Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Phuncz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:58:
Bij de 42LB630V zat de Magic Remote er niet bij, dit is een optie van 40€. Deze is wel inclusief bij de duurdere modellen (denk vanaf 730V).

Ik geloof dat de TV 50 of 60Hz was vanuit het beeldpaneel en "500" Hz verzonnen met TruMotion.
Bedankt. Ik las weer ergens anders dat deze 100 hz heeft.

Zo ook hier http://www.homecinemamaga.../lg-2014-lcd-led-tv-line/

vandaar dat ik een beetje in de war ben allemaal.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:06
Laatst een 55UB850V besteld, deze is gisteren binnengekomen.

Echter is hier een probleem mee, hij heeft namelijk last van het lijkt wel inbranden van de beelden.
Het was al zichtbaar tijdens de eerste keer opstarten alleen dachten dat het mogelijk instellingen waren.
Dit blijkt niet zo te zijn.

Nu heb ik het weleens eerder gezien maar hoe heet dit verschijnsel?
Beschrijving: Tijdens het bekijken van het menu voor een bepaalde tijd, bijv een paar minuten.
Zodra dan het menu weg werd gedrukt, en dus gewoon tv beeld bijv. zichtbaar zou moeten zijn.
Is dus nog steeds als een soort schaduw het eerdere scherm(menu in dit geval) zichtbaar.

Er word nu in ieder geval wel gewoon contact opgenomen met LG.
Maar vroeg mij af of er een begrip voor dit verschijnsel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan inbranding zijn gebeurt wel eens bij nieuwe TV of oude TV

Maar neem contact op met LG voor vervamgde toestel want dit is gewoon doa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Ah toch gewoon inbranding, aangezien ik het nog nooit had meegemaakt bij een nieuwe twijfelde ik.

Maar regelen dat er een vervangende komt, hopelijk niet teveel moeite.
Aangezien de levertijd vanaf PTD ook al niet te kort duurde.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
ik zou het gewoon regelen bij de winkel btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Denzis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:20:
[...]

Bedankt. Ik las weer ergens anders dat deze 100 hz heeft.

Zo ook hier http://www.homecinemamaga.../lg-2014-lcd-led-tv-line/

vandaar dat ik een beetje in de war ben allemaal.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik vermoed dat het paneel wat in deze televisie zit 50Hz is en net als voorgaande jaren Black Frame Insertion meetelt als zijnde paneelfrequentie. Bij de voorgaande series 6 modellen van LG was dit ook het geval.

Nu heb ik de LB630V nog niet mogen aanschouwen. Binnenkort maar even kijken of ik deze televisie ergens kan zien. Dan kan ik bepalen of dit inderdaad zo is of dat de LB630 toch gebruik maakt van een 100Hz paneel en niet een pseudo 100Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelona
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10-2024
Werkt er al iemand met WebOs en de rode knop voor interactieve tv van ziggo icm Smit cam module 1.3? Wanneer ik op de rode knop druk, gebeurt er niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Dimens schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:51:
[...]

Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik vermoed dat het paneel wat in deze televisie zit 50Hz is en net als voorgaande jaren Black Frame Insertion meetelt als zijnde paneelfrequentie. Bij de voorgaande series 6 modellen van LG was dit ook het geval.

Nu heb ik de LB630V nog niet mogen aanschouwen. Binnenkort maar even kijken of ik deze televisie ergens kan zien. Dan kan ik bepalen of dit inderdaad zo is of dat de LB630 toch gebruik maakt van een 100Hz paneel en niet een pseudo 100Hz paneel.
Hoe zou je dat kunnen zien dan? Ik was net toevallig bij de Saturn om te kijken hoe het eruit zag. Maar door die vervelende standaard beelden van de winkels kan ik niet echt goed oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Denzis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:17:
[...]

Hoe zou je dat kunnen zien dan? Ik was net toevallig bij de Saturn om te kijken hoe het eruit zag. Maar door die vervelende standaard beelden van de winkels kan ik niet echt goed oordelen.
Vragen om de afstandsbediening en de televisie in de winkel op het oog kalibreren. Zo doe ik het altijd en ik krijg eigenlijk altijd wel even de AB te leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
kan iemand mij vertellen hoe ik in webos via mijn synology divx films kan bekijken met subs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-04-2024
Is er ook iemand die de grotere variant van de LB730V(LB700) heeft (55 t/m 65 inch) ik heb het idee als ik op internet kijk dat de grotere varianten meer problemen hebben met de verdeling van de blacklight. Ik zou graag de mening willen horen of de donkeren hoeken, schaduw effecten bij deze toestellen in de zelfde mate is of dat de efecten bij de grotere toestellen erger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
moet zeggen dat ik huiverig was na alle slechte reviews, maar ik ben uitermate tevreden!
WebOS is echt heel mooi en zit goed in elkaar, niet vergelijkbaar met andere smart tv platformen.

verder merk ik ook niks van alle ophef over zwartwaardes, blooming of andere vervelende dingen.
4k video's op youtube zien er bizar mooi uit, kan niet wachten op wat meer 4k materiaal.
ik ben geen videofiel maar ben erg content met de aankoop.

o ja divx speelt prima af ook met subs vanaf stick of synology, of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:21
Savagegek schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:47:
Laatst een 55UB850V besteld, deze is gisteren binnengekomen.

Echter is hier een probleem mee, hij heeft namelijk last van het lijkt wel inbranden van de beelden.
Het was al zichtbaar tijdens de eerste keer opstarten alleen dachten dat het mogelijk instellingen waren.
Dit blijkt niet zo te zijn.

Nu heb ik het weleens eerder gezien maar hoe heet dit verschijnsel?
Beschrijving: Tijdens het bekijken van het menu voor een bepaalde tijd, bijv een paar minuten.
Zodra dan het menu weg werd gedrukt, en dus gewoon tv beeld bijv. zichtbaar zou moeten zijn.
Is dus nog steeds als een soort schaduw het eerdere scherm(menu in dit geval) zichtbaar.

Er word nu in ieder geval wel gewoon contact opgenomen met LG.
Maar vroeg mij af of er een begrip voor dit verschijnsel is?
Mag ik vragen wat laatst is? Ik neem aan 12 mei? Wel gek ik had zelf eigenlijk nog niet gehoord van inbranden van LED tv's ! LG heeft wel service aan huis dus dat is dan wel weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolPlay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 22:01
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:19:
Vraag je bevalt je ub850 je wel en zit er wel een upscaler in voor fhd naar uhd?
Erg tevreden. Er zit inderdaad een upscaler in. Full HD beelden zijn daardoor net wat scherper dan bij een gewone HD tv.

[ Voor 12% gewijzigd door CoolPlay op 12-06-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Jasper 99 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:20:
[...]

Mag ik vragen wat laatst is? Ik neem aan 12 mei? Wel gek ik had zelf eigenlijk nog niet gehoord van inbranden van LED tv's ! LG heeft wel service aan huis dus dat is dan wel weer beter.
Klopt ja tijdens de actie van PTD.
De huidige tv is ook een LG, deze heeft ook eens een probleem gehad.
En LG heeft toen zeer goede service gegeven aan huis idd.

Zover ik wist kwam inbranding alleen voor bij plasma's en eventueel oude tv's.
Helaas heb ik hier het bewijs dat het ook mogelijk is bij de nieuwere..

Contact gehad met PTD over vervanging, duurt alleen nog lang (+4 weken)voordat er een nieuwe lading komt.
Daarom dus maar contact opgenomen met LG, verwacht niet dat de monteur het kan maken.
Maar proberen is altijd mogelijk toch nog tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Savagegek schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:28:
[...]

Klopt ja tijdens de actie van PTD.
De huidige tv is ook een LG, deze heeft ook eens een probleem gehad.
En LG heeft toen zeer goede service gegeven aan huis idd.

Zover ik wist kwam inbranding alleen voor bij plasma's en eventueel oude tv's.
Helaas heb ik hier het bewijs dat het ook mogelijk is bij de nieuwere..

