had dit probleem op m'n lumia 1520, developer preview 8.1. Toen stond de datum/tijd van de telefoon niet goed. En dan blokkeert google de invoer vanwege beveiliging.Yagermeister schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:12:
Het eerste foto al gaat het mis. Ik kan niet eens een google account gegevens invullen.
Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd met een 2de outlook account wat ik heb. Daar krijg ik hetzelfde scherm om ook toegang te verlenen blabla. Zodra ik daar op doorgaan klik werkt het wel gewoon prima.
Het lijkt er dus op dat er iets is met de ssl certificaten van google bij mijn telefoon.
OMG wat ben ik ook een duf konijn weerwoutwout schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:20:
[...]
had dit probleem op m'n lumia 1520, developer preview 8.1. Toen stond de datum/tijd van de telefoon niet goed. En dan blokkeert google de invoer vanwege beveiliging.

-Te huur
Ik heb net geprobeerd in te loggen op google/gmail. Ging prima en kreeg geen SSL waarschuwing. Vreemde situatieYagermeister schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:12:
Het eerste foto al gaat het mis. Ik kan niet eens een google account gegevens invullen.
Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd met een 2de outlook account wat ik heb. Daar krijg ik hetzelfde scherm om ook toegang te verlenen blabla. Zodra ik daar op doorgaan klik werkt het wel gewoon prima.
Het lijkt er dus op dat er iets is met de ssl certificaten van google bij mijn telefoon.
[edit] opgelost ^__^
Dit zijn typisch die dingen waar je niet aan denkt als je tegen problemen aan loopt
[ Voor 8% gewijzigd door RemonW op 12-07-2014 13:24 ]
Nee nee, tweakers.net had eerst hun mening gegeven bij het hoofdkantoor van Apple, vervolgens hadden ze net als VI rond de tafel allemaal nogmaals hun mening gegeven als preview met dezelfde dag nog een mooie review van 10 pagina'sMRELynx schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:05:
[...]
Lol, de Tweakers.net review. Dat toestel is nu pak hem beet 3 tot 5 dagen leverbaar. Het is een high end toestel en de tweakers review laat nog steeds op zich wachten. Als de iphone 6 straks uitkomt, dan staat de review binnen 2 dagen online. Sterker nog, ik had wel verwacht dat Tweakers een review exemplaar had gekregen een paar dagen voor de release. Of dat laatste is niet het geval of Arnoud is op vakantie.
Zo, weer genoeg offtopic voor mij voor vandaag
ik hoop serieus dat ik daar geen krassen zie?Yagermeister schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:05:
Zoals gevraagd hierbij een aantal foto's van de lumia 720 naast de 930. 3 zijn van de 720 met charge cover en 3 zonder.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Ik heb dit even geprobeerd maar ook hier rammelt die een heel klein beetje. Je moet er wel best lomp mee rammelen wil je het horen.
[ Voor 33% gewijzigd door vali op 12-07-2014 14:02 ]
Bij mij is dat de volume knop die licht heen en weer schuift.dEX2340 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:36:
Heb hem net binnen. Ziet er super uit en voelt als hoge kwaliteit. Maar als ik ermee schud, rammelt er iets binnenin. Vind ik minder en niet geruststellend. Is dit bij anderen ook het geval?
Heb de witte nu enkele dagen, wat een fantastisch toestel... Mijn laatste WP-toestel was een Samsung Omnia W en die was vliegensvlug weer de deur uit omdat het OS toen nog gewoon onaf was, maar de Lumia 930 maakt grote kans mijn HTC One M8 te gaan vervangen.
Positief vallen op de bouwkwaliteit, het geweldige scherm, de snelheid, en de van alle smartphone-OSen mooiste interface (WP 10/10, Samsung Touchwiz 1/10). Batterij doet het bij mij redelijk. De M8 eet in standby 0,5% per uur (met 3 mailaccounts, FB, Whatsapp), de 930 1%. Whatsapp en de camera zijn wel echt major batterijvreters, terwijl een uur video nog niet eens 10% accu kost. Ook de gesprekskwaliteit is opvallend goed.
Negatieve punten: misschien staat het icoontje niet goed afgesteld, maar het WiFi signaal is duidelijk een stuk zwakker dan op Android toestellen. Verder wat vreemde kleine annoyances, die ik anno 2014 niet meer zou verwachten:
- Ik kan me het laatste toestel dat z'n datum en tijd niet automatisch van de provider of GPS-satellieten ophaalt niet herinneren. Kan een KPN-issue zijn, maar het is vooral heel irritant.
- Geen predictive dialing. Gelukkig zijn de zoekfuncties binnen WP prima, dus hier leer ik wel mee leven.
- Whatsapp integreert niet in de contactenlijst
- Geen toggle voor mobiele data aan/uit
Al met al echt een aanrader dus!
Positief vallen op de bouwkwaliteit, het geweldige scherm, de snelheid, en de van alle smartphone-OSen mooiste interface (WP 10/10, Samsung Touchwiz 1/10). Batterij doet het bij mij redelijk. De M8 eet in standby 0,5% per uur (met 3 mailaccounts, FB, Whatsapp), de 930 1%. Whatsapp en de camera zijn wel echt major batterijvreters, terwijl een uur video nog niet eens 10% accu kost. Ook de gesprekskwaliteit is opvallend goed.
Negatieve punten: misschien staat het icoontje niet goed afgesteld, maar het WiFi signaal is duidelijk een stuk zwakker dan op Android toestellen. Verder wat vreemde kleine annoyances, die ik anno 2014 niet meer zou verwachten:
- Ik kan me het laatste toestel dat z'n datum en tijd niet automatisch van de provider of GPS-satellieten ophaalt niet herinneren. Kan een KPN-issue zijn, maar het is vooral heel irritant.
- Geen predictive dialing. Gelukkig zijn de zoekfuncties binnen WP prima, dus hier leer ik wel mee leven.
De 930 heeft nog de beschermfolie erop zitten toen ik deze maakte. Daarom klopt ook de kleur niet helemaal in vergelijk met de 720. Alleen op de 720 zit een heel klein krasje maar daar moet je moeite voor doen om het te vinden.vali schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:53:
[...]
Nee nee, tweakers.net had eerst hun mening gegeven bij het hoofdkantoor van Apple, vervolgens hadden ze net als VI rond de tafel allemaal nogmaals hun mening gegeven als preview met dezelfde dag nog een mooie review van 10 pagina's
Zo, weer genoeg offtopic voor mij voor vandaag
[...]
ik hoop serieus dat ik daar geen krassen zie?
Om even op je negatieve punten in te haken.reamnl schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:47:
...
- De tijd doet hij dus niet automatisch. Daar ben ik eerder vandaag dus achter gekomen (tmobile)
- Predictive dailing is inderdaad een beetje jammer. Ik meen me te herinneren dat dit wel in 8.0 zat.
- Dit snap ik denk ik niet helemaal want bij mij kan die gewoon de contacten gebruiken. Ik vermoed dat jij bedoelt om vanuit de contact lijst meteen een app te sturen. Kan dit bij android/ios wel dan?
- De toggle hiervoor kun je makkelijk toevoegen middels diverse apps ervoor. Dit vindt ik niet echt een gemis.
[ Voor 49% gewijzigd door Yagermeister op 12-07-2014 15:14 ]
-Te huur
Nu ik mijn Lumia 930 in huis heb, wacht ik op mijn nano-sim. Tot die tijd ben ik op zoek naar accessoires, zoals een case. Echter zie ik de ook de naam Lumia Icon voorbij komen, met dezelfde telefoondesign als de Lumia 930. Zijn dit dezelfde, maar dan met verschillende namen?
Ze zijn exact hetzelfde, alleen was de icon voor de Amerikaanse markt.Krasloos schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:37:
Nu ik mijn Lumia 930 in huis heb, wacht ik op mijn nano-sim. Tot die tijd ben ik op zoek naar accessoires, zoals een case. Echter zie ik de ook de naam Lumia Icon voorbij komen, met dezelfde telefoondesign als de Lumia 930. Zijn dit dezelfde, maar dan met verschillende namen?
Om meer te onderbouwen. Ik heb een 930 die precies past in een case voor de Icon. Screenprotectors voor de Icon idem dito. Alleen moet ik nog goede screenprotectors vinden i.v.m. de aflopende zijkanten van het scherm.vali schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:48:
[...]
Ze zijn exact hetzelfde, alleen was de icon voor de Amerikaanse markt.
Om deze case gaat het:
http://www.ebay.com/itm/I...Cases&hash=item3a905fbb8b

[ Voor 7% gewijzigd door Tjesus op 13-07-2014 00:48 ]
Ik kreeg mijn telefoon ook binnen vandaag en het bijknippen was in 40 seconden gepiept. Geloof me, dat kan je echt gemakkelijk zelf.Krasloos schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:37:
Ik ervaar dat met de warmte ook. Het toestel wordt erg warm bij de camera knop als je er een tijdje mee bezig bent.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hallo
, ik lees veel positieve berichtgeving over dit gewéldig uitziende toestel, volg o.a. dit forum dan ook op de voet. Ik ga hem waarschijnlijk ook bestellen, de groene lijkt me echt heel mooi. Ik ben reuze benieuwd naar de batterij, ik wacht nog even op het tweakers-review hierover
!
[ Voor 5% gewijzigd door Mochajava op 13-07-2014 10:20 ]
Super, dat scheelt weer, kan ik daar ook accessoires van bestellen.vali schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 19:48:
[...]
Ze zijn exact hetzelfde, alleen was de icon voor de Amerikaanse markt.
Mooie case, hier een vraag over: komen deze randen boven het het scherm uit, zodat het glas niet op tafel komt te liggen als hij op de glaszijde ligt?Tjesus schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:47:
[...]
Om meer te onderbouwen. Ik heb een 930 die precies past in een case voor de Icon. Screenprotectors voor de Icon idem dito. Alleen moet ik nog goede screenprotectors vinden i.v.m. de aflopende zijkanten van het scherm.
Om deze case gaat het:
http://www.ebay.com/itm/I...Cases&hash=item3a905fbb8b
[x afbeelding]
Dat is wel heel netjes van jou, maar ik heb hem gratis besteld bij de provider. Daarnaast ga ik dezer dagen op vakantie en neem ik geen gloednieuw telefoon mee.procyon schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:48:
[...]
Ik kreeg mijn telefoon ook binnen vandaag en het bijknippen was in 40 seconden gepiept. Geloof me, dat kan je echt gemakkelijk zelf.
Wie houdt zijn batterij verbruik icm Whatsapp bij ? Haal hem net van z'n lader, tik ff 5 Whappjes ... 3% van de batterij der af ?! ... Mijn 920 hield het echt veel langer uit met 100 % op de teller.
Ik kan me herinneren dat Whatsapp hier ooit in het verleden ook al last van had ... 😳
Ik kan me herinneren dat Whatsapp hier ooit in het verleden ook al last van had ... 😳
Het is maar ook hoe goed je bereik is. Als ik thuis op 3g een whatsapp verstuur verbruikt hij niks, maar zit ik in de trein dan gaat het een stuk sneller leeg. Het maakt dan echt niet uit welke smartphone je hebt. Al merk ik wel dat whatsapp sinds de laatste updates iets energiezuiniger is geworden op mijn oude Lumia 520.bhorvers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:48:
Wie houdt zijn batterij verbruik icm Whatsapp bij ? Haal hem net van z'n lader, tik ff 5 Whappjes ... 3% van de batterij der af ?! ... Mijn 920 hield het echt veel langer uit met 100 % op de teller.
Ik ga de komende dagen wat meer intensiever de Lumia 930 gebruiken om te kijken hoe lang hij nu mee gaat. Wat wel echt een plus punt is van de cyaan update, is dat je nu de backlight echt laag kan instellen. Dit zorgt er eindelijk voor dat je in het donker flink kan besparen op de accu.
Ik denk dat dit een vrij goede batterij test is geweest op de lumia icon/930
Ik had op iets meer gehoopt, bijvoorbeeld 6+ uur browsen ipv 5+ maar al met al lijken de scores aardig.
Maar goed, die test was onder WP8.0 wie weet welke optimalisaties inmiddels doorgevoerd zijn...
Ik had op iets meer gehoopt, bijvoorbeeld 6+ uur browsen ipv 5+ maar al met al lijken de scores aardig.
Maar goed, die test was onder WP8.0 wie weet welke optimalisaties inmiddels doorgevoerd zijn...
[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 13-07-2014 17:45 ]
Maakt het een groot verschil wat betreft de belasting voor je batterij als je 3G gebruikt i.p.v. 4G? Als ik met mijn dataverbinding op 3G de batterij minder belast, dan is de keuze snel gemaakt; wanneer gebruik je nu volop de snelheid van 4G?
Hey Vali, bedoel je dan dat ik de automatische aanpassing van de helderheid moet uitschakelen en deze standaard op 'laag' moet zetten ? En hoe zit dat dan met de afleesbaarheid van het scherm in fel zonlicht ?
vali schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:58:
[...]
Het is maar ook hoe goed je bereik is. Als ik thuis op 3g een whatsapp verstuur verbruikt hij niks, maar zit ik in de trein dan gaat het een stuk sneller leeg. Het maakt dan echt niet uit welke smartphone je hebt. Al merk ik wel dat whatsapp sinds de laatste updates iets energiezuiniger is geworden op mijn oude Lumia 520.
Ik ga de komende dagen wat meer intensiever de Lumia 930 gebruiken om te kijken hoe lang hij nu mee gaat. Wat wel echt een plus punt is van de cyaan update, is dat je nu de backlight echt laag kan instellen. Dit zorgt er eindelijk voor dat je in het donker flink kan besparen op de accu.
Ja je moet hem van automatisch af zetten en dan bijvoorbeeld de "laag stand" aanpassen naar een lage helderheid. Ik heb het zelf nog niet getest met zonlicht, maar slechter dan mijn lumia 520 zal het niet zijn. Daar zag je met de hoge settings amper watbhorvers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:54:
Hey Vali, bedoel je dan dat ik de automatische aanpassing van de helderheid moet uitschakelen en deze standaard op 'laag' moet zetten ? En hoe zit dat dan met de afleesbaarheid van het scherm in fel zonlicht ?
[...]
Hebben sommige Tweakers last van het paarse scherm probleem? Je hoort er best wel veel van.
Ik had er last van. Heb het hiermee opgelost:CokeZero schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:43:
Hebben sommige Tweakers last van het paarse scherm probleem? Je hoort er best wel veel van.
http://www.neowin.net/new...urple-heres-how-to-fix-it
Geen last van gelukkig al is de fix niet zo moeilijkCokeZero schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:43:
Wat ik wel eens ervaar, is dat als ik twee keer op het scherm tap, het lockscherm soort van 'gefaseerd' opkomt. Dus niet in één keer 'voep', maar meer van 'voe-voep' ... snappie ? 😄
Ik heb net even gekeken maar ik heb er geen last van.CokeZero schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:43:
Morgen komt de grote test als ik ga werken. Dan speel ik ongeveer een uur lang muziek af op de telefoon en waarschijnlijk zal ik ook links en rechts nog gebeld gaan worden. Ik heb gelukkig wel de wireless charger op het werk liggen aangezien ik thuis dezelfde heb maar dan met de fatboy kussen er om heen.
-Te huur
Je hebt gelijk, thankstoolkist schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:55:
[...]
Bij mij is dat de volume knop die licht heen en weer schuift.

iPhone XR
Zijn er meer mensen die een uitstulping hebben van de backcover aan de onderzijde?:

www.vvijsselmeervogels.nl
wow dat heb ik gelukkig nietDe Sonneman schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:30:
Zijn er meer mensen die een uitstulping hebben van de backcover aan de onderzijde?:
[afbeelding]

Dat lijkt mij toch niet acceptabel...De Sonneman schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:30:
[afbeelding]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
thx, had het zelf al opgemerkt maar ergerde me er niet zo aan. Nu toch maar even de instellingen aangepast, no big deal dus uiteindelijkAJH81 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:57:
[...]
Ik had er last van. Heb het hiermee opgelost:
Ik had het iets aan de zijkant, niet zo erg, maar kon het terugdrukken, heb je dat al geprobeerd?
[ Voor 15% gewijzigd door luifel op 13-07-2014 18:36 ]
Dank voor de reacties. Terug drukken lukt helaas niet. Ga morgen maar even contact opnemen met CB.luifel schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:34:
[...]
Ik had het iets aan de zijkant, niet zo erg, maar kon het terugdrukken, heb je dat al geprobeerd?
Op mijn Lumia 920 klikte ik op volume hoger en daar zag ik het icoontje van het geluid ... Één keer klikken en de Lumia was 'stil' ... Vanaf een zwart scherm zijn dat drie handelingen.
Op de Lumia 930 klik ik op volume hoger (of lager) en klik ik op pijltje naar beneden en daarna belvolume helemaal links en de Lumia is stil ... Vanaf een zwart scherm zijn dat vier handelingen.
Bij de iPhone (sorry voor mijn vloeken) is dit maar 1 handeling ...
Heeft iemand nog tips om mijn Lumia 930 nog sneller 'stil' te krijgen ? Is handig bij vergaderingen ...
Op de Lumia 930 klik ik op volume hoger (of lager) en klik ik op pijltje naar beneden en daarna belvolume helemaal links en de Lumia is stil ... Vanaf een zwart scherm zijn dat vier handelingen.
Bij de iPhone (sorry voor mijn vloeken) is dit maar 1 handeling ...
Heeft iemand nog tips om mijn Lumia 930 nog sneller 'stil' te krijgen ? Is handig bij vergaderingen ...
Nop, heb ik niet, maar ziet er niet goed uit, hoop dat de winkel waar je heen gaat of een melding gaat doen er wat mee kan doen.De Sonneman schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:30:
[afbeelding]
Klopt, op mijn Androidtoestel kon ik de notificatiescherm naar beneden halen en dan op een knopje drukken om zo het geluid aan en uit te doen. Ik zoek ook nog naar een optie om dit te kunnen doenbhorvers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:23:
Pppfff de batterij is toch wel zwak hoor .
In stand-by is er geen probleem 1 tot soms 2 % per uur.
Maar bvb gedurende15 minuten surfen/Fb whatsappen is minsten 7 a 8% eraf
De gsm is nu net 4 uur van de stekker heb hem ongeveer een uur in totaal gebruikt en zit al terug op 58%.
Heb al eens hard reset gedaan maar dit heeft niet echt geholpen.
Na wat ge-google zijn er blijkbaar heel wat mensen met drain problemen onder wp8.1
Hoe lang doen jullie met 1 lading ?
De gsm is nu net 4 uur van de stekker heb hem ongeveer een uur in totaal gebruikt en zit al terug op 58%.
Na wat ge-google zijn er blijkbaar heel wat mensen met drain problemen onder wp8.1
http://web.mac.com/kl00n
Region op US zetten, dan heb je quiet time, die je ook in je action center kunt zetten. Dan kun je dus je action center openen en met één druk op de knop in silent mode gaan. Dat is hier echt voor bedoeld, want je kunt quiet mode ook automatisch laten activeren tijdens afspraken die in je agenda staan en je kunt ook instellen dat belangrijke contactpersonen (inner circle) of mensen die meerdere keren bellen (urgent) door je quiet time heen breken en je toch kunnen bereiken.Krasloos schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:36:
[...]
Klopt, op mijn Androidtoestel kon ik de notificatiescherm naar beneden halen en dan op een knopje drukken om zo het geluid aan en uit te doen. Ik zoek ook nog naar een optie om dit te kunnen doen
Ik was 25% kwijt met 2 uur netflix kijken via wifi.kloon schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:40:
Dat vind ik niet verkeerd.
Ik ben ook nog niet uit over de batterylife. Soms verrast door het beperkte gebruik en soms lijkt er een flinke drain te zijn. Kan er nog geen vinger achter krijgen.
US zeg je ? Hmm, dat klinkt niet als een aantrekkelijke oplossing. Krijg ik dan ook automatisch de beschikking over Cortana ? Engels kletsen dus ...Avalaxy schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:46:
[...]
Region op US zetten, dan heb je quiet time, die je ook in je action center kunt zetten. Dan kun je dus je action center openen en met één druk op de knop in silent mode gaan. Dat is hier echt voor bedoeld, want je kunt quiet mode ook automatisch laten activeren tijdens afspraken die in je agenda staan en je kunt ook instellen dat belangrijke contactpersonen (inner circle) of mensen die meerdere keren bellen (urgent) door je quiet time heen breken en je toch kunnen bereiken.
Kan ik zo maar switchen tussen US en NL ? Zonder enige problemen mbt allerlei instellingen en zo ... ?
[ Voor 6% gewijzigd door bhorvers op 13-07-2014 20:04 ]
Ik heb dan wel geen 930 maar een 630 en mij is opgevallen dat facebook in het geheugen megaveel batterij trekt,sinds ik na gebruik fb uit het geheugen haal gaat hij een stuk langer mee.
Je kunt je regio op US zetten maar je regional format (dus decimal separators, valuta, tijdformaat) op Nederlands en je taal ook op Nederlands. Dan kun je alles dus gewoon gebruiken zoals je gewend bent in het Nederlands, alleen denkt je telefoon dan dat je in de VS woont daardoor je ook de VS-store hebt.bhorvers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:03:
[...]
US zeg je ? Hmm, dat klinkt niet als een aantrekkelijke oplossing. Krijg ik dan ook automatisch de beschikking over Cortana ? Engels kletsen dus ...
Kan ik zo maar switchen tussen US en NL ? Zonder enige problemen mbt allerlei instellingen en zo ... ?
Ik gebruik Cortana/Quiet Hours, bij agenda-items marked busy gaat je telefoon vanzelf op stil.bhorvers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:23:
Dat is een stuk handiger dan bij een iPhone
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Wat ik wel erg vervelend vind is dat bij echt bijna niets doen (5min. Whatsapp of browsen) de telefoon echt warm wordt. En echt minstens 1% per minuut dan afgaat. Dit was bij de 1020 mijn grootste frustratie.
Mijne moet zowie zo terug twijfel of ik hem hem omruil of geld terug vraag... Fantastische telefoon, maar twijfel..
Mijne moet zowie zo terug twijfel of ik hem hem omruil of geld terug vraag... Fantastische telefoon, maar twijfel..
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Zodra je US region selecteert, wordt Cortana dan automatisch geïnstalleerd ? ... en wie gebruikt Cortana dagelijks ? ... en waarvoor bijvoorbeeld ? Just curious ...PinokkioTV schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:27:
[...]
Ik gebruik Cortana/Quiet Hours, bij agenda-items marked busy gaat je telefoon vanzelf op stil.
Dat is een stuk handiger dan bij een iPhone
Cortana alleen voor quiet hours. Had em op m'n startscherm gepinned voor de mooi, maar werd de telefoon enorm traag + warm van. Op m'n 920 gebruikte ik em ook op traffic info te zien als ik vanaf m'n werk naar huis ging. Hij gaf dan op de live time aan hoe lang de rit zou duren.bhorvers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:36:
[...]
Zodra je US region selecteert, wordt Cortana dan automatisch geïnstalleerd ? ... en wie gebruikt Cortana dagelijks ? ... en waarvoor bijvoorbeeld ? Just curious ...
Ja.bhorvers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:36:
[...]
Zodra je US region selecteert, wordt Cortana dan automatisch geïnstalleerd ?
Nee, Cortana zuigt ballen.... en wie gebruikt Cortana dagelijks ? ... en waarvoor bijvoorbeeld ? Just curious ...
Ik gebruikte het ook voor Quite hours (trouwens geen flauw idee waarom dit gelinked is aan Cortana), echter bij US settings staat je kalender in 12u notatie (voor het overige is het wel allemaal prima) ondanks regional settings op Belgium.
Maar met de US region Instelling verandert er niets, behalve de Store ? Mits ik mijn regionale instellingen op NL zet ? Maar je gebruikt Cortana alleen voor quiet time ? Telefoon wordt warm en traag ? ... Cortana is nog niet alles dus ? Sorry voor al die vragen ... 😁RemonW schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:39:
[...]
Cortana alleen voor quiet hours. Had em op m'n startscherm gepinned voor de mooi, maar werd de telefoon enorm traag + warm van. Op m'n 920 gebruikte ik em ook op traffic info te zien als ik vanaf m'n werk naar huis ging. Hij gaf dan op de live time aan hoe lang de rit zou duren.
Waarom doe je zo moeilijk en probeer je het niet gewoon? Kwestie van op US zetten, rebooten, en klaar.
Curiosity killed the cat ... maar de Lumia is net na zijn US reboot opnieuw opgestart !Avalaxy schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:45:
Waarom doe je zo moeilijk en probeer je het niet gewoon? Kwestie van op US zetten, rebooten, en klaar.
Edit: en er is niets gebeurt ... Hallo Cortana ?
Maar ik zal vast wel iets niet goed hebben gedaan ...
[ Voor 15% gewijzigd door bhorvers op 13-07-2014 20:59 ]
Waarom twijfel?Mother_Goozz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:35:
Wat ik wel erg vervelend vind is dat bij echt bijna niets doen (5min. Whatsapp of browsen) de telefoon echt warm wordt. En echt minstens 1% per minuut dan afgaat. Dit was bij de 1020 mijn grootste frustratie.
zoekding op de telefoon zou naar Cortana moeten linken. Ook zou cortana tussen de apps moeten staan.bhorvers schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:50:
[...]
Curiosity killed the cat ... maar de Lumia is net na zijn US reboot opnieuw opgestart !
Edit: en er is niets gebeurt ... Hallo Cortana ?
Maar ik zal vast wel iets niet goed hebben gedaan ...
zo zou het eruit moeten zien

Locatie moet ook aanstaan, anders komt Cortana niet tevoorschijn.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Omdat ik van mening ben bij veel gebruik moet die gewoon een dag meegaan. Maar als ik wat de camera wat gebruik, miss ff spelletje (geen zware games) browsen, en bellen op een dag weet ik nu al dat ik nooit een dag doorkom zoals het er nu uitzie..
Vandaar twijfel of ik het nog een kans geef of zeg geef me geld maar terug... Zoals nu ook zit ik 3 min op de browser en weer flink warm, ik vind dat best onacceptabel...
Heb daar persoonlijk niet zo last van(bij mij wordt hij aan de onderkant beetje warm). Het is echt hoe je met je smartphone om gaat. Ik heb het toestel ook net en zit er constant mee te spelen, dan gaat hij natuurlijk niet een hele dag mee. Op dit moment staan facebook notification aan, whatsapp, Wi-Fi en browse ik best veel. Wordt hij een beetje warm, ja maar raar vind ik dat niet.Mother_Goozz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:35:
[...]
Omdat ik van mening ben bij veel gebruik moet die gewoon een dag meegaan. Maar als ik wat de camera wat gebruik, miss ff spelletje (geen zware games) browsen, en bellen op een dag weet ik nu al dat ik nooit een dag doorkom zoals het er nu uitzie..
Vandaar twijfel of ik het nog een kans geef of zeg geef me geld maar terug... Zoals nu ook zit ik 3 min op de browser en weer flink warm, ik vind dat best onacceptabel...
Als ik andere smartphones bekijk gaan deze ook niet met intensief gebruik ook niet een hele dag mee. Ken anders genoeg iPhone 5 gebruikers die na een halve dag al moeten opladen bij intensief gebruik. Ik merk in ieder geval wel grote vooruitgang tegenover mijn oude Lumia 920.
Ik pin zelf quite hours aan de action center. In mijn innercirle zitten alleen de mensen die mij mogen storen.
Als laatste, ik heb buiten getest of het scherm nog leesbaar is op de laagste brightness. Kwam erachter dat je niks meer dan kan zien haha. Je moet het dus alleen in het donker gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 13-07-2014 21:59 ]
Ik heb vandaag mijn telefoon tot een uur of 2 niet gebruikt. Daarna: 30-40 min. internet - Aantal whatsappjes - paar keer handmatig mail gecontroleerd - 20 min. gebeld aantal foto's gemaakt, en mijn batterij is nu op 30% en bij alles is die na 1 minuut echt flink warm, tegen heet aan.vali schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:52:
[...]
Heb daar persoonlijk niet zo last van(bij mij wordt hij aan de onderkant beetje warm). Het is echt hoe je met je smartphone om gaat. Ik heb het toestel ook net en zit er constant mee te spelen, dan gaat hij natuurlijk niet een hele dag mee. Op dit moment staan facebook notification aan, whatsapp, Wi-Fi en browse ik best veel. Wordt hij een beetje warm, ja maar raar vind ik dat niet.
Als ik andere smartphones bekijk gaan deze ook niet met intensief gebruik ook niet een hele dag mee. Ken anders genoeg iPhone 5 gebruikers die na een halve dag al moeten opladen bij intensief gebruik. Ik merk in ieder geval wel grote vooruitgang tegenover mijn oude Lumia 920.
Had precies hetzelfde met de Lumia 1020, toen laten vervangen, weer hetzelfde. Vandaar dat ik nu twijfel of het gewoon klaar is, en terug stuur & geld terug (hoe verliefd ik ook ben op het toestel)
Btw met mijn Iphone 5s haalde ik makkelijk 6 uur scherm aan tijd en kwam ik een dag met veel gamen/internet bellen mail whatsapp makkelijk mee door.
Grappig. Ik ben juist totaal niet tevreden over de accuduur van 5S. Ben altijd weer blij als ik het einde van de dag haal en doe er weinig bijzonders mee.Mother_Goozz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:10:
[...]
Ik heb vandaag mijn telefoon tot een uur of 2 niet gebruikt. Daarna: 30-40 min. internet - Aantal whatsappjes - paar keer handmatig mail gecontroleerd - 20 min. gebeld aantal foto's gemaakt, en mijn batterij is nu op 30% en bij alles is die na 1 minuut echt flink warm, tegen heet aan.
Had precies hetzelfde met de Lumia 1020, toen laten vervangen, weer hetzelfde. Vandaar dat ik nu twijfel of het gewoon klaar is, en terug stuur & geld terug (hoe verliefd ik ook ben op het toestel)
Btw met mijn Iphone 5s haalde ik makkelijk 6 uur scherm aan tijd en kwam ik een dag met veel gamen/internet bellen mail whatsapp makkelijk mee door.
M'n vriendin heeft mijn oude 4S en dat is helemaal drama, maar die is ook 2,5 jaar oud. Ze heeft nu de Lumia besteld omdat IOS haar niet super bevalt. Android vond ze ook prima, maar veel gezeur gehad met performance na verloop van tijd als gevolg van updates. Dus nu keer WP en zodoende bij de Lumia 930 uitgekomen. Moet zeggen dat WP en de 930 mij ook wel erg aanspreken!
Zou wel zuur zijn als de accuduur gaat tegenvallen, dat is de grootste ergernis van der huidige telefoon
Ik heb nu nog 64% over, en dat is na een dag internetten, whatsappen en een paar andere apps gebruikt te hebben. Ik doe er gemiddeld 1,5 à 2 dagen mee, maar dan is de batterij ook echt leeg. Mijn HTC 8S ging net zo lang mee. Ik vind de batterijduur goed.
Eventueel bij batterijbesparing kijken welke apps veel van je batterij vragen en deze niet toestaan op de achtergrond te draaien. En 4g dataverbinding op 3g zetten?
Eventueel bij batterijbesparing kijken welke apps veel van je batterij vragen en deze niet toestaan op de achtergrond te draaien. En 4g dataverbinding op 3g zetten?
Ik ken alleen maar mensen met de iPhone 5( oke 1 oud medestudent met een 5s). Als je Phone zo snel leeg gaat van 100% zou ik kijken welke apps je geïnstalleerd hebt(en welke daarvan in de background draaien) en of je bijv je wifi constant laat zoeken naar hotspots. Non-stop nfc aan laten staan of lokatie bepaling kan ook ervoor zorgen dat je accu verbruik toe neemt(het laatste vooral bij slecht gps ontvangs).Mother_Goozz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:10:
[...]
Ik heb vandaag mijn telefoon tot een uur of 2 niet gebruikt. Daarna: 30-40 min. internet - Aantal whatsappjes - paar keer handmatig mail gecontroleerd - 20 min. gebeld aantal foto's gemaakt, en mijn batterij is nu op 30% en bij alles is die na 1 minuut echt flink warm, tegen heet aan.
Ik heb mijn 930 morgen pas maar ik heb zo het idee dat een app of enkele apps de boosdoener zijn van de warme achterkant en energie verlies.
Ik heb gekeken naar wat veel verbruikt accu verbruikt, en bijna bij alles gezet dat het niet op de achtergrond kan draaien.. Cortana heb ik niet aanstaan. Alles uit en gewoon verbonden met sterk wifi. Tzal wel aan de telefoon liggen (camera werkt ook niet naar behoren) maar dan nog twijfel ik of ik voor een vervanging ga of niet. Tis zo'n mooie telefoon 
Maar veel van jullie hebben dus geen/weinig last van warm worden en batterij snel leeg?
Ik heb ook een harde reset gedaan, dit hielp ook niet.
Maar veel van jullie hebben dus geen/weinig last van warm worden en batterij snel leeg?
[ Voor 5% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 13-07-2014 23:18 ]
mijne lijkt ook snel warm te worden, maar vooralsnog weinig last van. Zal wel opgelost worden bij de volgende software updateMother_Goozz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:17:
Ik heb gekeken naar wat veel verbruikt accu verbruikt, en bijna bij alles gezet dat het niet op de achtergrond kan draaien.. Cortana heb ik niet aanstaan. Alles uit en gewoon verbonden met sterk wifi. Tzal wel aan de telefoon liggen (camera werkt ook niet naar behoren) maar dan nog twijfel ik of ik voor een vervanging ga of niet. Tis zo'n mooie telefoon
Als je camera niet goed werkt zou ik hem sowieso laten omruilen.Mother_Goozz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:17:
Btw, bedenj mij net. Maak je gebruik van 4g? Want standaard staat dit aan. Zelf heb ik geen behoefte aan 4g en heb daarom de instellingen op 3g gezet. Hiermee bespaar je ook op je accuduur.
[ Voor 12% gewijzigd door vali op 13-07-2014 23:33 ]
Heb hem sinds gisteren ook binnen, erg mooi toestel hoor (kom af van de Z1). Maar toch weet ik het nog niet helemaal. Ik zou zo graag willen dat het mogelijk is de dpi enigzins aan te passen, alles voelt zo overdreven groot aan. De app-lijst, facebook, nu.nl, het toetsenbod...
Was vooral toe aan wat anders na jaren android, ben benieuwd hoe het gaat/blijft bevallen.
Was vooral toe aan wat anders na jaren android, ben benieuwd hoe het gaat/blijft bevallen.
Ik heb niet iets liggen om het nauwkeurig te meten, maar ik zou denken aan een milimeter (heel misschien 2mm). Ik zou het iig niet durven, ondanks een screenprotector, om een zandkorrel tussen het glas en de tafel te leggen.Krasloos schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:51:
[...]
Mooie case, hier een vraag over: komen deze randen boven het het scherm uit, zodat het glas niet op tafel komt te liggen als hij op de glaszijde ligt?
Thanks. Oplossing werkt heel goed.AJH81 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:57:
[...]
Ik had er last van. Heb het hiermee opgelost:
Overigens moet ik wel vermelden dat ik wel tevreden ben over de batterij. Tot nu toe heb ik twee volle dagen kunnen volhouden op elke lading.
Mijn dagelijkse verbruik ziet er uit als volgt:
1) Vrij veel berichten versturen via Whatsapp.
2) 'S avonds kwartiertje op Instagram.
3) Af en toe Snapchat.
4) Camera vrij veel i.c.m. flits voor foto/video en autofocus.
5) Mobiel internet (3g/4g) constant aan
6) Wi-Fi meestal constant aan, omdat ik vergeet om het uit te zetten. (Moet hiervoor eigenlijk nog een app vinden)
7) Af en toe internetten (iets opzoeken via Google/Bing, Tweakers checken)
8 ) Af en toe als zaklamp gebruiken.
Op de achtergrond wordt de timeline op Twitter vernieuwd, maar daar heb ik sinds de aanschaf van de 930 niet meer op gekeken. Brightness staat op Auto. En de trilfunctie staat ook altijd aan.
[ Voor 53% gewijzigd door Tjesus op 14-07-2014 00:53 ]
Er was iemand die vond dat het schakelen naar stil te lang duurde met allerlei handelingen maar volgens valt dat wel mee als ik zo de handleiding erbij pak:
http://www.nokia.com/nl-n...39-AF7E-532FF3B88122-8_10
Verder is die ook handig om andere tips op te snorren
Kun je die icoontjes in het notificatiecentrum ook aanpassen?
Ik mis die van de schermhelderheid namelijk. Bij mijn 1520 stond die er wel bij.
Ik mis die van de schermhelderheid namelijk. Bij mijn 1520 stond die er wel bij.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ja die icoontjes kan je aanpassen in het "Instellingen" menu, kies daarna voor "meldingen & acties", zie:
http://www.wp7.nl/wp-cont...4_0016-e1397419345597.jpg
Ik heb schermhelderheid er gewoon bij staan
http://www.wp7.nl/wp-cont...4_0016-e1397419345597.jpg
Ik heb schermhelderheid er gewoon bij staan
Euh, deze telefoon heeft optical stabilisation in de camera... Het zijn volgens mij de lenzen die je hoort wiebelen...Yagermeister schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:05:
Ik heb dit even geprobeerd maar ook hier rammelt die een heel klein beetje. Je moet er wel best lomp mee rammelen wil je het horen.
Bedankt voor de info.kloon schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:40:
Het geslurp van accu op mijn 920 is de reden waarom ik nog geen 930 heb. Zo te lezen zal ik het waarschijnlijk nooit kopen ook. Ik weet niet wat WP doet, maar het slurpt batterijen wat niet normaal is.
Van het weekend, een of ander suf spel (Kaartspel, grafisch stelt het dus niet veel voor) gespeeld terwijl de telefoon aan de lader hing. Accu liep gewoon terug...
Ik hoopte dat WP een mooie alternatief zou zijn voor de iPhones, maar blijkbaar zit er iets echt niet goed in WP. WP8.0 is qua accugebruik een drama, blijkbaar ook onder 8.1.
Jammer, maar in tegenstelling tot de 920 heb ik afgewacht op de gebruikerservaringen met de 930. Accugebruik is blijkbaar net zo dramatisch.
Was dat Solitaire (patience) van Microsoft? Dat spel is inderdaad blijkbaar slecht geprogrammeerd. Als ik dat op m'n Lumia 520 speel wordt ie ook helemaal warm (en dat heb ik verder nooit)Russel88 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:31:
[...]
Bedankt voor de info.
Het geslurp van accu op mijn 920 is de reden waarom ik nog geen 930 heb. Zo te lezen zal ik het waarschijnlijk nooit kopen ook. Ik weet niet wat WP doet, maar het slurpt batterijen wat niet normaal is.
Van het weekend, een of ander suf spel (Kaartspel, grafisch stelt het dus niet veel voor) gespeeld terwijl de telefoon aan de lader hing. Accu liep gewoon terug...
Ik heb hier de 930 in gebruik vanaf zaterdag.Russel88 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:31:
[...]
Bedankt voor de info.
Ik hoopte dat WP een mooie alternatief zou zijn voor de iPhones, maar blijkbaar zit er iets echt niet goed in WP. WP8.0 is qua accugebruik een drama, blijkbaar ook onder 8.1.
Jammer, maar in tegenstelling tot de 920 heb ik afgewacht op de gebruikerservaringen met de 930. Accugebruik is blijkbaar net zo dramatisch.
Aangezien ik er veel mee aan het "spelen" ben word hij intensief gebruikt, en ik haal makkelijk een hele dag ermee. Gisterenavond rond 23.00 had ik nog 55% ( 08.00 van de lader gegaan ) en er is die dag ook nog 2 uur netflix op gekeken. ( +/- 25% 2 uur netflix in HD )
Dus ik denk dat je je apps eens moet langs gaan, ik ben tov mijn oude 920 super tevreden met de batterij duur tot nu toe.
Wat ik aan "gebruikers ervaring" zie en ervaar is dat de 930 bijna dubbel zo lang mee gaat als mijn 1 jaar oude 920 met dezelfde apps.
Order and Chaos duels.vharten schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:43:
[...]
Was dat Solitaire (patience) van Microsoft? Dat spel is inderdaad blijkbaar slecht geprogrammeerd. Als ik dat op m'n Lumia 520 speel wordt ie ook helemaal warm (en dat heb ik verder nooit)
En dat is echt niet het enige, heel veel spellen slurpen accu's op de 920.
Zou de batterijduur ook te maken kunnen hebben met je provider/bereik e.d? Dat je bijvoorbeeld met een slechter bereik meer batterij verbruikt.
What a fine day for Science! | Specs
Ik heb ook 'last' van het warm worden van telefoon, vooral rechts onderaan. Deze morgen trok ik instinctief mijn hand weg, wilt toch zeggen dat het wat overdreven warm isMother_Goozz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:17:
Te vroeg om te oordelen over batterijduur, bij nieuwe telefoon test je vanalles uit wat je niet doet bij normaal gebruik. Er is wel nog heel wat te verbeteren aan WP 8.1 vind ik, soms details maar ook wel logische zaken.
Maar wel een zaaalige camera vergeleken met Nexus 4.
iPhone XR
Vraag ivm WiFi: als ik verbind met een beveiligd netwerk, verwacht ik in notificatiescherm een melding om in te loggen (het is geen netwerk waar ik meteen paswoord kan ingeven zoals mijn thuisnetwerk). Nu krijg ik niets. Als ik naar IE ga en een willekeurig adres intyp, verwacht ik op een inlogscherm terecht te komen. Maar nu gebruikt ie gewoon 4G-verbinding om website te tonen ...
Hoe kan ik toch inloggen op beveiligd WiFi?
=> fixed. Bij 2e keer verbinding maken kom ik wel automatisch op scherm terecht
Hoe kan ik toch inloggen op beveiligd WiFi?
=> fixed. Bij 2e keer verbinding maken kom ik wel automatisch op scherm terecht

[ Voor 9% gewijzigd door dEX2340 op 14-07-2014 09:19 ]
iPhone XR
Komt omdat veel van die "niet grafische" 2d spellen wel degelijk 3d rendering gebruiken. Dat slurpt gewoon batterij. Is dan net alsof je een 3d racespel aan het spelen bent of een shooter. Dat heb je ook bij Android wel eens. Gewoon doorzoeken totdat je een fatsoenlijk spel hebt gevonden ^^Russel88 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:51:
[...]
Order and Chaos duels.
En dat is echt niet het enige, heel veel spellen slurpen accu's op de 920.
Ik moet zeggen dat het bij mij echt meevalt. Gisteren het volgende gedaan;Mother_Goozz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:35:
[...]
Games gespeeld (Asphalt 8 )
Whattsapp heel de dag
Foto's gemaakt in het bos
Veel op internet gezeten
Op de telefoon bezig geweest met tiles en dergelijke
Al met al aardig wat gebruikt op een dag, zeker meer dan gemiddeld. Aan het einde van de dag nog 38% over.
Ik merk vooral dat de batterij in het begin wat harder leegloopt maar dat dit snel stagneert en het gewoon langzamer gaat. In stand-by loopt hij 3% per uur (0,5% in vliegtuigstand) terug en bij intensief gebruik haal ik de 6% per uur ongeveer.
Je kan trouwens bij veel gebruikte apps aangeven, na wat gebruik, of ze op de achtergrond mogen draaien. Ook bij de Internet Explorer ondertussen, dit kon in het begin niet na een enkele keer gebruik. Dit is wel echt een aanrader, want dit scheelt enorm veel achtergrond processen.
[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 14-07-2014 09:44 ]
Standby tijd 3% per uur drain?? Dat is ronduit slecht! Toevallig vannacht gekeken wat mijn smartphone doet met dezelfde soc, ongeveer vergelijkbaar scherm enz... 1% per uur drain.
Nokia heeft dus nog wat te sleutelen aan de 930 wat mij betreft.
Nokia heeft dus nog wat te sleutelen aan de 930 wat mij betreft.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik zie dat ik mijn bericht niet meer kan editten? Ik bedoelde 2% te typen, typo denk ik.
Maar dan nog ontvang ik wel gewoon berichten op Whattsapp. Dit zijn er nogal wat, aangezien ik in (te) veel groepen zit. Al met al vind ik het acceptabel.
Stand-by 'snachts en overdag met elkaar vergelijken is appels en peren natuurlijk. Whattsapp draait overdag de hele dag mee (met push not.) en ik ontvang overdag tientallen berichten, foto's en video's. Dit is 's nachts natuurlijk niet. Whattsapp is dan ook de grootste verbruiker bij mij.
Maar dan nog ontvang ik wel gewoon berichten op Whattsapp. Dit zijn er nogal wat, aangezien ik in (te) veel groepen zit. Al met al vind ik het acceptabel.
Stand-by 'snachts en overdag met elkaar vergelijken is appels en peren natuurlijk. Whattsapp draait overdag de hele dag mee (met push not.) en ik ontvang overdag tientallen berichten, foto's en video's. Dit is 's nachts natuurlijk niet. Whattsapp is dan ook de grootste verbruiker bij mij.
[ Voor 37% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-07-2014 09:56 ]
Bij mij zegt de app "battery status" na 2 oplaadbeurten het volgende:
Percent left: 20%
Time left: 4u 32m
Time since last charge: 17h 55m
Avg discharge rate: 5.3% / u
current discharge rate: 9.6% / u
Ik hoop dat dit nog wat verbetert met verdere batterij cycles...
Percent left: 20%
Time left: 4u 32m
Time since last charge: 17h 55m
Avg discharge rate: 5.3% / u
current discharge rate: 9.6% / u
Ik hoop dat dit nog wat verbetert met verdere batterij cycles...
[ Voor 15% gewijzigd door wurtelkes op 14-07-2014 10:04 ]
Apps die op de achtergrond draaien zijn whatsapp en facebook voor de rest staat alles af. Ondertussen al contact opgenomen met CB ivm mijn batterij probleem.
http://web.mac.com/kl00n
Sorry, ik onderbreek de batterij discussie even ... maar ik vind 4 handelingen niet meevallen. Quiet hours van Cortana lijkt wel een mooie oplossing, zeker met de agenda integratie en de 'inner circle' breakthrough ... maar dan moet ik mijn telefoon op US instellen en daar heb ik eigenlijk geen zin in ...Miki schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:46:
Er was iemand die vond dat het schakelen naar stil te lang duurde met allerlei handelingen maar volgens valt dat wel mee als ik zo de handleiding erbij pak:
Iemand nog andere opties voor het snel 'stil' krijgen van de Lumia ?
Ik druk gewoon 2 sec die volume down knop in
Goed om te lezen dat er meer mensen opvalt dat de 930 behoorlijk warm kan worden. Merk het hier ook, vooral als je navigatie aan het staan wil je hem niet in je broekzak hebben zitten
.
Kwa batterij duur heb ik nog weinig te klagen. Hij gaat makkelijk een dag mee terwijl ik er toch van alles mee doe.
Waar zie je die Avg discharge en current discharge rates eigenlijk? want bij battery saver staan die niet vermeld..
Kwa batterij duur heb ik nog weinig te klagen. Hij gaat makkelijk een dag mee terwijl ik er toch van alles mee doe.
Waar zie je die Avg discharge en current discharge rates eigenlijk? want bij battery saver staan die niet vermeld..
