De mediamarkt had nog een demo model liggen (488 euro), schijnbaar heb ik geluk gehad

want nergens anders meer te krijgen lees ik.
Ik heb de Xperia Z2 nu twee dagen in gebruik en ben tevreden. Hij is heerlijk snel (ok, facebook schokkert en de playstore vreemd genoeg ook iets), hij is heerlijk licht (ben een Ipad 4 gewend) en voelt erg stevig aan.
De bovenstaande problemen herken ik niet. Het display is prima in orde (heeft 'maar' full hd resolutie, niks mis mee).
Ik heb 1 flinke vastloper mogen meemaken ondertussen, de nieuwe xbmc draaide op de achtergrond (speelde een film af) en maakte de tablet onwerkbaar traag. Mijn router een reset gegeven waardoor de stream stopte en de Z2 werkte weer, of dit probleem door de XBMC app kwam of door de tablet is mij onduidelijk.
Ik heb ook 1 keer gemerkt dat de tablet even niet leek te reageren op touch bediening. Maar dit was heel kort en ik was net wakker
Daarbij is het scherm goed touch gevoelig, al heb ik soms het gevoel dat mijn HTC One (m7) ietwat gevoeliger is (die heeft ook wel een heel erg fijne bediening).
De Sony Skin / Software vind ik prima in orde. Vandaag zelfs een melding gekregen dat een pinball app de tablet wakker hield en of ik hiervan op de hoogte was, direct de app verwijderd.
Ik heb de tablet eergisteren opgeladen en vanochtend met 35% accu lading weggelegd nadat ik wat heb zitten spelen. Ik gebruik hem niet de hele dag, maar wel een flink gedeelte van de avond. Qua zuinigheid zit het wel snor, al de Ipad 4 zuiniger, korte facebooktest liep de ipad 1% af en de Z2 2%, dat wel met een nieuwe accu die misschien nog niet gekalibreerd is (demo model mediamarkt).
Al met al hier en daar een klein puntje, maar al met al erg blij met de tablet. Moet ook zeggen dat ik me behoorlijk stoorde aan de Ipad, dan is Android een verademing hoor

.
Op het moment de enige tabblet met android 4.4 / snapdragon 801 en een goed prijsje en fijne software als je het mij vraagt.