Contact gehad met PTD over vervanging, duurt alleen nog lang (+4 weken)voordat er een nieuwe lading komt.
Daarom dus maar contact opgenomen met LG, verwacht niet dat de monteur het kan maken.
Maar proberen is altijd mogelijk toch nog tijd zat.
Ah ja, bij panasonic werkte ze gewoon met het principe problemen, check ok nieuwe tv. Lijkt me dat ze dat bij LG ook wel doen. Repareren on de spot is toch eigenlijk niet te doen volgens mij en om eerlijk te zijn heeft de klant daar ook helemaal geen zin in denk ik, net nieuwe tv nu al reperaties etc. Geef maar een nieuwe! Ik zou idd het gewoon via LG regelen. Hou ons op de hoogte, kan je ondertussen nog wel tv kijken of is het ondraagbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jasper 99 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Ah ja, bij panasonic werkte ze gewoon met het principe problemen, check ok nieuwe tv. Lijkt me dat ze dat bij LG ook wel doen. Repareren on de spot is toch eigenlijk niet te doen volgens mij en om eerlijk te zijn heeft de klant daar ook helemaal geen zin in denk ik, net nieuwe tv nu al reperaties etc. Geef maar een nieuwe! Ik zou idd het gewoon via LG regelen. Hou ons op de hoogte, kan je ondertussen nog wel tv kijken of is het ondraagbaar?
In veel gevallen komt het gewoon voor dat thuis het paneel verwisseld wordt. Ook bij nieuwe televisies.
Mocht ik een televisie kopen die bij aanschaf al defect is, zou ik hem direct terugbrengen, een nieuwe halen en niet laten repareren. Mag de winkelier zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Een vraag aan de mensen die er wellicht één hebben. Ik kan nl. in de Pricewatch alleen vinden dat de 47LA6208 een Vesa mount voorbereiding heeft. Nou ben ik persoonlijk meer geïnteresseerd in de 55LA6208, maar ik kan zelfs bij LG niet vinden of het apparaat beschikt over Vesa gaatjes.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Neem aan dat de 55 dezelfde gaten heeft als de 47. Al zou ik het model wel afraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Jasper 99 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Het liefste krijg ik ook gewoon een nieuwe, maar als ik dat moet regelen via de winkel duurt het nog wel even.

Zodra de monteur langskomt zullen we zien hoe of wat hij van plan is,
ik denk niet dat hij zo even het hele paneel vervangt of wel?

Het tv kijken is met deze mate van inbranding niet te doen,
beeldkwaliteit, zowel scherpte als kleuren zijn zeer slecht.
Hij staat nu ook apart op een tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
ksborg schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:12:
Een vraag aan de mensen die er wellicht één hebben. Ik kan nl. in de Pricewatch alleen vinden dat de 47LA6208 een Vesa mount voorbereiding heeft. Nou ben ik persoonlijk meer geïnteresseerd in de 55LA6208, maar ik kan zelfs bij LG niet vinden of het apparaat beschikt over Vesa gaatjes.

Iemand een idee?
De 55LA6208 beschikt over een VESA 400 x 400 muurbeugelaansluiting. Maar een 55" LA6208 zou ik absoluut afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ook ik raad de 6208 af, ik ben op dit moment in gesprek met de scheer en foppen om deze te ruilen voor een LB630v of een Samsung 46F6320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Hmm ok, toch goed om even de meningen te peilen dus! Dank voor de waarschuwingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 06:15
Aantal vraagjes (zie dikgedrukt beneden) voor jullie, die ik niet kan beantwoorden met eerdere comments in dit topic. Nav het uitbrengen van WebOS door LG op zijn nieuwe TVs lijkt voor mij de tijd rijp om mijn Sony KDL-40d5300 te vervangen. Het beeld is nog prima, maar ik wil graag van mijn aparte UPC kastje af en ik kijk vooral gedownload materiaal (met Mediaportal), uitzending gemist en Netflix vanaf mijn HTPC. Het lijkt me gewoon superhandig als ik vrijwel alles met alleen de TV kan bedienen en daar lijkt LG als eerste fabrikant een voor mij voldoende oplossing te hebben gevonden. Bovendien ben ik erachter gekomen dat die LED TVs een stuk zuiniger zijn dan mijn Sony (wel een factor 3, volgens de rekenmethode in de pricewatch scheelt het €50/jaar plus nog de UPC box en de HTPC die niet meer aan hoeven). Ik wil ongeveer €600-€800 uitgeven, en qua design vind ik (en vooral de wederhelft) de LB630V en LB670V het mooist, met de zilveren voetjes links en rechts. Binnen mijn budget kan ik een 47 inch LB630V (€655), of een 42 inch LB670V (€715) aanschaffen. Ik neig naar de 670 omdat het luxer is. Maar is het de extra investering en kleinere scherm waard?

Als ik de twee vergelijk zijn dit de verschillen:
  • Verschil in grootte: Ik kan in principe wel leven met het verschil in grootte (ze zijn sowieso beide groter dan mijn huidige 40 inch). Ik zit ongeveer 3,5 meter vanaf de TV
  • De 670 heeft volgens mij een beter scherm: Full-led vs edge-lit en 700Hz vs 500Hz geoptimaliseerde refreshrate (vraag: ga je dat verschil merken?).
  • 3D op de 670 (lijkt me leuk maar hoe vaak gebruik je dat nou?)
  • de smart-AB (ik heb een Harmony Touch dus die ga ik niet gebruiken maar ik kan hem altijd nog verkopen voor een paar 10tjes).
Ik was wel verbaasd dat Tweakers de 670 maar 3 sterren geeft, terwijl als je de review leest Sim eigenlijk heel positief is. Hij geeft een vol punt aftrek omdat WebOS zo langzaam is, en ik geloof dat dat best een issue is dan. Hij laat ook wel doorschemeren te verwachten dat dit verbetert gaat worden in volgende versies van WebOS. Vraag: als ik nu deze TV koop, krijg ik dan die upgrades van WebOS nog wel mee?

Dank voor de feedback d:)b

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:14

pes

• Beide zijn volgens mij back-lit, maar met minder LED's dan bij een full array. Heb verder gelezen dat blooming/bleeding minder prominent zijn bij kleinere beeldafmetingen...
  • Het verschil tussen 500 Hz en 700 Hz lijkt mij verwaarloosbaar. In beide gevallen zul je eerder last hebben van de soap opera effect; heb zelf de 730V met 800 Hz of zo, maar ik zet de enhanced refresh rate meestal uit of laag
  • 3D-televisies hebben tevens een extra "filtertje" op het scherm: dat zal een verwaarloosbaar effect hebben op de helderheid, maar wie weet?
  • Ik vind de LG Magic Remote aanzienlijk fijner werken met de webOS/Smart TV interface, en voice recognition bij zoekopdrachten en in de browser werkt best goed. De vierpuntdruktoets van de standaard afstandsbediening werkt in vergelijking vrij inefficiënt. Kan je met de Harmony Touch ook de cursor direct besturen? Als ik moest kiezen, dan zou ik voor de 630V gaan en de Magic Remote er los bij kopen
  • Beide modellen zijn van dit jaar en zijn de eerste generatie met webOS, dus zij zullen zeker nog updates krijgen
  • Bij mij werkt de UPC CI+ Module niet. Vind ik vrij balen, maar vooralsnog weiger ik om een Mediabox in huis te nemen. Ik zag toevallig dat Ziggo de tv's CI+ hebben gecertificeerd, ook voor de interactieve CI+ module, vanaf een softwareversienummer die hoger is dan die ik nu heb. Dus ik hoop dat de software update het ook voor UPC werkend zal maken, en ik wacht voor nu het geduldig af...

[ Voor 1% gewijzigd door pes op 12-06-2014 14:51 . Reden: Correcties taal en ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Dank voor het uitgebreide antwoord! Ik ben er nog niet helemaal uit alleen, aangezien je niet mijn voorgevoel gelijk geeft ;)
Ik dacht dat die CI+ modules altijd werkten maar na wat verder zoeken op de UPC site blijkt dat de LB-modellen nog niet door UPC zijn gecertificeerd :/

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keep_IT_cool
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Kreeg gisteren mijn 47LB630V, dik tevreden.

Op de (magere) support pagina WEL een nieuwere firmware gevonden, maar updaten wilde niet lukken (noch automatisch noch per usb).. Even rondsnuffelen leverde de volgende oplossing..

Bij Locatie de "LG Service locatie" gewijzigd in België.. Et voila hij vond meteen de nieuwe firmware.
Downloaden en installeren is dan een fluitje. Daarna Locatie weer terug op Nederland gezet.

Ik heb nu de correcte firmware EN toegang tot de LG store.
CoolPlay schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:45:
[...]

De LG Store is (nog) niet beschikbaar hier.
Blijkbaar zou je je firmware kunnen wijzigen naar de duitse versie en erna door een taalwijziging de engelse store (die al wel open is) kunnen bereiken. Heb dit wel niet zelf getest.

Zie https://forums.plex.tv/index.php/topic/103202-plex-on-lg-2014-models-running-webos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
keep_IT_cool schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 19:29:
Kreeg gisteren mijn 47LB630V, dik tevreden.

Op de (magere) support pagina WEL een nieuwere firmware gevonden, maar updaten wilde niet lukken (noch automatisch noch per usb).. Even rondsnuffelen leverde de volgende oplossing..

Bij Locatie de "LG Service locatie" gewijzigd in België.. Et voila hij vond meteen de nieuwe firmware.
Downloaden en installeren is dan een fluitje. Daarna Locatie weer terug op Nederland gezet.

Ik heb nu de correcte firmware EN toegang tot de LG store.

[...]
Hoe bevalt het beeld voor jou? Met voetbal bijv ? En zie je bij panoramic shots een lichte vorm van vlekken ?

Je zou me erg uit de brand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb de 60LB870v besteld. als het goed is maandag geleverd.

Zaken die mij beinvloed hebben:
- intuitieve karakter van WebOS
- strakke design, zeker als het scherm zonder de speakerbar aan de muur komt te hangen.

Was aan het twijfelen tusse de 60LB730v en de 870v of evt. UHD te gaan met de 55UB850. Uiteindelijk toch geopteerd voor de LB870v. Zit op 4,5-5m, daarom voorkeur dus voor groter scherm ipv UHD. Over 6-7 jaar maak ik dan wel weer de volgende stap.

Bij de LB870v zijn de speakers in de vorm van een bar in de voet geïntegreerd, hierdoor blijft de TV zelf uiterst slank en strak uitzien. Bedoeling is om binnenkort het scherm aan de muur te hangen zonder de speakers. Dus dan hangt het wel erg mooi tegen de muur, zelfs zonder storend logo. Esthetiek was voor mij ook een factor die meetelde.

De positie van de aansluitingen bij dit model is ook zo dat alle connectors parallel met de muur lopen, dus geen uitstekende kabels aan de achterkant. Het scherm is dus ook makkelijk erg dicht tegen de muur te monteren.

Na verschillende prijzen te hebben aangevraagd was het prijsverschil iets minder dan 300euro en ik kreeg bij de 870v ook nog een 1.3 CI module er bij. Met een iets beter paneel, mooier design mij het prijsverschil net waard dus.

Ben benieuwd naar de beeldkwaliteit. Geen idee of mijn beoordeling erg representatief zou kunnen zijn. Ik kom nl. van een 7jaar oude 1ste generatie HD TV van JVC. Dus ik denk dat de stap in beeldkwaliteit en beleving sowieso significant zal zijn, in zovererre dat de kleine flaws die deze generatie IPS edge lit LG schermen hebben misschien niet direct opvallen bij mij. Afwachten dus.

[ Voor 4% gewijzigd door coninckske op 13-06-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Contact gehad over de defecte 850V (last van inbranding),
zowel met de winkel als LG zelf.

Bij de winkel zijn de tv's niet op voorraad, schijnt zelfs bij LG zo te zijn.
Monteur van LG belde en liet een test uitvoeren en uitkomst telefonisch doorgeven,
het bleek dat het paneel zelf toch gewoon defect is, dit word tijdens de test niet gezien.
Omdat er maar bepaalde testen worden uitgevoerd en dit dan niet opgemerkt word.

De monteur gaat een vervangend paneel bestellen, waarschijnlijk van een type hoger omdat die eerder geleverd kan worden.
Dit zal ongeveer 3 werkdagen duren, hij verwacht donderdag de reparatie uit te kunnen voeren, en zodra het dan nog niet bevalt kan het alsnog omgeruild worden.
Terwijl PTD aangeeft op z'n vroegst volgende week vrijdag de nieuwe lading binnen te krijgen,
wel goede reactie gehad en tevreden over hun welwillende reacties, echt zie ik de levertijd altijd wat ruimer in. Kijken naar levering van de tv wat ook 1 tot 2 weken langer duurde.

Dus we zullen zien, tot nu toe weer tevreden over de LG service!
Dit is voor mij ook wel een reden dat ik later weer LG zou kopen, jammer van het defect dan..

[ Voor 17% gewijzigd door Savagegek op 13-06-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Grappig, je krijgt dan een paneel van de UB970 in je UB850 begrijp ik?

Goeie deal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
kazuka schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:40:
Grappig, je krijgt dan een paneel van de UB970 in je UB850 begrijp ik?

Goeie deal :P
De 970 ken ik niet ;)
Ik neem aan dat je de 950 of 980 bedoelt, en inderdaad als ik de line-up zo bekijk zal het van de 950 worden.
Dan wil ik best overwegen om het paneel te laten vervangen ipv een nieuwe ub850 :+

Ben wel benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
coninckske schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:31:
Ik heb de 60LB870v besteld. als het goed is maandag geleverd.

Ben benieuwd naar de beeldkwaliteit. Geen idee of mijn beoordeling erg representatief zou kunnen zijn. Ik kom nl. van een 7jaar oude 1ste generatie HD TV van JVC. Dus ik denk dat de stap in beeldkwaliteit en beleving sowieso significant zal zijn, in zovererre dat de kleine flaws die deze generatie IPS edge lit LG schermen hebben misschien niet direct opvallen bij mij. Afwachten dus.
Ik had dit toestel gister nog aan de muur hangen. Helaas ben ik niet tevreden met dit toestel.
Hoewel de beeldkwaliteit prima is, is dit toestel naar mijn mening niet geschikt voor een iet wat verduisterde kamer. De zwartwaarden zijn erg matig(zonder local dimming) en is er spraken van veel Blooming(met local dimming) & clouding in vooral de onderste 10 cm. Bij donkere scenes lijkt het alsof de tv niet weet hoe hij het licht moet verdelen over de verschillende zones. je ziet dan echt het zwart om het object grijs/zwart worden. erg jammer.

Kwa design vindt ik de tv er wel gaaf uit zien. Ik vroeg me in het begin af hoe ik deze tv ga ophangen met z''n speaker bar. Dit is mooi opgelost je kan de bar gewoon aan de tv hangen als de tv aan een muurbeugel hangt, dit geeft wel een gaaf effect.

helaas kan ik niet veel met dit toestel in mijn kamer. Maandag ruil ik hem om voor een ander toestel.
Ik ben erg benieuwt naar jou ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Laatst online: 11-02 22:06
Hallo,

Ik twijfel nog tussen 2 tv's.
waarvan 1 de LB730v is.
heeft iemand ervaring met deze tv ?
Ik wil het graag van een consument horen.
alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11-2015
Grandisimo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:23:
Hallo,

Ik twijfel nog tussen 2 tv's.
waarvan 1 de LB730v is.
heeft iemand ervaring met deze tv ?
Ik wil het graag van een consument horen.
alvast bedankt !
Nog even geduld, ik hoop hem deze week te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ok bedankt !
Dan wacht ik nog even op je bevindingen.
Ben erg benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
gatuso123 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:25:
Hoewel de beeldkwaliteit prima is, is dit toestel naar mijn mening niet geschikt voor een iet wat verduisterde kamer.
Wat is jouw referentie voor 'iet wat verduisterd'. Kwestie van te knn vergelijken met mijn kijkomgeving.
Ik heb eigenlijk toch steeds wat licht aan, 2 gedimde spotjes 3m hoog, meer rechts van de TV. En zacht indirect licht tegen de muren van de woonkamer.

Ik kijk nl. nooit in een te verduisterde kamer. Daarvoor vind ik een beeldscherm (LCD/plasma) sowieso steeds te fel ook na afregelen van helderheid, backligth etc. Ben van mening dat je graag verduistert om bioscoop effect te verkrijgen, Dan vind ik dat je dat effect enkel maar bekomt als je beeld veel groter is, dus met projector. Dit is een persoonlijke mening en bedoelt als kanttekening.
gatuso123 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:25:
... Maandag ruil ik hem om voor een ander toestel. ...
Wat komt er in de plaats?

Ik heb bij de deal van plattetv.nl het scherm incl CI+ module en het extra servicepakket met oa. 4 weken omruilperiode besteld. Dus ik ben van plan na al voorgaande post omtrent blooming en slecht local dimmen de tv sowieso de komende weken goed te evalueren en er onbevooroordeeld en kritisch naar te kijken. Heb dus de tijd om uit te zoeken hoe mijn scherm het doet en of de storende effecten die jij beschrijft zich ook voordoen of mij storend voorkomen.

Heb je wat referenties voor beeldmateriaal waar de blooming en local dimming goed naar voren komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
coninckske schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:40:
[...]

Wat is jouw referentie voor 'iet wat verduisterd'. Kwestie van te knn vergelijken met mijn kijkomgeving.
Ik heb eigenlijk toch steeds wat licht aan, 2 gedimde spotjes 3m hoog, meer rechts van de TV. En zacht indirect licht tegen de muren van de woonkamer.

Ik kijk nl. nooit in een te verduisterde kamer. Daarvoor vind ik een beeldscherm (LCD/plasma) sowieso steeds te fel ook na afregelen van helderheid, backligth etc. Ben van mening dat je graag verduistert om bioscoop effect te verkrijgen, Dan vind ik dat je dat effect enkel maar bekomt als je beeld veel groter is, dus met projector. Dit is een persoonlijke mening en bedoelt als kanttekening.

[...]

Wat komt er in de plaats?

Ik heb bij de deal van plattetv.nl het scherm incl CI+ module en het extra servicepakket met oa. 4 weken omruilperiode besteld. Dus ik ben van plan na al voorgaande post omtrent blooming en slecht local dimmen de tv sowieso de komende weken goed te evalueren en er onbevooroordeeld en kritisch naar te kijken. Heb dus de tijd om uit te zoeken hoe mijn scherm het doet en of de storende effecten die jij beschrijft zich ook voordoen of mij storend voorkomen.

Heb je wat referenties voor beeldmateriaal waar de blooming en local dimming goed naar voren komen?
Ik heb vaak met het bekijken van films de kamer voledig verduisterd. Op dat moment was het echt heel duidelijk te zien, omdat ik dit storend vond heb ik het geprobeert met wat lampjes(ikea ledstrips). hierdoor werdt het wel een stuk minder, maar ik ben een persoon, dat wanneer ik het gezien heb, ik er op ga letten. en dus bleef ik het zien en me er aan storen. (kritische kijker). Bij de film the dark knight rises zijn er veel stukken. Bijvoorbeeld de eerste achtervolging op de motoren. en de scene er gelijk na met catwoman en zo kan ik door gaan . Kijk vooral naar de donkere scenes. In die scenes is de blooming goed te zien en springt het licht naar verschillende zones goed te zien. Ook bij de matrix had ik vaak stukken waar het zwart grijs werdt.

Ik heb besloten van LG af te stappen, omdat ik de line-up van 2014 tegen vindt vallen m.b.t. de backlight problemen. zat nog te denken aan de LB730v, maar bij de 47inch versie in de winkel zag ik al duidelijk de donkere hoeken. Ik ga nu voor de Sony KDL-55X9005. 8)

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
gatuso123 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:59:
[...]

Ik heb vaak met het bekijken van films de kamer voledig verduisterd. Op dat moment was het echt heel duidelijk te zien, omdat ik dit storend vond heb ik het geprobeert met wat lampjes(ikea ledstrips). hierdoor werdt het wel een stuk minder, maar ik ben een persoon, dat wanneer ik het gezien heb, ik er op ga letten. en dus bleef ik het zien en me er aan storen. (kritische kijker). Bij de film the dark knight rises zijn er veel stukken. Bijvoorbeeld de eerste achtervolging op de motoren. en de scene er gelijk na met catwoman en zo kan ik door gaan . Kijk vooral naar de donkere scenes. In die scenes is de blooming goed te zien en springt het licht naar verschillende zones goed te zien. Ook bij de matrix had ik vaak stukken waar het zwart grijs werdt.

Ik heb besloten van LG af te stappen, omdat ik de line-up van 2014 tegen vindt vallen m.b.t. de backlight problemen. zat nog te denken aan de LB730v, maar bij de 47inch versie in de winkel zag ik al duidelijk de donkere hoeken. Ik ga nu voor de Sony KDL-55X9005. 8)

;)
Eigenlijk moet je stiekem voor de B versie gaan of voor de 65 inch als je echt het beste wil. Maar das wel behoorlijk duur! Wat voor deal zoek je voor de KDL 55x9005? Ik zat zelf er ook nog naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
Jasper 99 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:27:
[...]

Eigenlijk moet je stiekem voor de B versie gaan of voor de 65 inch als je echt het beste wil. Maar das wel behoorlijk duur! Wat voor deal zoek je voor de KDL 55x9005? Ik zat zelf er ook nog naar te kijken.
Ja ik weet het maar dat wordt me wat te prijzig. Ik denk dat ik met de 55inch versie ook al wel flink vooruit ga. Ik heb volgensmij al een goede deal gemaakt. Ik ga deze vanavond even ophalen en dan ruil ik de LB870v in ;).

Overigens heb ik niet echt een duidelijk beeld over wat de verschillen zijn tussen de A en de B versie, buiten het passief en actief 3D om. (ben blij dat de A wel Passief heeft ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
gatuso123 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:34:
[...]

Ja ik weet het maar dat wordt me wat te prijzig. Ik denk dat ik met de 55inch versie ook al wel flink vooruit ga. Ik heb volgensmij al een goede deal gemaakt. Ik ga deze vanavond even ophalen en dan ruil ik de LB870v in ;).

Overigens heb ik niet echt een duidelijk beeld over wat de verschillen zijn tussen de A en de B versie, buiten het passief en actief 3D om. (ben blij dat de A wel Passief heeft ;))
Moet je even HDTV test checken, daar staan beide tv's gereviewed. Het fornaamste probleem met de 55 inch is dat hij geen full HD passief 3d kan doen en daardoor artefacte vertoont. Omdat de verticale beeldlijnen blenden. Bij de 65 inch versie is dat niet zo en de B versie geven ze aan als een van de beste tv's die ze ooit gehad hebben. Maar actief 3d is voor mij ook wel een deal breaker. Ik wil nu juist heel graag passief dat is de hele rede dat ik niet voor samsung wil gaan.

Welke prijs heb je kunnen regelen voor de 55 inch versie als ik vragen mag? Ik zou namelijk ook wel zoeits willen doen zolang ik maar niet een belachelijk bedrag moet bijleggen. Of heb je hem gewoon bij de store waar je hem gekocht hebt omgeruild zonder geld bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
Jasper 99 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:41:
[...]

Moet je even HDTV test checken, daar staan beide tv's gereviewed. Het fornaamste probleem met de 55 inch is dat hij geen full HD passief 3d kan doen en daardoor artefacte vertoont. Omdat de verticale beeldlijnen blenden. Bij de 65 inch versie is dat niet zo en de B versie geven ze aan als een van de beste tv's die ze ooit gehad hebben. Maar actief 3d is voor mij ook wel een deal breaker. Ik wil nu juist heel graag passief dat is de hele rede dat ik niet voor samsung wil gaan.

Welke prijs heb je kunnen regelen voor de 55 inch versie als ik vragen mag? Ik zou namelijk ook wel zoeits willen doen zolang ik maar niet een belachelijk bedrag moet bijleggen. Of heb je hem gewoon bij de store waar je hem gekocht hebt omgeruild zonder geld bij?
Ja dat is voor mij ook de rede dat ik niet naar Samsung ga. Ik heb het 3D van de tv getest bij de Media-markt en ik vond het vergelijkbaar met LG. heb natuurlijk niet heel uitgebreid kunnen testen. Maar ik was wel tevreden met wat ik zag. Het 3D van de Panasonic DT60 was ook in mijn ogen erg goed. Alleen jammer dat het beeld in mijn ogen niet heel vloeiend liep.

Ik kon de tv ophalen voor 2150 euro, Ik had de 60LB870v voor 1800 vorige week binnen gekregen, 2 dagen later afgesproken dat ik deze mocht omruilen, dus een kleine 350 euro bij betalen. Het was het laatste model. Hij was volgens de winkelier ook al niet meer te bestellen. dus ik had nog geluk.(ten minste dat hoop ik ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
gatuso123 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 09:59:

Hoop nu niet dat ze me jouw exemplaar gaan opsturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ik neig na alle negatieve adviezen over mijn eerdere keuze nu toch wel sterk naar de LB650V. WebOS lijkt me gewoon heel fijn werken. T.z.t. heb ik een Ziggo aansluiting en kan ik dus ook een CI+ module plaatsen. Helemaal ideaal.

Zijn er bij dit type nog formaten die je zeker moet ontlopen? Persoonlijk zou ik voor een 50 of 55 inch gaan, maar hij is in 8 verschillende formaten leverbaar, dus ik kan me voorstellen dat er onderlinge kwaliteitsverschillen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
gatuso123 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:47:
[...]

Ja dat is voor mij ook de rede dat ik niet naar Samsung ga. Ik heb het 3D van de tv getest bij de Media-markt en ik vond het vergelijkbaar met LG. heb natuurlijk niet heel uitgebreid kunnen testen. Maar ik was wel tevreden met wat ik zag. Het 3D van de Panasonic DT60 was ook in mijn ogen erg goed. Alleen jammer dat het beeld in mijn ogen niet heel vloeiend liep.

Ik kon de tv ophalen voor 2150 euro, Ik had de 60LB870v voor 1800 vorige week binnen gekregen, 2 dagen later afgesproken dat ik deze mocht omruilen, dus een kleine 350 euro bij betalen. Het was het laatste model. Hij was volgens de winkelier ook al niet meer te bestellen. dus ik had nog geluk.(ten minste dat hoop ik ;) .
Ja denk wel dat het een betere keus is. Ben benieuwd wat je ervaring is met 3D of het als consument ook echt hinderlijk is. Het gevaar ligt hem volgens mij in banding en ghosting door de lagere specificaties. (omdat de tv wel doet alsof hij HD 3D doet, wat dus niet het geval is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Paneel van me defecte UB850 komt waarschijnlijk morgen binnen, en word dan meegenomen.
Om dan donderdag ochtend als eerste langs mij te komen en gerepareerd te worden.

Toevallig heeft vaders een (Samsung) UE55HU7500 gekocht.
Dan kijken hoe de LG zich houd tegen de Samsung.

Sta er nog wel verbaast van, want is absoluut geen Samsung liefhebber, vele slechte ervaringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Werkt Netflix bij jullie al op WebOS? ik kreeg voorheen altijd de melding dat Netflix binnenkort beschikbaar zou zijn als ik hem aanklikte, sinds vandaag krijg ik daar een optie om hem bij te werken (alleen is deze disabled) en krijg ik andere melding met als titel "Software update", ik neem aan dat dit betrekking heeft op firmware, maar daar wordt geen nieuwe versie gevonden (ook niet als ik land wijzig).

LG had laatst aangegeven dat het inderdaad 1 a 2 weken zou duren voor hij beschikbaar was, maar ondanks dat het nu zo lijkt kan ik er nog niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nee, hier zelfde melding inderdaad. Lijkt erop dat Netflix de app klaar heeft en het nu wachten is op een firmware update van LG. Volgens iemand op avforums die had nagevraagd bij LG UK support komt dat eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
Jasper 99 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:41:
[...]

Ja denk wel dat het een betere keus is. Ben benieuwd wat je ervaring is met 3D of het als consument ook echt hinderlijk is. Het gevaar ligt hem volgens mij in banding en ghosting door de lagere specificaties. (omdat de tv wel doet alsof hij HD 3D doet, wat dus niet het geval is.)
Ik heb het toestel nu twee dagen in huis gehad, maar wat een toestel _/-\o_ . Vergeleken met de LG is dit toch wel een heel ander niveau. Het 3D vindt ik er minstens net zo goed uitzien als die bij de LM760s, LA8609 en zelfs beter dan bij de LB870v. Na wat prutsen met de instellingen, heb ik de resolutie van 20 naar 80 gezet. Hierdoor werden de 3D beelden echt een stuk scherper. We keken onze ogen uit 8) Het zwart is in de 3D modus wel wat minder, maar nog steeds beter dan bij de LG toestellen. geen ghosting problemen, de local dimming bij Sony is ook het beste wat ik ooit heb gezien, geen rare banding, gewoon lekker zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
coninckske schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:19:
[...]

Hoop nu niet dat ze me jouw exemplaar gaan opsturen :/
Heb je onderhand het toestel al binnen? en hoe ervaar jij het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
gatuso123 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:35:
[...]

Ik heb het toestel nu twee dagen in huis gehad, maar wat een toestel _/-\o_ . Vergeleken met de LG is dit toch wel een heel ander niveau. Het 3D vindt ik er minstens net zo goed uitzien als die bij de LM760s, LA8609 en zelfs beter dan bij de LB870v. Na wat prutsen met de instellingen, heb ik de resolutie van 20 naar 80 gezet. Hierdoor werden de 3D beelden echt een stuk scherper. We keken onze ogen uit 8) Het zwart is in de 3D modus wel wat minder, maar nog steeds beter dan bij de LG toestellen. geen ghosting problemen, de local dimming bij Sony is ook het beste wat ik ooit heb gezien, geen rare banding, gewoon lekker zwart ;)
Ik ben jaloers! Zit het ook nog te overwegen maar die extra 600 in mijn geval doet pijn. Weet niet in hoeverre het verschil is tussen een LB870 en een UB850v. Maar volgens mij is de sony wel duidelijk het betere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
gatuso123 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:36:
[...]

Heb je onderhand het toestel al binnen? en hoe ervaar jij het toestel?
ja vanmorgen afgeleverd ,,, ik ga eerst rustig kijken ... heb via youtube al snel een paar pan's laten afspelen om te kijken hoe de banding is ... viel me niet direct iets op. Maar het is nu met daglicht dus niet echt representatief. En ik moet er ook eens rustig voor zitten.

Ik kom over een aantal dagen met wat meer details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
gatuso123 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:35:
[...]

Hoe is het smart-tv gedeelte van de sony ... ik weet dat sommige modellen niet eens .srt subtitels kunnen afspelen. ik wil op termijn af van mijn xbmc en wmce htpc emt tv-tuner en het meeste nu via de TV doen.

[ Voor 3% gewijzigd door coninckske op 18-06-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lprevenier
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik heb vanavond naar de wedstrijd NED - AUS gekeken en werd ziek van het niet duidelijk kunnen zien van de armen en benen van de spelers. Ook zag ik dubbele spelers en een soort "mouse trail" met de bal mee bewegen. Ik heb geen idee hoe dit kan. Mijn ouders hebben een 55LA8609 en hebben hier geen last van.
Ik heb zelf gekozen voor de 55UB850V omdat ik het idee had dat deze TV met UHD wel beter zou zijn. Ik ben echter zeer teleurgesteld. Kan dit een probleem zijn met de afstelling van de TV? Hebben meer mensen met deze TV dezelfde problemen?

Groet Leon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Absoluut niet. Ik heb mijn UB850V in Game Mode staan, dan worden alle beeld enhancers ook uit gezet en local dimming op low. Beeld is strak en duidelijk, geen ghosting of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:17

bS!

Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een LG60LB730V en na een paar dagen kritisch kijken van oa 1080p films, 3d films en ook voetbal moet ik zeggen dat ik er over het algemeen toch wel erg blij mee ben. Mijn vorige tv was overigens een 4 jaar oude 50" plasma van Samsung .

Over de ingebouwde decoder kan ik niets zeggen want ik kijk Ziggo via een windows 8 setup met oa MediaPortal en/of DvbViewer. Zaken als deinterlacing vallen ook buiten de boot want dat wordt al op mijn computer afgehandeld (AMD A10-5800K). Ik gebruik de TV dus eigenlijk vooral als een grote monitor.

Out of the box viel mij meteen op dat er lichtjes wat donkere hoeken te zien waren op een fel wit scherm (alsof het net niet helemaal belicht was tot in de hoeken, dus met een lichte gradient). De LG Wizard die je aan het begin kan doorlopen laat je dit namelijk al vrij snel merken. Bij het kijken van bewegende beelden valt dit trouwens al niet meer op. Het is iets waar ik mij aan zou kunnen ergeren maar na een paar dagen is het mij verder eigenlijk niet meer opgevallen zolang het beeld maar niet egaal een lichte kleur toont.

Ik heb in een donkere kamer (in mijn geval snachts) gewoon de ingebouwde beeld calibratie wizard van LG doorlopen welke de expert1 beeld setting voor je gaat instellen. Ik raad iedereen aan dit lekker op je gemakje te doen want dit komt de beeld kwaliteit echt ten goede. Uiteindelijk op een zeer mooi resultaat uitgekomen waar ik nog steeds zeer tevreden mee ben. Uiteraard blijf je tweaken maar het resultaat van de wizard was al een hele verandering.

Ik speel zo nu en dan nog eens met de andere voor ingestelde settings maar kom toch altijd weer terug op die ene die ik zelf op het oog gekalibreerd heb (gestart vanuit de kalibratie wizard). Uiteraard heb ik ook nog een ronde experimenten gedaan met andere (soms ook extreme waardes) en dit kan je ervaring maken of breken.

In mijn settings staan trouwens de meeste beeld enhancers uitgeschakeld waarbij ik er met local dimming nog niet helemaal uit ben. De banding of blooming die je "kan" ervaren hangt samen met de extremen die je kan maken in de beeld settings ( + local dimming instelling) en is vaak alleen duidelijk zichtbaar als je dat No Signal logootje hebt wat verspringt. Mijn video collectie en TV zender voorkeur bestaat gelukkig niet alleen uit bewegende logo's dus hier heb ik bij normaal kijken echt helemaal geen last van.

Bij zowel 2D en 3D is het beeld naar mijn mening gewoon erg mooi. Zowel bij de standaard modes als na mijn eigen tweaks. Niet uniek aan deze TV maar zeker een mooie bijkomstigheid is dat ik mijn collectie bioscoop brilletjes nu kan gebruiken voor als ik gasten over de vloer heb (mijn reden om voor passive 3d te kiezen).

Ik wil nog niet te vroeg juichen (ik heb 4 weken de tijd) maar ik ben toch erg tevreden over de LG60LB730V op dit moment. Mijn ervaring tot nu toe:

+ Mooi design
+ WebOS en afstandsbediening (al gebruik ik het niet zoveel ivm met mijn setup)
+ Prachtig beeld en genoeg opties om te fine tunen.
+ Geweldige 3D ervaring (en ook goedkoop als je veel brilletjes wil gebruiken)
+ Goede prijs/kwaliteit verhouding (je kan zeker ongeveer -300 van de advies prijs krijgen)
- Donkere hoekjes (maar alleen omdat ik weet dat ze er zijn, te zien bij een egaal gekleurd beeld)
- De buitenkant van het scherm kan reflecteren bij ongunstige belichting van je kamer icm met donkere scenes.

mocht mijn ervaring wijzigen dan kom ik wel weer met een up date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ja idem eigenlijk. Na een goede afstelling vond ik de 42LB630V er ook goed uitzien.

De klachten die hier komen zijn vooral van mensen die hem gewoon uit de doos halen en verder weinig ermee doen, lijkt het. Zo zag ik geen Local Dimming issues omdat ik het al als eerste had uitgezet, aangezien die techniek alleen goed kan werken als het voldoende geavanceerd geimplementeerd is, wat dus niet het geval is bij de low- en mid-range geprijsde TV's. Banding en Blooming komt enkel bij het gebruik van Local Dimming voor, waar ik dus ook geen erg in had doordat dat laatste al uit stond.

De donkere hoeken is iets wat je af en toe ziet bij LCD-TV's en aangezien het zelden in de realiteit voorkomt, lijkt het me een minder belangrijke issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Phuncz schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:45:
Ja idem eigenlijk. Na een goede afstelling vond ik de 42LB630V er ook goed uitzien.

De klachten die hier komen zijn vooral van mensen die hem gewoon uit de doos halen en verder weinig ermee doen, lijkt het. Zo zag ik geen Local Dimming issues omdat ik het al als eerste had uitgezet, aangezien die techniek alleen goed kan werken als het voldoende geavanceerd geimplementeerd is, wat dus niet het geval is bij de low- en mid-range geprijsde TV's. Banding en Blooming komt enkel bij het gebruik van Local Dimming voor, waar ik dus ook geen erg in had doordat dat laatste al uit stond.

De donkere hoeken is iets wat je af en toe ziet bij LCD-TV's en aangezien het zelden in de realiteit voorkomt, lijkt het me een minder belangrijke issue.
Ik had al het idee dat er over de lb630v voornamelijk positief gepost werd hier en jij bevestigd dit eigenlijk weer.

Ik denk al een tijdje over deze tv te halen en vind hem zelf in de winkels waar ik hem zag ook prima beeld geven.

Waar ik me alleen zorgen over maak is de smoothnes van WebOS, dit goedkoopste model met WebOS loopt het wel lekker? Niet teveel hangers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
bS! schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 05:10:
Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een LG60LB730V en na een paar dagen kritisch kijken van oa 1080p films, 3d films en ook voetbal moet ik zeggen dat ik er over het algemeen toch wel erg blij mee ben. Mijn vorige tv was overigens een 4 jaar oude 50" plasma van Samsung .

....

mocht mijn ervaring wijzigen dan kom ik wel weer met een up date.
Super bedankt voor je uitgebreide review. Er is nog steeds niet veel over te vinden.
Ik heb de 47LB730v in de Media Markt even mogen bekijken. Ik vind het ten eerste een prachtige televisie om te zien. Het geluid was redelijk, al komt hier toch al gauw een speaker set bij. De smoothness vond ik meevallen. Deze TV was nog niet eens bijgewerkt kon de medewerker mij vertellen.

In eerste instantie wilde ik van de 2014 lijn afzien, maar ben toch aangenaam verrast :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
En het gezeur met de defecte UB850V gaat verder..

Monteur kon vanochtend niet langs komen aangezien het paneel toch nog niet binnen was(vanuit Polen schijnt).
Normaal was ik altijd zéér tevreden over de service van LG echter begint dit toch minder te worden.
Nu al bijna 2 weken een splinternieuwe tv in huis,
natuurlijk dat ze niet op voorraad zijn kan niemand wat aan doen(Tv's schijnen niet aan te slepen te zijn).
Maar fijn is het niet dat ik hier nu mee zit.

Huisgenoot heeft contact gehad met LG en gezegd dat er dan misschien maar een duurder model moet komen,
hier word over nagedacht wat ik begreep.

Zelf heb ik qua design liefste de UB850V, het cinema screen design is voor mij de zekere + factor van LG.
En die is bij de hogere modellen helaas niet aanwezig.

Mogelijk iemand ideeën voor deze situatie?

[update]
Vanochtend toch opgebeld door een hoger geplaatste monteur van LG,
die zsm wilde langskomen om na te kijken en vervangen.
S'middags langsgekomen en bleek de beeldproc. te zijn.

Nu werkt alles naar behoren en zeer tevreden!

[ Voor 12% gewijzigd door Savagegek op 19-06-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatuso123
coninckske schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:00:
[...]

Hoe is het smart-tv gedeelte van de sony ... ik weet dat sommige modellen niet eens .srt subtitels kunnen afspelen. ik wil op termijn af van mijn xbmc en wmce htpc emt tv-tuner en het meeste nu via de TV doen.
Het smart gedeelte is voor mij prima. Ik gebruik het eigenlijk alleen maar met netflix en af en toe uitzending gemist. naar de andere dingen heb ik nog niet echt gekeken. Of het toestel srt bestanden kan afspelen weet ik niet(ga er eigenlijk wel van uit) maar ik gebruik een externe 3D mediaspeler voor beste beeld en 7.2 geluid. Als je wil kan ik dit wel voor je testen?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Niocera schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:06:
Waar ik me alleen zorgen over maak is de smoothnes van WebOS, dit goedkoopste model met WebOS loopt het wel lekker? Niet teveel hangers?
De eerste keer als je het opent als je de TV aan zet, duurt het wat langer om te laden (10-20sec). Vanaf dan gaat het vlot open en dicht. Supersnel is het niet, maar het is zeker werkbaar. Ik heb nog geen crashende zaken meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Phuncz schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:25:
[...]

De eerste keer als je het opent als je de TV aan zet, duurt het wat langer om te laden (10-20sec). Vanaf dan gaat het vlot open en dicht. Supersnel is het niet, maar het is zeker werkbaar. Ik heb nog geen crashende zaken meegemaakt.
Dank voor je reactie.

Heeft er iemand toevallig al ervaring met een raspberry pi aan zijn nieuwe tv? Ik lees her en der dat de LG remote niet altijd even lekker werkt op de pi. Maar dat zijn oude post en blogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ik heb vandaag mijn oude LG 47LA6208 omgeruild voor een Samsung UE46F6320 vanwege "Banding en Dirty Screen effect". Dit was namelijk extreem veel aanwezig op de LG en de samsung doet dit een heel stuk minder. Helaas heeft de Samsung 5 dooie pixels en gaat deze weer retour naar de winkel, echter loop ik met de Samsung ook tegen het volgende probleem aan m.b.t. het geluid.

Ik heb mijn Humax ziggo ontvanger aangesloten via HDMI op poortje 1, vanaf de tv heb ik een optisch kabeltje naar mijn logitech z5500, vervolgens wil ik de geluidsinstellingen op dolby digital hebben echter kan ik alleen kiezen uit PCM of Dts neo 2:5. Hierdoor heb ik dus niet volledig 5.1.

De Humax staat netjes op dolby digital. Als ik rechtstreeks vanaf de ontvanger met een optisch kabeltje naar de z5500 ga heb ik wel netjes dolby digital.

Het blijkt dus dat de Samsung geen Dolby Digital passtrough heeft terwijl de LG 6208 dit wel had, keek ik dus een HD zender zoals Discovery dan ging mijn Z-5500 netjes naar Dolby Digital.

Nu is mijn vraag of de LG 47LB630 Digital Passtrough heeft, dan ruil ik de Samsung toch weer in voor een LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen maar op Amazon staan een aantal uitgebreide reviews voor de LB7200 (US model nr van de <50/55LBxxx) en de LB7100 (US model nr van de 60/65/70LBxxx)

oa. deze met video: http://www.amazon.com/review/RHJ5FK4RI7XE5/ beschrijft goed wat in deze thread al vaker naar boven komt. De serie lijkt een backlight uniformity issue te hebben vooral met local dimming aan. Of dit bewust door LG quality control heen komt weet ik niet (binnen de fout marge?). Ik blijf echter nog wel van mening dat je met wat tweaken een heel eind kan komen en dat het bij normale (niet egaal gekleurde) beelden gewoon niet opvalt.

Zoals eerder gezegd stoor ik me er bij normaal gebruik nog echt niet aan en geef de set nog steeds het voordeel van de twijfel. De overall beeld kwaliteit is verder gewoon super. Ik heb nog 3 weken om de set eventueel om te ruilen voor een andere TV maarja alle andere merken hebben zo ook weer hun eigenaardigheden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door bS! op 19-06-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Streup schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:08:
Ik wil ongeveer €600-€800 uitgeven, en qua design vind ik (en vooral de wederhelft) de LB630V en LB670V het mooist, met de zilveren voetjes links en rechts. Binnen mijn budget kan ik een 47 inch LB630V (€655), of een 42 inch LB670V (€715) aanschaffen. Ik neig naar de 670 omdat het luxer is. Maar is het de extra investering en kleinere scherm waard?
Vandaag bij Mediamarkt de 47 inch LB670V voor €699 op de kop getikt (online besteld en zelf opgehaald; in de winkel stond hij voor €999!). Eerste indruk is positief. Beeldkwaliteit vergelijkbaar met vorige TV (40 inch Sony KDL-5300), smart AB is leuk, en WebOS werkt erg prettig en eigenlijk helemaal niet traag. Ook NPO en Netflix werken meteen en snel. Maar het is slechts een eerste indruk, en ik moet de UPC settopbox, afstandsbedieningen (Harmony) en geluid (vanuit receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Mijn eerste impressie over de 60LB870v ... ufffff wat groot tov 42inch ;)

Beeldkwaliteit
De uniformiteit van mijn paneel valt heel goed mee. Enkel aan de onderste rand is het licht zichtbaar dat er wat variatie in helderheid zit (verticale stroken). Valt enkel op als ik me er echt op focus met volledig gevuld beeld en snelle pan - bv nu met voetbal kijken zie je aan de onderkant wat overgangen in het gras bij heen en weer bewegende camera. Bij films kijken valt dit gedeelte in de zwarte balken en zie ik er niets van. Voor de rest is de uniformiteit over de rest van het paneel redelijk ok. De lichte verschilletjes vallen haast niet op en je moet echt gaan speuren wil je ze zien.

Local dimmen is idd een beetje vreemd, maar ik geloof dat het gewoon eigen is aan de techniek. Dat in volledig zwarte beelden hier en daar een minder zwarte strook zichtbaar wordt ziet er gewoon gek uit. Maar denk dat dit niet anders kan met edge-lid toestellen. Lightguides zijn moeilijk in te delen in verschillende zones. Ik heb nu local dimmen gewoon uit staan (evt. laag kan ook nog net) en heb zo het scherm een beetje proberen af te regelen (backlight, helderheid, contrats, ...) ah van een paar testbeelden.
En ik moet zeggen, het resultaat is zeker niet echt slecht.

Als vergelijkingstest heb ik daarna een computer aangesloten en met mijn idisplaypro het beeld gecalibreerd. Deze afregeling heb ik dan vergeleken met de eerdere instelling van hierboven. Dit heb ik gedaan dmv het vergelijken van een aantal van mijn favoriete fotos in de 2 modi. Er is minimaal verschil te bespeuren als je weet waar je op moet letten. Dus de beelden en kleuren benaderen elkaar goed genoeg voor mij. Zeker omdat ik verder nog niets heb afgeregeld in witbalans etc. Een prima resultaat zo uit de doos met wat kleine tweaks.

webOS: werkt over het algemeen smooth en vlot, na het opstarten duurt het 10-15 seconden vooraleer je vlot tussen de opties kan schakelen. waarschijnlijk gaat dit bij de UB modellen nog iets sneller omdat deze een quadcore soc hebben ipv de dual core in de LB modellen. Na een handmatige update was de store beschikbaar en kon ik andere apps installeren.

Conclusie:
Ja voor de puristen onder ons, het paneel is niet perfect uniform wat betreft de helderheid. En waarschijnlijk zijn er concurrenten die het beter doen. De contrastwaarden zijn niet first class. Maar er is meer dan contrast alleen en met wat afregelen en testen is het scherm goed af te stellen en vind ik het overall plaatje zeker goed genoeg. De LG IPS panelen zullen nooit contrastkampioenen worden. Dat is een gegeven. Ik kijk nooit in zeer verduisterde ruimte dus dan speelt het minder een rol en ik kan er dus mee leven. Ik ben verder van oordeel dat alle edge-lit toestellen flawed zijn wat betreft uniformiteit dit komt gewoon door de fysische beperkingen.

Voorlopig ben ik er meer dan tevreden over de 60LB870v, maar ook nog niet laaiend enthousiast.
Ik heb nog 3,5 week om het scherm te beoordelen en evt om te ruilen als ik toch van mening zou veranderen.

Advies:
Wil je top notch uniformiteit en hoog native contrast denk ik dat er maar 1 juiste keuze is en dat is panasonic VT60 :) Geen enkel LED paneel (edge of backlit) is perfect uniform.

[ Voor 3% gewijzigd door coninckske op 20-06-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
zojuist de LG 47LB630V opgehaald,
op het eerste gezicht een prima tv en een hele vooruitgang boven de 47LA6208. (Veel banding/Clouding/Dirty screen)

heeft iemand al deze tv in zijn/haar bezit of een vergelijkbare? ben erg benieuwd hoe jullie de beeld instellingen hebben staan!

kwam dit tegen: http://reviews.lcdtvbuyin...300-picture-settings.html

[ Voor 14% gewijzigd door NL_Scratch op 20-06-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voor de UB850V eigenaren: Er is nu een software update beschikbaar (settings > general > About this TV) naar 03.23.04 en WebOS naar 1.2.0-617. Na een herstart wordt er ook een software update gedaan van de Magic Remote (geen idee wat).

Als je hierna naar de LG Store gaat kun je de Netflix app updaten (naar 1.2.22) en werkt deze eindelijk.

House Of Cards in 4K ziet er geweldig uit. Breaking Bad in 4K stopt na een paar seconde met afspelen vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
kazuka schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:27:
Voor de UB850V eigenaren: Er is nu een software update beschikbaar (settings > general > About this TV) naar 03.23.04 en WebOS naar 1.2.0-617. Na een herstart wordt er ook een software update gedaan van de Magic Remote (geen idee wat).

Als je hierna naar de LG Store gaat kun je de Netflix app updaten (naar 1.2.22) en werkt deze eindelijk.

House Of Cards in 4K ziet er geweldig uit. Breaking Bad in 4K stopt na een paar seconde met afspelen vreemd genoeg.
hmm hoe weet je of hij daadwerkelijk 4K is? Want dat bepaald netflix dus zelf, zou mij niet verbazen als ik gewoon naar HD kijk. Via pc hoor ik maximaal 720P of 1080P op windows 8. Maar ik zie niet in dat het echt 4K is ziet er scherp uit enzo maar vertrouw het niet. Als netflix vind dat jou internet op dat moment niet snel genoeg is schaalt hij het naar wat het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
bS! schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 05:10:
Waar heb je hem gekocht? Bij mij wordt de levering elke keer uitgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Welke android app werkt met de lg 47LB630v?

Voor mijn oude lg la6208 gebruikte ik lg tv remote maar deze werkt niet.
Ook lg remote werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:02
@kazuka wil je misschien een paar shotjes maken van je huidige tv opstelling met je nieuwe 850V? Ben wel benieuwd!

Hoe ervaar je trouwens naar enkele dagen het panel?

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!

bS!

Nielsepiels schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:33:
[...]
Waar heb je hem gekocht? Bij mij wordt de levering elke keer uitgesteld...
plattetv.nl ... ik had hem al op 24 april besteld maar het is LG geweest die pas laat kon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 22:59
Heb de Lg 47LB670v besteld, ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Ik heb gister de LG55UB850V gekocht, wat een pracht tv. En dat WebOS is ook heerlijk om te gebruiken. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is Breaking Bad in UHD streamen van Netflix. Krijg ik allemaal strepen in beeld, hebben mensen hier meer last van? En wat zijn de beste beeldinstellingen? Ik heb hem nu op sport staan en alleen local dimming uitgezet zoals hier in dit topic ook al werd aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Ben ook wel geïnteresseerd in beste picture settings voor de 47lb670, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tripwire999 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:01:
Ik heb gister de LG55UB850V gekocht, wat een pracht tv. En dat WebOS is ook heerlijk om te gebruiken. Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is Breaking Bad in UHD streamen van Netflix. Krijg ik allemaal strepen in beeld, hebben mensen hier meer last van? En wat zijn de beste beeldinstellingen? Ik heb hem nu op sport staan en alleen local dimming uitgezet zoals hier in dit topic ook al werd aanbevolen.
Zelfde euvel hier met Breaking Bad. House Of Cards werkt wel goed.

Heb hem zelf op Game Modus staan voor de PS4 en voor de overige bronnen de Expert1 setting, waarbij ik de Picture Wizard doorlopen heb. Wel alle beeld enhancers uit en local dimming op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Picture Settings voor LB630 (misschien ook bruikbaar voor 650/670/730 ?

http://reviews.lcdtvbuyin...300-picture-settings.html

Dit stukje is ook wel interessant:

But upon looking at the Post Calibration settings you're using ISF Expert 1 picture setting. So which one should we use when dialing in your calibration? Also, not sure if you know this but when keeping the "Black Level" option on "Low" instead of "High" it does a weird auto dimming on low light scenes. Apparently its a huge phenomena with LG TV sets. Try Googling "LG Global Dimming" issue. Its less apparent when set to "High" so if you could re-calibrate this with the "Black Level" set to "High" that would be greatly appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
D3LTA schreef op zondag 22 juni 2014 @ 09:46:
Heb de Lg 47LB670v besteld, ik ben benieuwd
Ik heb hem ook besteld , twijfelde nog om de 50LB670v te bestellen maar deze is wat betreft de processor etc. toch gelijk ? , alleen 3 inch groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Ja identiek, maar wel bijna €200 duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
kazuka schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:27:

Thanks voor de tip.
Vanavond maar eens uitproberen!

Hebben sommige mede-eigenaren van de UB850V al de 28" ontvangen, hoe bevalt die?
En voor wat zetten jullie hem in of is er mee gedaan (weggegeven etc)

[ Voor 11% gewijzigd door Savagegek op 23-06-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsepiels
bS! schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:52:
[...]

plattetv.nl ... ik had hem al op 24 april besteld maar het is LG geweest die pas laat kon leveren.
Daar had ik hem ook besteld, op 14 mei. Vorige week kreeg ik een mail dat de levering weer is uitgesteld, nu naar week 27. Gisteren afgemeld bij plattetv.nl en besteld bij Apollo, die de prijs gelijk hebben bijgesteld naar 1599. Toestel is gewoon op voorraad en zodra ik de betaling heb terug ontvangen, bezorgen ze hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
Nielsepiels schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:10:
[...]

Daar had ik hem ook besteld, op 14 mei. Vorige week kreeg ik een mail dat de levering weer is uitgesteld, nu naar week 27. Gisteren afgemeld bij plattetv.nl en besteld bij Apollo, die de prijs gelijk hebben bijgesteld naar 1599. Toestel is gewoon op voorraad en zodra ik de betaling heb terug ontvangen, bezorgen ze hem.
Ik ben benieuwd naar je bevinding. Ik wil graag de 47''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47
LG 32LB650V besteld bij modern.nl voor 379,- alleen vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 14 dagen geleden een LG 55UB850v laten plaatsen door de plaatselijke Expert winkel. Had daarvoor een "dure"HD ready Panasonic plasma van 6 jaar oud met een uitstekend beeld via Ziggo. Ook alle HD zenders zagen er strak uit hoewel die TV slechts 1080i was. Ik gebruik(te) erbij een niet gecertificeerde uit Duitsland gehaalde alleskunner, n.l. de DMR BCT820 twin-tuner-blu-ray-recorder. Nu dus de nieuwste generatie LG 4k TV. 55UB850v
Positief: mooie vormgeving, goede kleuren, wit en zwart ook goed, geweldig 3D met goedkope brillen.(er worden er al 2 bijgeleverd) :P
Negatief: ik vind het reageren soms veel te traag. na het aanzetten moet je soms over de 10 seconden wachten om een andere zender in beeld te krijgen.Ook andere commando's worden nogal traag opgevolgd. :|
Ik heb 1 cam module van mijn Panasonic twin tuner-recorder in de tv gestoken en de andere in de Panasonic twin tuner gelaten. Voorlopig gebruik ik toch het liefst de Panasonic tuner voor ontvangst want die is veel sneller en ik kon daar heerlijk de zenders in mijn eigen volgorde zetten. Bij mij zitten aldus alle Discovery en Animal planet en Nat.geo HD kanalen samen met History HD mooi bij elkaar op zenderplaatsen 12 t/m 18. Dit kan bij LG niet, je kunt alleen zenders overslaan in je favorieten.
Al met al vind ik deze ultra HD tv een aanrader. Er zullen voor 500 tot 2000 euro meer best betere tv's zijn, maar voor de 1925 Euro die ik betaalde vind ik deze tv een genot om naar te kijken.

Erg mooi is ook het omzetten van 2D naar 3D van opgenomen natuur documentaires zoals Wild Brazil. het lijkt erop dat als ik én de Panasonic recorder én de TV beiden op 2D>3D zet er nog meer diepte ontstaat in het getoonde beeld, echt erg mooi quasi 3D, vaak bijna net zo goed als matige 3D koop-blu rays.
Ik ga nu nog een 1.3 versie Cam Module aanschaffen voor Ziggo's extra diensten, ik heb sowieso weer een 2e Cam Module nodig in mijn Panasonic twin tune-recorder anders raakt hij te vaak in de war met het ontsleutelen van geprogrammeerde opnames. Dit komt omdat het een niet Ziggo gecertificeerd apparaat is. (Die DMR BCT820)
Ik heb achter de UB850v een Seagate portable HDD geplakt (letterlijk), is een mooi licht 1TB ding van €55 en zonder voeding. Heb hem 1 decimeter van de USB 3.0 aansluiting af vastgeplakt met dubbelzijdig plakband. (Is er eest nog 2x afgevallen.... 8)7 maar na netjes ontvetten van de achterkant van de TV gaat het nu goed).
Update: Ik heb een extra CAM module aangeschaft voor Ziggo TV on Demand en die werkt ook prima in deze TV. Verder vinden er regelmatig updates plaats, zo verdween eindelijk de ondertiteling voor doven bij de BBC 1. Die was voorheen niet weg te krijgen! Ik ben na een maand nog steeds zeer tevreden met deze UB850V. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 08:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 07:43:
Heb 14 dagen geleden een LG 55UB850v laten plaatsen door de plaatselijke Expert winkel. Had daarvoor een "dure"HD ready Panasonic plasma van 6 jaar oud met een uitstekend beeld via Ziggo.
.......
Vind de 55UB850V (mening) van alle UHD tv's die momenteel verkrijgbaar zijn de mooiste,
ben gek op dat LG Cinema Screen Design.

Nu de mijne goed functioneert moet ik je gelijk geven in de traagheid van het systeem.
Ik ben ook zeer tevreden over de tv alleen is de snelheid toch wel een minpunt.

Ik hoop dat LG hier mee bezig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 22:14

pes

Concrete tech specs staan in de webOS SDK -

Full HD: ARM Cortex A9 1.1 GHz dualcore, 1.5 GB RAM
4K UHD: ARM Cortex A9 1.2 GHz dualcore, 3 GB RAM

http://developer.lge.com/webOSTV/discover/webostv-spec/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm dat is minder verschil dan gedacht werd: geen dual-core vs quad-core, dus het snelheidsverschil zit in de dubbele hoeveelheid RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
Heb de LG 47LB670v hier nu staan, nu heb ik best veel last van backlight bleeding, vlekken over het hele scherm... vooral goed te zien bij grijze scherm van webos bij aanzetten van de tv...

Dit lijkt me niet normaal, meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Sorry hoor. Maar heb je überhaupt een aantal pagina's van dit topic gelezen? Wordt echt vaak zat benoemd hier.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is geen backlight bleeding, dat is display uniformity.
Dat eerste zie je enkel met volledig zwart of bijna-zwart egaal beeld.
Dat tweede zie je enkel bij volledig vlakke kleuren op gemiddelde sterkte.

Backlight bleeding:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v208/joshko/IMG_0027.jpg

Display uniformity:
Afbeeldingslocatie: http://lcdtvbuyingguide.com/hdtv/tv-uniformity.jpg

In de realiteit zie je die uniformity nergens met TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ook de 47LB630v die ik inmiddels nog geen week heb heb ik links bovenin behoorlijk veel last van back-light bleeding. bij bijvoorbeeld een donkere scenes lijkt het net alsof er iemand met een zaklamp bovenin het scherm zit te schijnen.

tevens met voetbal banding en clouding.

van de LG 6208 veel clouding en banding €550,00
naar een Samsung 46UE6320 met 5 dooie pixelx €640,00
naar een LG 47LB630v met banding/clouding en dirty screen effect €680,00

al met al vanaf 550 euro nu op 680 euro en nog steeds geen fatsoenlijke tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

NL_Scratch schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:35:
tevens met voetbal banding en clouding.
Staat "Local Dimming" uit ? Dat kan toch niet goed functioneren met de beperkte array in deze modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Phuncz schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:38:
[...]

Staat "Local Dimming" uit ? Dat kan toch niet goed functioneren met de beperkte array in deze modellen.
De array is idd te beperkt om local dimming echt goed te laten werken.
Ik heb wel gemerkt dat met local dimmen op 'laag' te zetten dat bleeding in mijn geval bijna weg is in donkerdere scenes. De arrays als ze zouden opvallen zijn dan toch nog amper zichtbaar. Ok ja er zijn net bepaalde scenes met 1 enkel helder object, dan ga je een heel licht zwartwaardeverschil opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Waar zou dit onder moeten zitten?

Onder geavanceerde bediening of beeldopties zie ik het niet staan.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zet hem wel op één van de "ISF Expert" settings ipv. "Cinema" of "Sport".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ik gebruik de volgende settings:

http://reviews.lcdtvbuyin...300-picture-settings.html

Beeld met films is goed maar bij egale kleuren dan is het veel vlekken etcetera. Denk dat het bijna onmogelijk is om een fatsoenlijke tv te krijgen van 47 inch voor onder de 700 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Phuncz schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:26:
Dat is geen backlight bleeding, dat is display uniformity.
Dat eerste zie je enkel met volledig zwart of bijna-zwart egaal beeld.
Dat tweede zie je enkel bij volledig vlakke kleuren op gemiddelde sterkte.

Backlight bleeding:
[afbeelding]

Display uniformity:
[afbeelding]

In de realiteit zie je die uniformity nergens met TV kijken.
Er zijn genoeg televisies met CCFL-backlight met een zeer goede uniformiteit. De LCD televisie hier in de slaapkamer heeft bijvoorbeeld een goede uniformiteit.

Met de komst van LED is dit een veelvoorkomend probleem geworden. Er zijn weinig LED-televisies met een goede uniformiteit. Als ik de topics hier op Tweakers mag geloven heeft LG eigenlijk nog wel het meeste last van backlight problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ik moet ook zeggen dat mijn oude 32LG5700 nagenoeg geen last had van backlight bleeding. Ook was er absoluut geen clouding, banding of dirty screen effect!

Ook de oude sony bravia 40 inch van me pa van 5 k jaar oud heeft nergens last van.
Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste