Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.128 views

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:45
cypher21 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:29:
[...]

Idd, daarom ook mijn vraag tot onderbouwing, maar kennelijk werd dat niet gewaardeerd :P

We kunnen allemaal bronnen vinden dat Li-Po en Li-Ion batterijen idd wat harder oxideren op 100% dan op 50%.
Maar niet wat voor invloed heeft op de levensduur wanneer dit vergeleken wordt met een keer laden en 's nachts niet of 7-8 uurtjes aan een lader (waarvan 6 uurtjes de batterij 100% is.
Bron is wel wenselijk voor dat soort uitspraken.

Daarnaast vind ik het zeer onhandig. Ik gebruik de telefoon voordat ik naar bed ga, en heb geen zin om anderhalf uur daarvoor dat ding al weg te leggen om te gaan laden.
Exact. En zelfs als het een negatief effect heeft, hoe groot is dat effect? Verliest de batterij "twee keer zoveel capaciteit" dan wanneer je het niet doet? Als dat 0,4% is waar dat normaal 0,2% is maakt dat ook geen hond uit natuurlijk. Of als dat pas na 6 jaar gebeurt...

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:51
Chakotay schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:18:
[...]

Settings -> Battery -> Op 'Screen' tikken :)
Ah, thanks. Maar gisteravond weer opgeladen, dus kan screen time op vorige lading niet meer checken.

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:07
Volgens mij werken ze allebeide niet, een "Apple" koptelefoon heb ik getest. Alles werkt behalve de microfoon. De persoon aan de andere kant van de lijn hoort mij niet. Bij de earbuds horen ze een zoemtoon. Ik hoor van andere gebruikers dat zij met een "Made for iPhone" koptelefoon soortgelijke problemen hebben. Wel jammer want ik bel zo ongeveer 2-3 per dag met een koptelefoon.
J.Appleseed schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:23:
[...]

Een "Apple" koptelefoon of "made for iPhone, iPod, iPad"?

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:28

psyy138

blackbulls.nl

wjnieuw schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:42:
Volgens mij werken ze allebeide niet, een "Apple" koptelefoon heb ik getest. Alles werkt behalve de microfoon. De persoon aan de andere kant van de lijn hoort mij niet. Bij de earbuds horen ze een zoemtoon. Ik hoor van andere gebruikers dat zij met een "Made for iPhone" koptelefoon soortgelijke problemen hebben. Wel jammer want ik bel zo ongeveer 2-3 per dag met een koptelefoon.
[...]
gewoon geen Apple producten (meuk) gebruiken, staat niks voor niks "Made for iPhone".

O.R.C. Black Bulls Rugby

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:07
Ja dat weet ik, maar deze heb ik nog en zit gewoon lekker. Nu maar op zoek naar een nieuwe.
psyy138 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:02:
[...]

gewoon geen Apple producten (meuk) gebruiken, staat niks voor niks "Made for iPhone".

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
Eindelijk na een week is mijn OPO verstuurd, nu nog op het pakketje wachten. Wat wel opvalt is dat ik de normale bestelling heb gedaan, maar als ik naar 'My order' kijk op de site van OPO dan staat er express shipping en wordt het verzonden door DHL. Als het echt express shipping is, hoor je mij niet klagen in ieder geval, nu nog hopen dat hij geen problemen heeft.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
yeth3119 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:10:
Eindelijk na een week is mijn OPO verstuurd, nu nog op het pakketje wachten. Wat wel opvalt is dat ik de normale bestelling heb gedaan, maar als ik naar 'My order' kijk op de site van OPO dan staat er express shipping en wordt het verzonden door DHL. Als het echt express shipping is, hoor je mij niet klagen in ieder geval, nu nog hopen dat hij geen problemen heeft.
Was bij mij hetzelfde.

1 bestelling heb ik dmv express laten overkomen, de ander via standard.
Beide afgeleverd door DHL Express Intl.

• yeth3119
Hoyden schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:12:
[...]

Was bij mij hetzelfde.

Dat is lekker, en hoeveel dagen duurt het voordat hij thuis is?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:09

Chakotay

Lick here to continue

Hoyden schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:12:
[...]

Was bij mij hetzelfde.

Hier ook, 2 telefoons besteld (met 2 verschillende adressen) met de standard shipping, beide na ongeveer een week door DHL vanuit .uk geleverd, waarbij tussen het daadwerkelijke versturen en ontvangen maar een paar dagen zat. However, volgens mij is daar dit topic voor :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• yeth3119
:(
Chakotay schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:14:
[...]

Hier ook, 2 telefoons besteld (met 2 verschillende adressen) met de standard shipping, beide na ongeveer een week door DHL vanuit .uk geleverd, waarbij tussen het daadwerkelijke versturen en ontvangen maar een paar dagen zat. However, volgens mij is daar dit topic voor :)
Die topic was ik helemaal vergeten, mijn fout dat ik dit onderwerp hier hep geopend.

Heeft er iemand nog last van ghost touches?

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 20:37
thedon46 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:01:
[...]

Van zo iemand heb ik ook een laptop overgenomen, met een accu erbij die 2 jaar niet gebruikt was. Blijkt dus dat die hele accu zo diep ontladen was dat die niet meer opgeladen kon worden. Batterij open moeten slopen en met een zonnecel een beetje prik geven om hem weer op gang te brengen. Nee echt een goed idee een accu niet gebruiken. Koop dat gewoon een desktop, Dat is vaak sneller voor hetzelfde geld
Li-Ion batts moet je op een 3,7 Volt bewaren, dus ik zou zeggen 3/4 vol dan kan je ze heel lang bewaren.
Ik heb op het werk accu's gevonden van laptops origineel in de doos van 10 jaar oud. Die dingen kon ik nog gebruiken.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

It appears our host is currently down along with a cluster of our servers, we are trying to reach their support but currently their phone systems are down. We apologize for the inconvenience and hope to be up as soon as possible
Krak @ oneplus.net :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waar zie je dat? :P
Edit : O, op hun eigen site. Net was ie hier helemaal down 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door DennusB op 04-09-2014 10:54 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

DennusB schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:53:
[...]

Waar zie je dat? :P
Edit : O, op hun eigen site. Net was ie hier helemaal down 8)7
Op de website een paar minuten geleden, inmiddels helemaal weg lijkt het.

Verwijderd

thedon46 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:15:
[...]

Protective cover? bij mij zitten daarmee de knoppen beschermd dus worden die niet meer ingedrukt
Thanx, net eentje gekocht voor een paar euro's...hopelijk werkt het, echt frustrerend.

Hoe ik de knoppen softwarematig moet uitschakelen heb ik trouwens niet gevonden.

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Hoe zit het nu met de laatste update, zijn alle battery drains etc. inmiddels opgelost?
Zit nog steeds op 25R en wil graag een keertje de update uitproberen.

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 13:27
Heey iedereen,

Sinds gister de oneplus mogen ontvangen.
Tot nu toe zeer tevreden maar nog flink door de instellingen aan het speuren. Echter werd mij direct gevraagd welke launcher ik wilde gebruikten, ik ben nog niet zo bekend met Android, maar als ik het goed begrijp bepaald de launcher hoe je homescreen eruit ziet etc? Welke gebruiken Jullie? Momenteel heb ik de nova launcher gedownload, werkt opzicht wel prima.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:19:
Hoe zit het nu met de laatste update, zijn alle battery drains etc. inmiddels opgelost?
Zoals eerder aangegeven, ik haal prima schermtijden met 33R.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• RacerBas
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 11:03
Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:19:
Mijn batterij leeftijd is ongeveer 25% minder op 33R dan op 25R. Wat ook opvalt is dat bij het kijken van films de batterij veel sneller leeg gaat dan op 25R.

• Rixos
Quad schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:29:
[...]

Zoals eerder aangegeven, ik haal prima schermtijden met 33R.
Yes, maar dan lees ik daarna dit:
RacerBas schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:39:
[...]

Mijn batterij leeftijd is ongeveer 25% minder op 33R dan op 25R. Wat ook opvalt is dat bij het kijken van films de batterij veel sneller leeg gaat dan op 25R.
Een van de grootste plezieren die ik beleef aan de telefoon is de uitstekende batterij, gister ook weer, na 2,5 dag gewoon nog 40 procent over. Dat wil ik graag zo houden. Dan blijf ik voorlopig toch nog maar even op 25R.

• paidur
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
Bartoow schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:26:
Heey iedereen,

Tot nu toe zeer tevreden maar nog flink door de instellingen aan het speuren. Echter werd mij direct gevraagd welke launcher ik wilde gebruikten, ik ben nog niet zo bekend met Android, maar als ik het goed begrijp bepaald de launcher hoe je homescreen eruit ziet etc? Welke gebruiken Jullie? Momenteel heb ik de nova launcher gedownload, werkt opzicht wel prima.
Klopt idd, die bepaalt je homescreen en app drawer, in sommige gevallen ook je lockscreen. Ik gebruik de standaard launcher van CM, Trebuchet heet die. Die werkt samen met the CM themes manager en dat biedt mij op t moment nog wel genoeg customization opties.

Daarnaast zijn andere launchers ook een optie natuurlijk, Nova zoals je al hebt ontdekt, Go Launcher EX, Buzz Launcher, Google Now Launcher zijn een aantal die ik in het verleden heb gebruikt op andere telefoons. Maakt niet zoveel uit wat je gebruikt, gewoon af gaan op wat jij lekker vind werken en er goed uit vind zien.

• Rixos
Bartoow schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:26:
Heey iedereen,

Met nova launcher zit je helemaal goed. Dat is, in mijn ervaring, de meest complete, overzichtelijke en lichte launcher die je kunt krijgen. Wil je nog wat extra customization options dan kun je een paar euro's betalen voor de prime versie. Heb ik ook gedaan, omdat ik o.a. de grootte van mijn icoontjes en het aantal icoontjes per rij wilde aanpassen. Gecombineerd met cyanogenmod kun je met nova launcher vrijwel alles naar eigen smaak aanpassen en daar hou ik van.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:43:
[...]

Yes, maar dan lees ik daarna dit:

[...]

Een van de grootste plezieren die ik beleef aan de telefoon is de uitstekende batterij, gister ook weer, na 2,5 dag gewoon nog 40 procent over. Dat wil ik graag zo houden. Dan blijf ik voorlopig toch nog maar even op 25R.
Wat is de makkelijkste manier om van 33R naar 25R te gaan?
Is dat uberhoud mogelijk zonder root? of is een factory reset voldoende?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:43:

Daar kan ik alleen maar van dromen.
Zelfs met 25R had ik moeite met een dag..

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 16:55
Ook ik had een betere batterij levensduur op 25R, 33R is echt drama ook al kom ik er 1 á 2 dagen mee door.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

k1NG schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:26:
Ook ik had een betere batterij levensduur op 25R, 33R is echt drama ook al kom ik er 1 á 2 dagen mee door.
Waarschijnlijk hoor je niemand klagen als je 1 hele dag met de batterij kunt doen.
Het is nog steeds een verbetering ten opzichte van de meeste andere telefoons! _/-\o_

O.R.C. Black Bulls Rugby

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mwa, drama wil ik het niet noemen, maar idd gok ook zo +/- 25 % minder als met 25R

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Rixos
psyy138 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:22:
[...]

Wat is de makkelijkste manier om van 33R naar 25R te gaan?
Is dat uberhoud mogelijk zonder root? of is een factory reset voldoende?
Geen idee, ik heb zelf gewoon tot nu toe iedere keer de update weggeklikt, maar ik kan mij voorstellen dat het gewoon een kwestie is van de goede versie opzoeken en op je telefoon flashen. Daar heb je volgensmij wel root toegang voor nodig.
psvunited schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:24:
[...]

Daar kan ik alleen maar van dromen.
Zelfs met 25R had ik moeite met een dag..
Dan gebruik je de telefoon denk ik gewoon een stuk intensiever dan ik.
Ik doe over het algemeen een half uurtje-uurtje gamen, wat browsen, bellen etc per dag.

• cypher21
Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:03:
[...]

Geen idee, ik heb zelf gewoon tot nu toe iedere keer de update weggeklikt, maar ik kan mij voorstellen dat het gewoon een kwestie is van de goede versie opzoeken en op je telefoon flashen. Daar heb je volgensmij wel root toegang voor nodig.

[...]
Root niet, wel een custom recovery en/of bootloader unlocked.
Let wel op met een downgrade, het kan zijn dat je de telefoon compleet moet whipen aangezien er userdata veranderd kan zijn door de updates en daardoor onbruikbaar na een downgrade.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

cypher21 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:10:
[...]

Root niet, wel een custom recovery en/of bootloader unlocked.
Let wel op met een downgrade, het kan zijn dat je de telefoon compleet moet whipen aangezien er userdata veranderd kan zijn door de updates en daardoor onbruikbaar na een downgrade.
Heb de telefoon nog niet in gebruik omdat ik wacht op een case + screenprotector.
Is een factory reset genoeg? staat op dit moment toch niks belangrijks op.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• cypher21
psyy138 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:37:
[...]

Heb de telefoon nog niet in gebruik omdat ik wacht op een case + screenprotector.
Is een factory reset genoeg? staat op dit moment toch niks belangrijks op.
Factory reset na een downgrade is voldoende.

Maar waar maak je je druk om als je de telefoon nog niet eens gebruikt?
Laatste versie biedt meer mogelijkheden, batterij zal sowieso stukken beter zijn dan je oude telefoon, dus met 33R ga je er sowieso op vooruit.

• Rixos
cypher21 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:47:
[...]

Factory reset na een downgrade is voldoende.

Maar waar maak je je druk om als je de telefoon nog niet eens gebruikt?
Laatste versie biedt meer mogelijkheden, batterij zal sowieso stukken beter zijn dan je oude telefoon, dus met 33R ga je er sowieso op vooruit.
De vraag is of het mogelijkheden zijn die hij zal gebruiken en of zij opwegen tegen een batterijduur die 25% minder is (hoewel nog steeds beter dan veel andere telefoons).

Voor mij voegt de update niet zoveel baanbrekends toe dat ik er 25% batterijleven voor op zou willen geven.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:52:
[...]

De vraag is of het mogelijkheden zijn die hij zal gebruiken en of zij opwegen tegen een batterijduur die 25% minder is (hoewel nog steeds beter dan veel andere telefoons).

Voor mij voegt de update niet zoveel baanbrekends toe dat ik er 25% batterijleven voor op zou willen geven.
op dit moment een Nexus 5 in gebruik, telefoon van de lader; 7:00 die 's avonds 23:00 op ongeveer 40% zit.
Dus ik zal meer als genoeg batterij over hebben.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• cypher21
psyy138 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:04:
[...]

op dit moment een Nexus 5 in gebruik, telefoon van de lader; 7:00 die 's avonds 23:00 op ongeveer 40% zit.
bespaar je dan de moeite ;)
opo gaat stukken langer mee, ook op 33R
Gewoon updaten en wachten op de volgende OTA

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

cypher21 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:06:
[...]

bespaar je dan de moeite ;)
opo gaat stukken langer mee, ook op 33R
Gewoon updaten en wachten op de volgende OTA
zit op dit moment al op 33R

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Rixos
psyy138 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:04:
[...]

Veel Iphones halen dat niet eens. Zo te horen is de Nexus 5 sinds de update naar android L toch wel een stukje verbeterd. Hoewel het natuurlijk nog steeds vrij slecht is vergeleken met het batterijleven van de OPO.

• psvunited
Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:03:

[...]

Dan gebruik je de telefoon denk ik gewoon een stuk intensiever dan ik.
Ik doe over het algemeen een half uurtje-uurtje gamen, wat browsen, bellen etc per dag.
Dat is dus het vreemde, ik game nooit op mijn telefoon. Bellen ook minimaal meeste is browsen en whatsappen etc.

• Rixos
psvunited schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:18:
[...]

Dat is dus het vreemde, ik game nooit op mijn telefoon. Bellen ook minimaal meeste is browsen en whatsappen etc.
Dan klopt er echt iets niet.
Heb je al een factory reset geprobeerd?

Anders ga ik bijna denken dat er iets mis is met je batterij.

Ik heb nog van niemand gelezen dat ze met licht gebruik wat jij beschrijft moeite hebben om 1 dag door te komen met de OPO. Met licht gebruik moet je makkelijk 2-3 dagen kunnen halen.

Wat is je max onscreen-time die je haalt op 1 lading?

[ Voor 4% gewijzigd door Rixos op 04-09-2014 15:21 ]

• psvunited
Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:20:
[...]

Dan klopt er echt iets niet.
Heb je al een factory reset geprobeerd?

Anders ga ik bijna denken dat er iets mis is met je batterij.

Ik heb nog van niemand gelezen dat ze met licht gebruik wat jij beschrijft moeite hebben om 1 dag door te komen met de OPO. Met licht gebruik moet je makkelijk 2-3 dagen kunnen halen.

Wat is je max onscreen-time die je haalt op 1 lading?
Factory reset inderdaad al uitgevoerd, hij is inmiddels geroot.
Heb zelf ook het gevoel dat er iets mis is met mijn batterij, maar ik denk dat OnePlus toch niks gaat doen..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:52:
[...]

+1, ik ben van een Galaxy Nexus die met moeite het einde van de dag haalde naar een One+ overgestapt. Meteen naar 33R geupdate, en ik zit nu op 1d 8h 41m accutijd (3h 12m screentime) met nog 25% accu te gaan. Ik vind het helemaal prima, de Nexus kwam daarvan niet eens in de buurt. Voldoet prima, dat hij mogelijk een nog betere accutijd krijgt bij de volgende update zie ik als leuke bonus :)

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
psvunited schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:28:
[...]

Heb zelf ook het gevoel dat er iets mis is met mijn batterij, maar ik denk dat OnePlus toch niks gaat doen..
Als ie is geroot, zou ik gewoon een nightly van CM11 proberen + de kernel van Franco. Vergelijk dat maar eens met je huidige stand-by tijd.
Ik had namelijk precies hetzelfde sinds 30O en 33R.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Rixos
psvunited schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:28:
[...]

Ik zou gewoon sowieso het toestel laten vervangen. En ik denk dat ze je in deze best wel zullen willen helpen.
Dat ze mensen niet helpen met het gele band probleem komt omdat zodra ze dat probleem erkennen, ze van iedereen de telefoon terug moeten nemen die erom vraagt. In jouw geval gaat het meer om een probleem wat zich misschien op een kleine fractie van de telefoons voordoet.

Gewoon een RMA aanmaken en duidelijk maken dat je al alles geprobeerd hebt maar dat de telefoon niet naar behoren functioneert, dat fantastische batterijleven moet je jezelf niet onthouden, dat is 1 van de mooiste dingen van deze telefoon.

• psvunited
Rixos schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:33:
[...]

Ik zou gewoon sowieso het toestel laten vervangen. En ik denk dat ze je in deze best wel zullen willen helpen.
Dat ze mensen niet helpen met het gele band probleem komt omdat zodra ze dat probleem erkennen, ze van iedereen de telefoon terug moeten nemen die erom vraagt. In jouw geval gaat het meer om een probleem wat zich misschien op een kleine fractie van de telefoons voordoet.

Gewoon een RMA aanmaken en duidelijk maken dat je al alles geprobeerd hebt maar dat de telefoon niet naar behoren functioneert, dat fantastische batterijleven moet je jezelf niet onthouden, dat is 1 van de mooiste dingen van deze telefoon.
Niet geschoten is altijd mis.
Bedankt voor je hulp iig!

Ze zullen eerst wel zeggen dat ik even moet wachten tot de nieuwe update, dat ga ik dan ook wel doen (mochten ze dat vragen). Ben benieuwd.

Edit:

Call ingelegd, 10 dagen wachttijd :+

• Rixos
psvunited schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:39:
[...]

Ze zullen eerst wel zeggen dat ik even moet wachten tot de nieuwe update, dat ga ik dan ook wel doen (mochten ze dat vragen). Ben benieuwd.

Edit:

Ik denk wel dat ze sneller reageren, ik had ook binnen 1 dag reactie.
Geen dank, hopen dat het goed komt, voor een slechte batterij moet je echt niet settelen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:14
Succes met het wachten,daar zijn ze goed in bij opo.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Zojuist de telefoon in ontvangst mogen nemen. Eerste indruk: de telefoon is groot, maar zeker niet onhandelbaar. Denk dat ik hier geen spijt van ga krijgen, zeker niet als de na de verkoop van mijn iPhone "gratis" is :)

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Is het trouwens normaal om te betalen voor een invite? Vind het maar walgelijk eigenlijk.. Zelfs met invite blijft het een goedkope telefoon maar ik gun het de verkoper van de invite niet?
Of ligt dat aan mij?

I served in a company of heroes.

• Quad
  • Nu online
Vuvuzela schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:31:
Is het trouwens normaal om te betalen voor een invite? Vind het maar walgelijk eigenlijk.. Zelfs met invite blijft het een goedkope telefoon maar ik gun het de verkoper van de invite niet?
Of ligt dat aan mij?
Kwestie van vraag en aanbod.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• 418O2
  • Laatst online: 18:03
psvunited schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:39:
[...]

Edit:

Je zit niet toevallig veel in een gebied met slecht GSM netwerk?

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

Quad schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:34:
[...]

Kwestie van vraag en aanbod.
:r geen community meer dus.

maargoed.. dan maar een advertentie maken 1 invite nu ruilen voor 3 achteraf ofzo.. _O-

I served in a company of heroes.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
Toestel ook ontvangen vandaag, goeie eerste indruk :)

[ Voor 71% gewijzigd door Mr.Joker op 07-09-2014 19:37 ]

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:45
Vuvuzela schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:31:
Of ligt dat aan mij?
Ik ben daar principieel ook heel erg op tegen. Zodra ik mijn deelbare invites ontvang gaan ze gratis de deur uit.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

J.Appleseed schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:00:
[...]

Ik ben daar principieel ook heel erg op tegen. Zodra ik mijn deelbare invites ontvang gaan ze gratis de deur uit.
Ben ik hier ook van plan; 2 mensen staan op die lijst, ;)
Daarbij streef ik dan wel dat die persoon de telefoon wel daadwerkelijk gaat gebruiken en niet door gaat verkopen.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb die van mij gisteren ook ontvangen en alles redelijk ingesteld zoals ik het zou willen hebben. Heb wel een vraagje over het standaard toetsenbord. Op m'n Nexus 7 kan ik door lang op de spatiebalk te drukken een andere invoertaal kiezen, dat heb ik hier niet. Wil gewoon het standaard toetsenbord houden, maar met Nederlands erbij. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Walkman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:21:
Heb die van mij gisteren ook ontvangen en alles redelijk ingesteld zoals ik het zou willen hebben. Heb wel een vraagje over het standaard toetsenbord. Op m'n Nexus 7 kan ik door lang op de spatiebalk te drukken een andere invoertaal kiezen, dat heb ik hier niet. Wil gewoon het standaard toetsenbord houden, maar met Nederlands erbij. Weet iemand hoe ik dat kan doen?
instellingen -> taal en invoer?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Walkman
  • Niet online
Probleem is dat er geen andere talen zijn, alleen Engels (tenzij ik 'm op Nederlands zet). Ik swipe veel op het standaard toetsenbord en doe dat in zowel Engels als Nederlands en dat wil ik kunnen wijzigen.

Ah, zat daar inderdaad wel, maar moest even wat unchecken. Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Walkman op 05-09-2014 08:28 ]

• Quad
  • Nu online
SwiftKey geen optie? Kan je tot drie talen tegelijk! Gebruiken. ;)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Martijn19
Hier gaan de invites gewoon voor euro's weg. Scheelt weer in de aanschaf d:)b

Weet niet of het aan Cyanogen Mod ligt of aan Android zelf, maar wat voelt het besturingsysteem een stuk beter aan als 2 jaar geleden op mijn HTC Sensation (nee niet met Sense, maar met stock Android).

Het formaat ben ik nu al aan gewend, ondanks dat het scherm net zo groot is als mijn hele iPhone 5.

En nu iemand over SwiftKey begint, wat heb ik dat gemist zeg! Typen op een telefoon is ineens geen grote drama meer zoals ik dat op iPhone wel vond.

1 nadeel is dat Android niet via een USB kabeltje naar mijn autoradio wil, dat wilde met iPhone wel.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Martijn19 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:30:
Hier gaan de invites gewoon voor euro's weg. Scheelt weer in de aanschaf d:)b

[...]

1 nadeel is dat Android niet via een USB kabeltje naar mijn autoradio wil, dat wilde met iPhone wel.
Persoonlijk vind ik: Als je je invite zelf gratis hebt gehad, is het wel zo netjes om deze ook gratis door te geven aan vrienden/kennissen/familie.

Waarschijnlijk is dat laatste een kwestie van de 3.5mm jack gebruiken voor je audio, evt de USB erbij om te laden. Dan ben je wel de mogelijkheid kwijt om vanaf de autoradio volgende/vorige nummer te kiezen. De non-lightning iphone aansluiting bevat namelijk ook analoog geluid, naast USB.

Persoonlijk vind ik de mooiste optie de telefoon via bluetooth aan de radio te hangen. Geen gedoe met kabeltjes, telefoon kan zelfs in je tas blijven zitten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Martijn19
noes schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:39:
[...]

Persoonlijk vind ik: Als je je invite zelf gratis hebt gehad, is het wel zo netjes om deze ook gratis door te geven aan vrienden/kennissen/familie.

Waarschijnlijk is dat laatste een kwestie van de 3.5mm jack gebruiken voor je audio, evt de USB erbij om te laden. Dan ben je wel de mogelijkheid kwijt om vanaf de autoradio volgende/vorige nummer te kiezen. De non-lightning iphone aansluiting bevat namelijk ook analoog geluid, naast USB.

Persoonlijk vind ik de mooiste optie de telefoon via bluetooth aan de radio te hangen. Geen gedoe met kabeltjes, telefoon kan zelfs in je tas blijven zitten.
Ik heb zelf ook voor een invite betaald

Bediening vanaf de radio was voor mij wel een behoorlijk pluspunt. Maar eens een keer kijken naar een Bluetooth radio. Kan je daarmee wel vanaf je radio bedienen?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Martijn19 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:51:
[...]

Ik heb zelf ook voor een invite betaald

Bediening vanaf de radio was voor mij wel een behoorlijk pluspunt. Maar eens een keer kijken naar een Bluetooth radio. Kan je daarmee wel vanaf je radio bedienen?
Yes, bij bijna alle radio's kan dat. Als je een OEM radio hebt, kan je die ook uitbreiden met bijv een Dension oid.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verkopen van invites :{ die discussie is in t levertijden/prijzen topic ook al geweest. Ik heb mijne al gereserveerd voor een andere onbekende tweaker en 2 collega's. Ik kreeg de mijne ook van een vriendelijke tweaker die gaat voor een leuke community ipv. een paar losse euro's.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Cartman! schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:23:
Verkopen van invites :{ die discussie is in t levertijden/prijzen topic ook al geweest. Ik heb mijne al gereserveerd voor een andere onbekende tweaker en 2 collega's. Ik kreeg de mijne ook van een vriendelijke tweaker die gaat voor een leuke community ipv. een paar losse euro's.
Precies wat ik ook vind (touché bij jou :p). Vinden jullie de battery life op de laatste OTA nou echt zo verschrikkelijk? Ik haal de 6/7 uur SoT gewoon, hetzelfde als in de 25R (eerste) build die op de OPO stond. Ik heb trouwens sinds gisteren ook de AK kernel draaien, ik ken AK al sinds mijn oude telefoon (Samsung Galaxy Nexus) en hier had hij ook echt hele goede kernels voor gemaakt. De kernel draait als een zonnetje en hij is denk ik nog iets energiezuiniger dan de stock kernel en heb hem ook 75mV kunnen undervolten en dat scheelt wel. Als iemand 't nog wilt proberen dan zou ik zeggen ga je gang :)

Om te gebruiken dien je wel je bootloader unlocked te hebben, rooted en CWM/TWRP geïnstalleerd te hebben. Verder is 't gewoon een kwestie van laatste versie van de kernel flashen, daarna de UKM zip en als laatste via de PlayStore de Synapse app downloaden. Met de Synapse app kan je de kernel tweaken naar behoren. De AK kernel is er voor de AOSP/CM ROM's en voor de stock CM11S, ik heb deze laatste in gebruik.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Battery life is prima. Zelf gebruik ik de Franco kernel, icm alle updates en root. Na een dag gematigd intensief gebruik nog rond de 50% over.

Root is sowieso fijn, dan kan je de DPI aanpassen. Standaard lijkt het een telefoon voor slechtzienden: enorm scherm, maar de informatie die erop past (nuttige resolutie) is niet meer dan bijvoorbeeld de HTC One X, die toch een stuk kleiner is.

Nu heb ik de DPI op 380 gezet, nog geen problemen mee ondervonden. Textsize normal is dan vrij klein, maar er past zoveel meer op het scherm :)

• Grimmie187
  • Laatst online: 08:54
noes schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:05:
Battery life is prima. Zelf gebruik ik de Franco kernel, icm alle updates en root. Na een dag gematigd intensief gebruik nog rond de 50% over.

Root is sowieso fijn, dan kan je de DPI aanpassen. Standaard lijkt het een telefoon voor slechtzienden: enorm scherm, maar de informatie die erop past (nuttige resolutie) is niet meer dan bijvoorbeeld de HTC One X, die toch een stuk kleiner is.

Nu heb ik de DPI op 380 gezet, nog geen problemen mee ondervonden. Textsize normal is dan vrij klein, maar er past zoveel meer op het scherm :)
Nieuwe franco kernel r16 heeft aanzienlijk betere batterijduur. Ben nog aan het testen vandaag maar ziet er voorlopig positief uit!

• cypher21
Ah, niet gezien dat R16 uit was, deze zou inderdaad de batteryfixes moeten hebben.
Ook maar ff proberen

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 21:24
Aan alle bovenstaande users die een custom kernel gebruiken: hoeveel screen on time hebben jullie dan? Ik ben namelijk niet overtuigd van de betere batterijduur bij een andere kernel. Ik haal met de normale kernel ook 8 uur. Van screenshots die op XD staan zie ik dat de meesten met een custom kernel ook zoiets halen met een enkele uitschieter naar 10 uur.

• cypher21
Die Screentime boeit op zich niet echt natuurlijk, als je 8 uur SoT hebt, dan doe je nagenoeg niets met je telefoon
Daarnaast is het erg lastig batterijverbruik vergelijken met andere gebruikers.

Ik speel af en toe een spelletje, dat vreet CPU (en dus batterij). Ik zal daardoor veel minder Screen time halen dan iemand die alleen maar whatsappt en internet op de telefoon.

Franco kernel doet t vooralsnog prima, de "bug" dat het scherm langzamer aan gaat is er echter nog steeds.

[ Voor 12% gewijzigd door cypher21 op 05-09-2014 13:10 ]

Verwijderd

Dat geneuzel over de invites gaat toch niet weer beginnen... straks word het topic weer op slot gegooid

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 21:24
8+ uurtjes red ik als ik geen games speel. Games zijn het meest belastend voor je batterij inderdaad, maar om nou iemand die geen games speelt te zeggen dat hij zn telefoon niet gebruikt..

• Walkman
  • Niet online
Probleem waar ik trouwens gisteren en vanochtend weer tegenaan liep was dat al m'n contacten steeds spontaan verdwenen. Meer mensen schijnen er last van te hebben in het geval je niet synchroniseert met Google (wilde ik eigenlijk ook niet). Uiteindelijk toch maar aan gezet en nu gaat het wel goed. Rare bug.

Gebruiken jullie de on screen buttons? Zelf deed ik het initieel wel, maar na geswitched te hebben naar de buttons onder het scherm bevalt me dat toch beter. Helemaal mooi dat je de verlichting er van uit kan hebben.

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:23:
Probleem waar ik trouwens gisteren en vanochtend weer tegenaan liep was dat al m'n contacten steeds spontaan verdwenen. Meer mensen schijnen er last van te hebben in het geval je niet synchroniseert met Google (wilde ik eigenlijk ook niet). Uiteindelijk toch maar aan gezet en nu gaat het wel goed. Rare bug.

Gebruiken jullie de on screen buttons? Zelf deed ik het initieel wel, maar na geswitched te hebben naar de buttons onder het scherm bevalt me dat toch beter. Helemaal mooi dat je de verlichting er van uit kan hebben.
Inderdaad rare bug...syncen met Google was ook voor mij de enige oplossing.
Trouwens, iemand die daar al een fix voor heeft ?

• Cartman!
  • Niet online
Ik ga het toestel denk ik toch maar rooten, ik mis Titanium Backup :P Heb een lege WhatsApp en moet andere apps weer configureren, erg irritant.

• cypher21
Om een whatsapp backup terug te zetten heb je geen root nodig.
Gewoon een van de backups van je vorige toestel overzetten en daarna herstellen.

Voor de rest van de apps... idd, root is toch wel erg prettig ;)

• Cartman!
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:16:
Om een whatsapp backup terug te zetten heb je geen root nodig.
Dan zit je toch eerst te klooien met overzetten via dropbox oid. Met Titanium kun je direct dropbox gebruiken zonder losse dingen. Rooten ziet er wel ingewikkeld uit overigens... bij m'n Samsung Galaxy S 1 was t veel simpeler voor m'n gevoel... :)

• Vozze
  • Nu online
Cartman! schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:18:
[...]

Dan zit je toch eerst te klooien met overzetten via dropbox oid. Met Titanium kun je direct dropbox gebruiken zonder losse dingen. Rooten ziet er wel ingewikkeld uit overigens... bij m'n Samsung Galaxy S 1 was t veel simpeler voor m'n gevoel... :)
Ingewikkeld? Dat valt toch wel mee? https://forums.oneplus.ne...-recovery-and-root.64487/

• cypher21
Dropbox kan.
Ik heb een backup van de oude telefoon op de pc gemaakt (was toch al bezig foto's e.d. te backuppen) en vervolgens op de OPO gezet. Whatsapp gestart en backup terug gezet.

• Salmon

Salmon

.NET developer

Cartman! schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:18:
[...]

Je hebt ook verschillende toolkits op XDA voor 't rooten. Ik heb zelf, voor mij, de makkelijkste en zonder data verlies de optie gebruikt waar je 2 bits omzet waarna je tijdelijke TWRP flashed en kan rooten. Zie hier daarvoor.

• Walkman
  • Niet online
Waar staat die backup van Whatsapp berichten? Misschien toch wel handig om deze er nog op te zetten (kom overigens van een Nokia, maar neem aan dat de bestandsnaam hetzelfde zal zijn)

• Salmon

Salmon

.NET developer

Walkman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:26:
Waar staat die backup van Whatsapp berichten? Misschien toch wel handig om deze er nog op te zetten (kom overigens van een Nokia, maar neem aan dat de bestandsnaam hetzelfde zal zijn)
Dat wordt volgens mij wel lastig, want daar heb je (denk ik) andere files in het mapje. In android staat die gewoon in de root in 't mapje Whatsapp.

• cypher21
Salmon schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:27:
[...]

Dat wordt volgens mij wel lastig, want daar heb je (denk ik) andere files in het mapje. In android staat die gewoon in de root in 't mapje Whatsapp.
yes,
WhatsApp\Databases\msgsstore-datum.db.crypt7

• Walkman
  • Niet online
Thanks, zal eens even gaan zoeken

• Cartman!
  • Niet online
Het installeren van een app waar je na een button "Root" geroot bent vs installen van command line tools en commands intypen is best een verschil ;) Ik kom er altijd prima uit maar gemak dient de mens, die tools op XDA zien er goed uit iig :)

• Vozze
  • Nu online
Cartman! schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:35:
[...]

Het installeren van een app waar je na een button "Root" geroot bent vs installen van command line tools en commands intypen is best een verschil ;) Ik kom er altijd prima uit maar gemak dient de mens, die tools op XDA zien er goed uit iig :)
Dat is waar, maar als het dan fout gaat, weet je niet echt wat er precies is gebeurd. Ik blijf liever uit de buurt van die toolkits. Met fastboot, adb en die duidelijke instructie is het ook prima te doen. Kom, je bent tweaker of niet ;)

• Cartman!
  • Niet online
Je kan altijd nog aan de gang met adb als er iets stuk is. Tweaken is prima maar andere tweakers die iets iets maken om het makkelijk te maken bevalt me prima :)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
is het nu nog wel verstandig om een telefoon te kopen met een invite?
binnenkort komt de final versie uit toch die iedereen kan kopen of?

• Walkman
  • Niet online
De telefoons die er nu zijn, zijn ook gewoon final, dus dat maakt in principe niets uit.

• Aggressor
  • Nu online
hmm ok ik twijfel wel, toestel ziet er wel mooi uit .. en wat anders is ook wel leuk.
ik heb nu al een s5, dus twijfel...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Aggressor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:02:
hmm ok ik twijfel wel, toestel ziet er wel mooi uit .. en wat anders is ook wel leuk.
Prak Cyanogenmod op de S5, verbrand 300 euro en je komt op het uiterlijk van het toestel na redelijk in de buurt :P

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-11 13:41
Aggressor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:02:
Heb hem ook, maar als je een S5 hebt zou ik niet upgraden. Allebei ongeveer even goed.

• Aggressor
  • Nu online
oke thanks
de s5 heb ik nu al ;)

onplus heeft geen:

- geen sd
- geen losse batterij
- maakt slechtere fotos

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50
Even een wtf momentje: Ik kwam net een cloon tegen van de OnePlus.. http://www.pandawill.com/...1gb-4gb-white-p92775.html

Had niet verwacht dat ze deze ook gingen cloonen

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:14
Aggressor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:41:
oke thanks
de s5 heb ik nu al ;)

onplus heeft geen:

- geen sd
- geen losse batterij
- maakt slechtere fotos
One is mooier,64 gb en geen sd nodig.Slechtere fotos? No way en frontcam is beter,en de prijs.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Aggressor
  • Nu online
volgens mij maakt de s5 wel mooiere foto's toch?

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:56
boppos schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:43:
Even een wtf momentje: Ik kwam net een cloon tegen van de OnePlus.. http://www.pandawill.com/...1gb-4gb-white-p92775.html

Ja, zie ook de doogee kissme

• Martijn19
Aggressor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:30:
volgens mij maakt de s5 wel mooiere foto's toch?
Denk het haast wel. Heb het gevoel dat mijn iPhone 5 ook iets betere foto's maakt dan de OnePlus.

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
boppos schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:43:

En nog een; http://www.pandawill.com/...re-android-42-p83786.html.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
Bert003 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:11:
[...]

Handig!

Ik krijg alleen een pagina met alleen chinese tekens als ik het serienummer invul. Heb je hier dus niks aan.
Vraag zondag wel even bij de chinees wat er staat :-)

//edit
Google zegt dit:

Beveiligingscode uw vraag niet bestaat, dan kunt u controleren of u de beveiligingscode in te voeren: 4006378315, Pas op voor imitaties!

Weet ik nog niks
Die code is ook niet de juiste die je moet invoeren.
De code onder deze code echter wel :

Afbeeldingslocatie: http://www.nillkin.com/web07/images/aa_05.jpg

Daar zit een kraslaagje op die Chinese tekens... Ff krassen en je krijgt een echte code.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 05-09-2014 20:29 ]

• psvunited
Martijn19 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:50:
[...]

Denk het haast wel. Heb het gevoel dat mijn iPhone 5 ook iets betere foto's maakt dan de OnePlus.
Daar heb ik mijn twijfels over, bij de iPhone is het wel meer voor geconfigureerd waardoor je dus met de standaard settings betere foto's maakt.
Als je met de settings speelt van de OnePlus ben ik er van overtuigd dat hij minimaal gelijkwaardige foto's kan maken

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:55

Vos

AFCA

Hoyden schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:27:
[...]

Die code is ook niet de juiste die je moet invoeren.
De code onder deze code echter wel :

...

Daar zit een kraslaagje op die Chinese tekens... Ff krassen en je krijgt een echte code.
Krijg een Malware waarschuwing voor die website :?

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.