Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op zondag 27 september 2015 @ 08:11:
Heb sinds vrijdag een stofje aan de verkeerde kant van de lens :'( Heb het toestel pas enkele maanden dus ik heb nog garantie. Maar ik wacht wel even tot de 950 er is. Heb geen zin in een week met mijn Lumia 535. Wel slordig dat het mogelijk is.
Gewoon even je achter klepje loshalen en schoon maken. Stelt niks voor

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 11:18

Magure

Bla....

Iemand enig idee wanneer W10 uit komt voor de L930...? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Magure schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:01:
Misschien Microsoft...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Magure schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:01:
Hoezo? Wisten we dat dan bij alle voorgaande updates? Zal wel weer per land, per provider .... blabla gaan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
GerCor schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:35:
[...]

Hoezo? Wisten we dat dan bij alle voorgaande updates? Zal wel weer per land, per provider .... blabla gaan.
Dat lijkt ME niet, per land etc. Dat is altijd met firmware updates vanuit Nokia geweest. Bij gewone Windows Phone updates niet. Ik ga er vanuit dat het na lancering vrij snel beschikbaar is voor de ondersteunde telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Rips10 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 01:27:
[...]

Dat lijkt ME niet, per land etc. Dat is altijd met firmware updates vanuit Nokia geweest. Bij gewone Windows Phone updates niet. Ik ga er vanuit dat het na lancering vrij snel beschikbaar is voor de ondersteunde telefoons.
Als je een toestel bij een provider neemt verschilt de update wel per land. Vodafone in Belgie kan wp10 namelijk eerder uitbrengen dan Nederland. Vraag mij niet waarom providers eigenlijk een update moeten bekijken, maarja, ze moeten ook soort van macht behouden. Stel je voor dat ze de klanten tegemoet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Meende dat MS dit "geneuzel" in de toekomst probeerde te omzeilen.
Net zoals Apple dat doet.
Dus updates buiten de providers om te pushen.

http://www.techzine.nl/ni...an-windows-10-mobile.html

[ Voor 28% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-10-2015 03:53 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
1 vd meest frustrerende zaken met L930 (en dus WP), is dat je op websites video's zelden kunt afspelen.

Bijv http://money.cnn.com/2015.../tesla-falcon-wing-doors/

Of kan dat wel op 1 of andere manier?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Geen enkel probleem met het afspelen van de Video op de website met mijn Lumia 930.
Gewoon eerst reclame en daarna het filmpje van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Betreffende clip levert op mijn 1320 ook geen enkel probleem op.
Maar het komt idd wel vaak voor dat bepaalde videos in nieuwspagina's niet willen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Nathan80 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:59:
Geen enkel probleem met het afspelen van de Video op de website met mijn Lumia 930.
Gewoon eerst reclame en daarna het filmpje van Tesla.
Echt? Frustrerend hier. Ik tik, er gebeurt niets, ik tik nog eens, zoomt in, tik nog eens, opent een andere link ... Op geen enkel moment speelt die video af :(

Iemand een idee wat dit kan oplossen? Andere browser?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
dEX2340 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:11:
[...]

Echt? Frustrerend hier. Ik tik, er gebeurt niets, ik tik nog eens, zoomt in, tik nog eens, opent een andere link ... Op geen enkel moment speelt die video af :(

Iemand een idee wat dit kan oplossen? Andere browser?
De frustratie begrijp ik niet echt....yea right ook ik heb soms de neiging tot.
Bij mij is dat altijd dat geneuzel bij nu.nl

Ik heb de volgende ( wel ietwat omslachtig, maar oké ) oplossing.
Ik heb de app "WebBrowser" vanuit de store geïnstalleerd.
Surfen doe ik gewoon vanuit de ie en zodra ie een link of pagina weigert kopieer ik de link en die plak ik dan in de eerder genoemde app.
Weet het, het verdient geen schoonheidsprijs maar houd het iig nog enigszins werkbaar....totdat er zich een betere oplossing aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Oh wat ben ik blij dat dit topic bestaat. Sinds gister heb ik een Nokia Lumia 930. Vandaag probeerde ik Whatsapp te installeren maar na de verificatie code in te hebben gevuld crasht de applicatie en sluit hij af. Ik kom dus niet verder dan de pagina waar ik mijn profielfoto en naam kan invullen. Hier kan ik niet verder klikken omdat hij na 1 seconde sluit.

Ik heb Whatsapp een mail gestuurd en krijg een automatisch antwoord terug. Deze stappen heb ik opgevolgd, maar de app wilt nog steeds niet werken.
(If you still cannot verify your account, please follow these steps to get your code:
1. Delete WhatsApp
2. Reboot your phone (turn off the phone, take out battery if possible. Wait 30 seconds. Then put back the battery and turn your phone on)
3. Download a new version of WhatsApp: http://www.whatsapp.com/download/)

Ik heb gevoel dat het komt doordat whatsapp alle berichten die in de 22 dagen dat ik zonder whatsapp heb gezeten nu tegelijk binnenkomen(oude simkaart, nieuw toestel). Of ligt het ergens anders aan? Wie weet hoe ik Whatsapp weer normaal kan laten functioneren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Oosterhouter schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:38:
Ik heb gevoel dat het komt doordat whatsapp alle berichten die in de 22 dagen dat ik zonder whatsapp heb gezeten nu tegelijk binnenkomen(oude simkaart, nieuw toestel). Of ligt het ergens anders aan? Wie weet hoe ik Whatsapp weer normaal kan laten functioneren?
Ik denk dat het ergens anders aan ligt. Je zou kunnen kijken of er nog updates van WP8.1 zijn vanuit de instellingen. Misschien heeft de laatste versie van WhatsApp een update nodig die jouw telefoon nog niet heeft.

Neem nog eens contact op met de helpdesk van WhatsApp voor meer oplossingen.

Je zou als laatste oplossing de telefoon naar de fabieksinstellingen kunnen brengen en hopen dat daarna (na eventuele updates downloaden) WhatsApp wel wil werken.

Misschien is het beter om de vraag ook in het volgende topic te stellen, aangezien dit geen L930 gerelateerd probleem is: Windows Phone Store en applicaties of een nieuw topic openen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Denk niet dat het aan je berichtenstroom ligt.
Immers whatsapp moet eerst functioneren eer hij berichten kan downloaden.
In jouw geval dus niet....geen verificatie ook geen berichten ;)

Oké wat te doen.
Als allereerste, even toestel uit en weer aan zetten.
Als het eerste niet werkt, dan een soft reset.
Vaak werkt dit....helaas soms ook niet :|

Harde reset is wel het laatste.....

[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-10-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Dank voor jullie snelle reacties. Een harde/soft reset kan best, want de afgelopen dag heb ik geen berg aan belangrijke gegevens opgebouwd :-)

Heeft een harde reset nog andere gevolgen voor de telefoon of wordt deze dan gewoon terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Wat raden jullie aan? Meteen een harde reset of beginnen met soft en dan hard? Als de enige consequentie is dat ik gegevens verlies van gisteravond en vandaag dan is voor mij een harde reset geen probleem.

Werkt dit niet dan zal ik mijn vraag in het andere topic stellen. Bedankt voor de doorverwijzing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Eerst aan/uit
Als tweede soft reset ( volume laag en powerknopske ingedrukt houden totdat ie uitvalt ).
En als last resort een harde reset, dat kan namelijk altijd nog als de rest niet werkt.

Een harde reset is inderdaad je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Amadeus1966 op 08-10-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Zojuist de soft reset uitgevoerd. De eerste keer sloot hij direct weer af met hetzelfde scherm. De tweede keer kreeg ik heel kort een andere pagina te zien. Op deze pagina stond dat ik Whatsapp moest bijwerken omdat het een verouderde versie was. De derde keer kreeg ik weer hetzelfde scherm als alle voorgaande keren.

Ik ga nu maar die hard reset uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Hard reset biedt ook geen uitkomst. Ik ga het eens in dat andere topic proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Kijk anders ook even of je app / telefoon up-to-date is:
Apps:
Store -> settings -> Check for updates.
vervolgens kun je bij Store -> downloads zien of er iets wordt geupdate.

als dat niet werkt WP:
Settings -> Phone Update -> Check for updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Dank voor je reactie Rips. Ik heb gekeken bij de updates en alle updates zijn up-to-date. Overigens heb ik aangezet om automatisch updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je haalt Whatsapp toch wel uit de store?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Ja ik haal het inderdaad gewoon uit de store. Een vriend van mij zegt dat hij bij mijn naam wel kan zien wanneer ik voor het laatst op whatsapp heb gekeken(vanavond om 21:26). Hoe is dat dan weer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Rips10 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:06:
Kijk anders ook even of je app / telefoon up-to-date is:
Apps:
Store -> settings -> Check for updates.
vervolgens kun je bij Store -> downloads zien of er iets wordt geupdate.

als dat niet werkt WP:
Settings -> Phone Update -> Check for updates
Dat gaat niet helemaal op.
Niet alles wordt up to date gehouden via instellingen/telefoonupdates.
Hoe idioot het ook klinkt.
Installeer eens de app "SysApp Pusher" en laat die app zijn ding eens doen.
Probleem is dat na een firmwareupdate dat elke losse systeemapp afzonderlijk ook weer kan worden geupdate ( indien een dergelijke update voor handen is natuurlijk ).
deze updates zal je niet vinden via instellingen/telefoonupdates maar worden vanuit de store gepushed.

Persoonlijk denk ik niet dat je Whatsapp probleem in die hoek moet worden gezocht.
Daar deze ook gewoon op een softwarematige verouderde en verwaarloosde Lumia kan worden geïnstalleerd.

Datum/tijd/tijdzones e.d. staan die goed?
Jou Whatsapp account niet nog op een ander toestel/nummer actief?
Nogmaals een harde reset..............soms gaat dit namelijk niet helemaal goed. kans is klein maar ja je moet ergens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterhouter
Ik zal het hier ook even copy/pasten

Beste mensen bedankt voor al jullie hulp. Vanochtend heb ik het gelukkig zelf kunnen oplossen. Ik kwam tot ongeveer dezelfde conclusie als Swerfer. Als andere mensen mij wel online kunnen zien dan moet de app op de een of andere manier wel (deels) werken.

Het probleem was dat whatsapp automatisch op batterijbesparing stond. Daarom deden niet alle appfuncties het. Na deze ingeschakeld te hebben, deed Whatsapp het gelukkig! Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bedankt voor de terugkoppeling 👍
Blij dat het uiteindelijk gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 11:18

Magure

Bla....

GerCor schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 00:35:
[...]

Met de Denin update was er ook een (globale) datum wanneer het uit kwam, maar zoals nu lijkt gaat het rond december uitgerold worden, alleen de vraag in welke volgorde... Vrees pas voor ons in 2016... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 21:25

MarvinJames

Theatermaker

Ik kon het zo snel niet vinden, maar hebben we hier een soort tips & trucs topic voor WP8.1 (of misschien per telefoon)?

Een topic met de gedachte: "Haal het meeste uit je Lumia!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Tsux schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:52:
Ik kon het zo snel niet vinden, maar hebben we hier een soort tips & trucs topic voor WP8.1 (of misschien per telefoon)?

Een topic met de gedachte: "Haal het meeste uit je Lumia!"
Is dit wat? : https://www.microsoft.com...ia-help-tips/9wzdncrfhwvf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Sowieso handig die handleiding, maar het blijft een beetje een niveau van "hoe stel ik een andere achtergrond in".

Mijn vraag is eigenlijk tweeledig:
1 - Ik vraag me af of er nog meer advanced dingen zijn te ontdekken op je Lumia. Bijvoorbeeld speciale knoppen combinaties die een specifieke functie activeren of een snelkoppeling zijn, een lange klik in een bepaalde app die een handige snelkoppeling vormt (het duurde bij mij bijvoorbeeld ook even voordat ik doorhad dat je in je outlook helemaal links een bericht aan kan tikken om hem te selecteren), etc.

2 - Daarnaast ben ik benieuwd wat Windows 8.1 Mobile allemaal te bieden heeft t.o.v. bijv. iOS. Laat ik het zo zeggen, als jarenlange iPhone gebruiker hoor je van Androidgebruikers alleen maar:
"Ach joh, stomme iOS, je kan er niks mee, helemaal dichtgetimmerd, je kan niks instellen, etc"
Nu snap ik dat Windows geen Android is, maar waar hebben zij het dan allemaal over? (Behalve dat je een eigen ringtone erop kan zetten.) Wat kan je dan allemaal meer met andere mobiele OS'en, dat je niet met iOS kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Tsux schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:02:
2 - Daarnaast ben ik benieuwd wat Windows 8.1 Mobile allemaal te bieden heeft t.o.v. bijv. iOS. Laat ik het zo zeggen, als jarenlange iPhone gebruiker hoor je van Androidgebruikers alleen maar:
"Ach joh, stomme iOS, je kan er niks mee, helemaal dichtgetimmerd, je kan niks instellen, etc"
Nu snap ik dat Windows geen Android is, maar waar hebben zij het dan allemaal over? (Behalve dat je een eigen ringtone erop kan zetten.) Wat kan je dan allemaal meer met andere mobiele OS'en, dat je niet met iOS kan?
Windows Phone zit bijna net zo dicht als iOS, dus echt meer opties heb je over het algemeen niet. Sterker nog, soms heeft iOS meer mogelijkheden, soms WP. Maar ik vind Android eigenlijk net zo dicht/open. Al kan je daar custom roms naar hartenlust op gooien, maar dat ter zijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
Crap. Vorige maand mijn Lumia 930 laten vallen, scherm volledig kapot. Gelijk laten repareren, nu laat ik hem weer vallen, nog kapotter dan de vorige keer :/ Ik zit nu te twijfelen of ik moet wachten op een 950, een andere telefoon moet kopen of deze moet laten repareren. Wat denken jullie? Reparatie is een vrij dure grap, en dan heb ik nog steeds geen nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Avalaxy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:10:
Crap. Vorige maand mijn Lumia 930 laten vallen, scherm volledig kapot. Gelijk laten repareren, nu laat ik hem weer vallen, nog kapotter dan de vorige keer :/ Ik zit nu te twijfelen of ik moet wachten op een 950, een andere telefoon moet kopen of deze moet laten repareren. Wat denken jullie? Reparatie is een vrij dure grap, en dan heb ik nog steeds geen nieuwe telefoon.
Als ik dat zo lees zou ik gaan voor zo'n outdoor survival geval......

http://onetile.ru/wp-cont...FZ_E1-windows-phone-8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Goekoopste Lumia kopen voor een maandje of 2 en de L950 pre-orderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:07
Na ruim 1 jaar ervaring te hebben gehad met de Lumia 930, weet ik niet of ik ook bij dit platform blijf. Er blijven toch wel wat kleine foutjes en hick ups welke irritant blijven. Ik ben benieuwd of ik de enige ben;

- Regelmatig geen bereik om te bellen of gebeld te worden (herstart verhelpt dit)
- Regelmatig geen bereik om te internetten via 4G of lager (herstart verhelpt dit)
- Double tap werkt vaak niet, terwijl proximity sensor gewoon goed werkt volgens mij.
- Geen snelle manier om de telefoon op stil te zetten met 1 knop :(.
- Kwaliteit telefoon begint me wat tegen te vallen. Glas zit los van de aluminium rand en is 0,5 mm uit en in te drukken. Knoppen komen er niet meer ver uit.
- Trillen is ondertussen niet meer bruikbaar omdat dit een luide trilling met zich meebrengt (achterkant sluit niet meer goed aan en vibreert hard mee).
- Veel apps zijn regelmatig niet op te starten omdat er teveel open staat (ook al zijn het maar 2 apps op de achtergrond ZONDER toegang tot batterijverbruik).
- Volumeknop werkt erg vaak niet tijdens afspelen MP3
- Batterijverbruik is erg wisselvallig. Ene dag is hij om 17:00 in de middag 40%, andere keer met zelfde gebruik 80%.
- Vergeet vaak wifi codes.
- In apps lopen vaak meerdere schermen over elkaar heen als soort van layers. Afsluiten en opnieuw opstarten is de oplossing.
- Cameraknop rechtstreeks werkt 50% van de gevallen niet.

Het zijn geen grote fouten of dingen waardoor het onwerkbaar wordt om met deze telefoon te werken..... maar het valt me na 1 jaar gebruik wel op.

Meer mensen die bepaalde punten herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Het enige herkenbare is het vergeten van wifi-codes, in ons geval gek genoeg alleen die van Ziggo Wifispots. Verder herken ik helemaal niets van wat je schrijft. Ik heb mijn Lumia 930 sinds juli 2014 en gebruik deze dagelijks.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:02
Ik heb mijn 930 ook een jaar, zie mijn ervaringen in de quote.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:58:
Na ruim 1 jaar ervaring te hebben gehad met de Lumia 930, weet ik niet of ik ook bij dit platform blijf. Er blijven toch wel wat kleine foutjes en hick ups welke irritant blijven. Ik ben benieuwd of ik de enige ben;

- Regelmatig geen bereik om te bellen of gebeld te worden (herstart verhelpt dit) Nog nooit meegemaakt
- Regelmatig geen bereik om te internetten via 4G of lager (herstart verhelpt dit) Nog nooit meegemaakt
- Double tap werkt vaak niet, terwijl proximity sensor gewoon goed werkt volgens mij. Vaak zou ik het niet noemen maar idd hij reageert niet altijd even goed
- Geen snelle manier om de telefoon op stil te zetten met 1 knop :(. Klopt, vind ik zelf geen issue, die van mij staat altijd op stil
- Kwaliteit telefoon begint me wat tegen te vallen. Glas zit los van de aluminium rand en is 0,5 mm uit en in te drukken. Knoppen komen er niet meer ver uit. Herken ik niet, terwijl ik toch niet heel voorzichtig ben, heb bijvoorbeeld geen hoesje oom mijn telefoon en hij is wel een paar keer op de grond gekletterd
- Trillen is ondertussen niet meer bruikbaar omdat dit een luide trilling met zich meebrengt (achterkant sluit niet meer goed aan en vibreert hard mee). Gevolg van je vorige punt, heb ik dus ook geen last van
- Veel apps zijn regelmatig niet op te starten omdat er teveel open staat (ook al zijn het maar 2 apps op de achtergrond ZONDER toegang tot batterijverbruik). Nog nooit meegemaakt
- Volumeknop werkt erg vaak niet tijdens afspelen MP3 Als je bedoelt dat de volume knop niet werkt als het scherm uitstaat, dan ja dat herken ik en irriteer ik mij ook aan. Het rare is dat bij elke update lijkt te veranderen. Telefoon nieuw, kan volume wisselen met scherm uit. Update 1, niet meer, update 2, wel weer, en na die update van afgelopen zomer weer niet.
- Batterijverbruik is erg wisselvallig. Ene dag is hij om 17:00 in de middag 40%, andere keer met zelfde gebruik 80%. Herken ik niet, ja hij wisselt nog al, maar ik kan eigenlijk altijd een oorzaak aanwijzen waardoor.
- Vergeet vaak wifi codes. Wifi probleem is idd een issue, al komt het bij mij maar max 1 keer in de maand voor dus ik vind het leefbaar
- In apps lopen vaak meerdere schermen over elkaar heen als soort van layers. Afsluiten en opnieuw opstarten is de oplossing. Nog nooit meegemaakt
- Cameraknop rechtstreeks werkt 50% van de gevallen niet. Nog nooit meegemaakt

Het zijn geen grote fouten of dingen waardoor het onwerkbaar wordt om met deze telefoon te werken..... maar het valt me na 1 jaar gebruik wel op.

