Ik heb inmiddels mij 65UB950V mogen ontvangen en wat is hij mooi! Ik heb hem even kort getest en kon eigenlijk niets van alle negatieve verhalen terugzien. Misschien ligt het aan mij of aan het model maar ik vind alles dik in orde.
Ik heb sindskort een PS4 gekocht en mijn huidige tv ( LG 32'', HD ready) is aan vervanging toe. Ik wil het liefst 47" aangezien 42" hoogstwaarschijnlijk te snel zal wennen en ik bang ben dat ik snel aan de grootte wen. Nu is mijn oog op de LG serie gevallen, redelijk goedkoop maar decent specificaties.
De TV zal voor 80-90% voor gamen gebruikt worden, de rest om een filmpje of gewoon TV (UPC) te kijken. Deze TV lijkt mij wel voldoende. Grootte en prijs zijn in orde, de 500HZ en Full HD IPS paneel zijn een groot voordeel voor de PS4.
Iemand ervaring hiermee? Wat ik zo in de afgelopen pagina's heb gelezen is dat de LG's nog wat tegenvallen.
De TV zal voor 80-90% voor gamen gebruikt worden, de rest om een filmpje of gewoon TV (UPC) te kijken. Deze TV lijkt mij wel voldoende. Grootte en prijs zijn in orde, de 500HZ en Full HD IPS paneel zijn een groot voordeel voor de PS4.
Iemand ervaring hiermee? Wat ik zo in de afgelopen pagina's heb gelezen is dat de LG's nog wat tegenvallen.
vergeet niet dat je in de beeldopties voor game-modus moet kiezen en de hdmi aansluiting van naam moet veranderen in "PC". beiden zijn essentieel voor goede game prestatie.Syn3rgi schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:17:
De TV zal voor 80-90% voor gamen gebruikt worden,
Hey mensen, ik zit er aan te denken om een nieuwe TV aan te schaffen ter vervanging van mijn 6+ jaar oude. Samsung 37A552. Nu zat ik erg te neigen naar de pricewatch: LG 42LB670V Zilver, maar toen zag ik dat de 700 serie van vorig jaar in de aanbieding is bij Coolblue zodat deze TV's nu even duur zijn. pricewatch: LG 42LA7408 Wit. Ik gebruik een losse geluidsset en de TV zal worden aangesloten op een Xbox one (en 360) en zal voornamelijk worden gebruikt als als PC scherm om films op te kijken en om op te gamen.
Ik vind het lastig kiezen omdat beide TV's in de reviews Tweakers vrijwel dezelfde testresultaten hebben. Hoewel de 670V een lagere inputlag heeft, wat ik wel belangrijk vind. Een lager energieverbruik is ook mooi meegenomen. Voor mijn gevoel is een hoger model van vorig jaar beter dan een lager model van dit jaar, maar de cijfers en reviews laten iets anders zien. Wat denken jullie?
Ik vind het lastig kiezen omdat beide TV's in de reviews Tweakers vrijwel dezelfde testresultaten hebben. Hoewel de 670V een lagere inputlag heeft, wat ik wel belangrijk vind. Een lager energieverbruik is ook mooi meegenomen. Voor mijn gevoel is een hoger model van vorig jaar beter dan een lager model van dit jaar, maar de cijfers en reviews laten iets anders zien. Wat denken jullie?
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Zojuist LG 42LB650V besteld. Ik zie dat hier een conversie van 2D naar 3D mogelijk is? Iemand ervaring hier mee? Hoe is de kwaliteit hiervan?
Krijg hem helaas pas over 10dagen binnen, ben erg benieuwd.
Krijg hem helaas pas over 10dagen binnen, ben erg benieuwd.
je bent me net te vlug af! ik wilde deze update van hdtvtest ook delen met jullie, daar ik ook aan het voorbereiden ben om de UB850 aan te schaffen. Deze review update heeft mij over de streep getrokken. Even kijken waar ik het voor de beste prijs kan aanschaffen. Iemand suggesties?
MSoft06 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:06:
Hmm dit geeft nog hoop voor de toekomst!
http://www.hdtvtest.co.uk/news/ub850v-201408123879.htm
Beta firmware geïnstalleerd. Beeld lijkt zeker beter! Kan natuurlijk placebo effect zijn;).
Toch vind ik de beelden vloeiender verlopen met tru motion op vloeiend. Wat is jullie ervaring. Heeft iemand hem op gebruiker? Zo ja, met welke instellingen?
Grt
Toch vind ik de beelden vloeiender verlopen met tru motion op vloeiend. Wat is jullie ervaring. Heeft iemand hem op gebruiker? Zo ja, met welke instellingen?
Grt
ik weet niet hoe bekend je bent met tweakers, maar als je boven aan de pagina kijkt zie je een kopje genaamd "pricewatch". Je zou deze feature eens kunnen proberen om naar de beste prijs te zoeken. dus 1 verdieping omhoog voor de beste prijs zou ik zeggen.Avinash schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:52:
Even kijken waar ik het voor de beste prijs kan aanschaffen. Iemand suggesties?
[...]
Ik doelde meer op het feit of er een webshop is die nog wat aan de prijs kan doen...;)
Ik heb deze tv, heb de HDMI ps4 genoemd. Zou het inderdaad uitmaken als ik deze PC noem?sandervanzijl schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:40:
[...]
vergeet niet dat je in de beeldopties voor game-modus moet kiezen en de hdmi aansluiting van naam moet veranderen in "PC". beiden zijn essentieel voor goede game prestatie.
Edit: Vandaag getest: Er is geen enkel verschil.
[ Voor 6% gewijzigd door Kuhr89 op 16-08-2014 20:48 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Eigenaardigheid met de 42LB630V van mijn ouders maar ik denk dat alle WebOS modellen het zullen hebben: USB harddisks die niet herkend worden als "opslagapparaat".
Er waren wat issues met opnames, soms krijg je wat macroblocks te zien tijdens een opname (ook met live terugkijken een half uur ervoor), iets wat je ook wel eens ziet bij gedownloade videobestanden waar er een foutje in de data zit. Dus ik dacht: andere HDD proberen ! Nu stak er een 80GB SATA 2,5" HDD op een goedkope DealExtreme USB 2.0 behuizing in (JMicron chip) in.
Maar de andere twee disks die ik heb geprobeerd, namelijk een 60GB SATA 2,5" HDD naar SATA/USB 2.0 en een 60GB IDE 2,5" HDD naar USB 2.0 worden allebei niet herkend als opslag, wel als USB-apparaat (om van te lezen). Ik kan dus met beide niet opnemen. Zelfs een andere kabel geprobeerd, geen vooruitgang, WebOS zegt bij de Time Machine instellingen: geen opslagapparaat aangesloten. Alle disks zijn NTFS geformateerd en werken probleemloos op de PC, maar op de TV worden ze niet herkend als HDD en zijn ze "read-only" (niet letterlijk).
Dus blijkbaar werken niet alle hardeschijven. Ik lees ook dat USB-sticks niet werken om te gebruiken als opslagapparaat. Misschien is er een minimum eis van 64GB voor opnames ? Want de 60GB HDD's zijn ~55GB geformateerd en de 80GB (die wel werkt) is ~75GB. Binnenkort hang ik mijn uitgeleende 1TB schijf er eens aan om te zien of dat wel werkt.
Er waren wat issues met opnames, soms krijg je wat macroblocks te zien tijdens een opname (ook met live terugkijken een half uur ervoor), iets wat je ook wel eens ziet bij gedownloade videobestanden waar er een foutje in de data zit. Dus ik dacht: andere HDD proberen ! Nu stak er een 80GB SATA 2,5" HDD op een goedkope DealExtreme USB 2.0 behuizing in (JMicron chip) in.
Maar de andere twee disks die ik heb geprobeerd, namelijk een 60GB SATA 2,5" HDD naar SATA/USB 2.0 en een 60GB IDE 2,5" HDD naar USB 2.0 worden allebei niet herkend als opslag, wel als USB-apparaat (om van te lezen). Ik kan dus met beide niet opnemen. Zelfs een andere kabel geprobeerd, geen vooruitgang, WebOS zegt bij de Time Machine instellingen: geen opslagapparaat aangesloten. Alle disks zijn NTFS geformateerd en werken probleemloos op de PC, maar op de TV worden ze niet herkend als HDD en zijn ze "read-only" (niet letterlijk).
Dus blijkbaar werken niet alle hardeschijven. Ik lees ook dat USB-sticks niet werken om te gebruiken als opslagapparaat. Misschien is er een minimum eis van 64GB voor opnames ? Want de 60GB HDD's zijn ~55GB geformateerd en de 80GB (die wel werkt) is ~75GB. Binnenkort hang ik mijn uitgeleende 1TB schijf er eens aan om te zien of dat wel werkt.
Wat ik adviseer is om de tv op de wifi te hangen en te zoeken naar updates mocht je dit nog niet gedaan hebben.whitewiddowx schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:59:
Beste forumleden,
Inmiddels een maandje in het bezit van de 55 ub850v. Over het algemeen (na veel instellingen getest te hebben) erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Bij snelbewegende grote beelden, closeups, is het beeld soms blokkerig/schokkerig. Dit is heel kort, maar ik zie het wel. Wat kan dit zijn? Verkeerde instellingen of te trage beeldverwerking van de tv zelf?
Dit doet zich voor bij elke source. Zowel hd tv (ziggo) als netflix 4k.
Ik had er met mijn LG ook redelijk veel last van ( ander type, full led, full hd ). Of het via digitale tv was of usb, bij bepaalde effecten of dat de camera snel draaide schokte het beeld, een soort van flinke fps drop. Dit is na een aantal updates van LG volledig verholpen, deze heb ik allemaal automatische via wifi binnen gekregen.
Jou issue klinkt precies hetzelfde als die wat ik had. En het is een hele verademing na de updates!
[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 17-08-2014 11:56 ]
Zojuist iemand van LG langs geweest om naar de Bleeding te kijken van mijn 47LB730V, heb namelijk bleeding in de 4 hoeken van het scherm. Monteur vond het inderdaad niet binnen de Norm vallen, wordt vanmiddag terug gebeld voor de eventuele oplossing.
Hoe heb jij die monteur gekregen? Via de winkel of heb je dit gedaan via internet?Xandos schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:59:
Zojuist iemand van LG langs geweest om naar de Bleeding te kijken van mijn 47LB730V, heb namelijk bleeding in de 4 hoeken van het scherm. Monteur vond het inderdaad niet binnen de Norm vallen, wordt vanmiddag terug gebeld voor de eventuele oplossing.
Zou je is een foto kunnen maken waarbij de omgeving donker is en een donkere scène zodat je de bloeding kunt zien? Ben erg benieuwd hoe erg het bij jou is. Ik ben van de lg 47la6208 naar de 47lb630 gegaan en heb inmiddels mijn 2e 47lb630 , nog steeds niet tevreden, maar ik heb de moed opgegeven!
Expert Controlwhitewiddowx schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:11:
[...]
Thnx. Indd beter.
Hoe heb jij je overige instellingen staan? Backlight, contrast ed.
---------------
Dynamic Contrast: Off
Super Resolution: High
Colour Gamut: Wide
Edge Enhancer: Off
Colour Filter: Off
Expert Pattern: Off
Gamma: 2.2
Colour Temperature: Medium
Method: 2 points
Pattern: Outer
Point: High
Red: 0
Green: 0
Blue: 0
Noise Reduction: Off
Mpeg Noise Reduction: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On
Motion eye care: Off
Led Local Dimming: medium
Dit ongeveer
Ik had via de website een reparatieverzoek ingediend, werd binnen 1 uur terug gebeld, had vermeld dat ik in alle 4 de hoeken een zwarte waas had zitten, gisteren monteur langsgeweest en wat ik al zei de bleeding was niet binnen de norm volgens hem, zou die zelfde middag nog teruggebeld worden maar dat is dus niet gebeurt, zometeen zelf ff bellen. Zal vanavond proberen om een foto te maken en te plaatsen. Ik heb er alleen last van als het beeld in zijn geheel een kleur is, bv als Netflix wordt opgestart dan zie je bij het rode beeld in de 4 hoeken een zwarte waas zitten.NL_Scratch schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:17:
[...]
Hoe heb jij die monteur gekregen? Via de winkel of heb je dit gedaan via internet?
Zou je is een foto kunnen maken waarbij de omgeving donker is en een donkere scène zodat je de bloeding kunt zien? Ben erg benieuwd hoe erg het bij jou is. Ik ben van de lg 47la6208 naar de 47lb630 gegaan en heb inmiddels mijn 2e 47lb630 , nog steeds niet tevreden, maar ik heb de moed opgegeven!
[ Voor 8% gewijzigd door Xandos op 19-08-2014 08:49 ]
Dat probleem heb ik dus ook, als ik netflix opstart is die in alle hoeken donkerder.
als ik bijvoorbeeld de aftiteling kijk van Breaking Bad waarbij alleen midden in het scherm een aantal witte regels tekst staan zie je aan de bovenkant ook redelijk veel back-light bleeding.
tevens treedt er ook behoorlijk veel Dirty Screen effect op. Ik ben misschien een mieren-ne*ker echter stoor ik mij er direct aan. Ik heb diverse malen gemaild met LG echter geven ze aan dat alles binnen de specificaties van het toestel valt....
als ik bijvoorbeeld de aftiteling kijk van Breaking Bad waarbij alleen midden in het scherm een aantal witte regels tekst staan zie je aan de bovenkant ook redelijk veel back-light bleeding.
tevens treedt er ook behoorlijk veel Dirty Screen effect op. Ik ben misschien een mieren-ne*ker echter stoor ik mij er direct aan. Ik heb diverse malen gemaild met LG echter geven ze aan dat alles binnen de specificaties van het toestel valt....
te vroeg gejuicht monteur belde terug en vertelde mij dat het bij dit type toestel de juiste norm is, komt omdat het een direct led toestel is, led verlichting zit in het midden van het toestel en komt dus niet in de hoeken ze hebben er allemaal last van. Mij werd verzocht om contact op te nemen met de dealer waar ik hem had gekocht, mocht ik daar niet mee uitkomen dan zou LG hierin bemiddelen. Wordt vervolgtNL_Scratch schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:27:
Dat probleem heb ik dus ook, als ik netflix opstart is die in alle hoeken donkerder.
Verwijderd
Hoi ik heb een vraagje over miracast op de lg lb730v. Kan iemand mij een korte en goede uitleg geven over hoe je dat werkend krijgt met je telefoon en de tv. Wat moet je allemaal aanzetten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes marc.
Groetjes marc.
Ik ben aan het twijfelen over een nieuwe tv en heb daarbij de 47LB630 op het oog. 3D vind ik niet belangrijk en ik kom van een 5 jaar oude budget LG (32LG3000) dus een verbetering in beeldkwaliteit is er al snel. Ondanks dat ik niet van plan ben veel smart/webos apps te gebruiken (er hangt een HTPC aan) wil ik wel graag kunnen opnemen en pauzeren en een Plex media server kunnen benaderen, smart functionaliteit is dus wel een must. Het alternatief is een Samsung 48H5500, nadeel hiervan is de lagere refreshrate en ik vind het smart gedeelte minder 'interessant' dan webos. Nou weet ik dat de Samsung Smarthub in ieder geval in de 2014 modellen wel snel is, ook bij het switchen van input kanalen en de EPG e.d., hoe is dit bij de LG? Ik heb veel klachten gelezen over traag reagerende menu's maar dit is allemaal van maanden geleden, is dit inmiddels opgelost of duurt het openen van de EPG nog steeds 10 seconden?
ik moet zeggen dat het WebOS gedeeldte echt super werkt op mijn 47LB630.
Dit reageert lekker snel en werkt gewoon zoals het hoort. Samsung Smart hub is hierbij echt een drama.
Qua beeldkwaliteit viel het mij wel een beetje tegen, echter is de prijs natuurlijk ook niet zo hoog.
Dit reageert lekker snel en werkt gewoon zoals het hoort. Samsung Smart hub is hierbij echt een drama.
Qua beeldkwaliteit viel het mij wel een beetje tegen, echter is de prijs natuurlijk ook niet zo hoog.
De telefoon en tv moeten verbinding hebben met hetzelfde netwerk. Op de tv ga je via je smartmenu naar Screen share. De meeste telefoons tonen in de notificatiebalk een optie als Miracast of Screen Mirroring (Samsung). Je telefoon zou dan beschikbare tv's moeten tonen waarna je die selecteert.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:12:
Hoi ik heb een vraagje over miracast op de lg lb730v. Kan iemand mij een korte en goede uitleg geven over hoe je dat werkend krijgt met je telefoon en de tv. Wat moet je allemaal aanzetten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes marc.
Heb sinds kort een 32LB650V. Prima tv, maar ik kan nergens de optie vinden om Clear Voice aan te zetten, weet iemand hoe dat moet?
Ik overweeg om de LG 22MT44D te kopen, maar ik vind er amper of zelfs geen reviews over. Daarom zou ik graag jullie mening willen horen aangezien ik er net niet genoeg van af weet.
Specificaties & pricewatch: pricewatch: LG 22MT44D Zwart
Het toestel is 'maar' 21.5 inch, maar ik zoek net een kleine TV (voor op kot). Hetgeen me vooral aansprak aan dit toestel is: full HD 1080p, LED/LCD scherm, 1920x1080 resolutie, HDMI, USB.
