[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.131 views

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:14
PetrCech_3 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:16:
[...]

Hmmm... Kost het je merkbaar meer batterij? Vind het namelijk zo zonde als het me echt veel kost zonder dat ik er gebruik van maak (ja... 1 keer per maand ;) )
Je kan er een toggle voor toevoegen in je notificatiemenu he?

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
[...]

Hmmm... Kost het je merkbaar meer batterij? Vind het namelijk zo zonde als het me echt veel kost zonder dat ik er gebruik van maak (ja... 1 keer per maand ;) )
Ik heb geen idee, zal wel wat schelen lijkt me, Maar als je hem echt maar 1x pm gebruikt is het misschien de moeite niet inderdaad.

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11 06:30
418O2 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:18:
[...]

Je kan er een toggle voor toevoegen in je notificatiemenu he?
Voor het aan/uitzetten van de energiebesparing/nauwkeurigheid ja. Die toggle heb ik ook. Dan nog lost dit het probleem van de langzame fix niet op..

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
[...]

Ik denk dat het meer energie kost doordat een app zoals Facebook langer moet zoeken naar een locatie dan wanneer je hem constant aan laat staan.

Ik heb hem op een constante nauwkeurigheid staan, wanneer die niet gebruikt wordt, kost het je geen energie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:46
[...]

Als je hem 1x per maand gebruikt wat is er dan zo erg aan even wachten voor een fix?

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
superiscch schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:32:
[...]

Als je hem 1x per maand gebruikt wat is er dan zo erg aan even wachten voor een fix?
Omdat de OPO een snelle telefoon is misschien ? O-)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Quad schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat het meer energie kost doordat een app zoals Facebook langer moet zoeken naar een locatie dan wanneer je hem constant aan laat staan.

Ik heb hem op een constante nauwkeurigheid staan, wanneer die niet gebruikt wordt, kost het je geen energie.
Het snoept wel degelijk extra accucapaciteit, omdat er voortdurend fixes zijn met satellieten die op dat moment binnen bereik zijn. Die bespaarmodus is er echt niet voor niets...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• sebas156
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-03 16:19
Iemand die weet of de 1+2 de band 20 gaat ondersteunen voor 4G?

Ik zit tot eind dit jaar vast met KPN en dit houdt me tegen om de 1+1 te kopen...

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 09:52

HaTe

haat niet

Nyarlathotep schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:27:
[...]

Het snoept wel degelijk extra accucapaciteit, omdat er voortdurend fixes zijn met satellieten die op dat moment binnen bereik zijn. Die bespaarmodus is er echt niet voor niets...
Dat heb je mis hoor. Ik heb hem altijd op nauwkeurig staan, maar GPS wordt alleen daadwerkelijk gebruikt als het echt nodig is. Volgens mij heeft de toggle meer met privacy te maken. Zie batterijverbruik als bevestiging:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21558454/batterijverbruikgps.png

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 20:23

TommieW

Numa numa.

offtopic:
Hey, nog een Cf.lumen gebruiker. Heerlijke app! :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• 418O2
sebas156 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:56:
Iemand die weet of de 1+2 de band 20 gaat ondersteunen voor 4G?

Ik zit tot eind dit jaar vast met KPN en dit houdt me tegen om de 1+1 te kopen...
Niemand weet ook maar iets van een mogelijke opvolger...

• 418O2
http://www.technobuffalo....egory-for-april-but-what/

Volgende maand dus wel twee nieuwe devices

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11 15:15
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met 1+1 en 4G op het KPN netwerk? Heb gelezen dat KPN begonnen is met het activeren van 1800mhz rond de grote steden. Hoe ver zijn ze hier mee? Is daar een kaartje van?

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 16:48
simon stokvis schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:29:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met 1+1 en 4G op het KPN netwerk? Heb gelezen dat KPN begonnen is met het activeren van 1800mhz rond de grote steden. Hoe ver zijn ze hier mee? Is daar een kaartje van?
KPN geeft zelf geen kaartje. Alleen 4G Masten.nl heeft een kaartje opgebouwd aan de hand van de onderhoudsagenda van KPN.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:26

GurbY{nl}

GurbY{nl}

EeePC schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat dat het probleem is, omdat hij pas gaat zoeken als hij op nauwkeurig staat. Ik heb hem daar altijd op staan, en altijd meteen een fix.
Nonsense. Ik heb em op "alleen lokatie" staan, en als ik em aanzet heb ik doorgaans in 3 seconden een fix.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:34

Nyarlathotep

Crawling Chaos

HaTe schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:42:
[...]

Dat heb je mis hoor. Ik heb hem altijd op nauwkeurig staan, maar GPS wordt alleen daadwerkelijk gebruikt als het echt nodig is. Volgens mij heeft de toggle meer met privacy te maken. Zie batterijverbruik als bevestiging:
Hmm... Nu ben ik wel nieuwsgierig! Vannacht gaat mijn toestel weer aan de lader en dan zal ik morgen mijn GPS ook eens op high accuracy zetten. Ik ben benieuwd naar het resultaat :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 15:36
heb sinds gister avond de One+... geweldig toestel. super snel. heb er de MIUIv6 thema opgezet.

heb een vraagje; bij initiele installatie werd mijn foto en contact gegevens (waarschijnlijk uit google) automatisch toegevoegd bij "Eigenaar-Tegel" .. nu is deze verdwenen. hoe kan ik dit weer terug zetten, zonder dat ik handmatig alles moet invoeren.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:14

Phntm

Tlingelingeling

SolarOrbiter schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:49:
heb sinds gister avond de One+... geweldig toestel. super snel. heb er de MIUIv6 thema opgezet.

heb een vraagje; bij initiele installatie werd mijn foto en contact gegevens (waarschijnlijk uit google) automatisch toegevoegd bij "Eigenaar-Tegel" .. nu is deze verdwenen. hoe kan ik dit weer terug zetten, zonder dat ik handmatig alles moet invoeren.
Dat gebeurt bij mij telkens na elke firmware update. Geen idee waar het aan ligt, maar zal wel door Cyanogen Mod komen. Heb er geleerd om er gewoon mee te leren leven, want zorgen maken om een plaatje vind ik tijdverspilling nu.

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
Gisteren besloten om de telefoon te rooten. Het was even puzzelen, maar uiteindelijk is het toch gelukt.
Erg tevreden met de nieuwe mogelijkheden. Het enige probleem is dat mijn telefoon nu last heeft van spontane reboots. Vanochtend al twee keer in een uur tijd.

Ik vraag me een beetje af waar ik het probleem zou moeten zoeken. De app textdroider geeft bijvoorbeeld de waarschuwing dat de telefoon kan belanden in een bootloop, maar daar is nu geen sprake van. Ik heb dezelfde OS versie als voor het rooten (XNPH05Q).

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
textdroider past alleen een waarde in een bestandje aan.
Als dat fout gaat eindig je in een bootloop, als dat goed is gegaan start de telefoon gewoon op met de nieuwe dpi settings.
Als de telefoon opstart (wat bij jou dus het geval is) hoef je het iig niet bij textdroider te zoeken.

Heb je meer apps geinstalleerd die roottoegang nodig hebben? Supersu en de binaries al geupdate?

edit:
lijkt me handiger hier verder te gaan:
[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 12% gewijzigd door cypher21 op 04-03-2015 13:46 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• geert_schrijver
  • Laatst online: 28-10 12:05
Hallo allemaal,

Ik overweeg een tweedehands OnePlus One te kopen. Deze heeft alleen het probleem dat hij random reboot. Wanneer de processorprestatie op "performance" wordt gezet, wordt het probleem minder. Heeft iemand toevallig enig idee of dit probleem op te lossen is, of komt het iemand bekend voor?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

geert_schrijver schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:49:
Hallo allemaal,

Ik overweeg een tweedehands OnePlus One te kopen. Deze heeft alleen het probleem dat hij random reboot. Wanneer de processorprestatie op "performance" wordt gezet, wordt het probleem minder. Heeft iemand toevallig enig idee of dit probleem op te lossen is, of komt het iemand bekend voor?
Het probleem wordt minder? Maar gaat dus niet helemaal weg.
Geen id wat de vraagprijs is. Maar dit lijkt me iig al geen goed begin om een toestel over te nemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 16:25
geert_schrijver schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:49:
Hallo allemaal,

En dat is zonder root en met de normale ROM erop? Dan lijkt het me niet verstandig om die te kopen. Niemand kan natuurlijk zeggen hoelang hij meegaat maar ik denk dat je beter iets door kan sparen en een nieuwe kopen of een fatsoenlijke tweedehandse.

Maar als je van een gokje houdt kun je het wel doen natuurlijk ;)

• 418O2
Inderdaad. Misschien krijg je hem met een goede wipe en reinstall goed, anders heb je er niks aan. Als je hem voor een paar tientjes kan krijgen zou ik het doen, anders lekker laten liggen

• SolarOrbiter
Phntm schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Dat gebeurt bij mij telkens na elke firmware update. Geen idee waar het aan ligt, maar zal wel door Cyanogen Mod komen. Heb er geleerd om er gewoon mee te leren leven, want zorgen maken om een plaatje vind ik tijdverspilling nu.
mocht je geinteresseerd zijn, hiermee heb ik het opgelost:

eigenaar-tile is gekoppeld aan je Google+(Plus) account
die moet geactiveerd zijn en contacten syncen, dan werkt het weer. Mocht het niet werken, Google+ uitzetten/aanzetten.
bij mij werkt het weer

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SolarOrbiter schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:44:
[...]

mocht je geinteresseerd zijn, hiermee heb ik het opgelost:

eigenaar-tile is gekoppeld aan je Google+(Plus) account
die moet geactiveerd zijn en contacten syncen, dan werkt het weer. Mocht het niet werken, Google+ uitzetten/aanzetten.
bij mij werkt het weer
Google+ staat standaard aan om contacts te syncen aangezien ik al jaren mijn gmail gebruik voor die redenen. Echter zie ik niet hoe ik mijn profiel kan koppelen, mijn telefoon geeft alleen aan een lokale profiel aan te maken. Aan- en uitzetten verandert ook niks hier aan.

EDIT: laat maar, heel dom, maar ik kom er net achter dat je de Google+ setting bedoelde van contacts syncen. Ik dacht dat je het had over de algemene sync instellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Phntm op 04-03-2015 16:38 ]

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-10 19:49
Ik heb de afgelopen maand een Lg G3 gehad, op papier goed maar ik gebruik eigenlijk waardeloos.
Telefoon word te heet en batterij gaat heel snel leeg,
Nu was het dat zo 3 maanden geleden de OPO last had van Ghost touches en een niet werkend scherm
is dit al opgelost?

Ik zit er nu over te denken om er een te kopen, maar je leest veel dat veel OPO's niet helemaal goed werken.

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
RickvB schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:10:
Ik heb de afgelopen maand een Lg G3 gehad, op papier goed maar ik gebruik eigenlijk waardeloos.
Telefoon word te heet en batterij gaat heel snel leeg,
Nu was het dat zo 3 maanden geleden de OPO last had van Ghost touches en een niet werkend scherm
is dit al opgelost?

Ik zit er nu over te denken om er een te kopen, maar je leest veel dat veel OPO's niet helemaal goed werken.
Zoals al vaker vermeld in deze topic (en vele andere topics), mensen met problemen weten het forum te vinden, waardoor het soms vertekend en lijkt alsof er vanalles mis is. Als je twijfelt zou ik gewoon de laatste 20 pagina's van deze topic doorlezen en alle (laatste) reviews op youtube kijken. Ghosttouches is al lang opgelost btw. Verder is de OPO werkelijk de beste prijs-kwaliteit die je kan krijgen momenteel.

• 418O2
denk dat je beter je probleem met je G3 kan oplossen. Qua specs is die gelijk namelijk.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:31
Wat was ook alweer de update versie die wat connectiviteits problemen gaf? Ik klik al een paar weken dagelijks de firmware update weg maar heb het nummer nooit genoteerd. Momenteel kan ik updaten naar XNPH05Q.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

sdk1985 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:18:
Wat was ook alweer de update versie die wat connectiviteits problemen gaf? Ik klik al een paar weken dagelijks de firmware update weg maar heb het nummer nooit genoteerd. Momenteel kan ik updaten naar XNPH05Q.
Gewoon updaten, zoals al meerdere keren bersproken was zijn deze problemen zo ver ik weet er niet meer! Sowieso draait de laatste build wel goed :)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:31
Salmon schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:26:
[...]

Gewoon updaten, zoals al meerdere keren bersproken was zijn deze problemen zo ver ik weet er niet meer! Sowieso draait de laatste build wel goed :)
Maar is er een hotfix uitgekomen? Problemen verdwijnen toch niet spontaan ;).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

sdk1985 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:59:
[...]

Maar is er een hotfix uitgekomen? Problemen verdwijnen toch niet spontaan ;).
Zoals eerder vermeld zijn deze problemen bij een gros mensen ontstaan die hun firmware via manual flashing hebben ge-update. Als jij hem OTA krijgt dan heb je niks om bang over te worden. Je zal niks engs tegenkomen. :/

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 13:35
Bij mij en m'n dochter iig geen enkel probleem, gewoon niet kutten tweaken met je 1+1 en hij doet het fantastisch, ook na iedere update O-)

[ Voor 6% gewijzigd door WoWo op 04-03-2015 19:32 ]

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Verwijderd

tsja, en wat is kutten...

hier een heel tevreden 5.0.2 SlimSaber gebruiker ;-)

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:42:
tsja, en wat is kutten...

hier een heel tevreden 5.0.2 SlimSaber gebruiker ;-)
Dingen doen die je niet hoeft te doen. Zoals niet geduldig wachten op een OTA update die gewoon komt. Een geheel andere ROM flashen is je eigen zaak. Maar na al die klachten van men na het handmatig flashen van de laatste OTA is het toch duidelijk geworden dat haastige spoed, zelden goed is. Maar bij hun zijn toch de raarste problemen tevoorschijn gekomen.

Verwijderd

okee, maar het tweakers gehalte is dan wel wat ver te zoeken niet? ;-)
#nooffence

• WoWo
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:21:
okee, maar het tweakers gehalte is dan wel wat ver te zoeken niet? ;-)
#nooffence
Helemaal waar, het tweakers-gehalte is heel ver te zoeken, maar het tevreden 1+1-gebruik misschien wel veel dichterbij :+

Ik ben overgestapt van een getweakte HTC-HD2 (windows-phone geport naar android, veel van geleerd trouwens...) naar een stock-1+1. Ik moet helaas bekennen dat ik meer plezier beleef aan m'n 1+1 (en niet alleen omdat hij hardware-matig beter is). Het is natuurlijk wel minder stoer, een stock-telefoon... maar in mijn kringen kent weer niemand de 1+1, ook stoer 8) (en snapt trouwens ook bijna niemand het leuke aan tweaken... I'm a lonesome nerd... |:( )

[ Voor 6% gewijzigd door WoWo op 04-03-2015 19:45 ]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Phntm schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:56:
[...]

Dingen doen die je niet hoeft te doen. Zoals niet geduldig wachten op een OTA update die gewoon komt. Een geheel andere ROM flashen is je eigen zaak. Maar na al die klachten van men na het handmatig flashen van de laatste OTA is het toch duidelijk geworden dat haastige spoed, zelden goed is. Maar bij hun zijn toch de raarste problemen tevoorschijn gekomen.
Leg het verschil eens uit dan tussen een rom sideloaden en ota..???

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

GurbY{nl} schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:51:
[...]

Leg het verschil eens uit dan tussen een rom sideloaden en ota..???
Kort gezegd: Andere ROM, andere problemen. Zelf flashen van de OTA zonder gereed te zijn op risico's en foutjes die dat met zich mee brengt is wel een probleem. Dit is gewoon te vermijden als men geduldig kan zijn. Als je het toch doet en je komt toevallig tegen problemen aan die toevallig ook alleen anderen hebben na het handmatig flashen van de OTA...Tjah, had ook gewoon even paar nachtjes kunnen slapen en dan had je hem op je telefoon zonder enkele gezeur en moeite.

• SolarOrbiter
kan iemand me helpen met het volgende:
ik wil van 23:00-08:00 dat mijn telefoon op "do not disturb" komt te staan, tenzij het mijn favorieten zijn, dan mogen hun telefoon gesprekken doorkomen. Daarnaast wil ik dat er helemaal geen meldings-geluiden (zoals whatsapp, sms, etc ) doorkomen.
Nu dacht ik dat op te lossen met "stille uren". maar dit werkt niet bij. Alle Telefoon gesprekken komen door en whatsapp berichten en sommige andere apps maken nog steeds geluid. hebben anderen hier ook last van? Hoe kan ik mijn gewenste situatie krijgen?

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 16:48
SolarOrbiter schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:12:
ik wil van 23:00-08:00 dat mijn telefoon op "do not disturb" komt te staan, tenzij het mijn favorieten zijn, dan mogen hun telefoon gesprekken doorkomen. Daarnaast wil ik dat er helemaal geen meldings-geluiden (zoals whatsapp, sms, etc ) doorkomen.
Nu dacht ik dat op te lossen met "stille uren". maar dit werkt niet bij. Alle Telefoon gesprekken komen door en whatsapp berichten en sommige andere apps maken nog steeds geluid. hebben anderen hier ook last van? Hoe kan ik mijn gewenste situatie krijgen?
Bij mij werkt dit wel goed (maar ik heb beltoon op altijd staan ipv bij favorieten, dus dat stukje kan ik niet verifiëren).

