Vraagje: Ziggs zou het tegen een Zed moeilijk moeten hebben, nietwaar? In ieder geval vanaf level 6?
Valt wel mee gewoon goed afstand bewaren en je kan wegkomen met je W.Skyclad schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 07:51:
Vraagje: Ziggs zou het tegen een Zed moeilijk moeten hebben, nietwaar? In ieder geval vanaf level 6?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Gisteren waren de statistieken iig goed. 2 Games 2 maal trollen. Eerste game waren wij de dupe met 2 geweldige kandidaten in de vorm van een midlaner Katarina die met veel pijn en moeite haar best deed om haar lane te verliezen. En op bot had ik het geluk om met een Leona te staan die het qua Engels van de gemiddelde kleuter nog zou verliezen. Hij zou wel even "suport" (*support) spelen voor "Cat" (*Cait). Start ijskoud met een Ruby Crystal, want dat is immers een mandatory item. Nadat ze ongeveer 5 minuten achter me had gestaan bij de toren en ik inmiddels laag genoeg was gepoked ging ik maar even terug om iig wat lifesteal te halen op mijn al verliezende lane. Leona ging mee. Ze had iig gelijk haar Sighstone af, en toen kocht ze er maar gewoon even een Ancient Coin bij. Relic Shield zat namelijk teveel logica in. Gelukkig duurde de game niet al te lang.
Daarna een game waarbij het enemy team de trollenfamilie had. 2 Midlaners, gewoon omdat het kan. De plat-smurf wilde zijn lane niet delen met Syndra en besloot dat duo mid de beste optie was. Dus stond ik met Irelia op top vs niemand terwijl Rudy veel gezelschap had op mid. Uiteindelijk besloot 1 van de 2 naar top te gaan en stond vervolgens met 50cs vs 100CS en 2 levels advantage Irelia. Dus dat werd uiteindelijk een victory.
Maar erg leuke games overal...
Daarna een game waarbij het enemy team de trollenfamilie had. 2 Midlaners, gewoon omdat het kan. De plat-smurf wilde zijn lane niet delen met Syndra en besloot dat duo mid de beste optie was. Dus stond ik met Irelia op top vs niemand terwijl Rudy veel gezelschap had op mid. Uiteindelijk besloot 1 van de 2 naar top te gaan en stond vervolgens met 50cs vs 100CS en 2 levels advantage Irelia. Dus dat werd uiteindelijk een victory.
Maar erg leuke games overal...
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Verwijderd
Het is een beetje een combinatie van beideThrace Grumble schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:37:
[...]
Gebruik eigenlijk altijd al smartcast.... Gebruik je t niet met lange CD skills ivm onduidelijkheid over de range van de skill en daarmee het risico om te missen/de skill te wasten?\
Kan ik smartcast op de een of andere manier dan instellen per skill?
Ik weet de range van vrijwel elke spell heel precies. Behalve van Xerath gezien ik die na zijn rework niet meer gezien heb bijna en ik alleen mid speel als het overblijft = misschien 5% van de games of minder.
Op lange initiaton abilities vind ik het fijn om precies de maximum range en breedte van de spell te zien.
En je kan bij dat soort spells meestal wel heel even de tijd nemen omdat je tegenstander vaak zal proberen de juken en je die tijd kan gebruiken om wat dichterbij te komen omdat je in een rechte lijn blijft lopen.
Maar een Ezreal Q is zon korte cooldown dat ik het niet echt de moeite vind en je het zo onder de knie hebt.
Bij bijvoorbeeld ashe vind ik het heel relaxed om te zien hoe wijd die W precies is ook al heb ik haar veel potjes gespeeld en zou ik de range toch wel bijna precies weten
Bij targeted dingen zou ik gewoon niet weten waarom je het niet zou smartcasten. Het bespaart gewoon tijd en ik heb niet het idee dat je veel mist. Op sommige champs zoals Katarina is het gewoon een must vind ik. Als je in een teamfight bijvoorbeeld resets krijgt kunnen de extra clicks op Q en E je kills kosten.
Vandaar dat ie niet all-in ging. Had gisteren 2 slechte games (Xin jungle, daarna Ziggs mid), derde game callde ik support omdat ik geen zin had in weer zo'n waardeloze game, en met 20 seconden op de teller zei de enige die nog niets gecalled had opeens 'are you going mid? support is already called'. Dus ik vroeg 'by whom?', aangezien ik de enige op de chat was die support had gecalled, maar dat bleek dus weer zo'n 4 player premade groepje te zijn. Had geen zin in nog meer drama, het was al laat, dus ben ik wederom Ziggs mid gegaan. Tegen een Zed dus. Onze ADC pakte doubles, tripples en quadras op, dus de kans dat we zouden verliezen nam zowieso snel af, ik kon hun Zed redelijk de lane uit pesten (ik eindigde met 196 CS, hij met 93), en de enige twee keer dat hun Heca jungler probeerde mij te ganken zag ik hem zo ver weg al aankomen dat hij niet eens in de buurt kwam. Enige potje gisteren wat ik positief eindigdeiCy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:03:
[...]
Valt wel mee gewoon goed afstand bewaren en je kan wegkomen met je W.
(Hielp ook dat onze jungler mij de tweede blue gaf toen hij zag dat ik nog steeds in de lane was en nog nauwelijk health kwijt was)
Ik heb alles op normale cast staan, op het moment dat teamfights aanbreken heb ik shift ingedrukt (smartcast), maar nooit standaard smartcast aanstaan. Denk dat het een persoonlijke smaak is of men smartcast gebruikt of niet. Kan me voorstellen dat als je een midlaner bent dat je over het algemeen vaker met smartcast zult spelen dan de overige lanes. (ADC op misschien Ezreal na) heeft imo weinig extra voordeel uit smartcast.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:21:
[...]
Het is een beetje een combinatie van beide
Ik weet de range van vrijwel elke spell heel precies. Behalve van Xerath gezien ik die na zijn rework niet meer gezien heb bijna en ik alleen mid speel als het overblijft = misschien 5% van de games of minder.
Op lange initiaton abilities vind ik het fijn om precies de maximum range en breedte van de spell te zien.
En je kan bij dat soort spells meestal wel heel even de tijd nemen omdat je tegenstander vaak zal proberen de juken en je die tijd kan gebruiken om wat dichterbij te komen omdat je in een rechte lijn blijft lopen.
Maar een Ezreal Q is zon korte cooldown dat ik het niet echt de moeite vind en je het zo onder de knie hebt.
Bij bijvoorbeeld ashe vind ik het heel relaxed om te zien hoe wijd die W precies is ook al heb ik haar veel potjes gespeeld en zou ik de range toch wel bijna precies weten
Bij targeted dingen zou ik gewoon niet weten waarom je het niet zou smartcasten. Het bespaart gewoon tijd en ik heb niet het idee dat je veel mist. Op sommige champs zoals Katarina is het gewoon een must vind ik. Als je in een teamfight bijvoorbeeld resets krijgt kunnen de extra clicks op Q en E je kills kosten.
Ik vind smartcast gewoon relaxer spelen, dat is de reden dat ik het altijd, bij elk poppetje op elke abilitie aan heb.
anyway gister 3 potjes met Yasuo geslpeeld; Leuk poppetje maar wel even wennen. Met de release van de SKT T1 skins, 2 keer tegen zed gekomen, beide games verloren. Eerste game werd ik gestompt en was het compleet aan mij omdat ik Yasuo gewoon nog niet kende. Game 2: een Nidalee, tegen de toren gepushed lekker gefarmed en 6-6-1 geëindigd. Game 3: Opnieuw tegen een Zed, ging nu goed in lane, ging eerlijk op stond op een gegeven moment 1-1 , helaas kon zed een double kill pakken op bot(waarvan 1 een shutdown) toen was het toch wel over met mij,
Toch vind ik Yasuo wel heel leuk spelen, nog even oefenen.
anyway gister 3 potjes met Yasuo geslpeeld; Leuk poppetje maar wel even wennen. Met de release van de SKT T1 skins, 2 keer tegen zed gekomen, beide games verloren. Eerste game werd ik gestompt en was het compleet aan mij omdat ik Yasuo gewoon nog niet kende. Game 2: een Nidalee, tegen de toren gepushed lekker gefarmed en 6-6-1 geëindigd. Game 3: Opnieuw tegen een Zed, ging nu goed in lane, ging eerlijk op stond op een gegeven moment 1-1 , helaas kon zed een double kill pakken op bot(waarvan 1 een shutdown) toen was het toch wel over met mij,
Toch vind ik Yasuo wel heel leuk spelen, nog even oefenen.
Het nadeel van de normale cast gebruiken bij supports als Blitz of Morgana is dat je veel voorspelbaarder wordt. Je stopt met bewegen? 90% kans dat je een Q probeert te doen. (bij Thresh stop je zowieso al om je Q voor te bereiden)
Ik had daar veel last van, en ook dat als je ook maar een klein beetje lag hebt dat soms je cast niet goed door komt. Dan moest ik klik spammen in de hoop dat het lukte, terwijl ik met smartcast heen en weer loop en zodra ik een opening zie direct een skill shot kan doen.
Yasuo is erg irritant wanneer je Hecarim speelt trouwens, wind wall stopt zijn ult.
Ik had daar veel last van, en ook dat als je ook maar een klein beetje lag hebt dat soms je cast niet goed door komt. Dan moest ik klik spammen in de hoop dat het lukte, terwijl ik met smartcast heen en weer loop en zodra ik een opening zie direct een skill shot kan doen.
Yasuo is erg irritant wanneer je Hecarim speelt trouwens, wind wall stopt zijn ult.
[ Voor 7% gewijzigd door Skyclad op 07-05-2014 08:59 ]
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer een 1vs2 top lane gehad. Top lane bestond uit een Jarvan en Renekton en ik stond daar in mijn eentje als Shyvana. De eerste 6 minuten keurig achter mijn minions gestaan en onder de toren gefarmed wat Shyvana heel redelijk kan. Hun hadden geen jungler dus onze Fiddle had een top tijd als Junglers. Die ging eerst een paar keer bot en mid ganken met succes en toen hij sterk genoeg was kwam hij top waar ik helaas maar 1 kill kon pakken. De andere ontsnapte net.
Sindsdien geen enkele moeite met de lane gehad. Jarvan had heel weinig CS en was vrij zwak. Renekton had middelmatige CS en kon mij 1vs1 ook al niet meer hebben.
Uiteindelijk de game wonnen dankzij onze jungler die veel en makkelijk kon ganken. Daardoor waren mid en bot erg sterk vergeleken de rest.
Sindsdien geen enkele moeite met de lane gehad. Jarvan had heel weinig CS en was vrij zwak. Renekton had middelmatige CS en kon mij 1vs1 ook al niet meer hebben.
Uiteindelijk de game wonnen dankzij onze jungler die veel en makkelijk kon ganken. Daardoor waren mid en bot erg sterk vergeleken de rest.
Verwijderd
is bij mij ook het geval, toch zijn er een paar champs waar het een beetje tricky is: rumble ult en viktor laser voornamelijkgarriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:49:
Ik vind smartcast gewoon relaxer spelen, dat is de reden dat ik het altijd, bij elk poppetje op elke abilitie aan heb.
Beide nog nooit gespeeld, dus zou er niet over kunnen oordelen.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:07:
[...]
is bij mij ook het geval, toch zijn er een paar champs waar het een beetje tricky is: rumble en viktor voornamelijk
Viktor kan ik begrijpen, aangezien er aanzienlijk betere picks zijn dan Viktor. Al heb je ze af en toe nog wel in je game zitten natuurlijk. Want support Viktor OP... Net als support Velkoz.garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:08:
[...]
Beide nog nooit gespeeld, dus zou er niet over kunnen oordelen.
In zo'n geval moet je ook niet vragen waarom, maar gewoon "ok".
Velkoz kan prima, in een poke comp.Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:15:
[...]
Viktor kan ik begrijpen, aangezien er aanzienlijk betere picks zijn dan Viktor. Al heb je ze af en toe nog wel in je game zitten natuurlijk. Want support Viktor OP... Net als support Velkoz.
Verwijderd
mja aram en als je alle champs hebt, anders speel ik ze ook nietgarriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:08:
[...]
Beide nog nooit gespeeld, dus zou er niet over kunnen oordelen.
not my cup of tea
Neem aan dat de laser hetzelfde werkt, maar op Rumble is het niet bepaald moeilijkVerwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:07:
[...]
is bij mij ook het geval, toch zijn er een paar champs waar het een beetje tricky is: rumble ult en viktor laser voornamelijk
Verwijderd
nja ik vind die wel wat tricky met smartcast maar is misschien gewoon gevoelsmatigVerwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:21:
[...]
Neem aan dat de laser hetzelfde werkt, maar op Rumble is het niet bepaald moeilijk
Schop wel af en toe Lee ult verkeerd omdat ik geen indicator heb van waar de tegenstander hen gaat vliegen, maar daardoor wel sneller met QQ - > ward - W -> ult, die keer dat het fout gaat vind ik dan niet heel erg.
Oh jij bent er zo'n eentje waarvan ik vaak nog even zeg: "/all GG inSecgarriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:28:
Schop wel af en toe Lee ult verkeerd omdat ik geen indicator heb van waar de tegenstander hen gaat vliegen, maar daardoor wel sneller met QQ - > ward - W -> ult, die keer dat het fout gaat vind ik dan niet heel erg.

Maar verder ben ik niet toxic.
[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 07-05-2014 09:33 ]
Als ik mensen hun leven red zeg ik altijd meteen: "you're welcome :)"Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:31:
[...]
Oh jij bent er zo'n eentje waarvan ik vaak nog even zeg: "/all GG inSec;)"
Gewoon een legit pick hoor.Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:15:
[...]
Viktor kan ik begrijpen, aangezien er aanzienlijk betere picks zijn dan Viktor. Al heb je ze af en toe nog wel in je game zitten natuurlijk. Want support Viktor OP... Net als support Velkoz.
Tuurlijk, alles is tegenwoordig legit, al zou ik Teemo support pakken is er vast wel iets waardoor ik het KAN laten werken.
En hierom moeten mensen voor advies niet hier komen. Het is gewoon 1 troll feest.Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:57:
[...]
Tuurlijk, alles is tegenwoordig legit, al zou ik Teemo support pakken is er vast wel iets waardoor ik het KAN laten werken.
Vel'Koz heeft een huge slow (die op papier 3 mensen kan slowen met 70%), een AOE knockup die niet lastig te raken is en heeft een ult die heel veel damage doet en slowt. Ook nog een AOE. Met zijn passive doe je ook nog eens true damage, en deze is ook nog eens relevant.
Wat heeft teemo? Juist ja. Raakt geen kant noch wal deze uitspraak, en vandaar mijn bovenste statement. Ga lekker naar 4Chan ofzo om te trollen, dit blijft T.net en ook al zitten we in een kinderachtige community op LoL je hoeft het niet hier naar een volwassen normaal forum te trekken.
Dat het blijft bij 1x is in mijn ogen niet eens zo slecht, en relativeert de boel, maar zodra 1 of meerdere mensen constant dit soort gedrag blijven vertonen is het ook niet eens leuk meer om te proberen hier een normale discussie op te zetten. Maar goed. Dit zijn just my 2 cents.
[ Voor 56% gewijzigd door The Great HooD op 07-05-2014 10:04 ]
Het is niet alsof dat even sinds gisteren is komen aanwaaien. Je zou voor de grap deel 8 nog eens door moeten nemen, of anders deel 7.The Great HooD schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:58:
[...]
En hierom moeten mensen voor advies niet hier komen. Het is gewoon 1 troll feest.
Maar daarentegen wat voor advies heb je nog echt nodig voor deze game, behalve wat starter informatie. Voor de rest werkt het spel niets anders dan common sense. Dat het bij 90% van de community ontbreekt heeft niets te maken met advies, maar simpelweg met het gebrek aan begeleiders.
Om er dan nog even een serieus aspect aan te geven:
Discussies/adviezen voor LoL zijn over het geheel vrij beperkt aangezien de basics van het spel zeer simplistisch in elkaar steken. Laten we voor de grap eens wat verschillende punten doornemen:
- Meta, deze wordt door Riot geforceerd (towers buffen o.a.) door je strot gedrukt of je het nu leuk vind of niet, valt dus weinig tot niets over te discuseren/adviezen over te geven;
- Runes, op de recente change na op health/armor/atk speed is het allemaal vrij straight forward en heb je amper nog gevallen waarvoor je een specifieke page voor een bepaalde champion dient te hebben (red. Akali);
- Champions, tuurlijk kun je champion A in alle lanes spelen, maar standaard is al bepaald waar je met die champion het meest succesvol uit de verf komt;
- Gamemodes, ARAM / Dominion worden gezien als trollfest gebieden en SR / TT als plekken waar je serieus bezig dient te zijn voor ranked;
- Summoner spells, hier zou je nog over kunnen discuseren/adviezen geven, al is het voor elke lane al bepaald wat het beste werkt je zou hooguit kunnen discuseren of bepaalde summoner spells niet wat meer aandacht van Riot verdienen of niet, maar ook daar haal je amper tot niets mee uit aangezien dit slechts een subforum is van een website omtrent techniek;
Dan is aan mij nu om de vraag te stellen: Wat voor geweldige adviezen die niet eerder al 100 maal zijn belicht door mensen die ook daadwerkelijk de fatsoenlijke redenatie erachter hebben wil je nu nog geven?
Waar wil je nog over theorycraften, iets wat ook al niet 100 maal is gedaan over hetzelfde onderwerp?
Dan komen we aan omtrent andere onderwerpen die we nog kunnen aankaarten:
- LCS, leuk maar al snel wordt dit een enorm saai onderwerp voor menig forumgebruiker die NIETS heeft met de LCS teams of uberhaupt de competitive scene;
- Ervaring met je eigen solo-queue games, tja ik vind het persoonlijk wel grappig te lezen al kun je daar vaak verder niets mee. Hoogtens: "Volgende keer beter knul";
- Curse-voice, om nog maar eens een dood paard van stal te halen;
Kortom, iedereen stelt eisen aan dit topic, maar kom eens met onderwerpen die nog niet eerder al 100 maal zijn herhaalt. Ik zie dit topic niet anders dan 1 of andere slowchat met af en toe eens iemand die zijn ervaring in LoL met ons deelt. Dat jullie Morgana's op botlane kunnen spelen met 21/0/9 en Doran's Ringen, prima ga vooral je gang, maar om het nu te gaan adviseren als een goede optie voor support is imo gewoon het trollgehalte in LoL op pijl houden. Iets wat Athene en SIV HD al voldoende doen. En aangezien de LoL-community trolling + viable niet uit elkaar kunnen houden heb je nog altijd fijn Ryze support/AP Gangplank/AP MF/Ambulance Soraka/Shaco support...
@Bovenstaande comment: Naast de hele kit die je noemt, beschikt Velkoz tevens over net zoveel mobiliteit als Soraka, waardoor hij makkelijk een target is voor de enemy support en aangezien hij niet over de defensive stats beschikt is het vaker niets meer dan een feedende underfed AP Mage met zero impact in de game. Als we dan toch kits gaan bespreken: Teemo, blind, Mushrooms voor vision/map pressence en tevens een betere escape dan jouw Velkoz.
[ Voor 75% gewijzigd door Damien op 07-05-2014 10:40 ]
Amen
Tevens, er wordt meestal nog wel een discussie gevoerd over nieuwe patch notes en/of items (i.e. Feral Flare) maar dat is na een week ook alweer oud nieuws.
Daarnaast als er gerichte vragen worden gesteld wordt hier over het algemeen gewoon goed en serieus antwoord op gegeven.
En ik vind de sarcastisch troll opmerkingen zo nu en dan gewoon bij een forum community horen, dat is namenlijk gewoon grapjes met elkaar maken en daar is HELEMAAL niks mis mee.
[ Voor 76% gewijzigd door garriej op 07-05-2014 10:41 ]
Binnenkort gaat toch iedereen het over Braum hebben. Dan krijgen we weer van braum jungle OP, Braum Top OP en noem maar op.
Braums quotes zijn voor al OP. Daarnaast denk ik dat het gewoon een sterke support word, op top komt hij niet goed tot zijn recht; iemand heeft dat al een keer uitgelegd in 4 a4tjes.Xanthian schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:42:
Binnenkort gaat toch iedereen het over Braum hebben. Dan krijgen we weer van braum jungle OP, Braum Top OP en noem maar op.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Braum/Background
kunnen jullie mooi even alle quotes luisteren en lachen over geitenmelk grapjes.
"After this, we share a drink! You like goat's milk?"
ik moet die champ hebben, alleen om zulk soort dingen.
[ Voor 27% gewijzigd door garriej op 07-05-2014 10:57 ]
Ik heb het niet uitgelegd, ik was namelijk van plan om het nog eens te testen. Maar goed, zoals je al zegt komt hij het beste tot zijn recht als support (waar hij ook voor designed is).garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:44:
[...]
Braums quotes zijn voor al OP. Daarnaast denk ik dat het gewoon een sterke support word, op top komt hij niet goed tot zijn recht; damien(denk dat het damienn was) heeft dat al een keer uitgelegd in 4 a4tjes.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Braum/Background
kunnen jullie mooi even alle quotes luisteren en lachen over geitenmelk grapjes.
o, excuses zal m'n post zo even aanpassen. Maar je weet het tegenwoordig nooit, Lulu is ook gemaakt als support maar op het moment wel de grootste lane bully in mid.Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:54:
[...]
Ik heb het niet uitgelegd, ik was namelijk van plan om het nog eens te testen. Maar goed, zoals je al zegt komt hij het beste tot zijn recht als support (waar hij ook voor designed is).
Lulu heeft alleen geen skills die enkel en alleen voor de lane partner zijn. Braum wel.garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:57:
[...]
o, excuses zal m'n post zo even aanpassen. Maar je weet het tegenwoordig nooit, Lulu is ook gemaakt als support maar op het moment wel de grootste lane bully in mid.
Klopt, ik probeerde de 2 ook niet te vergelijken maar een voorbeeld te geven over dingen die nog wel is onverwachts uitpakken.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:01:
[...]
Lulu heeft alleen geen skills die enkel en alleen voor de lane partner zijn. Braum wel.
Ik dacht dat ik had gelezen dat de nieuwe patch vandaag zou komen, maar die is uitgesteld met 24 uur vanwege een grote bug. Mogelijk komt Braum dit weekend wel naar ons toe en kunnen we kijken hoe goed hij is op top en support.
Tegenwoordig probeer ik ook steeds meer invades te doen. De kans dat dit slaagt is toch erg groot op Brons/Silver. Ook al maak je niet altijd een kill, je krijgt vaak wel een extra buff. En het is ook altijd fijn als de enemy mid laner met 50% hp z'n lane binnen komt lopen.
Tegenwoordig probeer ik ook steeds meer invades te doen. De kans dat dit slaagt is toch erg groot op Brons/Silver. Ook al maak je niet altijd een kill, je krijgt vaak wel een extra buff. En het is ook altijd fijn als de enemy mid laner met 50% hp z'n lane binnen komt lopen.
In bronze/silver valt mij op dat er heel vaak mensen gewoon alt-tabbed staan in de bosjes of dat ze vrij laat aan komen lopen en 5 man facechecken. Erg leuk inderdaad.Xanthian schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:06:
Ik dacht dat ik had gelezen dat de nieuwe patch vandaag zou komen, maar die is uitgesteld met 24 uur vanwege een grote bug. Mogelijk komt Braum dit weekend wel naar ons toe en kunnen we kijken hoe goed hij is op top en support.
Niet om jouw af te zeiken ofzo, maar om meteen iemand om zijn itemkeuze af te gaan kraken vind ik ook wel weer wat te ver gaan.Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:11:
Start ijskoud met een Ruby Crystal, want dat is immers een mandatory item.
en toen kocht ze er maar gewoon even een Ancient Coin bij. Relic Shield zat namelijk teveel logica in.
Ruby Crystal start: Ik zie Krepo dit heel vaak doen, ook in toernooien, lijkt mij niets mis mee.
Ancient Coin: Ik zie niet in waarom dit een foute keuze is, ik vind zelf de active van het einditem waardevoller als het shield dat de face of the mountain gaat even. Movespd buff voor je hele team om te engagen/disengagen vs 1 persoon shielden.
Zit een kern van waarheid in, maar het shield maakt leona meer tanky en leona is gewoon een tank support, daarom is de keuze voor shield imo een slimmere keuze.. en toch iets van sustain inlane.Fanatic_FS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:10:
[...]
Niet om jouw af te zeiken ofzo, maar om meteen iemand om zijn itemkeuze af te gaan kraken vind ik ook wel weer wat te ver gaan.
Ruby Crystal start: Ik zie Krepo dit heel vaak doen, ook in toernooien, lijkt mij niets mis mee.
Ancient Coin: Ik zie niet in waarom dit een foute keuze is, ik vind zelf de active van het einditem waardevoller als het shield dat de face of the mountain gaat even. Movespd buff voor je hele team om te engagen/disengagen vs 1 persoon shielden.
Verschil: random stranger vs zwaar gecoordineerd team. Als ik overigens naar Krepo's history kijk, zie ik in het merendeel van de games een uitgebouwde Relic Shield op Leona.Fanatic_FS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:10:
[...]
Niet om jouw af te zeiken ofzo, maar om meteen iemand om zijn itemkeuze af te gaan kraken vind ik ook wel weer wat te ver gaan.
Overigens zegt Krepo in zijn eigen guide ook met Relic Shield te beginnen:
http://www.lolking.net/guides/138114
Ik denk dat je een eventuele Ruby Crystal build dus tijdens een enkele toernooi hebt gezien (als het sowieso al waar is) en dingen wat overdrijft. Het is in ieder geval niet iets wat hij zelft schijnt aan te raden of te gebruiken in non-tournament games.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 11:18 ]
Het verschil zit hem erin dat Krepo er een gedachte achter heeft en meestal ook diep in de enemy jungle ward. Deze jongen daarentegen heeft amper een ward geplaatst nadat hij zijn sightstone had (verschil overigens ook met Krepo en dit talent was dat Krepo wel zorgt dat hij SAMEN met zijn ADC een lane speelt en niet een halve kilometer achter zijn ADC gaat staan en dan roepen: "ja maar ik laat me opzettelijke grabben door Blitzcrank".)Fanatic_FS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:10:
[...]
Ik vind het een mooie vergelijking, maar omdat een pro-speler iets doet, betekent het niet gelijk dat het nuttig is in soloqueue waar je immers niet met een TEAM speelt maar 5 individuele spelers die niet met elkaar via een voicecom tactics doorspreken.
"The Tribunals have been going through some instability for awhile; however, they are not necessary for punishments in League of Legends.
Reports are completely independent of Tribunal, and we've been doing some preparation and final data collection to start some aggressive Restricted Chat Ban experiments and potentially adjustments to Leaver/AFK penalties while the Tribunal is offline."
http://www.surrenderat20....n-braum-q-on-56-team.html
We worden gehoord?
Reports are completely independent of Tribunal, and we've been doing some preparation and final data collection to start some aggressive Restricted Chat Ban experiments and potentially adjustments to Leaver/AFK penalties while the Tribunal is offline."
http://www.surrenderat20....n-braum-q-on-56-team.html
We worden gehoord?
Nopegarriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:20:
We worden gehoord?
Magma Chamber
http://forums.na.leagueof.../showthread.php?p=2943270
Visual Overhaul 2012
http://media.pcgamer.com/files/2010/09/gragas.jpg
http://media.pcgamer.com/files/2010/09/mordekaiser_thumb.jpg
Ik snap dat er natuurlijk een daadwerkelijk verschil zit tussen een pro speler en random jan jaap met de korte achternaam in soloque, maar het bericht komt bij mij over als "als je itembuild afwijkt van wat de meerderheid bouwt ben je een faalhaas"
Om eerlijk te zijn, vind ik bovenstaande niet zo'n probleem. Ik zie liever dat ze Tribunal zo snel mogelijk aanpakken. Een extra game-mode is grappig maar imo momenteel niet noodzakelijk. Het trollgehalte daarentegen stijgt per dag en begint steeds meer een probleem te worden zoals je gisteren ook zag. 2 games op rij totaal verziekt door 2 of meerdere spelers. En dan kunnen we 1x geluk hebben dat ze niet in ons team zitten, ik zie die mensen liever gelijk verwijderd worden van het spel. Liever vandaag nog dan morgen.
Dit is mijn persoonlijke mening en hier hoeft verder niemand het mee eens te zijn. Maar als jij in champion select roept dat je een main support (in zijn geval suport) bent en je dus de indicatie geeft dat je weet wat je doet. En vervolgens de lane inloopt met een Doran's Shield of Ruby Crystal (dat inmiddels al vaak genoeg aangetoond is dat het qua gold-efficientie absoluut geen meerwaarde heeft tenzij dat je early kills kunt oppakken) vervolgens TOTAAL geen lane-pressence laat zien, waardoor je ADC genoodzaakt is om een early back te maken voor een sustain item en dat jij dan vervolgens kiest om een item te gaan bouwen die je a.) nog minder tankyness geeft, b.) die engage/disengage heb je niets meer aan want je loopt al achter plus dat is het volledige item.Fanatic_FS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:36:
Ik snap dat er natuurlijk een daadwerkelijk verschil zit tussen een pro speler en random jan jaap met de korte achternaam in soloque, maar het bericht komt bij mij over als "als je itembuild afwijkt van wat de meerderheid bouwt ben je een faalhaas"
Dan ben je in mijn ogen inderdaad een (zoals jij het noemt) faalhaas. Vervolgens ook nog lopen typen in allchat helpt bij mij dan ook niet om nog sympathie te tonen.
[ Voor 42% gewijzigd door Damien op 07-05-2014 11:43 ]
Verwijderd
+1
ap morgana bot op
ad jungle sion op
Ik stoor me niet aan de gein die er mee gepaard gaat, toch geef ik ap morgana "supp" nog niet op.
Ik adviseer haar ook niet om zo te spelen en zie heus wel dat het vrij troll is maar volgens mij kan je low-elo (alles onder plat) hier wel mee wegkomen maar moet je gewoon niet vasthouden aan de traditionele speelstijl die met standaard supports gepaard gaat. En waarom kan je hier mee wegkomen en zelfs flink uithalen dat is omdat er sowieso enorm veel fouten worden gemaakt op dit niveau en als je dan ipv passievere support een aggressievere versie ervan speelt je een killlane kan maken op bot. Mn dubbele dorans heeft me net wat meer health en ap dan als je support item build gaat waardoor ik meer kan poken en zonen en hardere harass kan gaan spelen. Totnogtoe heeft het gewerkt. Het zal waarschijnlijk wel eens flink afgestraft worden als ik tegen competente spelers uitkom die zich niet om de 7 sec laten snaren.
Gisteravond tijd gehad voor 1 ranked en xin jungle 11/2/5 gegaan en hard gestompt. feral, botrk, berserker, trinity, wou nog voor een GA gaan maar had enkel nog tijd om armor te kopen. Terug in promos voor silver 2. Als ik vanavond tijd heb nog wat spelen en als ik kan zal ik nog eens mn morgana ap supp boven halen. We zien wel
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 11:46 ]
Ik probeer je hiermee ook absoluut niet belachelijk te maken, alleen zoals ik al vaker heb aangegeven speel je imo met deze build + itemkeuze geen support meer. En ik geloof best dat het in bepaalde games kan werken, ik heb zelf namelijk ook vaak genoeg een full AP Nidalee met 21/0/9 op bot gespeeld puur omdat ik geen zin had om full support te gaan en dan wonnen we ook games. Maar ja, zou ik het aanraden? Absoluut niet, want je levert amper tot niets aan meerwaarde voor je ADC. En dat is toch degene die JIJ moet zorgen dat HIJ fed raakt en niet andersom.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:39:
[...]
+1
ap morgana bot op
ad jungle sion opnot really
Ik stoor me niet aan de gein die er mee gepaard gaat, toch geef ik ap morgana "supp" nog niet op.
Ik adviseer haar ook niet om zo te spelen en zie heus wel dat het vrij troll is maar volgens mij kan je low-elo (alles onder plat) hier wel mee wegkomen maar moet je gewoon niet vasthouden aan de traditionele speelstijl die met standaard supports gepaard gaat. En waarom kan je hier mee wegkomen en zelfs flink uithalen dat is omdat er sowieso enorm veel fouten worden gemaakt op dit niveau en als je dan ipv passievere support een aggressievere versie ervan speelt je een killlane kan maken op bot. Mn dubbele dorans heeft me net wat meer health en ap dan als je support item build gaat waardoor ik meer kan poken en zonen en hardere harass kan gaan spelen. Totnogtoe heeft het gewerkt. Het zal waarschijnlijk wel eens flink afgestraft worden als ik tegen competente spelers uitkom die zich niet om de 7 sec laten snaren.
Gisteravond tijd gehad voor 1 ranked en xin jungle 11/2/5 gegaan en hard gestompt. feral, botrk, berserker, trinity, wou nog voor een GA gaan maar had enkel nog tijd om armor te kopen. Terug in promos voor silver 2. Als ik vanavond tijd heb nog wat spelen en als ik kan zal ik nog eens mn morgana ap supp boven halen. We zien wel
Daarnaast werken zoveel builds in bronze/silver/gold/plat omdat mensen totaal geen idee hoe ze het spelletje strategisch moeten spelen. Als je er mee weg kan komen dat je ADC praktisch 1v2 in lane staat early game zegt dat volgens mij meer over het algehele niveau dan over de builds opzich.
En dat gezeur over kwaliteitscontent op dit forum wordt ik ook een beetje moe van. Probeer me gerust uit te dagen om een flinke post over weet-ik-veel-wat te typen, maar kom dan ook met die content. Want op dit moment valt er gewoon bar weinig interessants te zeggen over 99% wat langskomt.
En dat gezeur over kwaliteitscontent op dit forum wordt ik ook een beetje moe van. Probeer me gerust uit te dagen om een flinke post over weet-ik-veel-wat te typen, maar kom dan ook met die content. Want op dit moment valt er gewoon bar weinig interessants te zeggen over 99% wat langskomt.
[ Voor 33% gewijzigd door Rordarok op 07-05-2014 12:56 ]
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Even over de smartcast-normalcast.
Je weet toch dat je bij smartcast een optie kan aanvinken waarbij je de ranges ziet maar toch met smartcast werkt? Als je de ability key ingedrukt houd, zie je de range. Als je de toets loslaat gaat de ability afvuren. Als je rechtermuisknop indrukt en beweegt, zal de rangeicon cancelen en zo vuur je niet af.
Misschien een mooie tussenoplossing voor als je normal cast te traag vind maar smartcast te vervelend.
Je weet toch dat je bij smartcast een optie kan aanvinken waarbij je de ranges ziet maar toch met smartcast werkt? Als je de ability key ingedrukt houd, zie je de range. Als je de toets loslaat gaat de ability afvuren. Als je rechtermuisknop indrukt en beweegt, zal de rangeicon cancelen en zo vuur je niet af.
Misschien een mooie tussenoplossing voor als je normal cast te traag vind maar smartcast te vervelend.
Wat ik altijd doe als ik support moet ( 5th pick dus; want het is niet mijn beste/leukste rol) is kijken wanneer de ADC gekozen wordt. ADC is ook geen populaire rol in Bronze low Silver ( verder geen ervaring).
Wanneer de ADC rol gepicked wordt in de eerste 3 picks, oftewel wanneer de mensen nog keus hebben, dan neem ik een echte support, omdat ik vertrouwen heb dat mijn ADC vertrouwd is met de rol.
Wanneer echter de 4th pick ADC pakt zonder dat hij hem eerst al heeft 'called/preferred' dan weet je al voor 90% zeker dat hij ADC pakt omdat hij geen support wil. Die gasten zijn vaak zo slecht met ADC dat ik dan maar al te graag een Morgana neem, zodat wanneer de ADC écht slecht is, ikzelf nog wat toe kan voegen. Blijkt ingame dat het een prima ADC is, dan bouw ik alsnog support items.
Wanneer de ADC rol gepicked wordt in de eerste 3 picks, oftewel wanneer de mensen nog keus hebben, dan neem ik een echte support, omdat ik vertrouwen heb dat mijn ADC vertrouwd is met de rol.
Wanneer echter de 4th pick ADC pakt zonder dat hij hem eerst al heeft 'called/preferred' dan weet je al voor 90% zeker dat hij ADC pakt omdat hij geen support wil. Die gasten zijn vaak zo slecht met ADC dat ik dan maar al te graag een Morgana neem, zodat wanneer de ADC écht slecht is, ikzelf nog wat toe kan voegen. Blijkt ingame dat het een prima ADC is, dan bouw ik alsnog support items.
Haha ik vind de redenatie goed hoor, maar ik heb ook vaak genoeg midlaners hun lane zien callen en vervolgens zie je een matchhistorie (doe ik overigens tegenwoordig amper nog, omdat ik niet nog emotioneler een game in wil gaan) waarbij ze het elke game presteren om 1/10 te gaan. Dan kun je zeggen, "hij is unlucky" maar je bent niet 5 games op rij unlucky. Dat is echt je eigen kromme speelstijl (en daarmee bedoel ik niet dat hij standaard slecht is, maar misschien heeft hij gewoon zijn dag niet etc etc genoeg redenen te verzinnen waarom de beste jongen beter had kunnen uitloggen ipv nog een game te spelen). Dus callen wil niet gelijk betekenen dat de lane secured is.Ero-Sensei schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:00:
Wat ik altijd doe als ik support moet ( 5th pick dus; want het is niet mijn beste/leukste rol) is kijken wanneer de ADC gekozen wordt. ADC is ook geen populaire rol in Bronze low Silver ( verder geen ervaring).
Ik heb altijd zoiets van "als hij al zo slecht is in de lane waar hij staat, hoe slecht is hij dan wel niet in andere lanes". vooral in ranked, in normals kan ik begrijpen dat ze aan het leren zijn.Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:11:
[...]
Haha ik vind de redenatie goed hoor, maar ik heb ook vaak genoeg midlaners hun lane zien callen en vervolgens zie je een matchhistorie (doe ik overigens tegenwoordig amper nog, omdat ik niet nog emotioneler een game in wil gaan) waarbij ze het elke game presteren om 1/10 te gaan. Dan kun je zeggen, "hij is unlucky" maar je bent niet 5 games op rij unlucky. Dat is echt je eigen kromme speelstijl (en daarmee bedoel ik niet dat hij standaard slecht is, maar misschien heeft hij gewoon zijn dag niet etc etc genoeg redenen te verzinnen waarom de beste jongen beter had kunnen uitloggen ipv nog een game te spelen). Dus callen wil niet gelijk betekenen dat de lane secured is.
Het probleem met slechte ADCs is dat ze vaak geen idee hebben wat het verschil is tussen poken en all-in gaan, en totaal niet tactisch nadenken. Als ik als Morgana hun support met een Q raak betekent dat niet dat ik er vol in ga duiken naast een vijandige minion wave en de vijandige ADC. Als ik Blitz ben dan moet je of snel reageren en goede schade doen als ADC, of niet helemaal naar hun turret pushen. Juist door bij de eigen turret in de buurt te blijven kan je de wave freezen zonder dat ze er veel tegen kunnen doen. Pushen zij dan staan ze gestunned onder je turret, rennen ze weg of recallt er 1 dan sta jij tussen de wave en de vijand in.
Als je geen mana meer hebt, daarom wat terug valt na te hebben gepinged, en in de chat 'oom' hebt gezegd om vervolgens je ADC 1 vs 2 te zien turret diven dan weet je ook weer hoe laat het is
Als je geen mana meer hebt, daarom wat terug valt na te hebben gepinged, en in de chat 'oom' hebt gezegd om vervolgens je ADC 1 vs 2 te zien turret diven dan weet je ook weer hoe laat het is
Dat is inderdaad al snel de vervolg-vraag die je gaat stellen, maar wonder boven wonder heb ik zulke mensen al eens als support gehad (bijvoorbeeld) en dan spelen ze de sterren van de hemel. Maar dat is dan een rol die ze niet kiezen, omdat ze ooit eens van een streamer gehoord hebben dat je alleen vanuit mid/jungle kunt carryen.garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:16:
[...]
Ik heb altijd zoiets van "als hij al zo slecht is in de lane waar hij staat, hoe slecht is hij dan wel niet in andere lanes". vooral in ranked, in normals kan ik begrijpen dat ze aan het leren zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 07-05-2014 13:20 ]
Mensen spelen voor de lol hé. misschien heel veel support gespeeld en vrij nieuw bij een andere roll. Ik speelde eerst ook alleen maar support, maar ben de laatste tijd toch overgestapt naar jungle en mid. Daarnaast is support in mijn ogen het "makkelijkst" maar dat kan ook komen omdat ik met supporten het spel heb leren spelen(levelde met support en een vriend, die toen level 30, was als adc)Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:18:
[...]
Dat is inderdaad al snel de vervolg-vraag die je gaat stellen, maar wonder boven wonder heb ik zulke mensen al eens als support gehad (bijvoorbeeld) en dan spelen ze de sterren van de hemel.
Zo speel ik ook, smartcast met range indicators. Werkt vooral goed op champions zoals Viktor. Ik raak er mijn skillshots veel vaker mee, althans dat denk ik dan maar..misterdoom schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:58:
Even over de smartcast-normalcast.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Uiteraard, en daar is ook niets mis mee. Maar ik kan er persoonlijk slecht tegen als mensen nieuwe champs/lanes gaan testen in ranked. Dat is iets wat ik merendeel van de bekende streamers ook niet in dank af neem. Fijn als je iets wilt proberen, maar kan dat niet gewoon in een normal? Moet je echt iedereen van je team meetrekken in de leed?garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:21:
[...]
Mensen spelen voor de lol hé. misschien heel veel support gespeeld en vrij nieuw bij een andere roll. Ik speelde eerst ook alleen maar support, maar ben de laatste tijd toch overgestapt naar jungle en mid. Daarnaast is support in mijn ogen het "makkelijkst" maar dat kan ook komen omdat ik met supporten het spel heb leren spelen(levelde met support en een vriend, die toen level 30, was als adc)
Ik weet dat we hier ook een aantal op het forum hebben die alleen maar ranked spelen en daar ook alles testen, maar ik speel ranked om te winnen, niet om een keer te zien of mijn idee over een top Braum zal werken. Wil ik mijzelf niet aandoen en mijn teamgenoten niet. Wat heeft iemand in mijn team eraan dat ik zijn promo's verkloot door dit soort acties? Ik ben wat dat betreft een slechte Gatekeeper.
[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 07-05-2014 13:26 ]
FTFYDamienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:24:
Uiteraard, en daar is ook niets mis mee. Maar ik kan er persoonlijk slecht tegen als mensen nieuwe champs/lanes gaan testen in normal / ranked. Dat is iets wat ik merendeel van de bekende streamers ook niet in dank af neem. Fijn als je iets wilt proberen, maar kan dat niet gewoon in een Co-op vs AI? Moet je echt iedereen van je team meetrekken in het leed?
Klopt ben ik het mee eens, en de meeste doen dat ook. Maar ik zal een situatie voor je schetsen. De persoon in kwestie speelt 3 potjes(normal) met zijn nieuwe champ en stompt daar volledig. Vervolgens durft de persoon het aan om een ranked game te gaan spelen om erachter te komen dat zijn tegenstanders in de normal games ook voor het eerst met hun champs speelde.Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:24:
[...]
Uiteraard, en daar is ook niets mis mee. Maar ik kan er persoonlijk slecht tegen als mensen nieuwe champs/lanes gaan testen in ranked. Dat is iets wat ik merendeel van de bekende streamers ook niet in dank af neem. Fijn als je iets wilt proberen, maar kan dat niet gewoon in een normal? Moet je echt iedereen van je team meetrekken in de leed?
Ik weet dat we hier ook een aantal op het forum hebben die alleen maar ranked spelen en daar ook alles testen, maar ik speel ranked om te winnen, niet om een keer te zien of mijn idee over een top Braum zal werken. Wil ik mijzelf niet aandoen en mijn teamgenoten niet. Wat heeft iemand in mijn team eraan dat ik zijn promo's verkloot door dit soort acties? Ik ben wat dat betreft een slechte Gatekeeper.
Door het in normals te doen kun je een verkeerd beeld krijgen van hoe goed je bent met een champ, ik heb zelfde gehad met LB, ik one shotte iedereen 3 games achter elkaar 20-x-x geëindigd, ga een rankgame in en ik word onder mijn toren geschoven en ze snappen dat ze gewoon niet 1 op 1 moeten vechten, hierdoor loop je i.v.m.in vergelijking met je normals een "achterstand" op en kun je opeens de ADC er niet uitpikken omdat je net die extra Q nodig heb.(was in de tijd dat ik DFG nog wel is vergat) Maar ik denk dat ik het zo iets duidelijker uit heb kunnen leggen.
Nou ik noemde specifiek normals omdat je natuurlijk wel tegen iets wilt spelen dat ook daadwerkelijk je harrassed en ik kan nou niet echt zeggen dat ik de AI van LoL zo geweldig vind dat je daaruit kunt concluderen of je een champion nou daadwerkelijk al enigszins onder de knie hebt.
Dus dan zouden normals de meest logische keuze zijn om nieuwe lanes/champions te testen.
Wel even als side-note de 5 losses op zijn lijst bedoel ik dan wel 5 ranked losses op rij met 0/10 scores.garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:36:
[...]
Klopt ben ik het mee eens, en de meeste doen dat ook. Maar ik zal een situatie voor je schetsen. De persoon in kwestie speelt 3 potjes(normal) met zijn nieuwe champ en stompt daar volledig. Vervolgens durft de persoon het aan om een ranked game te gaan spelen om erachter te komen dat zijn tegenstanders in de normal games ook voor het eerst met hun champs speelde.
Door het in normals te doen kun je een verkeerd beeld krijgen van hoe goed je bent met een champ, ik heb zelfde gehad met LB, ik one shotte iedereen 3 games achter elkaar 20-x-x geëindigd, ga een rankgame in en ik word onder mijn toren geschoven en ze snappen dat ze gewoon niet 1 op 1 moeten vechten, hierdoor loop je i.v.m. je normals een "achterstand" op en kun je opeens de ADC er niet uitpikken omdat je net die extra Q nodig heb.(was in de tijd dat ik DFG nog wel is vergat) Maar ik denk dat ik het zo iets duidelijker uit heb kunnen leggen.
En ja een ranked kan een andere ervaring geven dan een normal, al zitten er over het algemeen maar weinig low-ranked spelers in mijn normals. Vaker zijn de normals moeilijker dan de ranked games.
Mensen doen dus gewoon "leren" en "first time" in ranked. Toen ik een keer op reddit meldde dat ranked niet de plek is voor klooien en voor de eerste keer een champ spelen kreeg ik gelijk een leger bronzen en zilveren nekbaarden over me heen. Als dat al enige indicatie is, zijn er dus genoeg mensen die voor de eerste keer een champ picken. Kijk voor de grap maar eens op lolnexus als je een ranked game start. Je zult er minstens 2 zien die hun champ < 5 keer in ranked hebben gespeeld.garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:16:
[...]
Ik heb altijd zoiets van "als hij al zo slecht is in de lane waar hij staat, hoe slecht is hij dan wel niet in andere lanes". vooral in ranked, in normals kan ik begrijpen dat ze aan het leren zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 13:40 ]
Vs AI kun je even de abilities uitproberen en zulks, ik doe dat nooit, lees een guide, speel heel veilig en ik zie wel hoe het gaat(in normals)Damienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:37:
[...]
Nou ik noemde specifiek normals omdat je natuurlijk wel tegen iets wilt spelen dat ook daadwerkelijk je harrassed en ik kan nou niet echt zeggen dat ik de AI van LoL zo geweldig vind dat je daaruit kunt concluderen of je een champion nou daadwerkelijk al enigszins onder de knie hebt.
Dus dan zouden normals de meest logische keuze zijn om nieuwe lanes/champions te testen.
Klopt ze zitten er zeker tussen, maar die zijn zeker in de minderheid. Dit zijn ook de zelfde mensen die ELO HELL en "i should atleast be in gold" roepen.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:39:
[...]
Mensen doen dus gewoon "leren" en "first time" in ranked. Toen ik een keer op reddit meldde dat ranked niet de plek is voor klooien en voor de eerste keer een champ spelen kreeg ik gelijk een leger bronzen en zilveren nekbaarden over me heen.
edit: fuck ik moet echt de edit knop vaker gebruiken, alweer 2 berichten achter elkaar.
edit2: ik heb 2 potjes met jinx in ranked, in normal heb ik haar meer als 20 keer gespeeld, dus dat zegt niet heel veel over de ervaring met een champ. Al is het soms wel een indicatie.
[ Voor 21% gewijzigd door garriej op 07-05-2014 13:42 ]
jongens ik ga leblanc countered mid -instalocked first time galio-garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:40:
[...]
Klopt ze zitten er zeker tussen, maar die zijn zeker in de minderheid. Dit zijn ook de zelfde mensen die ELO HELL en "i should atleast be in gold" roepen.
edit: fuck ik moet echt de edit knop vaker gebruiken, alweer 2 berichten achter elkaar.
edit2: ik heb 2 potjes met jinx in ranked, in normal heb ik haar meer als 20 keer gespeeld, dus dat zegt niet heel veel over de ervaring met een champ. Al is het soms wel een indicatie.
Spijtig genoeg herinner ik mij die Galio nog.... met zijn sunfire/frozen heart/ninja tabi's.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:43:
[...]
jongens ik ga leblanc countered mid -instalocked first time galio-
[ Voor 7% gewijzigd door Damien op 07-05-2014 13:44 ]
Dat is ongeveer het zelfde als dorans ring en def masteries op morganaDamienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:43:
[...]
Spijtig genoeg herinner ik mij die Galio nog.... met zijn sunfire/frozen heart/ninja tabi's.(cuz fuck logics)
Verwijderd
Het is natuurlijk voor iedereen anders wat sterk is. Had laatst een teemo in mijn team die beweerde toplane te mainen. De tegenstander had tryn en die won hard 1v1 vervolgens gaat teemo verkondigen dat tryn de ultieme teemo counter is.
Hahahah, 1 blind en trynd draait huilend weg.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:51:
Het is natuurlijk voor iedereen anders wat sterk is. Had laatst een teemo in mijn team die beweerde toplane te mainen. De tegenstander had tryn en die won hard 1v1 vervolgens gaat teemo verkondigen dat tryn de ultieme teemo counter is.
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:51:
Achja, normals en proberen is ook niet goed volgens jou ;-) "Rumble Mid First Time" Trust me, it works. En als het slecht gaat, moet je ook in de enemy jungle lopen en facechecken. Achja als het kut gaat, dan gaat alles kutDamienx2 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:43:
[...]
Spijtig genoeg herinner ik mij die Galio nog.... met zijn sunfire/frozen heart/ninja tabi's.(cuz fuck logics)
[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 07-05-2014 13:55 ]
Sowieso was Rumble voor de laatste patch om te janken. Champion in de categorie useless voor lv16 en alleen maar useful als ult up isiCy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:54:
[...]
Teemo moet 1v1 in zijn broekzak kunnen winnen van tryndamere. Met diverse ganks een ander verhaal, want teemo is gewoon squishy.
[...]
Achja, normals en proberen is ook niet goed volgens jou ;-) "Rumble Mid First Time" Trust me, it works. En als het slecht gaat, moet je ook in de enemy jungle lopen en facechecken. Achja als het kut gaat, dan gaat alles kut
Ik geef toe, daar ging ik qua reactie wat te ver. Maar dat is meer mijn mentaliteit om alle games winnend te willen afsluiteniCy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:54:
[...]
Teemo moet 1v1 in zijn broekzak kunnen winnen van tryndamere. Met diverse ganks een ander verhaal, want teemo is gewoon squishy.
[...]
Achja, normals en proberen is ook niet goed volgens jou ;-) "Rumble Mid First Time" Trust me, it works. En als het slecht gaat, moet je ook in de enemy jungle lopen en facechecken. Achja als het kut gaat, dan gaat alles kut
Valt Feed Veigar daar ook onder?Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:01:
[...]
Sowieso was Rumble voor de laatste patch om te janken. Champion in de categorie useless voor lv16 en alleen maar useful als ult up is
Feed Veigar word viable nadat de enemy Deathcap heeft rekende ik laatst uit. Het is nog makkelijker als je hem taunt en kan overtuigen een Mejais te kopen. Feed Veigar is al cost-effective na 12 Mejais Stacks weet ik uit ervaring.
Als je sneller dood wil en meer Mejais Stacks wil hebben op de tegenstander, kan het helpen als je de enemy jungler flamed. Dingen over moeders en prostitutie of huidskleur versnellen het proces vaak.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 14:09 ]
Ik had laatst een Mejais Blitzcrank AP bij de tegenstanders zitten, als jij raad hoeveel dmg zijn pull deed, krijg jee een E-Koekje.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:08:
[...]
Feed Veigar word viable nadat de enemy Deathcap heeft rekende ik laatst uit. Het is nog makkelijker als je hem taunt en kan overtuigen een Mejais te kopen. Feed Veigar is al cost-effective na 12 Mejais Stacks.
Maar goed, meer als 1000! dmg dus..
AP blitzcrank nieuwe meta op mid?
[ Voor 34% gewijzigd door garriej op 07-05-2014 14:12 ]
Verwijderd
lol feedveigar die is wel grappig, nooit aan gedacht
broken veigar op en een skill die oneindig scalet en je kan door je tegenstander te feeden bakken damage doen met ult
broken veigar op en een skill die oneindig scalet en je kan door je tegenstander te feeden bakken damage doen met ult
Heb het wel een keer gehad in ranked en het het kan nog werken ook. Mijn team had per abuis een dubbel support gepakt ipv 1 mid en 1 support. Ik hoefde blitzcrank niet eens te ganken, hij kreeg de ene na de andere kill en kon succesvol roamen. Uiteraard verdere succesverhalen weet ik niet. Het was eenmalig :-)garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:11:
Maar goed, meer als 1000! dmg dus..
Ik was toen de jungler.
Edit:
Bereid jullie maar voor, vanavond zien jullie Rumble support! #LOLToernooiMei2014ReadytoRumble
Ter illustratie hoe het zal gaan:

[ Voor 24% gewijzigd door Meneer iCy op 07-05-2014 14:51 ]
Wil dit ook nog steeds een keer doen

Ruby crystal geeft je meer Hp dan een Relic shield.garriej schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:14:
[...]
Zit een kern van waarheid in, maar het shield maakt leona meer tanky en leona is gewoon een tank support, daarom is de keuze voor shield imo een slimmere keuze.. en toch iets van sustain inlane.
Enige wat je misloopt bij een ruby crystal is eventueel gold van de twee last hits (welke een minuut duren om te rechargen)
zeker op Leona is een ruby crystal een goede start gezien het haar in het begin tanky'er maakt dan een relic shield.
"Don't let your dreams be memes"
eens, ik doelde op de coin vs shieldWootlock schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:53:
[...]
Ruby crystal geeft je meer Hp dan een Relic shield.
Enige wat je misloopt bij een ruby crystal is eventueel gold van de twee last hits (welke een minuut duren om te rechargen)
zeker op Leona is een ruby crystal een goede start gezien het haar in het begin tanky'er maakt dan een relic shield.
En wat ga je met die 75 health doen dat het een potion (item is 35g duurder) + ~35g per minuut waard is (nog afgezien van of je daarmee last hits (onder de turret) kunt krijgen die je ADC niet meer kon krijgen).Wootlock schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:53:
[...]
Alleen die potion healed al voor minimaal 150 health, dus een compleet ruby crystal. Je vertraagt je items gewoon, dus tenzij je op één of andere manier iets geweldigs doet met die 75 extra maximum health is het het niet waard.
[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 07-05-2014 16:33 ]
http://lolstats.arcana-gaming.com/Survivor/world/1 Die naam van die gast
[ Voor 100% gewijzigd door garriej op 07-05-2014 16:17 ]
Verwijderd
Als je er een snelle sightstone van maakt is zon ruby crystal start het bijna zeker waard.
Not sure if srs or trolling. Ruby Crystal geeft je lege calorieen. Je krijgt HP dat je niet kan regenereren en verder niets.Wootlock schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:53:
[...]
Verder geeft de passive je dus +/- 25-40 Gold per minuut en geeft het jou en je ADC (40 / 60) * 5 = 3,34 HP/5 en daarbij dus een manier om de geworven Health ook weer terug te regenereren en je carry te healen.
Zeker op Leona zijn een Relic of een DShield dus de enige twee opties om effectief in je lane te blijven en je werk as tank continu te blijven doen. Wat voeg jij precies aan de duo lane toe met een Ruby Crystal? Je kan 1,5 meer auto-attacks of een extra lv1 base damage spell incasseren voordat je dood neervalt met die extra 75 HP en daar blijft het ook bij.
De tijd die het kost om na je eerste item een Sightstone te maken ipv te upgraden vanaf Ruby Crystal is verwaarloosbaar, vooral met een Gold-generating item op zak. Daarbij kun je met een Relic ook nog eens extra potions of een ward pakken voor langere lane presence.Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:17:
Als je er een snelle sightstone van maakt is zon ruby crystal start het bijna zeker waard.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 16:25 ]
Alsjeblieft:Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:18:
[...]
Not sure if srs or trolling. Ruby Crystal geeft je lege calorieen. Je krijgt HP dat je niet kan regenereren en verder niets.
Verder geeft de passive je dus +/- 25-40 Gold per minuut en geeft het jou en je ADC (40 / 60) * 5 = 3,34 HP/5 en daarbij dus een manier om de geworven Health ook weer terug te regenereren en je carry te healen.
Zeker op Leona zijn een Relic of een DShield dus de enige twee opties om effectief in je lane te blijven en je werk as tank continu te blijven doen. Wat voeg jij precies aan de duo lane toe met een Ruby Crystal? Je kan 1,5 meer auto-attacks of een extra lv1 base damage spell incasseren voordat je dood neervalt met die extra 75 HP en daar blijft het ook bij.
[...]
De tijd die het kost om na je eerste item een Sightstone te maken ipv te upgraden vanaf Ruby Crystal is verwaarloosbaar, vooral met een Gold-generating item op zak. Daarbij kun je met een Relic ook nog eens extra potions of een ward pakken voor langere lane presence.
http://www.team-dignitas....7/The-Ruby-Crystal-Start/
http://www.team-dignitas....4.3-Item-Changes-Analysis
YouTube: Patch 4.3 Support Starting Items (TL;DW included)
http://www.reddit.com/r/l...ideal_start_for_supports/
En let vooral op het volgende zinnetje:
En ik snap überhaupt niet waarom we nog moeite doen om onze Ubertroll elke keer nog weer op het rechte pad te brengen. Imo gewoon het bos in laten lopen en niet meer naar omkijken.From my perspective this seems like a risky play, that only works out if you know what you’re doing and have a specific rune page.
[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 07-05-2014 17:05 ]
Ah ok dus iemand die vooral lurkt, zo nu en dan een reactie plaats wordt gezien als een troll.
Goed verhaal broeder.
Ik zou de definitie van troll maar eens even opzoeken.
Goed verhaal broeder.
"Don't let your dreams be memes"
Bijzonder dat je jezelf aangesproken voelt. Zit misschien toch een kern van waarheid in?Wootlock schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:30:
Ah ok dus iemand die vooral lurkt, zo nu en dan een reactie plaats wordt gezien als een troll.
Goed verhaal broeder.
Ruby crystal start is prima als je early game de vision nodig hebt. Tegen Lee Sin heb ik echt wel liever een early sightstone dan wat gold regeneration.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Volgens mij wordt het punt erg vaak gemist, omdat men alleen maar opzoek is naar een redenatie tot goedkeuring. Er is geen enkele post die zegt dat je het NIET moet doen, er zijn echter genoeg posts die aangeven: "Als je weet wat je ermee van plan bent, geen enkel probleem".Slivv schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:00:
Ruby crystal start is prima als je early game de vision nodig hebt. Tegen Lee Sin heb ik echt wel liever een early sightstone dan wat gold regeneration.
En nu quote ik mijzelf nogmaals om de situatie te schetsen, waar ik dus overduidelijk aangeef dat de support in kwestie totaal geen idee had wat hij uberhaupt aan het doen was:
Gisteren waren de statistieken iig goed. 2 Games 2 maal trollen. Eerste game waren wij de dupe met 2 geweldige kandidaten in de vorm van een midlaner Katarina die met veel pijn en moeite haar best deed om haar lane te verliezen. En op bot had ik het geluk om met een Leona te staan die het qua Engels van de gemiddelde kleuter nog zou verliezen. Hij zou wel even "suport" (*support) spelen voor "Cat" (*Cait). Start ijskoud met een Ruby Crystal, want dat is immers een mandatory item. Nadat ze ongeveer 5 minuten achter me had gestaan bij de toren en ik inmiddels laag genoeg was gepoked ging ik maar even terug om iig wat lifesteal te halen op mijn al verliezende lane. Leona ging mee. Ze had iig gelijk haar Sighstone af, en toen kocht ze er maar gewoon even een Ancient Coin bij. Relic Shield zat namelijk teveel logica in. Gelukkig duurde de game niet al te lang.
En wat betreft de keuze en de onderbouwing door wederom velen, gold efficient is de route voor een relic shield in vele gevallen beter.Het verschil zit hem erin dat Krepo er een gedachte achter heeft en meestal ook diep in de enemy jungle ward. Deze jongen daarentegen heeft amper een ward geplaatst nadat hij zijn sightstone had (verschil overigens ook met Krepo en dit talent was dat Krepo wel zorgt dat hij SAMEN met zijn ADC een lane speelt en niet een halve kilometer achter zijn ADC gaat staan en dan roepen: "ja maar ik laat me opzettelijke grabben door Blitzcrank".)
Dus het verschil of je het kunt doen of dat het nuttig is dat je het doet, hangt allemaal af van je eigen gedachtegang om een sightstone te rushen.
Overigens ben ik verder wel klaar met deze discussie, want discuseren om het discuseren heeft wat mij betreft evenveel meerwaarde als het getrol waar vaak over geklaagd wordt. Zou zeggen, leg je er bij neer dat dit nooit een Elitistjerks (http://forums.elitistjerks.com/page/index.html) of Arenajunkies (http://www.arenajunkies.com/) wordt eerder een Gamelux variant (http://www.gamelux.nl/forums/).
[ Voor 30% gewijzigd door Damien op 07-05-2014 18:20 ]
Voor de belangstellenden, ik stream momenteel 1 van de games van het LoL-toernooi.
Zonder broadcasting overigens.
http://www.twitch.tv/damienlolx
Zonder broadcasting overigens.
http://www.twitch.tv/damienlolx
Net gespeeld met SKT T1 Impact, in een 4v5 game in ranked. Jezus wat is die kerel bizar goed zeg. Nog nooit zo'n goede speler zien spelen.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
http://euw.leagueoflegends.com/node/15523 voor de 4.7 patch notes.
Dat plan "to create a healthy top lane" via bijv een kleine buff op J4....volgens mij doet dat weinig voor J4 om hem weer écht viable top te maken. Nog steeds geen sustain ofzo.
Sure, zijn passive die nu op lvl 1 al 10% doet ipv 6% is nice, maar volgens mij gaat dat vooral op mid lane erg sterk uitpakken. J4 kon op lvl 2 al een behoorlijke burst op mid lane doen, en dat is nu alleen nog maar sterker. Jungle ganks enzo worden dus ook sterker zo. Bring it on!
Dat plan "to create a healthy top lane" via bijv een kleine buff op J4....volgens mij doet dat weinig voor J4 om hem weer écht viable top te maken. Nog steeds geen sustain ofzo.
Sure, zijn passive die nu op lvl 1 al 10% doet ipv 6% is nice, maar volgens mij gaat dat vooral op mid lane erg sterk uitpakken. J4 kon op lvl 2 al een behoorlijke burst op mid lane doen, en dat is nu alleen nog maar sterker. Jungle ganks enzo worden dus ook sterker zo. Bring it on!
Jeuj ap ratio op MF haar Q, trinity force core item nu 
en Malphite buffs eindelijk!
En de spellblade passive natuurlijk die je met je 3s cd Q gebruikt.
Ashe W applied geen on-hits, MF Q wel.
leuk! Ik speel hem af en toe als jungler en dat werkt eigenlijk best prima al, maar met deze buffs eens vaker proberen.Fanatic_FS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:05:
Vicariously I live while the whole world dies
Hmja ik denk dat J4 in 4.7 vooral op mid en jungle iets sterker is geworden.Vicarious schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:54:
leuk! Ik speel hem af en toe als jungler en dat werkt eigenlijk best prima al, maar met deze buffs eens vaker proberen.
Maar voor Malph maakt het enkel enig verschil voor top lane --> vaker W spammen tegen bruisers. Maar die reduced mana costs van W gaan voor je jungle niet echt helpen als je toch blue buff hebt.
Verwijderd
Kan me op zich wel voorstellen dat het aardig is hoor. Je wilt tussen je W's met ashe toch wel wat auto attacks doen. En je kiting word nog beter. maar tegen assasins zal het niet veel toevoegen.Fanatic_FS schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:25:
Ashe W applied geen on-hits, MF Q wel.
Blue buff heb je alleen je eerste rondje. Daarna raak je nog best af en toe oom. Bovendien heeft zijn schildje ook een buff gehad, dus minder healthpots nodig.Koekiemonsterr schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 00:18:
[...]
Hmja ik denk dat J4 in 4.7 vooral op mid en jungle iets sterker is geworden.
Maar voor Malph maakt het enkel enig verschil voor top lane --> vaker W spammen tegen bruisers. Maar die reduced mana costs van W gaan voor je jungle niet echt helpen als je toch blue buff hebt.
Vicariously I live while the whole world dies
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]