ik had opnieuw instellen gekozen, dat werkte niet. Zal voor de andere chromecast boven straks eens resetten proberen voordat ik hem van de stroom afhaal.Joostje123 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:51:
Je kan de chromecast ook ressetten vanaf de app.
Nadat ik dit heb gedaan ging die van mij ook updaten.
Met WebVideo Caster kan je naar www.uitzendinggemist.nl of de www.rtlxl.nl gemist pagina gaan en zo video casten naar je chromecast.mno schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:58:
Sinds een paar dagen een Chromecast in gebruik, werkt verrassend goed. Voor de familieleden hoop ik dat er snel officiële uitzending gemist ondersteuning komt.
Ook EZCast werkt met de chromecast, alleen ik kom dan bij uitzendinggemist niet voorbij de 15 sec reclame.
Met het EZcast programma kan je ook een webpagina casten via je tablet of telefoon.
Ook DNLA wordt ondersteund, zeker het installeren waard.
Deze twee programma's samen werken beter dan die waar je voor moet betalen.
Jammer dat de chromecast minder video formaten ondersteund.
Ik heb ook nog een tronsmart miracast T1000 usb stick van 20 euro die meer kan dan de chromecast.
Maar wat eenvoud betreft is de chromecast iets makkelijker in het gebruik.
[ Voor 44% gewijzigd door jan rademaar op 18-04-2014 15:57 ]
Verwijderd
Iemand al ervaring met wat betaalde apps voor ios? Ik zie er een paar staan die op webvideo caster lijken, maar ze zijn 3 euro ofzo per stuk en ik vind ze er wat spartaans uitzien. Misschien heeft iemand al wat geprobeerd?
Helaas voor mij, ik krijg via WebVideo Caster de ondertiteling van uitzending gemist niet mee. Voor mij wel essentieel. Toch wachten op de NPO zelf vrees ik.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Uitzending gemist kijken m.b.v. Webvideo Caster geeft bij mij problemen na ca. 6 minuten. Bufferen en dan weer een 10 seconden spelen. Werkt bij mij dus niet goed. Hetzelfde probleem dus als bij Chrome beta.
Verwijderd
als je de kwaliteit niet op auto zet, maar op de hoogste stand (een getal uit het lijstje dus), dan werkt het bij mij wel met chrome tab.BMTN schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 10:48:
Uitzending gemist kijken m.b.v. Webvideo Caster geeft bij mij problemen na ca. 6 minuten. Bufferen en dan weer een 10 seconden spelen. Werkt bij mij dus niet goed. Hetzelfde probleem dus als bij Chrome beta.
Ik ben trouwens benieuwd wanneer de HBO GO app van Nederland de chromecast gaat supporten. De Amerikaanse HBO GO app support namelijk wel al geruime tijd de Chromecast... Én natuurlijk moet er namelijk een aparte app voor HBO Nederland zijn

Kun je aangeven waar ik die instellingen kan vinden in Chrome beta? Of is het een instelling van de site van Uitzending Gemist.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:16:
[...]
als je de kwaliteit niet op auto zet, maar op de hoogste stand (een getal uit het lijstje dus), dan werkt het bij mij wel met chrome tab.
In de screenshots op de helppagina's van UZG zie ik wel een *-instellingen. Echter op mijn android smartphone staat die optie er niet bij. Zou het kunnen dat ik geen flash meer heb geïnstalleerd? Dit is ook niet meer mogelijk met kitkat / android 4.4.
Ik zie ook niet meer de optie om de kwaliteit te kiezen.
kon eerst nog wel.
Verwijderd
Ik selecteer het hier (maar vanaf een windows 8 computer):

Ik snap niet dat bedrijven zo slecht omgaan met dit soort ondersteuningen. Het is er notebene al voor de usa, kwestie van aanzetten, maar nee, ho maar, we gaan er weken / maanden over doen...
Ik was waarschijnlijk nog wel een tijdje hbo klant gebleven als het kon, maar ik ga ook niet betalen voor iets dat ik niet gebruik (de hbo zenders zelf op tv vind ik niet boeiend, maar die app was wel ok omdat je toch meerdere episodes van series kon kijken, maar als het niet op de tv gestreamed kan worden...)
Ik zou er trouwens niet teveel op hopen dat het er wel komt in Nederland (chromecast support), ze zeggen van wel, maar dat doen ze ook al maanden voor HBO Scandinavie en dat is er ook nog steeds niet).
Zie ook de recensies (lees commentaren) hier:
Google Play: HBO GO Nederland
Dat wil je toch als bedrijf niet? Maarja, boeit het mij, netflix heb ik en dat blijf ik houden, hbo go check ik wel weer over een tijdje een keer als er weer een aanbieding is.

ze zeiden ermee bezig te zijn een week (of twee) terug. Ik heb hbo opgezegd, had het voor game of thrones, maar ondertitelingen zijn al eerder te downloaden dan de uitzending op tv en de app leek me tof, maar een maand nadat de chromecast hier is is er nog geen support, laat dan maar hoor.Chip. schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:54:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer de HBO GO app van Nederland de chromecast gaat supporten. De Amerikaanse HBO GO app support namelijk wel al geruime tijd de Chromecast... Én natuurlijk moet er namelijk een aparte app voor HBO Nederland zijn
Ik snap niet dat bedrijven zo slecht omgaan met dit soort ondersteuningen. Het is er notebene al voor de usa, kwestie van aanzetten, maar nee, ho maar, we gaan er weken / maanden over doen...
Ik was waarschijnlijk nog wel een tijdje hbo klant gebleven als het kon, maar ik ga ook niet betalen voor iets dat ik niet gebruik (de hbo zenders zelf op tv vind ik niet boeiend, maar die app was wel ok omdat je toch meerdere episodes van series kon kijken, maar als het niet op de tv gestreamed kan worden...)
Ik zou er trouwens niet teveel op hopen dat het er wel komt in Nederland (chromecast support), ze zeggen van wel, maar dat doen ze ook al maanden voor HBO Scandinavie en dat is er ook nog steeds niet).
Dat wil je toch als bedrijf niet? Maarja, boeit het mij, netflix heb ik en dat blijf ik houden, hbo go check ik wel weer over een tijdje een keer als er weer een aanbieding is.