• cypher21
Phntm schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:02:
[...]

Kort gezegd: Andere ROM, andere problemen. Zelf flashen van de OTA zonder gereed te zijn op risico's en foutjes die dat met zich mee brengt is wel een probleem. Dit is gewoon te vermijden als men geduldig kan zijn. Als je het toch doet en je komt toevallig tegen problemen aan die toevallig ook alleen anderen hebben na het handmatig flashen van de OTA...Tjah, had ook gewoon even paar nachtjes kunnen slapen en dan had je hem op je telefoon zonder enkele gezeur en moeite.
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal.

Als je op de originele CM11S zit, dan is er geen enkel verschil tussen de OTA update en een update zip sideloaden.
Het enige verschil is de manier waarop je de zip binnen krijgt, sideload via USB of download via OTA.
De zip file is EXACT het zelfde
Controleer de MD5 maar

Daarnaast noem je een "andere rom"
Wat heeft die er nu mee te maken?
een andere ROM kun je niet sideloaden, enkel flashen via een custom recovery

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 05-03-2015 10:37 ]

• SolarOrbiter
Condor70 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:30:
[...]

Bij mij werkt dit wel goed (maar ik heb beltoon op altijd staan ipv bij favorieten, dus dat stukje kan ik niet verifiëren).
Dus bij Whatsapp (en alle andere apps) krijg jij geen geluid tijdens stille uren? zou je mij een screenshot van je "stille uren" instellingen kunnen sturen? wellicht doe ik iets verkeerd.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

cypher21 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Als je op de originele CM11S zit, dan is er geen enkel verschil tussen de OTA update en een update zip sideloaden.
Het enige verschil is de manier waarop je de zip binnen krijgt, sideload via USB of download via OTA.
Controleer de MD5 maar

Ik ben toch niet diegene die het sideloaden noemt? Dat was Gurby, die zocht een antwoord, die gaf ik hem. De OTA mag wel exact hetzelfde MD5 hebben, en erop letten is zeker aan te raden, maar het gaat niet daar om. Het gaat om de issues die zijn ontstaan door human error. Ik denk dus dat jij niet begrijpt waar ik het over heb. Wat ik probeer te vertellen is: Als je problemen wilt voorkomen, dan moet je gewoon geduldig wachten op de OTA uitrol.

• cypher21
Phntm schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Ik ben toch niet diegene die het sideloaden noemt? Dat was Gurby, die zocht een antwoord, die gaf ik hem. De OTA mag wel exact hetzelfde MD5 hebben, en erop letten is zeker aan te raden, maar het gaat niet daar om. Het gaat om de issues die zijn ontstaan door human error. Ik denk dus dat jij niet begrijpt waar ik het over heb. Wat ik probeer te vertellen is: Als je problemen wilt voorkomen, dan moet je gewoon geduldig wachten op de OTA uitrol.
Of de OTA zip sideloaden als je ongeduldig bent en niet wilt wachten op de melding op je telefoon:) aangezien er GEEN verschil in zit.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

cypher21 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Of de OTA zip sideloaden als je ongeduldig bent en niet wilt wachten op de melding op je telefoon:) aangezien er GEEN verschil in zit.
En dan klagen vervolgens op een forum over dingen die je bent tegengekomen omdat je dacht dat je goed zat. Er zit wel degelijk een verschil in, en het verschil is human error. Hoe voorbereid ben je om aan zo iets te beginnen? Dat verschilt per mens. Een one plus one bezitten betekent niet meestal dat je gelijk tech savvy bent wat blijkbaar veel mensen gelijk denken.

Weet waar aan je begint zou ik zeggen. Ik zeg het nu gewoon weer voor de tweede keer omdat je behoorlijk snel mijn berichten doorleest: Human error is het grootste probleem met het sideloaden van de OTA. Geduld is een schone zaak :X

[ Voor 0% gewijzigd door Phntm op 05-03-2015 11:29 . Reden: het ]

• cypher21
Phntm schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:25:
[...]

En dan klagen vervolgens op een forum over dingen die je bent tegengekomen omdat je dacht dat je goed zat. Er zit wel degelijk een verschil in, en het verschil is human error. Hoe voorbereid ben je om aan zo iets te beginnen? Dat verschilt per mens. Een one plus one bezitten betekent niet meestal dat je gelijk tech savvy bent wat blijkbaar veel mensen gelijk denken.

Weet waar aan je begint zou ik zeggen. Ik zeg nu gewoon weer voor de tweede keer omdat je behoorlijk snel mijn berichten doorleest: Human error is het grootste probleem met het sideloaden van de OTA. Geduld is een schone zaak :X
Ieder zijn ding. Mijn punt is dat er GEEN verschil in de zip via OTA of ergens downloaden en sideloaden zit. Daar kun je niet omheen.
Als je geen held bent om via de commandline iets te doen, dan idd lekker wachten tot je de melding op je telefoon krijgt.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

cypher21 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:31:
[...]

Ieder zijn ding. Mijn punt is dat er GEEN verschil in de zip via OTA of ergens downloaden en sideloaden zit. Daar kun je niet omheen.
Als je geen held bent om via de commandline iets te doen, dan idd lekker wachten tot je de melding op je telefoon krijgt.
Nou op zich is eenmalig rooten het enige wat je nog misschien doet met je commandline nietwaar? De rest gaat lekker automatisch dankzij TWRP, maar dat geldt voor elke telefoons(Lang leven adaway en cerberus met root). En nu moeten we ophouden voordat er een modbreak komt met een schop naar het OPO custom roms en rooten topic.

• cypher21
Waarom?
Ik heb het niet over root of custom roms, enkel over de oorspronkelijke CM11s software en de officiele OTA's

Dit staat compleet los van custom roms en root.

Daarom gaf ik ook aan dat er geen enkel verschil zit tussen het sideloaden van een officiële update zip of deze update zip ontvangen via OTA.
ik kan ook niet in zien wat je daar fout kunt doen als het sideloaden eenmaal lukt of welke andere fouten je zou kunnen krijgen in vergelijking met iemand die de zip via ota ontvangt.
Mijn punt is om jouw bewering dat die manier leidt tot problemen in twijfel te trekken. Dat is simpelweg onmogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 05-03-2015 11:46 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bij mij werkt de functionaliteit stille uren ook niet. Notificaties en dergelijke blijven gewoon door komen, wat ik ook instel.

• cypher21
RoD schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:45:
[...]

Bij mij werkt de functionaliteit stille uren ook niet. Notificaties en dergelijke blijven gewoon door komen, wat ik ook instel.
Werkt hier ook niet. Het enige wat wel werkt is dat de notificatieled uit blijft gedurende de stille uren.

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 04:28
Heeft er iemand toevallig ervaring met deze phone in Belgie, op het Base netwerk (ik zit zelf bij MobileVikings wat daar gebruik van maakt) en de 4G connectiviteit?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tasker gebruiken

• WoWo
Welke tasker gebruik je? En bevalt die?

• cypher21
WoWo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:04:
[...]

Welke tasker gebruik je? En bevalt die?
er is maar een "echte" tasker
Google Play: Tasker

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
cypher21 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:47:
[...]

Werkt hier ook niet. Het enige wat wel werkt is dat de notificatieled uit blijft gedurende de stille uren.
Hier werkte stille uren prima. Geen geluiden, led notificaties en trillingen meer... ideaal!

Mijn foon is nu terug naar Oneplus ivm microfoon probleem, dus ik kan mijn instellingen niet nalopen.
Raar dat het bij jullie niet werkt.

• SolarOrbiter
ik heb deze gebruikt Google Play: Niet storen! werkt uitstekend, maar dat zijn allemaal "workarounds". Eigenlijk zou ik de systeem-app willen gebruiken.
wellicht dat er nog iemand is net als PsycoHero bij wie het wel werkt en wie de instellingen zou willen delen.

[ Voor 27% gewijzigd door SolarOrbiter op 05-03-2015 14:16 ]

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:30
Wanneer je problemen ondervindt met Quiet Hours in CM11s, voeg dan even de QH toggle toe aan de quick settings bar en controleer of de status ook is zoals je in gedachten had:

- Toggle wit met bed: QH geactiveerd
- Toggle grijs met bed: QH gedeactiveerd
- Toggle met klok: QH geactiveerd tijdens de aangegeven uren (toggle is grijs en wordt wit gedurende het ingestelde tijdsbestek)

Soms wil het wel eens helpen om QH via de toggle even te activeren, deactiveren en daarna terug te zetten op tijdsgeschakeld.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• SolarOrbiter
pimsaint schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:26:
Wanneer je problemen ondervindt met Quiet Hours in CM11s, voeg dan even de QH toggle toe aan de quick settings bar en controleer of de status ook is zoals je in gedachten had:

- Toggle wit met bed: QH geactiveerd
- Toggle grijs met bed: QH gedeactiveerd
- Toggle met klok: QH geactiveerd tijdens de aangegeven uren (toggle is grijs en wordt wit gedurende het ingestelde tijdsbestek)

Soms wil het wel eens helpen om QH via de toggle even te activeren, deactiveren en daarna terug te zetten op tijdsgeschakeld.
ik heb "- Toggle wit met bed: QH geactiveerd " aangezet. Calls zijn nu zonder geluid, behalve voor de favorieten uiteraard. maar whatsapp maakt nog steeds geluid.

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Ik heb een andere "Tasker" gebruikt. Namelijk Macrodroid"

Heb tasker nooit geprobeerd, maar heb van velen gehoord dat het niet het meest gebruiksvriendelijke programma is. Met macrodroid kan je nagenoeg hetzelfde, maar dan met een veel nettere UI en het is allemaal veel overzichtelijker.

Dikke aanrader wat mij betreft!

Pluspunt is ook dat je het gratis kan proberen, dan wel met limiet van 5 macros en 1 actie per macro... Dus uiteindelijk moet je hem ook kopen.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Die ja. Ik zou niet meer zonder kunnen...

Verwijderd

Er is een deel van het scherm dat niet meer reageert op aanrakingen.
Het probleem begon opeens en was daarpas nog niet.
Als ik de developers optie gebruik om te zien waar mijn aanrakingen worden gerigistreerd zie ik ook dat hij bij die ene plaats niets registreert.
Zou een factory reset helpen?

Smarthphone is niet geroot en draait android 4.4.4

Of zijn er nog dingen die ik kan proberen voor een RMA?

• Quad
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:38:
Er is een deel van het scherm dat niet meer reageert op aanrakingen.
Het probleem begon opeens en was daarpas nog niet.
Als ik de developers optie gebruik om te zien waar mijn aanrakingen worden gerigistreerd zie ik ook dat hij bij die ene plaats niets registreert.
Zou een factory reset helpen?

Smarthphone is niet geroot en draait android 4.4.4

Of zijn er nog dingen die ik kan proberen voor een RMA?
Wanneer je een RMA aanvraagt zal je een volledige reset e.d. wel moeten uitvoeren, dus bootloader lekker unlocken en alle images flashen.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 12:30
dumbledore schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:42:
Heeft er iemand toevallig ervaring met deze phone in Belgie, op het Base netwerk (ik zit zelf bij MobileVikings wat daar gebruik van maakt) en de 4G connectiviteit?
Er is hierover al heel wat gezegd.
Kort gezegd: de OnePlus One werkt perfect op het BASE netwerk. De uizondering is inderdaad 4G, waarbij de 800MHz niet wordt ondersteund. Overal waar BASE dus hiervan gebruik maakt, val je terug op 3G of eventueel Edge.

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 04:28
GigaPixels schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:41:
[...]

Er is hierover al heel wat gezegd.
Kort gezegd: de OnePlus One werkt perfect op het BASE netwerk. De uizondering is inderdaad 4G, waarbij de 800MHz niet wordt ondersteund. Overal waar BASE dus hiervan gebruik maakt, val je terug op 3G of eventueel Edge.
Dus toch geen 4G.., ik ging het nog even voor de zekerheid vragen want in de OP staat namelijk wel:
'Belgische gebruikers van de OnePlus One kunnen wel overal bij elke provider gebruikmaken van 4G!'

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
Vind zijn post ook verwarrend opgesteld.

Overal waar Base 1800Mhz 4G gebruikt (lees: de steden) zit je dus op 4G.
800Mhz 4G komt eerder voor in landelijke zones.

Nu ondanks alle reclame is de dekking in Belgie nog steeds heel beperkt:
http://www.basecompany.be...company/maps/4G_kaart.png (zie ook http://mv.b12e.be/)

Nu moet je toch al speciale eisen hebben als 17 Mbps 3G niet voldoende is (haal 20 Mbps op dezelfde locatie met 4G, net buiten Leuven).

Tel daarbij nog onze fon/homespot dekking.

Tenzij je natuurlijk elke dag ergens op een veld zit en netflix wil streamen in UHD kwaliteit..

Persoonlijk heb ik Base en staat mijn OPO meestal gewoon op 3G (LTE off).

[ Voor 61% gewijzigd door anessie op 05-03-2015 21:53 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 20:23

TommieW

Numa numa.

Het enige waar 4G praktisch kan zijn is IMHO in drukke gebieden. Soms lijkt de 3G frequentie een beetje "vol" te zitten. Maar dat kan ook aan mij liggen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:34
Ik heb een vraagje, ik heb ongeveer 3 keer in de week dat gehele telefoon vast loopt en zichzelf opnieuw opstart, ik dacht eerst misschien komt het door de software, maar na de nieuwe update doet hij het nog. Nu ben ik in twijfel of ik hem terug stuur ja of de Nee. Wat te doen?

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
hikhakhok schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:56:
Ik heb een vraagje, ik heb ongeveer 3 keer in de week dat gehele telefoon vast loopt en zichzelf opnieuw opstart, ik dacht eerst misschien komt het door de software, maar na de nieuwe update doet hij het nog. Nu ben ik in twijfel of ik hem terug stuur ja of de Nee. Wat te doen?
Factory reset en reflash een stabiele rom erop zodat je system folder ook aangepakt wordt.

Eens proberen met lege google account je telefoon een paar dagen zonder een tros apps te gebruiken.

Loopt ie nog vast, dan is het de hardware. Loopt ie niet meer vast dan zit je met een rotte applicatie.

Lijkt me sneller dan je telefoon 6+ weken moeten missen.

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 06-03-2015 02:51 ]

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
hikhakhok schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:56:
Majesty schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:07:
Ik lees veel negatieve ervaringen over de support van OnePlus, maar toen ik mijn telefoon op heb laten halen voor het random-reboot probleem (5-10x per dag, vrijwel alles al geprobeerd), heb ik er echt een enorm goede ervaring aan over gehouden. Althans, tot nu toe.
M'n telefoon is afgelopen dinsdag opgehaald door DHL en gisteren (!) is er al een "brand new device" opgestuurd die ik maandag verwacht. Dat is 6 (!!) dagen. Daar mogen ze hier in Nederland nog wat van leren.

Nu nog hopen dat het een probleemloos toestel is natuurlijk.
Zie mijn quote. Ik had hetzelfde probleem maar dan wat erger, zo'n 5-10 spontane reboots op een dag. Factory reset, updaten, complete wipe, het heeft allemaal niet geholpen.
Uiteindelijk RMA aangemaakt en een gloednieuwe gehad die na 6 (!) dagen al binnen was (ophalen included). Ik zou nog een factory reset proberen als ik jou was en mocht het nog steeds zo zijn een RMA aanmaken.

En zoals anessie zegt '6+ weken missen' is dus niet standaard het geval.

• Tierelier
  • Laatst online: 21-01-2022
Mijn batterij ontlaadt in 1 nacht 15 %. Als ik Leo's Fortune niet geinstalleerd heb is dit maar een procent of 5. Ik heb dit dubbel gechecked omdat ik het raar vond. Ik heb Leo's Fortune bovendien met Greenify gesluimerd, wat dus niet helpt. s' nachts staat mijn wifi ook nog eens uit zelfs.

Het Android besturingssysteem is in zo'n nacht het meest actief van alle processen lijkt het. Maar daar kan ik nooit zo veel mee. Heeft iemand een tip hoe ik er achter kan komen welke processen er nu precies voor zorgen dat mijn batterij zo snel gedrained wordt?

alvast bedankt :)

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Tierelier schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:37:
Mijn batterij ontlaadt in 1 nacht 15 %. Als ik Leo's Fortune niet geinstalleerd heb is dit maar een procent of 5. Ik heb dit dubbel gechecked omdat ik het raar vond. Ik heb Leo's Fortune bovendien met Greenify gesluimerd, wat dus niet helpt. s' nachts staat mijn wifi ook nog eens uit zelfs.

Het Android besturingssysteem is in zo'n nacht het meest actief van alle processen lijkt het. Maar daar kan ik nooit zo veel mee. Heeft iemand een tip hoe ik er achter kan komen welke processen er nu precies voor zorgen dat mijn batterij zo snel gedrained wordt?

alvast bedankt :)
Wifi uitzetten is in ieder geval niet handig als 3g ook nog eens aanstaat, 3g verbruikt namelijk een stuk meer. Wakeup detector is een goede app om te kijken wat de telefoon bezig houd in de nacht.

• Tierelier
  • Laatst online: 21-01-2022
melvinnie schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:49:
[...]

Wifi uitzetten is in ieder geval niet handig als 3g ook nog eens aanstaat, 3g verbruikt namelijk een stuk meer. Wakeup detector is een goede app om te kijken wat de telefoon bezig houd in de nacht.
Goeie tips :). Jammer dat je de telefoon moet rooten voor wakelock detector... Heb ik eigenlijk geen zin in namelijk... (er is een workaround, maar dat is veel werk joh). Mmmm, wat nu? Ik vind Leo's Forune net iets te leuk om eraf te gooien..

[ Voor 4% gewijzigd door Tierelier op 06-03-2015 10:03 ]

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Tierelier schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:00:
[...]

Goeie tips :). Jammer dat je de telefoon moet rooten voor wakelock detector... Heb ik eigenlijk geen zin in namelijk... (er is een workaround, maar dat is veel werk joh). Mmmm, wat nu? Ik vind Leo's Forune net iets te leuk om eraf te gooien..
Zonder root heeft Greenify ook niet bepaald veel "power". Ik gebruik Greenify met root en dat werkt perfect, als ik root uitzet dan blijft de helft aanstaan 8)7

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 18-11 14:22

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Men ben nog steeds zo bij met m'n OPO!
Mooie beeld, lekker snel, genoeg ruimte voor al m'n porn.. euh.. muziek en games :)
Binnenkort eindelijk cm12s met Lolipop, heerlijk :P

[ Voor 14% gewijzigd door BlackEyedAngel op 06-03-2015 16:05 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

cypher21 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Controleer de MD5 maar

Precies mijn punt. QFT.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Nee, dat is jouw punt niet. Jij bent diegene die denkt dat "sideloaden" flashen is. Cypher en ik staan al op 1 lijn, en jij hebt mijn punt totaal gemist. ;)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Phntm schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:24:
[...]

Nee, dat is jouw punt niet. Jij bent diegene die denkt dat "sideloaden" flashen is. Cypher en ik staan al op 1 lijn, en jij hebt mijn punt totaal gemist. ;)
Tuurlijk joh.

Verwijderd

Ik heb even een paar vraagjes, hopelijk weet iemand dit.

- Hoe kan ik foto's naar een ander album verplaatsen op de telefoon?
- Ik krijg als ik typ geen voorspellende woorden, met m'n vorige telefoon kon ik soms hele zinnen door klikken en nu komt er niks te staan. Kan ik dit ergens instellen?
- Ik heb geen emoticons meer op apps zoals Instagram en Facebook, hoe kan ik deze krijgen?

Ik heb hem nog niet geroot.

• Quad
  • Nu online
Gebruik je wel of geen SwiftKey? Dan werkt het allemaal wel namelijk.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Quad schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:52:
Gebruik je wel of geen SwiftKey? Dan werkt het allemaal wel namelijk.
Dat heb ik nu aan staan maar heb geen verschil volgens mij, zat al met de instellingen te proberen.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:29:
Ik heb even een paar vraagjes, hopelijk weet iemand dit.

- Hoe kan ik foto's naar een ander album verplaatsen op de telefoon?
Via de bestanden app. Foto's staan in dcim/camera. De galerij scant je hele telefoon en laat alle foto's in de map zien waar ze al staan.

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Zeau, ik heb sinds een week ook een Oneplus, en ben er meer dan tevreden mee. Ik had gedacht dat het formaat me tegen zou staan, maar dit is echt geen enkel probleem. De accuduur is fantastisch en hetzelfde geldt voor de bouwkwaliteit en het scherm. Ook de camera ben ik erg tevreden over, vreesde een beetje dat deze behoorlijk middelmatig zou zijn, maar hier kan je toch erg goede kiekjes mee schieten in de juiste omstandigheden, dit zie ik de One M8 toch niet doen;):
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/20qib84.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xd6xqv.jpg

Verwijderd

jorrit91 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:34:
Zeau, ik heb sinds een week ook een Oneplus, en ben er meer dan tevreden mee. Ik had gedacht dat het formaat me tegen zou staan, maar dit is echt geen enkel probleem. De accuduur is fantastisch en hetzelfde geldt voor de bouwkwaliteit en het scherm. Ook de camera ben ik erg tevreden over, vreesde een beetje dat deze behoorlijk middelmatig zou zijn, maar hier kan je toch erg goede kiekjes mee schieten in de juiste omstandigheden, dit zie ik de One M8 toch niet doen;):
[afbeelding]
[afbeelding]
Na een paar weken in gebruik begin ik ook goed te wennen aan de telefoon maar ik ben juist steeds minder tevreden over de camera. In normale lichtomstandigheden en een stilstaand object is het geen probleem. Maar sterk bewegende personen en snel heel veel foto's maken en scherpstellen vind ik een serieus issue. Hier had ik met mijn Galaxy S3 nooit problemen mee.

Qua megapixels mag de One M8 dan tegenvallen, maar qua foto's kun je met de One M8 prachtige plaatjes ook maken zoals je hier kunt zien: https://www.flickr.com/cameras/htc/one_m8/

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 15:24
Wow prachtige foto's! nou ligt het ook wel een beetje aan degene die hem gebruikt. Maar met die RAW ondersteuning is er veel mogelijk!
Zal hem morgen bestellen, zeker een stap omhoog van m'n Nexus 4

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jorrit91 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben jaloers op jouw skills. Kun je ons, de geïnteresseerden, uitleggen hoe je deze shots hebt kunnen maken? Of is het gewoon puur talent? Talent heb je zeker, no doubt!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik heb sinds de laatste OTA toch wel een enorme battery drain. Eerst ging er 2 a 2,5% per uur af, nu zit ik op een procent of 7 a 8. Volgens BetterBatteryStats is event0-808 en event2-808 de boosdoener, die houden de telefoon wakker. Volgens mij heb ik niks veranderd qua instellingen. Meer mensen die hier last van hebben?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• EeePC
Phntm schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:33:
[...]

