Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-07-2014
Dimens ben je zelf in het bezit van de H7000?
Zo ja kun je dan wat feedback geven?

Ik heb nu nog de tijd om hem om te ruilen, dus enige reactie zou welkom zijn.
Is de H7000 van modeljaar 2014?
En hetzefde platform als de UHD tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Martin1336 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:11:
Dimens ben je zelf in het bezit van de H7000?
Nee. Ik zou overigens zelf voor een ander model kiezen, namelijk een plasmatelevisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Ok bedankt!!
Maar je was zo zeker van de H7000 waar komt dat dan vandaan?
Maar in plasma is de keus op dit moment zeer beperkt.
Nog suggestie's?

[ Voor 26% gewijzigd door Martin1336 op 17-07-2014 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb wat zitten experimenteren met de 'local dimmen' settings. En ben er uit dat de setting 'hoog' of gemiddeld eigenlijk resulteert in betere contrast en zwartwaarden maar toch het minste stoort doordat de verticale lichtere zones zones (als ze niet gedimd worden) minder snel voorkomen dan bij de stand laag. Bij local dimmen uit is het contrast van het scherm echt heel slecht. Bij donkere scenes zie je gewoon dat zwart niet echt zwart meer is.

in de stand laag: de LED's worden lokaal in verticale strips gedimd, maar lokaal al bij een kleiner lichtere zone wordt de output heel snel weer opgeschroefd (het dimmen is dus beperkt / laag). Resulteert dus al heel snel in zichtbaar lichtere verticale zones in donkere scenes waar heldere objecten doorheen bewegen.

in de stand hoog: het lokaal dimmen wordt pas gestopt/vermindert als het beeld in de specifieke zone van het scherm significant veel groter/helderder is. Dus het schermdeel blijft veel langer in dim-mode, er treden dus zichtbaar veel minder snel de verticale oplichtende banden omdat er net toevallig een klein helder object doorheen beweegt. Als het dan toch voorkomt valt het ook minder op omdat dat deel van het scherm toc helder genoeg zodat het voor het oog optisch niet echt opvalt.

Ik vind dus met lokaal dimmen op de stand hoog het dim gedrag van het scherm veel rustiger en veel minder storend. En de zwartwaarden bij donkerdere scenes is veel beter. Verandert verder niks aan het feit dat het lokaal dimmen voor edge lit TV 's toch een doekje voor het bloeden blijft.

Kan bovenstaand kloppen? Of is het een placebo effect :)

[ Voor 18% gewijzigd door coninckske op 17-07-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:06
Zelf heb ik local dimming op laag staan, hoog vind ik veel te onrustig.
Telkens zie ik de backlight veranderen.

Met laag, is het bij zwart beeld wel mooi zwart omdat alles gewoon uitschakelt.

Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk, wie wat mooier vind daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Savagegek schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:32:
Zelf heb ik local dimming op laag staan, hoog vind ik veel te onrustig.
Telkens zie ik de backlight veranderen.

Met laag, is het bij zwart beeld wel mooi zwart omdat alles gewoon uitschakelt.

Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk, wie wat mooier vind daarmee.
Lokaal dimmen hoog of laag geeft geen verschil voor het zwart in de donkere delen. Denk dat de dimwaardes gewoon gelijk zijn. Ik zie geen verschil tss zwart bij laag en hoog dimmen ... Wel merk ik dat bij lokaal dimmen in de hoogste stand het scherm veel minder snel de helderheid lokaal opschroeft dan bij laag. Dus het is net veel minder onrustig.

probeer het eens met deze test: Teste de Local Dimming (Backlight_Test_DivX_dot_2)

[ Voor 9% gewijzigd door coninckske op 17-07-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 2 dagen in bezit van de lg47lb730
Het is een mooie tv met heel veel mogelijkheden, ik kan zeggen dat mobiel ook verhuist is naar de tv,,je kan gewoon aps downloaden wat in lg store staat,
Geluid is ook super
Maar nu echt over de kern van de tv DE BEELD
ik krijg het het beeld niet zuiver onlangs de tv over een 200hz en 800hz mci beschikt,
Weet iemand de juiste instelling,
Ik wil het nog een paar dagen uitzoeken hoe en wat over de beeld anders breng ik het terug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Ik blijf dezelfde ervaringen maar terug lezen... zeer wisselend beeld/ kwaliteit bij divers input of zelfs zenders bij de uitzendingen... Je ziet 'm veel corrigeren maar ik het is toch echt een dilemma .... terug of accepteren...

Zoveel in te stellen maar elke keer is net niet of twijfel ik of je er wel goed aan doet alles maar elke keer aan te passen om eea beter te krijgen...!!!
Dan denk ik weer prachtig.... en dan denk ik weer net niet

pffffff wat een gedoe zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Co _2j
Ik maak het zelfde mee als jij.
Wat jij zegt !! Ene keer is de beeld goed andere keer weer niet, ik heb ook in de hoeken van de tv lichte zwarte plekken
Met snelle bewegingen heb ik ook geen perfect beeld, alleen in de avond geniet ik van het beeld, overdag heel veel spiegeling.,,
Ik denk dat deze terug gaat , dan ruil ik hem in voor lg47lb671 serie of de sony kdl-50w828b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Bizar hé Valk maar ook de andere bezitters en lezers dat we allemaal, met ongeloof eigenlijk hetzelfde ervaren... net niet net wel maar toch uiteindelijk ontevreden. Ik kan er niet gelukkig van worden van deze twijfels... hij hangt in de woonkamer en je moet kunnen genieten...

Ik ga 'm terug sturen, ik ga 1 nachtje slapen en met de vrouw nogmaals overleggen....
maar ik ga dan toch voor de Phillips 4K deze zit nu rond de 969,- (140,- meer)
pricewatch: Philips 42PUS7809 Zwart

Er zijn niet veel referenties te vinden van dit type... enkel 1 en die is tevreden
pricewatch: Philips 42PUS7809 Zwart

Ik wil deze gewoon toch eens zien qua beeld aan de muur.
Alle mogelijkheden en aansluitingen die er op zitten zitten ook allemaal op deze van LG ( zelfs wat meer) ...ja en dat DSE hebben velen ISP schermen... volgens mij en als dat dan ook bij deze PUS7809 is dan verschilt dit toch niet met de LG want daar heb ik het zeker....
Deze PUS heeft weer edge led en ik ben ervan overtuigd dat dit toch een ander beeld geeft wat minder aan de wensen overlaat.

Kortom sorry LG hij gaat terug... misschien in de toekomst toch weer een andere kwaliteit leveren zoals de 2012 series... dan is het in de toekomst weer te overwegen.

Ik zal mijn ervaringen binnenkort delen als ik de andere heb hangen....
Alle andere succes met alle ervaringen en keuzen want het is niet makkelijk !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Valk en Co_2J

Ik ben in iedergeval blij dat ik niet de enige ben met deze ellende!!!!!
Blij is misschien niet het goede woord, maar je zou toch blij moeten zijn met een tv van 1400 euro??

Het word zo langzamerhand een drama elke dag proberen om je nieuwe tv goed te krijgen, dat is toch
belachelijk!!! Ik ga hem van het weekend terugbrengen.

En dan toch maar een Samsung proberen misschien heb ik daar minder last mee?
Het word dan waarschijnlijk de UE55H7000

Laat het jullie weten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Co_2J schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 23:01:
Ik blijf dezelfde ervaringen maar terug lezen... zeer wisselend beeld/ kwaliteit bij divers input of zelfs zenders bij de uitzendingen... Je ziet 'm veel corrigeren maar ik het is toch echt een dilemma .... terug of accepteren...

Zoveel in te stellen maar elke keer is net niet of twijfel ik of je er wel goed aan doet alles maar elke keer aan te passen om eea beter te krijgen...!!!
Dan denk ik weer prachtig.... en dan denk ik weer net niet

pffffff wat een gedoe zeg...
Zoals je het nu beschrijft wisselende kwaliteit met wisselend bronmateriaal dan lijkt het toch gewoon aan het bronmateriaal te liggen. Voor Tv-signaal weet je nooit echt welke kwaliteit ze nu echt uitzenden.
Als je het echt wil testen moet je vertrekken van iets waarvan je weet welke kwaliteit het heeft en wat je als eindresultaat moet krijgen. anders blijft het maar in het rond gissen naar wat er aan de hand is. Enige systematiek in het testen?

Ben je zeker dat je enkel de digitale tv-kanalen (is een optie bij het scannen van het signaal) hebt gescand en niet per ongeluk naar de analoge zit te kijken?

Heb je er al eens een blue ray aangehangen en dan afgespeeld (wisselen van inputs). Als dat goed gaat ligt het probleem dus bij de bron. Anders ligt het aan de TV.

Voor de meeste beeldinstellingen gewoon onderstaande settings aanhouden (zoveel mogelijk zogenaamde 'beeldverbeteraars' uit)

Expert ISF 1 of 2 mode instellen

Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Color Gamut Range Standard
Edge Enhancer Off
Aspect Ratio Just Scan

Noise Reduction Off
MPEG Noise Reduction Off
Black Level Low
Motion Eye Care Off
Tru Motion Off

Picture wizard doorlopen om helderheid, contrast kleurbalans en -temperatuur (bv Warm 1) naar wens in te stellen. De horizontale en verticale scherpte op 10 laten staan.

En om te testen raad ik je aan een zuivere bron zoals DVD of Blue Ray te gebruiken. Of een tv kanaal waarvan je zeker weet dat het een loepzuiver HD beeld doorgeeft (bv. Bravia HD) .

[ Voor 8% gewijzigd door coninckske op 18-07-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi conin,
Je heb het over een blueray!!!
Maar elke tv presteert goed als je blueray afspeelt, mij of ons gaat het om de hd zenders plus de zwarte plekken in de hoeken. ik snap echt niet dat deze tv 200hz heeft,,
Maar ik zal jou instellingen ook zeker proberen.
Bedankt voor je reactie

Ik raad van samsung uh7500 ook af ,, voor die prijs is ie echt niet waard,, maar is wel beter dan de lg730

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Blue-ray's en Dvd's gaan gewoon goed het zijn over het algemeen de HD tv zenders die heel
erg wisselend zijn.
Is er al iemand die ervaring heeft met de UE55H7000??

Het is gewoon duidelijk de LG55LB730V = zijn geld niet waard!!!!!!!!!!!
Ik ben nu al ruim 3 weken aan het instellen, elke avond weer dat gedoe........

Het zit gewoon in dit type tv........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Martin1336 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:17:
Blue-ray's en Dvd's gaan gewoon goed het zijn over het algemeen de HD tv zenders die heel
erg wisselend zijn.
Is er al iemand die ervaring heeft met de UE55H7000??

Het is gewoon duidelijk de LG55LB730V = zijn geld niet waard!!!!!!!!!!!
Ik ben nu al ruim 3 weken aan het instellen, elke avond weer dat gedoe........

Het zit gewoon in dit type tv........
Dus omdat je een brakke bron hebt, geef je de tv de schuld?
Het is gewoon een enorm groot scherm en de uitzendingen zijn niet bepaald best van kwaliteit, er valt gewoon niet meer van de maken lijkt het. Misschien andere tv-signaal leverancier overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
De rest van de tv's in huis zijn wel goed!! Die zijn ook vanaf 42 inch
Dan zou het daar ook brak moeten zijn.....

Heb glasvezel van KPN is dat dan zo slecht voor een 55 inch??????

Ossi heb je de reactie's van de andere gebruikers ook gelezen????

[ Voor 15% gewijzigd door Martin1336 op 18-07-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Martin1336 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:48:

KPN is niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit. Je bent beter af bij UPC of Ziggo als het de beeldkwaliteit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin1336 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:48:

Ossi heb je de reactie's van de andere gebruikers ook gelezen????
kpn is slecht, ook de glasvezel.
Heeft te maken met de manier waarop zij coderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou , ik zou zeggen ik heb canaal digitaal
Via de schotel en daar gaat niks bovenop,

Samsung ue55hu7500 is zijn geld ook niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Er zijn diverse meldingen op dit forum, en ook allemaal mensen die bij verschillende providers zitten.
En die ervaren allemaal dezelfde problemen!!!

Dus het ligt zeker niet alleen aan de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:06:

Samsung ue55hu7500 is zijn geld ook niet waard
Klopt, deze heb ik.
Als ik de beeldkwaliteit van deze in geld mag uitdrukken dan zou ik er niet meer dan 1000 euro voor geven in verhouding tot mijn vorige pana 46gt30e plasma van 3 jaar oud die 1300 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:06:
Dat is allang en breed niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Midstar dus jij bent ook niet tevreden over de Samsung HU7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin1336 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:28:
Midstar dus jij bent ook niet tevreden over de Samsung HU7500?
Nee, beeldkwaliteit is teveel van de bron afhankelijk, ook hd kanalen verschillen teveel terwijl met de pana de kwaliteit constanter was.
Ook lijkt de processor te zwak, heeft moeite met snelle camerawiselingen waardoor af en toe wat stuttering voorkomt of een soort van framedrops.

Geen last van banding,bleeding. Kijkhoek is redelijk bij een goede instelling
Smarthub netflix werkt allemaal perfect.

Hier ziggo met humax 5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Nee, beeldkwaliteit is teveel van de bron afhankelijk, ook hd kanalen verschillen teveel terwijl met de pana de kwaliteit constanter was.
Ook lijkt de processor te zwak, heeft moeite met snelle camerawiselingen waardoor af en toe wat stuttering voorkomt of een soort van framedrops.

Er zit een heel groot verschil tussen de Samsung HU7500 en de Samsung H7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Dus uiteindelijk maakt het niet uit welke tv je aanschaft in de prijsklasse van 1000 tot 2000 euro
LG of Samsung ze hebben allemaal wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Dimens schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:00:
[...]

Er zit een heel groot verschil tussen de Samsung HU7500 en de Samsung H7000.
Wat is dan het grootste verschil behalve UHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:14

pes

Martin1336 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:00:
[...]

Dus uiteindelijk maakt het niet uit welke tv je aanschaft in de prijsklasse van 1000 tot 2000 euro
LG of Samsung ze hebben allemaal wel wat
Dat lijkt mij ook. OLED belooft het beste van beide werelden (plasma en LCD)... maar dan moet je ook maar hopen dat de beeldprocessor goed presteert. Na mijn eigen ervaring met de 55LB730V zou ik voor de zo goedkoop mogelijke optie gaan, de laatste sprong in kosten naar 55", en vooral in de premium reeksen, zijn aanzienlijk.

55LB630V - zonder 3D onzin, maar ook zonder Magic Remote, wat ik erg handig vind; of
55LB561V - zonder Smart TV gedoe, heb je ook geen Magic Remote meer nodig

En volgend jaar komen TV's met ingebouwde Android TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Martin1336 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:14:
[...]

Wat is dan het grootste verschil behalve UHD?
Dat de kwaliteit van de H7000 wel goed is. Logisch ook, want het betreft een FHD televisie in bijna dezelfde prijsklasse als de HU7500. Er hoeft dus niet bespaard te worden op onderdelen wat bij de HU7500 wel het geval is en hierdoor krijg je simpelweg een televisie van lage kwaliteit. Wil je UHD, dan zul je het toch echt bij de topmodellen moeten zoeken wil je kwaliteit krijgen die het waard is. Anders ben je veel beter af met een goed FHD-model.

Men is teveel gefocust op resolutie. Dit zie je bij televisies maar ook bij camera's en telefoons. Men is er simpelweg van overtuigd dat een hogere resolutie garant staat voor een betere kwaliteit en dit is niet waar. Er worden zoveel punten vergeten die veel belangrijker zijn dan de resolutie zoals kleuraccuratie, contrast en bewegingsresolutie.

Het is sowieso een feit dat men resolutie overwaardeert daar het overgrote gedeelte van de bevolking de scherpte van de televisie zo hoog als mogelijk heeft staan. Niets van de resolutie komt dan nog tot haar recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
[quote]Dimens schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:13:
[...]

Dat de kwaliteit van de H7000 wel goed is. Logisch ook, want het betreft een FHD televisie in bijna dezelfde prijsklasse als de HU7500. Er hoeft dus niet bespaard te worden op onderdelen wat bij de HU7500 wel het geval is en hierdoor krijg je simpelweg een televisie van lage kwaliteit. Wil je UHD, dan zul je het toch echt bij de topmodellen moeten zoeken wil je kwaliteit krijgen die het waard is. Anders ben je veel beter af met een goed FHD-model.

Duidelijke uitleg bedankt!!
ga vanmiddag kijken of ik een goede deal kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
Martin1336 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 14:25:

Duidelijke uitleg bedankt!!
ga vanmiddag kijken of ik een goede deal kan maken.
mocht je straks geen LG meer hebben, laat hier dan nog wel even weten of je beeld nu wel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
sandervanzijl schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:12:
[...]

mocht je straks geen LG meer hebben, laat hier dan nog wel even weten of je beeld nu wel beter is.
Dat doe ik zeker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Ik lees er op dit forum nog niks over terug. Maar onze 670V heeft moeite met correct weergeven van ondertiteling bij bijvoorbeeld netflix. Het gebeurd constant dat ondertitels uit sync zijn en dat er complete aliena's worden overgeslagen.

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Kan iemand me uitleggen waar ik de local dimming instelling kan vinden?

Ik snap er even helemaal niets meer van, ik heb sinds 2 dagen een mooie nieuwe 47LB630V (prachtig toestel), maar tot nu toe heb ik de local led dimming optie nergens kunnen vinden, picture mode op expert 1 of 2, adjust, picture options, en dan ziet mijn scherm er zo'n beetje uit als deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.rtings.com/images/reviews/lb6300/lb6300-config-5-medium.jpg

terwijl als ik het goed begrijp, daar toch een extra optie hoort te staan voor de local dimming?

Toestel draait op de nieuwste firmware, alle eco shit staat nu uit, maar daar heb ik ook al mee lopen klooien, zonder resultaat.

Ik snap het niet meer???

Maar jullie vast wel ;)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

nick_haak schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:53:
Kan iemand me uitleggen waar ik de local dimming instelling kan vinden?

Ik snap er even helemaal niets meer van, ik heb sinds 2 dagen een mooie nieuwe 47LB630V (prachtig toestel), maar tot nu toe heb ik de local led dimming optie nergens kunnen vinden, picture mode op expert 1 of 2, adjust, picture options, en dan ziet mijn scherm er zo'n beetje uit als deze:
[afbeelding]

terwijl als ik het goed begrijp, daar toch een extra optie hoort te staan voor de local dimming?

Toestel draait op de nieuwste firmware, alle eco shit staat nu uit, maar daar heb ik ook al mee lopen klooien, zonder resultaat.

Ik snap het niet meer???