Door de app "Battery Sense" te gebruiken. Werkt erg goed!
Of zie onderstaande bericht. Er zijn er meerdere
.
Met name de "Battery Saver" vanaf 30% werkt heel erg goed vind ik. Hij gooit een hoop extra features uit en daardoor kan je echt makkelijk nog heel veel uren extra halen.
Of zie onderstaande bericht. Er zijn er meerdere
Met name de "Battery Saver" vanaf 30% werkt heel erg goed vind ik. Hij gooit een hoop extra features uit en daardoor kan je echt makkelijk nog heel veel uren extra halen.
[ Voor 66% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-07-2014 11:03 ]
gratis app uit de store "battery status" (rood icoontje) er staan er trouwens wel meerdere in de store met dezelfde functionaliteit.Waar zie je die Avg discharge en current discharge rates eigenlijk? want bij battery saver staan die niet vermeld..
[ Voor 15% gewijzigd door wurtelkes op 14-07-2014 10:53 ]
Ik ben ook niet diegene wat dit probleem als erg zietAlpha89 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:18:
[...]
Euh, deze telefoon heeft optical stabilisation in de camera... Het zijn volgens mij de lenzen die je hoort wiebelen...
Aangezien er veel tedoen is voor de batterij zal ik mijn bevindingen ook maar even hier plakken. Ik heb vanmorgen rond 9 de telefoon van de lader gepakt toen die helemaal vol was. In de laatste 2 uurtjes heb ik ongeveer een half uur mp3's zitten te luisteren en nog wat whatsapp berichten verstuurd. De batterij zit nu op 93% wat ik eigenlijk niet eens zo slecht vindt.
Let wel ik kom van een nokia 720 af en daarmee was het altijd feest, abnormaal hoe lang die mee ging op 1 lading.
-Te huur
Ik krijg met nu en een uurtje mijn 930 en zal daarna extra opletten mbt batterij en warmte ontwikkeling. Abnormaal is het trouwens niet, mijn huidige S3 kan met de tijd ook onaangenaam warm (pis heet) worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 14-07-2014 11:34 ]
Dat bedoel ik. Snap persoonlijk niet waarom er gelijk een storm in een glas water gecreëerd wordt.Miki schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:11:
Ik krijg met nu en een uurtje mijn 930 en zal daarna extra opletten mbt batterij en warmte ontwikkeling. Abnormaal is het trouwens niet, mijn huidige S3 kan met de tijd ook aangenaam worden.
Ik vind het namelijk niet raar dat de eerste paar dagen je smartphone eerder leeg gaat. Je hebt hem net, installeert een hoop apps die allemaal in de background meedraaien en het belangrijkste, een accu moet eerst paar keer goed laden voordat hij goed presteert.
Dat klopt zeker. Ik maak me dan ook meer ongerust om de warmte productie. Dat een toestel warm word als de batterij flink gebruikt wordt, prima, maar hij word soms zo warm dat ik het als heet zou bestempelen.vali schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:13:
[...]
Dat bedoel ik. Snap persoonlijk niet waarom er gelijk een storm in een glas water gecreëerd wordt. Ik vind het persoonlijk niet raar dat de eerste paar dagen je smartphone eerder leeg gaat. Je hebt hem net, installeert een hoop apps die allemaal in de background meedraaien en het belangrijkste, een accu moet eerst paar keer goed laden voordat hij goed presteert.
Wat ik dan weer vreemd vind.
Verwijderd
Was dus 2%. Daarnaast is standby net wat je standby noemt en wat je op de achtergrond heb draaien. Dan kan 1% al slecht zijn. Haal met een Lumia 820 gemiddeld 0.5% en is 1% van je droidphone slecht!PaT schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:47:
Standby tijd .
Je noemt het scherm en laat die nou net uitstaan tijdens standby
Dacht dat een tweakers.net mod wel beter zou weten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 11:29 ]
Tgoh, ik maak me absoluut geen zorgen. Mijn vorige smartphones, de HTC HD2 en daarna de Lumia 800 werden allebei soms "kokend?" heet. Vooral bij navigatie en flashlight. Lijkt me volledig normaal.
Ik denk vooral dat het scherm de grote slokop is bij de 930.
Ik denk vooral dat het scherm de grote slokop is bij de 930.
[ Voor 14% gewijzigd door wurtelkes op 14-07-2014 11:28 ]
Ik merk wel echt dat de accu beter en beter wordt. Wat Vali zegt klopt dus inderdaad wel; een accu moet eerst een paar keer compleet opgeladen worden.
De eerste dag had ik een accu drain van bijna 10% per uur ofzo. Dit wordt elke keer minder en minder. Voor een echt oordeel kan je het beste na 1 maand in gebruik gaan kijken. En dan 1 complete week testen met de app. Zo zie je echt wat het gemiddelde is gedurende meerdere dagen (werkdagen, vrije dagen, nachten etc.)..
De eerste dag had ik een accu drain van bijna 10% per uur ofzo. Dit wordt elke keer minder en minder. Voor een echt oordeel kan je het beste na 1 maand in gebruik gaan kijken. En dan 1 complete week testen met de app. Zo zie je echt wat het gemiddelde is gedurende meerdere dagen (werkdagen, vrije dagen, nachten etc.)..
[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-07-2014 11:51 ]
Verwijderd
Zou het een app zijn, of zou het aan de telefoon liggen dat hij zo warm wordt?D-Raven schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:18:
[...]
Dat klopt zeker. Ik maak me dan ook meer ongerust om de warmte productie. Dat een toestel warm word als de batterij flink gebruikt wordt, prima, maar hij word soms zo warm dat ik het als heet zou bestempelen.
Wat ik dan weer vreemd vind.
Beetje jammer dat de Quiet Time weer weg is, zodra je de taal op NL zet....De Region maakt mij niets uit, maar de taal wil ik het liefst gewoon in NL hebben.Avalaxy schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:46:
[...]
Region op US zetten, dan heb je quiet time, die je ook in je action center kunt zetten. Dan kun je dus je action center openen en met één druk op de knop in silent mode gaan. Dat is hier echt voor bedoeld, want je kunt quiet mode ook automatisch laten activeren tijdens afspraken die in je agenda staan en je kunt ook instellen dat belangrijke contactpersonen (inner circle) of mensen die meerdere keren bellen (urgent) door je quiet time heen breken en je toch kunnen bereiken.
Waarom is dit uberhaupt niet beschikbaar in andere regio's/talen? Jammer MS!
MS denkt dat de wereld enkel uit de USA bestaat 
Zie je met zoveel van hun services. US only.
Valt wel mee hoor; de android en ios tegenhanger van Cortana werken ook niet in het nederlands.wurtelkes schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:20:
MS denkt dat de wereld enkel uit de USA bestaat
Heb wel goede hoop dat zodra de Xbox in nl leverbaar wordt de spraakherkenning ook in het nederlands zal werken.
Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.