Beste tweakers,
Allereers ben ik nieuw hier, dus hallo. (en sorry als ik mijn probleem in het verkeerde forum heb geplaatst)
Ik heb een week terug het complete systeem gekocht van de bbg januari (basisgamesysteem)
Ook heb ik het advies gevolgd om het ram geheugen te vervangen t.o.v. de bbg.
De problemen die ik heb doen zich enkel voor wanneer ik een game speel. Op een gegeven moment (kan zijn na 10 min; maar ook pas na een uur) dan bevries het scherm, en hoor ik gedurende ong. 10sec een zoem door de speaker, waarna deze ophoud.
De pc is dan geheel op slot, ook de lichtjes van mijn toetsenbord (capslock) verspringen niet meer. Dit is na 2 uur nog steeds zo het geval waardoor een hard reset nodig is.
Ik heb al vanalles geprobeerd om het te verhelpen:
- drivers geupdate, vorige versies, beta versies (van videokaart)
- sound drivers verwijderd (volgens forum scheen dit te helpen) heeft niet geholpen dus weer terug
- memtest 84, 12 uur geen errors
- windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd
- verschillende cpu en gpu stress test, geen freezes
- maximale temperatuur gpu is 82 C bij stresstest (furmark)
- ram geheugen omgewisseld van slot
- harde schijf geformatteerd.
Nu heb ik vanmorgen 1 van de 2 ram-sticks uit mijn systeem gehaald, waarna ik ging testen met farcry 3 (daar gebeurde het het snelst, altijd op hetzelfde punt) en toen ging het een heel stuk langer goed dan normaal. (dit bleek incidenteel te zijn)
Dit suggereerde dat het een probleem was met de harde schijf (bij autosave spel) maar bij andere spellen gaat dit wel.
Tevens krijg ik bij CHKDSK geen errors te zien.
Mijn systeem:
Processor: AMD FX-6300
Moederbord: ASRock 970 Extreme3 R2.0
Behuizing: Corsair Carbide 200R
Ram: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Koeler: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Videokaart: MSI RADEON R9 270X GAMING 2G
Dvd-drive: Samsung SH-224DB/BEBE
Harde schijf: Seagate ST1000DM003 1TB
Voeding: Seasonic S12II-Bronze 430W
Ik zit al een aantal dagen met mijn handen in mijn haar omdat ik ten einde raad ben.
Bij normaal computergebruik (geen games) doen deze problemen zicht niet voor waardoor ik dacht dat het aan de videokaart ligt, maar bij stress test komt deze er met vlag en wimpel doorheen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wesley
Allereers ben ik nieuw hier, dus hallo. (en sorry als ik mijn probleem in het verkeerde forum heb geplaatst)
Ik heb een week terug het complete systeem gekocht van de bbg januari (basisgamesysteem)
Ook heb ik het advies gevolgd om het ram geheugen te vervangen t.o.v. de bbg.
De problemen die ik heb doen zich enkel voor wanneer ik een game speel. Op een gegeven moment (kan zijn na 10 min; maar ook pas na een uur) dan bevries het scherm, en hoor ik gedurende ong. 10sec een zoem door de speaker, waarna deze ophoud.
De pc is dan geheel op slot, ook de lichtjes van mijn toetsenbord (capslock) verspringen niet meer. Dit is na 2 uur nog steeds zo het geval waardoor een hard reset nodig is.
Ik heb al vanalles geprobeerd om het te verhelpen:
- drivers geupdate, vorige versies, beta versies (van videokaart)
- sound drivers verwijderd (volgens forum scheen dit te helpen) heeft niet geholpen dus weer terug
- memtest 84, 12 uur geen errors
- windows 8.1 opnieuw geïnstalleerd
- verschillende cpu en gpu stress test, geen freezes
- maximale temperatuur gpu is 82 C bij stresstest (furmark)
- ram geheugen omgewisseld van slot
- harde schijf geformatteerd.
Nu heb ik vanmorgen 1 van de 2 ram-sticks uit mijn systeem gehaald, waarna ik ging testen met farcry 3 (daar gebeurde het het snelst, altijd op hetzelfde punt) en toen ging het een heel stuk langer goed dan normaal. (dit bleek incidenteel te zijn)
Dit suggereerde dat het een probleem was met de harde schijf (bij autosave spel) maar bij andere spellen gaat dit wel.
Tevens krijg ik bij CHKDSK geen errors te zien.
Mijn systeem:
Processor: AMD FX-6300
Moederbord: ASRock 970 Extreme3 R2.0
Behuizing: Corsair Carbide 200R
Ram: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Koeler: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Videokaart: MSI RADEON R9 270X GAMING 2G
Dvd-drive: Samsung SH-224DB/BEBE
Harde schijf: Seagate ST1000DM003 1TB
Voeding: Seasonic S12II-Bronze 430W
Ik zit al een aantal dagen met mijn handen in mijn haar omdat ik ten einde raad ben.
Bij normaal computergebruik (geen games) doen deze problemen zicht niet voor waardoor ik dacht dat het aan de videokaart ligt, maar bij stress test komt deze er met vlag en wimpel doorheen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wesley