Apple is sowieso fucked met hun programma om daar een dev status te verkrijgen. Ten eerste moet je ervoor betalen (terwijl je hun eigenlijk helpt, maar ok.) en vervolgens moet je als bedrijf zijnde ontzettend veel meuk voor elkaar hebben. Als je domweg ingeschreven staat bij de KvK als zelfstandige kan je niet eens met je bedrijf een dev account krijgen omdat ze dat niet zien als een rechtsvorm voor een bedrijf. Minimaal VOF of BV nodig dus.
Los van dat, heb je dus ook een creditcard nodig, een ***load aan "legal" stuff dat ondertekend moet worden door de gene die dat ook rechtmatig mag ondertekenen.
Nog niet klaar, want je moet nog een DUNS nummer hebben, wat onder het mom van "wereldwijd identificatie nummer voor bedrijf" al jouw gegevens gaat opslaan, rapporten maakt en dit vervolgens verkoopt.
Dan denk je dat je alles hebt gehad, gaan ze je ook nog verifiëren door de rechtmatige eigenaar van het bedrijf te bellen. Lekker leuk als je baas ontzettend druk is, en niet eens wilt weten wat Apple Developer is, want waarom zou hij.. (groot gelijk overigens, heeft wel wat beters te doen).
Alles bij elkaar had ik liever gehad dat je gewoon fatsoenlijk kon betalen, dus niet CC only. Verder geen onzin stappen en dan gewoon 500 euro vragen want uiteindelijk was dat in ons geval nog goedkoper geweest als je kijkt naar de tijd die erin gestoken is.
-----
Net terug van familie uitje waarbij mijn auto het had begeven ergens bij utrech. Iets met kapotte dynamo.. Uiteindelijk weer weg gesleept naar mijn garage in Dordrecht. Daar weer taxi naar huis genomen..
Kon kiezen; of auto naar een zaak in utrecht, waar ik een leenauto kreeg, of deze optie. Nu kan ik gelukkig met de fiets naar het werk, dus was de keuze snel gemaakt. Anders moest ik ergens van de week weer naar utrecht rijden om de auto om te wisselen..
Anyway, al met al weer 2 uur en heel wat telefoontjes verder ( om alles te regelen) .. ben gebroken
[
Voor 17% gewijzigd door
Douweegbertje op 12-04-2014 23:36
]