Of te wel de meeste van jou punten herken ik niet, misschien heb jij een maandag ochtend model :P. Kan mij wel voorstellen dat dat gaat irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali

- Regelmatig geen bereik om te bellen of gebeld te worden (herstart verhelpt dit)
- Regelmatig geen bereik om te internetten via 4G of lager (herstart verhelpt dit)
- Double tap werkt vaak niet, terwijl proximity sensor gewoon goed werkt volgens mij.
- Kwaliteit telefoon begint me wat tegen te vallen. Glas zit los van de aluminium rand en is 0,5 mm uit en in te drukken. Knoppen komen er niet meer ver uit.
- Trillen is ondertussen niet meer bruikbaar omdat dit een luide trilling met zich meebrengt (achterkant sluit niet meer goed aan en vibreert hard mee).
- Veel apps zijn regelmatig niet op te starten omdat er teveel open staat (ook al zijn het maar 2 apps op de achtergrond ZONDER toegang tot batterijverbruik).
- Batterijverbruik is erg wisselvallig. Ene dag is hij om 17:00 in de middag 40%, andere keer met zelfde gebruik 80%.
- In apps lopen vaak meerdere schermen over elkaar heen als soort van layers. Afsluiten en opnieuw opstarten is de oplossing.

Ik vind het best bijzonder dat jij het een jaar hebt uitgehouden met een toestel dat eigenlijk na 1 week al aangemeld had moeten worden. Daarnaast vind ik het best wel vreemd om het OS te verwijten terwijl het aan de hardware komt.

Ik heb met mijn lumia 930 beter bereik dan de iphone 6 of samsung s5.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 16-10-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
vali schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:30:
[...]

Ik vind het best bizonder dat jij het een jaar hebt uitgehouden met een toestel dat eigenlijk na 1 week al aangemeld had moeten worden. Nogal vreemd om het OS te verwijten dat de hardware niet goed functioneert?
Toestel is ook 3 keer opgestuurd geweest en nagekeken bij onze grote vrienden in Duitsland. Van alles vervangen, gerepareerd en weer opnieuw nagekeken. Allemaal onder garantie overigens d:)b .Maar daarna heb je het daar wel een beetje mee gehad om elke keer je mobiel 1 week kwijt te zijn....

OS laat hier en daar gewoon steekjes vallen in mijn ogen. Helaas, want het is verder gewoon een geweldige telefoon met OS. Ik verwijt niet de hardware of het OS. Ik geef gewoon aan waar ik tegenaan loop en vraag om jullie ervaringen.
Minneyar schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:26:
Ik heb mijn 930 ook een jaar, zie mijn ervaringen in de quote.

[...]

Of te wel de meeste van jou punten herken ik niet, misschien heb jij een maandag ochtend model :P. Kan mij wel voorstellen dat dat gaat irriteren.
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Het is me ook niet allemaal in één keer gebeurd natuurlijk, maar na enkele vastlopers en bepaalde herhalende fouten in de software valt het wel op. Zeker omdat we nu 1 jaar verder zijn en ik hoopte dat deze kinderziektes er wel uitgehaald zouden zijn.
PinokkioTV schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:09:
Het enige herkenbare is het vergeten van wifi-codes, in ons geval gek genoeg alleen die van Ziggo Wifispots. Verder herken ik helemaal niets van wat je schrijft. Ik heb mijn Lumia 930 sinds juli 2014 en gebruik deze dagelijks.
Oké, thanks d:)b .

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-10-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Als ik jou was zou ik hem ook een keer een factory reset geven. Volgens mij ben je dan van veel problemen af. Maar verder herken ik ook bar weinig in jouw problematische ervaringen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
StealthyPeanut schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:38:
[...]

Toestel is ook 3 keer opgestuurd geweest en nagekeken bij onze grote vrienden in Duitsland. Van alles vervangen, gerepareerd en weer opnieuw nagekeken. Allemaal onder garantie overigens d:)b .Maar daarna heb je het daar wel een beetje mee gehad om elke keer je mobiel 1 week kwijt te zijn....

OS laat hier en daar gewoon steekjes vallen in mijn ogen. Helaas, want het is verder gewoon een geweldige telefoon met OS. Ik verwijt niet de hardware of het OS. Ik geef gewoon aan waar ik tegenaan loop en vraag om jullie ervaringen.

[...]

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Het is me ook niet allemaal in één keer gebeurd natuurlijk, maar na enkele vastlopers en bepaalde herhalende fouten in de software valt het wel op. Zeker omdat we nu 1 jaar verder zijn en ik hoopte dat deze kinderziektes er wel uitgehaald zouden zijn.

[...]

Oké, thanks d:)b .
Waar heb je het product gekocht? Want als mijn toestel drie keer toegemaakt is, dan moet hij gewoon worden omgeruild voor een nieuwe. Hij voldoet gewoon niet en ik zou dit gewoon eisen bij de winkel waar je hem gekocht hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
vali schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:38:
[...]

Waar heb je het product gekocht? Want als mijn toestel drie keer toegemaakt is, dan moet hij gewoon worden omgeruild voor een nieuwe. Hij voldoet gewoon niet en ik zou dit gewoon eisen bij de winkel waar je hem gekocht hebt
Dan gooien ze het op schade die je zelf veroorzaakt hebt, dus daar heb je nu weinig aan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Waar heb je m laten repareren en wat kostte dat? Zit ook al een paar weken naar een barst van linksonder tot rechtsboven aan te kijken waar ik wel graag van af wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Bart40 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:56:
[...]

Waar heb je m laten repareren en wat kostte dat? Zit ook al een paar weken naar een barst van linksonder tot rechtsboven aan te kijken waar ik wel graag van af wil..
De Lumia 930 heeft een erg duur scherm, als ik zo snel even google zie ik prijzen van +-200 euro. Dat is natuurlijk niet niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 10:05
Ik heb sinds deze week een vervangende Lumia 930, krijg ik een exemplaar met kapotte proximity sensor! Verder is het een fijn toestel, groot genoeg na mijn L1520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Ik kan nog niet erg meepraten, want ik heb mijn Lumia 930 pas anderhalve maand, maar toch had ik wat vragen bij je bericht.

Zijn de softwarematige klachten (slecht bereik, apps opstarten, batterij, etc.) pas na verloop van tijd gaan opspelen of had je er al vanaf het begin last van?

Zelf herken ik me (nog niet) in de klachten.
- Mijn bereik is echt top, maar kan provider afhankelijk zijn.
- Geen makkelijke "silent"-knop is wel onhandig, eens.
- Apps werken altijd heel snel, zonder issues, maar ik heb weinig apps.
- Batterij gaat nu nog altijd twee volle dagen mee.
- Camera knop werkt altijd prima.

Maar ik kan me voorstellen dat hij van jou, na de nodige reparaties, wat gehavend is.
Misschien gewoon erg pech gehad met het toestel.

Vergeet ook niet dat Windows 10 eraan komt.
Dat zou softwarematig een verbetering moeten zijn.
Al ben ik bang dat de matige toestand van je telefoon geen representatief beeld van Windows 10 gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 14:18
Bart40 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:56:
[...]

In Rotterdam, voor 175 euro. Ik denk niet dat ik hem nog een keer laat repareren, dat gaat toch niet zo lekker.

Ik zit nu te twijfelen of ik een nieuwe L930, een L950 of toch iets anders moet kopen, maar op zich voegt die L950 volgens mij vrijwel niets toe tov een L930? Ietsjes snellere processor, iets meer RAM, maar verder niks boeiends. Hij is wel dubbel zo duur (600E vs 364E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:19:
[...]
Dan gooien ze het op schade die je zelf veroorzaakt hebt, dus daar heb je nu weinig aan.
Dat kunnen ze niet doen in het eerste half jaar, dan moet de verkoper aantonen dat jij de schade hebt toegedaan. Iets wat onmogelijk is.

Anyway, ik zou sowieso terug gaan en dat je product niet voldoet aan je eisen ( conformiteit ). Dit heb ik ook gedaan toen mijn lumia 920 voor drie keer was omgeruild en ik steeds 1 terug kreeg uit dezelfde batch. Uiteindelijk kreeg ik mijn aankoopbedrag terug, ik ging gewoon niet meer akkoord met omruiling of reparatie en dat was na een jaar van aankoop. Blijkbaar is zijn l930 alleen gemaakt en schijnbaar niet omgeruild. Ik zou dus vermelden dat er serieus iets gedaan met worden.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 16-10-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Avalaxy schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:20:
[...]

Ik zit nu te twijfelen of ik een nieuwe L930, een L950 of toch iets anders moet kopen, maar op zich voegt die L950 volgens mij vrijwel niets toe tov een L930? Ietsjes snellere processor, iets meer RAM, maar verder niks boeiends. Hij is wel dubbel zo duur (600E vs 364E).
Keuze is denk ik eerder tussen bouwkwaliteit (wat vind je mooier/fijner) en of je Continuum 'nodig' hebt. Verder is de 930 inderdaad nog steeds een prima optie.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
blmp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:43:
[...]

Keuze is denk ik eerder tussen bouwkwaliteit (wat vind je mooier/fijner) en of je Continuum 'nodig' hebt. Verder is de 930 inderdaad nog steeds een prima optie.
En vergeet de camera niet.
Schijnt ( weer eens ) het neusje van de zalm te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 12:15
blmp schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 00:43:
[...]

De 930 is zeker nog prima, toch ga ik voor de 950.
Het enige wat me stoorde aan de 930 was de bouw, die was bij de 920 beter en zoals het uitziet ook bij de 950.
Voor de rest zal de 930 straks met win10 ook super draaien, echter geen Continuum en dat vind ik persoonlijk toch wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Eh ... persoonlijk vind ik het zinloze discussie, 'welke telefoon zal ik nemen'. Je kunt 30 positieve dingen opnoemen, er is altijd wel iemand die 1 dingetje doorslaggevend vindt om voor iets anders te kiezen.

Het mag hoor, wat mij betreft, maar om in het topic over de 930 de voor- en nadelen van de 950 op te gaan noemen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
GerCor schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:29:
Eh ... persoonlijk vind ik het zinloze discussie, 'welke telefoon zal ik nemen'. Je kunt 30 positieve dingen opnoemen, er is altijd wel iemand die 1 dingetje doorslaggevend vindt om voor iets anders te kiezen.

Het mag hoor, wat mij betreft, maar om in het topic over de 930 de voor- en nadelen van de 950 op te gaan noemen.
Welke 30 :P

en zinloos is een discussie over "welke zal ik nemen" ( telefoon, tv of whatever ) altijd :) maar dat maakt het niet minder leuk deze te voeren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Mijn scherm zat in de rechter boven hoek al een tijdje een beetje los, hierdoor werkte dubble tap to wake niet meer en als ik tijdens het bellen wilde ophangen moest ik mijn scherm eerst indrukken. Dat was nog werkbaar, omdat ik toch amper bel en niet zo veel waarde hecht aan dubble tap to wake.

Maar nu heb ik mijn telefoon precies op die hoek laten vallen en duwt het alluminium tegen het scherm aan waardoor ik hem niet meer terug kan drukken. Ik wil hem nu toch maar laten repareren (had ik eerder moeten doen, had ik het hele probleem niet gehad) voor het geval het scherm verder los raakt.

Zal er waarschijnlijk wel zelf voor moeten dokken, dus mijn vraag was of iemand weet hoe duur dat ongeveer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:15
Heeft de Lumia 930 meerdere mics?
Filmen gaat geluidloos en mensen kunnen mij niet horen als ik een telefoongesprek op speaker zet. Verder kan ik wel gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Ik herken heel veel van de problemen die jij hebt (zie hieronder). Zoals anderen aangeven had ik inderdaad beroep moeten doen op mijn garantie (gekocht via Bol.com aan lagere prijs dan hun bedoeling was (340 of zoiets ipv 440), degene die hem ook als eersten gekocht hebben herinneren zich dit wel).

Maar itt Nederlanders die precies heel snel een telefoon met een defect terugsturen (terecht) heb ik niet die gewoonte. Ook nooit een factory reset willen doen.

Maar net WP 10 Preview geïnstalleerd. In het begin leek het mij traag maar betert precies. Groot voordeel voor mij: met Edge spelen video's op websites nu wel gewoon af, met WP8.1 werkte dit gewoon niet (bijv. m.sporza.be). Maar ook de cameraknop werkt terug. Look-and-feel vind ik ook iets beter dan WP 8.1 (lettertype, ...). En niet onbelangrijk: geen automatische woordcorrectie wanneer het niet nodig is (Bijv 'Ze' werd altijd 'ZE').

Wel slordig: vraagt 'pincode' terwijl hij code voor ontgrendelen nodig heeft, niet de pincode van SIM-kaart. Wel, ik zie nu bij instellingen dat 'pincode' overeenkomt met inloggen op Windows 10-computer. Bon, pincode associeer ik met SIM-kaart.

Menu instellingen is wel veel logischer dan bij WP8.1. En veel meer toggles in notificatiescherm.

Maar toch nog buggy, maar vooral apps die nog niet aangepast zijn, bijv foto's delen on FB terwijl je in de FB-app zelf bent, werkt niet, wel via WP-app Foto's.

- Double tap werkt vaak niet, terwijl proximity sensor gewoon goed werkt volgens mij. heb ik ook
- Trillen is ondertussen niet meer bruikbaar omdat dit een luide trilling met zich meebrengt (achterkant sluit niet meer goed aan en vibreert hard mee). heb ik ook
- Volumeknop werkt erg vaak niet tijdens afspelen MP3 heb ik ook, op het scherm zie je volumeniveau wel stijgen of dalen maar je hoort geen enkel verschil
- Batterijverbruik is erg wisselvallig. Ene dag is hij om 17:00 in de middag 40%, andere keer met zelfde gebruik 80%. door slecht bereik (bijv onderweg met trein)?
- Cameraknop rechtstreeks werkt 50% van de gevallen niet. heb ik ook
- video's op websites speelt hij zelden af

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Domme vraag, maar waar download ik de W10 preview?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
DeCo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:56:
Heeft de Lumia 930 meerdere mics?
Filmen gaat geluidloos en mensen kunnen mij niet horen als ik een telefoongesprek op speaker zet. Verder kan ik wel gewoon bellen.
4 stuks om precies te zijn
1: voorkant onder windows logo
2: achterkant midden boven
3: achterkant midden onder
4:weet ik ff niet meer (naast speakergrill?)

Ik heb overigens exact hetzelfde, geen geluid op speaker en geem geluid bij filmen

[ Voor 8% gewijzigd door jorisjan op 04-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:15
jorisjan schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:26:
[...]

4 stuks om precies te zijn
1: voorkant onder windows logo
2: achterkant midden boven
3: achterkant midden onder
4:weet ik ff niet meer (naast speakergrill?)

Ik heb overigens exact hetzelfde, geen geluid op speaker en geem geluid bij filmen
nog even verder gezocht.. lijkt toch iets softwarematig te zijn.
http://answers.microsoft....-9f0a-2c1fc9cfdc47?auth=1
http://answers.microsoft....bb-4cad-b69d-76102a9b63fb

ik heb trouwens W10, maar ik had het ook onder WP8.1

[ Voor 14% gewijzigd door DeCo op 04-11-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Jelte,89 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:23:
Domme vraag, maar waar download ik de W10 preview?
Download app Windows Insider et voilà

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Zijn er hier mensen die op hun (productie\normale) telefoon Win10 al hebben draaien?

Is dat nog steeds af te raden of is er inmiddels al een dusdanige versie waarmee je dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Kan nu prima. We zitten ook dicht bij de RTM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
Laatste build is gewoon goed voor een dagelijkse telefoon, hier op een 640, genieten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Dank!
Ga ik maar eens aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Ii draai sinds 3 dagen build 10581 (de meest recente). Bevalt me prima (na mijn vorige mindere ervaring een aantal maanden geleden). Wel een hard reset uitvoeren om gekke battery drains te elimineren.

Kan prima op de dagelijkse/hoofd telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
De eerste update ging niet helemaal goed. Ik kon geen mail accounts toevoegen en deze waren ook niet mee gemigreerd. Ook na een factory reset kon ik deze nog steeds niet toevoegen.

Ik heb toen weer WP8.1 er op gezet (gewoon kaal) en daarna enkel mijn mail accounts ingesteld. Hierna heb ik nogmaals W10 er op gezet en ditmaal waren ze wel mee gemigreerd en kan ik ook nieuwe toevoegen (de knop werkt nu wel).

Ik heb wel het idee dat inderdaad de batterij wat sneller leeg raakt, maar dit moet ik nog even aankijken een aantal dagen. Nu ik het er net op heb kan ik het moeilijk beoordelen, omdat ik natuurlijk de telefoon aan het doornemen ben.

Zo op het eerste gezicht een mooie subtiele update. Ze hebben het niet rigoureus veranderd, maar daar waar nodig is beter gemaakt (de styling, het dropdown menu, de Instellingen app!).

Ziet er goed uit naar mijn mening! Heel af en toe merk ik dat er hier en daar een bug zit, maar niets wat het gebruik daadwerkelijk in de weg zit.

Maandag nog even kijken of de token app van mijn werk nog wel werkt en mocht dat zo zijn dan blijft het bij mij er op staan.

Als ik het zo zie zou ik niet weten waarom je van een 930 zou upgraden naar een ander toestel. Ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Het allergrootste voordeel vind ik dat de resolutie van onze telefoons beter benut wordt.

Bij instellingen --> systeem--> beeldscherm --> "grootte van tekst etc" kun je de slider asnpassen waardoor je veel meer op je scherm kwijt kunt. In edge is dat een verademing (maar edge is sowieso een dikke verbetering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
jorisjan schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:22:
Ii draai sinds 3 dagen build 10581 (de meest recente). Bevalt me prima (na mijn vorige mindere ervaring een aantal maanden geleden). Wel een hard reset uitvoeren om gekke battery drains te elimineren.

Kan prima op de dagelijkse/hoofd telefoon
Ik had eerst 'Slow' gekozen maar toch serieus buggy. Nu fast en ook build 10581. Idd al stuk beter én sneller!

[ Voor 1% gewijzigd door dEX2340 op 09-11-2015 10:34 . Reden: "én sneller!" ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik ben benieuwd of jullie een goede tip hebben voor een Dialer app?

Ik vind de build in app niet ideaal omdat je niet met de dialer een naam kan typen, heb rapid dialer maar die werkt ook niet helemaal zoals ik zou willen.

Ben dus nieuwsgierig naar jullie ervaringen met dialers en hierbij de voor en / of nadelen?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
JamesB009 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:12:
Ik ben benieuwd of jullie een goede tip hebben voor een Dialer app?

Ik vind de build in app niet ideaal omdat je niet met de dialer een naam kan typen, heb rapid dialer maar die werkt ook niet helemaal zoals ik zou willen.

Ben dus nieuwsgierig naar jullie ervaringen met dialers en hierbij de voor en / of nadelen?
Met de dialer in Windows 10 Mobiel kan dit wel. Dus als je nog even geduld hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Rips10 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:26:
[...]

Met de dialer in Windows 10 Mobiel kan dit wel. Dus als je nog even geduld hebt :)
Geduld heb ik wel, dus opzich geen probleem. Thnx :)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens87
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-03 15:39
René H schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:40:
Laatste build is gewoon goed voor een dagelijkse telefoon, hier op een 640, genieten hoor.
op de 830 draait hij hier echt niet goed. integendeel met men 930 die het idd super doet

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:40
Iemand met build 10581 en bluetooth carkit (Parrot)?
Bij mij wordt namelijk het geluid niet doorgegeven aan de autospeakers.
Hoewel er zojuist een nieuwe update binnenkomt (die heb ik nog niet geprobeerd).
Update (iets later): BT werkt na de update weer. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Frup op 12-11-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik heb mijn Lumia 930 niet eens een week in gebruik en hij vertoont nu al rare verschijnselen. Ik heb het gekocht van marktplaats en was geheel ongebruikt. Jammer genoeg wilt de verkoper mij niet meer helpen en sta ik er alleen voor. Ik heb nog garantie, maar geen betaalbewijs..
Wat is het beste wat ik nu kan doen? Ik heb alles geprobeerd vaak genoeg gereset, maar zelfs dat kan bijna niet meer omdat dan die verdrietige emotie komt wanneer die opnieuw herstart (dat betekent dat die zelfs niet meer kan resetten). Een van de rare verschijnselen zijn dat die camera alles donkerder laat zien, toestel valt vanzelf uit en updaten lukt niet omdat die steeds uitvalt.
Wat moet ik doen? Zal ik het gewoon opsturen en vragen of het zonder kosten kan? Ik heb al zoveel betaald voor het toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Haskan schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:28:

Wat moet ik doen? Zal ik het gewoon opsturen en vragen of het zonder kosten kan? Ik heb al zoveel betaald voor het toestel..
Ja gewoon doen alsof je gek bent.
Even het imei checken dan zie je of je toestel idd nog binnen de garantie valt en dan gewoon aanbieden ongeacht of je een aankoop bon hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

ErwinJ schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:22:
Sinds kort problemen met de focus. Deze blijft heen en weer focussen en maakt ook nog eens een geluid erbij.
Word tijd voor de opvolger, dan kan deze met reparatie :P.
Beetje late quote, maar: heb je dit laten repareren? Ik heb hetzelfde issue, maar het toestel valt wel nog onder garantie. Twijfel alleen of ze het niet op 'verwijtbare schade' gaan gooien ofzo. Iemand ervaring hiermee?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
ralpje schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:48:
[...]

Beetje late quote, maar: heb je dit laten repareren? Ik heb hetzelfde issue, maar het toestel valt wel nog onder garantie. Twijfel alleen of ze het niet op 'verwijtbare schade' gaan gooien ofzo. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb dit gehad met de Lumia 830 van mij én die van mijn vrouw. Opvallend dat ze het beide hadden. Ik vermoed dat het kwam doordat we ze als navigatie op de motor hadden gebruikt. Kunnen niet tegen de trillingen. Doen we dus niet meer. Beide vlak na elkaar opgestuurd en allebei keurig onder garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
ralpje schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:48:
[...]

Nee nog niet, ik wacht tot ik mijn 950 heb :).
Dan gaat ie naar repair :P, want het valt nog altijd onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Hm, dan ga ik die van mij deze week toch maar 'ns aanmelden. Een tijdelijk leentoestelletje hebben we altijd wel beschikbaar op m'n werk :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Laatst online: 10:23
Hebben mensen die problemen hebben bij het opnemen van geluiden tijdens video's en bellen via luidspreker al een oplossing kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
Loop ik geen risico dat ze het alsnog gaan vragen? Heb je daar überhaupt ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
Amadeus1966 schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:32:
[...]

Ja gewoon doen alsof je gek bent.
Even het imei checken dan zie je of je toestel idd nog binnen de garantie valt en dan gewoon aanbieden ongeacht of je een aankoop bon hebt of niet.
Heb je daar ervaring mee of is dat de YOLO gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Het schijnt dat ze over het algemeen niet zo moeilijk doen over de bon. Dus gewoon proberen op basis van IMEI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Haskan schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:14:
[...]

Heb je daar ervaring mee of is dat de YOLO gedachte?
Nope,mijn ervaring en die van diverse anderen op dit forum ( met en zonder bon ).
Ook ik had een ( nieuwe ) tweedehandsje van MP, doch in mijn geval had ik wel een aankoopbon.
Maar hun imeichecker is bepalend als je toestel wel of niet onder de garantie valt en een positieve check is afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
Amadeus1966 schreef op maandag 16 november 2015 @ 01:19:
[...]

Nope,mijn ervaring en die van diverse anderen op dit forum ( met en zonder bon ).
Ook ik had een ( nieuwe ) tweedehandsje van MP, doch in mijn geval had ik wel een aankoopbon.
Maar hun imeichecker is bepalend als je toestel wel of niet onder de garantie valt en een positieve check is afdoende.
Is goed, bedankt voor de informatie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Weet iemand toevallig hoe dat zit wanneer je zelf de kosten moet betalen?

Krijg je van te voren een indicatie of wordt het gewoon gerepareerd en krijg je daarna de rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
dEX2340 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:45:
Ik herken heel veel van de problemen die jij hebt (zie hieronder). Zoals anderen aangeven had ik inderdaad beroep moeten doen op mijn garantie (gekocht via Bol.com aan lagere prijs dan hun bedoeling was (340 of zoiets ipv 440), degene die hem ook als eersten gekocht hebben herinneren zich dit wel).

Maar itt Nederlanders die precies heel snel een telefoon met een defect terugsturen (terecht) heb ik niet die gewoonte. Ook nooit een factory reset willen doen.

Maar net WP 10 Preview geïnstalleerd. In het begin leek het mij traag maar betert precies. Groot voordeel voor mij: met Edge spelen video's op websites nu wel gewoon af, met WP8.1 werkte dit gewoon niet (bijv. m.sporza.be). Maar ook de cameraknop werkt terug. Look-and-feel vind ik ook iets beter dan WP 8.1 (lettertype, ...). En niet onbelangrijk: geen automatische woordcorrectie wanneer het niet nodig is (Bijv 'Ze' werd altijd 'ZE').

