Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:41
iamzero456 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:52:
[...]

Woonplaats Veldhoven

Zo te lezen
Klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-04 16:56
Wow, ik vind het steeds krankzinniger worden dit topic. Ik denk inderdaad dat je je PSU dan maar moet gaan testen als laatste middel. Ik woon zelf niet in de buurt anders zou ik gelijk langskomen. Mocht het nou nog niks uitmaken zou ik kijken of het mogelijk is om alles terug te sturen, je geld terug te krijgen en vervolgens compleet nieuwe onderdelen bij een andere winkel te bestellen. Ik zeg niet dat het aan megekko ligt (heb daar zelf ook alles besteld) maar dit wordt wel heel bizar zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Ik heb vandaag een hele vreemde ontdekking gedaan, en (heel voorzichtig) denk ik dat ik de boosdoener heb gevonden. Ik vind het heel raar dus wil niet te snel conclusies trekken:

Vannacht kreeg ik opeens een ingeving dat het wellicht aan de wifi kaart zou kunnen liggen, dit kaartje heb ik even snel moeten kopen omdat ik er niet aan had gedacht dat mijn moederbord geen ingebouwde wifi heeft, en kabels trekken had ik geen zin in.
Maargoed, ik heb deze dus vanmorgen eruit getrokken, en ook de dvd-drive. (gewoon nog op windows 8.1) Tevens heb ik andere sounddrivers geïnstalleerd. (maar deze heb ik eerder ook al getest, en losde het probleem niet op).

Nu heb ik vandaag dus al 2,5 uur aan een stuk een spel kunnen spelen, wat me nog nooit is gelukt!
De freezes kwamen ook voor als ik de pc in een game liet staan op het pauzescherm, bijvoorbeeld als ik even ging eten ofzo, en vrijwel altijd kwam ik terug bij een gecrashde pc.

Ik laat mn pc nu dus maar aanstaan in een game, hopende dat ik de rest van de dag geen freezes krijg.

Het gaat om het volgende: TP-link TL-WN851ND (ik weet niet hoe ik zo'n mooi "pricewatch" ding creëer).

Ik vind het eigenlijk niet zo logisch dat dit de crashes kan veroorzaken, omdat ik games altijd offline speel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Dit is nu al de derde keer dat ik dit in een topic post vanochtend, maar hier gaan we weer:

Bij het troubleshooten naar een hardware probleem is stap één ALTIJD: Koppel al je niet-noodzakelijk randapparatuur en componenten los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
pryth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:48:
Dit is nu al de derde keer dat ik dit in een topic post vanochtend, maar hier gaan we weer:

Bij het troubleshooten naar een hardware probleem is stap één ALTIJD: Koppel al je niet-noodzakelijk randapparatuur en componenten los.
Ja alsof iemand ooit op het idee komt om een Wifi adapter los te koppelen bij soortgelijke problemen. Plus een internet verbinding kan wel degelijk noodzakelijk zijn.
wossly schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:12:
Ik heb vandaag een hele vreemde ontdekking gedaan, en (heel voorzichtig) denk ik dat ik de boosdoener heb gevonden. Ik vind het heel raar dus wil niet te snel conclusies trekken:

Vannacht kreeg ik opeens een ingeving dat het wellicht aan de wifi kaart zou kunnen liggen, dit kaartje heb ik even snel moeten kopen omdat ik er niet aan had gedacht dat mijn moederbord geen ingebouwde wifi heeft, en kabels trekken had ik geen zin in.
Maargoed, ik heb deze dus vanmorgen eruit getrokken, en ook de dvd-drive. (gewoon nog op windows 8.1) Tevens heb ik andere sounddrivers geïnstalleerd. (maar deze heb ik eerder ook al getest, en losde het probleem niet op).

Nu heb ik vandaag dus al 2,5 uur aan een stuk een spel kunnen spelen, wat me nog nooit is gelukt!
De freezes kwamen ook voor als ik de pc in een game liet staan op het pauzescherm, bijvoorbeeld als ik even ging eten ofzo, en vrijwel altijd kwam ik terug bij een gecrashde pc.

Ik laat mn pc nu dus maar aanstaan in een game, hopende dat ik de rest van de dag geen freezes krijg.

Het gaat om het volgende: TP-link TL-WN851ND (ik weet niet hoe ik zo'n mooi "pricewatch" ding creëer).

Ik vind het eigenlijk niet zo logisch dat dit de crashes kan veroorzaken, omdat ik games altijd offline speel..
Het zou echt heel bizar zijn als dit de oorzaak zou zijn. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat het een soort kortsluiting maakt op je moederbord o.i.d. Ik hoop in ieder geval voor je dat het wel zo is. Deze gekkigheid heeft al veel te lang geduurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:23
Tjah dat is wel wat anders dan wat Megekko getest heeft. Die heeft jouw wlan kaartje niet. Het blijft bizar natuurlijk als dit de oorzaak zou zijn. Is die pci-e aansluiting misschien stoek? Of had jeje moederbord al omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
iamzero456 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:45:
Tjah dat is wel wat anders dan wat Megekko getest heeft. Die heeft jouw wlan kaartje niet. Het blijft bizar natuurlijk als dit de oorzaak zou zijn. Is die pci-e aansluiting misschien stoek? Of had jeje moederbord al omgewisseld?
Moederbord is nog steeds dezelfde als die ik heb gekocht. Er zitten 2 pci-e aansluitingen op dus dan kan ik mooi testen of het aan de aansluiting of het kaartje ligt morgen.

EDIT:
Ben zojuist tot de conclusie gekomen dat het aan het wifi kaartje ligt. Ook als ik deze in het andere pci slot steek, heb ik last van de freezes.

Dus OF het kaartje is de boosdoener OF het moederbord loopt niet goed als er iets in het pci slot zit.

Kwam er net achter dat je ook van die wifi ontvangers hebt in de vorm van een usb stick. Maar heb je dan net zo veel bereik als met van die antennes? Ik heb namelijk sowieso al niet zo veer bereik op mn kamer..

[ Voor 31% gewijzigd door wossly op 27-05-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Zo, dat is wel een anticlimax! Een wifikaartje. Enfin. Heb zelf ook een wifikaartje in de vorm van een USB stick: TP- Link WN822N. Is ook zeer populair hier. Deze heeft een redelijk lange draad en kan je dus verplaatsen om het optimale bereik te zoeken. Zelf ben ik niet zo enorm tevreden over deze adapter in combinatie met windows 8.1 dan durft hij nog wel eens een seconde uit te vallen (niet tijdens gamen, alleen tijdens downloaden). Dit is ook niet bij iedereen het geval trouwens. Deze schijnt nog iets beter te zijn heb ik gehoord. Ook qua snelheid en stabiliteit.

Ik denk zelf dat het een fout in je moederbord is. Heb hetzelfde moederbord en ben er ook niet heel erg tevreden over. Lijkt me sterk dat het wifi kaartje zelf iets kapot maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Vincedf op 28-05-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:23
Heb je windows 7 geprobeerd? In combinatie met wifi kaartje? Misschien maakt ie rare sprongen met windows 8/8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
Vincedf schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:44:
Zo, dat is wel een anticlimax! Een wifikaartje. Enfin. Heb zelf ook een wifikaartje in de vorm van een USB stick: TP- Link WN822N. Is ook zeer populair hier. Deze heeft een redelijk lange draad en kan je dus verplaatsen om het optimale bereik te zoeken. Zelf ben ik niet zo enorm tevreden over deze adapter in combinatie met windows 8.1 dan durft hij nog wel eens een seconde uit te vallen (niet tijdens gamen, alleen tijdens downloaden). Dit is ook niet bij iedereen het geval trouwens. Deze schijnt nog iets beter te zijn heb ik gehoord. Ook qua snelheid en stabiliteit.

Ik denk zelf dat het een fout in je moederbord is. Heb hetzelfde moederbord en ben er ook niet heel erg tevreden over. Lijkt me sterk dat het wifi kaartje zelf iets kapot maakt.
Bedankt voor de info, ik ga dan toch voor een usb ontvanger met draad inderdaad. Dan heeft mijn moederbord geen last dat hij een pci-slot moet gebruiken en dan heb ik toch optimaal bereik.
iamzero456 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:47:
Heb je windows 7 geprobeerd? In combinatie met wifi kaartje? Misschien maakt ie rare sprongen met windows 8/8.1
Ik ben erg gesteld op windows 8.1 en vind het fijn om mee te werken. Ik ben iemand die graag het nieuwste wilt dus ook al zou het werken op windows 7, zou ik toch een oplossing zoeken zodat ik windows 8/8.1 kan gebruiken.

—------------

Bedankt voor de hulp, steun en tips iedereen. Ik waardeer het echt dat iedereen hier me wilt helpen. Helaas heeft dit alles niets uitgemaakt, omdat het probleem zo vergezocht is. Maar gelukkig is het probleem nu achterhaald.

BEDANKT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Was dus allemaal voorkomen als je gewoon (zoals het hoort bij troubleshooten) _alles_ wat niet nodig is verwijderd uit en van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
stok schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:48:
Was dus allemaal voorkomen als je gewoon (zoals het hoort bij troubleshooten) _alles_ wat niet nodig is verwijderd uit en van het systeem.
Makkelijk gezegd achteraf he! Heb nog even terug gekeken maar er is niemand geweest die als tip heeft gegeven om alle onnodige componenten los te koppen. Enfin, beter laat dan nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wossly
stok schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:48:
Wat vincedf eerder ook al zei, de wifi-kaart was wel degelijk nodig, omdat je altijd wel internet nodig hebt.
Los daarvan, wie verdenkt nu een wifi-adaptertje?

Maargoed, ik ben blij dat het is opgelost, nu nog even een andere wifi-adapter aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Vincedf schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Makkelijk gezegd achteraf he! Heb nog even terug gekeken maar er is niemand geweest die als tip heeft gegeven om alle onnodige componenten los te koppen. Enfin, beter laat dan nooit...
Ja, want TS is niet al weken bezig om een probleem te zoeken, heeft AL z'n onderdelen al getest en RMA gestuurd. Nee, lekker randapparatuur laten zitten. Er staat in het Hangen en Opstartproblemen topic duidelijk een stappenplan beschreven (waar vaker naar verwezen is). Er mag van Tweakers rustig verwacht worden dat ze op z'n minst de basistopics doorlezen alvorens een eigen post te maken. Plus heeft TS nooit verteld dat er een WiFi dongle aanwezig was; daar kan je dan ook moeilijk op adviseren, niet ?:) Oke, lees net dat het een PCIe kaart was.. Ik ga er niet verder meer op in..

Bovendien was er een paar weken terug iemand met ongeveer hetzelfde probleem, maar daar was de boosdoener een bluetooth dongle, het komt dus vaker voor, voor de mensen die het vreemd vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door EG Mike op 04-06-2014 13:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste