Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ché Mig schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:34:
[...]

Gefeliciteerd! ;)
Welke versie heb je precies? Voor mijn SGP512 heb ik nog geen update gekregen via OTA of PC Companion.

Heb wel al ruim drie weken geleden Android 5.0.2 en later nog een minor update voor m'n Z3 Compact ontvangen en het werkt idd lekker vlot op de hardware (die vrijwel gelijk is aan de Z2 Tablet). Wel even wennen aan de aanpassingen in Lollipop!
Ik kreeg 'm OTA, Android 5.0.2, build 23.1.A.0.726, T-Mobile branded SGP521

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Tot heel lang alles prima. Tot voor kort. Spontane crack in het scherm ontstaan 1 jaar na aanschaf, zat geoon in de oplader, niets reageert meer. Geen respons van klantenservice. Heb mijn review ook aangepast (gebruikservaring na 1 jaar).

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen update voor SGP521......, waarom is Sony Nederland altijd zo laat.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
CyberAmp schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:35:
Tot heel lang alles prima. Tot voor kort. Spontane crack in het scherm ontstaan 1 jaar na aanschaf, zat geoon in de oplader, niets reageert meer. Geen respons van klantenservice. Heb mijn review ook aangepast (gebruikservaring na 1 jaar).
Raar, je hebt gewoon garantie. Als je contact opneemt met de winkel waar je deze hebt aangeschaft, wordt dit wel opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
iemand ota lollipop Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 07:16
Ik zie het staan op de site, maar krijg 'em niet binnen :-(

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
DrIezie schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 07:23:
Ik zie het staan op de site, maar krijg 'em niet binnen :-(
Nog niks OTA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 11:24

E-B

Ik heb Sony Xperia NL gevraagd naar een uitzicht op de update(s), hier hebben ze niet op gereageerd.

Ik had goede hoop dat ik met Sony een fabrikant te pakken had die hun beloftes en toezeggingen qua updates zouden nakomen. Inmiddels al weer behoorlijk teleurgesteld. Had ook gewoon een Nexus moeten kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 07:16
E-B schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:00:
Ik heb Sony Xperia NL gevraagd naar een uitzicht op de update(s), hier hebben ze niet op gereageerd.

Ik had goede hoop dat ik met Sony een fabrikant te pakken had die hun beloftes en toezeggingen qua updates zouden nakomen. Inmiddels al weer behoorlijk teleurgesteld. Had ook gewoon een Nexus moeten kopen. :)
M'n LG G2 heb ik dit weekeinde (via de PC weliswaar) geupdate naar 5.0.2, maar voor m'n Z2 Tablet: nada, noppes, niets ;(

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
E-B schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:00:

Naja, ze komen wel over de brug. Duurt alleen lang. Daarentegen is de software wel van prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Kashika schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:30:
[...]

Naja, ze komen wel over de brug. Duurt alleen lang. Daarentegen is de software wel van prima kwaliteit.
En dat ben ik ook helemaal met je eens (we mogen hopen dat ze over de brug komen :P). Maar communiceer dan niet dat de software in het eerste kwartaal komt, zoals aanvankelijk beloofd door Sony als ik mij goed herinner. En pak (dergelijke) vragen via [social-]media goed op. "Nooit", "later" of "misschien" is tenslotte ook een antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
E-B schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:21:
[...]

En dat ben ik ook helemaal met je eens (we mogen hopen dat ze over de brug komen :P). Maar communiceer dan niet dat de software in het eerste kwartaal komt, zoals aanvankelijk beloofd door Sony als ik mij goed herinner. En pak (dergelijke) vragen via [social-]media goed op. "Nooit", "later" of "misschien" is tenslotte ook een antwoord. :)
Wel, technisch gezien zitten we nog in het eerste kwartaal voor Japanse bedrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 18:26
Dit gaat onderhand nergens meer over. Versie 23.1.A.1.28 (Lollipop 5.0.2) zou inmiddels al weer twee weken beschikbaar zijn volgens de nederlandse Sony-site.
Wel afhankelijk van de provider natuurlijk, dus Sony kan helaas niets zeggen over enige beschikbaarheid van enige update.

Wie zou de provider zijn van de WiFi-only SGP512 tablet die ik bij Sony zelf heb aangeschaft???
[/sarcasm]

[ Voor 2% gewijzigd door Ché Mig op 19-05-2015 18:07 . Reden: lollipop versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Ché Mig schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:36:
Dit gaat onderhand nergens meer over. Versie 23.1.A.1.28 (Lollipop 5.0.2) zou inmiddels al weer twee weken beschikbaar zijn volgens de nederlandse Sony-site.
Wel afhankelijk van de provider natuurlijk, dus Sony kan helaas niets zeggen over enige beschikbaarheid van enige update.

Wie zou de provider zijn van de WiFi-only SGP512 tablet die ik bij Sony zelf heb aangeschaft???
[/sarcasm]
Ben blij dat het niet aan mij ligt. Zowel op mijn Z2 telefoon als tablet nog (steeds) geen update mogen ontvangen.

Geduld is een schone zaak... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen updaten... :z

Begint nu toch wel redelijk gênant te worden. Immers, op de Sony.nl website staat al zo'n anderhalve maand vermeld dat Android 5.0 beschikbaar is voor de tablet Z2.
Iemand wel al de update binnen voor de sgp511? Of contact gehad met de Sony klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Volgens mij heb ik de SGP511 en ik had gisteren nog geen update. Wat betreft de Z2 update voor de telefoon wordt er naar verschillende providers gewezen dat die "vertraging" hebben (bron). Ik snap echter niet zo goed hoe dat van invloed zou kunnen zijn op een WiFi tablet. :)

[edit] Ik heb inderdaad de SGP511 (en nog steeds geen upgrade :))

[ Voor 17% gewijzigd door E-B op 28-05-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 18:26
Vandaag update 23.1.A.1.28 ontvangen (Android 5.0.2) op mijn SGP512. Hoera :D

OTA notification, maar PC Companion benodigd voor het updaten zelf. Duurt drie kwartier bij elkaar ongeveer ;).
Enjoy!

[ Voor 5% gewijzigd door Ché Mig op 09-06-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En wat zijn zo de eerste ervaringen na de update? Draait het een beetje stabiel, geen gekke dingen qua batterijgebruik enz?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Yes! De update komt nu ook binnenrollen voor mijn SGP511. Ervaringen volgen asap. :)

Op m'n telefoon (ook een Z2) draait het stabiel. Het lijkt wel iets trager en batterijduur is sterk afgenomen maar dat komt (waarschijnlijk) door veel on-screen time door recent ontwikkelde game verslaving.

[ Voor 3% gewijzigd door E-B op 10-06-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mezelf twee weken gelden niet langer kunnen inhouden en via XDA de 5.0.2 rom zelf geflashed (versie 23.1.A.1.28 pre-rooted, dat dan weer wel) .
Behoorlijk wat pijn en moeite. Leek op een gegeven moment zelfs op een soft-brick. Heeft me al met al twee avonden gekost voordat ie erop stond. Ik raad niemand aan om het ook te doen als je geen ervaring hebt met het flashen van custom-roms. (Had zelf alleen Samsung ervaring, maar Sony is dus in beginsel weer heel anders.)

Qua gebruik is lollipop prima. Zelfde snelheid, etc. Batterij duur voor m'n gevoel ietsiepietsie minder (zelfs met schone factory-reset flash), maar ontloopt elkaar niet veel hoor.
Qua layout geen grootse veranderingen: alles ziet er wat opgefrist uit, maar functies zitten over het algemeen nog op dezelfde plek. ben ook nog geen schokkende nieuwe functies tegengekomen. Alleen het drop-down menu met toggles ben ik minder tevreden over: Niet meer vanaf rechtsboven swipen, maar vanuit het midden 2x swipen en veel kleinere icoontjes.

Verder harstikke prima, maar achteraf gezien had ik beter wat geduld kunnen hebben en op de officiele rom wachten. Had me een hoop hart-verzakkingen en ergernis bespaard... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de update gedaan op de tablet van mijn vriendin. Vlekkeloos verlopen maar enorm achterlijk dat het via de PC companion software moet. Ik werk in IT en heb dus systemen genoeg maar iemand die deze tablet koopt als laptopvervanger of als enige systeem is wel heel erg benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Ik had geen custom rom oid en aansluiten op de computer was zo gepiept. Updaten downloaden en installeren maar.... o wacht, tablet accu moet minimaal 50% vol zijn :(

Na opladen update gedaan en ging perfect.

Werking van de tablet is nog steeds gelijk en merk eigenlijk geen verschil behalve dat UI anders is natuurlijk en dat 'open app management' makkelijker werkt.
Qua batt-duur en snelheid niet echt verschil gemerkt (ook nog niet echt op gelet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hij komt bij mij nu OTA binnen, ben benieuwd!

Edit met ervaringen:
  • Snelheid lijkt nog prima! Ervaar geen lag.
  • Chrome heeft een gruwelijk lelijke blauwe statusbalk bovenaan.
  • Nieuw settingspaneel, ziet er netjes en kleurrijk uit
  • Quick setting toggles zijn wat lastig te vinden nu, je moet notifcatie drawer echt helemaal uittrekken om ze te zien (of two-finger swipe)
  • Recent apps drawer is bijgewerkt maar werkt nu verticaal, niet heel handig op een horizontale tablet
  • Batterij kan ik nog weinig over zeggen. Niet opvallend meer dan normaal tot nu toe.
Kortom.. voelt niet helemaal af op de een of andere manier. Hopelijk verbetering als we ooit 5.1 krijgen nog.

[ Voor 88% gewijzigd door DaFrenk op 23-06-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12rip4
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 16:12
Hebben meer mensen dat de zilver kleurige strips los laten? Bij mijn tablet zijn ze er nu allemaal af gevallen/ los geraakt. Tablet is nog steeds waterdicht, alleen de volume knop (stukje plastic) is helemaal los. Deze zit nu met een stukje zwart tape op zijn plaats, zodat deze nog werkt. (wordt normaal gesproken vastgehouden door zo'n zilveren strip)

Zaterdag maar eens voor garantie aan gaan bieden, lijkt mij sterk dat dit na een jaar mag gebeuren. Tevens heb ik last van een krakende speaker aan de linker kant sinds de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acgb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09-2022
Mijn tablet heeft een kromming in de lange zijde.
Alles doet het gewoon, maar het ziet en voelt er raar uit.
Iemand anders ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
acgb schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:17:
Als je een kromme Tablet hebt, zou ik contact opnemen met de winkel. Ze horen niet krom te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik dacht al dat ik de enige was. Ben echt wel zuinig op mijn spullen, de tablet zit altijd in een Sony flipcover. Laatst viel me ineens een verkleuring op van het wit aan de rand van het scherm, net of je met je vinger druk uitoefent op het scherm zegmaar.
Nadat ik de tablet uit de hoes had geklikt zag ik dat hij inderdaad krom was. Nu is het natuurlijk wel een dun fragiel tabletje, maar gaf het de voordeel van de twijfel omdat mijn vaio Z laptop ook dun maar toch stevig is. Verder werkt hij prima gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Reticulum schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 04:01:
[...]

Ik dacht al dat ik de enige was. Ben echt wel zuinig op mijn spullen, de tablet zit altijd in een Sony flipcover. Laatst viel me ineens een verkleuring op van het wit aan de rand van het scherm, net of je met je vinger druk uitoefent op het scherm zegmaar.
Nadat ik de tablet uit de hoes had geklikt zag ik dat hij inderdaad krom was. Nu is het natuurlijk wel een dun fragiel tabletje, maar gaf het de voordeel van de twijfel omdat mijn vaio Z laptop ook dun maar toch stevig is. Verder werkt hij prima gelukkig.
Hij draagt of droeg de notie "dunste en lichtste". Dat brengt ook met zich mee dat de stevigheid een limiet heeft.
Kan zijn dat dit onder garantie valt natuurlijk. Bellen en navragen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk Android 5.02 binnen, vandaag ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
12rip4 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:49:
Hebben meer mensen dat de zilver kleurige strips los laten? [...]
Dat heb ik bij de koptelefoon aansluiting. Aan de lange zijde. Af en toe druk ik het weer vast, maar laat natuurlijk weer steeds los. Mocht het erger worden dan maar 's lijmen ofzo.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acgb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09-2022
Vandaag bij de Mediamarkt langs geweest. Hadden ze nog nooit gezien. Mocht de tablet achterlaten om opgestuurd te worden. Snap niet wat ze denken te doen en wel iemands tablet 2 tot 5 weken innemen. Houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
acgb schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:25:
[...]

Vandaag bij de Mediamarkt langs geweest. Hadden ze nog nooit gezien. Mocht de tablet achterlaten om opgestuurd te worden. Snap niet wat ze denken te doen en wel iemands tablet 2 tot 5 weken innemen. Houd jullie op de hoogte.
Helaas is dat de procedure. Ze sturen het op naar een gecertificeerde Sony reparateur. En die concludeerd wat er moet gebeuren. Stuur het of weer door, vervangt het of repareert het.

Je had het ook direct zelf bij de reparateur kunnen aanbieden als je contact met Sony opneemt. Had denk ik wel een week of anderhalf gescheeld minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Vandaag is de 5.1 update zomaar op m'n tabletje binnen komen rollen! *O*

Nu al een verbetering aangezien ik m'n tabletje weer geforceerd in portrait kan gebruiken zonder 3th party software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:23
Bij mij ook een update binnengekomen. SGP512, Android 5.1.1, 23.4.A.0.546

[ Voor 10% gewijzigd door pvtonger op 29-07-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Gisteren bij Mediamarkt ook een Z2 tab gehaald. Niet mijn favo winkel maar ze waren de enige die hem hadden liggen. Mooie aanfluiting trouwens. Er zat een sticker op met "Ik ben startklaar gemaakt" en of je daar even 19e extra voor wilde betalen. Dit weigerde ik dus, omdat ik dat prima zelf kan. Moeilijk, moeilijk, het moest toch betaald worden, maar ze hadden ook niet een liggen die niet "klaargemaakt" was. Uiteindelijk hoefde ik niet te betalen omdat ze wel doorhadden dat ik er niet een mee zou nemen als het wel moest. Kom je thuis, blijkt dat alle updates nog gedaan moesten worden. Alle apps bijgewerkt en hij stond nog op de android waarmee hij geleverd is. Hij leek 1 keer opgestart te zijn (hou ik ook niet zo van) maar voor de rest is er niks mee gedaan, en daar betaal je dan 19e voor. Eigenlijk schandalig.
Voor de rest super tablet, enige minpunt is dat itvonline van KPN blijkbaar niet meer werkt na de laatste update. Had ik dat geweten dan had ik die niet gedaan. Hopen dat KPN snel actie onderneemt, wat daar gebruikte ik mijn expria s tablet (die helaas totaal overleden is) vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
Nieuwe software update binnen. Wat de update inhoudt weet ik niet precies . Wel is er een melding van NFC firmware update. Versie 23.4.A.1.200.

• ilfamo
frjemd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:02:
Nieuwe software update binnen. Wat de update inhoudt weet ik niet precies . Wel is er een melding van NFC firmware update. Versie 23.4.A.1.200.
Geen problemen na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
Hier ook de update binnen.
Geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:56
ilfamo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:48:
Gisteren bij Mediamarkt ook een Z2 tab gehaald. Niet mijn favo winkel maar ze waren de enige die hem hadden liggen. Mooie aanfluiting trouwens. Er zat een sticker op met "Ik ben startklaar gemaakt" en of je daar even 19e extra voor wilde betalen. Dit weigerde ik dus, omdat ik dat prima zelf kan. Moeilijk, moeilijk, het moest toch betaald worden, maar ze hadden ook niet een liggen die niet "klaargemaakt" was. Uiteindelijk hoefde ik niet te betalen omdat ze wel doorhadden dat ik er niet een mee zou nemen als het wel moest. Kom je thuis, blijkt dat alle updates nog gedaan moesten worden. Alle apps bijgewerkt en hij stond nog op de android waarmee hij geleverd is. Hij leek 1 keer opgestart te zijn (hou ik ook niet zo van) maar voor de rest is er niks mee gedaan, en daar betaal je dan 19e voor. Eigenlijk schandalig.
Voor de rest super tablet, enige minpunt is dat itvonline van KPN blijkbaar niet meer werkt na de laatste update. Had ik dat geweten dan had ik die niet gedaan. Hopen dat KPN snel actie onderneemt, wat daar gebruikte ik mijn expria s tablet (die helaas totaal overleden is) vaak voor.
Tv online van Telfort werkt weer na update, dus waarschijnlijk die van KPN ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
stroom schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:42:
[...]

Tv online van Telfort werkt weer na update, dus waarschijnlijk die van KPN ook.
Dat is het aparte. De KPN heeft geen update gehad en meerdere gebruikers melden dat de app het spontaan weer doet (bij mij ook). Staat niet op automatisch updaten. Blijft een mysterie maar ik ben blij dat hij het iig weer doet (ook na de laatste sony update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:56
ilfamo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Dat is het aparte. De KPN heeft geen update gehad en meerdere gebruikers melden dat de app het spontaan weer doet (bij mij ook). Staat niet op automatisch updaten. Blijft een mysterie maar ik ben blij dat hij het iig weer doet (ook na de laatste sony update)
Telfort app heeft ook geen update gehad, het is dus opgelost door de Sony update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
stroom schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:34:
[...]

Telfort app heeft ook geen update gehad, het is dus opgelost door de Sony update.
Nee, das ook het rare, bij mij (en ook andere) deed hij het voor de update van Sony ook alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
Hoeveel vrij geheugen hoort een 16gb z2 tablet te hebben. Mijn vader heeft een z2 tablet. Heb zojuist een systeemherstel gedaan en kom op 2,32 gb uit vrij geheugen uit. Dit lijkt mij wel erg weinig?

Als ik enkele apps installeer is dit al gedaald naar <1gb. Dit heeft als gevolg dat de melding ontstaat dat het geheugen vrijwel vol is en meer vrij gemaakt moet worden en enkele synchronisatie's niet meer werken. Ook apps naar een sd kaart verplaatsen helpt maar weinig.

Wat opvalt als ik naar opslag ga is dat het balkje niet overeen lijkt te komen met de genoemde groottes?
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2586tkm.png

[ Voor 14% gewijzigd door the-fox op 11-10-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
the-fox schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:13:
Hoeveel vrij geheugen hoort een 16gb z2 tablet te hebben. Mijn vader heeft een z2 tablet. Heb zojuist een systeemherstel gedaan en kom op 2,32 gb uit vrij geheugen uit. Dit lijkt mij wel erg weinig?

Als ik enkele apps installeer is dit al gedaald naar <1gb. Dit heeft als gevolg dat de melding ontstaat dat het geheugen vrijwel vol is en meer vrij gemaakt moet worden en enkele synchronisatie's niet meer werken. Ook apps naar een sd kaart verplaatsen helpt maar weinig.

Wat opvalt als ik naar opslag ga is dat het balkje niet overeen lijkt te komen met de genoemde groottes?
De hoeveelheid beschikbaar geheugen (+/- 1 GB) kan niet kloppen. Die 11 GB klopt eerder. Ik heb een 32GB variant en die laat ook de juiste getallen zien. Die van jou doet een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Laatst online: 22:20
Heb via PC companion de ROM opnieuw op de tablet gezet . Daarna netjes 10,2gb beschikbaar (de totale ruimte geeft nog steeds 11,2gb aan)

Probleem opgelost wat mij betreft. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door the-fox op 20-10-2015 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
Heb sinds 2 weken geleden last van de beruchte sleep of death bug. Tablet reageert simpelweg niet op aanzetten of reset (power en vol+). Ik heb hem eergisteren weer aan de praat gekregen door de rode resetswitch 2 minuten ingedrukt te houden, maar nadat ik hem gisteravond opnieuw wilde opstarten weer precies hetzelfde probleem, en de hard reset mocht dit keer ook niet baten. Hij was zo goed als volledig opgeladen. Nu weet ik dat dit een probleem is dat veel voor lijkt te komen, maar ik dacht dat het een reeds opgelost softwareprobleem was. Waarschijnlijk zal ik hem dus onder garantie moeten opsturen.

Ik heb hem 2ehands aangeschaft met wel een bon erbij, punt is alleen dat hij van een duitse webshop komt (ik heb wel de bon). Loopt garantie direct via Sony of zal ik toch eerst contact op moeten nemen met de retailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Aethertyd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:28:
Heb sinds 2 weken geleden last van de beruchte sleep of death bug. Tablet reageert simpelweg niet op aanzetten of reset (power en vol+). Ik heb hem eergisteren weer aan de praat gekregen door de rode resetswitch 2 minuten ingedrukt te houden, maar nadat ik hem gisteravond opnieuw wilde opstarten weer precies hetzelfde probleem, en de hard reset mocht dit keer ook niet baten. Hij was zo goed als volledig opgeladen. Nu weet ik dat dit een probleem is dat veel voor lijkt te komen, maar ik dacht dat het een reeds opgelost softwareprobleem was. Waarschijnlijk zal ik hem dus onder garantie moeten opsturen.

Ik heb hem 2ehands aangeschaft met wel een bon erbij, punt is alleen dat hij van een duitse webshop komt (ik heb wel de bon). Loopt garantie direct via Sony of zal ik toch eerst contact op moeten nemen met de retailer?
Garantie loopt via een retailer. De fabrikant kan het vaak ook wel regelen, maar is via een retailer veel makkelijker voor jou persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 15:36
Heb ik weer. Heb mijn Z2 tablet variant zonder 4g tijdelijk in reparatie (de SGP511)
Nu heb ik tijdelijk via een kennis de Z2 tablet met 4g ( SGP521). Raar genoeg is de 4g variant nog op Android 5.02 waar ik met mijn eigen Z2 op 5.1 al zat.
Via pc companion blijft hij nu zeggen dat mijn backup dus van andere versie van Android is maar blijft ook mokken dat de Z2 4g met die 5.02 versie de nieuwste versie en krijg ik dus update naar 5.1 niet binnengehaald op dat tablet. Ook on air krijg ik geen update. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
MKMosselman schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:20:
Heb ik weer. Heb mijn Z2 tablet variant zonder 4g tijdelijk in reparatie (de SGP511)
Nu heb ik tijdelijk via een kennis de Z2 tablet met 4g ( SGP521). Raar genoeg is de 4g variant nog op Android 5.02 waar ik met mijn eigen Z2 op 5.1 al zat.
Via pc companion blijft hij nu zeggen dat mijn backup dus van andere versie van Android is maar blijft ook mokken dat de Z2 4g met die 5.02 versie de nieuwste versie en krijg ik dus update naar 5.1 niet binnengehaald op dat tablet. Ook on air krijg ik geen update. Wat kan ik doen?
Raar genoeg zijn Android versies per provider en land apart beschikbaar.
Kan dus zijn dat het Tablet wat je nu hebt Vodafone uit Frankrijk is (ik zeg maar wat). Dan moet je wachten op een officiele release.
Het is wel mogelijk om een versie van een ander land of regio (zoals Nordics) te installeren erop. Moet je even Googlen, want is een handmatige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 15:36
Kashika schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:17:
[...]

Raar genoeg zijn Android versies per provider en land apart beschikbaar.
Kan dus zijn dat het Tablet wat je nu hebt Vodafone uit Frankrijk is (ik zeg maar wat). Dan moet je wachten op een officiele release.
Het is wel mogelijk om een versie van een ander land of regio (zoals Nordics) te installeren erop. Moet je even Googlen, want is een handmatige update.
Bedankt voor antwoord. Ik heb het al eens eerder gelezen maar die update is nu al 2 maanden geleden geweest. Zelf er op zetten zou moeten werken met een flashtool lees ik ook, niet makkelijk. Daarom hoopte ik dat iemand mij kon helpen. Heeft iedereeen hier dan nu (vooral die mensen die de 4g versie hebben) de 5.1 update binnen dan? Sony Helpdesk kon ook niet veel meer antwoorden dan wat jij mij vertelde net. Zij durvden zelfs te melden dat ik handmatig alle bestand zou kunnen kopieeren... ja doei, 372 files in die backup!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:32
MKMosselman schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:31:
[...]

Bedankt voor antwoord. Ik heb het al eens eerder gelezen maar die update is nu al 2 maanden geleden geweest. Zelf er op zetten zou moeten werken met een flashtool lees ik ook, niet makkelijk. Daarom hoopte ik dat iemand mij kon helpen. Heeft iedereeen hier dan nu (vooral die mensen die de 4g versie hebben) de 5.1 update binnen dan? Sony Helpdesk kon ook niet veel meer antwoorden dan wat jij mij vertelde net. Zij durvden zelfs te melden dat ik handmatig alle bestand zou kunnen kopieeren... ja doei, 372 files in die backup!!
Ja, mijn SGP512 zit al een poosje op 5.1.1, en terwijl ik 'm nu opstart wil 'ie weer wat updaten zie ik.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Laatst online: 23:10
Eerder onverwacht heb ik mij deze tablet afgelopen week-end ook aangeschaft. De solden-prijs van 222 euro, de beloofde update naar Android 6.0 (nieuws: Sony geeft high-end apparaten sinds Xperia Z2 update naar Android 6.0) en natuurlijk de kwaliteiten van het toestel hebben me over de streep getrokken. Out of the box kwam het toestel blijkbaar nog met de allereerste firmware, want het heeft bijna drie uur geduurd voor alle updates gepasseerd waren en ik ook op 5.1.1 zat. 8)7
Nu heb ik toch een vraag over de kleur/witbalans. Hoe staat die bij jullie ingesteld? Als referentie gebruikt ik de tweakers-site: op mijn laptop, oude Kruidvat-tablet en smartphone is de achtergrond eerder licht blauwgrijs. Maar op mijn Z2 is die veeleer lichtbruin.Ik heb RGB nu op 0 33 en 125 staan, maar dat lost het toch ook niet echt op. Het ene scherm zou het andere niet zijn, heb ik al gelezen en de calibratie bij ieder toestel anders. Ik vind mijn scherm te veel een roodbruine waas hebben en merk dat mijn ogen liever een koelere blauwtint hebben. Ideeën, apps, instellingen om dit te realiseren?

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Vandaag een update van mijn SGP-512 ontvangen. Buildnummer is nu 23.4.A.1.264, Android 5.1.1. Geen idee wat de aanpassingen/verbeteringen zijn.

Update: volgens deze site is het een patch voor stagefright. Is voor andere modellen al in november 2015 uitgerold. Pfffff.....

[ Voor 48% gewijzigd door pvtonger op 31-01-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Idem, in de aankondiging stond iets van upgraden naar meest recente versie van Android dus ik dacht ook richting 6.0, maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Dat was ook waar ik op hoopte :-)

[ Voor 24% gewijzigd door pvtonger op 01-02-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Hier is de tablet retrour gegaan naar de reparateur. Tablet wilde gewoon niet meer aan en/of opladen. Geen status lichtje, helemaal niets. Gelukkig nog garantie en helemaal stock ROM etc, hopelijk over week of 2 gewoon gefixt (wat er ook kapot mag zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
Zojuist een melding voor een software update gehad maar eerst maar eens wat gebruikerservaringen lezen voor ik deze ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe vinden jullie het scherm vergeleken met die van de Samsung Galaxy tab s (amoled)?
Ik zit eraan te denken om de tab s te ruilen tegen een z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Geen idee hoe het scherm is in vergelijking met de Tab S. Maar over het algemeen is het gewoon een keurig schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:38
Iemand de update naar 6.0 al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
lithoijen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:11:
Iemand de update naar 6.0 al binnen?
Hier nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Zelf geïnstalleerd na Root. Dacht dat het verschil niet bijzonder groot was. Door wat onhandigheid van mij moest ik echter weer even terug naar 5.1. Toch wel veel kleine handige wijzigingen.

Via XperiFirm kan je zien wat de nieuwste versie voor verschillende regio's zijn. Linkje heb ik zo snel niet zit om mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik begin steeds meer de pest in mijn tablet te krijgen. Nu is hij voor de 4e keer stuk. Na problemen met het scherm (honderden hot sub pixels), niet meer opladen (2x) is hij nu helemaal dood. Het is een schitterend apparaat, maar de mijne lijkt niet erg robust te zijn.

Coolblue is heel keurig met het oplossen, maar ik wordt er nu toch wel simpel van. Je bent je tablet toch zo weer een week of 3/4 kwijt. Alles is gereset naar de fabrieksinstellingen, dus je bent weer een avond kwijt om alles naar je zin in te stellen. Bovendien wordt zo'n apparaat ook niet beter van al dat openen/repareren en sluiten. Wat ook typisch is, ik google alle storingen even na en in alle gevallen blijkt het een veel voorkomende kwaal te zijn.

Ik stof mijn asus transformer tf101 maar weer eens af als tijdelijke vervanger, begint wel erg traag te worden, maar die blijft tenminste werken. Heb ik nu een maandag ochtend z2 model, of hebben jullie ook problemen met de betrouwbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, eigenlijk niet. Dingetje draait nog probleemloos. Enige wat ik heb is dat hij minder vlot opstart dan voorheen. Verder helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Laatst online: 03-07 09:50
Totaal geen problemen met deze tablet. Draait nog zoals 'ie draaide toen ik hem een week had. Inmiddels anderhalf jaar verder.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Dan heb ik gewoon een maandag ochtend modelletje vrees ik. Gelukkig dat de verkoper zijn verantwoordelijkheden serieus neemt en keurig garantie verleent.

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ze mijn tablet niet meer gaan repareren en dat ik iets nieuws uit mag gaan zoeken. Helaas zie ik dat coolblue de z2 niet meer verkoopt ook zie ik dat de z4 nauwelijks in nl wordt verkocht. Jammer want buiten de onbetrouwbaarheid van mijn tablet vond ik het een fijne tablet. Wat zouden jullie mijn als vervanger aanraden? Ik ben wel op zoek naar iets met een beelddiagonaal van rond de 10 inch.

Is er nog de verwachting dat Sony gaat komen met een z5 of z6 tablet of is dat niet te verwachten?

[ Voor 65% gewijzigd door lithoijen op 25-06-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:48
Hier ook 1,5 jaar in bezit en gebruik hem dagelijks. Geen klachten tot nu toe. Lange accu duur en gelukkig geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
lithoijen schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:49:
Dan heb ik gewoon een maandag ochtend modelletje vrees ik. Gelukkig dat de verkoper zijn verantwoordelijkheden serieus neemt en keurig garantie verleent.

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ze mijn tablet niet meer gaan repareren en dat ik iets nieuws uit mag gaan zoeken. Helaas zie ik dat coolblue de z2 niet meer verkoopt ook zie ik dat de z4 nauwelijks in nl wordt verkocht. Jammer want buiten de onbetrouwbaarheid van mijn tablet vond ik het een fijne tablet. Wat zouden jullie mijn als vervanger aanraden? Ik ben wel op zoek naar iets met een beelddiagonaal van rond de 10 inch.

Is er nog de verwachting dat Sony gaat komen met een z5 of z6 tablet of is dat niet te verwachten?
Waarschijnlijk niet. Geef aan dat je liever een Sony wilt en daarom je geld terug wilt. Daar heb je gewoon recht op.
De Z2/Z4 kan je wel vinden in Nederland. Je moet wel even zoeken alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ik ben keurig geholpen door coolblue geen klachten daar. Ze kunnen trouwens de Z2 wel leveren (wel met wat extra levertijd) maar ik vind het jammer om nu weer te kiezen voor een model dat:
a, Mij heeft opgezadeld met veel hardware issues
b Al weer enkele jaren oud is (en ondanks nauwelijks in prijs is gedaald, ik dacht dat ICT artikelen zo snel in waarde dalen?)

De Z4 vind ik een prima alternatief maar is slecht verkrijgbaar en schikbarend duur. Ondertussen heb ik een tweedehands model (via marktplaats) gevonden voor een acceptable prijs. Hopelijk ben ik niet opgelicht en heb ik zo dadelijk weer een prachtig up to date tablet die niet op maandag ochtend uit de fabriek is gerold.

Eerlijk is eerlijk ik vind de tablets van sony wel prachtig spul, ze stralen heel wat meer uit dan bijvoorbeeld een samsung in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
lithoijen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:20:
Ik ben keurig geholpen door coolblue geen klachten daar. Ze kunnen trouwens de Z2 wel leveren (wel met wat extra levertijd) maar ik vind het jammer om nu weer te kiezen voor een model dat:
a, Mij heeft opgezadeld met veel hardware issues
b Al weer enkele jaren oud is (en ondanks nauwelijks in prijs is gedaald, ik dacht dat ICT artikelen zo snel in waarde dalen?)

De Z4 vind ik een prima alternatief maar is slecht verkrijgbaar en schikbarend duur. Ondertussen heb ik een tweedehands model (via marktplaats) gevonden voor een acceptable prijs. Hopelijk ben ik niet opgelicht en heb ik zo dadelijk weer een prachtig up to date tablet die niet op maandag ochtend uit de fabriek is gerold.

Eerlijk is eerlijk ik vind de tablets van sony wel prachtig spul, ze stralen heel wat meer uit dan bijvoorbeeld een samsung in mijn beleving.
Het is normaliter het geval dat ze dalen in prijs als er een opvolger is. Alleen is de Z4 het enige wat als opvolger beschikbaar is. En die is al lastig te krijgen.

Vraag en aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Kreeg ik een update voor de Software Update... maar nog altijd geen Marshmallow :( Ook al de companion app geprobeerd op Windows maar die zegt ook alles up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik heb nu voor de 2e keer een probleem met mijn SGP511.. 1e keer ongeveer 3 maanden geleden, tablet viel tijdens een update ineens uit (terwijl de batterij vol was).
Daarna wilde hij niet meer aan, reset (soft / hard), aan de pc gehangen niks werkte.
Tablet in de oplader gehangen waarbij soms het oplaad ledje 1 seconde ging branden... maar na een paar dagen geen response en opgestuurd naar Sony.

Bericht van Dynafix dat hij niet stuk was en na opladen weer werkte... :X Tablet is daarna weer terug gestuurd en hij deed het inderdaad weer.
Overigens was dit alles nog binnen de garantieperiode van 2 jaar.

Nu, 3 weken geleden weer hetzelfde probleem.
Na wat zoeken op internet kwam ik meer mensen tegen met hetzelfde probleem. Hierbij werkte voor sommige mensen de tablet ineens weer nadat ze een week hadden gewacht (blijkbaar als de batterij helemaal leeg is). Dit geprobeerd echter zonder succes.

Ik moet zeggen dat ik erg slecht geholpen ben door hun support afdeling.
Mijn contacten tot nu toe:
• 1e contact sony > uw tablet is 1 dag over de garantiedatum, dus “geen probleem meneer stuur hem maar op, wij maken hem binnen de garantie”.
Zo gezegd, zo gedaan.. tablet netjes opgehaald bij afhaalpunt.
• 1 week later (1e contact dynafix) > dynafix vraagt om kassabon omdat men niet kan zeggen of de tablet binnen garantie gemaakt kan worden.
• 2e contact sony > tablet blijkt nu ineens 1 maand over de garantiedatum te zijn (nog steeds geen kassabon gestuurd). Er was management overleg nodig (met kassabon) of ze hem binnen de garantie kunnen maken
• 3e contact sony (kassabon opgestuurd, management overleg inmiddels geweest) > tablet blijkt toch 2,5 maand over de garantie te zijn en men kan niks meer voor mij betekenen. Ik moet zelf maar contact opnemen met dynafix om het verder af te handelen.
• 2e contact dynafix > het moederbord blijkt stuk, policy van Sony is dat ze dan geen offerte voor reparatie mogen geven als tablet buiten garantie is (specifiek voor reparaties boven de dagwaarde van de tablet). Rekening van 50 euro onderzoekskosten om de tablet terug te krijgen
• 4e contact met Sony > Ik heb aangegeven dat ik het onbegrijpelijk vind dat men mij de tablet liet opsturen naar Dynafix terwijl men wist dat bij reparatie er een zeer grote kans is dat Dynafix toch geen offerte mocht uitbrengen maar WEL onderzoekskosten in rekening ging brengen. Gevraagd om coulance m.b.t. de onderzoekskosten. Hier wordt geen gehoor aan gegeven.
• 3e contact Dynafix > gevraagd of men mij een onderzoeksrapportage kan geven (ik betaal immers 50 euro daarvoor!). Dynafix geeft aan dat zij dit nooit maken en dus ook niet kunnen leveren.

Kortom: Sony helpt mij op geen enkele wijze en levert geen enkele support buiten garantie.
Voor een apparaat dat 500 euro+ heeft gekost vind ik dit meer dan schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pftt, dat is inderdaad wel een erg beroerde "service". Ik zou het er niet bij laten zitten. Door onjuist advies van Sony ben je toch mooi 50 euro kwijt voor helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Sorry hoor, maar als je 50euro aan onderzoekskosten betaald om te weten wat er kapot is, dan hoor je ook te horen te krijgen hoeveel het gaat kosten... WTF heb je anders aan een vooronderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Geef aan dat jouw Tablet dit mankement vertoonde binnen de eerste twee levensjaren.

Je hebt het ten slotte eerder ingestuurd en het mankement is weer merkbaar geworden voordat "de deadline" van het tweede jaar overschreden werd.
Als consument heb je veel meer rechten als waar ze je nu mee afschepen.

Anders vermelden dat je de koop wilt ontbinden. Heb je ook recht op als het apparaat niet aan jouw verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik heb een brief naar Sony Mobile gestuurd (na advies ingewonnen te hebben bij mijn rechtsbijstand). Nog geen reactie gehad van Sony overigens.
Hierin heb ik aangegeven dat de verwachte levensduur 3 jaar is en dat het apparaat niet aan zijn verwachtingen voldoet (met de sommatie op het te repareren).
Even afwachten dus, maar ik ben bang hier geen reactie meer op te krijgen.

Reactie ontvangen vandaag:
Wij hebben uw case nogmaals besproken met onze managers van hogere hand. In deze bespreking is er besproken dat de garantie inderdaad is verlopen op: 05-05-2016, maar wij willen het toestel graag laten repareren binnen de garantie voorwaarden van Sony.
Het toestel word binnen garantie gerepareerd, maar wanneer de schade word veroorzaakt door gebruikersschade (val, druk of stootschade) zult u een prijsopgave ontvangen
dit is toch een kleine overwinning :)

[ Voor 40% gewijzigd door Felke op 01-08-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Heeft iemand ondertussen al iets van een Marshmallow update ontvangen zonder daar enige aanpassingen (als in custom rom installeren, of iets dergelijks) voor te hoeven doen?

Sony is mij een beetje (boel) aan het teleurstellen. Een Z2 en een Z2 Tablet gekocht en op beide nog geen update mogen ontvangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
E-B schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:18:
Heeft iemand ondertussen al iets van een Marshmallow update ontvangen zonder daar enige aanpassingen (als in custom rom installeren, of iets dergelijks) voor te hoeven doen?

Sony is mij een beetje (boel) aan het teleurstellen. Een Z2 en een Z2 Tablet gekocht en op beide nog geen update mogen ontvangen. :(
Je moet wachten totdat alle providers MM hebben goedgekeurd. Dan komt er een reguliere versie voor Nederland beschikbaar.

Duurt erg lang ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Kashika schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Je moet wachten totdat alle providers MM hebben goedgekeurd. Dan komt er een reguliere versie voor Nederland beschikbaar.

Duurt erg lang ja...
Daar ben ik helaas bekend mee. Maar die vlieger gaat bij mijn weten niet op voor een WiFi-tablet. Hier ook nog geen update op mogen ontvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
E-B schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:43:
[...]

Daar ben ik helaas bekend mee. Maar die vlieger gaat bij mijn weten niet op voor een WiFi-tablet. Hier ook nog geen update op mogen ontvangen. ;)
Helaas wel. Process met updates is super langdradig.

Plus het kan zijn dat jouw tablet uit een andere regio komt. Dat merk je niet, maar zorgt voor langere wachttijd met updates.

Verwijderd

Vandaag update ontvangen Android 6.01., kan er nog niks over zeggen

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wou net vragen; Is er überhaupt iemand die Android 6 heeft op z'n tablet. :)

Hoe heb jij m gekregen? Ota?

Ik heb nog steeds 5.1.1. Binnenkort maar s aan pc companion hangen..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:09:
Vandaag update ontvangen Android 6.01., kan er nog niks over zeggen
OTA of via de pc?
Hier komt OTA in ieder geval nog niets binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:32
Hier ota ontvangen. Nu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Momenteel aan het binnenlopen. Tablet gekocht in Belgische mediamarkt.
Edit: 956MB groot. Kan misschien voor sommigen met weinig diskspace een beletsel zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door chaola op 02-09-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Ook hier is ie binnen, lijkt prima te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben benieuwd, hier is hij gedownload, maar moet de accu even boven de 50% komen. Maar dus ook OTA binnen gehengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ervaringen ivm 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Draait probleemloos. Gisteren heeft de tablet de hele dag gedraaid zonder een centje pijn. Prima update zo te zien. Ik ben nog niet echt op zoek geweest naar nieuwe functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:32
PaT schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:23:
Draait probleemloos. Gisteren heeft de tablet de hele dag gedraaid zonder een centje pijn. Prima update zo te zien. Ik ben nog niet echt op zoek geweest naar nieuwe functionaliteit.
Mee eens. Werkt als een tierelier. Maar geen schokkende veranderingen. Wel een paar kleine visuele veranderingen, zoals bijvoorbeeld de zoekbalk, de launcher en iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik heb de update eind vorige week via OTA ontvangen en geinstalleerd, geen problemen ondervonden. (toen kreeg ik ook een update melding op mijn Z1 compact, maar dat was helaas geen Android 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Zo in het dagelijkse gebruik, op wat visuele verschillen na, weinig verschil al je het mij vraagt. Gevoelsmatig werkt het allemaal wat sneller, maar dat kan ook het placebo-effect zijn...

Verder ga ik er van uit dat we van de volgende verschillen profiteren: http://pediaa.com/differe...op-and-6-0-1-marshmallow/
The main difference between Android 5.1.1 Lollipop and 6.0.1 Marshmallow is that 6.0.1 Marshmallow has seen the addition of 200 emojis, quick camera launch, volume control enhancements, improvements to the UI of the tablet, and the correction made to the copy paste lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 10:21
Heb via xda Nougat 7.1 geïnstalleerd en het werkt eigenlijk best fantastisch, op een paar overkomelijke bugs na (o.a. niet werkende camera). Ik blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Sinds dit weekend heb ik er een Pure Nexus ROM op staan.. wat een genot! Heerlijk snelle en kale Android versie!

Wel meest lastige apparaat wat ik heb moeten unlocken etc. Zelfs Windows 8 wat ik standaard gebruik moest ik wat trucjes uithalen (USB driver signing tijdelijk uitzetten) om e.e.a. te laten werken.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand die een goede Android 8 rol weet voor deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
Voor de geinteresseerden, ik heb m'n Tablet Z2 weer "tot leven gewekt" m.b.v. deze ROM:

https://forum.xda-develop...or-windy-sony-z2-t3884236

Tot nu toe nog niet tegen issues aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Mr Magic schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:27:
Voor de geinteresseerden, ik heb m'n Tablet Z2 weer "tot leven gewekt" m.b.v. deze ROM:

https://forum.xda-develop...or-windy-sony-z2-t3884236

Tot nu toe nog niet tegen issues aangelopen.
Goed idee, ding ligt stof te happen. Weekend weer eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim De Winter
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09 20:03
Na twee jaar toch even melden dat lineage 17.1 (official) en 18.1 (unoficcial) prima draaien op dit oude beestje :) https://forum.xda-develop...tor-castor_windy.4210181/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Wim De Winter schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:03:
Na twee jaar toch even melden dat lineage 17.1 (official) en 18.1 (unoficcial) prima draaien op dit oude beestje :) https://forum.xda-develop...tor-castor_windy.4210181/
Yes! En het werkt gewoon heerlijk soepel!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste