Na deze softwareupdate de knoop ook maar doorgehakt.
De 32 GB besteld met oplaadhouder en hoes voor € 563,-
Verwijderd
Mooie prijs! Waar besteld?kwajoep schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:17:
Na deze softwareupdate de knoop ook maar doorgehakt.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Kwam in de outlet store ook nog redelijk geprijsde Z2 accesoires tegen: https://outlet.sony.nl/sh...Accessoires-Xperia-Tabletkwajoep schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:52:
Gewoon bij Sony.
Oplaadhouder is nu gratis en via Google een kortingsvoucher gevonden van 6%.
Sinds een aantal dagen is er een update voor te downloaden.djpsycho82 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:59:
Nu net moeten rebooten omdat het touchscreen amper nog werkte...hoop dat dit snel opgelost wordt. Het was vrij goed en aantal dagen maar zo erg als net is echt onwerkbaar...
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Er waren wat leveringsprobleempjes (Sony wilde niet eerder uitleveren ivm met de touch screenbug), daardoor komen de reviews deze week zo'n beetje online. Ik heb net de mijne gepost :-)Danielvanp schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:04:
Weet iemand hier hoe het zit met de reviews van de mensen die de tablet gewonnen hebben bij tweakers? Ik vind dat de reviews wel erg lang op zich laten wachten.
[ Voor 7% gewijzigd door Pietervs op 29-05-2014 16:21 ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Ik had het er niet goed neergezet, maar dit is sinds de laatste update. Tot nu toe was het eenmalig gelukkigKashika schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:47:
[...]
Sinds een aantal dagen is er een update voor te downloaden.
Al bij instellingen de software update geprobeerd?
Van de Prime naar de Z2 .............. zo lekker snel !!cyclofosfamide schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:25:
Zo, mijn ASUS Transformer Prime Goud heeft de geest gegeven, dus op zoek naar nieuwe tablet (en niet perse met een dock dus). Uiteindelijke gekozen voor de Sony Xperia Tablet Z2.
Rooten zou ik nog even mee wachten. Er is nog geen exploit gevonden en je kunt dus alleen rooten als je eerst de bootloader unlockt. Dan raak je echter je DRM keys kwijt en je garantie...cyclofosfamide schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:25:
Eerst maar meteen rooten!
Mr Magic schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:29:
[...]
Rooten zou ik nog even mee wachten. Er is nog geen exploit gevonden en je kunt dus alleen rooten als je eerst de bootloader unlockt. Dan raak je echter je DRM keys kwijt en je garantie...
Nee, backup, unlock en relock zijn al beschikbaar. Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2747676pimpimmers schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:33:
Dat is de reden dat ik mijn Z2 ga verkopen. Jammer dat er nog geen root is zonder de bootloader te unlocken.
[ Voor 20% gewijzigd door cyclofosfamide op 31-05-2014 19:05 ]
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Dat topic had ik al langer gezien is het zelfde als voor de Tablet Z.cyclofosfamide schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:02:
[...]
[...]
Nee, backup, unlock en relock zijn al beschikbaar. Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2747676
Als je Unlocked bent je alles al kwijt.cyclofosfamide schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:02:
Unlock, root, TA backup....
Heb je ooit je garantie nodig: zet er je TA backup op en lock 'm weer?
Of denk ik nu te simpel pimpimmers?
[ Voor 16% gewijzigd door cyclofosfamide op 03-06-2014 21:58 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 10:08 ]
[ Voor 4% gewijzigd door DaFrenk op 09-06-2014 10:40 ]
[ Voor 11% gewijzigd door cyclofosfamide op 09-06-2014 14:30 ]
Verwijderd
Als ik het geld had dan stonden ze hier beiden al langcyclofosfamide schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:28:
@DenJos, lees voor de lol eens de iPad Air versus Sony Tablet Xperia Z2 op Macworld. Leuk stukje in de conclusie: 'After all, its camera, weight, thickness, and even processor and battery life are better than the iPad Air....'![]()
En ach.. als je twijfelt en je hebt het er voor over.... koop ze allebei! M'n vrouw gebruikt vaak de iPad (met blutooth keyboard in de cover), ik vrijwel altijd de Tablet Xperia Z2.
Scherm van Z2 is wel ruim cm groter dan de iPad he (10.1 versus 9.7 inch)? Alhoewel dit me niet opvalt als ik ze omstebeurten vast heb.
[ Voor 27% gewijzigd door D-TECH op 10-06-2014 18:10 ]
Het is momenteel nog niet mogelijk om 'veilig' te unlocken. Je zult moeten wachten tot dat er een exploit wordt gevonden die het mogelijk maakt om te rooten zonder dat je bootloader unlocked is.pimpimmers schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:07:
[...]
Als je Unlocked bent je alles al kwijt.
Dus je hebt niets meer te backuppen.
Verwijderd
Dat zeg ik dus de hele tijd aldumbledore schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:05:
[...]
Het is momenteel nog niet mogelijk om 'veilig' te unlocken. Je zult moeten wachten tot dat er een exploit wordt gevonden die het mogelijk maakt om te rooten zonder dat je bootloader unlocked is.
See: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2327472
Zoals je ziet in dat bovenstaande linkje is de z2 nog niet supported.. Maar zodra dus iemand een exploit vindt voor de z2 zul je kunnen rooten, TA backup maken, en vervolgens veilig unlocken. Die laatste stap is voor veel mensen dan al niet eens meer nodig omdat ze toch al root hebben. Maar unlocken is nog weel steeds nodig voor de mensen die custom ROMS willen gaan instaleren, maarja die zijn ook nog niet beschikbaar.
[ Voor 31% gewijzigd door Anteros op 15-06-2014 17:21 ]
Heb hier de Z2 telefoon en tablet liggen. Allebei draaien ze op exact dezelfde firmware, zelfde drivers etc. (zelfde resolutie). Op de een of andere manier scrolt de Z2 tablet voor geen ene meter, de telefoon daarentegen scrolt als mijn nexus 4 met ART compiler, lekker soepel en snel.Anteros schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:26:
Ik heb sinds een halve dag ook een Xperia z2 tablet en ik ben matig tevreden. Sterker nog, voor dit bedrag ben ik geneigd om ontevreden te zijn. Maar goed, eerst de voordelen van deze tablet:
Nu de nadelen:
* zwaar probleem: touch issue. Af en toe reageert het scherm nergens meer op en is opnieuw opstarten een oplossing. Komt vooral voor als de tablet aan de lader hangt / heeft gehangen
* weer het gevoel dat een Android device op zijn tenen moet lopen. De Nexus 5 is voor mij het enige Android toestel wat echt snel aanvoelt. Alle mijn andere toestellen (desire, Nexus s, HTC one, s3, s4, g2) zijn 'traag'.
* schokkerig scrollen in diverse apps terwijl de Nexus 5 het met twee vingers in zijn neus zeer vloeiend doet
* onderbreking van geluid tijdens Spotify of Google music als tablet oriëntatie veranderd
* blij Netflix loopt het geluid achter op het beeld. Zoveel dat het storend is. Bij YouTube is het oké. Bij ziggo tv is het bijna niet te merken maar het is daar echter wel aanwezig
* tablet was drie keer gecrasht en ging daarbij rebooten toen ik ziggo live tv wilde kijken
* een grote vertraging tussen je vinger en de content eronder (dank aan scrollen op een website of lijst). Again, de Nexus 5 heeft dit niet en is zeer responsive (zoals ios). Door dit voelt de z2 ook trager dan dat hij misschien is.
[ Voor 3% gewijzigd door D-TECH op 15-06-2014 14:08 ]
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Verwijderd
Linkje?cyclofosfamide schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:05:
Ah.. root is er, zonder unlock! Mooie ontwikkelingen @ XDA. Weekend eens rustig proberen en TA backup maken.
http://forum.xda-develope...p?p=53488534&postcount=54Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:45:
[...]
Linkje?
Werkt dit ook op de. 402 firmware? Want daar lijkt nog wat onduidelijkheid over.
[ Voor 10% gewijzigd door cyclofosfamide op 20-06-2014 11:21 ]
[ Voor 0% gewijzigd door cyclofosfamide op 21-06-2014 21:52 . Reden: Verduidelijkng in tekst aangebracht ]
[ Voor 54% gewijzigd door Tinus1982 op 12-08-2014 11:14 ]
Verwijderd
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 19:33 ]
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Inmiddels is de Dixons toch weer wat duurder geworden. 379 zonder cradle. Best jammer. Ondanks dat ga ik vanmiddag toch lekker deze tablet oppikken. Ik heb ook er getwijfeld tussen deze of een ipad. Vrouwlief heeft misschien nog wel een grotere aversie tegen Apple dan ik, dus het moest toch maar een droid worden voor de apps (we hebben al een Surface Pro, fantastisch apparaat, maar het app aanbod is !@#$$^).grotebaas schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:01:
Houd een langwerpig boek (collegeblok) van een vergelijkbaar gewicht vast? 426 Gram lijkt mij vrij vermoeiend voor je armen.
Daarnaast zou ik hem bij de dixons kopen gezien je daar voor 349 euro een cradle (oplaadstation) erbij krijgt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Assumption is the mother of all F'-ups
Mja, je hoeft natuurlijk niet dat beugeltje te gebruiken he. Je kan ook je Z2 in de cradle of met een case neer zetten en lekker spelen. Die beugel is niet meer dan een stuk plastic/metaal/plakspul, de verbinding met de controller is bluetooth.Rulf schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:23:
Ben momenteel op zoek naar een nieuwe tablet, en mijn oog viel op de Xperia lijn oa door de PS4 remote play mogelijkheid die eraan zou komen. Zit momenteel nog een beetje tussen de Z3 tablet compact en de Z2 tablet.
Via een accessoire zou het mogelijk zijn om de tablet aan de Dualshock 4 controller te koppelen (http://www-static.se-mc.c...231a98e05b981b7-940x2.jpg), maar dan stel ik mij vooral de vraag of dit, vooral bij de Z2, niet oncomfortabel is vanwege het gewicht (Z3 compact is 270g vs 426g voor de Z2). Ik kan dit nogal moeilijk inschatten aangezien ik er hier uiteraard geen kan vasthouden, dus vroeg ik mij af of mensen die er hier een hebben hierover hun mening zouden kunnen geven![]()
Zou misschien wel voor de iBood deal willen gaan voor de Z2 hierboven vermeld, zit nu enorm te twijfelen...
http://www.vandenborre.be...-xperia-z2-16gb-wifi-fifaDrIezie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:40:
50€ cashback in België! http://www.sony.be/lang/nl/hub/Z2-Tablet-Cashback Ik weet niet hoe dit zit in Nederland.
Ik kreeg deze melding ook. Halverwege de update wordt echter gemeld dat er geen update is gevonden. Later nog maar eens proberen.mohawk0618 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:10:
Kreeg net de melding dat 4.4.4 via de pc companion app kan binnenhalen met ps4 remote play
Ook: http://www.sony.nl/hub/consumentenactiesDrIezie schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:40:
50€ cashback in België! http://www.sony.be/lang/nl/hub/Z2-Tablet-Cashback Ik weet niet hoe dit zit in Nederland.
Same here. Ik had een guide gebruikt om van de PC Companion download een FTF-bestand te maken. Dat lukt wel, maar als je dan het FTF-bestand bekijkt, blijkt het gewoon de oude versie te zijnfrjemd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:38:
[...]
Ik kreeg deze melding ook. Halverwege de update wordt echter gemeld dat er geen update is gevonden. Later nog maar eens proberen.
Held!
Ik ga deze twee bestellen:PaT schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:26:
Over covers gesproken, welke gebruiken jullie?
[ Voor 26% gewijzigd door WhiteAss op 06-11-2014 17:50 ]
Jawel, je moet er alleen wat meer moeite voor doen:WhiteAss schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:45:
Mocht je de tablet geroot hebben. Na de. 167 update ben je dit kwijt. Root is op dit moment ook niet te herstellen.
[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 07-11-2014 12:40 ]
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Bedoel je:weszz schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:13:
Iemand die een keyboard cover gebruikt voor de z2 tablet?
Het mooie aan die root was dat ik xposed/gravity kon gebruiken zonder al mijn data te verliezen. Op deze manier gaat het vast werken maar heb ik een hoop werk en heeft Sony volgens mij iig weet van dat ik het apparaat geunlocked heb.Mr Magic schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:47:
[...]
Jawel, je moet er alleen wat meer moeite voor doen:
http://forum.xda-develope...p?p=56532192&postcount=31
De truuk is dat wanneer je eenmaal root hebt, je een TA backup kunt maken. Dan kun je dus de bootloader weer relocken nadat je de nieuwe firmware geroot hebt.
Die heb ik ook besteld, maar er zit een metalen "dingetje" op die volgens mij krassen gaat maken op de Z2. Die gaat terug (nu uitvogelen hoe dat gaat bij Amazon).DrIezie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:37:
[...]
Ik ga deze twee bestellen:
http://www.amazon.fr/gp/p...psc=1&smid=A3KXSBFQ19FUJU
(Pardon my French), gewoon omdat ze goedkoop zijn.
Thanks voor de tip, heb meteen m'n bestelling geannuleerd en ben dan maar voor een Gecko cover gegaan (Z2 is sinds vandaag in m'n bezitPaT schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:07:
[...]
Die heb ik ook besteld, maar er zit een metalen "dingetje" op die volgens mij krassen gaat maken op de Z2. Die gaat terug (nu uitvogelen hoe dat gaat bij Amazon).
Ik denk dat ik toch maar voor de originele Sony cover ga. Dan maar geen kek blauw kleurtje.
Verwijderd
Netflix zou aangepakt moeten zijn met de laatste update.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:07:
Ik ben aan het overwegen om de Z2 te kopen, twijfel nog tussen de S Tab 10.5 en deze. Inclusief de cashback is de Z2 natuurlijk wel erg aantrekkelijk geprijsd (E330..). Ik heb echter nog twee vragen. Ik zie in dit topic (en naar aanleiding daarvan ook elders op internet) veel klachten over het afspelen van Netflix. Dit zou wat mij betreft een dealbreaker zijn, maar hoe vaak komt dit nu echt voor?
Vraag 2: in de review op tweakers, en verder op internet wordt aangegeven dat de tablet erg fragiel aanvoelt, makkelijk buigt etc. ik wil wel graag 3-4 jaar doen met de tablet. Hoe schatten jullie dit in?
Ik heb eigenlijk op de Nexus 9 gewacht maar 16 GB niet uitbreidbaar voor E 400,-.. laat maar dan
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 13:15 ]
[ Voor 32% gewijzigd door frjemd op 03-12-2014 22:09 ]
[ Voor 9% gewijzigd door feppie64 op 06-12-2014 20:26 ]
[ Voor 5% gewijzigd door MKMosselman op 08-12-2014 13:43 ]
Terugbrengen of opsturen naar de winkel. Ik heb met een telefoon ook eens zoiets gehad. Moederbord was kapot. Het kan misschien ook wel aan de batterij liggen. Garantie geval dus lijkt mij.feppie64 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:25:
Sinds de update van een paar dagen terug start mijn tablet tijdens gebruik zo ongeveer om de vijf minuten opnieuw op. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen of het opnieuw laden van de software via de PC Companion biedt geen soelaas. Heeft iemand nog tips die ik kan proberen zonder de garantie te verliezen?
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq