Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
In het WP.8 topic (en ook via Google op de MS forums) vind je veel klachten helaas over dit euvel.

Sommige zijn inmiddels al best gedateerd dus het is bijzonder jammer dat het zo lang duurt voordat dit opgelost wordt.

Nog maar even afwachten dus. -O-

Zit momenteel op het werk weer zonder wifi. Ik heb het geluk dat ik een zakelijk toestel heb en dus niet opdraai voor de data kosten die ik maak maar dat geldt natuurlijk voor de meeste mensen niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Mit-46 op 08-07-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat dit probleem in WP8.1 nog opgelost gaat worden, gezien het feit dat het al vrij lang speelt. Zelf gebruik ik niet de Windows 10 preview dus ik kan niet testen of het daar opgelost is. Hopelijk krijgen we bij Windows 10 andere drivers voor wifi en lost dit het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:15
wel frappant.. ik heb er nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
ik heb een vraagje. Weet iemand waar de 930 gedownloade mailbijlages opslaat?

ik heb een mp3tje in de mail ontvangen en opgeslagen maar kan het nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Mit-46 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:10:
Ik heb inmiddels al enige tijd last van een wifi verbinding die niet opnieuw wil verbinden als ik weer in zone ben (of de telefoon pak).
De telefoon moet ik dan uit en weer inschakelen. Dit is bij alle wifi netwerken zo en op willekeurige momenten. Soms werkt het een tijdje dan opeens niet. Soms bij de ene wel en de andere niet. Inmiddels heel storend.

Meer mensen die dit herkennen?
Telefoon is up to date en verder niet mee gerommeld. Ik heb nu de energiebesparing uitgeschakeld om te kijken of dat misschien een verschil maakt.
ik had dit probleem met de voorloper, de 920. Erg irritant. Lag bij mij toen aan de combinatie van de 920 en de router (sitecom) die ik destijds gebruikte. Heb destijds de sitecom vervangen voor een linksys en toen was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Aghanim schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:31:
Ik denk niet dat dit probleem in WP8.1 nog opgelost gaat worden, gezien het feit dat het al vrij lang speelt. Zelf gebruik ik niet de Windows 10 preview dus ik kan niet testen of het daar opgelost is. Hopelijk krijgen we bij Windows 10 andere drivers voor wifi en lost dit het probleem op.
Ik denk het inderdaad ook. Ik ga er van uit dat het niet in WP10 speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Rudolf schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:49:
[...]

ik had dit probleem met de voorloper, de 920. Erg irritant. Lag bij mij toen aan de combinatie van de 920 en de router (sitecom) die ik destijds gebruikte. Heb destijds de sitecom vervangen voor een linksys en toen was het probleem opgelost.
Ik heb het op verschillende locaties.

Het kan natuurlijk zijn dat een combinatie is van maar alle access points \ routers aanpassen is voor mij geen optie.
Ik ben ook van mening dat dit een probleen van MS is. Andere apparaten hebben geen problemen met deze access points \ routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

DeCo schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:25:
wel frappant.. ik heb er nog nooit last van gehad.
Ik ook niet hoor. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
@Rudolf, download de app bestanden eens vanaf de store. Dan staat je mp3 vast bij downloads!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mogelijk een andere batch met een andere revisie van een chip of iets dergelijks. Dat zou het verschil kunnen maken.

Gisteren een Huawei P8 binnen gekregen maar ik denk toch dat ik de 930 blijf gebruiken en het toestel terugstuur. Waar Android met Lollipop grafisch gezien imo een goede stap heeft gezet voelt het OS aan alsof ik iets mis. Uitleggen wat dat is lukt me niet en buiten de standaard apps en e-mail/browsen doe ik niks met een toestel dus daar ligt het ook niet aan. Ik denk dat ik het homescreen van WP heel erg ga missen, daar ben ik ontzettend aan gewend nu en vind ik erg fijn.

Alleen de grootte/lompheid/gewicht van de 930 stoort me toch wel. Ligt ook niet fijn in mijn kleine handen. Als de 940 een identieke behuizing heeft ga ik toch overslaan ben ik bang. Voor mij is de ultieme telefoon op dit moment de 930 in de behuizing van de iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Aghanim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 08:04:
[...]

Mogelijk een andere batch met een andere revisie van een chip of iets dergelijks. Dat zou het verschil kunnen maken.

Gisteren een Huawei P8 binnen gekregen maar ik denk toch dat ik de 930 blijf gebruiken en het toestel terugstuur. Waar Android met Lollipop grafisch gezien imo een goede stap heeft gezet voelt het OS aan alsof ik iets mis. Uitleggen wat dat is lukt me niet en buiten de standaard apps en e-mail/browsen doe ik niks met een toestel dus daar ligt het ook niet aan. Ik denk dat ik het homescreen van WP heel erg ga missen, daar ben ik ontzettend aan gewend nu en vind ik erg fijn.

Alleen de grootte/lompheid/gewicht van de 930 stoort me toch wel. Ligt ook niet fijn in mijn kleine handen. Als de 940 een identieke behuizing heeft ga ik toch overslaan ben ik bang. Voor mij is de ultieme telefoon op dit moment de 930 in de behuizing van de iPhone 6.
Ik verwacht dat het gewicht nauwelijks gaat zakken. Een telefoon moet degelijk zijn en ook aanvoelen en vooral dat laatste mis ik vaak bij lichte toestellen. Al wil dat niet zeggen dat ze minder degelijk zijn...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het meest irritante aan het formaat van de 930 is de dikte wat mij betreft. Er zit een millimeter ofzo aan loze ruimte onder de backcover. Als je het toestel in de hand neemt met de backcover eraf voelt het toch beter al, hoe klein het verschil ook is :P. Als ze het toestel zo dik als het metalen frame hadden gemaakt was het ideaal geweest IMO. Dan is hij vergelijkbaar in dikte met m'n oude Ativ S.... Voor mij zou een ideale Windows smartphone momenteel een Galaxy S6 met W10M zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Aghanim schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 08:04:
[...]

De iPhone 6 is inderdaad bijzonder licht!

Echter gaat dit toestel ook bijzonder snel stuk. Wij hebben hier op het werk als standaard toestel de 5S en de afdelingshoofden worden voorzien van een iPhone 6.

Van de ongeveer 10 die zijn uitgegeven zijn er zeker 6 ofzo al weer terug gekomen met een defect scherm. Ja allemaal gevallen maar ook echt meteen helemaal aan gruzelementen.

Dat was met de 5S aanzienlijk minder! Een aangezien het enkel de iPhone 6én betreft die zo snel terug komen zijn wij van mening dat de bouwkwaliteit minder is dan die van de 5S.

Neemt niet weg dat het toestel inderdaad bijzonder licht is en de 930 maar een zwaar geval als je het vergelijkt.

Ik zou echter toch mijn 930 (ondanks wifi issue) niet meer ruilen voor een Apple. :)

Al is het maar omdat ik iTunes totaal niet mis. :D

Ik zou wel graag een formaatje kleiner willen. Een 4,5" bijvoorbeeld maar wel met dezelfde specs. De camera, snelheid e.d. is voor mij nog dik in orde.

Voorlopig verwacht ik niet dat ik een nieuwe mag uitkiezen dus blijf ik bij de 930. Ik verwacht wel dat met W10 het wifi probleem wordt opgelost want anders kan dat toch wel een breekpunt worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mit-46 op 13-07-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Grote update binnen vandaag, ik denk, YES! Gdr2....

Blijkt de PfD nog aan te staan op de achtergrond, en is ie nu Windows 10 Mobile aanhet installeren... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daar ben ik gisteren juist van teruggekomen. Toch wat buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Aghanim schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:39:
Daar ben ik gisteren juist van teruggekomen. Toch wat buggy.
Ik ben ook (nog) niet enthousiast, ff wennen maar in sommige gevallen een achteruitgang.. Waaronder mail/calender en het startscreen...

Eerst maar eens even helemaal opladen en 2 dagen mee spelen voordat ik er serieus oordeel over ga geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mail en Calendar is echt dramatisch idd. Qua UI lijken het wel 3rd party apps. Juist de consistentie in apps is voor mij de grootste pre van WP en de reden waarom ik Android rommelig vind. Hopelijk gaan ze dat nu niet verpesten.

De rest vind ik wel een stuk strakker, dat is wel een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Aghanim schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:38:
Mail en Calendar is echt dramatisch idd. Qua UI lijken het wel 3rd party apps. Juist de consistentie in apps is voor mij de grootste pre van WP en de reden waarom ik Android rommelig vind. Hopelijk gaan ze dat nu niet verpesten.

Alleen het herstarten alsje in je vergrendelscherm je notificaties probeert te openen is bloedirritqnt, nu al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 13:19
Vandaag ook een Lumia 930 besteld , zat te twijfelen tussen een nieuw type 640, lekker goedkoop en best een goede telefoon volgens mij of de 930 .. Uiteindelijk toch de 930 geworden... Voorheen Android en IOS devices gehad maar door de aanschaf van een Surface Pro 3 besloten om over te stappen op Windows Phone... Hopelijk ga ik er een hoop plezier aan beleven zoals de meeste van jullie :) .... Dat wilde ik gewoon even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Aghanim schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:38:

Die zal nog wel een grote update krijgen denk ik. Gezien de apps buiten het OS bijgewerkt kunnen worden. Al lijkt het me eigenlijk beter als ze een goede versie inbakken.

Maar je mist ook nog unified inbox en dat is wel erg jammer.

Vind hem qua navigatie sowieso niet optimaal werken. Waarom moet alles toch per account. Zo onhandig dat. Waarom zou ik dat links/rechts swipen bij elke account apart willen. En dan account settings weer ander scherm. En dan kan ik daar pas instellen hoe ver hij terug moet gaan qua ophalen mail.

En de menuknop linksboven is bij elke app weer net wat anders. De ene opent echt het menu. De ander toont of verbergt iets wat al zichtbaar is. Dan heb je nog iets wat geen menu is maar ook content en dan heb je nog andere varianten. Zal me niet verbazen als ze bij de volgende grote update weer een heleboel apps gaan verbouwen omdat de navigatie toch op veel platformen te wensen overlaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 16-07-2015 13:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Wat ik ook enorm mis is office (geen word, geen excel) en onenote, dat gebruikte ik veel als boodschappenlijstje, maar het is gewoonweg niet aanwezig :( kakzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:39:
[...]

Die zal nog wel een grote update krijgen denk ik. Gezien de apps buiten het OS bijgewerkt kunnen worden. Al lijkt het me eigenlijk beter als ze een goede versie inbakken.

Maar je mist ook nog unified inbox en dat is wel erg jammer.

Vind hem qua navigatie sowieso niet optimaal werken. Waarom moet alles toch per account. Zo onhandig dat.
Eens. Ik had naar de linked inbox gezocht en kon het niet vinden. Hoop(te) dat dit komt omdat het nog niet af is. Ik gebruik mijn toestel zowel zakelijk als privé en ben de hele tijd in de weer met e-mail dus op deze manier is het erg omslachtig. Mocht dat ontbreken dan ga ik waarschijnlijk toch naar Android of terug naar iOS. Kan me overigens niet voorstellen dat dit er straks niet in zal komen, iedere mail client ondersteunt dat zo ongeveer.

Het is overigens gewaagd van Microsoft om een preview te releasen vind ik. Je ziet teleurgestelde mensen nu obv Alpha features en ik kan me zomaar voorstellen dat dit toch een stempel drukt op de release van W10 als het af is.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 16-07-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
jorisjan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:43:
Wat ik ook enorm mis is office (geen word, geen excel) en onenote, dat gebruikte ik veel als boodschappenlijstje, maar het is gewoonweg niet aanwezig :( kakzooi
Onenote kun je gewoon uit de store halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
jorisjan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:43:
Er is toch een Office in de Store die je kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Helaas, in de oude store (w8.1) niet te vinden (gezocht op office, onenote, excel, niks te vinden)

In de nieuwe store (beta) verschijnen er "previews" van word,excel en powerpoint. Deze installeren niet (foutmelding 0x80240024) en onenote geeft bij voorbaat een melding dat ik moet updaten naar een nieuwere versie van windows

Edit: datum,tijd en locatie staan op nederland en op de goeie tijd. Dus dat zou het ook niet aan mogen liggen...

[ Voor 14% gewijzigd door jorisjan op 16-07-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Office staat bij mij er standaard op.
Misschien is Polaris Office een uitkomst??????

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 15:45
Voor de vakantie een nieuwe autolader van Belkin met 2.1 amp gekocht om te navigeren met Here Drive. Bij andere autoladers met 1.0 amp gaf de 930 aan dat er opgeladen werd met lagere spanning. Mijn ervaring was dan ook dat de telefoon met gebruik van Here leeg liep. Ik krijg, ondanks de nieuwe lader, dezelfde melding. Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
GVos schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:41:
Voor de vakantie een nieuwe autolader van Belkin met 2.1 amp gekocht om te navigeren met Here Drive. Bij andere autoladers met 1.0 amp gaf de 930 aan dat er opgeladen werd met lagere spanning. Mijn ervaring was dan ook dat de telefoon met gebruik van Here leeg liep. Ik krijg, ondanks de nieuwe lader, dezelfde melding. Iemand een idee??
Probeer eens een ander kabeltje, dat blijkt vaak verschil te maken. 1A is voldoende om goed bij te laden tijdens navigeren
Amadeus1966 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:38:
Office staat bij mij er standaard op.
Misschien is Polaris Office een uitkomst??????
Wellicht overheen gelezen maar dit gaat over WP10, de nieuwe versie dus... Daarin is office verdwenen (in ieder geval tot de officiele release)

[ Voor 23% gewijzigd door jorisjan op 16-07-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
jorisjan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:20:

Wellicht overheen gelezen maar dit gaat over WP10, de nieuwe versie dus... Daarin is office verdwenen (in ieder geval tot de officiele release)
Inderdaad, my mistake.....

Office eruit gesleuteld?
Een van de belangrijkste applicaties in dit ecosysteem en die halen ze eruit.

Hoe dan ook, lijkt mij meer iets voor de windows 10 topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Amadeus1966 op 16-07-2015 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ervoor in de plaats kun je nieuwe versies van Word, Excel, Powerpoint en dergelijke zo uit de Store plukken op W10M....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Ik quote nezelf ff
jorisjan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:50:
In de nieuwe store (beta) verschijnen er "previews" van word,excel en powerpoint. Deze installeren niet (foutmelding 0x80240024) en onenote geeft bij voorbaat een melding dat ik moet updaten naar een nieuwere versie van windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Die issue treft blijkbaar niet iedereen, ik kan de Office apps gewoon de-installeren en weer installeren. Preview issues... Maar goed, het was puur even om aan te geven dat het er niet zomaar 'uitgesloopt' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Propane schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:55:
Die issue treft blijkbaar niet iedereen, ik kan de Office apps gewoon de-installeren en weer installeren. Preview issues... Maar goed, het was puur even om aan te geven dat het er niet zomaar 'uitgesloopt' is.
Welke build draai je?

Ik zit zelf op de slow ring, met een vriegre "build", wellicht dat het bij een reentere build wel te installeren is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Laatst online: 07-08 07:50
Zelf heb ik redelijk vaak dat het touchscreen niet lekker werkt met internet dus niet goed reageert en dat webpagina's spontaan worden afgesloten.
Is dit een bekend euvel en/ of is hier wat tegen te doen ?
Reset heb ik al geprobeerd maar hielp helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Op welke versie van WP draai je? Gewoon 8.1 of 10? Bij beide heb ik overigens geen probleem zoals jij beschrijft, is volgens mij ook geen bekend issue. Draai je IE/Edge of een andere browser? Anders sowieso eens een andere browser proberen.

Zelf vind ik de 930 juist erg goed reageren tijdens browsen. Ben deze week een HTC One aan het uitproberen (durf het bijna niet te zeggen hier :+ ) en die browst toch wat minder vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:02
Gisteren had ik ineens een rare bug in mijn L930.
Ik was een filmpje aan het kijken via IE, met oordopjes in. na een paar minuten crasht het filmpje ineens en zie ik mijn volume balk omhoog lopen naar het maximum. Elke keer als het volume omlaag deed liep hij uit zich zelf weer naar de max toe. Oordopjes er uit getrokken, en mijn belsignaal en meldingen volume loopt ook naar het maximum. Alle apps afgesloten maar het probleem bleef.
Uiteindelijk maar een herstart van mijn telefoon gedaan en dat loste het probleem op, en is tot nu toe nog niet terug gekomen. Heb na de reboot het zelfde filmpje met de zelfde oordopjes gewoon verder kunnen kijken.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? De enige factor die ik kan bedenken zijn de oordopjes die waren een paar minuten daar voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
ik ga weer mooi terug naar 8.1 dat was eigenlijk wel dikke prima. loop me teveel aan kleine dingetjes te ergeren die nog niet helemaal af zijn (postvak in blijft het laaste mailtje ongelezen staan, browser loopt soms vast, tekst invoeren in de browser is een ramp) en even los van wat ik al eerder genoemd heb.

vanavond even alles opnieuw installeren en even vers beginnen. ik probeer het over een maand of 2 wel weer, als het oficieel uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Past beter in het Windows 10 Mobile topic ;). Maar ik ben ook alweer terug op 8.1 en dan merk je direct weer hoeveel sneller die toch is. In het begin voelt W10M vlot en soepel aan, maar 8.1 is nou eenmaal volledig gepolijst en 'af'.

Ik blijf nog een flinke tijd bij 8.1 denk ik, en ook mijn Surface Pro 3 gaat weer terug naar 8.1 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Propane schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:52:
Past beter in het Windows 10 Mobile topic ;). Maar ik ben ook alweer terug op 8.1 en dan merk je direct weer hoeveel sneller die toch is. In het begin voelt W10M vlot en soepel aan, maar 8.1 is nou eenmaal volledig gepolijst en 'af'.

Ik blijf nog een flinke tijd bij 8.1 denk ik, en ook mijn Surface Pro 3 gaat weer terug naar 8.1 :P.
Klopt, beetje grijs gebied inderdaad.

Krijg alleen 8.1 niet geinstalleerd via de "officiele" software... Nu dus maar een harde reset en van nul af aan beginnen... 2e kans

Edit: stuk hoopvoller inderdaad, na de harde reset reageert ie beter, heb ik een volledig werkende dialer, werkt de store goed. Ook heb ik build 10166 kunnen installeren, dat zal ook een hoop bugs schelen.

Oja, en na deze laatste huild heb ik ook office weer uit de store kunnen plukken _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door jorisjan op 19-07-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 11:02

Desperado112

Mokum

Wtf heb ik weer, vanmorgen rondje hardlopen met oordopje in telefoon.
Kom ik thuis haal oordopjes uit de telefoon, blijft ie hangen op het feit dat deze er nog inzitten.

Naja even rebooten dan maar.... leek erop dat dit werkte maar helaas een freeze van het beeld en reageerde helemaal nergens meer op. met volume - en uit knop opnieuw gereboot. Dat werkt, alleen kreeg ik toen het Nokia logo te zien en direct booten die op nieuw met vervolgens weer even het Nokia logo omvervolgens weer te booten, zat in een soort van loop. weer de reset uitgevoerd zoals hierboven, nu ligt ie al uren aan de lader met in scherm alleen de bliksemschicht en het tandwiel....

Iemand enig idee hoe ik hem kan reanimeren? :(

thnx Martijn

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Lumia Software Recovery Tool?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperado112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 11:02

Desperado112

Mokum

Opgelost, ineens starte hij weer normaal op. op een of andere vage manier was de batterij echt helemaal leeg..

Nes, Snes, N64, Gamecube, Wii, Gameboy (advanced), SP, DS, DS-Lite, 3DS, Wii U, Switch, NES mini, SNES mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 10:09
Shit, ik deed mijn Lumia 930 uit. En op het moment dat ik hem wou aanzetten doet ie helemaal niks. Geen beeld helemaal niks.
Ik heb alles geprobeerd: Soft reset, hard reset, koppelen aan computer, aan oplader maar geeft geen leven:(.
Iemand die hetzelfde heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
jorisjan schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 01:03:
[...]

Klopt, beetje grijs gebied inderdaad.

Krijg alleen 8.1 niet geinstalleerd via de "officiele" software... Nu dus maar een harde reset en van nul af aan beginnen... 2e kans

Edit: stuk hoopvoller inderdaad, na de harde reset reageert ie beter, heb ik een volledig werkende dialer, werkt de store goed. Ook heb ik build 10166 kunnen installeren, dat zal ook een hoop bugs schelen.

Oja, en na deze laatste huild heb ik ook office weer uit de store kunnen plukken _/-\o_
toch maar ff de Windows Phone Recovery Tool op mn andere computer geinstalleerd, voor ik het wist was WP8.1 weer geinstalleerd. voelt als thuiskomen... ziet er in een aantal opzchten wat oubollig uit als je een paar dagen op WP10 hebt gewerkt (o.a. keyboard en animaties zien er veel gelikter uit) maar de algehele ervaring is een stuk vlotter. daarnaast werkte outlook/mail gewoon K*T en was/is de agenda voor mij een stuk onoverzichtelijker. verder toch best wat haperingen in sommige schermen en onlogische menu's. tegen de tijd dat de officiele WP10 klaar is probeer ik het graag weer opnieuw (tot zover mijn ervaringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Mijn scherm begint rechts boven los te laten. Hierdoor werkt dubbel tap to wake up niet meer en tijdens het bellen blijft mijn scherm zwart.
Eerst dacht ik nog van laat maar zitten, want ik bel amper en dubbel tap to wake up kan ik wel missen.
Maar nu komt het scherm steeds verder omhoog, dus komende dagen maar weer ter reparatie aanbieden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hotymoty schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:06:
Shit, ik deed mijn Lumia 930 uit. En op het moment dat ik hem wou aanzetten doet ie helemaal niks. Geen beeld helemaal niks.
Ik heb alles geprobeerd: Soft reset, hard reset, koppelen aan computer, aan oplader maar geeft geen leven:(.
Iemand die hetzelfde heeft gehad?
wat laat maar gewoon even uurtje in de oplader heeft bij mijn oude telefoon wel eens gewerkt

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:41
Via de recovery tool van Microsoft heb ik zojuist een Lumia 930 teruggeflashed vanaf Windows 10 Mobile naar Windows Phone 8.1. Hierbij kreeg ik echter een nieuwe firmware versie: 02540.00019.15234.50005.
Dit toestel heeft als provider CV BeLux.

Mijn andere 930 met als provider CV NL heeft echter nog 02540.00019.14484.37003 als laatste firmware versie. Toch een significant verschil. Iemand een verklaring hiervoor, buiten dat het twee toestellen zijn met twee verschillende productcodes?

Voor de flashback had ook het CV BeLux de 37003 variant als firmware.

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 23-07-2015 21:44 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 12:13
Wietsee. schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:43:
Via de recovery tool van Microsoft heb ik zojuist een Lumia 930 teruggeflashed vanaf Windows 10 Mobile naar Windows Phone 8.1. Hierbij kreeg ik echter een nieuwe firmware versie: 02540.00019.15234.50005.

Mijn andere 930 met als provider CV NL heeft echter nog 02540.00019.14484.37003 als laatste firmware versie. Toch een significant verschil. Iemand een verklaring hiervoor, buiten dat het twee toestellen zijn met twee verschillende productcodes?

Ik heb hem toevallig vanavond ook van 10 naar 8.1 terug gezet.
Heb nu:
Provider: CV NL
Revisienummer firmware 02540.00019.15234.50004

Probleem wat ik nu heb is dat de functie 'aanraken' niet werkt. Als ik erop druk dan springt hij weer terug naar de lijst met instellingen. Bij de aanraken functie kun je toch uitzetten dat die trilt met een van de drie onderste knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wietsee. schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:43:

Volgens mij heb ik die ook een keer voorbij zien komen. Zelf overigens xxx.37000. Draai wel Win10 nu.
Heb overigens niet veel verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 10:49
Sinds een ruime maand nu een Lumia 930 (kwam van een iPhone 5S).
In het begin was ik erg enthousiast, inmiddels heb ik er gemengde gevoelens bij.

Internet Explorer als browser vind ik ronduit slecht :/ (vergeleken bijv. Safari).
Websites renderen slecht, reageren niet goed of werken in zijn geheel niet.
Daarbij al aantal keer gehad dat IE gewoon crashte wanneer ik bijv. Tweakers.net opende.

Mail ben ik ook niet bijzonder van onder de indruk.
Diverse mails laden niet goed (halve tekst valt van de pagina).
Daarbij laat hij niet standaard al mijn email mappen zien, moet ik eerst allemaal laten syncen...

Camerabutton op de zijkant wordt niet altijd geregistreerd. Erg handig als je snel iets wil fotograferen :F
Daarbij vind ik foto's bij matig licht niet bijzonder (veel ruis). Niet beter dan die van de wat luxere Androids of iPhone.

Hopelijk pakt MS dit in v.10 aan, als ik thuis ben gaat voorlopig de iPhone weer aan. ;(

[ Voor 18% gewijzigd door A4553 op 26-07-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
GVos schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:41:
Op een goede USB-kabel staat een AWG-aanduiding (American Wire Gauge). Probeer een kabel met AWG 23 of lager te krijgen. Die kabels hebben een lagere weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 16-09 15:12
Internet Explorer als browser vind ik ronduit slecht :/ (vergeleken bijv. Safari).
Websites renderen slecht, reageren niet goed of werken in zijn geheel niet.
Tsja, dat klopt gewoon. Zo probleemloos als IE op de desktop tegenwoordig is, zo slecht is IE op WP. Ik werk voor een commerciele website die naast een gewone web versie, apps voor android en ios ook een mobiele website heeft (die mobiele website moet op termijn ook de gewone website gaan vervangen). Bij het testen van die mobiele website is er altijd maar één browser die problemen geeft en dat is die van WP spijtig genoeg ... Naast rendering problemen draait het steeds belangrijker wordende javascript ook veel te traag.

Dus inderdaad, hopelijk gaat het veel beter vanaf WP10 ;)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

A4553 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:17:
Camerabutton op de zijkant wordt niet altijd geregistreerd. Erg handig als je snel iets wil fotograferen :F
Om de camera te starten bedoel je? Dat dacht ik eerst ook bij mijn 930, dat de cameraknop soms niet reageerde. Ik kwam er later achter dat dat alleen gebeurt als de proximity sensor nog bedekt wordt (bijvoorbeeld als hij nog in m'n broekzak zit). Dat is dus een beveiligingsmaatregel. Nu stoort het mij niet meer :).

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woembah schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:26:
[...]

Om de camera te starten bedoel je? Dat dacht ik eerst ook bij mijn 930, dat de cameraknop soms niet reageerde. Ik kwam er later achter dat dat alleen gebeurt als de proximity sensor nog bedekt wordt (bijvoorbeeld als hij nog in m'n broekzak zit). Dat is dus een beveiligingsmaatregel. Nu stoort het mij niet meer :).
En dat kan op z'n beurt naar het schijnt weer liggen aan het feit dat het scherm aan de rechterbovenkant iets uisteekt waardoor de proximity sensor niet goed meer werkt.

Ik heb er ook last van, de rechter bovenhoek even stevig indrukken helpt tijdelijk.Ik heb mn telefoon helaas een keer laten kletteren met een zichtbare buts als gevolg. Daarom ben ik bang dat ik m niet meer kan laten repareren.. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:34:
[...]

En dat kan op z'n beurt naar het schijnt weer liggen aan het feit dat het scherm aan de rechterbovenkant iets uisteekt waardoor de proximity sensor niet goed meer werkt.

Ik heb er ook last van, de rechter bovenhoek even stevig indrukken helpt tijdelijk.Ik heb mn telefoon helaas een keer laten kletteren met een zichtbare buts als gevolg. Daarom ben ik bang dat ik m niet meer kan laten repareren.. :'(
Ik heb hetzelfde, met het warme weer van een paar weken geleden merkte ik het opeens.
Met bellen is het ook irritant omdat het scherm standaard zwart blijft en de andere partij dus moet ophangen (of je moet je telefoon uitzetten).

Ik ga wel proberen hem op te sturen, mijn tril motor zit ook los waardoor hij een ontzettende herrie maakt als hij trilt alleen dat komt door een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 10:49
Woembah schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:26:
[...]

Voor het starten van de camera inderdaad. Proximity sensor is in al die gevallen niet bedekt geweest.
Was altijd bewust een klik op de knop als ik 'm vast had. Wellicht inderdaad proximity sensor die niet goed in het display ligt (opvolgende posts).

Moet zeggen dat ik had verwacht dat niet alles vlekkeloos zou werken, maar dit soort issues met een toestel van €300+ vind ik toch wel wat gortig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
A4553 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:48:
[...]

Voor het starten van de camera inderdaad. Proximity sensor is in al die gevallen niet bedekt geweest.
Was altijd bewust een klik op de knop als ik 'm vast had. Wellicht inderdaad proximity sensor die niet goed in het display ligt (opvolgende posts).

Moet zeggen dat ik had verwacht dat niet alles vlekkeloos zou werken, maar dit soort issues met een toestel van €300+ vind ik toch wel wat gortig. :/
Ik heb het zelfde probleem met het probleem is in mijn ogen software matig, wanneer jij je telefoon bijv gedurende 15 min met het scherm op tafel legt zal de camera niet meer opstarten vanuit standby modus, dit geld voor de 930 en de 925 die ik hier heb.

Op de 925 staat nu Windows 10 beta en daar is het probleem dus weg. Hoe dit zit met de 930 met Windows 10 weet ik niet aangezien dat mn dagelijks toestel is waar ik nog niet te veel mee wil rommelen.

Maar ik denk dat andere hier het antwoord wel op kunnen geven in dit topic.

Natuurlijk is windows 8.x verre van af en voelt inderdaad soms wat fragiel en niet af aan. Windows 10 de stap die het verschil moet gaan maken. Tot dus ver ben ik er zeer tevreden over op mn 925 maar je merkt zoals hier boven al word aangegeven het is nog niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Nog even geduld eind dit jaar zal het worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vanmiddag bij mijn zwager de BOSE Soundlink Mini II (Bluetooth) bekeken. Maar de 930 is met geen mogelijkheid met de BOSE te verbinden, de 930 ziet de BOSE niet. Iemand dat wel werkend gekregen?

EDIT: Om een antwoord op mijn eigen vraag te geven: gisteren wederom geprobeerd met de BOSE contact te maken. Tevergeefs, totdat de Samsung Tablet van mijn zwager geen 'stroom' meer had en uitviel. Verscheen spontaan de BOSE in het lijstje van bluetooth. _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 02-08-2015 22:07 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-12-2017
Na een update naar wp 10 (eerst ok verlopen, maar daarna met de update naar de laatste build gecrashed) heb ik nu een mooi blauw 'recovery' scherm... Aangezien de telefoon nog wel reageerde toen ik 'm aansloot op de Windows Phone Recovery Tool, dacht ik dat het een kwestie van ophalen van de firmware zou zijn alvorens 8.1 opnieuw zou worden geinstalleerd. Tot mijn afgrijzen krijg ik echter de download niet binnen en stopt deze op 39%! Op drie PC's geprobeerd, en op allemaal stopt de download op hetzelfde punt...! Om gek van te worden. Iemand enig idee wat nu te doen???

Lumia 930 - 059W1G7

RM1045_02540.00019.15234.50004_RETAIL_prod_signed_1064_026FC2_000-NL.ffu is het file dat ie maar half download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Misschien handmatig de rom downloaden en vanaf je pc flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaster
Amadeus1966 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:36:
Misschien handmatig de rom downloaden en vanaf je pc flashen.
Ik sta overal voor open! :) Hoe gaat dat in zijn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
downcom schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met het probleem is in mijn ogen software matig, wanneer jij je telefoon bijv gedurende 15 min met het scherm op tafel legt zal de camera niet meer opstarten vanuit standby modus, dit geld voor de 930 en de 925 die ik hier heb.

Op de 925 staat nu Windows 10 beta en daar is het probleem dus weg. Hoe dit zit met de 930 met Windows 10 weet ik niet aangezien dat mn dagelijks toestel is waar ik nog niet te veel mee wil rommelen.

Maar ik denk dat andere hier het antwoord wel op kunnen geven in dit topic.

Natuurlijk is windows 8.x verre van af en voelt inderdaad soms wat fragiel en niet af aan. Windows 10 de stap die het verschil moet gaan maken. Tot dus ver ben ik er zeer tevreden over op mn 925 maar je merkt zoals hier boven al word aangegeven het is nog niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Nog even geduld eind dit jaar zal het worden uitgerold.
Toch gek, ik heb de hele dag een flipcover eromheen zitten en ik heb nergens last van. Heb je de telefoon al eens een harde reset gegeven??

Werkt je proximity sensor wel goed voor de rest? Dus tijdens bellen gaat het scherm op zwart en als je je telefoon weghaalt bij je hoofd dan springt het scherm weer aan?

[ Voor 6% gewijzigd door jorisjan op 31-07-2015 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
jorisjan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:04:
[...]

Toch gek, ik heb de hele dag een flipcover eromheen zitten en ik heb nergens last van. Heb je de telefoon al eens een harde reset gegeven??

Werkt je proximity sensor wel goed voor de rest? Dus tijdens bellen gaat het scherm op zwart en als je je telefoon weghaalt bij je hoofd dan springt het scherm weer aan?
uiteraard ;)

op vakantie afgelopen weken in de bergen snel even een foto maken ging soms niet helemaal vlekkeloos doordat ik echt eerst moest ontgrendelen, gelukkig heb ik hier al wat ervaring mee aangezien in exact hetzelfde had met mn 925 die nu windows 10 beta draait en er geen problemen meer mee heeft, daarom denk ik (hoop ik) dat het softwarematig is.

Het valt ook op als je net de telefoon gebruikt hebt (of hem van de oplader hebt gehaald) hij het eigenlijk altijd wel direct doet. maar leg je hem een half uurtje weg dan is het meestal het geval dat hij niets doet bij het indrukken van de camera-knop.

[ Voor 13% gewijzigd door downcom op 31-07-2015 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:08:
[...]

uiteraard ;)

op vakantie afgelopen weken in de bergen snel even een foto maken ging soms niet helemaal vlekkeloos doordat ik echt eerst moest ontgrendelen, gelukkig heb ik hier al wat ervaring mee aangezien in exact hetzelfde had met mn 925 die nu windows 10 beta draait en er geen problemen meer mee heeft, daarom denk ik (hoop ik) dat het softwarematig is.

Het valt ook op als je net de telefoon gebruikt hebt (of hem van de oplader hebt gehaald) hij het eigenlijk altijd wel direct doet. maar leg je hem een half uurtje weg dan is het meestal het geval dat hij niets doet bij het indrukken van de camera-knop.
Proef op de som genomen, telefoon ligt al een uurtje op het dressoir voor me, ff de cameraknop (goed) ingedrukt en de camera start instant op... Gewoom WP8.1 laatste versie.

Ik neem dan "uiteraard" maar aan dat je de cameraknop diep genoeg indrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Maaster schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:04:
[...]

Ik sta overal voor open! :) Hoe gaat dat in zijn werk?
http://digipassion.com/20...-using-navifirm-plus.html

Je kan de gedownloade rom ook gewoon na gebruik bewaren.
Als win 10 één maal mainstream is geworden dan kan je de 8.1 rom voor jou toestel niet meer downloaden.
Deze wordt dan vervangen voor de nieuwe variant.

Hieronder een link met alle benodigdheden.
In principe zou je aan navifirm en de Lumia software recovery tool voldoende moeten hebben.
Maar hier heb je de hele bubs ( het eea zal tijdens de installatie nog wel geupdate moeten worden maar dat zie je vanzelf ).

https://www.dropbox.com/s...xha8/Nokia%20Aid.rar?dl=0

Je hebt alleen van jou eigen toestel nog wel de productcode nodig voor de firmwaredownload.

Succes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
jorisjan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:23:
[...]

Proef op de som genomen, telefoon ligt al een uurtje op het dressoir voor me, ff de cameraknop (goed) ingedrukt en de camera start instant op... Gewoom WP8.1 laatste versie.

Ik neem dan "uiteraard" maar aan dat je de cameraknop diep genoeg indrukt?
uiteraard soms extra hard meer van schiet eens op! :P

maar als jij er geen last van hebt is dat wel vreemd inderdaad, ik heb wel in het begin de insider software gedraaid op mn 930 en ben er bij de publieke release van 8.1 uitgestapt hopelijk ligt het daar aan. En anders is het misschien toch hardware matig?

op dit moment heb ik de volgende versies:
Besturingssysteem: 8.10.14219.341
Rev nr firmware: eindigd op 37003
Manufacturer Name: RM-1045_1064

maar ik zit er aan te denken (want het kriebelt) om de developer preview van windows 10 op mn 930 te zetten aangezien de versies nu wel behoorlijk stabiel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
downcom schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:39:
[...]

uiteraard soms extra hard meer van schiet eens op! :P

maar als jij er geen last van hebt is dat wel vreemd inderdaad, ik heb wel in het begin de insider software gedraaid op mn 930 en ben er bij de publieke release van 8.1 uitgestapt hopelijk ligt het daar aan. En anders is het misschien toch hardware matig?

op dit moment heb ik de volgende versies:
Besturingssysteem: 8.10.14219.341
Rev nr firmware: eindigd op 37003
Manufacturer Name: RM-1045_1064

maar ik zit er aan te denken (want het kriebelt) om de developer preview van windows 10 op mn 930 te zetten aangezien de versies nu wel behoorlijk stabiel worden.
Ik heb een het hele jaar op de officiele uodates gedraaid, de laatste maanden op insider slow (t/m ik W10 kreeg). Die 2 dagen geprobeert en dat beviel niet, dus via de officiele recogery terug naar 8.1.

Wat je sowieso kan doen is nu een backup maken, toestel hard-resetten en de backup terug zetten... Reeele kans dat het probleem weg is als het softwarematig is. Indien hardwarematig zal je dat op een of andere manier moeten kunen testen... Proximity sensor werkt, cameraknop werkt, camera zelf werkt dus dan blijft er niet heel veel over (tenminste als dat je enige probleem is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
jorisjan schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:57:
[...]

Ik heb een het hele jaar op de officiele uodates gedraaid, de laatste maanden op insider slow (t/m ik W10 kreeg). Die 2 dagen geprobeert en dat beviel niet, dus via de officiele recogery terug naar 8.1.

Wat je sowieso kan doen is nu een backup maken, toestel hard-resetten en de backup terug zetten... Reeele kans dat het probleem weg is als het softwarematig is. Indien hardwarematig zal je dat op een of andere manier moeten kunen testen... Proximity sensor werkt, cameraknop werkt, camera zelf werkt dus dan blijft er niet heel veel over (tenminste als dat je enige probleem is)
Ik ga het eens in de gaten houden wanneer het voorkomt dat de knop niet meer werkt in standby. Al denk ik dat het allemaal meevalt. Als ik mn telefoon opnieuw ga installeren word dat denk ik wel direct windows 10, ben ongeduldig en zal dat denk ik wel zo blijven ook ;)

Maar bedankt voor je tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 13:47
A4553 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:17:

Daarbij vind ik foto's bij matig licht niet bijzonder (veel ruis). Niet beter dan die van de wat luxere Androids of iPhone.

Hopelijk pakt MS dit in v.10 aan, als ik thuis ben gaat voorlopig de iPhone weer aan. ;(
Zou eventueel te maken kunnen hebben, bij mij was dit het geval, met de functie: "Prevent accidental camera launch when phone is locked". Deze funtie is terug te vinden in het 2e instellingen menu "applications", wanneer ik deze functie uitzet reageert de camera button adequaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaster
Amadeus1966 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:33:
[...]

http://digipassion.com/20...-using-navifirm-plus.html

Je kan de gedownloade rom ook gewoon na gebruik bewaren.
Als win 10 één maal mainstream is geworden dan kan je de 8.1 rom voor jou toestel niet meer downloaden.
Deze wordt dan vervangen voor de nieuwe variant.

Hieronder een link met alle benodigdheden.
In principe zou je aan navifirm en de Lumia software recovery tool voldoende moeten hebben.
Maar hier heb je de hele bubs ( het eea zal tijdens de installatie nog wel geupdate moeten worden maar dat zie je vanzelf ).

https://www.dropbox.com/s...xha8/Nokia%20Aid.rar?dl=0

Je hebt alleen van jou eigen toestel nog wel de productcode nodig voor de firmwaredownload.

Succes ;-)
Veel dank voor deze duidelijke uiteenzetting! Wat ik echter ook probeer, die firmware download stopt op 38%! Het lijkt wel of het bestand niet goed op de server staat oid. Wat is hier nu nog aan te doen? Ik probeer de firmware voor de Lumia 930 black te downloaden, zou het wat uitmaken als ik die van de White download en dan alleen het FFU file daadwerkelijk vervang? (ik denk hardop) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zoveel mogelijk ( eigenlijk altijd ) de voor jou toestel bestemde rom downloaden /flashen.
Ik haal zelf de productcodes van deze site af
http://forum.gsmhosting.com/vbb/10463101-post39.html

Ik zal eens kijken of ik een goede rom kan opduikelen ;)
Volgens mij moet hem zijn........ 059W1G7 RM-1045 VAR EURO NL CV BLACK.

Ik heb hem gedownload en staat netjes ingepakt op mijn dropbox.
Bij interesse kan je hier downloaden.

https://www.dropbox.com/s/uoe2rksxa19ahka/Fw.rar?dl=0

[ Voor 61% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-08-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaster
Amadeus1966 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 01:29:
Zoveel mogelijk ( eigenlijk altijd ) de voor jou toestel bestemde rom downloaden /flashen.
Ik haal zelf de productcodes van deze site af
http://forum.gsmhosting.com/vbb/10463101-post39.html

Ik zal eens kijken of ik een goede rom kan opduikelen ;)
Volgens mij moet hem zijn........ 059W1G7 RM-1045 VAR EURO NL CV BLACK.

Ik heb hem gedownload en staat netjes ingepakt op mijn dropbox.
Bij interesse kan je hier downloaden.

https://www.dropbox.com/s/uoe2rksxa19ahka/Fw.rar?dl=0
Amadeus, voor zoveel hulpbereidheid verdient u een lintje! :-) HEEL VEEL DANK voor deze 'service'. Vanochtend kom ik na een korte vakantie weer terug op kantoor en raad eens wat: de download loopt in 1 keer verder, zo netjes naar de 100%! Heb zojuist de telefoon succesvol geflashed!

Ik zal wel nooit begrijpen waarom ik thuis niet verder kom dan een kleine 40% en dat op ons bedrijfsnetwerk de download netjes tot de 100% gaat...

Anyway, dat verandert niets aan mijn diepe dank voor de geboden hulp: fantastisch!

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Bloos.....

We zijn hier toch om elkaar te helpen ;)
Hoe dan ook, ben blij dat het gelukt is.

Een tip.

Ik zou de gedownloade rom goed bewaren.
Je kan dan altijd teruggrijpen.
Als Win 10 mainstream is dan worden deze namelijk ook op de server bijgewerkt.
Mocht Win 10 op een één of andere manier niet bevallen kan je iig weer terug mbv de eerder gedownloade rom.

[ Voor 59% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-08-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaster
Amadeus1966 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:14:
Bloos.....

We zijn hier toch om elkaar te helpen ;)
Hoe dan ook, ben blij dat het gelukt is.

Een tip.

Ik zou de gedownloade rom goed bewaren.
Je kan dan altijd teruggrijpen.
Als Win 10 mainstream is dan worden deze namelijk ook op de server bijgewerkt.
Mocht Win 10 op een één of andere manier niet bevallen kan je iig weer terug mbv de eerder gedownloade rom.
De ROM ligt reeds in de kluis, met zware kettingen erom heen: die wil ik niet meer kwijt! :-)

Thanks again!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2022
Ik ben sinds gisteren eigenaar van deze mooie telefoon. Wat ik wel vreemd vind....het windows logo in het onderste deel van het zwarte scherm, licht niet helemaal op. De rechterhelft is vaag/grijs en er lijkt zich iets 'achter' het glas te bevinden dat bij verlichting opvalt. Is dit normaal?

Ook had ik al 3 contacten in mijn telefoon staan...

Vreemd...heb ik een gerefurbished exemplaar ontvangen misschien? ( aangeschaft bij Coolblue btw )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

343GuiltySpark schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:44:
Ik ben sinds gisteren eigenaar van deze mooie telefoon. Wat ik wel vreemd vind....het windows logo in het onderste deel van het zwarte scherm, licht niet helemaal op. De rechterhelft is vaag/grijs en er lijkt zich iets 'achter' het glas te bevinden dat bij verlichting opvalt. Is dit normaal?

Ook had ik al 3 contacten in mijn telefoon staan...

Vreemd...heb ik een gerefurbished exemplaar ontvangen misschien? ( aangeschaft bij Coolblue btw )
Die 'zwarte waas' bij de Windows knop heb ik ook. Niet echt dat ik er last van heb, maar lijkt inderdaad niet helemaal 100%.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 343GuiltySpark
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2022
blmp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:34:
[...]

Die 'zwarte waas' bij de Windows knop heb ik ook. Niet echt dat ik er last van heb, maar lijkt inderdaad niet helemaal 100%.
Zat me inderdaad niet geheel lekker.
Ik heb contact gehad met Coolblue. Naast de windows home knop had ik 3 telefooncontacten en 16 mailcontacten in de telefoon staan. Gelukkig deed, na uitleg van mijn kant, men niet moeilijk en kan de telefoon ( nadat ik hem meeneem op vakantie als navigatie ) retour. Prima service van Coolblue _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
343GuiltySpark schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:37:
[...]

Zat me inderdaad niet geheel lekker.
Ik heb contact gehad met Coolblue. Naast de windows home knop had ik 3 telefooncontacten en 16 mailcontacten in de telefoon staan. Gelukkig deed, na uitleg van mijn kant, men niet moeilijk en kan de telefoon ( nadat ik hem meeneem op vakantie als navigatie ) retour. Prima service van Coolblue _/-\o_
Kan jij ( of iemand anders ) daarvan een schermdump maken en posten?

edit...never mind, jullie bedoelen de knoppen aan de onderzijde....weinig schermdump van te maken ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Amadeus1966 op 05-08-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
De zogenaamde zwarte waas aan de rechterkant van het Microsoftlogo is correct.
Dit is ook te zien tijdens het opstarten van Windows 7 op je pc. Dat het logo van rechts naar links, van een soort waas naar een strak logo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Nathan80 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 05:33:
De zogenaamde zwarte waas aan de rechterkant van het Microsoftlogo is correct.
Dit is ook te zien tijdens het opstarten van Windows 7 op je pc. Dat het logo van rechts naar links, van een soort waas naar een strak logo gaat.
Weet dat ik vroeg op tweakers ben te vinden, maar jij gooit er nog een schepje op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Hahaha, ja moest om 06:00 beginnen met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Ik was afgelopen zaterdag op Decibel en heb een aantal filmpjes opgenomen. Kwam ik thuis keek ik ze op de laptop, bleek er dus dat alleen de rechterkant van het geluid is opgenomen. Dus als je het filmpje bijv met koptelefoon kijkt, hoor je alleen de rechterkant...
Ik heb het ook al geprobeerd vanaf de telefoon maar precies hetzelfde..
Heeft iemand dit ook al een keer gehad?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
hotymoty schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:47:
Ik was afgelopen zaterdag op Decibel en heb een aantal filmpjes opgenomen. Kwam ik thuis keek ik ze op de laptop, bleek er dus dat alleen de rechterkant van het geluid is opgenomen. Dus als je het filmpje bijv met koptelefoon kijkt, hoor je alleen de rechterkant...
Ik heb het ook al geprobeerd vanaf de telefoon maar precies hetzelfde..
Heeft iemand dit ook al een keer gehad?

gr
Hier nergens last van. Geluid is bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Klinkt alsof één van de microfoons kapot is. Heb je het probleem ook na rebooten? Maakt het voor je uit of je Dolby Surround modus aan of uit zet?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

Emiel1984

Made in NL

Ik weet iet waar de microfoons precies zitten maar je hoort echt helemaal niks? Het zou ook gewoon zo kunnen zijn dat je vinger op de microfoon ingang zat. Heb je het al is geprobeerd een nieuw filmpje op te nemen waarbij je het toestel los op tafel zet oid. Ik heb overigens ook wel is gehad dat het geluid (de wekker) niet af ging omdat deze niet goed uit de stille modus was gekomen. Dat is overigens al enige updates terug..

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 18-08-2015 13:05 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb ik helaas al veel vaker gelezen. Harware issue, een van de mics maakt sluiting, of heeft geen aarde meer op het mobo, die moet vervangen worden (het moederbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Ik heb dat allemaal al geprobeerd: rebooten, dolby surround uit en aanzetten, verticaalfilmen of horizontaal(onzin iknow maar toch geprobeerd).
Hij is letterlijk net terug van de reparatie... want toen wou die niet meer aan ineens.
Ik ga een hard reset doen, al de 5de keer onderhand sinds dat ik hem heb...

Ik begin er wel een beetje moe te worden, veel problemen met de 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 12:13
Vorige week bij de Efteling geweest en daar wat filmpjes opgenomen. Bij het bekijken op de laptop viel het me op dat het geluid belabberd was.
Nu lees ik het hier ook en ben eens aan het kijken gegaan.

Wat ik gebruikte was bij instellingen "Cameratoets ingedrukt houden -> video" wat betekent dat als je de camera knop ingedrukt houdt dat die dan begint te filmen, maar wat blijkt hij neemt dan de audio maar met 1 kanaal (mono) op.
Gebruik ik de filmoptie via de button in het camera scherm dan neemt hij met 2 kanalen (stereo) op.
Dit kun je zien door met je PC naar de properties van het bestand te kijken en dan bij tabblad Details en dan bij Audio.

De frame rate verschilt ook tussen deze twee opties. Knop ingedrukt houden 24 frames en via de button in het scherm 30 frames.

Zou iemand dat ook eens willen testen? ben benieuwd of ik iets unieks heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Heeft iemand al horizon.tv van ziggo werkend gekregen op de 930?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: hoe kan ik het gemakkelijkst mijn foto's van mijn L930 naar mijn pc kopieren/importeren in de BESTE kwaliteit (dus de Pro-highres.jpg foto's).

Ik krijg dit niet gedaan via de bijbehorende software (Windows phone-app voor desktop) en het gaat zeer omslachtig via Windows verkenner. Ik importeer nu alle foto's van de laatste tijd, en moet dan vervolgens alle .Pro.jpg foto's weer deleten. Dit is zogezegd behoorlijk omslachtig en lijkt me niet helemaal de bedoeling...

Ik zou dit overigens graag via de kabel willen doen, en dus niet via onedrive oid.

Alvast veel dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tja, het makkelijkste is met OneDrive op de hoogste kwaliteit. Maar al je het alleen met kabel wilt doen... Open de telefoon in verkenner en ga naar de foto map. Zoek op highres en kopieer alle resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:51:
Vraagje: hoe kan ik het gemakkelijkst mijn foto's van mijn L930 naar mijn pc kopieren/importeren in de BESTE kwaliteit (dus de Pro-highres.jpg foto's).

Ik krijg dit niet gedaan via de bijbehorende software (Windows phone-app voor desktop) en het gaat zeer omslachtig via Windows verkenner. Ik importeer nu alle foto's van de laatste tijd, en moet dan vervolgens alle .Pro.jpg foto's weer deleten. Dit is zogezegd behoorlijk omslachtig en lijkt me niet helemaal de bedoeling...

Ik zou dit overigens graag via de kabel willen doen, en dus niet via onedrive oid.

Alvast veel dank voor jullie hulp!
Ik heb hetzelfde probleem nu met de windows 10 for phones en windows 10. Daar worden alle foto's in dezelfde map gegooit via de tool van Microsoft. Ik ga vanavond ff hobbien met de sync tool genaamd "goodsync". Daarmee wordt automatisch bekeken of er verschillen zijn tussen de mappen. Daarmee worden dus alle files meegenomen (ook als je living images aan hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Onedrive, machtig mooie applicatie maar oh zo zo.
Ik maak er dankbaar gebruik van op mijn toestel maar had liever gezien dat je zelf locaties of folders kon aanwijzen voor de upload van je foto's of video's.
Ik gebruik hem ook op mijn ( sorrie ) android tablet en daar blijft hij tijdens het opstarten van de app continue zeuren als ik mijn foto's in de onedrive wil uploaden.
Als ik even niet oplet dan heb ik een regelrechte drama in mijn fotoalbum.
One drive is nog niet echt perfect zowel onder wp als onder droid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze telefoon al zeker een jaar. Maar heb veel stof in mijn microfoon gekregen. Deze geprobeerd eruit te halen met een naaldje. Nu krijg ik vaak te horen als ik met iemand aan het bellen ben dat ik heel zacht klink. Ben nu dus aan het kijken waar ik deze het makkelijkste kan laten vervangen. Iemand hier ervaring mee?

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
App 'Extra's en info' heeft update.

What's new? Compatibel met Windows 10 Mobile

iPhone XR

• playah007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-05 16:18

playah007

live life and be proud!

Hee allen,

Ik ben al ruim een jaar uiterst tevreden gebruiker van een lumia 930. Echter sinds kort loop ik toch tegen een probleem aan.

Het punt is:
Ik kon altijd tijdens bellen telefoon op luidspreker zetten en ondertussen in andere deel van de kamer rommelen en andere kant kon mij verstaan.
Echter sinds kort verstaat bijna niemand me meer. Zelfs niet als hij op speaker staat en ik heb telefoon gewoon in hand.

Heeft iemand anders dit probleem ook en zo ja hoe op te lossen? Ik heb zo'n vermoeden dat het enkeltje garantie wordt ivm defecte mic's.

Alvast bedankt!

Edit: Ik zie dat brisco met hetzelfde probleem kampt. Alleen denk ik niet dat het door stof in de mic komt aangezien mijn telefoon spotless clean is, zelfs de naden en micgaatjes (zuinigheid...)

[ Voor 14% gewijzigd door playah007 op 23-09-2015 23:16 ]

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb sinds een maand het probleem dat de batterij van mijn 930 sneller opraakt. Batterij besparing geeft aan dat het voornamelijk Whatsapp is die dit veroorzaakt (laatste keer bijgewerkt op 28-8). Zijn er nog anderen met dit euvel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:44:
Heb deze telefoon al zeker een jaar. Maar heb veel stof in mijn microfoon gekregen. Deze geprobeerd eruit te halen met een naaldje. Nu krijg ik vaak te horen als ik met iemand aan het bellen ben dat ik heel zacht klink. Ben nu dus aan het kijken waar ik deze het makkelijkste kan laten vervangen. Iemand hier ervaring mee?
Daar dit toestel waarschijnlijk nog onder garantie valt zou ik er zelf niet mee knoeien en net doen alsof ik gek was en dus gewoon opsturen voor garantiewerkzaamheden. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Heb sinds vrijdag een stofje aan de verkeerde kant van de lens :'( Heb het toestel pas enkele maanden dus ik heb nog garantie. Maar ik wacht wel even tot de 950 er is. Heb geen zin in een week met mijn Lumia 535. Wel slordig dat het mogelijk is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:53
Sinds kort problemen met de focus. Deze blijft heen en weer focussen en maakt ook nog eens een geluid erbij.
Word tijd voor de opvolger, dan kan deze met reparatie :P.
Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.