Zou niet gaan omdat alles op 1 geheugen staat (systeem, apps, bestanden), als je dan massaopslag zou opzetten zou je systeem (en dus de phone) niet meer werken.HyperBart schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:47:
Is er iemand eigenlijk al in geslaagd om Mass Storage aan te zetten vanuit de OpO?
Zo ja, hoe?
Althans dat is wat ik vond toen ik er achter zocht.
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
EDIT: http://forums.androidcent...w-change-mtp-setting.html
[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 31-08-2014 19:31 ]
De laatste update zou zorgen voor een battery drain.
Hier een topic waarin word uitgelegd hoe je dit kan oplossen:
https://forums.oneplus.ne...attery-drain-fixed.98778/
https://cyngn.com/products/oneplusone/
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ben zelfs zover dat ik de 4G niet echt mis als je ziet hoeveel batterij en snelheid ervoor terug krijgt waardoor de Nexus 5 een beetje in vergetelheid is geraakt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Hmm met zijn uitleg erbij zou je dan niet gewoon de battery.bin kunnen removen als je op 100% zit? Dat recalibrate je batterij even goed danwel niet beter dan hem helemaal leeg laten lopenWishmasterNL schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:13:
Voor de mensen die wachten met het updaten van hun Oneplus:
HOI.
Ik was vorige week nog in Amsterdam, moest een half uur lopen vanaf centraal naar een bedrijfsfeest van MediaMonks. GPS werkte bij gewoon prima, aangezien ik echt geen idee had waar ik naar toe moest lopen. Bestemming keurig bereikt.J.Appleseed schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:28:
Zijn er hier Tweakers/OnePlus One-gebruikers die regelmatig in Amsterdam zijn? Ik heb gemerkt dat mijn GPS in Amsterdam niet goed mijn locatie kan vinden. In Lissabon geen probleem geweest, maar tot twee maal toe in Amsterdam wel. Dan loopt 'ie bijvoorbeeld een gracht/blok achter op waar ik eigenlijk ben.
Ik ga dit eens uitproberen. ik zat gisteren een film te kijken en mijn batterij ging van 67% naar 25 binnen anderhalf uur. Normaal was dit niet zo.WishmasterNL schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:13:
Voor de mensen die wachten met het updaten van hun Oneplus:
het resultaat komt hier natuurlijk te staan
Idd, de uitleg in dat topic is omslachtig en BS als je het mij vraagt.Bananenspin schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:30:
[...]
Hmm met zijn uitleg erbij zou je dan niet gewoon de battery.bin kunnen removen als je op 100% zit? Dat recalibrate je batterij even goed danwel niet beter dan hem helemaal leeg laten lopen
Zeker aangezien Steve Kondik een issue opgelost heeft die het probleem veroorzaakte.
Zou er geen tijd aan verspillen en gewoon ff wachten tot de volgende OTA
[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 01-09-2014 09:30 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Krijg meteen weer zin om Japan te bezoeken, wat een heerlijk land om op vakantie te gaan. Wat betreft de foto's merk je wel duidelijk dat donkere omgevingen niet het sterkste punt zijn van de Oneplus.Kabuto_Raiger schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:54:
ff een albumpje posten
Alle foto's zijn gemaakt met de OPO
http://smg.photobucket.co...apan%202014?sort=3&page=1
was erg blij dat ik de foon op tijd binnengekregen had
Aan de ene kant fantastisch dat iemand de tijd neemt om dit te ontwikkelen, maar aan de andere kant triest dat One Plus dit zelf niet doet, hoewel dit natuurlijk gelijk zou staan aan het erkennen van het probleem, wat ze niet willen doen.
Voor geinteresseerden :
https://forums.oneplus.ne...oftware-fix-no-uv.100868/
Ik ervaar precies hetzelfde; iets betere batterij maar typen is ineens een drama geworden. Soms negeert ie mijn aanslagen volledig. Een reboot wíl nog wel eens helpen maar biedt ook niet altijd soelaas... Update please!batumulia schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:52:
Is daar overigens al wat over bekend? Heb met de nieuwste update wel een iets betere batterij maar wel ontzettend veel problemen met mn touchscreen die niet altijd even goed reageert.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
SOELAAS!pimsaint schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:27:
[...]
