Freezes bij gamen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-06 15:13
Ik heb geen speakertje, dus ik heb nooit geen 'piep' gehoord.

Is de frequentie verlagen een kwestie van enkel in de bios aangeven dat het DDR3 1333 moet gebruiken ipv DDR3 1600, of moet ik ook de timings aan gaan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Vincedf schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:46:
Vreemd, ik heb hetzelfde moederbord, processor en geheugen. Ben nu nog bezig met m'n built. Gisteren wat problemen gehad dat hij geen ' piep' gaf bij eerste keer aanzetten. Is dit bij jou wel het geval? (als je het speakertje aangesloten hebt)
De aanbevolen sloten zijn A2 en B2 dus zou nu goed moeten zitten. Probeer eens de frequentie van je modules te verlagen naar 1333 Mhz ik heb ergens gelezen dat dit het probleem kan oplossen.
Dat is niet echt een oplossing, wel een manier om het probleem vast te stellen. Als die modules niet op 1600 lopen zijn ze gewoon niet goed en kunnen ze RMA.

Timings hoef je niet aan te passen

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-04 16:56
Ik had gelezen (op dit forum ook, kan het zo gauw niet meer vinden) dat het verlagen van de frequentie geen merkbaar effect heeft op een AsRock mobo maar het wel stabieler maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Dus ik moet de modules op 1333 zetten en vervolgens weer testen; blijft het probleem, dan RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Vincedf schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:53:
Ik had gelezen (op dit forum ook, kan het zo gauw niet meer vinden) dat het verlagen van de frequentie geen merkbaar effect heeft op een AsRock mobo maar het wel stabieler maakt.
Klopt dit had ik ook ergens gelezen maar aangezien in vrij nieuw ben in het zelfbouw gebeuren heb ik dit achter me gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Probeer het gewoon. Baat het niet, schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Wanneer ik het geheugen op 1333 zet, heeft mn pc opeens geen zin om verder te komen dan het windows logo. (eerst windows logo met draaien cirkeltje onderin, vervolgens blijft ie op zwart scherm).

Ik ga de modules RMA doen en hoop dat het daarmee is opgelost..

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 580465

Heb je gekeken of je BIOS over de laatste versie beschikt? misschien help een BIOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Bios is helemaal up to date (1.40) is volgens de fabrikant de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 580465

Wat voor stress tests heb je allemaal al uitgevoerd?

Je zou programma's als InelBurntest, 3Dmark, burnintest kunnen proberen (indien nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
ik heb gebruikt:
- Furmark
- Prime 95
- Cooc
- 3D mark

Maar ik denk dat deze test als hebben uitgewezen dat het niet aan de temperaturen ligt.
(ik heb trouwens gelogen over te temperatuur van mij cpu, deze is niet 62 maar 43 graden bij gamen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
3Dmark heeft vrij weinig zin want is vooral een GPU stresstest (physics vooral een cpu test). Furmark raad ik af tenzij je graag je GPU wil oververhitten (onnodig harde stresstest).

Kijk als dingen op stock settings gewoon niet lekker lopen mogen ze gewoon RMA. Je hoeft helemaal niet zelf allerlei trucs uit te voeren want als dat nodig is, is het product niet zoals het hoort te zijn. RMA dus.

Je zou overigens, want dat heb je kennelijk nog niet gedaan, ook nog wel even SMART data kunnen uitlezen van je HDD. Kun je dat ook meteen uitsluiten, en is altijd goed om even te doen. Niet-structurele problemen zijn meer dan eens HDD problemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Vayra op 03-04-2014 15:19 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Vayra schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:16:
...

Kijk als dingen op stock settings gewoon niet lekker lopen mogen ze gewoon RMA. Je hoeft helemaal niet zelf allerlei trucs uit te voeren want als dat nodig is, is het product niet zoals het hoort te zijn. RMA dus.
Oke, duidelijk gewoon RMA dus.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:14

Thomg

Aww yiss

Ik had hetzelfde bij probleem, bleek dat ram niet lekker werkte met xmp 2133. Zet ze is op 1333/1066?

Kreeg alleen wel een freeze bij memtest.

[ Voor 18% gewijzigd door Thomg op 04-04-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Ja ik heb geprobeerd hem op 1333 te zetten maar het heeft niet geholpen. Ik heb contact gehad met de winkel en ik ga ze rma sturen. Krijg nu modules die volgens AsRock compitabel zijn met mijn moederbord (weet zo de naam niet). Ik hoop dat daarmee mijn probleem is opgelost.

In ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Was al bang dat ik iets stuk had gemaakt tijdens de build. Het is namelijk mijn eerste :)

[ Voor 23% gewijzigd door wossly op 04-04-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
[--UPDATE--]

Na mijn modules RMA gestuurd te hebben kreeg ik de volgende reactie:

Hallo Wesley,

Ik heb jouw RMA aanvraag zojuist retour ontvangen van onze technische dienst.

Na het uitvoeren van een aantal tests is gebleken dat de Crucial Ballistix Tactical niet goed functioneren
in tandem met de AMD chipset. De modules veroorzaken conflicten met andere hardware wat uiteindelijk resulteert
in onstabiele performance en freezes.

Mijn collega’s hebben de modules gecrediteerd. Indien je dit wenst kan ik het bedrag overboeken op je bankrekening en zou je
een alternatief exemplaar kunnen bestellen. De technische dienst adviseert Corsair of Kingston geheugenmodules. Deze
zijn stabiel en compatible met je huidige configuratie.

Hieruit blijkt dus dat het geheugen niet goed werkte in combinatje met de AMD chipset.

Iedereen bedankt voor de hulp bij mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Fijn om te horen dat het toch opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Mooi dat het opgelost is. Ik blijf het toch vreemd vinden. Ik heb nagenoeg dezelfde built (op grafische kaart na) en ik heb nergens last van. Hopen dat dit zo blijft natuurlijk. Was het freezen bij jou vanaf het begin al? Of heeft dit even geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Vincedf schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:20:
Mooi dat het opgelost is. Ik blijf het toch vreemd vinden. Ik heb nagenoeg dezelfde built (op grafische kaart na) en ik heb nergens last van. Hopen dat dit zo blijft natuurlijk. Was het freezen bij jou vanaf het begin al? Of heeft dit even geduurd?
Dit was al vanaf dag 1 dat ik de pc in elkaar had gezet. Heel vreemd inderdaad dat dit maar incidenteel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:14

Thomg

Aww yiss

Is toch het geheugen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Slecht nieuws..

Ik heb zojuist de nieuwe RAM modules ontvangen, welke dus volgens de site van het moederbord compitabel zijn. En nog steeds heb ik last van de freezes tijdens het gamen.

Heeft iemand nog ideeën wat ik kan proberen of ondernemen. Zelf zit ik te denken om hem uit het raam te gooien onderhand..

Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Zo, dat is zeker slecht nieuws. Vind het knap dat je pc nog niet op straat ligt.
Ik denk dat je waarschijnlijk een ander moederbord moet nemen. Dit kan haast niet meer aan de RAM modules liggen..
Edit 1:Wat ook nog zou kunnen is dat je hardschijf beschadigd is. Maar hier heb ik niet zo heel veel verstand van.
Edit 2: Ik had laatst ook iets gelezen over een slechte voeding waardoor een pc tijdens het gamen constant freezed

[ Voor 37% gewijzigd door Vincedf op 10-04-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Ik ga nu proberen om de harde schijf van mij laptop te gebruiken in mijn pc. Daarop werkt het spel namelijk wel goed. Daardoor kan ik in ieder geval kijken of het aan de harde schijf ligt (toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Ja, als de rest van het systeem hetzelfde blijft en je alleen de harde schijf vervangt EN hij crasht niet meer. Dan heb je volgens mij het probleem gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Helaas ook met een andere harde schijf blijft het probleem zich voordoen. 8)7 8)7 8)7

Heb opnieuw de winkel gemaild en ook de lokale pc boer op de hoogte gebracht van mijn probleem.

Nogmaals bedankt voor het meedenken

[ Voor 51% gewijzigd door wossly op 10-04-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Helaas! Ik hoop dat je er nog achter komt wat het probleem is. Ik denk zelf dat je mobo of psu de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Zou het misschien niet toch aan de videokaart kunnen liggen?

Het probleem doet zich wel voor wanneer de videokaart zijn werk moet doen

ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar soms krijg ik bij opstarten een dubbel beeld (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oO2I6Eg.jpg

De stress test haalt hij wel, bij een temperatuur van 81 graden heb ik geen last van de freeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Dat klopt inderdaad ook niet helemaal volgens mij. Ook vind ik persoonlijk 81 graden wel wat aan de hoge kant. Het zou kunnen dat er iets mis is met je GFX kaart. Maar het zou ook aan iets anders kunnen liggen. Het blijft dus giswerk. Heb je toevallig een andere videokaart liggen, of misschien ken je iemand die er nog 1 heeft liggen die je even kan testen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 00:45

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Zelf ondervind ik al een tijdje zelfde issue met mijn systeem, en dit is idd de video kaart bij mij. En het zelfde als bij jou waarbij je in je event log alleen een kernel error krijgt omdat je hem zelf handmatig hebt uitgeschakeld. Een andere video kaart er in deed voor mij wonderen (wel een test kaart).

Zelf heb ik alle soorten en maten van stresstest gedraaid maar dit resulteerde niet in dat hij vast liep. Tot ik games ging spelen zoals Battlefield 3 / Battlefield 4. Of grafisch (photo's bewerken) veel bewerkingen ging maken.

Dit betreft deze videokaart : pricewatch: Gigabyte GV-R785OC-2GD

Mocht het mogelijk zijn om bij iemand even een videokaart te lenen en deze even tijdje te gebruiken kan je je videokaart uitsluiten.

Daarnaast had ik zoals bij je laaste foto, inderdaad dat hij vanaf moment van de bios tot in windows dat de resolutie elke keer versprong / verkeerd was zelfs in de bios was hij op 2 schermen verschillend :S

[ Voor 15% gewijzigd door xleeuwx op 11-04-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Vincedf schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:58:
...Ook vind ik persoonlijk 81 graden wel wat aan de hoge kant...
Deze temperatuur kwam voor tijdens de stresstest (furmark). Tijdens het gamen is hij max 54 graden.

Ik heb zo geen andere videokaart liggen, ik neem maar weer contact op met de winkel over een eventuele RMA, ze zullen wel blij met mij zijn.

Bedankt voor de tips in ieder geval! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
wossly schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:11:
[...]

Deze temperatuur kwam voor tijdens de stresstest (furmark). Tijdens het gamen is hij max 54 graden.

Ik heb zo geen andere videokaart liggen, ik neem maar weer contact op met de winkel over een eventuele RMA, ze zullen wel blij met mij zijn.

Bedankt voor de tips in ieder geval! _/-\o_
Bij mij speelde dit al ongeveer 1 jaar en ben nu (met al me andere pc componenten) 8 rma's verder 8)7

Edit:
Wat er precies bij mij gebeurt is dat ik aan het gamen ben en vervolgens net voor hij uitvalt stoppen de fans met draaien (1 sec er voor) daarna valt de gehele kaart uit en ook blijft de pc dan hangen. De ene keer is het gewoon netjes zwart scherm de andere keer leuke grijze balken :)

[ Voor 22% gewijzigd door xleeuwx op 11-04-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
xleeuwx schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:16:
[...]

Bij mij speelde dit al ongeveer 1 jaar en ben nu (met al me andere pc componenten) 8 rma's verder 8)7
In dat geval valt het voor mij nu nog wel mee, 2-3 weken met 1 RMA (ram geheugen).

Ik baal er wel van, helemaal omdat dit mijn eerste build is. Stiekem hoop ik dat het bij mij niet zo lang zal duren voordat mijn pc lekker loopt :P

Nu dus maar eerst de reactie van Megekko afwachten. Welke ondanks de slechte reviews een fijne klantenservice heeft!

Edit:
Wat wellicht nog noemenswaardig is is dat sinds de RAM-vervanging het stukken langer duurt voordat de freezes voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door wossly op 11-04-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
wossly schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:18:
[...]

In dat geval valt het voor mij nu nog wel mee, 2-3 weken met 1 RMA (ram geheugen).

Ik baal er wel van, helemaal omdat dit mijn eerste build is. Stiekem hoop ik dat het bij mij niet zo lang zal duren voordat mijn pc lekker loopt :P
Kwam bij mij vooral doordat ik zelf veel in het buitenland zat en dus ook niet elke keer kon testen of het probleem opgelost was. Dit zorgte ook voor dat ik elke keer dacht van nu is het opgelost en een week later ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
xleeuwx schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:16:
[...]

Edit:
Wat er precies bij mij gebeurt is dat ik aan het gamen ben en vervolgens net voor hij uitvalt stoppen de fans met draaien (1 sec er voor) daarna valt de gehele kaart uit en ook blijft de pc dan hangen. De ene keer is het gewoon netjes zwart scherm de andere keer leuke grijze balken :)
Bij mij zijn de problemen wel consequent:
- Het scherm bevriest
- Een "buzz" door de speakers gedurende 10 sec
- Alles in de pc blijft doorwerken, dus fans en ook de fan van de gpu blijft doordraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Lijkt alsof GPU crashed en daardoor wellicht game en de PC gewoon door draait.

Kun je er op via netwerk? Kijken of een s hare nog beschikbaar is en werkt.
Maar beter nog met remote desktop of VNC vanaf een andere computer. Of beide.
Want met VNC kom je op de echte desktop van die machine en kun je ook dingen met display settings proberen. En kijken in de taskmanager.

Ik roep ook maar wat he, maar als ik het mag gokken is het de PSU die niet kan leveren wat er gevraagd wordt. :)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
MrMonkE schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:39:

Want met VNC kom je op de echte desktop van die machine en kun je ook dingen met display settings proberen. En kijken in de taskmanager.

Ik roep ook maar wat he, maar als ik het mag gokken is het de PSU die niet kan leveren wat er gevraagd wordt. :)
Dan blijven de fans niet doordraaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
MrMonkE schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:39:

Ik zal het binnekort gaan proberen met remote desktop en VNC.
Zoude problemen met de voeding niet veel eerder naar boven moeten komen? Niet dat ik er veel verstand van heb maar het lijkt me dat de pc na 10min gamen net zo veel kracht nodig heeft als na 30min game. (of zie ik dit nu verkeerd?)

Edit:
Heb zojuist getest met VNC, en na de freeze gaat de connectie verloren:

"Attempting to reconnect to VNC server
read: connection reset by peer(10054)"

Is de foutmelding die ik krijg.

Alles blijft wel stroom krijgen, want ook telefoon blijft opladen via usb.

[ Voor 12% gewijzigd door wossly op 11-04-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

xleeuwx schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:42:
[...]

Dan blijven de fans niet doordraaien ;)
Als de spanning onder een bepaald nivo dip waardoor je CPU of andere hardware in een limbo staat raken kan dat best volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

wossly schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:43:
[...]

van heb maar het lijkt me dat de pc na 10min gamen net zo veel kracht nodig heeft als na 30min game. (of zie ik dit nu verkeerd?)
Als het net op het randje is normaliter en alles warmt op dan neemt de weerstand toe. Voor de GPU zou na 10 minuten en 30 minuten geen verschil mogen zijn maar misschien voor de voeding wel.
Als de spanning van je ram daardoor bv teveel dipt dan krijg je ook vastlopers.

Misschien kun je proberen in de bios de spanning van je geheugen van AUto af te halen en 0.1 volt hoger te zetten. Ik zag dat het al besproken was maar zag zo even niet of je dat al geprobeerd had. Gewoon alleen in de bios de spanning van wat het moet zijn volgesn de specs met 0.1v ophogen.

Je moederbord kan ook gewoon een defect hebben.
Dat is altijd zo klote met stroom en electronica. Er is niets aan te zien en vind het dan maar eens.

Ik lees ook compatibility issues met "970 extreme 3 r2.0 with a fx-6300".
Ik lees alleen mensen die het erover hebben, er wordt niet echt in detail getreden.
Hier bv: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=373257

[ Voor 10% gewijzigd door MrMonkE op 12-04-2014 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
MrMonkE schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 02:38:
[...]

Misschien kun je proberen in de bios de spanning van je geheugen van AUto af te halen en 0.1 volt hoger te zetten. Ik zag dat het al besproken was maar zag zo even niet of je dat al geprobeerd had. Gewoon alleen in de bios de spanning van wat het moet zijn volgesn de specs met 0.1v ophogen.

...
Ik heb dit geprobeerd, leek in eerste instantie goed te gaan, maar na een kleine 40min kreeg ik opnieuw de freeze.

De videokaart gaat in ieder geval RMA, en dan hopen dat het daar aan ligt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Soms is het betalen van een paar tientjes om hem door hun in elkaar te laten zetten toch de moeite :) Dan kan je gewoon alles terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
MrMonkE schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:36:
Soms is het betalen van een paar tientjes om hem door hun in elkaar te laten zetten toch de moeite :) Dan kan je gewoon alles terugsturen.
In mijn geval heb ik de onderdelen gekocht bij Mekeggo, welke geen assemblage doet. Ik had hem wel bij de lokale pc-boer in elkaar kunnen laten zetten, maar zij vroegen er 85€ voor. Dit vond ik wat overdreven en heb het zelf maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja, het is geen rocket science.
Maar als je shit als dit hebt wordt je er wel eens moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je hebt geen lekkende condensatoren op het MB?
Verder natuurlijk vervelend.

Wat me trouwens nog inviel: is het niet mogelijk om een record te doen tijdens het gamen? Ik weet/dacht dat dit met HWMonitor kon. Gewoon de data weg laten schrijven, PC resetten en dan kijken wat de voltages/temps doen.

Ik ben het niet eens met de hoge temp, bij mij werd die ook lange tijd 80C maar bleef ondanks dat niet freezen. Hij zou hoogstens kunnen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
En, heb je inmiddels al een andere videokaart gekregen? Zo ja, werkt het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierColijn
  • Laatst online: 11-06 15:58
Wat een warrig topic is dit. Je trekt ook vreemde conclusies.

Heb je je RAM al op 1333 MHz gezet? Als dit het probleem namelijk oplost dan moet je je RAM RMA'en. Als dit het probleem niet oplost ligt het dus waarschijnlijk niet aan het RAM geheugen.

Heb je ook al gekeken in de windows logs? (Control Panel -> View event logs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Vincedf schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:15:
En, heb je inmiddels al een andere videokaart gekregen? Zo ja, werkt het nu wel?
De videokaart is RMA gestuurd. Ben nog aan het wachten totdat ik een vervangende heb gekregen. Tot die tijd is het afwachten.
RogierColijn schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:57:
Wat een warrig topic is dit. Je trekt ook vreemde conclusies.

Heb je je RAM al op 1333 MHz gezet? Als dit het probleem namelijk oplost dan moet je je RAM RMA'en. Als dit het probleem niet oplost ligt het dus waarschijnlijk niet aan het RAM geheugen.

Heb je ook al gekeken in de windows logs? (Control Panel -> View event logs)
Zoals eerder vermeld zijn mijn ram-modules RMA geweest. De frequency veranderen heeft namelijk niet geholpen. Ook vervangende modules hebben het probleem niet opgelost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Hallo,

Na een tijdje kan ik eindelijk weer een update plaatsten.
Het vandaag eindelijk mijn videokaart binnengekregen (het is echt een andere, heb foto's gemaakt).
Nog steeds blijft mijn pc de problemen houden.

