coninckske schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:11:
[...]
Zoals je het nu beschrijft wisselende kwaliteit met wisselend bronmateriaal dan lijkt het toch gewoon aan het bronmateriaal te liggen. Voor Tv-signaal weet je nooit echt welke kwaliteit ze nu echt uitzenden.
Als je het echt wil testen moet je vertrekken van iets waarvan je weet welke kwaliteit het heeft en wat je als eindresultaat moet krijgen. anders blijft het maar in het rond gissen naar wat er aan de hand is. Enige systematiek in het testen?
Ben je zeker dat je enkel de digitale tv-kanalen (is een optie bij het scannen van het signaal) hebt gescand en niet per ongeluk naar de analoge zit te kijken?
Heb je er al eens een blue ray aangehangen en dan afgespeeld (wisselen van inputs). Als dat goed gaat ligt het probleem dus bij de bron. Anders ligt het aan de TV.
Voor de meeste beeldinstellingen gewoon onderstaande settings aanhouden (zoveel mogelijk zogenaamde 'beeldverbeteraars' uit)
Expert ISF 1 of 2 mode instellen
Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Color Gamut Range Standard
Edge Enhancer Off
Aspect Ratio Just Scan
Noise Reduction Off
MPEG Noise Reduction Off
Black Level Low
Motion Eye Care Off
Tru Motion Off
Picture wizard doorlopen om helderheid, contrast kleurbalans en -temperatuur (bv Warm 1) naar wens in te stellen. De horizontale en verticale scherpte op 10 laten staan.
En om te testen raad ik je aan een zuivere bron zoals DVD of Blue Ray te gebruiken. Of een tv kanaal waarvan je zeker weet dat het een loepzuiver HD beeld doorgeeft (bv. Bravia HD) .
Geloof me maar ik heb ruim 10 dagen met m'n gezicht op, voor en in het scherm gezeten... en echt elke instelling gebruikt om te kijken wat het doet en of het verbeterd of niet. Dat zou dus ook inhouden wat jij noemt "alles uit of op 0", ik ga het nog wel even proberen hoor, dus echt alle "beeldverbeterings opties/ correcties" overbodig zijn om evt. naar wens in te stellen....
De Picture Wizard III door lopen heb ik ook gedaan... en die prachtige paarse/ rode en roze bloemblaadjes zijn prachtig en kan je mooie diepe en scherpe kleuren geven... dat is ook een mooi beeld... niks mis mee en dat is nou net het probleem...
Stil en rustig = prachtig..... snel bewegend en grote vlakke effen kleuren = drama .
Zit zelf via XMSnet via zo'n set-top box Amino op Glasvezel op HD 60Hz via een HDMI kabel en nee zijn zeker geen analoge beelden, dit is de LiveTV optie zelf via coax...en niet via HDMI, ook daar heb ik naar gekeken. ( is trouwens helemaal drama als je HD al gewend was

)
Als ik netflix HD kijk via PS3 of via de Lg app zelf blijft het (snel) bewegend beeld gewoon verschrikkelijk achter qua kwaliteit. Stilstaand beeld is dus mooi maar zodra er beweging is en grote vlakke effen kleuren zijn... drama en m.n. DSE en ondertiteling.
Heb ook een schiet spel (Sniper 2 GW) gespeeld via PS3 op 60Hz maar ook daar is het beeld veel soppiger dan mijn vorige LG 42LM760S uit 2012. De targets zijn echt minder met details en moeilijker volgbaar.
Ik heb de instellingen zo in moeten stellen dat het net aan te doen is maar jeetje hé als ik een uurtje wil gamen dan hoef ik toch niet elke keer 20 instellingen te veranderen om vervolgens weer alles terug te moeten zetten...
Dan mag ik wel complete statuten met instellingen er naast hangen die elk dan betrekking hebben op een HDMI poort of bron.. nou dat lijkt me sterk...
Heb tot de laatste dag gezegd dat het beeld van mijn oude LG prachtig was en geloof maar heb ik geen één instelling van hoeven aan te passen. Bij geen van de input's !! ( vondt het jammer dat de beeldplaat zelf kapot ging was er erg content mee... maar kapot onder garantie is nieuwe variant aangezien deze niet meer leverbaar was.)
@Ossi je zegt...."Dus omdat je een brakke bron hebt, geef je de tv de schuld?"
Nou nee hoor... zoals je kan lezen....Ik was uitermate te spreken over de LG uit 2012 serie en had bewust voor deze 42LB730V als 2014 alternatief gekozen omdat ik daarvan overtuigd was... enkel zodra je hem hebt hangen zie je gewoon echt soppige randjes om logo's / ondertiteling etc. ook Blu-Ray disk geprobeerd... ook dat is niet optimaal... die heb ik via een Hdmi gekoppelde LG 3D-BluRay HomeCinemaSystem HX352 afgespeeld maar je ziet gewoon een slechtere beeld kwaliteit.
heb het echt beter gezien.. en ik heb allemaal dezelfde kabels gebruikt als eerder.
Ik raad diegene aan die nog niet twijfelen aan de kwaltiteit om eens naar een zaak te gaan waar ze hangen en hopelijk hangt er een mooi voorbeeld naast... en vraag maar eens wat zender wisselingen te doen ( en niet alleen de "winkel" stand aan zetten... of beter nog een voetbal wedstrijd op te zetten op HD kwaliteit...
Want ik dacht ook eerst dat het aan mij lag...

maar na alle reviews van diverse mensen hier toch wel een conclusie kunnen trekken.
Nogmaals vindt het jammer voor LG want ik was fan.... maar morgen wordt deze def. omgeruild en ik zal de 42PUS7809 ook uitgebreid doorlichten en hier doorgeven.
Edit: toegevoegd.
Ben even naar Scheer en Foppen geweest om de beelden aldaar eens te bekijken.... Philips/ LG/ Samsung alles naast elkaar... wat denk je... hebben ze alles op coax aangesloten....
Nee of je dan lekker kan vergelijken... alleen contrast kan je dan beetje zien...
en dan heb je het over input is belangrijk inderdaad om goed te kunnen kijken... wat een blammage aldaar zeg... in dit digitale tijdperk en keuzes zo belangrijk zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
Co_2J op 21-07-2014 22:32
]