lier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:03:
Updaten omdat dat door medewerkers op het forum geadviseerd wordt.Overstap van 6 naar 7 omdat je het nodig hebt.
Configureren is wel degelijk heel logisch. Echter heb je het nodige te leren over netwerken alvorens je ermee aan de slag kan. Ik lees onder andere dat je Quickset gebruikt hebt om aanpassingen te doen. Laat Quickset ajb los...daar wil je echt helemaal niets mee doen.
[...]
De stabiliteit van je router wordt vooral bepaald door de configuratie. Het OS is stabiel.
ben het niet helemaal eens met die stelling
in de router kan ik alleen naar 7.1.1 als ik juist stable niet selecteer maar development.
ik lees een post hiervoor dat men met de laatste stable 6.x.x versies problemen hadden.
met de snelle setup is het pas gelukt om snel de configuratie goed werkende te krijgen.
en als ik bij een window zit met dhcp verwacht ik ook daar de pool in te kunnen stellen niet weer venster nummer 1382 te moeten openen ( en eerst zoeken ).
het is logisch in het dhcp window een tab te hebben om de dhcp pool te kunnen configgen.
het is allemaal erg omslachtig en het doet weinig automatisering achtig aan juist meer anno 2001 waar je nog alles handmatig moet doen voor dingen die makkelijk vanzelf kunnen.
Als je dan alles ingesteld hebt met 4 of 5 verschillende windows die daar voor nodig zijn ben je net 1 window met setting vergeten en loopt de boel weer mis.
je moet bijna een stappen plan hebben en als een checklist afvinken dat heb ik niet als ik bij andere systemen een dhcp moet instellen terwijl ik het zelfde bereik.
enige voordeel wat ik nu zie in mikrotik is dat je erg veel ( professionele ) functionaliteiten krijgt voor een veel lager prijs kaartje dan andere merken die dit in hun higher end spul leveren.
daar zitten dan helaas ook dat drawbacks aan vast.
edit
geeft hierbij alleen maar aan net als andere wat ze ervan vinden en hun ervaring is.
dat dit niet altijd positief is en daarmee niet is wat sommige willen lezen kan ik ook niks aan doen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Maxwp op 07-01-2022 10:34
]