Wel slordig: vraagt 'pincode' terwijl hij code voor ontgrendelen nodig heeft, niet de pincode van SIM-kaart. Wel, ik zie nu bij instellingen dat 'pincode' overeenkomt met inloggen op Windows 10-computer. Bon, pincode associeer ik met SIM-kaart.

Menu instellingen is wel veel logischer dan bij WP8.1. En veel meer toggles in notificatiescherm.

Maar toch nog buggy, maar vooral apps die nog niet aangepast zijn, bijv foto's delen on FB terwijl je in de FB-app zelf bent, werkt niet, wel via WP-app Foto's.

[...]
Ik heb de telefoon ook meerdere keren teruggestuurd, maar nu, 1 jaar later, heb hij natuurlijk meerdere gebruikssporen en dan wordt alles daarop gegooid.

Toch maar even een reset gedaan naar fabrieksinstellingen..... maar dat had ik beter niet kunnen doen. Batterij is om 12 uur in de middag op 45% en mijn videocamera is ook ergerlijk slecht veranderd. Als ik inzoom dan trilt alles enorm. Herkennen jullie dit?

https://onedrive.live.com...RAWhJ4&ithint=video%2cmp4

Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Als ik inzoom dan trilt alles enorm. Herkennen jullie dit?
Offtopic: Tril je niet door teveel Chouffejes? ;)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
StealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:00:
[...]

Ik heb de telefoon ook meerdere keren teruggestuurd, maar nu, 1 jaar later, heb hij natuurlijk meerdere gebruikssporen en dan wordt alles daarop gegooid.

Toch maar even een reset gedaan naar fabrieksinstellingen..... maar dat had ik beter niet kunnen doen. Batterij is om 12 uur in de middag op 45% en mijn videocamera is ook ergerlijk slecht veranderd. Als ik inzoom dan trilt alles enorm. Herkennen jullie dit?

Herkennen jullie dit?
Sinds ik WP10 Preview draai, trekt mijn batterij opvallend snel leeg. Vooral als ik even Candy Crush heb gespeeld (speel het pas recent regelmatig).

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Skarloc schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:18:
[...]

Offtopic: Tril je niet door teveel Chouffejes? ;)
_/-\o_

Was pas m'n eerste, dus dat was het niet :). De telefoon stond in deze test op de tafel geleund, dus was compleet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
[...]

Hoe is dat precies gegaan dan? Zeggen ze dan eigen schuld, het kost €x om te repareren?

Want mijn 930 heeft ook redelijk wat gebruikssporen waar door het lijkt dat door het vallen van de telefoon het scherm omhoog is gekomen. Maar het scherm kwam al los, alleen nu is hij op de hoek gevallen waardoor het lijkt dat het daardoor komt.

Met het scherm zelf is voor zo ver ik weet niks mis, dus alleen de rand zou vervangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
Je kan toch gewoon je lumia 930 opsturen terwijl die op Windowsphone 10 draait? Ik neem aan dat ze niet opeens gaan zeggen je hebt insiders preview dus dan komt het door jou ofzoiets. Zal ik eerst dan downgraden naar WP 8.1 voordat ik het ga opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

[...]

Herkennen jullie dit?
Mijn lens stabilisatie is ook naar de k#t. Bij mij gebeurde dat tijdens een reis naar een warm land waar het overdag 45 graden was. Ik dacht dat de hoge temperatuur mijn stabilisatie had gesloopt. Helaas had ik een barst in mijn scherm dus kon ik ook fluiten naar mijn garantie. De effecten zijn in ieder geval gelijk, zo niet erger. Bij mij zie je het ook zonder in te zoomen en mijn foto's worden ook wazig als er minder licht is (langere sluitertijd dus meer last van de ongestabiliseerde lens).

Dat je batterij de eerste dag na een fabrieksinstelling is normaal. Er lopen nog wat processen op de achtergrond na zo'n installatie. Kijk het morgen nog eens aan en anders nogmaals de fabrieksinstellingen terugzetten en hopen dat het dan beter gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 16:15
baszzz schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:53:
Hebben mensen die problemen hebben bij het opnemen van geluiden tijdens video's en bellen via luidspreker al een oplossing kunnen vinden?
Surround uitzetten schijnt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Mijn lensstabilisatie is ook naar de klote,
evenals de trilmotor en de microfoons (shazam werkt niet meer enkel als ik dichtbij speaker zit)
verder geen klachten
echter deed het toestel dit al en uitgerekend daarna laat ik m vallen scherm aan barrels
zouden de problemen voor garantie opgelost worden?
scherm met barst mag zo blijven vind ik prima
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
Zou toch niet erg zijn, je toestel aan opsturen naar reparatiecentrum. Ik heb zo zorgvuldig de pakketje gemaakt dat ik niet dacht of ik het had uit gezet :'( :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Hi guys, sinds windows10 op mijn pc kan ik helaas niet meer mijn 930 syncen met windows phone 8.1.

Verschillende guidelines via windows.com helpen mij niet verder, ook niet manueel de windows phone usb software downloaden van: http://catalog.update.mic.../DownloadInformation.aspx

Onder Device Manager geeft mijn pc aan dat er een onbekend apparaat is. Uninstall van driver als een update search via internet werkt niet. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 09:17
ik heb problemen om raw te fotograferen sinds ik naar windows 10 ben gaan upgraden op de 930. bij instellingen staat wel dng+jpg maar toch lijkt dit niet te werken. Hebben er meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

martindeman schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:59:
ik heb problemen om raw te fotograferen sinds ik naar windows 10 ben gaan upgraden op de 930. bij instellingen staat wel dng+jpg maar toch lijkt dit niet te werken. Hebben er meer hier last van?
Hey, Ik heb ook meerdere problemen ondervonden met mijn CV-GB versie van de lumia 930 met W10 op de laatste build van de preview. Volgens vele forums logt dit aan dat ms nog niet uit geëxperimenteerd is met de camera voor de high end lumia's. :) hope dat er ze nog veel features toevoegen. Audio 80hrtz revrb, 2.1 en 5.1 audio recording enz. ook prores filmen lijkt me cool aangezien dit mogelijk is met een 930. _/-\o_

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 16:15
Bij de Lumia camera doet de flits het altijd, ook al heb ik de flits uitgezet.
De flitser van de Microsoft camera werkt wel naar behoren.
Wat vinden jullie de fijnste camera?
Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.