Ik ben jaloers op jouw skills. Kun je ons, de geïnteresseerden, uitleggen hoe je deze shots hebt kunnen maken? Of is het gewoon puur talent? Talent heb je zeker, no doubt!
Inderdaad! Ben ik ook wel benieuwd naar. Vind de camera nog steeds matig, hij is vrij langzaam en op bijvoorbeeld licht bewolkte dagen heeft ie heel veel moeite om de belichting goed te regelen. Ben nog steeds van mening dat mijn iPhone 4S het beter deed...
Dus wat tips zijn welkom!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 07:28

psyy138

blackbulls.nl

Sandyman538 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:39:
Ik heb sinds de laatste OTA toch wel een enorme battery drain. Eerst ging er 2 a 2,5% per uur af, nu zit ik op een procent of 7 a 8. Volgens BetterBatteryStats is event0-808 en event2-808 de boosdoener, die houden de telefoon wakker. Volgens mij heb ik niks veranderd qua instellingen. Meer mensen die hier last van hebben?
z'n idee had ik ook al, vroeger kwam ik 5 uur thuis (werkdag 8:00-16:30) had ik z'n 60-70 over, tegenwoordig zo rond de 40-50. Ik dacht dat het aan notifymyandroid lag maar merkte geen verschil toen ik de app verwijderd had. Heb zelf alleen geen battery apps om dit te controleren maar heb sterk het vermoede dat het aan de update ligt. Toch is het niet z'n heel groot probleem wat ik stop de telefoon toch elke avond in de lader 8).

O.R.C. Black Bulls Rugby

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Eh tja... Heb er eigenlijk niet heel veel bijzonders mee gedaan. Bovenste foto is met HDR genomen, eerst scherpgesteld op het gras, daarna beeld positioneren. Vooral bij niet-HDR goed opletten dat je niet teveel van het zonlich meepakt, anders slibt je foto dicht. Verder lag ik met m'n neus op de grond, waar jullie denken dat ik talent heb was er vast iemand die dacht dat ik niet goed bij m'n hoofd was;) Foto's zijn verder niet aangepast overigens, op was kleine verzadiging na...
Het licht was gewoon prachtig, ik kwam m'n bed uit, en ben direct in m'n laarzen gestapt. Het helpt ook dat er sluierbewolking was, maakt het licht iets minder hard.

• EeePC
Okey! Ga ik ook maar eens wat meer experimenteren met de camera.

Wat betreft de batterij, merk inderdaad ook dat deze significant sneller leegloopt, kom na de laatste update tientallen procenten batterij lager uit s'avonds dan daarvoor.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb juist niks gemerkt met de batterij, gisteren na het opladen nog snel een aflevering gekeken van boondocks en toen gaan slapen. Batterij was toen nog zelfs na het kijken op charged. Toen ik wakker werd.. had ik nog steeds een charged batterij. :> Ik heb sindskort cm security op mijn telefoon gegooid en het heeft een battery charging screensaver. Het laat ook zien hoe lang de laatste trickle charging doet wat mijn batterij de laatste tijd significant langer mee laat gaan omdat het gewoon goed wordt opgeladen. Wel een aanradertje moet ik zeggen, ook wel een nuttige app.

• danielrene
  • Laatst online: 18-11 12:58
Ook steeds meer aan het proberen met camera etc. Gebruik nu ColorOS camera app, wel tevreden over.. Deze afgelopen vrijdag geschoten, ziet wellicht niet zoveel van kleuren, maar n.a.v. het gesprek hier vond ik dit wel een toffe foto. Met de camera vallen echt wel mooie resultaten te behalen, beetje oefenen..

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1600x1200q90/905/u2WlAp.jpg

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
danielrene schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:31:
Ook steeds meer aan het proberen met camera etc. Gebruik nu ColorOS camera app, wel tevreden over.. Deze afgelopen vrijdag geschoten, ziet wellicht niet zoveel van kleuren, maar n.a.v. het gesprek hier vond ik dit wel een toffe foto. Met de camera vallen echt wel mooie resultaten te behalen, beetje oefenen..

[afbeelding]
Nice! Waar is dit als ik vragen mag? Gave setting, de zwart-wit layer versterkt het dramatische effect!

• danielrene
Thx, Dit is de Penetaire inrichting zuid-oost (bijlmerbajes). Erg toepasselijk aangezien ik, voor studie, opweg was naar TBS kliniek. Maar dit bordje icm de bajes was wel bijzonder.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 07:28

psyy138

blackbulls.nl

Nu we met zijn alle foto's aan het delen zijn doe ik het ook maar even :)
Ik maak gebruik van de standaard camera app en instellingen, daarbij de foto een beetje bewerkt met de standaard foto's app.

Alp d'Heuz Frankrijk;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/22yPpVL.jpg

zonder bewerking vind ik de foto wel tegen vallen.;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1I19LXR.jpg

Ik weet niet of het volgende aan de OPO ligt of aan whatsapp maar ik kan tegenwoordig alleen maar kiezen uit de foto's app en niet meer uit galerij. Op de een of andere manier sorteert Foto's de afbeelding anders.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

danielrene schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:11:
Thx, Dit is de Penetaire inrichting zuid-oost (bijlmerbajes). Erg toepasselijk aangezien ik, voor studie, opweg was naar TBS kliniek. Maar dit bordje icm de bajes was wel bijzonder.
Ik wou je bijna vragen of je ook op de Hogeschool van Amsterdam zat, want ik zit daar verderop mijn System and Network engineering studie aan het volgen, trouwens mooie shots. Ik ben alleen enorm lui om ColorOS camera erop te gooien. :+

• danielrene
Bijna, UvA it is. Maar die kliniek zit echt vlak naast hva daar zonder dat het opvalt.

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 19:24

Nimrod

King in the land of Shinar

Sandyman538 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:39:
Check, voorheen een 4,5 dagen standby, sinds OTA 3,5 dagen. Tevens root om zeep, en apps die crashen als ze de (oude) equalizer aanspreken. Als de volgende update nog meer klooit, keer ik terug naar OTA38R 8)7

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.