Heb 14 dagen geleden een LG
55UB850v laten plaatsen door de plaatselijke Expert winkel. Had daarvoor een "dure"HD ready Panasonic plasma van 6 jaar oud met een uitstekend beeld via Ziggo. Ook alle HD zenders zagen er strak uit hoewel die TV slechts 1080i was. Ik gebruik(te) erbij een niet gecertificeerde uit Duitsland gehaalde alleskunner, n.l. de DMR BCT820 twin-tuner-blu-ray-recorder. Nu dus de nieuwste generatie LG 4k TV.
55UB850v
Positief: mooie vormgeving, goede kleuren, wit en zwart ook goed, geweldig 3D met goedkope brillen.(er worden er al 2 bijgeleverd)
Negatief: ik vind het reageren soms veel te traag. na het aanzetten moet je soms over de 10 seconden wachten om een andere zender in beeld te krijgen.Ook andere commando's worden nogal traag opgevolgd.
Ik heb 1 cam module van mijn Panasonic twin tuner-recorder in de tv gestoken en de andere in de Panasonic twin tuner gelaten. Voorlopig gebruik ik toch het liefst de Panasonic tuner voor ontvangst want die is veel sneller en ik kon daar heerlijk de zenders in mijn eigen volgorde zetten. Bij mij zitten aldus alle Discovery en Animal planet en Nat.geo HD kanalen samen met History HD mooi bij elkaar op zenderplaatsen 12 t/m 18. Dit kan bij LG niet, je kunt alleen zenders overslaan in je favorieten.
Al met al vind ik deze ultra HD tv
een aanrader. Er zullen voor 500 tot 2000 euro meer best betere tv's zijn, maar voor de 1925 Euro die ik betaalde vind ik deze tv een genot om naar te kijken.
Erg mooi is ook het omzetten van 2D naar 3D van opgenomen natuur documentaires zoals Wild Brazil. het lijkt erop dat als ik
én de Panasonic recorder
én de TV beiden op 2D>3D zet er nog meer diepte ontstaat in het getoonde beeld, echt erg mooi quasi 3D, vaak bijna net zo goed als matige 3D koop-blu rays.
Ik ga nu nog een 1.3 versie Cam Module aanschaffen voor Ziggo's extra diensten, ik heb sowieso weer een 2e Cam Module nodig in mijn Panasonic twin tune-recorder anders raakt hij te vaak in de war met het ontsleutelen van geprogrammeerde opnames. Dit komt omdat het een niet Ziggo gecertificeerd apparaat is. (Die DMR BCT820)
Ik heb achter de UB850v een Seagate portable HDD geplakt (letterlijk), is een mooi licht 1TB ding van €55 en zonder voeding. Heb hem 1 decimeter van de USB 3.0 aansluiting af vastgeplakt met dubbelzijdig plakband. (Is er eest nog 2x afgevallen....

maar na netjes ontvetten van de achterkant van de TV gaat het nu goed).
Update: Ik heb een extra CAM module aangeschaft voor Ziggo TV on Demand en die werkt ook prima in deze TV. Verder vinden er regelmatig updates plaats, zo verdween eindelijk de ondertiteling voor doven bij de BBC 1. Die was voorheen niet weg te krijgen! Ik ben na een maand nog steeds zeer tevreden met deze UB850V.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 04-07-2014 08:37
. Reden: aanvulling ]