Maar jullie vast wel ;)

Alvast bedankt
Apart, bij mijn UB850V staat LED Local Dimming als optie tussen Motion Eye Care en Trumotion in. Heeft niet elk model local dimming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Ik zou het niet weten, maar ik kom hier berichten tegen van 630V gebruikers, die melden local dimming uitgezet te hebben, evenals tips voor de beste kleur instellingen, waar het ook gemeld wordt.

How the....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
nick_haak schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:01:
Ik zou het niet weten, maar ik kom hier berichten tegen van 630V gebruikers, die melden local dimming uitgezet te hebben, evenals tips voor de beste kleur instellingen, waar het ook gemeld wordt.

How the....
Nick de 630V heeft geen local Dimming.
Je kunt dit nakijken op Besteproduct.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
sandervanzijl schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:12:
[...]

Sandervanzijl ik heb de LG nog steeds blijf twijfelen. Maar ik moet 700 euro bijleggen voor de H7000 van
Samsung.
Dat vind ik toch wel een hoop geld!!!!
Ga nog maar wat proberen met de instellingen, mocht er iemand een goede instelling gevonden hebben
laat het ons dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
n.v.t.

[ Voor 132% gewijzigd door coninckske op 21-07-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Martin1336 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 06:35:
[...]

Nick de 630V heeft geen local Dimming.
Je kunt dit nakijken op Besteproduct.nl
Bedankt ;)
ik vind het alleen zo vreemd, door bijvoorbeeld deze reactie (over het 42 inch model)
Ja idem eigenlijk. Na een goede afstelling vond ik de 42LB630V er ook goed uitzien.

De klachten die hier komen zijn vooral van mensen die hem gewoon uit de doos halen en verder weinig ermee doen, lijkt het. Zo zag ik geen Local Dimming issues omdat ik het al als eerste had uitgezet, aangezien die techniek alleen goed kan werken als het voldoende geavanceerd geimplementeerd is, wat dus niet het geval is bij de low- en mid-range geprijsde TV's. Banding en Blooming komt enkel bij het gebruik van Local Dimming voor, waar ik dus ook geen erg in had doordat dat laatste al uit stond.
Nou ja, fijn iig, als het er niet in zit, hoeft het niet uit ook :)

Wat me wel opvalt, is dat bij gebruik van de youtube app, het hele beeld wel donkerder wordt bij een erg donkere video (zoals de local dimming test die op youtube stond), dit wordt snel duidelijk als je bijvoorbeeld op OK drukt, waardoor de interface even naar boven komt, dan wordt alles wel lichter.

Ik dacht echter toch dat ik Dynamic Contrast ook uit had staan, maar daar zoeken we nog wel even naar verder.

Op de HDMI staat het in ieder geval wel netjes uit :) zelfde video heeft het probleem daar niet.

Mooie TV, maar veel mogelijkheden om in te stellen, kan even lastig zijn aan het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
coninckske schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:11:
[...]

Zoals je het nu beschrijft wisselende kwaliteit met wisselend bronmateriaal dan lijkt het toch gewoon aan het bronmateriaal te liggen. Voor Tv-signaal weet je nooit echt welke kwaliteit ze nu echt uitzenden.
Als je het echt wil testen moet je vertrekken van iets waarvan je weet welke kwaliteit het heeft en wat je als eindresultaat moet krijgen. anders blijft het maar in het rond gissen naar wat er aan de hand is. Enige systematiek in het testen?

Ben je zeker dat je enkel de digitale tv-kanalen (is een optie bij het scannen van het signaal) hebt gescand en niet per ongeluk naar de analoge zit te kijken?

Heb je er al eens een blue ray aangehangen en dan afgespeeld (wisselen van inputs). Als dat goed gaat ligt het probleem dus bij de bron. Anders ligt het aan de TV.

Voor de meeste beeldinstellingen gewoon onderstaande settings aanhouden (zoveel mogelijk zogenaamde 'beeldverbeteraars' uit)

Expert ISF 1 of 2 mode instellen

Dynamic Contrast Off
Super Resolution Off
Color Gamut Range Standard
Edge Enhancer Off
Aspect Ratio Just Scan

Noise Reduction Off
MPEG Noise Reduction Off
Black Level Low
Motion Eye Care Off
Tru Motion Off

Picture wizard doorlopen om helderheid, contrast kleurbalans en -temperatuur (bv Warm 1) naar wens in te stellen. De horizontale en verticale scherpte op 10 laten staan.

En om te testen raad ik je aan een zuivere bron zoals DVD of Blue Ray te gebruiken. Of een tv kanaal waarvan je zeker weet dat het een loepzuiver HD beeld doorgeeft (bv. Bravia HD) .
Geloof me maar ik heb ruim 10 dagen met m'n gezicht op, voor en in het scherm gezeten... en echt elke instelling gebruikt om te kijken wat het doet en of het verbeterd of niet. Dat zou dus ook inhouden wat jij noemt "alles uit of op 0", ik ga het nog wel even proberen hoor, dus echt alle "beeldverbeterings opties/ correcties" overbodig zijn om evt. naar wens in te stellen....
De Picture Wizard III door lopen heb ik ook gedaan... en die prachtige paarse/ rode en roze bloemblaadjes zijn prachtig en kan je mooie diepe en scherpe kleuren geven... dat is ook een mooi beeld... niks mis mee en dat is nou net het probleem...
Stil en rustig = prachtig..... snel bewegend en grote vlakke effen kleuren = drama .

Zit zelf via XMSnet via zo'n set-top box Amino op Glasvezel op HD 60Hz via een HDMI kabel en nee zijn zeker geen analoge beelden, dit is de LiveTV optie zelf via coax...en niet via HDMI, ook daar heb ik naar gekeken. ( is trouwens helemaal drama als je HD al gewend was 8)7 )
Als ik netflix HD kijk via PS3 of via de Lg app zelf blijft het (snel) bewegend beeld gewoon verschrikkelijk achter qua kwaliteit. Stilstaand beeld is dus mooi maar zodra er beweging is en grote vlakke effen kleuren zijn... drama en m.n. DSE en ondertiteling.

Heb ook een schiet spel (Sniper 2 GW) gespeeld via PS3 op 60Hz maar ook daar is het beeld veel soppiger dan mijn vorige LG 42LM760S uit 2012. De targets zijn echt minder met details en moeilijker volgbaar.
Ik heb de instellingen zo in moeten stellen dat het net aan te doen is maar jeetje hé als ik een uurtje wil gamen dan hoef ik toch niet elke keer 20 instellingen te veranderen om vervolgens weer alles terug te moeten zetten...
Dan mag ik wel complete statuten met instellingen er naast hangen die elk dan betrekking hebben op een HDMI poort of bron.. nou dat lijkt me sterk...
Heb tot de laatste dag gezegd dat het beeld van mijn oude LG prachtig was en geloof maar heb ik geen één instelling van hoeven aan te passen. Bij geen van de input's !! ( vondt het jammer dat de beeldplaat zelf kapot ging was er erg content mee... maar kapot onder garantie is nieuwe variant aangezien deze niet meer leverbaar was.)

@Ossi je zegt...."Dus omdat je een brakke bron hebt, geef je de tv de schuld?"

Nou nee hoor... zoals je kan lezen....Ik was uitermate te spreken over de LG uit 2012 serie en had bewust voor deze 42LB730V als 2014 alternatief gekozen omdat ik daarvan overtuigd was... enkel zodra je hem hebt hangen zie je gewoon echt soppige randjes om logo's / ondertiteling etc. ook Blu-Ray disk geprobeerd... ook dat is niet optimaal... die heb ik via een Hdmi gekoppelde LG 3D-BluRay HomeCinemaSystem HX352 afgespeeld maar je ziet gewoon een slechtere beeld kwaliteit.
heb het echt beter gezien.. en ik heb allemaal dezelfde kabels gebruikt als eerder.

Ik raad diegene aan die nog niet twijfelen aan de kwaltiteit om eens naar een zaak te gaan waar ze hangen en hopelijk hangt er een mooi voorbeeld naast... en vraag maar eens wat zender wisselingen te doen ( en niet alleen de "winkel" stand aan zetten... of beter nog een voetbal wedstrijd op te zetten op HD kwaliteit...

Want ik dacht ook eerst dat het aan mij lag... |:( maar na alle reviews van diverse mensen hier toch wel een conclusie kunnen trekken.
Nogmaals vindt het jammer voor LG want ik was fan.... maar morgen wordt deze def. omgeruild en ik zal de 42PUS7809 ook uitgebreid doorlichten en hier doorgeven.

Edit: toegevoegd.
Ben even naar Scheer en Foppen geweest om de beelden aldaar eens te bekijken.... Philips/ LG/ Samsung alles naast elkaar... wat denk je... hebben ze alles op coax aangesloten....
Nee of je dan lekker kan vergelijken... alleen contrast kan je dan beetje zien...
en dan heb je het over input is belangrijk inderdaad om goed te kunnen kijken... wat een blammage aldaar zeg... in dit digitale tijdperk en keuzes zo belangrijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Co_2J op 21-07-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Co_2J had ik net besloten om hem te houden (met tegenzin) lees ik jou reactie en begin ik weer te twijfelen.
Voor welke zal ik hem dan omruilen? Ik weet het niet meer ben hier nu bijna 4 weken mee bezig.
Word hier wel een beetje moedeloos van.
Ben het helemaal met je review eens, het klopt precies wat je schrijft......

Het ligt echt aan dit type TV.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin1336 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 06:26:
Co_2J had ik net besloten om hem te houden (met tegenzin) lees ik jou reactie en begin ik weer te twijfelen.
Voor welke zal ik hem dan omruilen? Ik weet het niet meer ben hier nu bijna 4 weken mee bezig.

Nee hoor, ligt niet aan dit type of merk, mijn Samsung UE55HU7500 heeft dezelfde overeenkomsten.
Ook een erg strak beeld bij stilstaand of langzame bewegingen.
Hoe sneller deze gaan hoe slechter,onrustiger het beeld word.
Blur, onrustig, korreliger etc.
Ook regelmatig bij gewone camerawisselingen een soort van motion stutter of framedrops voor 2 sec.
De tv\proccesor\software kan het gewoon niet goed verwerken.
Voor de rest ,wat het bronmateriaal betreft is het hetzelfde.
Hij heeft moeite om om een constante goede kwaliteit af te leveren van het ingekomen signaal.
Bij films via pc is het prima, maar HD zenders op tv verschilt teveel. Waar mijn vorige tv,s meer constant in kwaliteit waren laat deze erg goede maar ook erg slecht beeldkwaliteit zien, zelfs vaak op dezelfde zender. Dit is echt wat mij het meest opgevallen heeft sinds de nieuwe tv.

Misschien dat de techniek in beide LG en Samsung hetzelfde is?

Ik ben echt wel wat gewend met tv,s. Ik koop al 20 Jaar televisies van het duurdere segment, maar dit is mijn eerste x dat het gebodene mij tegenvalt.

Mijn zoontje heeft een 8 jaar oude LED van JVC die 700,- euro was, die heeft niets van die rarigheden zoals ik beschreven heb, het kon lang geleden dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Maar ondertussen Midstar zitten er een heleboel mensen met een dure tv die eigenlijk zijn geld niet waard is.....
Wat kan de consument hier nog aan veranderen...... juist niks! We zijn overgeleverd aan die grote bedrijven die het toch niks kan schelen. Want als 5a10% klaagt dan nemen ze dat voor lief.......

Een zeer ontevreden klant.......

[ Voor 199% gewijzigd door Martin1336 op 22-07-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Laatst online: 20-09 16:17
misschien een raar idee, en ik bedoel dit zo positief mogelijk, maar kan het zijn dat sommigen te kritisch kijken en dat daardoor elk smetje extra opvalt? ik ken verschillende mensen met een lb670/730 en die zijn allemaal onder de indruk van de beeldkwaliteit. en ja er zitten wat probleempjes bij. zoals wat donkere hoekjes en wat problemen bij snel bewegende gekleurde vlakken (zoals bij voetbalwedstrijd), maar over het algemeen is de kwaliteit gewoon goed. (voor het budget)

de problemen die je ziet lijken een gevolg van de LED/LCD techniek waar verschillende merken last van hebben. sommige schermen wat meer dan anderen, en dat kan zelfs binnen dezelfde series nog wat schelen.

Ook op mijn oude samsung had ik regelmatig problemen met de televisie uitzendingen. korrelig beeld bijvoorbeeld, zeker rtl 4 had hier last van. die zijn nu eerder minder dan meer. dit komt gedeeltelijk omdat de televisiezenders allerlei kwaliteiten materiaal moeten opschalen naar uitzend HD kwaliteit. en dit gaat niet altijd goed. niet alle gedownloade films zijn goede kwaliteit, niet alle spelletjes weten het uiterste uit een pc te halen. niet iedereen weet die beste instelling voor pc games te vinden. etc.

ik beweer niet dat je niet moet omruilen als je niet tevreden bent, maar eerder dat je voorzichtig moet zijn met de verwachtingen over de omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Martin1336 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 06:26:

Sorry Martin, ik heb datzelfde moedeloze gevoel maar ik heb knoop doorgehakt in het zicht termijn..
Ik ga niet iets tegen mijn zin in aan de muur hangen voor de komende 5-10 jaar waar ik me vanaf dag 1 aan erger/ twijfel... en ik moet zeggen... er komt wel (relatief) wat rust bij me.. enkel vanavond weet ik pas zeker of het alternatief een juiste is.
Ik hoop, zoals gemeld dat die UHD Philips een beter keuze is aangezien ik in eerst niet echt naar dit merk had gekeken...
Het is zo'n beetje de enige in dit prijs segment die dat EDGE led systeem weer heeft en ik ben ervan overtuigd dat dit een betere keus is mbt het verlies van kwaliteit bij snelle beelden zoals bij direct led.
Het type net boven de 730V heeft nl. wel Edge lid en is dus een stap hoger en heeft wel die techniek. pricewatch: LG 49LB870V Zwart
Deze hing naast de 730V in Naarden en daar zie je het verschil al echt duidelijk aan de muur.
Ja en gelijk 1200,- ( 49") ipv 800,- (42")

Ja en inderdaad als je zo'n 2x zoveel gaat betalen (Sony / Panasonic) heb je inderdaad misschien extra chips en hulpmiddelen onder de motorkap om dit te corrigeren maar goed ik kan ook geen Mercedes betalen maar een mooie, in mijn geval, Seat. Die geeft een goed gevoel, rijdt lekker en kan je dus uitermate tevreden over te zijn.

Ik ben blij dat ik veel aan deze reviews en jullie input heb gehad in mijn besluitvorming want mensen schrijven sneller natuurlijk negatieve dingen op dan positieve maar hier zie je echt duidelijk een patroon met dezelfde gevoelens oproepend.

Ik weet niet meer 100% zeker of de monteur die hier was dat zo ook zei ... maar veel beeldschermen komen inderdaad uit dezelfde fabriek van Samsung en LG... volgens mij zei hij produceerd die laatste veel varianten voor zijn con-collega's... m.a.w. vandaar ook dat de UE55HU7500 misschien wel hetzelfde vertoont. Maar goed dat kan ik niet hard onderschrijven dus als andere daar iets meer over weten....

Vanmiddag gaat de oude van de muur de doos in en wordt hij opgehaald... en vanavond wordt de nieuwe weer geleverd.... daar zit dus ook nog een uurtje of wat tussen dat ik het gezin misschien weer eens aandacht kan geven..... O-)
ik denk dat ik vannacht wel weer kom schrijven hier.... :P :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandervanzijl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:47:
misschien een raar idee, en ik bedoel dit zo positief mogelijk, maar kan het zijn dat sommigen te kritisch kijken en dat daardoor elk smetje extra opvalt? ik ken verschillende mensen met een lb670/730 en die zijn allemaal onder de indruk van de beeldkwaliteit. en ja er zitten wat probleempjes bij. zoals wat donkere hoekjes en wat problemen bij snel bewegende gekleurde vlakken (zoals bij voetbalwedstrijd), maar over het algemeen is de kwaliteit gewoon goed. (voor het budget)

de problemen die je ziet lijken een gevolg van de LED/LCD techniek waar verschillende merken last van hebben. sommige schermen wat meer dan anderen, en dat kan zelfs binnen dezelfde series nog wat schelen.

Ook op mijn oude samsung had ik regelmatig problemen met de televisie uitzendingen. korrelig beeld bijvoorbeeld, zeker rtl 4 had hier last van. die zijn nu eerder minder dan meer. dit komt gedeeltelijk omdat de televisiezenders allerlei kwaliteiten materiaal moeten opschalen naar uitzend HD kwaliteit. en dit gaat niet altijd goed. niet alle gedownloade films zijn goede kwaliteit, niet alle spelletjes weten het uiterste uit een pc te halen. niet iedereen weet die beste instelling voor pc games te vinden. etc.

ik beweer niet dat je niet moet omruilen als je niet tevreden bent, maar eerder dat je voorzichtig moet zijn met de verwachtingen over de omruil.
Voor elke kijker is er wat te koop, ben je niet kritisch dan koop je goedkoop.
Ben je wel veeleisend, koop je duur en mag je verwachten dat het niet de mankementen heeft van de goedkopere, of andere mankementen.
Het maakt ook uit voor de beleving wat je ervoor had.
Had je een 8 jaar oude lcd tv, dan is het al snel beter en ben je tevreden.
Had je een 3 jaar oude dure plasma zonder rarigheden en perfect beeld dan is het achteruitgang ook al kost deze Samsung bijna het dubbele.

Kritisch zijn is toch een normaal iets, als je iets koopt waar veel geld voor betaald word.
Of koop je ook een nieuwe auto waarbij de het stuur naar rechts trekt, maar je het niet erg vind omdat je niet kritisch wil zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
sandervanzijl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:47:

je hebt zeker gelijk en ik is ook positief.. ik leg de lat ook hoog maar ik baseer dit ook echt op de kwaliteit van mijn LG uit 2012 en de lat nu dus als alternatieve levering ivm garantie,.. het model uit 2014.
Had hiervoor een breedbeeld 50Hz bakbeest van JVC.... 8)7

Ik had het liefst gewoon die uit 2012 gehouden maar die was niet meer leverbaar en dan, als je moet kiezen,... wil ik voor hetzelfde geld weer diezelfde kwaliteit cq lat terug hebben... nu moet ik wel bijna 170,- bijbetalen en hopen dat het goed is... niet echt mijn keuze maar goed... de lat was dus in 2012 zo hoog neergelegd door LG zelf en door mss bezuinigen om goedkoper te produceren naar beneden gehaald...

Ik heb het dan ook nog niet eens gehad over het feit dat in de nieuwere series één Hdmi aansluiting minder zit... aansluitingen recht op de achterkant zit en niet naar beneden.... en ook geen Avi's draait.... maar nu sla ik misschien wel door op details... :O :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Co_2J schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:07:
[...]

je hebt zeker gelijk en ik is ook positief.. ik leg de lat ook hoog maar ik baseer dit ook echt op de kwaliteit van mijn LG uit 2012 en de lat nu dus als alternatieve levering ivm garantie,.. het model uit 2014.
Had hiervoor een breedbeeld 50Hz bakbeest van JVC.... 8)7

Ik had het liefst gewoon die uit 2012 gehouden maar die was niet meer leverbaar en dan, als je moet kiezen,... wil ik voor hetzelfde geld weer diezelfde kwaliteit cq lat terug hebben... nu moet ik wel bijna 170,- bijbetalen en hopen dat het goed is... niet echt mijn keuze maar goed... de lat was dus in 2012 zo hoog neergelegd door LG zelf en door mss bezuinigen om goedkoper te produceren naar beneden gehaald...

Ik heb het dan ook nog niet eens gehad over het feit dat in de nieuwere series één Hdmi aansluiting minder zit... aansluitingen recht op de achterkant zit en niet naar beneden.... en ook geen Avi's draait.... maar nu sla ik misschien wel door op details... :O :X
Co_2J ben jij terug geweest met dit probleem in Naarden??
Tegen mij werd gezegt we krijgen helemaal geen klachten bij deze tv.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Martin1336,

ik ben alleen in Naarden geweest om te kijken en me te laten informeren over, in eerste instantie die nu gekozen Philips UHD. Ik heb daar niks gekocht of geretourneerd oid.

Ik heb die verkoper gemeld dat ik de LG 42LB730V in het bezit had maar ontevreden was over de beeldkwaliteit en of hij daar meer over had gehoord. Ook daar meldde hij dat hij dit niet herkende en vreemd vond... maar hij gaf aan dat de Philips UHD waarschijnlijk niet beter zou zijn ivm dat ALLE Led daar last van zouden kunnen hebben want UHD zou banding en DSE niet voorkomen en is dus alleen de resolutie.

Daar heeft hij waarschijnlijk wel gelijk in want hij gaf 2 andere modellen ter overweging aangezien daar dus extra beeldcorrectie chips worden gebruikt om de genoemde problemen te voorkomen.
Dit was de Panasonic TX42AS740 (met camera) of de AS750 ( met dual tuner) voor +- 1099,- of een Sony KDL42W805B voor +- 679,- maar is een wat kalere variant dan alle andere genoemde varianten.

Ook meldde hij de Edge led minder kwaliteit zou moeten geven dan direct LED.... en dáár heb ik gewoon wel ALLE twijfels over ik denk nl. dat de beeldervaring juist daarom zo wisselend wordt ervaren en dat snel bewegend beeld dit dus beter verwerkt wordt door EDGE.

Verder "ontweek" hij enigszins qua gevoel het kwaliteits verschil/ervaring want zoals hij daar hangt zie je het ook gewoon live tussen alle andere TV. Er hing links onder nl. het 42LA7408 model welke het oude OS nog had en dat was zelfs beter beeld...

Ik moet wel zeggen dat ik prima en toch redelijk onafhankelijk ben geinformeerd over alle voor en tegens en diverse merken heeft hij toegelicht.
Gister bij Scheer en Foppen kreeg ik gewoon echt verkeerde informatie toegespeeld door de verkoper en hangt alles achter een coax kabeltje... dat is ook ernstig hoor om te vergelijken. Dan is Naarden toch echt wel de proffesionele tak om te zijn. Ook al heb ik daar niks gekocht oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:06
Zit nu dus echt te twijfelen om een 42LB730 te nemen.. Hoor niet echt super positieve dingen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Co_2J schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:57:
[...]

Deze hing naast de 730V in Naarden en daar zie je het verschil al echt duidelijk aan de muur.
Ja en gelijk 1200,- ( 49") ipv 800,- (42")
Je kan hem vast wel voor rond de 1000 euro krijgen ... gewoon even rondkijken op een betrouwbare webwinkel met prijsvoorstel en scherp onderhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01

Bever!

3

Co_2J schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:02:
Martin1336,

ik ben alleen in Naarden geweest om te kijken en me te laten informeren over, in eerste instantie die nu gekozen Philips UHD. Ik heb daar niks gekocht of geretourneerd oid.

Ik heb die verkoper gemeld dat ik de LG 42LB730V in het bezit had maar ontevreden was over de beeldkwaliteit en of hij daar meer over had gehoord. Ook daar meldde hij dat hij dit niet herkende en vreemd vond... maar hij gaf aan dat de Philips UHD waarschijnlijk niet beter zou zijn ivm dat ALLE Led daar last van zouden kunnen hebben want UHD zou banding en DSE niet voorkomen en is dus alleen de resolutie.

Daar heeft hij waarschijnlijk wel gelijk in want hij gaf 2 andere modellen ter overweging aangezien daar dus extra beeldcorrectie chips worden gebruikt om de genoemde problemen te voorkomen.
Dit was de Panasonic TX42AS740 (met camera) of de AS750 ( met dual tuner) voor +- 1099,- of een Sony KDL42W805B voor +- 679,- maar is een wat kalere variant dan alle andere genoemde varianten.

Ook meldde hij de Edge led minder kwaliteit zou moeten geven dan direct LED.... en dáár heb ik gewoon wel ALLE twijfels over ik denk nl. dat de beeldervaring juist daarom zo wisselend wordt ervaren en dat snel bewegend beeld dit dus beter verwerkt wordt door EDGE.

Verder "ontweek" hij enigszins qua gevoel het kwaliteits verschil/ervaring want zoals hij daar hangt zie je het ook gewoon live tussen alle andere TV. Er hing links onder nl. het 42LA7408 model welke het oude OS nog had en dat was zelfs beter beeld...

Ik moet wel zeggen dat ik prima en toch redelijk onafhankelijk ben geinformeerd over alle voor en tegens en diverse merken heeft hij toegelicht.
Gister bij Scheer en Foppen kreeg ik gewoon echt verkeerde informatie toegespeeld door de verkoper en hangt alles achter een coax kabeltje... dat is ook ernstig hoor om te vergelijken. Dan is Naarden toch echt wel de proffesionele tak om te zijn. Ook al heb ik daar niks gekocht oid.
Edge of direct led heeft werkelijk niets met beeldverwerking te maken. Let trouwens op dat als je uhd wilt aanschaffen dat de tv ook hdmi 2.0 heeft en hevc codec aankan.
Edge led is plat, direct led is iets dikker maar heeft een vooral bij grotere maten een betere lichtverdeling. Maar alle lcd's hebben tot zekere hoogte uniformiteits issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik volg dit forum al geruime tijd en begin te twijfelen over de LG 42LB630V. Ik heb enkele vragen waarop ik het antwoord nog niet eenduidig heb kunnen vinden:

- Hoe is de beeldkwaliteit met een digitale TV ontvanger (dus geen HD-ontvanger)?
- Zijn snel bewegende beelden vloeiend? Dan doel ik met name op voetbalbeelden. En zijn deze voetbalbeelden prettig om te kijken (ik lees wat over backlight bleeding dat erg schijnt op te vallen)? (Met HD-ontvanger)

Beeldkwaliteit - met name bij bewegende beelden - is voor mij het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Bever! schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:09:
[...]

Edge of direct led heeft werkelijk niets met beeldverwerking te maken. Let trouwens op dat als je uhd wilt aanschaffen dat de tv ook hdmi 2.0 heeft en hevc codec aankan.
Edge led is plat, direct led is iets dikker maar heeft een vooral bij grotere maten een betere lichtverdeling. Maar alle lcd's hebben tot zekere hoogte uniformiteits issues.
Nee dat klopt heeft ook niks met de beeldverwerking te maken maar wel degelijk met de kijkers ervaring t.o.v. alle genoemde issues alhier.
Edge is inderdaad platter doordat het vanaf de zijkant komt en niet direct van achter... maar dit is alleen estetisch een issue en daar zeg je er wat bij...
het heeft een betere lichtverdeling bij grotere maten !!

De verkoper zei ook dat de uitstraling van één led altijd wel een omliggende led "bevuild" en dat grotere maten de led dus wat verder uitelkaar staan... en daar zit 'm misschien wel... hoe kleiner het oppervlak hoe meer pixels dichter op elkeer zitten en hoe meer vervuiling dus kan optreden. Ik heb in al mijn teksten het over een 42" formaat. Daarom dat men misschien bij de grotere maten dit minder ervaren en twijfelen.

Dat met die Hdmi 2.0 en hevc codec heb ik ook gelezen en zou nodig zijn om op 60fps te kunnen zien en dit zit niet op de PUS7809 staat ook netjes in de specificaties...
maar vindt ik nu echt minder belangrijker. Er is nog niet veel UHD op 60fps en dan blijf je op 30pfs kijken.
Van LG zou dit nu dan de 55LA9659 deze HEVC codecs pas hebben maar ook nog steeds 1.4 hdmi...maar dan mag je al wel 2 ruggen voor neer leggen. Euh nee doe maar niet...

http://hdguru.com/three-must-have-4k-tv-features

BTW ben nu helemaal TV loos....hebben de oude afgehaald ;w maar de nieuwe nog niet afgeleverd... :P

Als ik straks maar contrastvol, scherp en prachtig beeld heb, zonder veel DSE en ergenissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
BB333 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:19:
Ik volg dit forum al geruime tijd en begin te twijfelen over de LG 42LB630V. Ik heb enkele vragen waarop ik het antwoord nog niet eenduidig heb kunnen vinden:

- Hoe is de beeldkwaliteit met een digitale TV ontvanger (dus geen HD-ontvanger)?
- Zijn snel bewegende beelden vloeiend? Dan doel ik met name op voetbalbeelden. En zijn deze voetbalbeelden prettig om te kijken (ik lees wat over backlight bleeding dat erg schijnt op te vallen)? (Met HD-ontvanger)

Beeldkwaliteit - met name bij bewegende beelden - is voor mij het belangrijkste.
Lees maar vanaf pagina 20 tot nu door en trek je conclusie.... daar staat toch echt alles wel vermeld
waar je nog vragen over hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Toch best wel raar als ik al die negatieve verhalen over de 730v lees, nog steeds heel erg blij met mn 65lb730. Sinds gisteren ook netflix en ook dat werkt erg lekker zeg en ook mooie kwaliteit.
Heb eigenlijk niets negatiefs te melden over de tv.

Had hiervoor even de samsung 55hu7500 en daarvoor de 55lm760s, ook beide mooi beeld, maar de 55lm760s had wel meer last van backlight bleeding, valt eigenlijk alleen op met zwart beeld en niet tijdens normaal tv kijken. De samsung had wel iets scherper beeld, door de uhd resolutie.
De samsung weer verkocht en de 55lm760s hangt in de slaapkamer nu.

Denk dat er best veel verschil tussen de tv's zit, je moet geluk hebben dat je een goed exemplaar krijgt en het verschil tussen de formaten is er ook, over de 65" nog niet veel negatiefs gelezen.
En natuurlijk moet de bron ook goed zijn, heb tv van ziggo en dit ziet er prima uit, wel zie je het kwaliteitsverschil tussen de verschillende zenders erg goed, ook door het grote formaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puntje-NL schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:00:
Zit nu dus echt te twijfelen om een 42LB730 te nemen.. Hoor niet echt super positieve dingen namelijk..
Nou bij deze: een positief ding! Tis zon mooie tv. Prima zwartwaardes, uiteraard mooi beeld. 42'' heeft geen backlight problemen. Hij is ook prima beoordeeld. Zie hier http://www.homecinemamaga...-lb730v-serie-lcd-led-tv/ en hier http://www.avforums.com/r...p-led-lcd-tv-review.10452

Ik weet niet precies welke slechte dingen jij hebt gehoord, maar het zijn allemaal leugens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Nou zoals ik al beloofd had... zou ik even meldde als ik de 42PUS7809 binnen had.... en ja hoor.... vanmiddag was de oude LG reeds opgehaald... even een uurtje of wat een gapend gat aan de muur gehad... maar daar kwam die dan...

Eerste reactie: Out of de box neerzetten en een oase van beeld en scherpte.... !!

Ik heb 'm even op z'n draaipoot gezet om de kabels, aansluitingen etc goed te kunnen zetten, instellingen te kunnen ingeven, kanalen en Hdmi's instellen.

In dit geval geen rare (mis) vormen om de logo's, geen soppige beelden op de kanalen waar je het niet hoeft te verwachten... NetFlix gestart en ToyStory 3 HD opgezet .... Prachtig.... Ook gelijk de PS3 aan met Sniper 2 GW aan.... Als vanouds zoals het hoort...scherp beeld en alle details weer zichtbaar.
Alle HD zenders bekeken.... Prima... en natuurlijk niet HD kanalen hebben echt wel wat plekjes en wat blurrie plekken maar dat is ook 'normaal' en te verwachten...
Heb nog geen banding of DSE kunnen ontdekken maar ik zal deze UHD tv wat uitgebreider reviewen op de plek waar het hoort.... als ik even een dagje of wat gestoeid hebt....heb nl. nog niet echt een voetbal veld groen voorbij zien komen...

Maar dit is weer het gevoel wat ik wil hebben nadat ik dit ook ervaarde bij m'n eerste 42" LG...
Ik ben overtuigd dat 42" 730V echt niet het beste is wat LG heeft gemaakt...
zijn het dan evt. maandagmorgen machines...? zal best maar die mogen ze dan toch echt terug.

@Pkool837 inderdaad wel apart maar die 65" is wel zo'n 60 cm groter... misschien dat het daar dan toch anders wordt geproduceerd of behandeld... de 55" in Naarden had het nl. ook zoals omschreven.
De pixels staan zover uitelkaar bij dit formaat dat het bevuilen van elkaars led daar dan niet voorkomt en
ook voor dit formaat zit je rond 2k € ... oei oei is echt to much hoor in mijn geval.

Voor al diegene die overwegen tot aanschaf cq het terug te brengen... ervaar en trek je eigen conclusie want het is niet zeker dat ALLE type's slecht zijn ! zeker niet maar...
volg in ieder geval goed je gevoel, laat je juist informeren en ga zelf in de winkels kritisch kijken...

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:23:
[...]

Nou bij deze: een positief ding! Tis zon mooie tv. Prima zwartwaardes, uiteraard mooi beeld. 42'' heeft geen backlight problemen. Hij is ook prima beoordeeld. Zie hier http://www.homecinemamaga...-lb730v-serie-lcd-led-tv/ en hier http://www.avforums.com/r...p-led-lcd-tv-review.10452

Ik weet niet precies welke slechte dingen jij hebt gehoord, maar het zijn allemaal leugens!!
Zonder in een welles nietes verkeer terecht te komen.... daarom had ik 'm ook gekozen
heb het uitvoerig gelezen ook hieronder nog wat gelezen
http://www.flatpanelshd.c...n=showfull&id=1396941506#

ik was ook helemaal lyrisch van dit type en het vorige LG model... maar noem het dan maar ajb een maandag morgen uitvoering zoals ik al meldde ipv leugens vindt ik nl. beetje kort door de bocht....

btw heb je de reacties bij avforums van 28 juni bekeken van Salocha/ / dan1210 / JohnyM... zouden die dan ook liegen?
Today i had chance to look at many LG 2014 LEDs, and it seems that all of them have this problem (if it is a problem at all, cant belive that this crap is considered normal).

Ik en ieder ander die het ervaren en twijfel hebben delen hun ervaringen om erachter te komen of dit is op te lossen met instellingen of dat het gebruikers fouten zijn...

Heb geen geen aandelen van andere merken maar ik ga gewoon op mijn gevoel af wat i.c.m. staat met mijn portomonee. :*)

Ben blij voor je dat jij dan wel een juiste hebt en tevreden bent... want dat scheelt een hoop tijd en kopzorgen voor je... _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Co_2J op 22-07-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Net bij plattetv.nl eventjes lekker kunnen onderhandelen. Heb net een LG 55UB950V voor 2099 gekocht en dan nog 500 euro cadhback. Uiteindelijk dit toestel voor 1599 euro gekocht. Donderdag krijg ik m binnen, kan niet wachten :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Laatst online: 16-07 18:55
Stond op het punt om een 42LB730 te bestellen. Maar na het lezen van al deze negatieve ervaringen denk ik dat ik maar even wacht tot de volgende series.
Iemand een idee wanneer die gaan uit komen??? Ik ga er tenminste van uit dat LG wel iets gaat doen met de problemen van de huidige generatie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Minxz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 21:27:
Stond op het punt om een 42LB730 te bestellen. Maar na het lezen van al deze negatieve ervaringen denk ik dat ik maar even wacht tot de volgende series.
Iemand een idee wanneer die gaan uit komen??? Ik ga er tenminste van uit dat LG wel iets gaat doen met de problemen van de huidige generatie schermen.
Volgend jaar. Deze modellen zijn net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:21
Waar ik nu langzaam wel echt helemaal gek van wordt is de constante bijstelling/aanpassing van brightness of dergelijke. Bij donkere beelden zie je het scherm steeds weer wat licht bijgeven en wegnemen. Wordt er echt ziek van. Lichte beelde is niks aan de hand maar als het een beetje donkerder wordt valt het al op. Iemand die weet waar ik moet zoeken? Ik heb echt alle opties wel aan of uit gehad maar het blijft... 55UB850V hier, weet niet of het ook met andere toestellen zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Jasper 99 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 01:43:
... Bij donkere beelden zie je het scherm steeds weer wat licht bijgeven en wegnemen ... Iemand die weet waar ik moet zoeken? Ik heb echt alle opties wel aan of uit gehad maar het blijft... 55UB850V hier, weet niet of het ook met andere toestellen zo is?
idem bij 60LB870V
global dimming ... geloof niet dat het aan te passen is

[ Voor 6% gewijzigd door coninckske op 28-07-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
coninckske schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:44:
[...]

idem bij 60LB870V
global dimming ... geloof niet dat het aan te passen is
Uit m'n hoofd gezegd, local dimming.
Staat in instellingen onder 'Beeld' > extra beeldinstellingen of iets > LED lokaal dimmen.
Staat nu waarschijnlijk op hoog.

Ik heb het zelf op laag gezet, zo merk je het alleen als er een volledig zwart beeld is.
En schakelt gewoon het hele scherm uit.

Experimenteer er een beetje mee, smaken zijn verschillend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Savagegek schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:53:
[...]

Uit m'n hoofd gezegd, local dimming.
Staat in instellingen onder 'Beeld' > extra beeldinstellingen of iets > LED lokaal dimmen.
Staat nu waarschijnlijk op hoog.

Ik heb het zelf op laag gezet, zo merk je het alleen als er een volledig zwart beeld is.
En schakelt gewoon het hele scherm uit.

Experimenteer er een beetje mee, smaken zijn verschillend..
Nee heeft niets te maken met local dimmen ... local dimming zijn verschillende verticale zones van het scherm die nog eens apart aangestuurd kunnen worden.

Waar Jasper 99 naar verwijst is het gehele scherm dat lichter en donkerder schakelt afh. van hoe helder de scene is. Als je goed oplet gebeurt dit 'global dimmen' onafh of local dimmen uit, laag, gemiddeld of hoog staat. Er is blijkbaar geen setting om je scherm in een bepaalde helderheid vast in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
coninckske schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:00:
[...]

Nee heeft niets te maken met local dimmen ... local dimming zijn verschillende verticale zones van het scherm die nog eens apart aangestuurd kunnen worden.

Waar Jasper 99 naar verwijst is het gehele scherm dat lichter en donkerder schakelt afh. van hoe helder de scene is. Als je goed oplet gebeurt dit 'global dimmen' onafh of local dimmen uit, laag, gemiddeld of hoog staat. Er is blijkbaar geen setting om je scherm in een bepaalde helderheid vast in te stellen.
Ja precies, local dimming heeft geen effect op dit fenomeen. Global dimming zal het inderdaad wel zijn, heel vervelend dat je dat niet gewoon kan uitschakelen of vast zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
De 4K LG 55LA9659 is nu 1150 euro (!!) bij Mediamarkt Duitsland online shop.
De laagse prijs op Pricwatch is 1900 euro. Flinke korting.

Stop hem in je winkelwagen en je ziet de korting er vanaf gaan:

http://www.mediamarkt.de/...67,1050155.html?langId=-3

Is dit een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
G4mert schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:18:
De 4K LG 55LA9659 is nu 1150 euro (!!) bij Mediamarkt Duitsland online shop.
De laagse prijs op Pricwatch is 1900 euro. Flinke korting.

Stop hem in je winkelwagen en je ziet de korting er vanaf gaan:

http://www.mediamarkt.de/...67,1050155.html?langId=-3

Is dit een aanrader?
Een 4K tv voor dat geld lijkt mij haast te goed om waar te zijn :o
Het lijkt een model van vorig jaar, aangezien je over de modellen van dit jaar maar bar weinig goeds leest, zou dit wel eens een betere koop kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ossi schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Een 4K tv voor dat geld lijkt mij haast te goed om waar te zijn :o
Het lijkt een model van vorig jaar, aangezien je over de modellen van dit jaar maar bar weinig goeds leest, zou dit wel eens een betere koop kunnen zijn :)
Vergeet niet dat dat model van vorig jaar niet de H265/HEVC decoder aan boord heeft die voor het meeste toekomstige 4K materiaal nodig zal zijn (Op dit moment Netflix al bijv.). Ook is er geen HDMI 2.0 aansluiting aanwezig maar dat hoeft niet direct voor iedereen een probleem te zijn. Daarnaast prefereer ik WebOS wel boven het oude LG OS. Anders als je twijfelt gewoon wachten op de volgende generatie 4K tv's volgend jaar, ik ben intussen wel zeer tevreden met mijn UB850V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
kazuka schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:57:
[...]

Vergeet niet dat dat model van vorig jaar niet de H265/HEVC decoder aan boord heeft die voor het meeste toekomstige 4K materiaal nodig zal zijn (Op dit moment Netflix al bijv.). Ook is er geen HDMI 2.0 aansluiting aanwezig maar dat hoeft niet direct voor iedereen een probleem te zijn. Daarnaast prefereer ik WebOS wel boven het oude LG OS. Anders als je twijfelt gewoon wachten op de volgende generatie 4K tv's volgend jaar, ik ben intussen wel zeer tevreden met mijn UB850V :)
De meeste mensen gebruiken volgens mij mediaplayers voor het afspelen van films en decoders voor het decoderen van het kabel signaal.
Als je dat niet gebruikt, dan zou deze tv wel nadelen kunnen hebben idd.

HDMI 2.0 is alleen voor 4K resolutie op 60fps, 24p wordt gewoon ondersteund door HDMI 1.4.
Of dat een nadeel is, is alleen te bepalen door de koper van deze tv.
Maar goed dat je ook de nadelen noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ossi schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:10:
[...]

De meeste mensen gebruiken volgens mij mediaplayers voor het afspelen van films en decoders voor het decoderen van het kabel signaal.
Als je dat niet gebruikt, dan zou deze tv wel nadelen kunnen hebben idd.

HDMI 2.0 is alleen voor 4K resolutie op 60fps, 24p wordt gewoon ondersteund door HDMI 1.4.
Of dat een nadeel is, is alleen te bepalen door de koper van deze tv.
Maar goed dat je ook de nadelen noemt :)
Nieuwe Nvidia drivers laten 4K 60FPS 8bit toe via HDMI 1.4 en PC. Dus opzich niet helemaal een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Heeft iemand inmiddels die 28 inch SmartTV in huis die je gratis kreeg bij die LG Actie? Vroeg me af of het wat is :) ik krijg hem ook tussen nu en 2 weken maar ben toch nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 28 inch gratis TV heb ik al 11 dagen in huis. Het is een prima TV met mooi scherp beeld. Hij staat op de slaapkamer en ik kan zelfs de vakantiefoto's die op de harde schijf van mijn blu-ray Harddisk recorder in de woonkamer staan afspelen. Helaas de videobestanden niet want die versleutelt Panasonic zodat ze uniek zijn voor die ene bluray HDD recorder. Maar ik vond het wel gaaf dat ik op de slaapkamer draadloos contact maak met een Panasonic DMR BCT die nota bene uit staat dan.
Terug naar de gratis TV: Ik vind hem prima. Dat is toch ook weer een cadeautje van zo'n 290 Euro.
De 55 UB850V bevalt verder ook nog steeds prima.Geen klachten over bleeding en weet ik niet wat allemaal op forums de revue passeert.Misschien hebben alle mopperaars geen Ziggo...? Deze TV heeft super 3D beeld in full HD. Enige wat me nog stoort is de nog altijd vrij trage zenderwisseling en opstart. Ik kijk trouwens meestal via de tuners van mijn Panasonic Bluray HDD recorder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:57:
Die 28 inch gratis TV heb ik al 11 dagen in huis. Het is een prima TV met mooi scherp beeld. Hij staat op de slaapkamer en ik kan zelfs de vakantiefoto's die op de harde schijf van mijn blu-ray Harddisk recorder in de woonkamer staan afspelen. Helaas de videobestanden niet want die versleutelt Panasonic zodat ze uniek zijn voor die ene bluray HDD recorder. Maar ik vond het wel gaaf dat ik op de slaapkamer draadloos contact maak met een Panasonic DMR BCT die nota bene uit staat dan.
Terug naar de gratis TV: Ik vind hem prima. Dat is toch ook weer een cadeautje van zo'n 290 Euro.
De 55 UB850V bevalt verder ook nog steeds prima.Geen klachten over bleeding en weet ik niet wat allemaal op forums de revue passeert.Misschien hebben alle mopperaars geen Ziggo...? Deze TV heeft super 3D beeld in full HD. Enige wat me nog stoort is de nog altijd vrij trage zenderwisseling en opstart. Ik kijk trouwens meestal via de tuners van mijn Panasonic Bluray HDD recorder.
Ik deel je mening over de 55UB850V ook nergens last van en prima beeld. Enige inderdaad is als je de tv net hebt opgestart het even duurt allemaal maar dat mag de pret niet bederven die paar seconden. Misschien stellen wij lagere eisen aan een TV dan kan natuurlijk ook :)

[ Voor 65% gewijzigd door Tripwire999 op 30-07-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 13:55
Ik heb ook inmiddels de gratis 28inch lcd ontvangen dit terwijl ik een 47LB730V had aangeschaft, volgens mij had ik een 22inch moeten krijgen maar goed mij hoor je niet klagen. Waar ik wel problemen mee heb ik dat ik geen LG account kan aanmaken via http;//lgappstv.com, iemand anders daar ook problemen mee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Tripwire999 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:03:
Heeft iemand inmiddels die 28 inch SmartTV in huis die je gratis kreeg bij die LG Actie? Vroeg me af of het wat is :) ik krijg hem ook tussen nu en 2 weken maar ben toch nieuwsgierig.
Toevallig sinds zaterdag de tv in huis, even uitgepakt en getest.
Werkt prima!

Leuk design, wit zie je toch veel minder.
Mooi scherp beeld, heb ook smartshare uitgeprobeerd.
Onderving alleen 1 probleem dat een 1080p mkv haperde, maar dat kan ook door de wifi komen.
Is nu per kabel aangesloten bij de vrouw, is nog nooit zoveel Netflix gekeken.
En dat schijnt prima te werken, zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Savagegek schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:39:
[...]

Toevallig sinds zaterdag de tv in huis, even uitgepakt en getest.
Werkt prima!

Leuk design, wit zie je toch veel minder.
Mooi scherp beeld, heb ook smartshare uitgeprobeerd.
Onderving alleen 1 probleem dat een 1080p mkv haperde, maar dat kan ook door de wifi komen.
Is nu per kabel aangesloten bij de vrouw, is nog nooit zoveel Netflix gekeken.
En dat schijnt prima te werken, zeer tevreden!
Heb je toevallig een pricewatch link oid? Dan kan ik even kijken naar het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Met wit bedoel ik trouwens de achterkant en voetjes,
de bezel is wel zilver. Maar het voor de prijsklasse zeer mooi tv'tje.

Het is de 29lb490u > http://www.lg.com/nl/televisies/lg-28LB490U-smart-tv
Op de LG site staat wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Laatst online: 04-09 14:42
Sinds gisteren de 47LB730, een erg mooi apparaat! Kan verder nog niet veel zeggen over de kwaliteit, eerst maar een aantal uren er achter besteden. Heb na lang zoeken in de LG store de Youtube app kunnen vinden, echter Netflix is niet te vinden? Laatste software update staat op de TV..

[ Voor 20% gewijzigd door aerocooluser op 01-08-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
kazuka schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:58:
[...]

Apart, bij mijn UB850V staat LED Local Dimming als optie tussen Motion Eye Care en Trumotion in. Heeft niet elk model local dimming?
Mijn 650V 39" heeft ook nergens een local dimming functie, ik kon zweren dat Ik bij de specificaties local dimming zag staan.

On another note, heeft iemand al eens dichtbij naar de subpixels gekeken? Ik dacht dat IPS schermen van die gebogen subpixels hadden? Dit zie ik niet terug op mijn scherm. En ook wordt IPS altijd bestempeld als super stevig, i.e. als je met je vinger tegen het scherm tikt zie je bijna geen afdruk, net als bv een ipad 4. Bij mij is dat wel degelijk het geval.

Vraag me af of dit wel werkelijk IPS schermen zijn of worden we gewoon bedonderd? Ook als ik maar iets met mijn hoofd beweeg en naar een grayscale picture kijk verandere het grijs in een rap tempo naar groen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:24
Ik heb even een vraag, Ben voor een tv aan het kijken voor mijn kamer.
Nu heb ik de lg lb650v en de lb670v alle bij 42 inch op het oog.
Nu is de vraag, alleen qua prijs en design wat is echt het verschil?
Want ik wil niet te veel betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-08-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
gisteren keek ik even via Netflix naar een show van Hans Teeuwen.
Deze show is van lage kwaliteit dus hier is het beeld ook naar.

echter wat mij heel erg opviel is dat het scherm heel vaak zijn brightness omlaag en omhoog zette. Doordat een groot deel van het beeld donker is vanwege de theater show moet de tv erg zijn best doen. Ik vindt dit wel erg hinderlijk.

kan ik dit ook uitzetten? de tv heeft geen local dimming (LG 47LB630V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
NL_Scratch schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:22:

echter wat mij heel erg opviel is dat het scherm heel vaak zijn brightness omlaag en omhoog zette.
kan ik dit ook uitzetten? de tv heeft geen local dimming (LG 47LB630V)
Heeft dit niet met je energiebesparing te maken die evt. aanstaat. Die zou je misschien eens uit moeten zetten.
dutchnltweaker schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:55:
Ik heb even een vraag, Ben voor een tv aan het kijken voor mijn kamer.
Nu heb ik de lg lb650v en de lb670v alle bij 42 inch op het oog.
Nu is de vraag, alleen qua prijs en design wat is echt het verschil?
Want ik wil niet te veel betalen.
De 670V (voor zo'n +- 700) heeft
700Hz MCI
200Hz
Micro Pixel Control
Magic Remote Control
2.1 speakersysteem
2 poot standaard

De 650V voor zo'n +- 600,- heeft deze ( behalve de 70" )
500Hz MCI
100Hz
géén M.P.C.
géén Magic Remote ( apart bijkopen dus)
stereo speakers
1 poot standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:24
Co_2J schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 00:43:
[...]

Heeft dit niet met je energiebesparing te maken die evt. aanstaat. Die zou je misschien eens uit moeten zetten.

[...]

De 670V (voor zo'n +- 700) heeft
700Hz MCI
200Hz
Micro Pixel Control
Magic Remote Control
2.1 speakersysteem
2 poot standaard

De 650V voor zo'n +- 600,- heeft deze ( behalve de 70" )
500Hz MCI
100Hz
géén M.P.C.
géén Magic Remote ( apart bijkopen dus)
stereo speakers
1 poot standaard
eerste post stond dat die wel een magic remote heeft de 650v , en wat is het verschil met wel micropixel control en geen?
En stereo speakers en 2.1 systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
dutchnltweaker schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:46[/message]:
[...]

eerste post stond dat die wel een magic remote heeft de 650v , en wat is het verschil met wel micropixel control en geen?
En stereo speakers en 2.1 systeem?
Als je googled kom je een heel eind hoor...maar zie hieronder

vwb stereo is 2 boxjes hé ... links / rechts... en 2.1 ...deze heeft nog een boxje in de achterplaat die
een beetje als woofer fungeert... dat is dus een derde "boxje"
Het geluid wordt wat voller en minder blikkerig... enkel in de praktijk blijven de boxen bij LED's gewoon achter en is voor mooi geluid echt een soundbar.. of HTS oid nodig.

What is micro pixel control in LG TVs? Does it give significantly better picture?
It is LG's name for local dimming. Its effectiveness depends on the model, but most models aren't very precise.

zie onderstaande link voor uitgebruide uitleg maar bovenstaand als één van de reacties.

http://www.rtings.com/info/what-is-local-dimming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Ik heb zelf de 55LB650v. (zie mijn review) Deze heeft inderdaad geen Local Dimming (of micro pixel control) maar wel het global dimming waar hier eerder over gesproken wordt. Ik zie dit eigenlijk alleen tijdens het laadscherm van Uncharted 2 waar bij een dolk in de rechter beneden hoek ronddraait in een verder zwart beeld. Telkens als de reflecterende lichte zijde zichtbaar is zie je het gehele beeld wat lichter worden. Verder merk ik er helemaal niets van.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Waar heb jij die instelling staan van global dimming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitewiddowx
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02-2022
Beste forumleden,

Inmiddels een maandje in het bezit van de 55 ub850v. Over het algemeen (na veel instellingen getest te hebben) erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Bij snelbewegende grote beelden, closeups, is het beeld soms blokkerig/schokkerig. Dit is heel kort, maar ik zie het wel. Wat kan dit zijn? Verkeerde instellingen of te trage beeldverwerking van de tv zelf?
Dit doet zich voor bij elke source. Zowel hd tv (ziggo) als netflix 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Vooralsnog heb ik geen instelling kunnen vinden voor Global Dimming. Volgens mij kan dit niet uitgeschakeld worden.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
whitewiddowx schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:59:
Beste forumleden,

Inmiddels een maandje in het bezit van de 55 ub850v. Over het algemeen (na veel instellingen getest te hebben) erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Bij snelbewegende grote beelden, closeups, is het beeld soms blokkerig/schokkerig. Dit is heel kort, maar ik zie het wel. Wat kan dit zijn? Verkeerde instellingen of te trage beeldverwerking van de tv zelf?
Dit doet zich voor bij elke source. Zowel hd tv (ziggo) als netflix 4k.
Ik heb alle beeld enhancers die de-judder etc uit gezet. Dat scheelt dan gaan snelle beelden eigenlijk helemaal top (soms net een beetje schokkerig maar constant schokkerig dus dan valt het niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Is het verschil tussen de LB670V en de LB671V enkel de kleur? Als ik bij LG kijk wel, maar op Tweakers (en andere site's) zie ik dat de 671 geen 2.1 maar stereo speakers heeft en ook geen Picture Wizard heeft. Toch is de 671 over het algemeen slechter verkrijgbaar en bijna altijd duurder, al is dat nu even niet bij de Media Markt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitewiddowx
Jasper 99 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:23:
[...]

Ik heb alle beeld enhancers die de-judder etc uit gezet. Dat scheelt dan gaan snelle beelden eigenlijk helemaal top (soms net een beetje schokkerig maar constant schokkerig dus dan valt het niet op).
Bedankt.
Hoe heb je je true motion staan?
Ik heb alle enhacers verder uit staan

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
True motion op uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ik heb inmiddels de gratis TV ontvangen Alleen zat er bij jullie een factuur of iets dergelijks bij? Ik heb alleen maar een pakbon waarop staat dat het geen factuur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:07
Mede dankzij de prijsdalingen en de LG cashback actie heb ik mij al een weekje de LG 55EA9709 OLED staan (ik denk dat deze ook binnen het 2014 gamma valt en ik dus in de juiste thread zit). Het heeft wat meer gekost, maar daar krijg je ook wat voor terug :)

Mijn eerste indruk heb ik al in een review gegoten hier op Tweakers.

Zijn hier nog eigenaars van LG OLEDs? Hebben ze ook de (kleine) problemen die ik heb (bv. heel zacht geel aan een rand op wit scherm)? Is het uitvoeren van slides (zoals bij plasma's) nuttig? Last van burn-in of retentie (ik nog niet)? Is calibratie nodig/nuttig, zoja wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:17
Zag het gisterenavond op tv:
LG 42LB670 in de aanbieding bij de Mediamarkt voor €649,-.

Redelijke prijs als je ziet dat plasma-discounter de enige is die goedkoper is!

[ Voor 2% gewijzigd door jaspernts op 11-08-2014 13:45 . Reden: klop niet, als je op de site van plasma-discounter kijkt dan kost hij €749,- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Maar ik wil de 47LB670 weer voor 699. :) Vorige keer gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitewiddowx
Thnx. Indd beter.
Hoe heb jij je overige instellingen staan? Backlight, contrast ed.
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste