@Sandervanzijl bedankt voor je vele tips en m.n. v.w.b de scherpte... ga er mee aan de gang om te kijken hoe die instelling staat.
Voor de rest lees ik toch wel veel dezelfde ervaringen als sommige andere hier dat het beeld wat ervaren wordt als vaal en de ondertiteling etc... ik ben er bij mezelf achter dat ik de sport modus had aangezet en dat is echt funest voor het beeld.. Die gebruik ik nooit weer... verder heb ik wel van alles... aan, uit, meer, minder, hoger, lager gezet en misschien dat ik maar eens een complete factory beeld reset geef.
Ben afgelopen donderdag wel langs geweest in Naarden om een Phillips alternatief te bekijken maar hij adviseerde dit niet te doen.... het ging hier om de PUS780 UHD van Phillips
pricewatch: Philips 42PUS7809 Zwart en staat rond 999,-
maar het DSE effect zou bij Phillips, door de gebruike beeldplaat kwaliteit, veel meer aanwezig (kunnen) zijn en UHD zou daar niks aan afdoen. Dit heeft enkel betrekking op de dichtheid van de pixels maar niet met de gebruikte techniek.
Heb wel verder uitgebreid informatie van hem gehad en hij gaf nog twee alternatieven aan om te bekijken die een soort extra processor'tje aan boord hebben om de kwaliteiten van het beeld te verbeteren....
een Sony KDL42W805B 679,- of Panasonic TX42AS740/750 voor 1099,-
Die Sony is vrij kaal en Panasonic komt weer in de buurt met alle Smart "toeters en bellen" opties.
Maar ik wil, zoals hier ook al door Martin1336, niet altijd maar veel meer betalen dan nodig is.
Ik heb zelf nog zo'n Amino Setop boxje ivm Digt TV via glasvezel met een Hdmi kabel en misschien dat er inderdaad veel kan "mankeren"aan dit soort aansluitingen en dus met het bron materiaal.
Want via Neflix een HD film kijken is toch zeker wel een mooi strak beeld en is de ondertiteling wel goed genoeg.
Alleen ik blijf er nog wel steeds bij dat mijn oude 42LM760S uit 2012 (edge led) , die niet meer leverbaar was, een strakker beeld gaf. Ik heb daar geen seconde een issue ervaren met wat dan ook!.
Enkel de beeldplaat ging kapot onder garantie die wel erg netjes onder garantie en met service is opgelost door LG.
Dus over de LG service heb ik niks op aan te merken. Heb nu een 2014 model met WebOS voor een paar tientjes bijbetalen.
Edit:
Ik heb 'm weer gereset naar default en dat maakt het beeld zeker beter, moet wel nog klein beetje finetunen qua zwart volgens mij maar het is dus zaak om de details die je kan aanpassen of een heel voorzichtige manier te doen want de instellingen zijn gevoeliger in te stellen dan verwacht.
Nog een ervaring:
Net even paar vergelijking gemaakt met RTL4 boulevard wat echt korrelig eruit ziet en je begint te twijfelen... daarintegen het RTL Nieuws aansluitend... ontzettend scherp beeld zonder korrel te bekennen... kortom de input is ook echt vol van invloed op de ervaring. Ook zijn de NL1,2,3 en SBS gewoon scherper dan RTL zenders.
[
Voor 12% gewijzigd door
Co_2J op 15-07-2014 19:57
. Reden: ervaringen toegevoegd ]