De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.999 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:20
ZaZ schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:43:
Sta ik net effe lekker buiten, schijt er een meeuw op mijn kop.
Kutbeesten
Afbeeldingslocatie: http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20121205194057/simpsons/images/e/e9/Nelson_Ha-Ha.jpg

Bij het fietsen zelf wel eens gehad dat er precies één op mijn mond poepte :/

[ Voor 4% gewijzigd door console op 25-04-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Kutbeesten
Sommige mensen denken dat het geluk brengt. En wist je dat meeuwen eigenlijk alleen maar vliegend schijten... Een duif doet dat niet (dan weet je dat voor de volgende keer :+)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
daarom fiets ik altijd om lantaarnpalen heen waar een duif op zit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 01:51:
[...]

Ik was al aan 't kijken welke headers voorbij komen (ook Vodafone overigens) :)

edit:

Vodafone stuurt iig alleen hun X-VF-ACR header mee naar websites.
Zelfs die zie ik niet. Ja mijn wifi stond uit :P

Volgens getallheaders() krijg ik dit:

[Host] => oisyn.nl
    [Connection] => keep-alive
    [Content-Length] => 57
    [Cache-Control] => max-age=0
    [Authorization] => Basic *************
    [Accept] => text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,image/webp,*/*;q=0.8
    [Origin] => https://oisyn.nl
    [User-Agent] => Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/34.0.1847.116 Safari/537.36
    [Content-Type] => application/x-www-form-urlencoded
    [DNT] => 1
    [Referer] => ***************
    [Accept-Encoding] => gzip,deflate,sdch
    [Accept-Language] => en-US,en;q=0.8,nl-NL;q=0.6,nl;q=0.4
    [Cookie] => PHPSESSID=***************

Vanaf een Lumia 1020.

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2014 10:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goeiemorgen zeg. Na me een beetje te hebben verslapen zit ik hier de hele ochtend al te bellen.

Doe's normaal zeg, het is geen maandag!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:21
Firesphere schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:15:
Goeiemorgen zeg. Na me een beetje te hebben verslapen zit ik hier de hele ochtend al te bellen.

Doe's normaal zeg, het is geen maandag!
Inderdaad het is vrijdag, tijd voor de "Het Moet Vandaag Nog Online" verzoekjes/opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Ealanrian schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:16:
[...]

Inderdaad het is vrijdag, tijd voor de "Het Moet Vandaag Nog Online" verzoekjes/opdrachten.
Die zijn het mooist. Van die calls die dan op vrijdagmiddag om 16:55 binnenkomen. En dan maar zeggen dat het eergisteren gefixt moest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Ealanrian schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:16:
[...]

Tjah zo hebben wij een klant die echt standaard belt op vrijdag om 17:00 voor de laatste vragen met betrekking tot een nieuwsbrief die de deur uit moet. Zoiets weet je neem ik aan al van tevoren, helemaal als 'ie wekelijks is.. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 20:36
Kutbeesten
Je gaat mij niet geloven, maar ik zat jaren geleden een keer onderweg naar school op de fiets. Toen stond ik bij het stoplicht te wachten, beide handen op het stuur. Toen kreeg ik ineens de gekke gedachte van "trek nu je hand weg of er gaat een vogel op poepen". Ik denk in mezelf, nee, bullshit. Toch trok ik na wat interne discussie mijn linkerhand weg, en raad eens,
spoiler:
kakt er ineens een vogel op mijn rechterhand
wtf ?

[ Voor 10% gewijzigd door BastiaanCM op 25-04-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:13:
[...]

Zelfs die zie ik niet. Ja mijn wifi stond uit :P

Volgens getallheaders() krijg ik dit:

Vanaf een Lumia 1020.
Komt denk ik omdat je een DNT meegeeft :) Dat doet Vodafone (of je browser :X) wel netjes.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh wacht, dit was HTTPS, dan kan Vodafone daar weinig aan veranderen :P

.edit: Yup, over HTTP krijg ik 'm wel
En ik bedenk me nu dat ik de headers van mijn desktop browser heb zitten copypasten daarnet ipv de headers waar mijn telefoon mee kwam |:(

[ Voor 189% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2014 10:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Even gekeken naar een random request header viewer en daar zie ik X-VF-ACR voorbijkomen wanneer ik requests doe die via Vodafone's 3G-netwerk gaan. X-VF-ACR bevat een base64-string van 337 bytes lang (WTF, waarom zo lang?), waar zo op het oog door mij niks bruikbaars uit te halen is.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Kutbeesten
Doet me hier aan denken >:)
YouTube: zeemeeuwen en laxeermiddel is dikke fun

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Alex) schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:23:
Even gekeken naar een random request header viewer en daar zie ik X-VF-ACR voorbijkomen wanneer ik requests doe die via Vodafone's 3G-netwerk gaan. X-VF-ACR bevat een base64-string van 337 bytes lang (WTF, waarom zo lang?), waar zo op het oog door mij niks bruikbaars uit te halen is.
Zie BtM909 in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Denk dat ik maar even in bad ga met m'n werklaptop zodat ze haast maken met de bestelling van m'n nieuwe laptop welke inmiddels twee maanden geleden is besteld. 8)7 Kan nauwelijks Notepad++ openen of dit kreng loopt alweer vast. -O-

En aangezien ik vanuit huis werk vandaag kan ik niet simpelweg overschakelen naar de desktop die op werk staat.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Krijg ik een video in de benodigde formaten geleverd, voor de header van een website; zitten er zwarte balken in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Brakkie41 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:39:
Denk dat ik maar even in bad ga met m'n werklaptop zodat ze haast maken met de bestelling van m'n nieuwe laptop welke inmiddels twee maanden geleden is besteld. 8)7 Kan nauwelijks Notepad++ openen of dit kreng loopt alweer vast. -O-

En aangezien ik vanuit huis werk vandaag kan ik niet simpelweg overschakelen naar de desktop die op werk staat.
Even in de vaatwasser zetten :Y

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

BtM909 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:02:
[...]

Sommige mensen denken dat het geluk brengt. En wist je dat meeuwen eigenlijk alleen maar vliegend schijten... Een duif doet dat niet (dan weet je dat voor de volgende keer :+)
Nou, deze zat op het dak van ons kantoor en bleef gewoon zitten na zijn/haar behoefte.
En het was echt een meeuw. We hebben hier een beetje een meeuwenplaag.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dit kon nog wel eens leuk worden:
http://nos.nl/artikel/639...erzoekt-ictprojecten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk tot verandering gaat leiden... ik denk het niet.

Zoals in het artikel al tussen de regels door gezegd word. Overheden zijn veel te veel van het afschuiven van verantwoordelijkheden, en hand boven de hoofd houden...
Als ze dit gaan veranderen dan zou dit betekenen dat er daadwerkelijk iemand afgerekend kan worden op zn falen...

We hebben het hier over ambtenarij.. dat gaat dus _nooit_ gebeuren..

Ambtenaren en verantwoording afleggen... :D te grappig voor woorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Geautomatiseerd screenshots van een website nemen op verschillende resoluties: https://github.com/sindresorhus/pageres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

D-Raven schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:55:
[...]

Ik ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk tot verandering gaat leiden... ik denk het niet.

Zoals in het artikel al tussen de regels door gezegd word. Overheden zijn veel te veel van het afschuiven van verantwoordelijkheden, en hand boven de hoofd houden...
Als ze dit gaan veranderen dan zou dit betekenen dat er daadwerkelijk iemand afgerekend kan worden op zn falen...

We hebben het hier over ambtenarij.. dat gaat dus _nooit_ gebeuren..

Ambtenaren en verantwoording afleggen... :D te grappig voor woorden..
Ik verwacht geen veranderingen, maar misschien komt er iets zinnigs uit waardoor we in ieder geval weten waar het door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 20:09

Dido

heforshe

Ik vermoed dat dit uitdraait op een heleboel geld dat over de balk gegooid wordt maar waar niets uit komt. Helaas een veelvoorkomende reactie als iemand wil weten waarom er geld verspild wordt: laten we nog meer geld verspillen.

Laatst aan iemand proberen uit te leggen dat een lessons-learned document dat aan het einde van een project wordt opgesteld en bij de projectdocumentatie gevoegd wordt totaal geen zin heeft. Er kijkt bij het volgende project immers geen hond naar projectdocumentatie van een heel ander project.

Ik heb ooit voor de aardigheid een paar van dergelijk documenten vergeleken van verschillende projecten die over een periode van ettelijke jaren waren uitgevoerd. Twee zaken vielen op:

• Bij ieder project leert men grosso modo dezelfde lessen .
• De enige die een oud LL-document ooit bekijkt is de schrijver van het volgende, blijkens de grote hoeveelheden opvallende copy/paste content.
Firesphere schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:01:
Ik verwacht geen veranderingen, maar misschien komt er iets zinnigs uit waardoor we in ieder geval weten waar het door komt.
Daar hoeven ze geen commissie voor op te stellen. Vraag het aan een gewone Jan Lul die een paar jaar heeft meegedraait op overheids- of semi-overheidsprojecten. Kan gewoon een programmeur zijn.
Daar komt waarschijnlijk een hoop meer zinnigs uit dan uit de verschillende lagen projectleiders en -managers die ze nu gaan ondervragen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dido op 25-04-2014 11:08 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik had het gelezen :) Ik was benieuwd of ik iets uit die string kon halen, maar toen ik 'm door een base64-decoder haalde kreeg ik een berg onbegrijpbare tekens. Uit een beetje Googlen begreep ik dat de inhoud van die header min of meer random is (en dus niet bruikbaar als tracking-ID) maar dat Vodafone 'm - indien nodig, bijvoorbeeld voor online payment - zou kunnen herleiden tot de subscriber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Alex) schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:13:
[...]

Ik had het gelezen :) Ik was benieuwd of ik iets uit die string kon halen, maar toen ik 'm door een base64-decoder haalde kreeg ik een berg onbegrijpbare tekens. Uit een beetje Googlen begreep ik dat de inhoud van die header min of meer random is (en dus niet bruikbaar als tracking-ID) maar dat Vodafone 'm - indien nodig, bijvoorbeeld voor online payment - zou kunnen herleiden tot de subscriber.
Het is een anonieme tracking ID. Adverteerders kunnen dus wel degelijk profielen maken aan de hand van je surfgedrag, maar dat niet naar jou als persoon herleiden. Apple's iOS heeft ook de mogelijkheid om je tracking ID te wissen (en dus een nieuwe te genereren), maar weet niet of dat zich uit in dit attribuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Firesphere schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:40:
[...]

Even in de vaatwasser zetten :Y
Misschien iets te opvallend... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:07
Brakkie41 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:08:
[...]

Misschien iets te opvallend... :P
Mors er een kop koffie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

fdungivuuxdixv iuxfn iufndxvifdnvfdxiunifvufndviuniunbfdunv

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-YQnBlcJ0HOA/Tx81yAaBAqI/AAAAAAAAAgg/nfP8zgMFBeQ/s1600/Troll+Face+Facebook.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een tweede scherm op mijn macbook air aangesloten via usb :) Werkt een stuk beter zo. Had alleen niet goed gekeken op de site van de fabrikant(alleen windows support).
Drivers geïnstalleerd van een concurrent en die werken ook, dat vind ik wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Lol.. dit wordt weer een eindeloze bron aan programmering WTF's

http://pastebin.com/a45dp3Q1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BtM909 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:46:
[...]

Het is een anonieme tracking ID. Adverteerders kunnen dus wel degelijk profielen maken aan de hand van je surfgedrag, maar dat niet naar jou als persoon herleiden.
Op Computable lees ik in een reactie van Vodafone het volgende:
Het is volgens Vodafone niet mogelijk om de code te gebruiken om internetgedrag van specifieke personen te volgen. ‘De unieke code wordt bij ieder bezoek gewijzigd, tenzij dit om technische redenen niet mogelijk is. Dan wordt de code periodiek gewijzigd en ook in deze gevallen hebben derde partijen geen toegang tot de mobiele nummers en de persoonlijke gegevens van klanten die een bestelling plaatsen. Via de klantenservice van Vodafone kunnen klanten zich voor deze mogelijkheid afmelden. Vodafone Anonymous Customer Reference is daarmee opt-out.'
Ik vraag me wel af wat een 'technische reden' is om die code niet bij ieder bezoek te kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:25

BoAC

Memento mori

Lekker aan de pruts vandaag, weer wat werk af :-)

snip

[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 25-04-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb een plugin-systeem gemaakt waarin ik AppDomains gebruik om de plugins van elkaar te scheiden, samen met aparte configuratie. Dit werkt prima, maar de remoting objects werden gedisposed na enkele minuten inactiviteit. Door een ClientSponsor te gebruiken heb ik dit kunnen oplossen, mijn plugins blijven nu keurig geladen en bruikbaar zolang de applicatie draait.

Tijdens shutdown van de applicatie roep ik de plugins aan (plugin.Shutdown()), unregister ik 'm bij de ClientSponsor en unload ik uiteindelijk het AppDomain waarin de plugin draait. Wanneer ik nu de applicatie afsluit roep ik ClientSponsor.Close() aan, om vervolgens een AppDomainUnloadedException te krijgen. -O-

Stom ding, ik had je toch gezegd dat je je niet meer met die objecten moet bemoeien? :/

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 25-04-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hmmm. Het zou mooi zijn als je bij een advertentie in het VA systeem de prijs historie kan zien. Want nu heb ik dus een wellus nietus spelletje met iemand die de prijs verhoogt heeft nadat ik erop gereageerd heb. :/

Volgende keer in de reactie erbij zetten dat ik m wil hebben voor (prijs die er op dat moment staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:29:
Zo een tweede scherm op mijn macbook air aangesloten via usb :) Werkt een stuk beter zo. Had alleen niet goed gekeken op de site van de fabrikant(alleen windows support).
Drivers geïnstalleerd van een concurrent en die werken ook, dat vind ik wel leuk!
Wat voor apparaatje/dongeltje gebruik je nou daarvoor? En hoe is de performance eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik gok zo'n USB->VGA verloopje. Wat ik er over gelezen heb is dat de performance niet super is, een full hd filmpje kijken ging net. Een ander nadeel is net als met de USB netwerkkaarten is dat USB interrupt based is en daarvoor je OS meer moet werken in vergelijking met de dedicated variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het is toch ook belachelijk dat iMac's en dergelijke geen fatsoenlijke aansluiting voor een 2e scherm bieden? Tenminste, ik vind het belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Alex) schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:50:
Ik heb een plugin-systeem gemaakt waarin ik AppDomains gebruik om de plugins van elkaar te scheiden, samen met aparte configuratie. Dit werkt prima, maar de remoting objects werden gedisposed na enkele minuten inactiviteit. Door een ClientSponsor te gebruiken heb ik dit kunnen oplossen, mijn plugins blijven nu keurig geladen en bruikbaar zolang de applicatie draait.

Tijdens shutdown van de applicatie roep ik de plugins aan (plugin.Shutdown()), unregister ik 'm bij de ClientSponsor en unload ik uiteindelijk het AppDomain waarin de plugin draait. Wanneer ik nu de applicatie afsluit roep ik ClientSponsor.Close() aan, om vervolgens een AppDomainUnloadedException te krijgen. -O-

Stom ding, ik had je toch gezegd dat je je niet meer met die objecten moet bemoeien? :/
Cool. Ik wilde ook zo'n plugin systeem opzetten om een auto scaling micro services (SOA) hosting platform te bouwen. Hoe ga je er mee om als de main app crasht / AppDomain recycled wordt? Crashen de plugins dan ook of blijven die gewoon draaien in zombie mode :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 11:20
TheNephilim schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:40:
Het is toch ook belachelijk dat iMac's en dergelijke geen fatsoenlijke aansluiting voor een 2e scherm bieden? Tenminste, ik vind het belachelijk.
Dat werkt toch gewoon met Firewire of DisplayPort bij Apple?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:46:
Apple's iOS heeft ook de mogelijkheid om je tracking ID te wissen (en dus een nieuwe te genereren), maar weet niet of dat zich uit in dit attribuut.
Net getest, ongeacht stand van de 'beperk reclame toggle' stuurt mobile safari geen bijzonder headers.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Jan_V schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:43:
[...]

Inderdaad. Of daisy chain met Thunderbolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 11:20
HMS schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:44:
[...]

Inderdaad. Of daisy chain met Thunderbolt?
Ik bedoelde inderdaad Thunderbolt ipv Firewire.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
HMS schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:41:
[...]

Cool. Ik wilde ook zo'n plugin systeem opzetten om een auto scaling micro services (SOA) hosting platform te bouwen. Hoe ga je er mee om als de main app crasht / AppDomain recycled wordt? Crashen de plugins dan ook of blijven die gewoon draaien in zombie mode :P?
In een normale .exe worden AppDomains niet gerecycled, dat gebeurt alleen in webapplicaties - daarin moet je niet met AppDomains gaan klooien i.m.o.

Als een AppDomain crasht wordt het hele proces afgesloten, als je main AppDomain crasht wordt het afgesloten, samen met alle andere AppDomains die in het proces draaien. Foutafhandeling is dus heel belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 25-04-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jan_V schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:43:
[...]

Nou op de iMac waar mijn zusje (grafisch vormgever) mee werkt, heb ik geen normale aansluiting kunnen vinden. Geen DisplayPort in ieder geval, ook geen HDMI of DVI. Firewire vind ik geen normale aansluiting om een beeldscherm op aan te sluiten, ik gok dat je dan weer per se een iDisplay (:+) moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:40:
Ik heb meerdere Displayports op mijn Macbook en kan dus zonder problemen meer dan 1 extern scherm aansluiten (indien ik de juiste adapters zou hebben :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:46

StM

TheNephilim schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:51:
[...]

Nou op de iMac waar mijn zusje (grafisch vormgever) mee werkt, heb ik geen normale aansluiting kunnen vinden. Geen DisplayPort in ieder geval, ook geen HDMI of DVI. Firewire vind ik geen normale aansluiting om een beeldscherm op aan te sluiten, ik gok dat je dan weer per se een iDisplay (:+) moet kopen.
Als het een nieuwe is, dan verloopt het via de Thunderbolt aansluitingen. Die kunnen downgraden naar Mini-Displayport (de connector is hetzelfde) waar weer een VGA en allerlei smaakjes DVI signaal overheen kan :) Op (vrijwel) alle moderne macs (of misschien de air's niet...) kan je minimaal 2 externe schermen aansluiten.

De macbooks van volgend jaar kunnen waarschijnlijk zelfs 2 4k schermen aan gaan sturen :D

[ Voor 5% gewijzigd door StM op 25-04-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
TheNephilim schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:51:
[...]

Dan wil ik wel eens weten welk model dat is, want volgens mij is er geen enkele iMac uitgebracht waarop je geen extra scherm kon aansluiten. Bij sommigen kan je zelfs de iMac zelf als extra scherm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Grote kans dat dat een Mac is met Thunderbolt-aansluitingen. Je kunt TB gebruiken om daar een apart display op aan te sluiten, maar dan heb je waarschijnlijk wel een adapter nodig. Gelukkig verkoopt Apple die ook voor een schappelijke € 29,- ( :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:52:
[...]

Ik heb meerdere Displayports op mijn Macbook en kan dus zonder problemen meer dan 1 extern scherm aansluiten (indien ik de juiste adapters zou hebben :'))
Een Macbook zou kunnen ja, het lijkt me zelf meer dan logisch dat je daar een scherm op aan kunt sluiten.
StM schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:55:
[...]

Als het een nieuwe is, dan verloopt het via de Thunderbolt aansluitingen. Die kunnen downgraden naar Mini-Displayport (de connector is hetzelfde) waar weer een VGA en allerlei smaakjes DVI signaal overheen kan :) Op (vrijwel) alle moderne macs (of misschien de air's niet...) kan je minimaal 2 externe schermen aansluiten.

De macbooks van volgend jaar kunnen waarschijnlijk zelfs 2 4k schermen aan gaan sturen :D
Hipska schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:58:
[...]

Dan wil ik wel eens weten welk model dat is, want volgens mij is er geen enkele iMac uitgebracht waarop je geen extra scherm kon aansluiten. Bij sommigen kan je zelfs de iMac zelf als extra scherm gebruiken.
Er zit geen Thunderbolt aansluiting op, dus het is sowieso een ouder model. Snap alleen niet dat er niet iets van HDMI of DisplayPort of dan in ieder geval DVI op zit.

Zal eens kijken vanmiddag, moet er nog langs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:46

StM

Als het echt een oudje is dan zou het mini-dvi kunnen zijn... Die zijn herkenbaar aan dat de pennetjes in de connector in een kwartslag gedraaide U staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Ja mini-DVI zou kunnen, al heb ik ooit een iBookG4 gehad en die had zelfs mini-VGA waarvan ik de convertor nog heb liggen moest je die nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, nu even de oogjes sluiten voor m'n after dinner dip. * .oisyn heeft net saté met friet en 2 witbiertjes weggewerkt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:32:
Zo, nu even de oogjes sluiten voor m'n after dinner dip. * .oisyn heeft net saté met friet en 2 witbiertjes weggewerkt. :Y)
Ben je toevallig vrij? :+

Ik ga vanavond eens lekker smikkelen onder het genot van een biertje! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

Of hij ploetert misschien gewoon lekker thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:38
Ik ben net terug van een lunch van 2 uur bij de chinees, samen met alle collega's. Ik denk dat er niet zo veel meer gewerkt zal worden vanmiddag. Ik denk dat ik mee doe met de after-dinner dip van .oisyn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat word ik hier boos van zeg. Wat een onzinnig geblaat.

[YouTube: http://youtu.be/Ckfrn5-86xU]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BoAC schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:43:
Of hij ploetert misschien gewoon lekker thuis?
Hmmm nee ik zit gewoon op kantoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Haha, omschrijving bij het filmpje ook. Ik heb Adam en Eva of de boot ook niet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Er is nog vééél minder bewijs dat er een god bestaat dan dat de evolutietheorie (waarom zou het zo heten hè, THEORIE) klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

.oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:55:
[...]

[...]

Hmmm nee ik zit gewoon op kantoor ;)
Goede catering motiveert :9 of moet je daarvoor de straat/stad op/in?

* BoAC neemt toch altijd zijn broodbakje mee.. vorm van nostalgie :D en uit kostenoverweging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

F.West98 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:57:
Er is nog vééél minder bewijs dat er een god bestaat dan dat de evolutietheorie (waarom zou het zo heten hè, THEORIE) klopt.
Dat is volgens mij niet het de boodschap van het filmpje. De boodschap is dat je voor Evolutie en Creationisme beide geloof nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Twig.js+ExpressJs eens kijken of dat wat wordt... De ExpressJS meuk maakt onderwater gebruik van een RESTful API om de content op te halen. Leuk project :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mis ik een deel van de posts hier? Ik heb geen idee waar F.West98 het over heeft...

Ik zie dat er een video in de post zou moeten staan, maar die wordt hier om een of andere reden niet getoond.

[ Voor 41% gewijzigd door Alex) op 25-04-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:51:
Wat word ik hier boos van zeg. Wat een onzinnig geblaat.

[video]
OMG Ik heb zowaar gereageerd :X
BoAC schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:06:
[...]

Goede catering motiveert :9 of moet je daarvoor de straat/stad op/in?
Wij hebben geen catering, heeft niet zoveel nut in een bedrijfje met 20 man ;). We zitten in het centrum van Utrecht dus keuze zat. We zijn naar Delphi's geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:16:
[...]

Wij hebben geen catering, heeft niet zoveel nut in een bedrijfje met 20 man ;). We zitten in het centrum van Utrecht dus keuze zat. We zijn naar Delphi's geweest.
Ik zou uit principe weigeren om te gaan eten bij een restaurant die een Flash-website heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:18:
[...]

Ik zou uit principe weigeren om te gaan eten bij een restaurant die een Flash-website heeft. 8)7
Je bedoelt, je kunt de website niet zien omdat je probeerde 'm vanaf je iDevice te bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:56

pieturp

gaffa!

Het komt er wéér eens op neer dat die creationisten niet (willen?) begrijpen wat de woorden "theorie", "evolutie" en "geloof" betekenen.

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Van de ene ontwikkelomgeving hop je zo de andere in :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Oh bah, hebben ze nou echt een muziekje op de achtergrond o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

OMG Ik heb zowaar gereageerd :X
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

Ben ook benieuwd ;)

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
TheNephilim schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:09:
[...]
Dat is volgens mij niet het de boodschap van het filmpje. De boodschap is dat je voor Evolutie en Creationisme beide geloof nodig hebt.
Voor de een alleen iets meer dan de andere, maar inderdaad. Mensen die zeggen dat ze niet geloven, maar wel menen dat de evolutietheorie de keiharde waarheid is zijn wel een beetje dom of goedgelovig ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op de video, niet op iemand anders. Staat dus bovenin. Ik ben "oisyn" (*SHOCKING NEWS*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:19:
[...]

Je bedoelt, je kunt de website niet zien omdat je probeerde 'm vanaf je iDevice te bezoeken?
Natuurlijk wel. MacBook kan dat wel aan, moet jij toch weten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een klant die een bedankt voor het oplossen EN een goed weekend wenst! O_o Ik wist niet dat dat kon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:32:
[...]

Op de video, niet op iemand anders. Staat dus bovenin. Ik ben "oisyn" (*SHOCKING NEWS*)
Ik zie niets:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hX7kxFA.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Volgens mij komen eigen reacties met voorang erbij te staan, waardoor .oisyn zichzelf wel ziet daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Alex) schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:19:
[...]

Nou, de updater van Adobe heeft zojuist mn Flash-player weten te slopen. Dus ik zie er ook niet bepaald veel van op mn Windows-pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zie het idd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Robbiedobbie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:37:
Volgens mij komen eigen reacties met voorang erbij te staan, waardoor .oisyn zichzelf wel ziet daar :+
Dat, of het is die Google+ vs Youtube crap. Ik reageer vanuit mijn Youtube account, Google+ mag op een plek gestoken worden waar de zon niet schijnt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iCbYxGv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

[quote].oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:32:
[...]

[/quote]

Ik zie 'm niet. Zal wel iets met YT zijn.
nevermind

[ Voor 3% gewijzigd door pieturp op 25-04-2014 15:39 ]

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
"Change of kinds" het is geen Pokemon. Natuurlijk duurt dat lang |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:38:
[...]

Dat, of het is die Google+ vs Youtube crap. Ik reageer vanuit mijn Youtube account, Google+ mag op een plek gestoken worden waar de zon niet schijnt.

[afbeelding]
Volgens mij moet je "voor het blok zetten" niet zo letterlijk vertalen :P. Beter is "put someone in a corner".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh dat was ook geen letterlijke vertaling maar gewoon hoe het in het Engels in mijn hoofd zat. Maar ik zie nu dat dat inderdaad zo goed als niet gebruikt wordt dus mijn hoofd screwed up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:45:
Oh dat was ook geen letterlijke vertaling maar gewoon hoe het in het Engels in mijn hoofd zat. Maar ik zie nu dat dat inderdaad zo goed als niet gebruikt wordt dus mijn hoofd screwed up :P
Geeft niet, er is toch niemand die je reactie ziet *O*

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

HuHu schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:46:
[...]

Geeft niet, er is toch niemand die je reactie ziet *O*

;)
Hahahaha :o _/-\o_

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geeft me iig de tijd om 'm te editen ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Zou het niet kunnen zijn dat de uploader van het filmpje iets aan heeft gezet dat ie eerst moet reviewen voordat de reactie zichtbaar wordt? Ben niet zo bekend met JijBuis op dat gebied, maar zal me niets verbazen dat een relifanaat censuur toepast

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
ZaZ schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:50:
Zou het niet kunnen zijn dat de uploader van het filmpje iets aan heeft gezet dat ie eerst moet reviewen voordat de reactie zichtbaar wordt? Ben niet zo bekend met JijBuis op dat gebied, maar zal me niets verbazen dat een relifanaat censuur toepast
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4VkqiJP.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Afwachten dan maar :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Kun je lang wachten. Dit soort dingen worden natuurlijk niet "approved", kijk maar naar de rest van de berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet voorbij gekomen hier... Valt me weer tegen! :9

Codebabes.com - Learn Coding and Web Development the Fun Way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageren op YouTube videos, ik neem er de tijd niet voor. Zelfs comments lezen is vaak verloren tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:58:
Reageren op YouTube videos, ik neem er de tijd niet voor. Zelfs comments lezen is vaak verloren tijd.
Eens, die comments zijn de vergaarbak van het internet.

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 25-04-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:27:
[...]

Wat voor apparaatje/dongeltje gebruik je nou daarvoor? En hoe is de performance eigenlijk?
een startech usb => hdmi.
Werkt prima. Gebruik het voornamelijk voor werk dus kijk geen films dan enzo(tenzij het vrijdag is :+ ).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 16:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
Wel jammer dat ze dan IE gaan bashen in dit filmpje -> http://codebabes.com/courses/programming-virgin
Beetje pauper niveau dat, maar wel leuk gedaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 25-04-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:25
Leuke site :)
https://codebabes.com/courses/php-virgin/php-variables
Mijn antwooden:
* true
* <?php
* Performs a predefined action
* no
* nothing (print is language construct :P )
* true
En dan krijg ik 2 fouten. Als ik het aanpass naar:
* true
* <?php
* Performs a predefined action
* Yes 8)7 8)7 8)7
* variable _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
* true
Kom ik op de registreer pagina dus ga ik ervan uit dat alles "correct" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Je eerste antwoord is sowieso fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:25
Als je CLI meerekent idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

LEDfan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:11:
* nothing (print is language construct :P )
Command dus.
Waarom zou je het niet meerekenen?

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2014 16:19 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.