• Vozze
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:53
Matched: ethernet
Geurt-kun schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:16:
En hoe dat hebbedingetje dan wel heten?
Want met Google mediaplayer kom ik niet verder dan Chromecast...
Dikkiedikdik zal de Nexus Player bedoelen. Ik weet het nog zo niet. Nog steeds geen ethernet-aansluiting en met 100 dollar een stuk duurder dan een Chromecast. Dan zou ik zelf voor een ASUS Chromebox gaan.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• acoster
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 21:29
Nu kan de Nexus Player dan ook wel wat meer dan de Chromecast en de Chromebox kan ook weer wat meer dan de Nexus Player. Het is natuurlijk maar net wat men met het apparaat wil. Vaak kijkt men naar de mogelijkheden van het apparaat en komt men tot 'tekortkomingen', maar je moet aan de hand van je eigen behoeftes en mogelijkheden, kijken wat voor jouw situatie de beste oplossing is.

Ik heb boven geen kabelaansluitingen (op 1 na) en ook maar 1 netwerkaansluiting. Daar heb ik een extra access-point op aangesloten. Nu kan ik via een Chromecast, ook video's vanaf mijn Synology-NAS op mijn TV in de slaapkamer afspelen. Deze hangt aan de muur, is geen extra stopcontact en ook geen ruimte om een boxje neer te zetten. Dus de Chromecast is een ideale oplossing (USB-voeding ook uit de TV).
Dat het afspelen van Blue-rays waarschijnlijk niet zal werken, weet ik, maar dat hoeft wat mij betreft ook niet.

De Nexus-Player zou ik bij mij kinderen op de kamer gebruiken, samen met een grote monitor. Kunnen ze TV kijken, video's en spelletjes spelen. Geen extra kabels nodig.

En als de mediaspeler beneden (een Mede8er) het gaat begeven, zou ik een Chromebox overwegen. Daar heb ik netwerk en zijn aansluitingen als USB extra handig. Al moet ik zeggen dat de Chromebox als meer op een desktop begint te lijken, een soort chromebook maar zonder toestenbord en display.

Dus voor een ieder wat wils, zou ik zo zeggen. Om te zeggen dat Google de plank mis slaat zonder een ethernet-aansluiting vind ik dus erg overdreven. Verder is het de filosofie van Google om alles aan elkaar te verbinden en daarbij niet afhankelijk te zijn van aanwezige aansluitingen. Zie hier ook de projecten om waar ook ter wereld toegang tot internet te verzorgen.

Oh, on-topic, deze week een Chromecast aangeschaft en blijkt helaas dat er net een update (19084) is geweest en nu sommige video's vanaf de Synology-NAS (met DS Video), niet meer afspelen. Zijn er mensen die daar last van hebben? Video's die voor de update prima afspeelde en na de update niet meer?

• Vozze
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:53
acoster schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:36:
Dus voor een ieder wat wils, zou ik zo zeggen. Om te zeggen dat Google de plank mis slaat zonder een ethernet-aansluiting vind ik dus erg overdreven. Verder is het de filosofie van Google om alles aan elkaar te verbinden en daarbij niet afhankelijk te zijn van aanwezige aansluitingen. Zie hier ook de projecten om waar ook ter wereld toegang tot internet te verzorgen.
Ik zeg ook niet dat Google de plank misslaat, maar door de aanwezigheid van de Chromebox begrijp ik de positionering niet helemaal. Het is niet zo dat er een wereld van verschil bestaat tussen de Chromebox en de Nexus Player. Toevoegen van cast-functionaliteit aan de Chromebox zou de Nexus Player redelijk overbodig maken. De Chromebox beschikt naast een ethernet-aansluiting ook over WiFi.
Ik snap dat het uiteindelijk een afweging is van mogelijkheden en prijs, maar ik vind het product lang niet zo revolutionair als de Chromecast. Mijns inziens duiken ze niet in een "gat in de markt".

[Voor 3% gewijzigd door Vozze op 23-10-2014 11:08]

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:09
Google heeft vandaag een ethernet adapter voor de Chromecast uitgebracht. Ben benieuwd wanneer dit speeltje in Nederland te krijgen is

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2018

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

mad-dog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:18:
Google heeft vandaag een ethernet adapter voor de Chromecast uitgebracht. Ben benieuwd wanneer dit speeltje in Nederland te krijgen is
Op zich een goed idee, alleen zit je dan weer met een adapter die in een wandcontactdoos moet. Nu staat mijn chromecast gewoon uit als de TV ook uit staat (wordt gevoed via een USB poort van de TV). Vind het een beetje zonde om hem 24/7 te laten draaien.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Ceejay
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-09 14:51
mad-dog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 01:18:
Daar zit ik ook om te springen. Google met zijn ja maar het werkt toch prima in ons lab attitude krijg ik wat van. Fatsoenlijk testen houden ze niet van geloof ik. Om nog een voorbeeld te noemen: Lollipop pas een jaar na uitkomen versie 5.1.1 Revisie 6 pas fatsoenlijk stabiel en snel. En al die arme telefoonfabrikanten elke keer weer opnieuw moeten beginnen met een nieuwe versie waar alles gefixed is, en dat dan een handvol keer achter elkaar.

[Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 09-07-2015 11:59]

• mad-dog
Ceejay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:57:
[...]

Daar zit ik ook om te springen. Google met zijn ja maar het werkt toch prima in ons lab attitude krijg ik wat van. Fatsoenlijk testen houden ze niet van geloof ik. Om nog een voorbeeld te noemen: Lollipop pas een jaar na uitkomen versie 5.1.1 Revisie 6 pas fatsoenlijk stabiel en snel. En al die arme telefoonfabrikanten elke keer weer opnieuw moeten beginnen met een nieuwe versie waar alles gefixed is, en dat dan een handvol keer achter elkaar.
Dat is een vergelijking die wel beetje mank loopt. De Chromecast is een product wat feitelijk gewoon af is en goed werkt, maar eigenlijk alleen door externe invloeden minder kan functioneren. Android 5.0 en in mindere mate was eigenlijk gewoon een product wat niet af was.
In mijn situatie heb ik de ethernet adapter niet direct nodig, aangezien m'n Horizon box een paar centimeter boven m'n receiver staat, maar heb toch altijd de voorkeur bij een bekabelde verbinding.

• Ceejay
  • Laatst online: 27-09 14:51
mad-dog schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:20:
[...]

