Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.131 views

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Tierelier schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:19:
De bug die ik heb is dat ik soms geen toegang meer krijg tot het menu dat je normaal krijgt door de powerknop lang in te drukken (waar je kunt kiezen tussen uitschakelen/herstarten/vliegmodus). Lekker dan ;).

Het herstarten ging zonet ook niet meer. Pas na een minuut of tien lukte het. Gaat lekker hier ;). Ach ja. komt allemaal goed haha. Toch?
Had dit alleen toen ik bepaalde Xposed modules actief had. Gewoon stock (nightlies) geen last van.

Patient gamer

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

FastFred schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:29:
Na 3,5 week een iPhone 6 van 't werk uitgeprobeerd te hebben (moet gebruikersondersteuning bieden, dan ist wel handig als je het toestel zelf een beetje kent) heb ik zojuist weer gekozen voor vrijheid, mijn Oneplus weer uit de kast gepakt.

SIM-kaart erin, Whatsapp geinstalleerd en de update geinstalleerd. Maar de camera app is instabieler dan ooit! Hij heeft nu een fancy auto focus dingetje, maar na een seconde of 20 slaat de app gewoon vast, herstarten van de app krijg je de melding "kan geen verbinding maken met camera". Na een herstart van het toestel gebeurt er gewoon weer hetzelfde :( Dat ze daar nog geen fix voor hebben :(

Niet geroot overigens, gewoon lekker stock
Ik heb echt nergens last van? Heb ik met vorige versie en met de huidige update ook nooit gehad.
Wellicht is er ergens iets niet helemaal lekker gegaan met de update?

Speed limits are like herpes.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:22
Indruk na enkele dagen met de nieuwste update: achteruitgang batterijduur, vooral de drain tijdens inactief lijkt me toegenomen. Nochtans geen nieuwe of andere apps in de achtergrond.

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Sinds gisterenavond in het bezit van OPO. Eerste indruk was dat hij erg groot was. Kom van een galaxy s3 en dan merk je toch het verschil. Na een uurtje mee spelen nam ik mijn s3 nog eens vast en deze voelde al weer te klein aan. Je komt zoiets wel snel gewoon al zit hij voorlopig nog niet zo snel in mijn broekzak. Heb er ook nog een Premium Screen Protector en flip cover bijgekocht.

De screen protector ligt er al weer van. Kreeg dat dekselse ding er maar niet op zonder bubbels en het voelde ook gewoon niet goed. De flip cover vind ik dan wel weer goed al is het nog even wennen. Het geeft gewoon een steviger gevoel aan je telefoon.

Na eerst wat mee spelen meteen maar bootloader unlocked, en root erop was helemaal niet veel werk en de kans dat ik binnen x aantal maanden een andere rom erop zet is toch enorm groot. Verder ben ik erg te spreken over het scherm en de snelheid. Geen last van yellow band dus wss al een van de betere productie :D. Gisteren wel dik half uur zitten zoeken waarom ik geen berichten kon sturen, tot ik zelf een bericht binnen kreeg en ik door kreeg dat bijna op was en blijkbaar gewoon op was. Voelde me wel heel stom na dit :p

De komende dagen eens uittesten hoelang de batterij mee zal gaan maar aangezien ik gisteren al 3u onscreen time had en stevig wat downloads gedaan heb via wifi zijn mijn eerste vermoedens wel heel positief!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 12:30
Grompie schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:36:De screen protector ligt er al weer van. Kreeg dat dekselse ding er maar niet op zonder bubbels en het voelde ook gewoon niet goed.
Misschien eens [OnePlus One] Levertijden & Prijzen afspeuren naar een goede glass protector? Geeft vaak minder bubbels.

Bedankt voor je ervaringen, waarom schrijf je er geen review over?

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
blmp schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:40:
[...]

Had dit alleen toen ik bepaalde Xposed modules actief had. Gewoon stock (nightlies) geen last van.
Ok, het komt jou bekend voor dus. Heb hier stock er last van...

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:24
Mijn toestel is meer awake sinds een tijd. Kan goed door de update komen, want ik heb verder geen instellingen aangepast of andere apps geïnstalleerd. Ik 3 uur tijd is mijn toestel 9% awake geweest.
Deep Sleep 2h 16M
Total Awake time 36m
Screen-on time 20m

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-11 14:52
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de password credential storage. Ik heb geen pincode bij mn telefoon.
En ik wilde de VPN instellen van mn werk. Alleen toen moest ik een wachtwoord intypen, ik heb zover ik weet geen wachtwoord daarvoor ingesteld.

En als ik de lockscreen op pin/pattern/wachtwoord zet, dan kan ik wel de VPN instellen.

Echter dan kan ik de lockscreen niet aanpassen. Ik wil liever geen lock op mn telefoon. Ik gebruik een wear watch en als die uit range is dan lockt ie automatisch. Als ik in de buurt ben dan wil ik mn telefoon kunnen gebruiken zonder te unlocken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? De enige oplossingen die ik vind is om een pincode in te stellen.

Something something

• Grompie
GigaPixels schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:40:
[...]

Misschien eens [OnePlus One] Levertijden & Prijzen afspeuren naar een goede glass protector? Geeft vaak minder bubbels.

Bedankt voor je ervaringen, waarom schrijf je er geen review over?
K, bedankt voor de tip! En die review komt er wss wel als ik de tijd vind :)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SeenD schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:00:
Echter dan kan ik de lockscreen niet aanpassen. Ik wil liever geen lock op mn telefoon.
Dit heeft op zich niets met de telefoon te maken, maar is standaard android gedrag. Als je even zoekt op "android vpn lock screen" dan krijg je een heleboel mensen met hetzelfde probleem.
In vroegere android versies kon je in ieder geval de lock screen weer uit zetten of na een x aantal keer de verkeerde pin ingegeven te hebben dit omzeilen door je telefoon te unlocken met je Google account en password. Dat schijnt tegenwoordig niet altijd meer te werken, dus een echte oplossing is het niet. Volgens sommige mensen werkt het met een app om dit uit te zetten (deze) maar ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik geen VPN op mijn telefoon heb.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:15
Plato112 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:18:
[...]

Ik heb echt nergens last van? Heb ik met vorige versie en met de huidige update ook nooit gehad.
Wellicht is er ergens iets niet helemaal lekker gegaan met de update?
Heb nu de Cyanogen Camera uitgeschakeld en de Google Camera uit de Playstore geinstalleerd werkt perfect nu.

Had hier vanaf het begin al last van (mijn OPO is 3 maand oud ofzo) maar niet zo goed reproduceerbaar als nu. Op het Oneplus forum zijn er ook meer mensen die hier last van hebben.

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
vinom schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:38:
Mijn toestel is meer awake sinds een tijd. Kan goed door de update komen, want ik heb verder geen instellingen aangepast of andere apps geïnstalleerd. Ik 3 uur tijd is mijn toestel 9% awake geweest.
Deep Sleep 2h 16M
Total Awake time 36m
Screen-on time 20m
Ik had vannacht dat m'n toestel opeens meer dan 5% per uur ging verbruiken gedurende de hele nacht (en dus was uitgevallen). Met sync off en op prestatie profiel: energie besparing. Ik houd het gedrag van de batterij over het algemeen vrij goed in de gaten, en er lijkt toch sinds de laatste update (weer is) iets niet helemaal lekker te zitten daaro. Ik blijf het in de gaten houden.

• Phntm
  • Laatst online: 12:26

Phntm

Tlingelingeling

jahallow schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:39:
[...]

Ik had vannacht dat m'n toestel opeens meer dan 5% per uur ging verbruiken gedurende de hele nacht (en dus was uitgevallen). Met sync off en op prestatie profiel: energie besparing. Ik houd het gedrag van de batterij over het algemeen vrij goed in de gaten, en er lijkt toch sinds de laatste update (weer is) iets niet helemaal lekker te zitten daaro. Ik blijf het in de gaten houden.
Ik geloof dat het manual flashen van de nieuwe update bij velen problemen aan het opleveren is, en namelijk door human error. Ik heb de OTA uitgevoerd en ben tegen behalve een glitchende signal bar en nog steeds een klok die niet gecentreerd wil blijven op de status bar tegen geen enkele problemen aangelopen. Batterij houdt nog steeds 1,5 tot 2 dagen vol met balanced mode, ik app, zit op FB, chat online op een html5 chat via chrome en speel wel eens af en toe Buff knight! Voor het slapen lees ik altijd nog wat nieuws van de dag die ik misschien gemist heb en ga dan naar bed. Dat is hoe ik altijd mijn telefoon gebruik en dat is niet verandert sinds de nieuwe update.

Zelfde discussies als deze worden ook op de OPO forum gevoerd en meerdere mensen die gewoon de OTA hebben uitgevoerd lijden toch echt niet aan dit soort klachten allemaal.

In jouw geval zal ik toch echter kijken naar wat je batterij zo leeg aan het slurpen is. Moet je toch kunnen inzien in de batterij verbruik tabblad.

[ Voor 1% gewijzigd door Phntm op 18-02-2015 13:10 . Reden: Scheef. ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nadeel van de populariteit is dat allemaal mensen die eigenlijk gewoon lekker een samsung moeten kopen een telefoon kopen waarbij je makkelijk lijkt te kunnen klooien met software. En dat is ook niet lastig, maar je moet wel even lezen. En bij een bedrijf als oneplus moet je wat vergeeflijker zijn als er een update met bugs uitkomt. Maar mensen verwachten een perfect stabiele telefoon die je in een handomdraai zonder enige voorkennis kan flashen.

Niet dat dat bij HTC, samsung, sony en consorten perfect gaat, maar toch.

• Drwho1
Drwho1 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:21:
Indruk na enkele dagen met de nieuwste update: achteruitgang batterijduur, vooral de drain tijdens inactief lijkt me toegenomen. Nochtans geen nieuwe of andere apps in de achtergrond.
Bijkomend iets opgemerkt vanmiddag: mijn scherm staat op autobrightness, nooit problemen mee gehad, maar vanmiddag buiten ineens hoge brightness en een duidelijk zichtbare gele waas op het scherm.
Na 15 seconden ofzo ging ie weer normaal doen en werd de kleur weer normaal.

Hopelijk een eenmalig verschijnsel. :|

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Drwho1 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:07:
[...]

Bijkomend iets opgemerkt vanmiddag: mijn scherm staat op autobrightness, nooit problemen mee gehad, maar vanmiddag buiten ineens hoge brightness en een duidelijk zichtbare gele waas op het scherm.
Na 15 seconden ofzo ging ie weer normaal doen en werd de kleur weer normaal.

Hopelijk een eenmalig verschijnsel. :|
Viel mij vandaag ook op.
Zonnig buiten, scherm werd zo helder dat alle kleuren vervaagden. Kan het zo nabootsen als ik de lichtsensor enigzins in de zon hou of op maximale brightness zet

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 15:04

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dat effect is er al een tijdje, merk het regelmatig als ik buiten in de zon Ingress speel.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Dwarre1
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 22:55
Yeah! vandaag al mijn OPO binnen (thx voor de invite Edwin3010)!, zondag pas besteld, 3 werkdagen lijkt me prima, zeker voor standard delivery. Ik wil hem vanavond gaan rooten, zat instructies dus dat moet lukken. Verlies ik eigenlijk de OTA als ik hem root, daar lees ik namelijk verschillende dingen over?

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 10:30

Falastine

Think about my signature...

Je verliest de OTA als je er een andere rom opzet. Maar verder niks

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:46

HaTe

haat niet

cypher21 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:13:
[...]

Viel mij vandaag ook op.
Zonnig buiten, scherm werd zo helder dat alle kleuren vervaagden. Kan het zo nabootsen als ik de lichtsensor enigzins in de zon hou of op maximale brightness zet
Dat is gewoon in instelling, teniminste ik denk dat het het zelfde effect is als je beschrijft. Het zit bij Instellingen onder Scherm & verlichting en dan de instelling "Zonlichtverbetering" en "Aanpassende helderheid". Deze instellingen zorgen ervoor dat het contrast verhoogt wordt (onder andere) bij vel zonlicht, wat als gevolg heeft dat er een boel kleuren weggehaald worden.

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 18-02-2015 15:10 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• cypher21
HaTe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Dat is gewoon in instelling, teniminste ik denk dat het het zelfde effect is als je beschrijft. Het zit bij Instellingen onder Scherm & verlichting en dan de instelling "Zonlichtverbetering" en "Aanpassende helderheid". Deze instellingen zorgen ervoor dat het contrast verhoogt wordt (onder andere) bij vel zonlicht, wat als gevolg heeft dat er een boel kleuren weggehaald worden.
Ahh klopt ja.
Tijd geleden aangezet, nooit meer aan gedacht. Afgelopen tijd was het niet zo zonnig :P

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:40
Vandaag na een aantal dagen mijn Bamboo cover mogen ontvangen :) Werd weer keurig afgeleverd en in een mooie rood/witte verpakking, zoals we dat gewend zijn van OnePlus.

Kostte wel even wat moeite om de oude cover eraf te halen, maar uiteindelijk geen beschadigingen of iets dergelijks. Daarna de cover er makkelijk op gekregen en zit perfect! De grip was bij de vorige cover wat weg, nadat het "stoffige" een beetje harder wordt. Bij de Bamboo cover weer een goede grip d:)b

Daarnaast nog steeds even blij met de telefoon, hopelijk komt snel de (stable) update naar Lollipop :D

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
SeenD schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:00:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met de password credential storage. Ik heb geen pincode bij mn telefoon.
En ik wilde de VPN instellen van mn werk. Alleen toen moest ik een wachtwoord intypen, ik heb zover ik weet geen wachtwoord daarvoor ingesteld.

En als ik de lockscreen op pin/pattern/wachtwoord zet, dan kan ik wel de VPN instellen.

Echter dan kan ik de lockscreen niet aanpassen. Ik wil liever geen lock op mn telefoon. Ik gebruik een wear watch en als die uit range is dan lockt ie automatisch. Als ik in de buurt ben dan wil ik mn telefoon kunnen gebruiken zonder te unlocken.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? De enige oplossingen die ik vind is om een pincode in te stellen.
Met Tasker kan je instellen dat je telefoon geen keyguard (lockscreen) laat zien op het moment dat je bijv. verbonden bent met een bepaald wifi netwerk of zelfs specifiek macadres. Ik gebruik het zelf om thuis geen lockscreen te hebben. Je hoeft geen geroot toestel te hebben ervoor. Tasker kost wel 3 euro in aanschaf.

