Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.141 views

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:25
Maaaaar, krijgen we dan die halfbakke release van hun zelf of CM12S zelf? ;)

* schumi2004 moet eerst artikel lezen, CM12S dus.

Ben benieuwd of ik die over huidige CM12 kan flashen die ik nu draai, lijkt mij wel.
PsycoHero schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:16:
Voor de geïnteresseerden onder ons. Interessant stukje over de soap rond onze OPO, cyanogen, India. Dit is wel maar 1 kant van het verhaal. http://m.androidcentral.c...ndia-micromax-and-oneplus
Kan me niet aan de indruk ontrekken dat Kondik een ongelofelijke plank voor z'n kop heeft.
"We're stuck in the middle of a fight between OnePlus and Micromax, because we're supplying the OS to both companies," Kondik said.
Die ze zelf veroorzaakt hebben lijkt me, want....
"With each company, a short exclusivity was included in the agreements and we thought they were pretty straightforward.
Of ik snap het niet maar hoe ga je 2 gelijk soortige bedrijven in het zelfde land met een zelfde doelstelling (martkaandeel winnen, althans daar ga ik vanuit) exclusievieteit geven op een OS? Exclusief in mijn ogen is dat je het alleen recht op iets heb net zoals dat bij de game consoles gebeurt.

Het excuus zou dan zijn dat ze geen inzicht hadden in de release plans van beide bedrijven, stelletje schapen.
Cyanogen Inc. zal wel gedacht hebben: Weet je wat, we verkopen ze beide exclusievieteit en dan zoeken ze het zelf maar uit hoe ze dat gaan doen.

[ Voor 81% gewijzigd door schumi2004 op 16-01-2015 11:29 ]

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

schumi2004 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Maaaaar, krijgen we dan die halfbakke release van hun zelf of CM12S zelf? ;)

* schumi2004 moet eerst artikel lezen, CM12S dus.

Ben benieuwd of ik die over huidige CM12 kan flashen die ik nu draai, lijkt mij wel.
Via de source kun je de interview lezen, toch goed dat ze de OPO ondersteunen, kan zelf niet wachten op 5.0.

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:53
Hi, ik ben erg blij met mijn nieuwe 1+1 maar een ding is een doorn in mijn oog, scrollen op Google+ en in iets mindere mate in sommige andere apps stottert, na mijn Nexus 5 waar als zo soepel als boter ging, is dit een behoorlijk stuk irritatie!
Enige suggesties hoe er vanaf te komen?
Hoe kun je uodates terugdraaien btw? Ik heb op het 1+1 forum ergens iemand zien zeggen dat het na de S update is gekomen, dis de 33r of R en de 38R schijnen dit probleem te hebben..
Klopt dit, en komen er nog updates van de 11 rom? Or word nu alleen gewerkt aan de 12 rom?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:37
RoosW schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:33:
Hi, ik ben erg blij met mijn nieuwe 1+1 maar een ding is een doorn in mijn oog, scrollen op Google+ en in iets mindere mate in sommige andere apps stottert, na mijn Nexus 5 waar als zo soepel als boter ging, is dit een behoorlijk stuk irritatie!
Enige suggesties hoe er vanaf te komen?
Hoe kun je uodates terugdraaien btw? Ik heb op het 1+1 forum ergens iemand zien zeggen dat het na de S update is gekomen, dis de 33r of R en de 38R schijnen dit probleem te hebben..
Klopt dit, en komen er nog updates van de 11 rom? Or word nu alleen gewerkt aan de 12 rom?
CM11s dev ligt stil, CM12 komt volgende maand dus, als het goed is.

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-11 22:17
Beste mensen,

Ik sta op het punt een nieuwe telefoon te kopen. Ik was er al vanuit om een OnePlus One (proberen) aan te schaffen...

maar horror verhalen over de nogal slechte customer support van Oneplus houdt mij tegen. Heeft iemand hier ervaring mee en is het misschien een geldige reden om toch naar een bekender merk als Samsung of HTC te gaan?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Support duurt even voor ze antwoorden (door de miljoenen nutteloze domme tickets!)... Maar uiteindelijk is de oplossing vaak zeer redelijk en goed opgelost! Veel beter dan bij Samsung of HTC...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• mailmandj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07-2020

mailmandj

Internetvos

Ik wil heel graag een cover bedrukt met een eigen foto.
Iemand enig idee waar dit kan?
Ben een beetje aan het speuren, maar kom nog niks nuttigs tegen.

• 418O2
mailmandj schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:45:
Ik wil heel graag een cover bedrukt met een eigen foto.
Iemand enig idee waar dit kan?
Ben een beetje aan het speuren, maar kom nog niks nuttigs tegen.
meer iets voor [OnePlus One] Accessoires

maar ik heb het nog niet gezien.

• mcgloud
  • Laatst online: 13-11 22:17
Dima_2005 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:43:
Support duurt even voor ze antwoorden (door de miljoenen nutteloze domme tickets!)... Maar uiteindelijk is de oplossing vaak zeer redelijk en goed opgelost! Veel beter dan bij Samsung of HTC...
Nouja ik denk dat ik het er gewoon op ga wagen...
Ik ben alleen bang dat ik dus een toestel krijg dat al iets heeft en dan het hele gedoe krijg met terug sturen etc.

Trouwens, is dat gedoe met die pis gele streep al opgelost?

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Burp

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 19:24

Nimrod

King in the land of Shinar

Waarop kan je niet wachten? Ik zie niet meteen wat Lollipop heeft dat CM12 nog niet heeft ...
iPodKiller schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:27:
[...]

Via de source kun je de interview lezen, toch goed dat ze de OPO ondersteunen, kan zelf niet wachten op 5.0.

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nimrod schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:02:
Waarop kan je niet wachten? Ik zie niet meteen wat Lollipop heeft dat CM12 nog niet heeft ...

[...]
Heb gewoon over de upgrade van 4.4.4 naar 5.0. Daarop kan ik niet wachten, ik heb geen zin om te flashen maar wil mijn 5.0/CM12 update gewoon via OTA ontvangen.

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 08:31
hey guys,

ik heb dus een paar dagen geleden mij OPO geroot, en er cm12 opgezet, maar ik kwam er dus net achter dat ik geen root access meer heb, en de manier waarop ik hem eerder geroot had werkt niet meer in android 5.0, heeft iemand een manier om de opo te rooten terwijl er android 5.0 op staat?

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Nimrod schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:02:

[...]
euh... CM12 = lollipop :)

echter geven ze aan dat in februari de stable release komt. Momenteel zijn er alleen nog maar nightlies beschikbaar. Die zijn niet voor iedereen handig te gebruiken

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Nimrod

Nimrod

Oops my mistake, ik bedoelde verschil Lollipop/CM12 met CM11.
Meer kleurtjes, ok.
Maar qua functionaliteit? Brightness sliden doe ik nu al, batterdrain checkt de battertij nu al, en art staat bij mij ook al standaard aan. Maar ik hoor graag een andere mening ...

• cypher21
Dat is wel heel kort door de bocht :)

ART is leuk op kitkat/cm11/4.4 maar werkt beter op android 5.0/lollipop/cm12 daar zit nml een nieuwere versie van ART in.
Voor de rest uiterlijk e.d.
http://www.knowyourmobile...kat-new-features-material

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Even een vraag voor hulp.

Mijn OPO is geroot en nou was ik vandaag bezig om te kijken of ik mijn accu verbuik omlaag kon krijgen omdat Google besturingssysteem meer dan 40% van mn accu aan het opslurpen was.

Heb toen via Privacy bij Google besturingssysteem een paar dingen op Vragen gezet en opeens liep alles vast.
heb toen de telefoon uitgezet, maar sindsdien krijg ik hem niet meer aan.

Krijg wel de Android logo in beeld, en dan het beeld met bewegende gekleurde puntjes (draai een Android L thema) maar verder gebeurt er niets.

Kan wel in de Teamwin Recovery menu komen.

Nou vraag ik me af. Is er manier om alles weer op default te zetten ZONDER dat ik mijn data verlies? Vooral sms,en en whatsapp berichten. Want die moet ik echt behouden.

iRacing Profile Flickr

• cypher21
Laatste OTA zip via recovery flashen zou de boel weer moeten fixxen.

Hier te downloaden:
http://forum.xda-develope.../ota-44s-rolling-t2932252
Je kunt eerst de gewone proberen, mocht je fouten krijgen gebruik dan die met het custom script

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-11 12:06
seninha schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:18:
Even een vraag voor hulp.

Mijn OPO is geroot en nou was ik vandaag bezig om te kijken of ik mijn accu verbuik omlaag kon krijgen omdat Google besturingssysteem meer dan 40% van mn accu aan het opslurpen was.

Heb toen via Privacy bij Google besturingssysteem een paar dingen op Vragen gezet en opeens liep alles vast.
heb toen de telefoon uitgezet, maar sindsdien krijg ik hem niet meer aan.

Krijg wel de Android logo in beeld, en dan het beeld met bewegende gekleurde puntjes (draai een Android L thema) maar verder gebeurt er niets.

Kan wel in de Teamwin Recovery menu komen.

Nou vraag ik me af. Is er manier om alles weer op default te zetten ZONDER dat ik mijn data verlies? Vooral sms,en en whatsapp berichten. Want die moet ik echt behouden.
Vreemd....Je zou in ieder geval een backup kunnen maken via TWRP, dan heb je sowieso alles nog, Die even op je pc zetten dan zijn je bestanden in ieder geval veilig.

Vervolgens kun je proberen om die backup terug te zetten en dan kijken of hij weer boot?

Als dat niet helpt kun je handmatig een nieuwe rom flashen, en dan via TWRP alleen de data terug zetten.

• seninha

seninha

god's right foot

Als ik een backup wil doen dan zie ik : Boot-System-Data en Cache.
Neem aan dat ik alleen Data moet doen?

En ik zie ook de optie bij Wipe om een Factory reset te doen. Als ik dat doe, ben ik dan alles kwijt of wordt alleen de besturing naar default waarde gezet?

iRacing Profile Flickr

• 418O2
Data backuppen. En Factory reset = alles weg

• seninha

seninha

god's right foot

Ok duidelijk. Jammer genoeg krijg ik hier op mijn werk de telefoon niet zichbaar op mijn computer.

Is het mogelijk om een backup te maken en dan in de telefoon zelf te verplaatsten naar bv de folder download.
Om dat een een factory reset te doen en dan via de telefoon zelf de data terug te zetten?

iRacing Profile Flickr

• cypher21
nee, bij een factory reset gaat alles leeg.

• seninha

seninha

god's right foot

OK. Las namelijk volgende bij een uitleg over TWRP:

This will wipe all your user data from the phone, including your installed apps, cache, and dalvik cache. This will not effect the internal or SD card storage area of your phone, meaning your documents, downloads, pictures, music, videos and other files will stay safe.

Daarom dacht ik er over om de backup ergens anders te zetten.

Maar over backup maken, moet ik alleen data backuppen of nog meer?

iRacing Profile Flickr

• cypher21
Je hebt op de nexus geen SD kaart zitten, maar een userdata partitie waar alles op staat. bedenk me net dat ik niet 100% zeker weet of deze in TWRP bij een factory reset wordt ontzien. In CWM werd deze ook leeg gehaald. Heb nog geen factory reset op de OPO uit hoeven voeren

• seninha

seninha

god's right foot

OK. Zal dan gewoon vanavond wel alles proberen terug te zetten als ik achter mijn eigen laptop zit. Want hier krijg ik met geen mogelijkheid de telefoon aan mijn PC gehangen.
Drivers worden niet geistalleerd.

Maar even over backup maken. Wat moet ik wel en wat niet backuppen?

iRacing Profile Flickr

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 16:48
seninha schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:19:
OK. Zal dan gewoon vanavond wel alles proberen terug te zetten als ik achter mijn eigen laptop zit. Want hier krijg ik met geen mogelijkheid de telefoon aan mijn PC gehangen.
Drivers worden niet geistalleerd.

Maar even over backup maken. Wat moet ik wel en wat niet backuppen?
Applicatiegegevens staan in /data/data/[app]. Ik zou compleet /data/data backuppen, maar alleen de apps restoren waarvan je de instelling niet om zeep had geholpen (ps. SMS gegevens staan in com.android.providers.telephony).

Voor de zekerheid zou ik ook /sdcard backuppen (die zou bij een reset niet verloren horen te gaan, maar je weet nooit).

nb. Misschien toch TitaniumBackup naar de cloud gebruiken volgende keer?

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb nu de OPO proberen aan de praat te krijgen door de originele Rom te installeren, maar dat werkt niet.Kreeg steeds zelfde probleem. Een telefoon die niet verder wilde starten.

