Your Friendly Neighborhood Moderator
Je kan even terugkijken in het forum en daar zal je vinden dat het toch niet helemaal een chromecast is. Het heeft zo z'n voor en nadelen, maar de ezcast is in ieder geval al goedkoper langsgekomen.Jorgen schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:31:
Ik ontving vandaag dit in mijn e-mail. Lijkt toch gewoon een ChromeCast te zijn.
Air video werkt met server op een PC / MacVerwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:47:
[...]
Ik zal air video hd eens proberen vanavond. Volgens mij heb ik ze allemaal gekocht toendertijd om te testen behalve deze.
Ik zie alleen dat de air video hd niet kan streamen via smb en eerst moet downloaden? Of kan die ook streamen (zie ik niet terug in screenshots)? Als dat eerste het geval is, dan wordt het denk ik onmogelijk op de chromecast te krijgen?
je geeft een paar mappen aan, die hij dan beschikbaar stelt aan de clients.
Als de ipad het niet native ondersteund, gaat hij transcoderen
OK. Dat had ik niet gezien.masterjorie schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:38:
[...]
Je kan even terugkijken in het forum en daar zal je vinden dat het toch niet helemaal een chromecast is. Het heeft zo z'n voor en nadelen, maar de ezcast is in ieder geval al goedkoper langsgekomen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Verwijderd
Aha, dat is dan niks voor mij. Ik zie daar zelf ook niet zo het nut van in, het kan immers zonder (zie goodplayer toen er nog geluid was of de xmbc app als je ipad een jailbreak heeft). Toch apart dat een app als goodplayer het wel kan en er verder geen enkele app is die dit goed geregeld heeft. Maarja, dit gaat veel te veel offtopic. In iedergeval dank, scheelt weer een paar euro die ik er anders aan had uitgegeven.FreshMaker schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:56:
Air video werkt met server op een PC / Mac
je geeft een paar mappen aan, die hij dan beschikbaar stelt aan de clients.
Als de ipad het niet native ondersteund, gaat hij transcoderen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 18:04 ]
Thnxmasterjorie schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:03:
Voor diegene die net als ik een beamer hebben met zowel VGA, als HDMI poort, maar geen audio out (zullen vast weinig zijn, maar dacht ik met het toch even), met dit goedkope kleine dingetje kan je HDMI naar VGA + audio splitten. Geen extra stekker nodig. Je hebt het ook in HDMI naar HMDI + audio, maar deze zijn behoorlijk wat duurder. Ik ben er heel tevreden mee
Deze besteld ! ( nog geen 7,50€ ... )
Hangt hier ook een beamer, maar het gesleep met de ACryan elke keer zo lastig, dat het gewoon ongebruikt blijft
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 07-04-2014 18:22 ]
Ligt er maar aan wat je ermee wilt?Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:13:
Tja, heb je dus niks aan lijkt mij of je moet tijd hebben om al je mkv's te gaan coderen.
Zelf zou ik de chromecast graag meenemen op vakantie, zodat je simpel wat gedownload spul kunt casten. Voordat ik wegga download ik meestal sowieso een lading .mp4 versies van tv-series, aangezien die het kleinst zijn en je daar de iPad mooi vol mee kunt pompen
Download sowieso weinig mkv's trouwens. Veel te lomp.
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 08-04-2014 01:10 ]
Haters everywhere but I don’t really care
[ Voor 199% gewijzigd door crunchytail op 08-04-2014 08:29 ]
Goed idee!, zou je me kunnen zeggen waar je het verzoek precies hebt ingediend?calvinturbo schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:28:
Ik heb zojuist een verzoek gestuurd naar de partij die achter de videoplayer van Tweakers zit met het verzoek of zij ook Chromecast support kunnen toevoegen
Als meer mensen er om vragen zijn ze misschien eerder geneigd om dit toe te voegen
Verder zou het misschien ook wel eens handig zijn om een verzoek in te dienen
om de redelijk achterhaalde Tweakers app op de schop te nemen maar dat probleem hoort hier niet thuis...
En nu ook Live YouTube (Browser only voor nu) Broncrunchytail schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:21:
Afspelen van private YouTube videos op de Chromecast zou nu mogelijk moeten zijn.Bron
Men heeft tegenwoordig het 'responsive design', een app-achtige omgeving als webpagina.Captain Obvious schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:12:
[...]
Goed idee!, zou je me kunnen zeggen waar je het verzoek precies hebt ingediend?
Als meer mensen er om vragen zijn ze misschien eerder geneigd om dit toe te voegen![]()
Verder zou het misschien ook wel eens handig zijn om een verzoek in te dienen
om de redelijk achterhaalde Tweakers app op de schop te nemen maar dat probleem hoort hier niet thuis...
Ga maar eens naar tweakers.net via je mobiele browser. Op iOS en Android(Chrome) kun je er dan een bladwijzer op je homescherm plaatsen, waarna het een web-app is, zonder adresbalk etc. Het is even wennen maar na een tijdje weer je niet beter. Ik heb de hevig verouderde tweakers app inmiddels verwijderd
Ik ben al bekend met hun 'responsive design''dutchgio schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:07:
[...]
Men heeft tegenwoordig het 'responsive design', een app-achtige omgeving als webpagina.
Ga maar eens naar tweakers.net via je mobiele browser. Op iOS en Android(Chrome) kun je er dan een bladwijzer op je homescherm plaatsen, waarna het een web-app is, zonder adresbalk etc. Het is even wennen maar na een tijdje weer je niet beter. Ik heb de hevig verouderde tweakers app inmiddels verwijderd
Blijkbaar ligt dit aan mijn access point. Als ik van buiten kom verbinden mijn apparaten eerst via het access point. Deze staat op de eerste verdieping en heeft daardoor een groter bereik. Wanneer ik binnen ben en WiFi uit- en aanzet verbind ik rechtstreeks met mijn router. Hoewel het niet uit zou moeten maken veroorzaakt dit dus blijkbaar dat ik mijn ChromeCast niet kan zien totdat ik WiFi herstart heb. Op zich gek aangezien ik op hetzelfde netwerk en subnet zit. DHCP wordt uitgevoerd door de router en staat uit op het access point. Access point isolation staat uit.. mis ik ergens anders nog een piefje?woutur schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:35:
Ik merk dat mijn telefoon vaak de Chromecast niet kan vinden als ik bijvoorbeeld van buiten kom (3g) en naar binnen loop (WiFi). Aan en uitzetten van WiFi helpt. Ook zie ik dat mijn apps (zoals Plex) niet altijd doorgeven aan alle apparaten die ik aanzet en met Chromecast verbind, goed op de hoogte zijn van de status (speelt er iets af op dit moment?).
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Echt? Dat is cool !!! Wel een 2 weken te laatulTimaS schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:46:
[...]
En nu ook Live YouTube (Browser only voor nu) Bron
Same hererikoos schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:02:
[...]
Echt? Dat is cool !!! Wel een 2 weken te laatik wilde de UMF in Miami kijken en dat moest ouderwets via de fullscreen browser omdat de link naar Chromecast niet ondersteunt werd. Dit is wel één van de leukste functie die erbij is gekomen.
Gelukkig staan alle optredens er nu in FULL HD (full lenght) ook op dus dat maakt de pijn iets minder ;-)
Verwijderd
Gewoon op Youtube kijken? Eerste hit op Google anders...Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:06:
dat umf is toch een house party? Iemand een site waarop je kan zien wat er dan op youtube komt? Dat wil ik ook wel zien namelijk.
YouTube: UMF TV
Moet DHCP aan staan?
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Ik heb een mobilelite van Kingstonmatthijst schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 01:10:
[...]
Zelf zou ik de chromecast graag meenemen op vakantie, zodat je simpel wat gedownload spul kunt casten. Voordat ik wegga download ik meestal sowieso een lading .mp4 versies van tv-series, aangezien die het kleinst zijn en je daar de iPad mooi vol mee kunt pompen
Download sowieso weinig mkv's trouwens. Veel te lomp.
Buiten dat hij als accespoint kan dienen, is het ook een opslagdevice.
gekoppeld aan de Chromecast en Tablet kan hij de functie van reis-NAS overnemen.
http://www.kingston.com/us/wireless/wireless_readers
Zou je denken ?tHe_BiNk schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:09:
Ik heb net voor de 2de keer een "avond" verpest door dit ding. Zowel op mijn Netgear WNDR3700 als Frizbox 7360 krijg ik hem niet aan de praat.
Moet DHCP aan staan?
wil je dat het apparaat herkenbaar wordt voor je andere device's?
De CC kan je niet handmatig een ip instellen.
[ Voor 46% gewijzigd door FreshMaker op 10-04-2014 04:46 ]
Zonder DHCP gaat het dus niet lukken? Gaat het lukken door eerst DHCP aan te zetten en daarna weer uit?FreshMaker schreef op donderdag 10 april 2014 @ 04:41:
Zou je denken ?
PC's, XBMC's niet. Alleen telefoon en tablet.FreshMaker schreef op donderdag 10 april 2014 @ 04:41:
wil je dat het apparaat herkenbaar wordt voor je andere device's?
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Even makkelijk gedacht: zet DHCP aan, vervolgens kan je Chromecast (na de setup) verbinden met je netwerk. Geef in je router je Chromecast met hulp van het MAC-adres een vast IP-adres. Zet DHCP weer uit.tHe_BiNk schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:09:
[...]
Zonder DHCP gaat het dus niet lukken? Gaat het lukken door eerst DHCP aan te zetten en daarna weer uit?
[...]
PC's, XBMC's niet. Alleen telefoon en tablet.
Op je Chromecast zelf kan je geen statisch IP adres instellen, dus daarom ook dat DHCP verplicht is (in eerste instantie) en je het op deze manier kan tackelen.
Verwijderd
Ik schreef het wat onduidelijk, maar ik bedoelde een site met overzichten wat youtube aan live events gaat uitzenden de komende tijd.FabianNL schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:10:
Gewoon op Youtube kijken? Eerste hit op Google anders...
YouTube: UMF TV
Als hij al 2 dagen met een setup bezig is, en daarna pas er aan denkt of DHCP nodig is ......FabianNL schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:16:
[...]
Even makkelijk gedacht: zet DHCP aan, vervolgens kan je Chromecast (na de setup) verbinden met je netwerk. Geef in je router je Chromecast met hulp van het MAC-adres een vast IP-adres. Zet DHCP weer uit.
Op je Chromecast zelf kan je geen statisch IP adres instellen, dus daarom ook dat DHCP verplicht is (in eerste instantie) en je het op deze manier kan tackelen.
Ik ben benieuwd.....
Volgens mij is dat weer een extra app met ondersteuning... Ik kan het momenteel niet uitproberen, geen cc in de buurt, maar ga morgen ff proberen ...
www.youtube.com/DerOllie
DHCP moet aan staan (en blijven). Ook als je op basis van een MAC-adres een IP-adres uitdeelt, zul je een DHCP-server moeten gebruiken. Waarom heb je DHCP eigenlijk uit staan?tHe_BiNk schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:09:
[...]
Zonder DHCP gaat het dus niet lukken? Gaat het lukken door eerst DHCP aan te zetten en daarna weer uit?
[...]
PC's, XBMC's niet. Alleen telefoon en tablet.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Verwijderd
Ik kan het ook met de tv en met de mediaspelers, maar die chromestick blijft wel bij mij, het werkt gewoon veel sneller en handiger.Barns schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:38:
Ik heb een Smart TV waarop ik zo'n beetje alles kan wat de Chromecast ook kan, maar toch het apparaatje even gekocht om te kijken hoe het werk.
Je kijkt gewoon Nederland 1 ofzo en stuurt er iets heen en hoppa, het staat op het tv scherm. Gemakkelijk, heerlijk. Alle andere mogelijkheden die ik heb kosten meer tijd om op te starten of zijn lastig voor mijn vrouw / kids (schakelen naar hdmi ingang 2 etc.).
edit: restart van de chromecast lostte het probleem op.
[ Voor 13% gewijzigd door Jag op 13-04-2014 15:16 ]
Probleem 1:
Ik heb er twee, een in de woonkamer en een in de slaapkamer. Ik gebruik ze voornamelijk voor Plex. De Ples Media Server(PMS) beheerd de media. Omdat de CC in de slaapkamer soms bufferde heb ik op zolder een Wifi extender in gebruik genomen. Deze staat ingesteld als een AP.
Als ik nu in via Plex App op android een serie wil kijken in de woonkamer moet ik op het wifi netwerk van beneden zitten. Met de CC in de slaapkamer hetzelfde. Ik moet dan eerst de AP selecteren van de zolder voordat verbinding kan maken met de CC slaapkamer.
Probleem 2:
Ook stottert de CC soms wel eens tijdens media. Niet bufferen, maar om de seconden of 2 lijkt het of ie even iets overslaat. Erg irritant.
Iemand raad?
Zoals ik donderdagavond al meldde, heb ik die update al binnen en kan ik streamen naar de CC. Werkt prima, alleen zag ik geen mogelijkheid tot het aanmaken van speellijsten zoals YT dat wel doet.
www.youtube.com/DerOllie
Zoals je eerder hebt kunnen lezen is het streamen naar de CC met plex toch behoorlijk complex en heb je daar een behoorlijke sever voor nodig.
Wil jij vloeiende films kijken dan zal je MP4 moeten overwegen ipv MKV's.
Of jou server moet i7 zijn maar mijn i3 komt te kort en loopt het niet vloeiend.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Wel, ik zit er tussenin in met een i5 maar volgens mij kan ik diverse streams tegelijk decoden. Ik zal vanavond eens diverse films (mkv) opzetten: twee naar een ipad, één naar een chromecast. Nog wensen wat voor formaat of bestandsgrootte de films moeten hebben? Ik zal ze in ieder geval een paar slagen kleiner in resolutie maken dan het origineel, dan moet er flink getranscode worden.merlin1201 schreef op maandag 14 april 2014 @ 06:28:
@Nicap
Zoals je eerder hebt kunnen lezen is het streamen naar de CC met plex toch behoorlijk complex en heb je daar een behoorlijke sever voor nodig.
Of jou server moet i7 zijn maar mijn i3 komt te kort en loopt het niet vloeiend.
@Nicap : Qua netwerk heb ik hetzelfde probleem, als ik mijn device via een accesspoint met mijn netwerk laat connecten wordt de Chromecast niet gevonden. Direct op de router waar de Chromecast ook naartoe verbindt en ik heb geen problemen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Een i3 gaat het naar mijn idee ook niet redden, een i7 wel (al is die eigenlijk wel wat overkill). Volgens mij is een i5 Haswell een goede keuze voor plex.mitch187 schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:28:
Mkv of mp4 maakt niet uit? Plex werkt prima op een wat mindere cpu, DTS geluid is vaak wat het de das om zal doen.
Je kan gewoon speellijsten aanmaken met DailyMotion.DerOllie schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:45:
[...]
Zoals ik donderdagavond al meldde, heb ik die update al binnen en kan ik streamen naar de CC. Werkt prima, alleen zag ik geen mogelijkheid tot het aanmaken van speellijsten zoals YT dat wel doet.

Kost je wat tijd maar dan weet je zeker dat de CC het gaat afspelen.
Persoonlijk vind ik de CC wat te simpel als vervanging en gebruik ik liever een mediaspeler, dan heb je ook flink geluid en een vette bitrate als je tenminste een flinke mediaspeler hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door KL643 op 14-04-2014 18:28 ]
Nu het download verbod van kracht is geworden hoop ik dat er snel aanbieders gaan komen die wat jongere films aanbieden, want dat zou voor mij zeker een reden zijn om een alternatief te kiezen.
[ Voor 11% gewijzigd door merlin1201 op 14-04-2014 19:21 ]
Volgens mij transcode plex helemaal niks als ik stream. Heb bij verschillende series gekeken wat de load is, maar ik zag geen gekke dingen. Ik draai verschillende VM's op een Dell server Xeon dualcore 3,2Ghz met 16GB. Op zich moet dat wel te doen zijn om te transcoden, mocht ie dat willen. Heb in plex ook aangevinkt dat ie in maximale kwaliteit streamt(of iets dergelijks). Zal vanavond nog wat series testen en kijken wat de load is.merlin1201 schreef op maandag 14 april 2014 @ 06:28:
@Nicap
Edit:
Na wat meer series bekeken te hebben lijkt het er inderdaad op dat de Chromecast Plex laat transcoden. Ook zonder ondertiteling doet hij dat zelfs. Is MP4 dan het de voorkeur voor CC? Ik moet zeggen dat ik niet veel verwachtte van het apparaatje, omdat ik hem in eerste instantie voor Netflix had aangeschaft en dat doet ie goed. Maar aangezien hij toch voor mediadoeleinden is gemaakt vind ik het eigenaardig dat hij de meest voorkomende codecs niet goed af kan spelen.
Heb 1 core beschikbaar gesteld voor het os waar Plex op draait. Wellicht de andere ook beschikbaar stellen als dat geen nare consequenties heeft.
[ Voor 26% gewijzigd door Nicap op 14-04-2014 23:14 ]
Wanneer ik iets stream staat het geluid altijd op maximum. Soms schrik ik me kapot...
https://forums.plex.tv/in...r-chromecast-and-android/
Nou, niet mee eens. Klopt, het is geen mediaspeler om je 10GB HD files af te spelen, maar dat wordt ook nergens gezegd. Wat hij perfect doet is Netflix afspelen, Youtube video's, on demand films uit de "Play Movies", foto's van je telefoon, straks wanneer DS Photo+ geupdate wordt foto's van je Synology, er worden grappige spelletjes uitgebracht, straks ondersteuning voor uitzending gemist, etc. Kortom, een geweldig apparaatje voor slechts 35 euro.KL643 schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:26:
Het enige wat hij een beetje leuk doet is muziek streamen van mijn nas naar mijn versterker (maar dat kon ik ook al zonder CC)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
merlin1201 schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:21:
Nou hier gaat hij zeker niet weg omdat ik het perfect vind voor netflix en youtube, zeker voor de muziekliefhebbers kan ik de mediamarkt top 40 afspeel lijst aanbevelen.
Is er een manier om bijvoorbeeld foto's als een screensaver te gebruiken? Heb al een tijdje zitten zoeken maar kan eigenlijk niets vinden wat bruikbaar is...
[ Voor 10% gewijzigd door martijnm71 op 15-04-2014 15:13 ]
Zoja, heeft je tv-afstandsbediening geen optie "beeld uit"? Dan heb je wel de muziek, maar staat je tvscherm niet nodeloos aan. (scheelt ook veel verbruik gelijk
En TV zelf had ik nog niet aan gedacht, dadelijk thuis even kijken
Huidige setup:
Chromecast in HDMI van receiver --> Wifi Extender (nodig om goed signaal bij de Chromecast tussen alle devices te krijgen) --> Asus RT-N66u als AP --> KPN Experia box.
Iemand een tip waar te zoeken? Want als de Netflix hangt op de Chromecast doet ook de iPad app het niet meer. Pas na een Chromecast reset kan er weer wat mee worden gedaan.
PS: Netflix continue op de iPad kijken levert echter geen issues op.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Ik heb mijn CC ook direct in mijn receiver zitten en toen ik dat net deed kreeg ik ook veel vastlopers. De oorzaak bij mij was de receiver zelf zie het signaal soms verstoorde. Ik heb het bijgeleverde "verleng stukje" er tussen gezet zodat hij verder van mijn versterker zat en het probleem trad niet meer op.MrJ schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:02:
Ik heb de laatste tijd erg veel issues met mijn Chromecast en Netflix. Hij blijft regelmatig hangen met afspelen een power down/up is dan het enige wat helpt.
Huidige setup:
Chromecast in HDMI van receiver --> Wifi Extender (nodig om goed signaal bij de Chromecast tussen alle devices te krijgen) --> Asus RT-N66u als AP --> KPN Experia box.
Iemand een tip waar te zoeken? Want als de Netflix hangt op de Chromecast doet ook de iPad app het niet meer. Pas na een Chromecast reset kan er weer wat mee worden gedaan.
MIsschien helpt dit ook bij jou?
Verwijderd
Wil zo graag in handen komen van een Chromecast maar niet voor de 45 euro die de goedkoopste Website in de pricewatch aangeeft.
Mijn verlengstukje was al na 1 dag stuk.rikoos schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:17:
[...]
Ik heb mijn CC ook direct in mijn receiver zitten en toen ik dat net deed kreeg ik ook veel vastlopers. De oorzaak bij mij was de receiver zelf zie het signaal soms verstoorde. Ik heb het bijgeleverde "verleng stukje" er tussen gezet zodat hij verder van mijn versterker zat en het probleem trad niet meer op.
MIsschien helpt dit ook bij jou?
Verwijderd
Er komen verzendkosten bij, ik heb ze via de site zelf en iets van 40 of 42 betaald voor thuisontvangst, veel goedkoper zal het niet lukken denk ik. Als die 45 euro inclusief verzenden is zou ik daarvoor kiezen en anders van iemand een creditcard lenen.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:30:
Wellicht een vraag die ik eerder heb gesteld, maar kent iemand een winkel die vrijwel de Chromecast voor de 35 euro verkoopt via betaalmiddel, ideal, contant of acceptgiro?
In duitsland liggen ze gewoon bij de MM en Saturn.Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:50:
[...]
Er komen verzendkosten bij, ik heb ze via de site zelf en iets van 40 of 42 betaald voor thuisontvangst, veel goedkoper zal het niet lukken denk ik. Als die 45 euro inclusief verzenden is zou ik daarvoor kiezen en anders van iemand een creditcard lenen.
maar ja als je niet bij de grens woont is dat geen oplossing natuurlijk
Geen stottering te bekennen met de i5. Met top gekeken hoe de server zich hield, in het begin zag ik een processor load van 200 tot 360% (elke 100% is een core die maxed). Daarna lange periodes van 20~50%.
Dus voor mensen met een stevige server is de chromecast een fijn apparaatje.
Ik heb hem van een mede-tweaker kunnen kopen: V&A aangeboden: Google ChromecastVerwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:30:
Wellicht een vraag die ik eerder heb gesteld, maar kent iemand een winkel die vrijwel de Chromecast voor de 35 euro verkoopt via betaalmiddel, ideal, contant of acceptgiro?
Wil zo graag in handen komen van een Chromecast maar niet voor de 45 euro die de goedkoopste Website in de pricewatch aangeeft.
Deze zijn volledig nieuw in de verpakking. Wel met Amerikaanse voeding, maar waarschijnlijk gebruik je die toch niet.
Ik heb het geld overgemaakt en Jan-Willem heeft hem dezelfde dag nog op de post gedaan. Dag erna zat ik al met de Chromecast te spelen. Net zo snel als een webshop dus.
Uiteraard komen er nog verzendkosten bovenop de 35 euro, maar dat is bij Google ook. Totaal dus 41,75; dat scheelt net iets.
Of je moet vragen of hij het spul zonder doosje in een bubbelenvelop wil doen. Dan kan het waarschijnlijk voor 2 euro opgestuurd worden via briefpost (maar daar kleven ook iets meer risico's aan).
[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 16-04-2014 12:13 ]
Same here waarbij ik hem direct achter in de TV heb gestoken (zonder verlengstuk). Ik dacht eerst dat het na een uur ofzo begon (dus ik vermoedde een buffer of warmte issue) maar gisteren had ik het al na 20 minuten.MrJ schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:02:
Ik heb de laatste tijd erg veel issues met mijn Chromecast en Netflix. Hij blijft regelmatig hangen met afspelen een power down/up is dan het enige wat helpt.
Huidige setup:
Het beeld begint dan enorm te stotteren en hij blijft moeilijk doen om het weer in sync te krijgen. Even pauzeren helpt soms maar ik kan hem dan beter stoppen en opnieuw starten.
Volgens de Netflix helpdesk zou ik mijn CC, router en modem even moeten herstarten. Dat gisteren even gedaan maar helaas zonder effect.
Bijzonder vreemd issue.
Verwijderd
Heb zelf dus films op me router staan (USB) maar kunnen deze naar de chromecast verzonden worden op een (not-smart) TV
Verwijderd
Dankje wel!HyperioN schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:10:
[...]
Ik heb hem van een mede-tweaker kunnen kopen: V&A aangeboden: Google Chromecast
Deze zijn volledig nieuw in de verpakking. Wel met Amerikaanse voeding, maar waarschijnlijk gebruik je die toch niet.
Ik heb het geld overgemaakt en Jan-Willem heeft hem dezelfde dag nog op de post gedaan. Dag erna zat ik al met de Chromecast te spelen. Net zo snel als een webshop dus.
Uiteraard komen er nog verzendkosten bovenop de 35 euro, maar dat is bij Google ook. Totaal dus 41,75; dat scheelt net iets.
Of je moet vragen of hij het spul zonder doosje in een bubbelenvelop wil doen. Dan kan het waarschijnlijk voor 2 euro opgestuurd worden via briefpost (maar daar kleven ook iets meer risico's aan).
Ik zal is even gaan kijken
Wat voor serverside software heb je het dan over?woutur schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:55:
Ik heb gisteren 3 verschillende streams tegelijk gestart met bitrates op de client variërend van 4 mbit, 8 mbit en 20 mbit op de verschillende clients. De clients waren een ipad 1, ipad 2 en chromecast. Alles speelde met subtitles af. De bronnen waren mkv's van 5 GB, 9 GB en 9GB.
Want ik neem aan dat een mkv op een fileshare niet voldoende is. De server zal de decoding voor zijn rekening moeten nemen.
Ik gok dat hij Plex Media Server gebruikt icm de Chromecast.Armageddon_2k schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:05:
[...]
Wat voor serverside software heb je het dan over?
Want ik neem aan dat een mkv op een fileshare niet voldoende is. De server zal de decoding voor zijn rekening moeten nemen.
Ik heb nu een core extra ingezet, en nu geen problemen meer met afspelen. Nooit gedacht dat het aan de transcoding zou liggen.woutur schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:55:
Ik heb gisteren 3 verschillende streams tegelijk gestart met bitrates op de client variërend van 4 mbit, 8 mbit en 20 mbit op de verschillende clients. De clients waren een ipad 1, ipad 2 en chromecast. Alles speelde met subtitles af. De bronnen waren mkv's van 5 GB, 9 GB en 9GB.
Geen stottering te bekennen met de i5. Met top gekeken hoe de server zich hield, in het begin zag ik een processor load van 200 tot 360% (elke 100% is een core die maxed). Daarna lange periodes van 20~50%.
Dus voor mensen met een stevige server is de chromecast een fijn apparaatje.
Heb nu hier wat LAN compenten eruit gehaald, heb nu alleen de KPN Experia box. Kijken hoe dit gaat.DaFrenk schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:25:
[...]
Same here waarbij ik hem direct achter in de TV heb gestoken (zonder verlengstuk). Ik dacht eerst dat het na een uur ofzo begon (dus ik vermoedde een buffer of warmte issue) maar gisteren had ik het al na 20 minuten.
Het beeld begint dan enorm te stotteren en hij blijft moeilijk doen om het weer in sync te krijgen. Even pauzeren helpt soms maar ik kan hem dan beter stoppen en opnieuw starten.
Volgens de Netflix helpdesk zou ik mijn CC, router en modem even moeten herstarten. Dat gisteren even gedaan maar helaas zonder effect.
Bijzonder vreemd issue.
Er zijn echter op de huidige firmware issues bekend met Netflix kwam ik gisternacht achter. Er is al een nieuwe fw in de US uit welke dit zou horen te verhelpen.
Doel je op deze update? http://googlechromereleas...04/chromecast-update.htmlMrJ schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:38:
[...]
Heb nu hier wat LAN compenten eruit gehaald, heb nu alleen de KPN Experia box. Kijken hoe dit gaat.
Er zijn echter op de huidige firmware issues bekend met Netflix kwam ik gisternacht achter. Er is al een nieuwe fw in de US uit welke dit zou horen te verhelpen.
Ik zie dat mijn CC deze build al heeft (build 16664, te zien onderaan het scherm als je hem managed via de app), ik heb vandaag 2 afleveringen gekeken zonder issues (behalve wéér niet kunnen connecten tussen de Netflix app en de CC zelf) dus misschien heb ik de update afgelopen nacht ontvangen.
Streamen van Netflix (nadeel is dat de ondertitels geel zijn!) en Youtube werkt mooi. Ook browser sharen gaat erg soepel, helaas niet zo scherp. Dit is wel echt waar het naar toe moet gaan: Multi-device naar je TV streamen van content. Zie nog geen toegevoegde waarde voor m'n Smart TV, dus hij gaat na een paar dagen prutsen naar m'n slaapkamer TV.
[ Voor 9% gewijzigd door polopolo150 op 17-04-2014 00:39 ]
Ik heb ook last dat ze geel zijn en wist niet voor deze post dat je dit blijkbaar kon aanpassen. Echter wanneer ik naar deze settings ga staat daar dat de ondertiteling in feite wit met zwarte omkadering zou moeten zijn i.p.v. geel met zwarte omkadering. Raar dus. Nu maar even eerst een andere kleur geselecteerd en toen weer op wit-zwart gezet, kijken wat er gebeurt.polopolo150 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:39:
Kleur van ondertiteling is aan te passen op de website van Netflix. Na een tijdje gaat t geel vanzelf weg naar jouw keuze.
source: AndroidPolice
Dit was natuurlijk te verwachten na de update voor Youtube in de browserKid_Stevie schreef op donderdag 17 april 2014 @ 01:59:
Je kan nu ook live video casten vanuit de Android App
Mijn post was het nakomen van een eerder gedane belofte om wat benching met Plex te doen.Armageddon_2k schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:05:
[...]
Wat voor serverside software heb je het dan over?
Een mkv op een share (bijvoorbeeld een NAS) zal dit absoluut niet trekken (aannemende dat het een NAS aan de 90 % onderkant van het assortiment is).
Dat was het toch al een week? Tenminste dat stond hier in het topic vorige week ;-)Kid_Stevie schreef op donderdag 17 april 2014 @ 01:59:
Je kan nu ook live video casten vanuit de Android App
Nee, toen was het vanuit Youtube op je desktop-browser. Nu is er casten van livestreams vanaf de Android-app aan toegevoegd.rikoos schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:56:
[...]
Dat was het toch al een week? Tenminste dat stond hier in het topic vorige week ;-)
Verwijderd
Ik had dat hier een paar weken terug gevraagd voor mijn schoonzus. Die had ook de 1e dag geel en daarna werden ze wit (en bleven dat ook). Beetje vaag, maar ik denk dat ze bij jou straks of morgen ook wit zijn.Barns schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:11:
Streamen van Netflix (nadeel is dat de ondertitels geel zijn!) en Youtube werkt mooi.
Had ik gister ook, dit gebeurt waarschijnlijk na een update van chromecast.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:04:
[...]
Ik had dat hier een paar weken terug gevraagd voor mijn schoonzus. Die had ook de 1e dag geel en daarna werden ze wit (en bleven dat ook). Beetje vaag, maar ik denk dat ze bij jou straks of morgen ook wit zijn.
Verwijderd
Dat updaten, gaat dat vanzelf of moet je dat via die app doen?ulTimaS schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:58:
Had ik gister ook, dit gebeurt waarschijnlijk na een update van chromecast.
Bij mij ging dat vanzelf toen ik hem opstartte (aangesloten via tv, dus hij start pas op als de tv aan gaat).Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:04:
[...]
Dat updaten, gaat dat vanzelf of moet je dat via die app doen?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ja, in diverse winkels in Duitsland, zoals de Media Markt (al heeft babbi daar niks aan natuurlijk). De Nederlandse Media Markt verwacht ze pas in mei te gaan verkopen.BtM909 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:15:
Is het überhaupt in een winkel te krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door DaFrenk op 17-04-2014 17:32 ]
Verwijderd
is build 16041 de meest recente?ulTimaS schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:07:
Bij mij ging dat vanzelf toen ik hem opstartte (aangesloten via tv, dus hij start pas op als de tv aan gaat).
Ik zie ook bij het i - icoontje staan dat ik versie 1.5.0.884 heb.
Alleen nergens een update knop en ik zie ook nooit een melding dat hij geupdate is?
Alsik niet de meest recente versie heb, hoe kan ik dan dat updaten forceren? Ik zie hier bijvoorbeeld staan dat er een 16664 moet zijn?
https://productforums.goo...ue/chromecast/A3pvJ1KI4vglink
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 19:40 ]
16664 is de laatste.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:39:
[...]
is build 16041 de meest recente?
Ik zie ook bij het i - icoontje staan dat ik versie 1.5.0.884 heb.
Alleen nergens een update knop en ik zie ook nooit een melding dat hij geupdate is?
Alsik niet de meest recente versie heb, hoe kan ik dan dat updaten forceren? Ik zie hier bijvoorbeeld staan dat er een 16664 moet zijn?
https://productforums.goo...ue/chromecast/A3pvJ1KI4vglink
http://googlechromereleas...04/chromecast-update.html
[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 17-04-2014 20:28 ]
Gewoon rösti
Je moet even de chromecast een 2 minuten volledig uitzetten, dus hdmi en usb ontkoppelen.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:49:
Apart, hier update hij nog niet, zal hem wel even aan laten staan.

Ik merk de laatste tijd alleen dat hij met series nog weleens wilt blijven hangen. Stoppen en weer op Play drukken helpt vaak wel, maar gebeurt dus nu steeds vaker per kijkbeurt. Soms ook last dat het beeld stopt en geluid verder gaat, maar dat gebeurt eigenlijk laatste tijd niet meer.
Meer mensen met deze ervaring?
[ Voor 13% gewijzigd door BtM909 op 18-04-2014 00:30 ]
Heb het wel geprobeerd, maar omdat ik nergens geluid heb ivm dts en ac3 gebruik ik het niet meer. Jammer, want voor de rest een mooie app.BtM909 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 00:26:
Ik gebruik het nu al een tijdje en vind het echt een fantastische uitvinding.Ik kijk dan via DS Video (Synology) naar series en films.
Ik merk de laatste tijd alleen dat hij met series nog weleens wilt blijven hangen. Stoppen en weer op Play drukken helpt vaak wel, maar gebeurt dus nu steeds vaker per kijkbeurt. Soms ook last dat het beeld stopt en geluid verder gaat, maar dat gebeurt eigenlijk laatste tijd niet meer.
Meer mensen met deze ervaring?
Verwijderd
Ik neem aan dat ik ook de stroom van de tv kan halen? Ik kan namelijk niet bij mijn chromesticks omdat de tv's plat aan de muur hangen.Barfman schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:04:
Je moet even de chromecast een 2 minuten volledig uitzetten, dus hdmi en usb ontkoppelen.
Zal zo nog eens proberen, gisteren ging hij niet updaten, maar ik las in een link ook dat google misschien die laatste update verwijderd had omdat er problemen mee waren.
Ja als je de stroom van je tv afhaald zou dat ook voldoende moeten zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:00:
[...]
Ik neem aan dat ik ook de stroom van de tv kan halen? Ik kan namelijk niet bij mijn chromesticks omdat de tv's plat aan de muur hangen.
Zal zo nog eens proberen, gisteren ging hij niet updaten, maar ik las in een link ook dat google misschien die laatste update verwijderd had omdat er problemen mee waren.
Verwijderd
Thanks, dat werkt prima. Beetje aparte manier van updaten, maar fijner dan de tv van de muur afhalen wat me altijd een bulk werk is (kabels zitten allemaal in kabelgoten / muur verwerkt).Barfman schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:26:
Ja als je de stroom van je tv afhaald zou dat ook voldoende moeten zijn.
Je kan de chromecast ook ressetten vanaf de app.Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:48:
[...]
Thanks, dat werkt prima. Beetje aparte manier van updaten, maar fijner dan de tv van de muur afhalen wat me altijd een bulk werk is (kabels zitten allemaal in kabelgoten / muur verwerkt).
Nadat ik dit heb gedaan ging die van mij ook updaten.
Dit topic is gesloten.