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Momenteel heb ik enkel 3G via Hi. Ik ben er van op de hoogte dat in Nederland enkel en alleen T-mobile op een bepaalde frequentie 4G uitzendt waar de One plus mee overweg kan.

Nu keek ik even op een vergelijkingswebsite en hier wordt aangegeven dat Ben, Tele2 en Simpel ook gebruik maken van het Netwerk van T-mobile. Wanneer ik hier klant zou worden, heb ik dan de mogelijkheid tot 4G op de One plus? Dit is een vraag die ik mij al een tijd afvraag. Het zou mij zo'n 10 euro per maand kunnen schelen. Zou dus mooi zijn als het zo is. 😁

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 11:21
joost89 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:20:
Momenteel heb ik enkel 3G via Hi. Ik ben er van op de hoogte dat in Nederland enkel en alleen T-mobile op een bepaalde frequentie 4G uitzendt waar de One plus mee overweg kan.

Nu keek ik even op een vergelijkingswebsite en hier wordt aangegeven dat Ben, Tele2 en Simpel ook gebruik maken van het Netwerk van T-mobile. Wanneer ik hier klant zou worden, heb ik dan de mogelijkheid tot 4G op de One plus? Dit is een vraag die ik mij al een tijd afvraag. Het zou mij zo'n 10 euro per maand kunnen schelen. Zou dus mooi zijn als het zo is. 😁
Ja het zal werken maar:

1: Dekking van T-Mobile qua 4G is nog erg laag

2: Tele2 gaat eigen 4G netwerk opstarten op andere frequenties.

• joost89
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Mizgala28 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:24:
[...]

Ja het zal werken maar:

1: Dekking van T-Mobile qua 4G is nog erg laag

2: Tele2 gaat eigen 4G netwerk opstarten op andere frequenties.
Thanks, voor je antwoord. Gezien T-mobile bij mij geen 4g dekking heeft denk ik dat ik toch maar ga kijken naar een andere provider. Heb nog 3 maanden de tijd dus ik heb nog alle tijd.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:11
joost89 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:55:
[...]

Thanks, voor je antwoord. Gezien T-mobile bij mij geen 4g dekking heeft denk ik dat ik toch maar ga kijken naar een andere provider. Heb nog 3 maanden de tijd dus ik heb nog alle tijd.
Beetje off-topic, maar wanneer je abonnement afloopt kan je hem stilzwijgend door laten lopen, dan is hij maandelijks opzegbaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• cypher21
Quad schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:00:
[...]

Beetje off-topic, maar wanneer je abonnement afloopt kan je hem stilzwijgend door laten lopen, dan is hij maandelijks opzegbaar.
Hangt er vanaf wanneer deze is afgesloten. Als het abonnement na 01-01-2012 is afgesloten dan is deze maandelijks opzegbaar. Contracten voor 1-1-2012 mogen nog stilzwijgend met een jaar worden verlengd.

Edit.
Niet helemaal correct...
Hier staat t duidelijker. http://www.dezaak.nl/stil...an-niet-meer-1925136.html

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 18-02-2015 22:05 ]

• 418O2
  • Nu online
Quad schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:00:
[...]

Maar als je een abo met telefoon hebt zijn je maandkosten wel hoog. Kan je beter een maandelijks opzegbaar simonly abo nemen (tele2 heeft dat, net mijn eigen omgezet, scheelt weer 15 per maand)

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:00

Sandyman538

SandstorM [148839]

cypher21 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:03:
[...]

Hangt er vanaf wanneer deze is afgesloten. Als het abonnement na 01-01-2012 is afgesloten dan is deze maandelijks opzegbaar. Contracten voor 1-1-2012 mogen nog stilzwijgend met een jaar worden verlengd.

Edit.
Niet helemaal correct...
Hier staat t duidelijker. http://www.dezaak.nl/stil...an-niet-meer-1925136.html
Zijn ook maandelijks opzegbaar.
Opzeggen wet van Dam

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:58
Heeft er iemand ervaring met bestellen op een open sales day op dinsdag? Afgelopen dinsdag eentje besteld, express verzending. Order status is sindsdien 'Pending shipment'. Vraag me af hoe lang het (ongeveer) zal duren voor ik hem in m'n handen heb? :P

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:40
Guzanni schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 01:08:
Heeft er iemand ervaring met bestellen op een open sales day op dinsdag? Afgelopen dinsdag eentje besteld, express verzending. Order status is sindsdien 'Pending shipment'. Vraag me af hoe lang het (ongeveer) zal duren voor ik hem in m'n handen heb? :P
Geen ervaring met de open sales day, maar bij een gewone bestelling heeft de ene in 3 werkdagen en de andere in een week. Verschilt een beetje, maar reken erop dat je hem volgende week sowieso in huis hebt :) en misschien deze week nog wel

• anessie
  • Laatst online: 08-11 21:32
Pending kan naar Delivered gaan in 1 dag ook :D

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Guzanni schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 01:08:
Ik had hem ook op dinsdag (open sales, de eerste paar weken geleden)besteld en vrijdag's was hij binnen met express.

[ Voor 33% gewijzigd door blavlaa op 19-02-2015 07:11 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Peter is Gamer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 22:26
Ik heb de er afgelopen dinsdag (10 feb) 1 besteld op de open sales dag en afgelopen maandag (16 feb) was de telefoon binnen. Tijdens de bestelling had ik voor normal shipment gekozen maar deze werd toch verstuurd via DHL Express.

Op een één of andere manier stonden er 2 laders op de bestel bon en deze werden ook nog geleverd :)

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem met mn OPO: wanneer ik in een app zit en ik draai de telefoon naar landscape modus, dan draait het scherm wel mee naar landscape modus, maar zodra ik de telefoon weer recht houd draait hij dus niet meer terug.

Ik moet dan via de homeknop naar het startscherm, en van daaruit draait het scherm dan wel terug, maar via bv de multitasking knop weer niet als ik switch naar een andere app. Heb al wat gezocht naar een oplossing maar ik kan echt niets vinden. Iemand een idee?

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 13:20

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Gisteren de phone binnen gekregen, en superblij ermee :)
Alleen zat ik 'savonds wat te surfen en zag ik dat ik een dode pixel had, heb hem pas een paar uur :(
Er zijn wel programma's voor in de playstore zag ik, werken die een beetje of moet ik nu alweer contact met support opnemen? :(

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• vinom
Ik zou contact opnemen met de support ;)

• Drwho1
HaTe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Thx voor de tip, dat was het inderdaad. d:)b

• Grompie
Vraagje over CM12, wanneer deze "officeel" uitkomt zal dit betekenen dat er een update komt voor CM11 die automatisch upgrade naar CM12 of zijn dit 2 versies die los van elkaar zullen blijven bestaan?

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 08:06
Heb hem sinds gisteren ook binnen. Erg mooi ding, alles in orde (geen yellow banding e.d.) Even wennen aan de grootte... Heb nu ook de flipcover besteld, helaas zag ik wel dat dat je notificatieledje niet meer zichtbaar is :(

Wat me trouwens wel opviel is dat er bij mij geen cyanogenmod op de achterkant staat, is dit nieuw? Of specifiek model ofzo?

Nog niet klaar om mijn simkaart over te zetten, eerst van alles uitproberen en bootloader unlocken e.d.

Ohja, nog een nadeel van android zelf. Ik had gekozen om en backup te maken. Dit heeft mijn tablet ook, alleen is google dan zo stom om al je apps van je andere apparaat te syncen! Kan dat niet device specifiek? Beetje faal, maar goed moet maar een andere backup utility gaan gebruiken.

Zitten de meesten hier nog op standaard rom? Denk dat ik dat voorlopig nog wel even aan houd.

Geluidskwaliteit met koptelefoon is trouwens best goed. Volume kan gelukkig hard genoeg en de AudioFX equalizer werkt erg prettig!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Shodan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:34:
Heb hem sinds gisteren ook binnen. Erg mooi ding, alles in orde (geen yellow banding e.d.) Even wennen aan de grootte... Heb nu ook de flipcover besteld, helaas zag ik wel dat dat je notificatieledje niet meer zichtbaar is :(

Wat me trouwens wel opviel is dat er bij mij geen cyanogenmod op de achterkant staat, is dit nieuw? Of specifiek model ofzo?

Nog niet klaar om mijn simkaart over te zetten, eerst van alles uitproberen en bootloader unlocken e.d.

Ohja, nog een nadeel van android zelf. Ik had gekozen om en backup te maken. Dit heeft mijn tablet ook, alleen is google dan zo stom om al je apps van je andere apparaat te syncen! Kan dat niet device specifiek? Beetje faal, maar goed moet maar een andere backup utility gaan gebruiken.

Zitten de meesten hier nog op standaard rom? Denk dat ik dat voorlopig nog wel even aan houd.

Geluidskwaliteit met koptelefoon is trouwens best goed. Volume kan gelukkig hard genoeg en de AudioFX equalizer werkt erg prettig!
Op al je vragen ja. Cyanogenmod is van de achterkant af sinds de November batches. Ik heb ook geen CM op de achterkant staan en het stoort mij niet. Overigens is dit wel gewoon eerder voorgekomen in dit topic. Voor de rest is CM meer dan genoeg.

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:00
Shodan schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:34:
Lol, ja best knullig. Volgens mij is dat met lollipop opgelost, dan wordt je gevraagd van welke device je de apps wilt synchen en kan je individuele apps aan/uitvinken.

En over je vraag over de standaard rom:
Dit toestel is makkelijke te unlocken, maar je als je dat doet verlies je wel alle data van je "externe" opslag (muziek, instellingen, etc).

Dus mijn advies is unlock hem wel meteen, dan kan je later zonder je data kwijt te raken altijd nog een custom rom/recovery/root doen.

[ Voor 22% gewijzigd door BooYooToo op 19-02-2015 12:57 ]

• superiscch
  • Nu online
Grompie schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:25:
Vraagje over CM12, wanneer deze "officeel" uitkomt zal dit betekenen dat er een update komt voor CM11 die automatisch upgrade naar CM12 of zijn dit 2 versies die los van elkaar zullen blijven bestaan?
Vergeet de 's' niet, groot verschil tussen CM12 en CM12s. Deze zal als ota komen bij CM11s.

De gewone CM12 is reeds te installeren maat komt niet als ota

• Shodan
BooYooToo schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:55:
[...]

En over je vraag over de standaard rom:
Dit toestel is makkelijke te unlocken, maar je als je dat doet verlies je wel alle data van je "externe" opslag (muziek, instellingen, etc).

Dus mijn advies is unlock hem wel meteen, dan kan je later zonder je data kwijt te raken altijd nog een custom rom/recovery/root doen.
Dat was ik inderdaad van plan ja, vandaar dat ik hem ook nog niet als telefoon in gebruik heb. Eerst unlocken en dan inrichten...

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-10 12:30
Zopas de 100e review over de OPO geschreven!

Ook even MeneerJoep zijn review over de OPO gelezen, mooi werk van hem

• Guzanni
Iemand ervaring met 4G op de OPO? Ik heb nu 4G van Telfort op mn Nexus 5 en heb begrepen dat KPN nog maar net met de uitrol van 1800 mhz is begonnen. Ik woon in Zaandam en op de dekkingskaart van KPN staan er nog maar 3 masten van 1800 mhz in Zaandam. Ik heb begrepen dat T-Mobile 1800 mhz gebruikt en heel Zaandam wordt daarmee gedekt. Ik neem dus aan dat als ik een T-Mobile abonnement heb, ik zonder problemen 4G bereik heb op mijn OPO?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Guzanni schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:58:
Iemand ervaring met 4G op de OPO? Ik heb nu 4G van Telfort op mn Nexus 5 en heb begrepen dat KPN nog maar net met de uitrol van 1800 mhz is begonnen. Ik woon in Zaandam en op de dekkingskaart van KPN staan er nog maar 3 masten van 1800 mhz in Zaandam. Ik heb begrepen dat T-Mobile 1800 mhz gebruikt en heel Zaandam wordt daarmee gedekt. Ik neem dus aan dat als ik een T-Mobile abonnement heb, ik zonder problemen 4G bereik heb op mijn OPO?
Hier een T-Mobile gebruiker in Amsterdam. Altijd bereik, geen problemen. Maar je moet wel nog herinneren dat buiten de randstad er weinig andere plekken zijn in Nederland waar je 4G hebt. LTE verschijnt boven je signal bar als je 4G verbinding hebt.

• Guzanni
Phntm schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Hier een T-Mobile gebruiker in Amsterdam. Altijd bereik, geen problemen. Maar je moet wel nog herinneren dat buiten de randstad er weinig andere plekken zijn in Nederland waar je 4G hebt. LTE verschijnt boven je signal bar als je 4G verbinding hebt.
Oke top, bedankt. Ik kom vrijwel nooit buiten de Randstad, dus dat zou geen probleem moeten zijn hehe.

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 23:57
Ik zie overal alleen maar 64GB invites. Ik zou niet weten wat ik met al die 64GB moet doen.

Is de 16GB versie überhaupt beschikbaar? Kan je de 16GB versie bestellen op een dinsdag?

• Guzanni
KoningStoma schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 01:25:
Ik zie overal alleen maar 64GB invites. Ik zou niet weten wat ik met al die 64GB moet doen.

Is de 16GB versie überhaupt beschikbaar? Kan je de 16GB versie bestellen op een dinsdag?
Nou ja, de 64GB versie is maar 30 euro duurder, vind ik het op zich wel waard.

Toen ik afgelopen dinsdag ging bestellen, had ik de keuze uit de witte 16GB en de Sandstone 64GB :)

• anessie
KoningStoma schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 01:25:

Prijsverschil is zo nihil dat je gewoon een slechte deal doet als je 16GB neemt, je weet nooit welke streaming audio/video dienst je in de toekomst mogelijk begint te gebruiken. Om mijn mobiel data verbruik te beperken heb ik 45 GB spotify offline cache om m'n OPO staan. Herverkoopwaarde lijkt me toch ook iets hoger als je over 2 jaar een ander toestel zoekt.

[ Voor 7% gewijzigd door anessie op 20-02-2015 03:09 ]

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 23:57
Klopt, maar ik ben een ontzettende muggenzifter. Ik koop maar gewoon de eerste die ik tegenkom.

• anessie
Wel op dinsdag staan ze naast elkaar op de website, dus dan hangt het er vanaf of je van rechts naar links leest of niet :D

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 19:03
Guzanni schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:58:
Telfort 4G Eindhoven.

Bereik is heel erg raar. Buiten centrum wel 4G en binnen centrum (nog) niet.
Haal rond de 14mb down, up weet ik zo niet meer.

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:13
Xmoo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:34:
[...]
En wat voor ping, enig idee? Ik ben momenteel erg tevreden over Choozze (onbeperkt bellen én 3G in heel Europa) op mijn OPO in en rond Eindhoven (Veldhoven). Toch kriebelt het heel vaak om over te stappen op iets met 4G, maar 14mbps... ik had veel hogere snelheden in mijn hoofd. Ik haal met mijn 3G verbinding vaak 9 tot 9,5mbps.

Hoewel ik dan misschien toch niet álles uit mijn OPO haal, blijf ik toch maar even lekker op onbeperkt 3G :)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:28:
Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem met mn OPO: wanneer ik in een app zit en ik draai de telefoon naar landscape modus, dan draait het scherm wel mee naar landscape modus, maar zodra ik de telefoon weer recht houd draait hij dus niet meer terug.

Ik moet dan via de homeknop naar het startscherm, en van daaruit draait het scherm dan wel terug, maar via bv de multitasking knop weer niet als ik switch naar een andere app. Heb al wat gezocht naar een oplossing maar ik kan echt niets vinden. Iemand een idee?
Hmm ben ik dan de enige met dit probleem? Voel niet zo veel voor een factory reset nu alles net naar mn smaak ik, maar mischien van de week toch maar eens proberen dan. Of heeft iemand een beter idee?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:23

TommieW

Numa numa.

Grappig, ik kwam vanochtend in de trein een mede OnePlus gebruiker tegen. :D

[ Voor 4% gewijzigd door TommieW op 20-02-2015 13:59 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 13:20

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Na 2 dagen spelen aanpassen etc, waarvan ik bijna alles heb hoe ik het wil afgezien van notifications die niet willen doen wat ik wil, en die dode pixel, ben ik SUPER blij met m'n nieuwe toestel O+

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Melvivio
  • Laatst online: 16-05 09:44
Ben ook nog super blij met de 1+ maar loop tegen Android iets aan.
Wat is de snelste netwerksetting? Ik heb een 4G abonnement, moet het dan op LTE (recommended) staat voor het ontvangst?

En Google vraagt om een wachtwoord om te syncen. Dus voer ik het wachtwoord in, zegt ie incorrect pass phrase.

Ideeën?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:11
Je 4G vraag betreft, welke provider heb je? En die tweede, wat zegt Google?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik lees veel negatieve ervaringen over de support van OnePlus, maar toen ik mijn telefoon op heb laten halen voor het random-reboot probleem (5-10x per dag, vrijwel alles al geprobeerd), heb ik er echt een enorm goede ervaring aan over gehouden. Althans, tot nu toe.
M'n telefoon is afgelopen dinsdag opgehaald door DHL en gisteren (!) is er al een "brand new device" opgestuurd die ik maandag verwacht. Dat is 6 (!!) dagen. Daar mogen ze hier in Nederland nog wat van leren.

Nu nog hopen dat het een probleemloos toestel is natuurlijk.
Melvivio schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:57:
Ben ook nog super blij met de 1+ maar loop tegen Android iets aan.
Wat is de snelste netwerksetting? Ik heb een 4G abonnement, moet het dan op LTE (recommended) staat voor het ontvangst?

En Google vraagt om een wachtwoord om te syncen. Dus voer ik het wachtwoord in, zegt ie incorrect pass phrase.

Ideeën?
Dit is een bekend probleem sinds de laatste update geloof ik.
Dit topic gaat erover: http://forums.androidcent...incorrect-passphrase.html

Ik heb daarin een link gepost naar de oplossing ervoor: https://productforums.goo.../BFA42hXcD6k/IS8Zrz_9yToJ

spoiler:
Hi All,

Thanks for posting here, especially for the sync dumps, they were very helpful in diagnosing the problem. It seems like you have had sync accounts for a long time and it is causing an issue. Can you confirm how long you've had a sync account? It would also be helpful if you post a screenshot of the error message prompt.

The fix is to clear your sync data from the Google dashboard and sign in again on your devices. Can you try doing that? Make sure your bookmarks are available on your local device (computer) before you stop and clear. You can also always back-up (export) your bookmarks so you have a copy of them.

Cheers,
Sarah

• Drwho1
Bah, die laatste update heeft mijn batterijduur gevoelig ingekort. Idle verbruik ligt fors hoger. Momenteel 1d en 7u met 26% screentime en nog 23% batterij over.

Verwijderd

Ik heb nou een week mijn Oneplus One. Ik heb deze telefoon na grote twijfels toch besteld vanwege de gunstige prijs en gegokt of ik de telefoon wel of niet te groot vind. Even een aantal vragen en een korte review na een week.

+ Formaat valt mij reuze mee. Went iig wel snel
+ De prijs
+ 64gb opslag

+/- Geluidskwaliteit voor muziek is prima. Niet het beste wat ik gehoord heb via de koptelefoon, maar voldoet
+/- Camera. Met daglicht prima foto's. Voor de rest niks bijzonders

- Vingervlekkenmagneet. Scherm zit vol met vingervlekken
- Notificatielampje is wel erg klein. Ben een groot lampje gewend zodat ik zonder geluid gewoon duidelijk zie of ik wat gemist heb en aan de kleur ook wat
- De back knop reageert soms niet en moet je een paar keer op drukken
- Zowel 3g als wifi snelheid is lager dan met mijn Galaxy S3
- Wifi verbinding valt vaak helemaal weg
- Telefoon valt soms spontaan uit

Nou is mijn vraag: Kan ik dat spontaan uitvallen van de telefoon oplossen door een custom rom te installeren? Of is hier een fix voor?

Verder ben ik benieuwd of er ook een fix is voor het steeds wegvallen van de wifi verbinding?

Beide problemen ben ik namelijk vaker tegengekomen op fora maar nergens een volledige oplossing voor gelezen.

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:30:
Ik heb nou een week mijn Oneplus One. Ik heb deze telefoon na grote twijfels toch besteld vanwege de gunstige prijs en gegokt of ik de telefoon wel of niet te groot vind. Even een aantal vragen en een korte review na een week.

+ Formaat valt mij reuze mee. Went iig wel snel
+ De prijs
+ 64gb opslag

+/- Geluidskwaliteit voor muziek is prima. Niet het beste wat ik gehoord heb via de koptelefoon, maar voldoet
+/- Camera. Met daglicht prima foto's. Voor de rest niks bijzonders

- Vingervlekkenmagneet. Scherm zit vol met vingervlekken
- Notificatielampje is wel erg klein. Ben een groot lampje gewend zodat ik zonder geluid gewoon duidelijk zie of ik wat gemist heb en aan de kleur ook wat
- De back knop reageert soms niet en moet je een paar keer op drukken
- Zowel 3g als wifi snelheid is lager dan met mijn Galaxy S3
- Wifi verbinding valt vaak helemaal weg
- Telefoon valt soms spontaan uit

Nou is mijn vraag: Kan ik dat spontaan uitvallen van de telefoon oplossen door een custom rom te installeren? Of is hier een fix voor?

Verder ben ik benieuwd of er ook een fix is voor het steeds wegvallen van de wifi verbinding?

Beide problemen ben ik namelijk vaker tegengekomen op fora maar nergens een volledige oplossing voor gelezen.
Ik gebruik de one nu een halfjaar en ik heb nog nooit gehad dat de telefoon zomaar uitviel. Je probleem met de wifi herken ik ook niet, bij mij is dit even snel als elk ander vergelijkbaar apparaat. (let wel, ik gebruik nooit wifi met glasvezelsnelheden.) Of dit een softwarefout is durf ik niet te zeggen, lijkt me sterk want dan zouden toch meer mensen dit moeten ervaren lijkt mij.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:17

spartacusNLD

This is Sparta!!

Xmoo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:34:
[...]

Telfort 4G Eindhoven.

heb Hi.. heb nergens in eindhoven nog 4G.. :(
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:30:
ook met maxxaudio ? heeft voor mij (met custom rom) een stuk verbeterd

[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 21-02-2015 22:44 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 12:47
Ik gebruik nu sinds de update SwiftKey maar ik merk toch dat deze vaker fout voorspelt of verkeerd verbeterd. Wordt dit beter namate je SwiftKey gebruikt of vinden jullie stock toetsenbord beter?

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
SmooK schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 23:08:
Ik gebruik nu sinds de update SwiftKey maar ik merk toch dat deze vaker fout voorspelt of verkeerd verbeterd. Wordt dit beter namate je SwiftKey gebruikt of vinden jullie stock toetsenbord beter?
Het wordt steeds beter. Geef het 1a 2 weken de tijd. SwiftKey leert van wat je typt Als je een andere tema kiest dan moet je toetsenbord het steeds weer leren. Ik gebruik altijd dezelfde kleur. Ik heb eerst ook stock toetsenbord gebruikt, maar overgestapt naar SwiftKey. Ik vind SwiftKey fijner. Ik had het al voor de update. Maar het gaat erom wat jij fijner vind. Succes :)

• anessie
Kijk ook even na dat flow niet aan staat, wordt je gek van als je dat niet wil.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 12:47
Flow of swype vind ik juist wel fijn aan toetsenborden

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:43

seninha

god's right foot

Ik heb het gevoel dat sinds de update het geluid juist erger is geworden. Merkt het via de koptelefoon dat alles heel snel vervormd. Vanmorgen ook gemerkt toen in via BT muziek in de auto af speelde. Moet de BT geluid op de telefoon zachter zetten.

Draaien aan de knoppen in AudioFX help niets. Kan ook niet zeggen dat ik verschil hoor tussen alles meegeleverd profielen

iRacing Profile Flickr

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Grootste frustraties na het updaten:
1. Double tap to wake lijkt niet meer goed werken. Soms tot 5 keer moeten proberen. Niet alleen onhandig maar ook vrij belachelijk. (Ik veronderstel dat er klachten waren over de zaklamp die random werd aangezet en ze daarom de gevoeligheid hebben verminderd ofzo?)

2. Bij ELK bericht in de berichtenapp staat er nu Ontvangen: >datum< >tijd< (ofwel met 'verzonden' voor). Ik heb vooralsnog niet kunnen uitvissen hoe dit terug normaal te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Thijs_g op 22-02-2015 13:30 ]

• superiscch
  • Nu online
Thijs_g schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:29:
Grootste frustraties na het updaten:
1. Double tap to wake lijkt niet meer goed werken. Soms tot 5 keer moeten proberen. Niet alleen onhandig maar ook vrij belachelijk. (Ik veronderstel dat er klachten waren over de zaklamp die random werd aangezet en ze daarom de gevoeligheid hebben verminderd ofzo?)

2. Bij ELK bericht in de berichtenapp staat er nu Ontvangen: >datum< >tijd< (ofwel met 'verzonden' voor). Ik heb vooralsnog niet kunnen uitvissen hoe dit terug normaal te krijgen.
Die double tap to wake is waarschijnlijk als je hem uit je broek haalt? Dan moet je prevent accidental wake up afzetten bij de Screen setting

• Thijs_g
  • Laatst online: 23-07-2024
superiscch schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:32:
[...]

Die double tap to wake is waarschijnlijk als je hem uit je broek haalt? Dan moet je prevent accidental wake up afzetten bij de Screen setting
Nee hoor, gewoon als hij op de tafel ligt ook. Ik vind het persoonlijk een van de handigste features maar op deze manier wordt het aardig frustrerend.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren voor het eerst weer muziek geluisterd op de One. Kan iemand mij vertellen hoe ik van dat AudioFX af kom ?

Het geluid met AudioFX is echt enorm veel slechter geworden. Ik heb flink lopen prutsen maar krijg het niet weg. Als ik het programma disable veranderd er niets. Alleen als ik enorm loop te prutsen en het programma crashed is het geluid weer wat het moet zijn. Helaas komt het programma na een paar minuten weer terug en is het geluid weer bagger.

• vinom
Kun je hem niet uitschakelen onder Alle Apps?

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 22-02-2015 13:54 ]

• PilatuS
  • Niet online
vinom schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:54:
Kun je hem niet uitschakelen onder Alle Apps?
Heb ik gedaan, maar het geluid blijft hetzelfde. Alleen als het programma crashed is het geluid weer even normaal.

Wat ik verder ook aanpas in AudioFX, er veranderd niets aan het geluid.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:43

seninha

god's right foot

PilatuS schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:07:
[...]

Heb ik gedaan, maar het geluid blijft hetzelfde. Alleen als het programma crashed is het geluid weer even normaal.

Wat ik verder ook aanpas in AudioFX, er veranderd niets aan het geluid.
Dat ervaar ik dus ook. Sinds update is geluid echt bagger. Verder geen problemen.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

ik krijg mijn OPO (hopelijk) komende week. als hij na opstarten nog een update aanbiedt...
toch maar niet doen?
en dan wachten op CM12 of Oxygen?

lees behoorlijk wat negatieve ervaringen over de laatste update.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:19:
ik krijg mijn OPO (hopelijk) komende week. als hij na opstarten nog een update aanbiedt...
toch maar niet doen?
en dan wachten op CM12 of Oxygen?

lees behoorlijk wat negatieve ervaringen over de laatste update.
Maar er is ook aangegeven dat de meeste van de negatieve ervaringen voor komen bij mensen die de update handmatig hebben geflashed. Als je het gewoon OTA krijgt merk je echt bar weinig. Geluid is eindelijk binnen de juiste grenzen en niet overdreven luid, ik heb mijn gehoor nog lief.

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 22-02-2015 16:01 . Reden: scheve zin :( ]

• PilatuS
  • Niet online
seninha schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:21:
[...]

Dat ervaar ik dus ook. Sinds update is geluid echt bagger. Verder geen problemen.
Bij MaxxAudio kon ik die gewoon uitzetten en was het geluid normaal. Ik draai met RocketPlayer met een custom EQ en dat werkte perfect. Nu met AudioFX staat die gewoon altijd aan en vervormt die het geluid. Ook al zet je deze uit doet ie nogsteeds wat met het geluid. Pas als ik het programma laat crashen hoor ik pas het geluid zoals het hoort te zijn. Verder kan ik niets doen om het geluid weer als normaal te krijgen.

Ik draai juist met een aangepaste EQ met RocketPlayer om het geluid te krijgen zoals ik het wil. Ik heb de EQ zo staat dat het geluid een stuk lichter word met minder bass. AudioFX maakt het geluid een stuk zwaarder met een hoop extra bass, precies wat ik niet wil en het weg krijgen is niet mogelijk.

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor te vinden is. Ik gebruik mijn OPO juist veel voor muziek luisteren en nu klink het bagger.

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 13:35
Phntm schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:00:
[...]
Maar er is ook aangegeven dat de meeste van de negatieve ervaringen voor komen bij mensen die de update handmatig hebben geflashed. Als je het gewoon OTA krijgt merk je echt bar weinig. Geluid is eindelijk binnen de juiste grenzen en niet overdreven luid, ik heb mijn gehoor nog lief.
Precies, hier ook, gewoon stock, gewoon OTA, geen enkel probleem. En bij mijn dochter ook niet.
I <3 1+1

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
Krijg normaal gezien deze week OPO thuis. Ligt nu te wachten op heathrow :-)
Zou ik hem rooten? en die franco kernel flashen waar ik goede dingen van lees of laat ik hem gewoon zoals em is?

Wie kan mij wat raad geven?

Verwijderd

dank voor de geruststelling Phntm en WoWo :-).

@Maditude: ik weet ook nog niet zo wat te doen...
als ik het nu zo lees... de update draaien, daarna de bootloader unlocken en rooten.

• anessie
Maditude schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:28:
Zou ik hem rooten? en die franco kernel flashen waar ik goede dingen van lees of laat ik hem gewoon zoals em is?

Goh, blijf er een paar weken af en ga dan ineens mee naar CM12s of CM12 bv.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46
Maditude schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:28:

Maditude, ik zou sowieso meteen de bootloader unlocken. Deze actie wiped je telefoon dus het is handig om dat niet te doen als je al vanalles op de telefoon hebt staan en hem een paar weken in gebruikt hebt.

Rooten en evt een custom rom draaien kan altijd later nog.

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Thijs_g schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:41:
[...]

Nee hoor, gewoon als hij op de tafel ligt ook. Ik vind het persoonlijk een van de handigste features maar op deze manier wordt het aardig frustrerend.
Heb dit ook. Tap to wake lijkt minder gevoelig te zijn geworden ofzo. Ik hoef niet zo vaak als jij proberen, maar soms wel 2 of 3 keer. Het lijkt ook iets langer te duren (mili seconds) voordat scherm aan gaat. Heb hem OTA geupdate overigens.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de update handmatig geïnstalleerd en ervaar totaal geen problemen... Vreemd?
Double tap werkt prima, overigens werkt dit ook om het toestel weer in de slaapstand te krijgen ;)
De batterijduur is nog steeds erg goed.
Over de muziek kan ik niets zeggen; luisteren doe ik nog altijd op mijn Cowon J3.

Ik kan eenieder aanraden om eens een factory reset uit te voeren als je problemen hebt. Meteen ook even de cache leeggooien vanuit het opstartmenu.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Shodan
PilatuS schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:43:
Gisteren voor het eerst weer muziek geluisterd op de One. Kan iemand mij vertellen hoe ik van dat AudioFX af kom ?

Het geluid met AudioFX is echt enorm veel slechter geworden. Ik heb flink lopen prutsen maar krijg het niet weg. Als ik het programma disable veranderd er niets. Alleen als ik enorm loop te prutsen en het programma crashed is het geluid weer wat het moet zijn. Helaas komt het programma na een paar minuten weer terug en is het geluid weer bagger.
Kan je dat niet met Xposed Boot Manager voorkomen?

Ik merk vooral als je drukke muziek luisterd (met veel gitaren...) dat het dan een beetje een bende wordt. Rustige muziek klinkt ok.

Niet ieder programma lijkt trouwens met de audioFX profielen om te gaan. Als ik met DS audio naar muziek luister vanaf mijn synology hebben geen van de instellingen een effect.

Of misschien kan het ook met Greenify?

Laat maar weten of je iets hiermee kan ben ook benieuwd naar verbeteren van de geluidskwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Shodan op 23-02-2015 09:09 ]

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 13:05
tweakers, mijn verhaal:
in december maakte ik de overstap van iOS naar Android. Heb toen een Huawei P7 gekocht. qua design and UI vond ik het zeer mooi. Ik begon wel vervelend te vinden dat deze hickups had en traag werd, dus heb ik deze van het weekend toch verkocht.
in december twijfelde ik tussen de P7, honor 6 en OnePlusOne.

Op dit moment twijfel ik tussen de volgende toestellen: OnePlusOne, Xiaomi mi4 en Meizu MX Pro 4.

kan iemand mij vertellen wat het voordeel van OnePlusOne zal zijn tov de andere twee? ik ga na het stellen van deze vraag door de topic heen spitten.

• cypher21
Ik kwam er gisteren achter dat als ik video's gemaakt met de camera doorstuur via Whatsapp er een lelijke groene balk in de video's zit. Meer mensen hier last van?
Draai de laatste OTA (05Q) en laatste Whatsapp versie uit de playstore

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jpbfy101fKuS0cNY2Y0dWXfv/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZEEmxvcQMoXjOWwpyjmiEgBA/medium.png

het geluid bij de video's is nog steeds bedroevend :( had gehoopt dat ze daar iets mee hadden gedaan
maar het issue staat nog steeds open:
https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64

[ Voor 62% gewijzigd door cypher21 op 23-02-2015 15:56 ]

• HNies
  • Laatst online: 01-10 16:12
SolarOrbiter schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:31:
tweakers, mijn verhaal:
in december maakte ik de overstap van iOS naar Android. Heb toen een Huawei P7 gekocht. qua design and UI vond ik het zeer mooi. Ik begon wel vervelend te vinden dat deze hickups had en traag werd, dus heb ik deze van het weekend toch verkocht.
in december twijfelde ik tussen de P7, honor 6 en OnePlusOne.

Op dit moment twijfel ik tussen de volgende toestellen: OnePlusOne, Xiaomi mi4 en Meizu MX Pro 4.

kan iemand mij vertellen wat het voordeel van OnePlusOne zal zijn tov de andere twee? ik ga na het stellen van deze vraag door de topic heen spitten.
Ik heb zelf een Opo en zal die altijd aanraden als mensen het mij vragen. Bevalt me super!
Die andere twee ken ik alleen van diverse fora. Dus geen hands-on ervaring mee.

Over die Xiaomi mi4 lees ik:
"De Xiaomi Mi4 heeft helaas geen ondersteuning voor 4G in Nederland, de banden die hier gebruikt worden werken simpelweg niet op het toestel. In september zou er een 4G-versie van de Mi4 op de markt komen, echter de verkrijgbaarheid en beschikbaarheid hiervan is niet bekend."

Dus zou ik hiermee voorzichtig zijn als je 4G wilt gaan gebruiken. Met de Opo heb je ook beperkingen met de operators, maar ik heb met T-mobile gewoon 4G (LTE)

Over de Meizu MX4 lees ik o.a.;
"Het besturingssysteem is gebaseerd op Android, maar is een zogenaamde fork. Hierin zijn veel aanpassingen gemaakt en is Android bijna niet meer te herkennen. YunOS maakt gebruik van de services en diensten van Alibaba, een bedrijf waar Meizu in geïnvesteerd heeft. Google-diensten en -apps zoals de Play Store zullen niet op dit toestel aanwezig zijn, maar er zullen wel alternatieven worden geboden, zoals een alternatieve winkel om applicaties en games te kunnen downloaden."

Ik zou me, als ik jou was, dus goed inlezen over alle voor en nadelen van de 3 kanshebbers. "Ieder voordeel heb een nadeel" is een bekend Hollandse gezegde :P

Live long and Prosper

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

Inmiddels 2 week in het bezig van mijn OPO. Zit alleen met het volgende, ik ben woonachtend in de provincie Groningen en mag straks switchen van abbo. Nou vraag ik mij af, zijn hier mede noorderlingen in het bezit van een OPO en welke provider gebruiken jullie? en bevalt het? (Met name met 4G)

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:01

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

shwam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:27:
Inmiddels 2 week in het bezig van mijn OPO. Zit alleen met het volgende, ik ben woonachtend in de provincie Groningen en mag straks switchen van abbo. Nou vraag ik mij af, zijn hier mede noorderlingen in het bezit van een OPO en welke provider gebruiken jullie? en bevalt het? (Met name met 4G)
Hier is te lezen dat de 4G alleen werkt met Tele2, Vodafone en T-Mobile. Dit geldt vaak ook voor hun dochter bedrijven. 3G+ kan je wel bij allemaal ontvangen. Je kan op de sites van de aanbieders checken hoe hun dekking zou moeten zijn.

Verder is er op het forum van Oneplus een compleet topic over sim only abbo's.
Toegegeven, het is een zooitje, maar je kan er wel wat ervaring en goede ideetjes uithalen.
https://forums.oneplus.ne...-bij-je-oneplus-one.2631/

[ Voor 4% gewijzigd door IdieEasy op 23-02-2015 14:47 ]

• laurson
  • Laatst online: 28-01 09:47
shwam schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:27:
Ik woon ook in Groningen en ben expres geswitcht naar T-mobile. 4G dekking bevalt me goed, maar woon dan ook hartje centrum.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Search Keywords: Laden, opladen, scherm blijft zwart, laadt niet meer, kapot, dood, leeg, charge, charging, start niet :)

Gezien mijn recente ervaring met de OnePlus wil ik dit even hier posten mochten anderen dezelfde problemen hebben. Ik heb ook gezien dat dit al eerder is voorgekomen bij enkele mensen in dit topic. Recelteijk had ik namelijk het probleem dat mijn Oneplus niet meer op wilde laden nadat deze leeg was.

Oorzaak:
Mijn telefoon was uit gegaan in de avond, gezien deze helemaal leeg was. Deze heb ik aan de lader gehangen en direct geprobeerd aan te zetten. Na het zien van zo'n engels/chinees laad-scherm heb ik nogmaals gewoon de knop ingedukt om te booten. Al met al was dit niet zo slim, want blijkbaar zit er een beveiliging op de Li-ion accu's die ervoor zorgt dat de telefoon niet meer laadt - :
http://www.batteryfacts.c...iIonProtectionCiruit.html
"This precaution is understandable when considering the danger of explosion and fire if the battery is charged and discharged beyond its safe limits."

Oplossing volgens OnePlus
Volgens Oneplus zou dit een mogelijke oplossing bieden (https://oneplus.net/nl/su...lus-one-does-not-power-on), maar:
1. In many cases, we've found that a dead battery is the cause – before trying anything else, make sure to charge your One!
Dat gaat dus niet in dit geval :)
2. Power cycle the One by holding the Power button for 20 seconds 5 times.
Deed niks bij mij
3. Attempt to start the phone by holding down the Power button along with the Volume down button to start recovery mode and performing a factory reset.
Heeft niet zo'n zin als deze niet start :)

Oplossing!!
Na verder zoeken op de OnePlus kwam ik verschillende manieren tegen die soms wel en soms geen oplossing boden, zoals: https://forums.oneplus.ne...o-warning-message.216124/ Meestal is het een combinatie van x-uur laden en x-uur laten liggen. De uiteindelijke oplossing die voor mij heeft gewerkt is:
1. +/-24 uur opladen (je ziet niks op het scherm)
2. +/-48 uur niet opladen en niet aan de knoppen zitten :+
3. Kabel erin -> scherm ging aan (http://i.ytimg.com/vi/xLB4fhOyvuA/maxresdefault.jpg) - nog steeds niet aan de knoppen zitten
4. Na 12 uur laden heb ik geprobeerd om de Oneplus te booten
5. Succes! *O*

Mogelijke andere oplossing
Zelf heb ik geen iPhone en derhalve geen charger, maar deze klonk ook wel interessant
https://forums.oneplus.ne...t-turning-on.97019/page-3
The output Voltage for OPO charger in theory is 2AMP (which does not help wake up the phone), while the output voltage in theory for iphone charger is 1AMP. I did a bit research about battery charging before, so I knew that the actual output is much lower, which makes ip charger an ideal tool to wake up OPO. So I tried my dead OPO with the ip charger and the screen immediately turned on!

By the way, all you need to do is plug the red noodle cable for OPO to the white square ip charger!

☻/
/▌
/ \

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

laurson schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:08:
[...]

Ik woon ook in Groningen en ben expres geswitcht naar T-mobile. 4G dekking bevalt me goed, maar woon dan ook hartje centrum.
Woon zelf 20 kilometer van Groningen vandaan, ben doordeweeks eigenlijk altijd wel in de stad te vinden dus zou het ook fijn vinden als ik in ieder geval dan beschikking tot 4G heb. Ik hou T-mobile in het achterhoofd als ik straks een nieuw abbo mag uitkiezen.

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-11 11:55
Wel grappig dingetje wat ik gemerkt heb, als ik mijn OPO neerleg op mn laptop op de plek waar denk ik mijn HDD zit (met magneet). Dan gaat de OPO op sleep wanneer hij aanstaat. Is dit een bewust ingebouwde functie? Met welke gadget hoort dit te werken? Kan ik het ergens ook uitzetten?

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 13:35
Snuurtje schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:40:
Wel grappig dingetje wat ik gemerkt heb, als ik mijn OPO neerleg op mn laptop op de plek waar denk ik mijn HDD zit (met magneet). Dan gaat de OPO op sleep wanneer hij aanstaat. Is dit een bewust ingebouwde functie? Met welke gadget hoort dit te werken? Kan ik het ergens ook uitzetten?
Dit werkt met de flip-cover. Als je de flip-cover open doet gaat de 1+1 aan en als je hem dicht doet gaat hij automatisch uit ;)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.