Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:22:
Heb het (oranje!) toestel nu twee dagen en kom van de L920. Heb twee weken mogen spelen met de Lumia 1520 (daar doen ze niet moeilijk over bij Coolblue) maar heb het echt geprobeerd maar toch een maatje te groot. De 930 is perfect qua formaat.
Helemaal mee eens. Ik heb nu de 1020 en de 930 is op komst. Het formaat is vrijwel identiek (op de uitstulpende camera na) en dat is zo'n beetje het maximum voor in je zak, perfect dus. Dat Nokia het voor elkaar heeft gekregen om hem niet groter te maken, maar wel van 4,5" naar 5" te brengen en een grotere accu (2400 mAh vs. 2000 mAh) weet mee te geven, vind ik erg knap.
Ziet er superstrak en erg mooi uit, vooral de felle kleur oranje is echt heel cool, leg hem op een witte ondergrond en het lijkt wel of ie licht geeft van onderen. De afwerking is echt Nokia, subliem dus, zelfs de keurmerken op de onderkant zijn in het aluminium gegraveerd.
Ik begin wel een beetje te balen, omdat ik de Bol.com zwarte versie heb besteld. Ga hem maar eens in het echt bekijken, want ik weet niet hoe Bol.com tegenover geopende dozen staat i.t.t. Coolblue. En hoewel ik op dit moment geen € 500 zou betalen voor een groene of oranje, ben ik bang dat de zwarte tegen gaat vallen.
[knip]Batterij is goed maar niet schokkend, beetje heavy dagje en je gaat slapen met 20 tot 30%, standby verbruikt ie trouwens bijna niets, en even spelen in de battery saver functies, standaard geeft ie heel veel apps toestemming voor background processen.
Hier ben ik het niet mee eens, ik heb een 1020, met een kleinere batterij en dit komt waarschijnlijk omdat je er nu gewoon veel meer mee speelt dan over een maand. Geef het de tijd en hij moet veel langer mee kunnen gaan. De SnapDragon 800 is als het goed is zelfs nog energiezuiniger namelijk. Ik heb met af en toe een belletje, veel Telegram/Whatsapp en social media aan het eind van de dag zeker nog 50% over. Daarbij gebruik ik niks van Battery Saver (behalve dat hij bij 20% automatisch aan zou springen, wat zelden het geval is) en heb ik best veel apps met live tiles actief.
Zelfs afgelopen weekend een drietal autoritjes genavigeerd van 30-45 minuten per stuk en toen was het aan het eind van de avond pas in de battery saver beland (<20%). In principe zou je zelf niks hoeven aan te passen, dat regelt Windows Phone wel. Het is niet zoals Android waar alles gewoon maar stroom kan vreten, Microsoft heeft al beperkingen ingebouwd (30 background processen bijvoorbeeld).
Het scherm is echt een beauty, zwart is echt zwart (logisch natuurlijk met oled..) maar komend van de 920 wel een wezenlijk verschil.
Camera is natuurlijk weer gewoon goed, punt!
Hier ben ik benieuwd naar. Het scherm van de 1020 is ook al erg mooi, maar is volgens mij technisch nauwelijks veranderd t.o.v. de 920 (allebei 4,5" 720p). Qua camera zal ik van f/2.2 naar f/2.4 gaan en de Xenon flitser missen, maar de MP zal nauwelijks boeien, behalve dat de reframe optie misschien niet meer mogelijk is.
Wat ik raar vind is dat ik de tijd niet meer op automatisch kan instellen, zit gewoon een simkaart in van tmobile en ik kan het nu alleen maar handmatig instellen, nog meer last van?
Ja, hier heb ik op de 1020 ook last van. En als bij handmatig uiteindelijk je tijd een paar minuten achterloopt, dan gaat Exchange mekkeren. Vrij irritant. Bij mij wijt ik het echter nog aan de developers preview van WP8.1. De 930 zal vast ook nog wel een final-final update krijgen, die dit misschien oplost.
Al met al zeer tevreden tot nu toe en echt een toestel dat zich meet met de top van android en ios, maar ja ben dan ook zeer groot fan van windows phone, lekker rustige layout goeie typografie en werkt gewoon top!
Later volgt meer, hopelijk met no bugs, hoewel ik ook zie dat de wp8.1 software dezelfde is als de laatste DP dus daar zal nog wel wat aan gesleuteld worden.