Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:24:
Maar klopt het trouwens dat het niet meer werkt om je telefoon te unlocken door 2x op het schermen te tikken? Dit kon bij mijn L925 wel, maar nu niet meer.
Lukt bij mij ook niet. Ik heb een collega het vanmiddag zien doen...

Gevonden! Staat onder Instellingen en dan aanraken.
RemonW schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:02:
1x zo erg geweest dat ik opnieuw moest opstarten. Valt me toch tegen van zo'n snel toestel
Echt helemaal geen last van. Misschien even er mee terug? Hij is echt bloedsnel.

[ Voor 26% gewijzigd door ImpaileR op 10-07-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05

Sebazzz

3dp

Ik heb hem eindelijk ook :D

Ik kan alleen de optie niet vinden om Wifi aan te laten als de telefoon stand-by gaat. Dit zat toch ook in WP 8.0 (na een update)?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Sebazzz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:24:

Ik kan alleen de optie niet vinden om Wifi aan te laten als de telefoon stand-by gaat. Dit zat toch ook in WP 8.0 (na een update)?
Wifi blijft altijd aan nu als 'ie naar standby gaat. Te weinig mensen gebruikten de optie om het uit te laten gaan dus hebben ze het eruit gesloopt :P.
RemonW schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:02:
Nu een dagje gebruikt. Valt me op dat vanuit een app teruggaan naar het startscherm af en toe wat traag/schokkerig gaat. Is zo'n klein dingetje waar ik me helemaal kapot aan kan ergeren. Op m'n 920 had ik hier nooit last van.
Ook wordt de telefoon vrij warm bij het gebruik van bepaalde apps (LINE in mijn geval). En soms duurt het erg lang voordat ie daadwerkelijk iets toont op het scherm als ik het scherm aan zet. "loading..." of "resuming..." komt er dan te staan. 1x zo erg geweest dat ik opnieuw moest opstarten. Valt me toch tegen van zo'n snel toestel
Ervaar je dit bij elke app? Ook bij de systeemapps? Anders kan je gewoon last hebben van een brakke app, want terugkeren naar het startscherm zou elke keer vlekkeloos moeten gaan. Zou ook niet weten waar het dan aan zou liggen, aangezien anderen er geen last van hebben. Hardware defect lijkt me ook stug namelijk, maarja je weet maar nooit...

Verder heb ik het P&L topic gecopy-pasted (is dat een woord?) en lichtelijk aangepast en ziedaar: [Nokia Lumia 930] Accessoires :)

[ Voor 46% gewijzigd door Migrator op 10-07-2014 21:53 . Reden: 2e alinea toegevoegd ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Sebazzz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:24:

Ik weet niet of het in 8.1 hetzelfde is, maar hier op mijn WP8 Lumia 925 staat het onder Settings ->WiFi -> naar beneden scrollen -> Advanced -> Keep WiFi on when screen times out aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 19:17
Gaat bij jullie het scherm gelijk aan als je op de powerknop drukt? of zit er enige vertraging in?

[edit]bah, toch maar even factory reset gedaan. Telefoon werd de hele tijd enorm warm

[ Voor 31% gewijzigd door RemonW op 10-07-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herautr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11-2014
Stravincy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:47:
[...]

Ik weet niet of het in 8.1 hetzelfde is, maar hier op mijn WP8 Lumia 925 staat het onder Settings ->WiFi -> naar beneden scrollen -> Advanced -> Keep WiFi on when screen times out aanklikken.
Volgens mij is dat in Windows Phone 8.1 aangepast, ik heb die optie die in 8.0 nog wel zat iig niet meer. Ik had het idee dat WiFi wel gewoon aanblijft als je verbonden bent met een netwerk? Mijn mobiele dataverkeer afgelopen week is bijna 0, maar over WiFi vele GB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
RemonW schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:53:
Gaat bij jullie het scherm gelijk aan als je op de powerknop drukt? of zit er enige vertraging in?
Is volgens mij een bug in WP8.1, had ik met mijn Lumia 820 ook af en toe. Reboot verhielp het probleem elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
hardware-lover schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:27:
[...]

Werkt het swipen inmiddels op je toestel of is dat nog steeds niet opgelost?
Moest gewoon een taalupdate installeren en swype op NLD-NL werkte... Op NLD-BE nog steeds niet.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:03:
[...]

Ik kom op plekken waar veel stof en zand (manege stallen) is en naar mijn weten zorgt dat ook best snel voor krassen. Ik weet dat gorrila glass erg sterk is, maar toch het idee dat op dit mooie scherm een kras komt ;(
Moet zeggen dat dat bij mijn Lumia 920 erg meevalt.
Loop dagelijks tussen de paarden en als ik daar 1 of 2 kleine krasjes van op mijn scherm heb zitten in een jaar tijd is dat het wel.

Mijn vriendin heeft een goedkope Samsung en die heeft er wel enorm last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemonW schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:53:

[edit]bah, toch maar even factory reset gedaan. Telefoon werd de hele tijd enorm warm
En heeft het geholpen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonW
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 07:42:
[...]

En heeft het geholpen? :-)
scherm dat ietwat vertraging bij het heeft aanzetten lijkt normaal. De vertraging in m'n startscherm is nu weg.
Probleem wat ik had was dat ik al m'n vorige apps gelijk had geinstalleerd, dus niet wist welke app het probleem veroorzaakte.. Als het uberhaupt een app was die het probleem veroorzaakte.

Mocht het door een app komen, dan heb ik een goed vermoeden dat het door Insider kwam

Edit: het lijkt niet Insider te zijn, maar Cortana die ik op m'n startscherm had gepinned

[ Voor 8% gewijzigd door RemonW op 11-07-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Batterij loopt wel erg snel leeg merk ik....

Wat zijn DE hardste batterijslurpers op de Lumia? Tot nu toe heb ik dit een beetje toegepast;

http://www.wp7.nl/37210/t...ows-phones-te-verbeteren/

Wat zijn nog meer grote batterijvreters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:39
http://www.telegraaf.nl/d...w__Nokia_Lumia_930__.html

Telegraaf heeft een review van de 930 gepubliceerd. Ik vind hem wel erg zeikerig over komen waarbij de persoonlijke voorkeur van de reviewer een wel erg sterke rol heeft in de review.

Mooi toestel overigens, alleen ik zou niet de groene of de oranje nemen persoonlijk. Wit staat hem dan wel weer mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
StealthyPeanut schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:33:
[...]
Wat zijn nog meer grote batterijvreters?
Bij Internet Explorer "allow app to run in the background" uitzetten. Dat scheelt echt bakken bij de L920, dus zal hier ook wel zo zijn. Vermoed dat die anders de hele tijd javascript loopt uit te voeren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat kan ik nergens kiezen eigenlijk. IE kan niet op de achtergrond draaien als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:22:
Dat kan ik nergens kiezen eigenlijk. IE kan niet op de achtergrond draaien als ik het goed begrijp?
Instellingen --> Batterijbesparing --> Verbruik --> Internet Explorer tappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

geenstijl schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:25:
[...]
Instellingen --> Batterijbesparing --> Verbruik --> Internet Explorer tappen
Staat er wel, kan ik niets instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wellicht anders wel te kiezen, maar nu kan ik daar niks aanvinken :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm.. ok, mja kan zijn dat het op de L930 net iets anders is. IE kan namelijk wel degelijk op de achtergrond draaien en scheelde hier toch wel behoorlijk toen ik het had uitgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Heb de topic "[Nokia Lumia 930] Accessoires" op de eerste pagina gezet, zodat het gemakkelijker terug e vinden is. Met dank aan evest.

[ Voor 30% gewijzigd door vali op 11-07-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18
Insert12 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:40:

Telegraaf heeft een review van de 930 gepubliceerd. Ik vind hem wel erg zeikerig over komen waarbij de persoonlijke voorkeur van de reviewer een wel erg sterke rol heeft in de review.

Mooi toestel overigens, alleen ik zou niet de groene of de oranje nemen persoonlijk. Wit staat hem dan wel weer mooi :)
Op zich vind ik het niet vervelend dat je een eerlijke review krijgt. Dat is beter zo'n review waarvan je proeft dat de marketing afdeling van het betreffende bedrijf heeft verteld wat er in moet komen te staan iets waarvan ik een niet nader te noemen Koreaans merk vaak van beticht.
Ik ben dus blij dat het mooie scherm, de uitmuntende camera en het gelijkwaardige niveau van WP 8.1 nog eens bevestigd worden. Dat zijn eigenlijke redenen waarom ik de overstap van Android naar Windows Phone heb ondernomen :)
jurrie schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:49:
[...]

Ik heb normaliter een hekel aan plastic laagjes en hoesjes, maar als dit ding doet wat ze beweren wil ik er wel 15 euro aan wagen. Zojuist besteld, ben benieuwd. Vooral het feit dat je hem zelf moet plakken en mijn onkunde op dat vlak wordt een uitdaging.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, het enige wat ik gedaan heb is Bing'en :D

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 11-07-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57

Wat een flut review zeg. Ze weten van alles een negatief punt te verzinnen.
- Geen mooie kleur
- design gejat van iphone (?)
- Geen 41 MP camera
- Quad-core processor overbodig bij WP
- Sommige tiles ondersteunen de achtergrond niet
- Slechte app ondersteuning (als voorbeeld wordt de app voor sociaal netwerk Tumblr genoemd - ik heb hier nog nooit van gehoord???)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Laten we eerlijk zijn: de app ondersteuning voor WP - ten opzichte van Android en iOS - is slecht. Applicaties en games komen eerder voor deze 2 OS'en beschikbaar en de looptijd tussen de release op deze OS'en en op onze geliefde WP is aanzienlijk lang (als het al komt). Het wordt wel steeds beter, maar onze 2 concurrenten hebben gewoon een streepje voor als het gaat om hun app stores.

Ter indicatie:

Ik heb gisteren mijn Lumia Icon binnen gekregen (in feite de 930, maar dan voor de US markt) en direct ingesteld. Omdat ik vanaf een Samsung Ativ S af kom, is het overzetten zo gebeurd. Mijn start screen en software werd automatisch geinstalleerd en ik hoefde alleen nog maar in te loggen of mijn mobiel (opnieuw) te registreren. Al met al was ik binnen 30 minuen up and running.

Ondertussen was ik even bij mijn moeder en die vond de telefoon enorm mooi (echt op alle vlakken zoals camera, looks, het scherm, etc). Maar zij wil gewoon niet over op WP simpelweg omdat haar Android telefoon wel al die @!%#%$#%#@ spelletjes heeft. En ja, ze heeft enkele weken een WP toestel geprobeerd en ondanks dat ik zei dat een Android tablet wellicht de tekortkomgingen kon beperken, heeft ze het toestel teruggebracht en een Samsung Galaxy S5 mee teruggenomen....

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op gebied van Hay Day en Candy Crush achtige games is het inderdaad nog slecht te noemen. Het gewone aanbod aan apps is echter zeker niet meer "slecht" te noemen. Vrijwel alle grote apps zijn gewoon aanwezig. Als dat niet zo is, is er heel vaak een erg goede third-party app voor (Instagram voorheen bijvoorbeeld). Er komen van de toch ontbrekende apps ook steeds meer over de streep naar Windows Phone.

Als het je puur om de apps gaat, zit je nog steeds op iOS het beste, maar dan zit je ook weer vast aan 4" en een enorm dure telefoon. Android is dan zeker second best, maar heeft by far de slechtste user experience en support, Google blijft maar heen en weer springen en weet zelf niet wat het wil.

Geef Windows Phone gewoon de tijd, het komt vanzelf wel goed. In de V.S., wat traditioneel een iPhone land is en natuurlijk een belangrijke markt als je kijkt naar app-ontwikkeling, heeft WP inmiddels marktaandeel van 11%, gemeten volgens daadwerkelijk gebruik (via ads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Weet iemand hier nu al of de 930 die je bij een verlenging bij T-Mobile zelf besteld, simlock vrij is en vrij van t-mobile opstartscherm en andere software ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49

Nou nou nou, dat zeikerige valt toch reuze mee.
Het is een flut review, maar niet omdat de reviewer zo zeikerig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:54:
Weet iemand hier nu al of de 930 die je bij een verlenging bij T-Mobile zelf besteld, simlock vrij is en vrij van t-mobile opstartscherm en andere software ?
Nee, sowieso simlock en hun eigen software erop.
Dan kan je het toestel beter bij een andere site (bijvoorbeeld studentenmobiel.nl) bestellen en daar je abonnement verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Russel88 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:23:
[...]

Nou nou nou, dat zeikerige valt toch reuze mee.
Het is een flut review, maar niet omdat de reviewer zo zeikerig is.
De review valt inderdaad best mee, in feite zegt de reviewer dat de hardware prima is, maar dat sommige toestellen net iets beter zijn. Niks mis mee. Het minpunt van de powerknop, kleuren en design is wel heel vergezocht (omdat dat een kwestie van smaak is) en wat betreft de app situatie heeft hij nog gewoon gelijk helaas. Apps zijn er inmiddels wel, maar de kwaliteit laat nog te wensen over.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:07
Ik hoop hem ook vandaag of morgen te gaan halen. Nu zit ik nog met een ding. Wat is onder Windows Phone de makkelijkste manier om je contacten beschikbaar te maken. Ik heb nu een deel van mijn contacten in Gmail zitten, en een kleinere selectie alleen in Facebook/Linked in, Op mijn samsung S3 laat het contacten scherm netjes zien waar een contact vandaan komt (Google/Facebook/Linked/Whatsapp of een combinatie van deze accounts) door een klein plaatje naast het contact. Daarnaast worden alle nieuwe contacten die ik aanmaak direct in het google account te zetten.

Werkt dit op Windows Phone hetzelfde, en kan ik hier ook mijn Google account koppelen en daar alle contacten uit laten halen, en nieuwe contacten default in laten opslaan. Of is het makkelijk om alles over te zetten naar bijv. Outlook.com icm met mijn oude Microsoft account?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:28:
[...]

Dan kan je het toestel beter bij een andere site (bijvoorbeeld studentenmobiel.nl) bestellen en daar je abonnement verlengen
Is dit zeker. als in je hebt een branded 930 van T-Mobile gezien / zelf gekocht? Toen ik mijn S3 2 jaar geleden bestelde in Week 1 dat ie uit was bij T-Mobile zelf was deze nog simlock vrij en unbranded. Pas na een maand na release heb ik de eerste branded pas gezien van T-Mobile.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennism op 11-07-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Migrator schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:28:
[...]

De review valt inderdaad best mee, in feite zegt de reviewer dat de hardware prima is, maar dat sommige toestellen net iets beter zijn. Niks mis mee. Het minpunt van de powerknop, kleuren en design is wel heel vergezocht (omdat dat een kwestie van smaak is) en wat betreft de app situatie heeft hij nog gewoon gelijk helaas. Apps zijn er inmiddels wel, maar de kwaliteit laat nog te wensen over.
App situati heeft hij helemaal geen gelijk in, niet hoe hij/zij het beschrijft. Bedoel deze uitspraak slaat echt kant nog wall |:(
bedoel hiermee niet dat er geen apps zijn te vinden - alle belangrijke apps die ik op Android gebruik, kan ik ook in de Windows Phone Store vinden. Het is meer dat deze apps nogal aan hun lot worden overgelaten nadat ze gelanceerd zijn. Opties die ik in dezelfde app op een ander platform heb, zijn hier niet aanwezig. Zo is het in de app voor sociaal netwerk Tumblr niet mogelijk om op één scherm te zien wie jouw berichten heeft 'ge-liket' of gedeeld. Dit soort ergernissen kwam ik in verschillende apps tegen en dat is toch wel jammer. Het is niet iets waar Microsoft iets kan doen, maar het is wel het vermelden waard.
Dus omdat hij 1 a 2 apps heeft gebruikt betekend dat iedere app slecht wordt ondersteund.. Het niveau hier is net zo laag als Colen van nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die layout van de knoppen heeft Nokia al vanaf de 800, dus daar is hij wel rijkelijk laat mee om over te zeuren. Verder kloppen zijn bevindingen wat mij betreft wel.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Dennism schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:28:
Ik hoop hem ook vandaag of morgen te gaan halen. Nu zit ik nog met een ding. Wat is onder Windows Phone de makkelijkste manier om je contacten beschikbaar te maken. Ik heb nu een deel van mijn contacten in Gmail zitten, en een kleinere selectie alleen in Facebook/Linked in, Op mijn samsung S3 laat het contacten scherm netjes zien waar een contact vandaan komt (Google/Facebook/Linked/Whatsapp of een combinatie van deze accounts) door een klein plaatje naast het contact. Daarnaast worden alle nieuwe contacten die ik aanmaak direct in het google account te zetten.

Werkt dit op Windows Phone hetzelfde, en kan ik hier ook mijn Google account koppelen en daar alle contacten uit laten halen, en nieuwe contacten default in laten opslaan. Of is het makkelijk om alles over te zetten naar bijv. Outlook.com icm met mijn oude Microsoft account?

[...]

Is dit zeker. als in je hebt een branded 930 van T-Mobile gezien / zelf gekocht? Toen ik mijn S3 2 jaar geleden bestelde in Week 1 dat ie uit was bij T-Mobile zelf was deze nog simlock vrij en unbranded. Pas na een maand na release heb ik de eerste branded pas gezien van T-Mobile.
Ik heb zelf al mijn contacten in gmail staan en dit werkt gewoon prima. Wel heb ik geen facebook etc gekoppeld dus ik kan niet zeggen of je dit ook ziet waar het contact van is. Je kunt ergens in de opties aangeven waar het contact opgeslagen wordt.

Sinds gister ook eindelijk mijn 930. Het enigste wat mis gegaan is, is dat ik een microsim ontvangen heb ipv een nano sim. Ik kan deze wel gaan knippen maar daar heb ik gezien de prijs van het toestel niet echt zin in. Na bellen met tmobile kreeg ik wel meteen een nieuwe toegestuurd.

Zijn er trouwens mensen die problemen hebben om een google account aan te melden? Zodra ik google aanklik moet je op volgende rammen maar hij springt bij mij doodleuk weer terug op hetzelfde scherm. Hierdoor kan ik op dit moment niet mijn contacten syncen wat wel irritant is. Ik zag zojuist op de fp dat ms veel certificaten geblokkeerd heeft maar dit zou hier toch niet van toepassing moeten zijn lijkt me?

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het (oranje!) toestel nu twee dagen en kom van de L920. Heb twee weken mogen spelen met de Lumia 1520 (daar doen ze niet moeilijk over bij Coolblue) maar heb het echt geprobeerd maar toch een maatje te groot. De 930 is perfect qua formaat.

Ziet er superstrak en erg mooi uit, vooral de felle kleur oranje is echt heel cool, leg hem op een witte ondergrond en het lijkt wel of ie licht geeft van onderen. De afwerking is echt Nokia, subliem dus, zelfs de keurmerken op de onderkant zijn in het aluminium gegraveerd.

Ben alleen benieuwd of ie net zo robuust is als mijn ouwe 920, die kon echt veel hebben. Het scherm staat namelijk een stuk dichter op de buitenste randen en er zit geen rubberbandje tussen.

Klein minpuntje, de verlichting van de Windowsknop is niet helemaal egaal maar is ie ook niet op de 1520 (bedoeld voor ruimtelijk effect van de button??)" Double tap to wake " zit erop dankzij de Lumia Cyan software.

Batterij is goed maar niet schokkend, beetje heavy dagje en je gaat slapen met 20 tot 30%, standby verbruikt ie trouwens bijna niets, en even spelen in de battery saver functies, standaard geeft ie heel veel apps toestemming voor background processen.

Het scherm is echt een beauty, zwart is echt zwart (logisch natuurlijk met oled..) maar komend van de 920 wel een wezenlijk verschil.

Camera is natuurlijk weer gewoon goed, punt!

Wat ik raar vind is dat ik de tijd niet meer op automatisch kan instellen, zit gewoon een simkaart in van tmobile en ik kan het nu alleen maar handmatig instellen, nog meer last van?

Al met al zeer tevreden tot nu toe en echt een toestel dat zich meet met de top van android en ios, maar ja ben dan ook zeer groot fan van windows phone, lekker rustige layout goeie typografie en werkt gewoon top!

Later volgt meer, hopelijk met no bugs, hoewel ik ook zie dat de wp8.1 software dezelfde is als de laatste DP dus daar zal nog wel wat aan gesleuteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:33

klaaz

it's me!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:24:
Ik heb ook sinds gisteren mijn groene L930 binnen, wat een fantastisch toestel en vette kleur!
Maar klopt het trouwens dat het niet meer werkt om je telefoon te unlocken door 2x op het schermen te tikken? Dit kon bij mijn L925 wel, maar nu niet meer.
instellingen/aanraken

Oeps, was al beantwoord zie ik nu ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door klaaz op 11-07-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook last van, terwijl er gewoon een simkaart inzit
PaT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:40:
[...]

Dit is niet vreemd hoor. Die tijd info haalt hij juist op bij je provider. Als die er niet in zit heb je die optie dus logischerwijs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:22:
Heb het (oranje!) toestel nu twee dagen en kom van de L920. Heb twee weken mogen spelen met de Lumia 1520 (daar doen ze niet moeilijk over bij Coolblue) maar heb het echt geprobeerd maar toch een maatje te groot. De 930 is perfect qua formaat.
Helemaal mee eens. Ik heb nu de 1020 en de 930 is op komst. Het formaat is vrijwel identiek (op de uitstulpende camera na) en dat is zo'n beetje het maximum voor in je zak, perfect dus. Dat Nokia het voor elkaar heeft gekregen om hem niet groter te maken, maar wel van 4,5" naar 5" te brengen en een grotere accu (2400 mAh vs. 2000 mAh) weet mee te geven, vind ik erg knap.
Ziet er superstrak en erg mooi uit, vooral de felle kleur oranje is echt heel cool, leg hem op een witte ondergrond en het lijkt wel of ie licht geeft van onderen. De afwerking is echt Nokia, subliem dus, zelfs de keurmerken op de onderkant zijn in het aluminium gegraveerd.
Ik begin wel een beetje te balen, omdat ik de Bol.com zwarte versie heb besteld. Ga hem maar eens in het echt bekijken, want ik weet niet hoe Bol.com tegenover geopende dozen staat i.t.t. Coolblue. En hoewel ik op dit moment geen € 500 zou betalen voor een groene of oranje, ben ik bang dat de zwarte tegen gaat vallen.
[knip]Batterij is goed maar niet schokkend, beetje heavy dagje en je gaat slapen met 20 tot 30%, standby verbruikt ie trouwens bijna niets, en even spelen in de battery saver functies, standaard geeft ie heel veel apps toestemming voor background processen.
Hier ben ik het niet mee eens, ik heb een 1020, met een kleinere batterij en dit komt waarschijnlijk omdat je er nu gewoon veel meer mee speelt dan over een maand. Geef het de tijd en hij moet veel langer mee kunnen gaan. De SnapDragon 800 is als het goed is zelfs nog energiezuiniger namelijk. Ik heb met af en toe een belletje, veel Telegram/Whatsapp en social media aan het eind van de dag zeker nog 50% over. Daarbij gebruik ik niks van Battery Saver (behalve dat hij bij 20% automatisch aan zou springen, wat zelden het geval is) en heb ik best veel apps met live tiles actief.
Zelfs afgelopen weekend een drietal autoritjes genavigeerd van 30-45 minuten per stuk en toen was het aan het eind van de avond pas in de battery saver beland (<20%). In principe zou je zelf niks hoeven aan te passen, dat regelt Windows Phone wel. Het is niet zoals Android waar alles gewoon maar stroom kan vreten, Microsoft heeft al beperkingen ingebouwd (30 background processen bijvoorbeeld).
Het scherm is echt een beauty, zwart is echt zwart (logisch natuurlijk met oled..) maar komend van de 920 wel een wezenlijk verschil.

Camera is natuurlijk weer gewoon goed, punt!
Hier ben ik benieuwd naar. Het scherm van de 1020 is ook al erg mooi, maar is volgens mij technisch nauwelijks veranderd t.o.v. de 920 (allebei 4,5" 720p). Qua camera zal ik van f/2.2 naar f/2.4 gaan en de Xenon flitser missen, maar de MP zal nauwelijks boeien, behalve dat de reframe optie misschien niet meer mogelijk is.
Wat ik raar vind is dat ik de tijd niet meer op automatisch kan instellen, zit gewoon een simkaart in van tmobile en ik kan het nu alleen maar handmatig instellen, nog meer last van?
Ja, hier heb ik op de 1020 ook last van. En als bij handmatig uiteindelijk je tijd een paar minuten achterloopt, dan gaat Exchange mekkeren. Vrij irritant. Bij mij wijt ik het echter nog aan de developers preview van WP8.1. De 930 zal vast ook nog wel een final-final update krijgen, die dit misschien oplost.
Al met al zeer tevreden tot nu toe en echt een toestel dat zich meet met de top van android en ios, maar ja ben dan ook zeer groot fan van windows phone, lekker rustige layout goeie typografie en werkt gewoon top!

Later volgt meer, hopelijk met no bugs, hoewel ik ook zie dat de wp8.1 software dezelfde is als de laatste DP dus daar zal nog wel wat aan gesleuteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Mijn lumia 930 heb ik geïnitialiseerd met een backup van mij lumia 920. Ik merk nu echter dat het toestel de naam 'lumia 920' heeft gekregen?!? Op windowsphone.com toont hij trouwens geen type lumia 930 maar wel twee lumia 920's.

Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

shizoframia schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:35:
Mijn lumia 930 heb ik geïnitialiseerd met een backup van mij lumia 920. Ik merk nu echter dat het toestel de naam 'lumia 920' heeft gekregen?!? Op windowsphone.com toont hij trouwens geen type lumia 930 maar wel twee lumia 920's.

Bugje?
Ik heb alles ook overgezet van mijn 720 maar ik zie gewoon beide toestellen?

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:28:
[...]

Hmm das minder. Zal eens een tweet sturen naar tmobile. Wil het toch echt 100% zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Yagermeister schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:41:
[...]
Ik heb alles ook overgezet van mijn 720 maar ik zie gewoon beide toestellen?
Blijkbaar is het enkel de naam van mijn toestel die getoond wordt, maar als ik verder klik dan zie ik wel degelijk het type lumia 930. Bij een back-up restore wordt de naam van de oude telefoon dus overgezet naar de nieuwe.

[ Voor 30% gewijzigd door shizoframia op 11-07-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees deze nieuwe review even die is een stuk positiever 5/5

http://www.expertreviews....28/nokia-lumia-930-review
bramv82 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:59:
[...]

Wat een flut review zeg. Ze weten van alles een negatief punt te verzinnen.
- Geen mooie kleur
- design gejat van iphone (?)
- Geen 41 MP camera
- Quad-core processor overbodig bij WP
- Sommige tiles ondersteunen de achtergrond niet
- Slechte app ondersteuning (als voorbeeld wordt de app voor sociaal netwerk Tumblr genoemd - ik heb hier nog nooit van gehoord???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

shizoframia schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:35:

Bugje?
Had ik ook met mijn restore van mijn HTC8X -> Lumia 930.

Je kunt gewoon de naam aanpassen van je device in Verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

MRELynx schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Je hebt gelijk. Vanaf stap 44 gaat het weer over de back cover waar oa nfc, qi en led flash op zitten. Denk niet dat die er al op zitten op de ebay covers. Weet het wel zeker eigenlijk..... Jammer....Eens kijken of ik mijn order kan cancellen op ebay.
Beter even wachten tot de chinezen complete backcover assemblys gaan leveren met nfc, qi etc er op. Is voor de Verizon versie volgens al te vinden, echter alleen in zwart en wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dennism schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:28:
Werkt dit op Windows Phone hetzelfde, en kan ik hier ook mijn Google account koppelen en daar alle contacten uit laten halen, en nieuwe contacten default in laten opslaan.
Je kunt kiezen of je je nieuwe contacten standaard op je google account op wil slaan of in Outlook (andere opties kreeg ik niet, maar heb dan ook alleen m'n google account gekoppeld en een outlook account gemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18
Nokia Nederland is inmiddels ook wakker geworden en er achtergekomen dat ze de 930 ook verkopen :)
De melding "binnenkort verkrijgbaar" is eindelijk weg en de support pagina is online: http://www.nokia.com/nl-nl/support/product/lumia930/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
MRELynx schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Hmm das minder. Zal eens een tweet sturen naar tmobile. Wil het toch echt 100% zeker weten.
Toestellen bij T-Mobile hebben nooit een simlock. feit. (tenzij prepaid)
Wat wel kan gebeuren is dat je een extra opstartscherm krijgt (wit met magenta t-mobile letters), had ik ook met mijn Xperia Z2. (stap straks over op de 930 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

procyon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:20:
[...]

Toestellen bij T-Mobile hebben nooit een simlock. feit. (tenzij prepaid)
Wat wel kan gebeuren is dat je een extra opstartscherm krijgt (wit met magenta t-mobile letters), had ik ook met mijn Xperia Z2. (stap straks over op de 930 ;) )
Heb antwoord van TM Webcare. Wordt idd simlock vrij geleverd maar wel met TMobile branding. Dat zou dus inhouden dat ik de 930 moet flashen naar een CV NL ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
MRELynx schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:36:
[...]

Heb antwoord van TM Webcare. Wordt idd simlock vrij geleverd maar wel met TMobile branding. Dat zou dus inhouden dat ik de 930 moet flashen naar een CV NL ROM.
Klopt, wat overigens wel het geval was meen ik mij te herinneren is dat NFC betalingen alleen met een branded firmware kon. (bij de xperia iig) zodra ik die zou flashen naar een 'schone' rom zou dat niet meer kunnen.

Overigens merk je niets van dat branded gebeuren, alleen 1 seconde het opstartscherm en een extra ringtone (je die van tmobile die op een polyfone ringtone lijkt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niet nog een accentkleurtje erbij? T-mobile Roze ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

procyon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:00:
[...]

Klopt, wat overigens wel het geval was meen ik mij te herinneren is dat NFC betalingen alleen met een branded firmware kon. (bij de xperia iig) zodra ik die zou flashen naar een 'schone' rom zou dat niet meer kunnen.

Overigens merk je niets van dat branded gebeuren, alleen 1 seconde het opstartscherm en een extra ringtone (je die van tmobile die op een polyfone ringtone lijkt :) )
En hoe zit het met OTA updates die van MS en Nokia komen ? Bij de CV NL variant (dus unbranded) hoefde ik nooit echt te wachten. Zodra die updates gereleased waren voor NL, kon ik direct updaten. Hoe is dat bij een branded toestel ? Moet je dan echt nog wachten op T-Mobile tot dat zij de update getest hebben en vrij gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
MRELynx schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:38:
[...]

En hoe zit het met OTA updates die van MS en Nokia komen ? Bij de CV NL variant (dus unbranded) hoefde ik nooit echt te wachten. Zodra die updates gereleased waren voor NL, kon ik direct updaten. Hoe is dat bij een branded toestel ? Moet je dan echt nog wachten op T-Mobile tot dat zij de update getest hebben en vrij gegeven ?
Geen echte ervaring mee, maar het duurt per definitie langer dan bij een unbranded model.
Misschien dat iemand hier daar zelf ervaring mee heeft? (mijn xperia z2 nog nooit geupdeted)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Bij de black update waren de branded toestellen eerder met de update dan de cv toestellen. Het zegt dus niets over wie eerder of later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Kennelijk voor mijn beurt gepraat, ik lees het nu ook van die onverklaarbare actie dat die update eerder werd uitgerold op branded toestellen.
Mijn ervaring was gestoeld op ervaringen met android, sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is bij WP inderdaad wel eens anders ^^ Je bent eigenlijk beter af met een branded toestel van een fatsoenlijke operator die wat snel doorwerkt dan een CV toestel. Maar dat zegt nog niet veel, want er waren en zijn nog steeds operators die er gerust een maand of twee langer over doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:01
Misschien een vreemde vraag, maar hoe is het met de trilfunctie?
De trilfunctie van mijn HTC One maakt namelijk onwijs veel herrie, misschien One gebruikers die al overgestapt zijn en dit kunnen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik zit erover te denken om deze lader aan te schaffen, moet toch fijner zijn dan een plaatje waar je hem horizontaal op moet leggen?
http://www.nokia.com/global/products/accessory/dt-910/

Iemand ervaring mee?

[ Voor 17% gewijzigd door procyon op 11-07-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Hoe vinden jullie de accu duur? Bij beetje gebruik loopt die leeg als een malle. 5 min. Whatsapp en 5% accu. Maar de accu is nog nieuw, wordt hopelijk beter :)

Maar wat een pracht toestel, lekker snel en ligt super in de hand. Ik vind vooral de curved display echt enorm fijn!

En heel belangrijk, belkwaliteit is echt het beste wat ik ben tegen gekomen.. Op luidspreker kan je gewoon gesprek met iemand voeren ook al ligt de telefoon aan de andere kant van de kamer. Super die 4 microphones!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:22
procyon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:29:
Ik zit erover te denken om deze lader aan te schaffen, moet toch fijner zijn dan een plaatje waar je hem horizontaal op moet leggen?
http://www.nokia.com/global/products/accessory/dt-910/

Iemand ervaring mee?
Toevallig een week in huis (via Amazon.de) en bevalt prima: hij laadt met hoesje er omheen, en er zit een magneet aan de bovenkant zodat je telefoon er niet zomaar van af rolt. Je schijnt zelfs met NFC nog een app te kunnen starten als je hem er op legt, ik kan alleen met de beste wil van de wereld niet verzinnen wát ik dan zou willen starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvans
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-01-2023
Ja, de accu gaat snel heb ik gemerkt. Ca. 2% als je hem niet gebruikt maar bij intensief gebruik meer dan 20% per uur tot nu toe. Toch al ruim 24 uur op 1 accu nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 11:09
Ik Ben aardig positief over de batterij.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/21engc7.png

Het zegt natuurlijk niet veel, maar heb vandaag toch aardig wat gespeeld met her toestel, ook een dik uur flitsmeister aan (zonder autolader)

Ter vergelijking; mijn s3 was rond dit tijdstip vaak bijna leeg met soortgelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Weet iemand wat die 2 streepjes aan weerszijden van de USB-poort zijn? Het lijken op lampjes, maar ik heb ze nog nooit licht zien geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Avalaxy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:01:
Weet iemand wat die 2 streepjes aan weerszijden van de USB-poort zijn? Het lijken op lampjes, maar ik heb ze nog nooit licht zien geven.
Volgens een reviewer (weet even niet meer welke) waren het 'racing stripes' 8) maw, geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Avalaxy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:01:
Dat zijn de antennes. Die zitten ook aan de bovenkant aan beide zijden van de koptelefoon ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oh, zonde. Zou wel vet zijn als ze licht konden geven bij opladen of bij notificaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel bij met deze telefoon alleen loopt de accu heel snel leeg is dit normaal bij nieuwe toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik wist dat het mogelijk was met de cyaan update. Er is eindelijk de mogelijkheid om met een balk de helderheid in te stellen :D. Zeker met dit type scherm is het wel fijn dat je in bed het lager kan instellen dan Microsoft "laag".

Per profiel kan je nu instellen hoe fel je het wilt hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 12-07-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:15:
Ik wist dat het mogelijk was met de cyaan update. Er is eindelijk de mogelijkheid om met een balk de helderheid in te stellen :D. Zeker met dit type scherm is het wel fijn dat je in bed het lager kan instellen dan Microsoft "laag".

Per profiel kan je nu instellen hoe fel je het wilt hebben.
Waar kun je dit vinden dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Hebben de mensen met een snel leeglopende accu misschien een zware (GPS) app op de achtergrond meedraaien zonder het te weten? Mijn 930 heb ik nog niet echt getest qua accuduur maar ik heb het gevoel dat ik bij normaal gebruik toch wel een dag of twee zonder lader kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:31:
[...]

Waar kun je dit vinden dan ?
Bij instellingen ->scherm -> helderheids profiel. Iets wat toch wel een grote toevoeging is voor wp8.1 en natuurlijk nergens terug komt in geen enkele review. Van tweakers.net verwachte ik niet veel, maar van pro wp sites had ik wel wat meer onderzoek naar de cyaan update verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/28rhy5h.png

[ Voor 22% gewijzigd door vali op 12-07-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 01:01:
[...]

Bij instellingen ->scherm -> helderheids profiel. Iets wat toch wel een grote toevoeging is voor wp8.1 en natuurlijk nergens terug komt in geen enkele review. Van tweakers.net verwachte ik niet veel, maar van pro wp sites had ik wel wat meer onderzoek naar de cyaan update verwacht.

[afbeelding]
Kijk eens aan, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Streup schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:26:
[...]

Goed nieuws! Ik heb er ook een voor die prijs. Ben benieuwd wanneer ze leveren. 19 juli stond er op de website, maar wellicht dat ze het sneller kunnen doen aangezien de telefoons ruim beschikbaar zijn.
Kreeg net een verzendbevestiging van bol. Underpromise and overdeliver :) ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik zie nu pas op mijn pc hoe groot die foto is :+ Hoop dat iedereen het duidelijk kon zien, want op mijn telefoon was het al in mijn ogen erg groot haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nog een vraagje: in de instellingen van de camera zie ik dat hij 5+15MP foto's maakt. Waarvoor is dat? Kan hij niet gewoon 20MP foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hopelijk komt Tweakers.net snel met een review, ik ben vooral benieuwd naar de accuduur bij browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 18:46
procyon schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 01:42:
[...]

Kreeg net een verzendbevestiging van bol. Underpromise and overdeliver :) ben benieuwd!
Ik ook! Prima deal en prima service tot nu toe :)
Chris.nl schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 07:03:
Hopelijk komt Tweakers.net snel met een review, ik ben vooral benieuwd naar de accuduur bij browsen.
Inderdaad. Als zelfs de Telegraaf al een testtoestel heeft gehad...

[ Voor 35% gewijzigd door Streup op 12-07-2014 08:09 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zoals ik al verwachte vind echt iedereen aan wie ik het toestel laat zien het mooiste smartphone wat ze in tijden hebben gezien. Zelfs mensen die niks van wp willen weten zijn onder de indruk.

Als Microsoft nou eens hoog inzet qua marketing en meer van dit soort toestellen op de markt brengt, kan het nog eens beter komen qua marktaandeel in Nederland. Vind hem 100x een wauw factor hebben dan mijn oude Lumia 920. Het felle groen is zooo mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 12-07-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Avalaxy schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 02:38:
Nog een vraagje: in de instellingen van de camera zie ik dat hij 5+15MP foto's maakt. Waarvoor is dat? Kan hij niet gewoon 20MP foto's maken?
Komt omdat je foto verhouding op 16:9 staat. Zet je hem op 4:3 wordt het 5+19MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
ImpaileR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:29:
[...]
Komt omdat je foto verhouding op 16:9 staat. Zet je hem op 4:3 wordt het 5+19MP
Apart, nooit eerder ergens gezien. Waar staat dat dan voor die 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:20
vali schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:16:
Zoals ik al verwachte vind echt iedereen aan wie ik het toestel laat zien het mooiste smartphone wat ze in tijden hebben gezien. Zelfs mensen die niks van wp willen weten zijn onder de indruk.

Als Microsoft nou eens hoog inzet qua marketing en meer van dit soort toestellen op de markt brengt, kan het nog eens beter komen qua marktaandeel in Nederland. Vind hem 100x een wauw factor hebben dan mijn oude Lumia 920. Het felle groen is zooo mooi.
Ook hier opvallend veel enthousiaste reactie. De combinatie van het scherm en de live tiles hebben een wauw-factor blijkbaar.

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
procyon schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:08:
[...]

Was het niet zo dat die de 19MP sensor gebrukt om 5MP foto's te maken? Dus de uiteindelijke foto's zijn dan 5MP, maar wel van stukken betere kwaliteit dan die van andere 5MP camera's. Pixel oversampling dus, wat Pureview zo ongeveer inhoud.
Daarnaast zal die de 19MP foto wellicht ook nog opslaan zodat je later er nog op kan inzoomen. Dacht zoiets te hebben gezien tijdens de MS presentatie van WP8.1 een tijdje geleden.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 12-07-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvans
procyon schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:08:
[...]

Je kunt instellen hoe de 930 foto's opslaat (Nokia Camera > Instellingen > Opnamemodus):

JPEG (5 MP)
JPEG (5 MP + 19 MP)
JPEG (5 MP) + DNG (19 MP)

JPEGs zijn door de 930 bewerkte opnamen die in bewerkte vorm worden opgeslagen.
DNGs ('digital negative') zijn ruwe / onbewerkte opnamen die in een fotobewerkingsprogramma kunnen worden aangepast. Deze bestanden bieden meer bewerkingsmogelijkheden in de vorm van kleurtemperatuur, contrast, verzadiging, vignettering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Heb hem net binnen. Ziet er super uit en voelt als hoge kwaliteit. Maar als ik ermee schud, rammelt er iets binnenin. Vind ik minder en niet geruststellend. Is dit bij anderen ook het geval?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

dEX2340 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:36:
Heb hem net binnen. Ziet er super uit en voelt als hoge kwaliteit. Maar als ik ermee schud, rammelt er iets binnenin. Vind ik minder en niet geruststellend. Is dit bij anderen ook het geval?
Dat is de camera unit, hoort zo :)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Mother_Goozz schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Dat is de OIS van de camera unit, hoort zo :)
OK, bedankt voor de snelle reactie. Maar kameraad heeft hem ook vandaag binnen en bij hem rammelt er niets :S

[ Voor 15% gewijzigd door dEX2340 op 12-07-2014 11:48 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

dEX2340 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:39:
[...]

OK, bedankt voor de snelle reactie. Maar kameraad heeft hem ook vandaag binnen en bij hem rammelt er niets :S
Klopt. Bij de 1020 hadden ze er uiteindelijk maar een briefje bij gedaan. Dat het geluid zorgde voor mooie foto's oid.

Zet je camera eens aan. Is het dan weg, dan is het je beeld stabilisatie. Blijft het, dan zit er misschien toch iets niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Zoals gevraagd hierbij een aantal foto's van de lumia 720 naast de 930. 3 zijn van de 720 met charge cover en 3 zonder.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/4514uvtdj/Foto_12_07_14_11_50_51.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/t5ybs1ncn/Foto_12_07_14_11_51_15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/gslhl4xo7/Foto_12_07_14_11_51_33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/dqupb6kjb/Foto_12_07_14_11_52_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/h6mtkqhrr/Foto_12_07_14_11_52_22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/krip3ymbb/Foto_12_07_14_11_52_37.jpg
dEX2340 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Ik heb dit even geprobeerd maar ook hier rammelt die een heel klein beetje. Je moet er wel best lomp mee rammelen wil je het horen.

[ Voor 17% gewijzigd door Yagermeister op 12-07-2014 12:07 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Chris.nl schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 07:03:
Lol, de Tweakers.net review. Dat toestel is nu pak hem beet 3 tot 5 dagen leverbaar. Het is een high end toestel en de tweakers review laat nog steeds op zich wachten. Als de iphone 6 straks uitkomt, dan staat de review binnen 2 dagen online. Sterker nog, ik had wel verwacht dat Tweakers een review exemplaar had gekregen een paar dagen voor de release. Of dat laatste is niet het geval of Arnoud is op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Yay, Ik heb eindelijk mijn nano sim binnen echter kan ik er nog niks mee aangezien ik mijn gmail niet gekoppeld krijg. Om de 1 of andere achterlijke reden krijg ik me niet aangemeld bij google via de telefoon.

Weet iemand daar misschien een oplossing voor zodat ik mijn contacten kan syncen en het toestel eindelijk in gebruik kan nemen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik log altijd in via MS account en dan extra account toevoegen -> Google account en dan contacten e.d. selecteren? Mogelijk probleem met two step authentication, heb je dat al wel geconfigureerd?

Die zwarte vind ik persoonlijk het vetste eruit zien vanwege de zwarte rand.

[ Voor 17% gewijzigd door CR35 op 12-07-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

CR35 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:12:
Ik log altijd in via MS account en dan extra account toevoegen -> Google account en dan contacten e.d. selecteren? Mogelijk probleem met two step authentication, heb je dat al wel geconfigureerd?

Die zwarte vind ik persoonlijk het vetste eruit zien vanwege de zwarte rand.
Ik heb dat niet aanstaan maar zover kom ik eigenlijk ook niet eens. Zodra de telefoon aangeeft dat er verbinding gemaakt moet worden springt die gewoon weer terug naar het overzichtsscherm.

Even geprobeerd om two step aan te zetten maar dat heeft geen werking behalve dat het irritatie oplevert :P

Zodra ik een google wil toevoegen krijg ik het scherm dit moet je bevestigen bla bla en als ik dan op doorgaan klik gebeurt er gewoon niks.

[ Voor 18% gewijzigd door Yagermeister op 12-07-2014 12:23 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvans
Yagermeister schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:13:
[...]

Ik heb dat niet aanstaan maar zover kom ik eigenlijk ook niet eens. Zodra de telefoon aangeeft dat er verbinding gemaakt moet worden springt die gewoon weer terug naar het overzichtsscherm.

Even geprobeerd om two step aan te zetten maar dat heeft geen werking behalve dat het irritatie oplevert :P

Zodra ik een google wil toevoegen krijg ik het scherm dit moet je bevestigen bla bla en als ik dan op doorgaan klik gebeurt er gewoon niks.
Voeg je wel als eerste account een Microsoft Live account toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
ImpaileR schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:53:
[...]
Klopt. Bij de 1020 hadden ze er uiteindelijk maar een briefje bij gedaan. Dat het geluid zorgde voor mooie foto's oid.

Zet je camera eens aan. Is het dan weg, dan is het je beeld stabilisatie. Blijft het, dan zit er misschien toch iets niet lekker.
Het blijft. Ik moet echt niet hard schudden om het duidelijk te horen. Bij een gloednieuwe telefoon voelt dit niet normaal. Bij mijn Nexus 4 heb ik het ook maar dat is na enkele valpartijen.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Erwinvans schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:24:
[...]

Voeg je wel als eerste account een Microsoft Live account toe?
Ja want ik gebruik mijn standaard ms account voor de settings maar niet voor de contacten/calender.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonW
Yagermeister schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Ja want ik gebruik mijn standaard ms account voor de settings maar niet voor de contacten/calender.
Je krijgt wel het browserscherm "google wil toegang tot het volgende blabla"?

Dan helemaal naar beneden scrollen en klikken op doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Dat scherm krijg ik ja maar zodra ik op doorgaan klik, gaat die terug naar het overzicht.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonW
Yagermeister schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:01:
Dat scherm krijg ik ja maar zodra ik op doorgaan klik, gaat die terug naar het overzicht.
net even m'n 2e google account toegevoegd. Zodra ik op accepteren klik is m'n google account gewoon toegevoegd op het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

RemonW schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:05:
[...]

net even m'n 2e google account toegevoegd. Zodra ik op accepteren klik is m'n google account gewoon toegevoegd op het overzicht.
Ik kan verbinden drukken tot ik een ons weeg maar hij weigert door te gaan op dat moment :/

Als ik via internet explorer op de telefoon naar google.com ga krijg ik wel een waarschuwing van ssl certificaat onjuist. Volgens mij zou het daar door moeten komen lijkt me dan. De vraag is alleen hoe ik die nu weer kan resetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Yagermeister op 12-07-2014 13:09 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonW
Yagermeister schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:07:
[...]

Ik kan verbinden drukken tot ik een ons weeg maar hij weigert door te gaan op dat moment :/
Mij is niet duidelijk wanneer het bij jou niet verder kan gaan
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iIuIFJb.png

of

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0iY8vV9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Het eerste foto al gaat het mis. Ik kan niet eens een google account gegevens invullen.

Ik heb het zojuist nog eens geprobeerd met een 2de outlook account wat ik heb. Daar krijg ik hetzelfde scherm om ook toegang te verlenen blabla. Zodra ik daar op doorgaan klik werkt het wel gewoon prima.

Het lijkt er dus op dat er iets is met de ssl certificaten van google bij mijn telefoon.

[ Voor 63% gewijzigd door Yagermeister op 12-07-2014 13:16 ]

-Te huur

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.