Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:26:
[...]
Was dus 2%. Daarnaast is standby net wat je standby noemt en wat je op de achtergrond heb draaien. Dan kan 1% al slecht zijn. Haal met een Lumia 820 gemiddeld 0.5% en is 1% van je droidphone slecht!
Je noemt het scherm en laat die nou net uitstaan tijdens standby
Dacht dat een tweakers.net mod wel beter zou weten

Hohoho, rustig aan... Niet gelijk zo pissig reageren. Je hebt gelijk dat er verschil is tussen standby en standby wat dat betreft (hoewel 's nachts mail, WA enz gewoon door draaien op mijn G2)
Aangezien hij in eerste instantie sprak van 3% per uur leek mij dat veel omdat ik toevallig vannacht mijn toestel van de lader heb gehouden en dus kon zien hoeveel hij gebruikt had in de 7 uur dat ik geslapen had. Dat is dus met een slecht wifi signaal en even slecht 4G signaal. Dat zijn uiteraard ook factoren die meespelen. Het is niet voor niets dat de testen van Tweakers op een vaste plek, met een vaste sim volgens een vast protocol worden gedaan. Op mijn werk is het namelijk regelmatig zo dat ik na een uur of 5 werken nog op bijna 100% capaciteit zit (en dan heb ik dus ook weinig met het toestel gedaan).
Waar het mij om gaat is dat ik heel hoge verwachtingen heb van de Snapdragon 800 soc. Die heeft zich in mijn G2 voor mij bewezen en ik verwacht dan ook dat die in de Lumia 930 minstens net zo goed presteert. Als dan iemand meldt dat het minder is (en waarbij ik dus een stukje context miste) dan is dat in eerste instantie "teleurstellend" (zonder er nu direct een drama van te maken).
Feit blijft dat de 930 het qua batterij stukken beter doet dan de 925 en dat vind ik wel een prettige boodschap. Over de prestaties van dat toestel ben ik echt niet tevreden. Die gaat altijd rond 19:00 uur in battery saver modus om om 22:00 uur echt uit te schakelen.
Wat betreft je opmerking over "je Droidphone". Je bent nu toch wel oud genoeg om geen flamewars te starten? Omdat je erg tevreden ben over een bepaald systeem hoeft dat toch niet direct een ander systeem uit te sluiten? Ik gebruik zowel WP8.1 als Android naar volle tevredenheid. Beide OS'en hebben hun sterke punten.
Maar om terug te keren op de Lumia 930. Wat ik mij nog afvroeg. Hoe ervaren de bezitters de camera kwaliteit? Ik heb hier nog maar weinig sample shots voorbij zien komen. Datzelfde geldt voor filmpjes (en ja, uiteraard kan ik een zoekmachine gebruiken, maar het gaat mij om jullie ervaringen!).
Harmsen schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:37:
[...]
Al laten ze Cortana en Quiet Hours alleen maar werken als je telefoon op NL staat. Ik wil best een vraag/opdracht in het engels doen hoor. Alleen die eis dat je complete telefoon gelijk in het Engels moet staan vind ik zo jammer.
Dit was Microsoft toch van plan? Om Cortana uit te rollen naar andere landen, ook al was de spraak nog niet gelokaliseerd?
[
Voor 13% gewijzigd door
PaT op 14-07-2014 16:02
]