Nu zat ik te denken om mijn moederbord maar RMA te doen, aangezien enkel dit, de voeding, en de processor nog overblijven.

Of is het volgens een mede-tweaker verstandiger om de voeding/processor RMA te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Heb je uberhaupt wel eens de hele pc gestart zonder videokaart? En toen op de grafische chip wat dingen gedaan? Stresstest?

Het kan zijn dat je moederbord door je geheugenproblemen instabiel is geraakt (zoals Megekko ook al zei) en dat je moederbord nu kadoek is. Het kan ook zijn dat je voeding nooit goed geweest is en bij hoog verbruik vastlopers veroorzaakte. Je moet het probleem isoleren, zo min mogelijk opstarten en eerst bijvoorbeeld CPU stressen e.d. Daarna steeds een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
iamzero456 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:21:
Heb je uberhaupt wel eens de hele pc gestart zonder videokaart? En toen op de grafische chip wat dingen gedaan? Stresstest?

Het kan zijn dat je moederbord door je geheugenproblemen instabiel is geraakt (zoals Megekko ook al zei) en dat je moederbord nu kadoek is. Het kan ook zijn dat je voeding nooit goed geweest is en bij hoog verbruik vastlopers veroorzaakte. Je moet het probleem isoleren, zo min mogelijk opstarten en eerst bijvoorbeeld CPU stressen e.d. Daarna steeds een stapje verder.
Mijn moederbord heeft geen on-board graphics, waardoor ik niet zonder videokaart kan testen.
Het lijkt meer en meer op een moederbord probleem. Ik ga contact opnemen met de winkel over een RMA, of eventueel en crediteren van het moederbord zodat ik een andere kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Na contact opgenomen te hebben met de winkel kreeg ik dit:
Wat een drama. Ik vind het oprecht heel vervelend voor je. Het moederbord lijkt me onwaarschijnlijk; als die defect zijn krijg je meestal opstart-issues. De voeding is ruim toereikend, dus die kan het ook niet zijn.

Blijft over de processor. Bij de AMD processor zit de geheugencontroller ín de processor geintegreerd. Hoewel lastig te testen is of deze defect is, is de kans natuurlijk wel aanwezig. Als de processor verkeerde instructies geeft, kan er van alles gebeuren.

Ik wil je dan ook aanbieden om de CPU om te ruilen. Het spijt me dat ik geen volle technische dienst ter beschikking heb om het systeem voor je na te kijken, en hoop dat dit toch een oplossing voor je kan zijn.
De winkel denkt dus dat het probleem bij de processor ligt. Deze gaat dus binnenkort RMA en dan hoop ik dat het daarmee eindelijk eens is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Het lijkt mij heel sterk dat het de processor is, behalve de temperatuur. CPU's gaan, uitzondering met overklokken, bijna nooit stuk.

Succes met je computer, hoop dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
iamzero456 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:41:
Het lijkt mij heel sterk dat het de processor is, behalve de temperatuur. CPU's gaan, uitzondering met overklokken, bijna nooit stuk.

Succes met je computer, hoop dat dat het is.
Ja dit heb ik inderdaad vaker gehoord. Dit probleem doet zich al voor vanaf het begin, waardoor het zou kunnen dat de processor defect aan mij is geleverd.

Deze word dus in ieder geval omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Nou, stapje voor stapje komen we dichter bij de oplossing!! Geef weer even een update wanneer de nieuwe processor er is. Vind het wel een interessant topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Weer terug van vakantie, dus tijd voor een update.

De processor werd na testen bij megekko weer teruggestuurd naar mij, omdat er geen problemen werden ontdek:

''CPU nagekeken,

OCCT test oke. (wat het ook mag betekenen)

Klant geheugen settings juist ingesteld? (heb ik )
Advies, Mobo+cpu+mem aanbieden voor onderzoek.''

Ik ga voor de zekerheid even testen met mijn huidige processor om uit te kunnen sluiten dat het aan het bouwen van de pc ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb al zoveel topics voorbij zien komen waarbij de combi Asrock en dat crucial voor dergelijke problemen zorgen, en dat blijkt wel doordat ze telkens alles terugsturen als zijnde in orde.

Leen even van iemand anders ram en dan zul je zien dat het probleem voorbij is ;)

Ik heb anders nog wel kingston ddr3 dat op 1600mhz c9 9 9 draait en ik durf te wedden dat je je problemen daarmee oplost :P

nevermind je hebt andere sticks gekregen, welk merk is dat?

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 14-05-2014 00:59 . Reden: goed lezen... :O ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
sain onez schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 00:48:

...

nevermind je hebt andere sticks gekregen, welk merk is dat?
Heb momenteel Kingston geheugen, weet het model zo niet maar ze waren volgens AsRock compatibel.

Momenteel zijn het mobo, cpu en mem RMA gegaan. Hopen dat het binnenkort eens is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Inmiddels alweer terug gehad? Ben echt benieuwd naar de oplossing voor dit vage probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Vincedf schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:47:
Inmiddels alweer terug gehad? Ben echt benieuwd naar de oplossing voor dit vage probleem.
Nee heb de onderdelen nog niet terug. Bij megekko hebben ze de onderdelen "uitgebreid getest":
Onlangs ontvingen wij jouw moederbord, processor en geheugenmodules retour, welke door onze technische dienst uitvoerig
is getest op de door jou opgegeven klacht. Uit deze tests is gebleken dat het moederbord en processor naar behoren functioneren
en voldoen aan de opgegeven specificaties. Ik vrees dat de geheugenmodules het defect veroorzaken, ze zijn echter niet defect.

Zij functioneren slechts instabiel in jouw huidige configuratie. Het advies van de technische dienst is dan ook om alternatieve modules te gebruiken
en stellen voor dat Corsair ValueRAM en Kingston ValueRAM het beste zou moeten functioneren in combinatie met jouw andere componenten
Vind het heel raar dat ze op deze conclusie komen, aangezien ik de RAM modules al eerder heb vervangen..
Toch hebben hun er altijd meer verstand van dan mij dus zal ik er maar blindelings op vertrouwen (en heel veel hopen) dat het probleem nu eindelijk eens is opgelost.

Mocht het niet opgelost zijn zou dit heel vreemd zijn omdat alles dan is getest of vervangen, behalve de PSU. Deze heb ik heeeeelemaal in het begin aangeboden omdat ik dacht dat deze misschien onvoldoende kracht heeft. Maar dit zagen hun absoluut niet als het probleem. Mocht dat nu ook daadwerkelijk de boosdoener zijn zullen ze niet blij zijn met mij, aangezien ik dan afgelopen tijd helemaal voor niets van alles op heb lopen sturen >:)

Binnenkort krijg ik dus mijn onderdelen weer terug, maar dan met de Kingston ValueRAM modules (welke megekko pas enkele dagen in hun assoritment heeft). Dan is het weer testen en hopen dat het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-06 21:14
Draai bijna zelfde setup, heb er ook last van, maar echt heel random en niet vaak, 1x per maand o.i.d.
Exact zelfde probleem, tenminste:
bij mij gaat beeld een soort zwart, maar je ziet aan de monitor dat er nog wel een beeld is( monitor uit is een echt zwarte kleur zoals het hoort).
Ook had ik die combi van Crucial + FX + Extreme 3 R2.0, maar de Corsair Vengeance voor teruggehad na RMA.

Het is mij ooit weleens verteld dat dit door windows update kan komen? Misschien een mogelijkheid, ook voor jou wossly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
RonaldMeer schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:41:

...

Het is mij ooit weleens verteld dat dit door windows update kan komen? Misschien een mogelijkheid, ook voor jou wossly?
Dat verhaal heb ik nooit gehoord. Zou je dit misschien kunnen toelichten?
Want is windows update zelf dan de boosdoener, of de programma's geinstalleerd door windows update de boosdoener(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Dit is mij door n mede tweaker vertelt, even opzoeken wie dat was en wat hij zei..
Svarog schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 00:51:
Zijn meer mensen met dit probleem.

Ik heb het zelf ook sinds 28-10-2013. Het is tot nu toe 5 keer gebeurd, maar alleen tijdens Cold Boots.

Gamen en andere dingen gaan zonder problemen

Ik ben er ook niet achter wat het is. Ik zit te denken aan een Windows Update die niet lekker werkt in combinatie met bepaalde Hardware/Software.
Dit is dus niet feitelijk ofzo..

[ Voor 75% gewijzigd door RonaldMeer op 21-05-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Heb je al je RMA teruggehad? Hoe is t afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
RonaldMeer schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:20:
Heb je al je RMA teruggehad? Hoe is t afgelopen?
Ik krijg als het goed is morgen mijn onderdelen terug. Als het een beetje op tijd binnen komt kan ik meteen gaan testen. Helaas komt de post bij ons meestal laat dus is de kans groot dat ik pas na het weekend kan gaan testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Zojuist de pc weer in elkaar gezet. Eerst een uur lopen kloten omdat ik geen signaal kreeg op mn scherm. Bleek dat de CMOS jumper verkeerd zat..

Maargoed, ik ging dus testen, met de nieuwe ram modules, 10sec in het spel, hij was nog niet eens helemaal opgestart en jawel hoor. Weer een dikke vette freeze en het probleem is nog steeds aan de orde..

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik kan doen, zomaar opgeven ben ik niet van, ook omdat ik deze pc hard nodig zal hebben volgend jaar voor mn studie..

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Ik zit het topic eens globaal door te lezen, maar zoals ik het begrijp heb je elk onderdeel al eens RMA gestuurd (PSU, Mobo CPU, GPU en RAM)? Wat heeft dit geintje je gekost bij elkaar? Megekko zal niet voor noppes onderzoek doen naar je hardware lijkt me.

Daarnaast, heb je je hardeschijf al eens getest met HDTune bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Probeer eens helemaal kaal te starten. Alleen voeding,moederbord,cpu,1x RAM en de videokaart - buiten de kast plaatsen. Pak een schone installatie van windows 7 (desnoods trial, oudere versie) en update niks. Videokaart drivers ook niet updaten en een installatie van 6 maanden geleden proberen. Installeer op een schijf die zeker weten 100% werkt.

Als je dan nog steeds freezes krijgt bij gamen, denk ik nog steeds aan combo mobo/geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
pryth schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:35:
Ik zit het topic eens globaal door te lezen, maar zoals ik het begrijp heb je elk onderdeel al eens RMA gestuurd (PSU, Mobo CPU, GPU en RAM)? Wat heeft dit geintje je gekost bij elkaar? Megekko zal niet voor noppes onderzoek doen naar je hardware lijkt me.

Daarnaast, heb je je hardeschijf al eens getest met HDTune bijvoorbeeld?
Ik heb onderdelen zo'
n 4x á €6,95 opgestuurd.
De harde schijf is het niet aangezien precies hetzelfde probleem zich voordoet met een andere harde schijf die anders wel goed werkt.
iamzero456 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:38:
Probeer eens helemaal kaal te starten. Alleen voeding,moederbord,cpu,1x RAM en de videokaart - buiten de kast plaatsen. Pak een schone installatie van windows 7 (desnoods trial, oudere versie) en update niks. Videokaart drivers ook niet updaten en een installatie van 6 maanden geleden proberen. Installeer op een schijf die zeker weten 100% werkt.

Als je dan nog steeds freezes krijgt bij gamen, denk ik nog steeds aan combo mobo/geheugen.
Kaal opstarten heb ik al eens geprobeerd, ook drivers tot een jaar terug geprobeerd, drivers van de cd geprobeerd. Schone installatie van windows 7 heb ik nog niet geprobeerd, maar het mobo is volgens de fabrikant win8.1 ready.

Over de combo mobo/gehegen: Ik heb in totaal 3 verschillende ram geheugens gehad:
- Crucal ballistix (volgens bbg)
- Kingston (volgens fabrikant compitabel)
- Kingston valueram (volgens megekko, ze hebben getest zeggen ze..)

Ik vind het ook een heel raar probleem, omdat de freezes heel random zijn. Zo kan ik de computer bijvoorbeeld 4 uur gebruiken (webbrosing of films/series kijken) zonder problemen, en als ik dan even wil gamen dan gaat het soms na 10 sec al fout, en soms pas na een uur ofzo.

Enkele malen heb ik ook al gehad dat het bij het opstarten al fout ging, dan bleef hij op het windows logo hangen. Ook heb ik al eens een freeze gehad bij normaal browsen.

Omdat de freezes zo random zijn is het lastig om een bepaald onderdeel de schuld te kunnen geven.

