Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

NL_Scratch schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:36:
Ook de oude sony bravia 40 inch van me pa van 5 k jaar oud heeft nergens last van.
Damn, 5.000 jaar oude en nog steeds werken ? :D >:)

Zelf heb ik de transitie van CCFL naar LED backlighting gevolgd en het viel me op dat de fabrikant gretig gebruik maakte van de verwarring met OLED TV's (toen nog een mythe) met gigantische contrasten, maar ondertussen door toepassing van Local Dimming en Dynamic Contrast, adverteerde met contrasten zoals 1.000.000:1 en dergelijke larie.

De consument slikte dit allemaal maar en "LED TV" was voor de menigte de "vervanger" van LCD TV's. Wat dus niet klopt, het zijn nog steeds LCD TV's, maar met LED-verlichting ipv. CCFL verlichting. Echter wat de meeste mensen niet doorhadden was dat LED-verlichting als groot voordeel had dat productiekosten lager waren, op lange termijn. Geen dure inverters, minder issues met plaatsen en wie weet wat nog allemaal. Natuurlijk heeft het ook voor de consument voordeel met dunnere randen en in sommige gevallen betere beeldweergave.

En nu zie je het resultaat: goedkope TV's maar met typische eigenschappen van besparing met onregelmatige helderheid in de LED's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Niet
Phuncz schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:03:
[...]

Damn, 5.000 jaar oude en nog steeds werken ? :D >:)

Zelf heb ik de transitie van CCFL naar LED backlighting gevolgd en het viel me op dat de fabrikant gretig gebruik maakte van de verwarring met OLED TV's (toen nog een mythe) met gigantische contrasten, maar ondertussen door toepassing van Local Dimming en Dynamic Contrast, adverteerde met contrasten zoals 1.000.000:1 en dergelijke larie.

De consument slikte dit allemaal maar en "LED TV" was voor de menigte de "vervanger" van LCD TV's. Wat dus niet klopt, het zijn nog steeds LCD TV's, maar met LED-verlichting ipv. CCFL verlichting. Echter wat de meeste mensen niet doorhadden was dat LED-verlichting als groot voordeel had dat productiekosten lager waren, op lange termijn. Geen dure inverters, minder issues met plaatsen en wie weet wat nog allemaal. Natuurlijk heeft het ook voor de consument voordeel met dunnere randen en in sommige gevallen betere beeldweergave.

En nu zie je het resultaat: goedkope TV's maar met typische eigenschappen van besparing met onregelmatige helderheid in de LED's.
Niet alleen de goedkope modellen. Eigenlijk zie je het in iedere prijsklasse terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch ook zo dat kleinere modellen minder snel last hebben van backlight issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het ligt eraan wat je verstaat onder backlight issues.

Backlight bleeding is een productiefout die met toleranties bij de assemblage heeft te maken. Sommige gaan het wel hebben, de meesten doorgaand niet.

Display uniformity heeft met de kwaliteit van de LED's te maken en is een keuze van de fabrikant. Nauwer gecontrolleerde LED's zijn duurder, dus is het te verwachten (maar geen regel) dat duurdere schermen ook minder last hiervan hebben.

Banding en Bleeding zijn issues afkomstig van Local Dimming. Deze zijn afhankelijk van de intelligentie van de software die de LED array bestuurt, evenals hoeveel segmenten er zijn, evenals hoeveel LED's er in totaal zijn. Dit laatste kun je oplossen door Local Dimming uit te schakelen of in deze reeks TV's te beperken door het op Low/Laag te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 28-06-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik kan hier uit opmaken dat mijn stelling niet klopt.

Wat anders, namelijk : deze link http://www.avforums.com/r...p-led-lcd-tv-review.10452

edit: nog een review http://www.homecinemamaga...-lb730v-serie-lcd-led-tv/ 8,5!!!

Ik had deze hier nog niet voorbij zien komen, wel in een andere topic. Maar het betreft een review van 730v en deze wordt bekroond met een highly recommended award!!! Ik kan nu dus zeggen dat ik daadwerkelijk al een maand of wat naar een goede tv zit te kijken :) (Mits ik het niet verpest met slechte beeldinstellingen natuurlijk)

Klinkt misschien gek, maar ik had 0 ervaring met led tv's en na veel lezen tot de conclusie gekomen dat er geen perfecte led tvs zijn en laatstaan een met een goed contrast. Toen las ik dat lg met een direct led lijn kwam. Na even rondgeneusd te hebben wat direct led nou weer is, zag ik een review van een 4k model van lg zn 2013 lineup voorbij komen en deze had ook direct led, die de tv kon voorzien van prima zwartwaardes. Dus op basis hiervan en mijn geduld die opraakte, besloot ik voor deze te gaan. Hoera voor mij dat dit goed uit heeft gepakt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sowieso kun je elk scherm waardeloos maken door verkeerd in te stellen. Er is een Picture Wizard, gebruik die zeker als je niet weet wat elke setting doet.

Wat verduidelijkingen:
LCD-schermen zoals de meeste monitors en TV's van vandaag de dag gebruiken een LCD-paneel voor de weergave van het beeld, maar deze moeten ook verlicht worden, want ze geven zelf geen licht af (denk aan digitaal horloge). Dit werd vroeger gedaan door CCFL-buisjes aan de zijkanten en eventueel boven- en onderkant van het scherm. Dit noemt met dus de backlight, maar eigenlijk is het paneel dus "sidelit" ipv. backlit.

Later heeft men de CCFL's vervangen door LED's, die tot op heden nog steeds dienen. Ze kunnen aan de randen van het paneel geplaatst zijn (zoals bij CCFL), of aan de achterkant van het paneel. Backlit dus. Dit noemen sommige fabrikanten Direct LED, marketing he.

Men is tijdens de overgang van CCFL naar LED-backlighting begonnen met de marketingmachine over OLED, wat een volledig nieuwe techniek is die géén backlighting nodig heeft. Dit is dus de echte LED TV zoals dat in de volksmond klinkt, maar de meeste mensen bedoelen dus eigenlijk een LCD TV. OLED TV's zijn pas recent acceptabel beschikbaar maar kost aardige duiten.

LCD TV = LCD scherm met CCFL-backlighting (sidelit)
LED TV = LCD scherm met LED-backlighting (side- of backlit)
OLED TV = OLED scherm waarvan de pixels zelf oplichten

FullHD = 1080p of 1920x1080 pixels in verhouding 16:9
4K = 4096x2160in verhouding ~17:9 (gebruikt voor cinema projectie)
UltraHD = 2160p of 3840x2160 pixels in verhouding 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Heeft iemand ARC werkend gekregen op de 850V met een Onkyo receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tripwire999 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:38:
Heeft iemand ARC werkend gekregen op de 850V met een Onkyo receiver?
Wel een 850V met een Denon. Op de receiver moest ik wel expliciet ARC (Bij Denon heet dat HDMI Control) aanzetten in het menu, evenals op de 850V bij de settings. Wellicht dat dit op jouw Onkyo ook zo werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik ben er na nu bijna 2 weken kijken en evalueren er wel ongeveer uit ... de LB 870v mag blijven.

Wat betreft beeldkwaliteit ben ik eigenlijk tevreden. Uniformiteit is dik in orde bij mijn exemplaar.
En eens een beetje ingesteld genereert de TV echt een mooi plaatje. Na het lezen van de posts hier, over de tekortkomingen van de LG 2014 LCD line-up, toch een opluchting. Enige minpuntje dat ik dan zou willen aanhalen is idd toch het middelmatige contrast en dan vooral het zwartniveau. Daar doen de concurrenten het toch een stuk beter. En ik kan me voorstellen dat voor sommigen die het donker maken in hun kijkruimte zich hieraan storen. Maar omdat ik nooit echt in een heel duistere kamer zit is het een minor issue in mijn geval.

Het webOS functioneert goed. Het navigeren tussen de apps gaat erg goed. Ook de dat je snel terug kan naar eerder gebruikte apps is erg handig. Wel storend is dat ik de TV zenders niet in een andere volgorde kan zetten. Je kan werken met favorietenlijsten en het overslaan van zenders. Maar zelf een volgorde bepalen kan niet. Erg jammer. Smart-tv, LG? Misschien dat hier nog net als bij de oudere LG tv's ook weer een workaround voor komt.

Ik ben wel van mening verandert dat het opstarten van de besturing van de televisie na koude start toch wel lang kan duren, Vooral als je de TV aanzet en gelijk een andere zender of input wil selecteren. Het duurt gevoelsmatig gewoon net iets te lang vooraleer het systeem helemaal geladen is.

SmartShare icm met Synology Media Server kan me nog niet echt overtuigen. Om één of andere reden toont hij niet de mapstructuur, maar zet alle files in één lijst. losse .srt files worden wel wel mooi mee afgespeeld. Zo smart is het dus nog allemaal niet. Ik kijk dus echt uit naar het moment dat er een goede mediaplayer app voor webOS beschikbaar komt. Voorlopig blijft mijn XBMC-bak toch aangesloten. En ik betwijfel toch echt of er ooit een TVmaker gaat zijn die de XBMC functionaliteit in de basis ook maar kan benaderen.

Nu enkel nog een aangepast lowboard tv-meubel en dan kan de televisie strak aan de muur, zonder de speaker bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 22:59
Volgens mij heb ik echt een maandag morgen model van de 47LB670v als ik het hier zo lees.

Bij mij werkt webos alles behalve soepel, het begon al bij de eerste installatie, na het zenderzoeken bleef te tv hangen en kon niks anders dan hem helemaal uitzetten en opnieuw beginnen, waarna het wel goed ging.

Nu heb ik dat wanneer ik door menu's etc navigeer alles heel traag reageert met een lag, soms reageer de tv niet op de afstandbediening voor aantal seconden om vervolgens alle gedrukte knoppen alsnog uit te voeren. 8)7

Ga ik naar smart-tv naar de balk met de apps, als ik dan met normale afstandbediening naar rechts navigeer gaat dat voor aantal seconden goed, dan freezed de tv voor 3 sec ofzo en spring hij weer naar eerste app toe, heel vreemd allemaal.

Dit is totaal onwerkbaar zo.. :'(

ook de vlekken wat ik in scherm heb met donkere achtergrond en bij aanzetten van de tv lijkt me alles behalve normaal. het ziet er echt niet uit.

Me vorige LG 42LF75 had iets last van backlight bleeding, maar dat was niks vergeleken met dit!

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/pqg32xwtt/IMG_7540.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/wkxd0gjzh/IMG_7544.jpg

Wist dat er wat issues en nadelen aan tv zaten, maar wat is dit een tegenvaller zeg :(

Ik denk dat ik hem maar terug stuur, zit nog binnen me 14 dagen retour recht.. alleen werkt de Mediamarkt nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 10:14
Beste Tweakers, ik lees al een tijdje mee op dit forum, en voelde me nu geroepen een post te plaatsen.

4 weken geleden kocht ik een 49lb870v.
een pracht van een TV, met een beetje instellen een pracht beeld en super 3D ervaring.

met al het WK geweld kon je niet om het voebal heen, en was er bij lange panning shots duidelijke vertical banding aanwezig, alleen bij egale kleuren zichtbaar, dus daar kon ik mee leven.

totdat ik savonds in de schemer, dus echt nog niet DONKER skyfall opstarte en enorme blooming zag. de zwarte balken in de film werden opgelicht als er een scene was met wat lichtere delen. vreselijk...

ik stoor me er enorm aan, na contact LG is er een monteur langs geweest. hij kon het niet verhelpen en gaf toe dat dit geen technisch defect was, maar zo is dit scherm gewoon...

(ook met een blank screen, geen bron aangesloten, is het heel duidelijk zichtbaar, van onder naar boven word het zwarte scherm opgelicht, daar waar je je pointer van de magic remote plaatst.)

de smart functies van WebOS zijn makkelijk en het ziet er mooi uit, de snelheid is niet echt snappy...

maar deze enorme blooming vind ik niet prettig en heb de tv mogen ruilen voor een samsun 48hu7500. deze heb ik nog maar net, het beeld is vele malen beter, zwartwaardes, ik heb geen vertical banding meer en zwarte balken blijven zwart....

intussen heb ik ook voor deze TV samsung support ingeschakeld, ik hoor de actieve koel fan, dat is met normaal volume niet hoorbaar, maar met een stille scene WEL... ergerlijk. ik post wel even als samsung is geweest, volgens de helpdesk mag je de fan niet horen...

uiteraard is de samsung iets duurder dan de LG, en het is UHD ipv HD. maar geen tv is perfect blijkt wel weer....

UPDATE: samsung support wil dat ik eerst de firmware update, nu had ik dat al gedaan met de install van de TV. daarna een complete reset, als dat niet lukt de FW opnieuw laden via een usb drive... als dat niet helpt, komt er een monteur voor de zoemende fan.... (gister met Cast Away op tv in de still scenes dacht ik de oceaan hoorde, oh nee, toch de fan... 8) irritant...)

keep you posted.

[ Voor 10% gewijzigd door kingmenno op 01-07-2014 10:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mensen lezen dus duidelijk niet...
Phuncz schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:14:
Backlight bleeding is een productiefout die met toleranties bij de assemblage heeft te maken. Sommige gaan het wel hebben, de meesten doorgaand niet.

Display uniformity heeft met de kwaliteit van de LED's te maken en is een keuze van de fabrikant. Nauwer gecontrolleerde LED's zijn duurder, dus is het te verwachten (maar geen regel) dat duurdere schermen ook minder last hiervan hebben.

Banding en Bleeding zijn issues afkomstig van Local Dimming. Deze zijn afhankelijk van de intelligentie van de software die de LED array bestuurt, evenals hoeveel segmenten er zijn, evenals hoeveel LED's er in totaal zijn. Dit laatste kun je oplossen door Local Dimming uit te schakelen of in deze reeks TV's te beperken door het op Low/Laag te zetten.
offtopic:
Bleh ik blijf weg uit dit topic vanaf nu. Het irriteert me dat de meeste mensen het ding aansluiten en zonder het boekje te lezen of enig andere poging te doen voor de image settings correct te zetten, de TV afkraken alszijnde waardeloos, defect, maandagmorgenmodel en wat nog niet allemaal. Ik dacht dat we hier op tweakers.net zaten, maar blijkbaar kan men niet het logisch denkvermogen opleveren om te zoeken waarom het beeld niet optimaal is en dit dan correct in te stellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 30-06-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
je mag toch verwachten dat wanneer een tv uit de doos komt deze redelijke wijs een mooi beeld geeft zonder rare vlekken etc.

Heb alle recommend settings op internet uitgeprobeerd. waar onder ander aangeraden wordt local dimming uit te zetten, dan ziet er helemaal niet meer uit

zolang het hele beeld donker is wil het wel met local dimming aan maar zodra er lichte scenes zijn is het een drama.

Picture wizard doorlopen wat ook geen verschil maakt,
Phuncz schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:09:

[...]

offtopic:
Bleh ik blijf weg uit dit topic vanaf nu. Het irriteert me dat de meeste mensen het ding aansluiten en zonder het boekje te lezen of enig andere poging te doen voor de image settings correct te zetten, de TV afkraken alszijnde waardeloos, defect, maandagmorgenmodel en wat nog niet allemaal. Ik dacht dat we hier op tweakers.net zaten, maar blijkbaar kan men niet het logisch denkvermogen opleveren om te zoeken waarom het beeld niet optimaal is en dit dan correct in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ergens voor in het topic werd er gesproken over de 55" tv's die rare donkere vlekken heeft in de hoeken, maar ook zo'n tien centimeter van de randen af. Hebben meer dit ervaren?
Zo ja, in hoeverre zie je dat als je kijkt naar films die veel in sneeuw afspelen zoals bijvoorbeeld Ice Age, Happy Feet?

Ik overweeg de LG 55LB670v of de LG 55LB730v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:06
coninckske schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:19:
SmartShare icm met Synology Media Server kan me nog niet echt overtuigen....
Thuis ook gespeeld met het DLNA spul, op onze NAS (Netgear) draait ook een DLNA app waarmee dus media 'gedeeld' kan worden.

Ik heb precies hetzelfde probleem zodra ik iets toevoeg in de DLNA, zodra ik in Smart Share op video, foto of wat dan ook klik dan krijg ik gewoon een hele lijst van losse bestanden.
Wanneer er niet alleen .mkv bestanden maar ook bijvoorbeeld stream of video_ts mappen (bd/dvd rips) staan,
dan zie je alle losse bestanden, zeer onhandig en onduidelijk.

Ik heb een vermoeden dat dit door het DLNA zelf komt, want hoor meerdere over het onordelijke.
Echter zodra ik nu in Smart Share rechts op het mapje klik, kan ik mapweergave selecteren ipv lijst.

Wanneer je dan het apparaat en dan browser folders gebruikt, word het toch al een stuk duidelijker..

Maar zo makkelijk/duidelijk, als wij het nu hebben met de mediaspeler die door het (Windows)netwerk kan bladeren door de mappen zonder DLNA, is het nog lang niet.

PS. aan WebOS lijkt het niet te liggen, de hu7500 heeft het net zo ongeordend..

Misschien mensen met meer ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Savagegek schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:40:
[...]
PS. aan WebOS lijkt het niet te liggen, de hu7500 heeft het net zo ongeordend..
Als ik via SmartShare naar de device connector ga en daar naar de NAs navigeer dan zie ik het wel allemaal mooi in mappen en kan van daaruit dan ook gewoon media opstarten. Maar ik krijg de NAS dus niet als een standaard share accessible. Het wordt allemaal op 1 hoop gegooid.

Ik heb me er verder niet echt meer in verdiept. Het ziet er zo basic uit. Wachten tot er een 3rd party app komt met wat meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Phuncz schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:09:

[...]

offtopic:
Bij de meeste toestellen hier van LG heeft het niets meer met juist afstellen te maken. De kans op een slechte beelduniformiteit bij LG is gewoonweg heel erg groot. LG doet het momenteel gewoon erg slecht en laat klanten ook koud staan met de melding dat het er maar bij hoort. Zie de bevestiging door kingmenno.

Je statement over backlight klopt overigens niet. Backlight Bleeding / Backlight Clouding kan op ieder type LCD-televisie voorkomen. Ongeacht waar de LED's / CCFL's geplaatst zijn en of Backlight Dimming toegepast wordt. Banding kan door meer ontstaan dan backlight problemen alleen. Zo kunnen plasma's en OLED's hier ook last van hebben.
kingmenno schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:22:
maar geen tv is perfect blijkt wel weer....
Als je een beelduniformiteit wil hebben wat in de buurt van perfectie komt, zit je nog altijd bij plasma het beste. De kans op dit soort artefacten is vele malen kleiner dan bij LCD. Mede hierdoor komen plasmatelevisies vaak goed uit de testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-09 01:19
Zijn er eigenlijk ook positieve ervaringen over de LG 47LB630 die geen last hebben van backlight bleeding/clouding/banding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Nou naar alles is het bij mij wel weg, en zit toch echt te denken aan ander merk.

Ik wil prettig naar nieuwe tv kunnen kijken en me niet elke X storen aan de vlekken etc. Ik zal me er elke dag aan storen.

Je kan mij niet wijsmaken dat wat ik zie, zie de foto's onder normaal valt.. gaat er bij mij niet in.

Me pa heeft een toshiba 47xl975, die heeft het amper zeker 10X minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ik heb de 47LB630V,
Links bovenin heb ik enorm veel backligt bleeding. Ik zal morgen even een foto uploaden. Tevens heb ik links ook zn 10cm uit de kant van boven tot onder vlekken. Dit zijn echt donkere stukken doe bij een egale kleur en voetbal enorm opvallen. De rechterkant doet het een stuk beter.

Morgen ga ik iopnieuw terug naar de Scheer en Foppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Ik heb nu een LG_42LM760S ( edge led, 800 MCI, 4x Hdmi Single CPU ) uit de 2012 serie hangen maar ik krijg waarschijnlijk door omstandigheden een ander aangeboden welke rondom dezelfde prijsklasse zou moeten liggen. In die keuzes zit bijna per definitie 1x HDMI minder op en zijn er geen edge led varianten meer in die catagorie.

Nu zou dat evt. kunnen zijn een:

42LB730V met WebOS, 3x Hdmi, direct led, 800 Mci, uit de nieuwe 2014 serie
42LA7408 met Smart TV2.0, 3x Hdmi, direct led plus, 800 Mci, uit de 2013 serie

Diegene die nog het meest dichtbij zou komen is onderstaand meer weet niet of
deze zal worden aangeboden

42LA8609 met Smart TV2,0, 4x Hdmi, led plus, 800 Mci ook uit 2013 serie

Als ik jullie reactie lees zou de WebOS niet echt heilig zijn doordat het niet zo snel is ondanks dat deze allen H12 of H13 CPU en dus dual core is. Ook is er geen MPC beschikbaar omdat dat local dimming meer iets is voor Edge varianten. Dat Direct Led zou toch minder van beeld kwaliteit zijn en veel dikker is en gebruikt worden om kosten te besparen... of is de techniek dusdanig nu dat dit geen verschil meer maakt.
en dan lees ik veel over blooming/bleeding bij de 630V of 870V variant welke dus allen het de 2014 serie zou vertegenwoordigen.

Toch wel weer veel vragen hoor... want alleen uitgaan van staatjes en vergelijkingen gaat niet op met zoveel verschillen. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
kazuka schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:11:
[...]

Wel een 850V met een Denon. Op de receiver moest ik wel expliciet ARC (Bij Denon heet dat HDMI Control) aanzetten in het menu, evenals op de 850V bij de settings. Wellicht dat dit op jouw Onkyo ook zo werkt?
Thx! dat heeft gewerkt :).

Volgende, ik wil eigenlijk een webcam aansluiten om te skypen, is er al bekend of andere merken ook werken dan die hele dure LG webcam speciaal voor de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Co_2J schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:17:
... lees zou de WebOS niet echt heilig zijn doordat het niet zo snel is ondanks dat deze allen H12 of H13 CPU en dus dual core is. Ook is er geen MPC beschikbaar omdat dat local dimming meer iets is voor Edge varianten.
Ik hoor bij de meesten toch positieve geluiden over webOS en dat het wel goed en vlot werkt. Ook hier bij mij. Het duurt gewoon net even wat langer voordat de webOS omgeving op de achtergrond volledig geladen is en je full access hebt op de TV.

webOS werkt voor de rest supervlot. Netflix, Skype, Deezer, ... Via de menubar handig schakelen en opstarten, terugschakelen naar eerdere inputs en apps. Je kan ook inputs in de menubalk zetten dus op dezelfde manier schakel je met een simpele toets en point beweging naar de gewenste input.

Rekening houdend dat het nog vol in ontwikkeling zit een zeer goede start. En hopelijk met de tijd komen er genoeg goeie apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
Is het zo dat je ook beetje geluk moet hebben om wat voor exemplaar je ontvangt van LG's?

Als ik een LG koop bij PTD hoe zit het met de garantie bij hun?

Stel dat ik een exemplaar heb met dode pixels of hevige backlight bleeding mag ik dit zo retouren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Juist door de verhalen over slechte uniformiteit, bleeding etc. heb ik bij allesvoortv.nl/plattetv.nl besteld incl hun A-Z service pakket, was 59Eur
1. 100% Pixelgarantie: bij 1 dode pixel mag je omruilen voor een nieuw toestel, de standaard garantie is vanaf 4 dode pixels
2. 3 jaar aan huis service: bij een defect krijgt u 3 jaar lang een monteur aan huis en u betaald geen voorrijkosten of eigen risico
3. 4 weken omruilperiode: wanneer u niet tevreden bent met het toestel kunt u deze 4 weken lang omruilen tegen een ander merk of ander formaat

Vooral puntje 3. was voor mij de reden om dit aan te schaffen... om dus wat langer de tijd te kunnen nemen om te beoordelen. Ipv de standaard 7 dagen. Op het totale bedrag was dit peanuts ik heb nog steeds 1,5 week om mijn mening te herzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Aankopen via internet hebben 14 dagen bedenktijd ipv 7 :) (Tenminste alle aankopen NA 13Juni 2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
hierbij een foto van het Backligt bleeding probleem bij mij 47LB630v
zoals je ziet zit ls dit een hele donkere scene, rechts bovenin heeft de tv ook wel iets last maar dit valt eigenlijk niet op. Mijn LG G2 maakt het erger dan dat het is.

links bovenin heb ik wel enorm veel last van bleeding!!
lijkt mij niet bepaald normaal dit! ook in de 2e foto wat een normale sceneis zie je het linksboven heel goed!

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28icjk5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/28i16hc.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door NL_Scratch op 01-07-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
coninckske schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:48:
[...]

Rekening houdend dat het nog vol in ontwikkeling zit een zeer goede start. En hopelijk met de tijd komen er genoeg goeie apps.
Dat is inderdaad zo.. en lees nu ook wat reviews van de LB730V versie die echt bijna allemaal vers van de pers komen.. dus is vrij recent allemaal...
Zie wel veel bleeding op- en aanmerkingen bij de LB630V variant hier vermeld worden maar niet de 730... laten we hopen...
Wat ik wel een nadeel vindt is dat echt alleen de High ends van 2014 maar 4x Hdmi hebben en anders standaard maar 3... op de LM760S zit er wel 4... ( heb er op 1 zelfs een splitter )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
Ik denk dat ik lekker op de Android TV versies van Sony gaat wachten.
Google heeft minimum eisen gesteld aan de hardware aan fabrikanten.
Er komt volgens mij altijd een krachtige Quad-Core in. Plus het systeem erachter is al ''ver'' ontwikkeld.
Ook komt er een set-up box. Dus misschien ik koop ik wel een W9 welke erg goed uit de bus komt en dan een set-up box erbij voor Netflix, XBMC en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
NL_Scratch schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:06:
zoals je ziet zit ls dit een hele donkere scene, rechts bovenin heeft de tv ook wel iets last maar dit valt eigenlijk niet op. Mijn LG G2 maakt het erger dan dat het is.

lijkt mij niet bepaald normaal dit! ook in de 2e foto wat een normale sceneis zie je het linksboven heel goed!

[afbeelding]

[afbeelding]
Gisteren bij de Scheer en Foppen geweest betreft dit bovenstaande.
De beste man gaf aan dat ze hier inderdaad niks aan konden doen (logisch het is gewoon een fout in het scherm). Hij gaf wel aan dat zo goed als alle tv's in de prijsklasse onder de 1.000 euro allemaal wel iets last hebben.

Nou geloof ik wel dat elke tv er "iets" last van mag/kan hebben maar bij mij is het gewoon zo opvallend (ook bij lichte scenes) dat het wat mij betreft gewoon niet zo mag zijn. Alle andere hoeken vallen reuze mee en zijn niet storend.

de beste man gaat kijken hoe het model het doet die in de showroom staat. mocht deze er veel minder last van hebben dan mag ik hem zo 'één op één omruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Zojuist software version 03.23.24 opgehaald voor mijn 670v.

Een absolute verbetering, WebOs draait nu echt super snel! Geen mini-lags meer en switch van hdm1 naar bijvoorbeeld de openstaande webbrowser kost <1 sec.

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
NL_Scratch schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:14:
[...]
de beste man gaat kijken hoe het model het doet die in de showroom staat. mocht deze er veel minder last van hebben dan mag ik hem zo 'één op één omruilen...
Heb je contact gehad met LG dan? Want zo oud is hij toch nog niet? Dan zou je een DEMO model krijgen als alternatief... mmmm en de opmerking dat hebben alle tv's onder de 1000,- zou ik wel heel makkelijk vinden.

Ik heb nu net een 42LB730V als alternatief uitgezocht voor een 42LM760S welke dinsdag komt,
Dit komt omdat ik in eerst instantie een klacht had ivm flinter dunne horizontale strepen over het beeld, toen is de beelplaat omgezet naar een nieuwe/ ander en daar zat alsnog een foutje in. Links onder zat iets niet goed qua soort afdichtings rubbertje oid... en daardoor besloten dat er een alternatief geleverd gaat worden omdat dit type niet meer leverbaar was...
Na wikken en wegen tussen deze LB730V of de uit 2013 serie LA7408 of LA8609 toch voor de LB gekozen

verschil is:

2014 ipv 2012 (+)
Direct Led ipv Edge ( tja wat is beter... ??)
WebOS ipv Netcast (+)
3 Hdmi ipv 4 Hdmi (- )
dual core ipv single core. (+)
aansluitingen op achterkant zitten volgens mij minder logisch...maar dit moet ik nog ondervinden
na levering.

Ik zal m'n bevindingen wel posten hier als hij staat/ hangt.

[ Voor 49% gewijzigd door Co_2J op 02-07-2014 23:15 . Reden: aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ja ik heb LG gemaild echter zeggen ze dat het binnen de product specificaties valt. Ik heb zojuist nog een aantal extra foto's gemaakt waarop je het nog beter ziet. Deze zal ik ook maar is ff naar LG sturen, wellicht dat ze dan wat willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-07-2014
Ik heb op 30-06-2014 de LG 55LB730V aangeschaft werkelijk een prachtige tv.
Het WebOs werkt ook vrij soepel en verder volgens mij een mooi beeld. Geluid van de tv zelf vind ik zelfs zeer goed.
Ik zie bij voetbalwedstrijden wel een verticale zwarte waas op het scherm? Ik weet niet wat dat is.
Misschien dat iemand dat wel weet? Het stoort mij in ieder geval niet voor mij is het beeld perfect.
Alleen de mediaspeler heb ik wat problemen mee ik krijg geen geluid over de home cinema wel uit de tv
Bij normaal tv kijken krijg ik wel mijn geluid over de home cinema ( wie kan mij helpen?)

Tv heb ik gekocht bij de Plasma Discounter in Naarden goede service.

[ Voor 24% gewijzigd door Martin1336 op 03-07-2014 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had al gezien dat als je op je input knop op je remote drukt, dat je dan een menuutje krijgt met oa de optie de geluidsuitgang te kiezen. Als dat het niet is dan weet ik t ook ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
Ik heb een aantal dagen een LB670V 42"- bevalt. Maar heb af en toe last van inbranding. Kan dat zomaar?

Als ik bijvoorbeeld het settings menu een periode van een paar minunten open heb gehad.. zie ik nog heel lang de contouren van het menu in beeld. Zo ook bij bepaalde lijnen van de LG-store, die blijven ook in beeld. Dit gaat gpas weg na uitschakelen van de TV of bij wisselene van input, bijvoordeel bij een switch naar hdmi.

Hebben meer gebruikers daar last van??

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Martin1336 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 06:51:
Ik heb op 30-06-2014 de LG 55LB730V aangeschaft werkelijk een prachtige tv.
Het WebOs werkt ook vrij soepel en verder volgens mij een mooi beeld. Geluid van de tv zelf vind ik zelfs zeer goed.
Ik zie bij voetbalwedstrijden wel een verticale zwarte waas op het scherm? Ik weet niet wat dat is.
Misschien dat iemand dat wel weet? Het stoort mij in ieder geval niet voor mij is het beeld perfect.
Alleen de mediaspeler heb ik wat problemen mee ik krijg geen geluid over de home cinema wel uit de tv
Bij normaal tv kijken krijg ik wel mijn geluid over de home cinema ( wie kan mij helpen?)

Tv heb ik gekocht bij de Plasma Discounter in Naarden goede service.
De verticale waas wordt ook wel Banding of clouding genoemd. Soms lijkt het ook wel of het.scherm vies is, dit wordt ook wel dirty screen effect genoemd. (Dse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
NL_Scratch schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:06:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe meer ik dit zie, hoe meer ik ga twijfelen over deze LG TV's. Kan me helemaal kapot ergeren aan dit fenomeen. M'n Ipad heeft het ook héél iets links onderin, maar het trekt altijd de aandacht. Op zo'n groot oppervlakte denk ik helemaal.

Is dit in de regel iets waarvoor je garantie kunt aanspreken? Ik vind dit gewoon een constructiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Ok, dank je banding of clouding word dit erger naarmate de tv ouder word?
Of is het beter om de tv om te ruilen?
Nu vind ik het niet storend maar als het later erger word kan ik misschien beter nu actie ondernemen.
Of heeft het geen nut en hebben alle led tv's hier last van.

Over het geluid van de mediaplayer over de home cinema hoef ik hier dan alleen een aanpassing in het menu te doen?
Als ik de goede geluidsuitgang kies dan zou het goed moeten zijn.

Bedankt voor jullie advies en hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Dat alle tv's er last van hebben klopt, maar er zitten wel grote verschillen in!
Bij de ene tv zie je het nagenoeg niet en bij de ander is het continue aanwezig.

Met banding/clouding valt bij mij mee op de 47LB630, alleen bij voetbal is dit zichtbaar. Ik heb wel aan de linkerkant altijd een wat donkere vlek die opvalt bij egale kleuren en als ik savonds tv kijk, terwijl er wel een drietal schemerlampjes aanstaan dan zie ik links bovenin continue een witte waas van het back-light wat er langs heen komt.

Al met al, zo'n 5 jaar terug kocht ik voor €550,00 een 32LG5700 full-hd, dat was echt een instapper maar deze had niks geen last van alle problemen die ik wel heb met mijn 47LB630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 15:51
Sinds gisteren eigenaar van een 47LB730V. Tot nu toe zeer te spreken over de kwaliteit. Uiteraard wel donkere hoeken, maar voor de rest ziet het er vooralsnog goed uit. Grootste minpunt: Netflix doet het niet. Nu heb ik her en der gelezen dat het nog in ontwikkeling is, maar ook verhalen van mensen waarbij het wel werkt. Wat is jullie ervaring met Netflix op WebOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpholland
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
sinds een week eigenaar van een lg55lb650v kan niet anders zeggen dan een toptv.
webos start wel traag op evenals het tv menu.
Heb reeds 2 x een update gehad maar wat er is geupdate??

3d werkt top beelden komen echt uit het scherm.

Wel ben ik nog aan het stoeien met de beeldinstellingen, mocht er iemand hem al gecalibreerd hebben dan hou ik me aanbevolen voor de instellingen.

Netflix werkt bij mij gewoon en dat is een mooie aanvulling voor films welke ik op de nas heb.

Al met al een tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
zojuist LG nogmaals foto's gestuurd van het Back-light bleeding probleem.
hopelijk gaan ze nu wel actie ondernemen, anders gaat hij regelrecht retour naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Is het wel goed te zien op een foto? Als je beetje lange sluitertijd neemt, lijkt t veel erger dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
sjakie02 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:08:
Grootste minpunt: Netflix doet het niet. Nu heb ik her en der gelezen dat het nog in ontwikkeling is, maar ook verhalen van mensen waarbij het wel werkt. Wat is jullie ervaring met Netflix op WebOS?
Heb je al een update gedaan van de firmware? Dan even de app activeren en hij doet het.
Netflix werkt geweldig op deze tv, kwaliteit van goede streams is top.
Het duurde even voor ik erachter kwam dat je via je pc profielen aan kan maken, waardoor ik als aanbevelingen o.s. My Little Pony en Barbie in mijn lijsten kreeg. Mijn dochter heeft nu een eigen login knop ;-)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ze zijn erg actief met firmware en app updates, dat moet ik ze nageven. Vandaag alweer de 3e update voor mijn UB850V geïnstalleerd en een nieuwe Netflix versie. Breaking Bad speelt nu ook probleemloos in 4K af, ziet er echt heel strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
Arrien schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:46:
[...]

Heb je al een update gedaan van de firmware? Dan even de app activeren en hij doet het.
Netflix werkt geweldig op deze tv, kwaliteit van goede streams is top.
Het duurde even voor ik erachter kwam dat je via je pc profielen aan kan maken, waardoor ik als aanbevelingen o.s. My Little Pony en Barbie in mijn lijsten kreeg. Mijn dochter heeft nu een eigen login knop ;-)
Ja de firmware is latest and greatest versie 03.23.24 en de Netflix app is 1.22.28 (van 1 Juli). Hij blijft hangen op het rode splashscreen van Netflix. LG webcare gaf de tip om de tv te resetten naar factory defaults maar dat heeft niks geholpen. Iemand anders met een 730V waarop het wel/niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:21
Iemand anders met de UB850V dat het beeld soms helderheid of iets verliest en weer meer krijgt. Geen idee hoe het werkt, maar ik heb de tv op mijn pc aangesloten, alles is normaal maar bij het kijken van films/series dan zie ik eigenlijk dat de helderheid of iets lichtelijk aanpast. Dit gebeurt niet heel regelmatig en het is niet heel hinderlijk, maar nu ik er op let is het wel storend. Misschien is het iets met de upscaling ? Herkent iemand dit, zo ja is er iets aan te doen via instellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Jasper 99 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:17:
Iemand anders met de UB850V dat het beeld soms helderheid of iets verliest en weer meer krijgt. Geen idee hoe het werkt, maar ik heb de tv op mijn pc aangesloten, alles is normaal maar bij het kijken van films/series dan zie ik eigenlijk dat de helderheid of iets lichtelijk aanpast. Dit gebeurt niet heel regelmatig en het is niet heel hinderlijk, maar nu ik er op let is het wel storend. Misschien is het iets met de upscaling ? Herkent iemand dit, zo ja is er iets aan te doen via instellingen ?
Wat zijn je settings voor local dimmen en dynamic contrast?
Wat jij beschrijft zou kiunnen komen door één van de twee of beiden.
Staan de energiepsaarsettings uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
coninckske schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:33:
[...]

Wat zijn je settings voor local dimmenen en dynamic contrast?
Ik vermoed dat dit inderdaad de local dimming feature is.
Zodra je deze op uit of laag zet zal het veel minder zijn.

Zelf heb ik hem op laag staan, wat vind het bij een serie zo'n 'pauze' (zwart scherm) erg mooi dat die local dimming dan net wat doet.

Dynamische contrast heb ik uitgezet, op aanraden van diverse mensen, onderbouwen waarom dan kan ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11-2015
sjakie02 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:59:
[...]

Ja de firmware is latest and greatest versie 03.23.24 en de Netflix app is 1.22.28 (van 1 Juli). Hij blijft hangen op het rode splashscreen van Netflix. LG webcare gaf de tip om de tv te resetten naar factory defaults maar dat heeft niks geholpen. Iemand anders met een 730V waarop het wel/niet werkt?
Doet het prima bij mij (60LB730v), gisteren nog een update van de app gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
coninckske schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:33:
[...]

Wat zijn je settings voor local dimmen en dynamic contrast?
Savagegek schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:56:
[...]

Ik vermoed dat dit inderdaad de local dimming feature is.
Zodra je deze op uit of laag zet zal het veel minder zijn.

Zelf heb ik hem op laag staan, wat vind het bij een serie zo'n 'pauze' (zwart scherm) erg mooi dat die local dimming dan net wat doet.

Dynamische contrast heb ik uitgezet, op aanraden van diverse mensen, onderbouwen waarom dan kan ik niet...
Ah dus het is de local dimming future, andere heb ik namelijk uitstaan. Ik heb local dimming op meduim dus dat zou best goed kunnen dat die de schuld heeft. Ik ga het eens testen, met laag of geen local dimming. Al is dat volgens mij wel een redelijke impact op de zwart waardes, zal wel overwegen wat ik belangrijker vind :P Hoop dat dit inderdaad de bron is dan is het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
Nielsepiels schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:31:
[...]

Doet het prima bij mij (60LB730v), gisteren nog een update van de app gedaan.
Damn, heb ik weer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Jasper 99 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:17:
Dit heb ik ook met mijn UB850V. Local dimming staat uit, maar als er een donkere scene komt zit je dat het beeld extra donker gemaakt wordt. Als de scene daarna wat lichter is zie je dat hij weer wat extra helderheid inschakelt.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertm3
  • Laatst online: 13:14
sjakie02 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:59:
[...]

Heb je de tv al een keer spanningsloos gemaakt door de stroomstekker echt eruit te trekken?
Dan verhielp bij mijn UB850 tv een vreemd Netflix probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Mede UB850V eigenaren,

Bij elke HDMI poort staat, zoals het plaatje hieronder, een apart 'begrip'.
Afbeeldingslocatie: http://oudenaarden.net/img/ub850%20hdmi%20ports.JPG
(Wat de 10bit, die erbij staat, precies moet inhouden en voor functie is, is mij onbekend.)

Er staat dat 4K@50/60Hz alleen ondersteund is op de HDMI3 poort.
Dan is dat dus de HDMI 2.0 poort.

Echter, ARC zit op HDMI2, betekend dit dan dat ARC niet met 4K@60p niet gebruikt kan worden?(of andersom..)

Bron; gebruikershandleiding@LG website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Jep alleen de derde port is HDMI 2.0, 10 bit wil de kleur eigenschappen zeggen hoe hoger hoe beter in igv. 12 is op dit moment het beste, 8 het slechtste (dat heb je nu ook al over hdmi 1.4 met de nieuwste Nvidia drivers). Van ARC weet ik het niet maar logische wijs heeft dat dus geen 4K @60P maar dat heb je verder alleen nodig voor PC's en eventueel consoles (die het toch niet 4K zijn dus eigenlijk niet).

Films spelen namelijk conventioneel toch niet boven de 30FPS af, behalve nieuwere eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Savagegek schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:01:
Mede UB850V eigenaren,

Bij elke HDMI poort staat, zoals het plaatje hieronder, een apart 'begrip'.
[afbeelding]
(Wat de 10bit, die erbij staat, precies moet inhouden en voor functie is, is mij onbekend.)
10-bit is de kleurdiepte. Momenteel heeft het meerendeel van de content 8-bit kleurdiepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Bedankt voor jullie reactie.

Jasper, daar heb je inderdaad gelijk in, maar stel er is dadelijk wel 4K@60p materiaal.(ben heel lastig :*) )
Dat betekend dan dat ik alsnog een losse optische kabel moet aansluiten om geluid te hebben via de receiver. (vanaf de tv)
En dat is dus hetgeen wat ik wil voorkomen, wat de nieuwe receivers met HDMI handig maken.

Zoals de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdmi.org/images/consumers/Home_Theater_AVR_Receiver.jpg

Voor deze vraag heb ik even LG gecontact en zou later gemailed worden, en dit kreeg ik terug:
"Geachte heer ......,

Naar aanleiding van uw vraag over de HDMI poorten op uw televisie, sturen wij u deze e-mail. Op de zijkant van de televisie zijn 3 HDMI-poorten te vinden. Het betreft 3 HDMI 1.4 poorten.
Tevens is de televisie uitgerust met 3 USB poorten. 2 daarvan zijn V,2.0 en 1 is een V,3.0.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Maar weer even een vervolg vraag op gestuurd, natuurlijk.
Vroeger was ik altijd erg tevreden over de ondersteuning van LG, nu weet ik dit alleen niet meer zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:06
Ik heb net even contact gehad met de Saturn en LG. Saturn zei namelijk tegen mij dat de LB730 vervangen werdt door de LB700. Dus ik direct LG gebeld. In eerste instantie zeiden ze dat het onzin was maar daarna zei hij dat het aan de Nederlandse leverancier lag.. :?
Weet een van jullie of deze 'roddel' waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertm3
  • Laatst online: 13:14
@savagegek
Mijn Panasonic Blu-ray speler die upscaled naar 4K@24p heeft 2 HDMI poorten. Poort 1 kun je gebruiken om de Blu-ray speler rechtstreeks op de tv aan te sluiten voor het videosignaal. Poort 2 kun je gebruiken om de audio naar de receiver te sturen. Ik verwacht dat veel van de Blu-ray spelers die gaan upscalen naar 4K@60p ook wel over deze functionaliteit zullen beschikken.
Ik verwacht trouwens eigenlijk dat de meeste 4K content gewoon online aangeboden zal gaan worden (Netflix e.d.), en dat kan je via het smart gedeelte van de tv gewoon via ARC op HDMI 2 beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
Gisteren wezen kijken bij MM voor LB630 maar ik kon weinig aanmerken over de tv wat betreft Backlight bleeding en de witte vlekken waren niet aanwezig waarschijnlijk komt het ook door de velle verlichtingen die het minder opvallend maken.

een fam lid heeft een 50la6208 in zijn bezit daar heb ik de vlekken wel gezien maar het is totaal niet storend tijdens een donkere actie film met zwarte balken.

Zelf twijfel ik nog heel erg of het bij de LB630 misschien wel veel meer aanwezig en storend is.
is er iemand die na het goed afstellen van deze tv dit niet meer als storend ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ik heb nu mijn 2e LB630 en backlight bleeding is zeer weinig aanwezig.
tijdens voetbal wel wat last van banding en bij egale kleuren wat dirty screen effect, maar ik moet zeggen dat ik ook wel erg kritisch ben... de perfecte tv voor dat geld is er niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Heb net vandaag dus de 42LB730V ZD direct led ontvangen en geinstalleerd...
Dit als vervangend toestel voor de 42LM760S ZB led plus edge variant ( had een schermprobleem 2x)
Het beeld zelf was prachtig en had in geen last van onderstaande issues.

Na installatie is de eerste voetbalwedstrijd dan ook een feit (Bra-Ger) maar er is inderdaad soms die donkere zweem inderdaad wat ik nog nader moet bekijken.
Heb versie 03.23.24 nu draaien en Netflix was ook gelijk geupdate naar volgens mij de nieuwste van 1-7... weet alleen niet waar ik de huidige versie van Netflix zou kunnen nakijken.. maar werken doet hij het wel.

Wat me opvalt tov die oude is dat wat mindere of geen HD uitzendingen echt wat korreliger zijn ( kijk via een Amino decoder op glasvezel)
Maar bijv. Wifi draait op 2.4 en ook 5 Mhz prima... en al die extra's moet ook nog nader testen.

maar wat mij wel direct stoort en echt opvalt is dat er rondom logo's en ondertiteling een soort echo beeld zit.... Ik lees daar hier verder niet veel over want dit valt toch niet onder dat bleeding of backlight??

Wat ook wel iets apart is, vindt ik, dat de HDMI aansluiting nu mooi naar binnen zijn gewerkt... ( wel 1 minder dan ik had) maar dat het netwerk / scart en optical aanlsuiting etc. recht op de achterplaat er ingaat ... wat natuurlijk de afstand van de muurbeugel niet ten goede komt...
Deze zaten juist zo mooi aan de onderkant. maar hebben ze omgegooid... very strange.

http://www.homecinemamaga...aansluitingen-770x434.jpg

Had iemand nu ook ergens een link staan naar wat optimale instelling van kleur en verzadiging etc... ?
kan dat niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Savagegek schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:59:
Bedankt voor jullie reactie.

Jasper, daar heb je inderdaad gelijk in, maar stel er is dadelijk wel 4K@60p materiaal.(ben heel lastig :*) )
Dat betekend dan dat ik alsnog een losse optische kabel moet aansluiten om geluid te hebben via de receiver. (vanaf de tv)
En dat is dus hetgeen wat ik wil voorkomen, wat de nieuwe receivers met HDMI handig maken.

Zoals de afbeelding:
[afbeelding]

Voor deze vraag heb ik even LG gecontact en zou later gemailed worden, en dit kreeg ik terug:
"Geachte heer ......,

Naar aanleiding van uw vraag over de HDMI poorten op uw televisie, sturen wij u deze e-mail. Op de zijkant van de televisie zijn 3 HDMI-poorten te vinden. Het betreft 3 HDMI 1.4 poorten.
Tevens is de televisie uitgerust met 3 USB poorten. 2 daarvan zijn V,2.0 en 1 is een V,3.0.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Maar weer even een vervolg vraag op gestuurd, natuurlijk.
Vroeger was ik altijd erg tevreden over de ondersteuning van LG, nu weet ik dit alleen niet meer zo goed...
Nouja het is dus mogelijk om via HDMI 1.4 4K @60FPS te doen als het op 8 bit is. Hogere bitrates kan het niet aan. Op dit moment kan je dus gewoon rustig 4K @ 60 FPS via de pc en dergelijke doen :) ! Dus opzich zou naar mijn inzien het geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Heb me LG 47LB670v Terug gebracht naar de winkel, wat laat LG hier steken mee vallen zeg, ongelovelijk..

Laten we helemaal niet hebben over de support van LG.

Ben jarenlang een LG fan geweest, meerdere tv's etc, met uitmuntende service..

Mijn ervaring nu is dat hier weinig meer van over is.

Dit is mijn ervaring met het nieuwe LG platform..

Zal voor mij ook de laaste wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Jasper 99 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:30:
[...]

Nouja het is dus mogelijk om via HDMI 1.4 4K @60FPS te doen als het op 8 bit is. Hogere bitrates kan het niet aan. Op dit moment kan je dus gewoon rustig 4K @ 60 FPS via de pc en dergelijke doen :) ! Dus opzich zou naar mijn inzien het geen probleem moeten zijn.
@geert, Jasper,
Dat is inderdaad zo, we zullen het gaan zien!
Enige wat nu nog mogelijk is, is 4K@60p via de pc en evt. Netflix.

De rest zullen we zien, en uitgebreid testen zodra het zover is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
D3LTA schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:44:
Heb me LG 47LB670v Terug gebracht naar de winkel, wat laat LG hier steken mee vallen zeg, ongelovelijk..

Laten we helemaal niet hebben over de support van LG.

Ben jarenlang een LG fan geweest, meerdere tv's etc, met uitmuntende service..

Mijn ervaring nu is dat hier weinig meer van over is.

Dit is mijn ervaring met het nieuwe LG platform..

Zal voor mij ook de laaste wezen.
Wat is de reden dat jij de lb670 terug hebt gebracht?

Is het zo erg tegengevallen.

Kun je misschien ook meer vertellen over je ervaring met de support van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Kan het zijn dat edge led TV's gewoon een mooier scherper beeld geeft bij beweging
dan direct led plus ...
Ik heb echt het gevoel dat dat DSE dirty screen effect veel meer aanwezig is..
wat me ook echt opvalt is dat de zender logo's en ondertiteling een waas om de letters geeft.

Wat is dat toch.... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:07
Zou iemand mij de exacte afmeting kunnen geven van de 32LB561V? Deze staan niet op de site vermeld zover ik kan zien en ik kan ze verder ook nergens vinden. Samsung laat het dan weer wel netjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:14

pes

vinom schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:11:
Zou iemand mij de exacte afmeting kunnen geven van de 32LB561V? Deze staan niet op de site vermeld zover ik kan zien en ik kan ze verder ook nergens vinden. Samsung laat het dan weer wel netjes zien.
Uit de handleiding (B x H x D):

73,2 x 48,1 x 20,7 met standaard
73,2 x 43,1 x 5,5 zonder standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:07
Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
geertm3 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:26:
[...]

Heb je de tv al een keer spanningsloos gemaakt door de stroomstekker echt eruit te trekken?
Dan verhielp bij mijn UB850 tv een vreemd Netflix probleem.
Na ongeveer 5 keer uninstall en install deed hij het eindelijk. Magic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
Weet iemand wat degelijke instellingen voor op een aangesloten PC?

Weten jullie trouwens waar je local dimming / game mode kan veranderen? Kan het niet vinden op de 39LB650V

(ja heb hem sinds kort binne :)

mooi design, heb nog weinig tijd gehad om hem degelijk af te stellen. Maar echt de local dimming feature heb ik nergens terug gevonden. Ook niet in picture settings (expert)

misschieb werkt het alleen in een bepaalde label? (gebruik nu pc)

[ Voor 44% gewijzigd door Marctraider op 10-07-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
Marctraider schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:49:

Weten jullie trouwens waar je local dimming / game mode kan veranderen? Kan het niet vinden op de 39LB650V
Ik ben net avondje bezig geweest met de 42LB730V met alle beeld instellingen ....
maar die sport instelling moet je m.i. niet gebruiken....!!
Je kan dit bij het WebOS bij de beeldinstellingen vinden... maar niet bij het bliksempje.. dat is snel instellen. Je moet er een onder hebben.. daar kan je alle individueel aanpassen.
Dit gaat ook per HDMi aansluiting volgens mij.

Dat was vandaag bijna de reden dat ik terug zou sturen want dat maakt het beeld zo slecht
m.n. bij ondertiteling en logo's etc. Was zelfs aan het kijken naar een ander alternatief voor deze....
maar die zijn er gewoon niet in deze prijs klassen ( bijna niet ... )

Ik moet deze future's even goed uitproberen bij een HD uitzending van een voetbal wedstrijd.. a.s zaterdag ofzo. en of deze uberhaubt een waarde heeft.
Het is echt een kwestie van alle puntjes goed afstellen.
Hopelijk gaat daar dan ook een groot gedeelte van dat "DSE" (dirty screen ) effect van weg.

Dat Local dimming en bijv. Picture wizard 3 moet ik nog verder proberen en onderzoeken wat dit nu eigenlijk wanneer doet... dus nog even verder de tijd nodig

[ Voor 22% gewijzigd door Co_2J op 10-07-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
kk :)

trouwens de instellingen die eerder op dit forum waren gepost van de US versie LB6300 werken best goed hier. Maar ik ga het toch nog ff zelf verbeteren met een Spyder 4 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
Sinds gisteren heb ik 65lb730, gelukkig helemaal niets negatiefs aan te merken op de tv.
Was toch wat huiverig nadat ik hier op het forum had gelezen, maar tv is perfekt voor mij, geen backlight bleeding, banding of wat dan ook. Alleen jammer van de mediaplayer in de tv, die is slechter dan mn vorige tv, de lg 55lm760s. Alles wordt in alfabetische volgorde gezet en bestanden die verder in mappen staan, zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
Na het lezen van de bovenstaande reactie zou het kunnen dat in de 46/50 inch de problemen zitten en de 40 en 65inches niet of veel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Heb nu inmiddels mijn derde LG55LB730V service van de winkel is perfect, maar de kwaliteit van de tv is ronduit slecht voor 1400 euro mag je toch wel een redelijke en goed functionerende tv verwachten.
De logo's trillen en zijn niet duidelijk, er zit een witte waas over het beeld, de ondertiteling is niet duidelijk, en er zitten ook zwarte verticale banen in het beeld. kortom veel negatieve punten voor een tv in deze prijs klasse!!!!!!!
Ik kijk het nog een paar dagen aan, en als het niet verbeterd met de instellingen die ik nog wil proberen deze week dan breng ik hem voorgoed terug.......
Ik denk dat ik maar wat geld ga bij leggen voor de samsung UE55HU7500 kost wel veel meer maar begin het gezeik met de LG55LB730V nu wel een beetje zat te worden.
Ik weet niet wat jullie er van vinden?? Maar zoals ik het hier lees is het niet erg positief.............
Hoor graag of er meer mensen met dit probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes

pes

Ik heb ook de 55LB730V. Trillende logo's, witte waas (ligt dit misschien aan zwartwaarde, backlight en andere beeldinstellingen?) en onduidelijke ondertiteling heb ik niet--in ieder geval niet met HD content. Dat vind ik juist redelijk scherp.

Wel merk ik--vooral met voetbal de laatste tijd--DSE en dat ca. de eerste diameter van de randen wat donkerder zijn. Wat me hier ook behoorlijk stoort is een wazig "stipje" van enkele centimeters midden in het beeld wat wat donkerder is.

Heb hier echter geen last van bij reguliere tv-uitzendingen en films. Heb me ook nog niet gewaagd aan verdergaande beeldinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Wat ga je nu doen met je tv breng je hem terug of houd je de tv?
Ik heb nu veel instellingen geprobeerd maar krijg het beeld niet goed.
Logo's blijven trillen over de ondertiteling zit alsware een waas.
Nee, dit was geen goede keus ben er nu al 2 weken mee bezig en het eind is nog niet in zicht!!!

Ik hoop dat er nog meer mensen reageren zodat het probleem bekent word bij LG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes

pes

Ik hou hem voorlopig... zolang ik geen tv tegenkom die iig qua beeld, software en UPC CI+ ondersteuning (wat de LG bij mij ook niet heeft momenteel) de moeite waard zijn om een wisseling te proberen.

Jouw kwestie met trillende logo's en waas zou ik melden bij LG, want dat klinkt behoorlijk als een technische defect aan jouw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Marctraider schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:57:
Maar ik ga het toch nog ff zelf verbeteren met een Spyder 4 :p
Dat calibreren met een spyder. Dat werkt dan toch enkel voor de ingang van je (ht)pc. Want met de spyder stel je toch een monitor profile in dewelke dan op je pc ingeladen wordt door de pc. Of zie ik een andere mogelijkheid over het hoofd? Dat er externe software bestaat voor de spyder waarmee je witbalans en kleuren goed kan krijgen.

Ik heb nl. al zelf via mijn htpc met i1Display Pro een monitorprofile opgezet. Dit heb ik dan als referentie genomen om te vergelijken met de eigen finetunig via de beeldinstellingen van de tv op een andere ingang.

Edit: Ik heb zelf even wat opgezocht .. is dit the way to go?
http://www.homecinema-fr....tre-hcfr/hcfr-colormeter/

[ Voor 51% gewijzigd door coninckske op 14-07-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Het is wel apart ik heb nu mijn derde exemplaar en nog steeds trillende logo's
en gisteravond op rtl4 bij de aflevering van Suits weer onscherpe ondertiteling krijg dit niet ok!!
Wat moet ik hier nu mee kan hem niet blijven omwisselen.
Ga vanmiddag maar weer terug naar de winkel kijken of we een oplossing kunnen vinden?

Ben wel enorm teleugesteld in de kwaliteit van LG.
Misschien dat ik nu overstap naar een Samsung, en tja dat gaat toch weer geld kosten de consument is altijd weer de dupe in dit soort kwestie's.
Tuurlijk omruilen is geen probleem, maar 500 euro bijbetalen voor mij is wel een probleem.
Als ik de LG omruil voor een Samsung in dezelfde prijsklasse, dan kom ik terecht in de modellen van vorig jaar!!!
Eigenlijk word je verplicht om meer geld uit te geven.
Word hier wel een beetje moedeloos van
Misschien iemand nog tips voor mij, zijn op dit moment erg welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 16:17
Co_2J schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:04:

maar wat mij wel direct stoort en echt opvalt is dat er rondom logo's en ondertiteling een soort echo beeld zit.... Ik lees daar hier verder niet veel over want dit valt toch niet onder dat bleeding of backlight??
controleer even je scherpte instelling. als je teveel scherpte toevoegt krijg je dit soort echo's te zien. bij een hd bron zou je geen scherpte toe hoeven te voegen.
Martin1336 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 07:00:
Het is wel apart ik heb nu mijn derde exemplaar en nog steeds trillende logo's
en gisteravond op rtl4 bij de aflevering van Suits weer onscherpe ondertiteling krijg dit niet ok!!
zelfde advies. Bedenk even dat het erg onwaarschijnlijk is dat drie televisies alleen in jouw geval voor het zelfde probleem zorgen. dus ga eens op zoek naar andere oorzaken.
gebruik je bijvoorbeeld een externe tuner?
heb je de beeldinstellingen al eens gereset, misschien doe je elke keer iets wat dit veroorzaakt.

over het algemeen zijn er een aantal dingen die onscherpte kunnen veroorzaken:
- teveel (of te weinig) scherpte toevoegen
- 3d aanzetten zonder 3d bril op te doen.
- slechte bron kwaliteit
- extreme beeldverbetering gebruiken (alles aan en hoog bijvoorbeeld)

[ Voor 47% gewijzigd door sandervanzijl op 15-07-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Gebruik een Harman Kardon AVR245 met hdmi naar de tv
Beeld diverse keren gereset, scherpte staat op 20
Verder staat de tv nog op de instellingen zoals hij uit de doos kwam.

Bedankt dat je meedenkt, kan misschien toch een oplossing in zitten
Ga toch vanavond nog een paar dingen proberen misschien HDMI kabel weer vervangen

[ Voor 54% gewijzigd door Martin1336 op 15-07-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Dus jij denkt dat het met instellen van de tv op te lossen is?
Ik ga het proberen

[ Voor 77% gewijzigd door Martin1336 op 15-07-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Martin1336 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:34:
Dus jij denkt dat het met instellen van de tv op te lossen is?
Ik ga het proberen
ik denk eerder dat er iets mis is met je bronmateriaal. dus de kabeltuner, of je harmon kardon.
probeer het eens zonder. en dan stap voor stap extra apparatuur aan sluiten.
wie is je tv signaal provider?
digitenne is sowieso van lage kwaliteit, bij ziggo zou je ook een ci plus kaart in de tv kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Ik heb glasvezel van KPN
Ga vanavond eens proberen zonder de harman Kardon.
Misschien is de decoder van kpn wel niet goed, zou zomaar kunnen.

Dank je misschien kan ik het probleem zo wel oplossen.
Toch wel handig zo'n site!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
dit zou ook het probleem kunnen zijn. je hebt een hele grote tv en het blijkt dat glasvezel van kpn niet de kwaliteit levert die het belooft (tenminste, als je kwaliteit en kpn glasvezel googled krijg je veel resultaten)

dus misschien ook eens kijken naar een bluray diskje met ondertiteling, dan weet je zeker of het aan de televisie of de bron ligt.

als je bent overgestapt van een kleinere televisie kan het zijn dat het probleem eerder niet is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
@Sandervanzijl bedankt voor je vele tips en m.n. v.w.b de scherpte... ga er mee aan de gang om te kijken hoe die instelling staat.

Voor de rest lees ik toch wel veel dezelfde ervaringen als sommige andere hier dat het beeld wat ervaren wordt als vaal en de ondertiteling etc... ik ben er bij mezelf achter dat ik de sport modus had aangezet en dat is echt funest voor het beeld.. Die gebruik ik nooit weer... verder heb ik wel van alles... aan, uit, meer, minder, hoger, lager gezet en misschien dat ik maar eens een complete factory beeld reset geef.

Ben afgelopen donderdag wel langs geweest in Naarden om een Phillips alternatief te bekijken maar hij adviseerde dit niet te doen.... het ging hier om de PUS780 UHD van Phillips pricewatch: Philips 42PUS7809 Zwart en staat rond 999,-
maar het DSE effect zou bij Phillips, door de gebruike beeldplaat kwaliteit, veel meer aanwezig (kunnen) zijn en UHD zou daar niks aan afdoen. Dit heeft enkel betrekking op de dichtheid van de pixels maar niet met de gebruikte techniek.
Heb wel verder uitgebreid informatie van hem gehad en hij gaf nog twee alternatieven aan om te bekijken die een soort extra processor'tje aan boord hebben om de kwaliteiten van het beeld te verbeteren....
een Sony KDL42W805B 679,- of Panasonic TX42AS740/750 voor 1099,-
Die Sony is vrij kaal en Panasonic komt weer in de buurt met alle Smart "toeters en bellen" opties.

Maar ik wil, zoals hier ook al door Martin1336, niet altijd maar veel meer betalen dan nodig is.

Ik heb zelf nog zo'n Amino Setop boxje ivm Digt TV via glasvezel met een Hdmi kabel en misschien dat er inderdaad veel kan "mankeren"aan dit soort aansluitingen en dus met het bron materiaal.
Want via Neflix een HD film kijken is toch zeker wel een mooi strak beeld en is de ondertiteling wel goed genoeg.

Alleen ik blijf er nog wel steeds bij dat mijn oude 42LM760S uit 2012 (edge led) , die niet meer leverbaar was, een strakker beeld gaf. Ik heb daar geen seconde een issue ervaren met wat dan ook!.
Enkel de beeldplaat ging kapot onder garantie die wel erg netjes onder garantie en met service is opgelost door LG.
Dus over de LG service heb ik niks op aan te merken. Heb nu een 2014 model met WebOS voor een paar tientjes bijbetalen.

Edit:
Ik heb 'm weer gereset naar default en dat maakt het beeld zeker beter, moet wel nog klein beetje finetunen qua zwart volgens mij maar het is dus zaak om de details die je kan aanpassen of een heel voorzichtige manier te doen want de instellingen zijn gevoeliger in te stellen dan verwacht.

Nog een ervaring:

Net even paar vergelijking gemaakt met RTL4 boulevard wat echt korrelig eruit ziet en je begint te twijfelen... daarintegen het RTL Nieuws aansluitend... ontzettend scherp beeld zonder korrel te bekennen... kortom de input is ook echt vol van invloed op de ervaring. Ook zijn de NL1,2,3 en SBS gewoon scherper dan RTL zenders.

[ Voor 12% gewijzigd door Co_2J op 15-07-2014 19:57 . Reden: ervaringen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Sandervanzijl bedankt voor je advies in deze kwestie, het is inderdaad een probleem bij veel mensen
die een grotere tv aanschaffen. Mijn vorige was 46 inch niet zo'n heel groot verschil vind ik.
Heb wat dingen uitgeprobeerd van je advies van vanmiddag maar helaas geen succes.
Misschien is dit wel de kwaliteit die LG leverd met hun nieuwe TV's (HELAAS!!!)
En inderdaad KPN leverd ook niet echt top kwaliteit. Misschien moet ik overstappen iemand nog advies wat betreft een provider in Almere?

Misschien heeft Samsung een beter beeldkwaliteit, alleen wat je in de winkel ziet op de tv's zijn alleen maar DVD's die ze afspelen en die zijn altijd mooi.

Ik heb nog een paar dagen om er over na te denken.
Co-2J wat bedoel je met resetten naar default?

[ Voor 10% gewijzigd door Martin1336 op 15-07-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
@Martin,
Gewoon bij beeldinstellingen onderaan terugzetten naar begin stand. Dan zou hij alles weer naar AF fabriek moeten zetten.. vandaar uit kan je weer wat gaan bijstellen.
Nogmaals het is een mooi beeld maar ben er vanovertuigd dat inderdaad jouw ervaring Martin hetzelfde is als de mijne... soms is het net niet maar alle andere optie zijn of een stuk duurder of een ouder jaartal als optie nemen. Wat dus doet denken dat de huidige serie uit 2014 toch of minder is... of moeilijker in te stellen oid.
Ik probeer maar tevreden zijn wat we nu hebben want de keuze is reuze als je maar je portemonee trekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
CO_2J Bedankt voor je snelle reactie, heb het meteen uitgeprobeerd.
Toch blijf ik heel erg twijfelen over deze TV het ene moment denk ik houd hem het andere moment kijk ik naar NCIS en wil ik hem meteen weer terug brengen. Het is een wirwar aan verschillende beelden en kwaliteit!!!!
Ik bedoel veel verschil met dan weer goed en dan weer minder, heb nu veel geprobeerd ook met de bron.
decoder rechtstreeks op de tv, via de reciever en nieuwe hdmi kabels etc.........

Ik ga hem toch maar omruilen voor een Samsung, en ja ik weet het dat kost toch weer geld!!!
Maar ja je elke dag lopen irriteren aan elke keer wisselende kwaliteit van je tv, daar word je toch ook niet vrolijk van!!!!
Voor mij voorlopig geen LG meer!!

Als ik hem eind van de week/weekend heb omgeruild zal ik het verschil hier laten weten.

Iedereen bedankt voor de reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin1336 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:22:
CO_2J Bedankt voor je snelle reactie, heb het meteen uitgeprobeerd.
Toch blijf ik heel erg twijfelen over deze TV het ene moment denk ik houd hem het andere moment kijk ik naar NCIS en wil ik hem meteen weer terug brengen. Het is een wirwar aan verschillende beelden en kwaliteit!!!!
Ik bedoel veel verschil met dan weer goed en dan weer minder, heb nu veel geprobeerd ook met de bron.
decoder rechtstreeks op de tv, via de reciever en nieuwe hdmi kabels etc.........

Ik ga hem toch maar omruilen voor een Samsung, en ja ik weet het dat kost toch weer geld!!!
Maar ja je elke dag lopen irriteren aan elke keer wisselende kwaliteit van je tv, daar word je toch ook niet vrolijk van!!!!
Voor mij voorlopig geen LG meer!!

Als ik hem eind van de week/weekend heb omgeruild zal ik het verschil hier laten weten.

Iedereen bedankt voor de reactie's
Ik heb de Samsung UE55HU7500 maar ik ervaar en irriteer mij ook aan wisselende kwaliteitsverschillen tussen uitzendingen,zenders en bronnen. Dit was bij de Plasma nooit en was vrij constant.
Ik kan er geen peil optrekken wat er mee te maken heeft, maar de tv is erg kieskeurig met aangebooden beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Midstar welke provider heb jij?
Dat is nou net de tv waarvoor ik hem wilde omruilen. maar dan wel met 600 euro bijbetaling.
Maar als ik het zo hoor schiet ik daar ook niks mee op??
Wat moet je dan doen om een tv met fatsoenlijke beeldkwaliteit te krijgen.
Zou het liefst weer een plasma aanschaffen, maar dat aanbod is zo klein geworden.

Lg, Samsung, Philips, Sony wat is verstandig?????????????

HELPPPP!!!!! Ik weet het niet meer!!

[ Voor 5% gewijzigd door Martin1336 op 16-07-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Laat anders even wat zien dmv foto's wat het precieze probleem is,
de onduidelijkheid etc.(mits het mogelijk is)

Het is nergens perfect, en kwestie van geluk hebben bij het kopen van tv ben ik bang.
Bekende heeft 55HU7500 en ook daar zijn weer dingen waarvan ik denk tjaa ook liever niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1336
Het is gewoon heel moeilijk om op een foto te laten zien, ik denk dat de meeste wel begrijpen
wat ik bedoel.
Dit is gewoon een lastige kwestie waar we tegen aanlopen en het komt nu wel erg vaak voor.
Ook als je hiet de verhalen leest is het toch best wel vaak dat de tv niet ok is.

Misschien kan het ook niet anders, en ben ik/wij allemaal misschien te kritisch?
Maar als ik hier de verhalen lees zijn er toch wel een hoop mensen die zich hier aan storen.

Savagegek ik kan nu geen foto maken ben op mijn werk.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin1336 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:33:
Midstar welke provider heb jij?
Dat is nou net de tv waarvoor ik hem wilde omruilen. maar dan wel met 600 euro bijbetaling.
Maar als ik het zo hoor schiet ik daar ook niks mee op??
Wat moet je dan doen om een tv met fatsoenlijke beeldkwaliteit te krijgen.
Zou het liefst weer een plasma aanschaffen, maar dat aanbod is zo klein geworden.

Lg, Samsung, Philips, Sony wat is verstandig?????????????

HELPPPP!!!!! Ik weet het niet meer!!
heb ziggo via de humax 5200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Savagegek schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:10:
Laat anders even wat zien dmv foto's wat het precieze probleem is,
de onduidelijkheid etc.(mits het mogelijk is)

Het is nergens perfect, en kwestie van geluk hebben bij het kopen van tv ben ik bang.
Bekende heeft 55HU7500 en ook daar zijn weer dingen waarvan ik denk tjaa ook liever niet..
Het is eerder een kwestie van de juiste televisie kiezen en niet de televisie met het meeste bang for buck of de laatste technologieën. UHD is leuk, maar met dit soort prijzen zit je wat de technologie betreft op de eerste rang en dan kun je eigenlijk geen kwaliteit verwachten. Ga je naar de H7000 kijken van Samsung, dan krijg je een hele goede televisie zonder al teveel kwalen en ik durf met vrij veel zekerheid te zeggen dat de beeldkwaliteit over het algemeen ook veel beter is dan de HU7500.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste