De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.040 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mrc4nl schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:01:
[...]

jup. maar ik wil het allemaal wat taktischer aanpakken. Ik heb nooit problemen met hetzner. Het is dat ik alleen 5 euro per maand betaal voor een site die 0.1 bezoekers heeft, en waar ik alleen maar wat plaatjes host en wat andere downloads. (voor embedden op sites) Ik heb nog 3 voor de keus om te verlengen voor een jaar of niet. vps of cloud (S3,azure),daar ben ik nog niet helemaal uit :P
Nog 3 bananen? :P

Maar in ieder geval, ik doe het dus zodat ik altijd een domein en hosting a'la minute kan opzeggen.

DNS draait via Cloudflare, waardoor ik m'n hosting kan verhuizen en binnen een half uurtje de DNS records werken, omdat de wereldwijde DNS records altijd via Cloudflare lopen, en er dus eigenlijk geen DNS wijziging plaatsvind. Alleen intern bij Cloudflare moeten de records worden gedistribueerd, dat duurt maximaal een half uur.

M'n hosting heb ik verspreid staan, maar het meeste draait bij Hetzner, daar heb ik 4 VPSjes draaien die in slave/master staan.
Dat is een luxeprobleem natuurlijk :P

Maar zelfs met de meest goedkope hosting die je kan vinden, daar heb ik ook 2 of 3 sites staan, kun je de DNS via Cloudflare laten lopen. Hosting opzeggen kan vaak per maand, net als domeinen. Werkt ideaal. Kost wel iets meer per jaar, maar scheelt zo verschrikkelijk veel geklooi. Vooral als je IMAP boxen moet verhuizen :D

Back on topic!
Ondertussen heb ik dus 6 VPSjes draaien bij Hetzner :D 2 slaves er bij gekocht, nu op 2 masters en 4 slaves ipv 2 om 2. Met de eerste VPS ingericht als postgres slave, is de load van de eerste master gedaalt naar 8% ipv 17%. Ik ben benieuwd wat dat gaat doen op de MySQL master :D

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 08-04-2014 23:09 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:02
Firesphere schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:54:
[...]

Je beschrijft Continuous Integration wel heel ingewikkeld hoor.
Als het niet ingewikkeld kan heb je er niet lang genoeg over nagedacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zeg Firesphere, wat draai je daar nou op dat je zo ontiegelijk veel VPS'jes hebt :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben meer benieuwd naar het dataverkeer per maand :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:14:
Zeg Firesphere, wat draai je daar nou op dat je zo ontiegelijk veel VPS'jes hebt :+
1 dedicated Apache/MySQL met (nu) 2 slaves.
1 dedicated Nginx/Postgres met (nu) 2 slaves.

Daarnaast draait de Nginx master op HHVM en is experimenteel.

En de sites die er op draaien? Meh, dat hou ik maar onder beroepsgeheim, maar ik kan er m'n brood mee verdienen :)
mrc4nl schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:17:
ik ben meer benieuwd naar het dataverkeer per maand :+
Tussen de VPSjes zelf loopt het tegen de 10TB/maand aan. Naar buiten zit ik op zo'n 1,5TB/maand geloof ik.
(Tussen Hetzner-systemen is dataverkeer gratis, dus dagelijkse backups ook, vandaar dat het interne verkeer rustig naar de 10TB loopt per maand ;) Elke VPS heeft 3 backup images van 3 van de andere VPSjes)

[ Voor 34% gewijzigd door Firesphere op 08-04-2014 23:21 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh ok, ik dacht dat dat allemaal privé was :P

Dat domeinen bij Cloudflare is wel interessant, * F.West98 gaat eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:19:
Oh ok, ik dacht dat dat allemaal privé was :P

Dat domeinen bij Cloudflare is wel interessant, * F.West98 gaat eens kijken
Nope, de Apache/MySQL draait best wat websites. En ik heb een aantal op Apache met een Postgres backend, die dus tegen de dedicated Postgres server praten. Die zijn trouwens ook wel een tikkie duurder :P

Maar, allemaal ondersteuning voor git en private SSH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

het was even zoeken naar de opzegfunctie. uiteindelijk alles ingevuld en t formuliertje opgestuurd.
krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pnoqVDYZmFdskxSDZSKAYQtj/full.png

Faxen? really :')

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het gaat om de handtekening, dus als je via mail o.i.d. kan bevestigen dat jij echt degene bent die de wijziging aanvraagt, kan dat ook.

Hoewel faxen waarschijnlijk sneller is. Gebruik gewon een gratis fax-service op de interwebz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm.. Cloudflare is best wel nice, zelfs het gratis abo :)
Straks (over een paar weken) zonder problemen de benodigde dingen overzetten naar de nieuwe servers, en dan eens een goedkopere registrar zoeken.
En ik begin het hele gedoe eindelijk te snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 16:52
Ook al haten jullie over EF, ik blijf het gewoon gebruiken. En ja, met Data Annotations. Werkt fiijjnn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik blijf het ook gebruiken hoor, moet van 'de baas' :P

Het valt ook best mee ;)

[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 08-04-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn is jarig!
Taart! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

stelletje inlikkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:18
gelukkig! we leven nog. :P

Niemand mocht alleen naar buiten, maar geen matpartijen of weet ik wat. De heren zijn niet op komen dagen.

-----

Vandaag aan de slag met Evoq (DotNetNuke 7). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Hmpf... wazige connectivity bug. We kunnen vanaf ons kantoor & servers niet bij https://plan.io (onze issue tracker & git repo's). Maar vanaf m'n thuisverbinding en via 3G werkt alles wel gewoon. Hij blijft hangen op de TLS handshake :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Bah... Twitch en z'n vieze embedding... Wil je een pagina maken waar een Twitch Stream wordt getoond, tezamen met de bijbehorende chat, mag je gaan werken met embedded flash players en een iframe voor de chat.
Ik voel me vies ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Niemand geinteresseerd in het spelen van deze geniale game? Hack je weg door de levels met javascript :)
http://alexnisnevich.github.io/untrusted/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Struikrover schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:34:
Niemand geinteresseerd in het spelen van deze geniale game? Hack je weg door de levels met javascript :)
http://alexnisnevich.github.io/untrusted/
Heb het gisteren even gespeeld en vond het best fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 18:56
Mijn productiviteit ligt vandaag nog niet echt hoog door dat spelletje. Ik denk dan maar dat het een soort opleiding is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:10:
Draaien jullie allemaal geen automatische security updates of ben ik gek?
Was geen echte update, althans niet voor centos want die hebben alleen de feature uitgezet ipv een fix gemaakt. Verder doe ik nooit echt iets automagisch, juist omdat ik zelf wil zien wat er gebeurt. Daarbij.. het maakt toch niet zoveel uit als je een paar uur of een dag of 2 later bent met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:10
F.West98 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:50:
Ik blijf het ook gebruiken hoor, moet van 'de baas' :P

Het valt ook best mee ;)
De baas beslist welke technische onderdelen nuttig zijn om te gebruiken in een project?
Ik zou zoiets toch liever over laten aan de devs of een architect (als die er is).

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:18:
[...]

1 dedicated Apache/MySQL met (nu) 2 slaves.
1 dedicated Nginx/Postgres met (nu) 2 slaves.

Daarnaast draait de Nginx master op HHVM en is experimenteel.

En de sites die er op draaien? Meh, dat hou ik maar onder beroepsgeheim, maar ik kan er m'n brood mee verdienen :)

[...]

Tussen de VPSjes zelf loopt het tegen de 10TB/maand aan. Naar buiten zit ik op zo'n 1,5TB/maand geloof ik.
(Tussen Hetzner-systemen is dataverkeer gratis, dus dagelijkse backups ook, vandaar dat het interne verkeer rustig naar de 10TB loopt per maand ;) Elke VPS heeft 3 backup images van 3 van de andere VPSjes)
Awsome! 8) Je krijgt dus ook aardig wat hits op je websites als je 1,5 TB per maand verstookt :o.

Zelf heb ik een VPS'je bij Digital Ocean. Nog eigenlijk niks nuttigs mee kunnen doen, maar ik ga er als eerste maar eens een HTML -> PDF converter opzetten met een kleine API. Moet dan alleen wel even zien hoe ik meerdere domeinen en dergelijke netjes regel, want daar ben ik dan weer niet zo'n ster in :+

Misschien nog een TeamSpeak servertje erop zetten, ik huur er nu en voor 2 of 3 tientjes per jaar, maar heb er slechts 10 slots.

Nouja en voor dat geld is het sowieso leuk om een VPS te hebben, kost echt niks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
https://github.com/vhf/fr...free-programming-books.md

Ik heb de kwaliteit nog niet kunnen beordelen, maar misschien kunnen jullie er wat mee :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

TheNephilim schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:29:
[...]

Awsome! 8) Je krijgt dus ook aardig wat hits op je websites als je 1,5 TB per maand verstookt :o.

Zelf heb ik een VPS'je bij Digital Ocean. Nog eigenlijk niks nuttigs mee kunnen doen, maar ik ga er als eerste maar eens een HTML -> PDF converter opzetten met een kleine API. Moet dan alleen wel even zien hoe ik meerdere domeinen en dergelijke netjes regel, want daar ben ik dan weer niet zo'n ster in :+

Misschien nog een TeamSpeak servertje erop zetten, ik huur er nu en voor 2 of 3 tientjes per jaar, maar heb er slechts 10 slots.

Nouja en voor dat geld is het sowieso leuk om een VPS te hebben, kost echt niks :D
Alles is in verhouding. Als je dikke downloads aanbied bijvoorbeeld zit je er zo aan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 07:10
Firesphere schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:06:
[...]

Nog 3 bananen? :P

Maar in ieder geval, ik doe het dus zodat ik altijd een domein en hosting a'la minute kan opzeggen.

DNS draait via Cloudflare, waardoor ik m'n hosting kan verhuizen en binnen een half uurtje de DNS records werken, omdat de wereldwijde DNS records altijd via Cloudflare lopen, en er dus eigenlijk geen DNS wijziging plaatsvind. Alleen intern bij Cloudflare moeten de records worden gedistribueerd, dat duurt maximaal een half uur.

M'n hosting heb ik verspreid staan, maar het meeste draait bij Hetzner, daar heb ik 4 VPSjes draaien die in slave/master staan.
Dat is een luxeprobleem natuurlijk :P

Maar zelfs met de meest goedkope hosting die je kan vinden, daar heb ik ook 2 of 3 sites staan, kun je de DNS via Cloudflare laten lopen. Hosting opzeggen kan vaak per maand, net als domeinen. Werkt ideaal. Kost wel iets meer per jaar, maar scheelt zo verschrikkelijk veel geklooi. Vooral als je IMAP boxen moet verhuizen :D

Back on topic!
Ondertussen heb ik dus 6 VPSjes draaien bij Hetzner :D 2 slaves er bij gekocht, nu op 2 masters en 4 slaves ipv 2 om 2. Met de eerste VPS ingericht als postgres slave, is de load van de eerste master gedaalt naar 8% ipv 17%. Ik ben benieuwd wat dat gaat doen op de MySQL master :D
Heb nu net 1 domein toegevoegd aan CloudFlare.
Begrijp ik uit de site nu goed dat je vanuit CloudFlare alles (DNS) kunt regelen + dat ze nu nog wat caching en zo toepassen?
Aangezien ik de sites nu bij Azure host en de mail via hotmail/live/microsoft hoef je dan eigenlijk alleen nog maar een domein te registreren lijkt me.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Verplaatst naar: [PHP] Websocket & XML-RPC

[ Voor 158% gewijzigd door Ultimation op 09-04-2014 11:29 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Jan_V schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:50:
[...]

Heb nu net 1 domein toegevoegd aan CloudFlare.
Begrijp ik uit de site nu goed dat je vanuit CloudFlare alles (DNS) kunt regelen + dat ze nu nog wat caching en zo toepassen?
Aangezien ik de sites nu bij Azure host en de mail via hotmail/live/microsoft hoef je dan eigenlijk alleen nog maar een domein te registreren lijkt me.
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
TheNephilim schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:29:
[...]

Dus je bent wel tevreden over Digital Ocean? Ik vond het qua prijzen inderdaad heel aantrekkelijk, maar kijk eerst nog even de kat uit de boom omdat er als iets weinig kost vaak een addertje onder het gras zit (ja, misschien ben ik wel een beetje te wantrouwend). Maar ik ben deze maand jarig dus dan is dat wel een leuk cadeau aan mezelf :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 17:41
Ultimation schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:01:
[heel verhaal over Websockets in PHP]
Is dat niet topic-waardig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:18
Ultimation schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:01:
Ik ben wat aan het experimenteren met Websockets in PHP. Alleen niet op Client <=> Server niveau, eerder (XML-RPC/Websocket)Server <=> (XML-RPC/Websocket)Client <= Website

[...]

Ik ben opzoek naar iemand met de gouden tip!
Let op:

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Maak er even een apart topic voor aan zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Chris7 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:07:
[...]

Dus je bent wel tevreden over Digital Ocean? Ik vond het qua prijzen inderdaad heel aantrekkelijk, maar kijk eerst nog even de kat uit de boom omdat er als iets weinig kost vaak een addertje onder het gras zit (ja, misschien ben ik wel een beetje te wantrouwend). Maar ik ben deze maand jarig dus dan is dat wel een leuk cadeau aan mezelf :) .
Ja tot zover heb ik niks te klagen. Het werkt een beetje als een prepaid systeem trouwens, ik heb 5 euro betaald en daar word dagelijks wat vanaf gehaald. Je krijgt dan eenmaal per maand een rekening op dat tegoed.

De interface is ideaal, simpel en doeltreffend. Hoe snel de VPS is, tjah... lastig te zeggen gezien ik er zo weinig mee gedaan heb. Ik hoor overal dat disk IO daar razendsnel moet zijn, gezien het gebruik van SSD's.

Als enige minpunt is (dacht ik) dat je geen extra (bijv.) storage kunt bestellen. Je zit dus vast aan bepaalde configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:14

orf

Wat doen jullie met SSL certificaten die kwetsbaar zijn geweest met de bug in OpenSSL?

Voor ons is vervangen van alles certificaten nog best een kostenpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Zucht: interne identificatie: topic::new_message::double_post
Cache is langzaam! :D

[ Voor 15% gewijzigd door Ultimation op 09-04-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
orf schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:26:
Wat doen jullie met SSL certificaten die kwetsbaar zijn geweest met de bug in OpenSSL?

Lijkt me een kosten/batenafweging. Hoe groot is de kans dat het lek bij jullie is misbruikt, hoe groot is de kans dat er gegevens zijn buitgemaakt waar kwaadwillenden iets mee kunnen, en hoe lang gaan je certificaten nog mee?

Als je net 2 weken terug een berg nieuwe certificaten hebt gekocht is het een beetje jammer om ze nu alweer te moeten vervangen. Als je huidige certificaten nog 2 maanden geldig zijn is het daadwerkelijke verlies niet zo heel groot, je moet er alleen wat eerder uitgaven voor doen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultimation schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:27:
Zucht: interne identificatie: topic::new_message::double_post
Cache is langzaam! :D
Dat probleem zou toch meteen moeten zijn opgelost nadat je dit bericht hebt gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 11-10 10:35
orf schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:26:

Het is zeker een kostenpost, maar niet alles is vatbaar.

Wij zijn nog steeds bezig met inventariseren welke software allemaal SSL/TLS gebruikt en welke daarvan ook daadwerkelijk op OpenSSL werken..

Er is me verteld dat het nogal een lijst is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat is youtube een hel geworden zeg, dat verplicht gebruik maken van je G+ account om te kunnen reageren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Firesphere schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:51:
Wat is youtube een hel geworden zeg, dat verplicht gebruik maken van je G+ account om te kunnen reageren :(
Misschien maar beter ook.... reageren op youtube :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Er is een browser plugin die reddit comments toestaat op YT videos. Die wordt nog wel eens gebruikt hier-en-daar.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 11-10 10:35
Ik reageer daar ook gewoon niet. Youtube comments zijn een van de afvoerputjes van t internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, ik reageer ook gewoon niet meer. Kom zelfs steeds minder op YouTube zelf. Heb gewoon lekker :w gedaan naar die diensten van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

D-Raven schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:52:
[...]

Ik reageer daar ook gewoon niet. Youtube comments zijn een van de afvoerputjes van t internet :P
Vaak wel ja :P Maar het hangt heel erg af van wat je kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:14

orf

D-Raven schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:48:
[...]

Het is zeker een kostenpost, maar niet alles is vatbaar.

Wij zijn nog steeds bezig met inventariseren welke software allemaal SSL/TLS gebruikt en welke daarvan ook daadwerkelijk op OpenSSL werken..

Er is me verteld dat het nogal een lijst is....
Bij ons was alles vatbaar (loadbalancers met OpenSSL offloader).
De kostenpost lijkt ineens alles mee te vallen. :) We kunnen gratis nieuwe keys genereren bij onze SSL provider. Het is wel wat werk om alles te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Sowieso reageren op het internet... Bijvoorbeeld de reacties op de FP komt hier regelmatig voorbij, vroeger nam ik nog wel de moeite mijn mening te laten horen, maar tegenwoordig is 90 procent van de reacties van mensen die geen idee hebben waar het over gaat en maar wat roepen. En de resterende 10 procent (wat misschien al hoog geschat is) is er dan heel moeilijk uit te filteren. Dus de kans dat een geïnteresseerd iemand daadwerkelijk mijn reactie leest is dermate klein dat ik er niet veel zin in heb. En dat geld voor heel veel websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik mag anders graag reacties lezen, de domme reacties zijn vaak erg grappig.
Bijv op dumpert.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voor alle Windows gebruikers:
Speel C:\Windows\Media\onestop.mid eens :D Dafuq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 10:25
Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is, dat het nu een Youtube account noemt of een G+ account, in beide gevallen weet google even veel van jou.
Dat je een G+ account hebt betekent niet meteen dat je er ook meer mee moet doen dan Youtube comments posten.
Eigenlijk was het best vreemd dat Youtube zo lang onafhankelijk gebleven is van de rest van Google.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:59:
Zozo, kom je daar nu al achter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Firesphere schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:59:
Of FLOURISH.MID, and TOWN.MID ;)
These files allowed for product support technicians to diagnose problems with MIDI playback without requiring the user to go to a Web page and download a known-good MIDI file

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:00:
[...]

Zozo, kom je daar nu al achter? :P
Ik zie nu pas dat de map "Media" uberhaupt bestaat :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Als je Windows 8 hebt dan is deze ook wel cool

http://gyorgybalassy.word...t-simulator-in-windows-8/

_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris7 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:58:
Sowieso reageren op het internet... Bijvoorbeeld de reacties op de FP komt hier regelmatig voorbij, vroeger nam ik nog wel de moeite mijn mening te laten horen, maar tegenwoordig is 90 procent van de reacties van mensen die geen idee hebben waar het over gaat en maar wat roepen. En de resterende 10 procent (wat misschien al hoog geschat is) is er dan heel moeilijk uit te filteren. Dus de kans dat een geïnteresseerd iemand daadwerkelijk mijn reactie leest is dermate klein dat ik er niet veel zin in heb. En dat geld voor heel veel websites.
QFT.

Op de frontpage doe ik de moeite al niet meer om reacties te lezen. Zelfs +2 reacties zijn vaak niet zo interessant, ze hebben een +2 omdat ze "lang" zijn.

Op Reddit lees ik de comments dan wel weer graag, moet ik vaak hartelijk om lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
is een 1 april grap ;) (jaja ik weet het |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:32:
[...]

is een 1 april grap ;) (jaja ik weet het |:( )
En anders verpest jij z'n grap ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:33:
[...]
En anders verpest jij z'n grap ff :P
:( 9 april mag het wel een keer over zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

9 april is toevallig wel de beste dag van het jaar.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, voor jou wel ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

.oisyn schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:38:
Zo lang ik geen taart heb gezien, ben ik dat niet met je eens...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow ja, het is vandaag de dag van Waldetrudis van Mons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik dan toch nog niet al te veel van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation

Ultimation

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:32:
[...]

Dat probleem zou toch meteen moeten zijn opgelost nadat je dit bericht hebt gepost?
Ik had het bericht eerst bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Chris7 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:58:
Sowieso reageren op het internet...
Inderdaad reageren op internet kan echt niet. Het moet gewoon niet kunnen. En als er dan toch bezig zijn, wat voor nut heeft dit topic (of GoT) dan nog? Ook gewoon weg mieteren. Is allemaal nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 12-10 19:54

Dido

heforshe

Firesphere schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:41:
Ow ja, het is vandaag de dag van Waldetrudis van Mons
Thanks for mentioning it :)
Meteen maar even wat gedaan aan mijn gemis aan kennis van locale cultuur en geschiedenis. Kennelijk heeft de grond waar mijn werkplek nu staat ooit nog geholpen om de pest uit Mons te verdrijven :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grappig, ik ben op dezelfde dag geboren als Eric Harris. Zie je, beste dag ooit :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Website voor IE7 compatible maken. Great.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sebazzz schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:14:
Website voor IE7 compatible maken. Great.
:X Is dat nog steeds nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:12:
Grappig, ik ben op dezelfde dag geboren als Eric Harris. Zie je, beste dag ooit :+
Gefeliciteerd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:30
.oisyn schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:12:
Ik geloof dat ik daar de humor niet van inzie. :|

[edit]
Gz @Ava

[ Voor 3% gewijzigd door farlane op 09-04-2014 14:31 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Zo, vanaf vandaag heb ik een nieuwe baan :) 22 April de eerste werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:30:
[...]

Ik geloof dat ik daar de humor niet van inzie. :|
Afbeeldingslocatie: http://forums.finalgear.com/attachments/entertainment/last-movie-you-saw/9202d1361162724-375994_sarcasm_sign.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Avalaxy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:30:
Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat ga je waar pretenderen te doen? >:)

Voor een ieder die zich aangesproken voelt: Gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Firesphere schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:36:
[...]

Wat ga je waar pretenderen te doen? >:)
Doen alsof ik me met .NET bezig hou terwijl ik op GoT zit :)
OkkE schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:41:
[...]

Zo lang ik geen taart heb gezien, ben ik dat niet met je eens...
Can confirm. Ik heb taart hier.

[ Voor 45% gewijzigd door Avalaxy op 09-04-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat is al snel, gefeliciteerd!

Ik zelf begin in juni op mijn nieuwe plek! :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:12
Gefeliciteerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Rhapsody schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:37:
[...]
Dat is al snel, gefeliciteerd!
Het is een hele goede markt voor .NET developers :) Ik had 4 contracten liggen om uit te kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Allemaal omgeving Rotterdam ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

Rhapsody

In Metal We Trust

Avalaxy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:38:
[...]

Het is een hele goede markt voor .NET developers :) Ik had 4 contracten liggen om uit te kiezen :+
Ja dat heb ik dus ook gemerkt :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Megamind schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:41:
Allemaal omgeving Rotterdam ook?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anyway, taart

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-EWrveLAsys4/TYN8Vqj2-sI/AAAAAAAAAQc/vzYZTxZq_mQ/s1600/full%2Bcake.JPG
Ik hoop dat er genoeg is voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proficiat! Ik had gedacht dat je ging beginnen met een start-up? Blaas je die plannen voorlopig af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:50:
[...]

Proficiat! Ik had gedacht dat je ging beginnen met een start-up? Blaas je die plannen voorlopig af?
Nee, ik werk nog steeds voor mezelf naast m'n baan. Heb het zo geregeld dat dat geen probleem is.

Het bedrijf waar ik getekend heb is overigens ook nog een soort startup, ze hebben rond de 7 werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Avalaxy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:52:
[...]

Nee, ik werk nog steeds voor mezelf naast m'n baan. Heb het zo geregeld dat dat geen probleem is.

Het bedrijf waar ik getekend heb is overigens ook nog een soort startup, ze hebben rond de 7 werknemers.
Hebben ze er dan meer in de richting van 6 of 8? :+

... Flauw, gefeliciteerd natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:52:
[...]

Fijn dat je dat kan doen, denk niet dat het bij mijn huidige werkgever mogelijk is. Wat doe je dan uiteindelijk nog vanuit je eigen "bedrijf"? Zit jouw Kraken-app daar bijvoorbeeld onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

.oisyn schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:48:
Anyway, taart

[afbeelding]
Yay, beste dag van 't jaar! *O* Gefeliciteerd

Afbeeldingslocatie: http://media0.giphy.com/media/13p77tfexyLtx6/giphy.gif

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:55:
[...]

Wat doe je dan uiteindelijk nog vanuit je eigen "bedrijf"? Zit jouw Kraken-app daar bijvoorbeeld onder?
Onder andere ja. Ook m'n imagine cup project, m'n google analytics app en nog wat andere projecten waar ik aan werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy cow, waarom is de XKCD van vandaag nog niet voorbij gekomen?

I looked at some of the data dumps from vulnerable sites, and it was ... bad. I saw emails, passwords, password hints. SSL keys and session cookies. Important servers brimming with visitor IPs. Attack ships on fire off the shoulder of Orion, c-beams glittering in the dark near the Tannhäuser Gate. I should probably patch OpenSSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, m'n lokale WAMP server hangt soms... echt heel vervelend als je af en toe moet F5'en :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:48:
Anyway, taart

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Ik heb me altijd al afgevraagd hoe je .oisyn in het Arabisch schreef.
Avalaxy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:38:
[...]

Maar hoeveel van die bedrijven werkten niet aan die typische Enterprise achtige dingen?

[ Voor 29% gewijzigd door BikkelZ op 09-04-2014 15:38 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Gropah schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:07:
[...]

Inderdaad reageren op internet kan echt niet. Het moet gewoon niet kunnen. En als er dan toch bezig zijn, wat voor nut heeft dit topic (of GoT) dan nog? Ook gewoon weg mieteren. Is allemaal nergens voor nodig.
Niet zo agressief, ik bijt toch niet :> . Ik bedoelde meer specifiek het reageren op nieuwsonderwerpen (hoewel je het ook ziet op bijvoorbeeld YouTube). Heel veel mensen hebben geen idee waar het over gaat maar zeggen er toch wat over. En de mensen die er meer verstand van hebben vallen weg tussen het rumoer van de rest. Het moderatiesysteem op de FP bijvoorbeeld is daar ook niet heel behulpzaam bij, omdat de meeste mensen volgens mij modereren als 'mee eens' of 'niet mee eens' (dat zie je veel bij Samsung/Apple/Windows onderwerpen). En als je een lang stuk hebt is het ook wel +2. Dat vind ik jammer, "vroeger" had je vooral op Tweakers meer inhoudelijke reacties maar die zijn tegenwoordig moeilijk te vinden.

Gelukkig gaat het hier op GoT en in de Coffee Corner nog wel goed (weinig mensen die maar wat roepen). Komt vooral doordat op GoT een striktere moderatie mogelijk is en dat werkt vind ik prima. Topics van "HELP hij doet het niet kan iemand 't ff oplossen" worden gelijk dicht gegooid en zo worden de wat betere topics er wel uitgefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:30
Sarcasme zonder humor is koud.

Ik klikte op de link want ik wist niet over wie het ging en kreeg last van het Wikipedia effect. Hoe meer ik las hoe kouder ik je opmerking vond.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 04:07
@Chris7: De oplossing daarvoor lijkt me toch om sterk te editorializen, maar dat werkt slecht op een site als Tweakers, waar continue nieuwe posts gemaakt worden. (Daarom zijn mensen ook geneigd om FiPo's te maken: als je er vroeg bij bent krijg je veel aandacht -- als je een uur later een doordachte reactie toevoegd, leest niemand 'm meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:33:
Ik klikte op de link want ik wist niet over wie het ging en kreeg last van het Wikipedia effect. Hoe meer ik las hoe kouder ik je opmerking vond.
Sucks to be you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:50:
@Chris7: De oplossing daarvoor lijkt me toch om sterk te editorializen, maar dat werkt slecht op een site als Tweakers, waar continue nieuwe posts gemaakt worden. (Daarom zijn mensen ook geneigd om FiPo's te maken: als je er vroeg bij bent krijg je veel aandacht -- als je een uur later een doordachte reactie toevoegd, leest niemand 'm meer.)
Net daarom is een systeem zoals dat van Reddit vele malen beter. De beste reacties (gekozen door de community) worden eerst getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Soultaker schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:50:
Ik weet ook niet of er een goede oplossing voor is, maar jammer is het wel. En dat laatste wat jij zegt is inderdaad waar en daarom reageer ik ook bijna niet meer, omdat ik niet zo heel vaak op de FP kijk en artikelen pas na een tijdje zie. Maarja, zo erg is nou ook weer niet, als het echt belangrijk nieuws is wordt het wel hier besproken en dan kan ik alsnog m'n mening kwijt :).
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:54:
[...]

Net daarom is een systeem zoals dat van Reddit vele malen beter. De beste reacties (gekozen door de community) worden eerst getoond.
Op zich worden op de Tweakers FP reacties ook gemodereerd door de community, maar dan heb je dus heel veel 'mening-stemmers' die alleen maar plusjes geven voor reacties waar ze het mee eens zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Chris7 op 09-04-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Hmm, VPS bleek toch niet veilig. Nu is 'ie in ieder geval zeker veilig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Martindo schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:59:
Hmm, VPS bleek toch niet veilig. Nu is 'ie in ieder geval zeker veilig. :)
Testen? })
Pagina: 1 ... 10 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.