Ik ben van plan deze TV voornamelijk te gebruiken voor PS3, als monitor voor mijn laptop en voor het afspelen van films/series.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Specificaties & pricewatch: pricewatch: LG 22MT44D Zwart
Het toestel is 'maar' 21.5 inch, maar ik zoek net een kleine TV (voor op kot). Hetgeen me vooral aansprak aan dit toestel is: full HD 1080p, LED/LCD scherm, 1920x1080 resolutie, HDMI, USB.
Ik ben van plan deze TV voornamelijk te gebruiken voor PS3, als monitor voor mijn laptop en voor het afspelen van films/series.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Vanaf 1 september weer een nieuwe actie, 500 euro cashback of een tablet cadeau: http://www.lg.com/nl/lekkeredealstv
De actiemodellen staan er alleen nog niet bij. Dus even de vraag of het verstandig is om nu te kopen of nog een weekje te wachten.
De actiemodellen staan er alleen nog niet bij. Dus even de vraag of het verstandig is om nu te kopen of nog een weekje te wachten.
Heeft iemand ervaring met de winningdeals actie, ik heb het zojuist opgestuurd om 500 euro retour te krijgen maar ben benieuwd hoe snel diut gaat?
Na lezen van wat reacties ook maar besloten om voor de 42LB630V te gaan als vervanging van m'n 37PFL5604 van Philips. Hoewel ik niet heel erg geinteresseerd ben in het Smart-TV gedeelte ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe WebOS functioneert. De prijs is werkelijk fantastisch(439 euro
)
Niet direct voor de 47 inch variant?mad-dog schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:21:
Na lezen van wat reacties ook maar besloten om voor de 42LB630V te gaan als vervanging van m'n 37PFL5604 van Philips. Hoewel ik niet heel erg geinteresseerd ben in het Smart-TV gedeelte ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe WebOS functioneert. De prijs is werkelijk fantastisch(439 euro![]()
)
de upgrade van 37 naar 42 valt wel mee, ik ben van 32 naar 47 gegaan en dit mocht wat mij betreft ook wel 55inch zijn
Na een wat grotere TV te willen hebben dan LG 47SL9000 overgegaan tot de aanschaf van een 55LB730V. Ik had op internet al wel een paar goede recensies gevonden en ben de TV wezen bekijken in de lokale mediamarkt en vond hem er chique uitzien. Helaas kwam ik dit threadje pas na de aflevering tegen ;-)
Daarna heb ik de TV online besteld en is hij afgelopen vrijdag afgeleverd. In eerste instantie schrok ik nogal van het beroerde beeld direct na de installatie. Veel zitten rommelen met de instellingen waarbij ik het beeld eigenlijk op geen enkele manier lekker kreeg.
Uiteindelijk het beeld we redelijk naar mijn zin gekregen door de Standaard Expert1 settings te kiezen en vervolgend de instelling van het witbalans van warm2 naar warm1 te zetten. Verder echte film uitgeschakeld en trumotion op vloeiend gezet. Verder staat eigenlijk zo'n beetje elke "beeldverbeteraar" uit. Hiermee is het beeld best goed, al mis ik nog wel een klein beetje dynamiek in het beeld zodra het beeld wat softer gefocust is.
Blijft er eigenlijk nog maar 1 issue over: De donkerdere hoeken. Maar eerlijk is eerlijk. Bij het normaal TV kijken heb ik daar eigenlijk geen last van. Vooral bij de interface (WebOS) zie je het.
Wat wel geweldig is aan deze TV: Vanmiddag Mario Kart 8 in Dual Play mode gespeeld met mijn dochter: Echt geweldig!
Gelijk een abbo genomen op Deezer. De Ziggo TV portal werkt ook best OK. Nu redelijk tevreden. TV heeft me incl, CI+ module 1000 euro gekost. En als het goed is komt er nog een 28" gratis TV aan voor mijn dochter ;-)
Maar zou ik hem opnieuw kopen? Hmmm.. Ik weet het niet.... Ik denk het niet. Al is het qua uiterlijk echt een mooi ding. Technisch had ik er meer van verwacht.
Daarna heb ik de TV online besteld en is hij afgelopen vrijdag afgeleverd. In eerste instantie schrok ik nogal van het beroerde beeld direct na de installatie. Veel zitten rommelen met de instellingen waarbij ik het beeld eigenlijk op geen enkele manier lekker kreeg.
Uiteindelijk het beeld we redelijk naar mijn zin gekregen door de Standaard Expert1 settings te kiezen en vervolgend de instelling van het witbalans van warm2 naar warm1 te zetten. Verder echte film uitgeschakeld en trumotion op vloeiend gezet. Verder staat eigenlijk zo'n beetje elke "beeldverbeteraar" uit. Hiermee is het beeld best goed, al mis ik nog wel een klein beetje dynamiek in het beeld zodra het beeld wat softer gefocust is.
Blijft er eigenlijk nog maar 1 issue over: De donkerdere hoeken. Maar eerlijk is eerlijk. Bij het normaal TV kijken heb ik daar eigenlijk geen last van. Vooral bij de interface (WebOS) zie je het.
Wat wel geweldig is aan deze TV: Vanmiddag Mario Kart 8 in Dual Play mode gespeeld met mijn dochter: Echt geweldig!
Gelijk een abbo genomen op Deezer. De Ziggo TV portal werkt ook best OK. Nu redelijk tevreden. TV heeft me incl, CI+ module 1000 euro gekost. En als het goed is komt er nog een 28" gratis TV aan voor mijn dochter ;-)
Maar zou ik hem opnieuw kopen? Hmmm.. Ik weet het niet.... Ik denk het niet. Al is het qua uiterlijk echt een mooi ding. Technisch had ik er meer van verwacht.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Sja, zat nog even te twijfelen. Maar de 130 euro meer vind ik nogal wat. Plus dat ik het ook moet doen met een TV-meubel waar m'n speakers dan ook niet meer passen naast de TV. Daarnaast geen ophang mogelijkheden(bijna alles is glas in de woonkamer)NL_Scratch schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:28:
[...]
Niet direct voor de 47 inch variant?
de upgrade van 37 naar 42 valt wel mee, ik ben van 32 naar 47 gegaan en dit mocht wat mij betreft ook wel 55inch zijn
Edit: Uiteindelijk toch gekozen voor de 42LB650V voor het leuke bedrag van 459
[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 26-08-2014 16:34 ]
Al enig idee wat de voorwaarden zijn?xyl schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:39:
Vanaf 1 september weer een nieuwe actie, 500 euro cashback of een tablet cadeau: http://www.lg.com/nl/lekkeredealstv
Nicemad-dog schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:34:
[...]
Sja, zat nog even te twijfelen. Maar de 130 euro meer vind ik nogal wat. Plus dat ik het ook moet doen met een TV-meubel waar m'n speakers dan ook niet meer passen naast de TV. Daarnaast geen ophang mogelijkheden(bijna alles is glas in de woonkamer)
Edit: Uiteindelijk toch gekozen voor de 42LB650V voor het leuke bedrag van 459![]()
bij klein. Kreeg nog extra korting en meegedaan met energieleverancier actie waar je nog 50 euro extra korting kreeg tegen nog lagere kwh en m3 tarieven als dat ik nu betaalde via nuon. Als klap op de vuurpijl nog eens extra 50% korting op aanvullende verzekering verzekering nadat ik geen trek had om volle pond te betalendjpdjpnl schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:05:
[...]
Al enig idee wat de voorwaarden zijn?
[...]
NiceWaar heb je 'm gehaald? Dat is namelijk inderdaad een mooie prijs.
Mag mijn 47lb730v omruilen voor een 49lb870v met bijbetaling van 150 euro
is dat een goede keuze? ?
[ Voor 10% gewijzigd door Xandos op 28-08-2014 06:48 ]
De 870 is een mooie stap omhoog tov de 730. Het verschil in beeldkwaliteit is niet erg groot. Beiden hebben configuratie nodig om het maximale uit te halen. Dus als het je daar om gaat, moet je niet teveel verwachten.
Indien LG jou kan garanderen dat de beeldkwaliteit beter wordt dan zou ik het doen!Xandos schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 06:44:
Mag mijn 47lb730v omruilen voor een 49lb870v met bijbetaling van 150 euro
http://www.nu.nl/gadgets/...rokken-ruzies-met-lg.html
Benieuwd hoe dit incident de verdere ontwikkeling van WebOS in de weg kan staan in toekomst.
Benieuwd hoe dit incident de verdere ontwikkeling van WebOS in de weg kan staan in toekomst.
Au, dat klinkt niet best inderdaad. Mag toch hopen dat LG dit goed gaat maken, hun gehele 2014 lijn draait zo'n beetje op WebOS. Ik snap het niet, het is een platform met veel potentieel. Jammer dat er dan blijkbaar door intern politiek geneuzel de consument hier wellicht slachtoffer van wordt.ksborg schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:53:
http://www.nu.nl/gadgets/...rokken-ruzies-met-lg.html
Bij mijn 42LB670V heb ik vandaag weer een nieuwe update geïnstalleerd: 04.30.09. Ik ben absoluut tevreden met deze TV en het WebOs. Ook Netflix had vandaag weer een update. De komende dagen maar eens zien wat de wijzigingen zijn.
Ik vind het wel jammer dat dergelijke updates nergens terug te vinden zijn incl. een omschrijving van de aanpassingen/ verbeteringen.
Ook zou ik graag een Plex app zien in de WebOs app store.
Ik vind het wel jammer dat dergelijke updates nergens terug te vinden zijn incl. een omschrijving van de aanpassingen/ verbeteringen.
Ook zou ik graag een Plex app zien in de WebOs app store.
Is er ergens een changelog te vinden? Ben erg benieuwd wat er anders is.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
ik vind sommige onderdelen in WebOS sneller aanvoelen, andere dingen nog niet gevonden behalve meer informatie op sommige schermen.
Sinds de update is WebOS niet meer vooruit te branden na een tijdje
ik ga terug naar vorige versie iig.
Heeft iemand van jullie xbmc/kodi aangesloten op de tv? Ik krijg de lg afstandsbedieningen niet werkend in xbmc terwijl ik online lees dat hij het gelijk zou moeten doen.
Sinds een half jaar in het bezit van de LG 47LB730V: Ik heb toch wat problemen met mijn TV, het paneel is een paar maanden terug vervangen ivm. sterke zichtbare donkere verticale lijnen in het beeld,de vlekken in de hoeken laat ik maar achterwege, voorts is volgens is mij de Optische/HDMI/ARC interface om zeep geholpen door de laatste (28-8) FirmwareUpdate: No. 04.30.09 ik heb er 3 componenten aan hangen die altijd goed gewerkt hebben,maar nu valt het beeld groen weg en het geluid dus ook.
Voorts is ook de afstandsbediening niet helemaal oke, de FAV toets moet een mooie lijst met zenders laten zien,maar deze gaat bij het indrukken een kanaal omhoog.
Het beeld is zoals eerder genoemd op dit forum helaas behept met vervelende zwarte vegen/banen bij weergave van egale (groene!) vlakken.
Toch vind ik het verder een mooi product, goeie kleurweergave en fijne in/afstel mogelijkheden,ik hoop dat
in de toekomst er nog verdere verfijningen plaats vinden door middel van de juiste Firmware.
Voorts is ook de afstandsbediening niet helemaal oke, de FAV toets moet een mooie lijst met zenders laten zien,maar deze gaat bij het indrukken een kanaal omhoog.
Het beeld is zoals eerder genoemd op dit forum helaas behept met vervelende zwarte vegen/banen bij weergave van egale (groene!) vlakken.
Toch vind ik het verder een mooi product, goeie kleurweergave en fijne in/afstel mogelijkheden,ik hoop dat
in de toekomst er nog verdere verfijningen plaats vinden door middel van de juiste Firmware.
Het valt zo te lezen nog niet mee om gewoon een goede TV te kopen tegenwoordig. Bij elk merk zijn de nodige plus- en minpunten te vinden op de diverse internetfora. Als je alle problemen en mankementen leest bij de verschillende merken lijkt het haast onmogelijk om gewoon een goed onderbouwde keuze te maken.
Ik heb vorige week de keuze voor de LG 42LB670V gemaakt op basis van een aantal criteria:
-Design (Ik vind pootjes aan de zijkanten mooier dan een draaivoet en er past een Soundplate tussen).
-IPS panel met grote kijkhoek.
-WebOS ziet er zeer gebruiksvriendelijk uit.
-Geschikt voor CI+ module van Caiway, dus geen extra kastje.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden en is ook de beeldkwaliteit prima met uitzondering van de iets donkere hoeken bij lichte scenes. Ook de software updates en instellingen gaan prima. Ik heb wel de automatische updates nu uitgezet, zodat ik eerst hier de ervaringen kan lezen voordat ik de update doe.
Ik ben wel benieuwd of de veelgenoemde problemen bij anderen er meteen vanaf het begin al aanwezig waren, of dat ik rekening moet houden met nieuwe issues in de toekomst. Tot nu toe kocht ik altijd eenTV en had ik er voor minimaal 5 jaar geen omkijken naar, dat is nu wel anders zo te lezen.
Ik heb vorige week de keuze voor de LG 42LB670V gemaakt op basis van een aantal criteria:
-Design (Ik vind pootjes aan de zijkanten mooier dan een draaivoet en er past een Soundplate tussen).
-IPS panel met grote kijkhoek.
-WebOS ziet er zeer gebruiksvriendelijk uit.
-Geschikt voor CI+ module van Caiway, dus geen extra kastje.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden en is ook de beeldkwaliteit prima met uitzondering van de iets donkere hoeken bij lichte scenes. Ook de software updates en instellingen gaan prima. Ik heb wel de automatische updates nu uitgezet, zodat ik eerst hier de ervaringen kan lezen voordat ik de update doe.
Ik ben wel benieuwd of de veelgenoemde problemen bij anderen er meteen vanaf het begin al aanwezig waren, of dat ik rekening moet houden met nieuwe issues in de toekomst. Tot nu toe kocht ik altijd eenTV en had ik er voor minimaal 5 jaar geen omkijken naar, dat is nu wel anders zo te lezen.
Ik gebruik de Deezer op mijn LG TV (met WebOS) en op zich lijkt het allemaal prima te werken. De radio functie is erg leuk, maar 1 ding krijg ik niet voor elkaar: Gewoon een volledig album afspelen. Elke keer stopt hij na het eerste liedje. Iemand die het wel gelukt is?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ben er gisteren even mee aan de slag gegaan en kreeg het direct werkend nadat ik Simplink had aangezet. Ik neem wel aan dat je een Raspberry Pi hebt? Een gewone HTPC heeft praktisch nooit ondersteuning voor CEC.xyl schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 20:58:
Heeft iemand van jullie xbmc/kodi aangesloten op de tv? Ik krijg de lg afstandsbedieningen niet werkend in xbmc terwijl ik online lees dat hij het gelijk zou moeten doen.
Ik heb de 55ub850v 4k televisie besteld, hierbij krijg je een tv en gamepakket. maar ik vraag mij af of dit gamepakket wel werkt op webos evenals spiderman en batman hd spellen die erbij zitten , ik kan er niets over vinden, iemand dit al getest onder webos?
Jammer dat er nog nergens staat welke modellen er meedoen met de lekkere deals actiedjpdjpnl schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:05:
[...]
Al enig idee wat de voorwaarden zijn?
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door dannyvdb1997 op 31-08-2014 17:21 ]
Ik heb via de chat van LG gekregen dat de 700 en hoger weer meedoen aan de actie. Eigenlijk hetzelfde als de vorige actie. Maar veel meer mocht ie er niet over kwijt.dannyvdb1997 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 17:20:
[...]
Jammer dat er nog nergens staat welke modellen er meedoen met de lekkere deals actie
Jammer dat er nog nergens staat welke modellen er meedoen met de lekkere deals actie
In de winkel is de actie al te zien, t gaat om de volgende modellen
oled tv 55-65' €500 cashback ; 65ec970v,55ec970v,55ec930v,55ea9809,55ea9709,55ea8809 en 55ea870v
ultrahd tv 49-65' €150 cash back of 10' tablet ; 55/65uc970v,65ub980v,65ub950v,55ub950v,55/49ub850v
led tv 47-65" €100 cash back of 8" tablet : 60/55/49lb870v en 65/60/55/47lb730v
succes met de akte
In de winkel is de actie al te zien, t gaat om de volgende modellen
oled tv 55-65' €500 cashback ; 65ec970v,55ec970v,55ec930v,55ea9809,55ea9709,55ea8809 en 55ea870v
ultrahd tv 49-65' €150 cash back of 10' tablet ; 55/65uc970v,65ub980v,65ub950v,55ub950v,55/49ub850v
led tv 47-65" €100 cash back of 8" tablet : 60/55/49lb870v en 65/60/55/47lb730v
succes met de akte
OK laat even weten als dat gelukt is en wat je ervaringen zijnjussar schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:58:
Sinds de update is WebOS niet meer vooruit te branden na een tijdjeik ga terug naar vorige versie iig.
Heb afgelopen week de 32LB561V gekocht ivm de DVB-S2 tuner die erin zit. Volgens televisies.nl zou het een canal digitaal gecertificeerde tv zijn. Ik heb beeld met hulp van de CI+ module en smartcard, alleen was dat na een scan van alle frequenties.
Weet iemand of er ergens een fast scan optie verborgen zit zodat de kanalenlijst ingeladen wordt zoals Canal Digitaal deze uitstuurt?
En de TV zou WIFI READY zijn. Wat is dat precies? Als ik een USB WIFI dongle erin stop wordt deze niet gezien.
Alvast bedankt voor de tips :-)
Weet iemand of er ergens een fast scan optie verborgen zit zodat de kanalenlijst ingeladen wordt zoals Canal Digitaal deze uitstuurt?
En de TV zou WIFI READY zijn. Wat is dat precies? Als ik een USB WIFI dongle erin stop wordt deze niet gezien.
Alvast bedankt voor de tips :-)
Wat betreft de wifi ready. Dat gaat alleen werken met de WiFi module die LG zelf verkoopt(of wellicht met een stick met exact dezelfde wifi chipset)
Gezocht in WebOS store, daar kan de game ('Skylanders') niet gevonden worden.markcd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:59:
Ik heb de 55ub850v 4k televisie besteld, hierbij krijg je een tv en gamepakket. maar ik vraag mij af of dit gamepakket wel werkt op webos evenals spiderman en batman hd spellen die erbij zitten , ik kan er niets over vinden, iemand dit al getest onder webos?
Op het NetCast platform op een andere LG tv kon ik die app wel vinden.
Echter heb ik het daarna niet eens meer uitgeprobeerd of het überhaupt wel werkt.
Te lezen aan het nieuwsbericht vraag ook ik me af of het nog wel goed komt met WebOS,
of er nog wel een groei en vooruitgang komt in het platform...
Ik wacht al een maand of 2 op de gratis smart tv die ik zou krijgen na aanschaf van de 55UB850V.
Al een paar keer gemaild met LG, maar er wordt steeds verteld dat het serienummer door LG hoofdkantoor geverifieerd moet worden.
Meer mensen die dit probleem hebben? Heb de tv gekocht met de Platte TV Discounter actie half mei
Al een paar keer gemaild met LG, maar er wordt steeds verteld dat het serienummer door LG hoofdkantoor geverifieerd moet worden.
Meer mensen die dit probleem hebben? Heb de tv gekocht met de Platte TV Discounter actie half mei
http://www.avfoto.nl
First post hier op dit forum!
Vorige week de 47LB630V gekocht. Prachtige TV, staat goed, mooi plat etc. Maar wel meteen problemen met backlight bleeding, een rare paarsblauwe kleurwaas bovenin en iets heel aparts! Zie foto.

Over het scherm zitten een soort witte zuignap-achtige cirkelvormige vlekken, heb het op de foto een klein beetje aangedikt, maar het is zeer zichtbaar als ze je een keer zijn opgevallen.
Teruggebracht naar de MM en probleemloos omgeruild voor hetzelfde model, echter met hetzelfde probleem (en een dikke kras op het scherm rechtsonder).
Teruggegaan naar de MM, alles uitgelegd en toen in de winkel op zoek naar een ander model. Wat blijkt; praktisch élk model wat er stond (verschillende groottes, types en productiemaanden, wel allemaal LED) had het in meer of mindere mate ook. Vooral op een egale, stilstaande okergele achtergrond zoals één van de apps heeft, is het goed zichtbaar.
Daarna geruild voor een 48" Samsung met chromen vier-poot, maar thuisgekomen bleek die poot zover aan de achterkant uit te steken dat het niet meer op ons meubel past. De TV is niet zo dik, maar door de poot steekt het nog 10 á 15 centimeter verder naar voren.
Nu staat de oude TV er weer (40" LCD Samsung) met mooi zwart en geen bleeding.
Ik wacht nog maar een half jaartje denk ik... *zucht*
Vorige week de 47LB630V gekocht. Prachtige TV, staat goed, mooi plat etc. Maar wel meteen problemen met backlight bleeding, een rare paarsblauwe kleurwaas bovenin en iets heel aparts! Zie foto.

Over het scherm zitten een soort witte zuignap-achtige cirkelvormige vlekken, heb het op de foto een klein beetje aangedikt, maar het is zeer zichtbaar als ze je een keer zijn opgevallen.
Teruggebracht naar de MM en probleemloos omgeruild voor hetzelfde model, echter met hetzelfde probleem (en een dikke kras op het scherm rechtsonder).
Teruggegaan naar de MM, alles uitgelegd en toen in de winkel op zoek naar een ander model. Wat blijkt; praktisch élk model wat er stond (verschillende groottes, types en productiemaanden, wel allemaal LED) had het in meer of mindere mate ook. Vooral op een egale, stilstaande okergele achtergrond zoals één van de apps heeft, is het goed zichtbaar.
Daarna geruild voor een 48" Samsung met chromen vier-poot, maar thuisgekomen bleek die poot zover aan de achterkant uit te steken dat het niet meer op ons meubel past. De TV is niet zo dik, maar door de poot steekt het nog 10 á 15 centimeter verder naar voren.

ShinyOne schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:55:
First post hier op dit forum!
[afbeelding]
Net alsof ze vieze zuignappen hebben gebruikt bij het assembleren van de schermen
Blij dat ik de televisies van LG dit jaar aan mij voorbij heb laten gaan.
Precies hetzelfde wordt er gek van... Ja een serienummertje checken duurt echt wel meer dan 2 maanden natuurlijk... echt best bizar ga vandaag denk ik bellen.Arrien schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:49:
Ik wacht al een maand of 2 op de gratis smart tv die ik zou krijgen na aanschaf van de 55UB850V.
[ Voor 100% gewijzigd door markcd op 21-09-2014 00:40 ]
Hi Arrien,Arrien schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:49:
Ik heb hetzelfde gehad. Ook gekocht bij platteTV. Na een paar keer flink boos gesproken te hebben met het bedrijf dat de actie regelt is mijn registratie gelukt. Er werd indd eerst gezegd dat mijn nr in Korea gecheckt moest worden. Zij konden er niets mee (zijn blijkbaar alleen uitvoerend en mogen niet met andere lg afdelingen bellen...).
Vandaag weer lgwinningdeals gebeld omdat ik een mail had gekregen dat ze nog op mn barcode zaten te wachten. Nu moet het echt rond zijn hebben ze mij beloofd. Maaarrr.. de voorraad actie tvs is op.. en ze weten (uiteraard) niet wanneer ze weer binnen komen. Al met al slechte service. Tegen de tijd dat ik het toestel heb is hij niets meer waard.. kan ik hier nog iets mee?? Vergoeding eisen oid?
Tip: pak de telefoon en bel ze op 0367601670
Nou, eerst nog maar eens een boze mail gestuurd en: plotseling is het serienummer goedgekeurd.
Nu maar eens afwachten of de tv ook snel uitgeleverd zal worden
Nu maar eens afwachten of de tv ook snel uitgeleverd zal worden
http://www.avfoto.nl
Raar. Ik heb Simplink uiteraard aan staan (toch gewoon in de algemene settings of moet ik ook specifieks voor die ene HDMI poort instellen?), maar ik kan mijn RPi niet bedienen. Misschien anders maar eens bellen met LG. Kan ik gelijk klagen over die verticale banen met zwarte waas bij egaal beeld.mad-dog schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:37:
[...]
Ben er gisteren even mee aan de slag gegaan en kreeg het direct werkend nadat ik Simplink had aangezet. Ik neem wel aan dat je een Raspberry Pi hebt? Een gewone HTPC heeft praktisch nooit ondersteuning voor CEC.
Ik hoefde niks in te stellen, alleen even een keer de apparatuur uitzetten en aanzetten en het werkte. Heb je wel gecheckt of de CEC module in XBMC aanstaat?xyl schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:07:
[...]
Raar. Ik heb Simplink uiteraard aan staan (toch gewoon in de algemene settings of moet ik ook specifieks voor die ene HDMI poort instellen?), maar ik kan mijn RPi niet bedienen. Misschien anders maar eens bellen met LG. Kan ik gelijk klagen over die verticale banen met zwarte waas bij egaal beeld.
Ja, zeker. De RPi is gewoon van mijn vorige tv (met CEC) naar deze over gegaan.
Maar sinds vanochtend doet hij het om onverklaarbare reden. Ik had eerst de HDMI kabel vervangen door twee andere, zonder resultaat. Toen ik weer terug ging naar mijn eerste kabel en de RPi opnieuw opstartte, sprong de tv opeens aan. Na nog een keer opnieuw opstarten deed de remote het ook. Onbegrijpelijk. Ik had eerder uiteraard de RPi ook meerdere malen opnieuw opgestart. Maar goed, mijn probleem is nu opgelost, ik heb alleen geen kant-en-klare oplossing voor iemand met hetzelfde probleem.
Maar sinds vanochtend doet hij het om onverklaarbare reden. Ik had eerst de HDMI kabel vervangen door twee andere, zonder resultaat. Toen ik weer terug ging naar mijn eerste kabel en de RPi opnieuw opstartte, sprong de tv opeens aan. Na nog een keer opnieuw opstarten deed de remote het ook. Onbegrijpelijk. Ik had eerder uiteraard de RPi ook meerdere malen opnieuw opgestart. Maar goed, mijn probleem is nu opgelost, ik heb alleen geen kant-en-klare oplossing voor iemand met hetzelfde probleem.
Ben in de markt voor een 42 inch LB630
Ben wel benieuwd wat voor bestandstypen deze tv allemaal afspeelt? MKV ISO MP4
Werkt de ondertiteling een beetje leuk mee? of moet je net zoals bij samsung alle namen gelijk maken??
Werkt de ondertiteling een beetje leuk mee? of moet je net zoals bij samsung alle namen gelijk maken??
Asus GL703VM
De software van LG, zowel Netcast als WebOS.
Heeft iemand misschien iets waar men info over de versies kan vinden.
Normaal kan er van zowat alle software en updates informatie gevonden worden,
echter heb ik van de tv's van LG nog nergens echte informatie kunnen vinden.
Bijvoorbeeld onlangs is Netcast ge-update van V3.0.xxx > V4.0.xxx.
Ik ben zeer benieuwd naar wat er dan verandert is.. of evt. nieuw..
Ook schijnt er dus een nieuwe bèta te zijn voor de UB850,
waar kan er officiële informatie uit bijv. een changelog of versielog gevonden worden?
Ik hoop dat er mensen zijn die meer weten hierover!
Heeft iemand misschien iets waar men info over de versies kan vinden.
Normaal kan er van zowat alle software en updates informatie gevonden worden,
echter heb ik van de tv's van LG nog nergens echte informatie kunnen vinden.
Bijvoorbeeld onlangs is Netcast ge-update van V3.0.xxx > V4.0.xxx.
Ik ben zeer benieuwd naar wat er dan verandert is.. of evt. nieuw..
Ook schijnt er dus een nieuwe bèta te zijn voor de UB850,
waar kan er officiële informatie uit bijv. een changelog of versielog gevonden worden?
Ik hoop dat er mensen zijn die meer weten hierover!
Zelfde naam, maar dat is ook wel zo logisch als je alle afleveringen van 1 seizoen in een map hebt staan. Subs zijn dus ook niet los in te laden.Sylver84 schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:05:
Ben in de markt voor een 42 inch LB630
Heb de LB650, maar kan Nou niet niet echt zakken dat ik opgewonden raak van het smart tv platform. Vind het allemaal nogal traag reageren.
MKV afspelen gaat zonder probleem(mp4 ook). Iso lijkt het niet te doen. Als je echt zoveel geeft om videoformaten zou ik toch echt aanraden een htpc/raspbpi/mediaspeler neer te zetten
Neuh converteer nu alles naar mkv of mp4, ben benieuwd.
Vanavond de 42lb630 of toch de 47lb630 halen. Nig eens een keer kijken.
Vanavond de 42lb630 of toch de 47lb630 halen. Nig eens een keer kijken.
Asus GL703VM
Hier de firmware link voor de ub850v tvs, velen vragen hier om.
dit is de beta software, maar werkt perfect, geen vreemde dingen kunnen ontdekken.firmware 4.31.07
http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk
usb stick fat32, map maken met de naam LG_DTV, en hier vervolgens de epk in plaatsen.
vervolgens de usb stick in de usb poort van de tv plaatsen, installeren, je kan het traject volgen bij settings/ tv info waar ook de firmware update staat. Als hij klaar is met installeren, moet je de tv even uit zetten, en vervolgens weer aan zetten, hij start op met webos, veel plezier met de update.
dit is de beta software, maar werkt perfect, geen vreemde dingen kunnen ontdekken.firmware 4.31.07
http://su.lge.com/GlobalS...rodkey_nsu_V3_SECURED.epk
usb stick fat32, map maken met de naam LG_DTV, en hier vervolgens de epk in plaatsen.
vervolgens de usb stick in de usb poort van de tv plaatsen, installeren, je kan het traject volgen bij settings/ tv info waar ook de firmware update staat. Als hij klaar is met installeren, moet je de tv even uit zetten, en vervolgens weer aan zetten, hij start op met webos, veel plezier met de update.
Gisteravond bij de Makro de 47LB630 gehaald.
Led is even wennen ivm plasma, maar dat kont wel goed. Het installeren van de tv is tot de laatste stap verfrissend. De magic remote is ook even wennen, maar reageert fantastisch verder.
Het instellen van mijn decoder, heb nog geen ci module besteld, had wat voete in de aarde. Uieindelijk bij nr8 werkt het!.
Eerst de eco modus uut gezet, wat een licht, nu nog maar even op gemiddeld. Beeldinstelling op levendig gezet en daar doe ik het voor alsnog mee.
Webos werkt fantastisch, hier en daar even wachten, maar dat stoort mij niet. Youtube aangemeld en gepaird met me S3 en gaan. 3 klikjes en voorname voor me kleine meid een scala aan materiaal Helaas kreeg ik de screen miroring van samsung niet aan de praat.
Nog geen apps geïnstalleerd, maar ook nog niet echt se tijd gehad om met de standaard apps wat te doen.
Dlna werkt ook heerlijk soepel. Godzilla op me smartphone gezet en alleen ff op icoontje drukke en de tv schakelt direct over. Helaas geen PCT ondersteuning nog, dus dat wordt even afwachten. Plex is me volgende erna. Tot die tijd stickies gebruiken of me externe HDD eens aansluiten.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Led is even wennen ivm plasma, maar dat kont wel goed. Het installeren van de tv is tot de laatste stap verfrissend. De magic remote is ook even wennen, maar reageert fantastisch verder.
Het instellen van mijn decoder, heb nog geen ci module besteld, had wat voete in de aarde. Uieindelijk bij nr8 werkt het!.
Eerst de eco modus uut gezet, wat een licht, nu nog maar even op gemiddeld. Beeldinstelling op levendig gezet en daar doe ik het voor alsnog mee.
Webos werkt fantastisch, hier en daar even wachten, maar dat stoort mij niet. Youtube aangemeld en gepaird met me S3 en gaan. 3 klikjes en voorname voor me kleine meid een scala aan materiaal Helaas kreeg ik de screen miroring van samsung niet aan de praat.
Nog geen apps geïnstalleerd, maar ook nog niet echt se tijd gehad om met de standaard apps wat te doen.
Dlna werkt ook heerlijk soepel. Godzilla op me smartphone gezet en alleen ff op icoontje drukke en de tv schakelt direct over. Helaas geen PCT ondersteuning nog, dus dat wordt even afwachten. Plex is me volgende erna. Tot die tijd stickies gebruiken of me externe HDD eens aansluiten.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Asus GL703VM
Ik overweeg de aanschaf van de LG 42LB630V, maar de spiegeling van het scherm vind ik een groot nadeel. Voorgaande wordt door de Consumentenbond expliciet als nadeel vermeld (beeld matig te zien bij invallend licht). Deze review is daarover heel duidelijk.
Mijn te vervangen 32" Panasonic IPS LCD TV heeft een mat scherm waarover ik, mede door het ontbreken van reflecties, zeer tevreden ben. Gisteren een rondje gemaakt in een TV winkel, maar alle getoonde TV's (vanaf 32") hebben een glanzend scherm...
Mijn te vervangen 32" Panasonic IPS LCD TV heeft een mat scherm waarover ik, mede door het ontbreken van reflecties, zeer tevreden ben. Gisteren een rondje gemaakt in een TV winkel, maar alle getoonde TV's (vanaf 32") hebben een glanzend scherm...
Verwijderd
Heb sinds afgelopen vrijdag de LG47LB630V aangeschaft.
Nu heb ik televisie van KPN via een experia box en externe motorola decoder.
Vraag: hoe kan ik met deze tv nu toch opnemen.
Ik heb een seagate HD er aan gekoppeld en deze werkt.
Echter als ik goed gelezen heb, kan ik niet van een externe apparaat 9de decoder dus) opnemen via de TV.
Wat is nu de goedkoopste manier om dit toch te verwezenlijken?
Moet ik nu digitenne nemen van KPN, of zelfs overstappen van provider zodat er een module in de TV gezet kan worden?
Dank u voor de tips.
Echter als ik goed gelezen heb, kan ik niet van een externe apparaat 9de decoder dus) opnemen via de TV.
Moet ik nu digitenne nemen van KPN, of zelfs overstappen van provider zodat er een module in de TV gezet kan worden?
Dank u voor de tips.
Ik vind de spiegeling op de 670 wel meevallen eigenlijk. Ik heb aan twee kanten een raam en dat stoort me niet.wsmaal schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:05:
Ik overweeg de aanschaf van de LG 42LB630V, maar de spiegeling van het scherm vind ik een groot nadeel. Voorgaande wordt door de Consumentenbond expliciet als nadeel vermeld (beeld matig te zien bij invallend licht). Deze review is daarover heel duidelijk.
Denk dat dat via een module moet ja. Dan zit de bron in de tv en niet op een extern apparaat. Of de decoder moet zelf het opnemen verzorgen, maar dan heb je de harde schijf voor niets aan de tv hangen.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:21:
Heb sinds afgelopen vrijdag de LG47LB630V aangeschaft.
