Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.137 views

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 14:19
Hoppa! schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:37:
Dat vind ik eigenlijk wel een bijzonder kritiekpunt. Ik vind het geluid namelijk stukken beter dan bij mijn Galaxy S3. Zeker sinds ik overgestapt ben naar Hi is het echt van hoge kwaliteit, beter dan bij Vodafone.
Mijn Nexus 4 klonk - zeker op het KPN netwerk met HD Voice - stukken beter dan mijn OPO. Ik twijfelde even of de OPO misschien geen HD Voice ondersteunt of dat KPN hem niet als zodanig herkent, maar als jij bij de overstap naar Hi wel zo'n verschil merkt, dan ligt het daar misschien niet aan. Eerlijk gezegd ben ik er intussen wel aan gewend, maar in het begin stoorde me het wel behoorlijk...

Punctuality is the politeness of kings

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

MurtnR schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:53:
Op het moment draai ik CM12, Nightly's van 19 januari.
Mijn batterij duur is sinds CM12, eigenlijk drastisch om laag gegaan. Zie screenshot's hieronder.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand enig idee wat 'Diversen' inhoud? Deze staat continue bovenaan.
Kan eigenlijk niet zeggen dat ik hetzelfde ervaar. Draai al tijden de nightlies en accuduur lijkt zelfs te zijn toegenomen. Recent voorbeeld van cm12 nightly van 18-01; deze ging gewoon 2 dagen mee (met nog 15% over).

Patient gamer

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
dreamscape schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:49:
[...]

Mijn Nexus 4 klonk - zeker op het KPN netwerk met HD Voice - stukken beter dan mijn OPO. Ik twijfelde even of de OPO misschien geen HD Voice ondersteunt of dat KPN hem niet als zodanig herkent, maar als jij bij de overstap naar Hi wel zo'n verschil merkt, dan ligt het daar misschien niet aan. Eerlijk gezegd ben ik er intussen wel aan gewend, maar in het begin stoorde me het wel behoorlijk...
Laatst nog een gesprek in HD Voice gehad, twee keer klapte de verbinding er binnen 3 seconden uit met ruis en ellende maar de derde keer klonk het geniaal goed. Ik stond er zelf van te kijken.

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb sinds kort dat mijn batterij erg snel leeg loopt door het proces 'media server'. Geen idee waar dit vandaan komt.

Heb het probleem gegoogled en zie wel meer mensen met dit probleem. Heb geprobeerd om alle media van het apparaat af te gooien. Enige wat ik er nog op heb staan is Spotify met ongeveer een GB aan muziek van spotify die offline beschikbaar is. Heb deze wel helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd (inclusief alle muziek op nieuw gedownload). Maar nog steeds, media server trekt mijn batterij helemaal leeg.

Heb greenify geprobeerd en battery doctor. Helpt ook niet. Hier nog suggesties?

• No-kia
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-07-2019
erikjannemann schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:16:
Ik heb sinds kort dat mijn batterij erg snel leeg loopt door het proces 'media server'. Geen idee waar dit vandaan komt.

Heb het probleem gegoogled en zie wel meer mensen met dit probleem. Heb geprobeerd om alle media van het apparaat af te gooien. Enige wat ik er nog op heb staan is Spotify met ongeveer een GB aan muziek van spotify die offline beschikbaar is. Heb deze wel helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd (inclusief alle muziek op nieuw gedownload). Maar nog steeds, media server trekt mijn batterij helemaal leeg.

Gebruik je de standaard ROM van OnePlus of een custom?

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MurtnR schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:53:
Op het moment draai ik CM12, Nightly's van 19 januari.
Mijn batterij duur is sinds CM12, eigenlijk drastisch om laag gegaan. Zie screenshot's hieronder.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand enig idee wat 'Diversen' inhoud? Deze staat continue bovenaan.
Waarom plaats je deze vraag in [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's EN hier?
Als je het mij vraagt hoort deze vraag hier niet thuis ;)

Als iedereen hier een vraag over een nighty gaat vragen zijn de rapen gaar :X

[ Voor 5% gewijzigd door nokiaan958GB op 21-01-2015 18:48 ]

• MurtnR
  • Laatst online: 07-07 21:22
nokiaan958GB schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:47:
[...]

Waarom plaats je deze vraag in [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's EN hier?
Als je het mij vraagt hoort deze vraag hier niet thuis ;)
Puur om de reden dat ik dus ook niet wist waar die precies thuis hoort :)

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
erikjannemann schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:16:

Ik heb dat eens gehad toen de NOS app nog open stond nadat ik daarin een filmpje had gekeken. Spotify geeft bij mij geen problemen met 'media server' en batterij gebruik. Denk dat je het dus moet zoeken in een app die geluid of beeld gebruikt.

• erikjannemann
No-kia schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:23:
[...]

Gebruik je de standaard ROM van OnePlus of een custom?
Standaard rom. Geen root. Niets aangepast.

@eeepc Ik snap het niet zo, gebruik verder eigenlijk geen muziek apps. Heb wel MXplayer geinstalleerd. Maar had die al weg gegooid en alle films er af gehaald om te kijken of dat het was (maar nee). Wat dat betreft blijft alleen Spotify over denk ik... maar gebruik dat elke dag.

[ Voor 38% gewijzigd door erikjannemann op 21-01-2015 22:25 ]

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
Best grappig, je gebruikt geen muziek apps en zegt dan dat Spotify elke dag op staat..

Bij mij is het zo dat Mediaserver steeds 1% minder verbruikt als Spotify maar dat ze samen vaak de grootste verbruikers zijn (puur afhankelijk van hoeveel ik in de auto stream).

Lijkt me dat je gewoon kan besluiten dat Mediaserver een ondersteunend android proces is van Spotify.

Conclusie: tenzij je effectief muziek speelt kill even Spotify.

[ Voor 22% gewijzigd door anessie op 22-01-2015 01:54 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik heb dat mediaserver probleem ook een tijdje gehad. Ik ben nu heel hard aan het nadenken welke app dat toen was die dat proces steeds open hield, maar kan er niet meer opkomen. Feit is wel dat je batterij echt in een absurd tempo leeg trekt dan. Bij mij ging het echt om meer dan 10% per uur, terwijl mijn telefoon gewoon naast me op het bureau lag met het scherm uit.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hoppa! schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:38:
Ik heb dat mediaserver probleem ook een tijdje gehad. Ik ben nu heel hard aan het nadenken welke app dat toen was die dat proces steeds open hield, maar kan er niet meer opkomen. Feit is wel dat je batterij echt in een absurd tempo leeg trekt dan. Bij mij ging het echt om meer dan 10% per uur, terwijl mijn telefoon gewoon naast me op het bureau lag met het scherm uit.
Google music? De ingebouwde equalizer?

Mijn opo was weg voor een 147e dure schermreparatie. Gestuurd op de 9e jan, 17e betaald, als het goed is krijg ik de telefoon vandaag, morgen of overmorgen binnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 22-01-2015 09:45 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Hoppa! schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:38:
Was dit niet gewoon dat indexeren/scannen van alle media bestanden welke in een soort loop bleef hangen ?
Bij mij gooide ik er dan vaak de app re-scan media overheen, en was het probleem weg.

• alaintje
  • Laatst online: 20:03
Ik heb de gestures uitgezet en gister begon die weer muziek af te spelen...
Tevens, de oneplus one connect niet met mijn bluetooth radio thuis :'( .
Hij kan hem zien, soms, vaak niet. En als ik dan connect zegt die iets van ontoegankelijk apparaat.
Dit terwijl hij wel als headset wordt aangegeven. Iemand een oplossing wellicht?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• erikjannemann
anessie schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 01:51:
Best grappig, je gebruikt geen muziek apps en zegt dan dat Spotify elke dag op staat..

Bij mij is het zo dat Mediaserver steeds 1% minder verbruikt als Spotify maar dat ze samen vaak de grootste verbruikers zijn (puur afhankelijk van hoeveel ik in de auto stream).

Lijkt me dat je gewoon kan besluiten dat Mediaserver een ondersteunend android proces is van Spotify.

Conclusie: tenzij je effectief muziek speelt kill even Spotify.
Daarmee doel ik op 'verder geen muziek apps'. Naast spotify (volgens mij wel duidelijk). Het probleem is dat mijn batterij ook leeg loopt als ik spotify uit heb staan (ook echt helemaal uit, force closed, of via van de battery savers uit). Dat de batterij wat leegloopt tijdens het gebruik is tot daar aan toe, al vind ik nog steeds dat het veel te hard loopt. Als ik 's ochtends telefoon van de oplader haal en naar mijn werk ga, staat spotify ruim ingeschat 2 uur aan. Luister via oordoppen, niet BT. Dan kom ik aan op mijn werk en zit de batterij al op 77 procent.

@mhulsegge, ja zoiets heb ik dus ook gevonden maar ik krijg het niet verholpen. Ik heb het idee dat het toch bij spotify ligt omdat ik verder weinig media er op heb staan. Heb de app die je zei net even gedownload. Die crashed alleen bij opstarten. Soms Root nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door erikjannemann op 22-01-2015 12:25 ]

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
erikjannemann schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Daarmee doel ik op 'verder geen muziek apps'. Naast spotify (volgens mij wel duidelijk). Het probleem is dat mijn batterij ook leeg loopt als ik spotify uit heb staan (ook echt helemaal uit, force closed, of via van de battery savers uit). Dat de batterij wat leegloopt tijdens het gebruik is tot daar aan toe, al vind ik nog steeds dat het veel te hard loopt. Als ik 's ochtends telefoon van de oplader haal en naar mijn werk ga, staat spotify ruim ingeschat 2 uur aan. Luister via oordoppen, niet BT. Dan kom ik aan op mijn werk en zit de batterij al op 77 procent.

@mhulsegge, ja zoiets heb ik dus ook gevonden maar ik krijg het niet verholpen. Ik heb het idee dat het toch bij spotify ligt omdat ik verder weinig media er op heb staan. Heb de app die je zei net even gedownload. Die crashed alleen bij opstarten. Soms Root nodig?
crap. nee, geen root nodig, maar ik merk nu dat die bij mij ook crashed. sorry, iets met dode muis dus

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 13:35
mhulsegge schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:30:
[...]

crap. nee, geen root nodig, maar ik merk nu dat die bij mij ook crashed. sorry, iets met dode muis dus
Spreekwoord speciaal aangepast voor tweakers? :+

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

alaintje schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:31:
Ik heb de gestures uitgezet en gister begon die weer muziek af te spelen...
Tevens, de oneplus one connect niet met mijn bluetooth radio thuis :'( .
Hij kan hem zien, soms, vaak niet. En als ik dan connect zegt die iets van ontoegankelijk apparaat.
Dit terwijl hij wel als headset wordt aangegeven. Iemand een oplossing wellicht?
Mijn OPO werkt prima op mijn receiver (Pioneer).

• alaintje
MeltedForest schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:41:
[...]

Mijn OPO werkt prima op mijn receiver (Pioneer).
Ik heb een tivoli one. Maar daar werkt die niet mee..

• Kloy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11-2024
Weet iemand hoe je op het vergrendelscherm je "ICE" nummers kunt toveren? Heb al een tijdje zitten pielen maar kom niet verder

• dreamscape
Gewoon in je eigenaarsinfo zetten?

Edit: hmmm... Ik heb het daar ingesteld, maar kan de functie nu niet meer terug vinden. Bizar...

[ Voor 59% gewijzigd door dreamscape op 22-01-2015 22:37 ]

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:25

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Bij beveiliging kan dat toch gewoon?

• dreamscape
Eric_Cantona schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:02:
Bij beveiliging kan dat toch gewoon?
Juist. Ik zat bij schermvergrendeling te kijken ...

• inny45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-01-2022
Beste Tweakers,

Ik heb mijn oneplus inmiddels een kleine 2 maanden en hij heeft het altijd prima gedaan. Ik liep vanochtend echter tegen een probleem aan. Gister heb ik mijn oneplus niet in de oplader gedaan want hij had nog 63% batterij, vanochtend word ik wakker is mn oneplus leeg, heel bijzonder.

Ik hem weer opgeladen en ga naar settings > batterij blijkt het dat mijn scherm 69% batterij gebruikt terwijl ik de helderheid nog niet eens op een kwart heb staan.

Als ik in dat zelfde batterij menu klik op refresh verandert het percentage niet.

Ik ben nieuw met android en ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Voorheen wist ik dat het scherm sowieso altijd het meeste van mn batterij gebruikte maar dat was dan misschien 30%.

Ik heb android 4.4.4 en cyanogenmod versie 11.0-XNPH44S

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en eventueel oplossingen hebben voor dit probleem.

Alvast bedankt,

Tom

• alaintje
Wie heeft zijn telefoon al eens onderwater gebruikt?
Mijn telefoon is net nat geworden en eerst deden de speakers niks, toen zacht, en nu hard en vercrackt. Komt natuurlijk omdat er water in zit maar ik neem aan dat dit verbeters nadat het opdroogd?
Het lijkt alsof 1+ een slechte CoQ heeft...

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 14:37
alaintje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:29:
Mijn telefoon is net nat geworden en eerst deden de speakers niks, toen zacht, en nu hard en vercrackt. Komt natuurlijk omdat er water in zit maar ik neem aan dat dit verbeters nadat het opdroogd?
Bakje rijst leggen ;)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:22
Ja inderdaad in de rijst, ik zou ook wel even je batterij cover eraf halen, kan het wat beter ademen en dan maar hopen dat er niet teveel beschadigd is.
(of verder open schroeven en nog beter laten drogen).

• alaintje
Maar het zou niet mogen ;) .

• dreamscape
Wat zou niet mogen? Dat een telefoon die niet waterdicht is raar gaat doen als hij goed nat wordt? Wat verwacht je dan?

• alaintje
De telefoon is wel waterdicht? Of ben ik nu in de war?
Ik meende dat de ze de telefoon toch in een bak water testen?

Edit: ik zie dus dat die geen ip certificaat heeft. Nou fijn...

[ Voor 22% gewijzigd door alaintje op 23-01-2015 22:53 ]

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
alaintje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:52:

Ik zou echt niet weten waarom je dat wil hebben? Heb nooit de neiging om onder water te gaan filmen of onder de douche bezig te zijn met mijn telefoon Of iets dergelijks met water. Waarvoor gebruiken jullie je telefoon waarvoor je die ip certificaat wel nodig hebt?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

alaintje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:52:

Telefoon is niet waterdicht. De telefoon kan echter wel in de regen gebruikt worden. Ik wens je sterkte. :)
Eigenlijk is elke telefoon zonder "klepjes" om dingen dicht te doen, niet waterdicht.

Mijn gerepareerde opo zit momenteel in brussel, morgen hopelijk op schiphol, dan kan ik hem ophalen. Binnenkort laat ik een overview zien van het hele retouneringsproces inclusief tijden. Dan weten jullie wat je kan verwachten als je je opo ter reparatie opstuurt.

[ Voor 30% gewijzigd door Frozen op 23-01-2015 23:24 ]

• anessie
En kosten?

• alaintje
Ik vind foto's maken onder water nog niet zo absurd. En als het oer se moet een telefoontje oonemen in de douche :? ?
Het is alleen naar fijn. Maar ik dacht iig dat de telefoon ip67 was. Maar in werkelijkheid is hij onofficieel io 65 o.i.d.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

In werkelijkheid heeft hij helemaal geen IP certificering. Dus niet in het water doen ;)

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 16:05
Iemand ervaringen met het flashen van een CM12 Nightly ROM? Heb gezien dat er via een tooltje OTA updates mogelijk zijn. Maar mijn voornaamste zorg, is het mogelijk om later weer terug te gaan naar de Stock (CM11S) ROM?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als ik jou was zou ik het custom ROM topic gaan zoeken. (Zie topic warning)

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Is er een mogelijkheid om de OPO dichter bij huis te laten repareren (scherm gebroken)? Voor je het weet is het al weer chinees nieuwjaar en duurt het allemaal weer erg lang (gezien eerdere ervaringen).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik blijf het spijtig vinden dat OnePlus over de Android Lollipop update angstvallig stil blijft. Binnen 3 maanden na release van Android Lollipop zouden ze ermee komen, half oktober is deze gepresenteerd en begin november is die uitgerold naar de Nexus devices. Zou betekenen dat OnePlus voor half februari met een update moet komen.

Niet dat het echt nodig is, maar beloftes moeten waargemaakt worden, anders verliest de consument zijn vertrouwen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Quad schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:54:
Ik blijf het spijtig vinden dat OnePlus over de Android Lollipop update angstvallig stil blijft. Binnen 3 maanden na release van Android Lollipop zouden ze ermee komen, half oktober is deze gepresenteerd en begin november is die uitgerold naar de Nexus devices. Zou betekenen dat OnePlus voor half februari met een update moet komen.

Niet dat het echt nodig is, maar beloftes moeten waargemaakt worden, anders verliest de consument zijn vertrouwen.
"OnePlus is a startup just like us," Kondik told Android Central via video Hangout. "And they are crazy ambitious. I'm not sure our long-term visions are necessarily converging based on the conversations we've had, but we're still going to support the [OnePlus] One. We're still behind them for this device, with plans to ship (Lollipop) next month, and I have no idea what the future holds beyond that."
bron: http://www.androidcentral...ndia-micromax-and-oneplus

CM12 nightlies zijn er al en zoals het eruit ziet komt er volgende maand een stabiele update.
genoeg over te vinden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:12
Quad schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:54:

nieuws: OnePlus brengt testversie Android 5.0 uit voor One

De CM12 nightlies zijn ook al aardig stabiel ondertussen. Komt wel goed hoor :)

• Quad
cypher21 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:09:
[...]

[...]

bron: http://www.androidcentral...ndia-micromax-and-oneplus

CM12 nightlies zijn er al en zoals het eruit ziet komt er volgende maand een stabiele update.
genoeg over te vinden
Ik heb het over CM12s hé, niet over CyanogenMod zelf.

Van de bèta van OnePlus ben ik bekend mee, maar dat is niet zoals van Cyanogen gaat komen. Mocht het er echt niet van komen op een gegeven moment, dan zal ik inderdaad naar CM12 gaan.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 11:45
Quad schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:23:
[...]

Ik heb het over CM12s hé, niet over CyanogenMod zelf.

Van de bèta van OnePlus ben ik bekend mee, maar dat is niet zoals van Cyanogen gaat komen. Mocht het er echt niet van komen op een gegeven moment, dan zal ik inderdaad naar CM12 gaan.
CM12S kan toch gewoon gebaseerd gaan worden op CM12? Alleen wat extra functionaliteit speciaal voor de OnePlus One. Dus als de CM stables gaat produceren kan daar gemakkelijk een CM12S van worden gemaakt.

• Quad
Maar gaat het OnePlus lukken voor half februari? ;)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BleuZ
  • Laatst online: 18-11 11:45
Quad schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:42:
Maar gaat het OnePlus lukken voor half februari? ;)
OnePlus gaat niet over de CM12S ROM - Cyanogen Inc. wel (dus NIET CyanogenMod). Toch kan Cyanogen Inc. dus gewoon de (open source) resources van CyanogenMod gebruiken en dus is het gewoon een kwestie van een paar "S" apps erbij maken. Dat komt echt wel goed hoor.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

147 euro, blijkbaar lag de telefoon bij de engelse douane, dus nu komt hij morgen. Poeh poeh, kan ik eindelijk deze "kleine" xperia E1 weg doen.

Verwijderd

Hallo. Heb wat problemen met mijn oneplus one. Als niet ervaren smartphone-gebruiker zou ik graag gebruik willen maken van een goede gebruikershandleiding. Waar kan ik die vinden? Liefst in onze taal.

• superiscch
  • Laatst online: 19-11 16:13
Die zul je niet vinden... Welke problemen heb je precies?

• fcwaardeloos
  • Laatst online: 16-11 23:39
ik vrees dat ik hem heb gekregen uit Engeland

Afbeeldingslocatie: https://oneplustech.zendesk.com/attachments/token/YzTgrOSJ0SZBg8VAuzqyqiZSe/?name=IMG-20150114-WA0001.jpg
Monkeydancer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:03:
[...]

Mijn eerste toestel heb ik niet meer (deze had een zwarte vlek). Die is vervangen door een nieuw exemplaar. Deze was ook stuk en toen heb ik via paypal een claim ingediend. Paypal heeft mij gelijk gegeven en ik krijg mijn geld gestorneerd.

Een rma kan je niet zomaar aanmaken. Oneplus moet ermee eerst akkoord gaan, dan pas kan je een rma aanmaken via http://oneplus.net/awrma/customer_rma/new

Mijn eerste defecte toestel werd opgehaald en ik kreeg een vervangend exemplaar die ook stuk was. Die had een gekleurde streep door het scherm. Ik moet deze nu zelf terugsturen, volgens de instructies van paypal en ik moet de verzendkosten zelf betalen. Gelukkig valt het wel mee, aangezien deze nu terug moet naar de warehouse in Engeland. Hopelijk krijgt niet iemand anders hem.

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-10 22:12
Ik, heeft in de wc gezwommen! volledig onderwater gelegen voor een paar seconden.
Boel uit elkaar gehaald, in een bak met rijst voor 2 dagen.

Resultaat: vlekken in scherm, die trokken in een week weg. heb nu nog een paar kleine plekjes in het scherm zitten. Ga ik waarschijnlijk nog zelf vervangen.

Verder werkt alles prima. Maar waterdicht is ie zeker niet!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:52

BPP

Je gaat toch niet zeggen dat je hem met opzet onder water hebt gebruikt omdat je er vanuit ging dat die waterdicht was? :P

• joost89
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

BPP schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:17:
[...]

Je gaat toch niet zeggen dat je hem met opzet onder water hebt gebruikt omdat je er vanuit ging dat die waterdicht was? :P
Dat doe degene van dit filmpje wel. Telefoon lijkt er geen last van te hebben.

www.youtube.com/embed/tVyiDsky2Bk

Echter wordt het geluid daarbij niet getest.

[ Voor 19% gewijzigd door joost89 op 26-01-2015 12:47 ]

• alaintje
BPP schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:17:
[...]

Met opzet hoor, want ik ging er echt vanuit dat die waterdicht was. Dat dat nog steeds niet bestaat anno 2015 is best belachelijk. Maarja dan gaat je telefoon makelijk 2 keer zo lang mee als die ip 67 krijgt ofzo (en hij wordt duurder).
Dat filmpje had ik inderdaad ook gezien. Van meerdere mensen zelfs. Maar ze testen inderdaad de luidspreker niet. Maar hij doet het nu weer op de een of andere manier. Enigste wat ik had gevonden was een beetje vocht op de batterij. Tevens valt de douche nog wel mee, behalve dat die warm is.
Een ip 64 of 65 zou al bestand zijn tegen een douche. Ze vermelden ook een 'daily-use' protection tegen water.

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Aangezien bijna alle smartphones die tot op heden zijn gemaakt niet waterdicht zijn best vreemde aanname om dit met opzet te testen...

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 12:26

Phntm

Tlingelingeling

joost89 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Dat doe degene van dit filmpje wel. Telefoon lijkt er geen last van te hebben.

www.youtube.com/embed/tVyiDsky2Bk

Echter wordt het geluid daarbij niet getest.
Ik zou dus echt niet een telefoon gebruiken in water. Wat is de bedoeling er van en wat wil je ermee bereiken? Houd je telefoon gewoon weg bij water. Overigens deed dat filmpje pijn, waarom ga je met zo een toestel kloten? De OPO is nooit bedoeld geweest als waterdichte apparaat. Het filmpje laat alsnog zien dat de bouw kwaliteit van dit toestel toch meer aan kan dan er eigenlijk werd gedacht. _/-\o_

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Best onnozel een toestel onder water te houden wanneer waterdichtheid door de fabrikant niet wordt gegarandeerd.

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:28
superjona schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:59:
Iemand ervaringen met het flashen van een CM12 Nightly ROM? Heb gezien dat er via een tooltje OTA updates mogelijk zijn. Maar mijn voornaamste zorg, is het mogelijk om later weer terug te gaan naar de Stock (CM11S) ROM?
Zelf geen ervaring mee, maar collega heeft vanaf de eerste nightly's cm12 draaien als Daily driver.
Voor wat betreft terug naar stock. Eerst een NAN droid draaien mocht 12 niet bevallen kan je die zo terug zetten binnen paar minuten ben je weer stock.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Inderdaad ondanks dat het van mij gemeengoed mag worden. (Stille hint oneplus two) lijkt het me niet heel slim om het uit te testen.

• alaintje
Het heeft tot op heden nog geen nadelige effecten gehad.
Ben ook iets te vaak terug gegaan van smartphone naar nokia's(N8, n900, e71/e72). Dat zijn tenminste degelijke telefoons haha. Maar dan voel je wel dat je terug de tijd in gaat.
Ach ik zal het niet nog eens proberen iig ;) .

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Reparatieproces

25 december 2014
  • Scherm gebroken
  • Request geopend met daarin de vraag of OnePlus hem wilde repareren
26 december 2014
  • Antwoord terug met een prijsopgaaf van 132 euro voor het scherm + 15 euro arbeidskosten
26-31 december 2014
  • Gesprek met OP, aangezien ik vond dat het scherm niet degelijk was en het dus niet mijn schuld was. Daar was OnePlus het niet mee eens.
  • Ik moest dus maar betalen of de case werd gesloten. :(
31 december 2014
  • Akkoord gegaan met de reparatie kosten
2 januari 2015
  • OnePlus bevestigd dat ik akkoord ben gegaan.
3 januari 20153 januari 2015
  • Ik bevestig mijn adres.
4 januari 2015
  • Pickup is aangemaakt bij DHL door OP
  • Het pakketje moet naar GPSK Ltd in Engeland.
  • Ik krijg allemaal papieren die ik moet uitdraaien en 1 moest ik er ondertekenen.
9 januari 2015
  • Het pakketje, met al het spul erin behalve de lader, aan de koerier gegeven van DHL. De bovenstaande papieren heb ik de koerier ook in de hand meegegeven.
17 januari 2015
  • Bevestiging van OP dat ze mijn apparaat hebben ontvangen.
  • OP heeft een "pending payment" aangemaakt, die ik moest betalen.
  • 147 euro via Paypal betaald
18 januari 2015
  • Pakket werd klaargemaakt voor shipping.
21 januari 2015
  • Pakketje staat nu op processing.
  • Onder "My Orders" heb ik een shipment code gehad.
  • Er staat: Royal mail: [code], maar het is een DHL code. :F 7(8)7 Ik had Royal Mail dus al gemaild dat de code niet werkte...
  • Pakketje is om 04:00 aangemeld op London-Heathrow.
  • Pakketje is om 22:00 vertrokken naar Gatwick airport.
22 januari 2015
  • Pakketje is naar Brussel gevlogen.
23 januari 2015
  • Pakketje is aangekomen in Brussel.
24 januari 2015
  • Pakketje is onderweg naar Nederland.
26 januari 2015
  • Pakketje kwijtgeraakt door DHL, gebeld en na 6 uur zoeken hebben ze hem gevonden.
  • Pakketje aangekomen in Nederland
  • Pakketje geleverd

Verschil tussen de "oude" (okt '14) en de "nieuwe" (jan '15)

• Ik heb dus een "nieuwe" OPO gekregen. Ik moest de doos als vanouds openscheuren met het speciale koordje.
  • Nieuw is nu dat er een adaptertje wordt bijgeleverd in een plastic hoesje. Dit is zodat nanosims ook in de OPO passen.
  • Verder moet de telefoon updaten naar XNPH38R Incremental.
  • Yellowband is (bijna) weg, hij is nog heel heel heel erg licht zichtbaar (of het moet verbeelding zijn). Een grote verbetering t.o.v. de "oude".
  • Op de backcover staat geen Cyanogen logo meer.
Ofwel tussen het moment dat je tegen OP zegt: "Ik wil hem laten repareren" en "Ha, ik heb weer een goed werkende telefoon", zit dus een maand tijd.

Frozenbreak:
Zie hier voor het blogje: De officiële blog van Frozen: RMA OnePlus One

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 26-01-2015 22:36 ]

• No-kia
Frozen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:54:

Reparatieproces

25 december 2014
  • Scherm gebroken
26 december 2014
  • Antwoord terug met een prijsopgaaf van 132 euro voor het scherm + 15 euro arbeidskosten
26-31 december 2014
  • Gesprek met OP, aangezien ik vond dat het scherm niet degelijk was en het dus niet mijn schuld was. Daar was OnePlus het niet mee eens.
31 december 2014
2 januari 2015
4 januari 2015
  • Ik krijg allemaal papieren die ik moet uitdraaien en 1 moest ik er ondertekenen.
9 januari 2015
  • Het pakketje, met al het spul erin behalve de lader, aan de koerier gegeven van DHL. De bovenstaande papieren heb ik de koerier ook in de hand meegegeven.
17 januari 2015
18 januari 2015
21 januari 2015
  • Er staat: Royal mail: [code], maar het is een DHL code. :F 7(8)7 Ik had Royal Mail dus al gemaild dat de code niet werkte...
22 januari 2015
23 januari 2015
24 januari 2015
26 januari 2015
  • Pakketje kwijtgeraakt door DHL, gebeld en na 6 uur zoeken hebben ze hem gevonden.
  • Pakketje geleverd

• Ik heb dus een "nieuwe" OPO gekregen. Ik moest de doos als vanouds openscheuren met het speciale koordje.
  • Nieuw is nu dat er een adaptertje wordt bijgeleverd in een plastic hoesje. Dit is zodat nanosims ook in de OPO passen.
  • Yellowband is (bijna) weg, hij is nog heel heel heel erg licht zichtbaar (of het moet verbeelding zijn). Een grote verbetering t.o.v. de "oude".
Ofwel tussen het moment dat je tegen OP zegt: "Ik wil hem laten repareren" en "Ha, ik heb weer een goed werkende telefoon", zit dus een maand tijd.

Ik ga het overigens ook vertalen naar het Engels en in een blogje plaatsen. :)
Geef me een half uurtje.
Goed nieuws, gefeliciteerd!
_/-\o_ OnePlus

• anessie
Ik heb mijn OPO toch al talloze keren in de gietende regen gebruikt en zoek dat ook te blijven doen, is natuurlijk heel wat anders dan er waterdruk op zetten door onderdompeling..

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 12:26

Phntm

Tlingelingeling

Reparatieproces

25 december 2014
  • Scherm gebroken
26 december 2014
26-31 december 2014
31 december 2014
2 januari 2015
4 januari 2015
9 januari 2015
17 januari 2015
18 januari 2015
21 januari 2015
22 januari 2015
23 januari 2015
24 januari 2015
26 januari 2015
  • Pakketje geleverd

Frozenbreak:
Zie hier voor het blogje: De officiële blog van Frozen: RMA OnePlus One
gestoord lange procedure vind ik zelf. Maar dit is een risico van een toestel importeren uit het buitenland. Kosten zullen er zijn, maar ik vind het waard. Het toestel zelf is al goedkoop voor wat je krijgt, als je even een scherm moet laten repareren voor dat bedrag, vind ik het zelf toch net kunnen. In jouw geval kreeg je gewoon een gloednieuw toestel voor het bedrag van een scherm reparatie, niet slecht zou ik zeggen.

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 16:21
No-kia schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:22:
[...]

Goed nieuws, gefeliciteerd!
_/-\o_ OnePlus
Tja, je kan een maand lang vinden, maar feit is dat het bij andere aanbieders van telefoons vaak niet veel beter is. Als je iets bij Dynafix laat repareren ben je ook zo maar drie weken je telefoon kwijt als het niet meer is. Bij jou zit de kerstvakantie / kerstdagen / oud en nieuw er ook nog even tussen he. Je krijgt tweede kerstdag zelfs antwoord...

Beste is gewoon om thuis ten alle tijde een oud toestel te houden die je eventueel in geval van nood een maandje kan gebruiken. Dit komt op mij een beetje over als voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. De helft van een gangbare prijs voor een 'flagship' smartphone willen betalen, maar wel premium service verwachten. Misschien ligt het aan mij, maar in mijn ogen zijn we teveel verwend.

Overigens heb ik geen eens een Oneplus One, maar met mijn eigen telefoon (en dynafix) de ervaring dat dit ook gewoon ruim drie weken duurt.

/edit: dit was dus een reactie op frozen..

• superiscch
blavlaa schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:24:
[...]

Zelf geen ervaring mee, maar collega heeft vanaf de eerste nightly's cm12 draaien als Daily driver.
Voor wat betreft terug naar stock. Eerst een NAN droid draaien mocht 12 niet bevallen kan je die zo terug zetten binnen paar minuten ben je weer stock.
Om terug te keren naar cm11s moet je eerst de correcte firmware installeren als je op cm12 zit!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-11 16:37

Reparatieproces

...
9 januari 2015
17 januari 2015
  • ...
...
Interessant, de mijne heb ik vorige week opgestuurd en ligt sinds vorige woensdag bij GPSK, maar nog geen reactie gezien van OnePlus, maar dat kan dus wel even duren blijkbaar.

• 418O2
  • Laatst online: 21:39
Phntm schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:08:
[...]

gestoord lange procedure vind ik zelf. Maar dit is een risico van een toestel importeren uit het buitenland. Kosten zullen er zijn, maar ik vind het waard. Het toestel zelf is al goedkoop voor wat je krijgt, als je even een scherm moet laten repareren voor dat bedrag, vind ik het zelf toch net kunnen. In jouw geval kreeg je gewoon een gloednieuw toestel voor het bedrag van een scherm reparatie, niet slecht zou ik zeggen.
Deels zijn eigen schuld door te wachten met een reactie en oud en nieuw denk ik. Maar een maand vind ik niet zo gek. Reparaties via dynafix duren vaak langer hoor.

• Majesty
  • Niet online
Mahone schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:20:
[...]

Tja, je kan een maand lang vinden, maar feit is dat het bij andere aanbieders van telefoons vaak niet veel beter is. Als je iets bij Dynafix laat repareren ben je ook zo maar drie weken je telefoon kwijt als het niet meer is. Bij jou zit de kerstvakantie / kerstdagen / oud en nieuw er ook nog even tussen he. Je krijgt tweede kerstdag zelfs antwoord...

Beste is gewoon om thuis ten alle tijde een oud toestel te houden die je eventueel in geval van nood een maandje kan gebruiken. Dit komt op mij een beetje over als voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. De helft van een gangbare prijs voor een 'flagship' smartphone willen betalen, maar wel premium service verwachten. Misschien ligt het aan mij, maar in mijn ogen zijn we teveel verwend.

Overigens heb ik geen eens een Oneplus One, maar met mijn eigen telefoon (en dynafix) de ervaring dat dit ook gewoon ruim drie weken duurt.

/edit: dit was dus een reactie op frozen..
Dit inderdaad, vind het allemaal best meevallen. Uiteindelijk is je telefoon net iets meer dan 2 weken weg geweest. Ik heb erg veel ervaring met Dynafix helaas en het gemiddelde ligt daar ook rond die koers. En dat is nog wel in Nederland.

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 19:24

Nimrod

King in the land of Shinar

Phntm schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:08:
[...]

OP speelt alleszins kort en correct op de bal zo te zien, is vooral heen-en-weergezend dat zijn tijd vraagt. Hoe brak het scherm?

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• habermas
  • Laatst online: 07-10 08:29
pgs010 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:07:
Ervaren jullie ook problemen met het zoomen tijdens het browsen? Als ik inzoom om een tekst beter te lezen dan zoomt hij maximaal in en lukt het me maar moeilijk om uit te zoomen.
ik heb iets dergelijks bij het inzoomen op webpages en maps: wanneer ik met 2 vingers uitzoom zoomt ie op zn eigen manier (maximaal) in waardoor je geen controle meer hebt, heel irritant.

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-11 12:50
habermas schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:41:
[...]

ik heb iets dergelijks bij het inzoomen op webpages en maps: wanneer ik met 2 vingers uitzoom zoomt ie op zn eigen manier (maximaal) in waardoor je geen controle meer hebt, heel irritant.
Ja, bekende bug die ik een paar keer gehad heb. (Nu al een hele tijd niet meer). Gewoon even opnieuw opstarten en je hebt er geen last meer van.

• alaintje
Mijn speaker springt de hele tijd tussen hard en zacht. Op de radio doet die bet kennelijk in de reclame hard. En als ik via de music player een liedje start krijg ik voor 1 seconde mijn gewenst volume en vervolgens gaat die ver onder het minimum van zijn kunnen zitten. En vervolgens gaat die onder het liedje gewoon op en af.
Het lijkt dus enigsinds software en hardware gerelateerd? (Dat van die reclame kan natuurlijk nooit, dat zou gewoon timing zijn)...

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 16:35
alaintje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:26:
Mijn speaker springt de hele tijd tussen hard en zacht. Op de radio doet die bet kennelijk in de reclame hard. En als ik via de music player een liedje start krijg ik voor 1 seconde mijn gewenst volume en vervolgens gaat die ver onder het minimum van zijn kunnen zitten. En vervolgens gaat die onder het liedje gewoon op en af.
Het lijkt dus enigsinds software en hardware gerelateerd? (Dat van die reclame kan natuurlijk nooit, dat zou gewoon timing zijn)...
Probeer even wat verschillende condities: verschillende players, verschillende content, via earphones en kijk even of je ergens consistentie in vindt.

• Majesty
  • Niet online
alaintje schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:26:
Equalizer op "tekst" ingesteld misschien? Waardoor hij probeert "tekst" zo helder mogelijk te laten klinken en dus harder. Zou dat van die reclame ook verklaren.

Nogmaals een oproep overigens: zijn er nog mensen die last hebben van random reboots?
Ik heb inmiddels een ticket ingeschoten en al een aantal keren heen en weer gemaild. Ze hebben nogal wat moeite met lezen daar. Vertellen wat je al gedaan hebt (factory reset + wipe cache in recovery + full wipe + OnePlus random reboot fix) en dat het maken van een video van het probleem nogal lastig is heb ik inmiddels al 3 keer verteld.

[ Voor 22% gewijzigd door Majesty op 28-01-2015 10:08 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 13:10
Wanneer ik met de standaard camera app een foto maak dan zoomt de foto als het ware een beetje uit. Ik heb dus regelmatig dat ik net iets meer op de foto zet dan de bedoeling is.

Weet iemand hoe je dit uit komt zetten? Stel je zet een a4tje op de foto. Als de foto gemaakt is zie ik nog een stukje van de pen erop staan.

• Quad
Sensor is een 16:9 sensor, stel hem eens in op 9,7MP.

Edit: ik zie het verkeerd. Je telefoon heeft beeldverhouding van 16:9, sensor heeft een andere verhouding, 16:10 geloof ik.

[ Voor 55% gewijzigd door Quad op 28-01-2015 11:24 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Hi iedereen

ik heb een vraag ik heb gister mijn opo EINDELIJK ontvangen maar ....
Ik zie veel unboxing video's waar ze de 2 losse doosjes uit een mooie opo doos halen ?
die van mij werd geleverd in een DHL zak met de 2 losse doosjes erin ??
ik lees hier en daar op internet dat meerde mensen dat hebben .. maar ik heb er een naar gevoel bij ?
Voor mijn gevoel lijkt het al geopend ofzo of misschien al een gebruikt toestel ?
zou dit mogelijk kunnen zijn of is dit gewoon een van de verzend mogelijkheden van OPO zelf ?

alvast mijn dank!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:33:
Hi iedereen

Ik zie veel unboxing video's waar ze de 2 losse doosjes uit een mooie opo doos halen ?
ik lees hier en daar op internet dat meerde mensen dat hebben .. maar ik heb er een naar gevoel bij ?
Voor mijn gevoel lijkt het al geopend ofzo of misschien al een gebruikt toestel ?
zou dit mogelijk kunnen zijn of is dit gewoon een van de verzend mogelijkheden van OPO zelf ?

alvast mijn dank!
De mijne werd ook in een zak geleverd. Dit lijkt mij de gewone manier van verzenden bij OPO.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 13:10
Quad schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:22:
Sensor is een 16:9 sensor, stel hem eens in op 9,7MP.

Edit: ik zie het verkeerd. Je telefoon heeft beeldverhouding van 16:9, sensor heeft een andere verhouding, 16:10 geloof ik.
Oh oke. is het anders aan te passen.

Ik heb zojuist de 8e OnePlus ontvangen, veel vrienden en kennissen besluiten om hem te kopen. Allemaal vinden ze hem te groot (vond ik ook). Maar je went er zo snel aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 28-01-2015 11:37 ]

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Hi iedereen

alvast mijn dank!
Heb drie OPO's besteld op verschillende datums.
Allemaal kwamen ze in een zak.
Bij een bestelling was de zak zelfs opengescheurd, gelukkig zat alles er wel in maar aan de verpakking te zien was het eruit gevallen.

edit:
dacht dat dit het andere topic was. Dit soort zaken zijn meer voor [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 28-01-2015 12:21 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 14:32
Binnetie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:19:
Wanneer ik met de standaard camera app een foto maak dan zoomt de foto als het ware een beetje uit. Ik heb dus regelmatig dat ik net iets meer op de foto zet dan de bedoeling is.

Weet iemand hoe je dit uit komt zetten? Stel je zet een a4tje op de foto. Als de foto gemaakt is zie ik nog een stukje van de pen erop staan.
Dat heb ik ook.

Net even gezocht op google, maar kan zo niet direct een oplossing vinden.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 12:41

psyy138

blackbulls.nl

kaat17 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:41:
[...]

Dat heb ik ook.

Dat heb ik ook met whatsapp bijvoorbeeld, in principe gebruik whatsapp ook de normale camera app als ik me niet vergis.
tot op heden heb ik dat probleem ook nog niet opgelost, wil ook wel graag de oplossing weten :*)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• No-kia
Hi iedereen

alvast mijn dank!
Dit lijkt me geen probleem hoor! Je bestelling bestaat uit 1 kartonnen doos waar de OPO + snoertje in zit en uit 1 kleiner doosje waar de stekker in zit. Waarom ze dit zo hebben geregeld mag Joost weten, maar feit is dat ook zo op de factuur wordt weergegeven.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ben nog opzoek naar een goede addblocker.
Telefoon is geroot.
Heb ooit adaway(?) gebruikt maar had geen effect.
Iemand die ervaring heeft met een bepaalde addblocker?

• mickk
  • Laatst online: 24-10 10:32
ze verzenden het is een zak (met 2 doosjes dus) omdat het geld scheelt,
de telefoon is in principe universeel alleen de oplader niet ( voor de US bijvoorbeeld )
het is dan goedkoper om er een oplader los bij te doen dan een nieuw ontwerp te maken voor een doosje waar het allebei inzit.

• superiscch
psvunited schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:55:
Ben nog opzoek naar een goede addblocker.
Telefoon is geroot.
Heb ooit adaway(?) gebruikt maar had geen effect.
Iemand die ervaring heeft met een bepaalde addblocker?
AdAway

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-11 09:46

HaTe

haat niet

kaat17 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:41:
[...]

Dat heb ik ook.

Dat komt doordat de camera foto's in 4:3 maakt en je scherm 16:9 is. Er valt dus een deel buiten beeld. Een oplossing is om het volledige camerabeeld op het scherm weer te geven, maar met zwarte balken. Een andere camera app zou dit zo geregeld kunnen hebben.
Een andere oplossing is om je camera instellingen in te stellen op 16:9 formaat foto's (9,6MP bij de standaard app) . Nadeel is dat je zo niet je hele camera sensor gebruikt en je foto's vrij breed of lang zijn. Een voordeel is dat ze goed op hd tv's passen :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• pimskie
  • Laatst online: 21:03
AdAway inderdaad. Werkt bij mij zowel in browsers als in apps. Je kunt die downloaden vanuit f-droid: https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.adaway Ik ben alleen even vergeten of je hier root voor nodig had of niet.

• alaintje
HaTe schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 01:31:
[...]

Dat komt doordat de camera foto's in 16:10 maakt en je scherm 16:9 is. Er valt dus een deel buiten beeld. Een oplossing is om het volledige camerabeeld op het scherm weer te geven, maar met zwarte balken. Een andere camera app zou dit zo geregeld kunnen hebben.
Een andere oplossing is om je camera instellingen in te stellen op 16:9 formaat foto's (9,6MP bij de standaard app) . Nadeel is dat je zo niet je hele camera sensor gebruikt en je foto's vrij breed of lang zijn. Een voordeel is dat ze goed op hd tv's passen :)
En als het goed is wordt ruis minder op lagere resolutie toch?

• superiscch
pimskie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:22:
[...]

AdAway inderdaad. Werkt bij mij zowel in browsers als in apps. Je kunt die downloaden vanuit f-droid: https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.adaway Ik ben alleen even vergeten of je hier root voor nodig had of niet.
Sowieso want er moet geschreven worden naar '/' bestanden om de ads weg te krijgen

• Condor70
  • Laatst online: 14-11 16:48
alaintje schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:05:
[...]
En als het goed is wordt ruis minder op lagere resolutie toch?
Dat geldt alleen als de foto wel op volle resolutie wordt genomen, maar wordt verkleind tot de gewenste resolutie (= pixel binning).
In dit geval wordt echter een stukje van de sensor gewoon niet gebruikt en gaat de extra informatie die gebruikt zou kunnen worden om de ruis te filteren verloren.

• Condor70
superiscch schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:18:
[...]
Sowieso want er moet geschreven worden naar '/' bestanden om de ads weg te krijgen
AdAway wijzigt het IP adres van bekende reclame hosts naar 127.0.0.1 in /system/etc/hosts (je hebt dus root toegang nodig voor schrijfrechten op /system).

In AdAway kun je ook extra black- en whitelists onderhouden en er is de mogelijkheid om een webserver op 127.0.0.1 te starten (om een lege afbeelding te tonen ipv een 404 melding).

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Condor70 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:25:
[...]

AdAway wijzigt het IP adres van bekende reclame hosts naar 127.0.0.1 in /system/etc/hosts (je hebt dus root toegang nodig voor schrijfrechten op /system).

In AdAway kun je ook extra black- en whitelists onderhouden en er is de mogelijkheid om een webserver op 127.0.0.1 te starten (om een lege afbeelding te tonen ipv een 404 melding).
Een webserver op 127.0.0.1 starten is niet nodig hier. Ik krijg standaard gewoon niks te zien. Geen lege afbeelding maar ook geen 404 error.

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 13:34

Insehh

Define good enough.

Ik weet het, het staat wss ergens in dit topic, maar ik ga het toch hier vragen:

Welke app gebruiken jullie nu as we speak voor de camera ?
De standaard camera is bij mij echt bar slecht, zeker als het donker is.
En welke bijbehorende instellingen zijn het beste ?

Alvast thx.

De enige ekte...

• 418O2
  • Laatst online: 21:39
Morgen OnePlus nieuws met de aankondiging "Back to Basics"... Ben benieuwd

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 13:35
Ik meen het hier al een keer gelezen te hebben, maar ik kan het echt niet meer terugvinden...
Mijn dochter moet haar 1+1, bij een wisseling van wifi-netwerk, eerst rebooten voordat met het nieuwe (bekende) wifi-netwerk ge-connect wordt.

Waar zou dat aan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door WoWo op 29-01-2015 14:52 ]

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Mijn ervaring met RMA:
* Probleem met microfoon (blubberig geluid)
* 17/01 ticket aangemaakt
* 18/01-23/01 techinsche oplossingen gezocht - niet gevonden + heen&weer gemail.
* 24/01 rma aangemaakt
* 26/01 DHL gebeld en ze kwamen het 3u na het bellen ophalen :-)
* 27/01 Aangekomen bij GPSK
* 29/01 Nieuw exemplaar verstuurd uit UK met DHL

Best vlotte afhandeling moet ik zeggen. Morgen komt die dus toe.Weekje (zelfs minder) afkicken was hard, maar goed...
418O2 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:38:
Misschien komt er een handleiding voor 900% noobs? :+

[ Voor 25% gewijzigd door Dima_2005 op 29-01-2015 15:26 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 20:09
418O2 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:38:
Ik gok op een officiele aankondiging van de eigen Android-variant. En op basis van de "teaser text" is het vermoeden dat de naam iets te maken heeft met de elementen borium en/of barium.

• Condor70
Pimorez schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:25:
[...]

Een webserver op 127.0.0.1 starten is niet nodig hier. Ik krijg standaard gewoon niks te zien. Geen lege afbeelding maar ook geen 404 error.
Hangt van de browser af. Maar zelfs met stock of Chrome kan dit handig zijn.

Sommige websites laden ads in iframes. Als je bij een dergelijke pagina op de terug knop drukt gaat het iframe terug ipv de hele pagina. Met de webserver aan werkt dit wel goed.

Sommige apps blijven echter hangen met de webserver aan, dus ik heb 'm standaard uit staan.

Verwijderd

Insehh schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:30:
Ik weet het, het staat wss ergens in dit topic, maar ik ga het toch hier vragen:

Welke app gebruiken jullie nu as we speak voor de camera ?
De standaard camera is bij mij echt bar slecht, zeker als het donker is.
En welke bijbehorende instellingen zijn het beste ?

Alvast thx.
ik gebruik zelf Google Camera.
Pagina: 1 ... 77 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.