Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 04:10
Afbeeldingslocatie: http://i275.photobucket.com/albums/jj290/dumbl3/FORUM/xperia-z2-tablet-mind-blowing_zps2feaa8bd.gif

Specificaties

• 10.1" WUXGA-display (1920x1200)
  • 2,3 GHz Qualcomm Snapdragon 801 quad-core
  • 3GB RAM
  • 16 of 32GB intern geheugen + microSDXC-slot (tot 128GB)
  • NFC
  • 8MP Exmor R + 2MP-camera's
  • Water/stofbestendig (IP55+IP57)
  • 6000mAh-batterij
  • Google™ Android 4.4 (KitKat)
  • 426 g
Afbeeldingslocatie: http://i275.photobucket.com/albums/jj290/dumbl3/FORUM/xperia-z2-tablet-turn-every-movie-into-a-blockbuster-1840x1096-91cc3290a62aa0ae6e8835276379d481_zps381cfc99.png

Richtprijzen: (niet definitief!)

Xperia Tablet Z2 Wi-Fi 16GB 500 EUR
Xperia Tablet Z2 Wi-Fi 32GB 550 EUR
Xperia Tablet Z2 LTE 16GB 630 EUR
Laadstation 40 EUR

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gLBuj69mOPg]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nSHMyAMdV8A]

Review:
reviews: Sony Xperia Z2-tablet: de dunste, de lichtste

[ Voor 7% gewijzigd door dumbledore op 24-06-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 15:17
Nice, heb deze tablet nu bijna een week en bevalt uitstekend, echt een supermooi apparaat. Inmiddels ook een magnetisch laadkabeltje besteld op ebay voor een paar euro (als het goed is moeten die voor Z1 gewoon werken op de TZ2). Zal wel laten weten hoe ie bevalt.

Aanrader is ook de officiële SCR-12 trouwens, mooie kwaliteit, licht en erg handig. Kost tevens maar 50 ipv 70 eur voor de officiële hoes voor de vorige TZ.

[ Voor 3% gewijzigd door jap85 op 02-04-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Kut.. niet via eglobalcentral.eu bestellen dus:
Afbeeldingslocatie: http://i275.photobucket.com/albums/jj290/dumbl3/Afbeeldingen/IMG_20140402_161331_zps2c8f942d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dumbledore schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:28:
[afbeelding]
Had wel zo iets verwacht daarom is die ook zo goedkoop.
Maar binnenkort als er een update uitkomt kan je wel een .FTF file downloaden van iemand anders en dan heb je weer Europese firmware er op.
Ik zit nog te wachten mijn Z2 zou vandaag voor 18:00 bezorgd worden. Ik heb hem gewoon bij de Sony store besteld met 6% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Ik zit nu in China en ik overweeg om deze tablet aan te schaffen. Ik neem aan dat ik het zelfde probleem als dumbledore ga ondervinden. Of het echt een probleem is weet ik niet zo zeer. Ik neem aan dat je gewoon Engels als taal kan instellen. Misschien als ik terug kom naar Nederland dat het problemen kan opleveren met garantie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 19:42
jap85 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:07:
Nice, heb deze tablet nu bijna een week en bevalt uitstekend, echt een supermooi apparaat. Inmiddels ook een magnetisch laadkabeltje besteld op ebay voor een paar euro (als het goed is moeten die voor Z1 gewoon werken op de TZ2). Zal wel laten weten hoe ie bevalt.

Aanrader is ook de officiële SCR-12 trouwens, mooie kwaliteit, licht en erg handig. Kost tevens maar 50 ipv 70 eur voor de officiële hoes voor de vorige TZ.
Laat je even weten of die kabel werkt? Ik heb er ook wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
NYG schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:54:
Misschien als ik terug kom naar Nederland dat het problemen kan opleveren met garantie e.d.
In denk her wel. Ik probeerde net mn tablet te registeren (sony.be). Maar kan het modelnummer niet vinden in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-07 17:02
De Sony store verzendt wel erg langzaam zeg. Wacht nu al een week op de tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik had hem gister moeten krijgen volgens TNT maar het werd vandaag (10:00).
Toch weer een mooi apparaat ik heb de Tablet Z ook.
Maar de dock heb ik toch iets te snel besteld ik heb helemaal niet bij na gedacht dat die niet te verstellen is zoals bij de TZ.
Ik heb en wil geen hoes dus heb mijn TZ vaak in de dock op het bureau je kan hem makkelijk verstellen en typen gaat ook vrij stabiel.

Maar de dock voor de TZ2 is een achteruitgang enige voordeel is dat die kleiner is en dus minder ruimte inneemt maar dat is ook het enige
Hij is dus niet te verstellen en staat vrij recht op. Ook is typen moeilijker omdat die meer meeveert.
Het is ook iets moeilijker om hem precies op de laadpuntjes te krijgen, bij de TZ zit die altijd goed.
En door de magneetjes blijft de tablet even aan de dock hangen dus ook een minpuntje.

Maar de tablet zelf is tot nu toe top. Het gewicht verschil voel je niet direct maar hij zit wel lekkerder in de hand. Dat komt waarschijnlijk omdat die dunner is maar de achterkant ook direct doorloop, er zit geen rand meer in. Vraag me ook direct af hoe ze hem nu uitelkaar kunnen halen.
Verder is die die een stuk steviger hij buigt minder mee maar dat kan natuurlijk ook een nadeel zijn. Als die valt buigt die nu minder meer en heb je meer kans dat die breekt. Zoal je hier kan zien met de XZ
http://www.xperiablog.net...gets-flexed-to-its-limit/
Tot nu toe dus tevreden met de tablet maar niet met de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Heb hem ook ontvangen. Erg mooi apparaat!

Zie trouwens dat die van mij niet helemaal recht is (staat een beetje hol, de achterkant), maar merk het in gebruik niet gelukkig.

Edit: merk wel dat de firmware nog niet af is, veel apps haperen een beetje, iets waar mijn Nexus 4 geen last van heeft. Helaas is de ART compiler niet aanwezig.

[ Voor 33% gewijzigd door D-TECH op 03-04-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-07 11:09

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

Fijn dat er nu ook een forum item is voor deze Sony Xperia Tablet Z2 :) ik heb zeker interesse en wil binnen 2 maanden een 10" HD(of hoger ;) ) tablet aanschaffen!
Ik zou graag eens een vergelijking zien tussen de Sony Xperia Tablet Z2 en de Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition, iemand al eens zoiets gevonden op Internet? of wellicht een aardig item voor op Tweakers _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Batterijduur is best goed, 3 dagen makkelijk te doen, zelfs 4.Volgens het apparaat 20 uur nog te doen (momenteel op 40%). Ik stream voornamelijk video via WiFi en remote desktop overname, dus best grafisch intens. Heb ook foto's op staan. Nu merk ik wel dat de scherm wel moeite heeft met tastherkenning nadat je vingers gewassen zijn met zeep en goed droog gemaakt zijn. NU niet echt een probleem, maar beetje vocht erop blazen werkt goed. Ik overweeg zo'n micro-usb -> USB adapter, dan kan ik direct een externe schijfje van 2TB aan hangen. Geen idee of dit zomaar gaat werken....

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Batterijduur is inderdaad geweldig, beter dan een Ipad 4 in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
D-TECH schreef op donderdag 03 april 2014 @ 18:46:
Heb hem ook ontvangen. Erg mooi apparaat!

Zie trouwens dat die van mij niet helemaal recht is (staat een beetje hol, de achterkant), maar merk het in gebruik niet gelukkig.

Edit: merk wel dat de firmware nog niet af is, veel apps haperen een beetje, iets waar mijn Nexus 4 geen last van heeft. Helaas is de ART compiler niet aanwezig.
Ik heb ook even gekeken die van mijn is ook heel licht bol.
Ik heb een kladblok papiertje 2 keer gevouwen dan heb je dus 4x papierdikte dan kan die er nog net tussen de tafel en het scherm maar als je een stukje naar links of recht gaat zit het papiertje klem dus hij staat een klein beetje bol in het midden. Maar als ik hem op de achterkant leg en links of recht druk is het geen wip wap. Het is ook natuurlijk een beetje een voordeel als die op het scherm ligt dan krast die niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Wel apart dat veel apps haperen. Op mijn Nexus 4 geen last van, en die heeft een veel langzamere processor. Vooral google's eigen apps zijn een ramp met scrollen (play kiosk, music en store).

Edit: merken jullie ook dat de audio in sommige games en Netflix achterloopt?

[ Voor 17% gewijzigd door D-TECH op 04-04-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Heb hem sinds gisteren en ben zeer tevreden. Eerst overstap gemaakt van iphones naar de z1,tot grote tevredenheid en nu de ipad air weggedaan voor deze z2. Absoluut geen spijt tot nu toe. Accu wat 53% toen ik hem gisteren uitpakte en best veel zitten spelen natuurlijk. Is nu nog 17 %. Net als bij de z1 stamina aan staan.
Mooi van deze vind ik dat je toch scherm kunt activeren met dubbel tikken. En hij weegt niks. Lekker in de hand, door de rubberachtige achterkant. En zeer snel. Heb ook t idee, dat internet veel sneller gaat als op de ipad. De dock lijkt me wel handig, maar voor de z1 wat ik er gauw klaar mee. Vond t niks. Maar lees graag ervaringen over deze dock.

Zou een usb stick of kaartlezer aangesloten kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Als ik ook kritisch ben dan viel mij op dat je de rechterbezel kan indrukken rechts onder het midden waarna het scherm dat typische lcd indrukeffect geeft. Ook is het scherm niet overal egaal wit. Merk dat eigenlijk alleen in de portretstand. Beetje jammer. Dat indrukken van de behuizing, had daar de originele z tablet niet ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

DaFrenk schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:51:
Als ik ook kritisch ben dan viel mij op dat je de rechterbezel kan indrukken rechts onder het midden waarna het scherm dat typische lcd indrukeffect geeft. Ook is het scherm niet overal egaal wit. Merk dat eigenlijk alleen in de portretstand. Beetje jammer. Dat indrukken van de behuizing, had daar de originele z tablet niet ook last van?
Dat is pas bij hard indrukken een klein beetje zichtbaar aan de rand (zo'n 3 mm). Is dat wat je bedoelt? Lijkt me niet raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Heb ik geen last van. Backlight is perfect, geen bleeding e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

D-TECH schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:38:
Heb ik geen last van. Backlight is perfect, geen bleeding e.d.
Je moet echt hard indrukken, wil je het krijgen. Zo hard durven de meesten niet in te drukken denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
CyberAmp schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:30:
[...]

Dat is pas bij hard indrukken een klein beetje zichtbaar aan de rand (zo'n 3 mm). Is dat wat je bedoelt? Lijkt me niet raar.
Ja inderdaad, het is maar heel klein beetje zichtbaar op scherm. En inderdaad, mij leek het ook zo te horen gezien de dunheid. Want dat blijft voor mij toch echt het mooiste aan het apparaat. Zo dun, licht maar toch een 10" tablet met de beste specs van dit moment.

Ik verbaas me nog steeds over de soepele multitasking. Alle apps lijken gewoon side by side in geheugen te kunnen draaien zodat ik echt moeiteloos van Chrome met 6-7 tabs open naar Facebook, naar YouTube en Netflix kan switchen zonder lag. d:)b Dat red mijn Samsung telefoon echt niet. Daar kijk ik regelmatig tegen een ladend homescreen aan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
jap85 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:07:
Inmiddels ook een magnetisch laadkabeltje besteld op ebay voor een paar euro (als het goed is moeten die voor Z1 gewoon werken op de TZ2). Zal wel laten weten hoe ie bevalt.
Heb hem in huis, werkt prima! Zit goed vast en voor de prijs lijkt de kwaliteit prima. Nog niet gemeten hoe snel ie oplaad maar ga ervan uit dat dat net zo snel gaat als via USB. Voor mij is hiermee in ieder geval de behoefte aan een dock van tafel, dit is 10x beter dan dat klepje.

Voor de compleetheid, het gaat om deze:

http://www.ebay.ie/itm/Bl...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
DaFrenk schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:19:
[...]

Ja inderdaad, het is maar heel klein beetje zichtbaar op scherm. En inderdaad, mij leek het ook zo te horen gezien de dunheid. Want dat blijft voor mij toch echt het mooiste aan het apparaat. Zo dun, licht maar toch een 10" tablet met de beste specs van dit moment.

Ik verbaas me nog steeds over de soepele multitasking. Alle apps lijken gewoon side by side in geheugen te kunnen draaien zodat ik echt moeiteloos van Chrome met 6-7 tabs open naar Facebook, naar YouTube en Netflix kan switchen zonder lag. d:)b Dat red mijn Samsung telefoon echt niet. Daar kijk ik regelmatig tegen een ladend homescreen aan :')
Heb jij een delay in de audio bij Netflix? Heb de tablet al gereset maar dit heeft niet geholpen, is waarschijnlijk dus een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
D-TECH schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:50:
[...]

Heb jij een delay in de audio bij Netflix? Heb de tablet al gereset maar dit heeft niet geholpen, is waarschijnlijk dus een bug.
Ja, ik heb het ook. Zal dan inderdaad wel een bug zijn van de app. Misschien moet je hem even melden via de chat? Ze zijn erg behulpzaam. Ik gebruik de Netflix app zelf eigenlijk meer voor browsen, zoeken en afstandsbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 01:43

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

@Dat indrukken van de behuizing, niet zo raar allemaal gezien hij echt enorm dun is. Heb zelf nog niet hard durven drukken trouwens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Ik krijg de tablet niet gelocked in portrait mode. Telkens als ik dat probeer schiet hij terug naar landscape en blijft daar dan in de lock stand. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
dumbledore schreef op zondag 06 april 2014 @ 07:16:
Ik krijg de tablet niet gelocked in portrait mode. Telkens als ik dat probeer schiet hij terug naar landscape en blijft daar dan in de lock stand. Hebben jullie dat ook?
Ik heb het ook :/
Edit: Mijn oude Tablet Z doet het trouwens ook.

[ Voor 7% gewijzigd door pimpimmers op 07-04-2014 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Zojuist geroot via de nieuwe recovery van DooMLoRD. Werkt prima hoor :). Je moet hem wel unlocken..

edit; sdfix werkt ook goed btw _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door dumbledore op 07-04-2014 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Rooten kost je toch je garantie? En wat is precies het nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2292598
- Google Play: SDFix: KitKat Writable MicroSD
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753
- Google Play: Titanium Backup ★ root
- ...
Ook kan je via de recovery andere ROMS instaleren (zijn momenteel nog niet beschikbaar), maar das leuk toch :)

Anyway, alleen maar voor adaway is rooten al een must lijkt mij. Ik gebruik al een aantal jaren android smartphones, altijd geroot, dus ik was ff vergeten hoe dat zit met advertenties. Shitt daar word je helemaal para van toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 21:25
Correct me if I'm wrong, maar als ik het goed lees heb je sowieso root nodig voor Backup TA?

En volgens mij is er voor de Z2 tablet nog geen exploit waarmee je zonder unlock kunt rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
@Mr Magic, ja klopt denk ik. Ik zag dat TA backup pas na ik had geunlocked. Toen dacht ik dus kut. Maar nu zie ik dat je er inderdaad root voor moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik heb zojuist de Xperia Tablet Z2 bij Sony besteld, omdat ik van Bol.com het volledige aankoopbedrag van mijn Xperia Tablet Z heb teruggekregen. Was in totaal €510,57 (met studentkorting) kwijt voor de 32GB versie. Heb ook gelijk de officiele hoes meebesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
dumbledore schreef op maandag 07 april 2014 @ 23:37:
@Mr Magic, ja klopt denk ik. Ik zag dat TA backup pas na ik had geunlocked. Toen dacht ik dus kut. Maar nu zie ik dat je er inderdaad root voor moet hebben..
TA backup moet je doen met root maar voordat je de bootloader hebt geunlockt. Er staat namelijk heel duidelijk:
WARNING! MAKE TA BACKUP BEFORE UNLOCKING BOOTLOADER!

Op dit moment kan je de Z2 nog niet rooten zonder dat je de bootloader hebt geunlockt.
Ik heb zelf een keer een TA backup gemaakt van mijn oude TZ maar je kan makkelijk zien of dat goed is gegaan. Hoe is dat bij jou verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-07 23:06
Mijn tablet kan zijn locatie niet bepalen. Weer apps maar ook bv via android-apparaatbeheer (https://www.google.com/android/devicemanager) kan ik geen locatie.

Instellingen/Locatie staat gewoon aan. Heb het tot nu alleen nog maar binnen geprobeerd. Dus nog zonder GPS en alleen op basis van WIFI. Met mijn vorige tablets was dit nooit een probeem.

Hebben andere dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
Na een weekje gebruik is er toch een minpunt. Geregeld bevriest mijn scherm voor 10 a. 15 seconden ofzo. Echt irritant. Dan reageert hij nergens op.

Zijn er meer die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Nee nog niet gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Ik vindt dat mijn touchscreen erg slecht werkt. Soms moet ik wel 2 a 3 X drukken voordat het gedetecteerd wordt. Op XDA is hier ook een topic aan gewijd.http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2712388&page=2

Ik vroeg me of andere hier ook last van hebben.

Verder blijf de positie bepaling op basis van wifi een probleem hier.

Ik heb software versie 17.1.A.2.36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
WhiteAss schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 07:52:
Ik vindt dat mijn touchscreen erg slecht werkt. Soms moet ik wel 2 a 3 X drukken voordat het gedetecteerd wordt. Op XDA is hier ook een topic aan gewijd.http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2712388&page=2

Ik vroeg me of andere hier ook last van hebben.

Verder blijf de positie bepaling op basis van wifi een probleem hier.

Ik heb software versie 17.1.A.2.36
Het vervelende is dat Sony nu al meer dan drie weken een software-update klaar heeft staan om dit te verhelpen. Een paar weken geleden al uitgerold naar de Z2 telefoon, maar nog niet voor de Z2 tablet... (het is nagenoeg dezelfde firmware). Het is versie 17.1.A.2.55

Bron: xperiablog.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Je merkt dit dus ook of is dit niet bij iedereen? Weet je toevallig of de oplossing ook echt getest en Ok bevonden door gebruikers of dat Sony "vindt" dat het opgelost is?

Ik zit nl nog in mijn 14 dagen bedenk termijn en heb geen zin in een niet lekker werkende tablet van €500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
WhiteAss schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:41:
Je merkt dit dus ook of is dit niet bij iedereen? Weet je toevallig of de oplossing ook echt getest en Ok bevonden door gebruikers of dat Sony "vindt" dat het opgelost is?

Ik zit nl nog in mijn 14 dagen bedenk termijn en heb geen zin in een niet lekker werkende tablet van €500,-
Ik heb er persoonlijk geen last van, het probleem doet zich wel voor als ik de tablet opnieuw opstart. Maar als ik hem nu een paar dagen aan heb staan werkt ie eigenlijk perfect.

Edit: merk ook dat het lockscreen met een dynamische achtergrond soms crasht. Dit zijn allemaal software probleempjes die verholpen kunnen worden.

[ Voor 25% gewijzigd door D-TECH op 12-04-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBoxM
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-12-2020
Goedemorgen! Ik heb deze tablet nu bijna een week en hij bevalt me zeer goed. Ook ik merk soms dat het scherm pas na een paar seconden mijn aanraking registreert maar ik moet zeggen dat het me niet heel erg stoort to nu toe.

Wel heb ik een andere vraag: hoe lang duurt het opladen ongeveer bij jullie? Ik heb hem gisteren om 16.00 uur in de lader gedaan met nog 16% batterij, en om 22.00 uur in de avond was hij op 98%. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
Bij mij duurt het ook zo lang ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:19
JBoxM schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:21:
Goedemorgen! Ik heb deze tablet nu bijna een week en hij bevalt me zeer goed. Ook ik merk soms dat het scherm pas na een paar seconden mijn aanraking registreert maar ik moet zeggen dat het me niet heel erg stoort to nu toe.
Blijkt inderdaad dat het een software issue is wat jij omschrijft. Is voornamelijk te merken als je input van meerdere vingers tegelijk gebruikt (zoals je keyboard met tien vingers gebruiken).
Zal hopelijk spoedig een software update voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Weet iemand nog een goede sleeve? Ik heb het idee dat hij te smal is voor zo'n universeel ding. Geen case ofzo, ik wil hem gewoon gebruiken zoals hij is, daar is hij veel te mooi voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBoxM
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-12-2020
DaFrenk schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:42:
Weet iemand nog een goede sleeve? Ik heb het idee dat hij te smal is voor zo'n universeel ding. Geen case ofzo, ik wil hem gewoon gebruiken zoals hij is, daar is hij veel te mooi voor.
Ik heb deze gekocht via eBay: klik

Echt een superfijn ding, de tablet past precies omdat hij op maat is gemaakt en hij ziet er heel mooi uit. Er zit ook een soort van dun vakje in waar ik een schoonmaakdoekje in heb voor het scherm. Dezelfde aanbieder heeft ook andere vormen, zoals een rits in plaats van drukknopen.

[ Voor 3% gewijzigd door JBoxM op 17-04-2014 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
JBoxM schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:38:
[...]

Ik heb deze gekocht via eBay: klik

Echt een superfijn ding, de tablet past precies omdat hij op maat is gemaakt en hij ziet er heel mooi uit. Er zit ook een soort van dun vakje in waar ik een schoonmaakdoekje in heb voor het scherm. Dezelfde aanbieder heeft ook andere vormen, zoals een rits in plaats van drukknopen.
Ziet er idd nice uit! Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Heeft iemand al WhatsApp geïnstalleerd op de WIFI uitvoering?
Ben benieuwd hoe t eruit ziet en of t soepel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 14:02
dumbledore schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:28:
[afbeelding]
Heb je dit inmiddels gefixt? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 04:24
eekastar schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:28:
Heeft iemand al WhatsApp geïnstalleerd op de WIFI uitvoering?
Ben benieuwd hoe t eruit ziet en of t soepel werkt.
Voor WA heb je toch een sms-conformatie nodig? :? Of is dat tegenwoordig niet meer zo?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
Rossi46 schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:48:
[...]

Voor WA heb je toch een sms-conformatie nodig? :? Of is dat tegenwoordig niet meer zo?
Ja, dat klopt.

Wanneer je voor die registratie n ander, oud maar geregistreerd bv pre-paid nummer gebruikt op je mobi, kun je deze code na 5 minuten wachten handmatig invoeren op je tablet.

Schijn te werken, maar je zit dan wel met 2 nrs. Dat zou weer op te lossen kunnen zijn door met je contacten groepsgesprekken aan te gaan waar jijzelf dan je beide nrs deelt.

Allemaal nogal "hobbelig" dus en vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
eekastar schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:09:
[...]

Ja, dat klopt.

Wanneer je voor die registratie n ander, oud maar geregistreerd bv pre-paid nummer gebruikt op je mobi, kun je deze code na 5 minuten wachten handmatig invoeren op je tablet.

Schijn te werken, maar je zit dan wel met 2 nrs. Dat zou weer op te lossen kunnen zijn door met je contacten groepsgesprekken aan te gaan waar jijzelf dan je beide nrs deelt.

Allemaal nogal "hobbelig" dus en vroeg me af of iemand hier al ervaring mee heeft.
Vanwege dit soort limitaties snap ik eigenlijk niet waarom whatsapp zo populair is, verschrikkelijk onhandig naar mijn mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
D-TECH schreef op maandag 28 april 2014 @ 11:20:
[...]
Vanwege dit soort limitaties snap ik eigenlijk niet waarom whatsapp zo populair is, verschrikkelijk onhandig naar mijn mening!
Helemaal mee eens maarja... al mn contacten zitten iig bij WA en niemand wil echt verhuizen naar Google Hangouts...

Ben overigens nog op zoek naar de SCR12 originele Sony cover in zwart, maar die lijkt nog lastig leverbaar voor minder dan de advies prijs ( € 49,99 ).
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HondaRacer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2024
Ben overigens nog op zoek naar de SCR12 originele Sony cover in zwart, maar die lijkt nog lastig leverbaar voor minder dan de advies prijs ( € 49,99 ).
Iemand?
Ik heb hem voor €44,99 uit de Sony Onderwijswinkel. De 32GB versie Xperia Tablet Z2 was daar trouwens ook maar €510,57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
HondaRacer schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:00:
[...]
Ik heb hem voor €44,99 uit de Sony Onderwijswinkel. De 32GB versie Xperia Tablet Z2 was daar trouwens ook maar €510,57.
Thanks maar.... als ZZP-er kom k daar niet binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Die officiële hoezen zijn zelden voor veel minder dan de advies prijs verkrijgbaar, deze is iig al een stuk aantrekkelijker geprijsd dan die voor de vorige tablet Z en ik vind m zelf de prijs ook wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielvanp
  • Laatst online: 10-07 21:52
Weet iemand hier hoe het zit met de reviews van de mensen die de tablet gewonnen hebben bij tweakers? Ik vind dat de reviews wel erg lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
jap85 schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:51:
Die officiële hoezen zijn zelden voor veel minder dan de advies prijs verkrijgbaar, deze is iig al een stuk aantrekkelijker geprijsd dan die voor de vorige tablet Z en ik vind m zelf de prijs ook wel waard.
Heb hem hier gekocht voor 38 euro: https://www.knaldeals.com...ablet-black-scr12-1034860

De hoes is echt een aanrader trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
D-TECH schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:12:
[...]
Heb hem hier gekocht voor 38 euro: https://www.knaldeals.com...ablet-black-scr12-1034860

De hoes is echt een aanrader trouwens.
Dankje!
Scheelt toch weer n dik tientje ;) , magnetische USB-kabel is wel weer n stukkie duurder (+ €12 ) dan hier
Hoes is op t moment niet op voorraad daar, wordt in wk21 verwacht, naja... geduld is n schone zaak... O-)

edit: taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 13:29

Phehistyr

De Epische Lurker

Danielvanp schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:04:
Weet iemand hier hoe het zit met de reviews van de mensen die de tablet gewonnen hebben bij tweakers? Ik vind dat de reviews wel erg lang op zich laten wachten.
De reviews laten op zich wachten omdat we nog steeds op de tablets wachten. Ik vind het zelf ook erg jammer omdat mijn vakantie nu voorbij is waardoor ik wat minder grondig zal kunnen testen. Aan de andere kant is er iets met een gegeven paard enzo.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 09:23
Ik wil de Z2 graag aanschaffen maar een paar puntjes (zoals ook aangestipt in deze thread) houden me nog even tegen. Hopelijk worden de softwarematige problemen die er schijnen te zijn snel opgelost.

Wat mij echter ook bezighoudt is de plaatsing van de koptelefoonaansluiting. Is het echt zo dat de tablet in de "laptopstand" (dus voor je op tafel met de cover als "stand") niet met een koptelefoon te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-07 21:49
Zijn er hier mensen die toevallig een houder voor deze tablet hebben gevonden die met een zuignap wordt vastgezet? Dus zoiets als deze, maar dan met een langer arm zodat ik hem in landscape kan vastzetten aan de zijkant van de badkuip. Lijkt me ideaal om deze tablet te kopen om er in bad een filmpje op te kijken, maar ik kan nog geen goede houder vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141148

Is er al iets bekend met betrekking tot het slecht reageren van het scherm en een eventuele update?
Ik kreeg vandaag de Z2 cadeau, maar dat is iets wat me wel een beetje teleurstelt... voor de rest draait hij perfect, maar soms meerdere keren hetzelfde plekje aanraken om iets te activeren is behoorlijk frustrerend.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
nodog schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:31:
Ik wil de Z2 graag aanschaffen maar een paar puntjes (zoals ook aangestipt in deze thread) houden me nog even tegen. Hopelijk worden de softwarematige problemen die er schijnen te zijn snel opgelost.

Wat mij echter ook bezighoudt is de plaatsing van de koptelefoonaansluiting. Is het echt zo dat de tablet in de "laptopstand" (dus voor je op tafel met de cover als "stand") niet met een koptelefoon te gebruiken is?
Wat betreft de aansluiting van een headset icm videokijk stand, met de de officiële. SCR12 cover zit er een handigheidje in waardoor je tablet rechtop kunt zetten en de onderkant niet op de ondergrond rust, zodat je alsnog een headset kunt gebruiken. Maar is niet de meest handige locatie voor de aansluiting idd.
Ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
jap85 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:42:
[...]

Wat betreft de aansluiting van een headset icm videokijk stand, met de de officiële. SCR12 cover zit er een handigheidje in waardoor je tablet rechtop kunt zetten en de onderkant niet op de ondergrond rust, zodat je alsnog een headset kunt gebruiken. Maar is niet de meest handige locatie voor de aansluiting idd.
Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
jap85 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:42:
[...]

Ik
Ik heb zelfs een tweede standje ontdekt, die staat ook op de achterkant van de verpakking (als laatste). Duurt even voordat je hem doorhebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Net even langs de mediamarkt in R'dam geweest waar ze vorige week nog de aanbieding hadden van 499 incl cover twv 80 euro. Helaas is die aanbieding verlopen waardoor ik nu nog maar even wacht tot er meer duidelijkheid is over de software(?) probleempjes.

Ze hadden'm overigens niet meer op voorraad wat me wel bevreemde. Net zoals het een beetje raar is dat er nog geen Tweakers review is. Zou Sony achter de schermen druk bezig zijn of ben ik nou te achterdochtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:13

Sick Nick

Drop the top!

Een cover van 80 euro? Is dat niet de oude tablet Z en niet de Z2? De nieuwe cover is namelijk iets van 50 euro en geen 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Sick Nick schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:54:
Een cover van 80 euro? Is dat niet de oude tablet Z en niet de Z2? De nieuwe cover is namelijk iets van 50 euro en geen 80.
Ja, dat vond ik ook al vreemd maar het gebeurd natuurlijk wel vaker dat ze de adviesprijzen in winkels nogal opschroeven. Ik weet 100% zeker dat dit bij de Z2 als aanbieding stond (de tablet was ook nog op dezelfde plek als vorige week). Voor de zekerheid nog even gekeken bij de Z1 maar die was 449 incl cover waarbij de prijs van de cover niet genoemd werd.

[ Voor 4% gewijzigd door nodog op 06-05-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
nodog schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:51:
Net even langs de mediamarkt in R'dam geweest waar ze vorige week nog de aanbieding hadden van 499 incl cover twv 80 euro. Helaas is die aanbieding verlopen waardoor ik nu nog maar even wacht tot er meer duidelijkheid is over de software(?) probleempjes.

Ze hadden'm overigens niet meer op voorraad wat me wel bevreemde. Net zoals het een beetje raar is dat er nog geen Tweakers review is. Zou Sony achter de schermen druk bezig zijn of ben ik nou te achterdochtig?
Ik heb op dit moment geen touchproblemen, en ik draai nog op oude firmware (2.36)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
D-TECH schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:47:
[...]

Ik heb op dit moment geen touchproblemen, en ik draai nog op oude firmware (2.36)
Bedankt voor de input. Anderen hebben wel problemen dus waar het nou aan ligt.... Hopelijk komt er snel duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:01
Waar blijft de Tweakers review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
Nou, die van mij gaat terug binnen de 14dg regeling (MyCom).

Het touchscreen probleem verpest voor mij de kwaliteiten van het apparaat.
Had n snelle fix verwacht aangezien dit probleem breed herkend wordt.

Begin een beetje genoeg te krijgen van al die (dure!) apparaten die, door gehaaste en zelfgenoegzame fabrikanten, met kinderziektes en al in de markt gekieperd worden. :(

[ Voor 11% gewijzigd door eekastar op 07-05-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:11

E-B

nodog schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:51:... Net zoals het een beetje raar is dat er nog geen Tweakers review is. Zou Sony achter de schermen druk bezig zijn of ben ik nou te achterdochtig?
Fleximex schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:59:
Waar blijft de Tweakers review?
Phehistyr schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:59:De reviews laten op zich wachten omdat we nog steeds op de tablets wachten. Ik vind het zelf ook erg jammer omdat mijn vakantie nu voorbij is waardoor ik wat minder grondig zal kunnen testen. Aan de andere kant is er iets met een gegeven paard enzo.
Is het nou zo ingewikkeld om een draadje even door te lezen? :? Neemt het feit natuurlijk niet weg dat Sony misschien wel wacht met het uitleveren met de tablets tot dat de problemen zijn opgelost. Maar heel eerlijk gezegd denk ik niet dat een concern als Sony zich druk maakt om die (hoeveel waren het er, 5?) leden van Tweakers.net die een review mogen (moeten) gaan schrijven. Met alle respect, andere vooraanstaande websites hebben allang een exemplaar in handen gehad en hun zegje gedaan en wat dat betreft loopt de marketingmotor op volle toeren. Een X aantal negatieve review van een aantal Tweakers zal hier weinig invloed op hebben, ben ik bang voor.

Anyway, ondanks de problemen ben ik zeer geïnteresseerd in deze tablet. Tegen de tijd dat ik hem kan veroorloven zal het een waardige opvolger voor mijn Motorola Xoom zijn (tenzij Google met een geweldig goede 10" Nexus tablet komt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
E-B schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:39:
[...]

[...]

[...]

Is het nou zo ingewikkeld om een draadje even door te lezen? :? Neemt het feit natuurlijk niet weg dat Sony misschien wel wacht met het uitleveren met de tablets tot dat de problemen zijn opgelost. Maar heel eerlijk gezegd denk ik niet dat een concern als Sony zich druk maakt om die (hoeveel waren het er, 5?) leden van Tweakers.net die een review mogen (moeten) gaan schrijven. Met alle respect, andere vooraanstaande websites hebben allang een exemplaar in handen gehad en hun zegje gedaan en wat dat betreft loopt de marketingmotor op volle toeren. Een X aantal negatieve review van een aantal Tweakers zal hier weinig invloed op hebben, ben ik bang voor.
We wachten op de officiele review van Tweakers, dat leek me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ik vind de zogenoemde problemen echt totaal geen reden om niet voor deze tablet te kiezen. Ik merk er niet eens wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 13:41

CR1691

Hero of Time

HondaRacer schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:00:
[...]

Als student kan ik de tablet ook uit de education winkel halen. Wat voor levertijd hanteren bij producten die op voorraad zijn? Op de site staat dit niet duidelijk vermeldt.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
CR1691 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:00:
[...]

Als student kan ik de tablet ook uit de education winkel halen. Wat voor levertijd hanteren bij producten die op voorraad zijn? Op de site staat dit niet duidelijk vermeldt.
Als je hem in je winkelwagentje doet zie je de verwachte leverdatum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Laatst online: 22-07 20:07
De mediamarkt had nog een demo model liggen (488 euro), schijnbaar heb ik geluk gehad :D want nergens anders meer te krijgen lees ik.

Ik heb de Xperia Z2 nu twee dagen in gebruik en ben tevreden. Hij is heerlijk snel (ok, facebook schokkert en de playstore vreemd genoeg ook iets), hij is heerlijk licht (ben een Ipad 4 gewend) en voelt erg stevig aan.

De bovenstaande problemen herken ik niet. Het display is prima in orde (heeft 'maar' full hd resolutie, niks mis mee).

Ik heb 1 flinke vastloper mogen meemaken ondertussen, de nieuwe xbmc draaide op de achtergrond (speelde een film af) en maakte de tablet onwerkbaar traag. Mijn router een reset gegeven waardoor de stream stopte en de Z2 werkte weer, of dit probleem door de XBMC app kwam of door de tablet is mij onduidelijk.

Ik heb ook 1 keer gemerkt dat de tablet even niet leek te reageren op touch bediening. Maar dit was heel kort en ik was net wakker :P

Daarbij is het scherm goed touch gevoelig, al heb ik soms het gevoel dat mijn HTC One (m7) ietwat gevoeliger is (die heeft ook wel een heel erg fijne bediening).

De Sony Skin / Software vind ik prima in orde. Vandaag zelfs een melding gekregen dat een pinball app de tablet wakker hield en of ik hiervan op de hoogte was, direct de app verwijderd.

Ik heb de tablet eergisteren opgeladen en vanochtend met 35% accu lading weggelegd nadat ik wat heb zitten spelen. Ik gebruik hem niet de hele dag, maar wel een flink gedeelte van de avond. Qua zuinigheid zit het wel snor, al de Ipad 4 zuiniger, korte facebooktest liep de ipad 1% af en de Z2 2%, dat wel met een nieuwe accu die misschien nog niet gekalibreerd is (demo model mediamarkt).

Al met al hier en daar een klein puntje, maar al met al erg blij met de tablet. Moet ook zeggen dat ik me behoorlijk stoorde aan de Ipad, dan is Android een verademing hoor :).

Op het moment de enige tabblet met android 4.4 / snapdragon 801 en een goed prijsje en fijne software als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-07 21:49
Heb hem nu ook een dag binnen, en het apparaat voelt super! Heerlijk ligt, meer absoluut niet goedkoop (wat mijn probleem met de Samsung Galaxy apparaten is). Ik heb ook een LG g-pad 8.3 en een Samsung Galaxy Tab 3 8", en het verraste mij hoe licht dit apparaat is in vergelijking met deze 2 veel kleinere tablets. Ook hier nog geen problemen met het touchscreen gehad. Eerste ervaringen zijn dus super, nu nog 2 dagen ermee spelen en wat apps installeren voordat ik hem weer in de doos doe voor moederdag :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hier ook nog steeds uiterst tevreden. d:)b Merk alleen wat van haperende touchscreen net na het handen wassen. Qua accu zeer tevreden. Gewicht en dunheid blijft nog altijd verbazen, heel blij dat ik hiervoor gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Na 3 weken het eerste krasje ontdekt op het scherm. Waarschijnlijk door de cover veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 13:24
Ik heb de Z2 zojuist even geprobeerd bij de Dixons en het viel me meteen op dat hij best vaak niet goed reageert op touch ingaven. En aangezien ik hier nu lees dat dit een bekend probleem is wat nog niet is opgelost ga ik toch weer twijfelen om een iPad aan te schaffen. Erg jammer aangezien de Z2 verder echt een prachtige tablet is en fijner in hand ligt als de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Laatst online: 09:19
djbeboy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:16:
Ik heb de Z2 zojuist even geprobeerd bij de Dixons en het viel me meteen op dat hij best vaak niet goed reageert op touch ingaven. En aangezien ik hier nu lees dat dit een bekend probleem is wat nog niet is opgelost ga ik toch weer twijfelen om een iPad aan te schaffen. Erg jammer aangezien de Z2 verder echt een prachtige tablet is en fijner in hand ligt als de iPad.
Je kunt overwegen even te wachten. Hopelijk komt er er snel een software update.
De LTE modellen hebben dat issue namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:31
Iemand die de overstap heeft gemaakt van een Nexus 10 naar een Z2? Is het de moeite waard?

Vind niet direct een vergelijkende review of iemand die met beide ervaringen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 09:21
Stancke schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:34:
Iemand die de overstap heeft gemaakt van een Nexus 10 naar een Z2? Is het de moeite waard?

Vind niet direct een vergelijkende review of iemand die met beide ervaringen heeft...
Dat hangt van persoon tot persoon af :) Ben je een resolutie-freak? Blijf dan bij de Nexus 10. Wil je betere performance, een lichtere tablet, een infrarood-poort én zijn die zaken 500 euro waard? Ga dan voor de Z2. ;)

Een vergelijking van specs kan hier bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:31
Ik heb toch graag een mooi beeld, ja :) Net even de cijfers bekeken en niet echt het upgraden waard... (Dacht zelfs dat de Z2 al een FULL HD scherm had, mis dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 09:21
Wel begrijp me niet verkeerd, het beeld van de Z2 is zeker en vast mooi, gewoon niet zo scherp als dat van de Nexus 10. Verder heeft de Z2 wél een full hd scherm hoor, iets hoger zelfs.. (1920x1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
filenox schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:46:
Wel begrijp me niet verkeerd, het beeld van de Z2 is zeker en vast mooi, gewoon niet zo scherp als dat van de Nexus 10. Verder heeft de Z2 wél een full hd scherm hoor, iets hoger zelfs.. (1920x1200)
Vind het scherm van de Nexus 10 minder mooi. Als het uit staat ziet het er goedkoop uit omdat het niet gelamineerd is. Ook de kleuren zijn minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Weet er iemand of het dockingstation voor de tablet Z2 ook gebruikt kan worden voor de tablet Z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:28
Tablet z is dikker dus ik denk het niet, er bestaat ook een docking station voor de z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
FrankRicard schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:18:
Tablet z is dikker dus ik denk het niet, er bestaat ook een docking station voor de z.
Weet ik, maar die zijn de laatste tijd moeilijker te vinden (en duurder...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Ondertussen heb ik het oude model besteld. Het wachten op zekerheid dat de Z2 probleemloos zal werken duurde mij te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Laatst online: 22-07 20:07
Net gezien dat ik kan updaten naar een nieuwe versie. Kan zo snel niks nieuws vinden, volgens xda zou touchscreen beter werken maar ik had er al niet zoveel last van.

Werkt nog steeds als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
nodog schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:49:
Ondertussen heb ik het oude model besteld. Het wachten op zekerheid dat de Z2 probleemloos zal werken duurde mij te lang.
Daarnet is de fix uitgebracht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
D-TECH schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:37:
[...]

Daarnet is de fix uitgebracht :9
Hahaha, gelukkig was het een goede aanbieding anders had ik spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb hem ook net geupdate van 17.1.A.2.36 naar 17.1.1.A.0.402.
Ik had niet echt problemen met het touchscreen maar heel soms merkte je wel dat die het niet helemaal goed deed. Maar nu met de update lijkt alles goed te gaan.

Maar toch zit ik er over te denken om mijn TZ2 te verkopen. Ook omdat ik over 3 maanden een Surface 3 Pro wil kopen. En ik heb namelijk ook nog mijn oude TZ liggen met root en de TZ2 zonder root, ik ga namelijk niet met de bootloader rommelen. Heb denk ik mijn TZ2 nog maar 4-5 keer opgeladen dus gebruik hem heel weinig.
Dus als iemand interesse heeft in de TZ2 16GB WiFi + oplaaddock stuur een PM moet wel een redelijk bedrag zijn anders verkoop ik hem niet. En heb ook nog een Asus G73SW laptop in de aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
pimpimmers schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:10:
Ik heb hem ook net geupdate van 17.1.A.2.36 naar 17.1.1.A.0.402.
Ik had niet echt problemen met het touchscreen maar heel soms merkte je wel dat die het niet helemaal goed deed. Maar nu met de update lijkt alles goed te gaan.

Maar toch zit ik er over te denken om mijn TZ2 te verkopen. Ook omdat ik over 3 maanden een Surface 3 Pro wil kopen. En ik heb namelijk ook nog mijn oude TZ liggen met root en de TZ2 zonder root, ik ga namelijk niet met de bootloader rommelen. Heb denk ik mijn TZ2 nog maar 4-5 keer opgeladen dus gebruik hem heel weinig.
Dus als iemand interesse heeft in de TZ2 16GB WiFi + oplaaddock stuur een PM moet wel een redelijk bedrag zijn anders verkoop ik hem niet. En heb ook nog een Asus G73SW laptop in de aanbieding ;)
Die Surface Pro 3 is inderdaad erg aantrekkelijk. Wel twee keer zo zwaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
D-TECH schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:11:
[...]

Die Surface Pro 3 is inderdaad erg aantrekkelijk. Wel twee keer zo zwaar!
Ja en meer dan 3x zo duur iedergeval die ik wil dan :)
De 256GB i7 met type cover 1699,-
Maar goed moet eerst sowieso mijn laptop verkopen en misschien mijn TZ2 maar daar twijvel ik nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-07 21:25
Voor mensen die de Z2 willen aanschaffen, nu op alles bij Conrad 10% korting met de code WARMWEER.

Hun normale prijs voor de 16 GB Wifi versie is 485 euro en dat wordt dus met korting 436,50 euro.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste