Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Miki schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Even bellen zou ik zeggen, ze zijn tot laat open en dan weet je meteen waar je aan toe bent :)

[...]

Mja ik weet nu niet of ik die wel wil lezen. Ik heb nu al zo'n gevoel dat het nooit positief kan worden. Te pas en te onpas moet er iets negatiefs gemeld worden over Windows Phone. Ik snap daarbij best dat niet alles perfect kan zijn zeker voor een platform wat aan de weg probeert te timmeren. Daarbij besef ik ook dat een kritische blik goed is om zo een eerlijk beeld van de situatie te schetsen en dat heb ik ook al gedaan in mijn eigen mini preview. Maar wat ik vandaag heb meegemaakt op T.net is wel bijzonder :X
Haha, ik heb je reactie gelezen op de FP. Wilde er nog op reageren, maar dat zou niet echt ontopic zijn, vandaar dat ik het hier doe.

Ik houd mijn hart vast voor de 930 review. Ik heb vandaag ook nog eens de 920 review van december 2012 doorgelezen en ook de comments. Man, man.....wat droevig zeg. Maar goed, op de redactie zijn de in gebruik zijnde WP telefoons natuurlijk op 1 hand te tellen. Alleen Arnoud heeft er eentje en ook omdat het moet voor zijn werk.

Over de 930 review.... Waarschijnlijk zal de 930 die Arnoud heeft gekregen net zoals de 920 destijds een of andere bug hebben waardoor de accu leegloopt. Iig zal er wel een reden zijn om de 930 af te kraken. Uiteraard zal de alu rand om het toestel genoemd worden en dat dit van de iphone is afgekeken en daardoor krijgt het design maar 2 sterren. Het notificatie centrum van Android is natuurlijk keihard gejat door Apple, maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken, daarom dus ook altijd 5 sterren voor de iphone. Verder zal er wel gezeken worden over de Snapdragon 800 processor want de 801 en 805 zijn al uit, dus de 930 loopt al weer ver, heeeeeeel ver achter. En zo kan ik nog wel even doorgaan over hoe ik denk dat de review eruit komt te zien. De 930 krijg 3 sterren tenzij er tegenwoordig ook al halve sterren gegeven worden. Maar denk je maar niet in dat een WP telefoon 5 sterren gaat halen. Dat zal nooit en te nimmer gebeuren op T.net daarvoor is de redactie te iOS en Android minded.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:32:
Hoe zit dat met die capacitieve toetsen
die lichten bij mij niet meer op
had een maal bettery saver opgezet en nu staat die niet meer aan
maar toch lichten ze niet meer op
iemand een idee?
Bij mij lichtten ze ook niet meer op. Maar net lader ingeplugd in donkere slaapkamer en nu lichten ze weer op. Dus automatisch afh van omgevingslicht en resterende batterij?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Denk dat het wel meevalt, toegegeven WP8 schoot echt tekort. Maar ik denk dat ze sterk gaan benadrukken dat WP8.1 Cyan een forse spong voorwaarts is! (wat het ook is)
Als ze de telefoon verder bekijken (hardwarematig) kan het niet anders dan positief uitvallen. Oke, hier en daar en MegaHertzje minder dan de android topmodellen maar de ervaring is megavloeiend en daar gaat het om.
Ik weer zeker dat hij goed scoort! (zeker ook door de nokia apps zoals gratis navigatie, office lens (zeer relaxed) en de camera app die gewoon simpel en goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Streup schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:50:
[...]

Ik heb Arnoud gevraagd en hij gaf aan over een week of twee met de review te komen. Duidelijk minder belangrijk dan de gemiddelde Android of iOS review...
Ah jammer dat het niet iets sneller is.. Ach, tegen die tijd heb ik hem zelf al. Vandaag ook de knoop doorgehakt dat ik um ga halen, waarschijnlijk ga ik voor de zwarte. De Nokia CP-637 case heb ik alvast vooruit besteld.
Misschien zal ik Adaway missen, maar ik verwacht probleemloos de stap vanaf Android te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
MRELynx schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:07:
[...]

Haha, ik heb je reactie gelezen op de FP. Wilde er nog op reageren, maar dat zou niet echt ontopic zijn, vandaar dat ik het hier doe.

Ik houd mijn hart vast voor de 930 review. Ik heb vandaag ook nog eens de 920 review van december 2012 doorgelezen en ook de comments. Man, man.....wat droevig zeg. Maar goed, op de redactie zijn de in gebruik zijnde WP telefoons natuurlijk op 1 hand te tellen. Alleen Arnoud heeft er eentje en ook omdat het moet voor zijn werk.

Over de 930 review.... Waarschijnlijk zal de 930 die Arnoud heeft gekregen net zoals de 920 destijds een of andere bug hebben waardoor de accu leegloopt. Iig zal er wel een reden zijn om de 930 af te kraken. Uiteraard zal de alu rand om het toestel genoemd worden en dat dit van de iphone is afgekeken en daardoor krijgt het design maar 2 sterren. Het notificatie centrum van Android is natuurlijk keihard gejat door Apple, maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken, daarom dus ook altijd 5 sterren voor de iphone. Verder zal er wel gezeken worden over de Snapdragon 800 processor want de 801 en 805 zijn al uit, dus de 930 loopt al weer ver, heeeeeeel ver achter. En zo kan ik nog wel even doorgaan over hoe ik denk dat de review eruit komt te zien. De 930 krijg 3 sterren tenzij er tegenwoordig ook al halve sterren gegeven worden. Maar denk je maar niet in dat een WP telefoon 5 sterren gaat halen. Dat zal nooit en te nimmer gebeuren op T.net daarvoor is de redactie te iOS en Android minded.
Waarom worden de reviews dit keer niet gedaan door de mods hier die de lumia 930 zelf hebben? Die hebben het toestel een langere tijd gebruikt en kunnen een beter beeld vormen wat de voor- en nadelen zijn. Zou keer fijn zijn als er keer een neutrale review wordt gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Chris.nl schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:21:
[...]

Ah jammer dat het niet iets sneller is.. Ach, tegen die tijd heb ik hem zelf al. Vandaag ook de knoop doorgehakt dat ik um ga halen, waarschijnlijk ga ik voor de zwarte. De Nokia CP-637 case heb ik alvast vooruit besteld.
Misschien zal ik Adaway missen, maar ik verwacht probleemloos de stap vanaf Android te maken.
Je kan ie11 wat agressiever instellen dat hij adds meer blockt. Zo zet ik bij instellingen de besparing met data-inzicht op hoog in. Werkt in mijn ogen wel aardig al is het blokkeren op host niveau wel stukken beter natuurlijk :)

Enige manier hoe je nu met hostfile kan blockeren is als je custom rom hebt draaien en dat heb je alleen op een ativ s, lumia 920 of een huawei w1/2. :F

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 16-07-2014 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
MRELynx schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:07:
[...]

Arnoud werkt voor Tweakers wat geen filantropische instelling is en daarnaast moet ook Tweakers betaald worden en van Apple is bekend is dat ze diepe zakken hebben. Ook al explodeert de Iphone tijdens de test dan nog krijgt deze 5 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 22:09
Wat een gedoe over een review die nog moet komen. Ben nu zelf vanaf het begin een tevreden WP8 gebruiker en wil niet meer terug, maar imho zijn de reviews van nieuwe toestellen door T.net redelijk objectief. Natuurlijk klinkt er ook altijd een persoonlijke voorkeur door van de reviewer, maar het zijn dan ook net mensen. Hoe er hier nu wordt gereageerd lijkt wel een reactie van een verzameling apple fanboys op kritiek op Steve Jobs...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
badluckboy schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:36:
[...]

Arnoud werkt voor Tweakers wat geen filantropische instelling is en daarnaast moet ook Tweakers betaald worden en van Apple is bekend is dat ze diepe zakken hebben. Ook al explodeert de Iphone tijdens de test dan nog krijgt deze 5 sterren.
Arnoud gaf ook aan dat MS een fuckup had met het leveren van de 930. Dat is natuurlijk ook niet handig van de marketing afdeling. Als je wil dat bij de launch een goede review van het toestel op tweakers komt dan lever je ruim van tevoren een of twee goede toestellen af. De marketing rond de 930 is sowieso vrij brak want ik heb geen enkel positief nieuwsbericht rond de launch gezien de aflopen weken. Alleen maar dat er problemen waren met een paarse zweem en Google (waar ik overigens beide geen last van heb).

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
vali schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:29:
[...]

Waarom worden de reviews dit keer niet gedaan door de mods hier die de lumia 930 zelf hebben? Die hebben het toestel een langere tijd gebruikt en kunnen een beter beeld vormen wat de voor- en nadelen zijn. Zou keer fijn zijn als er keer een neutrale review wordt gemaakt :)
Wat is er mis met de user reviews ;)

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
badluckboy schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:36:
[...]

Dit gaat me dan iets te ver. Een kritische houding is prima maar zolang dit maar fair gebeurd. De reviews van T.net zijn over het algemeen van een behoorlijk niveau en dat zal ook wel zo zijn voor de 930. Waar ik me alleen mateloos aan stoor is dat er bij ieder artikel over Microsoft iets negatiefs vermeld moet worden wat of niet waar is of een hele andere oorzaak heeft dan gesuggereerd wordt.

Dus even terug naar de realiteit en braaf de review over de 930 afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Miki schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:02:
[...]

Dit gaat me dan iets te ver. Een kritische houding is prima maar zolang dit maar fair gebeurd. De reviews van T.net zijn over het algemeen van een behoorlijk niveau en dat zal ook wel zo zijn voor de 930. Waar ik me alleen mateloos aan stoor is dat er bij ieder artikel over Microsoft iets negatiefs vermeld moet worden wat of niet waar is of een hele andere oorzaak heeft dan gesuggereerd wordt.

Dus even terug naar de realiteit en braaf de review over de 930 afwachten :)
+1

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vali schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:29:
[...]

De enige mod die hem wel zou willen, heeft hem helaas niet... -O-

Ik ben mijn netwerk aan het afstruinen, maar tot op heden nog geen succes...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Mijn Samsnung Ativ S (WP8.1) heeft steeds vaker 'Hervatten ...' in beeld en ik irriteer me er ook steeds meer aan. Nou las ik net een tweakers.net review waar men meldt dat dit ook weer geldt voor de Lumia 930.
Dat is toch waanzin?! En ja ik zat net met mijn muis te hoveren over de koop knop op CB. :(

Het is super als de hardware in orde lijkt, maar als het OS en de apps nog steeds enorm gebrekkig zijn, dan houdt het op. Ja, teleurgesteld :(

Ik wacht wel even, of ga weer gewoon terug naar Apple.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waar ik wel benieuwd naar ben is om te zien hoe snel bijvoorbeeld een Facebook app opstart, hoe snel Whatsapp opstart. Youtube helpt daar niet goed bij (er wordt voornamelijk geluld over de 930 in die filmpjes). Ziet iemand kans om een filmpje te schieten waarin hij dat soort apps opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 16:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

Nou, ik zou daar best wel een filmpje van willen maken; maar ik ben bang dat het aanzetten van de record functie langer duurt dan dat de applicatie is opgestart :P

Het opstarten van Facebook en WhatsApp duurt circa 1 seconde of eigenlijk kan ik beter zeggen: het hoofdscherm komt per direct op mijn scherm. Hetzelfde geldt ook voor LinkedIn, Skype en Telegram.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33
PaT schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:01:
Waar ik wel benieuwd naar ben is om te zien hoe snel bijvoorbeeld een Facebook app opstart, hoe snel Whatsapp opstart. Youtube helpt daar niet goed bij (er wordt voornamelijk geluld over de 930 in die filmpjes). Ziet iemand kans om een filmpje te schieten waarin hij dat soort apps opstart?
Even snel via OneDrive:

https://onedrive.live.com...F667B3BC8AF38%2110988&v=3
nwagenaar schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:11:
Nou, ik zou daar best wel een filmpje van willen maken; maar ik ben bang dat het aanzetten van de record functie langer duurt dan dat de applicatie is opgestart :P

Het opstarten van Facebook en WhatsApp duurt circa 1 seconde of eigenlijk kan ik beter zeggen: het hoofdscherm komt per direct op mijn scherm. Hetzelfde geldt ook voor LinkedIn, Skype en Telegram.
Het duurde idd langer qua uploaden dan het maken van het filmpje. De Lumia werkt heerlijk snel! Het filmpje is opgenomen met een HTC 8S met 8.1, maar het verschil is enorm in snelheid!

[ Voor 3% gewijzigd door Harmsen op 16-07-2014 09:20 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Dat ziet er lekker snel uit zeg! Dacht dat mijn 925 snel was...

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Harmsen schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:14:
[...]

Even snel via OneDrive:

https://onedrive.live.com...F667B3BC8AF38%2110988&v=3

[...]

Het duurde idd langer qua uploaden dan het maken van het filmpje. De Lumia werkt heerlijk snel! Het filmpje is opgenomen met een HTC 8S met 8.1, maar het verschil is enorm in snelheid!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Als ik jouw filmpje vergelijk met hoe langt het duurt op mijn G2, dan zie ik dat Facebook ongeveer vergelijkbaar is, maar dat WhatsApp nog steeds 'aanmerkelijk' trager is (en daarbij heb ik alle taken/recente apps eerst gewist).
Wat zegt dit over de 930: Niets inderdaad, wel dat veelgebruikte apps op Windows Phone toch nog wat trager/logger zijn dan hun Android varianten.
Mocht ik ooit een 930 te pakken krijgen, dan ga ik juist die aspecten vergelijken. Alle huidige toestellen zijn supersnel met de snapdragon 800 soc, maar hoe "goed" zijn nou de apps van het platform? Die gebruik je daadwerkelijk dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
PaT schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:27:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Als ik jouw filmpje vergelijk met hoe langt het duurt op mijn G2, dan zie ik dat Facebook ongeveer vergelijkbaar is, maar dat WhatsApp nog steeds 'aanmerkelijk' trager is (en daarbij heb ik alle taken/recente apps eerst gewist).
Wat zegt dit over de 930: Niets inderdaad, wel dat veelgebruikte apps op Windows Phone toch nog wat trager/logger zijn dan hun Android varianten.
Mocht ik ooit een 930 te pakken krijgen, dan ga ik juist die aspecten vergelijken. Alle huidige toestellen zijn supersnel met de snapdragon 800 soc, maar hoe "goed" zijn nou de apps van het platform? Die gebruik je daadwerkelijk dagelijks.
Ik had hiervoor een HTC One X en merk dat de Lumia stukken sneller is! Maar als ik idd het opstarten WhatsApp vergelijk met de Galaxy S5 van een collega dan start WhatsApp net wat sneller op. Maar dan hebben we het over minder dan een seconde verschil, dus dat vind ik persoonlijk verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
vali schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:02:
[...]

Ik heb mijn best gedaan om hem redelijk eruit te laten zien, maar die foto heeft wel een erge hoge resolutie voor deze website. Als je het mooier kan maken, graag. Ben zelf niet zo'n held met photoshop.
Bij deze:
een forum grote en een grotere voor de liefhebbers
https://onedrive.live.com...1kOUrQSw&ithint=folder%2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
De app Battery Sense meldt toch af en toe een battery drain. Probleem is dat ie niet toont welke app de oorzaak is. Ik was gewoon muziek aan het beluisteren en IE aan het gebruiken (3G/4G).

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nps946.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door dEX2340 op 16-07-2014 09:47 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Volgens mij wel als je dit bij settings aanzet toch? Dan krijg ik in ieder geval een melding in mijn meldingsscherm. Niet op gelet of je dan ook een app melding krijgt eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
dEX2340 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:45:
De app Battery Sense meldt toch af en toe een battery drain. Probleem is dat ie niet toont welke app de oorzaak is. Ik was gewoon muziek aan het beluisteren en IE aan het gebruiken (3G/4G).

[afbeelding]
Dat is dan de combinatie van muziek luisteren en browsen. Met name het scherm zal wel relatief veel batterij kosten. Ik vind die melding trouwens maar irritant en heb hem uitgezet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
StealthyPeanut schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:47:
Volgens mij wel als je dit bij settings aanzet toch? Dan krijg ik in ieder geval een melding in mijn meldingsscherm. Niet op gelet of je dan ook een app melding krijgt eigenlijk....
App toont enkel in notificatiescherm dat er battery drain is. Niets meer, niets minder.
Streup schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:49:
[...]

Dat is dan de combinatie van muziek luisteren en browsen. Met name het scherm zal wel relatief veel batterij kosten. Ik vind die melding trouwens maar irritant en heb hem uitgezet :/
Een drop naar een rate van -30% vind ik wat veel van het goede ...

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 16-07-2014 09:56 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wat zijn bij WP8.1 trouwens ongeveer de gevolgen van het constant aan hebben staan van GPS? Ik heb de telefoon nog te kort om hier echt iets van te merken, maar weegt dit normaal gesproken zwaar voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 16:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

Enkele applicaties maken gebruik van de GPS om tijdens het opstarten van de applicatie je locatie te bapelen. Buiten de standaard applicaties zoals de diverse weather-apps (bijvoorbeeld Regenmeter en Amazing Weather HD) heb ik het ook even zien aanspringen bij de Facebook app.

Maar over het algemeen is dit kortstondig.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En daarop aanvullend, de GPS heeft nauwelijks invloed op je batterij is mijn ervaring. Lekker aan laten staan dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Duidelijke antwoorden. Thanks :).

*zet GPS aan

[ Voor 19% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-07-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Nog een review: http://www.itpro.co.uk/mobile/22672/nokia-lumia-930-review

De reading view mode in IE (boekicoon in adresbalk) is idd handig, ook in donkere modus spaart dit weeral batterij (IE - instellingen - geavanceerde inst - stijl voor leesweergave: donker)

[ Voor 14% gewijzigd door dEX2340 op 16-07-2014 10:39 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
PaT schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:27:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik kan Whatsapp niet helemaal peilen maar op mijn S3 had ik toch echt hele bijzondere ervaringen. Zo startte het soms intstantaan op en soms als ik aan het browsen was en ik tikte een nieuwe melding aan dan kon het even een goede 2 seconden duren voordat ik het bericht kon lezen. Of dit nu te maken had met Touchwizz en beperkt werkgeheugen, de hoeveelheid ransmeuk in de whatsapp groep van het berichtje dan wel andere oorzaken, heb ik nooit kunnen vaststellen.

Ik denk dat Facebook zoals deze nu opgestart wordt nog het meest representatief is en een enigzins acceptabele indruk geeft wat je kunt verwachten op je Lumia 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
dEX2340 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:38:
Nog een review: http://www.itpro.co.uk/mobile/22672/nokia-lumia-930-review

De reading view mode in IE (boekicoon in adresbalk) is idd handig, ook in donkere modus spaart dit weeral batterij (IE - instellingen - geavanceerde inst - stijl voor leesweergave: donker)
Review is wat magertjes maar wat erin kan ik wel allemaal bevestigen :)
Herautr schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:32:
[]
Verder doet IE het erg goed al is het wat minder snel dan de Chrome browser op mijn S3.
[/]

Zou je eens een SunSpider javascript benchmark kunnen doen met jouw S3 en de Lumia 930, ben benieuwd welke sneller is.

Benchmark: http://www.webkit.org/perf/sunspider/sunspider.html (lager is sneller)
Uit bovenstaande review
Internet Explorer 11 is the default web browser and loads up pages fast. Sunspider returned a result of 517m/s, a shade slower than Safari on the iPhone 5s (420 m/s) but quicker than Chrome on the Galaxy S5 (720m/s).
Anandtech de benchmark als het gaat om benchmarks komt met de 5s uit op 416 m/s dus die cijfers acht ik wel representatief gezien het minimale marge verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 16-07-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
Herautr schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:32:
[]
Verder doet IE het erg goed al is het wat minder snel dan de Chrome browser op mijn S3.
[/]

Zou je eens een SunSpider javascript benchmark kunnen doen met jouw S3 en de Lumia 930, ben benieuwd welke sneller is.

Benchmark: http://www.webkit.org/perf/sunspider/sunspider.html (lager is sneller)
Sunspider geeft 512ms hier.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ixl85 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:38:
[...]

Bij deze:
een forum grote en een grotere voor de liefhebbers
https://onedrive.live.com...1kOUrQSw&ithint=folder%2c
Top, dankjewel! Heb het aangepast. Ik heb een vraagje, ik lees nu veel dat 4g beter met je accu omgaat dan 3g. Nu kan ik mijn sim-only vernieuwen en zie dat 4g abonnementen met 1,5 gb aardig goedkoper zijn geworden (met 300bm voor 22 euro p.m.)

Is dat echt zo of is het een fabeltje dat de accu verbruik beter is omdat je met 4g beter ontvangst hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door vali op 16-07-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vali schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:38:
[...]

Top, dankjewel! Heb het aangepast. Ik heb een vraagje, ik lees nu veel dat 4g beter met je accu omgaat dan 3g. Nu kan ik mijn sim-only vernieuwen en zie dat 4g abonnementen met 1,5 gb aardig goedkoper zijn geworden (met 300bm voor 22 euro p.m.)

Is dat echt zo of is het een fabeltje dat de accu verbruik beter is omdat je met 4g beter ontvangst hebt?
Zeker geen fabeltje. Doordat 4G vaak op de lagere frequenties zit komt het makkelijker verder en heb je dus eerder bereik. Je toestel zal dus minder zijn best moeten doem om goed ontvangst te krijgen en dat scheelt...tadaaa flink in je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Dat is volgens mij in NL wel de grootste reden.
Dit is wat ik, i.c.m. enig gegoogle, ervan weet: Op zich verbruikt LTE niet veel meer of minder accu dan 3G. Dat je sneller je data binnenhaalt over 4G maakt ook het verschil niet. Het bereik daarentegen wel. Met (de frequenties van) 4G heb je op heel veel plekken beter bereik (zeker binnenshuis, in kelders, grote gebouwen...) en hoeft je antenne niet zoveel werk te doen, en dat scheelt een hele hoop in de accu. :Y
(Beetje aan de late kant dankzij PaT, maar dat doet me niks :P)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Hebben jullie ook geen problemen met XBox Music app? Bij mij net als gisteren stopt muziek plots. Ik was een album aan het afspelen. In het midden gestopt, ik probeer dan maar iets anders op te zetten maar geen enkel nr in mijn verzameling wilt afspelen ... Als ik 'Volgende' tik, opent hij het andere nr maar speelt het niet af (terwijl wel de pauze-knop wordt getoond).

Lijkt een bug met de sound driver. Als ik naar Youtube-website ga, speelt ie wel af maar zonder geluid 8)7

(tips voor alternatieven zijn welkom, where is Winamp when you need it?)
EDIT: WPCentral.com heeft gisteren artikel gepubliceerd over de app MusikPlayer. Nice and clean app, maar wat een zwakke zoekfunctie van Windows Store (had hetzelfde op Appstore van iOS, iPhone van mijn vrouw)

[ Voor 15% gewijzigd door dEX2340 op 16-07-2014 12:56 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Bedankt evest en pat voor jullie snelle reactie :-) Ik ga dan zeker een 4g abbo aanvragen.

Btw schoot mij net te binnen. We hebben nu de cyaan update met de laatste wp8/1 versie, maar ik zie nergens de lockscreen mogelijkheid die Microsoft bij build 2014 liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
vali schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:04:
Btw schoot mij net te binnen. We hebben nu de cyaan update met de laatste wp8/1 versie, maar ik zie nergens de lockscreen mogelijkheid die Microsoft bij build 2014 liet zien.
Bedoel je Instellingen - Vergrendelingsscherm waar je de app kan kiezen die lockscreen kan verversen (bijv. FB of 500px)?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Nee, hij bedoelt dit: :)

edit:
Sorry dat de audio niet in sync is met de video, maar dit was de eerste treffer op YouTube :P

Ik heb zelf geen idee wanneer het af zal zijn. Er wordt in ieder geval aan gewerkt, maar het laatste nieuws dat ik erover las is al een heel tijdje terug...

[ Voor 18% gewijzigd door Migrator op 16-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
PaT schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:46:
[...]

Zeker geen fabeltje. Doordat 4G vaak op de lagere frequenties zit komt het makkelijker verder en heb je dus eerder bereik. Je toestel zal dus minder zijn best moeten doem om goed ontvangst te krijgen en dat scheelt...tadaaa flink in je batterij.
Wat scheelt is dat de transmissies sneller gaan en je daardoor minder lang aan het zenden/ontvangen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ik gebruik nu sinds ik mijn 930 heb Nokia transit voor mijn reisinformatie en dat is echt :9
Echt een overvloed aan reisinformatie met looprichtingen, vertrektijden, haltes en mooie kaartjes. Google Maps transit is in vergelijking een slechte grap. Ik snap werkelijk niet waarom dit platform niet meer aandacht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEX2340 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:34:
Hebben jullie ook geen problemen met XBox Music app? Bij mij net als gisteren stopt muziek plots. Ik was een album aan het afspelen. In het midden gestopt, ik probeer dan maar iets anders op te zetten maar geen enkel nr in mijn verzameling wilt afspelen ... Als ik 'Volgende' tik, opent hij het andere nr maar speelt het niet af (terwijl wel de pauze-knop wordt getoond).

Lijkt een bug met de sound driver. Als ik naar Youtube-website ga, speelt ie wel af maar zonder geluid 8)7

(tips voor alternatieven zijn welkom, where is Winamp when you need it?)
EDIT: WPCentral.com heeft gisteren artikel gepubliceerd over de app MusikPlayer. Nice and clean app, maar wat een zwakke zoekfunctie van Windows Store (had hetzelfde op Appstore van iOS, iPhone van mijn vrouw)
Jammer dat die app geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:22

BM

Moderator Spielerij
Migrator schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:17:
Nee, hij bedoelt dit: :)

[video]
edit:
Sorry dat de audio niet in sync is met de video, maar dit was de eerste treffer op YouTube :P

Ik heb zelf geen idee wanneer het af zal zijn. Er wordt in ieder geval aan gewerkt, maar het laatste nieuws dat ik erover las is al een heel tijdje terug...
Laatste wat ik gehoord heb is dat die op korte termijn als beta uit gaat komen op devices met minimaal 1GB ram.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Zojuist responsive design uitgezet en IE11 laadt T.net en GoT zeer rap. IE11 lijkt zich lelijk te verslikken in RD en is daardoor trager dan je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:32:
[...]
Jammer dat die app geld kost.
Betalen is eigenlijk donatie. App is gratis met volledige functionaliteit.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik blijf een issue houden met foto's nemen met WindowsPhone. Het "euvel" bestond al op mijn 8X en lijkt nu ook te gebeuren op mijn 930, allebei met de standaard camera-app. Ik ga proberen uit te leggen wat er gebeurt.

Camera-app opstarten, toestel zelf in portrait vasthouden, toestel kantelen met de bovenrand "van je af" alsof je iets op je bureau wil fotograferen, foto maken en de korte preview is gewoon in portrait. Ga ik daarna naar mijn photo-app, dan zijn ineens veel van dit soort foto's gekanteld naar landscape (90 graden clockwise).

Ook gebeurt het heeeel soms dat ik de phone niet eens kantel en dus gewoon echt iets recht voor me wil fotograferen; ook die wordt gekanteld.

Heb me al rot gezocht in allerlei settings maar krijg het niet voor elkaar dat de foto, zoals die op beeld verschijnt op het moment dat ik wil afdrukken, ook op die manier wordt opgeslagen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
Is er eigenlijk een manier om de details van je fotos (welke iso is er gebruikt, shutter time, etc) te bekijken op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

m0ridin schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:29:
Is er eigenlijk een manier om de details van je fotos (welke iso is er gebruikt, shutter time, etc) te bekijken op je telefoon?
De iso waarde kun je bekijken als je op de 3 puntjes drukt en dan de instellingen bekijkt. Standaard staat die op auto geloof ik.

Het enigste waar ik gisteren nogal moeite mee had was toen ik solitaire opstarte. Toen werd de telefoon binnen een minuut loeiheet. Dit lijkt me toch een hele zware bug in solitaire zelf want bij 2048 deed die het niet.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Yagermeister schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:32:
[...]

Het enigste waar ik gisteren nogal moeite mee had was toen ik solitaire opstarte. Toen werd de telefoon binnen een minuut loeiheet. Dit lijkt me toch een hele zware bug in solitaire zelf want bij 2048 deed die het niet.
Mijn 930 wordt niet loeiheet maar wel een stukje warmer als ik met IE11 op T.net met responsive design, een artikel lees met 150 comments en daar relatief snel doorheen scroll. Het rare is wel dat het niet altijd gebeurt; de ene keer blijft de telefoon netjes op temperatuur, de volgende keer wordt het gedeelte achter de hardwarematige "vergrootglas" iets warmer dan mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 23:23
Miki schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:24:
Zojuist responsive design uitgezet en IE11 laadt T.net en GoT zeer rap. IE11 lijkt zich lelijk te verslikken in RD en is daardoor trager dan je mag verwachten.
Hoe zet je dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Als ik de camera app open, wordt dat bij mij standaard getoond: flits, witbalans, scherpstelling, ISO, sluiterijd, helderheid (dit is blijkbaar de PRO-instelling, als ik het minimaliseer komt er automatisch en zie je enkel het icoon van de flits + optie om te switchen tussen automatisch/sport/nacht).

De optie 'Levende beelden vastleggen' is een nice-to-have maar heb het nu toch maar uitgeschakeld (leek mij eerst dat er meerdere beelden worden vastgelegd).
dEX2340 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:34:

Lijkt een bug met de sound driver. Als ik naar Youtube-website ga, speelt ie wel af maar zonder geluid 8)7 )
Aangezien blijkbaar niemand deze bug heeft (ook al gemeld op WPCentral) ga ik mijn toestel retourneren. Bug heb ik ook met andere app (MusikPlayer) en elke keer als ik een album afspeel.

[ Voor 35% gewijzigd door PaT op 17-07-2014 09:22 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
MAX3400 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:02:
Ik blijf een issue houden met foto's nemen met WindowsPhone. Het "euvel" bestond al op mijn 8X en lijkt nu ook te gebeuren op mijn 930, allebei met de standaard camera-app. Ik ga proberen uit te leggen wat er gebeurt.

Camera-app opstarten, toestel zelf in portrait vasthouden, toestel kantelen met de bovenrand "van je af" alsof je iets op je bureau wil fotograferen, foto maken en de korte preview is gewoon in portrait. Ga ik daarna naar mijn photo-app, dan zijn ineens veel van dit soort foto's gekanteld naar landscape (90 graden clockwise).

Ook gebeurt het heeeel soms dat ik de phone niet eens kantel en dus gewoon echt iets recht voor me wil fotograferen; ook die wordt gekanteld.

Heb me al rot gezocht in allerlei settings maar krijg het niet voor elkaar dat de foto, zoals die op beeld verschijnt op het moment dat ik wil afdrukken, ook op die manier wordt opgeslagen.
Ik heb hetzelfde met mijn 920. Als je op internet wat rondzoekt blijkt dat er eigenlijk geen oplossing voor is. Je kunt wel een foto-app installeren die je foto's weer kantelt. Dat is volgens mij de enige oplossing. Verder ben ik wel benieuwd of (veel) meer mensen hier last van hebben.

Je leest ook wel eens dat het aan je gyroscoop zou kunnen liggen, maar heb behalve die fotodraaiing eigenlijk nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Ik heb dezelfde vraag. De antwoorden hierboven gaan volgens mij over het moment dat je de foto maakt dat je iso ed kan zien maar ik wil achteraf de details van de foto zien. In de fotoapp kan ik niet de gedetailleerde info van de foto's tevoorschijn halen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:18
Streup schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:07:
[...]

Ik heb dezelfde vraag. De antwoorden hierboven gaan volgens mij over het moment dat je de foto maakt dat je iso ed kan zien maar ik wil achteraf de details van de foto zien. In de fotoapp kan ik niet de gedetailleerde info van de foto's tevoorschijn halen of zie ik iets over het hoofd?
Ik kan het ook niet vinden, maar..

"there's an app for that"

http://www.windowsphone.c...-86c856aa637f?signin=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:18
[...]

Solitaire is echt brak geprogrammeerd. Het is een simpel kaartspel, maar hij trok binnen een uur de accu van m'n Lumia 520 leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Streup schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:07:
[...]

Als je een foto gemaakt hebt met Nokia camera dan staat er in de foto-app onderin beeld 'open with Nokia Camera'? Als je daar op drukt kun je daar alle details zien. Op mijn 1520 althans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Migrator schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:23:
[...]

Als je een foto gemaakt hebt met Nokia camera dan staat er in de foto-app onderin beeld 'open with Nokia Camera'? Als je daar op drukt kun je daar alle details zien. Op mijn 1520 althans ;)
Idd, met 930 hetzelfde: 'Openen in Nokia Camera' - op 3 puntjes tappen - fotoinfo

[ Voor 4% gewijzigd door dEX2340 op 17-07-2014 11:11 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Dank, ik zag de drie puntjes over het hoofd. 😁

De fotoinfo is trouwens wel beperkt. Diafragma en Gps info geeft hij bv niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Migrator schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:23:
[...]

Ugh, helemaal gemist idd.. Zat in de galeries zelf te zoeken, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
[...]
Een Lumia 820 wordt ook erg heet na het spelen van solitaire. Ligt inderdaad aan solitaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
vharten schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:08:
[...]

Ik kan het ook niet vinden, maar..

"there's an app for that"

http://www.windowsphone.c...-86c856aa637f?signin=true
Die app Picture Info is trouwens een stuk beter dan de Nokia Camera om de exif info te bekijken. Dan voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Nu jullie het toch over die foto's hebben ... ik maak een foto en wil deze per mail verzenden. Het lijkt er op dat de Lumia de betreffende foto comprimeert en dat wil ik niet. Waar stel ik in dat de originele foto wordt verstuurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bhorvers schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:35:
Nu jullie het toch over die foto's hebben ... ik maak een foto en wil deze per mail verzenden. Het lijkt er op dat de Lumia de betreffende foto comprimeert en dat wil ik niet. Waar stel ik in dat de originele foto wordt verstuurd ?
Niet, zo te zien bestaat dit probleem al in WP8.0...

Via via kwam ik net wel op Grin terecht: http://www.windowsphone.c...99-44c9-9389-59ce7abf35e8

Vanavond even proberen :)

Lijkt er op dat OneDrive de enige optie is die lekker werkt; niet heeeeel handig :(

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 17-07-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Als je een foto via whats app verstuurd, blijft hij dan wel origineel?
denk dat tie hem dan ook kleiner maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

luifel schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:58:
Als je een foto via whats app verstuurd, blijft hij dan wel origineel?
denk dat tie hem dan ook kleiner maakt
Zit volgens mij flinke compressie op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JV9oRHsJ35fzFZBNQENWvqrv/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yq0BYjouLHzfrwMXwV2wZBRh/medium.jpg
^ lijkt de enige manier te zijn om Uncompressed je spullen naar OneDrive te sturen. Kon even niet zo snel in dit topic vinden maar als je de Nokia Camera gebruikt, instelt dat er in 2 resoluties geschoten moet worden (5MP en 16MP), dan zal de 16MP als enige verstuurd worden naar OneDrive als je kiest voor de "Best Quality" in het 2e screenshot van Backup. 8)7

/edit: iemand Whatsapp op de 930? Kan het zijn dat media uit Whatsapp niet meer naar het album "Saved Pictures" wordt gestuurd maar gewoon naar je "Other Pictures"?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 17-07-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
[...]

Ik zie waar het fout gaat. De huidige plaat ziet er nog niet lekker uit.
Hij wordt geschaalt omdat de hoogte van het plaatje groter is dan het vakje waar ie in zit.
Ik heb een nieuwe plaat gemaakt op de afmetingen van de container zoals ie nu is:

https://onedrive.live.com...Y&v=3&ithint=photo%2c.jpg

Nu zou het moeten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik ben een beetje 'underwhelmed' met de camera. Ik maakte graag foto's met mijn 920, maar de kwaliteit lijkt bijna hetzelfde, wat dus niet goed is. De video's zijn absoluut beter, maar ergens gaat er nog iets niet goed. Bij inzoomen zijn de foto's veel waziger dan bij de 920. Wat gaat er fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Op welke stand heb je hem staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
In 16:9 en 4:3 is het zo, met standaard instellingen, maar ook alles zelf ingesteld. (Nokia Camera en standaard app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kijk eens naar deze foto (downloaden);

http://imageshack.us/photo/my-images/673/731c9c.jpg/

Is dit de kwaliteit die je verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Ik heb heel wat MP3's van computer op telefoon gezet. Met de MS-app Bestanden heb je een soort file manager. Maar als ik die bekijk, staan er in folder 'music' slechts 2 mappen (muziek die ik gedownload heb), al de MP3's die ik gekopieerd heb, zijn niet te zien.

Zijn er andere apps die wel deftig werken?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bij mij werkt Xbox Music gewoon goed. Ook zijn er in de Store best wat apps te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
kan het zo snel niet vinden, maar wat betekend dat
kleine pijltje boven wifi-symbool wat af en toe verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Luifel, ik gok dat er data-verkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
@Loondijke, dat is inderdaad de kwaliteit die ik verwacht van deze gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Atila schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:53:
Wel wazig dat ik dan 2 pijltjes tegelijk heb soms: WiFi & 4G... En ik heb amper apps open (uberhaupt) en nog minder via 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Atila schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:53:
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
StealthyPeanut schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:50:
Bij mij werkt Xbox Music gewoon goed. Ook zijn er in de Store best wat apps te vinden.
Deze keer bedoel ik meer een file explorer, om bestanden te verwijderen (er zitten er tussen die maar 30' duren, degene die ik online beluisterd heb).

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
luifel schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:52:
kan het zo snel niet vinden, maar wat betekend dat
kleine pijltje boven wifi-symbool wat af en toe verschijnt?
Voor de volgende keer: http://www.windowsphone.c...he-icons-on-my-phone-mean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hier een review die 7uur19minuten levensduur bij browsen op medium helderheid scoort. Met mijn HTC One M7 haal ik max 4,5 uur schermtijd, dus vind ik het een mooie score voor de Lumia 930. Hopelijk geeft de uiteindelijke Tweakers.net review een soortgelijk beeld, ik hecht waarde aan de tests die Tweakers doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Als ik een video opneem wanneer het een beetje donker is dan zie ik af en toe een vreemde oplichting in het beeld verschijnen, dit gebeurd voornamelijk als ik snel beweeg met de telefoon. Hebben jullie hier ook last van of zit ik hier met een toestel met een defecte camera?

Ik heb hier 2 voorbeelden waarbij het effect te zien is. Het ene voorbeeld is een video genomen van de Lumia 930 waarbij je ziet dat het beeld oplicht als ik met de telefoon beweeg. Het andere filmpje is een video opname gemaakt met mijn lumia 930 waarin je ook weer die oplichting ziet.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Instatic schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 03:48:
Ik heb hier 2 voorbeelden waarbij het effect te zien is. Het ene voorbeeld is een video genomen van de Lumia 930 waarbij je ziet dat het beeld oplicht als ik met de telefoon beweeg. Het andere filmpje is een video opname gemaakt met mijn lumia 930 waarin je ook weer die oplichting ziet.
Ik zie in je eerste filmpje niet duidelijk of de telefoon ook zelf een filmpje aan het maken is maar gezien het feit dat het licht-effect duidelijk in filmpje 2 te zien is, lijkt het wel alsof er "extra licht" op de lens komt maar dit kan zowel software als hardware zijn.

Voor filmje 1, om te begrijpen, de telefoon staat gewoon "locked", je schudt/beweegt ermee en het scherm gaat dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, ik zie het vooral als ik de camera in een donkere omgeving aan heb (bijvoorbeeld even getest op de wc met het licht uit). Gekeken of het een auto-iso iets was, maar dat lijkt niet uit te maken... Toen ik daarna switchte naar video stand had ik er geen last van. Moet het nog eens goed bekijken, maar ik lijk het wel te herkennen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Hebben jullie ook dat heel soms het scherm heel even kort flikkert? Alsof er ergens even wat magnetische straling is. Ernstig is het trouwens niet omdat het maar heel kort duurt(+/- 2sec) en ook zelden voorkomt.

[ Voor 19% gewijzigd door Miki op 18-07-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:44
Ik heb gister de officiële Nokia cover binnen gekregen... in het groen. Damn! die is echt goed groen. Hij geeft nog net geen licht in het donker. :p

Maar het is wel een mooie cover en het rondje achterop valt gelukkig kleiner uit dan ik verwacht had.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Ik heb mijn Lumia nu bijna een week en ben er erg tevreden over! Ik mis alleen een app van de zorgverzekeraar om declaraties in te dienen, maar die komt ergens dit jaar nog :)
De rest van de apps die ik op Android gebruikte zijn ook op Windows Phone te krijgen.

Camera is echt super, hele telefoon is lekker snel. Ik vind het een mooi design.
Batterij wordt telkens beter, mijn oude One X redde het s'avonds nog maar met 15% over, met mijn Lumia heb ik nu nog 60% over. Allebei met ongeveer zelfde gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Van welke zorgverzekeraar komt er een app? Ik heb een tijdje geleden navraag gedaan bij Menzis / Anderzorg, maar zij stonden er toen niet om te springen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
Telfordia schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:23:
Van welke zorgverzekeraar komt er een app? Ik heb een tijdje geleden navraag gedaan bij Menzis / Anderzorg, maar zij stonden er toen niet om te springen.
De Friesland Zorgvezekeraar, de klantenservice meldde in een mailtje dat ze ermee bezig zijn en dat ie ergens dit jaar uit zou moeten komen, of tenminste ondersteuning voor elk platform. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Harmsen op 18-07-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Miki schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:41:
Hebben jullie ook dat heel soms het scherm heel even kort flikkert? Alsof er ergens even wat magnetische straling is. Ernstig is het trouwens niet omdat het maar heel kort duurt(+/- 2sec) en ook zelden voorkomt.
Ik heb dat af en toe bij witte vlakken vooral (of alleen maar) in Explorer. Ik kan het niet reproduceren. Ik vond het behoorlijk zorgwekkend maar heb het nu al een tijdje niet meer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het enige wat flikkert is scrollen met responsive design hier op Tweakers-frontpage. Voor de rest nergens last van *knocks on wood*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Max3400, ik had dat ook, dat heb ik opgelost door via de 'devicedetect' pagina hier op Tweakers, deze te locken op de 5" of groter. Geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Atila schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:13:
Max3400, ik had dat ook, dat heb ik opgelost door via de 'devicedetect' pagina hier op Tweakers, deze te locken op de 5" of groter. Geen last meer van gehad.
Lijkt het niet op te lossen? Ingesteld, pagina op frontpage geladen incl. alle comments. Wachten tot alles geladen is. Scrollen. Ik zie/merk dat witte vlakken op plekken komen en pas na "een paar tiende seconden" weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Als ik het op http://tweakers.net/devicedetect/ forceer op "Middelgrote schermen (tussen de 5" en en de 8")", heb ik minder last van een wit scherm bij het bekijken van websites in IE.

Bedankt voor de tip Atila!

[ Voor 8% gewijzigd door dEX2340 op 18-07-2014 12:38 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
haha, kon het echt niet vinden, naar nu blijkt, omdat ik steeds bij
nokia zat te zoeken in gebruiksaanwijzingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

MAX3400 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 07:24:
[...]

Ik zie in je eerste filmpje niet duidelijk of de telefoon ook zelf een filmpje aan het maken is maar gezien het feit dat het licht-effect duidelijk in filmpje 2 te zien is, lijkt het wel alsof er "extra licht" op de lens komt maar dit kan zowel software als hardware zijn.

Voor filmje 1, om te begrijpen, de telefoon staat gewoon "locked", je schudt/beweegt ermee en het scherm gaat dan aan?
In het eerste filmpje wordt er geen filmpje gemaakt de camera staat gewoon aan en het toestel is dus ook niet locked. Alleen zodra ik de telefoon beweeg licht hij ineens op.

Ik heb hier nog twee filmpjes de ene is afkomstig van mijn lumia 920 en de andere van de 930. Het kan toch niet zo zijn dat we zo erg achteruit gaan op "lowlight" filmen?

Lumia 920:

Lumia 930:

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik had in een review ergens gelezen dat het lowlight-gebeuren minder was dan met de 920. Wellicht op te lossen met een software update. Ik heb nog steeds wisselende kwaliteit als ik foto's maak. Ik ben zoekende het op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Op zich wel apart want de lens van de 930 is toch weer iets groter?

1/2.5 voor de 930
1/3.0 voor de 920
(En 1/1.5 voor de 1020)
Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.