Ik ervaar precies hetzelfde; iets betere batterij maar typen is ineens een drama geworden. Soms negeert ie mijn aanslagen volledig. Een reboot wíl nog wel eens helpen maar biedt ook niet altijd soelaas... Update please!
Wat een topwoord is dat toch
PSN: Oldzkoel
Verwijderd
Zeker als je het eens nodig hebt...en het vindtpower_user schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:58:
[...]
SOELAAS!![]()
Wat een topwoord is dat toch
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Daar ben ik ook stiekem bang voor. Had eerst in mijn hoofd dat ie net zo groot als een S5 was, maar die is 5,1" inch en deze is 5,5" inch.Cartman! schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:03:
Vanmiddag dit toestel ontvangen... toch nog veel groter dan ik in m'n hoofd had, weet nog niet of ik hier aan ga wennen
Ik moet overigens nog wachten totdat de telefoon binnen is.
zoveel breder is het niet, wel langer.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Voor de meeste geldt dat dus niet, zeker niet voor een vrouw.Quad schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:44:
Met een hand is het nog prima te bedienen vind ik.
Jij denkt dat een vrouw geen 5,5" kan bedienen?Mizgala28 schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:52:
[...]
Voor de meeste geldt dat dus niet, zeker niet voor een vrouw.
Edit: Accuduur wordt alleen maar beter volgens mij.. Nu nog 52% over en 11;43 uur van de lader, scherm tijd van 5:18 uur.
[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 01-09-2014 23:43 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ook geen yellow banding en eindeloos veel instelmogelijkheden
Dat zei ik inderdaad, zeker gezien het feit dat ik een vrouw benQuad schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:57:
[...]
Jij denkt dat een vrouw geen 5,5" kan bedienen?
Edit: Accuduur wordt alleen maar beter volgens mij.. Nu nog 52% over en 11;43 uur van de lader, scherm tijd van 5:18 uur.
Verder doelde ik op het bedienen van 5,5" met 1 hand, met 2 handen is dat natuurlijk geen probleem.
Ai, had hier maar niet op gereageerd.Mizgala28 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:15:
[...]
Dat zei ik inderdaad, zeker gezien het feit dat ik een vrouw ben
Verder doelde ik op het bedienen van 5,5" met 1 hand, met 2 handen is dat natuurlijk geen probleem.
XboxLive: Dave 130R
Mizgala28 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:15:
[...]
Dat zei ik inderdaad, zeker gezien het feit dat ik een vrouw ben
Edit: Screenshots!

Klik voor groter.
[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 02-09-2014 10:04 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik zie hier mensen screentime van 8 uur halen.
Mijn telefoon heeft moeite met 3/4 uur screentime..
Gaat net 1 dag mee en ik gebruik helemaal niet zo intensief..
Tussen de werktijden van 8 - 17 kijk ik soms even op mijn telefoon of stuur ik even iets.
Iemand een idee..?
Verwijderd
Omdat de volume up en down buttons nogal gevoelig zijn, is een uurtje gaan lopen redelijk frustrerend geworden, volume blijft maar op en neer gaan als ik hem in mijn heupzakje steek. Is er een manier waarop we die buttons even kunnen uitschakelen tijdens het joggen?
Protective cover? bij mij zitten daarmee de knoppen beschermd dus worden die niet meer ingedruktVerwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:11:
#firstworldproblem
Omdat de volume up en down buttons nogal gevoelig zijn, is een uurtje gaan lopen redelijk frustrerend geworden, volume blijft maar op en neer gaan als ik hem in mijn heupzakje steek. Is er een manier waarop we die buttons even kunnen uitschakelen tijdens het joggen?
volgens mij kan je bij instellingen de functie van de hardware knoppen aanpassen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:11:
#firstworldproblem
weet alleen niet precies waar.
Welke firmware is dit? Op dit moment ben ik up-to-date met de updates.Quad schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:24:
[...]
*proest*
Edit: Screenshots!
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Klik voor groter.
alleen heb ik de telefoon nog niet in gebruik, ik wacht netjes op me case+screenprotector. die ik overigens nog moet kopen, geen idee welke ik wil. waarschijnlijk wordt het de officiele case van OPO en daarbij een matte screenprotector.
[ Voor 38% gewijzigd door psyy138 op 02-09-2014 11:19 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Met de laatste firmware, volledig stock, haal ik ook ongeveer 7/8 uur SoT met gewoon series kijken en chrome gebruiken om te browsen. Als ik weinig tijd hebt op een dag dan haal ik 3/4 uur SoT oid met bijna 20 uur standby tijd. Vind het hetzelfde als de 25R build van de software, dus voor mij geen verschil.Quad schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:27:
Het is de laatste firmware, versie 33R.
Ligt echt niet aan je accu.psvunited schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:09:
Ben echt bang dat er iets mis is met mijn accu.
Tussen de werktijden van 8 - 17 kijk ik soms even op mijn telefoon of stuur ik even iets.
Iemand een idee..?
Heb ik ook.
Snap ook niet wat mensen doen als je 8 uur screen aan hebt staan.
Ik zit meestal 3-5 uur SoT en dan kijk ik vaak youtube, speel een spelletje oid.
Spelletjes vreten nu eenmaal batterij, Whatsapp en een beetje internetten verbruikt stukken minder.
Ik heb nu 2h53m screen on time, 22h33mm on battery. Zit nog 49% in. Is voor mij prima.psvunited schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:09:
Ben echt bang dat er iets mis is met mijn accu.
Iemand een idee..?
wakelock detector installeren, kan je een hoop informatie uithalen.pimsaint schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:05:
Dan vraag ik me echt hardop af wat daar nu de gouden formule voor is. Ik heb geen spelletjes of andere onnodige apps op mijn telefoon, gebruik veel Wifi ipv 3G, GPS wordt nauwelijks gebruikt laat staan NFC. Toch moet ik 's nachts toch écht aan de stroom. Uiteraard geen probleem aangezien ik een dag moeiteloos haal, maar ik blijf toch nieuwsgierig.
p.s.
als je root access hebt kan je nog meer informatie achterhalen dan normaal.
[ Voor 14% gewijzigd door psyy138 op 02-09-2014 13:12 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
<< KitKat needs ROOT Access due to permission changes made by Google>>psyy138 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:10:
[...]
wakelock detector installeren, kan je een hoop informatie uithalen.
p.s.
als je root access hebt kan je nog meer informatie achterhalen dan normaal.
<<Technical workaround for non-rooted KitKat http://goo.gl/Yqdh2F >>
Fijne app, echter slaan de statistieken soms nergens op.
Als ik een spel gespeeld heb staat er dat er 1486x een wake aktie is uitgevoerd
Soms negeren dus.
Wel prettig om te zien hoe vaak bepaalde apps de boel wakker maken terwijl je 100% zeker weet dat je die niet gebruikt hebt. (marktplaats bijvoorbeeld)
[ Voor 19% gewijzigd door cypher21 op 02-09-2014 13:43 ]
Verder kan het ook aan het bereik liggen, ik heb op kantoor heel slecht tot geen bereik, als je telefoon dan hele tijd naar signaal moet zoeken dan zuipt het de batterij leeg. Ook zou ik niet de telefoon de hele nacht aan de lader hangen, is niet goed voor de accu.
Ik ga echt geen wekker zetten om 3 uur s'nachts om de stekker er in/uit te doenTerryb47 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:50:
Ik ben al blij zat dat ik 5 uur screen time haal. Dat is bijna een verdubbeling tov m'n Galaxy S3 (met 2100mah accu haal ik meestal 3 uur), de Oppo heeft "maar" een 3100mah accu erin zitten.
Verder kan het ook aan het bereik liggen, ik heb op kantoor heel slecht tot geen bereik, als je telefoon dan hele tijd naar signaal moet zoeken dan zuipt het de batterij leeg. Ook zou ik niet de telefoon de hele nacht aan de lader hangen, is niet goed voor de accu.
idd!DigitalError schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:55:
[...]
Ik ga echt geen wekker zetten om 3 uur s'nachts om de stekker er in/uit te doen
Daarbij maakt het niet uit, de chip zorgt ervoor dat de batterij niet overladen wordt.
Vraag over bluetooth audio en die van de telefoon. Als ik bv whatsapp gebruik komt er zowel audio door me headset als door de telefoon, kan je deze exclusief op bluetooth alleen zetten ?
Maar dat hangt natuurlijk af van je BT systeem dat je gebruikt. (gezien het beide is, ga ik ervanuit dat het wel een goed systeem is).
Als je te lui bent om dat elke keer te doen -> gebruik Tasker o.d. om dat te automatiseren.
[ Voor 68% gewijzigd door Dima_2005 op 02-09-2014 14:26 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
De muziek doet het wel exclusief voor BT maar dingen zoals Whatsapp niet, ik ben dat wel gewend van mijn iPhone op de beltoon na dan.
Wat onderbouweing mag wel...Terryb47 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:12:
Overladen is niet eens het probleem. Maar goed, ik zie jullie over een jaartje wel janken over de batterij performance
de discussie van iedere nacht laden blijft een terugkerend ritueel... Mijn mening is dat dit geen probleem is, ooit een keer wat dingen opgezocht en tot onderstaande conclusie gekomen.
li-ion en li-po oxideren wat de levensduur beinvloed. Het meest bij 0% en 100%, het minst tussen 40 en 80% lading geloof ik.
De chip in de batterij zorgt ervoor dat de batterij nooit 100% geladen is, en nooit 100% leeg.
Dan nog is het beter een x volledig te laden, dan tien keer 10%.
's avonds heb ik nog maar 5 en 25% batterij over, dus laadt ik de hele nacht dat ding op. Beter 1x 95-75% laden dan de dag erop halverwege een stopcontact zoeken.
Zonder goede onderbouwing praat je eigenlijk onzin, ik kies er persoonlijk liever voor om 's morgens met een volle batterij weg te gaan.
Na 400 ladingen mag een li-ion (en li-po) max 20% lading verliezen. Dus na een jaar zou je batterij max 20% minder capaciteit hebben. Dan hoor je mij alsnog niet janken hoor.
En ik weet bijna zeker dat wanneer je niet 's nachts laadt dit echt niet minder zou zijn.
Daarnaast gok ik dat ik over een jaar toch weer een andere telefoon heb maar goed
heb momenteel op me nexus 5 Battery Doctor geinstalleerd,cypher21 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:44:
[...]
Wat onderbouweing mag wel...
de discussie van iedere nacht laden blijft een terugkerend ritueel... Mijn mening is dat dit geen probleem is, ooit een keer wat dingen opgezocht en tot onderstaande conclusie gekomen.
li-ion en li-po oxideren wat de levensduur beinvloed. Het meest bij 0% en 100%, het minst tussen 40 en 80% lading geloof ik.
De chip in de batterij zorgt ervoor dat de batterij nooit 100% geladen is, en nooit 100% leeg.
Dan nog is het beter een x volledig te laden, dan tien keer 10%.
's avonds heb ik nog maar 5 en 25% batterij over, dus laadt ik de hele nacht dat ding op. Beter 1x 95-75% laden dan de dag erop halverwege een stopcontact zoeken.
Zonder goede onderbouwing praat je eigenlijk onzin, ik kies er persoonlijk liever voor om 's morgens met een volle batterij weg te gaan.
Na 400 ladingen mag een li-ion (en li-po) max 20% lading verliezen. Dus na een jaar zou je batterij max 20% minder capaciteit hebben. Dan hoor je mij alsnog niet janken hoor.
En ik weet bijna zeker dat wanneer je niet 's nachts laadt dit echt niet minder zou zijn.
Daarnaast gok ik dat ik over een jaar toch weer een andere telefoon heb maar goed
Waar het op neer komt is dat de applicatie "ongeveer (na enig tijd is de app vrij precies)" weet wanneer de telefoon volledig is opgeladen.
Als je bijvoorbeeld rond 23:00 gaat slapen, zou je bijvoorbeeld (als je weet dat je telefoon van 50% naar 100% er 1 uur over doet) de telefoon om 22:00 in de lader kunnen stoppen.
Maar dan is nog altijd de vraag, zoek je dit te doen
s' nachts gebruikt de telefoon toch vrij weinig batterij.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Kon het zelf eerst ook niet geloven, maar het lijkt echt te werken!
Beetje spelen met de settings of even in het topic kijken of er een voorbeeld is.
Start gewoon niet op, geen laadkampje, geen vibratie, nix....
Iemand hier ook ervaring mee?
Tuurlijk, ik praat onzin omdat jij een andere oplaad gewoonte hebt? Je kan anders gewoon voor het slapen gaan je OPO opladen, zo lang duurt dat niet.cypher21 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:44:
[...]
In de praktijk: gaat je batterij na verloop van tijd achteruit, dat kan je niet ontkennen. en dat heeft maar 1 oorzaak: het vele malen (onnodig) opladen. Ook al is ie beveiligd, stroom wordt telkens bijgevuld tot het nokkie.
Op het werk heb ik ook geen accu in m'n laptop (op de dockingstation) totaal onnodig om de accu te belasten wanneer je aan netspanning zit.
Thanks! ik had een paar dagen terug nog een oudere versie geprobeerd, nu met die gradient erbij is het een stuk bruikbaarder. (was al op zoek naar een UV lamp haha...)psvunited schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:44:
Mensen met een yellow band, met dit programma kan je het fixen. (in ieder geval minder maken)
Kon het zelf eerst ook niet geloven, maar het lijkt echt te werken!
Beetje spelen met de settings of even in het topic kijken of er een voorbeeld is.
da's balenJ.f.rey schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:27:
Ik heb de OnePlus eindelijk ontvangen, maar blijkbaar stelt Qualitycontrol geen ruk voor bij ze, want hij was DOA (Dead on Arrival).
Zeker, maar gezien de reacties op hun forum zal ik nu wel een paar maanden zonder telefoon moeten doen.[...]
da's balengelijk RMA aanvragen?
Dacht ik in eerste instantie ook, nu bleek dat ik de usbkabel er niet vergenoeg had ingeduwd. Zal waarschijnlijk wel niet, maar wilde het toch even melden.J.f.rey schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:27:
Ik heb de OnePlus eindelijk ontvangen, maar blijkbaar stelt Qualitycontrol geen ruk voor bij ze, want hij was DOA (Dead on Arrival).
Succes
Ik heb meerdere opladers en kabels geprobeerd... No luck whatsoeverBas_h78 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:55:
[...]
Dacht ik in eerste instantie ook, nu bleek dat ik de usbkabel er niet vergenoeg had ingeduwd. Zal waarschijnlijk wel niet, maar wilde het toch even melden.
Succes
Over de statusbar gesproken, kwam er vandaag per toeval achter dat als je dubbel tapte op de statusbar hij dan het scherm uit zet. Tap to wake wist ik wel, vond het al zo vreemd dat hoe ik het ook probeerde hij het scherm niet uit zette.Cartman! schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:39:
Ik irriteer me nog erg aan dat ik met 1 hand niet de notification bar omlaag kan trekken, het voelt toch te lomp voor de grootte van m'n handen
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Mischien dat je eraan went....of anders verkoop je hem.Denk dat 1+ met 5 inch veel beter zou zijn,hopelijk bij de volgende.Cartman! schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:39:
Ik irriteer me nog erg aan dat ik met 1 hand niet de notification bar omlaag kan trekken, het voelt toch te lomp voor de grootte van m'n handen
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Gewoon Nova Launcher installeren. Bij gestures kun je dan instellen dat bij een swipe down (ongeacht waar op je scherm) je notificatie balk naar beneden komt. Ik heb bij de swipe up ingesteld dat de recente apps tevoorschijn komt.Cartman! schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:39:
als er geen berichtjes zijn naar de toggles gaat?
Niet dat je voor de notificatie balk links boven moet swipen. en rechts boven voor de toggles.
Een ding is trouwens ook duidelijk geworden (bij mij), ik had het gevoel dat de yellow band minder werd maar na dat ik paar uur de yellow fix app aan had staan en mijn telefoon rebooten (dan gaat de app uit) merkte ik meteen het verschil en kreeg ik zelfs het gevoel of ik opeens meer yellow tint zag..
Oh dat je een andere laadgewoonte hebt is prima (ongetwijfeld nog meer andere gewoonten )Terryb47 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:29:
[...]
Tuurlijk, ik praat onzin omdat jij een andere oplaad gewoonte hebt? Je kan anders gewoon voor het slapen gaan je OPO opladen, zo lang duurt dat niet.
In de praktijk: gaat je batterij na verloop van tijd achteruit, dat kan je niet ontkennen. en dat heeft maar 1 oorzaak: het vele malen (onnodig) opladen. Ook al is ie beveiligd, stroom wordt telkens bijgevuld tot het nokkie.
Op het werk heb ik ook geen accu in m'n laptop (op de dockingstation) totaal onnodig om de accu te belasten wanneer je aan netspanning zit.
Maar om nu te beweren dat snachts laden veel slechter is dan jouw laadgewoonte, is zonder onderbouwing inderdaad onzin.
Het is dan ook niets meer dan een masker, je gooit er een blauwe balk overheen.psvunited schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:01:
De potentiele yellow fix app is natuurlijk goed nieuws.
Een ding is trouwens ook duidelijk geworden (bij mij), ik had het gevoel dat de yellow band minder werd maar na dat ik paar uur de yellow fix app aan had staan en mijn telefoon rebooten (dan gaat de app uit) merkte ik meteen het verschil en kreeg ik zelfs het gevoel of ik opeens meer yellow tint zag..
Bij een witte achtergrond werkt het prima, maar zodra het donkerder wordt dan valt het blauwe toch weer op helaas.
@cyper: onzin, is om met jou hierover verder te discussiëren, want blijkbaar telt alleen jouw mening.
Van zo iemand heb ik ook een laptop overgenomen, met een accu erbij die 2 jaar niet gebruikt was. Blijkt dus dat die hele accu zo diep ontladen was dat die niet meer opgeladen kon worden. Batterij open moeten slopen en met een zonnecel een beetje prik geven om hem weer op gang te brengen. Nee echt een goed idee een accu niet gebruiken. Koop dat gewoon een desktop, Dat is vaak sneller voor hetzelfde geldTerryb47 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:29:
[...]
Lol, je beweert iets op een (discussie) forum, ik vraag om onderbouwing, en dan maak ik ineens "ruzie" en telt alleen mijn mening?
Snap t ff niet maar t zal wel...
Ik heb mijn mening iig onderbouwd
9% op 18 minuten hier...psvunited schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:27:
5% batterij verliezen op 20min screentime, dat is toch veels te veel..?
Mja daarvan was 16 minuten een spelletje
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Is hier iets aan te doen? Zijn er bepaalde instellingen achtergebleven van het KPN netwerk of is er iets wat ik kan resetten?
Ik heb exact hetzelfde (in Zeeland), vaak maar G internet, en idd soms H+, maar geen bereik. Ik heb sim-only en ik ga proberen hem te ontbinden, want dit is echt schandalig. Die paar x dat ik in de randstad kom en 4G heb boeit me dan ook weer niet. Dan heb ik liever 100% van de tijd gewoon H+pimsaint schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:56:
Ik ben sinds deze week overgestapt van Telfort (KPN) naar Choozze (T-mobile). Wát een drama. Natuurlijk ben ik op de hoogte van alle discussies over wel/geen goede dekking van het T-mobile netwerk, maar wat ervaar is volgens mij echt niet normaal. Tijdens het reizen hangt internet om de 5 minuten, in complete gebieden heb ik geen bereik en zelfs wanneer de telefoon H+ aangeeft met 3 streepjes is er soms geen data-verbinding. Het lijkt wel alsof hij moeite heeft om van de ene mast naar de andere te switchen.
Is hier iets aan te doen? Zijn er bepaalde instellingen achtergebleven van het KPN netwerk of is er iets wat ik kan resetten?
Dacht ik in eerste instantie ook: ding wilde NIET aan. Heb daarop de aan/uit knop iets van 20 seconden of zo ingedrukt gehouden, en toen kwam ie erbij.J.f.rey schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:27:
Dat komt dan waarschijnlijk omdat het weer zo'n shady virtuele provider is. Bliep heeft het zelfde, maar ik heb zelf een T-Mobile sim en heb bijna overal 4G, als dat niet zo is 3G en dan werkt het nog als een trein.pimsaint schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:56:
Ik ben deze week overgestapt van Telfort (KPN) naar Choozze (T-mobile). Wát een drama. Natuurlijk ben ik op de hoogte van alle discussies over wel/geen goede dekking van het T-mobile netwerk, maar wat ervaar is volgens mij echt niet normaal. Tijdens het reizen hangt internet om de 5 minuten, in complete gebieden heb ik geen bereik en zelfs wanneer de telefoon H+ aangeeft met 3 streepjes is er soms geen data-verbinding. Het lijkt wel alsof hij moeite heeft om van de ene mast naar de andere te switchen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Regio?Amaze86 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:19:
Hier ook t-mobile en heb non stop 4g op one+
[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 03-09-2014 13:01 ]
Ik heb apex launcher en daar kun je er gebaar instellen voor de statusbar naar beneden te trekkenCartman! schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:39:
Zit deze functie ook in de gratis versie van Apex? Ik weet dat Nova launcher deze functie ook heeft maar daar zit het in de betaalde versie. Vind het zonde om Nova aan te schaffen alleen voor die functie..superiscch schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:42:
[...]
Ik heb apex launcher en daar kun je er gebaar instellen voor de statusbar naar beneden te trekken
Li-ion doet 3 dingenthedon46 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:01:
[...]
Van zo iemand heb ik ook een laptop overgenomen, met een accu erbij die 2 jaar niet gebruikt was. Blijkt dus dat die hele accu zo diep ontladen was dat die niet meer opgeladen kon worden. Batterij open moeten slopen en met een zonnecel een beetje prik geven om hem weer op gang te brengen. Nee echt een goed idee een accu niet gebruiken. Koop dat gewoon een desktop, Dat is vaak sneller voor hetzelfde geld
1) Zelfontlading.
Niet erg zolang je niet te ver ontlaad. Als de spanning te laag wordt kun je hem niet meer opladen en is hij dood (diepontladen) maar zolang dat niet gebeurt is er niks aan de hand.
2) Capaciteitsverlies.
Dit is afhankelijk van hoe ver de accu is opgeladen. Hoe meer lading er op de accu zit hoe sneller hij capaciteit verliest. Daarom moet je accu's altijd met 40-50% lading opslaan als je ze lang niet gebruikt (niet lager anders zit je met de zelfontlading). Vooral boven de 90% lading gaat het snel.
3) Slijtage.
Door het laden van de batterij. Dit kost je ook capaciteit. 2x een halve lading is beter dan 1x 100%. En sneller dan 1C laden is ook slecht (bij een 2Ah accu is 1C gelijk aan 2A)
Een volle accu uit een laptop (op netspanning) of telefoon halen schiet je dus helemaal niets mee op.
Bij een telefoon moet je vooral opletten dat je hem niet aan de lader laat hangen als hij vol is. Wat veel mensen dus wel doen (hele nacht aan de lader hangen). Je kan hem beter tot 90% ofzo laden voordat je gaat slapen en dan sochtends nog eventjes snel naar de 100% (als je geen 24u op een lading kan)
Ja, in de gratis versie van Apex zitten een paar (dus niet alle) gebaren gratis. Swipe omlaag is gratis, deze gebruik ik om notificaties te tonen, zodat ik geen lamme vinger krijg omdat ik helemaal van boven moet swipen.Grimmie187 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:50:
[...]
Zit deze functie ook in de gratis versie van Apex? Ik weet dat Nova launcher deze functie ook heeft maar daar zit het in de betaalde versie. Vind het zonde om Nova aan te schaffen alleen voor die functie..
Graag deze vragen stellen in het accessoires topic (zie topicstart voor link), anders wordt het topic straks (opnieuw) gesloten en dat willen we liever nietAardappelkroket schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:19:
Hebben jullie verder nog een hoesje of iets dergelijks ter bescherming er omheen? Zoja welke (als die niet van de originele store komt)
Nu trouwens 1 dag en 17 uur op 1 batterij gehaald, wel maar 4 uur screen on time. Dat één keer volledig ontladen na de update (33R) (wat hierboven ergens staat middels een link naar oneplus forum) heeft daarbij wel geholpen, loopt nu bijna niet meer leeg tijdens idle time
Doe es onderbouwen. Of is dit alleen je gevoel? Laat de telefoon zelf iedere nacht aan de lader hangen en heb niet het gevoel dat de batterij slechter wordt.Terryb47 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:29:
[...]
Tuurlijk, ik praat onzin omdat jij een andere oplaad gewoonte hebt? Je kan anders gewoon voor het slapen gaan je OPO opladen, zo lang duurt dat niet.
Komt overeen met mijn batterij: 1d11u12m met scherm: 5u5mklepje schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:32:
[...]
Graag deze vragen stellen in het accessoires topic (zie topicstart voor link), anders wordt het topic straks (opnieuw) gesloten en dat willen we liever niet
Nu trouwens 1 dag en 17 uur op 1 batterij gehaald, wel maar 4 uur screen on time. Dat één keer volledig ontladen na de update (33R) (wat hierboven ergens staat middels een link naar oneplus forum) heeft daarbij wel geholpen, loopt nu bijna niet meer leeg tijdens idle time
Zit wel een middag minimaal gebruik tussen en 's nachts op volledige energiebesparing (wifi/data uit, energy modus) waardoor ie iets van 5% verbruikte over de nacht.
Nu nog hopen dat mijn hoesje snel binnenkomt...
Goede tip, ga ik proberensuperiscch schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:42:
[...]
Ik heb apex launcher en daar kun je er gebaar instellen voor de statusbar naar beneden te trekken
wjnieuw schreef op donderdag 04 september 2014 @ 06:57:
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met een Apple koptelefoon. Muziek luisteren werkt perfect maar de microfoon doet het niet. Mensen horen je niet. Is er iemand die een oplossing heeft?
Settings -> Battery -> Op 'Screen' tikkenPowder Toastman schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:48:
[...]Heb schermtijd nog niet kunnen ontdekken. [...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Een "Apple" koptelefoon of "made for iPhone, iPod, iPad"?wjnieuw schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:08:
Ik heb dit op het Oneplus forum nagekeken en het is een bekend probleem, zou in de nightly update opgelsot zijn en komt in de volgende firmware update.
[...]
+1. Wat wetenschappelijke feiten/onderbouwing is hier wel op zijn plaats. Heb zelf ook ooit Apple en Samsung gevraagd hoe dit zat en ze spraken elkaar gewoon tegen. Denk niet echt dat er een algemene consensus is op dit gebiedbarrymossel schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:44:
[...]
Doe es onderbouwen. Of is dit alleen je gevoel? Laat de telefoon zelf iedere nacht aan de lader hangen en heb niet het gevoel dat de batterij slechter wordt.
OPO had daar toch een beveiliging op? Tenminste als mijn telefoon opgeladen is naar 100% dan wordt de oplader bij mij gewoon koud en laad hij niet verder op.RocketKoen schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:34:
[...].
Bij een telefoon moet je vooral opletten dat je hem niet aan de lader laat hangen als hij vol is. Wat veel mensen dus wel doen (hele nacht aan de lader hangen). Je kan hem beter tot 90% ofzo laden voordat je gaat slapen en dan sochtends nog eventjes snel naar de 100% (als je geen 24u op een lading kan)
Idd, daarom ook mijn vraag tot onderbouwing, maar kennelijk werd dat niet gewaardeerdJ.Appleseed schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:24:
[...]
+1. Wat wetenschappelijke feiten/onderbouwing is hier wel op zijn plaats. Heb zelf ook ooit Apple en Samsung gevraagd hoe dit zat en ze spraken elkaar gewoon tegen. Denk niet echt dat er een algemene consensus is op dit gebied
We kunnen allemaal bronnen vinden dat Li-Po en Li-Ion batterijen idd wat harder oxideren op 100% dan op 50%.
Maar niet wat voor invloed heeft op de levensduur wanneer het verschil vergeleken wordt tussen een keer laden en 's nachts niet met 7-8 uurtjes aan een lader (waarvan 6 uurtjes de batterij 100% is.
Bron is wel wenselijk voor dat soort uitspraken.
Daarnaast vind ik het zeer onhandig. Ik gebruik de telefoon voordat ik naar bed ga, en heb geen zin om anderhalf uur daarvoor dat ding al weg te leggen om te gaan laden, maar goed dat is puur mijn manier van gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 04-09-2014 09:30 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]
[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.