit is schitterend. Maar iedereen zijn eigen keus.
https://www.avforums.com/...d-ub950v.1878217/page-117
Dit vind ik inderdaad leuk om te horen. Als er storende zaken als schokkend beeld, rare vlekken, ghosting, whatever waren geweest had je niet zo positief geweest neem ik aan? :)
Kun je misschien vertellen of je het upscalen van HD-content ervaart? Ik weet dat het nooit 4K zal worden, maar is het beeld wel zichtbaar beter?

• EdwinBTW
Dimens schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:50:
[...]

Wat ben jij koppig zeg. Stug blijven volhouden en ieder advies negeren. Denk je nou daadwerkelijk dat een televisie ook daadwerkelijk een wereld van verschil in kwaliteit zal leveren door een softwarematige update? Die twee televisie presteren matig, exact wat uit de reviews te halen is, maar dat negeer je volledig. Om vervolgens wel de Sony W8, die op ieder vrijwel ieder front goed presteert, teniet doen omdat deze een aspect heeft wat minder goed presteert. Een aspect wat je zelf niet eens zult gebruiken en wat een kind van 9 niet eens zal zien.

[...]

Volgens mij wil jij gewoon horen: "Ja doen, leuke TV en 4K dus helemaal toppie, kids zijn er helemaal blij mee, zelfs de hond blaft naar de televee als als er een kat te zien is zo echt is het.Gr wilma en henk"

Er is genoeg advies gegeven, je doet er alleen niets mee. Koop dan gewoon die LG 49UB850V en treuzel niet zo. Jij laat ons toch niet helpen.
Nou, nou, nou, wat een vriendelijke reactie.
Maak je niet zo druk om mijn reactie op Sony 3D joh. Het gaat mij in dat geval niet om de SonyWhatver TV. Het gaat om het feit dat een bedrijf dat zo'n grote naam heeft (zie scores en beoordelingen van hun TV for example...) dan zo slecht met deze bug omgaat. Zowel in het kader van het verhelpen, maar ook hoe ze erover communiceren. Mag ik dat vinden? 8)7 Dank je!
Ik weet niet hoe erg en merkbaar, deze bug is, jij wel, maar ik lees er genoeg over. Ik kan je met grote kans van zekerheid, met daarbij minimale kans op ongelijkheid, waarbij de foutmarge <0,1% is, vertellen dat er heel veel bezitters zijn die dit NIET leuk vinden. En dus naar mijn mening genoeg reden voor Sony om dat met ingang van gisteren alsnog te verhelpen. En als ze dat nog niet kunnen, dit gewoon communiceren. Al meer dan 6 maanden, en ze doen alsof hun neus bloed lees ik op de fora... WTF?

Het spijt mij dat ik nog even rondvraag voor ik wat koop, en het is helemaal niet uitgesloten dat ik alsnog bij jouw advies uit kom. So, who know's.... :)
Al heeft passieve 3D 100% voorkeur t.o.v. active 3D in mijn situatie. Vraag is alleen nog hoe zwaar ik de 3D mee ga laten wegen? Maar alles wat er op zit, moet wel naar wens functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
EdwinBTW schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:02:
[...]

Dit vind ik inderdaad leuk om te horen. Als er storende zaken als schokkend beeld, rare vlekken, ghosting, whatever waren geweest had je niet zo positief geweest neem ik aan? :)
Kun je misschien vertellen of je het upscalen van HD-content ervaart? Ik weet dat het nooit 4K zal worden, maar is het beeld wel zichtbaar beter?
ok ik ga het nog 1 keer proberen, kijk de 850V is redelijk, maar lees rustig het forum door. Heel veel mensen hebben problemen gehad, veel ontevreden zijn veranderd hebben kapotte schermen gekregen etc. Dit is mijn 2de, geluid met headset heeft een brom, zeer hinderlijk had mijn vorige ook al. Kortom defect van de lijn. Waarom de vorige weg ging is omdat op wit beeld vlekken te zien zijn, dat heeft deze ook alleen in lichtere mate. Verder kalibratie is nauwelijks mogelijk. Er is geen mogelijkheid om zwartwaardes en witwaardes goed te krijgen, het is het 1 of het ander. Kleuren zijn redelijk.

Er zijn helaas op het forum en hier, heel wat mensen die zichzelf moeten vertellen dat ze tevreden zijn, en de problemen voor lief nemen. Ik heb de neiging hetzelfde te doen om te justifyen dat ik 1400 euro aan de tv heb uitgegeven.

Er is ghosting, er is blooming, er is input lag. Verder voor dagelijks gebruik is de tv helemaal prima.
Upscaling, merk je niet zo heel veel van het is lastig te vergelijken ook. 4K filmpjes mits je echte kan krijgen zien er iets scherper uit, maar het maakt geen wereld van verschil.

Ik persoonlijk, raad je aan om voor het geld dat jij wil spenderen je niet te verkijken op de 4K feature.
Waarom jij geen nieuwe reviews vind is omdat het oude modellen zijn, die review van de 49UB850V is redelijk recent namelijk van de periode dat ik de tv gekocht heb, is deze zomer, geloof me er is niet opeens spectaculair veel veranderd al helemaal niet in de LG lijn. Wat blijft over: De samsung variant, waar ook niet veel mensen positief over zijn, en de sony waar erg goede reviews van zijn maar dan heb je het ook over 2700 euro.

Goed het feit is je kan rustig zoeken en het zou mooi zijn als er nog wat goede reviews uitkwamen. Wat ik zeg zou je rustig als eind conclusie in een review kunnen lezen, het feit is namelijk dat meeste mensen niet in dat segment naar een 4K tv gaan zoeken, het zijn geen populaire producten, dus er komen geen reviews van. Nogmaals dit wil niet zeggen dat jij als gewone consument niet heel blij kan zijn met een 4K tv uit dit segment zeker als je een oude 32 inch lcd gewend bent. Ik was helaas een Panasonic VT plasma tv gewend die was gewoon stiekem beter :).

Over 3d verkijk je er niet teveel op, maar passief is wel veel relaxter dan actief, dat is zeker een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Jasper 99 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 00:42:
[...]

ok ik ga het nog 1 keer proberen, kijk de 850V is redelijk, maar lees rustig het forum door. Heel veel mensen hebben problemen gehad, veel ontevreden zijn veranderd hebben kapotte schermen gekregen etc. Dit is mijn 2de, geluid met headset heeft een brom, zeer hinderlijk had mijn vorige ook al. Kortom defect van de lijn. Waarom de vorige weg ging is omdat op wit beeld vlekken te zien zijn, dat heeft deze ook alleen in lichtere mate. Verder kalibratie is nauwelijks mogelijk. Er is geen mogelijkheid om zwartwaardes en witwaardes goed te krijgen, het is het 1 of het ander. Kleuren zijn redelijk.

Er zijn helaas op het forum en hier, heel wat mensen die zichzelf moeten vertellen dat ze tevreden zijn, en de problemen voor lief nemen. Ik heb de neiging hetzelfde te doen om te justifyen dat ik 1400 euro aan de tv heb uitgegeven.

Er is ghosting, er is blooming, er is input lag. Verder voor dagelijks gebruik is de tv helemaal prima.
Upscaling, merk je niet zo heel veel van het is lastig te vergelijken ook. 4K filmpjes mits je echte kan krijgen zien er iets scherper uit, maar het maakt geen wereld van verschil.

Ik persoonlijk, raad je aan om voor het geld dat jij wil spenderen je niet te verkijken op de 4K feature.
Waarom jij geen nieuwe reviews vind is omdat het oude modellen zijn, die review van de 49UB850V is redelijk recent namelijk van de periode dat ik de tv gekocht heb, is deze zomer, geloof me er is niet opeens spectaculair veel veranderd al helemaal niet in de LG lijn. Wat blijft over: De samsung variant, waar ook niet veel mensen positief over zijn, en de sony waar erg goede reviews van zijn maar dan heb je het ook over 2700 euro.

Goed het feit is je kan rustig zoeken en het zou mooi zijn als er nog wat goede reviews uitkwamen. Wat ik zeg zou je rustig als eind conclusie in een review kunnen lezen, het feit is namelijk dat meeste mensen niet in dat segment naar een 4K tv gaan zoeken, het zijn geen populaire producten, dus er komen geen reviews van. Nogmaals dit wil niet zeggen dat jij als gewone consument niet heel blij kan zijn met een 4K tv uit dit segment zeker als je een oude 32 inch lcd gewend bent. Ik was helaas een Panasonic VT plasma tv gewend die was gewoon stiekem beter :).

Over 3d verkijk je er niet teveel op, maar passief is wel veel relaxter dan actief, dat is zeker een plus.
Nou, dan zitten we behoorlijk op dezelfde lijn hoor :)
Ook de mogelijkheid dat de standaarden HDMI X.XX, USB X, of een totaal nieuw format, worden zit mij dwars.
V.w.b. 3D, als het er op zit moet het passief zijn vanwege gemak, maar met kinderen van 9 nog wel wat meer redenen >:)
De kijkafstand is ook een groot struikelblok. Ik lees vaak dat een 4K pas echt mooi wordt bij een 55" op 2,5 meter afstand. Dit lijkt mij geen wenselijke verhouding om comfortabel, alledaags, TV te gaan kijken. In een mannenkamer, of speciale TV-room helemaal TOP! Wil ik ook wel hebben, maar vind vrouwtje lief never OK :X
Daarnaast wil mijn lieve vrouw ook 'wat te zeggen hebben' bij de aanschaf, je raad waarschijnlijk al waar dat zich voornamelijk op richt? Juist ja, alle vooroordelen komen uit.... De pootjes.... O-)
De Sony W8 blijft een interessante optie, als ze nou eens serieus met die 3D aan de slag gaan... Maar ik wacht nog een week of 3/4, dus wie weet. Maar Samsung en LG hebben ook mooie modellen die aanzienlijk goedkoper kunnen zijn in Duitsland, en in het geval van LG passieve 3D... En dan heb je 4K nog, ben er nog niet helemaal uit, maar FHD met een lager prijskaartje neigt het te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
Manii:

HDMI & ARC:
Heb zelf ook een probleem gehad met ARC in/out, wegvallend geluid LG & DENON
ik ben redelijk lang aan het zoeken geweest wat hier nu de oorzaak van is/was,de oplossing lag
achteraf (voor mij) in een simpele!! HDMI kabel vervangen ( had er kabels van FA. Klein aan hangen van €40!!)
Na het lezen van enkele reviews,ben ik uitgekomen op de aanschaf van RU connected,wat blijkt
HDMI / ARC probleem opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markcd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 23:09
Nog even over de lg ub850v, Voor mij is het ook de 2de tv, de eerste had diverse problemen, het model dat ik nu heb is een model met productie datum oktober, en dit model heeft totaal geen problemen. Ook ik heb vergeleken met samsung sony en philips. Eerst de philips uhd gekocht, pus model met ambilight, deze tv heeft t mooiste beeld, maar hij liep software matig zo vaak vast in een week tijd, dat ik dit model heb terug gebracht. Vervolgend dus de lg gekocht, deze had backlight bleeding, voorplaat liet los. dus gewacht op een nieuw model en omgeruild, ben nu zeer tevreden. fam van mij heeft de sony w8, ook een prachtige tv, maar ik vind de lg toch beter, dit blijft persoonlijk, en een tv moet je thuis beoordelen en niet in een winkel. Een voordeel van uhd is dat je de 3d films fullhd kijkt bij passief 3d, dus vele malen scherper dan fhd 3d tv. UHD films zie je echt veel meer detail ook op grote afstand. Ik gebruik veel netflix USA, veel meer 4k films en series, dit kun je simpel aanpassen door de dns te veranderen in de tv. Het webos van de tv is echt het beste smarttv os wat er is, alleen in de nederlandse store is niet zoveel te vinden als in de uk store, dit is wel een min puntje. Ook in de expert setting van de tv kun je veel veranderen, ik heb totaal geen last van schokkend beeld, ghosting etc etc.De mediaspeler die in de tv zit werkt ook super, werkt goed met de nas schijf, ook ondertitels werken zonder problemen, kun je goed instellen, groot, klein en plaats, ook de kleur kun je veranderen.Ook de wifi N van de tv is erg goed, heb totaal geen probleem met t streamen van grote bestanden. Over de upscaler van de tv t volgende, SD mat vind ik niet zo mooi, maar HD mat doet hij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
EdwinBTW schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:17:
[...]

Qualified Recomendation betekent gekwalificeerde aanbeveling. Dan zouden ze gewoon "Do Not Buy!!!" moeten neerzetten, of ben ik nu gek? :?
Qualified is gewoon nèt een zesje. Daarboven heb je nog Recommended, Highly Recommended en Reference (voor perfectie) ...

Als je geen haast hebt kan je beter op de 2015 modellen wachten (of iig nieuws erover). Van wat ik her en der lees wordt 2015 pas echt de 4K "aanval" ingezet met meer middenklasse modellen die FHD gaan vervangen (dat laatste misschien niet meteen massaal in 2015 maar uiteindelijk wel bij bijv. Sony)

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 20-12-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
apis29 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:36:
[...]

Qualified is gewoon nèt een zesje. Daarboven heb je nog Recommended, Highly Recommended en Reference (voor perfectie) ...

Als je geen haast hebt kan je beter op de 2015 modellen wachten (of iig nieuws erover). Van wat ik her en der lees wordt 2015 pas echt de 4K "aanval" ingezet met meer middenklasse modellen die FHD gaan vervangen (dat laatste misschien niet meteen massaal in 2015 maar uiteindelijk wel bij bijv. Sony)
Dat is dan duidelijk, maar nog steeds is deze TV geen afrader/miskoop dus ;)
Ik zou inderdaad het liefste tot eind van zomer 2015 wachten. Maar ik heb mijn zoon beloofd dat zijn PS3 met onze huidige woonkamer-TV met de kerst op zijn kamer komen. Nu kan ik het wel een maandje rekken als ik daar €100,-/200,- mee bespaar, dat snapt ie wel... Maar nog een half jaar wachten is een no-go in dit kader. Wel neigt dit bericht er naar om toch maar voor 4K te gaan als de fabrikanten ook allemaal die kant op gaan. Dan vind ik een FHD zonde van mijn geld als deze niet heel erg veel goedkoper worden als 4K's... Het wordt er allemaal niet makkelijker op...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
markcd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:05:
Nog even over de lg ub850v, Voor mij is het ook de 2de tv, de eerste had diverse problemen, het model dat ik nu heb is een model met productie datum oktober, en dit model heeft totaal geen problemen. Ook ik heb vergeleken met samsung sony en philips. Eerst de philips uhd gekocht, pus model met ambilight, deze tv heeft t mooiste beeld, maar hij liep software matig zo vaak vast in een week tijd, dat ik dit model heb terug gebracht. Vervolgend dus de lg gekocht, deze had backlight bleeding, voorplaat liet los. dus gewacht op een nieuw model en omgeruild, ben nu zeer tevreden. fam van mij heeft de sony w8, ook een prachtige tv, maar ik vind de lg toch beter, dit blijft persoonlijk, en een tv moet je thuis beoordelen en niet in een winkel. Een voordeel van uhd is dat je de 3d films fullhd kijkt bij passief 3d, dus vele malen scherper dan fhd 3d tv. UHD films zie je echt veel meer detail ook op grote afstand. Ik gebruik veel netflix USA, veel meer 4k films en series, dit kun je simpel aanpassen door de dns te veranderen in de tv. Het bebos van de tv is echt het beste smartte os wat er is, alleen in de nederlandse store is niet zoveel te vinden als in de uk store, dit is wel een min puntje. Ook in de expert setting van de tv kun je veel veranderen, ik heb totaal geen last van schokkend beeld, ghosting etc etc.De mediaspeler die in de tv zit werkt ook super, werkt goed met de nas schijf, ook ondertitels werken zonder problemen, kun je goed instellen, groot, klein en plaats, ook de kleur kun je veranderen.Ook de wifi N van de tv is erg goed, heb totaal geen probleem met t streamen van grote bestanden. Over de upscaler van de tv t volgende, SD mat vind ik niet zo mooi, maar HD mat doet hij erg goed.
Als ik dit zo lees zie ik alle redenen om een FHD te kopen smelten als sneeuw voor de zon ;) Ik snap dat een 4K van dit segment niet top-notch is, maar zo te lezen prima geschikt voor basic-TV gebruik. En als slagroom op de taart nog een betere beeldkwaliteit met echte FHD uitzendingen en Blu Ray DVD's. Het enige wat mij nog in de weg zit zijn de geruchten dat de 'standaarden' m.b.t. HDMI 2.0 en dergelijke kunnen gaan wijzigen... Aan de ene kant kan ik redeneren dat de grote jongens zich wel aan deze standaard hebben gecommitteerd, dus snijden ze zichzelf heus niet in de vingers denk je dan. Maar toch... Dank voor je duidelijke toelichting BTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Oei.. dan toch een 4k scherm Edwin? Of toch even wachten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
BliXem schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:26:
Oei.. dan toch een 4k scherm Edwin? Of toch even wachten? ;)
Om gek van te worden, of niet dan? |:( |:( |:( LOL
We zullen half januari eens kijken wat de prijzen doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ja, inderdaad. Al zegt mijn gevoel toch maar voor een 4K TV te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Als de LG UB850v nog wat zakt op Amazon.de.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu zo dat de bekende 3D bug bij alle Tv's van de Sony W8 speelt of zijn er gewoon veel mensen met deze bug? Zo van als je geluk hebt dan heb je een Sony W8 zonder de 3D-bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik heb sinds kort een LB730V. Bevalt op zich goed, software is wat langzaam zoals bekend maar hopelijk wordt dat beter volgend jaar met de 2.0 WebOS update.

De tv heeft alleen wel erg veel last van DSE (Dirty Screen Effect). Is dit normaal bij dit type? Er zijn hier vast meer mensen met hetzelfde model die hier iets over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Denk voor de mensen die een budget van ~800€ hebben,
dat iBood toch wel een mooie heeft voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

.GoO schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:18:
Ik heb sinds kort een LB730V. Bevalt op zich goed, software is wat langzaam zoals bekend maar hopelijk wordt dat beter volgend jaar met de 2.0 WebOS update.

De tv heeft alleen wel erg veel last van DSE (Dirty Screen Effect). Is dit normaal bij dit type? Er zijn hier vast meer mensen met hetzelfde model die hier iets over kunnen zeggen.
Helaas wel.
Tezamen met de donkere hoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door TFHfony op 24-12-2014 10:11 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangover_ohoo
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Kan iemand bevestigen of de 850V een mogelijkheid heeft om audio en video signalen als output door te sturen naar een andere device ? Ik lees in de gebruikershandleiding (p36)
TV Out : Outputs Analogue TV or Digital TV signals.

PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Batt 10 kWh (2x MT FW153 CT003 FW117, 2 fases, NOM | ModBus/NodeRed (optie) | 42 kWh i3 BEV | 7 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT ESP | MHI (2x) + ME L/L airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.GoO schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:18:

Dat komt bijna bij alle LED TV's voor. Niet specifieke LG.

Zie bijvoorbeeld hier een aantal 2014 toestellen:
http://www.rtings.com/inf...s-dirty-screen-effect-dse

Je ziet het DSE effect overigens alleen soms bijvoorbeeld bij het bekijken van grote uniforme stilstaande blokken in beeld. Vaker dus bij een interactive TV scherm of een home scherm van je gaming console dan bij echte tv beelden. Ik zie het alleen als RTL Z grafiekjes in beeld brengt op een witte achtergrond. En dan alleen als ik er bewust naar ga kijken en dan nog is het tricky wat je echt ziet omdat je ogen ook zelf een dergelijk effect kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:30:
[...]

Dat komt bijna bij alle LED TV's voor. Niet specifieke LG.

Zie bijvoorbeeld hier een aantal 2014 toestellen:
http://www.rtings.com/inf...s-dirty-screen-effect-dse

Je ziet het DSE effect overigens alleen soms bijvoorbeeld bij het bekijken van grote uniforme stilstaande blokken in beeld. Vaker dus bij een interactive TV scherm of een home scherm van je gaming console dan bij echte tv beelden. Ik zie het alleen als RTL Z grafiekjes in beeld brengt op een witte achtergrond. En dan alleen als ik er bewust naar ga kijken en dan nog is het tricky wat je echt ziet omdat je ogen ook zelf een dergelijk effect kunnen veroorzaken.
Bij normale beelden zie je het inderdaad niet of nauwelijks. Het is vooral aanwezig bij een witte of zwarte achtergrond, maar ook heel erg bij voetbalwedstrijden vanwege de grasmat. Ik stoor me er veel meer aan dan aan de zwarte hoeken, die vind ik niet zo erg.

Afgaande op jouw link denk ik dat bij mij de DSE ongeveer gelijk is aan de LG LB6300. Jammer, maar niks aan te doen dan. Ik zal er dan maar aan moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.GoO schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:22:
[...]
Bij normale beelden zie je het inderdaad niet of nauwelijks. Het is vooral aanwezig bij een witte of zwarte achtergrond, maar ook heel erg bij voetbalwedstrijden vanwege de grasmat. Ik stoor me er veel meer aan dan aan de zwarte hoeken, die vind ik niet zo erg.

Afgaande op jouw link denk ik dat bij mij de DSE ongeveer gelijk is aan de LG LB6300. Jammer, maar niks aan te doen dan. Ik zal er dan maar aan moeten wennen.
Ik vind bij mijn 2014 LG TV het effect bij een grasmat niet te zien omdat een grasmat van nature niet 100% gelijkmatig gekleurd is. De relatief heel kleine DSE effecten vallen weg bij de veel grotere natuurlijk kleurverschillen in een grasmat.
Bij een (licht)groene kustgrasmat die egaal gekleurd is zou je het als je er naar zoekt het wel kunnen zien. Of misschien bij schaatsen als je puur op het witte ijs focust en niet op de schaatsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:28:
[...]

Ik vind bij mijn 2014 LG TV het effect bij een grasmat niet te zien omdat een grasmat van nature niet 100% gelijkmatig gekleurd is. De relatief heel kleine DSE effecten vallen weg bij de veel grotere natuurlijk kleurverschillen in een grasmat.
Bij een (licht)groene kustgrasmat die egaal gekleurd is zou je het als je er naar zoekt het wel kunnen zien. Of misschien bij schaatsen als je puur op het witte ijs focust en niet op de schaatsers.
Bij mij echt heel duidelijk aanwezig, daar hoef ik niet naar te zoeken. Ik zal wel eens proberen een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
.GoO schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:02:
[...]

Bij mij echt heel duidelijk aanwezig, daar hoef ik niet naar te zoeken. Ik zal wel eens proberen een foto te maken.
je maakt meer kans met een filmpje. het effect is het meest zichtbaar als je iets in 1 kleur ziet bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ben op zoek naar een TV van 55". Budget is beperkt, FHD is prima. Lokaal (Zwitserland) kan ik de 580V kopen voor 555 euro en de 670V voor 665 euro. Ik heb een Mac Mini aangesloten op de TV dus webOS geef ik niets om.

Twee vragen aan de kenners hier :)
- Zit er veel verschil in de beeldkwaliteit van deze twee TVs, of is het effectief hetzelfde scherm?
- Is 3D een gimmick dat je één keer gebruikt, of in de praktijk bij elke mogelijkheid?

Dank :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit heel groot verschil tussen lb 580 en lb 670

1.50 hertz vs 200 hertz paneel

2.va paneel vs ips paneel

3.oude smart vs webos

4.normale afstandbediening vs magic remote en regulere afstandbediening

Kwa prijs scheelt niet heel veel best is om voor lb 670 te gaan want die is completer hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 11:47
Hallo ik heb een vraagje.
Ikkan nu kiezen tussen een lg47lb630 voor 518 euro of
een Samsung UE 48 H 6200 voor 729 euro,
Wat is de beste keus vinden jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door ikkeenjij36 op 27-12-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrm niet de lb 670?zit ook rond die prijs als ik me niet vergis beter toestel dan zoveel lb 630 als samsung h6200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:58:
Er zit heel groot verschil tussen lb 580 en lb 670

1.50 hertz vs 200 hertz paneel

2.va paneel vs ips paneel
Beiden hebben anders gewoon een 50Hz IPS-paneel. Als de LB580 een VA-paneel zou hebben, zou die misschien nog interessanter zijn ook aangezien IPS anno 2014 over het algemeen maar matig presteert.

Edit: De LB670 heeft een 100Hz paneel.

[ Voor 5% gewijzigd door Dimens op 27-12-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee lb 670 is 100 procent 200 hz

Bron: lg nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
LG heeft geen 200Hz panelen; hun opgegeven 200Hz = 100Hz en 100Hz = 50 Hz (bij modellen met Trumotion)

"Een fabrikant die de echte specs weergeeft ..." :z
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:40:
Hallo ik heb een vraagje.
Ikkan nu kiezen tussen een lg47lb630 voor 518 euro of
een Samsung UE 48 H 6200 voor 729 euro,
Wat is de beste keus vinden jullie?
Voor rond die 729 euro kan je ook de 50LB650v halen met een VA paneel (LB670/671 ook in 50") http://www.lg.com/es/television/lg-50LB650V

(al moet je dat onder voorbehoud houden tot er fysiek bewijs van is dat het ook een VA paneel is, zo ja maakt het dit wel een interessant model :P , al liever met WebOS 2.0. VA van het type Sony 42W8 overigens met passief 3D)

Mocht je voor de 47" met IPS gaan dan zou ik je aanraden om nooit de kamerverlichting uit te doen en/of een paar LED strips achter je tv te hangen a la (statisch) Ambilight, scheelt een hoop ;) .

[ Voor 86% gewijzigd door apis29 op 27-12-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:38:
Nee lb 670 is 100 procent 200 hz

Bron: lg nederland
Heb je ook een link?
Mocht het ergens staan, zullen ze wel weer Backlight Scanning bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Op de spaanse site (zie ook boven) staat dat er wel bij vermeld maar op de NL heb ik het ook niet zien staan ... Zal idd wel backlight scanning meegeteld zijn ja want bij de hdtvtest review van zo'n opgegeven 100Hz (4K) model veranderde er niets aan de motion resolution met Trumotion aan.

TV LG LED de 50", Full HD 1080p, 700 Hz MCI, Smart TV webOS, Cinema 3D

Tamaño (pulgadas)
Resolución
Sistema de escaneado (Hz)
Retroiluminación
Tipo de panel

50
FULL HD 1920x1080p
200Hz / 700 HZ MCI
LED
Panel VA

http://www.lg.com/es/television/lg-50LB670V

[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 27-12-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op lg india staat alles aangegeven letterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
apis29 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:08:
LG heeft geen 200Hz panelen; hun opgegeven 200Hz = 100Hz en 100Hz = 50 Hz (bij modellen met Trumotion)

"Een fabrikant die de echte specs weergeeft ..." :z

[...]

Voor rond die 729 euro kan je ook de 50LB650v halen met een VA paneel (LB670/671 ook in 50") http://www.lg.com/es/television/lg-50LB650V

(al moet je dat onder voorbehoud houden tot er fysiek bewijs van is dat het ook een VA paneel is, zo ja maakt het dit wel een interessant model :P , al liever met WebOS 2.0. VA van het type Sony 42W8 overigens met passief 3D)

Mocht je voor de 47" met IPS gaan dan zou ik je aanraden om nooit de kamerverlichting uit te doen en/of een paar LED strips achter je tv te hangen a la (statisch) Ambilight, scheelt een hoop ;) .
Ik zou wel willen maar fysiek gaat dat niet passen waar de tv moet komen te hangen,de enigste mate zijn 46/47/48 inch max.
Maar voor andere suggestie voornamenlijk lg sta ik open.
Vindt namenlijk prij/kwaliteit verhouding wel dik in orde van de lg's.
Ik kom van een sony bravia kdl32ex302 lcd scherm af en het is voornamenlijk bedoeld om tv te kijken via de upc horizon,af en toe een keertje gamen via de ps4 en series films via mijn intel nuc met xbmc te kijken.
Alles loopt via mijn denon x2000 waardoor ik maar mooi 1 hdmi kabel naar mijn tv/receiver heb lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://m.lg.com/in/tvs/lg-47LB6700

Check hier staat toch duidelijk 200 hz.......?

Een ips paneel heeft ook genoeg voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Daar heb je voor Nederland dus ook niets aan. Of er klopt niets van wat ook nog wel eens wil voorkomen bij LG.

[ Voor 8% gewijzigd door Dimens op 27-12-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lb 670 is honderd procent ips paneel wil je het zeker weten ga bij winkel langs en tik er tegen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Jammer de winkel waar ik naar toe ga heeft de genoemde types niet in hun vooraad zitten en toch heb ik maandag een tv nodig.
Is de 630 serie dan zoveel slechter als de 650/670 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:44:
Lb 670 is honderd procent ips paneel wil je het zeker weten ga bij winkel langs en tik er tegen aan
Het ging specifiek om de 50" (en de 39" is 100% zeker geen IPS ;) , LB650 dan waar het ook bij staat, elke 39" LG is trouwens geen IPS, die maat maken ze zelf niet) ...

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 27-12-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het lb 650 39 inch wel in nederland verkocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
>60Hz is voor het (gemiddelde) menselijk oog niet waarneembaar; dit is gewone wetenschap. Je kunt je afvragen of de +10Hz die waarneembaar is bij 50Hz vs. 100Hz het geld wel waard is??? Als je streeft naar perfectie waarschijnlijk wel; ik kies echter voor de €'s en ga voor een gewoon 50Hz paneel wat voor mij een prima beeldkwaliteit geeft.

De LG 49UB850V is momenteel te krijgen voor €888,- (incl. €100,- cashback). Gezien de specs; aanwezige decoders, USB- en HDMI-versies die daar op zitten een wel heel interessante TV aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Oooops, de LG 49UB850V is er nu al voor €849,-; gaat sneller naar beneden dan verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:06:
Jammer de winkel waar ik naar toe ga heeft de genoemde types niet in hun vooraad zitten en toch heb ik maandag een tv nodig.
Is de 630 serie dan zoveel slechter als de 650/670 serie?
Sorry maar nogmaals dezzelfde vraag over het kwaliteits verschil tussen deze types?
Max maat is voor mijn plek echt 48 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
EdwinBTW schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:00:
>60Hz is voor het (gemiddelde) menselijk oog niet waarneembaar; dit is gewone wetenschap.
Nogmaals: Dit is onzin. Verklaar ook niet dat dit wetenschappelijk is bewezen terwijl dit zeker niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
Dimens schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:20:
[...]

Nogmaals: Dit is onzin. Verklaar ook niet dat dit wetenschappelijk is bewezen terwijl dit zeker niet zo is.
Ik baseer dit op basis van wetenschap die zegt dat het menselijk ook maar een x-aantal beelden per seconde kan verwerken. Meer Hz houd in dat het beeld vloeiender wordt en dus minder flikkeringen geeft, maar boven een X-aantal zien wij dat echt niet meer. Een heel groot NADEEL van veel HZ is de grotere kans op beeldfouten, daar zitten grote verschillen tussen de TV's, maar vaak is 50Hz beter dan 100Hz in dat kader... Het is dus kiezen tussen flikkering en beeldfouten... Waarbij heel vaak wel heel erg de discussie wordt toegespitst op de flikkering en de beeldfouten vaak (heel toevallig) vergeten worden... |:(
Echter, hoeveel 'flikkering' nemen wij waar met onze ogen? Ik kan mij persoonlijk niet eens een CRT-TV herinneren waar ik me hier echt aan stoorde tijdens het kijken. Ik zag het toen wel, maar stoorend vond ik het niet. Verwachtingspatroon is een heel belangrijke, en persoonlijke factor. Er zijn mensen die bij het eerste beeldfoutje, ghostje, flikkeringetje meteen een TV afkeuren en terug brengen; ikke niet hoor. Sinds mijn eerste LCD-TV is het mij nooit en te nimmer meer opgevallen dat er nog flikkering was. Dacht dit dit helemaal niet meer bestond sinds de platte TV's er zijn....lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
EdwinBTW schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:39:
[...]

Ik baseer dit op basis van wetenschap die zegt dat het menselijk ook maar een x-aantal beelden per seconde kan verwerken. Meer Hz houd in dat het beeld vloeiender wordt en dus minder flikkeringen geeft, maar boven een X-aantal zien wij dat echt niet meer. Een heel groot NADEEL van veel HZ is de grotere kans op beeldfouten, daar zitten grote verschillen tussen de TV's, maar vaak is 50Hz beter dan 100Hz in dat kader... Het is dus kiezen tussen flikkering en beeldfouten... Waarbij heel vaak wel heel erg de discussie wordt toegespitst op de flikkering en de beeldfouten vaak (heel toevallig) vergeten worden... |:(
Echter, hoeveel 'flikkering' nemen wij waar met onze ogen? Ik kan mij persoonlijk niet eens een CRT-TV herinneren waar ik me hier echt aan stoorde tijdens het kijken. Ik zag het toen wel, maar stoorend vond ik het niet. Verwachtingspatroon is een heel belangrijke, en persoonlijke factor. Er zijn mensen die bij het eerste beeldfoutje, ghostje, flikkeringetje meteen een TV afkeuren en terug brengen; ikke niet hoor. Sinds mijn eerste LCD-TV is het mij nooit en te nimmer meer opgevallen dat er nog flikkering was. Dacht dit dit helemaal niet meer bestond sinds de platte TV's er zijn....lol
Misschien had je toch even het artikel over LCD en frequenties moeten lezen want je zet jezelf nu behoorlijk voor schut. Zeker met die laatste zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel van hoge hertz is dat het rustiger is om te kijken,want als je 200 hert geoptimiliseerd hebt en naast 600 opgematileersde hert zet dan zie je wel duidelijk het oogt veel rustiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:20:
Voordeel van hoge hertz is dat het rustiger is om te kijken,want als je 200 hert geoptimiliseerd hebt en naast 600 opgematileersde hert zet dan zie je wel duidelijk het oogt veel rustiger
Ligt eraan over welke modellen je het hebt. De geoptimaliseerde Hertz, zoals Tweakers dat noemt en wat eigenlijk een foute benaming is aangezien het niet om de frequentie gaat, zegt niets over de paneelfrequentie. Uiteindelijk gaat het allemaal om de paneelfrequentie en daarbij de beeldinterpolatie.

Bepaalde LG-modellen, waaronder de series 6, beschikken dan wel over een 100Hz beeldpaneel, niet te verwarren met de gespecificeerde pseudo 200Hz, door het matige beeldinterpolatie-algoritme heeft het 100Hz paneel geen profijt boven een gemiddeld 50Hz paneel zoals bijvoorbeeld in de Samsung series 5. De series 6 van Samsung heeft wel weer een goed beeldinterpolatie-algortime waardoor je wel profijt hebt van het 100Hz paneel en daardoor een hogere bewegingsresolutie hebt. Dit resulteert in een rustiger en scherper beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij voetbal zie je het wel duidelijk maar de technieken die fabrikanten gebruiken zijn verschillend moeilijk mt elkaar vergelijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:51:
Wordt het lb 650 39 inch wel in nederland verkocht dan?
Dat kon je heel makkelijk uit de pricewatch halen ;) (zelfs Ziggo gecertificeerd) pricewatch: LG 39LB650V Zilver Wat eigenlijk overal opvalt is dat deze 39" duurder is/blijft dan de 42" (al zal de officiele adviesprijs natuurlijk wel iets lager liggen dan de 42").

Weet nog niet hoe het precies zit maar het lijkt erop dat LG ook geen 50" 3D panelen zelf heeft maar daar moet ik nog verder voor graven. Misschien dat de Consumentenbond er één getest heeft waar je het uit af zou kunnen leiden dat het een VA paneel is. Bij de 39LB650V was de (ansi) contrastratio iig vele malen hoger dan de 42LB650V ... (2080:1 vs 322:1 bij CB instellingen)

Was erop attent gemaakt door de review van de Panasonic AS650 op hdtvtest waar ze het erover hadden dat de 50" geen IPS paneel zou hebben maar het wel gewoon zo op de Panasonic site staat terwijl bij de 39" wel netjes vermeld was dat het geen IPS paneel had. Zo las ik op rtings.com ook weer eens dat de 50" LG LB6300 bij hun geen IPS zou zijn (niet eens een 3D model) en het jaar daarvoor bijv. de 50" LA660x nogwat ook niet op avsforum maar to nu toe geen fysiek bewijs door middel van een contrastmeting of pixelstructuur closeup tegengekomen en vrijwel nooit een test van een 50" model. Soms lijkt het echt of ze elkaar maar na praten zonder het ook uit te zoeken :F ...
(en weinig testresultaten door de CB van Panasonic toestellen)

[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 28-12-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor wie het interesseert,
Vandaag een review gemaakt voor de LG 42LB570V:
productreview: LG 42LB570V Zilver review door Kecin

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A