De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.001 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Wat een kut quiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7eZilUV.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:54
.oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:18:
Waarom zou je het niet meerekenen?
Omdat je die vergeet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

LEDfan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:11:
Mijn antwooden:
* Performs a predefined action
Er staat "Preforms a predefined action". Wat nu?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar er staat ook "mijn antwooden" ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:54
8088 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:33:
[...]

Er staat "Preforms a predefined action". Wat nu?
Misschien dit op mijn post proberen:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-CbVebKED0Dc/UghPCm_I7fI/AAAAAAAACfE/CkIHV5SdnE0/4742_1ed2.gif
(Hoewel refactoring mischien niet gaat werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Een van mijn katten zou daar dus echt zo hard in rond gaan lopen springen en schuiven enzo. Die is gek op water. Vooral om hard tegen een straal water aan te lopen meppen zodat het de hele badkamer doorvliegt of om der kop er onder te stouwen.
De andere kat aan de andere kant zou echt enorm hoog opspringen en vervolgens heel chagrijnig vanaf de gang lopen staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:59
Wat doen jullie met oude projecten die nieuwe functionaliteit nodig hebben. Ik werk namelijk inmiddels met een heel ander framework/codebase.

Ombouwen of oude meuke supporten ?

Zelf bouw ik liever alles om aangezien ik het dan beter kan ondersteunen in de toekomst. Aan de andere kant is het waarschijnlijk niet iets waar de klant voor gaat betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

phex schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:51:
Wat doen jullie met oude projecten die nieuwe functionaliteit nodig hebben. Ik werk namelijk inmiddels met een heel ander framework/codebase.

Zelf bouw ik liever alles om aangezien ik het dan beter kan ondersteunen in de toekomst. Aan de andere kant is het waarschijnlijk niet iets waar de klant voor gaat betalen...
Hangt er heel erg van af in hoeverre er nog vaker iets mee moet gebeuren

Als het iets eenmaligs is, geen moeite doen, maar als je verwacht dat er structureel wijzigingen/features aan gaan komen, spreek dan een 50/50 deal af om te refactoren zodat het veiliger, beter, en beter ondersteund wordt.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Klanten houden er niet van om te betalen voor een ombouw 'omdat het kan', dus willen ze dat je verder bouwt op wat er al is (wat klanten vaak als de heilige graal zien 'omdat het al jaren werkt'). Hoe nieuwe functionaliteit verder wordt ingebouwd hangt af van de grootte van de gewenste feature en te verwachten verdere ontwikkelingen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
De klant wil het project uitbouwen met veel extra functionaliteit. Ik ga mijzelf niet extra werk bezorgen omdat het sexy is, maar ik werk langzamer omdat ik van alles mis plus sommige dingen zijn gewoon smerig opgelost omdat ik niet beter wist.

Waar ik voornamelijk mee zit is hoe ik de klant hier voor kan laten betalen, bij voorkeur zonder dat hij mij een prutser/uitzuiger vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:53:
Klanten houden er niet van om te betalen voor een ombouw 'omdat het kan', dus willen ze dat je verder bouwt op wat er al is (wat klanten vaak als de heilige graal zien 'omdat het al jaren werkt'). Hoe nieuwe functionaliteit verder wordt ingebouwd hangt af van de grootte van de gewenste feature en te verwachten verdere ontwikkelingen.
Er zijn klanten waar ik/wij op een gegeven moment gewoon op de factuur hadden staan
Werkzaamheden: € 800,--
Overhead legacy: € 800,--

En dus consequent aan de klant liet weten dat ze domweg het dubbele betaalden voor de legacy shit die ze perse niet wilden wijzigen "want er was geen budget"
phex schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:02:
De klant wil het project uitbouwen met veel extra functionaliteit. Ik ga mijzelf niet extra werk bezorgen omdat het sexy is, maar ik werk langzamer omdat ik van alles mis plus sommige dingen zijn gewoon smerig opgelost omdat ik niet beter wist.

Waar ik voornamelijk mee zit is hoe ik de klant hier voor kan laten betalen, bij voorkeur zonder dat hij mij een prutser/uitzuiger vindt :)
Ehm, hoe oud is het project? Er bestaat ook zoiets als voorschrijnend inzicht. Oftewel, je kan gewoon uitleggen dat het verouderde, niet meer up-to-standards code is.

[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 25-04-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tsja, grote kans dat het dubbele betalen voor aanpassingen alsnog goedkoper is dan voor tienduizenden of honderdduizenden euro's nieuwe software laten ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langs de andere kant vind ik toch ook niet dat je elke 2 jaar van technologie kan switchen. Als je 2 jaar geleden alles van Java naar Ruby On Rails had gemigreerd en nu vind dat je per se over moet op NodeJS, denk ik dat je er toch wat beter mag over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:13:
Langs de andere kant vind ik toch ook niet dat je elke 2 jaar van technologie kan switchen. Als je 2 jaar geleden alles van Java naar Ruby On Rails had gemigreerd en nu vind dat je per se over moet op NodeJS, denk ik dat je er toch wat beter mag over nadenken.
Nee, maar elke 2 tot 4 jaar zijn beveiligingssystemen wel verandert. Plus ook interfaces etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik doe wat de boss zegt. Of bepaal jij even wat het kostenplaatje moet/mag worden? Zoja, dan hoef je het eigenlijk niet meer te vragen :)
Ikzelf zit 24/7 in een oud project, dus ondertussen weet ik nu ongeveer wel hoe ik iets het beste kan doen. Soms kom ik echter een verkapte class tegen en ietswat 1000 regels aan legacy meuk, en dan overleg ik stomweg met een overzicht van "Dit kost me nu x-uur, maar kan vrij zeker later een extra y-uur kosten, terwijl als ik het nu doe, kost het me z-uur".

Als je niet kan overleggen, dan is het puur je eigen interpretatie. Gebaseerd op een aantal punten zoals:
- Heb je nu tijd "over"?
- Hoeveel uur kost het later als je er weer iets aan moet doen?
- Red je het qua kostenplaatje als je er nu de volle uren in gaat steken?
- Is het het wel waard, of is het puur vanwege "ik wil goede code".

Daarbij zeg je nu al dat de klant er niet voor gaat betalen, maar gaat de klant dan in de toekomst wel betalen voor eventueel onderhoud? Als dat zo is, dan is het per definitie toch al prima? Zo niet, dan zou ik eerst zorgen dat je eens wat betere contractjes opstelt en gaat uitrekenen wat het beste voor je is qua tijd/prijs. Daarbij als de klant toch betaald in de toekomst, kun je hem een voorstel doen wat hem uiteindelijk weer geld scheelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 25-04-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wat doen jullie met oude projecten die nieuwe functionaliteit nodig hebben.
Niks. Mijn bedrijf werkt niet aan ouwe meuk, alleen aan nieuwe dingen :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Dus de support vervalt zodra de factuur betaald is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
phex schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:13:
Dus de support vervalt zodra de factuur betaald is?
Die wordt dan overgenomen door de integrators die de support gaan doen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 17:03:
[...]

Er zijn klanten waar ik/wij op een gegeven moment gewoon op de factuur hadden staan
Werkzaamheden: € 800,--
Overhead legacy: € 800,--

En dus consequent aan de klant liet weten dat ze domweg het dubbele betaalden voor de legacy shit die ze perse niet wilden wijzigen "want er was geen budget"
Dat rockt wel aardig. Ik probeer ook wel eens klanten te sturen door "dit moet je helemaal niet willen" dingen als aparte posten op te nemen in de prijscalculatie vooraf. Vaak willen ze het alsnog, maar dan doe ik het in ieder geval goed betaald >:)

Werken in oude spaghetti is demotiverend voor je programmeurs en als je er te veel aan blootgesteld wordt ga je gewoon ergens anders werken. Ook dat zijn kosten die een bedrijf maakt bij het onderhouden van oude crap.

Maar er is natuurlijk niet zo gek veel mis met een redelijk elegant geschreven PHP4 project ook al is het oud, je moet alleen wel naar PHP5 gaan ivm veiligheidsredenen. Maar daar hebben elegante projecten weer weinig moeite mee. Van een net geschreven query include upgraden naar PDO is niet veel werk. Overal SQL injection crap liefst in de front end code is gewoon niveautje wasknijpers maken als je dat mag gaan onderhouden.

[ Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 25-04-2014 19:37 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:34:
[...]

Dat rockt wel aardig. Ik probeer ook wel eens klanten te sturen door "dit moet je helemaal niet willen" dingen als aparte posten op te nemen in de prijscalculatie vooraf. Vaak willen ze het alsnog, maar dan doe ik het in ieder geval goed betaald >:)

Werken in oude spaghetti is demotiverend voor je programmeurs en als je er te veel aan blootgesteld wordt ga je gewoon ergens anders werken. Ook dat zijn kosten die een bedrijf maakt bij het onderhouden van oude crap.

Maar er is natuurlijk niet zo gek veel mis met een redelijk elegant geschreven PHP4 project ook al is het oud, je moet alleen wel naar PHP5 gaan ivm veiligheidsredenen. Maar daar hebben elegante projecten weer weinig moeite mee. Van een net geschreven query include upgraden naar PDO is niet veel werk. Overal SQL injection crap liefst in de front end code is gewoon niveautje wasknijpers maken als je dat mag gaan onderhouden.
Ik verbaas me overigens dat vele hier het zo apart vinden dat er betaald wordt. Als in "dat rockt wel aardig". Nee, dat is fundamenteel de rede dat iemand een bedrijf kan runnen. Ik doe af en toe wel eens wat qua uitleg, "even" een dingetje veranderen. Laten we dat maar gewoon coulance noemen. Echter kan het ook gewoon zijn dat deze gene opeens een factuur op de mat heeft liggen. Ik zie dit met name in de wat grotere bedrijven. Zo hadden wij op een gegeven moment dat elke typ-miep opeens ging bellen met allerlei "problemen" die eigenlijk kwamen door hunzelf. Na onze factuur hadden ze allemaal op hun flikker gekregen en ging alles via hun "hoofd/baas".
Dat je een product ontwikkelt wilt niet zeggen dat je bij oplevering klaar bent. Voordat ik ergens aan begin zorg ik dat hun krabbel onder een contract c.q. verklaring heb staan. Duidelijk waar ik verantwoordelijk voor ben, en waar hun over na moeten denken. Zonder dat naai je jezelf eigenlijk, en vooral je eigen tijd en portemonnee.

Het beste is duidelijkheid, en wat ik vaak zie is dat mensen "bang" zijn voor een bedrijf. Als in, ik wil ze te vriend houden, goede klant, bla bla bla. Puntje bij paaltje moet jij gewoon je centen verdienen, en daarom moet je ook factureren :) 9/10 keer kom je met communicatie en duidelijkheid (liefst vooraf) heel ver. Die overige 1/10 keer steek je je vinger op en zoek je iemand die wel wilt dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Er zit een groot verschil tessen een typmiep die niet beter weet, en aangeven "joh, de software is veroudert, we raden echt aan om te herschrijven, anders verdubbelen we onze factuur elke keer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Of je leest het nog één keer, en begint te snappen wat mijn clou is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:52:
Of je leest het nog één keer, en begint te snappen wat mijn clou is?
Een grap heeft een clou, een verhaal heeft een conclusie. Jij blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ga vooral op een woordje afgeven, in plaats van het nog eens lezen van mijn grap. :)
Wat mijn conclusie is, is dat het niet uitmaakt wat de context is, maar dat je vooral moet zorgen dat je jezelf indekt en facturen schrijft. Of dit nu gaat om een extra bedrag per factuur met de rede "legacy code" of "support x-minuten" omdat een typmiep ons belt vanwege haar eigen probleem maakt dan helemaal niets uit. Zolang jij maar achter je zaak staat, goed dingen hebt gecommuniceerd en het liefst nog op papier hebt staan kun je dit soort dingen heel normaal doen. Dat heet gewoon werken, en fatsoenlijk een bedrijf runnen. Normaalste zaak van de wereld.

clou

- Voornaamste gegeven in de ontknoping van een verhaal of grap, dat de juiste toedracht of de bedoeling van het vertelde duidelijk maakt
- Deel van verhaal
- Essentie

Sure, wellicht niet het beste woordje.. maar maak een discussie hiermee niet kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ah nice.
Samsung kan niet plannen ofzo. Die App Developer Contest was origineel als volgt: deadline 31 maart, SDK direct beschikbaar.
Daarna uitgesteld, enz. Krijg ik nu een mailtje:
Over 2 weken is de SDK gereed
Je kan een testtoestel krijgen
Als de SDK gefixt is kiezen we een nieuwe deadline.

Ze kunnen dus echt niet plannen, maar ik kan binnenkort wél priegelen op een S5 en een Gear 2 :D

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

Weet niet of er mensen nog goedkoop een .nl-domein op de kop willen tikken.

TransIP geeft vanwege hun 10 jarige bestaan en het koningsdag-weekend een .nl-domeinnaam weg voor 1 gulden :D

Disclaimer; Ik ben geenszins gelieerd aan TransIP

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:37
Ik heb de mail ook gehad, maar volgens mij zijn zij redelijk duur voor domeinnamen normaal.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

Acid_Burn

uhuh

Ik betaal 7,50 per jaar voor mijn .nl domein bij transip.. kan misschien goedkoper maar ik vind het prima zo.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is zeker goedkoper dan mijn huidige hoster... €15 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Ik betaal zelf dus op het moment €4.22 incl BTW voor een .nl bij Versio. In vergelijking dus 'duur'.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:39

Xatom

Bij TransIP heb je wel gratis DNSSEC, makkelijk DNS beheer en goede support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
DNSSEC heeft Versio inderdaad nog niet. DNS heb ik overigens zelf in beheer, dus het beheerpaneel maakt niet echt voor mij uit.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb dus nu 3 domeinen en dus DNSSEC.
Hmm.. Misschien van de zomer de rest ook overzetten. Dan kan ik m'n oude hoster afsluiten.
DNS gaat toch allemaal via Cloudflare, dus dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:39

Xatom

Ik gebruik het beheer ook niet (meer), maar het werkt heel makkelijk en efficiënt. Ook is alles zeer stabiel (wat ik niet van Versio kan zeggen :P). Dus ik vind de prijzen van TransIP wel redelijk. De prijzen van webhosting en e-mail hosting vind ik dan wel weer te hoog, vooral voor wat je krijgt (e-mail hosting, web hosting heb ik geen ervaring mee).

Ik zoek nog wel een registrar die DNSSEC en Privacy Guard ondersteund voor een .info domein. Als iemand toevallig 1 weet die niet al te duur is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm.. Cloudflare nameservers laat DNSSEC dan natuurlijk weer vervallen....

edit:
Maar, floriswesterman.nl; meetingmanage.nl en discipul.nl zijn nu van mij :)

[ Voor 37% gewijzigd door F.West98 op 26-04-2014 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Kut herrie hier :( zo slaap ik nooit

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

Fijn man, zo'n kersverse dochter. Heb je tenminste nog wat aan je nacht....

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:49:
[...]

Ik verbaas me overigens dat vele hier het zo apart vinden dat er betaald wordt. Als in "dat rockt wel aardig". Nee, dat is fundamenteel de rede dat iemand een bedrijf kan runnen. Ik doe af en toe wel eens wat qua uitleg, "even" een dingetje veranderen. Laten we dat maar gewoon coulance noemen. Echter kan het ook gewoon zijn dat deze gene opeens een factuur op de mat heeft liggen. Ik zie dit met name in de wat grotere bedrijven. Zo hadden wij op een gegeven moment dat elke typ-miep opeens ging bellen met allerlei "problemen" die eigenlijk kwamen door hunzelf. Na onze factuur hadden ze allemaal op hun flikker gekregen en ging alles via hun "hoofd/baas".
Dat je een product ontwikkelt wilt niet zeggen dat je bij oplevering klaar bent. Voordat ik ergens aan begin zorg ik dat hun krabbel onder een contract c.q. verklaring heb staan. Duidelijk waar ik verantwoordelijk voor ben, en waar hun over na moeten denken. Zonder dat naai je jezelf eigenlijk, en vooral je eigen tijd en portemonnee.

Het beste is duidelijkheid, en wat ik vaak zie is dat mensen "bang" zijn voor een bedrijf. Als in, ik wil ze te vriend houden, goede klant, bla bla bla. Puntje bij paaltje moet jij gewoon je centen verdienen, en daarom moet je ook factureren :) 9/10 keer kom je met communicatie en duidelijkheid (liefst vooraf) heel ver. Die overige 1/10 keer steek je je vinger op en zoek je iemand die wel wilt dokken.
Het gaat mij er puur om dat je het zo zwart / wit op papier zet. Normaliter mekker je een beetje en factureer je 16 uur zonder het er zo expliciet bij te zetten.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit met al mn domeinen bij Leaseweb, alle TTLs op 5 minuten en gaan. Ik betaal 5,88€ ex btw per jaar voor. Dnssec hebben ze geloof ik nog niet alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Cartman! schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 08:18:
Ik zit met al mn domeinen bij Leaseweb, alle TTLs op 5 minuten en gaan. Ik betaal 5,88€ ex btw per jaar voor. Dnssec hebben ze geloof ik nog niet alleen...
Alleen vinden sommige dns providers dat niet zo leuk :p Standaard 3600 ttl en bij een migratie verander ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BmIXF6sIcAA1PCn.jpg:large

Hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:39:
Weet niet of er mensen nog goedkoop een .nl-domein op de kop willen tikken.

TransIP geeft vanwege hun 10 jarige bestaan en het koningsdag-weekend een .nl-domeinnaam weg voor 1 gulden :D

Disclaimer; Ik ben geenszins gelieerd aan TransIP
Ik heb alleen geen flauw idee welk domein ik zou moeten registreren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Firesphere.nl? Of heb je die al, maar heb je er gewoon geen pagina aan geplakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zou eigenlijk niet weten wat ik er mee zou moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
What about tweak.er als domein? Of voel je je geen tweaker :+? Kun je een mooie blog op zetten ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:53:
What about tweak.er als domein? Of voel je je geen tweaker :+? Kun je een mooie blog op zetten ofzo :P
Dus mijn huidige blog is lelijk? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Robbiedobbie schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:53:
.er is niet te registreren anders had ik al lang jasp.er :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:55:
[...]

Dus mijn huidige blog is lelijk? :'(
Dat zei ik niet ;)

Wel lezen wat er staat hè? :P
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:56:
[...]

Voor zover ik weet kun je ze wel registreren als je contact op neemt met eritel :P

[ Voor 39% gewijzigd door Robbiedobbie op 26-04-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat is internet in Duitsland toch veel sneller dan in Nederland....
2 streepjes EDGE vs 5 streepjes LTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Snel jasp.re registreren, voordat wsitedesign weer gaat lopen klooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:57:
[...]

Dan pak ik snel wschijtdesign.nl :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:57:
[...]

Il est le Jaspre? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:58:
[...]

:D _/-\o_ (Alleen is hij een belg he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:59:
[...]

:D _/-\o_ (Alleen is hij een belg he ;) )
Wait... Belgen hebben internet? :?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Dat is gewoon mogelijk hoor, alleen niet zo simpel als een formuliertje door te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Douweegbertje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:00:
[...]

Dat is gewoon mogelijk hoor, alleen niet zo simpel als een formuliertje door te lopen :)
Registrations are at third level beneath names such as .com.er and .org.er
Jasp.com.er

En volgens mij moet je een postduif naar een hutje in afrika sturen...
Eritrea does not yet have a direct internet connection. domain names are currently being used for the delivery of email.
...

[ Voor 27% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-04-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hoeveel $ heb je er voor over?
edit; stuur je wel even een pm

[ Voor 34% gewijzigd door Douweegbertje op 26-04-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Niet veel, ik doe al niks met m'n huidige domein ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Douweegbertje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:05:
Hoeveel $ heb je er voor over?
edit; stuur je wel even een pm
wat voor prijsklasse moeten we denken voor een .er domein? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sowieso moet je geduld hebben omdat dat domein amper actief is en ze er weinig mee doen. Echter willen best veel mensen het, en blijkbaar is het wel mogelijk om hun t1 tld te krijgen. Er zit een één of andere sales rep. in de US, en er is nu ook gewoon een telefoonnummer beschikbaar in dat vage land :+ Dus als je het echt wilt zou je wel iets kunnen doen, echter met de kans dat je er pas over een jaar iets mee kunt. Waarschijnlijk zit je dan tegen de 150$ p/j voor een domain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:11
Jammer, anders had ik wel wern.er willen hebben, maar 150$ p/j is wel een beetje gortig... :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Douweegbertje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:13:
Sowieso moet je geduld hebben omdat dat domein amper actief is en ze er weinig mee doen. Echter willen best veel mensen het, en blijkbaar is het wel mogelijk om hun t1 tld te krijgen. Er zit een één of andere sales rep. in de US, en er is nu ook gewoon een telefoonnummer beschikbaar in dat vage land :+ Dus als je het echt wilt zou je wel iets kunnen doen, echter met de kans dat je er pas over een jaar iets mee kunt. Waarschijnlijk zit je dan tegen de 150$ p/j voor een domain.
Goed om te weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

WernerL schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:14:
Jammer, anders had ik wel wern.er willen hebben, maar 150$ p/j is wel een beetje gortig... :P
150$, veel werk en kans dat je alsnog niets krijgt btw :Y
Maar als je het wilt.. kan er een weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:07
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 13:58:
[...]

Doemaar, kan mij nu eens niets schelen, ik woon niet in .nl

Heh. Wedstrijdje om ter eerst jasp.re registeren? :+
Douweegbertje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:18:
[...]

150$, veel werk en kans dat je alsnog niets krijgt btw :Y
Maar als je het wilt.. kan er een weg zijn.
Congo (.cg) kost ergens iets van 225€/jaar... En het kan nog erger geloof ik.

[ Voor 35% gewijzigd door azerty op 26-04-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
wsitedesign schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:36:
[...]
Heh. Wedstrijdje om ter eerst jasp.re registeren? :+
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
anders is jasperbekke.rs misschien nog een optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 20:59
diederik@bakk.er

Waar kan ik die $150 dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Trouwens, als er nog iemand inspiratie zoekt, hier de lijst met tld's:

http://data.iana.org/TLD/tlds-alpha-by-domain.txt

mijn geval is .vi niet interessant, te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Woei, een huge lijst aan hacker/bot IP's automatisch wekelijks aan m'n iptables toevoegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
wsitedesign schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 14:36:
Congo (.cg) kost ergens iets van 225€/jaar... En het kan nog erger geloof ik.
Ik zie net dat .na TERING duur is :X meer dan $5.000 per jaar wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

User Login Failures
root 167310

1 weekje :+

En er is niet eens een "user" root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik wil .en of .ia TLD

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 26-04-2014 15:01 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:00:
User Login Failures
root 167310

1 weekje :+

En er is niet eens een "user" root.
Ik had binnen 5 minuten na het opstarten van een nieuwe VPS al 28 fail2ban permanent bans uitgedeelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:01:
[...]

Ik had binnen 5 minuten na het opstarten van een nieuwe VPS al 28 fail2ban permanent bans uitgedeelt :+
Ja, het is eigenlijk heel erg. Het ergste is eigenlijk dat iedereen doorgaat omdat er gewoon mensen zijn met een VPS of w/e die root/password hebben als login... Als je wilt kun je hacked vps huren. Had dat eens bekeken.. quad core xeon met 16 gig geheugen a 5$ p/m. 24/7 up-time in de zin als dat de echte eigenaren hem terug halen, dat je per direct een andere krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Douweegbertje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:06:
[...]

Ja, het is eigenlijk heel erg. Het ergste is eigenlijk dat iedereen doorgaat omdat er gewoon mensen zijn met een VPS of w/e die root/password hebben als login... Als je wilt kun je hacked vps huren. Had dat eens bekeken.. quad core xeon met 16 gig geheugen a 5$ p/m. 24/7 up-time in de zin als dat de echte eigenaren hem terug halen, dat je per direct een andere krijgt :)
Ghehe, en waar kunnen we die krijgen? :+

spoiler:
I don't wanna know, it's illegal en shit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Robbiedobbie schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:11:
[...]

Ghehe, en waar kunnen we die krijgen? :+

spoiler:
I don't wanna know, it's illegal en shit :P
Juiste plaatsen kennen hé. Waar denk je dat ik al mijn VPS'jes vandaan haal? :+

spoiler:
niet dus. OVH bied trouwens wel een starter aan voor 2€/maand, isnie slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:06:
[...]

Hmmmm, hoe weet jij mijn wachtwoord? :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Omdat ik hem dat verteld heb, nadat ik binnengeraakt ben... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:12:
[...]

Juiste plaatsen kennen hé. Waar denk je dat ik al mijn VPS'jes vandaan haal? :+

spoiler:
niet dus. OVH bied trouwens wel een starter aan voor 2€/maand, isnie slecht
Ik ben inderdaad ook best tevreden over OVH so far. Ze lijken qua response gelijk aan Hetzner, management kan ik zelf wel. Ik ben benieuwd naar de uptime die ze hebben, maar so far, so good.

Nu alleen nog TransIP die DNS records lijkt te verwerken met de snelheid van het licht een slak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn domeinen werken inmiddels allemaal met de goede DNS enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Probeer codingplayground.nl eens, schiet niet op. Vorige keer bij TransIP ook al zo'n gezeik met hoe lang het duurde voor m'n domeinen actief waren.

Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2014-04-25 14:12:45,113 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Ban 209.141.59.240
2014-04-25 14:22:45,744 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Unban 209.141.59.240
2014-04-25 15:13:21,951 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Ban 61.142.106.34
2014-04-25 15:23:22,591 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Unban 61.142.106.34
2014-04-25 20:10:31,498 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Ban 192.210.214.84
2014-04-25 20:20:31,533 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Unban 192.210.214.84
2014-04-25 20:28:48,544 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Ban 1.93.34.231
2014-04-25 20:38:49,477 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Unban 1.93.34.231
2014-04-25 20:39:55,604 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Ban 1.93.34.231
2014-04-25 20:49:55,752 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Unban 1.93.34.231
2014-04-26 01:10:25,866 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Ban 116.10.191.202
2014-04-26 01:20:26,565 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Unban 116.10.191.202
2014-04-26 01:35:07,536 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Ban 220.177.198.62
2014-04-26 01:45:08,259 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Unban 220.177.198.62
2014-04-26 07:58:06,309 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Ban 42.62.17.250
2014-04-26 08:08:06,995 fail2ban.actions: WARNING [ssh] Unban 42.62.17.250

Ik ga toch maar even m'n SSH-poort aanpassen denk ik. Scheelt weer dit soort meldingen (Ja, ik weet, security through obscurity is geen oplossing, ik zie het dan ook niet als een oplossing tegen irritante botjes maar als een extra, zij het zwakke, beveiligingsmaatregel)

[ Voor 83% gewijzigd door Firesphere op 26-04-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Kan ik niet bereiken. Zeg FS, als jij zoveel domeinen beheert, maar je doet er niks mee, parkeer je ze dan, of heb je een default pagina ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:46:
Kan ik niet bereiken. Zeg FS, als jij zoveel domeinen beheert, maar je doet er niks mee, parkeer je ze dan, of heb je een default pagina ervoor?
Meeste domeinen zijn van klanten en staan ook niet bij TransIP. Zitten dus volledige sites achter over het algemeen, of het zijn redirects/aliasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ah, das natuurlijk wel iets... Vroeg het mij af, firesphe.re staat namelijk "geparkeerd" nu (kind of) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:49:
Ah, das natuurlijk wel iets... Vroeg het mij af, firesphe.re staat namelijk "geparkeerd" nu (kind of) :p
Ja, heb er nog geen site voor ;)
Firesphere schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:27:
[...]

Hmmmm, hoe weet jij mijn wachtwoord? :o :+
Even voordat iedereen het gaat proberen, ik heb RSA-key login ipv username/wachtwoord login, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Dat moet ik nog instellen, maar ik log al niet meer als root in (root kan zelfs niet meer inloggen), andere ssh poort... Het is al iets veiliger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Inloggen op wat?
Ik heb het idee dat ik echt iets fout doe.

Ik heb enkel een RDP met username en password. En een SQL Server verbinding.
Alle andere poorten worden al door de firewall van mijn werk dicht gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
inloggen op je (linux) vps via ssh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh. Ik heb Windows :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:05:
Inloggen op wat?
Ik heb het idee dat ik echt iets fout doe.

Ik heb enkel een RDP met username en password. En een SQL Server verbinding.
Alle andere poorten worden al door de firewall van mijn werk dicht gedaan...
Linux VPS SSH login ;) Moet volgens mij op Windows ook kunnen, dat je alleen public/private keypairs accepteerd in plaats van wachtwoord-based login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Neh. Dan kan ik misschien niet meer met de apps op Android inloggen....

Ik ga wel eens even kijken naar een certificaat voor verificatie bij de admin ipv daar Basic Authentication (via https ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waarom zou je niet meer kunnen inloggen met Android als je RSA login gebruikt? Die apps gebruiken toch de API? Die heeft niets met de RSA-security te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:15:
Waarom zou je niet meer kunnen inloggen met Android als je RSA login gebruikt? Die apps gebruiken toch de API? Die heeft niets met de RSA-security te maken.
Weet ik het. Ik zie in ieder geval geen optie om een certificaat te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, lijkt inderdaad lastiger te zijn op Windows servers, om RSA-only logins toe te staan.
Yay voor OpenSSH! (en ja ik heb OpenSSL geupdate hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Fail2ban deelt bij mij ook de nodige IP-bans uit per uur. Daarnaast verstuurt hij ook nog eens aardig wat mailtjes naar abuse-afdelingen :*)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:24:
Fail2ban deelt bij mij ook de nodige IP-bans uit per uur. Daarnaast verstuurt hij ook nog eens aardig wat mailtjes naar abuse-afdelingen :*)
Hoe stuur jij de e-mails? Dat is wel een leuke feature!

Dit is trouwens het script dat ik draai:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#!/bin/sh
#/root/hackedreport_download
cd /tmp
wget http://www.thehackedreport.com/DownloadAll.aspx
if [ -f /tmp/DownloadAll.aspx ]; then
    sed '/^$/d' /tmp/DownloadAll.aspx > /tmp/tmpfile
fi
cat /tmp/tmpfile | sort | uniq > /root/hackedreport_firewall_blacklist
rm -rf /tmp/tmpfile
rm -rf /tmp/DownloadAll.aspx
echo "Adding Hackedreport Blacklist ..."
while read IP
do
IP1=`echo $IP | sed 's/[^0-9.]//g'`
/sbin/iptables -A INPUT -i eth0 -s $IP1 -j DROP
done < /root/hackedreport_firewall_blacklist

Die haalt wekelijks de complete lijst aan te-blokken IP's op, en voegt die toe aan IPTables. Staat inderdaad in /root, maar voor een cronjob maakt dat geloof ik niet zoveel uit. Script is een aangepaste versie van een voorbeeld wat ik ooit ergens op het interwebs heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:20:
Hmmm, lijkt inderdaad lastiger te zijn op Windows servers, om RSA-only logins toe te staan.
Yay voor OpenSSH! (en ja ik heb OpenSSL geupdate hoor!)
S/MIME authentication voor een webpagina is ook moeilijk op Windows volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 14:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee hoor, supersimpel. Alleen als je Firefox gebruikt dan moet je het certificaat in FF's eigen store installeren want die lamzakken gebruiken niet de store van het OS zelf.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 ... 27 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.