Nog 3 bananen?mrc4nl schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:01:
[...]
jup. maar ik wil het allemaal wat taktischer aanpakken. Ik heb nooit problemen met hetzner. Het is dat ik alleen 5 euro per maand betaal voor een site die 0.1 bezoekers heeft, en waar ik alleen maar wat plaatjes host en wat andere downloads. (voor embedden op sites) Ik heb nog 3 voor de keus om te verlengen voor een jaar of niet. vps of cloud (S3,azure),daar ben ik nog niet helemaal uit
Maar in ieder geval, ik doe het dus zodat ik altijd een domein en hosting a'la minute kan opzeggen.
DNS draait via Cloudflare, waardoor ik m'n hosting kan verhuizen en binnen een half uurtje de DNS records werken, omdat de wereldwijde DNS records altijd via Cloudflare lopen, en er dus eigenlijk geen DNS wijziging plaatsvind. Alleen intern bij Cloudflare moeten de records worden gedistribueerd, dat duurt maximaal een half uur.
M'n hosting heb ik verspreid staan, maar het meeste draait bij Hetzner, daar heb ik 4 VPSjes draaien die in slave/master staan.
Dat is een luxeprobleem natuurlijk
Maar zelfs met de meest goedkope hosting die je kan vinden, daar heb ik ook 2 of 3 sites staan, kun je de DNS via Cloudflare laten lopen. Hosting opzeggen kan vaak per maand, net als domeinen. Werkt ideaal. Kost wel iets meer per jaar, maar scheelt zo verschrikkelijk veel geklooi. Vooral als je IMAP boxen moet verhuizen
Back on topic!
Ondertussen heb ik dus 6 VPSjes draaien bij Hetzner
[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 08-04-2014 23:09 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!