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 13:09 ]
Die CC is pas net online te koop, nog amper in de winkel te vinden, dus ik zou zeggen geef de ontwikkelaars de tijd en wie weet werkt het allemaal prima over een paar maanden.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Verwijderd
De chromecast is 8 maand op de markt en hbo go support voor iedereen behalve Nederlanders en Scandinavië is er al sinds 6 maand?merlin1201 schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:08:
Die CC is pas net online te koop, nog amper in de winkel te vinden, dus ik zou zeggen geef de ontwikkelaars de tijd en wie weet werkt het allemaal prima over een paar maanden.
Ja ik snap het ook echt totaal niet. Je kan 3 apperaten aan HBO GO koppelen. En wil opzich wel graag de kosten van de abbo met mijn ouders delen zoals ik nu met Netflix doe, alleen ik kan geen HBO GO op de laptop kijken gezien ik linux draai en geen zin heb om veel moeite te doen om dat werkend te krijgen. Wil gewoon simpel via de Chromecast maja die supporten ze dus nog niet.Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:59:
[...]
ze zeiden ermee bezig te zijn een week (of twee) terug. Ik heb hbo opgezegd, had het voor game of thrones, maar ondertitelingen zijn al eerder te downloaden dan de uitzending op tv en de app leek me tof, maar een maand nadat de chromecast hier is is er nog geen support, laat dan maar hoor.
Even een URL wordt wel gewaardeerd denk ik:hansat schreef op maandag 21 april 2014 @ 15:20:
Chromecast bij Coolblue
http://www.mediacentersho...43/google-chromecast.html
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Handig jaDerOllie schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:07:
[...]
Even een URL wordt wel gewaardeerd denk ik:
Heb hem tevens meteen besteld, met wat los liggende tegoedbonnen uiteindelijk voor 27,99 gekocht, leuk prijsje lijkt mij
Verwijderd
ik verwacht hem wel sneller in huis te hebben, want het is een verwachte levertijd, kan zomaar zijn dat ze begin volgende week al een levering ontvangen...sambalbaj schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:35:
Het is een pre-order, 5 mei verwachten ze te verzenden.
Had ook nog een bon voor 5 euro, leuk zo.
dit weten ze echter nooit van te voren. (sommige gevallen)
Gaat wel over de Apple TV maar lijkt me verder hetzelfde verhaal als bij de Chromecast: HBO legt uit waarom HBO GO niet op Nederlandse Apple TV werkt LinkChip. schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 22:54:
Iemand een idee of de Chromecast in slaapmodus gaat als deze een tijd niet wordt gebruikt?
Ik heb i.v.m. gebrek aan Hdmi poorten op mijn Tv de CC in een Hdmi poort op mijn home cinemaset geplaatst en ook de Usb voor de stroomvoorziening zit op deze set. Als de set uit staat levert de usb poort waarschijnlijk nog steeds stroom. Hierdoor staat de CC dus altijd aan. Op zich wel handig je kunt altijd gelijk casten.
Maar omdat ie dus 24 uur per dag aan staat laadt deze dus ook iedere minuut een achtergrond (in HD). Dat zijn dus 24 x 60 wallpapers per dag. Beetje overdreven als je de CC maar een paar keer per week gebruikt. Dit is toch 2 tot 3 Gigabyte per dag /60 tot 90 Gigabyte per maand!
Iemand die hier iets zinnig over kan zeggen. Of is er iemand die weet hoe je de wallpapers kunt uitschakelen?
Ik heb i.v.m. gebrek aan Hdmi poorten op mijn Tv de CC in een Hdmi poort op mijn home cinemaset geplaatst en ook de Usb voor de stroomvoorziening zit op deze set. Als de set uit staat levert de usb poort waarschijnlijk nog steeds stroom. Hierdoor staat de CC dus altijd aan. Op zich wel handig je kunt altijd gelijk casten.
Maar omdat ie dus 24 uur per dag aan staat laadt deze dus ook iedere minuut een achtergrond (in HD). Dat zijn dus 24 x 60 wallpapers per dag. Beetje overdreven als je de CC maar een paar keer per week gebruikt. Dit is toch 2 tot 3 Gigabyte per dag /60 tot 90 Gigabyte per maand!
Iemand die hier iets zinnig over kan zeggen. Of is er iemand die weet hoe je de wallpapers kunt uitschakelen?
[ Voor 4% gewijzigd door BMTN op 22-04-2014 00:06 ]
zargo schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:21:
[...]
Gaat wel over de Apple TV maar lijkt me verder hetzelfde verhaal als bij de Chromecast: HBO legt uit waarom HBO GO niet op Nederlandse Apple TV werkt Link
Dan zijn het in mijn ogen een stelletje faalhazen en heb ik er dus geen boodschap aan, dit is gewoon een slecht excuus dan naar mijn mening.De Amerikaanse HBO GO werkt met een ander systeem en de techniek van onze [Nederlandse] dienst zit anders in elkaar dan de Amerikaanse variant. We proberen onze dienst te allen tijde te optimaliseren voor onze abonnees, maar op dit moment is niet bekend of en wanneer ‘onze’ HBO GO service voor Apple TV verschijnt.
Geen idee of die wat doet als de TV uit staat.BMTN schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:32:
Maar ik heb de CC ook gewoon in het stopcontact zitten zodat ik in een keer de TV kan aanzetten voor Netflix en Youtube etc via mijn telefoon.
Mijn totale verbruik per maand. Inclusief netflix, computers, alles dus. Ligt heel constant rond de 150 GB.
Mijn vrouw en ik zijn beiden aan huis gebonden. Dus gebruiken de computers en netflix heel erg veel. (Ik kijk zelf ongeveer 4-10 uur per dag netflix)
Vandaag mijn router (Asus N66U) aangepast zodat ik per apparaat kan monitoren wat er verbruikt wordt.
Het lijkt nog mee te vallen. Gedurende 12 uur is er 60 Mbyte gedownload terwijl de CC verder niet werd gebruikt. Toch is het dus 120 Mbyte x 30 = 3.6 Gbyte per maand. Vind ik toch nog wel veel voor een stukje hardware wat in idle modus is.
Toch maar een andere oplossing bedenken om de stroomtoevoer naar de CC uit te kunnen schakelen indien deze niet gebruikt wordt.
Nog even iets over het stroomverbruik:
Lees deze review die aangeeft dat het verbruik ligt op 1 Watt idle tot 2 Watt in gebruik.
Dat is dus zo'n € 2,00 - € 3,00 per jaar.
Het lijkt nog mee te vallen. Gedurende 12 uur is er 60 Mbyte gedownload terwijl de CC verder niet werd gebruikt. Toch is het dus 120 Mbyte x 30 = 3.6 Gbyte per maand. Vind ik toch nog wel veel voor een stukje hardware wat in idle modus is.
Toch maar een andere oplossing bedenken om de stroomtoevoer naar de CC uit te kunnen schakelen indien deze niet gebruikt wordt.
Nog even iets over het stroomverbruik:
Lees deze review die aangeeft dat het verbruik ligt op 1 Watt idle tot 2 Watt in gebruik.
Dat is dus zo'n € 2,00 - € 3,00 per jaar.
[ Voor 23% gewijzigd door BMTN op 23-04-2014 11:50 ]
Ik had wat reviews gelezen over de Chromecast en vond ze over het algemeen toch gematigd negatief. Om mij heen en in de reacties op tweakers las ik toch positieve dingen en ook besloten de CC te halen.
Ik heb hem nu paar dagen gebruikt en hij bevalt me prima. Netflix heb ik iets van 3 of 4 films gekeken en hij heeft geen enkele keer gehaperd. Ik heb (met Plex) een 1080p-film gestreamed en die speelt hij gewoon af en het geluid is synchroon. Enkele nadeel is dat de film (in 24 frames) afgespeeld wordt als 60 Hertz, terwijl mijn tv (en mediaspeler) wel gewoon 24p af kan spelen. Als je dat gewend bent merk je dat wel, want bewegende beelden (rijdende auto/trein) gaat toch niet helemaal soepel. Maar misschien komt er nog wel dat de CC ook een output van 24p kan genereren.
Ik heb hem nu paar dagen gebruikt en hij bevalt me prima. Netflix heb ik iets van 3 of 4 films gekeken en hij heeft geen enkele keer gehaperd. Ik heb (met Plex) een 1080p-film gestreamed en die speelt hij gewoon af en het geluid is synchroon. Enkele nadeel is dat de film (in 24 frames) afgespeeld wordt als 60 Hertz, terwijl mijn tv (en mediaspeler) wel gewoon 24p af kan spelen. Als je dat gewend bent merk je dat wel, want bewegende beelden (rijdende auto/trein) gaat toch niet helemaal soepel. Maar misschien komt er nog wel dat de CC ook een output van 24p kan genereren.
Verwijderd
Het is geen excuus, het is ronduit liegen. Ik geloof het niet dat een bedrijf als HBO 2 verschillende platformen voor 1 service ontwikkelt. Dat doet netflix niet, dat doet youtube niet, dat doet niemand. Maar HBO heeft voor exact dezelfde dienst een compleet nieuw platform gemaakt, begrijp gelijk waarom dat abonnement 15 euro per maand is ipv de 8 die netflix per maand vraagtChip. schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 00:04:
Dan zijn het in mijn ogen een stelletje faalhazen en heb ik er dus geen boodschap aan, dit is gewoon een slecht excuus dan naar mijn mening.

Blijkbaar is 5-5 een vrijgave datum voor die dingen, want ook hier komen ze op 5-5 beschikbaar.hansat schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:29:
bol.com nu ook te bestellen chromecast
http://www.bol.com/nl/p/c...treamer/9200000027104408/
www.youtube.com/DerOllie
Hier?DerOllie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:55:
[...]
Blijkbaar is 5-5 een vrijgave datum voor die dingen, want ook hier komen ze op 5-5 beschikbaar.
Ik heb hem afgelopen vrijdag gewoon in de Playstore gekocht en vandaag thuisgestuurd gekregen. Dus als je haast hebt...
Vanavond maar eens mee spelen.
Vanavond maar eens mee spelen.
Vandaag de HDMI>VGA en Audio converter ontvangen, dus ook maar eens een C-Cast besteld, misschien dit weekeinde weer eens mijn oude beamer uit de kast trekken om ff lekker iets op groot doek te kijken. Wel lekker idee dat als het werkt, ik overal in de tuin een scherm neer kan zetten en niet meer hoef te kloten met laptops etc \o/
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik quote een URL van BOL.com, dus je zou denken dat ik op BOL.com duid...
www.youtube.com/DerOllie
Ja, óók bij bol.com, maar je doet het voorkomen alsof er nog ergens anders op 5-mei wordt gestart met de verkoop ("ook hier").DerOllie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:39:
[...]
Ik quote een URL van BOL.com, dus je zou denken dat ik op BOL.com duid...
Dus de vraag is, waar nog meer?
CoolBlue ook volgens mij.Smultie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:57:
[...]
Ja, óók bij bol.com, maar je doet het voorkomen alsof er nog ergens anders op 5-mei wordt gestart met de verkoop ("ook hier").
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Ja Coolblue, ik snap je opmerking nuSmultie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:57:
[...]
Ja, óók bij bol.com, maar je doet het voorkomen alsof er nog ergens anders op 5-mei wordt gestart met de verkoop ("ook hier").
www.youtube.com/DerOllie
Ook maar eentje besteld. Lijkt me opzich weinig toevoegen aan m'n Samsung smart bd-set (gebruik Plex, NPO, RTL, SBS gemist, VEVO en beetje YouTube) maar puur als spielerij. Zal uiteindelijk wel aan een tweede dumb-tv belanden.
Ook maar eentje besteld. Lijkt me opzich weinig toevoegen aan m'n Samsung smart bd-set (gebruik Plex, NPO, RTL, SBS gemist, VEVO en beetje YouTube) maar puur als spielerij. Zal uiteindelijk wel aan een tweede dumb-tv belanden.
Ik heb de Chromecast ontvangen. Werkt perfect. Mijn TV heeft alleen een service USB aansluiting. er wordt ontraden deze te gebruiken. Nu met de adapter aangesloten. Wat doen jullie?/ Na gebruik van de stroom af, of laten zitten? Dat laatse heeft mijn voorkeur, maar het apparaatje wordt wel wat warm.
Ik laat hem zitten. Lekker makkelijk, ben ik op mijn telefoon bezig en wil ik dat youtubefilmpje op een groot scherm zien kan ik hem gewoon direct streamen zonder extra handelingen te hoeven doen. Zelfde geldt voor als ik netflix wil kijken.
O ja die van mij heeft ook alleen een service usb aansluiting. Maar werkt prima. Ik denk dat dat gemeld wordt omdat het kan dat een USB poort alleen voor de serviceaansluiting te weinig ampere kan leveren. Als ie dat wel kan, lekker gebruiken zou ik zeggen.
Hij deed het hier ook goed, maar ik heb het losgehaald nadat ik die melding las. Het staat dikgedrukt op de help-pagina's.
Dat maakt voor de Chromecast verder helemaal niks uit. De dikgedrukte letters staan er alleen bij om te voorkomen dat men denkt bijvoorbeeld video's af te kunnen spelen via de USB-aansluiting of iets dergelijks. Daarvoor is de USB-aansluiting simpelweg niet bedoeld, dus dit wordt dan ook afgeraden... Aangezien jij alleen (beperkt) stroom nodig hebt, zal dat geen probleem opleveren!MuziTax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:43:
Zijn er meer gebruikers die ervaring hebben met het gebruik van de service USB aansluitng? Hij deed het er bij mij goed op, maar de dikgedrukte letters op de helppagina's deden mij schrikke
n.
Sinds ik mijn Chromecast heb (eind december 2013) maak ik al gebruik van de service USB aansluiting van mijn TV. Geen enkel probleem mee gehad.MuziTax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:43:
Zijn er meer gebruikers die ervaring hebben met het gebruik van de service USB aansluitng?
Verwijderd
ik weet niet eens van het bestaan va help pagina'sMuziTax schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:13:
Hij deed het hier ook goed, maar ik heb het losgehaald nadat ik die melding las. Het staat dikgedrukt op de help-pagina's.
ik heb wel een knop aanbiedingen ontdekt bij de chromecast app in ios, maar ik krijg nooit aanbiedingen. Waar zou dat voor zijn? Korting op een nexus tablet ofzo?
Zijn de verwachtingen die ik heb van de Chromecast waar te maken of niet?
Ik heb de eerste 11 en de laatste 3 pagina's van dit topic inmiddels gelezen. Sommige 'reviews'(om ze zo maar even te noemen) zijn tamelijk negatief en anderen vinden het een leuk en goed werkend hebbe-dingetje. Aangezien ik volgende week een Nexus 5 ga aanschaffen en toch al een tijd wist van de Chromecast, dit topic gelezen om te kijken of mijn verwachtingen waar gemaakt kunnen worden.
Tijdens het lezen kwam ik er achter dat veel mensen Plex Media Server hebben geïnstalleerd en Plex op hun Android. Dit ook even snel uit geprobeerd en ik kan vanaf mijn MacBook Pro 2010(met SSD) volgens mij (niet echt veel getest namelijk kwaliteit oogde goed) prima 1080p series en films kijken op mijn Xperia S(welke binnenkort een Nexus 5 wordt).
Is het zo dat wanneer ik in het bezit ben van een Chromecast deze series mooi, goed en makkelijk kan streamen naar een TV dat geen smart-tv is? Met mooi, goed en makkelijk bedoel ik in goede kwaliteit en zonder al te veel poespas. Hier kon ik niet echt een duidelijk antwoord op vinden. Vooralsnog als ik een film/serie wil kijken zet ik deze op een externe HD en hang deze aan een andere laptop(mijn DVI output van MBP is kaduk), deze laptop hang ik dan aan de tv door middel van een HDMI kabel waardoor ik een film/serie met goede kwaliteit kan kijken. (Dit vind ik eigenlijk al een vrij omslachtige manier en zie dit graag door de Chromecast oplossen, indien mogelijk. Die andere laptop zal dan niet gebruikt worden en zal ik enkel werken met de MBP.)
Ik hoor graag en alvast bedankt!
Ik heb de eerste 11 en de laatste 3 pagina's van dit topic inmiddels gelezen. Sommige 'reviews'(om ze zo maar even te noemen) zijn tamelijk negatief en anderen vinden het een leuk en goed werkend hebbe-dingetje. Aangezien ik volgende week een Nexus 5 ga aanschaffen en toch al een tijd wist van de Chromecast, dit topic gelezen om te kijken of mijn verwachtingen waar gemaakt kunnen worden.
Tijdens het lezen kwam ik er achter dat veel mensen Plex Media Server hebben geïnstalleerd en Plex op hun Android. Dit ook even snel uit geprobeerd en ik kan vanaf mijn MacBook Pro 2010(met SSD) volgens mij (niet echt veel getest namelijk kwaliteit oogde goed) prima 1080p series en films kijken op mijn Xperia S(welke binnenkort een Nexus 5 wordt).
Is het zo dat wanneer ik in het bezit ben van een Chromecast deze series mooi, goed en makkelijk kan streamen naar een TV dat geen smart-tv is? Met mooi, goed en makkelijk bedoel ik in goede kwaliteit en zonder al te veel poespas. Hier kon ik niet echt een duidelijk antwoord op vinden. Vooralsnog als ik een film/serie wil kijken zet ik deze op een externe HD en hang deze aan een andere laptop(mijn DVI output van MBP is kaduk), deze laptop hang ik dan aan de tv door middel van een HDMI kabel waardoor ik een film/serie met goede kwaliteit kan kijken. (Dit vind ik eigenlijk al een vrij omslachtige manier en zie dit graag door de Chromecast oplossen, indien mogelijk. Die andere laptop zal dan niet gebruikt worden en zal ik enkel werken met de MBP.)
Ik hoor graag en alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Trezzahn op 25-04-2014 09:22 ]
Als je alleen een mediaspeler zoekt kan je beter iets anders nemen. Chromecast is alleen interessant als je veel web video's gaat bekijken op de TV. Niet echt om lokaal films te kijken buiten Netflix en Google Play Movies. Het zal werken, maar voor hetzelfde geld heb je een raspberry pi of voor nog iets meer een goeie mediaspeler.
Daar ben ik het niet mee eens. Een Chromecast is juist perfect voor wat je wil doen.
Er zijn een aantal punten waar op de Chromecast niet te verslaan is maar de voornaamste is toch echt simpelheid.
Setup tijd is nog geen 5 minuten en je hebt de meest praktische afstandsbediening ooit. Je hoeft niet moeilijk te doen met een draadloos toetsenbord, etc, etc, etc.
Voor hetzelfde geld als een Chromecast heb je een brakke WD of LG mediaspeler die vastloopt, niet alles afspeelt en waar je voor praktisch gebruik een draadloos toetsenbord bij nodig hebt.
Een Pi is leuk maarrr een knutselproject en weer een draadloos toetsenbord nodig.
Er zijn een aantal punten waar op de Chromecast niet te verslaan is maar de voornaamste is toch echt simpelheid.
Setup tijd is nog geen 5 minuten en je hebt de meest praktische afstandsbediening ooit. Je hoeft niet moeilijk te doen met een draadloos toetsenbord, etc, etc, etc.
Voor hetzelfde geld als een Chromecast heb je een brakke WD of LG mediaspeler die vastloopt, niet alles afspeelt en waar je voor praktisch gebruik een draadloos toetsenbord bij nodig hebt.
Een Pi is leuk maarrr een knutselproject en weer een draadloos toetsenbord nodig.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Als je je kan aanpassen aan de chromecast qua codecs en hoe snel je plex server is (film word on the fly opnieuw geconverteerd, vereist veel CPU), dan snap ik je Leo. Maar als je niet op een budget zit is een dedicated mediaspeler veel meer waard. Dat zou je na verloop van tijd toch willen.
De snelheid van de server is zo te horen geen issue bij Trezzahn.
Persoonlijk wil ik nooit meer terug naar kloten met usb sticks en door eindeloze slecht ontworpen menu's heen moeten worstelen.
Persoonlijk wil ik nooit meer terug naar kloten met usb sticks en door eindeloze slecht ontworpen menu's heen moeten worstelen.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Ik had twee Pi's en een Chromecast. De Chromecast gebruikte ik op de slaapkamer om Netflix af te spelen. Dat werkte perfect. Daarna zag ik de mogelijkheden van Plex en nam ik een Plex Pass(was toen nog nodig). Ik heb op mn server'(Xeon Dualcore 3Ghz) PMS geinstalleerd en ben gaan kijken hoe het beviel. Het gebruiksgemak beviel me zo goed dan ik een van m'n Pi's heb geruild voor een Chromecast. Deze zit nu beneden in de TV.Leo1010 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:49:
Daar ben ik het niet mee eens. Een Chromecast is juist perfect voor wat je wil doen.
Maar nu ik een tijdje verder ben speel ik toch vaker dingen af op de Pi. Ik kijk veel series met ondertiteling en het blijkt toch soms teveel voor m'n server om te transcoden. Ik erger me dan ook soms met kijken aan de haperingen.
Ik zal dan binnenkort ook weer een Pi erbij aanschaffen en deze weer gaan gebruiken als afspeelapparaat voor films en series. De chromecast blijft voor Netflix.
En een draadloos toetsenbord ben ik trouwens nog nooit nodig geweest voor een Pi als mediaspeler.
Verwijderd
Ben je niet beter af met een wat krachtigere mediaspeler in de 80 euro range? Dan kan je ook bluray's enzo vloeiend afspelen en dat is n mijn ogen een betere aanschaf dan een pi (als aanvulling op de chromecasts die je al hebt).Nicap schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:55:
Ik zal dan binnenkort ook weer een Pi erbij aanschaffen en deze weer gaan gebruiken als afspeelapparaat voor films en series. De chromecast blijft voor Netflix.
polopolo150 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:07:
Als je alleen een mediaspeler zoekt kan je beter iets anders nemen. Chromecast is alleen interessant als je veel web video's gaat bekijken op de TV. Niet echt om lokaal films te kijken buiten Netflix en Google Play Movies. Het zal werken, maar voor hetzelfde geld heb je een raspberry pi of voor nog iets meer een goeie mediaspeler.
Ja, maar ik heb eerder al eens gekeken naar een mediaspeler. Leek mij toen een mooie optie alleen destijds het geld er niet voor over. Tevens zit ik een beetje met de gedachte in mijn achterhoofd van wat er in de actualiteit speelt: namelijk het downloadverbod wat nu het downloaden van films/series niet legaal maakt. Straks zit ik wel met een mediaspeler maar is binnenkort ik weet niet hoeveel site's en/of andere faciliteiten die dit mogelijk maken opgedoekt en is deze zo'n beetje nutteloos geworden en je dan de Chromecast nog kunt gebruiken met smartphone(foto's e.d.) of Netflix, even worst case scenario...Leo1010 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:49:
De drempel van mediaspeler is voor mij tevens afhankelijk van mijn budget. Echter de Chromecast is voor €35,- een potentiële kans juist vanwege het lage bedrag. Iets wat ik ook voor mijn verjaardag zou kunnen vragen. Maar niet erg verdiept in overige mediaspelers hoor, heb alleen globaal gekeken naar de prijs. Van mogelijkheden geen onderzoek verricht en geen idee of deze ook met je smartphone te bedienen/casten zijn?! Het maakt juist nu een leuk hebbe-dingetje voor een klein bedrag dan echt bijvoorbeeld een aankoop wat vaak een hoger bedrag heeft.
Zo'n Raspberry Pi, zag eerst dat het zoiets als een inbouw-ding betrof, iets dat geen optie is voor een MBP. Later zag ik: pricewatch: Raspberry Pi model B + 4GB SDHC + behuizing + software voorgeïnstalleerd
Dat kan je ook aan de TV hangen dus en geeft dezelfde mogelijkheden maar heeft een beter hardware waardoor je beter kunt streamen/kijken? Maar..... Wel 2x een Chromecast.
Niet denken dat ik de keuze voor de Chromecast al gemaakt heb hoor. Ik ben gewoon kritisch, denk ik.
Zeker? Want wat polopolo ook al aangaf dat het CPU kan vreten. Zo'n goede processor zit er ook al weer niet in. Geen idee wat de minimale eisen zijn hoor...Leo1010 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:18:
Intel Core 2 Duo @ 2,4 GHz en 4 GB RAM
Meer mensen die Netflix via de Chromecast kijken, waarbij de ondertiteling steeds net een fractie van een seconde te laat is? Op zowel mijn tablet als pc heb ik er geen last van.
Ik zou persoonlijk nooit meer terug willen naar het gebruik van Plex of andere "halve" oplossingen... Met een dedicated HTPC (of tegenwoordig een goede Android stick) heb je XBMC; een super eenvoudig maar uitgebreide mediaspeler die echt iedereen simpel kan bedienen! En daarmee kan je alles afspelen, op z'n volledige resolutie incl. het originele geluid. Je levert dan geen kwaliteit in en hebt dan ook geen PC nodig die hard aan het werk is... Juist dat is wat je wilt voorkomen toch?Leo1010 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:18:
Al met al ben ik het volkomen eens met wat eerder is gezegd: Chromecast is de ideale oplossing voor het kijken van webvideo's, maar voor je 'privé' videos zijn er veel betere oplossingen.
Heb ik wel is, maar niet altijd.KlaasjeNL schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:18:
Meer mensen die Netflix via de Chromecast kijken, waarbij de ondertiteling steeds net een fractie van een seconde te laat is? Op zowel mijn tablet als pc heb ik er geen last van.
Ik ben juist van XBMC naar Plex gegaan. XBMC mag er dan netjes uitzien mist toch wat intuïtiviteit voor de niet technisch aangelegde mens. Ook de brakke shared library functionaliteit die ze bij elke major release compleet om zeep helpen was toch wel vervelend.
En zo kunnen familieleden ook gewoon wat kijken wanneer ze willen
En zo kunnen familieleden ook gewoon wat kijken wanneer ze willen
Zelfde probleem hier. Wat helpt is de serie/film even 5 seconden te pauzeren en dan weer op play drukken.KlaasjeNL schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:18:
Afgelopen weekend dacht ik dat het wel handig zou zijn als ik een Chromecast zou gebruiken om films en series te kijken. Zonder echt goed te onderzoeken heb ik vol enthousiasme er een besteld via Google play. Maar liep eigenlijk meteen tegen de beperkte mogelijkheid aan om mkv bestanden af te spelen vanaf mijn download server. Stom natuurlijk dat ik dat daar eigenlijk klakkeloos vanuit ging, maar goed.
Ik heb nu bubbleupnp server geinstalleerd en gebruik XBMC als upnp-server . Het werkt, maar na verloop van tijd wordt het gestotter wel hinderlijk en eigenlijk kost het meer moeite dan ik zou willen. Te meer omdat ik een aantal apps heb moeten kopen (Yatse XBMC Remote claimt bijvoorbeeld ook Chromecast ondersteuning, dat klopt ook wel, maar pas te laat bemerkte ik dat MKV's het toch niet doen daarmee).
Al met al een beetje jammer, maar vooral te wijten aan mijn gebrek aan onderzoek. Neemt niet weg dat ik hoop dat het in de toekomst makkelijker wordt om MKV's en andere formaten af te kunnen spelen vanaf mijn downloadserver, zonder al te veel poespas
Ik heb nu bubbleupnp server geinstalleerd en gebruik XBMC als upnp-server . Het werkt, maar na verloop van tijd wordt het gestotter wel hinderlijk en eigenlijk kost het meer moeite dan ik zou willen. Te meer omdat ik een aantal apps heb moeten kopen (Yatse XBMC Remote claimt bijvoorbeeld ook Chromecast ondersteuning, dat klopt ook wel, maar pas te laat bemerkte ik dat MKV's het toch niet doen daarmee).
Al met al een beetje jammer, maar vooral te wijten aan mijn gebrek aan onderzoek. Neemt niet weg dat ik hoop dat het in de toekomst makkelijker wordt om MKV's en andere formaten af te kunnen spelen vanaf mijn downloadserver, zonder al te veel poespas
We've got that ring of confidence
Als je Plex installeert op je server kun je met de Plex app op de telefoon casten naar de Chromcast. Plex kan je MKV's transcoderen naar iets wat de Chromecast snapt. Ik gebruik het zelf op mijn eigen downloadserver en het werkt perfect (soms wat dipjes op 1080p maar dat komt omdat de Dualcore A4 3400 on the fly 1080p transcoderen net niet trekt, 100% cpu gebruik op beide cores). Ook kun je met Plex en de Plex-app instellen wat de bandbreedte moet zijn. Hier thuis kan ik max maar bij mijn ouders, waar het wifi net 12 megabit haalt zet ik hem dan op 8 of 12 zodat er geen gestotter komt vanwege wifi-traagheid.Yukkie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:15:
Afgelopen weekend dacht ik dat het wel handig zou zijn als ik een Chromecast zou gebruiken om films en series te kijken. Zonder echt goed te onderzoeken heb ik vol enthousiasme er een besteld via Google play. Maar liep eigenlijk meteen tegen de beperkte mogelijkheid aan om mkv bestanden af te spelen vanaf mijn download server. Stom natuurlijk dat ik dat daar eigenlijk klakkeloos vanuit ging, maar goed.
Mja, daar heb ik ook al over na zitten denken, maar dan moet ik wèèr een app kopen, daar baal ik een beetje van
We've got that ring of confidence
Hier nog een, ik heb het niet altijd, en ook niet als ik een filmpje net start, het lijkt pas na verloop van tijd op te treden.kavorka schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:50:
[...]
Zelfde probleem hier. Wat helpt is de serie/film even 5 seconden te pauzeren en dan weer op play drukken.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ik heb anders geen probleem om 40GB BR's met Dts af te spelen via de pi.Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:57:
[...]
Ben je niet beter af met een wat krachtigere mediaspeler in de 80 euro range? Dan kan je ook bluray's enzo vloeiend afspelen en dat is n mijn ogen een betere aanschaf dan een pi (als aanvulling op de chromecasts die je al hebt).
Zeker sinds Openelec Gotham is het een heerlijke ervaring. Zelfs mijn vriendin is nu om.
Chromecast vind ik weer ideaal voor uitzending gemist en rtlx.
Ff link in web video caster plakken en gaan met die banaan.
Het heeft niets met de chromecast te maken maar het komt wel dicht in de buurt instaleer op je smart tv samsung tv link
op je tablet deze app je kunt nu bijna alle video's afspelen mp3 je nas benaderen of een ander gedeelde maps geld alleen voor samsung tv's vanaf 2012
leuk om te proberen
link van de app android Google Play: TV Link
op je tablet deze app je kunt nu bijna alle video's afspelen mp3 je nas benaderen of een ander gedeelde maps geld alleen voor samsung tv's vanaf 2012
leuk om te proberen
link van de app android Google Play: TV Link
Verwijderd
Zijn de pi's dan sneller geworden? De eerste modellen konden dit namelijk niet aan.fulgore schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 18:05:
Ik heb anders geen probleem om 40GB BR's met Dts af te spelen via de pi.
Zeker sinds Openelec Gotham is het een heerlijke ervaring. Zelfs mijn vriendin is nu om.
Nou, zo leer ik weer wat bij
Mijn vrouw vroeg laatst wel naar de appeltaart en waarom ik die niet aan de tv had hangen, het duurde even voordat ik doorhad dat ze een rasberry pi bedoelde
Ga er toch eens naar kijken (niet voor mediabestanden, maar meer als hobby projectje, erg leuk ding).
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2014 09:51 ]
OpenElec word erg goed geoptimaliseerd voor de Pi, daarom dat het wel werkt op de pi en niet op je Pentinum 3 met dezelfde specs
[ Voor 12% gewijzigd door polopolo150 op 26-04-2014 10:02 ]
Cinexplayer Now op iPad ondersteunt nu chromecast.
Net getest met mp4 en werkt perfect
Benieuwd hoe het met ander bestanden gaat (moet je cinexplayer HD voor hebben, maar daar zit t nog niet in, update komt binnenkort)
Net getest met mp4 en werkt perfect
Benieuwd hoe het met ander bestanden gaat (moet je cinexplayer HD voor hebben, maar daar zit t nog niet in, update komt binnenkort)
Haters everywhere but I don’t really care
Nog mensen die Chromecast geRoot hebben of willen rooten?
Je chromecast mag nog niet geupdate zijn en serienummer moet beginnen met 3921 of lager.
//edit
Europa release beginnen allemaal met 41xx en zijn dus niet te rooten, daar heb je een vroege US versie voor nodig
Je chromecast mag nog niet geupdate zijn en serienummer moet beginnen met 3921 of lager.
//edit
Europa release beginnen allemaal met 41xx en zijn dus niet te rooten, daar heb je een vroege US versie voor nodig
[ Voor 29% gewijzigd door SuperVeloce op 27-04-2014 15:11 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Waarom zou je de CC willen rooten?
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Volgens mij moet je een hele oude versie hebben die nog nooit op internet aangesloten is geweest. Heb zelf een chromecast van november uit de VS en die was al niet meer te rooten.
[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 27-04-2014 18:30 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb een tijdje terug een Xposed module gemaakt om de Android NPO-app videos te kunnen streamen naar de Chromecast
(Android toestel moet (helaas) wel geroot zijn)
zie xpost in Google Play & Androidapps topic; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42144099
zie xpost in Google Play & Androidapps topic; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42144099
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Zodat je ook apps kan draaien, die niet door Google gekeurd zijn, op whitelist staan.merlin1201 schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:21:
Waarom zou je de CC willen rooten?
Krijg je advertenties bij youtube filmpjes? Mijn Note 3 is geroot en heb adaway erop, dus geen advertenties bij YouTube.
Maar ja, je moet inderdaad een van de eerste uit Amerika hebben, die nog geen OTA gehad heeft, haast niet te vinden dus
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik dacht dat Google alleen tijdens de beta apps keurde? Heb je een voorbeeld van een "geblokkeerde" app?SuperVeloce schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:47:
[...]
Zodat je ook apps kan draaien, die niet door Google gekeurd zijn, op whitelist staan.
Krijg je advertenties bij youtube filmpjes? Mijn Note 3 is geroot en heb adaway erop, dus geen advertenties bij YouTube.
Maar ja, je moet inderdaad een van de eerste uit Amerika hebben, die nog geen OTA gehad heeft, haast niet te vinden dus
Verwijderd
Ik heb nog geen advertenties gezien op youtube en we kijken zeker 2 uur per dag youtube. Wel wat vaag trouwens dat ik geen advertenties zie, maar ik heb ze ook niet op de ipad in de youtube app zelf.SuperVeloce schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:47:
Is mij nog niet gelukt. Neem aan dat je de video vanuit de NPO-app moet sharen naar Localcast?Kwastie schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:44:
Ik heb een tijdje terug een Xposed module gemaakt om de Android NPO-app videos te kunnen streamen naar de Chromecast(Android toestel moet (helaas) wel geroot zijn)
Zo ja: krijg dan de volgende foutmelding:
https://www.dropbox.com/s...t/IMG_20140427_211507.jpg
Dat klopt idd.Smultie schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:17:
[...]
Is mij nog niet gelukt. Neem aan dat je de video vanuit de NPO-app moet sharen naar Localcast?
De streams van NPO zijn encoded in m4v formaat, volgens mij moet Localcast dit gewoon kunnen

AllCast werkt wel prima
AllCast doet het hier ook niet, die laat alleen een zwart scherm zien.Kwastie schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:27:
[...]
Dat klopt idd.
De streams van NPO zijn encoded in m4v formaat, volgens mij moet Localcast dit gewoon kunnen
AllCast werkt wel prima
[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 27-04-2014 21:35 ]
Ik heb geen idee wat er dan fout gaatSmultie schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:32:
[...]
AllCast doet het hier ook niet, die laat alleen een zwart scherm zien.
Kun je de stream wel openen in MXPlayer ? Mogelijk zijn er meerdere versies van de NPO app in omloop?

[ Voor 9% gewijzigd door Kwastie op 27-04-2014 21:42 ]
MX player wordt niet standaard als speler gezien vanuit NPO app. Copy link en pasten als network stream in MX geeft "can't play this video".Kwastie schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:40:
[...]
Ik heb geen idee wat er dan fout gaatBij mij werkt het namelijk wel
Kun je de stream wel openen in MXPlayer ? Mogelijk zijn er meerdere versies van de NPO app in omloop?
NPO app versie 1.2.7
Is er een manier (anders dan via Chrome browser Cast) om op de chromecast (legaal) episode 16 van de blacklist te kijken? De aflevering is op de NBC site te vinden, alleen dan kan je deze vervolgens alleen maar op een PC kijken
.

Het is nu ook mogelijk om Google Drive presentaties te casten naar je Chromecast.

Meer info hier: http://androidworld.nl/ni...es-naar-het-grote-scherm/

Meer info hier: http://androidworld.nl/ni...es-naar-het-grote-scherm/
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Zijn ook films waar het continu iets te laat is. Van de week keek ik film en toen ging ik naar Engelse ondertiteling en dan deed hij normaal. Ging ik weer terug naar Nederlands liep hij meteen weer iets achter (zat dus waarschijnlijk in de ondertiteling van netflix?).M0nkeymen schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:21:
[...]
Hier nog een, ik heb het niet altijd, en ook niet als ik een filmpje net start, het lijkt pas na verloop van tijd op te treden.
Merkwaardig: ik kan normaliter geen contact maken via mijn access point met mijn ChromeCast. Slechts als ik direct via mijn router verbonden met het netwerk ben lukt dit. Gisteren heeft de app PhotoCast het wel voor elkaar gekregen. Ik probeerde AllCast, Plex en Google Play Music: geen ChromeCast te vinden. Photocast: ChromeCast kwam netjes tevoorschijn en ik kon daadwerkelijk ook foto's casten. Het kán dus wel!
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Jammer dat series/ films vanaf de Plex zo haperend afspelen. Het loopt en staat dan stil voor 2 seconden en start na x seconden weer en dit herhaalt zich telkens.
Wat ik ook instel in de Plex app, het gaat niet beter. Heb een Netgear R6200 router (AC) dus daar ligt het probleem niet. Via DLNA en direct op TV dlna lukt het wel. TV is een Samsung 2011 serie (6530).
Iemand nog een idee om Plex goed te laten werken met de CC?
Youtube 1080p e.d. (Allcast) werken wel goed, hoewel Allcast geen geluid geeft.
Wat ik ook instel in de Plex app, het gaat niet beter. Heb een Netgear R6200 router (AC) dus daar ligt het probleem niet. Via DLNA en direct op TV dlna lukt het wel. TV is een Samsung 2011 serie (6530).
[ Voor 18% gewijzigd door wvkreg op 01-05-2014 14:52 ]
Worden je bestanden niet on-the-fly geconverteerd, waarbij de vertraging optreed? Geen idee wat voor bestanden je probeert af te spelen, waar deze zijn opgeslagen en waar Plex op staat geinstalleerd...wvkreg schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:51:
Jammer dat series/ films vanaf de Plex zo haperend afspelen. Het loopt en staat dan stil voor 2 seconden en start na x seconden weer en dit herhaalt zich telkens.
Deze files staan op een ReadyNAS (rndu6000). pricewatch: Netgear RNDU6000
Worden direct streamed (1 van de settings). Uit of aan maakt niet uit.
Bestanden zijn series .mkv van usenetr, bijv. breaking bad, californication. Bestanden van 1GB tot 1,5GB
Bestanden zijn series .mkv van usenetr, bijv. breaking bad, californication. Bestanden van 1GB tot 1,5GB
Chromecast kan slecht omgaan met MKV (ligt er aan welke formaten er in deze container gebruikt zijn). Dus waarschijnlijk moet Plex aan de slag, ik vermoed met de audio. Hier is je NAS niet echt voor gemaakt (eigenlijk geen enkele NAS, behalve de 214 Play), en daardoor stottert ie. Kan je weinig aan doen, behalve je PC inzetten of het "juiste" formaat downloaden.wvkreg schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:28:
Deze files staan op een ReadyNAS (rndu6000). pricewatch: Netgear RNDU6000
Da's droevig, Ik download de series gewoon dus het juiste formaat bepaalt Sickbeard?!
Youtube speelt wel goed af.
Komt hier nog een update voor?
Of hier nog een update voor komt weet niemand, maar de Chromecast is hier (in de ogen van Google) niet voor bedoeld, dus ik vermoed persoonlijk van niet... De Chromecast is (in de ogen van Google) gemaakt om videos te streamen via verschillende webdiensten, niet je lokale "privé" collectie.
Als je in 720P of 1080P download dan krijg je MKV bestanden binnen. Maar zoals velen hierboven al vermeld hebben, gebruik plex!wvkreg schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:53:
Da's droevig, Ik download de series gewoon dus het juiste formaat bepaalt Sickbeard?!
Verwijderd
nou, netflix en youtube geven mij elke avond meerdere uren plezier. Het is alleen al voor youtube werkelijk fantastisch. Nu weet ik niet jouw smaak, maar er zijn echt wereldgoede kanalen met zoveel goede content op youtube en dat zijn geen video's van 5 minuten per stuk, maar gewoon 3 kwartier tot een uur en in werkelijk alles wat je maar kan bedenken. Van boekrecensies met interviews met acteurs tot bijvoorbeeld een uitleg per aflevering van game of thrones en ga zo maar door.wvkreg schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:07:
Dan is het aanbod wel erg beperkt.
Ik dacht 15 jaar geleden: youtube, voor video's, dat gaat nooit wat worden, how wrong could I be.
Maar als je geen youtube en netflix kijkt zou ik de chromecast verkopen en een pi of een mediaspelertje kopen, daar kan je alles mee wat je wilt en het kost maximaal 50 euro meer dan wat je voor de chromecast hebt betaald
IK gebruik Plex en dat gaat prima via de samsung tv smart hub app (hoewel daar sommige episodes ook niet afspelen) maar via de chromecast werkt t niet. En ik heb nog wel speciaal een pricewatch: Netgear Powerline 1Pt 500 Wifi Extender gekocht om de wifi via Powerline te extenden
Helaas lijken ze het niet toe te voegen:wvkreg schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:53:
https://code.google.com/p...-sdk/issues/detail?id=192
je kunt even stemmen, misschien bedenken zich.
Ik heb een chromecast besteld voor de tv in de slaapkamer. Kom er alleen net achter dat die geen USB aansluiting heeft dus ik moet gebruik maken van een stopcontact. Alleen gaat het USB-kabeltje dat erbij geleverd wordt vast en zeker te kort zijn. Ik moet dus een langere kopen, alleen staat in de handleiding op internet dat je alleen de kabels mag gebruiken die erbij geleverd worden. Maar dat zal toch niet gelden voor de stroomtoevoer? Kan iemand mij voorts nog de precieze naam van zo'n kabeltje vertellen. Alleen googlen op USB kabel levert net iets teveel op.
Het is gewoon zo'n standaard kabeltje van usb naar micro-usb.kadoendra schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:21:
Ik heb een chromecast besteld voor de tv in de slaapkamer. Kom er alleen net achter dat die geen USB aansluiting heeft dus ik moet gebruik maken van een stopcontact. Alleen gaat het USB-kabeltje dat erbij geleverd wordt vast en zeker te kort zijn. Ik moet dus een langere kopen, alleen staat in de handleiding op internet dat je alleen de kabels mag gebruiken die erbij geleverd worden. Maar dat zal toch niet gelden voor de stroomtoevoer? Kan iemand mij voorts nog de precieze naam van zo'n kabeltje vertellen. Alleen googlen op USB kabel levert net iets teveel op.
Je kan googelen op "micro usb kabel"... Zelfs eentje van 3 meter zou prima moeten werken.
De kabel die bij mij erbij zat wat 1m20 lang .....kadoendra schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:21:
Alleen gaat het USB-kabeltje dat erbij geleverd wordt vast en zeker te kort zijn. Ik moet dus een langere kopen,
Misschien eerst even afwachten OF het echt te kort is
Verwijderd
Kwam dit tegen op engadget HD :
Video's vanaf je pc / nas etc. afspelen zonder plex naar de chromecast (met remote functie voor android en ios komt eraan): http://www.engadget.com/2...deostream-for-chromecast/
Waarschijnlijk interessant voor de liefhebbers hier die geen mediaspelertje hebben. Klinkt in iedergeval als een leuk plex alternatief.
Video's vanaf je pc / nas etc. afspelen zonder plex naar de chromecast (met remote functie voor android en ios komt eraan): http://www.engadget.com/2...deostream-for-chromecast/
Waarschijnlijk interessant voor de liefhebbers hier die geen mediaspelertje hebben. Klinkt in iedergeval als een leuk plex alternatief.
Dit topic is gesloten.