Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Je kan de functies van de off screen aanpassen, dubbelklik op de homeknop is nu multitasken bij mijRoodey schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:47:
Vrijdag besteld en vandaag ontvangen.
Eerste indruk (15 maanden Galaxy S4 gehad):
Groot, maar hierdoor wel lekker veel schermruimte!
Achterkant niet echt geschikt voor warme handen (heb ik).
Amoled is qua kleuren een stuk warmer. Dit merk ik vooral in een spel dat ik vaak speel. In menu's etc. zijn de kleuren mooi.
Cyanogen of hoe het precies heet bevalt goed. Ik heb de onscreen knoppen aangezet i.v.m. multitask knop die dan beschikbaar komt.
In cyanogenmod kan je ook gewoon de multitask actie aan de menuknop toewijzen ipv de standaard menu-actie. Als je dat hebt zijn de onscreen helemaal overbodig.Roodey schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:51:
[...]
Klopt, heeft de S4 ook, maar dat is een handeling extra. Eens kijken hoe het met onscreen gaat. Als ik het in praktijk niet gebruik ga ik straks naar de knoppen op het toestel.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Welke datum stond jullie telefoon op toen je hem kreeg? Mijne staat namelijk op 16 januari 2014 wat zou veronderstellen dat hij al aardig oud is. Daarnaast stond alle software er al op en kreeg ik geen "welcome to cyanogen" menu en config-opties.
Ons? volgens mij laat 90% van de mensen de standaard doppen in de doos of erger....
En voor muziek gebruik ik lekker m'n normale oordopjes
Probleem:
Ik heb een unlock code op mijn telefoon. Powerbutton is insta-lock. Als ik mijn telefoon vanzelf laat uitdoven kan ik binnen 2 minuten 'm terug activeren zonder dat ik de code moet ingeven. Maar ik wil nu eigenlijk dat ik op het scherm nog een soort swipe of veeg actie moet doen eer de telefoon wakker wordt.
Met andere woorden: ik wil het mechanisme a la iPhone lockscreen. Daar kon je je helemaal gek drukken op de home of power button, de telefoon activeerde dan wel het scherm maar je moest vanonder nog "slide to unlock" doen en dan pas ging je telefoon volledig open.
Waarom wil ik dit? Omdat ik al een paar heb gehad dat ik per ongeluk mijn telefoon unlock in mijn zak of door 'm vast te nemen oid. Ik haat het dat op basis van één fysieke handeling de telefoon al wakker kan worden. Uiteraard kan ik telkens op de powerbutton duwen, maar ik word ook wel een beetje gek van iedere keer mijn lock code dan in te geven.
Laat 'm dan opstaan Bart! Ja, daar heb je gelijk in, maar op mijn bureau op het werk moet mijn GSM niet continu rekkewijd open liggen, een beetje "security through obscurity" als we het dan zo al moeten noemen is wel fijn, een telefoon die in standby is is niet zo aantrekkelijk om mee te prullen door een geïnteresseerde collega of goede vriend dan een telefoon met lit up scherm.
Dat is volgens mij niet normaalwwwonder schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:09:
Vraagje: Heb net mijn oneplus binnen gekregen (chinese versie zonder cyanogen achterop).
Welke datum stond jullie telefoon op toen je hem kreeg? Mijne staat namelijk op 16 januari 2014 wat zou veronderstellen dat hij al aardig oud is. Daarnaast stond alle software er al op en kreeg ik geen "welcome to cyanogen" menu en config-opties.

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 20-08-2014 20:20 ]
Swipen is naar mijn mening net zo irritant als een code invoerenHyperBart schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:19:
Ik heb me nu al even sufgezocht hierachter, maar ik slaag er niet in om het volgende werkende te krijgen.
Probleem:
Ik heb een unlock code op mijn telefoon. Powerbutton is insta-lock. Als ik mijn telefoon vanzelf laat uitdoven kan ik binnen 2 minuten 'm terug activeren zonder dat ik de code moet ingeven. Maar ik wil nu eigenlijk dat ik op het scherm nog een soort swipe of veeg actie moet doen eer de telefoon wakker wordt.
Met andere woorden: ik wil het mechanisme a la iPhone lockscreen. Daar kon je je helemaal gek drukken op de home of power button, de telefoon activeerde dan wel het scherm maar je moest vanonder nog "slide to unlock" doen en dan pas ging je telefoon volledig open.
Waarom wil ik dit? Omdat ik al een paar heb gehad dat ik per ongeluk mijn telefoon unlock in mijn zak of door 'm vast te nemen oid. Ik haat het dat op basis van één fysieke handeling de telefoon al wakker kan worden. Uiteraard kan ik telkens op de powerbutton duwen, maar ik word ook wel een beetje gek van iedere keer mijn lock code dan in te geven.
Laat 'm dan opstaan Bart! Ja, daar heb je gelijk in, maar op mijn bureau op het werk moet mijn GSM niet continu rekkewijd open liggen, een beetje "security through obscurity" als we het dan zo al moeten noemen is wel fijn, een telefoon die in standby is is niet zo aantrekkelijk om mee te prullen door een geïnteresseerde collega of goede vriend dan een telefoon met lit up scherm.
[...]
Dat is volgens mij niet normaal. Volgens mij zijn dat echt de ALLER ALLER ALLER eerste modellen. Review model oid?
En idd, volgens mij heeft hij ook een gebruikt oud model wat niet eens een factory reset gehad heeft.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Met een Pixel Tool heb ik gekeken of ik er meerdere heb. Als ik een zwarte achtergrond op zet en m'n brightness op volledig zie ik er een stuk of 12 (groen of wit). Op lagere brightness zie ik alleen die rode.
Terugsturen is ook zo'n gedoe en brengt ook nog wat kosten met zich mee dacht ik... twijfel twijfel
Waar besteld? Probeer eens een factory reset uit.wwwonder schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 20:09:
Vraagje: Heb net mijn oneplus binnen gekregen (chinese versie zonder cyanogen achterop).
⏩ PVOutput☀️
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Jups geen probleem met parrot ck3100Sjors81 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:30:
Heeft iemand de oneplus al via een parrot gekoppeld? Hij ziet de parrot niet terwijl die alle andere bluetooth apparaten wel ziet.
Bij mij werkt het gewoon goed op een MKi9200, heb wel een factory reset moeten doen van mijn Parrot omdat ik wat audio issues had.Sjors81 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:30:
Heeft iemand de oneplus al via een parrot gekoppeld? Hij ziet de parrot niet terwijl die alle andere bluetooth apparaten wel ziet.
Ik weet niet wat voor Parrot jij hebt met welke FW?
XboxLive: Dave 130R
Bij Hotmid.comQuad schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:17:
[...]
Waar besteld? Probeer eens een factory reset uit.
Ik overweeg overigens cyanogen 11s ipv 11.0 er op te zetten. Er staat nu best veel google-meuk op en e.e.a. aan chinese apps (weibo, NetEase, QQ etc). Ben alleen even aan het zoeken waar in deze thread ook al weer stond hoe ik dat doe:-)
[ Voor 39% gewijzigd door wwwonder op 20-08-2014 21:50 ]
Dat zou kunnen, maar in mijn geval heb ik geen cover. Specifiek mijn vingers bij de flitser weg gehouden maar ook weer niet. Zou wel een dooddoener zijn zeg als dit niet helemaal lekker werkt..Terryb47 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:42:
Gebruik je een cover? Wellicht is dat de boosdoener (die blokkeert of weerkaatst de flitser)
⏩ PVOutput☀️
Heb een ck3200. Gekke is hij werkte hiervoor wel gewoon icm met een Nexus 5 en note 3 allebei met kitkat 4.4. Fw is vorig jaar nog geupdate. De oneplus herkent de hele parrot niet. Hij scant naar apparaten maar vind dus niets.
⏩ PVOutput☀️
Nee, die heb ik al gewistQuad schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:08:
Je parrot toevallig niet aan zijn maximale connecte apparaten?
⏩ PVOutput☀️
Heb zonet alvast even factory reset gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:25:
[...]
Zet eerst even je dev instellingen aan, kan je rebooten in bootloader en/of recovery, wel zo handig.
Gewoon CM (juiste versie) naar je interne opslag kopiëren en updaten istie weer helemaal vers.
Hier staat het youtube filmpje
Ik ga er even induiken, dank voor het linkje naar het filmpje!
[ Voor 8% gewijzigd door wwwonder op 20-08-2014 22:45 ]
HAHAHA ik moest erg lachen... Ik heb nog nooit de standaard oordopjes gebruikt en raad ook nooit iemand aan dat te doen. 99% van de meegeleverde doppen zijn niet zo goed (op enkele sony telefoons na, datis dus de 1%).
Mocht je goedkope doppen zoeken met redelijke geluidskwaliteit kijk dan eens hier naar oordoppen van het merk Awei De ES-900m zijn ook geschikt om mee te bellen en hebben heel veel bass voor de liefhebbers (I love bass!) Meerdere dopjes van dit merk gehad en ze klinken allemaal net iets anders, maar altijd beter dan die standaard meuk!
wazig, als ik het filmpje volg blijf hij in fastboot na fastboot oem unlock. Hij zou dan eigenlijk moeten rebooten maar blijft dus hangen. Als ik de power button inhoud en zo herstart, kom ik gewoon weer in android waarbij er niets veranderd is (o.a. te zien aan het feit dat je geen config-traject door hoeft).Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:25:
[...]
Zet eerst even je dev instellingen aan, kan je rebooten in bootloader en/of recovery, wel zo handig.
Gewoon CM (juiste versie) naar je interne opslag kopiëren en updaten istie weer helemaal vers.
Hier staat het youtube filmpje
Iemand hulp?
EDIT: hoe zou ik moeten kunnen zien dat hij unlocked is, staat normaal toch in beeld bij recovery mode?
[ Voor 6% gewijzigd door wwwonder op 20-08-2014 23:23 ]
Na fastboot unlock moet je wel fastboot reboot doen.wwwonder schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:21:
[...]
wazig, als ik het filmpje volg blijf hij in fastboot na fastboot oem unlock. Hij zou dan eigenlijk moeten rebooten maar blijft dus hangen. Als ik de power button inhoud en zo herstart, kom ik gewoon weer in android waarbij er niets veranderd is (o.a. te zien aan het feit dat je geen config-traject door hoeft).
Iemand hulp?
⏩ PVOutput☀️
Ik bedoel die pagina's naast de homescreen. Ik heb nu homepaginas maar hoef er maar 3. Heb het overigens al gedaan door alle apps te verwijderen die er op stonden. Maar een optie om de hele pagina te verwijderen zie ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:22:
Oh dat doe ik nooit ik root hem gewoon zonder unlocked bootloader.
[...]
Je kan je homescreen gewoon instellen door op je scherm te drukken (lege plek).
TNX!Quad schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:24:
[...]
Na fastboot unlock moet je wel fastboot reboot doen.
TNX! Is er een rom in het bijzonder die je aanraadt?Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:25:
Overigens hoef je hem niet te rooten voor een factory reset / opnieuw installeren. Allemaal extra werk...
Edit:
Ik zie het al, excuses het gaat om dit filmpje, dat andere filmpje is wat omslachtig.
Ik lees daarbij dat CM11s nodig is, terwijl ik cm11.0 heb.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:43:
[...]
Ik draai gewoon de standaard CM, is volgens mij het meest stabiel.
Je kan bijv. wel de franco kernel proberen.
Ps: wat is er bijzonder aan die rom/ wat kenmerkt hem?
Voor de duidelijkheid; mijn telefoon draaide niet op color os (waar het filmpje op gericht is)Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:25:
Overigens hoef je hem niet te rooten voor een factory reset / opnieuw installeren. Allemaal extra werk...
Edit:
Ik zie het al, excuses, het gaat om dit filmpje, dat andere filmpje is wat omslachtig.
Root lukt alsnog niet maar zit wel inmiddels op android 4.4.4./ cyanogen XNPH30OVerwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:58:
[...]
Weet ik, het maakt niet uit waar die op draait, het gaat alleen om te laten zien hoe het terugzetten naar de internationale versie van de officiële CM (cm-11.0-XNPH22R) gaat, waarmee de OPO standaard geleverd wordt door OnePlus zelf.
Is dat dezelfde versie als jij nu hebt?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gelukt, tnx voor de fijne hulp!Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:08:
Nee die was bij mij niet stabiel, dus ik ben terug naar 25.
Even snel laten zien hoe ik root, ik gebruik miniadb_m7:
Boot in bootloader.
C:\miniadb_m7>fastboot boot openrecovery-twrp-2.7.1.0-bacon.img
- het duurt even voordat deze recovery opstart, heb geduld, dan:
START SIDELOAD IN RECOVERY
C:\miniadb_m7>adb sideload SuperSU-v1.99.zip
als laatste:
Reboot.
Superuser updaten, rebooten, klaar.
[ Voor 26% gewijzigd door wwwonder op 21-08-2014 00:43 ]
Kijk eens naar de Xiaomi Pistons 2.0. Echt toppers voor weinig!Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:20:
[...]
ik heb ze ook, voor bijna niks gekocht echter zit er bij mij bijna geen bas in, helaas. Bouwkwaliteit is goed en hoge tonen ook.
Hier een review: http://vulcanpost.com/121...omi-piston-2-0-earphones/
Edit: Alle knoppen vd bediening werken 100% met de OnePlus. Dus eindelijk ook het volume!
Ajuus!
[ Voor 10% gewijzigd door FFA op 21-08-2014 11:19 ]
Welke heb je ook? want als het om de ES900 gaat en dan weinig bassVerwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:20:
[...]
ik heb ze ook, voor bijna niks gekocht echter zit er bij mij bijna geen bas in, helaas. Bouwkwaliteit is goed en hoge tonen ook.

Default App Manager downloaden of anders bij je settings onder Apps kijken wel app je als default hebt geselecteerd en dan in de opties op Clear Defaults drukken.P. vd Loo schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:23:
Hoe kan ik een bestaande bestandskoppeling eigenlijk verwijderen. Ik heb per abuis gekozen om een video altijd met de app foto's te openen. Dat wil ik dus graag wijzigen.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Eerste indruk, prachtig toestel en kwa bouw zeker niet minder als een G2 of S5. Moet wel zeggen dat ik enorm moet wennen aan de grootte. Ik begon met een Desire, daarna een Sensation, de One X, HTC One en G2. Al die stapjes kon ik prima handelen. Maar nu heb ik voor het eerst in mijn 'smartphonecarierre' dat ik mij afvraag of dit niet gewoon te groot voor mij is. Hopen dat het een kwestie van wennen is. Moet overigens wel zeggen dat ik verbazingwekkend genoeg de software van LG echt fijn vond werken.
helaas staat een standaard app als Foto's daar nu net niet onder bij settings en apps.batumulia schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:37:
[...]
Default App Manager downloaden of anders bij je settings onder Apps kijken wel app je als default hebt geselecteerd en dan in de opties op Clear Defaults drukken.
De app heet Google+ (moet je maar net wetenP. vd Loo schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:56:
[...]
helaas staat een standaard app als Foto's daar nu net niet onder bij settings en apps.
Die Foto's app is onderdeel van Google+
Dus wis de standaard waarden van Google+ en dan is je probleem opgelost
[ Voor 18% gewijzigd door cypher21 op 21-08-2014 12:07 ]
Ik lijd aan precies hetzelfde. Op het begin hield ik me gewoon voor "kwestie van wennen" en "niet zeuren". Ene broek past hij net ietsjes beter in dan in de andere broek. (leuk voor als je trappen gaat lopen of iets van de grond wil oprapen)BPP schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:25:
Gisteren ook binnengekregen. Had hem al eens gezien via een vriend van mij en vond hem toen te groot. Maar kreeg plotseling nog een invite, dus maar besteld en gelijk mijn G2 verkocht.
Eerste indruk, prachtig toestel en kwa bouw zeker niet minder als een G2 of S5. Moet wel zeggen dat ik enorm moet wennen aan de grootte. Ik begon met een Desire, daarna een Sensation, de One X, HTC One en G2. Al die stapjes kon ik prima handelen. Maar nu heb ik voor het eerst in mijn 'smartphonecarierre' dat ik mij afvraag of dit niet gewoon te groot voor mij is. Hopen dat het een kwestie van wennen is. Moet overigens wel zeggen dat ik verbazingwekkend genoeg de software van LG echt fijn vond werken.
Ook het in 1 hand beet houden en snel even door de menu's heen vliegen zit er niet 123 meer bij. Misschien moet ik nog meer wennen, maar ik ben bang dat hij vandaag of morgen een keer uit m'n handen glipt en op de grond stuitert.
Verwijderd
Ze moeten er gewoon bij zitten of je ze nu gebruikt of niet.Punt uit.boppos schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:01:
[...]
HAHAHA ik moest erg lachen... Ik heb nog nooit de standaard oordopjes gebruikt en raad ook nooit iemand aan dat te doen. 99% van de meegeleverde doppen zijn niet zo goed (op enkele sony telefoons na, datis dus de 1%).
Mocht je goedkope doppen zoeken met redelijke geluidskwaliteit kijk dan eens hier naar oordoppen van het merk Awei De ES-900m zijn ook geschikt om mee te bellen en hebben heel veel bass voor de liefhebbers (I love bass!) Meerdere dopjes van dit merk gehad en ze klinken allemaal net iets anders, maar altijd beter dan die standaard meuk!
Vind jijVerwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:59:
[...]
Ze moeten er gewoon bij zitten of je ze nu gebruikt of niet.Punt uit.
Ik vind het een onnodige toevoeging en betaal liever een tientje minder
In het begin was ik juist best snel gewend, omdat ik mijn telefoon toch altijd met twee handen gebruik. Dacht ik. Maar ben toch best wat situaties tegengekomen waarin ik de telefoon met één hand moet bedienen. En dat is eigenlijk niet te doen.LinuX-TUX schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:39:
[...]
Ik lijd aan precies hetzelfde. Op het begin hield ik me gewoon voor "kwestie van wennen" en "niet zeuren". Ene broek past hij net ietsjes beter in dan in de andere broek. (leuk voor als je trappen gaat lopen of iets van de grond wil oprapen)
Ook het in 1 hand beet houden en snel even door de menu's heen vliegen zit er niet 123 meer bij. Misschien moet ik nog meer wennen, maar ik ben bang dat hij vandaag of morgen een keer uit m'n handen glipt en op de grond stuitert.
En op de fiets in m'n spijkerbroek is ook niet echt fijn.
Broek past bij mij altijd prima? Je steekt 'm in de lengte van je dij in je broekzak. Dwars gaat fout aflopen denk ikLinuX-TUX schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:39:
[...]
Ik lijd aan precies hetzelfde. Op het begin hield ik me gewoon voor "kwestie van wennen" en "niet zeuren". Ene broek past hij net ietsjes beter in dan in de andere broek. (leuk voor als je trappen gaat lopen of iets van de grond wil oprapen)
Maar hetgeen in het vet daar vrees ik een beetje voor, dat ik na 4 maanden toch zoiets heb van, mja beter kleiner.
thanks ;-)cypher21 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:06:
[...]
De app heet Google+ (moet je maar net weten)
Die Foto's app is onderdeel van Google+
Dus wis de standaard waarden van Google+ en dan is je probleem opgelost
Onzin, pure stront wat 99% van de telefoon/tablet fabrikanten als oordopjes bij hun spul levert. Alleen Sony (in hun walkman-georiënteerde telefoons) Samsung en Apple bakken er iets van. De rest is om te janken zo slecht.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:59:
[...]
Ze moeten er gewoon bij zitten of je ze nu gebruikt of niet.Punt uit.
Ik heb liever dat de telefoon waar ze niet bijzitten € 5,- goedkoper is, want voor dat bedrag koop je al beter doppen dan wat er standaard meegeleverd wordt.
Ik snap best dat niet iedereen doppen van € 60,- of meer nodig heeft, heb ik ook niet, maar ik stel wel enigszins eisen. Ik gebruik nu vrijwel standaard mijn Brainwavz Beta en dat is voor mij prima. Beetje vergelijkbaar qua prijs/kwaliteit (mits in een sale gekocht) met de Awei's. Iets duurder, maar naar mijn smaak ook iets beter gebalanceerd en een fijnere pasvorm.
[ Voor 89% gewijzigd door 13art op 21-08-2014 17:53 ]
[ Voor 83% gewijzigd door 13art op 21-08-2014 17:56 ]
[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 21-08-2014 17:55 ]
[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 21-08-2014 17:55 ]
1. Ik heb een lichtblauwe achtergrond. Maar alle teksten onder de apps zijn ook blauw. Hoe krijg ik dit naar zwart toe?
2. Hoe kan ik een widget toevoegen aan het lockscherm?
3. Ik heb ergens op geklikt (weet alleen niet meer waar
Thanks voor de eventuele hulp alvast!
3. Opties voor ontwikkelaars en dan ergens bij invoer.PetrCech_3 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:56:
3. Ik heb ergens op geklikt (weet alleen niet meer waar) waardoor ik nu constant zo'n feedback punt zie waarop ik klik. Dit is zwaar irritant. Welk vinkje heb ik per ongeluk aangezet?
Bij Settings naar Developer options, daar zie je de optie "Pointer location", als je deze uit zet zou het puntje waar je klikt weg moeten zijn. Dit is echter niets van de Nova Launcher, dus kan zijn dat het iets anders is wat bij jou de stip weergeeft.PetrCech_3 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:56:
3. Ik heb ergens op geklikt (weet alleen niet meer waar) waardoor ik nu constant zo'n feedback punt zie waarop ik klik. Dit is zwaar irritant. Welk vinkje heb ik per ongeluk aangezet?
2. volgens mij bij je lockscreen naar rechts vegen.PetrCech_3 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:56:
Nou, een ochtendje aan het klooien geweest. Maar de telefoon is bijna naar wens ingesteld. Heb echter nog 3(!) vraagjes. Heb gegoogled en handleidingen gelezen, maar deze beantwoorden mijn vragen niet. Ze hebben alle drie betrekking op Nova Launcher.
1. Ik heb een lichtblauwe achtergrond. Maar alle teksten onder de apps zijn ook blauw. Hoe krijg ik dit naar zwart toe?
2. Hoe kan ik een widget toevoegen aan het lockscherm?
-edit-
Probleem opgelost, blijkt een driver probleem te zijn. Om de een of andere reden altijd problemen met Android ADB drivers... ik moest ze manueel installen om de fastboot te kunnen gebruiken, maar heb ze nu weer verwijderd en ik kan weer bij alle folders zoals het hoort...
[ Voor 40% gewijzigd door Bhai op 21-08-2014 16:59 ]
[ Voor 71% gewijzigd door 13art op 21-08-2014 17:54 ]
Echt dramatisch. Zelfs uitzetten werkt alleen nog maar door de uit-toets lang ingedrukt te houden.
Een factory reset haalt niets uit.
Heb inmiddels een week geleden al een "ticket" aangemaakt voor een RMA. Maar: geen respons.
Word inmiddels redelijk wanhopig ervan, geloof dat ik echt een verkeerde aankoop heb gedaan....
Weet iemand hier hoe je wél een RMA kunt krijgen?
Groet
Bink
Settings->developer settings->advanced reboot aanvinkensuperjona schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:17:
Ik slaag er maar niet in om een screenshot te nemen met de OPO. Normaal gezien is het Volumeknop onderaan + powerbutton, maar dat werkt langs geen kanten...
Vervolgens kun je screenshot kiezen bij het ingedrukt houden van de power button.
Handig als ik maar 1 hand heb
Lichtpuntje...
Ofwel is het effectief hardware die defect is of anders moet je op 1 of andere manier Franco's r13 kernel erop zien te krijgen. Daar blijkt een fix in te zitten voor de touchscreen.stoerebink schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:34:
Mijn OnePlus is inmiddels nagenoeg "dood" dankzij de Ghost Touches. Ik kan hem niet meer bedienen, na een minuutje of 5. Totaal niets meer mee te beginnen: alles gaat spontaan scrollen, er worden apps gestart, etc. etc.
Echt dramatisch. Zelfs uitzetten werkt alleen nog maar door de uit-toets lang ingedrukt te houden.
Heb inmiddels een week geleden al een "ticket" aangemaakt voor een RMA. Maar: geen respons.
Word inmiddels redelijk wanhopig ervan, geloof dat ik echt een verkeerde aankoop heb gedaan....
Groet
Bink
Draai je de nieuwste software 30o ?stoerebink schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:34:
Mijn OnePlus is inmiddels nagenoeg "dood" dankzij de Ghost Touches. Ik kan hem niet meer bedienen, na een minuutje of 5. Totaal niets meer mee te beginnen: alles gaat spontaan scrollen, er worden apps gestart, etc. etc.
Groet
Bink
Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen "Foto's" en "Galerij"? Beiden zijn toch van Google?
Ik neem aan dat je met paypal betaald hebt. Je kan altijd nog een geschil indienen bij paypal, als zij je probleem niet willen verhelpen. Dit is wel het uiterste middel wat je moet gebruiken. Dit doe je door in te loggen met paypal, onder actiecentrum een geschil in te dienen. Doe dit wel onder de gestelde termijn van paypal (x aantal dagen na aankoop). Dit kun je inzien door in actiecentrum te kijken.stoerebink schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:34:
Groet
Bink
Ik heb inmiddels al twee kapotte toestellen achter elkaar ontvangen en ga het tweede toestel gewoon terugsturen en geld terugvragen. Paypal heeft mij in het gelijk gesteld. Het zal mij ongeveer 15 euro kosten voor de verzendkosten, maar ik krijg wel het volledige aankoopbedrag + verzendkosten terug (309 euro). Het toestel dient terug gestuurd te worden naar Engeland.
Maar het ging dus zo bij mij; kapot toestel (scherm) > geschil indienen > nieuw vervangend toestel > weer constatering kapot toestel (scherm) > escalatie tot claim > geld terug
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Foto;s is onderdeel van google + en daar kun je alle albums online mee kijken.goldstriker schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:13:
Dit is pas mijn eerste high-end smartphone, dus sommige zaken zijn nog wel even wennen. Ik merk onder andere dat ik het nog lastig vind om alle verschillende apps en diensten en of die dan offline of online zijn uit elkaar te houden.
Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen "Foto's" en "Galerij"? Beiden zijn toch van Google?
De Galerij op de opo is van cyanogenmod en voor lokale foto's
Rooten en met bijv. Titanium backup verwijderen is volgens mij de enige optie.wwwonder schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:20:
Standaard komt cyanogen alsnog wel met behoorlijk wat googlemeuk zoals google movies, google+, Drive etc. Is er een makkelijke manier om deze zooi er af te gooien (i.p.v. deze enkel uit te schakelen)?
TNX ga ik even proberen.Grimmie187 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:41:
[...]
Rooten en met bijv. Titanium backup verwijderen is volgens mij de enige optie.
Wat is er met het eerste toestel gebeurd? Dat heb je nog ofzo? Kapot toestel (scherm) ik veronderstel dat je yellow banding hebt dan? Hoe heb je het aangepakt? RMA ticket, toestel verstuurd? Nieuw gehad?Monkeydancer schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:19:
[...]
Maar het ging dus zo bij mij; kapot toestel (scherm) > geschil indienen > nieuw vervangend toestel > weer constatering kapot toestel (scherm) > escalatie tot claim > geld terug
Mijn eerste toestel heb ik niet meer (deze had een zwarte vlek). Die is vervangen door een nieuw exemplaar. Deze was ook stuk en toen heb ik via paypal een claim ingediend. Paypal heeft mij gelijk gegeven en ik krijg mijn geld gestorneerd.laurensdbb schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:36:
[...]
Wat is er met het eerste toestel gebeurd? Dat heb je nog ofzo? Kapot toestel (scherm) ik veronderstel dat je yellow banding hebt dan? Hoe heb je het aangepakt? RMA ticket, toestel verstuurd? Nieuw gehad?
Een rma kan je niet zomaar aanmaken. Oneplus moet ermee eerst akkoord gaan, dan pas kan je een rma aanmaken via http://oneplus.net/awrma/customer_rma/new
Mijn eerste defecte toestel werd opgehaald en ik kreeg een vervangend exemplaar die ook stuk was. Die had een gekleurde streep door het scherm. Ik moet deze nu zelf terugsturen, volgens de instructies van paypal en ik moet de verzendkosten zelf betalen. Gelukkig valt het wel mee, aangezien deze nu terug moet naar de warehouse in Engeland. Hopelijk krijgt niet iemand anders hem.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
T-Mobile haalt dat geintje ook al veel te lang uit met hun 'binnen 30 dagen direct kunnen omruilen garantie'. krijg je er gewoon 1 uit het pooltje geretourneerde toestellen waar dus vaak iets aan mankeert, niet netjes.
Die touchscreenproblemen heb ik ook last van.
Schijnt toch niet helemaal gefixed te zijn
Ook een nieuwe radio. Ben benieuwd of dat het signaalverlies oplost en wat beter ontvangst geeft. Ontvangst is op mijn werk een stuk slechter dan met mijn vorige telefoon
Update staat erop, maar eens zien wat de batterij doet
[ Voor 49% gewijzigd door cypher21 op 22-08-2014 10:15 ]
Flaghsip killer voor 312 euro, leek me een mooie deal, maar ik moet zeggen dat 'ie de verwachtingen niet inlost tot dusver:
Orientation rotate werkt soms pas na een paar seconden. Verschrikkelijk irritant als je ondertussen het toestel weer hebt gedraaid om zogezegd te kalibreren.
Camera in- en uitschakelen duurt te lang en vertraagt het toestel enorm.
Webpagina's scrollen soms met vertraging (vooral als er filmpjes op de pagina's staan)
(Is dit normaal gedrag??)
En verder is het ding gewoon te groot.
Ik wacht Android L nog even af, maar ga tegen kerst waarschijnlijk weer overstappen naar een kleinere flagship phone
Chrome op android speelt filmpjes inline af, ik denk dat het daardoor iets trager kan zijn.
Ik kom ook van een iPhone 5
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
ik op zich ook niet heel erg, maar merkte dat de telefoon af en toe flipte bij multitouch. Zie ook de filmpjes bij het androidpolice artikelVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:18:
Krijg zojuist een update binnen die het touchscreen probleem moet verhelpen, zelf had ik het probleem niet maar gezien de reacties hier kan het misschien vanpas komen!
Verwijderd
http://www.androidpolice....-zip-for-manual-flashing/
nu nog even wachten op de ota
[/quote
Hier net binnen via OTA
Verwijderd
Heb dit ook al 2 keer gehad en heb nu gekozen voor importeren met Google account.BPP schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:44:
Het is nu al twee keer voorgekomen dat hij mijn geimporteerde simcontacten niet opslaat en ik ze weer moet importeren. Iemand anders bekend met dit probleem?
Afwachten maar
Hier net binnen via OTAVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:56:
[quote]Rooke schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:55:
http://www.androidpolice....-zip-for-manual-flashing/
nu nog even wachten op de ota
[/quote]
Hier nog niet, de accu valt me nog enorm mee want ik kom van een 4s af die met 8-9 uur leeg was
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dit topic is gesloten.
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen
Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]
[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.