Dank u voor de tips.
Kan iemand mij bevestigen dat je de kanalen kunt indelen op de CI+ module? Ik lees dat dat zowat altijd wel kan, maar soms ook niet (andere tv modellen) en UPC heeft heel handig Ned 1 HD op 71 e.d. zitten. Die moet gewoon terug naar 1. Kan dat?
Dat kan volgens mij niet, je kunt wel een favorietenlijst oid instellen zodat je eerst door de HD-kanalen zapt.djpdjpnl schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:11:
Kan iemand mij bevestigen dat je de kanalen kunt indelen op de CI+ module? Ik lees dat dat zowat altijd wel kan, maar soms ook niet (andere tv modellen) en UPC heeft heel handig Ned 1 HD op 71 e.d. zitten. Die moet gewoon terug naar 1. Kan dat?
Kan helaas niet concreter zijn, omdat het mij nog niet is gelukt om de CI+ Module werkend te krijgen. Is het jou wel gelukt? Ik heb de 55LB730V (volgens de UPC-site gecertificeerd) met v4.30.09, maar krijg alleen de volgende melding te zien als ik op een HD-kanaal afstem:
UPC - De installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren. Waarna u kunt genieten van digitale TV
Op mijn UB850V werkt die CI+ module van UPC prima. Heb gewoon de LG instellingen gebruikt die in de meegeleverde UPC handleiding staan. Zit wel nog op 03.xx qua software overigens. Favorites is zover ik weet de enige manier om je kanalen zelf in te delen.pes schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:31:
[...]
Dat kan volgens mij niet, je kunt wel een favorietenlijst oid instellen zodat je eerst door de HD-kanalen zapt.
Kan helaas niet concreter zijn, omdat het mij nog niet is gelukt om de CI+ Module werkend te krijgen. Is het jou wel gelukt? Ik heb de 55LB730V (volgens de UPC-site gecertificeerd) met v4.30.09, maar krijg alleen de volgende melding te zien als ik op een HD-kanaal afstem:
UPC - De installatie wordt nu voltooid; dit kan enkele minuten duren. Waarna u kunt genieten van digitale TV
Werkt dat favorieten lijstje wel goed of is dat eigenlijk niet handig? Ik moet de module nog bestellen, ik zit alleen nog met dat ik per se de Horizon box moet houden wil ik niet meer dan de helft van mijn snelheid verliezen 120 mbit naar 50). Dus moet ik een box gaan betalen die ik niet gebruik.
Verwijderd
Om de kanalen naar eigen inzicht in te stellen op de UB850V, ga je naar instellingen , naar kanalen,naar kanaal beheer daar zie je de geïnstalleerde kanalen. Rechts boven staat de mogelijkheid "verplaatsen".
Om een kanaal te verplaatsen klik je daarop, kies vervolgens het kanaal dat je wilt veplaatsen klik daarna weer op verplaatsen klik onderin op het nieuwe kanaal nummer en klik dan op invoeren. Bijvoorbeeld om NPO1hd op één te krijgen druk je EERST op verplaatsen dan scroll je naar beneden , naar in dit geval, nr 71 npo1hd deze vink je aan dan druk je weer op verplaatsen kies dan het nummer waar je het geselecteerde kanaal wilt plaatsen druk dan op invoeren.
Doe dit met alle kanalen die je wilt verplaatsen.Dit is een eenmalige actie.
Schakel wel de kanaal update van UPC uit anders moet je na een update alles opnieuw doen.
Succes
Om een kanaal te verplaatsen klik je daarop, kies vervolgens het kanaal dat je wilt veplaatsen klik daarna weer op verplaatsen klik onderin op het nieuwe kanaal nummer en klik dan op invoeren. Bijvoorbeeld om NPO1hd op één te krijgen druk je EERST op verplaatsen dan scroll je naar beneden , naar in dit geval, nr 71 npo1hd deze vink je aan dan druk je weer op verplaatsen kies dan het nummer waar je het geselecteerde kanaal wilt plaatsen druk dan op invoeren.
Doe dit met alle kanalen die je wilt verplaatsen.Dit is een eenmalige actie.
Schakel wel de kanaal update van UPC uit anders moet je na een update alles opnieuw doen.
Succes
Je bedoelt de 630, neem ik aan? De zichtbaarheid van invallend licht (reflecties) is bij de LG47LB630V, volgens de CB, beter dan van de 42LB630V. 6.9 vs 3.2 in technische beeldmetingen. Hoe hoger de score hoe beter het beeld bij invallend licht te zien is.djpdjpnl schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:11:
[...]
Ik vind de spiegeling op de 670 wel meevallen eigenlijk. Ik heb aan twee kanten een raam en dat stoort me niet.
M'n CI+ Module werkt! Na met UPC te bellen en via een geautomatiseerde procedure.
Ik kan mijn (digitale/HD) zenders alleen overslaan (handig als ze niet in je abonnement zitten) of in een favorietenlijstje zetten. Dat lijstje behoudt ovgs de volgorde die van UPC komt. De volgorde veranderen zoals stupid58 noemt geldt volgens mij alleen voor analoge zenders.
Ik kan mijn (digitale/HD) zenders alleen overslaan (handig als ze niet in je abonnement zitten) of in een favorietenlijstje zetten. Dat lijstje behoudt ovgs de volgorde die van UPC komt. De volgorde veranderen zoals stupid58 noemt geldt volgens mij alleen voor analoge zenders.
Ik las meer berichten over de 2014 lijn en spiegelend beeld. Ik heb een 47LB670V en daar valt het erg bij mee, vandaar de reactie. Maar er zit dus wel (veel) verschil in de types zeg je/de cb.wsmaal schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:40:
[...]
Je bedoelt de 630, neem ik aan? De zichtbaarheid van invallend licht (reflecties) is bij de LG47LB630V, volgens de CB, beter dan van de 42LB630V. 6.9 vs 3.2 in technische beeldmetingen. Hoe hoger de score hoe beter het beeld bij invallend licht te zien is.
OK. Zichtbaarheid bij invallend licht van de 47LB670V komt vrijwel overeen met de 47LB630V (6.7).djpdjpnl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:28:
[...]
Ik las meer berichten over de 2014 lijn en spiegelend beeld. Ik heb een 47LB670V en daar valt het erg bij mee, vandaar de reactie. Maar er zit dus wel (veel) verschil in de types zeg je/de cb.
Verwijderd
Als je vóór het installeren van de kanalen kiest voor alleen digitaal worden ook de hd kanalen geladen.
Je kunt het beste eerst de kanalen laden en daarna de CI-module plaatsen.
De frequenties zijn, indien je deze moet invullen,frequentie 164000 Khz,netwerk id 43146,Symbolrate 6900.
Het verplaatsen van de kanalen kun je het beste met de remote control doen.
Ieder kanaal dat je wilt verplaatsen is te verplaatsen ook HD kanalen.
Je kunt het beste eerst de kanalen laden en daarna de CI-module plaatsen.
De frequenties zijn, indien je deze moet invullen,frequentie 164000 Khz,netwerk id 43146,Symbolrate 6900.
Het verplaatsen van de kanalen kun je het beste met de remote control doen.
Ieder kanaal dat je wilt verplaatsen is te verplaatsen ook HD kanalen.
Ik ben voor om de 42LB630v te kopen en heb toevallig nog een Logitech z-2300 setje staan, kan ik deze hier op aansluiten?
Ik zou toch iedereen willen vragen die een LG-tv (uit de 630 of 670 serie) heeft gekocht of gaat kopen om goed te kijken naar de stippen die ik in mijn vorige post (pag 31) heb aangegeven.
Heb onlangs ook bij de Makro gekeken naar dezelfde TV (de 47LB630V) en ook deze had erg veel cirkelvormige vlekken op egale stilstaande achtergrond (grijs of okergeel is het makkelijkst).
Ik kan eigenlijk niet één TV uit die series vinden die het níet heeft, en dat is dus nu al bij 3 verschillende zaken geconstateerd (MM, BCC, MAKRO).
Heb onlangs ook bij de Makro gekeken naar dezelfde TV (de 47LB630V) en ook deze had erg veel cirkelvormige vlekken op egale stilstaande achtergrond (grijs of okergeel is het makkelijkst).
Ik kan eigenlijk niet één TV uit die series vinden die het níet heeft, en dat is dus nu al bij 3 verschillende zaken geconstateerd (MM, BCC, MAKRO).
Verwijderd
ik heb twee weken geleden lb 730 gekocht 47 inch alleen nu klein probleem heb last van dirty screen effect aan linker kant van mn toestel wat zou ik beste kunnen doen?
Verwijderd
ik heb net een mailtje gehad van lg klantenservices dat het binnen specificaties valt.......maar ik ben dat het erger gaat worden vooral na de garantie meestal
Jouw bevindingen zijn (voor mij) voldoende reden om (voorlopig) af te zien van de 47LB630V cq. 47LB730V.ShinyOne schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:26:
Toevoeging, ik heb het probleem inclusief een foto gemeld bij LG Klachtenservice, ze beiden hun excuus aan en het ligt nu bij de technische dienst (al bijna twee weken).
Bij meer info laat ik het weten.
Zover ik weet heeft de Z2300 alleen een 3.5mm jack als input.Geertdv schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:55:
Ik ben voor om de 42LB630v te kopen en heb toevallig nog een Logitech z-2300 setje staan, kan ik deze hier op aansluiten?
je kunt heb dus op de koptelefoon uitgang aansluiten
Ik snap heel goed dat je je hieraan stoort. Zou ik ook doen, maar het kan nog erger ik heb drie Panasonic TX40AS640E in huis gehad en snel retour gezonden.ShinyOne schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:55:Over het scherm zitten een soort witte zuignap-achtige cirkelvormige vlekken, heb het op de foto een klein beetje aangedikt, maar het is zeer zichtbaar als ze je een keer zijn opgevallen.
De Panasonic heeft ook hetgeen wat jij op de foto laat zien maar vele malen erger. Daar zijn de grijze gebieden in de hoek aanzienlijk groter, langs de gehele rand zijn donkere plekken zichtbaar.
Ik heb het niet kunnen controleren maar volgens mij zat er in de Panasonic ook een LG paneel.
Daarnaast hadden ze ook last van
• Dirty Screen effect
• sterke mate van banding langs de randen bij horizontale bewegingen (voetbal of een film kijken is hierdoor een crime)
• usb herkenningsproblemen (1 exemplaar), tuner/signaal problemen (1 exemplaar)
• kleurverloop langs de gehele rechter schermrand (oppervlaktegrootte varieert van 8-5 cm) alle kleuren worden grijs weergegeven. Duidelijk zichtbaar bij stilstaande beelden bij lichtere kleuren, bij bewegende ook bij de meeste donkere kleuren (1 exemplaar).
• blacklight bleeding langs de rechter schermrand. Zwart was nooit echt zwart (1 exemplaar)
Ik ben me nu aan het orienteren op een nieuwe tv. Misschien toch maar geen LG 2014 model maar zeker nooit meer een Panasonic.
[ Voor 2% gewijzigd door ariekanari op 21-09-2014 19:47 . Reden: - ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
De 640 heeft zeker geen LG scherm/ is geen IPS scherm. Hier een youtube impressie van de 48 inch, toevallig uit Nederland, die zeer onder de indruk is van de zwartwaarden: YouTube: DEEP BLACKS! 2014 Panasonic TX-48AS640E Review and Comparing Samsung/Sony Eigenlijk net als de meeste reviews die ik gezien heb, incl. de 40 inch.
Wel zie ik ook een opmerking over DSE in de IPS modellen van Panasonic/ LG panelen op een deens av forum (flatpanels) waar de 640 veel minder last van zou moeten hebben.
Wel zie ik ook een opmerking over DSE in de IPS modellen van Panasonic/ LG panelen op een deens av forum (flatpanels) waar de 640 veel minder last van zou moeten hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 21-09-2014 21:36 ]
Klopt, AS640 heeft geen IPS paneel, welk merk paneel erin zit weet ik niet. Ik heb hierover niets kunnen vinden en het servicemenu gaf ook geen hints. De zwartwaarden zijn inderdaad zeer goed uitstekend. Daar heb ik ook geen problemen mee (behalve het exemplaar met backlight bleeding aan de rechter schermrand). Wel met de clouding (in de schermhoeken) en DSE van het scherm maar de mate varieert per exemplaar maar was voor alle drie de exemplaren zeer nadrukkelijk aanwezig. Het filmpje toont een exemplaar waarbij de clouding in de hoeken beperkt is. Geen van de drie exemplaren die ik in huis heb gehad kwam daar maar enigszins in de buurt. De andere genoemde problemen zijn exemplarisch.
Helaas, heb ik de tvs om bovenstaande redenen (DSE, clouding) terug moeten sturen. Best jammer, de rest van de tv beviel me zeer zeker.
Smarttv is uitstekend. Deze is na inschakeling meteen toegankelijk, loopt soepel en zonder haperingen. Maar geen NPO uitzending gemist of Buienradar app.
Ik denk dat de problemen zijn terug te voeren op de gebruikte backlight techniek. De AS640E gebruikt direct-lit LED backlight en geen edge-lit zoals Tweakers abuisievelijk vermeldt. De dikte van de tv is 57mm.
Direct-lit is goedkoper dan edge-lit techniek.
Helaas, heb ik de tvs om bovenstaande redenen (DSE, clouding) terug moeten sturen. Best jammer, de rest van de tv beviel me zeer zeker.
Smarttv is uitstekend. Deze is na inschakeling meteen toegankelijk, loopt soepel en zonder haperingen. Maar geen NPO uitzending gemist of Buienradar app.
Ik denk dat de problemen zijn terug te voeren op de gebruikte backlight techniek. De AS640E gebruikt direct-lit LED backlight en geen edge-lit zoals Tweakers abuisievelijk vermeldt. De dikte van de tv is 57mm.
Direct-lit is goedkoper dan edge-lit techniek.
[ Voor 49% gewijzigd door ariekanari op 22-09-2014 12:48 . Reden: - ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Als ik geen DSE of die gare noppenstructuur had gehad in beeld dan was ik me waarschijnlijk wel ontzettend gaan storen aan het kleurverloop bovenin. Alle wit kreeg een ontzettende magenta-waas over bijna de gehele bovenkant.
Ik heb een 42LB650 besteld maar nog geen Blu-ray speler.
Kan ik 'gewoon' 1080p 3D mkv/mp4 bestanden op een usb stick zetten en deze dan met de LG brilletjes bekijken?
Weet iemand waar ik een mooie collectie 1080p 3D demonstratie films (dat spul wat ze ook in winkels draaien) kan downloaden?
Kan ik 'gewoon' 1080p 3D mkv/mp4 bestanden op een usb stick zetten en deze dan met de LG brilletjes bekijken?
Weet iemand waar ik een mooie collectie 1080p 3D demonstratie films (dat spul wat ze ook in winkels draaien) kan downloaden?
je kunt prima met die brilletjes naar de usb stick kijken, maar ik zou proberen de films erop eerst af te spelen en dan naar de televisie te kijken ;-)KlaasHof schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:06:
Ik heb een 42LB650 besteld maar nog geen Blu-ray speler.
dat tweede. ik weet dat de lg demo films te vinden zijn op de wel bekende piraten baai. browse 3d movies, sorteer op seeders en dan 2e pagina geloof ik. (of even zoeken natuurlijk)
Zo (zie foto) ziet het scherm van mijn 42LB630 eruit. Bij bewegende beelden valt het niet zo op, maar mijn pc is er ook aan gekoppeld, en dan stoort het best wel met egale achtergronden. Ook heeft het scherm een donkere rand langs de gehele lijst in de kleur van de achtergrond.
Is dit normaal voor deze TV's, kan ik het oplossen met instellingen? Kom van een CRT, dus weinig ervaring met deze dingen.
Is dit normaal voor deze TV's, kan ik het oplossen met instellingen? Kom van een CRT, dus weinig ervaring met deze dingen.

Dat is toch niet normaal meer! Het lijkt mij de uit de hand gelopen variant van het probleem dat ik ook had, ik herken wel wat van die "grid" op de achtergrond, maar bij jou lopen ze ook nog in elkaar over.Psychotic_01 schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:12:
Zo (zie foto) ziet het scherm van mijn 42LB630 eruit. Bij bewegende beelden valt het niet zo op, maar mijn pc is er ook aan gekoppeld, en dan stoort het best wel met egale achtergronden. Ook heeft het scherm een donkere rand langs de gehele lijst in de kleur van de achtergrond.
[afbeelding]
Ik ging er mee terug en ik liet ze deze foto ook even zien als ik jou was, want je zult zien dat als je het wil laten zien in de winkel dan is het ineens een stuk minder opvallend ofzo.
Hij gaat ook weer retour. Is het de moeite waard om hem om te ruilen voor een nieuw exemplaar, of beter meteen een ander model? Los van het beeld is het verder precies wat ik zocht binnen mijn budget.ShinyOne schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:51:
[...]
Dat is toch niet normaal meer! Het lijkt mij de uit de hand gelopen variant van het probleem dat ik ook had, ik herken wel wat van die "grid" op de achtergrond, maar bij jou lopen ze ook nog in elkaar over.
Ik ging er mee terug en ik liet ze deze foto ook even zien als ik jou was, want je zult zien dat als je het wil laten zien in de winkel dan is het ineens een stuk minder opvallend ofzo.