Is het raar als ik denk dat het moederbord de boosdoener is, omdat het ram en de gpu al zijn vervangen, en de cpu is volgens megekko "uitgebreid getest"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
wossly schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:02:

De harde schijf is het niet aangezien precies hetzelfde probleem zich voordoet met een andere harde schijf die anders wel goed werkt.
Kan ook een combinatiefout geweest zijn, want heel duidelijk is het topic nou ook weer niet. Test gewoon even je HDD, want dat is het enige (van de basis) wat je niet hebt gedaan. Kost je 5minuten en dan weet je het 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

Wossly, Ik had in Far cry 3 precies hetzelfde (en in Call of juarez: gunslinger ook) en bij mij lag het aan de overklok van mijn videokaart. Hoewel de temperaturen prima waren, leek het alsof ie gewoon niet genoeg power kreeg. Ik heb mijn kaart nu weer op stock draaien en loopt ie niet meer vast. Wat je zou kunnen proberen is je videokaart even onder te klokken, kijken of het daar weg van gaat. Laat ook je kast even open, wie weet.

Daarentegen zeg je dat je dit probleem al binnen enkele seconden kan hebben, dat had ik weer niet. Bij mij was het altijd na een minuut of 10, eerst wat gekraak uit de speakers, en toen zat ie vast (beeld bleef hetzelfde, niet zwart).

Succes man, lijkt alsof je alles inmiddels wel geprobeerd hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Hoe gek het ook klinkt: zonder kast proberen en dan met windows 7 installatie proberen ;) die kan je vast wel ergens lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Balen dat dit allemaal nog niet gewerkt heeft dan!
Volgens mij zijn er veel meer mensen met dit probleem dan alleen hier op dit topic, heb hier al een paar topics lang zien komen met eenzelfde probleem, random crashes.
Ook op engelse sites e.d. ...
Zelf ben ik er ook nog niet achter waardoor hij bij mij 1x in de maand crasht, maar vervelend is het zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 16:53

ThunderNet

Flits!

Ik heb freezes gehad door de 8.1 update. Probleem zat hem bij mij dat ik mijn headset/usb-geluidskaart (Creative) via een usb-hub had aangesloten, nu direct aangesloten op het moederbord en er is geen freeze meer geweest.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
pryth schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:12:
[...]

Kan ook een combinatiefout geweest zijn, want heel duidelijk is het topic nou ook weer niet. Test gewoon even je HDD, want dat is het enige (van de basis) wat je niet hebt gedaan. Kost je 5minuten en dan weet je het 100% zeker.
Heb de HDD getest, geen fouten gevonden. Kan de hdd dan worden uitgesloten?
Xtinction schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:35:
Wossly, Ik had in Far cry 3 precies hetzelfde (en in Call of juarez: gunslinger ook) en bij mij lag het aan de overklok van mijn videokaart. Hoewel de temperaturen prima waren, leek het alsof ie gewoon niet genoeg power kreeg. Ik heb mijn kaart nu weer op stock draaien en loopt ie niet meer vast. Wat je zou kunnen proberen is je videokaart even onder te klokken, kijken of het daar weg van gaat. Laat ook je kast even open, wie weet.

Daarentegen zeg je dat je dit probleem al binnen enkele seconden kan hebben, dat had ik weer niet. Bij mij was het altijd na een minuut of 10, eerst wat gekraak uit de speakers, en toen zat ie vast (beeld bleef hetzelfde, niet zwart).

Succes man, lijkt alsof je alles inmiddels wel geprobeerd hebt....
Ook met onderklok (zo laag mogelijk) blijft het probleem zich voordoen :'(

//

Morgen maar eens op de een of andere manier windows 7 er op knallen en kijken wat er gebeurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Hoe ziet je beeldscherm eruit bij zo'n crash? Kan je een foto posten?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/15qy9on.jpg
Normaal beeld, als beeldscherm uitstaat^

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/5mbst4.jpg
Crash beeld ^

Dit is hoe het bij mij eruit ziet, bij jou ook?

[ Voor 10% gewijzigd door RonaldMeer op 26-05-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
RonaldMeer schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:16:
Hoe ziet je beeldscherm eruit bij zo'n crash? Kan je een foto posten?

[afbeelding]
Normaal beeld, als beeldscherm uitstaat^

[afbeelding]
Crash beeld ^

Dit is hoe het bij mij eruit ziet, bij jou ook?
Als ik een crash krijg, blijft het beeld gewoon hangen op het beeld waar hij op stond. Geen zwart scherm dus. Het geeft ook geen flikker of iets. Het stopt gewoon met bewegen en alles staat vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
Dan lijkt het me sterk dat het je videokaart is, want logischer wijs lijkt het me dat wanneer je video kaart ermee stopt of wat dan ook het beeld wegvalt!
Geen idee of dit ook echt klopt maar, dat zou ik dan denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
RonaldMeer schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:28:
Dan lijkt het me sterk dat het je videokaart is, want logischer wijs lijkt het me dat wanneer je video kaart ermee stopt of wat dan ook het beeld wegvalt!
Geen idee of dit ook echt klopt maar, dat zou ik dan denken
Klopt inderdaad, de videokaart is al eens rma geweest en daar heb ik een nieuwe voor gekregen. Heb een windows 7 trial op een dvdtje gebrand en ga morgen testen met:
Windows 7,
1 stick ram,
Enkel hdd (dus na installatie ook de dvd-drive eruit)
En dan testen zonder iets up te daten.

Ik heb dit al eens eerder gedaan maar dan met windows 8 en 8.1, maar dit heeft daar niet mogen helpen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
En CMOS reset ;) succes dan morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584932

wossly schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:25:
Max temp van de cpu is 61 graden tijdens gamen, dit is volgens mij niet te hoog.

ik heb geen beschikking over een andere voeding dus dat zou ik als aller aller laatste redmiddel willen gebruiken.
Ik heb je topic even doorgelezen maar mochten de tests met W7 niet baten, dan zou ik toch écht een voeding proberen te regelen om te testen, aangezien dat de enige potentiële kwaaddoener is die je nog niet hebt uitgesloten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Anoniem: 584932 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Ik heb je topic even doorgelezen maar mochten de tests met W7 niet baten, dan zou ik toch écht een voeding proberen te regelen om te testen, aangezien dat de enige potentiële kwaaddoener is die je nog niet hebt uitgesloten toch?
Klopt inderdaad. Maar ik weet ook niet wat ze bij megekko dan aan het doen zijn. Aangezien ze in eerste instantie al zeiden dat het een ram probleem was. Dus heb ik andere ram gekocht. Nu heb ik deze teruggestuurd. Zeggen ze "na uitgebreid testen" dat het een geheugenprobleem is en dat het met een andere ram (kingston valueram) is opgelost. Ik dat dus kopen. Probleem doet zich nog steeds voor..

Maar ik weet ook niet wat er is en heb er niet genoeg verstand van om zelf iets uit te kunnen sluiten. Dus ik loop ook maar achter de feiten aan en gebruik iedere tip/mogelijke oplossing in mijn voordeel. Helaas heeft het tot nog toe niet tot een oplossing geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584932

wossly schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:39:
[...]

Klopt inderdaad. Maar ik weet ook niet wat ze bij megekko dan aan het doen zijn. Aangezien ze in eerste instantie al zeiden dat het een ram probleem was. Dus heb ik andere ram gekocht. Nu heb ik deze teruggestuurd. Zeggen ze "na uitgebreid testen" dat het een geheugenprobleem is en dat het met een andere ram (kingston valueram) is opgelost. Ik dat dus kopen. Probleem doet zich nog steeds voor..

Maar ik weet ook niet wat er is en heb er niet genoeg verstand van om zelf iets uit te kunnen sluiten. Dus ik loop ook maar achter de feiten aan en gebruik iedere tip/mogelijke oplossing in mijn voordeel. Helaas heeft het tot nog toe niet tot een oplossing geleid.
Snap ik, maar aangezien bijvoorbeeld Farcry 3 best wel wat van je GPU + CPU en dus je voeding vraagt (en je hierbij freezes krijgt) denk ik dat dit best een reële kwaaddoener kan zijn, ondanks dat Megekko zegt van niet. En ja het is verder een prima voeding. Maargoed, kapot aangeleverd kan altijd. Anyhow het switchen van een voeding an sich is makkelijk en snel te doen, dus ik zou dit voor nu als eerste aanpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Anoniem: 584932 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:53:
[...]

Snap ik, maar aangezien bijvoorbeeld Farcry 3 best wel wat van je GPU + CPU en dus je voeding vraagt (en je hierbij freezes krijgt) denk ik dat dit best een reële kwaaddoener kan zijn, ondanks dat Megekko zegt van niet. En ja het is verder een prima voeding. Maargoed, kapot aangeleverd kan altijd. Anyhow het switchen van een voeding an sich is makkelijk en snel te doen, dus ik zou dit voor nu als eerste aanpakken..
Ik zou het graag testen, maar ken niemand die voor mij een voeding heeft om mee te testen.

En om nu apart een voeding te kopen om te testen vind ik ook wat overdreven eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

Waar woon je ergens, er is vast een Tweakers in de buurt die je uit de brand kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Xtinction schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:51:
Waar woon je ergens, er is vast een Tweakers in de buurt die je uit de brand kan helpen.
Woonplaats Veldhoven

Zo te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
iamzero456 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:52:
[...]

Woonplaats Veldhoven

Zo te lezen
Klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Wow, ik vind het steeds krankzinniger worden dit topic. Ik denk inderdaad dat je je PSU dan maar moet gaan testen als laatste middel. Ik woon zelf niet in de buurt anders zou ik gelijk langskomen. Mocht het nou nog niks uitmaken zou ik kijken of het mogelijk is om alles terug te sturen, je geld terug te krijgen en vervolgens compleet nieuwe onderdelen bij een andere winkel te bestellen. Ik zeg niet dat het aan megekko ligt (heb daar zelf ook alles besteld) maar dit wordt wel heel bizar zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Ik heb vandaag een hele vreemde ontdekking gedaan, en (heel voorzichtig) denk ik dat ik de boosdoener heb gevonden. Ik vind het heel raar dus wil niet te snel conclusies trekken:

Vannacht kreeg ik opeens een ingeving dat het wellicht aan de wifi kaart zou kunnen liggen, dit kaartje heb ik even snel moeten kopen omdat ik er niet aan had gedacht dat mijn moederbord geen ingebouwde wifi heeft, en kabels trekken had ik geen zin in.
Maargoed, ik heb deze dus vanmorgen eruit getrokken, en ook de dvd-drive. (gewoon nog op windows 8.1) Tevens heb ik andere sounddrivers geïnstalleerd. (maar deze heb ik eerder ook al getest, en losde het probleem niet op).

Nu heb ik vandaag dus al 2,5 uur aan een stuk een spel kunnen spelen, wat me nog nooit is gelukt!
De freezes kwamen ook voor als ik de pc in een game liet staan op het pauzescherm, bijvoorbeeld als ik even ging eten ofzo, en vrijwel altijd kwam ik terug bij een gecrashde pc.

Ik laat mn pc nu dus maar aanstaan in een game, hopende dat ik de rest van de dag geen freezes krijg.

Het gaat om het volgende: TP-link TL-WN851ND (ik weet niet hoe ik zo'n mooi "pricewatch" ding creëer).

Ik vind het eigenlijk niet zo logisch dat dit de crashes kan veroorzaken, omdat ik games altijd offline speel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Dit is nu al de derde keer dat ik dit in een topic post vanochtend, maar hier gaan we weer:

Bij het troubleshooten naar een hardware probleem is stap één ALTIJD: Koppel al je niet-noodzakelijk randapparatuur en componenten los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
pryth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:48:
Dit is nu al de derde keer dat ik dit in een topic post vanochtend, maar hier gaan we weer:

Bij het troubleshooten naar een hardware probleem is stap één ALTIJD: Koppel al je niet-noodzakelijk randapparatuur en componenten los.
Ja alsof iemand ooit op het idee komt om een Wifi adapter los te koppelen bij soortgelijke problemen. Plus een internet verbinding kan wel degelijk noodzakelijk zijn.
wossly schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:12:
Ik heb vandaag een hele vreemde ontdekking gedaan, en (heel voorzichtig) denk ik dat ik de boosdoener heb gevonden. Ik vind het heel raar dus wil niet te snel conclusies trekken:

Vannacht kreeg ik opeens een ingeving dat het wellicht aan de wifi kaart zou kunnen liggen, dit kaartje heb ik even snel moeten kopen omdat ik er niet aan had gedacht dat mijn moederbord geen ingebouwde wifi heeft, en kabels trekken had ik geen zin in.
Maargoed, ik heb deze dus vanmorgen eruit getrokken, en ook de dvd-drive. (gewoon nog op windows 8.1) Tevens heb ik andere sounddrivers geïnstalleerd. (maar deze heb ik eerder ook al getest, en losde het probleem niet op).

Nu heb ik vandaag dus al 2,5 uur aan een stuk een spel kunnen spelen, wat me nog nooit is gelukt!
De freezes kwamen ook voor als ik de pc in een game liet staan op het pauzescherm, bijvoorbeeld als ik even ging eten ofzo, en vrijwel altijd kwam ik terug bij een gecrashde pc.

Ik laat mn pc nu dus maar aanstaan in een game, hopende dat ik de rest van de dag geen freezes krijg.

Het gaat om het volgende: TP-link TL-WN851ND (ik weet niet hoe ik zo'n mooi "pricewatch" ding creëer).

Ik vind het eigenlijk niet zo logisch dat dit de crashes kan veroorzaken, omdat ik games altijd offline speel..
Het zou echt heel bizar zijn als dit de oorzaak zou zijn. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het een soort kortsluiting maakt op je moederbord o.i.d. Ik hoop in ieder geval voor je dat het wel zo is. Deze gekkigheid heeft al veel te lang geduurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Tjah dat is wel wat anders dan wat Megekko getest heeft. Die heeft jouw wlan kaartje niet. Het blijft bizar natuurlijk als dit de oorzaak zou zijn. Is die pci-e aansluiting misschien stoek? Of had jeje moederbord al omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
iamzero456 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:45:
Tjah dat is wel wat anders dan wat Megekko getest heeft. Die heeft jouw wlan kaartje niet. Het blijft bizar natuurlijk als dit de oorzaak zou zijn. Is die pci-e aansluiting misschien stoek? Of had jeje moederbord al omgewisseld?
Moederbord is nog steeds dezelfde als die ik heb gekocht. Er zitten 2 pci-e aansluitingen op dus dan kan ik mooi testen of het aan de aansluiting of het kaartje ligt morgen.

EDIT:
Ben zojuist tot de conclusie gekomen dat het aan het wifi kaartje ligt. Ook als ik deze in het andere pci slot steek, heb ik last van de freezes.

Dus OF het kaartje is de boosdoener OF het moederbord loopt niet goed als er iets in het pci slot zit.

Kwam er net achter dat je ook van die wifi ontvangers hebt in de vorm van een usb stick. Maar heb je dan net zo veel bereik als met van die antennes? Ik heb namelijk sowieso al niet zo veer bereik op mn kamer..

[ Voor 31% gewijzigd door wossly op 27-05-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Zo, dat is wel een anticlimax! Een wifikaartje. Enfin. Heb zelf ook een wifikaartje in de vorm van een USB stick: TP- Link WN822N. Is ook zeer populair hier. Deze heeft een redelijk lange draad en kan je dus verplaatsen om het optimale bereik te zoeken. Zelf ben ik niet zo enorm tevreden over deze adapter in combinatie met windows 8.1 dan durft hij nog wel eens een seconde uit te vallen (niet tijdens gamen, alleen tijdens downloaden). Dit is ook niet bij iedereen het geval trouwens. Deze schijnt nog iets beter te zijn heb ik gehoord. Ook qua snelheid en stabiliteit.

Ik denk zelf dat het een fout in je moederbord is. Heb hetzelfde moederbord en ben er ook niet heel erg tevreden over. Lijkt me sterk dat het wifi kaartje zelf iets kapot maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Vincedf op 28-05-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Heb je windows 7 geprobeerd? In combinatie met wifi kaartje? Misschien maakt ie rare sprongen met windows 8/8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Vincedf schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:44:
Zo, dat is wel een anticlimax! Een wifikaartje. Enfin. Heb zelf ook een wifikaartje in de vorm van een USB stick: TP- Link WN822N. Is ook zeer populair hier. Deze heeft een redelijk lange draad en kan je dus verplaatsen om het optimale bereik te zoeken. Zelf ben ik niet zo enorm tevreden over deze adapter in combinatie met windows 8.1 dan durft hij nog wel eens een seconde uit te vallen (niet tijdens gamen, alleen tijdens downloaden). Dit is ook niet bij iedereen het geval trouwens. Deze schijnt nog iets beter te zijn heb ik gehoord. Ook qua snelheid en stabiliteit.

Ik denk zelf dat het een fout in je moederbord is. Heb hetzelfde moederbord en ben er ook niet heel erg tevreden over. Lijkt me sterk dat het wifi kaartje zelf iets kapot maakt.
Bedankt voor de info, ik ga dan toch voor een usb ontvanger met draad inderdaad. Dan heeft mijn moederbord geen last dat hij een pci-slot moet gebruiken en dan heb ik toch optimaal bereik.
iamzero456 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:47:
Heb je windows 7 geprobeerd? In combinatie met wifi kaartje? Misschien maakt ie rare sprongen met windows 8/8.1
Ik ben erg gesteld op windows 8.1 en vind het fijn om mee te werken. Ik ben iemand die graag het nieuwste wilt dus ook al zou het werken op windows 7, zou ik toch een oplossing zoeken zodat ik windows 8/8.1 kan gebruiken.

—------------

Bedankt voor de hulp, steun en tips iedereen. Ik waardeer het echt dat iedereen hier me wilt helpen. Helaas heeft dit alles niets uitgemaakt, omdat het probleem zo vergezocht is. Maar gelukkig is het probleem nu achterhaald.

BEDANKT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Was dus allemaal voorkomen als je gewoon (zoals het hoort bij troubleshooten) _alles_ wat niet nodig is verwijderd uit en van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
stok schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:48:
Was dus allemaal voorkomen als je gewoon (zoals het hoort bij troubleshooten) _alles_ wat niet nodig is verwijderd uit en van het systeem.
Makkelijk gezegd achteraf he! Heb nog even terug gekeken maar er is niemand geweest die als tip heeft gegeven om alle onnodige componenten los te koppen. Enfin, beter laat dan nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
stok schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:48:
Wat vincedf eerder ook al zei, de wifi-kaart was wel degelijk nodig, omdat je altijd wel internet nodig hebt.
Los daarvan, wie verdenkt nu een wifi-adaptertje?

Maargoed, ik ben blij dat het is opgelost, nu nog even een andere wifi-adapter aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
Vincedf schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Makkelijk gezegd achteraf he! Heb nog even terug gekeken maar er is niemand geweest die als tip heeft gegeven om alle onnodige componenten los te koppen. Enfin, beter laat dan nooit...
Ja, want TS is niet al weken bezig om een probleem te zoeken, heeft AL z'n onderdelen al getest en RMA gestuurd. Nee, lekker randapparatuur laten zitten. Er staat in het Hangen en Opstartproblemen topic duidelijk een stappenplan beschreven (waar vaker naar verwezen is). Er mag van Tweakers rustig verwacht worden dat ze op z'n minst de basistopics doorlezen alvorens een eigen post te maken. Plus heeft TS nooit verteld dat er een WiFi dongle aanwezig was; daar kan je dan ook moeilijk op adviseren, niet ?:) Oke, lees net dat het een PCIe kaart was.. Ik ga er niet verder meer op in..

Bovendien was er een paar weken terug iemand met ongeveer hetzelfde probleem, maar daar was de boosdoener een bluetooth dongle, het komt dus vaker voor, voor de mensen die het vreemd vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door EG Mike op 04-06-2014 13:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste