Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:55:
Ik twijfel om deze tablet te kopen of de z3 compact tablet,klopt het dat de specs nagenoeg hetzelfde zijn?enkel dat de pixeldichtheid bij de z3 beter is?
Z3 is nu met alle acties relatief voordelig. Je hebt denk ik net een iets betere koop aan de Z3, omdat dezelfde specs voor een kleiner Tablet zijn. Minder groot scherm om aan te sturen.

Verwijderd

Ok thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
MKMosselman schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:42:
Hi mensen,
Nieuw hier op forum. Zit nu te gluren naar een mooie aanbieding op Bol.com.
Nu €379,- voor dit tablet de 16gig variant. Krijg daarop nog €50 terug van Sony als ik voor half februari 2015 kassabon show en zo. Nu zag ik ook een 32gig variant voor €439 met de zelfde €50 retour actie.
Nu wil ik weten tot hoeveel max ik beide versies geheugen kan toevoegen aan dit tablet. Is het goedkoper 16gig te kopen en dan zelf uitbreiden tot 64gig? of 32gig zo houden enz enz. Kennis van mij vertelde dat Android 5.0 mogelijk toestaat tot 128gig uit te breiden.... (Sony gaat deze tablet nog update geven met de 5.0 versie heb ik al gelezen!!!) Is dat zo of is dat hardware eigenschap dat deze zelf zegt dat het tot max 64gig uitbreidbaar is?

Graag jullie advies dus!!
Welkom :P
Heb hem ook bij bol gekocht en de cashback is lopende (gisteren opgestuurd).
Volgens Sony zelf kan er tot 128GB bij, dit is met een MicroSD geheugenkaartje: http://www.sonymobile.com...z2-tablet/specifications/
Wel even opletten: het type geheugen maakt een verschil! Sommige apps kunnen niet (goed) geïnstalleerd worden op de geheugenkaart die je er in steekt maar moeten op het interne geheugen. Normaal gezien zal je wel toekomen met de 16GB voor normaal gebruik. Ter info: ik heb op mijn Z Ultra zo'n 11.7GB ruimte om apps te installeren (de rest van de 16 wordt gebruikt door het OS) waarvan er nu 4.1 in gebruik is.
Ohja, als je een geheugenkaartje wil kopen kijk dan even of het class 10 is of hoger (C met een 10 in is class 10, U met een 1 of 3 in is nog sneller).

[ Voor 4% gewijzigd door whackertje op 12-12-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Dat ze maar eens met een leuke aanbieding komen nog vóór de kerst.
Mocht iemand een leuke aanbieding weten hou ik me dus aanbevolen.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Masegate schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:47:
Dat ze maar eens met een leuke aanbieding komen nog vóór de kerst.
Mocht iemand een leuke aanbieding weten hou ik me dus aanbevolen.
Wel met de cashback is het al een leuke aanbieding.

Hij is bijna 100 euro zo te krijgen onder de adviesprijs. Hoe leuk wil je het hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Kashika schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:15:
[...]

Wel met de cashback is het al een leuke aanbieding.

Hij is bijna 100 euro zo te krijgen onder de adviesprijs. Hoe leuk wil je het hebben dan?
Nou ja... Aangezien het kerst is: heel leuk! ;)

Maar ik haal hem waarschijnlijk bij Dixons. 429 euro inclusief cradle. Na cashback dus 379. Nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we de prijzen laten voor wat het is in dit ervaringentopic? Babbelen over prijzen mag in een eigen prijzen en levertijden topic.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 15:36
Hi Mensen,

Goeie deal op Amazon, voor 33 US Dollar volgens mij?!

Dit is toch wat ik nodig heb voor uitbreiding van dit tablet?

http://www.amazon.com/gp/...rd_r=1E7DBDGPYD1BHB2YFC1A

SanDisk Ultra SDSDQUA-064G 64GB UHS-I/Class 10 Micro SDXC Memory Card Up to 48MB/s With Adapter

Of is deze nog sneller en nog iets goedkoper?

http://www.amazon.com/San...+to+48MB%2Fs+With+Adapter

SanDisk Ultra 64GB MicroSDXC Class 10 UHS Memory Card Speed Up To 30MB/s With Adapter, Frustration-Free Packaging - SDSDQU-064G-AFFP-A [Old Version]

[ Voor 57% gewijzigd door MKMosselman op 17-12-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Misschien beter zo nog even reply....

Welke uit de volgende link kan ik beste kiezen....

http://www.amazon.com/s/r...+Class+10+UHS+Memory+Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ik heb interesse in deze tablet, maar heb nog steeds mijn twijfels over de zogenaamde touchscreen problemen. Zijn deze inmiddels verholpen met de laatste updates of zijn er nog mensen die problemen ervaren? Ik hoor namelijk verschillende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
NYG schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:54:
Ik heb interesse in deze tablet, maar heb nog steeds mijn twijfels over de zogenaamde touchscreen problemen. Zijn deze inmiddels verholpen met de laatste updates of zijn er nog mensen die problemen ervaren? Ik hoor namelijk verschillende verhalen.
Touchscreen werkt hier prima.

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
Nimmer touchscreen-problemen gehad. Als je een beetje terugbladert in het topic, zie je dat dat met een van de eerste updates van Sony is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deux
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 18:20
hello,
heb de tablet ook een paar dagen, ik vraag me af of jullie ook 3 strepen (lijnen) ,horizontaal, onderaan scherm hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Deux schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:45:
hello,
heb de tablet ook een paar dagen, ik vraag me af of jullie ook 3 strepen (lijnen) ,horizontaal, onderaan scherm hebben?
Nee, heb het niet op mijn tablet. Ook nooit wat over gelezen hier.

Heb je een foto? Naar mijn mening denk ik dat het een technisch probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 11:24

E-B

Vads schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:09:
Nimmer touchscreen-problemen gehad. Als je een beetje terugbladert in het topic, zie je dat dat met een van de eerste updates van Sony is verholpen.
Dan begin ik mij ten zeerste af te vragen of mijn tablet/scherm wel goed is... :( Ik heb voor de kerstdagen ook een Z2 aangeschaft en ik heb het idee dat hij mijn aanraking niet altijd even goed registreert. Soms moet ik letterlijk wat harder drukken (ik weet; scherm is juist aanraak- en niet drukgevoelig) of registreert hij mijn aanraking helemaal niet. Het is nog niet super storend maar het is qua touch een achteruitgang ten opzichte van mijn Xoom.

Tablet is uiteraard up-to-date wat updates betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem gekocht in Polen (veel goedkoper, vreemd eigenlijk). En heb ook touchscreen problemen. Ben namelijk een iPad gewend, en die reageert veel beter op aanrakingen.

Ook op mijn Xperia Z1 telefoon heb ik touchscreen problemen, die is juist veel te gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik heb de tablet ook voor kerst gekregen (lees: voor mezelf gekocht) en ik vind ook dat 'ie af en toe wat moeilijk reageert op aanraking. Ik hou het nog even een weekje of 2 in de gaten en als ik me er dan nog aan erger dan gaat 'ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Bedankt voor de terugkoppeling, "blij" dat ik schijnbaar niet de enige ben.

Met mijn Z2 telefoon heb ik overigens totaal geen problemen. Ik sta heel erg in dubio of ik er nog iets aan moet doen (houden/retour doen). Het is verder zo'n fijne tablet (alternatief is N9)! Eigenlijk wil ik de Lollipop update van Sony afwachten voordat ik echt actie onderneem. Ben alleen wel bang dat die nog wat te ver weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Dat "aanrakingsprobleem" wordt opgelost met de update. Even doen en done. Anders is het echt een manco van het apparaat zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vads schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:58:
Dat "aanrakingsprobleem" wordt opgelost met de update. Even doen en done. Anders is het echt een manco van het apparaat zelf...
Denk dat het een productieprobleem is geweest bij de eerste paar batches en later is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

We hebben de tablet nu een paar dagen en perfect ding. Hoesje moet ik zaterdag nog halen, maar het valt me op dat als de tablet op zn rug op een tafel ligt lijkt het of de tablet iets (lichtelijk) gebogen is (zijkanten wat hoger dan midden). Klopt dit of moet de tablet terug naar Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een "curved" model dus? Mooi toch? Is in de mode nu :P
Nee sorry, heb nog maar 1 koffie gehad..

Heb er zelf niet op gelet, die van mij zit al sinds dag 1 in een hoesje. Hoe reageert jouw tablet op touch trouwens? Gaat dat beetje goed of heb jij ook wel 's dat ie niet reageert?

Waarschijnlijk komt er binnenkort ook bij mijn schoonouders een Z2 tablet. Benieuwd hoe die reageert op touch. Bij die van mij moet ik eigenlijk best wel vaak nóg 's touchen.. :/

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Mooie mode ja ;).
Zoals al gezegd is het echt heeeel miniem maar wel aanwezig. Hoe de tablet reageert op touch, tja niet echt op gelet. Ik gebruik de tablet ook nog niet heel veel tot ik een hoesje heb (hebben nog een oude tablet (traag!)).

Hoop dat iemand even kan kijken hoe de Curve is bij hun tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik denk dat ik het wel had gemerkt als dat met die van mij zo was. Voor zover ik me kan herinneren ligt 'ie strak op de tafel. Helemaal recht. Maar ik zal vanavond nog eens extra goed kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

FYI: Ik heb even gekeken voor de touch en die werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Iemand idee wanneer android 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

De touch op mijn tablet werkt soms ook niet goed helaas. Een reboot lijkt dan voor mij te werken.

Edit: het scherm even uit en aan doen fixt het ook bij mij.
Edit2: kan zo de tweet niet 123 vinden van Sony, maar ze zijn schijnbaar in de testfase voor Lollipop. De uitrol moet daarmee niet heel lang meer duren.

[ Voor 56% gewijzigd door Pindamann op 04-03-2015 21:31 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Wat betreft mij touch problemen; ik vermoed kou/condensatie. Tablet ligt vaak in een (extreem) koude slaapkamer. Ik merk dat de tablet beter reageert als hij op kamertemperatuur (wat ook logisch is) is en heb nu dus ook minder problemen met aanraken. Hij is soms juist wat te gevoelig naar mijn idee.

M'n oude tablet had hier minder last van. Voor mij een kwestie van wennen of gewenning, in mijn geval. Kan er nu prima mee leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Heeft iemand heel toevallig al een (officiële) update naar Lollipop ontvangen? Ik lees her-en-der dat via de desktop software de update uitrolt. Tot op heden hier nog geen succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
E-B schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:20:
Heeft iemand heel toevallig al een (officiële) update naar Lollipop ontvangen? Ik lees her-en-der dat via de desktop software de update uitrolt. Tot op heden hier nog geen succes. :)
Nee, hier ook niet. Zag idd op de site:
Nieuwste beschikbare software
[...]
Android-versie: Android 5.0 (Lollipop)

Nieuwste beschikbare software: 23.1.A.0.690

Release gestart: 2015-04-07
Maar zowel OTA als via de Companion applicatie geen update nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Iemand die Lollipop al heeft kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, hier nog steeds geen update. Niet via de pc en niet via OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Ik gok dat we (nog) langer moeten wachten: https://twitter.com/SonyXperiaNL/status/588319300030697473

Als de Z3 update pas de 15e in Nederland is gestart dan zal het wel even duren voordat de overige apparaten uit de Z serie aan de beurt zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen update bij mij (zowel op device zelf als via PC-companion). Iemand anders wel al de update binnen?
Of bestaat er mogelijkheid de update file ergens te downloaden en dan handmatig te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:38:
Nog steeds geen update bij mij (zowel op device zelf als via PC-companion). Iemand anders wel al de update binnen?
Of bestaat er mogelijkheid de update file ergens te downloaden en dan handmatig te installeren?
Ik kreeg 'm dinsdagochtend binnen en heb 'm 's avonds geïnstalleerd (had nog maar 20% en moest naar werk). Werkt best lekker.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Ik merk het bij de telefoons ook. Mijn vrouw en ik hebben beide een Xperia Z1. Ik heb wel al een update (OTA) naar Lollipop gehad en zij nog niet. Beide zijn unbranded.

Ik heb hem overigens ook nog niet binnen voor de tablet Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 18:26
FooLsKi schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 13:45:
[...]

Ik kreeg 'm dinsdagochtend binnen en heb 'm 's avonds geïnstalleerd (had nog maar 20% en moest naar werk). Werkt best lekker.
Gefeliciteerd! ;)
Welke versie heb je precies? Voor mijn SGP512 heb ik nog geen update gekregen via OTA of PC Companion.

Heb wel al ruim drie weken geleden Android 5.0.2 en later nog een minor update voor m'n Z3 Compact ontvangen en het werkt idd lekker vlot op de hardware (die vrijwel gelijk is aan de Z2 Tablet). Wel even wennen aan de aanpassingen in Lollipop!

[ Voor 3% gewijzigd door Ché Mig op 24-04-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ché Mig schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:34:
[...]

Gefeliciteerd! ;)
Welke versie heb je precies? Voor mijn SGP512 heb ik nog geen update gekregen via OTA of PC Companion.

Heb wel al ruim drie weken geleden Android 5.0.2 en later nog een minor update voor m'n Z3 Compact ontvangen en het werkt idd lekker vlot op de hardware (die vrijwel gelijk is aan de Z2 Tablet). Wel even wennen aan de aanpassingen in Lollipop!
Ik kreeg 'm OTA, Android 5.0.2, build 23.1.A.0.726, T-Mobile branded SGP521

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Tot heel lang alles prima. Tot voor kort. Spontane crack in het scherm ontstaan 1 jaar na aanschaf, zat geoon in de oplader, niets reageert meer. Geen respons van klantenservice. Heb mijn review ook aangepast (gebruikservaring na 1 jaar).

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen update voor SGP521......, waarom is Sony Nederland altijd zo laat.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
CyberAmp schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:35:
Tot heel lang alles prima. Tot voor kort. Spontane crack in het scherm ontstaan 1 jaar na aanschaf, zat geoon in de oplader, niets reageert meer. Geen respons van klantenservice. Heb mijn review ook aangepast (gebruikservaring na 1 jaar).
Raar, je hebt gewoon garantie. Als je contact opneemt met de winkel waar je deze hebt aangeschaft, wordt dit wel opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
iemand ota lollipop Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 07:16
Ik zie het staan op de site, maar krijg 'em niet binnen :-(

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
DrIezie schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 07:23:
Ik zie het staan op de site, maar krijg 'em niet binnen :-(
Nog niks OTA :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Ik heb Sony Xperia NL gevraagd naar een uitzicht op de update(s), hier hebben ze niet op gereageerd.

Ik had goede hoop dat ik met Sony een fabrikant te pakken had die hun beloftes en toezeggingen qua updates zouden nakomen. Inmiddels al weer behoorlijk teleurgesteld. Had ook gewoon een Nexus moeten kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 07:16
E-B schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:00:
Ik heb Sony Xperia NL gevraagd naar een uitzicht op de update(s), hier hebben ze niet op gereageerd.

Ik had goede hoop dat ik met Sony een fabrikant te pakken had die hun beloftes en toezeggingen qua updates zouden nakomen. Inmiddels al weer behoorlijk teleurgesteld. Had ook gewoon een Nexus moeten kopen. :)
M'n LG G2 heb ik dit weekeinde (via de PC weliswaar) geupdate naar 5.0.2, maar voor m'n Z2 Tablet: nada, noppes, niets ;(

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
E-B schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:00:

Naja, ze komen wel over de brug. Duurt alleen lang. Daarentegen is de software wel van prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Kashika schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:30:
[...]

Naja, ze komen wel over de brug. Duurt alleen lang. Daarentegen is de software wel van prima kwaliteit.
En dat ben ik ook helemaal met je eens (we mogen hopen dat ze over de brug komen :P). Maar communiceer dan niet dat de software in het eerste kwartaal komt, zoals aanvankelijk beloofd door Sony als ik mij goed herinner. En pak (dergelijke) vragen via [social-]media goed op. "Nooit", "later" of "misschien" is tenslotte ook een antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
E-B schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:21:
[...]

En dat ben ik ook helemaal met je eens (we mogen hopen dat ze over de brug komen :P). Maar communiceer dan niet dat de software in het eerste kwartaal komt, zoals aanvankelijk beloofd door Sony als ik mij goed herinner. En pak (dergelijke) vragen via [social-]media goed op. "Nooit", "later" of "misschien" is tenslotte ook een antwoord. :)
Wel, technisch gezien zitten we nog in het eerste kwartaal voor Japanse bedrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
Dit gaat onderhand nergens meer over. Versie 23.1.A.1.28 (Lollipop 5.0.2) zou inmiddels al weer twee weken beschikbaar zijn volgens de nederlandse Sony-site.
Wel afhankelijk van de provider natuurlijk, dus Sony kan helaas niets zeggen over enige beschikbaarheid van enige update.

Wie zou de provider zijn van de WiFi-only SGP512 tablet die ik bij Sony zelf heb aangeschaft???
[/sarcasm]

[ Voor 2% gewijzigd door Ché Mig op 19-05-2015 18:07 . Reden: lollipop versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Ché Mig schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:36:
Dit gaat onderhand nergens meer over. Versie 23.1.A.1.28 (Lollipop 5.0.2) zou inmiddels al weer twee weken beschikbaar zijn volgens de nederlandse Sony-site.
Wel afhankelijk van de provider natuurlijk, dus Sony kan helaas niets zeggen over enige beschikbaarheid van enige update.

Wie zou de provider zijn van de WiFi-only SGP512 tablet die ik bij Sony zelf heb aangeschaft???
[/sarcasm]
Ben blij dat het niet aan mij ligt. Zowel op mijn Z2 telefoon als tablet nog (steeds) geen update mogen ontvangen.

Geduld is een schone zaak... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen updaten... :z

Begint nu toch wel redelijk gênant te worden. Immers, op de Sony.nl website staat al zo'n anderhalve maand vermeld dat Android 5.0 beschikbaar is voor de tablet Z2.
Iemand wel al de update binnen voor de sgp511? Of contact gehad met de Sony klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Volgens mij heb ik de SGP511 en ik had gisteren nog geen update. Wat betreft de Z2 update voor de telefoon wordt er naar verschillende providers gewezen dat die "vertraging" hebben (bron). Ik snap echter niet zo goed hoe dat van invloed zou kunnen zijn op een WiFi tablet. :)

[edit] Ik heb inderdaad de SGP511 (en nog steeds geen upgrade :))

[ Voor 17% gewijzigd door E-B op 28-05-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
Vandaag update 23.1.A.1.28 ontvangen (Android 5.0.2) op mijn SGP512. Hoera :D

OTA notification, maar PC Companion benodigd voor het updaten zelf. Duurt drie kwartier bij elkaar ongeveer ;).
Enjoy!

[ Voor 5% gewijzigd door Ché Mig op 09-06-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En wat zijn zo de eerste ervaringen na de update? Draait het een beetje stabiel, geen gekke dingen qua batterijgebruik enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Yes! De update komt nu ook binnenrollen voor mijn SGP511. Ervaringen volgen asap. :)

Op m'n telefoon (ook een Z2) draait het stabiel. Het lijkt wel iets trager en batterijduur is sterk afgenomen maar dat komt (waarschijnlijk) door veel on-screen time door recent ontwikkelde game verslaving.

[ Voor 3% gewijzigd door E-B op 10-06-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mezelf twee weken gelden niet langer kunnen inhouden en via XDA de 5.0.2 rom zelf geflashed (versie 23.1.A.1.28 pre-rooted, dat dan weer wel) .
Behoorlijk wat pijn en moeite. Leek op een gegeven moment zelfs op een soft-brick. Heeft me al met al twee avonden gekost voordat ie erop stond. Ik raad niemand aan om het ook te doen als je geen ervaring hebt met het flashen van custom-roms. (Had zelf alleen Samsung ervaring, maar Sony is dus in beginsel weer heel anders.)

Qua gebruik is lollipop prima. Zelfde snelheid, etc. Batterij duur voor m'n gevoel ietsiepietsie minder (zelfs met schone factory-reset flash), maar ontloopt elkaar niet veel hoor.
Qua layout geen grootse veranderingen: alles ziet er wat opgefrist uit, maar functies zitten over het algemeen nog op dezelfde plek. ben ook nog geen schokkende nieuwe functies tegengekomen. Alleen het drop-down menu met toggles ben ik minder tevreden over: Niet meer vanaf rechtsboven swipen, maar vanuit het midden 2x swipen en veel kleinere icoontjes.

Verder harstikke prima, maar achteraf gezien had ik beter wat geduld kunnen hebben en op de officiele rom wachten. Had me een hoop hart-verzakkingen en ergernis bespaard... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend de update gedaan op de tablet van mijn vriendin. Vlekkeloos verlopen maar enorm achterlijk dat het via de PC companion software moet. Ik werk in IT en heb dus systemen genoeg maar iemand die deze tablet koopt als laptopvervanger of als enige systeem is wel heel erg benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Ik had geen custom rom oid en aansluiten op de computer was zo gepiept. Updaten downloaden en installeren maar.... o wacht, tablet accu moet minimaal 50% vol zijn :(

Na opladen update gedaan en ging perfect.

Werking van de tablet is nog steeds gelijk en merk eigenlijk geen verschil behalve dat UI anders is natuurlijk en dat 'open app management' makkelijker werkt.
Qua batt-duur en snelheid niet echt verschil gemerkt (ook nog niet echt op gelet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hij komt bij mij nu OTA binnen, ben benieuwd!

Edit met ervaringen:
  • Snelheid lijkt nog prima! Ervaar geen lag.
  • Chrome heeft een gruwelijk lelijke blauwe statusbalk bovenaan.
  • Nieuw settingspaneel, ziet er netjes en kleurrijk uit
  • Quick setting toggles zijn wat lastig te vinden nu, je moet notifcatie drawer echt helemaal uittrekken om ze te zien (of two-finger swipe)
  • Recent apps drawer is bijgewerkt maar werkt nu verticaal, niet heel handig op een horizontale tablet
  • Batterij kan ik nog weinig over zeggen. Niet opvallend meer dan normaal tot nu toe.
Kortom.. voelt niet helemaal af op de een of andere manier. Hopelijk verbetering als we ooit 5.1 krijgen nog.

[ Voor 88% gewijzigd door DaFrenk op 23-06-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12rip4
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 16:12
Hebben meer mensen dat de zilver kleurige strips los laten? Bij mijn tablet zijn ze er nu allemaal af gevallen/ los geraakt. Tablet is nog steeds waterdicht, alleen de volume knop (stukje plastic) is helemaal los. Deze zit nu met een stukje zwart tape op zijn plaats, zodat deze nog werkt. (wordt normaal gesproken vastgehouden door zo'n zilveren strip)

Zaterdag maar eens voor garantie aan gaan bieden, lijkt mij sterk dat dit na een jaar mag gebeuren. Tevens heb ik last van een krakende speaker aan de linker kant sinds de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acgb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09-2022
Mijn tablet heeft een kromming in de lange zijde.
Alles doet het gewoon, maar het ziet en voelt er raar uit.
Iemand anders ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
acgb schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:17:
Als je een kromme Tablet hebt, zou ik contact opnemen met de winkel. Ze horen niet krom te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik dacht al dat ik de enige was. Ben echt wel zuinig op mijn spullen, de tablet zit altijd in een Sony flipcover. Laatst viel me ineens een verkleuring op van het wit aan de rand van het scherm, net of je met je vinger druk uitoefent op het scherm zegmaar.
Nadat ik de tablet uit de hoes had geklikt zag ik dat hij inderdaad krom was. Nu is het natuurlijk wel een dun fragiel tabletje, maar gaf het de voordeel van de twijfel omdat mijn vaio Z laptop ook dun maar toch stevig is. Verder werkt hij prima gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Reticulum schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 04:01:
[...]

Ik dacht al dat ik de enige was. Ben echt wel zuinig op mijn spullen, de tablet zit altijd in een Sony flipcover. Laatst viel me ineens een verkleuring op van het wit aan de rand van het scherm, net of je met je vinger druk uitoefent op het scherm zegmaar.
Nadat ik de tablet uit de hoes had geklikt zag ik dat hij inderdaad krom was. Nu is het natuurlijk wel een dun fragiel tabletje, maar gaf het de voordeel van de twijfel omdat mijn vaio Z laptop ook dun maar toch stevig is. Verder werkt hij prima gelukkig.
Hij draagt of droeg de notie "dunste en lichtste". Dat brengt ook met zich mee dat de stevigheid een limiet heeft.
Kan zijn dat dit onder garantie valt natuurlijk. Bellen en navragen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk Android 5.02 binnen, vandaag ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
12rip4 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 18:49:
Hebben meer mensen dat de zilver kleurige strips los laten? [...]
Dat heb ik bij de koptelefoon aansluiting. Aan de lange zijde. Af en toe druk ik het weer vast, maar laat natuurlijk weer steeds los. Mocht het erger worden dan maar 's lijmen ofzo.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acgb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09-2022
Vandaag bij de Mediamarkt langs geweest. Hadden ze nog nooit gezien. Mocht de tablet achterlaten om opgestuurd te worden. Snap niet wat ze denken te doen en wel iemands tablet 2 tot 5 weken innemen. Houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
acgb schreef op zondag 12 juli 2015 @ 20:25:
[...]

Vandaag bij de Mediamarkt langs geweest. Hadden ze nog nooit gezien. Mocht de tablet achterlaten om opgestuurd te worden. Snap niet wat ze denken te doen en wel iemands tablet 2 tot 5 weken innemen. Houd jullie op de hoogte.
Helaas is dat de procedure. Ze sturen het op naar een gecertificeerde Sony reparateur. En die concludeerd wat er moet gebeuren. Stuur het of weer door, vervangt het of repareert het.

Je had het ook direct zelf bij de reparateur kunnen aanbieden als je contact met Sony opneemt. Had denk ik wel een week of anderhalf gescheeld minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Vandaag is de 5.1 update zomaar op m'n tabletje binnen komen rollen! *O*

Nu al een verbetering aangezien ik m'n tabletje weer geforceerd in portrait kan gebruiken zonder 3th party software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:23
Bij mij ook een update binnengekomen. SGP512, Android 5.1.1, 23.4.A.0.546

[ Voor 10% gewijzigd door pvtonger op 29-07-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Gisteren bij Mediamarkt ook een Z2 tab gehaald. Niet mijn favo winkel maar ze waren de enige die hem hadden liggen. Mooie aanfluiting trouwens. Er zat een sticker op met "Ik ben startklaar gemaakt" en of je daar even 19e extra voor wilde betalen. Dit weigerde ik dus, omdat ik dat prima zelf kan. Moeilijk, moeilijk, het moest toch betaald worden, maar ze hadden ook niet een liggen die niet "klaargemaakt" was. Uiteindelijk hoefde ik niet te betalen omdat ze wel doorhadden dat ik er niet een mee zou nemen als het wel moest. Kom je thuis, blijkt dat alle updates nog gedaan moesten worden. Alle apps bijgewerkt en hij stond nog op de android waarmee hij geleverd is. Hij leek 1 keer opgestart te zijn (hou ik ook niet zo van) maar voor de rest is er niks mee gedaan, en daar betaal je dan 19e voor. Eigenlijk schandalig.
Voor de rest super tablet, enige minpunt is dat itvonline van KPN blijkbaar niet meer werkt na de laatste update. Had ik dat geweten dan had ik die niet gedaan. Hopen dat KPN snel actie onderneemt, wat daar gebruikte ik mijn expria s tablet (die helaas totaal overleden is) vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
Nieuwe software update binnen. Wat de update inhoudt weet ik niet precies . Wel is er een melding van NFC firmware update. Versie 23.4.A.1.200.

• ilfamo
frjemd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:02:
Nieuwe software update binnen. Wat de update inhoudt weet ik niet precies . Wel is er een melding van NFC firmware update. Versie 23.4.A.1.200.
Geen problemen na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
Hier ook de update binnen.
Geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:56
ilfamo schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:48:
Gisteren bij Mediamarkt ook een Z2 tab gehaald. Niet mijn favo winkel maar ze waren de enige die hem hadden liggen. Mooie aanfluiting trouwens. Er zat een sticker op met "Ik ben startklaar gemaakt" en of je daar even 19e extra voor wilde betalen. Dit weigerde ik dus, omdat ik dat prima zelf kan. Moeilijk, moeilijk, het moest toch betaald worden, maar ze hadden ook niet een liggen die niet "klaargemaakt" was. Uiteindelijk hoefde ik niet te betalen omdat ze wel doorhadden dat ik er niet een mee zou nemen als het wel moest. Kom je thuis, blijkt dat alle updates nog gedaan moesten worden. Alle apps bijgewerkt en hij stond nog op de android waarmee hij geleverd is. Hij leek 1 keer opgestart te zijn (hou ik ook niet zo van) maar voor de rest is er niks mee gedaan, en daar betaal je dan 19e voor. Eigenlijk schandalig.
Voor de rest super tablet, enige minpunt is dat itvonline van KPN blijkbaar niet meer werkt na de laatste update. Had ik dat geweten dan had ik die niet gedaan. Hopen dat KPN snel actie onderneemt, wat daar gebruikte ik mijn expria s tablet (die helaas totaal overleden is) vaak voor.
Tv online van Telfort werkt weer na update, dus waarschijnlijk die van KPN ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
stroom schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 21:42:
[...]

Tv online van Telfort werkt weer na update, dus waarschijnlijk die van KPN ook.
Dat is het aparte. De KPN heeft geen update gehad en meerdere gebruikers melden dat de app het spontaan weer doet (bij mij ook). Staat niet op automatisch updaten. Blijft een mysterie maar ik ben blij dat hij het iig weer doet (ook na de laatste sony update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:56
ilfamo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:32:
[...]

Dat is het aparte. De KPN heeft geen update gehad en meerdere gebruikers melden dat de app het spontaan weer doet (bij mij ook). Staat niet op automatisch updaten. Blijft een mysterie maar ik ben blij dat hij het iig weer doet (ook na de laatste sony update)
Telfort app heeft ook geen update gehad, het is dus opgelost door de Sony update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
stroom schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:34:
[...]

Telfort app heeft ook geen update gehad, het is dus opgelost door de Sony update.
Nee, das ook het rare, bij mij (en ook andere) deed hij het voor de update van Sony ook alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:20
Hoeveel vrij geheugen hoort een 16gb z2 tablet te hebben. Mijn vader heeft een z2 tablet. Heb zojuist een systeemherstel gedaan en kom op 2,32 gb uit vrij geheugen uit. Dit lijkt mij wel erg weinig?

Als ik enkele apps installeer is dit al gedaald naar <1gb. Dit heeft als gevolg dat de melding ontstaat dat het geheugen vrijwel vol is en meer vrij gemaakt moet worden en enkele synchronisatie's niet meer werken. Ook apps naar een sd kaart verplaatsen helpt maar weinig.

Wat opvalt als ik naar opslag ga is dat het balkje niet overeen lijkt te komen met de genoemde groottes?
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2586tkm.png

[ Voor 14% gewijzigd door the-fox op 11-10-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
the-fox schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:13:
Hoeveel vrij geheugen hoort een 16gb z2 tablet te hebben. Mijn vader heeft een z2 tablet. Heb zojuist een systeemherstel gedaan en kom op 2,32 gb uit vrij geheugen uit. Dit lijkt mij wel erg weinig?

Als ik enkele apps installeer is dit al gedaald naar <1gb. Dit heeft als gevolg dat de melding ontstaat dat het geheugen vrijwel vol is en meer vrij gemaakt moet worden en enkele synchronisatie's niet meer werken. Ook apps naar een sd kaart verplaatsen helpt maar weinig.

Wat opvalt als ik naar opslag ga is dat het balkje niet overeen lijkt te komen met de genoemde groottes?
De hoeveelheid beschikbaar geheugen (+/- 1 GB) kan niet kloppen. Die 11 GB klopt eerder. Ik heb een 32GB variant en die laat ook de juiste getallen zien. Die van jou doet een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Laatst online: 22:20
Heb via PC companion de ROM opnieuw op de tablet gezet . Daarna netjes 10,2gb beschikbaar (de totale ruimte geeft nog steeds 11,2gb aan)

Probleem opgelost wat mij betreft. :-)

[ Voor 4% gewijzigd door the-fox op 20-10-2015 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
Heb sinds 2 weken geleden last van de beruchte sleep of death bug. Tablet reageert simpelweg niet op aanzetten of reset (power en vol+). Ik heb hem eergisteren weer aan de praat gekregen door de rode resetswitch 2 minuten ingedrukt te houden, maar nadat ik hem gisteravond opnieuw wilde opstarten weer precies hetzelfde probleem, en de hard reset mocht dit keer ook niet baten. Hij was zo goed als volledig opgeladen. Nu weet ik dat dit een probleem is dat veel voor lijkt te komen, maar ik dacht dat het een reeds opgelost softwareprobleem was. Waarschijnlijk zal ik hem dus onder garantie moeten opsturen.

Ik heb hem 2ehands aangeschaft met wel een bon erbij, punt is alleen dat hij van een duitse webshop komt (ik heb wel de bon). Loopt garantie direct via Sony of zal ik toch eerst contact op moeten nemen met de retailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Aethertyd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:28:
Heb sinds 2 weken geleden last van de beruchte sleep of death bug. Tablet reageert simpelweg niet op aanzetten of reset (power en vol+). Ik heb hem eergisteren weer aan de praat gekregen door de rode resetswitch 2 minuten ingedrukt te houden, maar nadat ik hem gisteravond opnieuw wilde opstarten weer precies hetzelfde probleem, en de hard reset mocht dit keer ook niet baten. Hij was zo goed als volledig opgeladen. Nu weet ik dat dit een probleem is dat veel voor lijkt te komen, maar ik dacht dat het een reeds opgelost softwareprobleem was. Waarschijnlijk zal ik hem dus onder garantie moeten opsturen.

Ik heb hem 2ehands aangeschaft met wel een bon erbij, punt is alleen dat hij van een duitse webshop komt (ik heb wel de bon). Loopt garantie direct via Sony of zal ik toch eerst contact op moeten nemen met de retailer?
Garantie loopt via een retailer. De fabrikant kan het vaak ook wel regelen, maar is via een retailer veel makkelijker voor jou persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Heb ik weer. Heb mijn Z2 tablet variant zonder 4g tijdelijk in reparatie (de SGP511)
Nu heb ik tijdelijk via een kennis de Z2 tablet met 4g ( SGP521). Raar genoeg is de 4g variant nog op Android 5.02 waar ik met mijn eigen Z2 op 5.1 al zat.
Via pc companion blijft hij nu zeggen dat mijn backup dus van andere versie van Android is maar blijft ook mokken dat de Z2 4g met die 5.02 versie de nieuwste versie en krijg ik dus update naar 5.1 niet binnengehaald op dat tablet. Ook on air krijg ik geen update. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
MKMosselman schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:20:
Heb ik weer. Heb mijn Z2 tablet variant zonder 4g tijdelijk in reparatie (de SGP511)
Nu heb ik tijdelijk via een kennis de Z2 tablet met 4g ( SGP521). Raar genoeg is de 4g variant nog op Android 5.02 waar ik met mijn eigen Z2 op 5.1 al zat.
Via pc companion blijft hij nu zeggen dat mijn backup dus van andere versie van Android is maar blijft ook mokken dat de Z2 4g met die 5.02 versie de nieuwste versie en krijg ik dus update naar 5.1 niet binnengehaald op dat tablet. Ook on air krijg ik geen update. Wat kan ik doen?
Raar genoeg zijn Android versies per provider en land apart beschikbaar.
Kan dus zijn dat het Tablet wat je nu hebt Vodafone uit Frankrijk is (ik zeg maar wat). Dan moet je wachten op een officiele release.
Het is wel mogelijk om een versie van een ander land of regio (zoals Nordics) te installeren erop. Moet je even Googlen, want is een handmatige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
Kashika schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:17:
[...]

Raar genoeg zijn Android versies per provider en land apart beschikbaar.
Kan dus zijn dat het Tablet wat je nu hebt Vodafone uit Frankrijk is (ik zeg maar wat). Dan moet je wachten op een officiele release.
Het is wel mogelijk om een versie van een ander land of regio (zoals Nordics) te installeren erop. Moet je even Googlen, want is een handmatige update.
Bedankt voor antwoord. Ik heb het al eens eerder gelezen maar die update is nu al 2 maanden geleden geweest. Zelf er op zetten zou moeten werken met een flashtool lees ik ook, niet makkelijk. Daarom hoopte ik dat iemand mij kon helpen. Heeft iedereeen hier dan nu (vooral die mensen die de 4g versie hebben) de 5.1 update binnen dan? Sony Helpdesk kon ook niet veel meer antwoorden dan wat jij mij vertelde net. Zij durvden zelfs te melden dat ik handmatig alle bestand zou kunnen kopieeren... ja doei, 372 files in die backup!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:32
MKMosselman schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:31:
[...]

Bedankt voor antwoord. Ik heb het al eens eerder gelezen maar die update is nu al 2 maanden geleden geweest. Zelf er op zetten zou moeten werken met een flashtool lees ik ook, niet makkelijk. Daarom hoopte ik dat iemand mij kon helpen. Heeft iedereeen hier dan nu (vooral die mensen die de 4g versie hebben) de 5.1 update binnen dan? Sony Helpdesk kon ook niet veel meer antwoorden dan wat jij mij vertelde net. Zij durvden zelfs te melden dat ik handmatig alle bestand zou kunnen kopieeren... ja doei, 372 files in die backup!!
Ja, mijn SGP512 zit al een poosje op 5.1.1, en terwijl ik 'm nu opstart wil 'ie weer wat updaten zie ik.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Laatst online: 23:10
Eerder onverwacht heb ik mij deze tablet afgelopen week-end ook aangeschaft. De solden-prijs van 222 euro, de beloofde update naar Android 6.0 (nieuws: Sony geeft high-end apparaten sinds Xperia Z2 update naar Android 6.0) en natuurlijk de kwaliteiten van het toestel hebben me over de streep getrokken. Out of the box kwam het toestel blijkbaar nog met de allereerste firmware, want het heeft bijna drie uur geduurd voor alle updates gepasseerd waren en ik ook op 5.1.1 zat. 8)7
Nu heb ik toch een vraag over de kleur/witbalans. Hoe staat die bij jullie ingesteld? Als referentie gebruikt ik de tweakers-site: op mijn laptop, oude Kruidvat-tablet en smartphone is de achtergrond eerder licht blauwgrijs. Maar op mijn Z2 is die veeleer lichtbruin.Ik heb RGB nu op 0 33 en 125 staan, maar dat lost het toch ook niet echt op. Het ene scherm zou het andere niet zijn, heb ik al gelezen en de calibratie bij ieder toestel anders. Ik vind mijn scherm te veel een roodbruine waas hebben en merk dat mijn ogen liever een koelere blauwtint hebben. Ideeën, apps, instellingen om dit te realiseren?

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Vandaag een update van mijn SGP-512 ontvangen. Buildnummer is nu 23.4.A.1.264, Android 5.1.1. Geen idee wat de aanpassingen/verbeteringen zijn.

Update: volgens deze site is het een patch voor stagefright. Is voor andere modellen al in november 2015 uitgerold. Pfffff.....

[ Voor 48% gewijzigd door pvtonger op 31-01-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Laatst online: 23:10
Idem, in de aankondiging stond iets van upgraden naar meest recente versie van Android dus ik dacht ook richting 6.0, maar niet dus.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Dat was ook waar ik op hoopte :-)

[ Voor 24% gewijzigd door pvtonger op 01-02-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Hier is de tablet retrour gegaan naar de reparateur. Tablet wilde gewoon niet meer aan en/of opladen. Geen status lichtje, helemaal niets. Gelukkig nog garantie en helemaal stock ROM etc, hopelijk over week of 2 gewoon gefixt (wat er ook kapot mag zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
Zojuist een melding voor een software update gehad maar eerst maar eens wat gebruikerservaringen lezen voor ik deze ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe vinden jullie het scherm vergeleken met die van de Samsung Galaxy tab s (amoled)?
Ik zit eraan te denken om de tab s te ruilen tegen een z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Geen idee hoe het scherm is in vergelijking met de Tab S. Maar over het algemeen is het gewoon een keurig schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:38
Iemand de update naar 6.0 al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
lithoijen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:11:
Iemand de update naar 6.0 al binnen?
Hier nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Zelf geïnstalleerd na Root. Dacht dat het verschil niet bijzonder groot was. Door wat onhandigheid van mij moest ik echter weer even terug naar 5.1. Toch wel veel kleine handige wijzigingen.

Via XperiFirm kan je zien wat de nieuwste versie voor verschillende regio's zijn. Linkje heb ik zo snel niet zit om mijn werk.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste