Real soldiers drink mead!Ealanrian schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:50:
[...]
iets met gegeven paard enzo. Maar als we toch bezig zijn doe dan maar Whisky
Heeft iemand ooit een website gezien waarbij de menu items redelijk groot zijn en soms een halve zin is? En ja, het is vrij logisch dat ze zo heten & dat het er zo komt te staan. Ik zoek alleen even wat materiaal om te zien hoe andere dat doen
Verwijderd
Als het een halve zin is, lijkt het me toch dat je iets verkeerd doet. Iets als "Wie zijn we?" moet perfect kunnen maar ik denk niet dat het de bedoeling is om iets in de trent van "Onze historiek sinds de tweede wereldoorlog" als menuknop te hebben.Douweegbertje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:08:
Heeft iemand ooit een website gezien waarbij de menu items redelijk groot zijn en soms een halve zin is? En ja, het is vrij logisch dat ze zo heten & dat het er zo komt te staan. Ik zoek alleen even wat materiaal om te zien hoe andere dat doen
Iemand ooit CSF gebruikt? Een goed voorbeeld hoe je knoppen niet moet noemen:
verkeerde afbeelding is verkeerd..
verkeerde afbeelding is verkeerd..
[ Voor 34% gewijzigd door vpm op 30-07-2014 15:46 ]
Joh, small world.Erwin537 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:52:
[...]
Wow, ik zie net dat ik in de pauze bij mij vorige baan regelmatig langs jouw werk ben gelopen. Ik heb sinds deze maand echter een nieuwe baan. Ik werkte bij één van de andere reclamebureaus daar.
(Zie DM)
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
menu - 'grote items' - mooie style.vpm schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:11:
Wauw, hier kan ik dus geen chocola van maken.
Heb je een mockup?
ff uren schrijven: 4 uur -> tweakers forum
Ik heb een top menu met een x-aantal items waarvan enkele redelijk groot zijn qua aantal woorden al dan niet het aantal letters van het woord. Nu zoek ik gewoon wat andere websites die dit eventueel ook hebben, benieuwd hoe hun dat oplossing qua style.
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:12:
[...]
Als het een halve zin is, lijkt het me toch dat je iets verkeerd doet. Iets als "Wie zijn we?" moet perfect kunnen maar ik denk niet dat het de bedoeling is om iets in de trent van "Onze historiek sinds de tweede wereldoorlog" als menuknop te hebben.
Moet ik je nu echt gaan overtuigen of?En ja, het is vrij logisch dat ze zo heten & dat het er zo komt te staan
Meh, zo ingewikkeld vind ik't niet, werk er vaak genoeg mee, nooit problemen.vpm schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:17:
Iemand ooit CSF gebruikt? Een goed voorbeeld hoe je knoppen niet moet noemen:
[afbeelding]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Mij moet je niet overtuigen maar ik ben wel benieuwd wat voor tekst je mogelijk zou kunnen hebben die het te verantwoorden is.Douweegbertje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:23:
[...]
![]()
![]()
![]()
[...]
Moet ik je nu echt gaan overtuigen of?
Kan je een (fictief) voorbeeld geven?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 15:32 ]
Als je het zo stelt 
Nja, ik kan nu nog even niets zeggen of doen maar inderdaad dan maar iets fictief;
Stel je hebt sowieso al iets van "fietsbandenventieldopje" en je moet uitleggen waarom iemand dat moet nemen, dan kom je misschien al op "Waarom een fietsbandenventieldopje nemen".
En dan moet ik je eigenlijk weer uitleggen waarom je geen menu item "fietsbandenventieldopje" pakt, en dat is omdat dit er eigenlijk al is.. en daar wil je deze informatie weer niet kwijt omdat het 'te belangrijk' is.
Goed in mijn geval komt het ongeveer neer op "waarom xxxx worden via yyyyyy", en daar is "xxxx worden via yyyyy" het weer net niet want de "waarom" vraag is belangrijk. Daarbij kan simpelweg "xxxxx worden" ook niet, omdat dat al een pagina is voor 'dat'.
Overigens zit er heeel veel tijd in de content zelf, het moet echt goed zijn en het is ook nog eens lastig te verwoorden. Daarom dan ook deels de keuze om wat bruikbare menu items te maken.
Nja, ik kan nu nog even niets zeggen of doen maar inderdaad dan maar iets fictief;
Stel je hebt sowieso al iets van "fietsbandenventieldopje" en je moet uitleggen waarom iemand dat moet nemen, dan kom je misschien al op "Waarom een fietsbandenventieldopje nemen".
En dan moet ik je eigenlijk weer uitleggen waarom je geen menu item "fietsbandenventieldopje" pakt, en dat is omdat dit er eigenlijk al is.. en daar wil je deze informatie weer niet kwijt omdat het 'te belangrijk' is.
Goed in mijn geval komt het ongeveer neer op "waarom xxxx worden via yyyyyy", en daar is "xxxx worden via yyyyy" het weer net niet want de "waarom" vraag is belangrijk. Daarbij kan simpelweg "xxxxx worden" ook niet, omdat dat al een pagina is voor 'dat'.
Overigens zit er heeel veel tijd in de content zelf, het moet echt goed zijn en het is ook nog eens lastig te verwoorden. Daarom dan ook deels de keuze om wat bruikbare menu items te maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 30-07-2014 15:43 ]
Verwijderd
Waarom dan niet gewoon "Waarom?"?Douweegbertje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:40:
Als je het zo stelt
Ik zou het toch wrappen in een ander soort label/categorie of algeheel uit het menu weglaten en in de content terug laten komen. Of iets als 'Lid worden?' / 'Help' / 'Hoe werkt het?'. Lastig met zo'n abstract onderwerp.
Waarom wat?
Er zit een duidelijke structuur in, iets wat zich al meerdere malen heeft bewezen. Er is wel degelijk goed nagedacht over dingen en de tekst is zeer goed uitgewerkt door meerdere personen. Qua doelgroep ligt alles ook iets anders en dan moet je af van je standaard meuk waarbij mensen zelf dingen moeten uitvinden.
Alles is zodoende ingeregeld dat men leest wat hij wilt lezen op basis van zijn eigen 'voorkennis' en vervolgens zo het 'proces' doorloopt.
Het zou zo live kunnen, want desondanks één a 2 items die wat groter zijn in het menu ziet het er niet achterlijk uit. Ik zie alleen nog een puntje verbetering en dat is puur 'style'. Het menu zou misschien net iets beter nog kunnen.
Je zou hogere knoppen kunnen maken en daarbij spelen met verschillende lettergrotes om de juiste klemtoon te zetten (niet op die manier uitgevoerd, maar ongeveer zoals op mijn site). Of wat ook kan is een menu zoals mijn ex-ex-werkgever. Ik denk alleen niet dat dat zich leent voor jouw doel.
Misschien kan je gaan voor een uitschuifbare sidebar, die in eerste instantie een soort van keyword toont en zodra hij is uitgeschoven je "zin".Douweegbertje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:08:
RTFM!
Houd altijd rekening met screen readers / bots / minder hippe gebruikers. Niet iedereen is even gecharmeerd van animaties._Moe_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:55:
[...]
Misschien kan je gaan voor een uitschuifbare sidebar, die in eerste instantie een soort van keyword toont en zodra hij is uitgeschoven je "zin".
Jup, en hier is het juist van belang om gewoon lappen tekst te hebben en duidelijke dingen. Geen fancy meuk wat eventueel leesbaarheid of duidelijkheid in de weg staatvpm schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:58:
[...]
Houd altijd rekening met screen readers / bots / minder hippe gebruikers. Niet iedereen is even gecharmeerd van animaties.
Pfffff lekker refactoren vanmiddag. Heb de tijd genomen om eens goed door de basis van een bepaalde app te gaan en te kijken waar geoptimaliseerd kan worden (met daarbij resultaten van een recente code-review). Best leuk, alleen in een bestaande solution met 28 projects kan dat wel een groot error feest worden.
Een deel van de code hebben we nu naar een andere shared library verplaatst (er waren helaas teveel "shared" libraries in ons applicatie landscape), maar nu donderen al die namespaces om
Daarnaast eens kritisch kijken naar het gebruik van IEnumerable, nu gebruiken we nog te vaak List<>. Dit zorgt er ook weer voor dat andere delen omvallen (generics zijn niet altijd even tof bij up/down casten)...
Aan de andere kant net wel geinspireerd geraakt om eens een oude soundtrack op te vissen op YouTube. Brings back memories
Een deel van de code hebben we nu naar een andere shared library verplaatst (er waren helaas teveel "shared" libraries in ons applicatie landscape), maar nu donderen al die namespaces om

Daarnaast eens kritisch kijken naar het gebruik van IEnumerable, nu gebruiken we nog te vaak List<>. Dit zorgt er ook weer voor dat andere delen omvallen (generics zijn niet altijd even tof bij up/down casten)...
Aan de andere kant net wel geinspireerd geraakt om eens een oude soundtrack op te vissen op YouTube. Brings back memories
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Kun je niet op de homepage die ingangen bieden met duidelijke blokken en uitleg, maar op de overige pagina's gewoon volstaan met het menu?Douweegbertje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:59:
[...]
Jup, en hier is het juist van belang om gewoon lappen tekst te hebben en duidelijke dingen. Geen fancy meuk wat eventueel leesbaarheid of duidelijkheid in de weg staat
http://dev.hasenj.org/post/3272592502/ibm-and-its-minions
(Hoewel ik het heel slecht vind, die zin blokkeerd gewoon de MIT license, hoe je het ook bekijkt.)
(Hoewel ik het heel slecht vind, die zin blokkeerd gewoon de MIT license, hoe je het ook bekijkt.)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nope, want zo'n item is dat nog helemaal niet relevant tenzij iemand er dan op dat moment zelf naar op zoek is. Er zijn van die 'blokken' naar het op dat moment relevant zijnde informatie. Dat heeft dan 'prioriteit' en de rest eigenlijk niet, tenzij de user daar naar wilt toe gaan.orf schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:01:
[...]
Kun je niet op de homepage die ingangen bieden met duidelijke blokken en uitleg, maar op de overige pagina's gewoon volstaan met het menu?
Ik ben ook niet zo voor die fancy meuk maar je moet iets doen he.Douweegbertje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:59:
[...]
Jup, en hier is het juist van belang om gewoon lappen tekst te hebben en duidelijke dingen. Geen fancy meuk wat eventueel leesbaarheid of duidelijkheid in de weg staat
Lijkt me nog geen slechte oplossing!orf schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:01:
[...]
Kun je niet op de homepage die ingangen bieden met duidelijke blokken en uitleg, maar op de overige pagina's gewoon volstaan met het menu?
*edit
Moet het ook nog eens een oplossing zijn die ook responsive proof is?
[ Voor 5% gewijzigd door _Moe_ op 30-07-2014 16:11 ]
RTFM!
Fijn nu opzoek naar soundtracks van oude games. Momenteel Knights and Merchants.Gertjan. schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:00:
[video]
Kwam er dit weekend achter dat EA van een hoop games de soundtrack op Spotify heeft staan.
* HMS zet de Red Alert 2 soundtrack maar weer eens op.
* HMS zet de Red Alert 2 soundtrack maar weer eens op.
Heb je de game nog? Mocht je een keer zin hebben moet je eens kamremake downloaden en installeren bovenop de originele game. Kunnen we een potje online spelenEalanrian schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:11:
[...]
Fijn nu opzoek naar soundtracks van oude games. Momenteel Knights and Merchants
Ik heb em nog. begin dit jaar ook nog gespeeld op een LAN partyErwin537 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:17:
[...]
Heb je de game nog? Mocht je een keer zin hebben moet je eens kamremake downloaden en installeren bovenop de originele game. Kunnen we een potje online spelen
Die intro blijft leuk.Gertjan. schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:00:
[...]
[video]
poeh en ik dacht dat ik oud was omdat ik nog weet dat settlers 3 uit kwam!
Settlers 3 - Release year 1998
Tja....
Tja....
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ow wauw, het lef van sommige bedrijven. Zag net een factuur in mijn mailbox liggen van een bedrijf wat mij niet bekend voorkwam met het verzoek even geld over te maken voor domein registratie en DNS services a 56 euro/ex btw. In de factuur stond geen domeinnaam, dus ik had al zoiets van:
wtf
Nu kon ik mij niet herinneren met dat bedrijf zaken te hebben gedaan, dus even door de google machine. Blijkt het een bekende te zijn die graag spookfacturen stuurt. Echt belachelijk, kei groot overal factuur en dat je snel moet betalen. En dan ergens in de kleine lettertjes dat het een aanbieding is....
Sowieso gaat het bedrag nergens over, voor een domein + dns, rot toch op!

Echt, dat soort figuren mogen ze van mij kruisigen, stenigen en fusilleren... Ik moet zeggen dat ik in een moment van onoplettendheid hem misschien wel betaald zou hebben Hoewel de Spaanse IBAN wel argwaan opriep.
Meteen maar even waarschuwingen eruit gegooid naar de financiële mensen bij mijn klanten met een lijst van diensten die wel legit zijn (die we afnemen) en welke niet. Dat is dan weer het voordeel als je alle ICT voor je rekening neemt, je kunt dan ook snel inzicht geven wat er daadwerkelijk wordt afgenomen
Nu kon ik mij niet herinneren met dat bedrijf zaken te hebben gedaan, dus even door de google machine. Blijkt het een bekende te zijn die graag spookfacturen stuurt. Echt belachelijk, kei groot overal factuur en dat je snel moet betalen. En dan ergens in de kleine lettertjes dat het een aanbieding is....

Echt, dat soort figuren mogen ze van mij kruisigen, stenigen en fusilleren... Ik moet zeggen dat ik in een moment van onoplettendheid hem misschien wel betaald zou hebben Hoewel de Spaanse IBAN wel argwaan opriep.
Meteen maar even waarschuwingen eruit gegooid naar de financiële mensen bij mijn klanten met een lijst van diensten die wel legit zijn (die we afnemen) en welke niet. Dat is dan weer het voordeel als je alle ICT voor je rekening neemt, je kunt dan ook snel inzicht geven wat er daadwerkelijk wordt afgenomen
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Zo ben ik ooit eens benaderd door de 'politie' omdat ik bezig was met het hacken van banken, of ik direct 1200,- wou overmaken. En mijn moeder maar hysterisch doen. Was m'n vaders reactie gelukkig een stukje rustiger... 'alsof die dat zou kunnen, haha.'
Dat zijn inderdaad wel enorme kutgeintjes..Gertjan. schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:15:
Ow wauw, het lef van sommige bedrijven. Zag net een factuur in mijn mailbox liggen van een bedrijf wat mij niet bekend voorkwam met het verzoek even geld over te maken voor domein registratie en DNS services a 56 euro/ex btw. In de factuur stond geen domeinnaam, dus ik had al zoiets van:wtf
[afbeelding]
Lol!Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:23:
Zo ben ik ooit eens benaderd door de 'politie' omdat ik bezig was met het hacken van banken, of ik direct 1200,- wou overmaken. En mijn moeder maar hysterisch doen. Was m'n vaders reactie gelukkig een stukje rustiger... 'alsof die dat zou kunnen, haha.'
Zou wel een toffe straf zijn. Miljoenen harken bij banken en vervolgens met 1200 euro er vanaf komen
Alsof je in de westerse wereld weg kunt komen met miljoenenfraude, een kleine boete aftikt een tik op de vingers krijgt en dan weer gewoon verder kunt... Ow wacht....

Inderdaad, dat kan echt niet. Je krijgt hooguit geen boete.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daar wil ik ook wel aan meedoen. Ik heb dat spel vroeger op lokaal netwerk kapot gespeeld tegen vrienden. Iedere keer na school een matchErwin537 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:17:
[...]
Heb je de game nog? Mocht je een keer zin hebben moet je eens kamremake downloaden en installeren bovenop de originele game. Kunnen we een potje online spelen
Zo, mijn rpi draait nu officieel vanaf een stick, tesamen met een micro-sd op een printje, zodat het niet kan kromtrekken
KAM is, net als elk spel ooit, gewoon op steam te vinden.Erwin537 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:17:
[...]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Weeee
Had één foutje, dat X-UA-Compatible gezeik, mja simpele fix uiteindelijkThis document was successfully checked as HTML5!
Ik zit de Nokia 930 review van t.net te lezen. Maar ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat Arnoud spijkers op laag water aan het zoeken is...
Gezien de comments, ben ik niet de enige.
Gezien de comments, ben ik niet de enige.
[ Voor 13% gewijzigd door D-Raven op 30-07-2014 21:34 ]
How the Google+ marketing team thinks...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is toch niet meer verplicht? Of in elk geval dat gingen ze weer terug draaien.
Bij mij gingen er een aantal alarmbellen af toen ik deze mail kreeg, Spaans IBAN, geen ontvanger (je eigen bedrijf staat niet op de factuur, is verplicht), geen specificatie van het domein waarom het gaat. De mail waarbij de attachment zat was het van en naar adres hetzelfde. En dan nog de kleine lettertjes..Gertjan. schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:15:
Ow wauw, het lef van sommige bedrijven. Zag net een factuur in mijn mailbox liggen van een bedrijf wat mij niet bekend voorkwam met het verzoek even geld over te maken voor domein registratie en DNS services a 56 euro/ex btw. In de factuur stond geen domeinnaam, dus ik had al zoiets van:wtf
[afbeelding]
Zo zie je maar weer even naar de facturen kijken loont
Nu je SD locken en alleen unlocken in geval van een update, en je hebt je setup in de snelst mogelijke configwsitedesign schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:06:
Zo, mijn rpi draait nu officieel vanaf een stick, tesamen met een micro-sd op een printje, zodat het niet kan kromtrekken
Wow, PHP krijgt _eindelijk_ een language spec: http://hhvm.com/blog/5723
Grrr.... Wat is dat toch met pauper fabrikanten die niet normale devices kunnen maken. Gebruik verdomme een standaard interface voor die accu's en zorg er überhaupt voor dat je de accu kan verwijden zonder 10 schroefjes en 3 rubberen plakstrips te moeten verwijderen 
Dit hele apparaat doet me denken aan een eerstejaars softwareproject.. Geen wonder dat de telefoonboer er niet eens aan wou beginnen ...

Dit hele apparaat doet me denken aan een eerstejaars softwareproject.. Geen wonder dat de telefoonboer er niet eens aan wou beginnen ...
Wij hadden 'm ook al. Kansloze zooi.Gertjan. schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:15:
Ow wauw, het lef van sommige bedrijven.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Toevallig hebben wij over deze partij laatst een nieuwsbericht naar onze klanten uitgedaan. Tuig!.Gertjan. schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:15:
[afbeelding]
-----------
Even heel iets anders. Een dag van rouw voor mij.
Ik kreeg twee weken geleden de melding dat hij nog maar 3 dagen te leven had. Gelukkig was hij strijdlustig en heeft hij van 3 dagen ruim 2 weken weten te maken. Maar vanochtend, toen ik hem vastpakte, werd hij niet meer wakker. Al met al heeft hij me twee jaar lang als trouwe kameraad elke dag bijgestaan.
spoiler:
Verwijderd
Gisteren is ook mijn Logitech G5 overleden. Een collega van mij vond het leuk een knoopje te leggen in de kabel. Nadat ik die knoop er uit had gehaald, deed 'ie het niet meerpdebie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:46:
[...]
Toevallig hebben wij over deze partij laatst een nieuwsbericht naar onze klanten uitgedaan. Tuig!
-----------
Even heel iets anders. Een dag van rouw voor mij.![]()
Ik kreeg twee weken geleden de melding dat hij nog maar 3 dagen te leven had. Gelukkig was hij strijdlustig en heeft hij van 3 dagen ruim 2 weken weten te maken. Maar vanochtend, toen ik hem vastpakte, werd hij niet meer wakker. Al met al heeft hij me twee jaar lang als trouwe kameraad elke dag bijgestaan.
spoiler:
Echt, sommige mensen heh.Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:56:
[...]
...Een collega van mij vond het leuk een knoopje te leggen in de kabel...

Kabeltje valt nog wel te repareren.Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:56:
[...]
Gisteren is ook mijn Logitech G5 overleden. Een collega van mij vond het leuk een knoopje te leggen in de kabel. Nadat ik die knoop er uit had gehaald, deed 'ie het niet meer. Ik heb thuis een Logitech G500, de opvolger van de G5, maar vind hem net iets minder fijn werken. Jammer ...
Let's start a war that's never ending!
RTFM!
WTF? Echt, laat je collega maar per direct een nieuwe G5 regelen. Blijf met je poten van andermans materiaal af ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:56:
[...]
Gisteren is ook mijn Logitech G5 overleden. Een collega van mij vond het leuk een knoopje te leggen in de kabel. Nadat ik die knoop er uit had gehaald, deed 'ie het niet meer. Ik heb thuis een Logitech G500, de opvolger van de G5, maar vind hem net iets minder fijn werken. Jammer ...
Verwijderd
Ja, zou zoiets ook niet meteen doen.dev10 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:02:
[...]
Echt, sommige mensen heh.Blijf gewoon lekker met je vingers van andermans spullen. Ik zou er echt heel giftig om worden als dat bij mijn spullen gedaan wordt.
Ik heb 2 linkerhanden dus begin daar niet eens aan. Heb mijn muis aan een collega gegeven. Hij zal het gebruiken voor reserve onderdelen._Moe_ schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:14:
[...]
Kabeltje valt nog wel te repareren.
Let's start a war that's never ending!
Bwa, de muis was ondertussen ook al wel wat oud aan het worden. Ga daarvoor mijn vriendschap niet op het spel zetten, ik koop zelf wel gewoon een nieuwe.Firesphere schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:16:
[...]
WTF? Echt, laat je collega maar per direct een nieuwe G5 regelen. Blijf met je poten van andermans materiaal af ofzo.
Was niet slecht bedoeld geloof ik. Was gewoon wat om te plagen. Anyway, resultaat blijft hetzelfde.
Verwijderd
Foutjes kunnen zeker gebeuren. Overigens, ik dacht altijd als dingen (niet met opzet) stuk gingen, dat het waarschijnlijk door slecht onderhoud oid van mij kwam. (Met bmxen vroegâh
Mij kwam de hele toko niet bekend voor, dus dan ga ik sowieso wat scherper kijken. Toen vielen inderdaad de IBAN en gebrek aan officiële gegevens mij op. Over het algemeen vang ik de facturen zelf op en geef ze daarna door aan de gene die daadwerkelijk betaald, maar er zijn ook zat bedrijven die die hele flow uitbesteden of mensen eraan laten werken die verder geen inzicht in zaken hebben.PolarBear schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:41:
[...]
Bij mij gingen er een aantal alarmbellen af toen ik deze mail kreeg, Spaans IBAN, geen ontvanger (je eigen bedrijf staat niet op de factuur, is verplicht), geen specificatie van het domein waarom het gaat. De mail waarbij de attachment zat was het van en naar adres hetzelfde. En dan nog de kleine lettertjes.
Zo zie je maar weer even naar de facturen kijken loont
Sowieso ben ik redelijk alert op facturen, zeker omdat je als bedrijf (en zeker als BV) wat minder bij wet beschermd bent. De grijze en zwarte lijst met regels/voorwaarden geldt namelijk niet voor B2B. Als je dus ingaat op die achterlijke acties zit je gewoon jaren vast en kun je weinig doen behalve een gang naar de rechter, maar dat doet niemand voor die paar tientjes...
Van dat soort figuren moet ik eigenlijk wel kotsen, ze verkloten gewoon de markt en duperen een hoop mensen...

Zelfs dan nog. Ligt een beetje aan waar de kabel kapot is gegaan, maar kapotte stuk er uit knippen en de twee uiteindes aan elkaar maken kan iedereen wel. Alleen even de juiste uiteindes weer op elkaar doen en vrijwel altijd hebben ze toch allemaal een andere kleur, dus dat is ook niet zo super moeilijkVerwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:28:
[...] Ik heb 2 linkerhanden dus begin daar niet eens aan. Heb mijn muis aan een collega gegeven. Hij zal het gebruiken voor reserve onderdelen.[...]
Je kan uiteraard ook die collega vragen om dat voor je te doen.
Verwijderd
'S wel een beetje hun doel ja..Gertjan. schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:35:
[...]
Van dat soort figuren moet ik eigenlijk wel kotsen, ze verkloten gewoon de markt en duperen een hoop mensen...

Gelukkig wordt acquisitiefraude strafbaar. Het voorstel voor deze wet ligt al even in de kamer. Nu nog daadwerkelijk doorvoeren. http://www.mkb.nl/index.php?pageID=4&messageID=9637
Al heel vaak gehad. Die jongens trekken 'gewoon' de whois database leeg en hopen gewoon een aantal suckers te treffen.valse rekeningen
onwetendheid. Heb ik ook een keer gedaan en kreeg toen ook op mn flikker. Met nieuwe kennis op zak, nooit meer gedaan. Al doende leert men.kabels knopen
Wel zonde, want dezelfde muis krijg je nooit meer. Toen mijn MX512 kapot ging (heavy petting), kocht ik ook een nieuwe. Scroll wheel was/is bagger. Geen zin om weer een nieuwe te kopen... ik ben best picky met muizen, maar de enige goede (een Cyborg) is zo freaking duur.
Onlangs via V&A zo een verkocht. Ik kreeg er spontaan intentietremor van...trackball
Heb op werk een microsoft bluetrack express explorer mini (klein poep ding). Batterij is binnen 3 weken leeg
[ Voor 6% gewijzigd door vpm op 31-07-2014 09:56 ]
Ik zweer bij de trackball voor het normale kantoorwerk. Heeft mijn hand/pols/schouder -klachten flink verminderd. 
Voor gamen uiteraard een normale muis.
Verwijderd
Gisteravond nog "even" snel iets afmaken... Resultaat: Om half 3 maar gaan slapen, niet gelukt wat ik wilde doen. Vanmorgen kijk ik er opnieuw naar, is het nog opgelost voordat ik m'n eerste bak koffie naar binnen heb gewerkt.
Een frisse wakkere blik doet soms wonderen nietwaar XDVerwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:54:
Gisteravond nog "even" snel iets afmaken... Resultaat: Om half 3 maar gaan slapen, niet gelukt wat ik wilde doen. Vanmorgen kijk ik er opnieuw naar, is het nog opgelost voordat ik m'n eerste bak koffie naar binnen heb gewerkt.
Die frisse wakkere blik komt bij mij meestal pas nadat de eerste bak koffie op is.
Wellicht heb je in je slaap nagedacht over een eventuele oplossing
.
Wellicht heb je in je slaap nagedacht over een eventuele oplossing
No animals were harmed in the making of this comment.
Een vervangende G5 wordt een lastig en prijzig verhaal. Maar het is toch echt zijn eigen schuld, dus ik zou het niet meer dan normaal vinden als je collega op zijn minst een vervangende muis regelt.
Read the code, write the code, be the code!
Is toch het verschil tussen manieren van muizen. Ik ben een vingermuizer. Mijn pols rust op de tafel en de palm zweeft boven de muis. Daarom kan ik op werk ook wegkomen met de huidige muis.pdebie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:52:
Ik zweer bij de trackball voor het normale kantoorwerk. Heeft mijn hand/pols/schouder -klachten flink verminderd.
Maar goed, same old... kan beter in het muizen topic
[ Voor 46% gewijzigd door vpm op 31-07-2014 10:32 ]

edit: meh, er lag dus een extension dwars (CodeMaid om precies te zijn), gisteren geen enkel probleem mee gehad, vandaag *poef*.... Bleh

[ Voor 21% gewijzigd door .Gertjan. op 31-07-2014 10:22 ]
Hoe kan ik een micro-sd locken?Firesphere schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:53:
[...]
Nu je SD locken en alleen unlocken in geval van een update, en je hebt je setup in de snelst mogelijke config
En weer een push gedaan.. checken...funk, readme vergeten
Meestal heeft het adaptertje naar gewone sd (hetgeen de raspi nodig heeft) een lock switch
Heb ik ook met mijn L920 met de dev preview er nog op. Paar keer locken en unlocken en dan paar minuten wachten werkt meestal wel. Dan begint die het ineens weer spontaan te doen. Lijkt wel alsof de touchscreen driver niet helemaal fatsoenlijk werkt, maarja dat heb je met beta spul.Gertjan. schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:18:
Het is weer zo'n dag.... Pfff, eerst weigert mijn phone te reageren op touch (doet mijn WP 8.1 wel eens vaker), dus weer eens lekker resetten. [...]
Logitech Unifying toetsenbord en muis.vpm schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:49:
onwetendheid. Heb ik ook een keer gedaan en kreeg toen ook op mn flikker. Met nieuwe kennis op zak, nooit meer gedaan. Al doende leert men.

Niets geen kabelgekloot meer. In 2½ jaar tijd 1x de batterijen van het toetsenbord moeten vervangen en 2x van de muis.
Ik ben gewoon een hoop zaken afgegaan en gevraagd of ik even met de toetsenbord en muis mocht "spelen". Heb er denk ik 10 vastgehad voordat ik uitkwam bij mijn huidige set, wat voor mij persoonlijk de ideale ervaring geeft. Sommige verkopers vinden het maar raar, maar de goede verkopers snappen heel goed wat iemand nodig heeft die heel de dag code aan het kloppen is.vpm schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:49:
Wel zonde, want dezelfde muis krijg je nooit meer. Toen mijn MX512 kapot ging (heavy petting), kocht ik ook een nieuwe. Scroll wheel was/is bagger. Geen zin om weer een nieuwe te kopen... ik ben best picky met muizen, maar de enige goede (een Cyborg) is zo freaking duur.
Wat natuurlijk helpt is dat mijn baas me ook had gezegd dat ik gewoon moet kopen wat ik denk dat goed is om mijn werk te doen.
Aan de andere kant heb je natuurlijk ook mensen als mijn ouders die tot 2x toe een nieuwe muis bij Bol.com bestellen, de muis niet prettig vinden en weer terugsturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjolk op 31-07-2014 11:08 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Zo met een team maar geregistreerd voor de http://www.dutchopenhackathon.com. Eens kijken hoe zoiets is.
Welke muis en toetsenbord combinatie heb jij? ik ben ook op zoek naar een goede (portable) combinatie, maar wil wel full featured toetsenbord (dus eigenlijk vooral portable in de zin van redelijk plat) en een normale muis (niet zo'n half laptop ding).Ger schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:07:
[...]
Logitech Unifying toetsenbord en muis.![]()
Niets geen kabelgekloot meer. In 2½ jaar tijd 1x de batterijen van het toetsenbord moeten vervangen en 2x van de muis.
Vorige week toen ik er even naar had gezocht was ik uitgekomen op de Performance mouse MX/Wireless Marathon Mouse in combinatie met Wireless Keyboard K270.
Muizen maken mij dus geen drol uit, als ze maar niet heel erg klein zijn. Aan mijn desktop zweeft nog steeds de muis van een EX110-desktopset, naast een Das Keyboard. Aan mijn laptop zweeft een HP Z5000, lekker handig op bluetooth zonder adapterfratsen. Overigens ook best een tijd de muis van de K120-desktopset aan mijn laptop gebruikt, maar alle bedrade muizen die ik meeneem aan mijn laptop hebben in een half jaartje gegarandeerd een kabelbreuk.
[ Voor 28% gewijzigd door dcm360 op 31-07-2014 11:32 ]
Heb een hele tijd ook een G5 muis gehad, deze heeft helaas mijn laptoptas niet overleefd (Ja, knopen komen daar regelmatig voor..) Verder heb ik een G500 bij mn desktop en iets van een G5 v2 bij mn laptop (die met grijze spikkels, kan het niet checken want ik ben em vandaag dus vergeten mee te nemen)
Ik zit met een pcb'tje:Robbiedobbie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:34:
[...]
Meestal heeft het adaptertje naar gewone sd (hetgeen de raspi nodig heeft) een lock switch
Behalve dat de raspberry uitviel, neeVerwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:32:
[...]
'did turning it off, then on again help, sir?'
[ Voor 27% gewijzigd door azerty op 31-07-2014 11:48 ]
Zelfde probleem gehad met de G5. Ik ben echter toen overgestapt naar de G700, welke erg fijn is. Helaas was hij na 1,5 maand al kapot (scrollwheel pinnetje was afgebroken), waarna ik een vervangend exemplaar heb gekregen. Dit was de G700s, welke nu nog steeds iedere dag goed zijn werk doetGeo001 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:33:
Heb een hele tijd ook een G5 muis gehad, deze heeft helaas mijn laptoptas niet overleefd (Ja, knopen komen daar regelmatig voor..) Verder heb ik een G500 bij mn desktop en iets van een G5 v2 bij mn laptop (die met grijze spikkels, kan het niet checken want ik ben em vandaag dus vergeten mee te nemen)
* Tjolk Draait toetsenbord en muis eens omErwin537 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:22:
Welke muis en toetsenbord combinatie heb jij?
Muis: Logitech M310
Toetsenbord: Logitech K520
Gekocht als combo, volgens mij deze: pricewatch: Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY)
Bij mij zijn de muizen meestal 'doorgeschoven' van de desktop waarop ik ook game (dus toch met draad)Robbiedobbie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:54:
[...]
Zelfde probleem gehad met de G5. Ik ben echter toen overgestapt naar de G700, welke erg fijn is. Helaas was hij na 1,5 maand al kapot (scrollwheel pinnetje was afgebroken), waarna ik een vervangend exemplaar heb gekregen. Dit was de G700s, welke nu nog steeds iedere dag goed zijn werk doet
Heb wel een tijdje een draadloze muis gehad, maar nogsteeds trauma's van spannende BF1942 momenten waarop je plotseling niet meer om kan kijken.
Bij de G700 kun je op momenten dat je gaat gamen gewoon de kabel inpluggen, en dan werkt hij via de kabel ipv via de draadloze receiver. Het is dus een draadloze en bedrade muis in 1Geo001 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:10:
[...]
Bij mij zijn de muizen meestal 'doorgeschoven' van de desktop waarop ik ook game (dus toch met draad)
Heb wel een tijdje een draadloze muis gehad, maar nogsteeds trauma's van spannende BF1942 momenten waarop je plotseling niet meer om kan kijken.
Of anders de Performance MX; die is draadloos, maar je kunt terwijl je er mee werkt een USB-kabel inpluggen die de batterijen oplaadt.Robbiedobbie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:14:
[...]
Bij de G700 kun je op momenten dat je gaat gamen gewoon de kabel inpluggen, en dan werkt hij via de kabel ipv via de draadloze receiver. Het is dus een draadloze en bedrade muis in 1
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nee sorry, ik kan niet overweg met rubber dome kb's. Toen ik mijn 3e MS Multimedia 3000 serie had kapotgeslagen, heb ik toch maar een Filco (tkl) gekocht. En kort daarna nog een voor op het werk.Ger schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:07:
[...]
[...]
Ik ben gewoon een hoop zaken afgegaan en gevraagd of ik even met de toetsenbord en muis mocht "spelen". Heb er denk ik 10 vastgehad voordat ik uitkwam bij mijn huidige set, wat voor mij persoonlijk de ideale ervaring geeft. Sommige verkopers vinden het maar raar, maar de goede verkopers snappen heel goed wat iemand nodig heeft die heel de dag code aan het kloppen is.
Wat natuurlijk helpt is dat mijn baas me ook had gezegd dat ik gewoon moet kopen wat ik denk dat goed is om mijn werk te doen.
Aan de andere kant heb je natuurlijk ook mensen als mijn ouders die tot 2x toe een nieuwe muis bij Bol.com bestellen, de muis niet prettig vinden en weer terugsturen.
Wel een draadje, maar met een laptop..tja. Muis wel draadloos en de (oplaadbare) batterijen zijn toch van de zaak.
Wat ook zo achterlijk is, is dat de layout niet consistent is. UK standaard, met een grote blok-return of US standaard met een balk-return. De pipe verspringt ook geregeld, naar de punt-komma oid of naast de Z... Why?
[ Voor 7% gewijzigd door vpm op 31-07-2014 12:40 ]
K800 en een Performance MXErwin537 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:22:
[...]
Vorige week toen ik er even naar had gezocht was ik uitgekomen op de Performance mouse MX/Wireless Marathon Mouse in combinatie met Wireless Keyboard K270.
Bij mij is de kans groter dat ik een nieuw tobo moet kopen dan dat ik de batterijen moet vervangen ^^ Muis wel net gisteren vervangen, maar die batterijen gingen ook al een tijdje mee. Een jaar of 2. En vond het gewoon vervelend echt elke keer aan het eind van de dag, na zo'n 9 uur gebruik, de usb kabel er weer in te prikken. Nu gaat de muis denk ik weer zo'n twee weken mee. En grote investering was het ook niet. Precies dezelfde batterij als er bij werd geleverd kost zo'n 4E.Ger schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:07:
[...]
[...]
Geen idee, moet je aan Logitech vragen. Ik ben gewoon blij met de mijne.vpm schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:38:
Wat ook zo achterlijk is, is dat de layout niet consistent is. UK standaard, met een grote blok-return of US standaard met een balk-return. De pipe verspringt ook geregeld, naar de punt-komma oid of naast de Z... Why?
Op een glazen ondergrond al helemaalperseas schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:13:
Sinds twee dagen een Logitech Performance MX!Wat een genot!
![]()
Het formaat is echt perfect. Helemaal voor iemand met handen zo groot als bakstenen.Caelorum schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:22:
[...]
Op een glazen ondergrond al helemaalEnige wat je dan niet moet vergeten is eens in de paar dagen even een doekje over de plaat te halen. Heel erg vettige ondergrond of glanzend schoon vind de muis niet zo leuk. Maar het glijd echt heerlijk en stukken beter dan 99% van de muismatten.

Ik heb een Logitech G602 gekocht, ter vervanging van de M325.
En we zijn weer, na 1,5 maand, terug bij de muizen discussie
En we zijn weer, na 1,5 maand, terug bij de muizen discussie
let the past be the past.
Wie had ook al weer alle posts uit de devschuur geplukt? kan die persoon niet ff een agenda maken voor ons zodat we weten wanneer we welke discussie weer moeten voeren?
Ik las gisteren dat AH alleen de wijnvinder API beschikbaar stelt, dat zou jammer zijn want juist met de alle producten API is wel een toffe APP te bedenken.Ealanrian schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:18:
Zo met een team maar geregistreerd voor de http://www.dutchopenhackathon.com. Eens kijken hoe zoiets is.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik denk dat we geen tekort aan ideeën zullen hebben, ik denk dat het voornaamste punt zal zijn dat we niet te veel willen gaan doen in de ~24 uur. Ons team bestaat slechts uit 4 personen dit omdat we van 1, 5 man team naar 2, 4 man teams zijn gegaan. Komende weken na denken over wat we gaan doen en andere voorbereidingen die we kunnen treffen. En hopen dat we mogen mee doen.kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:28:
[...]
Ik las gisteren dat AH alleen de wijnvinder API beschikbaar stelt, dat zou jammer zijn want juist met de alle producten API is wel een toffe APP te bedenken.
Die hackathon heeft toch betere condities dan een hackathon hier in Londen:
http://www.eventbrite.co.uk/e/rehack-tickets-12302716757
Dit is gewoon verwerpelijk.
http://www.eventbrite.co.uk/e/rehack-tickets-12302716757
Dit is gewoon verwerpelijk.
Vraagt een partij wat m'n voorkeuren zijn voor een API. Ik zeg: Doe lekker simpel HTTP calls met JSON responses.
Paar weken later: "Hier is onze SOAP koppeling. Wat vind je ervan?"
Vraag het dan niet ofzo... Ik haat SOAP.
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 31-07-2014 13:56 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Vraag me ook sterk af waarom mensen zo graag SOAP gebruiken? Is dat in andere talen dan php makkelijk ofzo?Gamebuster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:52:
Vraagt een partij wat m'n voorkeuren zijn voor een API. Ik zeg: Doe lekker simpel HTTP calls met JSON responses.
M.i is er niks makkelijker te indexeren (laat staan lichtere output) dan json...
En als je dan toch een api maakt, why not both?
Ruwe gok: .NET freaks. Waarschijnlijk krijg je bij .NET fancypants SOAP shizzle.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Waarom "wij" SOAP gebruiken:vpm schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:02:
[...]
Vraag me ook sterk af waarom mensen zo graag SOAP gebruiken? Is dat in andere talen dan php makkelijk ofzo?
Door SOAP kan je makkelijk allerlei validaties doen op de payload (XML).
Omdat "wij" ERP-systemen bouwen, moeten wij allerlei validaties afvangen, en hierdoor hebben wij hele uitgebreide XSD's.
Voordeel is dus dat de response dat richting onze ERP-pakketten gaat als gecontroleerd wordt (op validiteit) voordat het door de interne validaties gaat.
Voor de meeste situaties vind ikzelf SOAP ook te log, maar er zijn wel gevallen dat 'maar' JSON niet voldoende is.
Als je Soap doet bij .NET kom je op WCF uit, en daar wordt je niet blij van.Gamebuster schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:03:
Ruwe gok: .NET freaks. Waarschijnlijk krijg je bij .NET fancypants SOAP shizzle.
Json webservices kun je met Mvc of Web Api heel makkelijk bouwen, en die kun je even goed zinnig valideren. Ik zie de meerwaarde van Soap alleen als je complexe request-response flows hebt aan beide kanten. Als je heel simpele one-request-one-response achtige dingen bouwt is Soap zwaar overkill.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.