Dat is een vergelijking die wel beetje mank loopt. De Chromecast is een product wat feitelijk gewoon af is en goed werkt, maar eigenlijk alleen door externe invloeden minder kan functioneren. Android 5.0 en in mindere mate was eigenlijk gewoon een product wat niet af was.
In mijn situatie heb ik de ethernet adapter niet direct nodig, aangezien m'n Horizon box een paar centimeter boven m'n receiver staat, maar heb toch altijd de voorkeur bij een bekabelde verbinding.
Chromecast zelf is een mooi product idd, behalve dat het niet (altijd) goed werkt door haperende wifi omstandigheden. Typisch optimistische Google praktijken vind ik dat. En bij mij zit de chromecast een halve meter van mijn Wifi router af, een verder behoorlijk goede Cisco.

Bekabeling is inderdaad sowieso te prefereren!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

boe2 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:36:
Je chromecast werkt toch wireless? Die powerline zou niet relevant moeten zijn.
Of hij moet de nieuwe Ethernet adapter hebben, dan zou het wel relevant kunnen zijn.

• Blauwschaap
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:33
De Powerline geeft ook een WiFi signaal af. Daarmee connecten lukt niet.

Ik gebruik (nog) niet de ethernet adapter.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:56
Het is overigens akelig stil rondom de ethernet adapter. ik kan ze alleen nog vinden op eBay maar daar vragen ze de hoofdprijs.
Ik heb sinds kort echt een slecht bereik op mijn ChromeCast waardoor Netflix niet meer soepel loopt. Mogelijk door een toename van 2.4ghz netwerken. Andere kanalen op de router heeft ook niet geholpen.

Is er al nieuws wanneer de adapter fatsoenlijk in Nederland te verkrijgen is?

• mad-dog
yorroy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:52:
Het is overigens akelig stil rondom de ethernet adapter. ik kan ze alleen nog vinden op eBay maar daar vragen ze de hoofdprijs.
Ik heb sinds kort echt een slecht bereik op mijn ChromeCast waardoor Netflix niet meer soepel loopt. Mogelijk door een toename van 2.4ghz netwerken. Andere kanalen op de router heeft ook niet geholpen.

Is er al nieuws wanneer de adapter fatsoenlijk in Nederland te verkrijgen is?
In de VS was ie al heel snel uitverkocht, dus niet zo heel raar dat het zo stil was. De CC zelf duurde ook heel lang voor deze in Nederland te krijgen was. Veel Tweakers hebben em daarom ook via andere wegen bemachtigd. Zal dus allemaal nog wel duren

• wvkreg
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Blauwschaap schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:21:
De Powerline geeft ook een WiFi signaal af. Daarmee connecten lukt niet.

Ik gebruik (nog) niet de ethernet adapter.
Connect dan met je normale WiFi. Ik neem aan de PL een extender is met zelfde SSID en wachtwoord maar ander kanaal...

• yorroy
Ik heb de ChromeCast ongeveer een jaar goed gebruikt, meegenomen naar vakantie en bij terugkomst heb ik een superzwakke verbinding. Netflix moet vaak opnieuw bufferen en series van mijn NAS is helemaal een drama.
Ik heb er sinds een week een nog langere HDMI verlengkabel aan gemaakt en nu is de verbinding een stuk beter.
Sinds ik terug ben lijken er overigens ook weer wat routers bijgekomen te zijn in de straat, allemaal op 2,4 ghz.
Ik kan niet wachten tot de ethernet adapter er is, dat lijkt me een verademing.

Je kan eens kijken of je op een andere plek een betere connectie hebt? Mogelijk dat er wat apparatuur staat wat je WiFi verstoord of dat er veel 2,4ghz netwerken in je omgeving staan.

Je kan ook proberen je iPad/iPhone lader te gebruiken met die USB kabel, misschien gaat dat beter?

[Voor 19% gewijzigd door yorroy op 02-08-2015 08:09]

• Geurt-kun
  • Laatst online: 04-07 22:13

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

yorroy schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 08:06:
Ik heb de ChromeCast ongeveer een jaar goed gebruikt, meegenomen naar vakantie en bij terugkomst heb ik een superzwakke verbinding. Netflix moet vaak opnieuw bufferen en series van mijn NAS is helemaal een drama.
Ik heb er sinds een week een nog langere HDMI verlengkabel aan gemaakt en nu is de verbinding een stuk beter.
Sinds ik terug ben lijken er overigens ook weer wat routers bijgekomen te zijn in de straat, allemaal op 2,4 ghz.
Ik kan niet wachten tot de ethernet adapter er is, dat lijkt me een verademing.

Je kan eens kijken of je op een andere plek een betere connectie hebt? Mogelijk dat er wat apparatuur staat wat je WiFi verstoord of dat er veel 2,4ghz netwerken in je omgeving staan.

Je kan ook proberen je iPad/iPhone lader te gebruiken met die USB kabel, misschien gaat dat beter?
Heb je al eens geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Dat heeft bij mij enorm geholpen! Hoewel de problemen niet helemaal over zijn.

2k op west bij Pv Output

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

De desktop is bedraad met 100Mbit ethernet dan naar Chromecast met wifi-N op een draadloos netwerk wat alleen wifi-N toestaat. Netflix en YouTube spelen gewoon vloeiend af op de Chromecast.

Bij de router kan ik zien dat de Chromecast een verbinding heeft van 65Mbps (oftewel theoretisch maximaal 8MB/s) met de router. De bitrate van de video is zo'n 8000kbps oftewel 1MB/s.

Het overschrijven van bestanden in het netwerk tussen een laptop en de desktop met Windows file sharing haal ik tussen de 1MB/s en de 2MB/s op dit moment. Ben daar ook al een topic over begonnen aangezien dat toch hoger moet kunnen. [W8] Langzame bestandsoverdracht tussen draadloos en bedraad

....911....

• jackaubrey
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:13
wmn79 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:17:
[...]

Ik heb ook zelf een usb adapter besteld bij Dealextreme met een splitter kabel van ebay en dat werkt out of de box. Voor nog geen 9 euro totaal was ik klaar.
de chromecast gaat dan automatisch over op de ethernet aansluiting?
en hoe sluit je dat dan allemaal aan?

• wmn79
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:03
jackaubrey schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

de chromecast gaat dan automatisch over op de ethernet aansluiting?
en hoe sluit je dat dan allemaal aan?
Yep, dat gaat automatisch. USB ethernet adapter gaat in de USB female van de splitterkabel. Beide micro USB aansluitingen gebruik je om de stroom door te lussen, dus Micro USB male gaat in de Chromecast en Micro USB female voor de kabel naar USB die in mijn geval in de TV gaat om het geheel van stroom te voorzien. Dat vind ik ook een bijkomend voordeel van deze oplossing ten opzichte van de officiële adapter die altijd een stopcontact nodig heeft.

Met betrekking tot welke USB adapter je kunt gebruiken, gaat het er om dat je een adapter gebruikt die de driver gebruikt die standaard in de chromecast kernel is ingebakken (asix.ko / USB_NET_AX8817X). Meer info vind je hier.

[Voor 7% gewijzigd door wmn79 op 25-08-2015 13:50]

• Tweakwondo
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:28
Iemand die al een ethernet adapter heeft voor de chromecast of enige idee waar deze te koop is?
Een alternatieve adapter mag ook maar moet het wel werken :)

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
Tweakwondo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:34:
Iemand die al een ethernet adapter heeft voor de chromecast of enige idee waar deze te koop is?
1 pagina eerder:

wmn79 in "Google Chromecast - Deel 1"

en

Lizard in "Google Chromecast - Deel 1"

• Sunrise
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:50
Tweakwondo schreef op donderdag 03 september 2015 @ 23:34:
Vraag mij af of het huidige netflix probleem onder de nieuwste firmware ook aanwezig is met zo'n ehternet-adapter.
Dacuuu schreef op woensdag 02 september 2015 @ 07:58:
[...]

Rooten zonder teensy zit er niet meer in nee..
Jammer. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom google chromecast zich zo wapend tegen root, qua media in ieder geval niet, als ze hun film verkoop kanaal willen beschermen waarom draait popcorn time dan zonder problemen op een up to date model?

Even iets anders, ik heb sinds kort een receiver waar de chromecast inzit, voorheen zat ie in de tv, nu merk ik dat heel af en toe (mischien 10x per film) het beeld (zwart beeld) en tegelijk het geluid wegvalt voor een halve seconde. Is dat een misschien een instelling, brakke aansluiting of incompatibiliteit? Moet toegeven dat ik nog geen andere hdmi poort heb geprobeerd, maar misschien rinkelt er al een belletje bij iemand.

[Voor 21% gewijzigd door Sunrise op 04-09-2015 12:45]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vandaag de USB ethernet adapters van DealExtreme ontvangen en afgelopen week kreeg ik al de Y-splitkabels binnen via Amazon. Meteen aangesloten en het werkt out of the box. Mijn derde exemplaar van de USB ethernet adapter aangesloten op mijn Dell laptop met Windows 10 en die werd ook out of the box geïnstalleerd en actief, dus niet dit probleem:
pe1dnn schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:00:
[...]

Let wel op: er is geen garantie dat die in de toekomst blijft werken. Ik heb zo'n ding van Deal Extreme en die werkt prima op mijn Android MK808B TV stick en Windows 7 en eerder.

Bij Windows 8.1 weigerde hij echter dienst. Wat bleek. Die ASIX chip in die Chinees is een kloon maar gebruikt dood leuk de ASIX driver. Nu heeft ASIX daar een stokje voor gestoken, de laatste versie van de Windows driver herkend de kloon en weigert die.

Onder Windows 8.1 kan hij wel werken, maar met de Windows 7 driver en blokkeren van driver updates voor dat ding. Mijn Android TV stick maakt dat niet uit, dat is 4.1 (en ook 4.2 werkt gewoon). Maar aangezien de Chomecast constant updates krijgt bestaat de kans dat ook daar de driver wordt geupdate om illegale kloons uit te sluiten. Dus als de Linux driver wordt bijgewerkt dan zou het zo maar over kunnen zijn, 't is maar dat je het weet...

• wsmaal
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
MegaTronics schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:48:
Vandaag de USB ethernet adapters van DealExtreme ontvangen en afgelopen week kreeg ik al de Y-splitkabels binnen via Amazon. Meteen aangesloten en het werkt out of the box.
De usb 3 versie met chipset AX88179 werkt niet i.c.m. Chromecast. Had ik kunnen weten overigens. De USB 2 ethernet adapter van DealExtreme werkt kennelijk wel out of the box i.c.m. Chromecast. Is daarmee het Netflix-Chromecast probleem opgelost?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

wsmaal schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:48:
[...]

De usb 3 versie met chipset AX88179 werkt niet i.c.m. Chromecast. Had ik kunnen weten overigens. De USB 2 ethernet adapter van DealExtreme werkt kennelijk wel out of the box i.c.m. Chromecast. Is daarmee het Netflix-Chromecast probleem opgelost?
Zou ik niet weten, bij mij werkte Netflix wel gewoon via de Chromecast met de laatste firmware. vorig weekend zonder problemen Narcos kunnen bekijken.

• djoelzz
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 27-09 15:19
Heeft iemand al een site gevonden, waar dit te bestellen is?

https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

Ook op Tweakers geweest:

nieuws: Google komt met ethernet-adapter voor Chromecast

Ik heb even zitten zoeken, maar nog niks kunnen vinden.

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 07-09 09:01
MegaTronics schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:48:
Vandaag de USB ethernet adapters van DealExtreme ontvangen en afgelopen week kreeg ik al de Y-splitkabels binnen via Amazon. Meteen aangesloten en het werkt out of the box. Mijn derde exemplaar van de USB ethernet adapter aangesloten op mijn Dell laptop met Windows 10 en die werd ook out of the box geïnstalleerd en actief, dus niet dit probleem:

[...]
Ik dacht vanmorgen laat ik ook eens zo'n USB-adapter bestellen..
Blijkt dat DX meer dan 10 euro verzendkosten rekent 8)7

Cart Total: € 5.54
Shipping Cost: € 10.77
Grand Total: € 16.31

Alleen als je voor meer dan 30 USD besteld heb je geen verzendkosten!!
Is dat nieuw bij deze Chinees?
Zo ja, weet je dan misschien een ander adresje in het verre oosten waar deze adapter wel voor weinig te bestellen is?
De OTG kabel heb ik iig al wel bij Amazon.de besteld ZONDER verzendkosten :)

• wsmaal
  • Niet online
MegaTronics schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:57:
Ik had ook nog wat andere kleine dingen nodig en kwam net aan het gratis verzenden. Let wel op dat dit de Europese tak is. De Chinese tak is wel gratis verzenden: http://www.dx.com/p/usb-2...work-adapter-dongle-34691 maar dan is het de vraag of je het dit jaar nog ontvangt. :+
6 september besteld, 12 september ontvangen (binnen een week dus via supersaver = "gratis" verzending).

Deze usb2 adapter werkt i.c.m. Chromecast. Het lijkt er op (kort getest) dat met deze ethernet netwerk adapter, Netflix niet langer meer buffert en uiteindelijk stopt.

De klachten over Chromecast/Netflix blijven overigens op het Google help forum binnen komen. Uit de diverse bronnen maak ik op dat het probleem met Chromecast (FW 38401) zich niet beperkt tot Netflix.

• Frunz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 10-08 00:22
Appelflap1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:51:
Kan me niet herinneren ooit zoiets slechts gekocht te hebben. Wat een trage en waardeloos ding. Na 2 dagen het ding maar in de Kliko gegooid.
Beste toevoeging....Wat was er precies slecht aan wat, want ik heb echt geen idee waar je het over hebt. Chromecast, ethernet module, je TV?

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• wsmaal
  • Niet online
wsmaal schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:03:
[...]

6 september besteld, 12 september ontvangen (binnen een week dus via supersaver = "gratis" verzending).

Deze usb2 adapter werkt i.c.m. Chromecast. Het lijkt er op (kort getest) dat met deze ethernet netwerk adapter, Netflix niet langer meer buffert en uiteindelijk stopt.
Helaas blijkt dat niet de oplossing. Gisteren, na een week gebruik van de LAN optie, wederom voortdurend bufferen van Netflix. Met de HDMI Android stick, geen enkel probleem met Netflix overigens.

De problemen met FW 38401 is moeilijk te troubleshooten. Het is een intermitterend probleem en bovendien hebben niet alle Chromecast gebruikers problemen met de laatste Chromecast firmware. Deze lijkt gerelateerd aan het merk TV en type. Op het Google forum zijn meer gebruikers die dat bevestigen.

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:46

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is het nog steeds mogelijk om een ethernet adapter te gebruiken bij de nieuwe chromecast?

En kan spotify op ios ook casten naar de niet audio versie van de chromecast?

• Yo-L
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Lt. Marx schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:42:
Is het nog steeds mogelijk om een ethernet adapter te gebruiken bij de nieuwe chromecast?

En kan spotify op ios ook casten naar de niet audio versie van de chromecast?
Spotify IOS kan ook naar de HDMI-chromecast 2 casten; en over enkele weken ook naar de chromecast 1 als het goed is. Werkt overigens erg plezierig! Ik heb geen ethernetadapter, dus kan dat niet testen

• MarcoKramer
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:07
yorroy schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:39:
[...]
Dat valt op zich mee hoor, mijn Synology DS214 streamde via DS Video prima tot 12gb MKV bestanden (1080p) naar de ChromeCast. Maar alles valt of staat met een goede verbinding. de ChromeCast 1 staat namelijk nu niet echt bekend om zijn goede WiFi. De 2 zal dat een stuk beter doen. Ik weet alleen niet of de CC2 ook sneller is maar dat verwacht ik toch wel.
Hmmm, ja, zou inderdaad kunnen. Heb onlangs met Speed4Cast getest wat voor snelheid ik nou haal met mijn Chromecast via Ethernet en dat was ook maar 17 Mbps (12 Mbps via Wi-Fi). Hopelijk gaat dat met de nieuwe Chromecast beter! Komt als het goed is a.s. donderdag binnen, dus dan maar weer wat dingen uitproberen.

• MarcoKramer
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:07
Mijn Chromecast is vandaag binnen gekomen, dus even mijn ervaringen delen. :) De snelheid via Wi-Fi van de nieuwe Chromecast vond ik eigenlijk tegenvallen. Het zal wel aan mijn Wi-Fi router (standaard ding dat ik bij mijn Telfort ADSL abonnement kreeg, met maximaal 802.11N) liggen, maar de snelheid was eigenlijk zo goed als gelijk met de oude Chromecast, gek genoeg (rond de 14 Mbps). Snelheid van de nieuwe Chromecast via ethernet was echter wel een groot verschil (17 Mbps vs 24 Mbps)! Meteen even getest of het casten via Plex beter ging en ja, een stuk betere ervaring! Voorheen maximaal 720p casten, nu moeiteloos 1080p casten vanaf mijn PC! _/-\o_

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die goedkope Ethernet adapters van DealExtreme werken goed, totdat ze stuk gaan. Beide apparaten hebben er de geest aangegeven, ze detecteren geen netwerkverbinding meer (zowel op de Chromecast als op de laptop). -O-
wvkreg schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:43:
Jammer dat de CC2 nog steeds Google DNS heeft, geen US content.
Is er al andere firmware?
MegaTronics schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 09:00:
Sinds ik in mijn router een IPv6 tunnel via HE laat opzetten naar hun endpoint in Amsterdam, denkt Netflix door de IPv6 verbinding dat ik in Amerika woon. :p

[Voor 44% gewijzigd door MegaTronics op 10-10-2015 10:49]

• FatalError
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 27-09 21:27
Ik wil even melden dat USB ethernet adapters op basis van de RTL8153 chipset ook prima werken met de chromecast. Deze chipset doet usb 3.0 en gigabit.. niet dat dat echt boeit ;)

If it ain't broken, tweak it!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Aangezien de CC2 dus binnenkort €29 euro kost ben ik aan het twijfelen om er een mijn CC1 te upgraden. Ik gebruik 'm eigenlijk alleen voor Netflix op de slaapkamer. Voor een betere wifi verbinding hoef ik het niet te doen, want ik heb 'm middels een ethernet adapter verbonden. Zijn er verder nog spannende dingen die de CC1 niet heeft en de CC2 wel?

• Barryvdh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 13:21
djoelzz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:08:
Heeft iemand al een site gevonden, waar dit te bestellen is?

Ook op Tweakers geweest:

nieuws: Google komt met ethernet-adapter voor Chromecast

Ik heb even zitten zoeken, maar nog niks kunnen vinden.
Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar hij is als het goed is nu gewoon in Nederland te bestellen nu op https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:23
Ik heb wat lopen spelen met de channels en had nu geen haperingen. Dank voor die tip! Echter zit de 2.4 ghz band dusdanig vol hier dat ik nog zit te twijfelen of ik toch ff zon cc2 zal halen.

Of een ethernet adapter.

• teake
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-09 16:24
Lizard schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:57:
Het viel me net opeens op dat de officiële ethernetadapter nu ook te bestellen is: https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast
Ben ik nou gek of zit er in mijn CC2 geen aansluiting voor ethernet? 8)7

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:59
teake schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:11:
[...]

Ben ik nou gek of zit er in mijn CC2 geen aansluiting voor ethernet? 8)7
Dan moet je dus die adapter kopen. De ethernet aansluiting zit dan in dat stekkerblok en loopt via de micro usb aansluiting op je CC.

• yorroy
Iemand al positieve ervaringen met de ethernet adapter? Laad een Netflix stream bijvoorbeeld sneller? En zijn mkv's beter af te spelen?

• Djurbus
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 05-09 08:39
yorroy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:47:
Iemand al positieve ervaringen met de ethernet adapter? Laad een Netflix stream bijvoorbeeld sneller? En zijn mkv's beter af te spelen?
Ik heb 'm vandaag binnen gekregen en sinds twee uurtjes aangesloten. Netflix laadt in m'n ogen niet sneller, uiteraard ook niet trager, maar het lijkt alsof de media via Plex wel net iets sneller laadt en alles gewoon wat stabieler lijkt. Dit kan dus ook alleen maar zo lijken, daarvoor heb ik 'm eigenlijk nog wat te kort maar de eerste indruk is bij mij redelijk positief. Via WiFi had ik nog weleens dat m'n CC2 spontaan uit het netwerk verdween en niet te vinden was via de Chromecast app, hopelijk is dat nu ook verleden tijd.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Eergisteren de adapter voor de Ethernet binnen gekregen. Wat een verademing is dat zeg. Voorheen had ik regelmatig dat ik midden tijdens een serie of film ineens een 'loading' scherm kreeg. Slechte wifi verbinding thuis (Ziggo)
Nu met de ethernet adapter er tussen gaat het allemaal super snel. Zodra ik op mijn telefoon op start afspelen druk.. Begint de ChromeCast direct.. het loading scherm start op 0% en springt meteen door naar 99% en verdwijnt dan.

• yorroy
DonJunior schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:55:
Eergisteren de adapter voor de Ethernet binnen gekregen. Wat een verademing is dat zeg. Voorheen had ik regelmatig dat ik midden tijdens een serie of film ineens een 'loading' scherm kreeg. Slechte wifi verbinding thuis (Ziggo)
Nu met de ethernet adapter er tussen gaat het allemaal super snel. Zodra ik op mijn telefoon op start afspelen druk.. Begint de ChromeCast direct.. het loading scherm start op 0% en springt meteen door naar 99% en verdwijnt dan.
Top! Dat wilde ik graag horen!
Ook maar bestellen dan

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mij zitten de CC's aangesloten via een USB poort van de TV's. TV uit, CC ook uit. :)
CC 1 of 2?

[Voor 77% gewijzigd door MegaTronics op 04-11-2015 08:21]

• Djurbus
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 05-09 08:39
Een speedtest met de Speed4Cast app, die overigens aan het eind van de test vastloopt maar dat was met WiFi ook al zo, laat bij mij op 100/100 glasvezel nu met de ethernet-adapter snelheden van boven de 70 mbit zien. Dat was bij mij op WiFi (2.4 ghz) zo ongeveer 20 mbit.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Doet de CC2 het eigenlijk op de (originele) Ethernet-adapter voor Chromecast ? Kom dat nergens tegen op de site van google (https://store.google.com/..._adapter_for_chromecast).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Rcire
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:59
DukeBox schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:54:
Doet de CC2 het eigenlijk op de (originele) Ethernet-adapter voor Chromecast ? Kom dat nergens tegen op de site van google (https://store.google.com/..._adapter_for_chromecast).
De netwerk adapter werkt prima met de Chromecast 2.

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:31
argon007 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:35:
Ik had voorheen een Chromecast (1) en momenteel een Chromecast 2 . Ik ben hierover tevreden, maar ik blijf mij zo ergeren aan het feit dat de verbinding tussen mijn Smartphone en de Chromecast om de haverklap wegvalt.

Ik start dus bvb een filmpje van Youtube via mijn GSM. Het filmpje begint op het TV scherm en gaat goed. Na x aantal minuten kijken (soms 5 minuten, soms 30 minuten, soms ...) wil ik het filmpje bvb pauzeren of naar een volgend gaan. Als ik op de pauze knop of Next knop drukt dan komt er geen reactie en blijkt dat de verbinding tussen mijn Smartphone en de CC weg gevallen is.

Ik moet dan terug de Youtube app openen, verbinden met de CC en pas dan kan ik terug verder.
Ikzelf heb een Motorola Moto G smartphone, mijn broer een Nexus 5 (heeft hetzelfde probleem).

Thuis hebben we WIFI via Unifi AP's en bij mijn ouders een Linksys APP. Overal hetzelfde fenomeen.

Ik heb Accu besparing al uitgeschakeld op de smartphone, maar dit hielp niet. Ik lees nog op verschillende fora dat bepaalde mensen hier problemen mee hebben, maar er schijnt momenteel nog niet echt een oplossing te zijn.

Groeten
Ik heb hier ook last van gehad. Zowel Iphone/Ipad en Android telefoon. Wifi sterkte was ook prima (volgens telefoon streepjes van Wifi). Mijn oplossing was/is om hem via een vaste verbinding aan te sluiten.

Je kan het doen met de adapter van de Chromecast, http://www.chromecast-inf...t-aansluiten-zonder-wifi/
Ikzelf heb de oplossing Micro USB OTG host Y-kabel / Ethernet naar USB gebruikt, http://www.chromecastbedraad.nl/index

• Barryvdh
  • Laatst online: 13:21
Marc3l schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:15:
[...]

Ik heb hier ook last van gehad. Zowel Iphone/Ipad en Android telefoon. Wifi sterkte was ook prima (volgens telefoon streepjes van Wifi). Mijn oplossing was/is om hem via een vaste verbinding aan te sluiten.

Je kan het doen met de adapter van de Chromecast, http://www.chromecast-inf...t-aansluiten-zonder-wifi/
Ikzelf heb de oplossing Micro USB OTG host Y-kabel / Ethernet naar USB gebruikt, http://www.chromecastbedraad.nl/index
De officiele Google versie kan je ook gewoon in Nederland bestellen nu, https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast (19 euro)

• Petertyuh
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 12:36
Barryvdh schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:33:
[...]

De officiele Google versie kan je ook gewoon in Nederland bestellen nu, https://store.google.com/...et_adapter_for_chromecast (19 euro)
Ik heb de ethernet adapter samen met de Chromecast besteld, wifi is leuk maar liever niet als het niet hoeft, en ik ben hier super tevreden over.

Tijdens mijn eerste setup werkte hij niet, maar een automatische update heeft dat verholpen. Echter zag ik daarna vaker dat hij weer terug naar mijn wifi sprong, wat ik dus niet wilde. Een factory reset heeft dat probleem verholpen en tijdens de setup vroeg de Chromecast niet eens meer naar wifi. Sindsdien werkt het stabiel.

En een linkje voor de liefhebbers (tot op heden alleen nog maar bij Google zelf gevonden):

• Lemonn
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 03-11-2019
Inmiddels ook een ethernet adapter geïnstalleerd - zonder enig probleem. En omdat ik nu toch weer met de Chromecast bezig was, ook maar weer eens Plex geherinstalleerd. Ik geef toe: dat werkt meestal toch wel fijn. Audio geen probleem, alleen sommige videobestanden worden niet afgespeeld (en dan kan Videostream soms uitkomst bieden - dus dat laat ik ook staan).
Ook op mijn WDMyCloudMirror heb ik Plex draaien, en dat gaat ook goed. Zowel deze, als de Chromecast, als (meestal) de laptop zijn nu via ethernet aangesloten op de router. Met de smartphone kan ik alles draadloos in gang zetten en besturen.

• jongetje
  • Laatst online: 19:05
assasinbats schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:57:
[...]

Ik overweeg een CC te prakken in mn receiver, zodat de PS4 en de tv uit kunnen blijven bij een Spotify deuntje. Maar dit betekent een CC tussen een hoop kabels in een kast. Dit kan voor de ontvangst toch niet okay zijn? Hoe doet men dit?
Bij mij hangen er ook een hoop kabels, alleen de router staat er 40cm vandaan dus dat gaat prima. Anders kun je deze overwegen: Ethernet adapter

• Kid_Stevie
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Chromecast Ultra
$69,-
4K, HDR, Dolby Vision
1.8 Faster
Ethernet Support (via de oplader)

4K support komt ook naar Google Play Movies & TV

The Verge: Google announces Chromecast Ultra, a 4K version of its streaming device
The Chromecast Ultra will be released in November in the US, and will be available in 16 countries around the world.

• barrymossel
  • Nu online
Kid_Stevie schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:03:
Chromecast Ultra
$69,-
4K, HDR, Dolby Vision
1.8 Faster
Ethernet Support (via de oplader)

4K support komt ook naar Google Play Movies & TV

The Verge: Google announces Chromecast Ultra, a 4K version of its streaming device

[...]
€79 vind ik toch erg aan de hoge kant. Zeker voor mijn toepassing (Netflix op een 4K TV, gebruikmakend van de TV speakers). En hoewel veel TV's al 4K hebben, is er nog maar relatief weinig content volgens mij. Ik wacht nog even dus...

• - J.W. -
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 27-09 23:47
Ben vooral ook benieuwd of / welke nieuwe codecs hij ondersteunt. Ethernet standaard in adapter vind ik ook goede toevoeging, stilstaande devices beste bekabeld, imo.

Prijs is wel vrij fors voor single purpose streaming device, bijv. geen Android TV / fatsoenlijke games, etc.

[Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 04-10-2016 21:04]

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
- J.W. - schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:03:
Ben vooral ook benieuwd of / welke nieuwe codecs hij ondersteunt. Ethernet standaard in adapter vind ik ook goede toevoeging, stilstaande devices beste bekabeld, imo.

Prijs is wel vrij fors voor single purpose streaming device, bijv. geen Android TV / fatsoenlijke games, etc.
Kun je dan niet beter de nieuwe Mi Box van xiaomi kopen?
Vergelijkbaar in prijs, heeft ook google cast ingebakken en draait op android TV.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

- J.W. - schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:39:
De Chromecast zou automagisch de bedrade connectie moeten kiezen boven de WiFi, aangenomen dat die er is en werkt natuurlijk.

- Heb je de officiele adapter van Google?
- Al een factory reset gedaan?
Ja en ja. Chromecast laat ook netjes het home-scherm zien als je hem aanzet, maar na een paar minuten geeft ie een melding dat ie geen WiFi kan vinden.

Kan ook nog even kijken of het een rotte Ethernet-kabel is, die kan ook nog heel goed de boosdoener zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-09 16:09
Ik heb een appart probleempje wat jullie misschien beter begrijpen.

Ik heb net een CC Ultra gekocht mede omdat er een ethernet adaptertje bij zit. Ik weet het, een CC2 met adapter is goedkoper. Maar de Ultra is wat meer future-proof voor mij.

Saillant detail is nu, als ik de CC instel met ethernet en een android toestel gebruik is alles helemaal op orde. Echter gebruik ik een iPhone met een up-to-date iOS, deze kan prima met de Google Home en de CC bedraad alles instellen. Maar ziet de NPO, Netflix en Spotify app de CC niet. Doe ik alles op WiFi, dan werken zowel mijn Android als iPhone prima in alle apps.
Logisch is natuurlijk als ik alles aan ethernet hang, maar geen idee waarom mijn iPhone dan niet werkt.

Jullie een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-09 17:31
Powergrim schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:51:
Ik heb een appart probleempje wat jullie misschien beter begrijpen.

Ik heb net een CC Ultra gekocht mede omdat er een ethernet adaptertje bij zit. Ik weet het, een CC2 met adapter is goedkoper. Maar de Ultra is wat meer future-proof voor mij.

Saillant detail is nu, als ik de CC instel met ethernet en een android toestel gebruik is alles helemaal op orde. Echter gebruik ik een iPhone met een up-to-date iOS, deze kan prima met de Google Home en de CC bedraad alles instellen. Maar ziet de NPO, Netflix en Spotify app de CC niet. Doe ik alles op WiFi, dan werken zowel mijn Android als iPhone prima in alle apps.
Logisch is natuurlijk als ik alles aan ethernet hang, maar geen idee waarom mijn iPhone dan niet werkt.

Jullie een idee?
Aparte netwerken? Heb het hier af en toe ook wanneer 1 apparaat op de 5ghz is verbonden en de CC2 op de 2,4.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:42
waah schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:36:

@driel24 ik had dus exact hetzelfde. Reset werkt, volgende dag weer "weg". Direct via LAN aansluiten werkt wel.

Officiële (dure) oplossing: https://store.google.com/...r_for_chromecast?hl=nl-NL

Zelf heb ik dezelfde oplossing, gekocht voor de officiële adapter uit was
https://www.w00fer.nl/blo...heap-utp-network-adapter/
Bedankt voor de tip.
Bij Ali besteld. Kabel + USB/ethernet voor iets meer dan 3 euro 8)7
Proberen kan geen kwaad.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Mip
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-09 08:14
driel24 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor de tip.
Bij Ali besteld. Kabel + USB/ethernet voor iets meer dan 3 euro 8)7
Proberen kan geen kwaad.
Heb je een linkje naar de artikelen? ik kwam er niet uit :X

• Henk007
  • Laatst online: 03:39
Canon_nl3 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:30:
Hallo,

Wij hebben 2 chrome-casten thuis, en ze werken redelijk.
Maar redelijk is niet echt prettig als je midden in een serie zit. Dat de kwaliteit ineens flink achteruit gaat of zelfs even 10 seconde stil blijft hangen.

Ik denk dat het aan de router ligt (dat ding dat ook de wifi levert als ik het goed heb).
Is dit een 'bekend' probleem, en hoe is dit op te lossen?

Groeten,

Canon
Of als je de mogelijkheid hebt om ze bekabeld aan te sluiten zou ik dat zeker doen. Een stuk terugscrollen in dit topic voor de link naar de USB ethernet adapter die ik gebruik. Kost bijna niks en werkt perfect.

• tajvdz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 25-06 11:48
ik heb een ethernet adapter besteld bij Google en nu zit de voedingskabel niet meer in de usb poort van de tv maar in het stopcontact. Voorheen ging de chromecast dus uit bij het uitzetten van de tv maar nu dus niet meer. Is het verstandig om de de stekker uit het stopcontact te trekken of kan de spanning gewoon altijd op de chromecast blijven? Iemand een advies?

• djiedjee
  • Laatst online: 20:04
Geen advies, maar mijn ervaring.
1 van mijn chromecasts zit in de receiver, altijd via een charger aangesloten. Gaat al jaren prima.
tajvdz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 03:10:
ik heb een ethernet adapter besteld bij Google en nu zit de voedingskabel niet meer in de usb poort van de tv maar in het stopcontact. Voorheen ging de chromecast dus uit bij het uitzetten van de tv maar nu dus niet meer. Is het verstandig om de de stekker uit het stopcontact te trekken of kan de spanning gewoon altijd op de chromecast blijven? Iemand een advies?

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:32

sjaool

Every life should have 9 cats

tajvdz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 03:10:
Ik heb dezelfde ervaring als mijn bovenbuurman. De Chromecast is bij mij ook met de adapter op het lichtnet aangesloten en de netwerkverbinding loopt via 5Ghz wifi. Dit is al jaren geen enkel probleem.

"When you grow up your heart dies"

• tajvdz
Ok, ja ik heb er 2 en beide nu met ethernet aangesloten. 1 ging altijd al via het lichtnet maar daar zit een centrale schakelaar op dat 's avonds alles uit gaat. De 2e kreeg de voeding via de tv en ging dus met de tv uit. Nu met de ethernet adapter moet hij op het lichtnet en op dat stopcontact zit geen schakelaar. Maar ik vroeg het me af omdat de chromecast adapter wat warm wordt. Maar dit is dus geen probleem?

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:42
tajvdz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:26:
Ok, ja ik heb er 2 en beide nu met ethernet aangesloten. 1 ging altijd al via het lichtnet maar daar zit een centrale schakelaar op dat 's avonds alles uit gaat. De 2e kreeg de voeding via de tv en ging dus met de tv uit. Nu met de ethernet adapter moet hij op het lichtnet en op dat stopcontact zit geen schakelaar. Maar ik vroeg het me af omdat de chromecast adapter wat warm wordt. Maar dit is dus geen probleem?
Ik heb hem ook op de ethernet adapter.
Maar met dit kabeltje zit hij nog steeds in de USB van de tv.
Volgens mij handiger.

Kabeltje

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• tajvdz
driel24 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Ik heb hem ook op de ethernet adapter.
Maar met dit kabeltje zit hij nog steeds in de USB van de tv.
Volgens mij handiger.

Kabeltje
ok en dat kabeltje zet je er tussen?

Ik heb wel zoiets voor de andere chromecast maar die heeft 2 kleine usb aansluitingen. 1 male en 1 female. En 1 grote female.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Tigerblood schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:10:
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn Chromecast 2e generatie als ik Spotify aan het luisteren ben. Als ik in een track skip of volgend/vorig nummer selecteer in de app, verbreekt de verbinding met de Chromecast en stopt de muziek. Ik heb ook een Chromecast van de 1e generatie en die heeft dit probleem niet.

Hebben anderen hier ook last van?
Ik heb de laatste tijd dat hij heel warm wordt en de wifi verbinding kwijtraakt. Heel irritant.

Sowieso vind ik de Chromecast steeds lastiger in gebruik en ben op zoek naar een goed alternatief.

Het liefst met een ethernet poort en ir ontvanger.

Even a broken clock is right twice a day.

• Krizzii
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:53

Krizzii

Kris W.

Lethalis schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:23:
[...]

Ik heb de laatste tijd dat hij heel warm wordt en de wifi verbinding kwijtraakt. Heel irritant.

Sowieso vind ik de Chromecast steeds lastiger in gebruik en ben op zoek naar een goed alternatief.

De Chromecast Ultra kun je wel met ethernet aansluiten, dat is nog wel de voordeligste oplossing denk ik. Of je moet gaan denken aan een Shield TV met ingebouwde Chromecast.

• Lethalis
  • Niet online
Krizzii schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:09:
[...]

De Chromecast Ultra kun je wel met ethernet aansluiten, dat is nog wel de voordeligste oplossing denk ik. Of je moet gaan denken aan een Shield TV met ingebouwde Chromecast.
Dat zou het wifi probleem kunnen oplossen, maar hoe zou ik hem eenvoudig met een afstandsbediening kunnen pauzeren?

Want dat is echt rete irritant.

"Schat wil je de film even pauzeren?"

Vervolgens moet ik eerst mijn telefoon unlocken, vervolgens is de telefoon de verbinding met de chromecast kwijt... kan ik via de Home app hem opzoeken en dan eindelijk op pauze rammen. Met een beetje pech ben ik dan letterlijk een paar minuten verder.

• jongetje
Lethalis schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:23:
[...]

Ik gebruik sinds kort een xiaomi mibox 3. Met een usb ethernet adapter. Deze heeft een Bluetooth afstandsbediening maar ook een ir poort die ik met mijn harmony gebruik.

• Lethalis
  • Niet online
Maardiweb schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:40:
Op zich fijn dat anderen hier ook last van hebben, jammer dat we er geen van allen een blijvende oplossing voor lijken te hebben :(
Mja het bevestigt voor mij iig dat ik naar iets anders moet kijken. Ik vind het alleen best lastig. Er zijn ook niet veel alternatieven.

Apple TV begin ik niet aan, gezien ik verder geen Apple devices (meer) heb en ook niet wil kopen (veel te duur).
Shield is interessant, maar al vrij lang op de markt en wordt misschien binnenkort wel vervangen?
Fire TV heeft slechte reviews en schijnt je steeds reclame voor te schotelen.

Xiaomi Mi Box wellicht? Heeft geen ethernet port :')

[Voor 30% gewijzigd door Lethalis op 31-07-2018 09:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
Lethalis schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:44:
[...]

Xiaomi Mi Box wellicht? Heeft geen ethernet port :')
Dat is met een usb ethernet adapter van 2 euro opgelost...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:39
Zo te zien krijg je bij de chromecast ultra de ethernet adapter gratis. Is dit alleen bij de ultra? En kan je die ethernet adapter ook los kopen? Ik zie ze namelijk nergens meer in Nederland?

Gaat mij namelijk voornamelijk om het streamen van desktop pc naar TV. Je kunt alle content dat open staat in chrome gewoon streamen toch? Dus als bijvoorbeeld Amazon Video niet word ondersteunt, dan kun je die openen in Chrome en alsnog streamen?

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 20:07

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

rolandos582 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:40:
Zo te zien krijg je bij de chromecast ultra de ethernet adapter gratis. Is dit alleen bij de ultra? En kan je die ethernet adapter ook los kopen? Ik zie ze namelijk nergens meer in Nederland?
Koop gewoon lekker de Ultra joh :)
Gaat mij namelijk voornamelijk om het streamen van desktop pc naar TV. Je kunt alle content dat open staat in chrome gewoon streamen toch? Dus als bijvoorbeeld Amazon Video niet word ondersteunt, dan kun je die openen in Chrome en alsnog streamen?
Ik heb nooit wat met Amazon gedaan, maar je kan van alles vanuit Chrome casten :
- Een Video.
- Een Tab.
- Het hele venster.

En ik dacht ook je Desktop :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandos582
hcQd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:58:
@rolandos582 De adapter was los te koop in de play store, maar blijkbaar is Google hiermee gestopt. Makkelijkste oplossing is de adapter van Ugreen.
Hmm ja schijnbaar. Kan hem niet vinden in de EU, wel in de US store.
nero355 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:31:
[...]

Koop gewoon lekker de Ultra joh :)

[...]

Ik heb nooit wat met Amazon gedaan, maar je kan van alles vanuit Chrome casten :
- Een Video.
- Een Tab.
- Het hele venster.

En ik dacht ook je Desktop :)
Aan de ene kant ja, aan de andere kant, heb geen 4K tv dus ook beetje zonde. En tegen de tijd dat ik een 4K tv is er waarschijnlijk weer een nieuwe versie. In theorie kun je dus alles wat ''nog'' geen app heeft maar wel een webversie alsnog streamen? Mijn smart tv heeft wel netflix/youtube/videoland enzo maar niet alle apps zijn beschikbaar. En die wil ik dan vanaf telefoon/desktop alsnog streamen via ethernet.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
rolandos582 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 00:30:
[...]

Hmm ja schijnbaar. Kan hem niet vinden in de EU, wel in de US store.

[...]

Aan de ene kant ja, aan de andere kant, heb geen 4K tv dus ook beetje zonde. En tegen de tijd dat ik een 4K tv is er waarschijnlijk weer een nieuwe versie. In theorie kun je dus alles wat ''nog'' geen app heeft maar wel een webversie alsnog streamen? Mijn smart tv heeft wel netflix/youtube/videoland enzo maar niet alle apps zijn beschikbaar. En die wil ik dan vanaf telefoon/desktop alsnog streamen via ethernet.
Maar heb je zo´n slechte wifi/verbinding (op die plek) dat je ethernet nodig gaat hebben? Zelf nooit problemen met de verbinding eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandos582
barrymossel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:42:
[...]

Maar heb je zo´n slechte wifi/verbinding (op die plek) dat je ethernet nodig gaat hebben? Zelf nooit problemen met de verbinding eerlijk gezegd.
Mijn pc heeft geen Wi-Fi (thank god) dus hoe gaat het streamen dan werken naar de chromecast als deze alleen op Wi-Fi zit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17:22

T-Infinity

Heen en weer....

rolandos582 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Mijn pc heeft geen Wi-Fi (thank god) dus hoe gaat het streamen dan werken naar de chromecast als deze alleen op Wi-Fi zit?
Via ethernet is het ook streamen. Streamen staat los van draad of geen draad.

Je Chromecast is wel via Wifi verbonden met je router, vandaar de vraag die gesteld werd of jouw wifi-verbinding tussen router en chromecast zo slecht is?

[Voor 19% gewijzigd door T-Infinity op 01-07-2019 13:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandos582
T-Infinity schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Via ethernet is het ook streamen. Streamen staat los van draad of geen draad.

Je Chromecast is wel via Wifi verbonden met je router, vandaar de vraag die gesteld werd of jouw wifi-verbinding tussen router en chromecast zo slecht is?
Nee zeker niet, zit een AP op zo'n 3 meter en de nieuwe varianten hebben ook 5Ghz.

Maar jij zegt, dat als mijn desktop verbonden is via ethernet, hij kan streamen naar mijn chromecast verbonden via Wi-Fi ? Hoe werkt dat dan precies, waar maakt hij het onderscheid?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 20:07

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

barrymossel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:42:
Ik heb door het hele huis prima 5 GHz 802.11ac ontvangst, maar toch prik ik gewoon een kabel in dat ding, want dat zal altijd beter werken en als ik een apparaat toch bedraad kan aansluiten dan doe ik dat ook! :Y)

"WiFi is voor smartphones en laptops!" zeg ik maar altijd :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
nero355 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:15:
[...]

Ik heb door het hele huis prima 5 GHz 802.11ac ontvangst, maar toch prik ik gewoon een kabel in dat ding, want dat zal altijd beter werken en als ik een apparaat toch bedraad kan aansluiten dan doe ik dat ook! :Y)

"WiFi is voor smartphones en laptops!" zeg ik maar altijd :)
Ben ik op zich wel met je eens. Aan de andere kant heb ik op zolder dan weer geen ethernet (is ook niet zomaar te trekken vanaf de router). En de switch bij mijn TV zit vol. Dus dan is wifi een prima oplossing voor een filmpje of iets in die trant. Echter straks met Google Stadia denk ik dat ik de CC wel met een extra kabel aansluit. Zonder de mogelijkheid om te bufferen wil ik het liefst een zo'n stabiel mogelijke verbinding.

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

seadogg schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:35:
Meterkast > UTP Kabel naar zolder > aansluiten op wifi router > UTP kabel naar PC + wifi naar chromecast.
(Of is dit onmogelijk)
Kan perfect, wat ik zelf nog gedaan heb is een extra ethernet-adapter voor de chromecast, omdat zelfs met wifi zo vlak bij er toch nog soms storingen op zaten.
Voorbeeld voor zo een adapter vind je met volgende zoeklink:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ugreen+ethernet+adaptor+for+chromecast

(let er in dat geval wel op dat je wifi-router meerdere ethernet-poorten heeft)

• seadogg
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-09 16:55
roeleboel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:47:
[...]

Kan perfect, wat ik zelf nog gedaan heb is een extra ethernet-adapter voor de chromecast, omdat zelfs met wifi zo vlak bij er toch nog soms storingen op zaten.
Voorbeeld voor zo een adapter vind je met volgende zoeklink:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ugreen+ethernet+adaptor+for+chromecast

(let er in dat geval wel op dat je wifi-router meerdere ethernet-poorten heeft)
Top, leek mij een prima oplossing inderdaad.
Moet ik dan van mijn router een acces point maken of is dit niet nodig? Enkel plug and play :)

(sorry van ligt OT)

• Henk007
  • Laatst online: 03:39
Als je ethernet hebt op de plaats waar je de chromecast gebruikt zou ik altijd aanraden om te kiezen voor een usb ethernetadapter in de chromecast. Die is in dit topic al een paar keer besproken maar ik heb nu geen tijd om het precies op te zoeken. Ook werken de linkjes naar de exacte producten op Ali denk ik niet meer. Maar je hebt een USB ethernet adapter nodig en een USB Y-splitter kabel om zowel voeding als data in de chromecast (en ethernetadapter) te krijgen. Werkt hier en bij een aantal vrienden al geruime tijd perfect voor een paar euro.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee