Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
Na deze softwareupdate de knoop ook maar doorgehakt.
De 32 GB besteld met oplaadhouder en hoes voor € 563,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwajoep schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:17:
Na deze softwareupdate de knoop ook maar doorgehakt.
De 32 GB besteld met oplaadhouder en hoes voor € 563,-
Mooie prijs! Waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
Gewoon bij Sony.
Oplaadhouder is nu gratis en via Google een kortingsvoucher gevonden van 6%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 09:46
Een tijdje geleden had Tweakers een actie waarbij je de Z2 kon winnen: plan: Tweakers zoekt testers voor Sony Xperia Tablet Z2. Op 11 april waren de winnaars bekend.

Eén van de voorwaarden is dat de winnaars binnen 2 weken een userreview publiceren in de Pricewatch. Tot nu toe zie ik daar helemaal niets van terug. Ik was eigenlijk wel erg benieuwd naar de 5 reviews. Duurt het zo lang voordat de winnaars hun tablet ontvangen? Of wordt er niet zo zwaar getild aan de voorwaarden?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 17:02

Phehistyr

De Epische Lurker

Het heeft lang geduurd voordat we de tablets kregen. Blijkbaar was Sony huiverig voor de touchscreen-bug. Ondanks dat het toen toch nog niet gefixt was, hebben we de tablets het weekend van de 17e eindelijk geleverd gekregen. Deze week moeten de reviews dus online gaan komen en ik ben zelf in elk geval al begonnen met het schrijven. Ik heb een contract moeten tekenen met deze voorwaarden, dus ik ga maar niet proberen of er zwaar aan de voorwaarden wordt getild. :p

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
kwajoep schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:52:
Gewoon bij Sony.
Oplaadhouder is nu gratis en via Google een kortingsvoucher gevonden van 6%.
Kwam in de outlet store ook nog redelijk geprijsde Z2 accesoires tegen: https://outlet.sony.nl/sh...Accessoires-Xperia-Tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
Nu net moeten rebooten omdat het touchscreen amper nog werkte...hoop dat dit snel opgelost wordt. Het was vrij goed en aantal dagen maar zo erg als net is echt onwerkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
djpsycho82 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:59:
Nu net moeten rebooten omdat het touchscreen amper nog werkte...hoop dat dit snel opgelost wordt. Het was vrij goed en aantal dagen maar zo erg als net is echt onwerkbaar...
Sinds een aantal dagen is er een update voor te downloaden.
Al bij instellingen de software update geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
Ik hem pas 3 dagen in huis maar wat een fijne tablet!
Na de Asus transformer prime (miskoop van de afgelopen twee jaar) werkt alles natuurlijk prettig.
Ik hem bewust niet gelijk de update uitgevoerd omdat ik wilde zien of er verschil was.
Nu dat is er. Na de update werkte het touchscreen perfect.
Goede WiFi en zeer snel, tot nu toe ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Damn kan niet wachten! :P Heb 'm vanochtend besteld (laten bestellen O-) ) met de DK39 dock erbij voor slechts €1,- meer. Gewoon via de Sony site.

@ Kwajoep, je had 'm dus al vrij snel binnen begrijp ik? Vrijdag 23 mei besteld, maandag (26e) in huis?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel aan het kijken om een tablet te kopen. Oorspronkelijk was het idee om een iPad te kopen, maar aangezien ik niet graag met iTunes werk en de versie met groter geheugen te duur vind, ben ik maar gaan kijken naar andere tablets. Dus na wat rondkijken staan mijn zinnen al een tijdje op de Xperia Z2 tablet.. Nu heb ik nog enkele vragen..

1. De batterij.. Ik lees veel uiteenlopende dingen hierover. Zijn er mensen die hier nog iets over kunnen zeggen?
2. Het micro SD geheugen. Is het ook mogelijk om apps op de micro SD kaart te zetten? Of heeft dit gevolgen voor het functioneren van de apps? Want anders koop ik de 16GB versie en steek er een groter kaartje in.. Of koop ik dan toch beter de 32GB versie?
3. Ik pendel en ik zou de tablet dan ook vaak gebruiken op de trein. Ik heb een gewone rugzak, dus geen tussenschot of dergelijke voor laptops/tablets. Is het voldoende als ik de tablet in de officiele cover van Sony steek en dan zo tussen mijn boeken? Of zou ik beter nog een echte sleeve/case kopen?
4. Ik zou er ook graag wat (licht) typwerk op verrichten. Iemand die een goedkoop en compact (liefst ook met cover) toetsenbordje kent? Ik heb er al wat gevonden maar allemaal tamelijk duur en zonder cover. Want ook het toetsenbord zou in mijn rugzak moeten..

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil zeker zijn dat ik het juiste koop. Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
1. Batterij is met stamina modus aan prima (heb m zonder stamina nooit gebruikt, aangezien stamina modus mi alleen maar voordelen heeft op een tablet), gaat stuk langer mee dan m'n Nexus 7 2013 iig, in idle gebruikt ie nauwelijks stroom.

2. Weet ik niet, maar voor je 12 gig aan apps hebt ben je wel een stukje verder toch? Als je een SD kaartje gebruikt voor alle muziek/films/series/fotos.

3. Ik gebruik zelf de officiele cover en voor mn gevoel beschermt deze wel goed, ik vlieg veel en stop hem dan wel in mn laptop tas, dus dan is ie zowieso goed beschermd maar een extra cover eromheen lijkt me niet noodzakelijk als je een tas hebt waar ie beetje fatsoenlijk in een vak zit.

4. Gebruik ik niet, ben zelf meer van de officiele accessoires dus ik zou voor de originele van Sony gaan voor een paar tientjes extra. Maar is persoonlijk of je het de meerprijs waard vind natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Danielvanp schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:04:
Weet iemand hier hoe het zit met de reviews van de mensen die de tablet gewonnen hebben bij tweakers? Ik vind dat de reviews wel erg lang op zich laten wachten.
Er waren wat leveringsprobleempjes (Sony wilde niet eerder uitleveren ivm met de touch screenbug), daardoor komen de reviews deze week zo'n beetje online. Ik heb net de mijne gepost :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Pietervs op 29-05-2014 16:21 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:32
Zo, mijn ASUS Transformer Prime Goud heeft de geest gegeven, dus op zoek naar nieuwe tablet (en niet perse met een dock dus). Uiteindelijke gekozen voor de Sony Xperia Tablet Z2.

Zojuist besteld:
  • Tablet Xperia Z2 - 32GB Wi-Fi
  • Oplaadhouder voor Xperia Z2-Tablet
  • Zogenaamde 'Hoogwaardige hoesstandaard, zwart'
  • Schermbeschermer voor Xperia Z2-tablet
En dat alles voor €546,09. Leuke deal lijkt me en nog leuker als 'ie 3 juni bij me afgeleverd wordt! :P
Eerst maar meteen rooten!

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 07:32
Kashika schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:47:
[...]

Sinds een aantal dagen is er een update voor te downloaden.
Al bij instellingen de software update geprobeerd?
Ik had het er niet goed neergezet, maar dit is sinds de laatste update. Tot nu toe was het eenmalig gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
cyclofosfamide schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:25:
Zo, mijn ASUS Transformer Prime Goud heeft de geest gegeven, dus op zoek naar nieuwe tablet (en niet perse met een dock dus). Uiteindelijke gekozen voor de Sony Xperia Tablet Z2.
Van de Prime naar de Z2 .............. zo lekker snel !! :9
Had ik eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
Rooten zou ik nog even mee wachten. Er is nog geen exploit gevonden en je kunt dus alleen rooten als je eerst de bootloader unlockt. Dan raak je echter je DRM keys kwijt en je garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is de reden dat ik mijn Z2 ga verkopen. Jammer dat er nog geen root is zonder de bootloader te unlocken. Ik heb nog een Tabelt Z wel met root dus gebruik mijn Z2 nauwelijks ;(
Dus als iemand interesse heeft in een nog geen 2 maanden oude Z2 met dock stuur een PM.
Hij is bij Sony Nederland gekocht dus gewoon 2 jaar garantie (-2 maanden) en android is dus ook gewoon in Nederlands taal in te stellen.
Hij staat ook gewoon bij Vraag en Aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Mr Magic schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:29:
[...]

Rooten zou ik nog even mee wachten. Er is nog geen exploit gevonden en je kunt dus alleen rooten als je eerst de bootloader unlockt. Dan raak je echter je DRM keys kwijt en je garantie...
pimpimmers schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:33:
Dat is de reden dat ik mijn Z2 ga verkopen. Jammer dat er nog geen root is zonder de bootloader te unlocken.
Nee, backup, unlock en relock zijn al beschikbaar. Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2747676 _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door cyclofosfamide op 31-05-2014 19:05 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Dat topic had ik al langer gezien is het zelfde als voor de Tablet Z.

If you want to backup the TA or keep ur DRM keys,first root.

Backup TA for Sony Xperia
Q: Do I need root for this?
A: Yes, you do need root for both backup and restore to work.

Hoe krijg je root door de bootloader te unlocken.
Wat gebeurt als je je bootloader unlockt je bent DRM keys kwijt en X-Reality 8)7
TA backup heeft dus dan geen zin meer omdat alles toch al kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Unlock, root, TA backup....

Heb je ooit je garantie nodig: zet er je TA backup op en lock 'm weer?

Of denk ik nu te simpel pimpimmers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
cyclofosfamide schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:02:
Unlock, root, TA backup....

Heb je ooit je garantie nodig: zet er je TA backup op en lock 'm weer?

Of denk ik nu te simpel pimpimmers?
Als je Unlocked bent je alles al kwijt.
Dus je hebt niets meer te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Zo, apparaat is binnen en inderdaad kwajoep, hij is erg snel en ziet er bijzonder fraai uit.

Wat mij opvalt is dat het scherm wel erg slecht reageert op aanrakingen, ook na de update naar buildnummer 17.1.1.A.0.402. Zal komende dag er even meer spelen en instellingen grondig bekijken voordat ik een oordeel vel ;) Heb er wel een originele Sony schermbeschermer op zitten.

[update] op achtergrond was de tablet m'n complete NAS aan het scannen. Nadat dat klaar was reageerde het scherm als een zonnetje [/update]

[ Voor 16% gewijzigd door cyclofosfamide op 03-06-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me net weer in een iPad Air laten praten.. Ik weet niet waarom, maar het 'voelt' alsof ik daar meer zekerheden bij heb. Meer/betere apps bijvoorbeeld, maar ik heb vooral schrik van de accuduur bij de Sony. En dan vooral over de accuduur na pakweg een jaar. Volgens mij heb je hier bij de Apple producten meer zekerheid over.. Ik vind ook veel verschillende gegevens over de batterij in verschillende reviews.

Langs de andere kant ben ik van plan om toch wel tamelijk wat films/series te kijken en dan lijkt me dat 4:3 scherm van de iPad niet zo handig.

Komt er geen redactiereview van Tweakers? Ik weet het weer eventjes niet :p

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Het heeft ook veel te maken met de voorkeur van het (eco)systeem. Ik heb zelf ook even een iPad Air gehad maar ik vond het OS te beperkt. Ik hou van customizen en de vrijheden die Android je daarbij biedt. Met Apple heb je idd meer zekerheden doordat ze meer controle uitoefenen op wat je met hun OS kunt doen.

De batterij van mijn Z2 Tablet houdt zich fantastisch. Door de week gebruik ik hem lang niet zoveel maar toch blijft hij in standby (airplane mode) of uitgeschakeld fantastisch op spanning. Dat heb ik ook wel eens anders gezien bij m'n apparaten. Het scherm is inderdaad mooi maar ik kan je niet veel zeggen over het kijkcomfort van films. Ik vind dat maar niks op een tablet. Maar de beeldverhouding is idd uitstekend voor dat doeleinde. :) Ook zijn de zwartwaarden volgens mij erg netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door DaFrenk op 09-06-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
@DenJos, lees voor de lol eens de iPad Air versus Sony Tablet Xperia Z2 op Macworld. Leuk stukje in de conclusie: 'After all, its camera, weight, thickness, and even processor and battery life are better than the iPad Air....' _/-\o_

En ach.. als je twijfelt en je hebt het er voor over.... koop ze allebei! M'n vrouw gebruikt vaak de iPad (met blutooth keyboard in de cover), ik vrijwel altijd de Tablet Xperia Z2.

Scherm van Z2 is wel ruim cm groter dan de iPad he (10.1 versus 9.7 inch)? Alhoewel dit me niet opvalt als ik ze omstebeurten vast heb.

[ Voor 11% gewijzigd door cyclofosfamide op 09-06-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyclofosfamide schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:28:
@DenJos, lees voor de lol eens de iPad Air versus Sony Tablet Xperia Z2 op Macworld. Leuk stukje in de conclusie: 'After all, its camera, weight, thickness, and even processor and battery life are better than the iPad Air....' _/-\o_

En ach.. als je twijfelt en je hebt het er voor over.... koop ze allebei! M'n vrouw gebruikt vaak de iPad (met blutooth keyboard in de cover), ik vrijwel altijd de Tablet Xperia Z2.

Scherm van Z2 is wel ruim cm groter dan de iPad he (10.1 versus 9.7 inch)? Alhoewel dit me niet opvalt als ik ze omstebeurten vast heb.
Als ik het geld had dan stonden ze hier beiden al lang ;)

Maar dat is dus niet..

Nu, ik kijk vrij veel films, en ik ben veel onderweg (pendelen en een vriendin die ver woont).. Dus dan denk ik dat ik wel wat ga hebben aan een 16:9 scherm. En de batterij lijkt me toch ook stevig te zijn.

Er lijken me zoveel voordelen tov de iPad Air: MicroSD, FM radio, gps, infra rood, geen iTunes (daar heb ik al veel op gevloekt).

Misschien een vreemde vraag. Maar hoe zit het een jaar later met de batterij in Sony-apparaten? Ik denk dat er hier tamelijk wat mensen zitten met de originele Xperia Z tablet dus die kunnen daar misschien iets over zeggen? Ik hoor veel mensen zeggen dat de batterij van hun iPad na enkele jaren nog steeds goed meegaat, terwijl dit anders zou zijn voor andere (niet-Apple) apparaten..

Sorry voor het overspoelen van dit topic met vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Zit LiPo in net als bij de iPad. Gaat dus even lang mee ;)

[ Voor 27% gewijzigd door D-TECH op 10-06-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
pimpimmers schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:07:
[...]

Als je Unlocked bent je alles al kwijt.
Dus je hebt niets meer te backuppen.
Het is momenteel nog niet mogelijk om 'veilig' te unlocken. Je zult moeten wachten tot dat er een exploit wordt gevonden die het mogelijk maakt om te rooten zonder dat je bootloader unlocked is.
See: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2327472

Zoals je ziet in dat bovenstaande linkje is de z2 nog niet supported.. Maar zodra dus iemand een exploit vindt voor de z2 zul je kunnen rooten, TA backup maken, en vervolgens veilig unlocken. Die laatste stap is voor veel mensen dan al niet eens meer nodig omdat ze toch al root hebben. Maar unlocken is nog weel steeds nodig voor de mensen die custom ROMS willen gaan instaleren, maarja die zijn ook nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de tablet vandaag vastgehad in de winkel en ik ben echt wel verkocht :D

Batterij zal wel prima meegaan, ik lees eigenlijk over het algemeen goede resultaten hierover dus dat komt wel goed dan. Het enige waar ik nog wat 'twijfels' over heb is de helderheid van het scherm. Ligt het aan mij of is dat niet echt superhelder? En als je het helemaal op 100% zet, hoe lang gaat je batterij dan nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 17-09 09:01
Ik vind het behoorlijk helder, heb hem met videokijken bij daglicht in het vliegtuig zelden om meer dan 50% helderheid staan (via MX player), alleen bij uitzondering als de zon er vol op schijnt. Uiteraard zal de accu sneller gaan als je hem op 100 zet maar ik heb dit zelf nog nooit echt gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
dumbledore schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:05:
[...]

Het is momenteel nog niet mogelijk om 'veilig' te unlocken. Je zult moeten wachten tot dat er een exploit wordt gevonden die het mogelijk maakt om te rooten zonder dat je bootloader unlocked is.
See: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2327472

Zoals je ziet in dat bovenstaande linkje is de z2 nog niet supported.. Maar zodra dus iemand een exploit vindt voor de z2 zul je kunnen rooten, TA backup maken, en vervolgens veilig unlocken. Die laatste stap is voor veel mensen dan al niet eens meer nodig omdat ze toch al root hebben. Maar unlocken is nog weel steeds nodig voor de mensen die custom ROMS willen gaan instaleren, maarja die zijn ook nog niet beschikbaar.
Dat zeg ik dus de hele tijd al :z
Maar ik hoef niet meer te wachten op een exploit.
Ik heb een Tablet Z met root en de Z2 heb ik sinds gister verkocht.
Ik ga een Surface Pro 3 kopen voor mijn tablet Z2 en laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik heb sinds een halve dag ook een Xperia z2 tablet en ik ben matig tevreden. Sterker nog, voor dit bedrag ben ik geneigd om ontevreden te zijn. Maar goed, eerst de voordelen van deze tablet:

* mooi scherm al zou de pixeldichtheid wel wat hoger mogen. Echter stoort het niet
* lekker licht, dun en stevig
* mooi uiterlijk (subjectief)
* betere zwartwaarde dan een ipad air/ipad 3
* mooie kleuren en hd video ziet er erg goed uit
* stereo speakers met meer dan genoeg volume en goede verstaanbaarheid (wel 'dun' geluid)

Nu de nadelen:
* zwaar probleem: touch issue. Af en toe reageert het scherm nergens meer op en is opnieuw opstarten een oplossing. Komt vooral voor als de tablet aan de lader hangt / heeft gehangen
* weer het gevoel dat een Android device op zijn tenen moet lopen. De Nexus 5 is voor mij het enige Android toestel wat echt snel aanvoelt. Alle mijn andere toestellen (desire, Nexus s, HTC one, s3, s4, g2) zijn 'traag'.
* schokkerig scrollen in diverse apps terwijl de Nexus 5 het met twee vingers in zijn neus zeer vloeiend doet
* onderbreking van geluid tijdens Spotify of Google music als tablet oriëntatie veranderd
* blij Netflix loopt het geluid achter op het beeld. Zoveel dat het storend is. Bij YouTube is het oké. Bij ziggo tv is het bijna niet te merken maar het is daar echter wel aanwezig
* tablet was drie keer gecrasht en ging daarbij rebooten toen ik ziggo live tv wilde kijken
* een grote vertraging tussen je vinger en de content eronder (dank aan scrollen op een website of lijst). Again, de Nexus 5 heeft dit niet en is zeer responsive (zoals ios). Door dit voelt de z2 ook trager dan dat hij misschien is.

Al met weet ik nog niet wat ik er mee moet. Hij gaat sowieso terug ivm touch issues. Schijnt een groot probleem te zijn met deze tablet dus ik vraag me af of ruilen zin heeft. Misschien toch maar geen Android tablet omdat eigenlijk alles crap is wat ik persoonlijk gezien heb. Ik was bijna weg van Android omdat het gewoon een traag os is. Althans met alle fabrikanten behalve Google. De Nexus 5 heeft me zwaar positief verrast en heeft me bij Android gehouden. Prachtig, goed en snel toestel met een matig scherm.

Anyway, ik persoonlijk weet niet of ik deze tablet zou aanraden. Ik ben een kritisch iemand en heb zeer veel toestellen gehad. Zowel Android als ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Wel er is een software update beschikbaar die de touch issues schijnt te verhelpen.

Al handmatig geprobeerd te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Gisteren kreeg ik meteen een melding over een sw update maar ik weet niet of dat DE update is. Zal straks eens het een en ander uitzoeken.

Edit: ik heb de laatste versie, 402. Nog steeds af en touch problemen. Vooral wanneer je de tablet bedient met een hand.

[ Voor 31% gewijzigd door Anteros op 15-06-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Anteros schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:26:
Ik heb sinds een halve dag ook een Xperia z2 tablet en ik ben matig tevreden. Sterker nog, voor dit bedrag ben ik geneigd om ontevreden te zijn. Maar goed, eerst de voordelen van deze tablet:

Nu de nadelen:
* zwaar probleem: touch issue. Af en toe reageert het scherm nergens meer op en is opnieuw opstarten een oplossing. Komt vooral voor als de tablet aan de lader hangt / heeft gehangen
* weer het gevoel dat een Android device op zijn tenen moet lopen. De Nexus 5 is voor mij het enige Android toestel wat echt snel aanvoelt. Alle mijn andere toestellen (desire, Nexus s, HTC one, s3, s4, g2) zijn 'traag'.
* schokkerig scrollen in diverse apps terwijl de Nexus 5 het met twee vingers in zijn neus zeer vloeiend doet
* onderbreking van geluid tijdens Spotify of Google music als tablet oriëntatie veranderd
* blij Netflix loopt het geluid achter op het beeld. Zoveel dat het storend is. Bij YouTube is het oké. Bij ziggo tv is het bijna niet te merken maar het is daar echter wel aanwezig
* tablet was drie keer gecrasht en ging daarbij rebooten toen ik ziggo live tv wilde kijken
* een grote vertraging tussen je vinger en de content eronder (dank aan scrollen op een website of lijst). Again, de Nexus 5 heeft dit niet en is zeer responsive (zoals ios). Door dit voelt de z2 ook trager dan dat hij misschien is.
Heb hier de Z2 telefoon en tablet liggen. Allebei draaien ze op exact dezelfde firmware, zelfde drivers etc. (zelfde resolutie). Op de een of andere manier scrolt de Z2 tablet voor geen ene meter, de telefoon daarentegen scrolt als mijn nexus 4 met ART compiler, lekker soepel en snel.

Ergens gaat er dus iets fout, want de telefoon is wel gewoon snel.

Tip: het verhogen van de aanwijzersnelheid (instellingen -> taal en invoer), maakt al veel verschil.

Het is natuurlijk van de zotte dat een Surface RT met Tegra 3 :'( processor, supersoepel scrollt in iedere app, en deze tablet met snapdragon 801 niet.

[ Voor 3% gewijzigd door D-TECH op 15-06-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Idd, al weet ik (technisch) wel waarom Android grafisch slechter presteert dan iOS en Windows Phone. Maar goed, dit topic is daarvoor niet bedoeld.

Blijft dan raar waarom de z2 telefoon beter presteert dan de tablet. Het is mijn eerste Sony en ik hoop niet dat ik daar spijt van krijg. Hopelijk gaat Sony er wat aan doen zodat we een tablet krijgen die aan de verwachtingen van een 801 processor voldoet.

Gelukkig is mijn vrouw minder kritisch en tevreden genoeg om de z2 haar tablet te noemen. Ik kan dus nog eventueel switchen naar een surface pro 2/3, RT of heeeeel misschien iOS. Gelukje bij een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met tablet terugsturen naar Sony? (gekocht via de Sony website) En hoelang duurde het voordat je een andere terug kreeg?
De tablet wordt hier vrij intensief gebruikt in huis, dus zou graag willen weten hoelang ik 'm dan ongeveer kwijt ben.

Ook hier reageert de touchscreen namelijk niet altijd zoals het zou moeten. En ook als je beetje snel aan 't typen bent, ga je terug naar je home-screen. Meer personen hier last van?
Alle updates zijn uiteraard al geïnstalleerd. Build 402 staat er nu op.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Ah.. root is er, zonder unlock! Mooie ontwikkelingen @ XDA. Weekend eens rustig proberen en TA backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyclofosfamide schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:05:
Ah.. root is er, zonder unlock! Mooie ontwikkelingen @ XDA. Weekend eens rustig proberen en TA backup maken.
Linkje?
Werkt dit ook op de. 402 firmware? Want daar lijkt nog wat onduidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:45:
[...]

Linkje?
Werkt dit ook op de. 402 firmware? Want daar lijkt nog wat onduidelijkheid over.
http://forum.xda-develope...p?p=53488534&postcount=54

Als je de hele discussie daar volgt lijkt het ook inderdaad door enkelen te reproduceren zijn met de .402, mits je de juiste versie SuperSU 1.99r4 of 2.00 gebruikt, dus niet de SuperSU binary uit Playstore.

Als ik weekend dit kan reproduceren zal ik een kleine tutorial maken voor hier in het NL met duidelijke instructies.

[ Voor 10% gewijzigd door cyclofosfamide op 20-06-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Rooten werkt op de .402 versie. Heb het zelf gedaan met versie 3 van Easy Root, maar daarbij moest ik eenmalig nog een shell commando geven om r/w toegang te krijgen tot /system:

http://forum.xda-develope...?p=53505544&postcount=226

Inmiddels is versie 5 uit zie ik en zou het r/w probleem opgelost moeten zijn en is ook een herstart niet meer nodig.

Heb ook de beta dualrecovery van Nut geinstalleerd voor de Tablet Z2 en die werkt ook prima. Kan nu een backup maken naar de externe SD-kaart.

Niet vergeten om een TA Backup te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Dag allemaal,

Zojuist mijn SONY Xperia Tablet 2 (SGP512) geroot. Buildnummer bij aanvang van de root was 17.1.1.A.0.402.
Deze manier van rooten kun je uitvoeren zonder je tablet te unlocken. Na de root kun je een TA backup maken. Heb onderstaande zo makkelijk mogelijk omschreven, dus hopelijk kan ik méér mensen hier verleiden om eens te spelen met hun stock tablet.
  1. prepareer je tablet:
    a.- enable USB debugging/USB foutopsporing in 'Instellingen --> Opties voor ontwikkelaars'. Is opties voor ontwikkelaars niet zichtbaar? Ga dan eerst naar 'Over de tablet' en klik 7x op 'Build-nummer' en probeer het nogmaals.
    b. - zorg er voor dat je in 'Instellingen --> Beveiliging' de optie 'Onbekende bronnen' aanvinkt
    c. - zorg ervoor dat je welke SuperSU versie dan ook je verwijderd hebt van je tablet
  2. download naar je PC/laptop en installeer ADB, Fastboot en Drivers: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
  3. download naar je PC/laptop en installeer EasyRootTool v5: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2784900
  4. download alvast naar je tablet SuperSU versie 2.00: http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v2.00.zip en pak alvast Superuser.apk uit (in mapje 'common')
  5. zorg dat je PC/laptop en tablet aan staan
  6. connect de tablet met je PC/laptop dmv USB kabel
  7. voer 'install.bat' uit in de folder 'EasyRootTool_v5' welke gemaakt is bij het installeren van EasyRootTool v5
  8. lees op je PC/laptop scherm hoe je verder moet en volg ook de aanwijzingen op je tablet
  9. installeer de 'Superuser.apk' die je eerder uitgepakt hebt in stap 4
  10. je bent perm rooted, ook na een reboot!
  11. backup TA, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2292598. TA staat voor Trim Area, dit is een partitie op je tablet waar de DRM sleutels, eventuele simlock en bootloader unlock flags in staan.
  12. installeer eventuele custom recovery/rom etc.

[ Voor 0% gewijzigd door cyclofosfamide op 21-06-2014 21:52 . Reden: Verduidelijkng in tekst aangebracht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:54
Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet aangezien mijn nexus 7 uit 2012 kapot gevallen is ;w . De z2 tablet staat boven aan mijn verlanglijstje, alleen ben ik een beetje huiverig voor de touch screen problemen die ik her en der lees. Zijn deze problemen inmiddels verholpen door Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Door de berichten hier ben ik er eens op gaan letten bij die van mij, en ik merk er idd ook wel wat van. Hij reageert niet altijd even lekker en ook het scrollen is niet super responsive. Geen idee of er nog meer updates dan de vorige aankomen om dit te verbeteren, maar het lijkt momenteel niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Er komt wel een update aan, maar dat duurt ook al een tijdje.. En het is onbekend of dit wel de touch problemen oplost..

http://talk.sonymobile.co...38901/highlight/true#M497

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Inmiddels wordt in sommige landen de 17.1.2.A.0.314 update al uitgerold.

Ik had geen zin om te wachten en heb m.b.v. FlashTool de Nordic versie op m'n SGP511 geflashed. Als je de optie om "DATA" te flashen uit zet in FlashTool, blijven al je settings gewoon behouden.

Daarna wel opnieuw moeten rooten met EasyRoot. Gelukkig is de kernel van deze update nog steeds exploitable :)

Ten slotte ook weer XZDualRecovery erop gezet en alles was weer bij het oude.

Ik moet zeggen dat met deze update de tablet nog vlotter lijkt te draaien. Het touchprobleem lijkt nu echt opgelost (bijv. geen dubbele toetsaanslagen meer bij het toetsenbord). Ook lijkt de tablet nog wat zuiniger te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:54
Ik lees op diverse fora dat het touchscreen probleem nog niet is opgelost met deze update, jammer. Zijn er hier gebruikers van een Z2 die dit anders ervaren?

Edit:
Het probleem van een niet goed reagerende scherm lijkt voornamelijk voor te komen wanneer de tablet op een vlak oppervlak ligt, dus tafel oid en dus niet met de andere hand wordt vast gehouden.
https://talk.sonymobile.c...creen-problem/td-p/620325
Er wordt dan gesproken over een aardingsprobleem oid. Lijkt dan iig op een hardware probleem.

[ Voor 54% gewijzigd door Tinus1982 op 12-08-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Voor mij is het touchprobleem wel opgelost met deze versie, maar ik hou de tablet dan ook meestal in de hand.

Voorheen kon ik niet heel snel typen op het toetsenbord, vooral bij twee keer snel achter elkaar dezelfde letter aantikken, maar dat werkt nu prima.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of de touch problemen ook op bijvoorbeeld CyanogenMod bestaan? Of zat het in de ROM van Sony zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-07 14:46
General Nordic 17.1.2.A.0.314 geïnstalleerd. Lijkt het opgelost te hebben! Gebruik de tablet trouwens wel in portret stand. Geen idee of dat aarde probleem wat ik hier boven lees hier iets mee te maken kan hebben.. Enige geleidbare materiaal zou de connector onder moeten zijn. Die strips aan de zjkanten zijn als het goed is geplakt op een kunstofframe. Dus ALS er al een stroompje zou lekken, kan dat enkel naar een connector of intern. Niet naar het frame. Vooralsnog heb ik een aantal forum replies getikt zonder dubbele aanslag van tekens. Dat was wel rete irritant aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook een toetsenbord erbij gekocht? Van Sony of ander merk (en dus goedkoper)?

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:48
Weet iemand misschien wat de laatste software versie is? Ben nu ruim een maand eigenaar en het een fantastisch apparaat, maar begin nu steeds meer last te krijgen van een slecht reagerend toutchscreen. Dat valt mee erg tegen van Sony omdat ik anders gewent ben van ze. Hoop dat dit opgelost kan worden met een update...

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Iemand een suggestie welk toetsenbord erbij hoort? Ik zoek al geruime tijd maar de enige 'echte' sony is terug gehaald door Sony zelf. Ik vind het erg prettig er 1 bij te hebben. Hoor het graag! Bezit zelf de 4g/lte versie maar zit al sinds aankoop geen simkaart in. Voelt een beetje als overbodige luxe nu :-p

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
Vraagje, accepteert deze tablet echt alleen MicroSD-kaartjes zoals op de site staat of pakt het ook MicroSDHC?

Dacht er namelijk aan om deze te kopen:
pricewatch: Kingston microSDHC 32GB Class 10 + Adapter

• Mr Magic
Ik heb er een Verbatim micro SDHC kaart 32GB inzitten en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was nieuwsgierig of iemand met een Z2 tablet sinds kort de 17.1.2.A.0.314 update kan downloaden? (gewoon de NL versie). En nog mooier zou zijn: Helpt het de touchscreen en Netflix issues oplossen?

Ik overweeg de Z2 nl. nog een kans te geven maar hangt af van bovenstaande... ;) Als ik nu de support site zie lijkt het dat 17.1.2.A.0.314 update er nu eindelijk ook in NL is? Maar ben benieuwd of hij ook daadwerkelijk op Z2 tablets zichtbaar is als update.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:32
Ik heb in ieder geval nog niets ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Ben erg benieuwd naar de update!

Verder vangt de mijne wel stof...ben aan het overwegen de mijne te verkopen...

Verder wel blij met de kwaliteit en water bestendigheid.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53
http://nl-nl.forum.ibood....a_tablet_z2_-_16_gb_wifi/

Toch weer een paar tientjes goedkoper dan de huidige goedkoopste in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rulf
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Ben momenteel op zoek naar een nieuwe tablet, en mijn oog viel op de Xperia lijn oa door de PS4 remote play mogelijkheid die eraan zou komen. Zit momenteel nog een beetje tussen de Z3 tablet compact en de Z2 tablet.

Via een accessoire zou het mogelijk zijn om de tablet aan de Dualshock 4 controller te koppelen (http://www-static.se-mc.c...231a98e05b981b7-940x2.jpg), maar dan stel ik mij vooral de vraag of dit, vooral bij de Z2, niet oncomfortabel is vanwege het gewicht (Z3 compact is 270g vs 426g voor de Z2). Ik kan dit nogal moeilijk inschatten aangezien ik er hier uiteraard geen kan vasthouden, dus vroeg ik mij af of mensen die er hier een hebben hierover hun mening zouden kunnen geven :)

Zou misschien wel voor de iBood deal willen gaan voor de Z2 hierboven vermeld, zit nu enorm te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotebaas
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 23:41
Houd een langwerpig boek (collegeblok) van een vergelijkbaar gewicht vast? 426 Gram lijkt mij vrij vermoeiend voor je armen.

Daarnaast zou ik hem bij de dixons kopen gezien je daar voor 349 euro een cradle (oplaadstation) erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rulf
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-03-2024
Inderdaad, ben even naar de winkel geweest om em uit te proberen. Hoewel hij eigenlijk echt wel verbazend licht is voor een tablet van die grootte, lijkt het mij wellicht toch nog redelijk zwaar te worden met die remote play setup (vooral vanwege de verdeling van het gewicht tov de controller).

Ik ga dan denk ik toch maar gaan voor de Z3 compact. Het lijkt mij ook wel is aangenaam om een kleiner formaat te hebben komende van een ipad 2. Vind die soms net iets te groot om comfortabel rond te dragen en ondertussen mee te werken.

Had die dixons deal nog niet gezien, stond blijkbaar niet in de Belgische pricewatch. Wel een zeer scherp aanbod daar, in vergelijking met de concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

grotebaas schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:01:
Houd een langwerpig boek (collegeblok) van een vergelijkbaar gewicht vast? 426 Gram lijkt mij vrij vermoeiend voor je armen.

Daarnaast zou ik hem bij de dixons kopen gezien je daar voor 349 euro een cradle (oplaadstation) erbij krijgt.
Inmiddels is de Dixons toch weer wat duurder geworden. 379 zonder cradle. Best jammer. Ondanks dat ga ik vanmiddag toch lekker deze tablet oppikken. Ik heb ook er getwijfeld tussen deze of een ipad. Vrouwlief heeft misschien nog wel een grotere aversie tegen Apple dan ik, dus het moest toch maar een droid worden voor de apps (we hebben al een Surface Pro, fantastisch apparaat, maar het app aanbod is !@#$$^).

Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zal bevallen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 07:16
50€ cashback in België! http://www.sony.be/lang/nl/hub/Z2-Tablet-Cashback Ik weet niet hoe dit zit in Nederland.

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Rulf schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:23:
Ben momenteel op zoek naar een nieuwe tablet, en mijn oog viel op de Xperia lijn oa door de PS4 remote play mogelijkheid die eraan zou komen. Zit momenteel nog een beetje tussen de Z3 tablet compact en de Z2 tablet.

Via een accessoire zou het mogelijk zijn om de tablet aan de Dualshock 4 controller te koppelen (http://www-static.se-mc.c...231a98e05b981b7-940x2.jpg), maar dan stel ik mij vooral de vraag of dit, vooral bij de Z2, niet oncomfortabel is vanwege het gewicht (Z3 compact is 270g vs 426g voor de Z2). Ik kan dit nogal moeilijk inschatten aangezien ik er hier uiteraard geen kan vasthouden, dus vroeg ik mij af of mensen die er hier een hebben hierover hun mening zouden kunnen geven :)

Zou misschien wel voor de iBood deal willen gaan voor de Z2 hierboven vermeld, zit nu enorm te twijfelen...
Mja, je hoeft natuurlijk niet dat beugeltje te gebruiken he. Je kan ook je Z2 in de cradle of met een case neer zetten en lekker spelen. Die beugel is niet meer dan een stuk plastic/metaal/plakspul, de verbinding met de controller is bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
DrIezie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:40:
50€ cashback in België! http://www.sony.be/lang/nl/hub/Z2-Tablet-Cashback Ik weet niet hoe dit zit in Nederland.
http://www.vandenborre.be...-xperia-z2-16gb-wifi-fifa
=> nu de FIFA uitvoering (inclusief laadstation) voor 349€ bij Vandenborre!!! Ik heb hem een paar uurtjes geleden besteld :) . Zat al een tijdje uit te kijken naar een Xperia Z tablet. Zelfs tweedehands zijn de Z2's meestal duurder! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
Kreeg net de melding dat 4.4.4 via de pc companion app kan binnenhalen met ps4 remote play :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
  • Laatst online: 24-07-2023
mohawk0618 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:10:
Kreeg net de melding dat 4.4.4 via de pc companion app kan binnenhalen met ps4 remote play :9
Ik kreeg deze melding ook. Halverwege de update wordt echter gemeld dat er geen update is gevonden. Later nog maar eens proberen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Laatst online: 20-09 09:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
frjemd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:38:
[...]

Ik kreeg deze melding ook. Halverwege de update wordt echter gemeld dat er geen update is gevonden. Later nog maar eens proberen. :?
Same here. Ik had een guide gebruikt om van de PC Companion download een FTF-bestand te maken. Dat lukt wel, maar als je dan het FTF-bestand bekijkt, blijkt het gewoon de oude versie te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Held!

Gisteren de Z2 gekocht. Wat een mooi ding. De mijne reageert prima op aanraking. Wel had ik ook de melding dat er wat te downloaden viel en dat dat puntje bij paaltje toch niet mogelijk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
idd, ik lees nu in de comments dat Sony de oude versie van kitkat heeft ingebakken ipv 4.4.4. http://www.xperiablog.net...ay-hi-res-audio-and-more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Net de nieuwste versie OTA geïnstalleerd. Ging snel en goed. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimitsu89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik was op zoek naar een tablet, en aangezien ik recent de Z3 compact telefoon heb aangeschaft, kwam al gauw de Z2 tablet in mijn vizier.
Specs en design zagen er goed uit.
Heb ook nog even gedacht aan de Nexus 9, maar die viel af vanwege beperkte opslagruimte en geen mogelijkheid tot uitbreiden.

Toen ik plots bij 2 winkels (Dixons en MM) een flinke afprijzing zag (namelijk 379,-) heb ik meteen 1tje gekocht.
Dag later zag ik ineens dat ie 349,- was. En het gekke was, Dixons had een versie met en zonder cradle, allebei voor dezelfde prijs. Ik snel terug naar Dixons :p
En ze deden niet moeilijk, kon omruilen en zodoende had ik een Z2 Tablet met cradle voor 349,-!! Dank aan Dixons voor deze goede service.
Overigens was de prijs incl. cradle daarna gelijk weer 379,- dus misschien was het wel een foutje :o
Nja, geluk voor mij dus.

Trouwens, als ik het goed begrijp, kun je nu dus een Z2 Tablet krijgen voor 329,- (379-50) met gebruik van die Cashback actie?

Goed, even over de nieuwe update van gisteren. Heb ontzettend zitten klooien, want die update moest via Sony PC Companion en dat ging niet goed. Anderen op Sony forum hadden dit ook.
Vandaag echter kon diezelfde update ineens via Wifi, OTA dus. En dit ging probleemloos.

Nu draai ik dus Android 4.4.4! Net zoals mijn Z3 Compact. Heerlijk lekker. En begin 2015 wordt dat ook nog eens Android 5.0 :)

Deze update van gisteren (23.0.1.A.0.167) heeft er echter wel voor gezorgd dat mijn scherm niet automatisch meer uit gaat bij het sluiten van mijn Sony cover. Zal wel snel een fix komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Over covers gesproken, welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
PaT schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:26:
Over covers gesproken, welke gebruiken jullie?
Ik ga deze twee bestellen:
http://www.amazon.fr/gp/p...psc=1&smid=A3KXSBFQ19FUJU
http://www.amazon.fr/gp/p...psc=1&smid=A1R7OBY933JJNE

(Pardon my French), gewoon omdat ze goedkoop zijn :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
Ik gebruik de officiële cover van Sony zelf. Lekker sterk en makkelijk in gebruik (al voegt het wel iets extra gewicht toe)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:32
Sinds gisteren ook de update via wifi geïnstalleerd en remote play met de ps4 uitgeprobeerd en dat liep zeer vloeiend. Echt een hele toffe feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Mocht je de tablet geroot hebben. Na de. 167 update ben je dit kwijt. Root is op dit moment ook niet te herstellen.

http://forum.xda-develope...p=56517114&postcount=1195

[ Voor 26% gewijzigd door WhiteAss op 06-11-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
WhiteAss schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:45:
Mocht je de tablet geroot hebben. Na de. 167 update ben je dit kwijt. Root is op dit moment ook niet te herstellen.
Jawel, je moet er alleen wat meer moeite voor doen:

http://forum.xda-develope...p?p=56532192&postcount=31

De truuk is dat wanneer je eenmaal root hebt, je een TA backup kunt maken. Dan kun je dus de bootloader weer relocken nadat je de nieuwe firmware geroot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimitsu89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik gebruik ook de officiële Sony Cover, de SCR12: http://www.amazon.de/Sony...467&sr=8-1&keywords=scr12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Hiervoor mag je een eigen topic aanmaken

[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 07-11-2014 12:40 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
Iemand die een keyboard cover gebruikt voor de z2 tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
weszz schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:13:
Iemand die een keyboard cover gebruikt voor de z2 tablet?
Bedoel je:
http://www.xperiablog.net...bkc50-tablet-cover-stand/
Is dus gecancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 15:29
Mr Magic schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:47:
[...]

Jawel, je moet er alleen wat meer moeite voor doen:

http://forum.xda-develope...p?p=56532192&postcount=31

De truuk is dat wanneer je eenmaal root hebt, je een TA backup kunt maken. Dan kun je dus de bootloader weer relocken nadat je de nieuwe firmware geroot hebt.
Het mooie aan die root was dat ik xposed/gravity kon gebruiken zonder al mijn data te verliezen. Op deze manier gaat het vast werken maar heb ik een hoop werk en heeft Sony volgens mij iig weet van dat ik het apparaat geunlocked heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DrIezie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:37:
[...]

Ik ga deze twee bestellen:
http://www.amazon.fr/gp/p...psc=1&smid=A3KXSBFQ19FUJU

(Pardon my French), gewoon omdat ze goedkoop zijn :p .
Die heb ik ook besteld, maar er zit een metalen "dingetje" op die volgens mij krassen gaat maken op de Z2. Die gaat terug (nu uitvogelen hoe dat gaat bij Amazon).
Ik denk dat ik toch maar voor de originele Sony cover ga. Dan maar geen kek blauw kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
PaT schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:07:
[...]

Die heb ik ook besteld, maar er zit een metalen "dingetje" op die volgens mij krassen gaat maken op de Z2. Die gaat terug (nu uitvogelen hoe dat gaat bij Amazon).
Ik denk dat ik toch maar voor de originele Sony cover ga. Dan maar geen kek blauw kleurtje.
Thanks voor de tip, heb meteen m'n bestelling geannuleerd en ben dan maar voor een Gecko cover gegaan (Z2 is sinds vandaag in m'n bezit :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen om de Z2 te kopen, twijfel nog tussen de S Tab 10.5 en deze. Inclusief de cashback is de Z2 natuurlijk wel erg aantrekkelijk geprijsd (E330..). Ik heb echter nog twee vragen. Ik zie in dit topic (en naar aanleiding daarvan ook elders op internet) veel klachten over het afspelen van Netflix. Dit zou wat mij betreft een dealbreaker zijn, maar hoe vaak komt dit nu echt voor?

Vraag 2: in de review op tweakers, en verder op internet wordt aangegeven dat de tablet erg fragiel aanvoelt, makkelijk buigt etc. ik wil wel graag 3-4 jaar doen met de tablet. Hoe schatten jullie dit in?

Ik heb eigenlijk op de Nexus 9 gewacht maar 16 GB niet uitbreidbaar voor E 400,-.. laat maar dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:07:
Ik ben aan het overwegen om de Z2 te kopen, twijfel nog tussen de S Tab 10.5 en deze. Inclusief de cashback is de Z2 natuurlijk wel erg aantrekkelijk geprijsd (E330..). Ik heb echter nog twee vragen. Ik zie in dit topic (en naar aanleiding daarvan ook elders op internet) veel klachten over het afspelen van Netflix. Dit zou wat mij betreft een dealbreaker zijn, maar hoe vaak komt dit nu echt voor?

Vraag 2: in de review op tweakers, en verder op internet wordt aangegeven dat de tablet erg fragiel aanvoelt, makkelijk buigt etc. ik wil wel graag 3-4 jaar doen met de tablet. Hoe schatten jullie dit in?

Ik heb eigenlijk op de Nexus 9 gewacht maar 16 GB niet uitbreidbaar voor E 400,-.. laat maar dan :X
Netflix zou aangepakt moeten zijn met de laatste update.

En de Xperia Tablet is altijd licht buigzaam geweest, door de dunne materialen. Moet je je geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind hem alles behalve fragiel eigenlijk. Kijk, het is niet zo'n mastodont als bijvoorbeeld mijn Surface Pro, maar ik vind hem heel prettig en degelijk in de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kashika: Netflix zou aangepakt moeten zijn... kan iemand bevestigen dat dit ook zo is ;)?

dank heren voor de geruststellende woorden over de bouwkwaliteit. Wat denk je, als ik hem per ongeluk een keer van de bank laat lazeren, overleeft-ie het dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ik ben eigenlijk niet zo tevreden met laatste update. Ik heb het gevoel dat hij langzamer is geworden, afsluiten duurt al veel langer; voorheen: 1, 2, uit. Nu blijft hij heel lang bezig.

Touch screen lijkt eveneens veel slechter ineens. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
Er is een nieuwe software update beschikbaar.
Over the air. Versie 23.0.1.A.4.30
Het scherm gaat nu ook weer automatisch uit bij het sluiten van de Sony cover.

[ Voor 32% gewijzigd door frjemd op 03-12-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nice, vanavond snel even bijwerken voordat <+:) hem uit gaat delen

Verder nog noemenswaardige veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feppie64
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 20:59
Sinds de update van een paar dagen terug start mijn tablet tijdens gebruik zo ongeveer om de vijf minuten opnieuw op. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen of het opnieuw laden van de software via de PC Companion biedt geen soelaas. Heeft iemand nog tips die ik kan proberen zonder de garantie te verliezen?

[ Voor 9% gewijzigd door feppie64 op 06-12-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:48
Netflix werkt hier prima! Via kabel naar de tv en kijken maar!

Groet,
JJM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 15:36
Hi mensen,
Nieuw hier op forum. Zit nu te gluren naar een mooie aanbieding op Bol.com.
Nu €379,- voor dit tablet de 16gig variant. Krijg daarop nog €50 terug van Sony als ik voor half februari 2015 kassabon show en zo. Nu zag ik ook een 32gig variant voor €439 met de zelfde €50 retour actie.
Nu wil ik weten tot hoeveel max ik beide versies geheugen kan toevoegen aan dit tablet. Is het goedkoper 16gig te kopen en dan zelf uitbreiden tot 64gig? of 32gig zo houden enz enz. Kennis van mij vertelde dat Android 5.0 mogelijk toestaat tot 128gig uit te breiden.... (Sony gaat deze tablet nog update geven met de 5.0 versie heb ik al gelezen!!!) Is dat zo of is dat hardware eigenschap dat deze zelf zegt dat het tot max 64gig uitbreidbaar is?

Graag jullie advies dus!!

[ Voor 5% gewijzigd door MKMosselman op 08-12-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frjemd
feppie64 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:25:
Sinds de update van een paar dagen terug start mijn tablet tijdens gebruik zo ongeveer om de vijf minuten opnieuw op. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen of het opnieuw laden van de software via de PC Companion biedt geen soelaas. Heeft iemand nog tips die ik kan proberen zonder de garantie te verliezen?
Terugbrengen of opsturen naar de winkel. Ik heb met een telefoon ook eens zoiets gehad. Moederbord was kapot. Het kan misschien ook wel aan de batterij liggen. Garantie geval dus lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel om deze tablet te kopen of de z3 compact tablet,klopt het dat de specs nagenoeg hetzelfde zijn?enkel dat de pixeldichtheid bij de z3 beter is?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste