Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:09:
Maar goed, werkt dit wel bij jullie divisies? Graag wat feedback.
Check mijn match history maar:
http://www.lolking.net/summoner/euw/20299705#matches

In alle losses was ik zelf vrij aardig bezig. Niet allemaal met een positieve score, maar dat is ook lastig vast te houden als je team niet wil surrenderen en je 40 minuten tegen fed tegenstanders moet spelen. De enige manier om te stijgen is continue boven het niveau van de andere 10 in je game spelen en hopen dat RNGsus je enigszins gunstig gezind is. Volgens de wet van de grote getallen (4 kansen op trolls in jouw team, 5 in het andere) zou je dan altijd moeten stijgen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Vicarious schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:41:
[...]

Check mijn match history maar:
http://www.lolking.net/summoner/euw/20299705#matches

In alle losses was ik zelf vrij aardig bezig. Niet allemaal met een positieve score, maar dat is ook lastig vast te houden als je team niet wil surrenderen en je 40 minuten tegen fed tegenstanders moet spelen. De enige manier om te stijgen is continue boven het niveau van de andere 10 in je game spelen en hopen dat RNGsus je enigszins gunstig gezind is. Volgens de wet van de grote getallen (4 kansen op trolls in jouw team, 5 in het andere) zou je dan altijd moeten stijgen.
Maar wat als ik nou Trundle speel? Dan is het 5 om 5! ;) Jaaa daar had je nog niet aan gedacht he!

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:15
Door even te gaan en dus niet te feeden zorg je er voor dat je gecarried kan worden, als bijvoorbeeld mid en top verliezen maar bot wint, kan bot gaan roamen als ze de 1e turret hebben en de wave hebben gepushed. Als ze dan zorgen dat ze mid en top turret of drakes pakken, deep warden en pressure houden zodat de verliezende top nog evt wat kan bij farmen.

Het leuke is, dat teams zo vaak throwen dat je echt wel kan carryen ook al sta je als team achter. Zorg voor picks en vision, beetje bij beetje gold terug winnen.

Voor een toplane die wint en een mid bot die verliest is dit wel moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
i-peter schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:48:
Door even te gaan en dus niet te feeden zorg je er voor dat je gecarried kan worden, als bijvoorbeeld mid en top verliezen maar bot wint, kan bot gaan roamen als ze de 1e turret hebben en de wave hebben gepushed. Als ze dan zorgen dat ze mid en top turret of drakes pakken, deep warden en pressure houden zodat de verliezende top nog evt wat kan bij farmen.

Het leuke is, dat teams zo vaak throwen dat je echt wel kan carryen ook al sta je als team achter. Zorg voor picks en vision, beetje bij beetje gold terug winnen.

Voor een toplane die wint en een mid bot die verliest is dit wel moeilijker.
Over het algemeen zodra botlane eigenlijk 0/10/0 gaat vind ik het al verdomd lastig om nog iets gecarried te krijgen. En je ziet het de laatste tijd steeds meer, ik snap ook niet hoe ze het voor elkaar krijgen. Heb zelf nu een paar keer ADC gespeeld, maar over het algemeen ga ik niet vaker dan max 2x dood op bot en dan is het puur aan overextenden. Maar om als ADC 0/5/0 te staan moet je toch echt wel moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

In de meeste van die losses won geen enkele lane :D Toppunt was de teemo bot lane die dan ook nog het gore lef heeft om een lich bane te bouwen.

[ Voor 47% gewijzigd door Vicarious op 16-05-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:51:
[...]

Over het algemeen zodra botlane eigenlijk 0/10/0 gaat vind ik het al verdomd lastig om nog iets gecarried te krijgen. En je ziet het de laatste tijd steeds meer, ik snap ook niet hoe ze het voor elkaar krijgen. Heb zelf nu een paar keer ADC gespeeld, maar over het algemeen ga ik niet vaker dan max 2x dood op bot en dan is het puur aan overextenden. Maar om als ADC 0/5/0 te staan moet je toch echt wel moeite doen.
Die mensen zijn vaak de lucker roepers, maar als je 2 keer dood bent gegaan ga je gewoon safe spelen en farmen; en wachten op ganks om terug te kunnen komen. Als jungler of een roaming mid kun je imo nog steeds het best een game carrieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
Ik main support en heb wel vaak dat er gewoon 4-5 mensen op bot zijn en soms zelfs tegelijk. Daarom gebeurt het best vaak dat mijn of enemy bot wel degelijk 0/5 staat. Hoe lager de elo hoe vaker een adc ook dood gaat, positioning van adc en support is key voor goede trades en dat is lastig tot op het hoogste niveau.

Voordeel wel is dat morgana vaker als support gespeeld wordt en dit een hele safe lane is.
Braum vind ik op dit moment ook vrij safe, als je adc achter blijft kan je altijd terug springen. En je tanked sowieso veel dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
i-peter schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:06:
Ik main support en heb wel vaak dat er gewoon 4-5 mensen op bot zijn en soms zelfs tegelijk. Daarom gebeurt het best vaak dat mijn of enemy bot wel degelijk 0/5 staat. Hoe lager de elo hoe vaker een adc ook dood gaat, positioning van adc en support is key voor goede trades en dat is lastig tot op het hoogste niveau.

Voordeel wel is dat morgana vaker als support gespeeld wordt en dit een hele safe lane is.
Braum vind ik op dit moment ook vrij safe, als je adc achter blijft kan je altijd terug springen. En je tanked sowieso veel dmg.
In zo'n geval begrijp ik het nog enigszins, maar ook dan ben je te lang in lane gebleven imo. Soms moet je toch echt de toren laten gaan ipv koppig blijven vasthouden dat je hem nog wel even gaat verdedigen. Maar ik heb het dus over gevallen waarbij het alleen ADC + Support zijn die bot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
soms wordt je gewoon gedived of komen ze van achter als je geen wards bij red of tri hebt staan...
vooral in plat en hoger zie je dit veel gebeuren. Ook wel is dat mijn duo en ik gecamped worden op bot, dan is het helemaal vervelend als je lanes verliezen en je een incompetente jungler hebt...

En ik begrijp dat als een support en adc 0/5 staan dat er iets mis gaat, maar dat ligt heel erg aan de lane matchup, een karma lucian heeft zoveel pressure bot dat ze zelfs met kills heel ver voor kunnen komen te liggen en later makkelijk kunnen diven. of een goede thresh die zijn hooks raak under turret... er kan zo veel gebeuren op bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

i-peter schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:20:
soms wordt je gewoon gedived of komen ze van achter als je 1geen wards bij red of tri hebt staan...
vooral in plat en hoger zie je dit veel gebeuren. Ook wel is dat mijn duo en ik gecamped worden op bot, dan is het helemaal vervelend als je lanes verliezen en je een 2incompetente jungler hebt...

En ik begrijp dat als een support en adc 0/5 staan dat er iets mis gaat, maar dat ligt heel erg aan de lane matchup, een karma lucian heeft zoveel pressure bot dat ze zelfs met kills heel ver voor kunnen komen te liggen en later makkelijk kunnen diven. of een goede thresh die zijn hooks raak under turret... er kan zo veel gebeuren op bot.
1. je bent de support, waarom heb je geen wards?
2. Een incompetente jungler de schuld geven als je je lane verliest is niet zo handig, Junglers doen sowieso heel vaak de mensen campen die een voorsprong hebben om die voorsprong groter te maken(hier is niks mis mee en is een veel gebruikte tactiek)

verder ben ik het met je eens dat er heel veel kan gebeuren op de botlane, maar er is ook heel veel te voorkomen als je teams goed pingen en je goede wards heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:29
Wards zetten is ook niet altijd zo vanzelfsprekend. Als enemy botlane enorm pressure doorvoert, geraak jij nooit veilig de rivier in om te gaan warden. Zelfs tribush kan soms al tricky zijn zonder een giga omweg waarbij je veel xp verliest. Bovendien moet je de carry alleen laten om te gaan warden. Dus ja, warden is belangrijk maar het is niet dat dit 100% van de tijd mogelijk is.

Ik ben wel akkoord dat je soms gewoon de turret moet opgeven en roaming mogelijkheden aan enemy team geven ipv vast te houden aan die turret en keer op keer gedived worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:26:
[...]

2. Een incompetente jungler de schuld geven als je je lane verliest is niet zo handig, Junglers doen sowieso heel vaak de mensen campen die een voorsprong hebben om die voorsprong groter te maken(hier is niks mis mee en is een veel gebruikte tactiek)

verder ben ik het met je eens dat er heel veel kan gebeuren op de botlane, maar er is ook heel veel te voorkomen als je teams goed pingen en je goede wards heb.
Eerlijk gezegd als ik jungle, gank ik (te) weinig bot. Puur vanwege het feit dat ik er op 2 manieren naar zit te kijken, en dat is misschien een verkeerde opvatting maar:
1. Ik kijk naar waar we op dat moment de meeste voordelen uit halen, een fed midlaner of fed toplaner die ons er in de early game er doorheen kan trekken vs een fed ADC die uiteraard zijn items wat eerder heeft maar dat we dan waarschijnlijk komen te zitten met het probleem dat we geen tanklinie hebben;
2. Wards, botlane is de lane over het algemeen met de meeste wards in tegenstelling tot een mid of toplane, aangezien ik merendeel van de games die ik speel geen jungler zie die voor zijn mid of top loopt te warden;

Vandaar overigens ook dat ik geen jungle main ben, want over het algemeen verwacht ik van een 2 man lane dat ze zichzelf prima moeten kunnen houden. En daarbij vergeet ik ook teveel dat dragon een prima objective is om na een succesvolle gank op bot te kunnen doen. Maar ja zoals ik al zeg, daarom ben ik ook geen jungle main, zitten teveel flaws in mijn spel op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
garriej schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:26:
[...]

1 is een beetje kortzichtig van je, als mid en jungler roamen vanaf mid achter drake langs zie je ze niet aankomen, zelfs al heb je tribrush geward is het vaak te laat. Tevens ward ik tribrush als blue side niet vaak, heb de wards nodig voor river en upper lane brush.

2. Ik geef de jungler de schuld als je lane gecamped wordt en hij niks op andere lanes kan betekenen, dan doe je echt iets fout als jungler. Als je gecamped wordt betekend het dat de jungler vaak op die lane is, dus dat je vrijwel niet gecounganked gaat worden. Gank dan andere lanes, als ze verliezen worden lanes toch al gepushed en heb je sowieso de kans om te ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

i-peter schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:38:
[...]

1 is een beetje kortzichtig van je, als mid en jungler roamen vanaf mid achter drake langs zie je ze niet aankomen, zelfs al heb je tribrush geward is het vaak te laat. Tevens ward ik tribrush als blue side niet vaak, heb de wards nodig voor river en upper lane brush.

2. Ik geef de jungler de schuld als je lane gecamped wordt en hij niks op andere lanes kan betekenen, dan doe je echt iets fout als jungler. Als je gecamped wordt betekend het dat de jungler vaak op die lane is, dus dat je vrijwel niet gecounganked gaat worden. Gank dan andere lanes, als ze verliezen worden lanes toch al gepushed en heb je sowieso de kans om te ganken.
1. pink ward in de tri is echt een uitkomst, die staat er vaak echt 5 of 10 minuten en zeker zn geld waard, dan kun je je andere 3 wards nog steeds neerzetten. Daarnaast is op je map kijken belangrijk, als mid missing is kun je al wat meer naar achter gaan spelen, of iig veiliger. Tribush warden aan de blue side is juist belangrijk, want dan lopen ze niet de toren in als ze via daar komen, als je purple staat komen ze achter je toren.
2. ben ik eigenlijk wel met je eens, als die ook op andere lanes niks uithaalt dan is het een beetje kansloos ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
ADC speel ik redelijk veel, zit Silver 5.
Heel regelmatig heb je inderdaad botlanes die je niet kan winnen. Ik heb bijvoorbeeld zelf erg moeite met tegenstanders die zwaar aggressief spelen, of een support die denkt dat elke stun een kill is op lvl 2 :). Het voordeel is vaak in Bronze en ook Silver5 natuurlijk, dat ADC en support niet echt gemained wordt, en dat mensen door onverwacht voordeel of nadeel niet meer weten wat te doen.

Wat ik meestal doe als ik zie dat hun jungler, adc en support onze turret komen slopen, en ik zie dat we hem niet kunnen houden, dan ping ik mid turret. Even door je eigen jungle samen met je support naar mid lopen, en daar binnen no-time met 4 man de turret pakken.

Hun botlane/jungle is niet snel genoeg want ze moesten toch die ene turret hebben, en mid turret is belangrijker imo. Wat je dan ziet is dat hun botlane en jungle willen komen helpen, maar er is er ook altijd 1 die dragon wil pakken: zij zijn weer ongeorganiseerd, wat resulteert in een makkelijke fights :).

Daarna weten de botlaners helemaal niet meer wat te doen: bot nog verder pushen is te eng, dus komen ze mid maar 'helpen'. Aangezien je zelf die mid turret neer hebt, is het een kwestie van terug blijven pushen, en zelf objectives pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
garriej schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:41:
[...]

1. pink ward in de tri is echt een uitkomst, die staat er vaak echt 5 of 10 minuten en zeker zn geld waard, dan kun je je andere 3 wards nog steeds neerzetten. Daarnaast is op je map kijken belangrijk, als mid missing is kun je al wat meer naar achter gaan spelen, of iig veiliger. Tribush warden aan de blue side is juist belangrijk, want dan lopen ze niet de toren in als ze via daar komen, als je purple staat komen ze achter je toren.
2. ben ik eigenlijk wel met je eens, als die ook op andere lanes niks uithaalt dan is het een beetje kansloos ja.
ik begrijp ook wel dat een pink een goede oplossing is, alleen dan boven red ipv tri, en vaak wordt die pink weer weggehaald in de elo waarin ik speel(enemy mid ward deze brush ook). Het probleem is dat je soms echt voor het blok wordt gezet ook al heb je wards.

Wat ook wel vaak gebeurt dat je gewoon geen wards kan neer zetten omdat je lane gepushed is en de jungler er op aan het wachten is tot dat 1 van ons out of position is. bijvoorbeeld met warden.

dus: als je gesit wordt kan je op een gegeven moment geen wards meer neerzetten, dat is het gevaarlijke punt waar je niet omheen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

i-peter schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:48:
[...]

ik begrijp ook wel dat een pink een goede oplossing is, alleen dan boven red ipv tri, en vaak wordt die pink weer weggehaald in de elo waarin ik speel(enemy mid ward deze brush ook). Het probleem is dat je soms echt voor het blok wordt gezet ook al heb je wards.

Wat ook wel vaak gebeurt dat je gewoon geen wards kan neer zetten omdat je lane gepushed is en de jungler er op aan het wachten is tot dat 1 van ons out of position is. bijvoorbeeld met warden.

dus: als je gesit wordt kan je op een gegeven moment geen wards meer neerzetten, dat is het gevaarlijke punt waar je niet omheen kunt.
klopt ben het wel deels met je eens, soms is het niet mogelijk om te warden waar je wilt warden, echter is vision zo belangrijk dat ik soms best even om wil lopen om. verder is het handig om een pink neer te zetten op plekke dat je deze ook kunt verdedigen(dat lukt natuurlijk niet altijd, maar alsnog) daarom zet ik hem in de tri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
probleem is dat je niet zomaar kan gaan warden als je gesit wordt, vooral als je in wat hogere elo komt.
Als je dan out of position ben en dood gaat zorgt dat er voor dat je minstens een 1-2(turret(s)) verliest en evt nog een drake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
garriej schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:41:
[...]

1. pink ward in de tri is echt een uitkomst, die staat er vaak echt 5 of 10 minuten en zeker zn geld waard,
Een pink in de tri-bush is binnen 30 seconden weer weg op Gold :+. Wards in die twee bushes in de river overleven het vaak nog wel prima.
En warden is lang niet altijd zo veilig. Wil je bijvoorbeeld de Drake warden als je gecamped wordt, dan heb je dikke kans dat je ingesloten wordt.
Damienx2 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:09:
Nou dan maar vanuit mijn eigen ervaring, zodra ik het slecht doe in lane, dan kan ik ervan uitgaan dat hetzelfde geval gebeurt op mid/jungle/bot.
Hier zie ik geen logica in, eerder cynisme/bad luck. Zolang je niet keihard gestompt wordt en daardoor niet andere lanes in de problemen brengt (en wat er ook in het stukje text staat, relevant blijft), kunnen andere lanes het toch beter doen?

[ Voor 85% gewijzigd door Thormodo op 16-05-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Thormodo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:28:
[...]

Een pink in de tri-bush is binnen 30 seconden weer weg op Gold :+. Wards in die twee bushes in de river overleven het vaak nog wel prima.
En warden is lang niet altijd zo veilig. Wil je bijvoorbeeld de Drake warden als je gecamped wordt, dan heb je dikke kans dat je ingesloten wordt.
als je gecamped wordt, wordt drake niet gekilled, dus heb je geen ward nodig, of is dat de verkeerde gedachtegang? en ik heb het over early game pink in de tri(dus als je toren nog staat en je misschien 1 keer weg ben geweest. Die staat er meestal best lang, en als hun support hem probeert te kille, probeer jij hun support te killen, of all-in gaan op de ADC omdat deze alleen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
garriej schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:35:
[...]

als je gecamped wordt, wordt drake niet gekilled, dus heb je geen ward nodig, of is dat de verkeerde gedachtegang? en ik heb het over early game pink in de tri(dus als je toren nog staat en je misschien 1 keer weg ben geweest. Die staat er meestal best lang, en als hun support hem probeert te kille, probeer jij hun support te killen, of all-in gaan op de ADC omdat deze alleen staat.
Het idee van warden is dat je vision krijgt, zodat je weet waar bijv. de jungler is. Gecamped worden hoeft niet te betekenen dat de jungler ook 24/7 in jouw lane zit. Drake ward is misschien niet zo'n geweldig voorbeeld, maar warden is lang niet altijd zo veilig als je doet lijken.

En als er een pink staat (die je normaal gesproken gelijk ziet met je eigen ward) kun je er ook met zijn tweeën even heen lopen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thormodo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:41:
[...]

Het idee van warden is dat je vision krijgt, zodat je weet waar bijv. de jungler is. Gecamped worden hoeft niet te betekenen dat de jungler ook 24/7 in jouw lane zit. Drake ward is misschien niet zo'n geweldig voorbeeld, maar warden is lang niet altijd zo veilig als je doet lijken.

En als er een pink staat (die je normaal gesproken gelijk ziet met je eigen ward) kun je er ook met zijn tweeën even heen lopen :P.
En dan die ene CS mislopen zeker! Nee dank je! :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:43:
[...]

En dan zeker Infinity Edge 10 seconden later kopen! Nee dank je! :+ :+ :+ :+
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Thormodo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:41:
[...]

Warden is zeker niet altijd veilig, maar ik zie gewoon heel veel mensen niet warden, na een blue invade bijvoorbeeld(later in de game niet op 1:50) als ze dan weglopen zetten ze niet even een ward neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-peter
als je een pink in tri hebt staan en de enemy weet dit, kunnen ze hem gewoon weghalen als je back bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Prima koop ik een nieuwe, als ik 7 minuten in lane ben is die ward het meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
6x winstreak met ez yolo! waaronder een match met wat mede tweakers

http://www.lolking.net/summoner/euw/40082104#matches

Eens kijken hoelang ik t kan vasthouden, win tot nu toe ook van counters.

[ Voor 20% gewijzigd door Turismo op 16-05-2014 15:02 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m'n nieuwe theme song gevonden. Damien bedankt voor de QuinnskinRP \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ik vind het wel jammer dat het tournooi zo is opgelost.

Eigenlijk moesten er nog maar 2 potjes worden gespeeld.
En dat is de semi tussen HDU en mijn team + de finale.

Maar ja voorbij is voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 21:48
Vooral omdat zwaarste gekken nu 3de is terwijl die alles verloor en niet eens loserbracket goed meedeed meer xD

Xbox id: DHV Whitebird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze na het gebrom van ZdG tegen BB niet meer gezien. Welke reguliere Tweakers zaten er in dat team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darji
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2024
Gebrom? watwat?
We hebben 1 match gewonnen en 1 verloren.
Vervolgens geen contact gehad met de volgende op de lijst, dus afwachtend of er nog een 3e match zou komen alvorens ik een team bij elkaar ging schrapen, want dat had nog lastig geworden.

Ik zie dat er een volgend toernooi alweer op de planning staat.
Mocht ik dit keer wel een actief team kunnen verzamelen, dan schrijven we ons zeker in.
Goed dat er ook een geforceerde datum aan vast zit, weet je tenminste waar je aan toe bent.

We vonden het zeker leuk, alleen jammer dat als ik eindelijk een team bij elkaar had gekregen,
er 1 pot werd gespeeld en dat het binnen 30 minuten weer klaar was.
Misschien leuk om er een BO3 van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
Ja raar dat de finale eigenlijk maar 1 game was dacht eerst 3 zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wazzaahhh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:03:
Ja raar dat de finale eigenlijk maar 1 game was dacht eerst 3 zou zijn
Klopt ook, ik heb er alleen vroegtijdig nu een einde aangemaakt voordat de grand final plaats zou vinden, aangezien we nu vandaag alle matches hadden moeten spelen die er nu nog op de agenda staan en dan nog een game in het weekend als echte finale.

Zoals ik al eerder zei, ik heb een fout gemaakt bij de opzet door er teveel vrijheid in te laten voor de teams en om eerlijk te zijn had vorig weekend het toernooi al afgelopen moeten zijn, dat ik het nog heb verlengd was puur om te zien of er nog wat actie kwam. Helaas viel het tegen, en dus een nieuw toernooi met een betere opzet qua planning want dit was ronduit waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
Damien was gewoon bang dat we 2de potje met GP zouden terug slaan he! wist het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wazzaahhh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:11:
Damien was gewoon bang dat we 2de potje met GP zouden terug slaan he! wist het wel!
Ja ik was zo enorm bang dat ik maar uit spectator mode ben gegaan, op een smurf ben gelogged en even een ranked game heb verloren... #thingsdamiendoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Wazzaahhh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:11:
Mensen nemen al aan dat ze de rematch tegen CIVOP al hebben gewonnen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
wtf is civop xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
CarryingMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
Jullie waren beter dan Boze broeders vond ik, wij hadden gewoon bagger picks deze game en ja best out 1 is geen genade he :P
En wel jammer iedereen beste mee neemt wij hadden zelfs onze hogere thuis gelaten snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xepos schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:16:
[...]

Mensen nemen al aan dat ze de rematch tegen CIVOP al hebben gewonnen. :')
Gewoon de volgende keer het tegendeel bewijzen ;) snap persoonlijk niet echt waar jullie je allemaal nu nog druk om maken. Het toernooi was enigszins gefaald en ik geef het eerlijk toe. Dit is schoppen tegen een dood paard. Laten we er nou gewoon hondebrokken van maken en hoppa naar het nieuwe toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
Damien we maken ons niet druk we hebben gewoon over dat jullie bang zijn voor GP en carrying mc xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wazzaahhh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:20:
Damien we maken ons niet druk we hebben gewoon over dat jullie bang zijn voor GP en carrying mc xD
Als die GP net zo'n build zou hebben als je Nasus, dan betwijfel ik of er angst zou ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
Damienx2 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:21:
[...]

Als die GP net zo'n build zou hebben als je Nasus, dan betwijfel ik of er angst zou ontstaan.
Zie jij pakt het op de persoon :'( voel me gekwetst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wazzaahhh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:21:
[...]

Ik hou wel van je hoor, met je malle picks. En om je ego te strelen, er werd gesproken op TS over een Lux ban, waarna ik zei: "Zijn jullie nu helemaal gek geworden????"

[ Voor 22% gewijzigd door Damien op 16-05-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzaahhh
Damienx2 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:22:
[...]

Ik hou wel van je hoor, met je malle picks.
Wou darius maar die had thormordo niet xD, en je kan klagen over alles van mij maar ik was wel diamond! vroegah tot elohell mij geen genade kende :P

yay bedankt voor lieve compliment over mijn lux !

[ Voor 7% gewijzigd door Wazzaahhh op 16-05-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wazzaahhh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:23:
[...]

Wou darius maar die had thormordo niet xD, en je kan klagen over alles van mij maar ik was wel diamond! vroegah tot elohell mij geen genade kende :P
Ik klaag toch niet over je? En een knappe prestatie, ik wou dat ik de tijd en geduld ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:19:
[...]

Dit is schoppen tegen een dood paard.
Afbeeldingslocatie: http://img.pandawhale.com/88611-beating-dead-horse-gif-South-P-ZqEc.gif
Wat een kuttoernooi Damien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:45
Wazzaahhh schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:21:
[...]

I feel you bro.. Wees blij dat het enkel Damien is, en dat Rudy kalm is.. Die is pas toxic!! Walgelijk mannetje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Het was even hard werken. Maar Rudy is in Gold. Hij kreeg gelijk de complimenten van zijn lane-opponent voor zijn getoonde spel Afbeeldingslocatie: http://www.chatslang.com/images/shortcuts/twitch/admins/kappa.png:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SQY83MM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
#outfarmed

die Platinum Aatrox was ook wel erg goed met zijn 3/5 en geen wards plaatsen Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:56:
#outfarmed

die Platinum Aatrox was ook wel erg goed met zijn 3/5 en geen wards plaatsen [afbeelding]
get carried noob Afbeeldingslocatie: http://www.chatslang.com/images/shortcuts/twitch/admins/kappa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:58

Meneer iCy

swarma

Ik haat jou, beetje mijn Hecarim dood maken :(

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Damienx2 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:55:
Het was even hard werken. Maar Rudy is in Gold. Hij kreeg gelijk de complimenten van zijn lane-opponent voor zijn getoonde spel [afbeelding]:

[afbeelding]
Wat voor Mobafire guide heeft hij nu weer gevolgd. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thormodo schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:11:
[...]

Wat voor Mobafire guide heeft hij nu weer gevolgd. }:O
Ja sorry, ik ben de Ancient Coin > Talisman rush vergeten Afbeeldingslocatie: http://twitchemotes.com/favicon.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:17
Platinumad. In theory een leuke woordgrap maar bekt niet zo lekker, Rudy.
Inb4 loss streak en demo naar S1 binnen een week.

(Srs; congrats!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recrush schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:41:
Platinumad. In theory een leuke woordgrap maar bekt niet zo lekker, Rudy.
Inb4 loss streak en demo naar S1 binnen een week.

(Srs; congrats!)
Ik denk dat ik nooit meer over het niveau van de woordgrap bronschitis heen kom in dit leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:42:
[...]

Ik denk dat ik nooit meer over het niveau van de woordgrap bronschitis heen kom in dit leven
True, it's all downhill from here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:38:
[...]

Ja sorry, ik ben de Ancient Coin > Talisman rush vergeten [afbeelding]
Frozen heart eerst. Blijkbaar was je toch wel heel bang voor die Platinum Aatrox :p. Want voor de rest van hun team heeft dat item (rushen) weinig nut.

Oh ja, en gratz. En Platimad kan natuurlijk ook gewoon, maar die Aatrox is Gold 2 -,-.

[ Voor 34% gewijzigd door Thormodo op 17-05-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thormodo schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:20:
[...]

Frozen heart eerst. Blijkbaar was je toch wel heel bang voor die Platinum Aatrox :p. Want voor de rest van hun team heeft dat item (rushen) weinig nut.

Oh ja, en gratz. En Platimad kan natuurlijk ook gewoon, maar die Aatrox is Gold 2 -,-.
Tja het was dat of Iceborn Gauntlet, Uiteindelijk wil je wel zo snel mogelijk je 40% CDR halen om je stacks sneller op orde te hebben. En de Aatrox in kwestie was gedurende de laningphase Rudy aardig aan het in elkaar beuken. Het heeft me flink wat tochtjes richting top gekost (en xp/gold achterstand) om die lane de goede richting in te buigen. Gelukkig hadden we een goede botlane en onze mid begon na enkele dodge kaarten op gang te raken.

Maar wat zou jij dan in dit geval hebben gedaan? Want ik zou persoonlijk zelf niet een andere buildroute zo snel doorlopen. Spirit Visage (CDR) gaat je helpen bij de sustain, maar voor de rest helpt het je niets vs Aatrox.

Klopt Thormodo, denk dat Rudy zat te kijken naar vorig seizoen. Zo zag de MM eruit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d6D3C0d.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 17-05-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thormodo schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:20:
[...]

Natuurlijk ben je als Nasus bang early game voor alles wat ook maar enige damage eruit gooit, zonder stacks stel je weinig voor. Ook was Aatrox het hardst aan het farmen van het hele team, iets wat in de post-game ook is getoond. FH werkt op de bot en de top laner, welke allebei AD carries zijn. Een mooiere setup krijg je er niet vaak voor. Ik heb weinig games met 2 enemy auto-attackers die voor Aspd/AD items gaan.

Daarna gaf dit mij mana, CDR en een shitload aan Armor. De midlaner kwam eigenlijk nooit top, enkel de jungler, die erg incompetent was. Zeker geen Mres item waard. Zoals je ook al in het overzicht ziet, de Magic users hebben nauwelijks items terwijl de AD carries al met Botrk en Triforce rondsjouwen. Het enige wat ik die game heb gedaan is early denied worden door Aatrox, en daarna de top lane eruit gepushed. Nadat de tweede toren neer was zijn we mid gaan teamfighten en kwam na een easy wipe al snel een surrender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Damienx2 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:53:
[...]
Maar wat zou jij dan in dit geval hebben gedaan? Want ik zou persoonlijk zelf niet een andere buildroute zo snel doorlopen. Spirit Visage (CDR) gaat je helpen bij de sustain, maar voor de rest helpt het je niets vs Aatrox.
Het was meer als (semi-grappige) comment op deze post bedoeld:
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:56:
#outfarmed

die Platinum Aatrox was ook wel erg goed met zijn 3/5 en geen wards plaatsen [afbeelding]
Ninja Tabi + Glacial Shroud had ik sowieso als eerste gehaald. En getuige de kill participation zat hij feitelijk de hele game 1vs1 tegen Aatrox, dus dan kun je prima een FH bouwen, als je hem nodig bent. Anders kun je iets anders leuks bouwen (niet zozeer magic res). Maar het was dus meer als comment op het "goed zijn van Aatrox". Die dus feitelijk het engste was in hun team.
Maar Ezreal lijkt me toch één van de ADC die het minst last heeft van FH (de aura range is dacht ik niet zo heel groot, 700). Aangezien het niet echt een in-your-face/full AA ik word door het FH aura geraakt champion is (die heeft bijv. meer last van Randuins Omen).

[ Voor 33% gewijzigd door Thormodo op 17-05-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thormodo schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:06:
[...]

Het was meer als comment op deze post bedoeld:

[...]

Ninja Tabi + Glacial Shroud had ik sowieso als eerste gehaald. En getuige de kill participation zat hij feitelijk de hele game 1vs1 tegen Aatrox, dus dan kun je prima een FH bouwen, als je hem nodig bent. Anders kun je iets anders leuks bouwen (niet zozeer magic res). Maar het was dus meer als comment op het "goed zijn van Aatrox". Die dus feitelijk het engste was in hun team.
Maar Ezreal is niet echt een in-your-face/full AA ik word door het FH aura geraakt champion.
Fair enough ;) Vroeg het me alleen af. En idd voor de rest van het team helpt het je maar verdomd weinig, maar ja de CDR / Armor is sowieso welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Damien op 17-05-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thormodo schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:06:
[...]

Het was meer als (semi-grappige) comment op deze post bedoeld:

[...]

Enkel eng voor mij op top vanwege zijn voordeel early game, vandaar ook FH rush. Toen hij mid probeerde te ganken stierf hij bij elke poging.
Maar Ezreal lijkt me toch één van de ADC die het minst last heeft van FH (de aura range is dacht ik niet zo heel groot, 700). Aangezien het niet echt een in-your-face/full AA ik word door het FH aura geraakt champion is (die heeft bijv. meer last van Randuins Omen).
Tja, met een Wither en een Wukong ult op zn kop heeft hij weinig keuze en zit hij mooi vast in 700 range, wat er dus ook precies gebeurde. Zelfs zonder de aura is FH een ijzersterk item op Nasus. Randuins geeft me de earlygame cooldowns niet. Dus er valt niets anders te bouwen.

Overigens canceled FH ook zijn W buff op teammates, dus iedereen gaat er op achteruit als FH in de buurt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Voor de LCS volgers: ik heb een fantasy LCS league opgezet op de Riot site. Er zijn 7 plekken in de league vrij om mee te doen. Als je in de GoT league wil, stuur me een DM, dan stuur ik je de link om de GoT league te joinen.

http://fantasy.euw.lolesports.com/ is de fantasy league waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ben de laatste tijd een beetje dominion aan het spelen, wel leuk om te doen, beetje heel de game actie. Maar minder chaos als in ARAM. Heerlijke modus om een champ te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:40:
Voor de LCS volgers: ik heb een fantasy LCS league opgezet op de Riot site. Er zijn 7 plekken in de league vrij om mee te doen. Als je in de GoT league wil, stuur me een DM, dan stuur ik je de link om de GoT league te joinen.

Heb je een dm gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vicarious schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:40:

Ennn we zitten vol. Als de laatste 2 mensen die ik een DM gestuurd heb zich hebben aangemeld kunnen we een datum voor de draft bepalen. Als het zover is start ik een DM tussen de 8 deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op maandag 19 mei 2014 @ 07:28:
[...]

Ennn we zitten vol. Als de laatste 2 mensen die ik een DM gestuurd heb zich hebben aangemeld kunnen we een datum voor de draft bepalen. Als het zover is start ik een DM tussen de 8 deelnemers.
Klinkt goed :) zal me er nog wel even verder over inlezen qua regels. Ben tevens benieuwd hoe vaak de website eruit gaat liggen rond de LCS weekenden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hele Fantasy LCS :') kan wel honderd dingen bedenken die prioriteit hebben. inb4 "het LCS Fantasy team is niet ___ team", nou er zijn zeker een handjevol designers, marketing-lui, DB engineers en programmeurs op gezet om dit te ontwikkelen.

Relevant thread:
http://forums.na.leagueof.../showthread.php?t=4526121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:25:
Dat hele Fantasy LCS :') kan wel honderd dingen bedenken die prioriteit hebben. inb4 "het LCS Fantasy team is niet ___ team", nou er zijn zeker een handjevol designers, marketing-lui, DB engineers en programmeurs op gezet om dit te ontwikkelen.

Relevant thread:
Oh ik ook wel ;) alleen hebben ze schijnbaar hier wat mensen voor vrij gehad. Dus dan maak ik er ook maar gebruik van. Opzich is het niets anders dan een soort Formule 1/Voetbalmanager, een concept dat al vaak genoeg is uitgewerkt dus opzich verwacht ik niet dat ze hier vele man-uren in hebben zitten om het daadwerkelijk uit te werken tot een werkend concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:25:

Relevant thread:
Er kunnen nooit heel veel mensen aan gewerkt hebben gezien het feit dat het de eerste dagen gewoon niet werkte. Daarnaast vindt ik het leuke toevoeging op de LCS en de ontwikkelingen als een E-sports, riot verdient er natuurlijk geld aan, voor hun is meer geld het zelfde als prio, een bug gaat geen extra geld opleveren dit wel. ik denk dat ik me hier prima mee ga vermaken met een aantal vrienden, ik juich zulk soort nieuwe dingen dan ook gewoon keihard toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Damienx2 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:55:
Het was even hard werken. Maar Rudy is in Gold. Hij kreeg gelijk de complimenten van zijn lane-opponent voor zijn getoonde spel [afbeelding]:

[afbeelding]
Dit is altijd grappig, die platjes die denken helemaal geweldig te zijn en verliezen van iemand die een stuk lager is en dan zeggen dat degene doe hem heeft verslagen een noob is. Ik had laatst een game ik was akali tegen een nidalee plat 5, ik zou mezelf denk ik mid zilver zetten op het moment. Hij had me een keer in lane dood gekregen en in die all-in had ik haar ook nog dood gehad was het niet dat mijn masteries terug waren gesprongen naar mijn support masteries. en dat noemde ze destroyed in lane, ze kon mij out harassen waardoor ik heel wat minder farm had om maar 1 keer dood gaan vind ik niet slecht tegen een plat 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ArgantosNL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:43:
[...]

Dit is altijd grappig, die platjes die denken helemaal geweldig te zijn en verliezen van iemand die een stuk lager is en dan zeggen dat degene doe hem heeft verslagen een noob is. Ik had laatst een game ik was akali tegen een nidalee plat 5, ik zou mezelf denk ik mid zilver zetten op het moment. Hij had me een keer in lane dood gekregen en in die all-in had ik haar ook nog dood gehad was het niet dat mijn masteries terug waren gesprongen naar mijn support masteries. en dat noemde ze destroyed in lane, ze kon mij out harassen waardoor ik heel wat minder farm had om maar 1 keer dood gaan vind ik niet slecht tegen een plat 5.
en daar zit het verschil tussen plat en zilver, jij denkt ach een beetje farm, hij denkt de farm die ik extra heb staat gelijk aan 3 kills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
garriej schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:47:
[...]

en daar zit het verschil tussen plat en zilver, jij denkt ach een beetje farm, hij denkt de farm die ik extra heb staat gelijk aan 3 kills
Zeker met 3 kills in gold verschil zou ze mij makkelijk moeten kunnen slopen, de keer dat ik de farm nakeek en dat ik me kan herinneren wat het 50 - 30 in haar voordeel. End game had ik meer kills en minder deaths dan haar en ook meer farm. Ze dacht waarschijnlijk deze zilvers en bronsies ga ik kapotmaken, ze zal vast zwaar pissed achter der pctje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ArgantosNL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:53:
[...]

Zeker met 3 kills in gold verschil zou ze mij makkelijk moeten kunnen slopen, de keer dat ik de farm nakeek en dat ik me kan herinneren wat het 50 - 30 in haar voordeel. End game had ik meer kills en minder deaths dan haar en ook meer farm. Ze dacht waarschijnlijk deze zilvers en bronsies ga ik kapotmaken, ze zal vast zwaar pissed achter der pctje zitten.
dat verschil is inderdaad niet zo groot als dat ik had verwacht, nou is nida ook niet een poppetje om iedereen mee te stompen, je poke haalt ze laag en daar speelt je team op in. Maar dan heb je inderdaad een prima game gespeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:54:
[...]

dat verschil is inderdaad niet zo groot als dat ik had verwacht, nou is nida ook niet een poppetje om iedereen mee te stompen, je poke haalt ze laag en daar speelt je team op in. Maar dan heb je inderdaad een prima game gespeeld :).
Vind overigens wel dat dit wel een beetje uit zijn verband wordt getrokken. Wie zegt mij dat die Nidalee ook in Plat Nidalee mained? Ik bedoel, ik main geen Nidalee en nam haar laatst even in een normal gewoon voor wat fun. Na een goede 3/0/0 start (magere CS overigens) gaf mijn jungler Lee Sin double buffs en shutdown gold, waarna de lane snel draaide. Game uiteindelijk hard verloren en ik kon weinig doen dan af en toe een speertje landen maar het was niet genoeg voor het opzetten van een kill. Zit ik dan pissed achter mijn pc? :P Nah, ik ging er eigenlijk wel vanuit ;)

En dan komt er ook nog eens bij, dat Plat ook niets meer dan een grind is. Zo ongelooflijk geweldig zijn deze mensen ook nou weer niet als spelers. Ja er zitten enkele tussen die inderdaad wel aantoonbaar beter zijn. Maar grotendeels zijn het gewoon dezelfde grinders die je aantreft in de lagere divisies.

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 19-05-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:59:
[...]

Vind overigens wel dat dit wel een beetje uit zijn verband wordt getrokken. Wie zegt mij dat die Nidalee ook in Plat Nidalee mained? Ik bedoel, ik main geen Nidalee en nam haar laatst even in een normal gewoon voor wat fun. Na een goede 3/0/0 start (magere CS overigens) gaf mijn jungler Lee Sin double buffs en shutdown gold, waarna de lane snel draaide. Game uiteindelijk hard verloren en ik kon weinig doen dan af en toe een speertje landen maar het was niet genoeg voor het opzetten van een kill. Zit ik dan pissed achter mijn pc? :P Nah, ik ging er eigenlijk wel vanuit ;)

En dan komt er ook nog eens bij, dat Plat ook niets meer dan een grind is. Zo ongelooflijk geweldig zijn deze mensen ook nou weer niet als spelers. Ja er zitten enkele tussen die inderdaad wel aantoonbaar beter zijn. Maar grotendeels zijn het gewoon dezelfde grinders die je aantreft in de lagere divisies.
Dat is ook een goed punt inderdaad, misschien speelt ze (bijna) nooit met nida, neemt niet weg dat als haar CS niet gecontest wordt dat de voorsprong in CS echt te laag is voor iemand die in plat speelt naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet zozeer over bugs (altho ze daar ook erg slordig mee zijn) maar dingen zoals "jongens, februari nieuwe servers EU!" We zijn inmiddels 4 maanden verder. Replay system "Soon™" en met elke patch word de client erger en erger. Het is verdomme schandalig dat ik met een overclocked GTX580, een overclocked i7 en een SSD op High settings in teamfights geen constante 60FPS kan pakken met Vsync aan terwijl dezelfde setup Bioshock Infinite op max wel tijdens de hevige gevechten (Waar zich meer dan 10 units in bevinden) 50-60FPS draait.

Met zo'n waslijst vind ik dat ze geen seconde kunnen missen aan mankracht voor de daadwerkelijke problemen.
garriej schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:47:
[...]

Dat valt nog vies tegen. Mensen die denken dat alle Plat speler skills hebben komen bedrogen uit. Om een of andere reden als ik duo met Damien (Gold V en Gold III) bevinden er in onze games minimaal 2 heren uit Platinum, die het vaak erg slecht doen. Ze steken in ieder geval geen meters boven de mid-low Golds in die games.

Daarbij is focus op puur en alleen farm ook achterlijk. Gisteren een game gespeeld waar enemy Jax free farmend top heeft gespeeld de hele game, 400CS ish. Meanwhile gingen wij 5v4 objectives forcen en inhibs pakken, verloor hij alsnog 1v1 van onze Jax die <200CS had puur door geld dat wij binnenharkten door towers, dragons en teamfights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:06:
Ik heb het niet zozeer over bugs (altho ze daar ook erg slordig mee zijn) maar dingen zoals "jongens, februari nieuwe servers EU!" We zijn inmiddels 4 maanden verder. Replay system "Soon™" en met elke patch word de client erger en erger. Het is verdomme schandalig dat ik met een overclocked GTX580, een overclocked i7 en een SSD op High settings in teamfights geen constante 60FPS kan pakken met Vsync aan terwijl dezelfde setup Bioshock Infinite op max wel tijdens de hevige gevechten (Waar zich meer dan 10 units in bevinden) 50-60FPS draait.

Met zo'n waslijst vind ik dat ze geen seconde kunnen missen aan mankracht voor de daadwerkelijke problemen.
Hangt nog steeds af van de expertise van de desbetreffende personen. Je kunt niet iedereen lukraak maar overal opzetten natuurlijk.
Dat valt nog vies tegen. Mensen die denken dat alle Plat speler skills hebben komen bedrogen uit. Om een of andere reden als ik duo met Damien (Gold V en Gold III) bevinden er in onze games minimaal 2 heren uit Platinum, die het vaak erg slecht doen. Ze steken in ieder geval geen meters boven de mid-low Golds in die games.

Daarbij is focus op puur en alleen farm ook achterlijk. Gisteren een game gespeeld waar enemy Jax free farmend top heeft gespeeld de hele game, 400CS ish. Meanwhile gingen wij 5v4 objectives forcen en inhibs pakken, verloor hij alsnog 1v1 van onze Jax die <200CS had puur door geld dat wij binnenharkten door towers, dragons en teamfights
Het is met name de mindset waarmee mensen de game ingaan. Het moment dat jij een game ingaat en denkt, omg een Platinum dit kan wel eens lastig worden, dan wordt het vaak ook lastig. Niet omdat die Plat zo geweldig speelt, maar merendeel omdat jij ervan uitgaat dat je de lane-matchup niet gaat winnen. (met jij bedoel ik dus iedereen die ineens vs hoger gerankte spelers staat). In het verleden heb ik dit ook in CS meegemaakt, dat mensen ineens stukken anders gingen spelen (met name slechter) omdat ze tegen hoger gerankte clans speelden.

Vandaar dat ik websites als Lolnexus vaak geen extra meerwaarde vind geven. Ik gebruik het zelf af en toe om te kijken met wat voor runes/masteries mijn lane-matchup speelt (met name als het een vrij onbekende matchup betreft. Hoeveel games hij op die champ heeft of wat zijn KDA / Rank dit seizoen of vorig seizoen was doe ik verder helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Wat voor waardeloze random zit er bij de ARAM champ select trouwens? Ongeveer 50-60% van mijn champs is melee, maar ik heb ongeveer 75% (85% of meer zonder rerolls) van de tijd een melee. Dat nog afgezien van de champs die ik meerdere keren krijg (Morgana 3 of 4 keer), terwijl ik er zo veel nog helemaal niet heb langsgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:21:
[...]

Hangt nog steeds af van de expertise van de desbetreffende personen. Je kunt niet iedereen lukraak maar overal opzetten natuurlijk.
Tja, maar als je het budget hebt om > 10 man op een LCS site te knallen, dan kun je ook nieuwe mensen inhuren voor de desbetreffende onderdelen.
Het is met name de mindset waarmee mensen de game ingaan. Het moment dat jij een game ingaat en denkt, omg een Platinum dit kan wel eens lastig worden, dan wordt het vaak ook lastig. Niet omdat die Plat zo geweldig speelt, maar merendeel omdat jij ervan uitgaat dat je de lane-matchup niet gaat winnen. (met jij bedoel ik dus iedereen die ineens vs hoger gerankte spelers staat). In het verleden heb ik dit ook in CS meegemaakt, dat mensen ineens stukken anders gingen spelen (met name slechter) omdat ze tegen hoger gerankte clans speelden.
Ik vind het inderdaad erg grappig hoe mensen voor de game al roepen OMG ALL PLAT gg en dan mentaal al opgeven. Ik vind het prima om tegen Diamond/Plat te staan, des te mooier als je nog wint ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik kijk meestal na afloop van een match wat voor rating mijn tegenstanders hadden om van tevoren mijn mindset niet te beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ik zie het als een uidaging als ik tegenover een hoger gerankt iemand sta en speel als gevolg meestal "beter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Damienx2 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:21:
Vandaar dat ik websites als Lolnexus vaak geen extra meerwaarde vind geven. Ik gebruik het zelf af en toe om te kijken met wat voor runes/masteries mijn lane-matchup speelt
Hiervoor gebruik ik lolnexus ook voornamelijk voor, als ik zie dat ik tegen een hogere rank sta zal ik veel safer beginnen dan tegen iemand die brons is. Iemand die plat is is meestal beter in farm en harras, laatste tijd doe ik eigenlijk alleen maar blind pick en dan een klik op de random knop en maar spelen met wat ik krijg als die past bij een beschikbare rol. Met draft zit je met counter picks en mensen spelen veel serieuzer en niet gewoon voor de lol. Zo speel je champions die je anders nooit zou spelen, corki vind ik persoonlijk nou niet echt een fijne champ om te spelen. 3 keer dood gegaan omdat ik de w & e door elkaar haalde maar toch een leuk potje. Draft speelt toch anders en daar zie je vaker dezelfde champs gekozen worden dan in blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
ArgantosNL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:01:
[...]

Hiervoor gebruik ik lolnexus ook voornamelijk voor, als ik zie dat ik tegen een hogere rank sta zal ik veel safer beginnen dan tegen iemand die brons is. Iemand die plat is is meestal beter in farm en harras, laatste tijd doe ik eigenlijk alleen maar blind pick en dan een klik op de random knop en maar spelen met wat ik krijg als die past bij een beschikbare rol. Met draft zit je met counter picks en mensen spelen veel serieuzer en niet gewoon voor de lol. Zo speel je champions die je anders nooit zou spelen, corki vind ik persoonlijk nou niet echt een fijne champ om te spelen. 3 keer dood gegaan omdat ik de w & e door elkaar haalde maar toch een leuk potje. Draft speelt toch anders en daar zie je vaker dezelfde champs gekozen worden dan in blind.
Maak je hier niet al gelijk je eerste fout? Je gaat voorzichtiger spelen, maw in mijn oren klinkt dat alsof je dus zelf minder snel zelf harras zult toepassen. Rank moet niet uitmaken of je hem een tik op zijn hoofd geeft of niet, het gaat erom hoe je minionwave ervoor staat voor je trades.

Zodra hij ziet dat jij geen pressure op hem gaat uitoefenen denkt hij exact hetzelfde wat jij denkt vs een Bronze. Dus de verkeerde mindset.

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 19-05-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 10:11
Ik speel eigenlijk alleen maar draft omdat ik klaar ben met het gezeik om roles en insta-locks. Als ik per sé een nieuwe champion wil spelen gebruik ik wel team builder.

Verder vindt ik het ook wel fijn om te bannen en te counter picken. Als dan zelf first pick bent dan leer je tenminste ook tegen je counters vechten. Hoewel ik meestal jungler ben, heb je niet echt directe counter picks, de enemy jungler zie je toch niet zo vaak. Verder weet ik dat mijn efficientie met junglers vrij goed is, meestal beter dan de andere. Als je dan 1 á 2 levels op voorsprong komt dan maakt de counter pick niet eens zoveel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xanthian schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:15:
Ik speel eigenlijk alleen maar draft omdat ik klaar ben met het gezeik om roles en insta-locks. Als ik per sé een nieuwe champion wil spelen gebruik ik wel team builder.

Verder vindt ik het ook wel fijn om te bannen en te counter picken. Als dan zelf first pick bent dan leer je tenminste ook tegen je counters vechten. Hoewel ik meestal jungler ben, heb je niet echt directe counter picks, de enemy jungler zie je toch niet zo vaak. Verder weet ik dat mijn efficientie met junglers vrij goed is, meestal beter dan de andere. Als je dan 1 á 2 levels op voorsprong komt dan maakt de counter pick niet eens zoveel meer uit.
Ehm voor jungle heb je net zoveel counterpick opties als voor lanes. Voorbeeld, enemy picked Amumu, jij picked een jungler met counter-jungle opties (Udyr/Shyvana) zodat je Amumu zijn jungle ontneemt. En zo zijn er nog meer opties op het counteren van een enemy jungler. Maar ik zou mij persoonlijk minder bezig houden met counter-picken en gewoon pakken waar je goed mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Damienx2 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:14:
[...]

Maak je hier niet al gelijk je eerste fout? Je gaat voorzichtiger spelen, maw in mijn oren klinkt dat alsof je dus zelf minder snel zelf harras zult toepassen. Rank moet niet uitmaken of je hem een tik op zijn hoofd geeft of niet, het gaat erom hoe je minionwave ervoor staat voor je trades.

Zodra hij ziet dat jij geen pressure op hem gaat uitoefenen denkt hij exact hetzelfde wat jij denkt vs een Bronze. Dus de verkeerde mindset.
Ik probeer wel harras te doen maar wel goed achter mijn minions blijven en zorgen dat ik geen 10 minions heb die op mij zitten te knallen. Zover ben ik wel al, om in doe van niet te trappen. Ik push meestal dan iets minder en houd de wave zo veel mogelijk een klein stukje van mijn toren. Meer ervaren spelers weten vaak toch goeie gank situaties te creëren ookal heb je sta je in het midden.

Hierdoor heb ik wel 2 a 3 ganks overleeft door dicht bij mijn toren te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ArgantosNL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:25:
[...]

Ik probeer wel harras te doen maar wel goed achter mijn minions blijven en zorgen dat ik geen 10 minions heb die op mij zitten te knallen. Zover ben ik wel al, om in doe van niet te trappen. Ik push meestal dan iets minder en houd de wave zo veel mogelijk een klein stukje van mijn toren. Meer ervaren spelers weten vaak toch goeie gank situaties te creëren ookal heb je sta je in het midden.

Elke mid met enige vorm van CC kan een goeie gank voorbereiden, gewoon all-in gaan en de jungler springt bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
ArgantosNL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:25:
[...]

Hangt weer af van je matchup natuurlijk. Je wilt niet altijd bij je eigen toren staan te farmen. Plus je zorgt ervoor dat de druk van je lane afgaat, en de kans bestaat dat je andere lanes hier het slachtoffer van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik lolnexus e.d. vooral om naar de runes/masteries te gluren. Overigens is dat soms om te janken, hoeveel ADC's je ziet met pagina's als 2.6 ArPen, 6 AD, 0.4Manaregen/lv18, 5 Armor, 3 Mres/lv18, 5% Aspd, 1.5% Lifesteal.

Vooral niet investeren jongens en random troep bij elkaar gooien :+ vaak zie ik ook mensen die geen Mres of Armor hebben tegen mij Magic/Physical user, wat gratis harrass betekent. Armor-loze Cait werd van het weekend door een enkele KhaZix Q en een skillshot+Crit van mij deleted. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:37:
Gebruik lolnexus e.d. vooral om naar de runes/masteries te gluren. Overigens is dat soms om te janken, hoeveel ADC's je ziet met pagina's als 2.6 ArPen, 6 AD, 0.4Manaregen/lv18, 5 Armor, 3 Mres/lv18, 5% Aspd, 1.5% Lifesteal.

Vooral niet investeren jongens en random troep bij elkaar gooien :+ vaak zie ik ook mensen die geen Mres of Armor hebben tegen mij Magic/Physical user, wat gratis harrass betekent. Armor-loze Cait werd van het weekend door een enkele KhaZix Q en een skillshot+Crit van mij deleted. :')
Ik zal nooit de Teemo vergeten die ik in TT tegenkwam. Meneer speelde met een Full Crit Damage runepage, waarna ik hem vroeg: "Why are you playing with this?" En als antwoord kwam er "BIG damage". Tja, wat wil je dan nog terug zeggen. Helemaal niets en gewoon de loss accepten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Damienx2 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:36:
[...]

Hangt weer af van je matchup natuurlijk. Je wilt niet altijd bij je eigen toren staan te farmen. Plus je zorgt ervoor dat de druk van je lane afgaat, en de kans bestaat dat je andere lanes hier het slachtoffer van worden.
het is een afweging, of een nidalee die af en toe gaat roamen, waardoor ze weer cs mist of een nidalee die geen cs mist en 3 a 4 kills in lane pakt. Dan heb je nog meer :'( als je een speer vangt late gam, dit had net zo net goed fout kunnen gaan als ze in de andere lanes veel succes had, maar uiteindelijk heb je hetzelfde als je dood gaat.

Ik ben geen super speler maar feeden doe ik liever niet.

edit:
Damienx2 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:45:
[...]

Ik zal nooit de Teemo vergeten die ik in TT tegenkwam. Meneer speelde met een Full Crit Damage runepage, waarna ik hem vroeg: "Why are you playing with this?" En als antwoord kwam er "BIG damage". Tja, wat wil je dan nog terug zeggen. Helemaal niets en gewoon de loss accepten :).
en hij speelde AP teemo zeker

[ Voor 22% gewijzigd door ArgantosNL op 19-05-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 18:03
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:37:

Met welke runes loop jij als ADC? Ik heb 13AD, 9 armor, 6,7 mr + 12 mr op lvl18, 4,5 AS. Ik twijfel steeds of die AS wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
ArgantosNL schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:46:
[...]
en hij speelde AP teemo zeker
Ja uiteraard.
wallyberk schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:54:
[...]

Met welke runes loop jij als ADC? Ik heb 13AD, 9 armor, 6,7 mr + 12 mr op lvl18, 4,5 AS. Ik twijfel steeds of die AS wel handig is.
Ik zou er 11 AD van maken en 9% AS, dan van die 9 armor maak je 4 armor en de rest aanvullend met scaling health en dan heb je imo een degelijke ADC runepage.

Rudy speelt overigens alleen Quinn en die is niet meer dan een AD want C gebeurt maar verdomt weinig. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Damien op 19-05-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Damienx2 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:43:
Ik zou er 11 AD van maken en 9% AS, dan van die 9 armor maak je 4 armor en de rest aanvullend met scaling health en dan heb je imo een degelijke ADC runepage.

Rudy speelt overigens alleen Quinn en die is niet meer dan een AD want C gebeurt maar verdomt weinig. :+
Blijkbaar zijn AS quints tegenwoordig een ding inderdaad*. 9% AS klinkt ook wel een stuk nuttiger dan 4.5 AD (of 3% lifesteal of wat pen). Tijdens die rune sale had ik misschien wat research moeten doen. Want ik moet eigenlijk ook nog hybrid pen marks (voor o.a. Shyvana) hebben en 2 AS quints klinken ook nuttig. Maar tegenwoordig speel ik toch vooral Support en Mid, dus dat scheelt. :P

De Carry in ADC slaat dan ook niet op het carryen, maar om het gecarried moeten worden (richting late game). Rudy snapt dat tenminste :+.

*Zie bijvoorbeeld deze:
http://www.probuilds.net/guide/KR/1286520614/23764177
http://www.probuilds.net/guide/NA/1381100451/50309145
http://www.probuilds.net/guide/EUW/1472347844/21714748

Met 5 AS marks, rest AD en AD Quints kom ik op 10,55 AD en 8.5 AS.
En met 9 AD marks, 1 AD quint en 2 AS Quints is het 10,8 AD en 9 AS. Dus dat is gewoon beter.
Maar zo moet ik eigenlijk ook nog armor quints en health seals kopen voor mijn melee supports, want sinds die nerf op de armor seals is het andersom ook beter**, maar dat ging me ook weer een fortuin kosten.
**72 health + 12.79 armor, versus 78 health en 9 armor.

[ Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 19-05-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Thormodo schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:10:
[...]

De Carry in ADC slaat dan ook niet op het carryen, maar om het gecarried moeten worden (richting end-game screen). Rudy snapt dat tenminste :+.
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:43:
[...]

Ja uiteraard.

[...]

Je vergeet

Draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaven

Op Sivir/Ezreal/Pistoolneger ga ik +15 AD, +9 Armor en +12 Mres, op Jinx/Draven/Vayne etc. +14% Aspd, +9 AD, +9 Armor, +12 Mres. Quinn speel ik eigenlijk alleen maar top met ArPen runes of flat AD.
Pagina: 1 ... 28 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]