Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
jodeltje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:02:
Ik gebruik zelf Mytube! als Youtube client. Vindt ik een stuk prettiger dan Metrotube, sneller, vloeiender, en de bediening is erg goed.
Ik gebruik Mytube ook, werkt echt ideaal sinds de laatste update :) vooral het afspelen op de achtergrond vind ik handig.
Het enige nadeel is dat er een trial tijd van 2-3 uur is, dan moet je 5 minuten wachten en kan je weer verder maar er is een bug waardoor je steeds opnieuw moet wachten (dev is er van op de hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ereaser schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Ik gebruik Mytube ook, werkt echt ideaal sinds de laatste update :) vooral het afspelen op de achtergrond vind ik handig.
Het enige nadeel is dat er een trial tijd van 2-3 uur is, dan moet je 5 minuten wachten en kan je weer verder maar er is een bug waardoor je steeds opnieuw moet wachten (dev is er van op de hoogte).
Ik weet niet meer hoeveel die kost, maar het was geloof ik 99 cent o.i.d.
Ik was dusdanig onder de indruk van het intuïtieve door- en terugspoelen dat ik hem direct gekocht heb.
Ook een voordeel t.o.v. Metrotube is (voor mij) dat hij bij openen direct naar mijn Subscriptions zoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Huh, waar opent Metrotube dan bij jou? Ik krijg gelijk Subscriptions te zien.

Ik hoorde wel vaker positeve verhalen over Mytube, ik vind Metrotube alleen niet slecht genoeg om iets anders te proberen :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
jodeltje schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:19:
[...]

Ik weet niet meer hoeveel die kost, maar het was geloof ik 99 cent o.i.d.
Ik was dusdanig onder de indruk van het intuïtieve door- en terugspoelen dat ik hem direct gekocht heb.
Ook een voordeel t.o.v. Metrotube is (voor mij) dat hij bij openen direct naar mijn Subscriptions zoeft.
Ook dat de app je rotation lock negeert en zijn eigen rotation lock heeft is erg handig :)
Ik heb metrotube ook geprobeerd, maar weet niet meer waarom ik toch voor MyTube ben gegaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Had Facebook door MS ook niet te maken met het feit dat het moest integreren in de hubs en daardoor wat meer mocht dan andere apps? En ze dus zo extra rechten konden geven?

Overigens maakt het mij altijd weinig uit of het een 3rd party of primary party is. Als de app werkt en goed bevalt vind ik het prima. MS kent zijn platform beter dus is de Facebook app ook gewoon een voorbeeld voor anderen. Start vrij snel, navigeert vloeiend en duurt nooit lang voor er nieuwe features bijkomen. Enig nadeel is wel dat niet alles even Metro is, ze de sortering nu niet meer op "meest recent" laten staan en je toch nog wel wat dingen mist (meldingen uitzetten van specifieke berichten bijvoorbeeld).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Elke keer als ik me Lumia ontgrendel krijg ik zwart beeld te zien en daarna 'Hervatten...'
Hoe kan ik dit oplossen? Soft reset werkt in iedergeval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:15
hotymoty schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:40:
Elke keer als ik me Lumia ontgrendel krijg ik zwart beeld te zien en daarna 'Hervatten...'
Hoe kan ik dit oplossen? Soft reset werkt in iedergeval niet
Komt omdat je waarschijnlijk dat fancy lockscreen appje geïnstalleerd hebt gehad.

Op te lossen door de kids corner in en uit te schakelen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Devian schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:08:
[...]

Komt omdat je waarschijnlijk dat fancy lockscreen appje geïnstalleerd hebt gehad.

Op te lossen door de kids corner in en uit te schakelen.
Ja klopt! Het is gelukt, heel erg bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door hotymoty op 17-02-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
kenneth schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:34:
Huh, waar opent Metrotube dan bij jou? Ik krijg gelijk Subscriptions te zien.

Ik hoorde wel vaker positeve verhalen over Mytube, ik vind Metrotube alleen niet slecht genoeg om iets anders te proberen :P
Oeps.. direct in Subscriptions. Maar hij maakt er alleen niet zo'n mooi lijstje van. Dat je in 1 blik ziet wat er langs is gekomen vandaag. Daarnaast geeft Metrotube me een wat log en onhandig gevoel.

Behoorlijk subjectief dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
En metrotube heeft geen 1080p. Iets wat myTube wel heeft. Ook wel leuk dat je 1080p kunt kijken op een 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Helaas. Ik heb een dikke barst in mijn scherm...

Heeft er iemand ervaring met reparatie? Waar heb je dit Laten doen en wat kostte dit?

Het is mogelijk voor 15 euro alleen het glas te kopen. Dit moet dan met warmte worden los gehaald van het amoled scherm. Iemand dit wel eens geprobeerd?

YouTube: Nokia Lumia Icon 929 930 Disassembly - battery -camera - display screen assembly replacement part-2

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Zonder heatgun zou ik hier zelf sowieso niet aan beginnen. Ik denk uberhaubt dat het superlastig is om het nieuwe glas er weer zo op te lijmen dat je niks meer ziet tussen LCD en glas.

Ik zou of investeren in een volledige nieuwe LCD-glas array of het laten doen door iemand die je vertrouwt (dus niet het eerste willekeurige telefoonshopje die een REPARATIE-vlag uit heeft hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:49
Ik heb het ook gebrobeert met alleen het glas van de voorkant en een fohn, maar helaas was het niet warm genoeg en knapte het scherm en zoals mtdjassern zegt is het ook lastig om het nieuwe glas er weer op te lijmen.

Uiteidelijk heb ik ook een nieuw voledig nieuw scherm gekocht.
Als je een beetje handig bent is dit niet heel moeilijk te vervangen.Binnen 5 a 10 min was ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
pruimman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:59:
Ik heb het ook gebrobeert met alleen het glas van de voorkant en een fohn, maar helaas was het niet warm genoeg en knapte het scherm en zoals mtdjassern zegt is het ook lastig om het nieuwe glas er weer op te lijmen.

Uiteidelijk heb ik ook een nieuw voledig nieuw scherm gekocht.
Als je een beetje handig bent is dit niet heel moeilijk te vervangen.Binnen 5 a 10 min was ik klaar.
Heb je toe alleen een scherm+glas besteld of zat hier het aluminium frame al aan vast?

Als het frame er niet bij zat, was het dan makkelijk om het nieuwe scherm op je eigen frame te plaatsen?

[ Voor 56% gewijzigd door Blackouts op 18-02-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Frame zit volgens mij ook verlijmd, dus als je safe wilt zijn koop je met frame. Als je de uitdaging zoekt en geldt wilt besparen kun je ook daar met de heatgun/fohn aan de gang maar daar zullen je resultaten dan waarschijnlijk ook naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Zojuist mijn inboedelverzekering gebeld. Reparatie door Nokia / Arvato á 275 euro worden vergoed :)

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:01
Hebben hier meer mensen het probleem dat Here drive niet meer werkt op de lumia 930?

Als ik de app open krijg ik heel even het begin scherm te zien en dan sluit de app af.

Here maps werkt wel gewoon zoals het hoort.

Edit: Ik zag dat de app waar ik mijn brandstofverbruik mee bijhoud ook niet werkte, bedacht me dat ik de regio had veranderd omdat ik graag cortana wilde gebruiken, deze weer op NL gezet en de apps werken weer.

[ Voor 33% gewijzigd door Laank op 19-02-2015 06:58 ]

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik weet niet of dit in dit topic thuis hoort, maar omdat ik overweeg deze telefoon te kopen, plaats ik het toch even hier.

Zijn er mensen die van android af komen? Hoe bevalt dat? Mis je android of valt het wel mee?
En worden er nog nieuwe toestellen verwacht binnenkort?
Hoe is camera? Ik heb nu een galaxy s4 en de foto's zijn vaker slecht dan goed. Daarom vind ik een goede camera wel belangrijk.
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Alvast bedankt!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
Teletekst schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:09:
Ik weet niet of dit in dit topic thuis hoort, maar omdat ik overweeg deze telefoon te kopen, plaats ik het toch even hier.

Zijn er mensen die van android af komen? Hoe bevalt dat? Mis je android of valt het wel mee?
Hoe is camera? Ik heb nu een galaxy s4 en de foto's zijn vaker slecht dan goed. Daarom vind ik een goede camera wel belangrijk.
Ik heb een Galaxy S3 gehad. Ik vond het een drama. Toestel werd steeds trager en ik vond het systeem rommeliger. Ook de batterijduur vond ik tegenvallen, dat vind ik bij Windows Phone beter. Het enige waar je rekeing mee moet houden is dat het aanbod aan apps wat minder uitgebreid is. Alle belangrijke toepassingen zijn er, maar het is goed om van te voren even te kijken of je geen zaken gaat missen die voor jou belangrijk zijn.

Wat betreft de camera, hier een vergelijking met de S4: http://allaboutwindowspho...enim_imaging_head_to_.php

[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 19-02-2015 10:18 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Teletekst schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:09:

Ik heb diverse Android-toestellen gehad en heb recentelijk de switch gemaakt naar Windows Phone met een Lumia 930. Het bevalt me tot nu toe een stuk beter, al vind ik Internet Explorer's rendering soms wel erg slecht. Ik gebruik weinig apps en mis wat dat betreft eigenlijk niets. Kwaliteit van apps is redelijk, maar er staat wel heel veel oude meuk en abandonware in de Windows Store.

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Sinds vandaag ook eigenaar van een Nokia 930. Fijn toestel!

Het is mijn eerste Windows Phone en de komst van Windows 10 (wat ik er erg mooi uit vind zien in de preview) heeft mij dan over de streep getrokken daar WP mijn interesse al had gewekt.

Als ik dan iets moet verzinnen om te zeiken is het enkel het formaat. Ik ben niet zo van de grote telefoons (had hiervoor een iPhone 5s) maar goed. Hopelijk went het. Ook het missen van een headset vind ik dan weer erg schraal maar goed. Het toestel kost erg weinig dus zal verder niet miepe :)

Zo op het eerste gezicht een geweldig toestel. Wat een goede camera, simpel OS en ik vind het design zeker niet minder als de iPhones of HTC's (welke ik zelf erg mooi vind). Na ruim 15 jaar weer eens een Nokia en we zijn er blij mee.

Al mijn apps zijn ook beschibaar (gebruik er gelukkig heel weinig). Moet alleen nog op zoek naar een goede boodschappenlijst app. Iemand wellicht een tip?

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 19-02-2015 13:36 ]

• coenox
Mit-46 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:30:

Al mijn apps zijn ook beschibaar (gebruik er gelukkig heel weinig). Moet alleen nog op zoek naar een goede boodschappenlijst app. Iemand wellicht een tip?
Gefeliciteerd met je nieuwe toestel! Ik gebruik Onenote voor boodschappelijstjes. Je kunt hier handige opsommigen in maken en vervolgens aanvinken als je een artikel in je wagentje heb. Ik pin het lisjtje altijd op mijn homescreen zodat ik er snel bij kan.

• Mit-46
Top, bedankt!
Meteen even snel gekeken en dat werkt perfect. Hoef ik ook niets aparts te downloaden en dat is weer fijn.

Ben helemaal tevreden zo. *O*

• GerCor

GerCor

Mit-46 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:46:
Top, bedankt!
Meteen even snel gekeken en dat werkt perfect. Hoef ik ook niets aparts te downloaden en dat is weer fijn.

Ben helemaal tevreden zo. *O*
Hoho, zo gaat dat niet. Wel ff vertellen welke kleur je hebt gekocht. :9

En welkom bij 'the club'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Mit-46
Ik heb een saaie zwarte. Het is een zakelijk toestel dus had weinig keuze.

Als ik dat wel had dan was het waarschijnlijk ook een zwarte geworden. :+

Thanks!

• Blackouts
Omdat mijn 930 op het moment in reparatie is heb ik nu tijdelijk een oude Sony Xperia U in gebruik en nu valt me toch wat op.

Deze Sony is eerst 2 jaar mishandeld door los in het handtasje van mijn vriendin gegooid te zijn, samen met sleutels, portemonnee en weet ik het wat er nog meer in zit en is al minstens 50x op de grond gestuiterd. Daarna heeft ie nog een jaar in een rommel la gelegen. De behuizing ziet er niet meer uit, maar het scherm is nog bijna krasvrij!

Er zitten op die 3 jaar oude mishandelde Sony ongeveer net zo veel krasjes als op mijn Lumia 930 toen ie 2 weken oud was.

Ik begin toch sterk te twijfelen aan de toegevoegde waarde van dat prachtige Gorilla Glass 3. Sterker nog, ik twijfel er niet aan, doe mij maar gewoon dat simpele plastic van die goedkope Sony. Veel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 19-02-2015 16:42 ]

• GerCor

GerCor

Doe eens niet

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 19-02-2015 22:16 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
bramv82 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:41:
Ik begin toch sterk te twijfelen aan de toegevoegde waarde van dat prachtige Gorilla Glass 3. Sterker nog, ik twijfel er niet aan, doe mij maar gewoon dat simpele plastic van die goedkope Sony. Veel beter.
Dan koop je toch lekker een plastic toestelletje, leef je uit zou ik zeggen. Gorilla Glass 3 krast niet snel, of je moet je scherm over zand gaan schuren ofzo. Dan krast het namelijk wel.
Ik heb verschillende toestellen met Gorilla Glass gehad (niet alleen Nokia's) en deze waren nooit voorzien van een screen protector, maar die waren allemaal nog krasvrij, of nagenoeg krasvrij toen ik ze weer doorverkocht.

• Teletekst
  • Niet online
Verwachten jullie dat er zeer binnenkort een opvolger bekend wordt gemaakt voor dit toestel?
Ik twijfel of ik hem al zal halen of om toch nog even te wachten.
Maar een opvolger zal wel niet meteen in maart in de winkel liggen denk ik.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met Windows 10 in het vooruitzicht zal men nog even wachten met nieuwe toestellen zodat W10 meegeleverd kan worden. Als het zover is verwacht ik een 1030, 1330 en 1530 en geen '940'.
Als er al een opvolger aangekondigd wordt zal dat er een zijn van de Lumia Icon (US variant 930, die al eerder op de markt was) waarvan de eventuele Europese variant nog even op zich laat wachten.
Maar goed, allemaal koffiedik kijken natuurlijk. Als je toe bent aan een nieuwe telefoon zou ik een nieuwe telefoon kopen als ik jou was :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:36
Teletekst schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:47:
Verwachten jullie dat er zeer binnenkort een opvolger bekend wordt gemaakt voor dit toestel?
Ik twijfel of ik hem al zal halen of om toch nog even te wachten.
Maar een opvolger zal wel niet meteen in maart in de winkel liggen denk ik.
Gezien de prijsstelling kun je er geen buil aan vallen als je nu een smartphone nodig hebt.

Maar als je kunt wachten is de kans groot dat er rond september een high end Windows 10 toestel wordt aangekondigd. Als Microsoft het zoals gewoonlijk verkloot is het toestel is in Amerika een half jaar exclusief en komt dan ergens 1ste kwartaal 2016 voor Europa beschikbaar.

Ik durf het ook bijna niet uit me mond te krijgen maar als je nu Microsoft apps nodig hebt ben je beter af met een iOS of Android toestel.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 19-02-2015 18:04 ]

• Teletekst
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:02:

Ik durf het ook bijna niet uit me mond te krijgen maar als je nu Microsoft apps nodig hebt ben je beter af met een iOS of Android toestel.
Ik wilde juist eindelijk de stap naar een windows phone wagen :'(

Mijn s4 batterij gaat nog geen halve dag mee, dus veel langer ga ik niet wachten.
Daarnaast is voor mij een goede camera wel belangrijk.

IPhone heb ik gehad, maar vond ik niet geweldig eigenlijk.
Android bevalt best goed, maar het leek me wel leuk om eens wat anders te proberen.

En Nokia O+

• Blackouts
InZane schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Dan koop je toch lekker een plastic toestelletje, leef je uit zou ik zeggen. Gorilla Glass 3 krast niet snel, of je moet je scherm over zand gaan schuren ofzo. Dan krast het namelijk wel.
Ik heb verschillende toestellen met Gorilla Glass gehad (niet alleen Nokia's) en deze waren nooit voorzien van een screen protector, maar die waren allemaal nog krasvrij, of nagenoeg krasvrij toen ik ze weer doorverkocht.
GerCor schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:59:
Nou, mooi Bram. Mijn dochter zou zeggen: koop een lolly en ga het vieren.
Dat kan je ook anders zeggen

Mijn ervaring is duidelijk anders. Ik ben nog nooit zo voorzichtig met een toestel omgegaan. Toen ik het toestel net had zaten er al snel krasjes op. Een keer erg duidelijk omdat ik met mijn mouw wat viezigheid wilde wegpoetsen. Omdat de knoppen onderop het scherm op een gegeven moment niet meer werkten is er onder garantie een nieuw scherm in gekomen. Ook bij dit nieuwe scherm had ik dezelfde ervaringen. Nu, een half jaar verder zit het onder de kleine krasjes. Geen diepe krassen die je duidelijk ziet, maar als je het licht er op de goede manier op laat vallen zijn ze te zien. Die fijne krasjes zie ik niet op de 3 jaar mishandelde Sony. Ook kan ik hierop poetsen wat ik wil, er komen geen krasjes op.

Mijn conclusie is dus gorilla glass 3 krast wel snel ;w

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 19-02-2015 22:17 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Ik heb een andere methode om het krasvrij te houden. Ik heb altijd van mezelf redelijk vette/natte handen en door dat op het scherm te hebben, zit er toch een laagje op waardoor het niet snel krast :+

Mijn afgelopen 4 toestellen hebben geen grote krassen en de laatste 3 zelfs geen zichtbare

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 19-02-2015 19:08 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 16:33

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

bramv82 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:51:
[...]

[...]

Mijn ervaring is duidelijk anders. Ik ben nog nooit zo voorzichtig met een toestel omgegaan. Toen ik het toestel net had zaten er al snel krasjes op. Een keer erg duidelijk omdat ik met mijn mouw wat viezigheid wilde wegpoetsen. Omdat de knoppen onderop het scherm op een gegeven moment niet meer werkten is er onder garantie een nieuw scherm in gekomen. Ook bij dit nieuwe scherm had ik dezelfde ervaringen. Nu, een half jaar verder zit het onder de kleine krasjes. Geen diepe krassen die je duidelijk ziet, maar als je het licht er op de goede manier op laat vallen zijn ze te zien. Die fijne krasjes zie ik niet op de 3 jaar mishandelde Sony. Ook kan ik hierop poetsen wat ik wil, er komen geen krasjes op.

Mijn conclusie is dus gorilla glass 3 krast wel snel ;w
Klopt, Gorilla Glass 3 krast gewoon. Het heeft namelijk een bepaalde hardheid. Daarom testen ze in die mooie demo filmpjes altijd met stalen voorwerpen ipv zand korrels of beton oid. Staal heeft een lagere hardheid dan het glas maar zand (miniscuul kleine scherpe steentje's) heet een hogere hardheid dus dat krast gewoon net zo hard.

Lees; Mohs schaal. Het glas zou een level van 7 moeten hebben. Staal rond de 4 maar zand 9 (dacht ik correct if wrong etc.. )

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 19-02-2015 22:17 ]

• Mit-46
Miki schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:02:
[...]

Gezien de prijsstelling kun je er geen buil aan vallen als je nu een smartphone nodig hebt.

Maar als je kunt wachten is de kans groot dat er rond september een high end Windows 10 toestel wordt aangekondigd. Als Microsoft het zoals gewoonlijk verkloot is het toestel is in Amerika een half jaar exclusief en komt dan ergens 1ste kwartaal 2016 voor Europa beschikbaar.

Waarom is dat? MS Word en Excel zitten standaard op dit toestel. Bij Apple moet je er voor betalen. Ik mis je punt denk ik. :)

• InZane
Offtopic, dus weg

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 19-02-2015 22:18 ]

• Blackouts
offtopic, dus weg

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 19-02-2015 22:18 ]

• Miki
Mit-46 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:25:
[...]

Waarom is dat? MS Word en Excel zitten standaard op dit toestel. Bij Apple moet je er voor betalen. Ik mis je punt denk ik. :)
Je mist nog wel meer ;)

De app is voor iOS en Android inmiddels gratis en velen malen beter dan de huidige Windows phone 8 office apps. Uiteraard komt daar met Windows 10 verandering in maar voorlopig is dat nog niet zo ver. Ook Sunrise en de Outlook app zijn op dit moment echt een paar klassen beter. Sneu maar Microsoft geeft momenteel non Windows gebruikers de betere apps.

• Mit-46
Dat was mij inderdaad onbekend.

Interessant en apart.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:59:
[...]

Je mist nog wel meer ;)

De app is voor iOS en Android inmiddels gratis en velen malen beter dan de huidige Windows phone 8 office apps. Uiteraard komt daar met Windows 10 verandering in maar voorlopig is dat nog niet zo ver. Ook Sunrise en de Outlook app zijn op dit moment echt een paar klassen beter. Sneu maar Microsoft geeft momenteel non Windows gebruikers de betere apps.
De vraag is in hoeverre je Office apps op je telefoon gebruikt natuurlijk. Een document lezen (Word) is prima te doen en veel meer dan dat doe ik niet op mijn telefoon. De Outlook app gebruik ik niet, ik sync mijn Exchange en Hotmail gewoon met de standaard mail app van WP en die werkt prima. Echt fijn werken doe je per definitie niet op een toestel van 5" als het op Office taken aankomt.

• Miki
Aghanim schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:17:
[...]

De vraag is in hoeverre je Office apps op je telefoon gebruikt natuurlijk. Een document lezen (Word) is prima te doen en veel meer dan dat doe ik niet op mijn telefoon. De Outlook app gebruik ik niet, ik sync mijn Exchange en Hotmail gewoon met de standaard mail app van WP en die werkt prima. Echt fijn werken doe je per definitie niet op een toestel van 5" als het op Office taken aankomt.
Daarom zei ik ook alleen als je Microsoft apps nodig hebt dat je dan beter naar een ander platform kunt uitkijken.
Er is niks mis met de 930, zeker niet met de vraagprijs op dit moment. Prima camera en lekker vlot en stabiel OS met een beperkt app platform.

• Mit-46
Aghanim schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:17:
[...]

Ik heb het vandaag pas ontdekt en zal misschien eens een minimale aanpassing doen in een Excel document als dat te doen is en anders een Excel of Word document enkel (vlug) lezen.

Maar zijn er verschillende mail apps? Ik heb volgens mij alleen Outlook.

[ Voor 37% gewijzigd door Mit-46 op 20-02-2015 09:38 ]

• Teletekst
  • Niet online
Nou, ik heb zojuist toch de Nokia 930 aangeschaft.
Het scheelde 300 euro met een galaxy note, en dat heeft me over de streep getrokken.
Hij ziet er mooi uit en meer kan ik nog niet melden aangezien hij aan het updaten is.

Het is de zwarte versie.

Positief punt vind ik dat er een radio op zit. Die miste ik op de s4.
Morgen kom ik er vast achter welke apps ik allemaal mis. :P

• CokeZero
  • Laatst online: 07-11-2024
Zit er op zoveel telefoons tegenwoordig geen FM-radio meer? Ik dacht dat dat alleen bij de iPhone serie was. Vooral van Samsung toestellen had ik het niet verwacht aangezien die vaak de meeste meegeleverde sensoren/ontvangers etc. heeft.

• Teletekst
  • Niet online
Volgens mij sinds de s2 of s3 al niet meer.

• Aghanim
  • Niet online
Je hebt toch wel een headset nodig om de FM radio te gebruiken?

• Teletekst
  • Niet online
Denk ik wel. Was vroeger in ieder geval wel.

Even een domme vraag, maar hoe krijg ik die tiles doorzichtig?
Dat kan toch?

Edit: Ik heb het gevonden.

[ Voor 58% gewijzigd door Teletekst op 19-02-2015 22:38 ]

• coenox
Teletekst schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:03:
Volgens mij sinds de s2 of s3 al niet meer.
De S3 nog wel, vanaf de S4 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Offtopic

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 21-02-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Teletekst schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:07:
Denk ik wel. Was vroeger in ieder geval wel.

Even een domme vraag, maar hoe krijg ik die tiles doorzichtig?
Dat kan toch?

Edit: Ik heb het gevonden.
Zou je kunnen vermelden hoe je dit gedaan heb, Dit lijkt mij ook wel intressant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Fatal Mind schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:53:
[...]

Zou je kunnen vermelden hoe je dit gedaan heb, Dit lijkt mij ook wel intressant :D
Instellingen -> Start en Thema en dan krijg je automagisch doorzichtige tiles als je een foto als achtergrond kiest :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 18:02
Bezit deze phone nu een week en ben redelijk tevreden,kom van android en wist wel de voor en nadelen van deze W8.1 .
Ik heb wel een probleempje ,krijg de word flow niet aan de praat.Ik heb gelezen dat deze standaard aan staat maar bij mij doet ie het niet,krijg gewoon de letters vergroot als ik erover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Patrickccc schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:12:
Bezit deze phone nu een week en ben redelijk tevreden,kom van android en wist wel de voor en nadelen van deze W8.1 .
Ik heb wel een probleempje ,krijg de word flow niet aan de praat.Ik heb gelezen dat deze standaard aan staat maar bij mij doet ie het niet,krijg gewoon de letters vergroot als ik erover komt.
Instellingen -> toetsenbord -> Klik op de gewenste taal -> Typen door over letters te vegen

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 18:02
Swerfer schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:15:
[...]

Instellingen -> toetsenbord -> Klik op de gewenste taal -> Typen door over letters te vegen
Bedankt,heb probleem gevonden.
Blijkbaar werkt dit enkel als de taal in Nederlands;Nederland en niet in Nederlands;België staat.
Al een pak van mijn hart weg want dat gebruik ik toch het liefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met de microfoon van mijn lumia 930.

Case 1: normaal gesprek -> andere kant krijgt geen geluid
Case 2: gesprek op luidspreker -> andere kant verstaat mij wel
Case 3: app om geluid op te nemen werkt ook
Case 4: normaal gesprek met koptelefoon aangesloten (geen mic) -> andere kant krijgt wel geluid.

Gezien case 4 lijkt het mij dus om een software probleem te gaan, weet iemand hoe dit kan worden opgelost? Een soft reset heeft niet geholpen, als niemand een oplossing weet ga ik waarschijnlijk een harde reset doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 20:18 . Reden: case 4 hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het een software probleem is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Sinds gister eigenaar van een 930 (overgestapt van ativ s), en het valt me op dat ik de telefoon meer dan een beetje moet kantelen om over te schakelen op landscape mode. ik moet vanuit protrait mode m'n telefoon zo houden, waar je bij een normale telefoon 'm zo moet houden, ook bij het teruggaan naar portrait mode moet ik 'm zo houden. Is dit nog te calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:02:
Ik heb problemen met de microfoon van mijn lumia 930.

Case 1: normaal gesprek -> andere kant krijgt geen geluid
Case 2: gesprek op luidspreker -> andere kant verstaat mij wel
Case 3: app om geluid op te nemen werkt ook
Case 4: normaal gesprek met koptelefoon aangesloten (geen mic) -> andere kant krijgt wel geluid.

Gezien case 4 lijkt het mij dus om een software probleem te gaan, weet iemand hoe dit kan worden opgelost? Een soft reset heeft niet geholpen, als niemand een oplossing weet ga ik waarschijnlijk een harde reset doen.
Het zou kunnen dat hij voor het bellen de microfoon onder de windowsbutton pakt, maar bij andere opties zoals je noemde de andere 3 pakt (totaal 4 microfoons namelijk..), niet ergens nog iets uitgeschakeld ofzo...? Anders ben ik bang dat ie stuk is..

[ Voor 2% gewijzigd door Magure op 21-02-2015 18:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Laatst online: 13-09 18:54
Magure schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:58:
[...]

Het zou kunnen dat hij voor het bellen de microfoon onder de windowsbutton pakt, maar bij andere opties zoals je noemde de andere 3 pakt (totaal 4 microfoons namelijk..), niet ergens nog iets uitgeschakeld ofzo...? Anders ben ik bang dat ie stuk is..
Iedereen zegt/schrijft dat hij 4 microfoons heeft, maar waar zit de 4e? Twee op de achterwand (boven en beneden), een op de voorkant (onder de windows toets). Maar waar zit de vierde?

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

pa2ra schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:17:
[...]

Iedereen zegt/schrijft dat hij 4 microfoons heeft, maar waar zit de 4e? Twee op de achterwand (boven en beneden), een op de voorkant (onder de windows toets). Maar waar zit de vierde?

Ben benieuwd...
Het "schijnt" volgens fotos/filmpjes dat de 4de microfoon in de speaker aan de voorkant verwerkt zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 04-08 02:19
Misschien is dit vragen naar de bekende weg maar is het scherm nu echt zo gevoelig voor krassen?
Ik heb nu een 1320 en daarvoor een 520 gehad en beide toestellen zijn nog steeds krasvrij.
Ik maak wel gebruik van een cover maar geen bescherm folie.
Ik zit namelijk te dubben tussen een 830 en een 930.
En elks heeft hun voors en tegens.....
Het liefst had ik een dergelijk toestel met een 6" scherm gezien maar dat zal er voorlopig wel niet inzitten.

Voor mij zou de camera de doorslag kunnen geven.
Maar als het scherm echt brak is.....
Immers een beschadigd of bekrast scherm doet mij alle plezier vergallen.

Aanschaf zal niet vandaag of morgen zijn.
Ik heb een onderbuikgevoel dat deze generatie een kleine prijsdaling ondergaan zodra ( of als ) MS de nieuwe lijn presenteert.
Maw ik heb de tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-02-2015 01:33 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Amadeus1966 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:41:

Het liefst had ik een dergelijk toestel met een 6" scherm gezien maar dat zal er voorlopig wel niet inzitten.

1520 ? M'n man heeft 'm, geweldig toestel met prima camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

__Koen__ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:53:
Sinds gister eigenaar van een 930 (overgestapt van ativ s), en het valt me op dat ik de telefoon meer dan een beetje moet kantelen om over te schakelen op landscape mode. ik moet vanuit protrait mode m'n telefoon zo houden, waar je bij een normale telefoon 'm zo moet houden, ook bij het teruggaan naar portrait mode moet ik 'm zo houden. Is dit nog te calibreren?
Installeer eens een waterpas app en kijk wat die zegt. In een waterpas app zit meestal ook een kalibreer optie, maar ik weet niet of je probleem daarmee opgelost wordt.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Misschien is dit vragen naar de bekende weg maar is het scherm nu echt zo gevoelig voor krassen?
Ik heb nu een 1320 en daarvoor een 520 gehad en beide toestellen zijn nog steeds krasvrij.

Ik heb een onderbuikgevoel dat deze generatie een kleine prijsdaling ondergaan zodra ( of als ) MS de nieuwe lijn presenteert.
Maw ik heb de tijd.
Ik ben vrij voorzichtig met mijn 930 en heb hem sinds hij uit is in Nederland (8 maanden zo'n beetje?). Ik heb geen enkel krasje, hoe ik hem ook bekijk in het licht...

Ook de backcover is vrijwel krasvrij terwijl hij daar op wordt neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox

Maw ik heb de tijd.
Ik ben nog steeds heel blij met mijn 830, maar ik vind wel de aluminium rand krasgevoelig. Scherm is prima, heb er overigens nu wel een screenprotector op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zelf ben ik niet overdreven zuinig met mijn 930. Dat wil zeggen dat deze soms in hetzelfde vakje belandt als mijn autosleutels, bijvoorbeeld wanneer ik ga tennissen. Mijn tennistas heeft geen 2 aparte kleine vakjes voor de belangrijke spullen dus dan zit het bij elkaar. Ik heb voor zover ik kan zien na 5 mnd 1 heel klein krasje (1mm). Wel heb ik een paar 'putjes' aan de bovenkant van de rand waar het scherm op rust, bijvoorbeeld ter hoogte van het simslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
coenox schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Ik ben nog steeds heel blij met mijn 830, maar ik vind wel de aluminium rand krasgevoelig. Scherm is prima, heb er overigens nu wel een screenprotector op zitten.
Ik heb ze beiden een tijd in de handen gehad en voelden echt solide aan.
Maar dat het aluminium ook zo gevoelig was had ik niet verwacht.
Best wel jammer, ook al noemen ze het nog steeds "betaalbaar" vind ze nog steeds behoorlijk aan de prijs.

Daarom was mijn keus toendertijd ook gevallen op de 1320 ipv de 1520, deze was nagenoeg het dubbele van de prijs en daar had ik ook een "echte" camera voor.
Toegegeven de rest van de hardware was of is natuurlijk ook wel beter maar zou voor mij toch een overkill geweest zijn.

Btw ik zag dat de 830 idd al weer iets gezakt was ( bol.com ).

Grr waarom heeft MS niet even verder gedacht en de 930 ook een sd kaart ondersteuning meegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Aghanim schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:39:
Zelf ben ik niet overdreven zuinig met mijn 930. Dat wil zeggen dat deze soms in hetzelfde vakje belandt als mijn autosleutels, bijvoorbeeld wanneer ik ga tennissen. Mijn tennistas heeft geen 2 aparte kleine vakjes voor de belangrijke spullen dus dan zit het bij elkaar. Ik heb voor zover ik kan zien na 5 mnd 1 heel klein krasje (1mm). Wel heb ik een paar 'putjes' aan de bovenkant van de rand waar het scherm op rust, bijvoorbeeld ter hoogte van het simslot.
Kijk en daar ben ik juist zo bang voor.
Ik ben ook niet de zuinigste met dat spul.

Ik tennis dan wel niet, ik ben een hengelsporter en sjouw dus vrij veel en dan heb ik ook alles
zoveel mogelijk bijelkaar en gaat er ook wel eens wat mis.
Mijn 1320 is op die manier eens uit mijn borstzak gegleden op de keien maar ging wonderbaarlijk goed en geen enkel krasje.
Mijn oude Samsung Gio is overleden in mijn jaszak.............jaszak was waterdicht en bleek ook waterdicht te zijn van binnen naar buiten en had dus de hele jaszak vol met water staan met daarin....yep....
Daarvoor had ik een Samsung Touchwizz oid, deze was tussen de autoportier gekomen en dat kon die ook niet hebben....
En op een P3300 gaan zitten was ook niet echt een succes.
Mijn oude 520 is eens van bovenaf een trailer gevallen en dat was toch een kleine 4 meter ondanks dat hij in hoofdgroepen uiteenlag mankeerde er helemaal niets aan, nog geen kras.

Dus ja ik kan rustig stellen dat ik niet echt zuinig ben ;-)
Vandaar dus ook dat ik veelvuldig gebruik maak van covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben op zich wel zuinig (en zo te lezen niet zo onhandig als jij haha) maar voor mij blijft het wel een gebruiksvoorwerp en dat betekent dat ik me niet continu zorgen wil maken of het toestel beschadigt als ik deze in een bakje of vakje doe. Hoesjes of covers koop ik per definitie niet, daar word je toestel lelijk van en het werkt minder prettig dan zonder hoesje. Maar dan moet je wel zorgen dat je het toestel niet vaak laat vallen en accepteren dat als deze valt het ook meteen einde oefening kan zijn. Gelukkig nog nooit een gebroken scherm of wat dan ook gehad, maar mijn iPhone 5 is dan ook maar 3x gevallen in 2 jaar tijd.

Maar ik vind dus dat de 930 niet heel erg snel krast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Valt mij op dat de batterij van de Lumia 930 veel langer mee gaat dan die van de iPhone 5s. Wat een verschil!
Het duurt alleen wel veel langer voordat die is opgeladen. Is dit te versnellen? Ik laad deze via het stopcontact op dus niet via de pc.

Het duurt een eeuwigheid voor mijn gevoel. -O-

Ik gebruik overigens de lader van een oude HTC. Mijn Nokia lader ligt op het werk. Zou dit het kunnen zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Mit-46 op 22-02-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Aghanim schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:18:
Maar ik vind dus dat de 930 niet heel erg snel krast.
Ach volgens mij moet je er toch ook wel wat geluk mee hebben.
Als ik mijn 1320 zo bekijk zie ik er geen krassen op,
maar uiteraard heeft ie wel wat gebruikerssporen mede omdat ik een tijdje geen cover gebruik heb.
Als ik de backplate of batterijdeksel bekijk waar eerder de tekst NOKIA op stond moet ik eerlijk bekennen dat ik na een paar maand al met een KIA rond liep.
De deksel was niets aan te zien, maar de print sleet wel.
Op zich niets mis mee, deze is rap en simpel te vervangen.
Maar dat heb je niet met die alubehuizing.
En dat vind ik zowel bij de 830 en de 930 juist hetgene wat ze zo mooi strak doen ogen.
Mit-46 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:12:
Valt mij op dat de batterij van de Lumia 930 veel langer mee gaat dan die van de iPhone 5s. Wat een verschil!
Het duurt alleen wel veel langer voordat die is opgeladen. Is dit te versnellen? Ik laad deze via het stopcontact op dus niet via de pc.

Ik gebruik overigens de lader van een oude HTC. Mijn Nokia lader ligt op het werk. Zou dit het kunnen zijn?
Dat kan, het ligt er aan wat je lader voor output heeft.
Een usb poortje geeft iets van 500 mah, al zijn er ook al die nagenoeg het dubbele geven.
Mijn Nokia muurprop geeft iets van 750 mah dus dat is 250 meer dan vanuit een usb.
Dus hoe zwaarder jou lader is hoe eerder deze de accu geladen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tv-d
  • Laatst online: 09-06 22:31
Sinds een tijdje heb ik last van een vlek op foto's gemaakt met de hoofdcamera. Het valt vooral op bij foto's met lichte kleuren. Ik denk dat dit veroorzaakt wordt door een stofje, heb de backpanel verwijderd en helemaal schoongemaakt maar het probleem blijft.
Lijkt er dus op alsof het stofje in de camera module zelf zit. Voorbeeld

Iemand enig idee of ik hier zelf nog iets aan kan doen? Of zal ik hem terug moeten sturen naar Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Amadeus1966 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:32:

[...]

Een usb poortje geeft iets van 500 mah, al zijn er ook al die nagenoeg het dubbele geven.
Mijn Nokia muurprop geeft iets van 750 mah dus dat is 250 meer dan vanuit een usb.
Output is 5v - 1A staat er op. Geen idee of dat dan 1000 mah is?

Ik ga eens kijken of er stekkers bestaan die een grotere capaciteit hebben.

Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Amadeus1966 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:32:
[...]
Een USB poort geeft standaard maximaal 500 mA aan stroom. Tegenwoordig leveren USB poorten vaak wel meer.

Mijn originele Nokia lader geeft 1,5 A af. Dus 3 keer meer dan de standaard USB poort. Dat betekend ongeveer 3x zo snel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Swerfer schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:07:
[...]

Een USB poort geeft standaard maximaal 500 mA aan stroom. Tegenwoordig leveren USB poorten vaak wel meer.

Mijn originele Nokia lader geeft 1,5 A af. Dus 3 keer meer dan de standaard USB poort. Dat betekend ongeveer 3x zo snel laden.
Dan heb ik dus al een stekker die meer levert maar moet ik deze dus mee naar huis nemen. :+

Ik heb ondertussen ook gelezen dat een stekker met meer vermogen er niet voor zorgt dat het sneller gaat. Morgen maar even stekkers omruilen en de originele mee naar huis nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Tv-d schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:43:
Sinds een tijdje heb ik last van een vlek op foto's gemaakt met de hoofdcamera. Het valt vooral op bij foto's met lichte kleuren. Ik denk dat dit veroorzaakt wordt door een stofje, heb de backpanel verwijderd en helemaal schoongemaakt maar het probleem blijft.

Iemand enig idee of ik hier zelf nog iets aan kan doen? Of zal ik hem terug moeten sturen naar Nokia?
Je zou verwachten dat het onmogelijk is dat een stofje echt in de lens komt.. Maar zo te lezen was het niet altijd zo... Misschien even langs Nokia repairpoint lopen, het en der in het land zitten die nog, misschien dat ze zo kunnen fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Swerfer schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:07:
[...]

Thx voor de correctie, is voor mij al weer lang geleden ;-)
Maar het gaat idd om de output.
Magure schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Je zou verwachten dat het onmogelijk is dat een stofje echt in de lens komt.. Maar zo te lezen was het niet altijd zo... Misschien even langs Nokia repairpoint lopen, het en der in het land zitten die nog, misschien dat ze zo kunnen fixen..
Is inderdaad stof.
Kennis van mij heeft een soortgelijk probleem gehad met een Samsung en is gewoon onder garantie gerepareerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-02-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tv-d
  • Laatst online: 09-06 22:31
Magure schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Hm, als ik google naar nokia repairpoint word ik doorverwezen naar Microsoft support. Kan hem daar aanmelden voor reparatie maar zie staan dat je dan je telefoon 8-10 dagen kwijt bent. In verband met werk kan ik mijn telefoon geen week missen dus is dit niet echt een optie voor mij.

Ik zie wel bijvoorbeeld op ebay een nieuwe camera module voor 22 dollar. Lijkt me niet al te moeilijk om zelf in de telefoon te hobbyen, vraag me wel af of dit een 'originele' cameramodule is en dus dezelfde kwaliteit foto's zal maken. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Mijn ervaring (paar componenten van m'n Lumia 820 vervangen) is dat als er op eBay niet met grote letters bijstaat dat het origineel is, je er van uit kunt gaan dat het dat niet is, en daar is de kwaliteit (en prijs) dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tv-d schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:52:
[...]

In verband met werk kan ik mijn telefoon geen week missen dus is dit niet echt een optie voor mij.

Lijkt me niet al te moeilijk om zelf in de telefoon te hobbyen.
Zelf doen is een mogelijke optie...........maar als het fout gaat,
je gaf zelf al aan geen week zonder toestel te kunnen.
Ik heb diverse toestellen in de handen gehad die "gerepareerd" waren door mensen die ook dachten dat doe ik wel even....
Wellicht gewoon aanbieden bij MS en proberen via via een toestel te lenen.
Als het misgaat heb je je toestel vernaggeld en je hebt geen garantie meer.

Maar als je toch zelf gaat sleutelen waarom probeer je dan niet met perslucht het vuiltje zelf te verwijderen?

[ Voor 36% gewijzigd door Amadeus1966 op 22-02-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Mit-46 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:12:

Jup, de nokia lader gebruiken, deze geeft meer stroom (meer mAh). Of zo'n grote apple lader (voor ipad) die geeft nog een fractie meer (2A, de nokia lader 1,3A, de htc lader vermoedelijk 0,8a, of 800 mAh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
Tv-d schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:43:

Zet er eens de stofzuiger op voor 10 seconden (geen geintje). Heeft geholpen bij de compactcamera van mn moeder, en kostte niks ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik krijg mijn agenda's nog steeds niet gesynchroniseerd. De afspraken die ik op men tablet in de Google Calendar maak die komen wel tevoorschijn op mijn Lumia 930. Maar de afspraken die ik op men Lumia maak zie ik niet op men tablet.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
__Koen__ schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:53:
Heb je toevallig zo'n hoesje met een magneet dichting?
Zo ja probeer het eens zonder het schijnt de kompas van slag te maken, voor het kalibreren van de kompas kun je Here maps openen als je dan in birdeye mode wilt gaan en je compas i van slag zal deze het melden en je een optie geven om deze te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 08:15
Heb even gekeken, maar het blijkt alleen een vertraging te zijn in 't draaien van het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Cronimet schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:06:
Ik krijg mijn agenda's nog steeds niet gesynchroniseerd. De afspraken die ik op men tablet in de Google Calendar maak die komen wel tevoorschijn op mijn Lumia 930. Maar de afspraken die ik op men Lumia maak zie ik niet op men tablet.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen??
Maak je de afspraak op de Lumia wel aan in de juiste agenda? Je kunt bij het aanmaken namelijk aangeven in welke agenda de afspraak geplaatst moet worden. Misschien staat standaard de verkeerde geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
DAt denk ik ook, de hotmail/live agenda bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik zie het net ja, standaard staat de outlook agenda aangeduid. Als ik de Google Calendar kies dan lukt het synchroniseren wel.

Maar de outlook agenda kan dus niet toegevoegd worden aan een google Calender?

Ik vind de agenda app van de Lumia trouwens extreem lelijk, maar dat is een andere kwestie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
de outlook agenda is van microsoft, zoals de google calender van google is.
ga je naar www.live.com en log je in met je microsoft account (xxx@live.com / xxx@hotmail.com / xxx@outlook.com) dan kom je in je inbox terecht, vergelijkbaar met je G-mail).
daar kun je linksbovenin kiezen voor Calendar (zoals je bij google kunt kiezen voor Google Agenda).

het zijn dus 2 dezelfde diensten van 2 verschillende aanbieders/fabrikanten, en die zijn niet rechtstreeks te koppelen aan elkaar. je kunt ze allebei gebruiken op je telefoon/tablet/computer maar het zijn 2 agenda's die naast elkaar bestaan, en niet (makkelijk) geintegreerd kunnen worden

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

Jelte,89

Woodworking

Lastig,

Heb je de keus gemaakt om voor het toestel te gaan... kom je niet uit de kleur :) Iemand een reden waarom ik zo'n hip kleurtje moet kiezen?

Revive the guild!

• Ereaser
Jelte,89 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:53:
Lastig,

Heb je de keus gemaakt om voor het toestel te gaan... kom je niet uit de kleur :) Iemand een reden waarom ik zo'n hip kleurtje moet kiezen?
Dat mensen belangstelling tonen voor je telefoon. Heb zelf een oranje gehad, maar direct weer terug gestuurd omdat het echt een vieze kleur oranje was :P Had het een stuk donkerder verwacht. Heb nu een witte en die bevalt prima :)

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:51
Lastig,

Ik heb een zwarte.. en dat ding raakte ik thuis elke keer kwijt in schemerlicht op de donkere bank. Je ziet 'm gewoon niet liggen! Mijn vrouw heeft een witte 930.. ook erg mooi. Ik had graag achteraf een groene willen hebben.

Nu heb ik een oranje hoes (achteraf spijtig genoeg geen groene gekozen), allereerst om 'm natuurlijk te beschermen, maar bijkomend voordeel is dat ik 'm ook bijna zie oplichten (die kleur geeft bijna licht namelijk) op de donkere bank.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb zelf oranje en vind dat toch wel de mooiste kleur. 1 nadeel, als je een foto wilt maken van zeer dichtbij op met een licht oppervlakte als achtergrond, dan kan de foto een oranje waas krijgen vanwege de spiuegeling is bepaalde oppervlakten. Dit komt een enkele keer voor als ik macro foto's maak van een object op bijvoorbeeld een witte tafel.

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
Lastig,

Mijn redenatie was als volgt:
Zwart is te standaard
Wit associeer ik te veel met Apple (ja slaat nergens op, weet ik 8)7 )
Oranje is leuk rond EK's en WK's, maar daar buiten heb ik niet zo veel met oranje (Zo heeft mijn broer 4 jaar in een oranje Skoda Fabia gereden omdat zijn zoon de kleur mocht kiezen, en er net toevallig een EK of WK aan de gang was :+)
Bleef groen nog over. Vond het op de foto's een mooie kleur, en het valt lekker op. Toen ik hem uit de doos haalde was hij wel meer neon dan ik verwacht had, maar ik ben nog steeds blij met de keuze.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Minneyar schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:44:
[...]

Mijn redenatie was als volgt:
Zwart is te standaard
Wit associeer ik te veel met Apple (ja slaat nergens op, weet ik 8)7 )
Oranje is leuk rond EK's en WK's, maar daar buiten heb ik niet zo veel met oranje (Zo heeft mijn broer 4 jaar in een oranje Skoda Fabia gereden omdat zijn zoon de kleur mocht kiezen, en er net toevallig een EK of WK aan de gang was :+)
Bleef groen nog over. Vond het op de foto's een mooie kleur, en het valt lekker op. Toen ik hem uit de doos haalde was hij wel meer neon dan ik verwacht had, maar ik ben nog steeds blij met de keuze.
haha ik dacht precies hetzelfde. Ben nog steeds erg blij dat ik voor groen ben gegaan :)

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Waarom kan ik mijn lumia 930 niet naar de windows 10 technical upgraden ?
hij geeft aan geen updates

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:13
Omdat 10 nog niet voor de 930 is.

No production networks were harmed during this posting

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:59

Jelte,89

Woodworking

Bedankt voor jullie meningen, Keus is uiteindelijk de zwarte geworden... Waarom? deze was op voorraad... en als je iets wilt ga je niet tot na het weekend wachten :)

Revive the guild!

• Ereaser
Minneyar schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:44:
Toen ik hem uit de doos haalde was hij wel meer neon dan ik verwacht had, maar ik ben nog steeds blij met de keuze.
Dit had ik dus met oranje, had het donkerder en mat verwacht :p
Pagina: 1 ... 31 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.