Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ShinyOne schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:51:
[...]
Dat is toch niet normaal meer! Het lijkt mij de uit de hand gelopen variant van het probleem dat ik ook had, ik herken wel wat van die "grid" op de achtergrond, maar bij jou lopen ze ook nog in elkaar over.
Jij bent nog in afwachting van een reactie van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Psychotic_01 schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:12:
Zo (zie foto) ziet het scherm van mijn 42LB630 eruit. Bij bewegende beelden valt het niet zo op, maar mijn pc is er ook aan gekoppeld, en dan stoort het best wel met egale achtergronden. Ook heeft het scherm een donkere rand langs de gehele lijst in de kleur van de achtergrond.
Is dit normaal voor deze TV's, kan ik het oplossen met instellingen? Kom van een CRT, dus weinig ervaring met deze dingen.

[afbeelding]
dit is idd wel heel extreem.
als je de foto bekijkt lijkt het wel alsof je 3 hele dikke horizontale balken hebt.
met name als ik de foto in het klein bekijk zie je ze erg goed.

ik ben zelf redelijk tevreden over de 47LB630, echter heb ik nog steeds DSE en back-light bleeding rechts bovenin. ik heb de hoop opgegeven bij LG in deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
Zo (zie foto) ziet het scherm van mijn 42LB630 eruit. Bij bewegende beelden valt het niet zo op, maar mijn pc is er ook aan gekoppeld, en dan stoort het best wel met egale achtergronden. Ook heeft het scherm een donkere rand langs de gehele lijst in de kleur van de achtergrond.
Is dit normaal voor deze TV's, kan ik het oplossen met instellingen? Kom van een CRT, dus weinig ervaring met deze dingen.

[afbeelding]
Ik zou een ander merk nemen, de LG's van dit jaar zijn echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17

[afbeelding]
het ziet er best heftig uit, maar wat moeilijk uit de foto is op te maken is welke instellingen je gebruikt.
wat ik zo zie is dat je in een donkere kamer de televisie op een flinke helderheid hebt gezet. dat is natuurlijk wel een extreme situatie. misschien kun je wat foto's toevoegen van je instellingen nu en het beeld als de tv wat minder extreem is ingesteld, of bijvoorbeeld in een normaal verlichte kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
sandervanzijl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:51:
[...]

het ziet er best heftig uit, maar wat moeilijk uit de foto is op te maken is welke instellingen je gebruikt.
wat ik zo zie is dat je in een donkere kamer de televisie op een flinke helderheid hebt gezet. dat is natuurlijk wel een extreme situatie. misschien kun je wat foto's toevoegen van je instellingen nu en het beeld als de tv wat minder extreem is ingesteld, of bijvoorbeeld in een normaal verlichte kamer.
Heb hem al weer afgegeven op het postkantoor. Maar de instellingen waren niet zo extreem hoor.
Helderheid en achtergrondverlichting beide op of rond 50. Heb wat gespeeld met de instellingen maar het probleem bleef zo. Hij wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar. Heb ik weer even de tijd om een alternatief te zoeken mocht het nodig zijn (en ben bang van wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Laatst online: 09:43
Vraagje voor bezitters van de LG 55LB870V. Kun je de TV ook gebruiken zonder voet (en dus aangesloten soundbar)? Oftewel, kun je de voet losmaken vanaf het punt dat hij achter op de TV uitkomt?

Ik wil de TV namelijk aan de muur ophangen en heb een receiver met 5.0 set die mn geluid verzorgt.

Ik lees wel dat je hem kan ophangen, maar dat dan de 'soundbar' op een andere manier onder je TV komt. Ik vind juist het minimalistische design van de TV zelf heel erg mooi, maar dan dus zonder die voet (incl soundbar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Weinig praat over de oled 4k van lg op dit forum zeg.

Of is er ergens een oled tv topic die ik over het hoofd zie?

Wat een tvs zeg.... Poeh..... En de prijs ook..... Berehoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 17:09
Bezitters van de UB850, misschien heeft iedereen het onderhand al gezien.
Maar de officiële update is binnen! Draait nu gelijk op V04.30.18

Zal genoeg veranderd zijn..
Alleen wat precies word nooit openbaar gemaakt, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinyOne
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-06 14:27
wsmaal schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:19:
[...]

Jij bent nog in afwachting van een reactie van LG?
Nog steeds ja, ik verwacht er eerlijk gezegd weinig meer van...

Heb ondertussen overal waar ik kon de LG TV's gechecked en ik kan in geen enkele winkel een goede vinden. Niet één TV uit die serie die het niet heeft. Gewoon triest eigenlijk, want blijkbaar vinden ze dat dit wel binnen de marges valt. We zullen toch niet de eersten zijn die dit constateren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
Mijn tweede 42LB630 gaat ook weer retour. Zelfde probleem, maar nu ook met een cluster defecte pixels.
Komt geen derde exemplaar. Eens zien wat Sony voor moois heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ShinyOne schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Nog steeds ja, ik verwacht er eerlijk gezegd weinig meer van...

Heb ondertussen overal waar ik kon de LG TV's gechecked en ik kan in geen enkele winkel een goede vinden. Niet één TV uit die serie die het niet heeft. Gewoon triest eigenlijk, want blijkbaar vinden ze dat dit wel binnen de marges valt. We zullen toch niet de eersten zijn die dit constateren neem ik aan?
Zoals ariekanari al voor zichzelf had geconcludeerd ligt het waarschijnlijk aan het direct-lit (wat een budget uitvoering van full-aray is). Een wel heel extreem recent voorbeeld op een Sony 40W605B (maar dit is gewoon duidelijk een fout bij de productie; hoe die er ooit door is gekomen 8)7 . Weinig klachten over gezien verder dus de uitvoering zal per merk, per model ... per toestel varieren. Geen donkere hoeken iig ;) , wat gebrek aan verlichting is, niet backlight bleeding wat het omgekeerde is):

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2laano5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ddgpec.jpg

(https://www.avforums.com/...h-screen-quality.1909263/)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 06-10-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinyOne
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-06 14:27
apis29 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:19:
[...]

Zoals ariekanari al voor zichzelf had geconcludeerd ligt het waarschijnlijk aan het direct-lit (wat een budget uitvoering van full-aray is). Een wel heel extreem recent voorbeeld op een Sony 40W605B (maar dit is gewoon duidelijk een fout bij de productie; hoe die er ooit door is gekomen 8)7 . Weinig klachten over gezien verder dus de uitvoering zal per merk, per model ... per toestel varieren. Geen donkere hoeken iig ;) , wat gebrek aan verlichting is, niet backlight bleeding wat het omgekeerde is):

[afbeelding]

[afbeelding]

(https://www.avforums.com/...h-screen-quality.1909263/)
Lijkt wel een dikke reflectie zo. Net of je in de Trophy Room van Odin TV zit te kijken. :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1zmntqh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Niet online
Nice... die Sony 40W605B wordt van de week bezorgd als vervanger van de LG :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Psychotic_01 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:40:
Nice... die Sony 40W605B wordt van de week bezorgd als vervanger van de LG :|
Dat hierboven is wel een uitzonderingsgeval natuurlijk, denk wel dat je goed zal zitten met die Sony. Is al iig 1 minder kans dat je er zo een krijgt ;) (meeste lijken er iig tevreden over)
ShinyOne schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Lijkt wel een dikke reflectie zo. Net of je in de Trophy Room van Odin TV zit te kijken. :)

[afbeelding]
:*) idd maar blijkbaar stond er geen licht aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 21:13

TFHfony

Professional Weirdo

Savagegek schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:25:
Bezitters van de UB850, misschien heeft iedereen het onderhand al gezien.
Maar de officiële update is binnen! Draait nu gelijk op V04.30.18

Zal genoeg veranderd zijn..
Alleen wat precies word nooit openbaar gemaakt, erg jammer.
Idem op de LB730 -> Schakelen naar de TV Gids gaat nu lekker vlot. Sowieso is het home-menu sneller beschikbaar na het opstarten en krijg je nu ook een melding op het scherm als je het home-menu probeert op te starten en hij is nog niet beschikbaar.
Het WebOS werkt best wel lekker op deze TV. Het netwerk browsen zou nog wat mooier mogen, maar goed... dat overleven we wel.
En: Inmiddels is ook spotify weer in de webshop te vinden :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
TFHfony schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Idem op de LB730 -> Schakelen naar de TV Gids gaat nu lekker vlot. Sowieso is het home-menu sneller beschikbaar na het opstarten en krijg je nu ook een melding op het scherm als je het home-menu probeert op te starten en hij is nog niet beschikbaar.
Het WebOS werkt best wel lekker op deze TV. Het netwerk browsen zou nog wat mooier mogen, maar goed... dat overleven we wel.
En: Inmiddels is ook spotify weer in de webshop te vinden :)
De snelheid is hier op de UB850V ook toegenomen,
eerste keer opstarten leek amper verschil maar de keer daarop meer.
En geeft nu ook suggesties, ingangen waar nu niks op staat, of uitleg bij instellingen.
LG Store valt nu een stuk meer in te vinden, maar nog is het niet iets waar ik in kijk.

Hoop dat LG nog druk verder gaat met ontwikkelen!
Binnenkort maar even wat uitgebreider kijken en uitproberen waar verschillen liggen.

Hoe dan ook, erg jammer dat ik geen changelogs kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

stalscu schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:15:
Weinig praat over de oled 4k van lg op dit forum zeg.

Of is er ergens een oled tv topic die ik over het hoofd zie?
Hmmmm... Snap hier niks van hoor. Helemaal niks, nada noppes te lezen over de lg oled 4k.

We staan op de drempel van misschien wel de mooiste tv ooit, en niemand die er mee bezig is op tweakers. Snap dat het nog heel duur is, kan het zelf ook nog niet betalen.

Maar dat het echt supervet wordt, dat lijkt me zeker. Ik kan niet wachten om zo een tv eens in het echt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Wie heeft er nog meer problemen met de apps en de LG Store? Gisteren een update gehad op mijn 42LB650 en kan nu niet meer in de LG Store en apps werken ook niet meer (netwerk error) terwijl er gewoon internetverbinding is en de webbrowser ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

masvma schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:40:
Wie heeft er nog meer problemen met de apps en de LG Store? Gisteren een update gehad op mijn 42LB650 en kan nu niet meer in de LG Store en apps werken ook niet meer (netwerk error) terwijl er gewoon internetverbinding is en de webbrowser ook werkt.
Jep zelfde euvel hier op mijn UB850V. Ik heb al geprobeerd de locatie te wijzigen naar een ander land (UK) maar dat helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Nu maar hopen dat LG snel een firmware update beschikbaar stelt dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23
masvma schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:40:
Exact hetzelfde probleem hier. Heb de tv net donderdag nieuw binnen gekregen en hoewel alles eerst leek te werken is dat vandaag niet meer het geval. Ik dacht even dat het toestel defect zou zijn maar blijkbaar ligt het dus aan de update. Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
Hier heb ik helaas ook wat problemen na de update: Ik heb de 630.
Netflix start soms niet op, en ik kan geen updates van apps downloaden; ik zie dat netflix een update heeft, ik klik op upgrade en krijg dan een scherm met een keuze: openen of upgraden. Helaas kan ik met geen mogelijkheid met de afstandbediening een optie selecteren:|
Hopelijk snel een nieuwe update

Voor de rest ben ik reuze blij met de TV, maar de vorige firmware was een stuk stabieler.

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Sinds de update (4.30.xxx op UB850V) last van onbetrouwbaar draadloos netwerk.
Elke keer melding dat het eruit vliegt.

Meer mensen hier last van?
Tijd om de bekabeling maar door te trekken...

[ Voor 7% gewijzigd door Savagegek op 14-10-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
ondersteunt de LG eigenlijk Miracast of WiDi?

Officieel staat het vermeld bij de productspecificaties.
Maar ik krijg het niet aan de praat met op mijn LB870v

Of ligt het aan mijn surface pro 3?

[ Voor 63% gewijzigd door coninckske op 14-10-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

coninckske schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:38:
ondersteunt de LG eigenlijk Miracast of WiDi?

Officieel staat het vermeld bij de productspecificaties.
Maar ik krijg het niet aan de praat met op mijn LB870v

Of ligt het aan mijn surface pro 3?
De functionaliteit lijkt aanwezig in mijn 55LB730v, maar ik heb het nog niet werkend gekregen. Ze apparaten zien elkaar wel, maar geen beeld :-(

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Op mijn 55LB650V werkt Miracast probleemloos met mijn LG G2. Ik selecteer Screen Share in WebOS zet Miracast aan in mijn G2. De telefoon vind de TV en nadat ik die selecteer werkt het verder zonder problemen.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 15:25
Ik heb een LG42LB650v, deze zit via wifi op mn 5GHz netwerk.
Nu wil ik een LG 2.1 setje bestellen om beter geluid te krijgen en 3d disks te spelen.
Deze set heeft enkel een LAN ingang, geen wifi en een kabel trekken vanaf router is geen optie.

Kan ik nu de set voorzien van internet via de HDMI kabel vanaf de TV?

De TV heeft 1.4 maar ik kan niet ontdekken welke HDMI spec de surround set heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
waarm zou je er internet op willen hebben? ik verwacht dat jouw tv een mooiere smart TV functie heeft dan de blueray speler van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 15:53
TFHfony schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:18:
[...]

De functionaliteit lijkt aanwezig in mijn 55LB730v, maar ik heb het nog niet werkend gekregen. Ze apparaten zien elkaar wel, maar geen beeld :-(
Bij mij ook een 55LB730v werkt mira cast wel (icm nexus 5) :)

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren stond DHL voor de deur met mijn gratis 28" Smart TV en het Skylanders pakket. Met deze laatste loop ik tegen een paar issues aan:

* Is er wel een Skylanders App voor het WebOS? Ik zie hem nergens staan?
* Ik kan geen Nederland kiezen op het moment dat ik naar http://lgappstv.com ga. Hoe hebben anderen dit opgelost? Gewoon in de UK registreren? Krijg ik dan nog wel de Nederlandse apps op mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Ik ben op zoek naar een LG full led of UHD TV met WebOS, alleen in mijn nieuwe woning schat ik TV te kijken op ongeveer 390cm afstand. Heeft UHD dan nog wel zin? Of kan ik dan beter voor een full HD gaan?
Het toestel zal dan een 65" worden.

Iemand een idee welke TV ik het beste kan nemen?

Update: Zit te denken om deze te kopen LG 65UB950V

[ Voor 9% gewijzigd door BliXem op 18-10-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
TFHfony schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:10:
Gisteren stond DHL voor de deur met mijn gratis 28" Smart TV en het Skylanders pakket. Met deze laatste loop ik tegen een paar issues aan:

* Is er wel een Skylanders App voor het WebOS? Ik zie hem nergens staan?
* Ik kan geen Nederland kiezen op het moment dat ik naar http://lgappstv.com ga. Hoe hebben anderen dit opgelost? Gewoon in de UK registreren? Krijg ik dan nog wel de Nederlandse apps op mijn TV?
Skylanders heb ik ook niet gevonden op WebOS.
Omdat er gewoon heel weinig apps in de WebOS store staan, ook de Skylanders niet.
Heb ik het nog nooit gebruikt.
Vind het apart dat je een game erbij krijgt die alleen op de extra 28" Netcast tv te spelen is.

Wat betreft je volgende punt, ik heb geen idee wat het is/waar het voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
BliXem schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:33:
Ik ben op zoek naar een LG full led of UHD TV met WebOS, alleen in mijn nieuwe woning schat ik TV te kijken op ongeveer 390cm afstand. Heeft UHD dan nog wel zin? Of kan ik dan beter voor een full HD gaan?
Het toestel zal dan een 65" worden.

Iemand een idee welke TV ik het beste kan nemen?

Update: Zit te denken om deze te kopen LG 65UB950V
Dit is qua gevoel natuurlijk per persoon verschillend.
In theorie moet je voor zo'n afstand toch een flinke tv hebben om verschil tussen FHD en UHD goed te zien.

Een bekende heeft ongeveer dezelfde kijkafstand denk, +-3 tot 4 meter,
hing eerst een LG 42" oude met nog redelijk dikke rand.
Daar hangt nu een 55" Samsung, UHD. Qua gevoel is dit scherm niet groter dan de oude.

Dit komt echt door de kijkafstand en dikke randen van oude, ik ben bang dat UHD ook niet heel duidelijk verschil te zien is in vergelijking met FHD.
Dus voor zo'n afstand is 65" toch zeker wel een aanrader,
en dan FHD of UHD dat zou ik bekijken aan de hand van het aanbod, en welke prijzen erbij hangen en natuurlijk het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Savagegek schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Skylanders heb ik ook niet gevonden op WebOS.
Omdat er gewoon heel weinig apps in de WebOS store staan, ook de Skylanders niet.
Heb ik het nog nooit gebruikt.
Vind het apart dat je een game erbij krijgt die alleen op de extra 28" Netcast tv te spelen is.
Op die 28" is het spel ook niet te spelen: Je hebt er een magic remote voor nodig en die zit niet bij de 28". En je moet eerst een WiFi/Bluetooth module voor die 28" kopen, wil je er een Magic Remote bij kunnen gebruiken.

Erg handig gedaan van LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:44
Hier komt vrijdag de 42LB730V in huis.

Blijft mij trouwens een raadsel waarom mensen games op hun TV zelf willen spelen (consoles buiten beschouwing gelaten uiteraard). Maar goed, het wordt aangeboden, dus zou het vlot moeten werken, klopt!

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
TFHfony schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:59:
[...]

Op die 28" is het spel ook niet te spelen: Je hebt er een magic remote voor nodig en die zit niet bij de 28". En je moet eerst een WiFi/Bluetooth module voor die 28" kopen, wil je er een Magic Remote bij kunnen gebruiken.

Erg handig gedaan van LG :)
Dat meen je niet!
Zeer handig gedaan van LG 8)7

Denk dat we hier maar eens over moeten klagen bij LG,
want eigenlijk kan dat toch niet. Ook al is het een gratis pakket alsnog stom geregeld.

edit:

Even gechat met LG Service :)

Dag, ik heb een vraag over het 'extra pakket' wat ik bij mijn gekochte tv heb gehad.

Ik heb daar namelijk een 'gamepakket' bij gehad, echter kan de app, Skylanders, niet gevonden worden in de LG Store van WebOS.
--- Dat klopt inderdaad. De app is nog niet gereed voor het nieuwe besturingssysteem. We verwachten dat de app spoedig in de store beschikbaar is.

ik vond het nogal apart om een pakket erbij te geven wat niet eens gebruikt kan worden.
--- Dat kan ik me voorstellen. Excuses voor de verwarring.
Is er bekend hoelang het ongeveer gaat duren?
--- Dat weten we niet precies. Ik kan er niet concreter over zijn op dit moment, helaas.

Dat word dus afwachten, jammer dat er nooit echt concrete informatie bekend is.

[ Voor 40% gewijzigd door Savagegek op 21-10-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

LOL... Dus ze weten het zelf ook. Toch echt te bizar voor woorden.... Nou ja. Ik zit er niet op te wachten, maar een vreemde situatie is dit wel :)
Anyway... Maar de WiFi/Bluetooth module gekocht voor die 28" en de Magic Remote gepaired: Dochterlief kan nu Skylanders op d'r 28LB490U spelen. Eens kijken of ze het leuk vindt of niet. Dan kopen we er evt. wel zo'n remote bij ;)

[ Voor 44% gewijzigd door TFHfony op 21-10-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 13:55
TFHfony schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:43:
LOL... Dus ze weten het zelf ook. Toch echt te bizar voor woorden.... Nou ja. Ik zit er niet op te wachten, maar een vreemde situatie is dit wel :)
Anyway... Maar de WiFi/Bluetooth module gekocht voor die 28" en de Magic Remote gepaired: Dochterlief kan nu Skylanders op d'r 28LB490U spelen. Eens kijken of ze het leuk vindt of niet. Dan kopen we er evt. wel zo'n remote bij ;)
Ik heb gewoon de game via marktplaats los gekocht voor de PS3 en de skylanders pakket van LG erop anagesloten en werkt perfect, overigens heeft de 28inc toestel al een ingebouwde wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-09 16:32
Korte vraag aan bezitters van de 49ub850v.
Maakt iemand gebruik van de quantis 1.3 module?
Module wordt door de tv herkent. Echter de smartcard niet.
Helpdesk van Ziggo vraagt zich af of deze tv de betreffende module ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 13:55
Zaffer schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:52:
Korte vraag aan bezitters van de 49ub850v.
Maakt iemand gebruik van de quantis 1.3 module?
Module wordt door de tv herkent. Echter de smartcard niet.
Helpdesk van Ziggo vraagt zich af of deze tv de betreffende module ondersteund..
Ik heb in mijn gratis geleverde toestel de 28lb490u ook een quantis 1.3 zitten en daar geen problemen mee, digitaal en interactive gedeelte werkt gewoon.

[ Voor 36% gewijzigd door Xandos op 29-10-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tudelft
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 21:40
Zaffer:

Volgens de site van Ziggo is dit model (49UB850V) gecertificeerd!!! SW. versie V03.20.16
Je kan eventueel je smartcard "bekijken" op de site van Ziggo onder je bestaande account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaffer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-09 16:32
Dank voor de reacties.
Smartcard werkt wel bij de buren.
Ticket aangemaakt bij LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 15:25
NL_Scratch schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:42:
waarm zou je er internet op willen hebben? ik verwacht dat jouw tv een mooiere smart TV functie heeft dan de blueray speler van LG.
Het werkt helaas niet.
Het was geen must maar internet kon handig zijn om de firmware te upgraden en/of om BD-live content van bluray disks te kunnen inladen. Ook kan je hem dan via een app bedienen.

De ARC werkt wel prima.
Dus zodra de TV aangaat (via UPC afstandsbediening) gaat het geluid via de 2.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:23
Bij mijn UB850V is vanmorgen weer een update binnen gekomen.
Van softwareversie 04.30.18 en WebOS TV-versie 1.3.0-3818 naar softwareversie 04.35.22 en WebOS TV-versie 1.3.1-3822

Mijn bevindingen die opvallen zijn:
- snelheid, vooral vlak na het opstarten en dan meteen proberen te zappen met een ci+ module.

Verder heb ik nog nog geen tijd gehad om verder te kijken.

Wellicht dat iemand anders hier nieuwigheden is tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnt73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Hallo allemaal,

Ik ben langzamerhand op zoek naar een nieuwe TV. Nu is mijn oog gevallen op de 55UC970. Het model is volgens mij behoorlijk nieuw. Ik kan er nog geen reviews over vinden. Wel kwam ik op een Franse site. Daar wordt door een aantal bedrijven dit model aangeboden voor ca 1800euro. In Nederland staat deze gemiddeld voor 2500euro. In Frankrijk is zelfs een cashback van 300eu, dus 1500eu totaal! Dat verschil is behoorlijk!
Kan een Frans model zonder problemen draaien op een Nederlands kabel netwerk? (UPC)

Grt. Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die de 42LB670V hebben. Zo ja wat zijn jullie ervaringen ermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smarter
  • Laatst online: 16-07 17:23
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:43:
Zijn er hier mensen die de 42LB670V hebben. Zo ja wat zijn jullie ervaringen ermee??
Ik heb deze sinds eind augustus en ben er heel blij mee. Erg mooi beeld en kleurweergave. WebOs werkt heel goed, ik heb wel in 2 maanden tijd al enorm veel firmware updates gekregen en geïnstalleerd. Vooral na de laatste update van afgelopen week is de TV een stuk sneller met opstarten en bedienen, zo lijkt het.

Ik heb deze TV gekozen voor met name 2 dingen: Afwerking/ materiaalgebruik van de TV zelf en WebOs.

Als je specifieke vragen hebt, hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer een algemeen vraag. Is er een plex app. Ik lees verschillende berichten op het forum van plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smarter
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:04:
Meer een algemeen vraag. Is er een plex app. Ik lees verschillende berichten op het forum van plex.
De LG store op mijn TV heeft helaas nog steeds geen Plex app. Ik gebruik ook Plex, maar dan via de Plex app op mijn iPad en mijn Apple TV om deze via Airplay te gebruiken. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Tweakers,

Ik ben voornemen mijn 5 jaar oude Samsung Plasma televisie (PS50B650B) te vervangen door een UHD exemplaar van LG, namelijk een 55UB850V of 55UB950V.
Nu ben ik al een aantal malen in de winkel gaan kijken (en veel reviews gelezen), maar blijft toch moeilijk een keuze te maken aangezien ze beide steeds op dezelfde bron zijn aangesloten.
Graag wou ik dan wat ervaringen horen van bezitters van beide toestellen, met betrekking tot:

- Hoe doet de LG het bij snelle beelden (Formule 1, voetbal), komen er geen vegen of stotteringen?
- Hoe is het met de egaliteit van het scherm, overal gelijk zwart?
- Gewoon gebruikerservaringen.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Gr. Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:27:
Beste mede Tweakers,

Ik ben voornemen mijn 5 jaar oude Samsung Plasma televisie (PS50B650B) te vervangen door een UHD exemplaar van LG, namelijk een 55UB850V of 55UB950V.
Nu ben ik al een aantal malen in de winkel gaan kijken (en veel reviews gelezen), maar blijft toch moeilijk een keuze te maken aangezien ze beide steeds op dezelfde bron zijn aangesloten.
Graag wou ik dan wat ervaringen horen van bezitters van beide toestellen, met betrekking tot:

- Hoe doet de LG het bij snelle beelden (Formule 1, voetbal), komen er geen vegen of stotteringen?
- Hoe is het met de egaliteit van het scherm, overal gelijk zwart?
- Gewoon gebruikerservaringen.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Gr. Maarten
Ik zou voor een ander merk gaan, prima ding hoor maar niet echt geweldig, blijf me storen aan de belachelijke blooming, sowieso is UHD nog niet echt nuttig. ik had een mooie deal van 1200 euro destijds anders had ik het niet gedaan. Denk dat de sony varient een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smarter schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:15:
[...]

De LG store op mijn TV heeft helaas nog steeds geen Plex app. Ik gebruik ook Plex, maar dan via de Plex app op mijn iPad en mijn Apple TV om deze via Airplay te gebruiken. Werkt prima.
Werkt het ook via de ingebouwde web browser van webos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:38:
[...]

Werkt het ook via de ingebouwde web browser van webos?
Voor het gebruik van Plex selecteer ik HDMi ingang 1 en zet ik de Apple TV aan. Vervolgens kan ik Plex gebruiken via de Apps op mijn iPhone en iPad en via airplay naar mijn Apple TV streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 02:16
Ik heb nu al een tijdje de 47lb671v. Op zich was ik er steeds meer tevreden over. Het os is na het opstarten wat traag maar daar kon ik wel mee leven. De laatste tijd valt het me op dat het apparaat steeds trager wordt, bijvoorbeeld browsen door de guide gaat schokkerig... Ik heb even rondgekeken op de LG site en zag dat ik de laatste software heb, alleen is die van 3-11 en als ik zo terugdenk is dat ongeveer het moment wanneer het steeds trager werd.

Hebben nog anderen hier ook last van traagheid in "dagelijks" gebruik?

Kleine aanvulling: Het is opgelost. Mijn vriendin kwam met het briljante idee om de stekker eruit te trekken... Hierna was het weer als vanouds qua reactie snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Archie_T op 09-11-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
z0bin schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:16:
Bij mijn UB850V is vanmorgen weer een update binnen gekomen.
Van softwareversie 04.30.18 en WebOS TV-versie 1.3.0-3818 naar softwareversie 04.35.22 en WebOS TV-versie 1.3.1-3822

Mijn bevindingen die opvallen zijn:
- snelheid, vooral vlak na het opstarten en dan meteen proberen te zappen met een ci+ module.

Verder heb ik nog nog geen tijd gehad om verder te kijken.

Wellicht dat iemand anders hier nieuwigheden is tegengekomen.
Ik heb hem gister geïnstalleerd, alleen ook niet veel mee getest.
Kijken of me vanavond wat dingen opvallen.

Anderen al iets opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

Ik heb sinds kort een 47LB700V staan, welke ik gebruik met twee set-top boxes: een Humax voor de kabel-TV, plus een satellietreceiver. De built-in receiver wordt niet gebruikt omdat we van beide STBs nog andere functies gebruiken.

Weet iemand of ik de universal remote functie met beide STBs kan gebruiken? Wanneer ik hem instel voor een STB en vervolgens de ander, is hij de instellingen van de eerste weer kwijt. Het zou mooi zijn als de universal remote aan de hand van de geselecteerde HDMI input de juiste STB kan bedienen (en gezien de remote 2-way met de TV praat moet dat technisch ook kunnen lijkt me).

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Even een korte feedback ivm met de laatste webOS update die een paar dagen geleden beschikbaar is gekomen.

De grootste verandering die ik merk is dat direect na het inschakelen van het toestel volumeregeling en het schakelen tss kanalen nu direct werkt.

Ik vind de SmartShare functie nog altijd erg slecht. Alle mediabestanden die op mijn NAS staan worden bij elkaar op een hoop gegooid. Dus de folderstructuur wordt niet behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

johnwoo schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:41:
Weet iemand of ik de universal remote functie met beide STBs kan gebruiken? [...]
Na enig zoekwerk blijkt dit helaas niet te kunnen, de universal remote functie kan weliswaar meerdere apparaten bedienen, maar slechts 1 per categorie. Dus bij 2 set-top boxes kun je er maar 1 bedienen met de remote. Ik ga wel eens proberen om een ervan niet als STB maar als game console toe te voegen (al vermoed ik dat de remote dan andere knoppen zal laten zien). Ach, een erg groot probleem is het niet, de remotes van de STBs werken toch beter met hun eigen functies...
coninckske schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 12:53:
Ik vind de SmartShare functie nog altijd erg slecht. Alle mediabestanden die op mijn NAS staan worden bij elkaar op een hoop gegooid. Dus de folderstructuur wordt niet behouden.
Dat is alleen als je meteen vanuit SmartShare een categorie (bv Video) selecteert. Sterker, je krijgt dan alle Video-items van alle DLNA devices op een grote hoop. Links (onder de categorieen Video/Pictures/Music) kun je echter ook op Devices groeperen, en dan kun je wel gewoon naar je eigen device klikken en door zijn folderstructuur bladeren. Ik kan hier in elk geval prima door de folders van Plex op mijn PC bladeren op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:29
Archie_T schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:03:
Kleine aanvulling: Het is opgelost. Mijn vriendin kwam met het briljante idee om de stekker eruit te trekken... Hierna was het weer als vanouds qua reactie snelheid.
_/-\o_

Ik heb de 42LB670V maar er nog geen last van traagheid gehad. Wel vaak "out of memory" bij gebruik van Youtube of de Web Browser. Ook ziet hij dan mijn NAS niet meer na een tijdje (via wifi). Even uit/aan en het is opgelost.
Is het zorgwekkend dat er nog zoveeeeel updates komen voor deze TV. Elke maand wel 2 stuks. Is WebOS dan nog zo kruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
tweakradje schreef op woensdag 12 november 2014 @ 00:04:
[...]
Ook ziet hij dan mijn NAS niet meer na een tijdje (via wifi). Even uit/aan en het is opgelost.
had dit probleem ook, maar na een andere router is dit probleem helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
Om niet 35 pagina's door te moeten spitten hier, is er iemand die ervaring heeft met een LB570V (32/42) in combinatie met en SMIT CI+ 1.3 module ? Of is de hogere prijs van de Quantis te rechtvaardigen doordat die veel beter is ? Zit 30 euro verschil tussen namelijk, vindt dat veel op dat bedrag.

• Savagegek
johnwoo schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:23:
[...]

Dat is alleen als je meteen vanuit SmartShare een categorie (bv Video) selecteert. Sterker, je krijgt dan alle Video-items van alle DLNA devices op een grote hoop. Links (onder de categorieen Video/Pictures/Music) kun je echter ook op Devices groeperen, en dan kun je wel gewoon naar je eigen device klikken en door zijn folderstructuur bladeren. Ik kan hier in elk geval prima door de folders van Plex op mijn PC bladeren op die manier :)
Klopt helemaal!
Ook zodra je onder de categorieën Video/Pictures/Music, kun je daar op 'Alles' klikken.
Zodra je dat doet krijg je als eerste de apparaten te zien en daarna de mappen structuur die op de apparaten staat,
en vanaf waar het natuurlijk in het DLNA deling is opgenomen.

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Nog een vraagje waar iemand hier misschien een antwoord op weet (via Google nog geen succes).

Ik heb een Logitech Z-5500 surroundset via de optical poort op m'n TV aangesloten. Het zou fijn zijn als ik de poweron/poweroff en het volume daarvan dmv de universal remote functie kan regelen. Daartoe heb ik geprobeerd de speakerset als device toe te voegen:
- als Home Theatre device kun je echter geen device selecteren wat via de optical poort is aangesloten (vreemd, op die manier zullen de meeste speakersets toch worden aangesloten lijkt me; het icoontje voor deze groep is dan ook een speakerset).
- als SoundBar kan ik wel de optical poort selecteren. Nu krijg ik een lijstje met SoundBar fabrikanten, waar Logitech echter niet bijstaat. Ik heb de remote codes van een paar fabrikanten in de lijst geprobeerd, maar geen werkt tot zover. Omdat er best wat fabrikanten in de lijst staan (elk met 3~8 mogelijke codes) mijn vraag: weet iemand toevallig of er eentje daarvan werkt met Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:51
Weet iemand of het mogelijk is om met de Netflix app op een UB850V de Amerikaanse Netflix te krijgen? :)

(dus rechtstreeks op de tv, niet dmv streamen vanaf een pc)

Ik kom er zelf niet echt uit. Ik heb gevonden dat je een andere DNS moet instellen op de TV. Echter als ik de netwerkinstellingen op handmatig zet en de DNS wijzig, dan is het knopje 'verbinden' ineens niet meer aan te klikken. Kortom hij laat mij de DNS niet wijzigen.

Ook de locatie wijzigen biedt geen soelaas, USA staat niet eens in het lijstje.

[ Voor 51% gewijzigd door Glenfiddich op 16-11-2014 18:32 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Zijn er trouwens meer mensen die het idee hebben dat de ub850v (of andere modellen) de beeld instellingen niet vasthouden?

Als ik bijvoorbeeld de noise reductions uitzet en ik kijk even later weer, staan ze ineens weer op laag. En het ene moment staat hij op 'standaard (gebruiker)' en later ineens op eco.

Behoorlijk ergerlijk, dat soort dingen. Meer mensen last van?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik ben erg gecharmeerd van de 40UB800V, UHD op 40 inch met een strak design:

pricewatch: LG 40UB800V Zwart

Kan helaas nog geen reviews vinden, kan iemand al iets over dit model zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Glenfiddich schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:58:
Zijn er trouwens meer mensen die het idee hebben dat de ub850v (of andere modellen) de beeld instellingen niet vasthouden?

Als ik bijvoorbeeld de noise reductions uitzet en ik kijk even later weer, staan ze ineens weer op laag. En het ene moment staat hij op 'standaard (gebruiker)' en later ineens op eco.

Behoorlijk ergerlijk, dat soort dingen. Meer mensen last van?
Had ik ook bij de lb730.even de laaste update er op zetten en dan de tv terug zetten naar. fabriek instelling en dan moet het opgelost zijn.was bij mij ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
syberjunky schreef op maandag 17 november 2014 @ 06:15:
[...]

Had ik ook bij de lb730.even de laaste update er op zetten en dan de tv terug zetten naar. fabriek instelling en dan moet het opgelost zijn.was bij mij ook zo.
Bedankt voor de tip. Hij onthoudt het nu wel. Het bleek ook de oplossing voor mijn probleem dat ik geen handmatige DNS kon instellen _/-\o_

---

Iets anders: ik heb nog een hele tijd zitten pielen met de beeldinstellingen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen om zoveel mogelijk van die beeld"verbeteraars" uit te zetten. Settings als dynamic contrast kunnen bij bepaalde opnames best mooi uitpakken, maar bij het kijken van de serie "mr. selfridge" heb ik dat ook maar weer uitgezet. Juist bij die serie zie je hoe het je beeld kan vernaggelen, het contrast wordt zó enorm dat scenes massaal overbelicht lijken. Het zwart wordt er wel weer mooier van, maar licht wordt haast verblindend en gezichten helemaal "wit" met amper contrast.

Ik zit alleen nog even te twijfelen over de settings "real cinema" en "super resolution". Vooral super resolution zie ik amper wat het doet als ik het aanzet. Real cinema kan ik bovendien niet altijd wijzigen, soms is hij "grijs".

Wat doen deze settings in de praktijk precies, en wat is hiervoor jullie aanbeveling?

[ Voor 51% gewijzigd door Glenfiddich op 18-11-2014 08:41 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:01
goeie avond
Heb al veel gelezen over de LG 55uB850V en die zijn best goed alleen hoe werkt deze met een ps4 ;) ?

Want wil die ook dan meteen kopen :9
Als het scherm dan dik tegen valt door trage reactie's is het niet fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
ibothead schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:04:
goeie avond
Heb al veel gelezen over de LG 55uB850V en die zijn best goed alleen hoe werkt deze met een ps4 ;) ?

Zover ik weet zijn de UHD tv's nog niet echt geschikt voor gaming.
Vergeleken met FHD tv's toch hogere input lag.

Zelf nog geen lag gemerkt met een PS3 tbh. Wel alle verbeteringen etc. uitgezet.
Maar nu ben ik ook geen echte gamer, meer om te proberen was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
ibothead schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:04:
goeie avond

volgens mij werkt het gamen het best als je de hdmi ingang van naam verandert en de beeldinstellingen op game modus zet. je moet dus twee handelingen doen om de minste input lag te verkrijgen. meeste mensen stellen alleen de beeldinstellingen in en krijgen minder goede resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

sandervanzijl schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:40:
[...]

volgens mij werkt het gamen het best als je de hdmi ingang van naam verandert en de beeldinstellingen op game modus zet. je moet dus twee handelingen doen om de minste input lag te verkrijgen. meeste mensen stellen alleen de beeldinstellingen in en krijgen minder goede resultaten.
Ik heb gelezen dat het instellen als computermonitor nog een lagere lag geeft dan het kiezen van de game modus. De lag zou dan van 4xms naar 28ms gaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
TFHfony schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:46:
[...]

Ik heb gelezen dat het instellen als computermonitor nog een lagere lag geeft dan het kiezen van de game modus. De lag zou dan van 4xms naar 28ms gaan oid.
Really? Waar heb je dat gelezen dat zou wel echt een goede zijn, want soms heb ik in game modus nog wel het gevoel dat hij lagged ja! Vooral bij de Wii zie je veel ghosting wat ik wel apart vind. (echt alsof je een kloon van je poppetje achter je aan hebt rennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jasper 99 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:53:
[...]

Really? Waar heb je dat gelezen dat zou wel echt een goede zijn, want soms heb ik in game modus nog wel het gevoel dat hij lagged ja! Vooral bij de Wii zie je veel ghosting wat ik wel apart vind. (echt alsof je een kloon van je poppetje achter je aan hebt rennen)
Poeh, dat was nog even zoeken, maar het was voor een TV uit de LB730 serie:

https://www.avforums.com/...p-led-lcd-tv-review.10452

En dan met name:
When it comes to input lag, LG have struggled in the past and at first we thought this might be the same with the LB730. We measured the ISF mode, with all the extra processing features turned off, at a rather tardy 100ms. However switching to the Game mode immediately got this down to a more respectable 46ms, which is fine for most people, although still rather high for the dedicated gamer. However, renaming the input PC brought the lag down to a respectable 34ms, which is one of the lower measurements we've recorded this year. We certainly make no claims to any cat-like reflexes or gaming prowess but we certainly found a session of Killzone on the PS4 to be a hugely enjoyable experience with the LB730, with the high-def graphics and higher frame rate being well served.
Sorry voor het niet exact kloppen van de bovengenoemde waardes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik gebruik de UB850V al een tijdje met de PS4, en op de gaming modus zit de inputlag rond de 60ms. Niet geweldig dus, Sony doet dat stukken beter bijvoorbeeld (rond de 25-30ms). Maar ik vind het wel prima speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
kazuka schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:46:
Ik gebruik de UB850V al een tijdje met de PS4, en op de gaming modus zit de inputlag rond de 60ms. Niet geweldig dus, Sony doet dat stukken beter bijvoorbeeld (rond de 25-30ms). Maar ik vind het wel prima speelbaar.
Hoe meet je dat? Zou je het eventueel kunnen meten met dus PC input modus ? (boven jou comment, ik ben namelijk wel benieuwd of dat helpt zo ja dan is dat zeker een mooie oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soundplate LG LAP341 onder een LG 47LB650V televisie gelegd.
Een mooie subtiele oplossing voor iedereen die een soundbar of soundbox bij zijn LG televisie zou overwegen.
Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hPzBeLSB134lXudbzjmB3zni/thumb.jpg
Is ook bluetooth enabled zodat je indien gewenst ook gewoon de muziek van je telefoon op je soundplate speakers kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 21:55
iemand ervaring met die LG 42UB820V? 4k voor 539 euro?

pricewatch: LG 42UB820V Zwart

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackboard
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 18:10
Henkie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 22:01:
iemand ervaring met die LG 42UB820V? 4k voor 539 euro?

pricewatch: LG 42UB820V Zwart
Geen persoonlijke ervaring mee maar bij mijn televisie keuze had ik deze ook in het lijstje staan. Wat wel handig is om even op te merken, dit model heeft geen WebOS SmartTV. De TV heeft een prima prijs voor wat je krijgt (4k) maar neem het gebrek aan WebOS wel mee in je overweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangover_ohoo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:39
hoe kan ik programma's opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal kijken ? Nu meldt de 55ub850V dat de opname wordt gestopt als ik van kanaal wissel (dus naar een kanaal zap waar ik niet aan het opnemen ben). Of, als ik via de TV gids een programma heb gemarkeerd als 'opnemen' dan wil de TV bij het starten naar dat kanaal overschakelen anders kan ik niet opnemen....Niet echt zinvol.....

Er hangt een USB harddisk aan de TV.

PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Batt 10 kWh (2x MT FW153 CT003 FW117, 2 fases, NOM | ModBus/NodeRed (optie) | 42 kWh i3 BEV | 7 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT ESP | MHI (2x) + ME L/L airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangover_ohoo schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:03:
hoe kan ik programma's opnemen en tegelijkertijd een ander kanaal kijken ? Nu meldt de 55ub850V dat de opname wordt gestopt als ik van kanaal wissel (dus naar een kanaal zap waar ik niet aan het opnemen ben).
Ik kan het niet zo gauw vinden in de specs maar zit er een twin CI tuner in je TV?
Als je maar een enkele CI+ tuner hebt dan kun je maar 1 kanaal decoderen en opnemen of kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen 850V en 820V? De 820V heeft geen 3D weet ik, en volgens hierboven ook geen Webos, maar zijn er voor de rest nog verschillen in kwaliteit? In prijs scheelt het namelijk wel aardig.

[ Voor 9% gewijzigd door rik op 29-11-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:20:
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen 850V en 820V? De 820V heeft geen 3D weet ik, en volgens hierboven ook geen Webos, maar zijn er voor de rest nog verschillen in kwaliteit? In prijs scheelt het namelijk wel aardig.
De 820 heeft netcast smart TV (is oude smart tv)
De 830 heeft netcast smart TV + 3D
De 850 heeft WebOS en 3D

De (te) goedkope prijs voor de 820 die 3 posts hierboven staat is trouwens nu al weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Ik heb een 850V in bestelling, maar lees net ineens allerlei enge dingen over clouding. Hoop dat dat later is opgelost :(

[ Voor 25% gewijzigd door rik op 29-11-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Is er ergens een overzicht van alle apps die voor WebOS beschikbaar zijn? Is er bijv. een Spotify en een Kijk app? Hoe is WebOS t.o.v. het Samsung Smart TV platform?

Zijn de reactietijden met de laatste updates verbeterd?

Ik overweeg de 65UB950V of de 60LB870V. Goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
.GoO schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:53:
Is er ergens een overzicht van alle apps die voor WebOS beschikbaar zijn?

Ik overweeg de 65UB950V of de 60LB870V. Goede keuze?
Ik weet niet of er ergens een overzicht is van wat er in de store staat.
Er is een Spotify app beschikbaar. Ik gebruik 'm zelf ook en hij doet wat die moet doen.
Er is ook een Kijk app alleen gebruik ik die zelf niet, dus kan ik er moeilijk over oordelen.

Persoonlijk vind ik webOS fijner werken dan een samsung smart tv. Al werkt het allebij niet zo smooth als smartphones werken.

Ik zelf heb een UB850V die me prima bevalt.
De modellen die je opnoemd zijn een HD en een Ultra HD tv.
Ik zou eerst voor je zelf eens gaan nadenken of je voor een HD of een Ultra HD gaat.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
z0bin schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:54:
[...]

Ik weet niet of er ergens een overzicht is van wat er in de store staat.
Er is een Spotify app beschikbaar. Ik gebruik 'm zelf ook en hij doet wat die moet doen.
Er is ook een Kijk app alleen gebruik ik die zelf niet, dus kan ik er moeilijk over oordelen.

Persoonlijk vind ik webOS fijner werken dan een samsung smart tv. Al werkt het allebij niet zo smooth als smartphones werken.

Ik zelf heb een UB850V die me prima bevalt.
De modellen die je opnoemd zijn een HD en een Ultra HD tv.
Ik zou eerst voor je zelf eens gaan nadenken of je voor een HD of een Ultra HD gaat.

Succes!
Bedankt, dat beantwoordt al een groot deel van mijn vragen :)

Is het probleem met de traagheid van WebOS verholpen met de laatste updates of is dit nog steeds een probleem?

Ik hoef niet per sé een Ultra HD, aangezien die het momenteel nogal slecht schijnen te doen qua input lag en dat is met gaming niet handig. Ik vraag me daarnaast af of het de meerprijs waard is en of het handig is om nu al een Ultra HD te kopen, aangezien het nog een beetje in de kinderschoenen staat. Waarom heb jij voor Ultra HD gekozen?

De LB870V is een goede optie, maar die is er niet in 65" afmeting en daar neig ik nu toch een beetje naar. Is er een goed 65" alternatief van LG? De 65LB730V misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
Met de. Laatste updates is veel verbeterd. De enige traagheid die ik merk ik meteen na het opstarten. Verder werkt alles naar mijn mening lekker soepel.

Ik wilde in de eerste instantie voor de 730v gaan, maar omdat op het moment dat ik
'm wilde halen was die niet meteen leverbaar. Toen zag ik de ub850v voor een mooie prijs en daar kwam nog een cashback actie bij. Zo ben ik voor de UHD gegaan. Zelf game ik niet dus heb ik geen last van inputlag.

Ik kwam van een 37" en ben voor de 55" gegaan. Een maatje of 2 groter kan ik ook nog makkelijk kwijt, maar ik vind het wel mooi zo. Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHURTle
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik wil deze week eigenlijk een 55UB850V kopen heb deze voor een mooie prijs van 1056 zien staan bij een webshop.

Heb daar de vraag gesteld of er verschil is tussen een Duitse versie en een Nederlandse/Belgische versie.

En ook of van deze prijs ook nog eens de LGcashback geld want dan zou die op net iets meer als 900 euro uitkomen.. Denk dat, dat een hele schappelijk prijs is :) ..

EDIT:
Bij LG geinformeerd en de Cashback geld alleen bij gecertificeerde Dealers aangezien Combiwebshop daar niet onder valt geld daar niet de Cashback actie.

Nog mensen die deze TV afraden?? zijn ook welkom om te reageren.

[ Voor 15% gewijzigd door tHURTle op 03-12-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 21-09 18:56
Ik ben nu ook op zoek naar een nieuwe tv. Maar in de reviews lees ik toch dat de ub850 minder is dan de Panasonic ax630.
Iemand die me over kan halen waarom de LG toch beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHURTle
  • Laatst online: 25-10-2024
http://www.kieskeurig.nl/...2347964&product[]=1900300

als goed is is dit zo de vergelijking op Kieskeurig. Ik blijf voor de 850 gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Mensen die kijken voor een 55UB850V, als hij voor een mooie prijs te krijgen is. <1500,-
Kijkend naar de concurrentie, dan raad ik hem aan.

Zelf vind ik WebOS het fijnste smart platform, ja het is wel trager.
Maar sinds dat ik hem heb, is het met de updates al steeds beter geworden.
Het opstarten is vooral traag, waardoor snel schakelen tussen input bij opstarten niet mogelijk is.

Alleen vind ik geen enkele smart tv nog zo makkelijk en snel werken als men zou willen.

Ondanks dat ik heel veel ongeluk heb gehad met de tv, nu dat hij goed werkt.
Ben ik toch wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Is het iemand al gelukt om via de LG TV remote app live naar een kanaal te kijken via bijvoorbeeld je tablet of telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

BliXem schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:35:
Is het iemand al gelukt om via de LG TV remote app live naar een kanaal te kijken via bijvoorbeeld je tablet of telefoon?
Die functie wordt toch helemaal niet ondersteund door de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
TFHfony schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:01:
[...]

Die functie wordt toch helemaal niet ondersteund door de app?
Inderdaad.
Zover ik weet alleen bij de app van de Netcast tv. Werkt ook.
Leuke 'gadget' maar zou niet weten waarom ik het zou gebruiken..

Mis de functie bij de WebOS remote app niet, andere functies wel.
Vind de app zeer mager en "simpel".

Daarin lopen we nogal achter op Samsung, die meerdere apps hebben.
Met ook streaming mogelijkheden bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Savagegek op 09-12-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Vraagje voor de lb730 bezitters. Ik lees her en der dat het even duurt voordat alles opgestart is.
Maar kan ik wel direct tv kijken als ik een externe tv box heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Russel88 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:45:
Vraagje voor de lb730 bezitters. Ik lees her en der dat het even duurt voordat alles opgestart is.
Maar kan ik wel direct tv kijken als ik een externe tv box heb?
Als je laatste input die box was wel. Ook als je via de interne tuner kijkt, kan je redelijk snel tv kijken. Alleen kanaal of input wisselen duurt even, omdat dat pas lukt als het OS helemaal opgestart is.
Als de TV eenmaal op stoom is, draait het WebOS best lekker eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Inderdaad, direct na starten moet je even wachten tot je het menu kan oproepen. Dit is wel een klein irritatiepuntje, want ik gebruik 2 boxes. Ik had verwacht dat de TV wel automatisch zou schakelen als er maar één HDMI-input actief is, maar dat gebeurt dus niet. Of weet iemand een manier om dat toch voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Pfff ik word een beetje gek van al die tv's bekijken.
Gisteren bijna de 55LB730 besteld bij Bobshop. Totdat ik erachter kwam dat de LB730 helemaal geen 4k is.

Komende dagen maar hopen op extra acties. Heb toch wel graag voor het nieuwe jaar een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:43:
Pfff ik word een beetje gek van al die tv's bekijken.
Gisteren bijna de 55LB730 besteld bij Bobshop. Totdat ik erachter kwam dat de LB730 helemaal geen 4k is.

Komende dagen maar hopen op extra acties. Heb toch wel graag voor het nieuwe jaar een nieuwe tv.
Ik heb maar gewoon een nieuwe niet al te dure full HD gekocht (lb650) in de aanbieding en wacht wel een paar jaar tot die 4k OLED een stuk goedkoper wordt dan de huidige 8000 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 10:22 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste