pryth schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:35:
Ik zit het topic eens globaal door te lezen, maar zoals ik het begrijp heb je elk onderdeel al eens RMA gestuurd (PSU, Mobo CPU, GPU en RAM)? Wat heeft dit geintje je gekost bij elkaar? Megekko zal niet voor noppes onderzoek doen naar je hardware lijkt me.
Daarnaast, heb je je hardeschijf al eens getest met HDTune bijvoorbeeld?
Ik heb onderdelen zo'
n 4x á €6,95 opgestuurd.
De harde schijf is het niet aangezien precies hetzelfde probleem zich voordoet met een andere harde schijf die anders wel goed werkt.
iamzero456 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:38:
Probeer eens helemaal kaal te starten. Alleen voeding,moederbord,cpu,1x RAM en de videokaart - buiten de kast plaatsen. Pak een schone installatie van windows 7 (desnoods trial, oudere versie) en update niks. Videokaart drivers ook niet updaten en een installatie van 6 maanden geleden proberen. Installeer op een schijf die zeker weten 100% werkt.
Als je dan nog steeds freezes krijgt bij gamen, denk ik nog steeds aan combo mobo/geheugen.
Kaal opstarten heb ik al eens geprobeerd, ook drivers tot een jaar terug geprobeerd, drivers van de cd geprobeerd. Schone installatie van windows 7 heb ik nog niet geprobeerd, maar het mobo is volgens de fabrikant win8.1 ready.
Over de combo mobo/gehegen: Ik heb in totaal 3 verschillende ram geheugens gehad:
- Crucal ballistix (volgens bbg)
- Kingston (volgens fabrikant compitabel)
- Kingston valueram (volgens megekko, ze hebben getest zeggen ze..)
Ik vind het ook een heel raar probleem, omdat de freezes heel random zijn. Zo kan ik de computer bijvoorbeeld 4 uur gebruiken (webbrosing of films/series kijken) zonder problemen, en als ik dan even wil gamen dan gaat het soms na 10 sec al fout, en soms pas na een uur ofzo.
Enkele malen heb ik ook al gehad dat het bij het opstarten al fout ging, dan bleef hij op het windows logo hangen. Ook heb ik al eens een freeze gehad bij normaal browsen.
Omdat de freezes zo random zijn is het lastig om een bepaald onderdeel de schuld te kunnen geven.
Is het raar als ik denk dat het moederbord de boosdoener is, omdat het ram en de gpu al zijn vervangen, en de cpu is volgens megekko "uitgebreid getest"?