Nu heb ik een Factory Reset gedaan (nadat ik alle data naar mn PC heb overgebracht) en nu start de telefoon eindelijk op.
Als ik deze aan de pC hang dan zie ik al mijn data er nog staan, zelfs de folder TWRP. Probleem is nu dat ik TWRP niet meer kan gebruiken.
Als ik nu in Recovery opstart dan is dit in de standard recovery mode.

Hoe kan ik TWRP er weer op krijgen zodat ik mijn backup terug kan zetten?

iRacing Profile Flickr

• Quad
  • Laatst online: 23:06
In fastboot, fastboot flash recovery naamvanrecovery.img uit voeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 14:38
seninha schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:53:
Ik heb nu de OPO proberen aan de praat te krijgen door de originele Rom te installeren, maar dat werkt niet.Kreeg steeds zelfde probleem. Een telefoon die niet verder wilde starten.

Nu heb ik een Factory Reset gedaan (nadat ik alle data naar mn PC heb overgebracht) en nu start de telefoon eindelijk op.
Als ik deze aan de pC hang dan zie ik al mijn data er nog staan, zelfs de folder TWRP. Probleem is nu dat ik TWRP niet meer kan gebruiken.
Als ik nu in Recovery opstart dan is dit in de standard recovery mode.

Hoe kan ik TWRP er weer op krijgen zodat ik mijn backup terug kan zetten?
Inderdaad, via adb (zie bovenstaand) En vooral niet vergeten een backup te maken in TWRP als je alles weer op orde hebt!

Jeroen

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 18:41
Geen idee of dit hier al besproken is, maar zag op Nu.nl dat de opvolger een 'quad hd-scherm' krijgt.

http://www.nu.nl/mobiel/3...rijgt-quad-hd-scherm.html

Ik vraag me echt af wat het nut hier van is. Nodeloos duurder maken met specs die zo goed als zinloos zijn. Een pixeldensity ver boven de 300 dus, en dat verschil is dus niet te zien. Zuipt enkel meer batterij, en de kans op dode pixels stijgt maal 4.

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 15:49

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

macxpgebruiker schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:18:
Geen idee of dit hier al besproken is, maar zag op Nu.nl dat de opvolger een 'quad hd-scherm' krijgt.

Ik vraag me echt af wat het nut hier van is. Nodeloos duurder maken met specs die zo goed als zinloos zijn. Een pixeldensity ver boven de 300 dus, en dat verschil is dus niet te zien. Zuipt enkel meer batterij, en de kans op dode pixels stijgt maal 4.
Het maakt me eigenlijk niet uit wat er in het volgende toestel zit, zolang band 20 maar beschikbaar is

• seninha

seninha

god's right foot

Quad schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:32:
In fastboot, fastboot flash recovery naamvanrecovery.img uit voeren.
Perfec . Is gelukt. Alles draait weer.
Heb gauw een nieuwe backup gemaak .

Heb zelfs mijn SMS berichten terug kunnen halen via titanium backup.
Eerste paar keer ging het niet goed. Elke keer als ik de nieuwe SMS messenger opstarte zag ik mijn berichte staan maar verdwenen weer na een paar seconden.
Geen idee waarom. Pas na 6x proberen bleven de berichten staan.

Top app die titanium. Je kan echt alles vanuit een TWRP backup bestand terug halen. Wel de pro kopen.

iRacing Profile Flickr

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021

De redacteur van dat bericht gebruikt roddel- en speculeersite Gizchina als bron. Met een enorme korrel zout nemen dus.

• Anton.net
  • Laatst online: 04:50

Idd,
ik lees vooral ook: krachtigere processor + hogere schermresolutie +(amper) 200mah extra = inboeten in batterij.

De prijs zal denk ik de doorslag geven. Als het dezelfde prijs krijgt als de 1+1 is het natuurlijk weer een interessant toestel. Als ze richting de prijzen van de andere merken gaan zie ik niet direct een voordeel om nog voor deze te gaan. De oneplus one is een algemeen goed toestel, maar blinkt nergens in uit, zoals de modellen van samsung, htc..

• Bartske
  • Laatst online: 19-11 21:12
Anton.net schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 18:44:
[...]

Idd,
ik lees vooral ook: krachtigere processor + hogere schermresolutie +(amper) 200mah extra = inboeten in batterij.

De prijs zal denk ik de doorslag geven. Als het dezelfde prijs krijgt als de 1+1 is het natuurlijk weer een interessant toestel. Als ze richting de prijzen van de andere merken gaan zie ik niet direct een voordeel om nog voor deze te gaan. De oneplus one is een algemeen goed toestel, maar blinkt nergens in uit, zoals de modellen van samsung, htc..
Uuhm de OPO blinkt uit in de prijs/kwaliteit verhouding, toch wel een van de belangrijkste dingen

• Anton.net
  • Laatst online: 04:50
Bartske schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:14:
[...]

Uuhm de OPO blinkt uit in de prijs/kwaliteit verhouding, toch wel een van de belangrijkste dingen
Dat bedoel ik dus ook als ik zeg dat de prijs gaat bepalen of de 1+2 een interessant toestel zal zijn.

• 418O2
Anton.net schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:39:
[...]

Dat bedoel ik dus ook als ik zeg dat de prijs gaat bepalen of de 1+2 een interessant toestel zal zijn.
Als hij iets duurder (50-100€) wordt en geen rare mankementen heeft blijft hij wmb ook interessant.

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 14:32
kaat17 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:35:
Hallo tweakers,

Even een vraag, specifiek voor de tweakers, die ook de sport app 'strava' gebruiken.

Betreft de geluid meldingen (audio notifications), die door de app, onderweg gegeven kunnen worden.
De meldingen zijn op 3 opties, in te stellen, melding per: halve kilometer / kilometer / uit.
Op me OPO, geeft hij onderweg de geluidsmeldingen niet meer.
Voorheen had ik een Samsung Galaxy S Advance, daar deed hij het wel op en doet hij het nu nog steeds op.

Hebben jullie hier ook 'last' van?
s0ulmaster schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:50:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat het bij mij niet werkte.
Ik zal de volgende keer als ik op de fiets stap (waarschijnlijk mrgen) even snel testen.
Ben er denk ik al achter.

Vandaag me oude Samsung Galaxy S Advance, voorzien van Cyanogen 11.
De strava app erop geïnstalleerd.
Nu doen de geluid meldingen (audio notifications), het hier ook niet meer op.
Het lijkt dus te liggen aan rom Cyanogen en niet aan het toestel-device.

Verwijderd

In België is er een retailer die de OPO verkoopt.
Zou dit een teken aan de wand zijn dat ze de OPO nu ook gaan verspreiden in winkels?
link naar de desbetreffende winkel: http://webshop.dreamland....M__ONEPLUS__ONE__64GB__GR

Hun prijs is wel € 449,00.

• Quad
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:51:
Zou dit een teken aan de wand zijn dat ze de OPO nu ook gaan verspreiden in winkels?
link naar de desbetreffende winkel: http://webshop.dreamland....M__ONEPLUS__ONE__64GB__GR

Lijkt mij niet, ze hebben hem zelf ook via invites ingekocht denk ik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• 418O2
Quad schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:56:
[...]

Lijkt mij niet, ze hebben hem zelf ook via invites ingekocht denk ik.
Ja of via Chinese shops. Garantie wordt wel lastig voor hem denk ik

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 11:45

Scalper. Als OnePlus daar zelf achter zat was er geen premium van meer dan 100 euro :')

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 11:13
kaat17 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:55:
[...]

[...]

Ben er denk ik al achter.

Vandaag me oude Samsung Galaxy S Advance, voorzien van Cyanogen 11.
De strava app erop geïnstalleerd.
Nu doen de geluid meldingen (audio notifications), het hier ook niet meer op.
Het lijkt dus te liggen aan rom Cyanogen en niet aan het toestel-device.
Ik kwam tot dezelfde conclusie... Helaas :(

tijd voor wat klusjes!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:38
- sorry mag hier geen invites plaatsen zie ik net -

[ Voor 124% gewijzigd door Phusebox op 19-01-2015 08:36 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Pred
  • Laatst online: 18-11 15:42
Morgen zonder invite te koop:
https://oneplus.net/jan20

• WutuS
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11-2024
Heerlijke telefoon. Heb in het verleden de UMI C1 gehad, daarvoor de S3 en Google nexus. Maar dit slaat alles. voor €300 de snelste telefoon die ik ooit in mijn handen heb gehad. De 3GB werkgeheugen merk je zeker.

Ik zit alleen met een zeer irritante issue. De telefoon reboot tussen de 2 en 10 keer per dag automatisch, uit het niets. Na 10 seconde draait hij weer alsof er niets aan de hand is. Dit gebeurt terwijl ik aan het typen ben, of bijvoorbeeld het alarm af gaat. Soms wel 3 keer snel achter elkaar, en dan weer een hele dag niet. De support desk van oneplus is totaal niet hulpvol. Ik heb al alles geprobeerd; factory reset, cache clear, nieuwe cyanogen erop.. niks helpt. Zal dus een RMA gevalletje zijn, wat ik niet echt aandurf.

Enige minpuntjes (naast de bugs) die ik kan bedenken zijn het ontbreken van een SD slot en 4G.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
WutuS schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:40:
Heerlijke telefoon. Heb in het verleden de UMI C1 gehad, daarvoor de S3 en Google nexus. Maar dit slaat alles. voor €300 de snelste telefoon die ik ooit in mijn handen heb gehad. De 3GB werkgeheugen merk je zeker.

Ik zit alleen met een zeer irritante issue. De telefoon reboot tussen de 2 en 10 keer per dag automatisch, uit het niets. Na 10 seconde draait hij weer alsof er niets aan de hand is. Dit gebeurt terwijl ik aan het typen ben, of bijvoorbeeld het alarm af gaat. Soms wel 3 keer snel achter elkaar, en dan weer een hele dag niet. De support desk van oneplus is totaal niet hulpvol. Ik heb al alles geprobeerd; factory reset, cache clear, nieuwe cyanogen erop.. niks helpt. Zal dus een RMA gevalletje zijn, wat ik niet echt aandurf.

Enige minpuntjes (naast de bugs) die ik kan bedenken zijn het ontbreken van een SD slot en 4G.
Klinkt alsof hij inderdaad gewoon stuk is. z.s.m RMA-en dat ding :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Huh krijg je er nu wel oortjes bij ?

• Drwho1
  • Nu online

Ha, opmerkelijk dat een keten in vanalles-en-nog-wat zich stort op de verkoop van de OPO, daar moet toch een inkoper zitten die fan is. Je zou zo'n 'stunt' eerder verwachten van een Coolblue of consoorten.

€449...om het met gevleugelde woorden te zeggen 'I pity the fool...'

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-11 12:26

Phntm

Tlingelingeling

Brilsmurfffje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Huh krijg je er nu wel oortjes bij ?
Nee, ik denk dat ze die gewoon erbij adverteren.

• Nimrod

Nimrod

Staat vooral bekend als speelgoedketen, des te grappiger.
Drwho1 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:06:
[...]

Ha, opmerkelijk dat een keten in vanalles-en-nog-wat zich stort op de verkoop van de OPO, daar moet toch een inkoper zitten die fan is. Je zou zo'n 'stunt' eerder verwachten van een Coolblue of consoorten.

€449...om het met gevleugelde woorden te zeggen 'I pity the fool...'

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 20:03
Kun je toevallig de kleur veranderen van de hardware buttons?
Wel de kleur van de notificatie led zag ik. Maar de buttons volgens mij niet?
Na een paar dagen de telefoon te hebben. Echt top ding!
Vooral de bouw kwaliteit die je krijgt voor de prijs is subliem. Doet niks onder voor een Samsung. Zelfs beter nog wel. Prijs/kwaliteit kan echt niet hoger op het moment denk ik?
Enigste nadeel is toch dat ik krap de dag door kom. Maar dit kan ik pas bevestigen na een paar weken. Als ik hem wat normalen gebruik...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• 418O2
alaintje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:38:
Kun je toevallig de kleur veranderen van de hardware buttons?
Wel de kleur van de notificatie led zag ik. Maar de buttons volgens mij niet?
Na een paar dagen de telefoon te hebben. Echt top ding!
Vooral de bouw kwaliteit die je krijgt voor de prijs is subliem. Doet niks onder voor een Samsung. Zelfs beter nog wel. Prijs/kwaliteit kan echt niet hoger op het moment denk ik?
Enigste nadeel is toch dat ik krap de dag door kom. Maar dit kan ik pas bevestigen na een paar weken. Als ik hem wat normalen gebruik...
Als je de dag niet doorkomt dan heb je of een app die hem leegslurpt, of je gebruikt hem echt heel veel. je zou wel 6-7 uur Screentime moeten kunnen halen.

Kleur van de buttons kan je niet aanpassen

• alaintje
418O2 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:41:
[...]
Als je de dag niet doorkomt dan heb je of een app die hem leegslurpt, of je gebruikt hem echt heel veel. je zou wel 6-7 uur Screentime moeten kunnen halen.

Kleur van de buttons kan je niet aanpassen
Ik doe inderdaad een spelletje en die trekt 10% per uur. Dus dat is makkelijk rekenen. Maar dat doe ik niet meer dan een uur hoor, das een max.
Het scherm is inderdaad de grootste boosdoener, heb de helderheid iets verlaagt bij de lagere niveau's.
schermtijd was 35% bij 23,5 uur dus dat is een kleine 8 uur. (waarvan hij 's nachts in vliegtuidmodus eheft gestaan en dus maar 1% is gezakt o.i.d.).
Achja één dag is absoluut geen probleem, hij is iig zo opgeladen dat scheelt.

[ Voor 3% gewijzigd door alaintje op 19-01-2015 14:57 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:17
alaintje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:56:
[...]

Ik doe inderdaad een spelletje en die trekt 10% per uur. Dus dat is makkelijk rekenen. Maar dat doe ik niet meer dan een uur hoor, das een max.
Het scherm is inderdaad de grootste boosdoener, heb de helderheid iets verlaagt bij de lagere niveau's.
schermtijd was 35% bij 23,5 uur dus dat is een kleine 8 uur. (waarvan hij 's nachts in vliegtuidmodus eheft gestaan en dus maar 1% is gezakt o.i.d.).
Achja één dag is absoluut geen probleem, hij is iig zo opgeladen dat scheelt.
Houdt er wel rekening mee dat je over 1 jaar een stuk lagere accu capaciteit hebt. Dat is inherent aan de li-ion accu's. Hoe hoger de temperatuur des te harder de maximale capaciteit terug loopt. Als je telefoon dus elke dag 40+ graden is dan kan het weleens snel minder worden.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• alaintje
sdk1985 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:44:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat je over 1 jaar een stuk lagere accu capaciteit hebt. Dat is inherent aan de li-ion accu's. Hoe hoger de temperatuur des te harder de maximale capaciteit terug loopt. Als je telefoon dus elke dag 40+ graden is dan kan het weleens snel minder worden.
Ik verwacht ook niet dat de telefoon langer dan 2 jaar mee gaat. Niet wat betreft de bouw kwaliteit maar wat betreft mijzelf. Dus als die het na een dik jaar begeeft vind ik dat niet zo erg, of als de accu niet meer zo lang mee gaat. En sowieso even aan de powerbank is ook niet zo erg vind ik.
De telefoon wordt nooit echt warm. Als ik zit haal ik hem ook altijd uit mijn broek, dat scheelt volgens mij ook een hoop. Voor mij en voor de telefoon.

Is gewoon een fijne telefoon, enorm goede prijs/kwaliteit tot nu toe.

• Atomius
  • Laatst online: 07:23
Vinden jullie het geen bezwaar dat ie zo groot is? Lijkt me onhandig in het dagelijks gebruik en in je broekzak enz.

• 418O2
WizZie- schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:49:
Vinden jullie het geen bezwaar dat ie zo groot is? Lijkt me onhandig in het dagelijks gebruik en in je broekzak enz.
Neehoor. Past in elke broek wel. Ik gebruik hem ook als PC/Tablet (gebruik thuis geen andere devices dan de OPO) en dan is het grote scherm wel fijn. als ik de keus had zou ik overigens wel een 5" nemen, maar 5.5" is prima te doen.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 19:03
Ik ben er na een maand of 9 nu wel aan gewend. Maar bij de meeste (spijker)broekzakken steekt de telefoon er net boven uit. Ik hoop dat de trend van groter en groter niet doorzet. Van mij mag het scherm gewoon terug naar 5 inch.

• alaintje
5 inch had ik waarschijnlijk beter gevonden. Zoals mijn Iocean X7. Ik kan met een hand gewoon typen dus dat is op zich geen probleem. Nadeel is als je hem uit je broek wilt halen onder het lopen of fietsen is wat moeizamer, maar dat is wel afhankelijk van je broek en welke zakken dat daar in zitten moet ik zeggen.
Voor de rest is dit grote scherm juist fijn met lezen/videos/foto's.

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 23:00
Mijn lg g3 heeft door zijn minimale bezels een fijner formaat, ondanks dat hij ook 5.5 inch is.
De oneplus heb ik verkocht doordat ik het niet goed met 1 hand kon bedienen. Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk. Had wel liever standaard cm gehad.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jwakie schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:54:
Mijn lg g3 heeft door zijn minimale bezels een fijner formaat, ondanks dat hij ook 5.5 inch is.
De oneplus heb ik verkocht doordat ik het niet goed met 1 hand kon bedienen. Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk. Had wel liever standaard cm gehad.
offtopic:
Wat vind je verder van de telefoon t.o.v. de OPO? Hoe is de accuduur? Hoe is de camera?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 11:45
Heb al een jaar of drie, vier een telefoon van groter dan vijf inch, ben begonnen met de eerste generatie Samsung Galaxy Note. Absoluut geen problemen mee, hoewel ik mijn Moto G wel wat fijner vind van formaat.

• Atomius
  • Laatst online: 07:23
J.Appleseed schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:48:
[...]

Heb al een jaar of drie, vier een telefoon van groter dan vijf inch, ben begonnen met de eerste generatie Samsung Galaxy Note. Absoluut geen problemen mee, hoewel ik mijn Moto G wel wat fijner vind van formaat.
Denk dat ik gezien de reacties hier voorlopig wel bij mijn Moto G blijf :) Liefst 4 tot 4,5 (misschien ooit 5 inch) is voor mij wel echt de grens.

• Bartske
  • Laatst online: 19-11 21:12
WizZie- schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:33:
[...]

Denk dat ik gezien de reacties hier voorlopig wel bij mijn Moto G blijf :) Liefst 4 tot 4,5 (misschien ooit 5 inch) is voor mij wel echt de grens.
Als straks de bezels kleiner worden past er misschien wel een 5,5 inch scherm in de behuizing van een motoG. Dus zeg nooit nooit ;)

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-11 20:50
Gister mijn Oneplus een aardige drop test gehad.. Viel vanaf de wasbak op een stenen vloer helaas een flinke deuk maar scherm geheel in tact...

• Binnetie
  • Laatst online: 18-11 13:10
Hebben andere mensen last van de volgende eigenaardigheden:

- als je de telefoon weglegt dat hij dan ineens een audiobestand gaat afspelen? Ik leg het scherm weg met mijn vingers aan de zijkant van de telefoon, raak het scherm dus niet aan
- als je je scherm aan wilt doen met het knopje op de zijkant dat deze niet altijd reageert? Soms moet je 2x duwen voordat hij aangaat

Het eerste puntje heeft denk ik met de gestures te maken, als je met 2 vingers van boven naar beneden over je scherm gaat dan activeer je dit. Maar dit doe ik dus niet met het wegleggen.

Zijn er ook mensen die een app gebruiken om hun lednotificatie in te stellen? Er zijn wel app's voor maar weet niet welke het fijnste werkt. Je kunt dan instellen dat hij roodknipper bij een nieuwe e-mail en blauw bij een whatsapp bericht etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 20-01-2015 10:25 ]

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 11:07
Dat eerste had ik ook heel vaak. Sinds ik de gestures hiervoor heb uitgezet heb ik het probleem niet meer gehad. Ook al raakte ik het scherm niet aan begon mijn One ook geregeld af te spelen, ook wanneer de telefoon op m'n nachtkastje lag en al een half uur niet gebruikt was.

Het uitschakelen van de gestures heeft het bij mij toch op de een of andere manier opgelost!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 16:12
Dat tweede probleem kan nog wel eens met de proximity sensor te maken hebben. Bedek die maar eens tussen de earpiece en de front-camera in), en druk dan op de powerbutton, het scherm zal dan niet aan gaan. Zal wel zijn zodat hij niet in je broekzak aangaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Bluedude3410 op 20-01-2015 10:29 ]

• Binnetie
@Chielmi, dat het zomaar uit het niets gaat heb ik ook al een paar gehad ja. Denk dat ik ze ook maar uitzet
@Bluedude3410, die sensor zit bovenin het scherm toch? Als ik ga bellen dan gaat het scherm uit etc en weer aan als ik mijn telefoon bij mijn hoofd weghaal. Is daar iets aan aan te passen?

Ik merk ook dat wanneer je na een gesprek wilt ophangen en je raakt de rode ophangbalk aan dat deze ook niet altijd reageert. Je moet dan een 2e keer drukken. Had al een keer gehad dat ik de telefoon weer in mijn jas deed en het gesprek nog open stond. Verder gaat het werken met het scherm en bedienen van de apps wel goed.

• alaintje
Jup dat heb je ook met unlocken.
Moet je in het menu dit uit zetten: perongeluk ontwaken voorkomen.
Ik heb het uit staan.
In unlock en lock met de doubletap functie. Heb een heeel simpel wachtwoord in gesteld waardoor die nooit zal unlocken in mijn broek.

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 23:00
Frozen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:16:
[...]

offtopic:
Wat vind je verder van de telefoon t.o.v. de OPO? Hoe is de accuduur? Hoe is de camera?
Accuduur is perfect voor mij. 30 uur met 4 uur screen-on. Dit haalde ik ongeveer ook met OPO. De camera van de lg g3 vind ik beter. Ook al zou er een vette sony camera in de OPO zitten. Wat wel grappig gedaan is bij de lg g3. Als je in het donker een selfie wil maken, gebruikt de telefoon een fel witte kader op het scherm, zodat je zonder flitser toch genoeg licht hebt om in het donker een selfie te schieten.
De OPO vind ik wel vloeiender werken. Bij de LG g3 merk ik regelmatig haperingen in ui.

• Thijs_g
  • Laatst online: 23-07-2024
Binnetie schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:22:
Hebben andere mensen last van de volgende eigenaardigheden:

- als je de telefoon weglegt dat hij dan ineens een audiobestand gaat afspelen? Ik leg het scherm weg met mijn vingers aan de zijkant van de telefoon, raak het scherm dus niet aan
Wat voor audiobestand speelt hij dan af? Wordt de muziekspeler geactiveerd of wat bedoel je juist?

• Binnetie
Hij speelt at random wat af. Heb er geen muziek op staan, het enige zijn whatsapp geluidjes die ik ooit eens ontvangen heb. De muziekspeler wordt opgestart volgens mij (je ziet op de taakbalk een koptelefoontje staan).

• Binnetie
alaintje schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:27:
Jup dat heb je ook met unlocken.
Moet je in het menu dit uit zetten: perongeluk ontwaken voorkomen.
Ik heb het uit staan.
In unlock en lock met de doubletap functie. Heb een heeel simpel wachtwoord in gesteld waardoor die nooit zal unlocken in mijn broek.
Ah eindelijk gevonden, ik zat verkeerd in het menu te kijken. Heb het perongeluk ontwaken uitgezet, hopelijk is het nu opgelost. Was al bang voor een brakke aan/uit toets. Bedankt!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30
Binnetie schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:34:
Hij speelt at random wat af. Heb er geen muziek op staan, het enige zijn whatsapp geluidjes die ik ooit eens ontvangen heb. De muziekspeler wordt opgestart volgens mij (je ziet op de taakbalk een koptelefoontje staan).
Ik heb regelmatig dat opeens de zaklamp aan staat. Waarschijnlijk een vergelijkbaar probleem als wat jij hebt.
Toch eens kijken naar die gestures, geen idee wat het is, maar ik kom er vast wel uit.

• Binnetie
Die was ik helemaal vergeten te melden. Heb al paar keer de vraag van mensen gehad waarom ik de zaklamp aan had staan bij daglicht.
De lednotificaties laat ik via instellingen doen. Had er eerst een app voor waar je heel veel in kon stellen, maar vind die settings van de telefoon zelf veel makkelijker.

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 10:30

Falastine

Think about my signature...

Mijn batterij haalde de 0% en nu gaat die niet meer aan alles al geprobeerd en zelf al ticket aangemaakt maar de service van oneplus is niet wat ik ervan verwachtte krijg steeds te horen je order is niet bekend terwijl ik netjes de bon in pdf meestuur en me account gegevens. Pfff begin te stressen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 16:35
Falastine schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:43:
Mijn batterij haalde de 0% en nu gaat die niet meer aan alles al geprobeerd en zelf al ticket aangemaakt maar de service van oneplus is niet wat ik ervan verwachtte krijg steeds te horen je order is niet bekend terwijl ik netjes de bon in pdf meestuur en me account gegevens. Pfff begin te stressen.
Lees even een paar pagina's terug. Als ik het me goed herinner heeft het bij verschillenden geholpen om de telefoon een paar dagen (3 ofzo) te laten liggen, en er helemaal niets mee doen. Vervolgens aan de oplader leggen en zien of de telefoon weer reageert.

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Falastine schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:43:
Heb hetzelfde gehad, uiteindelijk hebben ze van OP support ook via fastboot mijn volledige telefoon leeggegooid / gereset omdat nadien de calibratie compleet naadje was.
Echter, hoe die van mij weer tot leven is gekomen voor dit gedeelte:
Als die helemaal leeg is, laat hem minimaal circa een halve dag zo liggen.
Vervolgens, hang hem 24 uur aan de originele lader (in ieder geval niet via USB, wel een beetje power).
Normaal gesproken moet die dan weer werken. Kan zijn dat die na die 24 uur nog steeds maar op 20% oid staat, maar wanneer di eis opgestart laadt je OPO wel weer gewoon op.
Geduld hebben helaas

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:21
Binnetie schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:22:
Zijn er ook mensen die een app gebruiken om hun lednotificatie in te stellen? Er zijn wel app's voor maar weet niet welke het fijnste werkt. Je kunt dan instellen dat hij roodknipper bij een nieuwe e-mail en blauw bij een whatsapp bericht etc.
Da's nou juist het mooie van Cyanogenmod; daar heb je geen extra app of root access voor nodig!

Settings -> Display & Lights -> Notification Light -> Custom Values

Daar kan je aan iedere app een bepaalde kleur en frequentie koppelen :)
edit:
Oh dat had je dus al gevonden

[ Voor 9% gewijzigd door pimsaint op 20-01-2015 19:44 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:22
Binnetie schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:11:
Die was ik helemaal vergeten te melden. Heb al paar keer de vraag van mensen gehad waarom ik de zaklamp aan had staan bij daglicht.
De lednotificaties laat ik via instellingen doen. Had er eerst een app voor waar je heel veel in kon stellen, maar vind die settings van de telefoon zelf veel makkelijker.
Ik heb dit ook wel eens, dan gaatie branden als ik de telefoon wakker maak met 2x tappen op het scherm. Ik denk dat de telefoon dan de V beweging registreerd (hiermee activeer je de zaklamp).

Wat betreft het geluidje bij wegleggen: leg je het dannop je portomonee ofzo? Dan kan het een NFC trigger zijn, van bijv. Je ov chipkaart.

• MurtnR
  • Laatst online: 07-07 21:22
Op het moment draai ik CM12, Nightly's van 19 januari.
Mijn batterij duur is sinds CM12, eigenlijk drastisch om laag gegaan. Zie screenshot's hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/2prskkw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/xnf3br.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/axzj7p.png

Iemand enig idee wat 'Diversen' inhoud? Deze staat continue bovenaan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Ik heb net een hele sloot reacties verwijderd. Lees aub de topicwaarschuwing.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

MurtnR schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:53:
Op het moment draai ik CM12, Nightly's van 19 januari.
Mijn batterij duur is sinds CM12, eigenlijk drastisch om laag gegaan. Zie screenshot's hieronder.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand enig idee wat 'Diversen' inhoud? Deze staat continue bovenaan.
Ik denk dat het te verwachten is van Nightly builds. Zijn leuk als daily drivers, maar zijn zeker niet de meest stabiele ROMs die je kunt gebruiken. 1 van de nadelen dus van nightly builds is dus blijkbaar dat de batterij leven drastisch achteruit is gegaan, waarom dan ook nog gebruiken? Gewoon terug gaan naar 11S want dat is wat de OPO momenteel het best support.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:29
No-kia schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:49:
Nog 20 minuten...
Als ie het dan niet doet kap ik ermee. OnePlus jaagt wel heel veel kopers weg met dat klerespel
Zat net op Skype een kennis te helpen, kopen lukt echt niet hele tijd bezig maar elke keer stuurt hij hem terug naar startpagina.

Hetzelfde bij mij, ik wil de OPO niet maar ook hier stuurde hij naar beginpagina...

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
Phntm schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:33:
[...]

Ik denk dat het te verwachten is van Nightly builds. Zijn leuk als daily drivers, maar zijn zeker niet de meest stabiele ROMs die je kunt gebruiken. 1 van de nadelen dus van nightly builds is dus blijkbaar dat de batterij leven drastisch achteruit is gegaan, waarom dan ook nog gebruiken? Gewoon terug gaan naar 11S want dat is wat de OPO momenteel het best support.
Kan je dit onderbouwen of zijn het aannames??
Ik heb in het verleden vaak genoeg een nightly gebruikt en daar nog nooit problemen mee gehad. Als er een accu bug in zou zitten dan wordt dat gewoon bij de bugs aangegeven.

Kijk eens met betterbatterystats of je een wakelock hebt.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SuperKneus schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:47:
[...]

Kan je dit onderbouwen of zijn het aannames??
Ik heb in het verleden vaak genoeg een nightly gebruikt en daar nog nooit problemen mee gehad. Als er een accu bug in zou zitten dan wordt dat gewoon bij de bugs aangegeven.

Kijk eens met betterbatterystats of je een wakelock hebt.
Eigen ervaringen back in the day met the GNex en CM nightly builds en alpha/beta onstabiele roms. Een keer is het goed, een andere keer is het weer een keiharde onstabiele ROM waardoor je je telefoon weer moest flashen. Waarom gebruik je nightly builds als je gewoon weet dat het als het ware geen stabiele ROM release is? Ik vindt het eigenlijk, en no offense, vrij gek dat je eigenlijk als nightly gebruiker de vraag stelt: "Waarom is mijn batterij zo snel leeg?" Zo iets is te verwachten met een nightly. Maar het is in ieder geval geen aanname, als je ook even googled waarvoor Nightly builds zijn, dan wordt het je ook heel rap uitgelegd. 8)7

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
Phntm schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:26:
[...]

Eigen ervaringen back in the day met the GNex en CM nightly builds en alpha/beta onstabiele roms. Een keer is het goed, een andere keer is het weer een keiharde onstabiele ROM waardoor je je telefoon weer moest flashen. Waarom gebruik je nightly builds als je gewoon weet dat het als het ware geen stabiele ROM release is? Ik vindt het eigenlijk, en no offense, vrij gek dat je eigenlijk als nightly gebruiker de vraag stelt: "Waarom is mijn batterij zo snel leeg?" Zo iets is te verwachten met een nightly. Maar het is in ieder geval geen aanname, als je ook even googled waarvoor Nightly builds zijn, dan wordt het je ook heel rap uitgelegd. 8)7
Ik weet wat nighly roms zijn en heb ze vaak zat gebruikt op mijn s2 en nexus4. Mijn one+ draait nu gewoon goed en ik hoef ook nog niet meteen naar android 5 dus ik wacht nog ff lekker.

Ik reageerde meer op jou omdat ik vond dat je het wel heel makkelijke op de nightly roms gooide.

• Grimmie187
  • Nu online
Phntm schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:26:
[...]

Want alle nightlies hebben slechte batterijduur? Dat is natuurlijk onzin..

Verder wel eens dat niet alle nightlies even stabiel zijn, sommige wel, sommige niet. De laatste CM12 nightly kan bij mijn weten nog steeds geen video recorden, wat voor mij al een rede is om die dus niet te gebruiken.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je bedoelt gewoon filmen? Dat kan wel met cm12, geen probleem.

En batterij gaat iets harder, normaal zat ik rond de 50% na ongeveer 18uur, nu op 30%

[ Voor 41% gewijzigd door Oxellaar op 21-01-2015 12:10 ]

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Grimmie187 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Want alle nightlies hebben slechte batterijduur? Dat is natuurlijk onzin..

Verder wel eens dat niet alle nightlies even stabiel zijn, sommige wel, sommige niet. De laatste CM12 nightly kan bij mijn weten nog steeds geen video recorden, wat voor mij al een rede is om die dus niet te gebruiken.
Ik zeg toch ook niet dat alle nightlies een slechte batterijduur hebben? Je haalt zelf uit mijn tekst dat ik zeg dat niet alle nightlies stabiel zijn. Dus hoe kom je daar nou bij dat ik dan bedoel dat alle nightlies batterij problemen hebben? Vind ik een beetje tegenstrijdig want je bent dan niet eens maar toch eigenlijk eens met het punt dat het om niet de meest stabiele (onstabiel dus) ROMs gaat in de wereld. :X

• Grimmie187
  • Nu online
Oxellaar schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:08:
Je bedoelt gewoon filmen? Dat kan wel met cm12, geen probleem.

En batterij gaat iets harder, normaal zat ik rond de 50% na ongeveer 18uur, nu op 30%
Hm, blijkt dat de CM12 camera app (nog) niet kan filmen in 4k. Dit staat standaard ingesteld, als ik de resolutie verander naar full HD werkt het wel. d:)b

@Phtm
Ehh? Dit staat letterlijk in jouw post: 'Ik vindt het eigenlijk, en no offense, vrij gek dat je eigenlijk als nightly gebruiker de vraag stelt: "Waarom is mijn batterij zo snel leeg?" Zo iets is te verwachten met een nightly'

M.a.w: Als je een nightly gebruikt kun je verwachten dat je batterij snel leeggaat. Wat dus onzin is.

Magoed, beetje suffe discussie. We zijn het eens dat nightlies niet altijd stabiel zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Grimmie187 op 21-01-2015 13:17 ]

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:58
Heb een dikke maand een Oneplus One in mijn bezit gehad. Voor de prijs een positieve punten. Echter ben ik wel overstapt op een andere telefoon (S5), en wel om de volgende redenen:

- Het geluid van video's is erg slecht in luide omgevingen. Achteraf was niet goed meer hoorbaar.Tijdens Eurosonic/Noorderslag dit goed gemerkt.
- Het scherm is net wat te groot en vindt de kleuren net niet goed genoeg.
- Geluid tijdens het bellen is matig

Verder was ik wel erg onder de indruk van de batterijduur. Voor de prijs van pak hem beet 300,- is het zeker een toptoestel.

[ Voor 3% gewijzigd door ThijsM op 21-01-2015 13:47 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09
Voor mij persoonlijk is dat het enige nadeel van de OPO. Ik vind het geluid tijdens telefoongesprekken ook erg tegenvallen. Niet zo'n enorm issue, want ik bel niet zo heel veel, maar het valt me wel op.

Punctuality is the politeness of kings

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 19:54
Als je het gesprekvolume op maximaal zet dan vind ik het moeilijk te verstaan. Zet ik het gesprekvolume een paar tikjes zachter is het al veel beter te verstaan.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Grimmie187 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:14:
[...]

@Phtm
Ehh? Dit staat letterlijk in jouw post: 'Ik vindt het eigenlijk, en no offense, vrij gek dat je eigenlijk als nightly gebruiker de vraag stelt: "Waarom is mijn batterij zo snel leeg?" Zo iets is te verwachten met een nightly'

M.a.w: Als je een nightly gebruikt kun je verwachten dat je batterij snel leeggaat. Wat dus onzin is.

Magoed, beetje suffe discussie. We zijn het eens dat nightlies niet altijd stabiel zijn.
_O- Suf zou ik het ook noemen als je een nightly verward met alle nightly builds. Jouw interpretatie van wat er letterlijk in mijn post staat is anders dan wat ik in mijn hoofd had tijdens het schrijven ervan. -O-

Maar goed, blij dat we het eens zijn met onstabiel (zei de kat :+)

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
dreamscape schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Voor mij persoonlijk is dat het enige nadeel van de OPO. Ik vind het geluid tijdens telefoongesprekken ook erg tegenvallen. Niet zo'n enorm issue, want ik bel niet zo heel veel, maar het valt me wel op.
Dat vind ik eigenlijk wel een bijzonder kritiekpunt. Ik vind het geluid namelijk stukken beter dan bij mijn Galaxy S3. Zeker sinds ik overgestapt ben naar Hi is het echt van hoge kwaliteit, beter dan bij Vodafone.

Ik heb het al eerder gezegd, het enige wat ik mis in de OPO is Amoled. Ik weet dat veel mensen dat niet met me eens zijn ivm het vooroordeel dat Amoled altijd overgesatureerd is, maar het blijft mijn enige punt van kritiek. De OPO verdient gewoon een beter scherm. Ik heb over dit punt echt lang getwijfeld of dat ik het toestel wel wilde houden.

Op alle andere punten doet dit toestel zeker niet onder voor de Samsungs, iPhones of welke merken dan ook. Elk toestel is op punten misschien iets beter en op andere punten iets minder. Dat gaat dan eigenlijk altijd om nuanceverschillen.
Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.