Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:18:
Slaat echt nergens op die copyright rechten. De muziek industrie lijdt er niet aan als mensen fcking muziek in hun streams afspelen. Zullen we ook maar meteen muziek in de kaperszaken of taxi verbieden?
Het is ook een beetje dubbelzijdig. Als jij namelijk als streamer een betaalde service als Spotify of Pandora gebruikt betaal jij al maandelijks het bedrag om te mogen luisteren naar nummers, dus indirect vangen de platenmaatschappijen al inkomsten hiervan. Nu zal het natuurlijk niet zo zijn dat als 1 persoon betaald dat er 18.000 mensen mogen meeluisteren. Maar ik vind het persoonlijk nogal een dunne lijn tot wat wel mag en wat niet.

Want stel ik luister Spotify en zet mijn raam open, dan horen mijn buren het ook. Zijn die dan gelijk in strijd met de copyrightregelgeving? :)

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Slaat echt nergens op die copyright rechten. De muziek industrie lijdt er niet aan als mensen fcking muziek in hun streams afspelen. Zullen we ook maar meteen muziek in de kaperszaken of taxi verbieden?
kaperzaken en alle andere winkels moeten officieel licenties betalen om het af te spelen, taxi is de radio ook daar worden licenties over betaald door het radio station. Waarom zou je op twitch de muziek wel gratis mogen broadcasten?
Damienx2 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:22:
Want stel ik luister Spotify en zet mijn raam open, dan horen mijn buren het ook. Zijn die dan gelijk in strijd met de copyrightregelgeving? :)
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat precies geregeld is, maar INAL en om het uit te zoeken heb ik eigelijk ook geen zin in. Daarom is het ook een lastig discussie onderwerp.

Ik denk ook dat er nog een minimaal verschil zit in het commercieel en non-commercieel gebruik (aka verdien je er geld aan of niet).

Een streamer verdiend geld met zijn stream dus commercieel gebruik.
Jij zet je raam open en de buren kunnen meeluisteren, jij krijgt hier niks voor in het laadje dus non-commercieel gebruik.

[ Voor 40% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:22:
[...]

kaperzaken en alle andere winkels moeten officieel licenties betalen om het af te spelen, taxi is de radio ook daar worden licenties over betaald door het radio station. Waarom zou je op twitch de muziek wel gratis mogen broadcasten?

[...]

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat precies geregeld is, maar INAL en om het uit te zoeken heb ik eigelijk ook geen zin in. Daarom is het ook een lastig discussie onderwerp.

Ik denk ook dat er nog een minimaal verschil zit in het commercieel en non-commercieel gebruik (aka verdien je er geld aan of niet).

Een streamer verdiend geld met zijn stream dus commercieel gebruik.
Jij zet je raam open en de buren kunnen meeluisteren, jij krijgt hier niks voor in het laadje dus non-commercieel gebruik.
Kijk en dan kom je alweer over die hele dunne lijn te zitten, want niet elke streamer verdient geld met zijn stream. Dus zou dat vallen onder non-commercieel gebruik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Volgens mij mag je als je Pandora/Spotify premium betaald gewoon streamen met die muziek.

Maar goed, laten we het ontopic houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Rordarok op 08-08-2014 14:39 ]

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

Kijk en dan kom je alweer over die hele dunne lijn te zitten, want niet elke streamer verdient geld met zijn stream. Dus zou dat vallen onder non-commercieel gebruik ;).
Klopt, maar twitch verdiend er wel geld aan. Maar het is inderdaad een hele dunne lijn.Als je streamt ben je eigenlijk al een vrijwilliger voor twitch ^^

[ Voor 7% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rordarok schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:38:
Volgens mij mag je als je Pandora/Spotify premium betaald gewoon streamen met die muziek.

Eens, rest van de discussie kunnen we desnoods ook hier: nieuws: Twitch krabbelt terug na boze reacties op nieuw beleid verder houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:42:
[...]

Eens, rest van de discussie kunnen we desnoods ook hier: nieuws: Twitch krabbelt terug na boze reacties op nieuw beleid verder houden :).
Maar ik vind de frontpage eng :9 Maar inderdaad, het is weer tijd om on-topic te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Kaperszaken zijn per definitie de zaken die ze aan willen pakken ;)

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

Wootlock

Evilution

Rordarok schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:38:

Dat klopt, je mag het afspelen voor je eigen en niet voor jou publiek dat jou stream bekijkt.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Reken maar dat Buma Stemra elke bij hen bekende kapperszaak jaarlijks of maandelijks geld aftroggeld door hen brieven/rekeningen te sturen met de strekking: betaal of je hebt een probleem. Daar doelde Vicarious ook al op geloof ik met de licentiegelden.

ln een grijs verleden liep ik stage bij een politieke partij. Er zou een politiek congres/ manifestatie komen en hup voortijdig al een brief van Buma Stemra: er zou mogelijk muziek gedraaid kunnen worden dus lappen maar....

Auteursrecht (en intellectueel eigendom ook imo) is een rechtsgebied waar mijns inziens de redelijkheid nogal eens ver te zoeken is.

Maar ik ga nu vast ietsjes off topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

2e potje met kassadin zinds de aankoop:

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1612386384/39212406

jezus wat een faceroll was dat zeg.

Oja ik heb maar random wat gekocht ^^

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:32
Victorious LeBlanc :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VX4Dt3z.png

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Deze champ word ook niet meer gespeeld sinds ze haar silence hebben verwijdert (en terecht).....

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:18:
[...]

Deze champ word ook niet meer gespeeld sinds ze haar silence hebben verwijdert (en terecht).....
Wordt nog steeds gespeeld hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Leuk zo'n random plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 01:13:
[...]

Wordt nog steeds gespeeld hoor...
Sorry, bijna niet meer gespeeld dan..............................................

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 19:17
Waar heb je dit vandaan? Ik kan hem echt nergens anders terugvinden :D

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:31:
[...]

Sorry, bijna niet meer gespeeld dan..............................................
Meest populaire champ over een week gemeten: Tristana met 314,820 games over alle regionen
Voor LeBlanc: 51,923 games. Noem ik toch niet bijna niet meer gespeeld :) (ze heeft dan wel 1 van de laagste winrates, maar dat is denk ik meer te danken aan het feit dat mensen haar weer moeten leren spelen op een nieuwe manier) Neemt niet weg dat ze gewoon nog een prima mid assassin is.

En zo erg is het verwijderen van die silence niet geweest. Net als met Kassadin was het gewoon nodig zodat Counter-play mogelijk is.
D3ft0n3 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:39:
[...]

Waar heb je dit vandaan? Ik kan hem echt nergens anders terugvinden :D
Afbeeldingslocatie: http://leaguecraft.com/meme/asset/meme_760px_6123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.leaguecraft.com/fan-art/asset/fanart_760px_1583.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Damien op 09-08-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Damienx2, heb idd nog wel wat goede leblanc's gezien nadat ze haar silence weg hebben gehaald ja :) Die snare van der is nog steeds erg sterk.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:47
Inderdaad. Gisteren nog een game gehad tegen een LB en als ze een beetje fed raakt dan is haar burst nog steeds enorm. De one-shot blijft aangezien veel mensen toch geen reactievermogen hebben om haar combo volledig te ontwijken op lagere ELO en dan is de silence toch niet van een zo groot belang.

En haar mobiliteit is toch gebleven dus als je weet wat je aan het doen bent kan je makkelijk iemand voor paal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02 22:53

nathanchunkie

Developer

Thanks thanks!

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 21:06
Ik heb altijd problemen met een vladimir top, zeer irritant wanneer ze weer zichzelf health en opnieuw kan beginnen.

Hoe kan je haar beste tegencounteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 19:17
surpressen (bijv malzahar) of skills die door zn pool heen gaan (fiddle drain bv). Swain top werkt ook wel tegen hem. Of vroeg shutten, een pantheon/irelia. Vlad heeft een zwakke early, van profiteren.

[ Voor 27% gewijzigd door D3ft0n3 op 10-08-2014 12:52 ]

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vladimir is geen chick. En je countered hem met burst/HP%/True damage. Irelia is een prima pick, Ryze, Kayle ook. Zijn early is erg weak. Must-haves zijn Ignite en als hij te sterk word kun je zijn ult cleansen met Sash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Laatst online: 25-09 16:29

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wordt je gecounterpicked, boren ze tot 2x toe een Penta door je neus :(...

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1615645396/31948749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf is geen Irelia counterpick, ze heeft sowieso eigenlijk geen echte counters. Enige wat je hoeft te doen tegen Olaf als Irelia is niet doodgaan tot level 5 en dat is totaal niet moeilijk daarna ben je echt een stuk sterker.
Wat het dichtst in de buurt komt van Irelia counters zijn Voli en Nunu daar kan je in lane als Irelia echt geen flikker tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:07:
Olaf is geen Irelia counterpick, ze heeft sowieso eigenlijk geen echte counters. Enige wat je hoeft te doen tegen Olaf als Irelia is niet doodgaan tot level 5 en dat is totaal niet moeilijk daarna ben je echt een stuk sterker.
Wat het dichtst in de buurt komt van Irelia counters zijn Voli en Nunu daar kan je in lane als Irelia echt geen flikker tegen.
Tja in jouw ogen misschien niet. Zijn er toch voldoende die er anders over denken. Echter imo blijft Pantheon de meest vervelende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is prima dat er mensen anders over denken. Maar dat is dan niet gebaseerd op het spelen van de matchup/ toplane.

Tot en met level 4 zal Olaf Irelia gewoon outtraden en meer kill pressure hebben, omdat zijn true damage en axe gewoon meer damage doen dan wat Irelia er tegenover kan stellen. Maar na level 5 doet de W van Irelia al meer true damage dan Olaf zijn E. En level 6 is het helemaal super makkelijk kills pakken als Irelia want die ult is als je alles raakt, wat zonder boots heel makkelijk is 1 van de sterkste op level 6 (320 damage) terwijl olaf alleen maar je stun van 1 seconde kan negeren en 40 damage krijgt, dan moet hij dus 9 hits doen om dat verschil goed te maken.

Pantheon is ook easymode, start met cloth armor en 5 pots en neem TP ga niet dood tot level 5 of 6 en daarna zal je fights winnen. Bij de champs die ik genoemd hebt zul je zelfs met gelijke farm bijna niet kunnen winnen 1v1 en gelijke farm halen is bijna onmogelijk gezien ze veel harder harassen/all-innen.

Je hebt ook nog mensen die zeggen dat Darius een Irelia counter is, en dat is tot op zekere hoogte ook waar maar omdat hij zo hard pusht is het lastig om dat daadwerkelijk tot uitvoering te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:33:
Ja is prima dat er mensen anders over denken. Maar dat is dan niet gebaseerd op het spelen van de matchup/ toplane.

Tot en met level 4 zal Olaf Irelia gewoon outtraden en meer kill pressure hebben, omdat zijn true damage en axe gewoon meer damage doen dan wat Irelia er tegenover kan stellen. Maar na level 5 doet de W van Irelia al meer true damage dan Olaf zijn E. En level 6 is het helemaal super makkelijk kills pakken als Irelia want die ult is als je alles raakt, wat zonder boots heel makkelijk is 1 van de sterkste op level 6 (320 damage) terwijl olaf alleen maar je stun van 1 seconde kan negeren en 40 damage krijgt, dan moet hij dus 9 hits doen om dat verschil goed te maken.

Pantheon is ook easymode, start met cloth armor en 5 pots en neem TP ga niet dood tot level 5 of 6 en daarna zal je fights winnen. Bij de champs die ik genoemd hebt zul je zelfs met gelijke farm bijna niet kunnen winnen 1v1 en gelijke farm halen is bijna onmogelijk gezien ze veel harder harassen/all-innen.

Je hebt ook nog mensen die zeggen dat Darius een Irelia counter is, en dat is tot op zekere hoogte ook waar maar omdat hij zo hard pusht is het lastig om dat daadwerkelijk tot uitvoering te brengen.
Maar wat wil je nu exact horen? Dat jij iedereen op toplane pakt met Irelia? Nou dan bij deze goed bezig.

Overigens: http://www.lolking.net/guides/261441, denk dat ik toch liever hier op vertrouw. :)

Na een weekend vol Irelia games zijn de stats 15 wins 5 losses. Ik mag niet klagen. Echter heb ik ook wat andere rollen vrij dramatisch gespeeld. Waaronder een Malphite jungle, Fizz mid en een Thresh support game. Ach ja zolang je ermaar van leert.

[ Voor 10% gewijzigd door Damien op 10-08-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

Hmm, daar staat ook op dat Jayce supermakkelijk is.
Ik speelde net tegen een Irelia en die werd toch wel flink gedomineerd. Ze volgde ook de build van die guide.
Zelf heb ik Jayce 5 keer gespeeld, dus ben ook nog niet zo ervaren met hem.
Was een normal 5v5 en ze duo queuede met een diamond terwijl ze zelf silver 5 was.

Maar toch zie ik niet in dat Jayce zo gemakkelijk te verslaan is als Irelia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
steel123 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:30:
Hmm, daar staat ook op dat Jayce supermakkelijk is.
Ik speelde net tegen een Irelia en die werd toch wel flink gedomineerd. Ze volgde ook de build van die guide.
Zelf heb ik Jayce 5 keer gespeeld, dus ben ook nog niet zo ervaren met hem.
Was een normal 5v5 en ze duo queuede met een diamond terwijl ze zelf silver 5 was.

Maar toch zie ik niet in dat Jayce zo gemakkelijk te verslaan is als Irelia.
Nou ik heb toevallig vandaag ook een ranked game als Irelia vs een Jayce gespeeld. Het voordeel is dat je hem naar verloop van tijd outscaled. Ik maakte echter een domme fout op level 4 door een all in the doen, maar ik had de damageoutput van mijzelf overschat waardoor Jayce met 20 hp wegkwam. Hij deed 1 long ranged schot terug die ik niet dodgede en was vervolgens dood. Daarna kwam nog een hecarim gank waardoor Jayce wederom met iets van 30 hp weg kwam. Maar toen had ik gelukkig mijn 2 dorans plus sheen en won ik elke trade en uiteindelijk de lane en game.

Maar als je het slimmer speelt als ik deed is het opzich geen lastige lanematchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Vind Irelia nu toch een zeer sterke champ. Was ze altijd al, maar ik kom haar nu echt (te) vaak tegen.
Beter nerf Irelia. :(
Ooit nog tegen en Rumble gespeeld met Irelia? Ikzelf heb nooit moeite met een Irelia gehad als Rumble, maar kom haar dan ook amper tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Maokai is echt van de pot gerukt sterk nu. Kon 1v3 tegen de meeste door hoge damage output met alleen RoA en verder tank items. Gelukkig alsnog kunnen winnen (o.a. door flash/teleport jungle Vi van hun, bedankt voor de gratis buff(s) en objectives). Game daarna 11-1 Vlad tegen een Renekton, man, ik hou niet van toplane maar wat een heerlijk gevoel as je 1v2 kunt verslaan :) Dacht dat dit een ongunstige matchup zou zijn voor me, maar hij ging te vroeg erin waardoor hij op level 1 al op ~30% hp zat, waarna hij dus met zijn level 2 dive met ignite eerder doodging dan ik (ignite gebruikt). Ik teleporte terug, kreeg 2 level advantage en daarna kon ik hem tower diven met gemak. Jammer genoeg hoefde ik de rest niet te carryen want uiteindelijk was het 18-1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
IAmNice schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 01:30:
Vind Irelia nu toch een zeer sterke champ. Was ze altijd al, maar ik kom haar nu echt (te) vaak tegen.
Beter nerf Irelia. :(
Ooit nog tegen en Rumble gespeeld met Irelia? Ikzelf heb nooit moeite met een Irelia gehad als Rumble, maar kom haar dan ook amper tegen.
Rumble is een lastig verhaal vind ik persoonlijk. Ik heb een aantal keren tegenover een Rumble gestaan met wisselend succes. Wat vooral succesvol leek was een all-in op level 4 en vanuit daar je voorsprong uitbouwen. Maar over het algemeen blijf ik Rumble een lastige tegenstander vinden. Dat schildje + zijn firespitter maakt traden niet simpel.

Overigens vind ik Irelia nu in een prima positie zitten. Ook de matchups die ik nu vs Jax's heb gehad waren goed te doen.

Snap overigens niet waarom Renekton zo uit de gratie is geraakt. Ik zie er werkelijk waar geen 1 meer...

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 11-08-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:18:
[...]

Snap overigens niet waarom Renekton zo uit de gratie is geraakt. Ik zie er werkelijk waar geen 1 meer...
Hehe ik zie ze inderdaad ook niet meer. Denk dat het een beetje net als met Mundo gegaan is. Een tijdje FotM en eigenlijk zonder noemenswaardige nerfs een beetje in de vergetelheid geraakt door andere goede picks top (in dit geval Gragas en Maokai met name).

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
gister met 3 man (vriendin, goeie vriend en ik) LoL gespeeld. Vriendin had nog nooit gespeeld, dus gewoon wat random maps en battles gedaan.

http://www.lolking.net/summoner/euw/50267813#matches

Dus laatste matches crap ja, maar wel echt leuk gespeeld :)

En Soraka is echt mijn champion, heerlijk om te spelen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Damienx2 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:40:
[...]
Nou ik heb toevallig vandaag ook een ranked game als Irelia vs een Jayce gespeeld. Het voordeel is dat je hem naar verloop van tijd outscaled. Ik maakte echter een domme fout op level 4 door een all in the doen, maar ik had de damageoutput van mijzelf overschat waardoor Jayce met 20 hp wegkwam. Hij deed 1 long ranged schot terug die ik niet dodgede en was vervolgens dood. Daarna kwam nog een hecarim gank waardoor Jayce wederom met iets van 30 hp weg kwam. Maar toen had ik gelukkig mijn 2 dorans plus sheen en won ik elke trade en uiteindelijk de lane en game.

Maar als je het slimmer speelt als ik deed is het opzich geen lastige lanematchup.
Hoezo zou Irelia Jayce outscalen? Jayce scaled toch zeker niet zo slecht?
En hoe doe je een lvl 4 all in. Open je dan met je Q? Want dan slaat Jayce je toch gewoon weg met zijn hammer en al zijn andere burst.
Jayce blijft ranged, dus hij kan je blijven harassen met W+AA. Als Irelia gaat last hitten knal er een EQ tegenaan. De lane wordt dan wel een beetje gepushed, maar Jayce is vrij moeilijk te ganken. En ik heb al vaker een 1v2 gank gewonnen en kills gehaald.

Irelia was vrij deze week, dus heb haar ook een paar keer geprobeerd. Wel een leuke champ en ga haar waarschijnlijk toch kopen. Ze wordt dan mijn laatste toplane champ in mijn line-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Eindelijk gister mn lose streak van 12 games weten te doorbreken.
Vayne begin ik langzamerhand door te krijgen.
Kiten begint nu ook te lukken het enige probleem is dat sommige mensen een gapcloser hebben zoals akali hoe moet je dat kiten?
Ook een potje gister een talon post 6 continue bot zal als een vayne kan je dan niet veel aangezien hij een silence heeft en tegen de tijd dat die is afgelopen ben je al dood.
Komt mn team aanzetten van wtf wrm feed je talon. Ik zeg zo van dat ik niks ertegen kan doen gaan ze zeggen stun em dan -.- ze snapten niet dat je tijdens een silence niets kan casten zelfs geen flash.

[ Voor 19% gewijzigd door Ryada op 11-08-2014 09:19 ]

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wambamNL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:18:
Eindelijk gister mn lose streak van 12 games weten te doorbreken.
Vayne begin ik langzamerhand door te krijgen.
Kiten begint nu ook te lukken het enige probleem is dat sommige mensen een gapcloser hebben zoals akali hoe moet je dat kiten?
Een Akali kite je niet. Met 3 dashes die on-kill refreshen en eventueel een Gunblade/Rylais kom je als ADC simpelweg niet van haar af. Mensen met enkele gapclosers kun je met je Tumble, stealth en knockback kiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
steel123 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:59:
[...]

Hoezo zou Irelia Jayce outscalen? Jayce scaled toch zeker niet zo slecht?
En hoe doe je een lvl 4 all in. Open je dan met je Q? Want dan slaat Jayce je toch gewoon weg met zijn hammer en al zijn andere burst.
Jayce blijft ranged, dus hij kan je blijven harassen met W+AA. Als Irelia gaat last hitten knal er een EQ tegenaan. De lane wordt dan wel een beetje gepushed, maar Jayce is vrij moeilijk te ganken. En ik heb al vaker een 1v2 gank gewonnen en kills gehaald.

Irelia was vrij deze week, dus heb haar ook een paar keer geprobeerd. Wel een leuke champ en ga haar waarschijnlijk toch kopen. Ze wordt dan mijn laatste toplane champ in mijn line-up.
Je wacht op een opening bij Jayce, of je initiate op hem op het moment dat hij stanceswitched naar ranged (zit immers een delay op voordat hij terug kan switchen) of je duikt op een minion bij hem in de buurt die je kunt executen met je Q (hierdoor heb je een reset) Daarna E, W-> AA slaat Jayce je weg, Q en vervolgens weer een AA met eventueel een ignite. Dit ging gisteren dus BIJNA goed :P maar ik had Jayce nog niet laag genoeg gepoked dus kwam hij ermee weg.

En je outscaled hem omdat Jayce zoals zo veel shapeshifters geen daadwerkelijke ult hebben, dat wordt gecompenseerd door wat extra burst in hun andere skills of eventueel in extra stats bij het levellen van hun ult. Tevens is Jayce een veredelde ADC waar Irelia een daadwerkelijke bruiser is en door middel van sustain en tankyness Jayce hetzelfde kan behandelen als een ADC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 09:22:
[...]

Een Akali kite je niet. Met 3 dashes die on-kill refreshen en eventueel een Gunblade/Rylais kom je als ADC simpelweg niet van haar af. Mensen met enkele gapclosers kun je met je Tumble, stealth en knockback kiten.
Aha zal ik eens moeten gaan oefenen ^.^
Talon kiten gaat ook vervelend vanwege de silence.
Zal gwn meer moeten oefenen met kiten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Irelia stond altijd al bekend als een counter of in ieder geval een lastige klant voor Jayce.

Dat was zelfs al zo in de goeie ouwe tijd, toen de Jayce E gate niet zo'n idioot lange cd had en je dus vaker kon poken.

Jayce heeft het nooit makkelijk tegen type bruisers als Irelia en Xin. Beiden een hebben sustain, instant gap closer gevolgd door knockup/stun en prima burst. Irelia is misschien ff volhouden, maar je outscaled Jayce inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Hmm, misschien dat ik die Irelia gewoon totaal outplayed heb dan.
Maar je sustain als Irelia/Xin pusht waves wel hard terug door die auto attacks. Toch lijkt het me vooral een skill matchup en dat is onder Diamond toch de belangrijkste factor.

Lategame zal het idd lastig worden een volledige 1v1 als Jayce, maar het duurt wel een tijdje voordat Irelia daar tanky genoeg voor is.
Ik pak Jayce trouwens ook niet met een ranged support en carry jungler. Er moet wel iemand een beetje tanky zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
steel123 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:48:
Hmm, misschien dat ik die Irelia gewoon totaal outplayed heb dan.
Maar je sustain als Irelia/Xin pusht waves wel hard terug door die auto attacks. Toch lijkt het me vooral een skill matchup en dat is onder Diamond toch de belangrijkste factor.

Lategame zal het idd lastig worden een volledige 1v1 als Jayce, maar het duurt wel een tijdje voordat Irelia daar tanky genoeg voor is.
Ik pak Jayce trouwens ook niet met een ranged support en carry jungler. Er moet wel iemand een beetje tanky zijn.
Het probleem is vaak dat je niet weet hoeveel ervaring iemand heeft op een champion. Stel dat die Irelia waar je tegen speelt zijn eerste game ooit op Irelia speelt. Dan verklaard dat een hoop.

Zet mij bijvoorbeeld op LeBlanc en ik durf te wedden dat alle champs die ze countered of schijnbaar beter tegen blijkt te werken de overhand zullen hebben. Simpelweg omdat ik amper tot niet LeBlanc speel of uberhaupt met haar uit de voeten kan. Ik zou haast zeggen het is een free win zodra je mij op LeBlanc ziet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wel humor als ik dit topic zo lees.. iedereen doet alsof hij/zij super high end nodig heeft qua tactics. Echt leuk, maar 90% van de mensen hier komen daar toch niet (ik zeker niet).
Maar goed, nu zullen wel weer allemaal mensen "Ja maar ik speel in die en die rank en dan is het verplicht blabla"
Nee dat is het niet. Nergens staat een regel dat je gebanned wordt als je een bepaalde champion niet op manier X of Y speelt.

Speel gewoon wat je leuk vind. Hell, dat is meestal ook leuker naar te kijken dan "wat is deze patch de meest OP setup? We doen dat!"

En jaja, ik heb geen hoge rank, ik mag er niet over praten. Ow well, just did. Ik speel het spel met veel plezier, en ik maak me niet druk om wat een of andere pro speler zegt (die volgend jaar toch niet meer herinnerd wordt, want dan is de volgende pro speler er).

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Laatst online: 25-09 16:29
lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:30:
Wel humor als ik dit topic zo lees.. iedereen doet alsof hij/zij super high end nodig heeft qua tactics. Echt leuk, maar 90% van de mensen hier komen daar toch niet (ik zeker niet).
Maar goed, nu zullen wel weer allemaal mensen "Ja maar ik speel in die en die rank en dan is het verplicht blabla"
Nee dat is het niet. Nergens staat een regel dat je gebanned wordt als je een bepaalde champion niet op manier X of Y speelt.

Speel gewoon wat je leuk vind. Hell, dat is meestal ook leuker naar te kijken dan "wat is deze patch de meest OP setup? We doen dat!"

En jaja, ik heb geen hoge rank, ik mag er niet over praten. Ow well, just did. Ik speel het spel met veel plezier, en ik maak me niet druk om wat een of andere pro speler zegt (die volgend jaar toch niet meer herinnerd wordt, want dan is de volgende pro speler er).
i agree ^^

speel op het moment eigenlijk vooral aram
en tussendoor een paar potjes teemo top in de teambuilder :P

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Als iedereen elkaar gewoon lekker liet doen waar zij zelf zin in hadden (binnen de regels) zal dat in het algemeen al voor heel veel minder frustratie zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Precies :) en geen regels die een stelletje spelers hebben bedacht die iedereen hier als een of ander gospel ziet. (echt.. als ik als tank wil bottom, mid, top wil pakken. Stop complaining) Dan krijg je ook een stuk meer variatie in de games, en een stuk meer lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:55:
Precies :) en geen regels die een stelletje spelers hebben bedacht die iedereen hier als een of ander gospel ziet. (echt.. als ik als tank wil bottom, mid, top wil pakken. Stop complaining) Dan krijg je ook een stuk meer variatie in de games, en een stuk meer lol.
Van het weekend een potje teemo ADC en cassiopeia Support gespeeld, heb me in lange tijd niet zo vermaakt, uiteinderlijk wel verloren want ons team was best wel troll. We hadden geloof ik een heimerdinger top en een yi jungle met teleport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

was net een potje Vayne adc aan het spelen met een vriend van mij om onze recording apparatuur te testen en dit gebeurde er :D
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PPJ8eazED7g]
potje alsnog verloren door throws van onze mid laner en tank :(
en ja een 1v5 end game win ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Ryada op 11-08-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik snap eerlijk gezegd de rant niet zo. Volgens mij was mijn comment meer gericht op het feit waarom die Irelia zo hard gestompt werd. Over het algemeen heb ik toch liever in mijn ranked games dat mensen gewoon champs pakken die ook werken in een lane en niet dat ik ineens een Sona mid heb (heb ik namelijk al een keer gehad en deze jongen werd compleet kapot gemaakt door de enemy Ziggs precies zoals verwacht). Als mensen lol willen hebben, gebruik lekker teambuilder of een normal en trek je niets aan van wat anderen schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

Wootlock

Evilution

lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:30:

Dit is waar al moet ik vaak nog wel gniffelen in dit topic als er met termen gesmeten wordt waarvan men eidgenlijk niet weet wat het inhoud :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wootlock schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:26:
[...]

Dit is waar al moet ik vaak nog wel gniffelen in dit topic als er met termen gesmeten wordt waarvan men eidgenlijk niet weet wat het inhoud :+
Het is maar een spelletje. En het niveau waarin dit echt zoveel uitmaakt als hier wordt gezegd, ik herhaal. Daar komt 90% van ons niet.

Maar goed, ik heb nog steeds met veel plezier een Soraka die full support is. Ik pak de lane waar ik het hardst nodig ben. Ben ik dan opeens maar een noob en een troll? Volgens mensen in dit topic blijkbaar wel, want ik volg niet de lane regels die iemand ooit heeft bedacht 8)7

Ow well, deze noob heeft gewoon veel lol in het spel :-)

[ Voor 10% gewijzigd door corset op 11-08-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:32:
[...]

Het is maar een spelletje. En het niveau waarin dit echt zoveel uitmaakt als hier wordt gezegd, ik herhaal. Daar komt 90% van ons niet.

Maar goed, ik heb nog steeds met veel plezier een Soraka die full support is. Ik pak de lane waar ik het hardst nodig ben. Ben ik dan opeens maar een noob en een troll? Volgens mensen in dit topic blijkbaar wel, want ik volg niet de lane regels die iemand ooit heeft bedacht 8)7

Ow well, deze noob heeft gewoon veel lol in het spel :-)
Met deze redenatie zou je dus ook een Priest tank kunnen spelen in Wow :). Dat blizzard ooit bedacht heeft dat een Priest niet kan tanken. Wat een bullsh*t zeg |:(

Maar ik snap je punt :9

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben het 100% met je eens, dat je plezier in de game moet hebben.

Helaas geld dat niet voor iedereen, en vinden sommige het winnen het belangrijkste van de game. (valt wat voor te zeggen als je ranked speelt)
En als je wilt winnen, dan zijn er een aantal 'bewezen' taktieken ("meta"), waar veel dan in geloven.
Mocht iemand daar vanaf wijken, dan melden de hele fanatieke spelers zich snel in de chat, en word het snel 1 grote rage-storm. (vooral als er dan ook een death valt)

Ik denk dat je veel potjes kan winnen met de juiste mentaliteit.
Zaterdag had ik bijvoorbeeld een potje als shyvana, tegen een riven. Dat had ik wel eens eerder gespeeld, en leek me een makkelijke matchup...
Helaas dit keer een zeer ervaren Riven, en word ik op lvl2 hard all-in gepakt.
En ook nog eens begint mijn pc te bokken, waardoor ik constant fps-drops heb naar 0,5fps...
Niet te spelen, zelfs niet safe onder mijn toren, en al snel sta ik 0-4 ofzo.
Van mijn team amper gebitch, en onze adc raakt op bot ook flink fed.
Uiteindelijk bouwt riven alléén maar damage, en blijft dus zo squishy als wat...
Met TP kan ik toch mijn lane redelijk beschermen (riven roamt liever ipv pushen), en kan ik ook farmen zodat ik wat armor en hp kan kopen.
we maken de juiste plays en houden pressure, en weten nog redelijk easy de game te eindigen, ondanks mijn 1-11-18 score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

+1
Br3wmaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:54:
Met deze redenatie zou je dus ook een Priest tank kunnen spelen in Wow :). Dat blizzard ooit bedacht heeft dat een Priest niet kan tanken. Wat een bullsh*t zeg |:(
off topic:
- Paladin*
- Class Specific Equip <> Universal Equip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

RonnieB82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:57:
Ik ben het 100% met je eens, dat je plezier in de game moet hebben.
Dat is een betrekkelijk egoïstisch statement....

Tuurlijk moet je plezier hebben. Alleen als jij plezier hebt, wil dat nog niet zeggen dat de anderen om je heen dat ook hebben.

In dit genre van MOBA games ben je enorm afhankelijk van elkaar. Dat behoeft geen toelichting. En dus dien je rekening met hen te houden in de keuzes die jij maakt.

Hoe anders is dat bijvoorbeeld bij een shooter als BF4 op een map met 128 spelers. Als er daar een oelewapper in je team zit en met de helikopter voor je neus wegvliegt en 2 secs later te pletter vliegt, is dat irritant, maar niet meer dan dat. Dergelijk gedoe valt in zo'n game nauwelijks op.

In LoL helaas wel. Als jij door het ijs zakt door een rare off-meta pick, dupeer je je hele team en verspil je pakweg 45 mins van hun tijd. Zeker in ranked wil men gewoon winnen, dus als je dan gaat klooien en faalt, kun je je imo niet verschuilen achter het argument "het is maar een spelletje"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Br3wmaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:54:
[...]

Maar ik snap je punt :9
Neeh, riot heeft bedacht dat blitz een top laner is, als we naar riot gaan luisteren dan wordt het een heel ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Koekiemonsterr schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:06:
[...]

Tuurlijk moet je plezier hebben. Alleen als jij plezier hebt, wil dat nog niet zeggen dat de anderen om je heen dat ook hebben.

In dit genre van MOBA games ben je enorm afhankelijk van elkaar. Dat behoeft geen toelichting. En dus dien je rekening met hen te houden in de keuzes die jij maakt.

Hoe anders is dat bijvoorbeeld bij een shooter als BF4 op een map met 128 spelers. Als er daar een oelewapper in je team zit en met de helikopter voor je neus wegvliegt en 2 secs later te pletter vliegt, is dat irritant, maar niet meer dan dat. Dergelijk gedoe valt in zo'n game nauwelijks op.

In LoL helaas wel. Als jij door het ijs zakt door een rare off-meta pick, dupeer je je hele team en verspil je pakweg 45 mins van hun tijd. Zeker in ranked wil men gewoon winnen, dus als je dan gaat klooien en faalt, kun je je imo niet verschuilen achter het argument "het is maar een spelletje"....
Ja, inderdaad zeer kort door de bocht, misschien als toevoeging dat je niet de game van 9 andere moet verpesten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Koekiemonsterr schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:06:
[...]

Als je je echt zo druk maakt om een spel.. dat het gelijk het verpesten van 45 minuten van je leven is, dan doe je het fout.

Weet je hoe andere spelers dit doen? Die gaan door, en proberen er zoveel mogelijk van te maken, want zo leren ze alsnog meer over hun champ en het spel. Tadaa, 45 minutes opeens niet wasted.

Zo moeilijk is het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Druk maken om een spel is erg specifiek en komt nogal neerbuigend over. Beetje hypocriet om andere mensen een bepaalde instelling te verwijten terwijl je daar drie posts geleden nog over aan het klagen bent.

Als ik Ranked speel wil ik winnen en dan verwacht ik van iedereen dat zij dat ook willen. Ik kan er om heen lullen of niet: in Ranked ga je altijd voor de meest efficiënte manier om te winnen. Dat mensen dat niet doen is een ander verhaal, en dat geklaag over off-meta picks vind ik eigenlijk ook gezeik. Je hoort niemand wat zeggen als iemand een keer Fiora top inlocked, het werkt namelijk vaak zat.

Als jij het leuk vindt om te trollen/te feeden/weet ik veel wat te doen, ga gerust je gang in normals. Maar kijk dan niet raar op als de rest van de community daar geen zin in heeft en je een ban op je account geslingerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rordarok schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:22:
Druk maken om een spel is erg specifiek en komt nogal neerbuigend over. Beetje hypocriet om andere mensen een bepaalde instelling te verwijten terwijl je daar drie posts geleden nog over aan het klagen bent.

Als ik Ranked speel wil ik winnen en dan verwacht ik van iedereen dat zij dat ook willen. Ik kan er om heen lullen of niet: in Ranked ga je altijd voor de meest efficiënte manier om te winnen. Dat mensen dat niet doen is een ander verhaal, en dat geklaag over off-meta picks vind ik eigenlijk ook gezeik. Je hoort niemand wat zeggen als iemand een keer Fiora top inlocked, het werkt namelijk vaak zat.

Als jij het leuk vindt om te trollen/te feeden/weet ik veel wat te doen, ga gerust je gang in normals. Maar kijk dan niet raar op als de rest van de community daar geen zin in heeft en je een ban op je account geslingerd krijgt.
Maar hypocriet zijn in dit topic daar zijn er meer dan genoeg van op te noemen. En grappig genoeg hebben merendeel daarvan al een reactie gegeven op deze pagina.

Huilen als ze een game verliezen, omdat het altijd de schuld is van anderen. Maar dan wel roepen: "Jongens speel dit spelletje voor je plezier en doe waar je zelf zin in hebt". Oftewel dezelfde mensen waar ze zich aan lopen te ergeren. Unieke community moet ik zeggen hier op Tweakers, zo kom je ze niet vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:41
lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:16:
[...]Als je je echt zo druk maakt om een spel.. dat het gelijk het verpesten van 45 minuten van je leven is, dan doe je het fout.

Weet je hoe andere spelers dit doen? Die gaan door, en proberen er zoveel mogelijk van te maken, want zo leren ze alsnog meer over hun champ en het spel. Tadaa, 45 minutes opeens niet wasted.

Zo moeilijk is het toch niet?
Aangezien er in discussies altijd voorbeelden als auto's en voetbal aangehaald worden, bij deze de laatste. Laten we even tijdens een competitiewedstrijd kreupele Henkie op het veld zetten, dan leren we in ieder geval hoe het is om te spelen met iemand die met een handicap speelt! Time not wasted! Dat je dan je wedstijd met 10-0 verliest en lager op de competitieladder komt maakt niet uit want ja 21 man hebben geleerd en Henkie had het naar z'n zin. Such logic. :)

spoiler:
Uiteraard een verkeerde vergelijking maar het punt is duidelijk. En gelukkig zijn er altijd wel goede doelen die dat soort dromen van mensen waarmaken om wat voor reden dan ook, maar guess what, dat zijn geen echte wedstrijden (c.q. normal games).

Als je bijzonder debiele picks doet of first-time champs in ranked gaat doen en daar de game mee verpest, blijf daar dan gewoon weg. Daar is het niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:05
Wat Recrush dus zegt, speel je ranked speel serieus voor de overwinning en daag je uit om de beste resultaat te krijgen. Speel je voor je plezier met rare picks of eerste keer champs proberen doe dat in normals, niemand zit in ranked te wachten op iemand die rare picks doet en dan zwaar loopt te prutsen. En vervolgens de game verliest terwijl je deze makkelijk had kunnen winnen als hij gewoon normaal had gespeeld. En dan moet je niet komen met als je jezelf niet uit x kan carry'en dan hoor je daar thuis dat is BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Ik denk dat in de hele discussie wel even een onderscheid moet worden gemaakt tussen de niet standaard picks en de troll picks.

Een sona mid is een troll pick. Waarom? Omdat het je kansen op winnen behoorlijk verlaagd. Hetzelfde als je als tank met een support bot gaat. Dat heeft totaal geen zin.

Niet standaard picks, zoals bijvoorbeeld Poppy, is absoluut geen troll pick. Ik vind het juist alleen maar leuk als iemand champions pickt die niet standaard zijn.

Ik vind dat iedereen vrij is om de champ te kiezen die hij wilt, maar hij moet wel viable zijn in de role die hij pickt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lennyz schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:02:
Ik denk dat in de hele discussie wel even een onderscheid moet worden gemaakt tussen de niet standaard picks en de troll picks.

Een sona mid is een troll pick. Waarom? Omdat het je kansen op winnen behoorlijk verlaagd. Hetzelfde als je als tank met een support bot gaat. Dat heeft totaal geen zin.

Niet standaard picks, zoals bijvoorbeeld Poppy, is absoluut geen troll pick. Ik vind het juist alleen maar leuk als iemand champions pickt die niet standaard zijn.

Ik vind dat iedereen vrij is om de champ te kiezen die hij wilt, maar hij moet wel viable zijn in de role die hij pickt.
Ik werd laatst nog helemaal afgemaakt door een poppy top. Ik speelde zelf Shyvana en won mijn lane lichtjes in CS, maar als Shyvana met teleport heb je eigenlijk geen kill potential op Poppy en deze farmde heel goed onder de tower. Vervolgens ging de Poppy een beetje roamen toen ik de tower neer had en binnen no-time stond ze van 1 op 11 kills :D

Mijn mening over het hele trollpick/offmeta gebeuren in ranked games:
- Een off-meta pick is een pick als Fiora top. Fiora is een champion die top het beste tot haar recht komt, maar gewoon niet vaak gespeeld wordt in de huidige meta. Als je de champion goed beheerst is er niets mis met zo'n pick, gewoon doen. Heb er ook geen problemen mee als iemand zoiets doet.
- Een trollpick is bijvoorbeeld Tristana support. Die champion heeft NIETS wat haar tot een goede support zou kunnen maken behalve misschien samen met de ADC op level 2/3 een leuke all-in met die jump. Dit soort shit doe je wat mij betreft maar in normals of full premades
- Een afwijkende pick die wel goed zou kunnen werken. Normaal speel je support/adc bottom, maar een tijdje terug was het best normaal om daar een bruiser duo (Pantheon/Jarvan ofzo) tegenover te zetten. Het is niet standaard, maar het KAN werken. Dit soort dingen moet je gewoon even overleggen met je team. Als je team het prima vindt: lekker doen. Zo niet, probeer dan gewoon de meta een beetje te volgen.

Normal games zie ik als playground. Oefenen met champions die je nog nooit/niet vaak gespeeld hebt, nieuwe item keuzes of runes/masteries testen, een complete off-meta pick doen etc. Daar is normal naar mijn mening juist voor bedoeld. Laatst met een teemo support gespeeld. Zul je mij in een normal niet over horen zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:08:
was net een potje Vayne adc aan het spelen met een vriend van mij om onze recording apparatuur te testen en dit gebeurde er :D
[video]
potje alsnog verloren door throws van onze mid laner en tank :(
en ja een 1v5 end game win ik niet.
Haha grats hoor Wambam!

Ik vond het ook wel grappig om te zien hoe elke mogelijke skillshot gemist werd door iedereen. En vervolgens het stil staan na de penta <3. Maar nogmaals leuk gedaan, mag gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:32:
[...]

Haha grats hoor Wambam!

Ik vond het ook wel grappig om te zien hoe elke mogelijke skillshot gemist werd door iedereen. En vervolgens het stil staan na de penta <3. Maar nogmaals leuk gedaan, mag gezegd worden.
Thanks.
Stilstaan was omdat ik zelf niet doorhad dat ik de penta had ik dacht oh leuke een triple kill en de hele chat ging los met "PENTA!" enemy team moest het weer verpesten door te zeggen dat ik geen mechanics had :(
(was wel mn vriend op morg wiens blackshield me gered heeft haha.)
Duurde een paar seconden voor ik doorhad wat er was gebeurd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryada op 11-08-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Ben maar weer ranked gaan spelen en jezus he wat zijn er veel noobs in Diamond. ik vind het niet erg als je feed, maar ga dan niet mij(jungler)om ganks vragen als enemy Riven lvl 7 is. Ik ben zelf lvl 5 en onze top laner lvl 4. ik had al in champ select gezegd dat Irelia top lane vs Riven niet goed is early game. In game al gewaarschuwd voor de lvl 2 all in van Riven, daarna geward omdat ze het zelf niet doet. Nog steeds gaat ze feeden en flamet onze hele team waardoor mid afk gaat en ik verlies.
Andere game hadden we een Nid top. In champ select had ik al gezegd doe dit niet we hebben geen tanky champ. Ze verliest lane hard tegen Wukong(FB al op lvl 2)en gaat lekker jungler(mij weer) flamen. De ene keer dat ik kom ganken engaget ze te vroeg en gaat al dood voordat ik er ben. Leuk dat wukong dan ook lvl 6 meteen wordt en mij killt. Double buff 5/0 Wukong lvl 6 tegen een lvl 4 Nidalee.
Nidalee gaat daarna lekker afk farmen top lane, omdat niemand haar toch ooit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is ongeveer standaard. Hetzelfde met botlanes die 0 wards hebben niet weten waar de wards van de tegenstander staan, zelf geen summoners hebben en achterlopen in level en dan gaan klagen als je niet komt ganken (op een ward staan)
Of met midlaners die van een roamer als TF ofzo verliezen en dan klagen dat de jungle geen pressure heeft rond de map. Ja natuurlijk is het lastig ganken als je continue mid moet houden en ze hebben een global en een meer fed jungler.

Zelfde trouwens als je toplane speelt hoor, bij sommige matchups weet je dat de jungler van de tegenstander je sowieso gaat ganken maar dat je een 2v2 wint. Maar dat je jungler gewoon schijt heeft en liever 1 extra camp doet terwijl jij door 2 man gedenied word of je flash moet wasten als ze je ward communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Damienx2 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:26:
[...]

Maar hypocriet zijn in dit topic daar zijn er meer dan genoeg van op te noemen. En grappig genoeg hebben merendeel daarvan al een reactie gegeven op deze pagina.

Huilen als ze een game verliezen, omdat het altijd de schuld is van anderen. Maar dan wel roepen: "Jongens speel dit spelletje voor je plezier en doe waar je zelf zin in hebt". Oftewel dezelfde mensen waar ze zich aan lopen te ergeren. Unieke community moet ik zeggen hier op Tweakers, zo kom je ze niet vaak tegen.
Error;

probeer:

Unieke community moet ik zeggen hier op LoL, zo kom je ze niet vaak tegen.

Welkom, je speelt het al een tijdje, dus je zou het moeten weten >:) LoL community is de ergste community die er is.. nog nooit zo'n zielige elitaire community meegemaakt. Mensen die op level 1 accounts doen alsof ze pro gamers zijn "Omg I am streaming this with 20k views" zie ik vaak genoeg langskomen etc..

En daarom, ontwijk ik grote communities, en speel ik alleen met mensen die wel snappen dat het om de fun gaat :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:40:
[...]

Error;

probeer:

Unieke community moet ik zeggen hier op LoL, zo kom je ze niet vaak tegen.

Welkom, je speelt het al een tijdje, dus je zou het moeten weten >:) LoL community is de ergste community die er is.. nog nooit zo'n zielige elitaire community meegemaakt. Mensen die op level 1 accounts doen alsof ze pro gamers zijn "Omg I am streaming this with 20k views" zie ik vaak genoeg langskomen etc..

En daarom, ontwijk ik grote communities, en speel ik alleen met mensen die wel snappen dat het om de fun gaat :-p
Maar je komt van een WoW-community. De mensen die huilen om alles wat te moeilijk voor ze is, zodat Blizzard het voor ze nerfed ;). Je kunt me niet vertellen (na 7 jaar die onzin te hebben moeten aanschouwen) dat je die community zoveel beter vindt.

Om maar niet te vergeten het elite gedrag wat daar plaatsvind. "Jongens, laat eens even je gearscore zien, anders kom je de raid in". Nee dat is een heilige community ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 11-08-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

YES MIJN LEVEN IS COMPLEET

Enemy die in guardian angel statis zit te reviven.........

Enemey revived

Wait for it

PANTHEON GOTTA GANK EM ALL

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Is de MMR van teambuilder compleet losgekoppeld van andere normal 5v5's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
http://euw.leagueoflegends.com/node/20448

Eens zien of er nog een leuke skins te scoren valt :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 07:58
Fijn, zojuist naar Gold 5 gedemote, ik zat een aantal weken terug nog in mn promo's naar Gold 2, ik weet niet zo goed wat ik anders ben gaan spelen, ik heb het idee dat ik minder goede team mates krijg en ik mezelf gewoon niet kan carrien (en het team ook niet). Ranked Win / Loss was ook 127 / 115 ofzo, nu 129 / 126.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Xevoo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:01:
Fijn, zojuist naar Gold 5 gedemote, ik zat een aantal weken terug nog in mn promo's naar Gold 2, ik weet niet zo goed wat ik anders ben gaan spelen, ik heb het idee dat ik minder goede team mates krijg en ik mezelf gewoon niet kan carrien (en het team ook niet). Ranked Win / Loss was ook 127 / 115 ofzo, nu 129 / 126.
Dat heb ik met Evelynn.. Altijd leuk mee kunnen spelen, maar denk dat ik toch iets verkeerd doe want zelfs in normals weet ik er vaak niet meer mee te kunnen caryen :( Sinds ze regelmatig in LCS word gespeeld weet iedereen dat je op bepaalde plekken moeten pinken/warden (en dat is bronze-gold mmr)... Het is iniedergeval lastiger geworden. Ik doe het de laatste tijd nog beter met Nautilus dan met Evelynn. (blue elixer start met Evelynn jungle is overigens wel leuk! Zijn het wel geen first kills dan wel 2 tot 3 gratis flashes)

[ Voor 6% gewijzigd door Mebus op 11-08-2014 22:10 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Damienx2 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:47:
[...]

Maar je komt van een WoW-community. De mensen die huilen om alles wat te moeilijk voor ze is, zodat Blizzard het voor ze nerfed ;). Je kunt me niet vertellen (na 7 jaar die onzin te hebben moeten aanschouwen) dat je die community zoveel beter vindt.

Om maar niet te vergeten het elite gedrag wat daar plaatsvind. "Jongens, laat eens even je gearscore zien, anders kom je de raid in". Nee dat is een heilige community ;).
Is het goed? Nee, is het beter? 100x Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Lollipoppy komt weer voor sale :( :(
Nu wordt de mijne minder uniek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

steel123 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:22:
[...]

Zelfde als mijn firefighter tristana en blacksmith poppy en winter wonder lulu of red card katarina.
Zo jammer maarja er zal een hoop geld doorheen gaan bij mij dat weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
steel123 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:22:
[...]

Zijden ze toen niet dat mensen die die skins kochten in de tijd dat het echt nog kon ze dit op een bepaalde manier zouden laten zien? Daar heb ik namelijk nooit meer wat van gezien/gehoord.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mebus schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:09:
[...]

Dat heb ik met Evelynn.. Altijd leuk mee kunnen spelen, maar denk dat ik toch iets verkeerd doe want zelfs in normals weet ik er vaak niet meer mee te kunnen caryen :( Sinds ze regelmatig in LCS word gespeeld weet iedereen dat je op bepaalde plekken moeten pinken/warden (en dat is bronze-gold mmr)... Het is iniedergeval lastiger geworden. Ik doe het de laatste tijd nog beter met Nautilus dan met Evelynn. (blue elixer start met Evelynn jungle is overigens wel leuk! Zijn het wel geen first kills dan wel 2 tot 3 gratis flashes)
Evelynn heeft ook een nerf op haar base damage gehad waardoor je niet meer fulltank kan facerollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mebus schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:28:
[...]

Zijden ze toen niet dat mensen die die skins kochten in de tijd dat het echt nog kon ze dit op een bepaalde manier zouden laten zien? Daar heb ik namelijk nooit meer wat van gezien/gehoord.
Das eenmalig geweest met de legacy skin die hebben toen een gedeeltelijk RP refund gehad mensen die ze kochten als Limited kregen dat niet omdat Legacy vroeger van gezegt werd dat ze nooit terug kwamen en toch gebeurde bij Limited is de kans dat ze altijd terug komen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 09:47
steel123 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:36:
Ja. Ik denk dat het volledig is losgekoppeld omdat het niveau wel degelijk sterk verschilt met m'n gewone normals.

MMR is een stuk hoger in Teambuilder. Nu is het wel zo dat er rekening wordt gehouden of je de rol al gespeeld hebt etc en je dus normaal een iets lagere MMR krijgt als je een rol nog niet veel gespeeld hebt om zo een profiel op te stellen. Maar dat profiel is dus anders dan je MMR bij normals.

Dat is gewoon uit ondervinding aangezien Riot er nogal wat cryptisch over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 28-09 12:30
steel123 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:36:
Yes, compleet los. Als je het nog nooit gedaan hebt zul je de eerste potjes ook met low bronze players spelen. Na een pot of 10~15 zit je (als het goed is) een beetje richting je eigen MMR.

Gogo teambuilder _/-\o_

Edit: dit was hoe team builder eerst werkte. Rito heeft aangegeven dat het nu ook kijkt naar welke hoe vaak je een bepaalde position hebt gespeeld. Ik vermoed dat dit laatste echter niet zo is.

[ Voor 39% gewijzigd door Junia op 12-08-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Ook leuk dat ik gewoon "mage" selecteerde als rol op elke champ. Jungle Mage Olaf, jungle Mage Tryn etc. Gewoon om die icon te krijgen. Zouden ze dan rekening houden met dat ik nooit jungle+mage+Olaf/tryn heb gespeeld? Ik merkte er niks van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 28-09 12:30
IAmNice schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:34:
Ook leuk dat ik gewoon "mage" selecteerde als rol op elke champ. Jungle Mage Olaf, jungle Mage Tryn etc. Gewoon om die icon te krijgen. Zouden ze dan rekening houden met dat ik nooit jungle+mage+Olaf/tryn heb gespeeld? Ik merkte er niks van in ieder geval.
Yeh, was me ook al opgevallen. Ahri tank voor de icons :p In mijn vorige post gaf ik ook al aan dat ze volgens mij helemaal niet kijken naar welke positie/role je speelt. Ik heb laatst voor de 2e of 3e keer in teambuilder jungle gedaan en ik kwam tegen exact dezelfde tegenstanders als bij roles die ik al vaak heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Junia schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:36:
[...]

Yeh, was me ook al opgevallen. Ahri tank voor de icons :p In mijn vorige post gaf ik ook al aan dat ze volgens mij helemaal niet kijken naar welke positie/role je speelt. Ik heb laatst voor de 2e of 3e keer in teambuilder jungle gedaan en ik kwam tegen exact dezelfde tegenstanders als bij roles die ik al vaak heb gedaan.
Paar dagen geleden in een red post nog wat over gezegd.
When asked why Team Builder doesn't use normal MMR, Lyte commented:

"It does use Normal MMR; however, a lot of Ranked players (who don't play Normals as often) were recently in Team Builder trying to get icons, so matchmaking was a bit wonky."
Bron:
http://www.surrenderat20....ng-pbe-for-crazy.html?m=1

Lijkt mij dus dat het gwn normal mmr gebruikt naar mijn ervaring is dat ook gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
lanerios schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:10:
[...]

Is het goed? Nee, is het beter? 100x Ja
Nou tot kijk dan maar he ;)
Junia schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:23:
[...]

Yes, compleet los. Als je het nog nooit gedaan hebt zul je de eerste potjes ook met low bronze players spelen. Na een pot of 10~15 zit je (als het goed is) een beetje richting je eigen MMR.

Gogo teambuilder _/-\o_

Edit: dit was hoe team builder eerst werkte. Rito heeft aangegeven dat het nu ook kijkt naar welke hoe vaak je een bepaalde position hebt gespeeld. Ik vermoed dat dit laatste echter niet zo is.
Ik sta nu regelmatig vs een Platinum speler op de posities die ik speel... niet dat het erg is want dan is het iig geen roflstomp (op het team na dat ik gisteren tegenkwam dat vrijwel full gold was + 1 plat). Maar die mensen moeten normaal gesproken wel op andere posities spelen want niemand kan zo slecht zijn...

Overigens, was ik gisteren dus wat aan het proberen na het zien van een game van Froggen. Daarin liep een Malphite rond die redelijk tanky bouwde maar toch nog bakken aan damage deed. Dat maakte me enigszins nieuwsgierig naar hoe hij daad deed. Even voor de info ik speelde Malphite altijd 9/21/0 of 0/21/9. Vrij tanky dus.

Maat van mij gaf de profile page van deze Malphite en hij speelt Malphite dus 21/9/0 met 26 AP, 9 Armor en 7.8 Magic Pen runes. Start met Doran's Ring zodat je iig de mana regen houd voor harras. En voor de rest is het dan Iceborn Gauntlet rush, merendeel van de tijd Merc Threads, en dan richting Sunfire Cape, voeg er nog en Zhonya's aan toe en nog een Randuins + Banshees Veil en je hebt gewoon een behoorlijk tanky Malphite met nog een fatsoenlijke damage-output.

Ik moet het nog wat vaker dan eenmaal spelen maar het maakte Malphite gelijk ook 10x leuker met deze build. Als summoner spells overigens Teleport + Flash. Ondanks dat mijn team early achter stond kon ik doormiddel van Malphite toch nog carryen.

Skills levellen had ik vanwege mijn toch wat "early" squishyness als volgt: R -> Q -> E -> W. Zodat je toch een fatsoenlijke poke hebt zonder echt hard te hoeven traden. Ik stond overigens vs een Riven wat opzich alles misschien niet echt goed laat reflecteren dat deze build werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 12-08-2014 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Als je niet inhoudelijk kan reageren, reageer dan niet ;) Maar goed, bedankt voor het voorbeeld geven.

Gister met 4 man gespeeld, maar keer twisted treeline (met bots erbij) en die 1 lane 2 vs 2 gedaan.

Nunu + Sona
Vladimir + Zac

Dat was op de 2 lane

Ik had nog nooit Sona gespeeld, en Vladimir (m'n vriendin) was ook compleet nieuw met LoL (haar 3e potje). Zac kende het spel redelijk, en Nunu was iets beter dan ik.

Uiteindelijk is de match redelijk even geweest. Zac blijft een champion waar ik wat moeite mee heb om te stoppen als support (Sona). Maar toen kwam Vladimir om de hoek, wat een irritante gast is dat zeg.. Best wat healing en damage, met de trade off dat je spells health kosten.

Uiteindelijk op Twisted Treeline (de 2 lane met 2 runes in het midden) hadden we 2 man nodig op top (Zac en Saroka) en bottom werd rustig gehouden door Vladimir alleen.

Wel echt veel lol gehad.. ik zag als healer niet dat Zac uit elkaar was gevallen een paar keer, zat zonder te beseffen te ver naar voren, en nog wat andere fouten. Ook wel een nieuwe build met Saroka getest, volledig ability power ipv alleen de recommended items. Healing was heerlijk, damage ook. Maar ik was echt een natte krant qua hp :-p

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 12-08-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

lanerios schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:10:
[...]

Als je niet inhoudelijk kan reageren, reageer dan niet ;) Maar goed, bedankt voor het voorbeeld geven.
Het is toch inhoudelijk? Als van een andere game de community "100x beter" is, wat doe je dan nog in LoL? Ik ben het ermee eens overigens; in elke MOBA is de community vergelijkbaar. Denk maar niet dat het in DOTA bijvoorbeeld veel beter is, want dan kom je van een koude kermis thuis. Ze hebben daar iets betere manieren om om te gaan met leavers e.d. , maar de community is net zo verrot. Je bent afhankelijk van teamgenoten die vaak random zijn, en dat veroorzaakt bij veel mensen gewoon een hoop frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep, alleen is het uniek in LoL dat bepaalde spelers een set regels van een andere speler als een of ander gospel zien. En dat vind ik gewoon zielig.. "Ja mensen! Elk potje moet hetzelfde zijn met dezelfde roles overal, want dat is nou eenmaal zo" Dat is gewoon de vertaling.

Sorry, maar zet dat even door naar:

FPS -> Snipers mogen niet van daken afkomen, anders gereport. Engineers mogen niet te ver naar voren lopen anders gereport

MMO -> Healer in PVP? Hoe durf je 20 yards te ver naar links te staan. Daar mag alleen een dps staan! report!

Natuurlijk zou ik er met popcorn best bij willen zitten. En natuurlijk op extreem hoog niveau is dat belangrijk, maar nogmaals. Zo ver is niemand in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

lanerios schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:47:
Jep, alleen is het uniek in LoL dat bepaalde spelers een set regels van een andere speler als een of ander gospel zien. En dat vind ik gewoon zielig.. "Ja mensen! Elk potje moet hetzelfde zijn met dezelfde roles overal, want dat is nou eenmaal zo" Dat is gewoon de vertaling.

Sorry, maar zet dat even door naar:

FPS -> Snipers mogen niet van daken afkomen, anders gereport. Engineers mogen niet te ver naar voren lopen anders gereport

MMO -> Healer in PVP? Hoe durf je 20 yards te ver naar links te staan. Daar mag alleen een dps staan! report!

Natuurlijk zou ik er met popcorn best bij willen zitten. En natuurlijk op extreem hoog niveau is dat belangrijk, maar nogmaals. Zo ver is niemand in dit topic.
Je moet het eerder als volgt vergelijken:
- Ga je als ranged DPS midden in de melee range van een grote raid boss staan?
- Ga je als healer DPS items bouwen?
- Ga je als mage alleen maar basic attacks gebruiken?
In WoW word je dan lijkt me ook gewoon uit een raid vandaan getrapt omdat het nu eenmaal bewezen veel minder efficient is. Waarom het wiel steeds opnieuw uitvinden als bepaalde zaken gewoon algemeen geaccepteerde kennis zijn?

En verder: wie ben jij om te bepalen dat niemand op dat niveau zit? We hebben hier ook gewoon spelers die hoog in diamond spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Damienx2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:32:
[...]
Ik sta nu regelmatig vs een Platinum speler op de posities die ik speel... niet dat het erg is want dan is het iig geen roflstomp (op het team na dat ik gisteren tegenkwam dat vrijwel full gold was + 1 plat). Maar die mensen moeten normaal gesproken wel op andere posities spelen want niemand kan zo slecht zijn...
Nou, ik heb dus nog maar 3 potjes teambuilder gespeeld in mijn hele leven. Ook pas weer in juni begonnen en daarvoor een jaar niet. Speel alleen maar normal draft 5v5(buiten ARAM/Dominion als ik geen fanatieke zin heb).
In mijn draft games wordt support bijna altijd gecalled en ik wilde dat nog een beetje beter oefenen voordat ik ranked ga doen. Ben bang dat ik in ranked vaker naar support gepushed wordt.

Maar elke game is gewoon een groot feeder gebeuren op beide kanten en de plays die mid/endgame gemaakt worden. Werkelijk waar dramatisch.
Dus ik kijk op euw.op.gg en wat blijkt, van beide kanten is iedereen low silver/bronze.
In mijn normal 5v5 draft is gewoon iedereen gold/platinum met uitzondering van de elke silver/diamond speler. Dus eerlijk gezegd heb ik helemaal geen zin meer om support te oefenen met teambuilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:52:
[...]

Je moet het eerder als volgt vergelijken:
- Ga je als ranged DPS midden in de melee range van een grote raid boss staan?
- Ga je als healer DPS items bouwen?
- Ga je als mage alleen maar basic attacks gebruiken?
In WoW word je dan lijkt me ook gewoon uit een raid vandaan getrapt omdat het nu eenmaal bewezen veel minder efficient is. Waarom het wiel steeds opnieuw uitvinden als bepaalde zaken gewoon algemeen geaccepteerde kennis zijn?

En verder: wie ben jij om te bepalen dat niemand op dat niveau zit? We hebben hier ook gewoon spelers die hoog in diamond spelen...
Dit is persoonlijke aanval en zoals je weet is dit niet toegestaan.

Er is een meta, een ongeschreven regel echter. Wat die inhoud? Je kunt Tank, Assassin, Mage, Fighter (bruiser) zelfs AD Carry in sommige gevallen (Vayne/Caitlyn/Quinn) op top spelen en niemand zal over je klagen. Volgens mij is dat al erg ruim in je keuze van een champions, hence je zou zelfs een laneswitch kunnen doen met een ADC en Support op top. Dan heb je jungle, waar je wederom een ruim assortiment hebt zoals Tank, Assassin, Fighter (bruiser), daar kun je weer enorm veel champions uit picken. Dan heb je mid. Assassin/Mage/AD Carry. In sommige gevallen zelfs een Fighter want bruisers kunnen opzich best lanen vs elke setup.

Dan heb je botlane die je kunt vullen met ADC/Support. Maar je kunt er bijvoorbeeld ook een killane van maken zoals Pantheon/Thresh of Irelia/Thresh of Jarvan/Leona. Hence een dubbele support lane kan zelfs, Alistar/Blitzcrank. Om nog maar niet te spreken van de laneswap met top.

Hier geld hetzelfde

Voor de discussie die volgt:

LoL zou een community hebben die volgens andere 100x slechter is dan de WoW-community

[ Voor 31% gewijzigd door Gropah op 12-08-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Volledig met je post eens op 1 punt na: de LoL community valt niet goed te praten, hell voor mij is dat de reden geweest dat ik niet alleen meer speel. Ik vind het een onwijs leuk en goed spel, maar door alle toxic kids heb ik er geen zin meer in; dus heb ik een oplossing gezocht en speel ik tegenwoordig alleen nog maar met vrienden. En ja de WoW community is 100x beter.

Niet dat je dat in je post wel probeert hoor trouwens, maar ik wou dit wel even kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 12-08-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ach, ik heb nog plezier in het spel, en daar draait het om :-) dat is het laatste wat ik erover zeg.

Nu voor de mensen die wat ideeen hebben:

Ik heb nu Sona en Saroka. Bevallen allebei heel goed, maar qua item builds ben ik nog steeds zoekende.

Ik merk dat ik bij Sona een stuk meer heath/AP items pak, puur omdat zij wel de klappen kan hebben, en ook een stuk dichterbij moet staan.

Saroka doe ik meestal full AP omdat ze gewoon de range ervoor heeft.

Echter merk ik gewoon dat ik op Saroka te squishy ben. Alleen is het handig om echt voor hp items te gaan? Aangezien het toch stat budget weghaald van betere heals/mana restore. (ik ga er hier van uit dat items met extra health dit compenseren door lagere AP).

Maar ja, Sona is weer niet altijd goed. Dat hangt weer af van welke champs ik support.

Let wel op; dit is geen super high ranked play. Maar gewoon met vrienden wat leuke bot matches doen, maar wil nog wel efficient zijn.

Edit 2: Natuurlijk heb ik de guides etc gelezen, en de recommended items. Maar ik laat het van het gevecht afhangen, ik pas graag aan naar wat echt nodig is.

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 12-08-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:25:
[...]

Volledig met je post eens op 1 punt na: de LoL community valt niet goed te praten, hell voor mij is dat de reden geweest dat ik niet alleen meer speel. Ik vind het een onwijs leuk en goed spel, maar door alle toxic kids heb ik er geen zin meer in; dus heb ik een oplossing gezocht en speel ik tegenwoordig alleen nog maar met vrienden. En ja de WoW community is 100x beter.
Iedereen mag verschillen van mening. De LoL-community heb ik mij lang aan lopen ergeren, maar of het erger is dan de CS-community of de WoW-community ik heb mijn twijfels. Elk van deze communities hebben hun eigen elementen waar je je aan kunt ergeren of bij neer kunt leggen. CS was grote bek en veel veel getrol, de WoW-community had ik af en toe het idee alsof ik in een fabriek rondliep met lijmsnuivers en tevens wederom veel getrol en ja de LoL-community veel gezeur/geflame en getrol, maar zoals ik ook de afgelopen week heb gespeeld is gewoon op mijn eigen spel letten en zodra iemand begint te mieren, hoppa op ignore.

Enige reden dat je dit niet wilt doen is je eigen nieuwsgierigheid wat diegene wel niet over je roept. Het is simpelweg de oplossing. Ik speel mijn games uit en aan het einde van de game volgt de report. Vind ik het echt zo'n verschrikkelijke community vergeleken bij de andere 2. Na het terugkijken van CS screenshots en WoW-screenshots, nee beide zijn net zo erg alleen omdat ik nu actief ben in LoL en niet meer in de andere 2 lijkt het erger dan de andere 2.

En echt doen woorden zo'n pijn? Wat boeit mij het als ze me de slechtste ADC EU noemen? Misschien is het wel zo :+. En de enige reden dat geflame etc blijft bestaan is zolang je erop blijft reageren ;). Gewoon niet terugpraten en je eigen game spelen. Dat was echt in CS geen steek anders. Waar je enemy je ook nog wel eens wou provoceren hoe gemakkelijk de game wel niet was.

Pagina: 1 ... 61 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]