De mijne komt tussen 12 en 14. Maar ik verwacht over een uurtje de eerste reviews hier.
Heb hem net besteld op: (379 euro, gratis verzending)
http://www.bol.com/nl/p/n...0-zwart/9200000028138374/
Veel goedkoper dan coolblue. Had alleen graag de oranje gewild maar is toch de zwarte geworden
Veel goedkoper dan coolblue. Had alleen graag de oranje gewild maar is toch de zwarte geworden
[ Voor 7% gewijzigd door procyon op 09-07-2014 10:59 ]
Hoe kan dat zoveel goedkoper zijn?procyon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:58:
Heb hem net besteld op: (379 euro, gratis verzending)
Had graag de groene gewild, maar voor die prijs wordt het gewoon een zwarte!
Zo dacht ik er ook overDownloads schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:04:
[...]
Hoe kan dat zoveel goedkoper zijn?
Had graag de groene gewild, maar voor die prijs wordt het gewoon een zwarte!
Snel bestellen, wellicht is het een foutje ofzo.
Wacht het toch even af tot hij wordt uitgeleverd, maar ik hou het zeker in de gaten!procyon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:07:
[...]
Zo dacht ik er ook over![]()
Snel bestellen, wellicht is het een foutje ofzo.
Bedankt!
Dan hebben sommige mensen geluk gehad denk ik
. Gefeliciteerd mensen!
Uit hun algemene voorwaarden:StealthyPeanut schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:44:
Dan hebben sommige mensen geluk gehad denk ik. Gefeliciteerd mensen!
Bij een prijsverschil van 100 euro ten opzichte van de concurrent kan je je afvragen of het wel klopt.Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Hoezo? Ze hebben op dit moment een kortingsactie lopen (zomperpakkers) waar ze onder andere tot 40% korting verlenen op diverse mobiele telefoons en tablets (waaronder diverse Lumia's)
[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 09-07-2014 12:01 ]
Ongeveer 20% korting is plausibel. Had daarbij ook nog shopkorting gebruikt voor 2+% extra kortingthe_shadow schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:51:
Bij een prijsverschil van 100 euro ten opzichte van de concurrent kan je je afvragen of het wel klopt.
Denk dat ze wel leveren, en anders is het pech toch?
[ Voor 8% gewijzigd door procyon op 09-07-2014 11:55 ]
Iemand toevallig ervaring met de Flip Case van Nokia? zie: http://www.belsimpel.nl/accessoire-detail/Nokia-Lumia-930-Flip-Case-Black
Ziet er mooi uit, maar wel bijna 40 euro.
Ziet er mooi uit, maar wel bijna 40 euro.
[ Voor 80% gewijzigd door Herautr op 09-07-2014 12:33 . Reden: Post in verkeede thread ]
20% voor een nieuw product dat bet paar dagen uit is is verre weg van een plausibel. Er zit nu totaal geen marge meer op en ze maken nu zelfs verlies. Ik ben benieuwd wat bol.com hier aan gaat doen.procyon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:54:
[...]
Ongeveer 20% korting is plausibel. Had daarbij ook nog shopkorting gebruikt voor 2+% extra korting
Denk dat ze wel leveren, en anders is het pech toch?
Net even gebeld met de klantenservice, het was een foutje op de website maar kreeg de toezegging dat ze wel gaan leveren. Mijn geluk vertelde ze.vali schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:22:
[...]
20% voor een nieuw product dat bet paar dagen uit is is verre weg van een plausibel. Er zit nu totaal geen marge meer op en ze maken nu zelfs verlies. Ik ben benieuwd wat bol.com hier aan gaat doen.
Tip: hou dit topic goed in de smiezen:
Centraal aanbiedingen topic. V2.0
Goed nieuws! Ik heb er ook een voor die prijs. Ben benieuwd wanneer ze leveren. 19 juli stond er op de website, maar wellicht dat ze het sneller kunnen doen aangezien de telefoons ruim beschikbaar zijn.procyon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:59:
[...]
Net even gebeld met de klantenservice, het was een foutje op de website maar kreeg de toezegging dat ze wel gaan leveren. Mijn geluk vertelde ze.
“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)
Hoppa. Net Azerty aan de lijn gehad en hij is vandaag verzonden, morgen kan ik hem verwachten
Jammer dat ik het mooie groene nokia flip cover nog niet heb 
Voor de zekerheid nog gevraagd of het een Nederlandse simlockvrij model was en dat was hij volgens de verkoper.
edit:
Heb btw het idee dat de draadloze oplader gewoon in de doos zit.
Voor de zekerheid nog gevraagd of het een Nederlandse simlockvrij model was en dat was hij volgens de verkoper.
edit:
[ Voor 46% gewijzigd door vali op 09-07-2014 13:33 ]
Er zijn er toch al heel wat die hem ontvangen hebben (ik vandaag bij Bol.com besteld voor 379). Niemand die wat eerste indrukken wilt vermelden aub?
iPhone XR
Dat zou ik met alle plezier willen doen (hij is echt net 5 minuten binnen), ware het niet dat m'n toch al kleine simkaart nog veel te groot is en dus niet past. Op naar de vodafdone winkel
Mocht het erg druk zijn in de winkel, dan kan je het gewoon zelf ff knippen he?toolkist schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:29:
Dat zou ik met alle plezier willen doen (hij is echt net 5 minuten binnen), ware het niet dat m'n toch al kleine simkaart nog veel te groot is en dus niet past. Op naar de vodafdone winkel
Bij de zending van Coolblue was het gewoon een aparte doos.vali schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:27:
Hij is nu nog bezig een backup terug te zetten, vanavond na het werk mijn eerste ervaringen.
Eerste indruk... Wauw!
op youtube zie je eigenlijk geen een andere video met de dt-601 erbij. het lijkt (mij) een UK-only actie te zijn of niet?ImpaileR schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Bij de zending van Coolblue was het gewoon een aparte doos.
Hij is nu nog bezig een backup terug te zetten, vanavond na het werk mijn eerste ervaringen.
Eerste indruk... Wauw!
Pfff, ik word al enthousiast van de zeer summiere beschrijvingen. Geniet van jullie nieuwe telefoon!
iPhone XR
Hier in Oss op een regenachtige woensdagmiddag is het niet echt druk in het centrum, ben derhalve alweer terug. Om vast in de winkel te controleren of de sim het doet ben ik net even snel door de 1e settings heen gevlogen zonder te kijken wat er stond, nu dus even een factory reset om dan alles naar wens in te stellen.procyon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Mocht het erg druk zijn in de winkel, dan kan je het gewoon zelf ff knippen he?
1e indruk: wauw
wauw vanwege het scherm? of vanwege de responsiviteit van het toestel of vanwege de camera? ik ben erg benieuwd, want ik krijg dit toestel ook eerdaags.
Hier ook een wauw xD
Het is echt een mooi toestel. Voelt echt als een blok kwaliteit (positief bedoelt)
Ding is echt extreem snel, scherm ziet er geweldig uit. Ligt nu aan de lader, later meer
Het is echt een mooi toestel. Voelt echt als een blok kwaliteit (positief bedoelt)
Ding is echt extreem snel, scherm ziet er geweldig uit. Ligt nu aan de lader, later meer
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
En binnen.
Eerste indruk is.....Wauw!
Erggggg strak design
Lekker snel
Degelijk in de hand
Zwaar (ben een Samsung S2 gewend), niet per sé slecht.
Geen headset, maar wel de draadloze oplader. Ik stuur even een mailtje naar Coolblue
.
Kort maar krachtig. Rest volgt
.
Eerste indruk is.....Wauw!
Erggggg strak design
Lekker snel
Degelijk in de hand
Zwaar (ben een Samsung S2 gewend), niet per sé slecht.
Geen headset, maar wel de draadloze oplader. Ik stuur even een mailtje naar Coolblue
Kort maar krachtig. Rest volgt
Ik heb op dit moment de lumia 920 met de 8.1 dev preview en irriteer mij aan de trage start van whatsapp en de nokia camera app. Ik hoop dus dat de 930 met de snellere cpu en geheugen etc. dus (een stuk) sneller is.
Ik heb meerdere malen gelezen (volgens mij hier of in het 'prijzen en leveringen' topic dat dit geen probleem is.osuijk schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:34:
weet iemand of draadloos laden nog werkt als je de 930 in een flipcover hebt zitten?
Tuurlijk. Als je flipcover niet te dik is en niet gemaakt van lood of een ander zwaar metaal. Het laden gaat wel langzamer - hoe verder van de charger af of hoe meer materiaal er tussen hoe langzamer het gaat.osuijk schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:34:
weet iemand of draadloos laden nog werkt als je de 930 in een flipcover hebt zitten?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik heb mijn groene 930 ook binnen. Mijn eerst reactie bij het openen: Tjow he, die kleur! Gaaf!.
Ik ben mijn HTC 8S gewend, maar dit is een erg mooie kleur. Nu testen, alleen ik moet wachten op mijn nanosim van Hi...
/e: Is het normaal dat bij de hardwareknoppen allen de terug- en de homeknop verlicht zijn? De zoekknop geeft geen licht. Heb ik nu de pech een telefoon met een (klein) mankement te hebben? Kunnen de andere eigenaren van de 930 dit controleren?
Ik ben mijn HTC 8S gewend, maar dit is een erg mooie kleur. Nu testen, alleen ik moet wachten op mijn nanosim van Hi...
/e: Is het normaal dat bij de hardwareknoppen allen de terug- en de homeknop verlicht zijn? De zoekknop geeft geen licht. Heb ik nu de pech een telefoon met een (klein) mankement te hebben? Kunnen de andere eigenaren van de 930 dit controleren?
[ Voor 36% gewijzigd door Iridium op 09-07-2014 16:41 ]
Inmiddels een prachtige uitgebreide review van gebruiker Alpha89 op Tweakers.
productreview: Nokia Lumia 930 Zwart review door Alpha89
productreview: Nokia Lumia 930 Zwart review door Alpha89
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Om op mijn vraag omtrent de verlichting van de hardwareknoppen terug te komen: Ze zijn nu allemaal verlicht...
nog iemand die geen swype meer heeft? (had dit wel op mijn WP8.1 lumia 920)
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Locatie is België en toetsenbord Azerty? Azerty indeling heeft geen swipe onder 8.1, correct?shizoframia schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:18:
nog iemand die geen swype meer heeft? (had dit wel op mijn WP8.1 lumia 920)
Testing, one, two ...
Nee dat kan niet volgens mij. Van een gewone sim kan je een mini-sim knippen, maar een nano sim is daadwerkelijk een andere chip.. Maar ik kan het mis hebben.procyon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Mocht het erg druk zijn in de winkel, dan kan je het gewoon zelf ff knippen he?
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
Jawel hoor...je kunt dat gewoon zelf knippen, de chip is niet anders. Ik heb al vaker een micro naar nano geknipt. Doe dit aub wel zeer secuur en voorzichtig. Er zijn genoeg verhalen van sim kaartjes die in telefoons zijn blijven steken.jobvr schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:31:
[...]
Nee dat kan niet volgens mij. Van een gewone sim kan je een mini-sim knippen, maar een nano sim is daadwerkelijk een andere chip.. Maar ik kan het mis hebben.
Neen, toetsenbord is qwerty en taal is NLD-NL (werkte ook nog niet op NLD-BE op de lumia 920 wel op NLD-NL).hardware-lover schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:30:
[...]
Locatie is België en toetsenbord Azerty? Azerty indeling heeft geen swipe onder 8.1, correct?
Dan is dat tenminste duidelijk, waarschijnlijk staat er een of andere instelling nog niet actief? Meen me te herinneren dat de swipe functie eerst aangezet moest worden om te kunnen gebruiken.shizoframia schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:38:
[...]
Neen, toetsenbord is qwerty en taal is NLD-NL [knip].
Testing, one, two ...
Heeft iemand die 25euro cadeaubon voor de windowsphone store er bij gekregen? Hier niet gevonden!
Verder helemaal wauw
Super telefoon!!
Verder helemaal wauw
Super telefoon!!
Bij mij stond het standaard aan. Nog even gechecked onder toetsenbord -> op de taal klikken voor optieshardware-lover schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:45:
[...]
Dan is dat tenminste duidelijk, waarschijnlijk staat er een of andere instelling nog niet actief? Meen me te herinneren dat de swipe functie eerst aangezet moest worden om te kunnen gebruiken.
Doet het prima onder zowel NL and EN
Klopt inderdaad, daar staat het vermeld (indien beschikbaar bij gekozen toetsenbord). Misschien even uit- en weer aanvinken mocht het niet direct werken (bij de user die het niet beschikbaar heeft bij zijn NL toetsenbord).RemonW schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:47:
[...]
Bij mij stond het standaard aan. Nog even gechecked onder toetsenbord -> op de taal klikken voor opties
Doet het prima onder zowel NL and EN
Testing, one, two ...
Ik wilde proberen om via de Netgear PTV3000 het beeld van mijn 930 op mijn tv te projecteren. De TV gaf een zwart beeld en mijn 930 gaf geen beeld meer. De hardwareknopverlichting wilde nog wel eens aan en uit gaan. Maar ik kon met geen mogelijkheid mijn telefoon weer 'normaal' krijgen. Ik moest een softreset toepassen (powerknop + volume lager 10 seconden indrukken).
Iemand enig idee wat er fout is?
Iemand enig idee wat er fout is?
Net uitgepakt, nano sim geknipt, wel een beetje dunner gemaakt met schuurpapier..
Beetje zitten spelen, achterkant wordt redelijk warm, maar lijkt me normaal..
Geweldig toestel.
Beetje zitten spelen, achterkant wordt redelijk warm, maar lijkt me normaal..
Geweldig toestel.
Hebben jullie ook dat wanneer je naar beneden "scrolt" in IE bijv in deze thread, dat de pagina wit wordt? Lijkt wel of die stukjes moet laden ipv dat het in 1 keer doorloopt.
Raar, ik hoor vaak een "plop" geluid uit de lumia 930 komen, ik merk dat de speaker bij bij alles wat geluid maakt nog 3-5 seconde door ruist (zacht ruis dat de speaker aan is, soms met hoge piep) en stopt dan... Heeft iemand anders dit ook? Nogal irritant
Plop geluid heb ik niet. De ruis van de speaker wel (bij bv pauzeren van spotify nummer). Even vergeleken met m'n 920 en die heeft hetzelfde probleem. Is me alleen nooit eerder opgevallenMother_Goozz schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:04:
Raar, ik hoor vaak een "plop" geluid uit de lumia 930 komen, ik merk dat de speaker bij bij alles wat geluid maakt nog 3-5 seconde door ruist (zacht ruis dat de speaker aan is, soms met hoge piep) en stopt dan... Heeft iemand anders dit ook? Nogal irritant
Ik hoor het overigens alleen als ik m'n oor er echt dichtbij houd.
[ Voor 5% gewijzigd door RemonW op 09-07-2014 20:15 ]
haha valt mij weer opRemonW schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:13:
[...]
Plop geluid heb ik niet. De ruis van de speaker wel (bij bv pauzeren van spotify nummer). Even vergeleken met m'n 920 en die heeft hetzelfde probleem. Is me alleen nooit eerder opgevallen
Ik hoor het overigens alleen als ik m'n oor er echt dichtbij houd.
Scherm wilde ook niet altijd reageren om in te zoomen bijv. pagina of foto's.
Harde reset gedaan, "plop" geluid is weg, nog wel zeer zachte ruis, en scherm reageert zoals het moet.
Even kijken hoe het gaat, anders terug...
Weet iemand al of de 930 ook goed te gebruiken is met de DT910 desktop stand ? Ik vermoed van wel omdat de maten niet significant afwijken, maar nog nergens wordt de 930 expliciet als compatible genoemd (en met compatible bedoel ik dan dus puur de maatvoering, niet Qi an sich)
Nog steeds aan het genieten van het toestel. Wauw, wauw en nog eens wauw.
Helaas moet een van de twee terug naar Coolblue. Bij de grijze schermen (oa toetsenbord) zie je kleur verschil op het scherm en bij wit zie je wat roze vlekken.
Helaas moet een van de twee terug naar Coolblue. Bij de grijze schermen (oa toetsenbord) zie je kleur verschil op het scherm en bij wit zie je wat roze vlekken.
Krijg whatsapp niet aan de gang...stuur code niet met sms je
Vraag uiteraard in whatsapp forum geplaats, maar hier misschien even snelle reactie
Vraag uiteraard in whatsapp forum geplaats, maar hier misschien even snelle reactie
@luifel. Dat had ik ook. Gewoon ff laten bellen, Dan Moet je geloof ik 5 min wachten. Dan krijg je wen gesproken code
Zo, ook meegedaan met de actie van Coolblue. Een groene variant met een Wireless Charging. Ben benieuwd naar mijn eerste Windows Phone, kijken of me dit gaat bevallen.
Verwijderd
Whatsapp werkt bij mij wel. Telegram helaas niet.luifel schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:38:
Krijg whatsapp niet aan de gang...stuur code niet met sms je
Thanks....moest ff 10min wachten, toen ineens kwam de codeMnup_1 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:49:
@luifel. Dat had ik ook. Gewoon ff laten bellen, Dan Moet je geloof ik 5 min wachten. Dan krijg je wen gesproken code
Ik heb het gevoel dat de prijzen snel gaan dalen, gezien meerdere al snel onder de 499.99 gaan zitten
Verwijderd
Heb ik ook, lijkt alsof hij moet renderen bij lange pagina'sMnup_1 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:32:
Hebben jullie ook dat wanneer je naar beneden "scrolt" in IE bijv in deze thread, dat de pagina wit wordt? Lijkt wel of die stukjes moet laden ipv dat het in 1 keer doorloopt.
Dit is/lijkt een probleem specifiek met de Tweakers site, er is ook een topic over ([bug] Site performance op Windows Phone 8.1). In sommige gevallen crashed IE zelfs na een tijdje Tweakers browsen Je kunt voorlopig beter de volledige (non-adaptive) layout forceren. Die heeft geen enkel probleem met witte vlakken.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:20:
[...]
Heb ik ook, lijkt alsof hij moet renderen bij lange pagina's
Ik heb het op mijn Lumia 925 ook wel eens. Is niet een 930 specifiek probleem.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Eerste WP en hij bevalt me super. Ik kom van Android af (was er gewoon op uit gekeken) en ik moet zeggen: Wauw.
Wat een goed doordacht, uitgebalanceerd, flitsende OS. Echt genieten gewoon. Valt me ook op hoeveel software er gratis opzit; offline navigatie (alle kaarten gratis te downloaden), Maps variant, Spotify variant, Office etc. Ben nog maar net begonnen, maar ook de Store valt me echt alles mee. Genoeg apps te vinden!!!
En gewoon een topcamera in deze telefoon waar geen enkele smartphone aan kan tippen. Genieten dus!
Wat een goed doordacht, uitgebalanceerd, flitsende OS. Echt genieten gewoon. Valt me ook op hoeveel software er gratis opzit; offline navigatie (alle kaarten gratis te downloaden), Maps variant, Spotify variant, Office etc. Ben nog maar net begonnen, maar ook de Store valt me echt alles mee. Genoeg apps te vinden!!!
En gewoon een topcamera in deze telefoon waar geen enkele smartphone aan kan tippen. Genieten dus!
Het contrast is beter dan de lumia 920 maar de kleuren zijn minder realistisch. Doen me een beetje denken aan de lumia 800 die ik vroeger heb gehad. Voor de rest is het een fantastisch apparaat!
Gisteren einde middag heb ik mijn oranje 930 ontvangen van CB samen met een zwarte DT-900 charging plate. Komende van een Lumia 800 is dit een geweldige stap vooruit in snelheid, beeldkwaliteit, mogelijkheden en volwassenheid van het OS. Het configureren verloopt soepel en duidelijk, de meeste apps die ik gebruik zijn standaard aanwezig en de ontbrekende laten zich eenvoudig via de store downloaden en installeren. Intussen worden op de achtergrond de laatste updates geïnstalleerd. Het startscherm ziet er indrukwekkend uit met het gebruik van een eigen foto die transparant door een aantal tiles zichtbaar is.
Vooralsnog ben ik erg onder de indruk. Vandaag eens wat tijd aan de camera besteden en hopelijk een eerste indruk van het batterijverbruik...
Vooralsnog ben ik erg onder de indruk. Vandaag eens wat tijd aan de camera besteden en hopelijk een eerste indruk van het batterijverbruik...
Je weet dat je het kleurprofiel kan aanpassen?shizoframia schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:21:
Het contrast is beter dan de lumia 920 maar de kleuren zijn minder realistisch. Doen me een beetje denken aan de lumia 800 die ik vroeger heb gehad. Voor de rest is het een fantastisch apparaat!
Gisteren de Oranje, die ik bij CentralPoint heb besteld, gekregen. Gelijk na het bestellen - te laat dus - mij gerealiseerd dat ik vergeten heb, om te controleren of er ook hier een wireless charger bij zit. Niet dus ...
Weet iemand of Nokia zelf ook niet een actie heeft, waar je op basis van je factuur, zo'n ding gratis kan regelen ?
Oh ja ... en ik mis een oordopjes ... die zaten wel bij mijn 920. Dat vind ik wel erg jammer ... beetje karig van Nokia (MS). Maar tot zover ... een heel gaaf toestel !
Weet iemand of Nokia zelf ook niet een actie heeft, waar je op basis van je factuur, zo'n ding gratis kan regelen ?
Oh ja ... en ik mis een oordopjes ... die zaten wel bij mijn 920. Dat vind ik wel erg jammer ... beetje karig van Nokia (MS). Maar tot zover ... een heel gaaf toestel !
Heb je 'm al getweakt in het Lumia kleurenprofiel? (Settings -> display -> Adjust color profile). Daar kun je zowel de kleurtemperatuur en de verzadiging nog wat bijstellen. Kan net genoeg zijn voor kleuren die wél realistisch zijnshizoframia schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:21:
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Hoe deze site in de gaten.bhorvers schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:55:
Zojuist mijn Lumia 930 ontvangen.
Helaas ligt het display aan 1 zijde niet netjes verzonken in de behuizing, komt zo ver omhoog dat ik mijn nagel er onderdoor kan halen. Als ik druk uitoefen komt hij wel verzonken te liggen, om daarna weer net zo hard naar boven te springen.
Erg jammer, aan de andere kant een goede test om te kijken hoe dit opgelost word door Nokia en/of CentralPoint.
had me er net op verheugd om een net zo uitgebreide review te schrijven als over mijn Lumia 925!
Helaas ligt het display aan 1 zijde niet netjes verzonken in de behuizing, komt zo ver omhoog dat ik mijn nagel er onderdoor kan halen. Als ik druk uitoefen komt hij wel verzonken te liggen, om daarna weer net zo hard naar boven te springen.
Erg jammer, aan de andere kant een goede test om te kijken hoe dit opgelost word door Nokia en/of CentralPoint.
had me er net op verheugd om een net zo uitgebreide review te schrijven als over mijn Lumia 925!
https://wren.co/join/Devian
LOL! Is that a 930 in your pocket or are you just glad to see me?Alpha89 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:37:
Okay, call me a freak.
Maar ben ik de enige die vindt dat de 930 heerlijk in de broekzak zit?
Vannacht heeft mijn nieuwe 'vriend' lekker geslapen op de DT910... en hij zat deze morgen weer vol energie! ;-)Maurice v/d Zwaan schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:28:
Weet iemand al of de 930 ook goed te gebruiken is met de DT910 desktop stand ? Ik vermoed van wel omdat de maten niet significant afwijken, maar nog nergens wordt de 930 expliciet als compatible genoemd (en met compatible bedoel ik dan dus puur de maatvoering, niet Qi an sich)
Is er een nieuwe helderheid ofzo? 's Avonds wordt het scherm echt heel erg donker (en oranje-achtig). Opzich niet erg, want ik vond de laagste helderheid van m'n Lumia 820 (met WP8.1) eigenlijk nog te fel voor 's avonds. Nu kan hij echt héél erg donker.
Ahum... 1020... ahum...StealthyPeanut schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:16:
[knip]
Ja, een deel van de helderheid zit hem in het scherm. Ook mijn huidige 1020 heeft een helderheid in veel meer gradaties dan de andere Windows Phones die ik heb gehad (620 en Huawei W1).Avalaxy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:47:
Is er een nieuwe helderheid ofzo? 's Avonds wordt het scherm echt heel erg donker (en oranje-achtig). Opzich niet erg, want ik vond de laagste helderheid van m'n Lumia 820 (met WP8.1) eigenlijk nog te fel voor 's avonds. Nu kan hij echt héél erg donker.
Voor wie de back cover wil vervangen voor een andere kleur :
http://forums.wpcentral.c...n-replace-back-cover.html
http://www.smartphonefran...assembly/disassembly.html
Op dit moment heeft nog niemand bovenstaande procedure uitgevoerd, dus volledig op eigen risico. Via Ebay kost een back cover met de huidige Pond-Euro koers ongeveer 24 euro inclusief verzenden. Linkjes naar covers op ebay in het wpcentral topic die hierboven genoemd is....
Op dit moment heeft nog niemand bovenstaande procedure uitgevoerd, dus volledig op eigen risico. Via Ebay kost een back cover met de huidige Pond-Euro koers ongeveer 24 euro inclusief verzenden. Linkjes naar covers op ebay in het wpcentral topic die hierboven genoemd is....
XBL: MRE Inc
Wat is er zo speciaal aan in de broekzak?Alpha89 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:37:
Okay, call me a freak.
Maar ben ik de enige die vindt dat de 930 heerlijk in de broekzak zit?
https://opensea.io/seaart
Het vervangen van de cover lijkt niet heel moeilijk anders behalve je een zuignapje moet hebben die je voor een paar euro bij een bouwmarkt kunt scoren. Vraag me alleen af hoe makkelijk je met een zuignap de cover eraf kunt trekken zonder dat je de klemmetjes molt.MRELynx schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:13:
Voor wie de back cover wil vervangen voor een andere kleur :
Als je de zuignap plaatst zoals op de afbeelding, dan lijkt het me vrij makkelijk te doen.Miki schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:23:
[...]
Het vervangen van de cover lijkt niet heel moeilijk anders behalve je een zuignapje moet hebben die je voor een paar euro bij een bouwmarkt kunt scoren. Vraag me alleen af hoe makkelijk je met een zuignap de cover eraf kunt trekken zonder dat je de klemmetjes molt.
Heb maar een oranje cover via ebay besteld. Eerdaags het tmobile contract van mijn vriendin verlegen met een zwarte 930. Dan de cover verwisselen met een zwarte aluminium rand met oranje cover. Net iets mooier dan een grijze rand met oranje cover.
Ik ben na een dag zeer zeker te spreken over mijn 930. Loopt erg soepel, prachtig scherm, goed geluid, en de extra Nokia apps zijn een heel goede toevoeging aan de telefoon. De enige fout die ik ben tegengekomen is dat als ik mijn scherm wil projecteren op de tv (via de Netgear PTV3000) ik een zwart scherm op mijn telefoon krijg en dan een soft-reset moet toepassen. Zijn er anderen die dit ook kunnen testen? Of is dit een fout die toevallig alleen mij overkomt?
Hopelijk heb je wel doorgelezen tot stap 44 en verder... Je zult dingen als de flash, NFC antenne en wireless charging module ook moeten vervangen of van de oude cover af moeten slopen. Dus iets meer nodig dan het zuignapjeMRELynx schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:31:
[...]
Als je de zuignap plaatst zoals op de afbeelding, dan lijkt het me vrij makkelijk te doen.
Heb maar een oranje cover via ebay besteld. Eerdaags het tmobile contract van mijn vriendin verlegen met een zwarte 930. Dan de cover verwisselen met een zwarte aluminium rand met oranje cover. Net iets mooier dan een grijze rand met oranje cover.
Goed gezienPropane schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:40:
[...]
Hopelijk heb je wel doorgelezen tot stap 44 en verder... Je zult dingen als de flash, NFC antenne en wireless charging module ook moeten vervangen of van de oude cover af moeten slopen. Dus iets meer nodig dan het zuignapje.
Eigenlijk een no-go als ik het zo lees vanaf stap 44. Het kan, zeker als je een beetje technisch bent aangelegd en engelen geduld hebt maar ff de cover vervangen zit er niet in en het gaat ook iets meer kosten dan de cover alleen

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 10-07-2014 13:49 ]
Je hebt gelijk. Vanaf stap 44 gaat het weer over de back cover waar oa nfc, qi en led flash op zitten. Denk niet dat die er al op zitten op de ebay covers. Weet het wel zeker eigenlijk..... Jammer....Eens kijken of ik mijn order kan cancellen op ebay.Propane schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:40:
[...]
Hopelijk heb je wel doorgelezen tot stap 44 en verder... Je zult dingen als de flash, NFC antenne en wireless charging module ook moeten vervangen of van de oude cover af moeten slopen. Dus iets meer nodig dan het zuignapje.
Mooie telefoon hoor! Kan alleen nergens een waterdicht beschermend telefoonhouder vinden voor op mijn stuur
. Hij past niet in de normale hoesjes omdat hij rechte hoeken heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-07-2014 14:43 ]
Zo waaaaaat een mooii ding :D:D. Heb de groene nu binnen. Had bij een online winkel een screenprotectie besteld, maar deze past voor geen meter. Net als bij de lumia 920 is het scherm iets gebogen en daarom zit hij voor geen meter.
Iemand wel ergens een goede gevonden die netjes op het scherm blijft zitten?
Vind wel vreemd dat ik de tijd niet op automatisch kan instellen. Weet niet of dit komt omdat mijn simkaart er nog niet in zit (moet die nog bijknippen). Heb wel een nederlands unbranded toestel (bij info staat CV NL)
Vind wel vreemd dat ik de tijd niet op automatisch kan instellen. Weet niet of dit komt omdat mijn simkaart er nog niet in zit (moet die nog bijknippen). Heb wel een nederlands unbranded toestel (bij info staat CV NL)
[ Voor 26% gewijzigd door vali op 10-07-2014 15:01 ]
Waarom een screen protector als ik vragen mag? Wetenschap heeft al lang bewezen dat Gorilla Glass 3 zeer moeilijk is om te bekrassen. Het heeft een hardheid van 534–649 kgf/mm^2. Dat houdt in dat slecht gehard staal zoals messen en bepaalde sleutels mogelijk krassen zouden kunnen veroorzaken. Bron.vali schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:48:
Zo waaaaaat een mooii ding :D:D. Heb de groene nu binnen. Had bij een online winkel een screenprotectie besteld, maar deze past voor geen meter. Net als bij de lumia 920 is het scherm iets gebogen en daarom zit hij voor geen meter.
Daarnaast genoeg redenen om het niet te gebruiken: meeste screenprotectors verkleuren na verloop van tijd, ze veranderen het gevoel van je vingers op het scherm (meestal in negatieve zin), gaan na verloop van tijd aan de randen stof verzamelen en soms zelfs langzaamaan loslaten.
Een hoesje begrijp ik daarentegen volledig.
Ik kom op plekken waar veel stof en zand (manege stallen) is en naar mijn weten zorgt dat ook best snel voor krassen. Ik weet dat gorrila glass erg sterk is, maar toch het idee dat op dit mooie scherm een kras komtMooDyBLueS schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:01:
[...]
Waarom een screen protector als ik vragen mag? Wetenschap heeft al lang bewezen dat Gorilla Glass 3 zeer moeilijk is om te bekrassen. Het heeft een hardheid van 534–649 kgf/mm^2. Dat houdt in dat slecht gehard staal zoals messen en bepaalde sleutels mogelijk krassen zouden kunnen veroorzaken. Bron.
Daarnaast genoeg redenen om het niet te gebruiken: meeste screenprotectors verkleuren na verloop van tijd, ze veranderen het gevoel van je vingers op het scherm (meestal in negatieve zin), gaan na verloop van tijd aan de randen stof verzamelen en soms zelfs langzaamaan loslaten.
Een hoesje begrijp ik daarentegen volledig.
Ja, zand is nasty spul. Daarvoor moeten we waarschijnlijk op Gorilla Glass 18 ofzo wachten voordat dat geen krassen meer veroorzaakt.
""Had bij een online winkel een screenprotectie besteld, maar deze past voor geen meter. Net als bij de lumia 920 is het scherm iets gebogen en daarom zit hij voor geen meter.
Iemand wel ergens een goede gevonden die netjes op het scherm blijft zitten?""
De bijgeleverde protectie van cool blue is ook te klein, maar dat had ik bij de lumia 920 ook..
is totaal geen bezwaar voor mij, je swipe toch niet langs de randen..en hij blijft perfect zitten
""Had bij een online winkel een screenprotectie besteld, maar deze past voor geen meter. Net als bij de lumia 920 is het scherm iets gebogen en daarom zit hij voor geen meter.
Iemand wel ergens een goede gevonden die netjes op het scherm blijft zitten?""
De bijgeleverde protectie van cool blue is ook te klein, maar dat had ik bij de lumia 920 ook..
is totaal geen bezwaar voor mij, je swipe toch niet langs de randen..en hij blijft perfect zitten
Ik had bij mijn lumia 920 (en ook mijn surface RT) altijd 1 die met vocht moet aanbrengen(gebruikte altijd demi water natuurlijk :-) ). Ben die nu aan het opzoeken op ebay.luifel schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:09:
Had bij een online winkel een screenprotectie besteld, maar deze past voor geen meter. Net als bij de lumia 920 is het scherm iets gebogen en daarom zit hij voor geen meter.
Deze past in ieder geval voor geen meter!
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 10-07-2014 15:13 ]
ik ben juist voorstander van zo'n dik velletje, die zuigt zich vanzelf vast en geen luchtbelletjevali schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:10:
[...]
Ik had bij mijn lumia 920 (en ook mijn surface RT) altijd 1 die met vocht moet aanbrengen(gebruikte altijd demi water natuurlijk :-) ). Ben die nu aan het opzoeken op ebay.
te zien
Ik ook, alleen door het gebogen scherm bleven de meeste screenprotecties die ik kocht niet goed zitten. Iemand wel 1 gevonden die perfect zit dan? Ik hoor dit graag namelijkluifel schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:13:
[...]
ik ben juist voorstander van zo'n dik velletje, die zuigt zich vanzelf vast en geen luchtbelletje
te zien
Ik heb deze besteld:vali schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Ik ook, alleen door het gebogen scherm bleven de meeste screenprotecties die ik kocht niet goed zitten. Iemand wel 1 gevonden die perfect zit dan? Ik hoor dit graag namelijkInvisibleshields zijn op dit moment niet te vinden voor de lumia 930
Mobiparts Screen Protector Nokia Lumia 930 - Clear (2 pack) bij 112 supplies. Ik heb hem nog niet binnen dus kan nog niet zeggen hoe die past.
Verwijderd
Zojuist ook mijn Lumia 930 binnen gekregen. Ziet er goed uit maar wat me wel opvalt is de dat wanneer ik als themakleur KobaltBlauw kies dit meer paars dan blauw is. Is dit bij iedereen zo? De kleuren van fotos etc zijn wel gewoon goed.
Oh ja wel hoor: http://www.zagg.com/invis...covers-skins-shields/8911vali schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Ik ook, alleen door het gebogen scherm bleven de meeste screenprotecties die ik kocht niet goed zitten. Iemand wel 1 gevonden die perfect zit dan? Ik hoor dit graag namelijkInvisibleshields zijn op dit moment niet te vinden voor de lumia 930
Werkt het swipen inmiddels op je toestel of is dat nog steeds niet opgelost?shizoframia schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:38:
[...]
Neen, toetsenbord is qwerty en taal is NLD-NL (werkte ook nog niet op NLD-BE op de lumia 920 wel op NLD-NL).
Testing, one, two ...
Heb je ervaring met deze shield ? Bedankt btw voor de link
Ben benieuwd hoe hij zitVirtuosity1974 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:31:
[...]
Ik heb deze besteld:
Mobiparts Screen Protector Nokia Lumia 930 - Clear (2 pack) bij 112 supplies. Ik heb hem nog niet binnen dus kan nog niet zeggen hoe die past.
[ Voor 35% gewijzigd door vali op 10-07-2014 16:36 ]
Leuk om de eerste ervaringen te lezen van dit mooie toestel. Om de discussie overzichtelijk te houden: hier kan gesproken worden over het toestel zelf. Levertijden hebben hun eigen topic en voor accessoires mag ook een apart topic aangemaakt worden. Zo is alles op zijn eigen plek terug te vnden.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dit is niet vreemd hoor. Die tijd info haalt hij juist op bij je provider. Als die er niet in zit heb je die optie dus logischerwijs niet.Vind wel vreemd dat ik de tijd niet op automatisch kan instellen. Weet niet of dit komt omdat mijn simkaart er nog niet in zit (moet die nog bijknippen). Heb wel een nederlands unbranded toestel (bij info staat CV NL)
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 10-07-2014 17:41 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Net effe in een grote shopping mall geweest hier in Italie. Lag bij een electronica zaak ook de 930 in het groen en zwart. Helaas achter glas, dus niet vast kunnen houden. Maar dat groen is echt vel. Ga toch mooi voor de zwarte. Prijs in Italie los is gewoon 599 euro. Scheelt gewoon 100 euro met de online shops hier.....
Nu een dagje gebruikt. Valt me op dat vanuit een app teruggaan naar het startscherm af en toe wat traag/schokkerig gaat. Is zo'n klein dingetje waar ik me helemaal kapot aan kan ergeren. Op m'n 920 had ik hier nooit last van.
Ook wordt de telefoon vrij warm bij het gebruik van bepaalde apps (LINE in mijn geval). En soms duurt het erg lang voordat ie daadwerkelijk iets toont op het scherm als ik het scherm aan zet. "loading..." of "resuming..." komt er dan te staan. 1x zo erg geweest dat ik opnieuw moest opstarten. Valt me toch tegen van zo'n snel toestel
Ook wordt de telefoon vrij warm bij het gebruik van bepaalde apps (LINE in mijn geval). En soms duurt het erg lang voordat ie daadwerkelijk iets toont op het scherm als ik het scherm aan zet. "loading..." of "resuming..." komt er dan te staan. 1x zo erg geweest dat ik opnieuw moest opstarten. Valt me toch tegen van zo'n snel toestel
[ Voor 5% gewijzigd door RemonW op 10-07-2014 20:25 ]
Verwijderd
Ik heb ook sinds gisteren mijn groene L930 binnen, wat een fantastisch toestel en vette kleur!
Maar klopt het trouwens dat het niet meer werkt om je telefoon te unlocken door 2x op het schermen te tikken? Dit kon bij mijn L925 wel, maar nu niet meer.
Maar klopt het trouwens dat het niet meer werkt om je telefoon te unlocken door 2x op het schermen te tikken? Dit kon bij mijn L925 wel, maar nu niet meer.
Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.