De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:26:
[...]

Jullie lopen lichtelijk langs mijn "probleem" heen naar het financiele gedeelte. Wat ik een aantal keer heb geprobeerd uit de vergelijking te halen, omdat het me daar niet om gaat.
Maar je hebt ook niet echt duidelijk gezegd waar het wel om gaat. Staat die tweet je niet aan of wat?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zucht.

Nee, de manier waarop klanten behandeld worden staat me niet aan. En dat is ook 1-op-1 terug te lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 12-04-2014 20:32 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Firesphere schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:31:
Zucht.

Nee, de manier waarop klanten behandeld worden staat me niet aan. En dat is ook 1-op-1 terug te lezen.
Maar ze hebben je hier toch helemaal niet slecht behandeld? Ze hebben misschien je zin niet gegeven maar dat is om redenen die al eerder zijn aangegeven een logisch besluit. Enige wat ik zie wat ze echt beter hadden kunnen doen is reageren op je email.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:37:
[...]

Maar ze hebben je hier toch helemaal niet slecht behandeld? Ze hebben misschien je zin niet gegeven maar dat is om redenen die al eerder zijn aangegeven een logisch besluit. Enige wat ik zie wat ze echt beter hadden kunnen doen is reageren op je email.
Wederom, niet "ik" maar "klanten in het algemeen".

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik ben het punt dat je probeert te maken nu echt helemaal zoek...
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een nette reactie van hun kant. Als het je vervolgens om "klanten in het algemeen" gaat heeft hun reactie op jou er dus niks mee te maken, maar die trek je er wel elke keer bij en heeft jouw persoonlijke verhaal, die je als aanleiding gebruikt, dus niks te maken hiermee en had je ook 4 weken geleden een blogpost over de algemene behandeling van klanten kunnen maken. Toch? Zeg maar zoals Youp doet.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Firesphere schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:58:
[...]

Wederom, niet "ik" maar "klanten in het algemeen".
Ok.... dus je reageert je af op een bedrijf(en) over iets dat aangewakkerd is wat eigenlijk een logisch besluit was van T-Mobile? Ik ben met je eens dat sommige bedrijven echt beter met hun klanten moeten omgaan maar in het geval van T-Mobile, waar het bij jou mee begon, ben ik daar niet mee eens. Ze hebben jou in dit geval netjes behandeld en dus kun je niet zeggen dat ze "klanten in het algemeen" verkeerd behandelen door wat jij nu meegemaakt hebt.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ben ik de enige die de hele discussie of Firesphere nu wel of niet een punt heeft nogal zinloos vind? Duidelijk dat Firesphere hier mee zit en laat hem dan lekker een punt maken :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nu snap ik er helemaal niets meer van....
Ik heb gisteren (~26 uur geleden) een Apple Developer License gekocht en betaald. Geen punt. Zou < 24 uur duren, maar nu nog steeds niets. Kan gebeuren, dus ik ga even kijken in het Developer Member Center, en ik zie daar een mooie balk dat ik bij stap 2 ben: "Identity Verification":
Contacting Your Reference
We are contacting the reference you provided to verify that you have the authority to act on behalf of your company/organization and to enter your company/organization into legal agreements
Maar... Ik heb nooit een bedrijf opgegeven.

Als ik dan daar op "Your Account" klik staat er onderaan bij "Memberships" bij de status van het Developer Program: "Enrollment Pending" met een knopje, Continue Enrollment.
Als ik daar op klik staat er: "Your purchase is pending" en dat ik nog moet betalen, maar (gelukkig) geen betaalknop.

Goedzo Apple, maakt het lekker duidelijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 12-04-2014 22:48 . Reden: minder helpdeskerig ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Apple is sowieso fucked met hun programma om daar een dev status te verkrijgen. Ten eerste moet je ervoor betalen (terwijl je hun eigenlijk helpt, maar ok.) en vervolgens moet je als bedrijf zijnde ontzettend veel meuk voor elkaar hebben. Als je domweg ingeschreven staat bij de KvK als zelfstandige kan je niet eens met je bedrijf een dev account krijgen omdat ze dat niet zien als een rechtsvorm voor een bedrijf. Minimaal VOF of BV nodig dus.
Los van dat, heb je dus ook een creditcard nodig, een ***load aan "legal" stuff dat ondertekend moet worden door de gene die dat ook rechtmatig mag ondertekenen.

Nog niet klaar, want je moet nog een DUNS nummer hebben, wat onder het mom van "wereldwijd identificatie nummer voor bedrijf" al jouw gegevens gaat opslaan, rapporten maakt en dit vervolgens verkoopt.

Dan denk je dat je alles hebt gehad, gaan ze je ook nog verifiëren door de rechtmatige eigenaar van het bedrijf te bellen. Lekker leuk als je baas ontzettend druk is, en niet eens wilt weten wat Apple Developer is, want waarom zou hij.. (groot gelijk overigens, heeft wel wat beters te doen).

Alles bij elkaar had ik liever gehad dat je gewoon fatsoenlijk kon betalen, dus niet CC only. Verder geen onzin stappen en dan gewoon 500 euro vragen want uiteindelijk was dat in ons geval nog goedkoper geweest als je kijkt naar de tijd die erin gestoken is.

-----

Net terug van familie uitje waarbij mijn auto het had begeven ergens bij utrech. Iets met kapotte dynamo.. Uiteindelijk weer weg gesleept naar mijn garage in Dordrecht. Daar weer taxi naar huis genomen..
Kon kiezen; of auto naar een zaak in utrecht, waar ik een leenauto kreeg, of deze optie. Nu kan ik gelukkig met de fiets naar het werk, dus was de keuze snel gemaakt. Anders moest ik ergens van de week weer naar utrecht rijden om de auto om te wisselen..

Anyway, al met al weer 2 uur en heel wat telefoontjes verder ( om alles te regelen) .. ben gebroken :+

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 12-04-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:33:
Apple is sowieso fucked met hun programma om daar een dev status te verkrijgen. Ten eerste moet je ervoor betalen (terwijl je hun eigenlijk helpt, maar ok.) en vervolgens moet je als bedrijf zijnde ontzettend veel meuk voor elkaar hebben. Als je domweg ingeschreven staat bij de KvK als zelfstandige kan je niet eens met je bedrijf een dev account krijgen omdat ze dat niet zien als een rechtsvorm voor een bedrijf. Minimaal VOF of BV nodig dus.
Los van dat, heb je dus ook een creditcard nodig, een ***load aan "legal" stuff dat ondertekend moet worden door de gene die dat ook rechtmatig mag ondertekenen.

Nog niet klaar, want je moet nog een DUNS nummer hebben, wat onder het mom van "wereldwijd identificatie nummer voor bedrijf" al jouw gegevens gaat opslaan, rapporten maakt en dit vervolgens verkoopt.

Dan denk je dat je alles hebt gehad, gaan ze je ook nog verifiëren door de rechtmatige eigenaar van het bedrijf te bellen. Lekker leuk als je baas ontzettend druk is, en niet eens wilt weten wat Apple Developer is, want waarom zou hij.. (groot gelijk overigens, heeft wel wat beters te doen).

Alles bij elkaar had ik liever gehad dat je gewoon fatsoenlijk kon betalen, dus niet CC only. Verder geen onzin stappen en dan gewoon 500 euro vragen want uiteindelijk was dat in ons geval nog goedkoper geweest als je kijkt naar de tijd die erin gestoken is.
Als Indy-dev een account regelen is een nog veel grotere hel, dan gaan ze ook gratis en voor niets al je referenties na om te vragen of je wel kan programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:31:
Zucht.

De reactie van T-Mobile is nochtans enorm treffend. Je doet pathetisch. Er is een klein akkefietje waar menig persoon totaal geen issue inziet wat je echt enorm aan het opblazen bent. En er is geen enkele remedie meer mogelijk want jouw mening staat al vast, maar dat stond het eigenlijk voordat T-Mobile überhaupt gereageerd had.

Sidenote: ik heb nooit begrepen waarom het Nederlandse pathetisch en het Engelse pathetic totaal verschillende betekenissen hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 12-04-2014 23:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:49:
[...]

De reactie van T-Mobile is nochtans enorm treffend. Je doet pathetisch. Er is een klein akkefietje waar menig persoon totaal geen issue inziet wat je echt enorm aan het opblazen bent. En er is geen enkele remedie meer mogelijk want jouw mening staat al vast, maar dat stond het eigenlijk voordat T-Mobile überhaupt gereageerd had.

Sidenote: ik heb nooit begrepen waarom het Nederlandse pathetisch en het Engelse pathetic totaal verschillende betekenissen hebben.
Ik maak van T-Mobile een voorbeeld. Klopt. Als je voorbeelden (en het aanspreken van bedrijven) op hun gedrag pathetisch vindt, ga je toch lekker de andere kant op kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Kan die discussie niet in een DM plaatsvinden? Is echt heel saai namelijk :P

Other note:
* F.West98 is jarig *O* *O* *O*

TAART VOOR IEDEREEN!
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/--mQaZH-861Q/UUfIDKvWPUI/AAAAAAAADa0/ZvDUZxemBxs/s1600/DSC_0160.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:33:

Ik heb het gewoon aangevraagd zonder problemen als ZZP'er met inschrijving bij de KvK in NL en vestiging in Argentinië. Ik heb wel een tijdje mogen wachten terwijl er een rare betaalstatus stond maar het ging verder wel goed. Ook later de naam moeten laten wijzigen omdat alles op de CC van mijn vriendin staat en ze dan haar naam automatisch pakken. Mailtje gestuurd. Nog niet eens een kopie van mijn paspoort hoeven sturen, mijn naam staat nu gewoon in de AppStore.

Dat hele DUNS nummer verhaal komt me wel bekend voor van de Enterprise AppStore destijds maar wellicht dat het ook allemaal moet als je echt als een bedrijf met een team wil gaan werken. Maar individuele devs dus niet.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:05:
[...]

Ik maak van T-Mobile een voorbeeld.
Een voorbeeld van een bedrijf die niet bij het minste van het geringste op hun knieën gaat voor hun klanten? Succes ermee.
Als je voorbeelden (en het aanspreken van bedrijven) op hun gedrag pathetisch vindt, ga je toch lekker de andere kant op kijken?
Nee, wat ik pathetisch vind is jouw Don Quichotte gedrag. Je hebt geen zaak, je doet alleen alsof dat zo is en jij bent de enige die dat denkt.

En de andere kant op kijken? Oh please, als je geen commentaar duldt moet je hier niet posten :)
F.West98 schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:08:
Kan die discussie niet in een DM plaatsvinden? Is echt heel saai namelijk :P
Ja laten we het over jouw posts in DCC maar niet hebben he. ;)
Gefeliciteerd *O*. Hoe oud ben je nu geworden? 13? :P

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2014 00:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
West, congratz. En die Nyan cat taart mag je zelf aansnijden ;).

Ik heb een nieuwe baan mensen! Vanaf a.s. maandag junior developer bij Connexys in Rotterdam. Zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:13:
[blablabla]
wat ik pathetisch vind is jouw Don Quichotte gedrag.
... Ik zeg maar niet wat ik denk.
Je hebt geen zaak, je doet alleen alsof dat zo is en jij bent de enige die dat denkt.
Waar zeg ik dat ik een zaak heb, wil of zou denken die te hebben? Dat ik me druk maak om zulk gedrag van corporaties betekend niet direct dat ik (persoonlijk) genoegdoening wil.
Ik zeg er wat van. Op mijn manier ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:20:
[...]

... Ik zeg maar niet wat ik denk.
Dat passief-agressieve gedrag mag je achterwege laten. Kom er eerlijk voor uit of zeg gewoon helemaal niets.
Waar zeg ik dat ik een zaak heb, wil of zou denken die te hebben?
Met "zaak" bedoelde ik niet de juridische term. Je kan het ook lezen als "valide punt".
Dat ik me druk maak om zulk gedrag van corporaties betekend niet direct dat ik (persoonlijk) genoegdoening wil.
Ik zeg er wat van. Op mijn manier ja.
En ik zeg op mijn manier dat je je druk maakt om iets wat er niet is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik ga lekker voorbij aan die hele Firesphere-vs-T-Mobile-discussie* en ga F.West98 feliciteren met zijn verjaardag. Van harte, Floris!

Een stukje van Nyan Cat's hoofd zou lekker zijn :9

* Sowieso, T-Mobile :r

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Cor453 schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:17:
West, congratz. En die Nyan cat taart mag je zelf aansnijden ;).

Ik heb een nieuwe baan mensen! Vanaf a.s. maandag junior developer bij Connexys in Rotterdam. Zin an!
Feli & bedankt!
Alex) schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:26:
Ik ga lekker voorbij aan die hele Firesphere-vs-T-Mobile-discussie* en ga F.West98 feliciteren met zijn verjaardag. Van harte, Floris!

Een stukje van Nyan Cat's hoofd zou lekker zijn :9

* Sowieso, T-Mobile :r
Bedankt!
En here you go :>
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-LDdfUt6cx_M/UUfKYgPMu1I/AAAAAAAADbE/lM-AzQRM6XU/s1600/Party+Cake+Cut.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat staat buiten kijf ;)
* .oisyn viert ook alweer 3 jaar zonder T-Mobile \o/

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bah, moet binnenkort aan nieuw internet 250Mbit kabelinternet met een 1TB limit, en dat voor maar 80 euro. Krijg je er ook nog eens ruime ping bij naar de bewoonde wereld. Canadees internet is echt om te janken :r

Kan wel upgraden naar unlimited voor maar 120 euro p/m.

[ Voor 12% gewijzigd door Megamind op 13-04-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lol..
Eerste felicitaties op mijn verjaardag:
1. Mijn moeder
2. Computer Idee Forum (had ik daar een account?!)
3. HighFlow Forum
4. Bouweenpc forum (ohja, ook nog een account)
5 en verder: hier op GoT.

Duidelijk allemaal dezelfde forumsoftware :P

edit:
1TB is toch zat? Ik kom niet over de 300GB

[ Voor 9% gewijzigd door F.West98 op 13-04-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:09:
[...]

Ik heb het gewoon aangevraagd zonder problemen als ZZP'er met inschrijving bij de KvK in NL en vestiging in Argentinië. Ik heb wel een tijdje mogen wachten terwijl er een rare betaalstatus stond maar het ging verder wel goed. Ook later de naam moeten laten wijzigen omdat alles op de CC van mijn vriendin staat en ze dan haar naam automatisch pakken. Mailtje gestuurd. Nog niet eens een kopie van mijn paspoort hoeven sturen, mijn naam staat nu gewoon in de AppStore.

Dat hele DUNS nummer verhaal komt me wel bekend voor van de Enterprise AppStore destijds maar wellicht dat het ook allemaal moet als je echt als een bedrijf met een team wil gaan werken. Maar individuele devs dus niet.
Dus in kort zeg je nu dat je het persoonlijk hebt aangevraagd en niet als bedrijf zijnde? Staat er nu jouw naam, als in je eigen naam, of die van je bedrijf? Mijn hele punt was, dat je als bedrijf het zo lastig regelt, en ja inderdaad.. als losstaand individueel is het vrij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:38:
Lol..
Eerste felicitaties op mijn verjaardag:
1. Mijn moeder
2. Computer Idee Forum (had ik daar een account?!)
3. HighFlow Forum
4. Bouweenpc forum (ohja, ook nog een account)
5 en verder: hier op GoT.

Duidelijk allemaal dezelfde forumsoftware :P

edit:
Gefeliciteerd!
Ja, jij komt er niet over heen, maar sowieso is een limiet nu gewoon onhandig. Ongeacht of je er last van hebt of niet. Ik zou namelijk niet al te happy zijn met een limiet, ook al haal ik het misschien niet.

sorry, beetje dubbel! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

Douweegbertje schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:41:
[...]

Dus in kort zeg je nu dat je het persoonlijk hebt aangevraagd en niet als bedrijf zijnde? Staat er nu jouw naam, als in je eigen naam, of die van je bedrijf? Mijn hele punt was, dat je als bedrijf het zo lastig regelt, en ja inderdaad.. als losstaand individueel is het vrij simpel.
Ik heb het gewoon op naam van mijn eenmanszaak staan. Is wel een flink gedoe omdat je langs legal er voor moet, maar het kan wel :) En ik heb ook geen DUNS nummer aan hoeven vragen, dat is alleen voor Enterprise accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:41:
[...]

Ik begreep je verkeerd, ik snap nu dat het om de naam van je eenmanszaak gaat. Om onder bedrijfsnaam te kunnen opereren dan moet je inderdaad door alle brandende hoepels springen :/

Maar dat is wel een hoop gezeik ja met die hele DUNS opzet, ik heb het gelukkig zelf niet hoeven te regelen. En je ziet toch zoveel kleine developers onder een bedrijfsnaam geregistreerd staan in de AppStore.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op zondag 13 april 2014 @ 02:11:
[...]

Ik begreep je verkeerd, ik snap nu dat het om de naam van je eenmanszaak gaat. Om onder bedrijfsnaam te kunnen opereren dan moet je inderdaad door alle brandende hoepels springen :/

Maar dat is wel een hoop gezeik ja met die hele DUNS opzet, ik heb het gelukkig zelf niet hoeven te regelen. En je ziet toch zoveel kleine developers onder een bedrijfsnaam geregistreerd staan in de AppStore.
Het aanvragen van dat DUNS nummer is tegenwoordig wel redelijk simpel, maar uiteindelijk vind ik het een raar praktijkje. Ik heb dan liever een public iets waar je gewoon dat nummer kan opzoeken of w/e. Of ze nu een eenmanszaak nog steeds zo behandelen weet ik niet, maar dat kan ook wel veranderd zijn.
StM schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:45:
[...]

Ik heb het gewoon op naam van mijn eenmanszaak staan. Is wel een flink gedoe omdat je langs legal er voor moet, maar het kan wel :) En ik heb ook geen DUNS nummer aan hoeven vragen, dat is alleen voor Enterprise accounts.
Misschien was het toen anders, nu in elk geval niet.
Companies/Organizations enrolling in the iOS Developer Program will need:

The legal authority to bind your company/organization to Apple Developer Program legal agreements.
A registered legal entity name. This name will appear as the "Seller" in the App Store. We do not accept DBAs, Fictitious Businesses, Trade names, or branches.
Address for the company’s principal place of business or corporate headquarters.
A D-U-N-S Number assigned to a legal entity. Learn more.
A valid credit card for purchase.

[ Voor 38% gewijzigd door Douweegbertje op 13-04-2014 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
F.West98 schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:29:
[...]
Feli & bedankt!
[...]
Bedankt!
En here you go :>
[afbeelding]
Vette taart! :D en gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd Floris. :)

they grow up so quickly... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
F.West98 schreef op zondag 13 april 2014 @ 00:38:
edit:
Zat? Ik ben daar al regelmatig overheen gegaan hoor. Dus wat zat voor jou is dat is per definite zat voor iedereen ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Feli Floris :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:30

RayNbow

Kirika <3

Hoezo dat? :p

* RayNbow is tevreden met z'n oude Flex abonnement en beltegoed dat nooit verloopt. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RayNbow schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:08:
[...]
* RayNbow is tevreden met z'n oude Flex abonnement en beltegoed dat nooit verloopt. :p
Ben er eigenlijk ook wel tevreden over. Net half jaar geleden overgestapt van Hi naar T-Mobile. Dit omdat na een heftige onweersbui anderhalf jaar geleden mijn bereik binnenshuis van 5 naar 0 strepen ging met op een paar heel specifieke vierkante centimeters wel een whopping 1 streepje. Dat was dus gewoon niet meer te doen. T-Mobile is ook niet super goed hier met 4 strepen bereik, maar nu kan ik tenminste bellen binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Blegh, ik was net eens aan het kijken naar het aanschaffen van een creditcard, vanwege een aantal voordelen kwa verzekeren en natuurlijk voor gemak van aanschaf van producten online.

Apparently kan ik die dus niet aanschaffen :(, want daar heb je een minimumloon voor nodig. Aangezien ik officieel als freelancer werk, en niet altijd dat minimum bedrag haal, kan dat nu dus niet :(
Ik snap niet waarom ze niet de vorm met direct terugbetalen niet gewoon accepteren voor alle mensen? Op dat moment heb je namelijk niet echt een lening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kun je niet je gemiddelde maandinkomen opgeven? Ik heb een ABN creditcard, en daar deden ze helemaal niet moeilijk over dat ik de ene maand onder, de andere maand ruim boven het minimum zat.

[ Voor 60% gewijzigd door Firesphere op 13-04-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:53:
Kun je niet je gemiddelde maandinkomen opgeven? Ik heb een ABN creditcard, en daar deden ze helemaal niet moeilijk over dat ik de ene maand onder, de andere maand ruim boven het minimum zat.
Er is niks om op te geven. Ze voeren zelfstandig een creditcheck uit, waarna ze me gewoon af zullen wijzen. Bovendien zit mijn gemiddelde afhankelijk van de periode daar ook een stukje onder. Voor mij zou dat niks uitmaken, aangezien ik simpelweg geen geld uitgeef dat ik niet heb, en genoeg reserve op de rekening heb. Echter denkt een bank daar anders over, aangezien het natuurlijk allemaal mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Kun je hem niet op de zaak zetten dan?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
BikkelZ schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:57:
Kun je hem niet op de zaak zetten dan?
Freelance != ZZP

Ik ben maar een studentje, en alle inkomsten gaan gewoon bij overige inkomsten bij de belasting. Er is dus geen zaak om terug op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:56:
[...]

Er is niks om op te geven. Ze voeren zelfstandig een creditcheck uit, waarna ze me gewoon af zullen wijzen. Bovendien zit mijn gemiddelde afhankelijk van de periode daar ook een stukje onder. Voor mij zou dat niks uitmaken, aangezien ik simpelweg geen geld uitgeef dat ik niet heb, en genoeg reserve op de rekening heb. Echter denkt een bank daar anders over, aangezien het natuurlijk allemaal mogelijk is...
Prepaid Creditcard anders? Hoewel die meestal geen aankoopverzekering hebben geloof ik.
Robbiedobbie schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:58:
[...]

Freelance != ZZP

Ik ben maar een studentje, en alle inkomsten gaan gewoon bij overige inkomsten bij de belasting. Er is dus geen zaak om terug op te vallen.
Bij welke bank zit je? ABN heeft een speciale Studenten-CC, die kun je krijgen als je stufi krijgt, limiet van 500 euro geloof ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Firesphere op 13-04-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:59:
[...]

Prepaid Creditcard anders? Hoewel die meestal geen aankoopverzekering hebben geloof ik.

[...]

Bij welke bank zit je? ABN heeft een speciale Studenten-CC, die kun je krijgen als je stufi krijgt, limiet van 500 euro geloof ik.
Meh, ik wil juist vooral de creditcard vanwege de aankoopverzekering. Bovendien, met de hardware die ik komende zomer wil gaan aanschaffen, is een prepaid creditcard niet geschikt aangezien het percentage wat ze zelf inhouden daar flink op doortikt. Bij een gewone creditcard ben ik alleen die 14 euro per jaar kwijt...

I guess, I'll have to wait then... Dat wordt dan maar Ideal gebruiken, en niet profiteren van die 180 dagen verzekering :(

Over de bank, Ik heb die studenten rekening bij ABN, echter geld daar nog steeds dat minimum inkomen voor :(

[ Voor 16% gewijzigd door Robbiedobbie op 13-04-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:50
Firesphere schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:59:
[...]
1000 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ARG ik heb em weer te pakken hoor! Zonder iets te veranderen uit het niets
error : #error directive: gl.h included before glew.h

:/ Nou daar gaan weer wat uurtjes om het te zoeken... En achteraf natuurlijk |:(

*Edit*
ah, blijkbaar is er zoiets als "show includes". Dat is best handig!

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 13-04-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 22:24
Robbiedobbie schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:01:
[...]

Meh, ik wil juist vooral de creditcard vanwege de aankoopverzekering. Bovendien, met de hardware die ik komende zomer wil gaan aanschaffen, is een prepaid creditcard niet geschikt aangezien het percentage wat ze zelf inhouden daar flink op doortikt. Bij een gewone creditcard ben ik alleen die 14 euro per jaar kwijt...

I guess, I'll have to wait then... Dat wordt dan maar Ideal gebruiken, en niet profiteren van die 180 dagen verzekering :(

Over de bank, Ik heb die studenten rekening bij ABN, echter geld daar nog steeds dat minimum inkomen voor :(
Ik ben er afgelopen jaar ook mee bezig geweest, bij de ING vertelde alle medewerkers dat ik em gewoon zou moeten krijgen maar toch is elke aanvraag afgewezen en een reden krijg je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ik heb nog eens zitten kijken, en apparently staat er nog een losse pagina voor studenten, die alleen via de zoekfunctie te vinden is. Daarop staat niks over inkomsten eisen, dus ik ga het gewoon proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Robbiedobbie schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:40:
Ik heb nog eens zitten kijken, en apparently staat er nog een losse pagina voor studenten, die alleen via de zoekfunctie te vinden is. Daarop staat niks over inkomsten eisen, dus ik ga het gewoon proberen :D
Ik heb nogsteeds die creditcard :P Je spaart er niets mee en je moet 'm elke maand afbetalen, maar hey het is een creditcard. Dit was wel 10 jaar geleden dat ik 'm heb aangevraagd dus de eisen zijn waarschijnlijk wel anders geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Megamind schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:47:
[...]

Ik heb nogsteeds die creditcard :P Je spaart er niets mee en je moet 'm elke maand afbetalen, maar hey het is een creditcard. Dit was wel 10 jaar geleden dat ik 'm heb aangevraagd dus de eisen zijn waarschijnlijk wel anders geworden.
Tja, als ik hem dan krijg, ben ik daar dik tevreden mee. Ik zou niet eens een creditcard willen waar je niet per maand afbetalen kan. Ik ga het dan ook echt niet gebruiken als een lening :P (In mijn ogen zijn mensen die lenen met creditcard een beetje dom, of extreem hopeloos, aangezien je altijd veel duurder uit zou zijn dan een gewone lening, wat natuurlijk erg slim is van die banken >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 10:53
Vandaag besloten dat ik toch maar weer een hobbyprojectje moet gaan doen om lekker te experimenteren met wat zooi. dus maar een beetje begonen aan textbased cli php game met wat moderne flair eromheen. (touch stuff, en nep cli). Textbased games...Ik mis ze gewoon een beetje. Verhaal > graphics/effects etc.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:57
Feli fwest. Geniet ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Thanks!

Net heeeerlijk gegeten bij een All-You-Can-Eat Chinees restaurant.
Heel veel ijs <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
:) Zelf zit ik altijd aan de sushi.. Niet dat dat echt chinees is, maar ach. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Gefeliciteerd F.West :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Net. op. tijd :P
Bedankt nog allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
En nu terug naar de business as usual.

Hoe gaan de encodings? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Eigenlijk had hij een taart met een encodingfout in de felicitatie moeten krijgen. "Sorry, ons websysteem waar u de taart me besteld heeft doet dat soms"

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik gebruik die quick-quote functie nauwelijks minder. Dus tja, /care.

Maar ik voel me enorm blij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Slechte ervaringen met de klantenservice (weliswaar jaren terug, maar toch...) en ook niet echt tevreden over hun netwerk (zakelijk abonnement).
Dat zie ik vooral als een manier om je vooral aan T-Mobile te blijven binden. "Ook al zou ik wel willen, ik kan niet overstappen naar <Vodafone/Hi/KPN> voor die superaanbieding omdat ik dan al m'n verzameld beltegoed kwijt ben!"

Mooi voorbeeldje van de sunken cost fallacy i.m.o., ik hoor dat nog redelijk vaak als argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op maandag 14 april 2014 @ 01:50:
[...]
Slechte ervaringen met de klantenservice (weliswaar jaren terug, maar toch...) en ook niet echt tevreden over hun netwerk (zakelijk abonnement).

[...]

Dat zie ik vooral als een manier om je vooral aan T-Mobile te blijven binden. "Ook al zou ik wel willen, ik kan niet overstappen naar <Vodafone/Hi/KPN> voor die superaanbieding omdat ik dan al m'n verzameld beltegoed kwijt ben!"

Mooi voorbeeldje van de sunken cost fallacy i.m.o., ik hoor dat nog redelijk vaak als argument.
Ik heb dat toen ook een poos gehad :P totdat ik een verzamling beltegoed had van 500+ euro en dat steeds meer werd. Ben toen naar een sim only gaan maar dan raak je wel dat tegoed kwijt :(.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel te laat maar daarom niet minder gemeend: "Nog een gelukkige verjaardag Floris!"

@creditcard verhaal: Toen ik nog student was had ik een prepaid Mastercard via Mobile Vikings. Helaas kostte dat grapje nogal veel en daarom gebruikte ik het ook enkel voor wat kleine aankopen op internet.

Tegenwoordig heb ik via het werk een American Express kaart en die bevalt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb via mijn werkgever ook een AmEx-kaart, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Via mijn bank (ABN AMRO) kon ik gratis een creditcard (MasterCard) krijgen als onderdeel van het privépakket, dat heb ik gedaan. Die kaart gebruik ik wat vaker dan de AmEx van m'n werk, ook omdat AmEx op minder plaatsen wordt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Holy shit, wat een klote manier om de week te beginnen. Wordt uit bed gebeld omdat er een klant aan het stuiteren is dat het hele weekeind een of andere verwerkings service, die belangrijk is voor hun, niks gedaan heeft.

Kijk ik in het dashboard app die erbij hoort (die zij zelf ook kunnen zien). Niks aan de hand, alleen een backlog van een ontzettend grote bult werk welke hij aan het wegwerken is..

Ik terugbellen, krijg daarnet eindelijk iemand aan de lijn. (werd om half 7 gebeld door mn baas).

reactie: "ja ik had vrijdag wat dingen klaargezet en deze waren nog steeds niet verwerkt.. dus ik nam aan.....". Zou je dan niet even dingen controleren voordat je mij uit mn bed laat bellen, verrekte zak hooi!

Alle software in de wereld kan je niet beschermen tegen idioten... dat blijkt wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:21:
Ik heb via mijn werkgever ook een AmEx-kaart, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Via mijn bank (ABN AMRO) kon ik gratis een creditcard (MasterCard) krijgen als onderdeel van het privépakket, dat heb ik gedaan. Die kaart gebruik ik wat vaker dan de AmEx van m'n werk, ook omdat AmEx op minder plaatsen wordt geaccepteerd.
Bedoel je dan online of vooral in restaurants en dergelijke? Ik gebruik mijn AmEx eigenlijk enkel voor aankopen online of wanneer ik op vakantie ben en tot nu toe heb ik gewoon overal kunnen betalen. Ik weet niet hoe de "ondersteuning" in België / Nederland is, maar ik heb er tot nogtoe geen last van ondervonden.

Ik probeer mijn AmEx zo weinig mogelijk te gebruiken: ik hou niet zo van het feit dat ze het geld pas van je rekenig halen na anderhalve maand maar dat is natuurlijk net de definitie van een credit card. Het zou fijn zijn moest ik de optie krijgen om mijn "schulden" af te lossen wanneer ik dat wil (en na anderhalve maand gaat het sowieso van je rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zowel online als offline kom ik wel eens zaken tegen waar ik wel met Visa en MasterCard kan betalen, maar niet met American Express. M'n AmEx gebruik ik alleen voor zakelijke uitgaven (die ik eigenlijk niet heb), wat daar handig aan is is dat ik met een paar klikken m'n uitgaven zou moeten kunnen in ons tijdschrijfsysteem (nooit gedaan nog :P).

Ik kan m'n MasterCard wel vroegtijdig aflossen geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bij veel Nederlandse banken kun je geld storten op je creditcard, waarmee je in feite ook direct kunt aflossen als je wat gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
YouTube: KIDS REACT TO WALKMANS (Portable Cassette Players)

Damn dan voel ik me oud, en ik ben maar 23. Meer dan de helft weet niet eens wat een walkman is.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 14-04-2014 10:42 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, alsof ik een zwaar weekend gehad heb :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Hoe gaat men hier om met long-term backups? Ik heb een serie foto's en git repo's die ik voor lang termijn wil bewaren als archief: write once, store "forever". Het gaat dus niet om heel veel data (handje DVD's zou al voldoende zijn). Hoe gaan jullie om met je long-term data archief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gamebuster schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:59:
Hoe gaat men hier om met long-term backups? Ik heb een serie foto's en git repo's die ik voor lang termijn wil bewaren als archief: write once, store "forever". Het gaat dus niet om heel veel data (handje DVD's zou al voldoende zijn). Hoe gaan jullie om met je long-term data archief?
Hoe lang is je long-term? DVD's verrotten na x aantal jaar. Ik ben momenteel bezig met een projectje waar 20 jaar storage een issue is, ik ga gokken op een usb3.0 stick al heb ik eigenlijk daarvan zelfs geen idee of ie het vol houd dus gaat er ook een copy van op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Who needs back-ups... :) -O-

Backup fail

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:59:
Cloud oplossingen. DVD's bewaren niet lang genoeg en alles wat je binnenshuis zet loopt ook gevaar (denk bijvoorbeeld aan brand). Ik zou dus vertrouwen op cloud oplossingen en hopen dat ze je wat laten weten voor ze de boel offline halen in geval van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gamebuster schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:41:
YouTube: KIDS REACT TO WALKMANS (Portable Cassette Players)

Damn dan voel ik me oud, en ik ben maar 23. Meer dan de helft weet niet eens wat een walkman is.
Jeeh, we hebben weer een video van YouTube die niet goed streamed! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

Echt belangrijke dingen gooi ik AES geëncrypt in mn dropbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ealanrian schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:01:
[...]

Hoe lang is je long-term? DVD's verrotten na x aantal jaar. Ik ben momenteel bezig met een projectje waar 20 jaar storage een issue is, ik ga gokken op een usb3.0 stick al heb ik eigenlijk daarvan zelfs geen idee of ie het vol houd dus gaat er ook een copy van op de NAS.
Na wat research gedaan te hebben schijnt het zo te zijn dat DVD's/BluRay's beter geschikt zijn dan USB sticks of HDD's omdat die meer last hebben van data corruption. BD schijfjes of DVD's van een goed merk schijnen degelijk geschikt te zijn voor long term storage, mits je meerdere kopieen bewaard en deze iedere 5 jaar vervangt.

Cloud is ook een idee, maar je zal maar net mislopen dat-ie offline gehaald wordt o.i.d.. Dan moet je dus minstens meerdere clouddiensten gaan gebruiken voor de zekerheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 14-04-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Gamebuster schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:15:
[...]

Na wat research gedaan te hebben schijnt het zo te zijn dat DVD's/BluRay's beter geschikt zijn dan USB sticks of HDD's omdat die meer last hebben van data corruption. BD schijfjes of DVD's van een goed merk schijnen degelijk geschikt te zijn voor long term storage, mits je meerdere kopieen bewaard en deze iedere 5 jaar vervangt.

Cloud is ook een idee, maar je zal maar net mislopen dat-ie offline gehaald wordt o.i.d.. Dan moet je dus minstens meerdere clouddiensten gaan gebruiken voor de zekerheid.
Is die data corruption door meerdere read/writes? En heb je daar bronnen van? Als USB sticks ook te snel degraderen moet ik opzoek naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gehoopt vandaag lekker te devven, maar mijn oude laptop gooit roet in het eten. Stond Ubuntu op, maar draaide voor geen meter. Geprobeerd Windows 8 te installeren vanaf DVD, wil hij niet booten vanaf DVD. Stick lukte wel, na het installeren van een aantal programma's de laptop opnieuw opgestart -> BSOD's in boot loop. Hmm. Misschien eerst alle Windows Updates door te voeren bij een schone installatie, vooraleer eens te rebooten. Nope, BSOD festijn bleef. ZUCHT. Windows 8.1 iso op stick gezet, geïnstalleerd, Windows Update, reboot... Bam, 6 BSOD's tegelijk op het scherm (2x3 matrix) :F

Nu maar eens bootable Windows 7 stick maken, kijken of dat werkt. Het ligt vermoedelijk niet aan Windows 8, want ook Ubuntu zorgde regelmatig voor crashes.

BSOD's heb ik niet allemaal kunnen zien, maar waren vooral VIDEO_TDR_FAILURE's. Verschillende GPU drivers geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Dagje prutsen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Gamebuster schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:15:
[...]
BD schijfjes of DVD's van een goed merk schijnen degelijk geschikt te zijn voor long term storage, mits je meerdere kopieen bewaard en deze iedere 5 jaar vervangt.
Dit, met volgende bemerkingen:
  • ga er sowieso van uit dat de wet van Murphy op jou van toepassing is, voorzie daarom meerdere offsite kopieen
  • bereid je er op voor dat over x jaar er geen dvd/br/... lezers/schrijvers meer zijn: schakel om de pakweg 5 jaar over naar dan relevante media-dragers, en maak nu (en dan) kopieen op meerdere types van media (hd, usb stick, ...)
  • het risico op brand/diefstal in de komende 20+ jaar is niet verwaarloosbaar
  • gebruik geen tools die backups in een eigen formaat wegschrijven: de kans is zeer groot dat je backup langer zal leven dan de tools om de boel uit te lezen
  • schrijf bij voorkeur backups met minimale/geen compressie, dat vergroot je kans op een restore van 'slechte' media
  • test je restores op voorhand!
  • voorzie op voorhand tijd & budget voor al het bovenstaande om de x jaar te herhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:08:
[...]

Dat had ik ook, maar internet was compleet bagger, zeker in drukbevolkte gebieden. Ik werk in het centrum van Utrecht, ik kon gewoon helemaal niets met mijn data. Zelfs een simpele website bezoeken was er niet bij. Sindsdien zit ik bij Vodafone, dat werkt gewoon altijd en snel. Ook ben ik wel fan van de roamingtarieven voor data in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

tapes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ben juist vanwege de mogelijkheden in het buitenland bij T-Mobile gebleven afgelopen zomer. Ik vond de informatie van Vodafone zo karig en onduidelijk en bij T-Mobile juist erg duidelijk; je bent op vakantie, wilt toch internetten, smsje sturen en weekje aan de internet voor een vaste prijs (en datalimiet).

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dagbundel op Reis O+

35 MB data + 20 belminuten + 20 sms-berichten voor € 2,- per dag. Na die 35 MB ga je helaas wel betalen (€ 0,30 per MB) -O-

Ik ben benieuwd wat de gevolgen van het afschaffen van het roamingtarief zijn voor de kosten van een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wackmaniac schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:37:
Ben juist vanwege de mogelijkheden in het buitenland bij T-Mobile gebleven afgelopen zomer. Ik vond de informatie van Vodafone zo karig en onduidelijk en bij T-Mobile juist erg duidelijk; je bent op vakantie, wilt toch internetten, smsje sturen en weekje aan de internet voor een vaste prijs (en datalimiet).
Ik raak op vakantie m'n telefoon zo min mogelijk aan :p Heerlijk rustig! :o

---

Deze week met een website aan de slag met een video in de header. Goed, weer eens geen slider, dat is wel weer leuk! Ben benieuwd wat er kan qua grootte van het video bestand, in de praktijk dan hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ealanrian schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:25:
[...]

Is die data corruption door meerdere read/writes? En heb je daar bronnen van? Als USB sticks ook te snel degraderen moet ik opzoek naar een andere oplossing.
http://superuser.com/ques...-not-in-use/468747#468747
"It's probably significantly less for MLC and TLC cell types."

Er is wel meer over te vinden, maar alle informatie is erg divers. Los daarvan, een usb stick is meer dan een geheugencel: Er zit ook een controller e.d. in. Als die vroegtijdig sterft om wat voor rede dan ook, kan je ook niet meer bij je data.

Misschien dat SD kaartjes een oplossing is, gezien die geen chips o.i.d. aan boord hebben, enkel een blok memory.

http://www.theguardian.co...-jack-backup-data-storage

Hier staat dat je SD kaartjes kan gebruiken voor zo'n 5-10 jaar en dat je deze een stuk makkelijker kan verversen naar nieuwe SD kaartjes (lees A in, schrijf naar B ) dan het opnieuw branden van een serie discs.

De juiste DVD(-RAM) schijfjes schijnen volgens deze tekst zo'n 30 jaar mee te kunnen gaan, deels omdat DVD-RAM ingebouwde error-checking hebben (parity bits gok ik?)

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 14-04-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Nog iemand die naar Tech Days in Den Haag gaat deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:35:
[...]

Dat had ik ook, maar internet was compleet bagger, zeker in drukbevolkte gebieden. Ik werk in het centrum van Utrecht, ik kon gewoon helemaal niets met mijn data. Zelfs een simpele website bezoeken was er niet bij. Sindsdien zit ik bij Vodafone, dat werkt gewoon altijd en snel. Ook ben ik wel fan van de roamingtarieven voor data in het buitenland.
Ik zit ook lekker bij Vodafone, helaas wordt nu mijn onbeperkt internet niet voort gezet. Maar daar staat tegenover dat Vodafone Red met 75% korting wel weer wat goed maakt.
Alex) schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:39:
Ik ben benieuwd wat de gevolgen van het afschaffen van het roamingtarief zijn voor de kosten van een abonnement.
Ik ben vooral benieuwd hoe ze gaan rekenen met de huidige onbeperkt bellen bundels i.c.m. bellen in Europa. Valt dat dan ook binnen het onbeperkt bellen? Als dat niet het geval is kunnen ze dan alsnog rekenen wat ze willen, want voor Nederland staat er geen tarief voor.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sardaukar schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:46:
Yup, ik ga beide dagen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Ik ga 1 dagje. Eerste sessie begint al om 19.45 uur. Dat betekent om kwart over zes al in de auto zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Zometeen maar even naar British Museum om een Virtualbox image te downloaden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Gaat dat daar sneller ja? :D

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wackmaniac schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:37:
Ben juist vanwege de mogelijkheden in het buitenland bij T-Mobile gebleven afgelopen zomer. Ik vond de informatie van Vodafone zo karig en onduidelijk
Je vond het onduidelijk, maar dat wil niet zeggen dat T-Mobile voordeliger is dan Vodafone :)

Verder snap ik niet wat er onduidelijk is aan https://www.vodafone.nl/s...n-in-het-buitenland.shtml, maar wellicht is de informatievoorziening inmiddels wat gewijzigd ;)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Verschil van 2925kb/s momenteel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:39:
Dagbundel op Reis O+

35 MB data + 20 belminuten + 20 sms-berichten voor € 2,- per dag. Na die 35 MB ga je helaas wel betalen (€ 0,30 per MB) -O-
Da's wel voor een select aantal landen (vooral Europa). Daarbuiten heb je Internet op Reis Wereld, 30MB per dag voor €5 per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb helemaal niet zo'n bundel momenteel in de UK. Wel onbeperkt 4G voor £12/maand. Maar ja, dat werkt dan weer niet in Oxford Street :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.oisyn schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:17:
[...]

Da's wel voor een select aantal landen (vooral Europa). Daarbuiten heb je Internet op Reis Wereld, 30MB per dag voor €5 per dag
Klopt, maar voor mijn doel toereikend. Leuk feitje, Japan geldt ook als voordeelland voor die dagbundel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

VS dan weer niet :/. Ga volgende maand een weekje naar NYC. Maar goed, daarvoor geldt weer dat Wifi de normaalste zaak van de wereld is, itt sommige zuid-europese landen (had een rekening van €400 voor Portugal) :X

[ Voor 109% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
oh, en Andorra valt niet binnen de EU... Heb ik geweten toen ik 850KB data verstookt heb daar -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:55
Ik vind juist T-Mobile daar wel fijn in, een weekbundel kost je 15 euro en krijg je 7 dagen lang 200 MB. Mocht je er overheen gaan dan gaat je snelheid omlaag maar verder kost het je niets meer dan die 15 euro.

Vorige vakantie twee weekbundels, 30 euro en ongelimiteerd appen, facebooken en wat dan ook (vooral Whatsapp met familie thuis... Mensen willen veel te sociaal doen als ik ongestoord op vakantie wil :+ )

Bereik valt me mee, ik heb zelfs momenteel op sommige plekken 4G gekregen. Helaas nog niet overal maar dat komt wel. Je hebt alleen af en toe een dood stukje tussendoor en de grote steden is soms wat minder, maar gelukkig begeef ik me daar niet zoveel :P

Edit: Bedenk me net wel dat dit alleen in Europa zo is, maar ach... Ga er toch niet echt buiten :+

[ Voor 7% gewijzigd door Merethil op 14-04-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Sardaukar schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:46:
Jup. Sowieso ben ik er donderdag. Ben er misschien ook woensdag als niemand anders hier wilt :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Pagina: 1 ... 15 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.