Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Een dikke Duitsers die me omver loopt.Benjamin- schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:51:
Een reisverzekering? Voor wat precies? Je gaat een paar uur over de grens met al je spullen op je lichaam, waar ben je precies bang voor?
Ach doorlopende reisverzekering zit bij m'n studentenpakket in dus ik dok toch geen cent extra
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Die spullen kunnen een behoorlijke waarde vertegenwoordigen, zeker bij onze doelgroep.Benjamin- schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:51:
Een reisverzekering? Voor wat precies? Je gaat een paar uur over de grens met al je spullen op je lichaam, waar ben je precies bang voor?
Dwarslaesie, ambulances, ziekenhuisopname,gipsvlucht, etc.
Dekt je verzekering dat allemaal want juridisch zit je in het buitenland?
Dekt je verzekering die diefstal in Keulen?
Heeft Tweakers.net dat afgedekt als organisator?
Ik vind het wel een goed punt; dat en gros aanbieden, maar toch minimaal even duidelijk maken op het vervoerbewijs/ticketreservering dat dat wel slim is om dat af te dekken voor een paar euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 24-08-2014 22:03 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
zeef in "Tweakers Gamescom Express - was supergezellig!"
Verzekering
Jullie Tweakers kennende zullen er de nodige elektronica meegesjouwd worden. Zorg voor voldoende verzekering, ook in het buitenland. Tweakers en Railpromo zijn niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of diefstal aan boord van de Tweakers Express. Spullen laten liggen in de trein tijdens de beurs in Keulen kan, maar dat geschied op eigen risico!
Wie een doorlopende reisverzekering heeft, is vaak gedekt voor deze zaken. Controleer je polisvoorwaarden voor de zekerheid. Heb je geen doorlopende reisverzekering? Bij de meeste verzekeraars kun je kortlopende reisverzekeringen afsluiten.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Een (doorlopende) reisverzekering is wat anders als een zorgverzekering. Deze geld ook gewoon in het buitenland, er word vergoed tot het bedrag wat said behandeling standaard in NL zou kosten.Teijgetje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:56:
Eigenlijk heb ik daar nooit bij stilgestaan, maar inderdaad, wat als je van de trap stuitert in Keulen op het station of op de beurs?
Ik vind het wel een goed punt; dat en gros aanbieden, maar toch minimaal even duidelijk maken op het vervoerbewijs/ticketreservering dat dat wel slim is om dat af te dekken voor een paar euro.
En nee, hier is en moet je t.net niet verantwoordelijk voor houden. Aangezien je deze zelf moet afsluiten.
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2014 22:43 ]
Alle medische kosten vallen onder je ziektekostenverzekering. Alle kosten op de delen waar we direct voor aansprakelijk zijn, zijn gedekt. Dat gaat alleen om het vervoer. De rest is eigen risico. Dat zullen we de volgende keer nog duidelijker vermelden.Teijgetje schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:56:
Eigenlijk heb ik daar nooit bij stilgestaan, maar inderdaad, wat als je van de trap stuitert in Keulen op het station of op de beurs?
My bad.Nakebod schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:07:
Gelukkig is daar al van te voren over nagedacht.
zeef in "Tweakers Gamescom Express - was supergezellig!"
[...]

En pas na de beurs......van na de beurs.
(ook hele zilverfoliewedstrijd gemist dus........gelukkig heb ik al een fijne telefoon
[ Voor 59% gewijzigd door Teijgetje op 25-08-2014 01:27 ]
Ik had het eigenlijk niet gemist, maar gewoon vergetenTeijgetje schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 01:13:
Had ik ook gemist.....ik had vóór de beurs niet het héle topic gelezen, alleen de laatste pagina`s.

Nu hadden we ook kopers van meer dan een kaart, waarbij de 2e, 3e of 4e persoon voor ons onbekend en daarmee onbereikbaar was. Ik denk eraan om voor een (eventuele!) volgende editie de mailadressen te vragen van die passagiers. Zo kunnen we een reminder per mail sturen van de updates, of een totale update sturen voor vertrek.
Benieuwd hoe jullie over de communicatie in zijn geheel denken. Dus niet alleen de updates, maar alles. van aankondiging tot programmaboekje en omroepen in de trein.
Verwijderd
- emailadressen van alle reizigers kan handig zijn, zeker voor communicatie vooraf.
- een update van tevoren per mail (of een aantal updates) is welkom
- een van de updates zou de voorwaarden voor de reis moeten bevatten, met betrekking tot verzekeringen, aansprakelijkheid en ook de voorwaarden van de prijstrekking.
- omroep in de trein: was goed te verstaan, maar het was handig geweest om de stations op de terugweg duidelijk om te roepen, een aantal minuten voor aankomst.
- ik hoorde pas een paar dagen geleden dat er meer goodies werden uitgedeeld, jammer, als ik dat eerder had geweten, had ik ook wel belang bij een extra t-shirt.
again: dit zijn verbeterpunten, ik heb een fantastische dag gehad en niks te klagen. nogmaals bedankt Tweakers en sponsoren!
De vrijdag-update was geweldig! zowel inhoudelijk informatie als ook vermakelijk.
Het zou mogelijk wel fijn zijn om inderdaad de mail-adressen te vragen zodat je de mensen die zich hebben aangemeld een linkje kan sturen met de vrijdagupdate.
Verders was het duidelijk en helder.
Ik kan me helemaal bij deze punten aansluiten.silverdemon schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:17:
communicatie was ok, maar kon beter. Veel dingen zijn al eerder genoemd, maar:
- emailadressen van alle reizigers kan handig zijn, zeker voor communicatie vooraf.
- een van de updates zou de voorwaarden voor de reis moeten bevatten, met betrekking tot verzekeringen, aansprakelijkheid en ook de voorwaarden van de prijstrekking.
- omroep in de trein: was goed te verstaan, maar het was handig geweest om de stations op de terugweg duidelijk om te roepen, een aantal minuten voor aankomst.
- ik hoorde pas een paar dagen geleden dat er meer goodies werden uitgedeeld, jammer, als ik dat eerder had geweten, had ik ook wel belang bij een extra t-shirt.
again: dit zijn verbeterpunten, ik heb een fantastische dag gehad en niks te klagen. nogmaals bedankt Tweakers en sponsoren!
Persoonlijk vond ik de xbox 360 inmiddels een wel erg oud console voor een tweakers trein.
@Others: iemand nog een online foto album? Waar is de groepsfoto te vinden?
Ook met wifi had je geen Hearthstone kunnen spelenLightPhoenixNL schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:36:
Wifi zou wat mij betreft wel fijn zijn, ik wilde Hearthstone op de iPad spelen tegen een aantal andere in de wagon helaas geen wifi dus geen spel.
Persoonlijk vond ik de xbox 360 inmiddels een wel erg oud console voor een tweakers trein.
@Others: iemand nog een online foto album? Waar is de groepsfoto te vinden?
Je moet eerst inloggen voordat je kunt spelen, hoe moet de game anders weten welke kaarten jij in je bezit hebt?
Moeten we iets bedenken met popups op de beeldschermen?Nakebod schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:34:
In de CoD/Philips wagon waren de omroepberichten het door de omgevingsgeluidentoch wel lastig te verstaan.
Signatures zijn voor boomers.
Ik denk niet dat dat een vraag is waarvoor je hier het antwoord gaat vinden zonder dat de consensus aardig uit balans lijkt. Als jouw idee dat niet iedereen bereikt werd klopt dan kunnen we hier met zijn allen wel zeggen dat de communicatie goed was, maar dat hoeft dan helemaal niet te betekenen dat het door niet-forumganger ook zo ervaren werd.zeef schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:52:
Benieuwd hoe jullie over de communicatie in zijn geheel denken. Dus niet alleen de updates, maar alles. van aankondiging tot programmaboekje en omroepen in de trein.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Wifi met internet danNostordici schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:56:
[...]
Ook met wifi had je geen Hearthstone kunnen spelen
Je moet eerst inloggen voordat je kunt spelen, hoe moet de game anders weten welke kaarten jij in je bezit hebt?
Narrowcasting!Maasluip schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:58:
[...]
Moeten we iets bedenken met popups op de beeldschermen?
Maar wel iets als een seintje (Nee geen treinsein) naar de aldaar aanwezige crew dat er een mededeling aankomt, zodat ze het geluid uit/zacht zetten. En na de mededeling weer knallen.
Dat gebeurde ook voor de aankondiging van de loterijwinnaars, maar de crew in de wagons had enigszins moeite met het vervolgens verlagen van het volume. Volumeknoppen waren er niet en als je de soundbar uitzette, dan ging ook de tv uit.Nakebod schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:04:
[...]
Maar wel iets als een seintje (Nee geen treinsein) naar de aldaar aanwezige crew dat er een mededeling aankomt, zodat ze het geluid uit/zacht zetten. En na de mededeling weer knallen.
Had ik ook willen spelen, probleem is, wanneer je wifi hebt, gaan sommige dit wel doen, maar veel zullen gewoon gaan facebooken enz, en dat vind ik zeer ongewenst.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ik zou de vrijdag update ook op de FP zetten. Trekt meteen meer bekijks en dat is ook goed voor de sponsoren. Maar verder vond ik de updates hier uitstekend.zeef schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:52:
Stationsaankondiging heb ik denk ik ook gemist, behalve die van Venlo.
Iets met hdmi-cec uitschakelen.NMe schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:14:
[...]
Volumeknoppen waren er niet en als je de soundbar uitzette, dan ging ook de tv uit.En waar de afstandsbedienig was wist niemand.
Helaas is de dekking in Zuid Nederland en bij de grens van Duitsland ook zeer slecht qua data verbinding.Benjamin- schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:04:
[...]
Had ik ook willen spelen, probleem is, wanneer je wifi hebt, gaan sommige dit wel doen, maar veel zullen gewoon gaan facebooken enz, en dat vind ik zeer ongewenst.
Dit zorgt ervoor dat alle spellen met always online dus regelmatig zouden wegvallen.
We hadden graag BF4 willen hosten bij de LAN party als i3D.net maar daarvoor hebben wij ook een verbinding naar de backend server van EA nodig.
Ik vind het jammer dat spelmakers het tegenwoordig zo doen dat je de meeste spellen alleen in LAN kan spelen met een crack of work around. Als dit uberhaupt al mogelijk is.
Natuurlijk kun je op een evenement niet aankomen met software die de terms and agreements van de eigenaar breekt.
Dus hopen dat de verbinding daar beter wordt! Dan kunnen we hopelijk volgend jaar een dataverbinding stabiel krijgen op de trein.
Ik zei ook iets over de afstandsbediening.
Verwijderd
1e klas coupe's prima voor reserveringen van groepen van 6 personen. of 3 x 2/ 2 x 3 personen.
2e klas rijtuigen voor 5x5 pvp gamers of grotere groepen.
Horeca rijtuigen op 1 derde vanaf voorkant en achterkant gerekend. Nu was het vanaf achteruit een kolere-eind lopen. ( op de heenweg duh....)
Mailadressen van iedereen, dus ook NON-GoT, en maat voering voor T-shirts.
Overige inhoud van de goodiebag
Ben moe, dus ik laat het hier even bij.

2e klas gast niet mee op onze trips.Bestla schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:24:
Ok, volgende editie :
1e klas coupe's prima voor reserveringen van groepen van 6 personen. of 3 x 2/ 2 x 3 personen.
2e klas rijtuigen voor 5x5 pvp gamers of grotere groepen.
Horeca rijtuigen op 1 derde vanaf voorkant en achterkant gerekend. Nu was het vanaf achteruit een kolere-eind lopen. ( op de heenweg duh....)
Mailadressen van iedereen, dus ook NON-GoT, en maat voering voor T-shirts.
Overige inhoud van de goodiebag![]()
Ben moe, dus ik laat het hier even bij.
Je kan toch alle nicknames op een alfabetische lijst achter elkaar zetten (niet onder elkaar maar compact, regels met namen onder elkaar) en dit in een paar seconden omhoog laten scrollen (a la filmaftiteling)?zeef schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:54:
Ohja, er was nog iets met nicknames.We hebben er zoveel gekregen, dat de aftiteling langer zou worden dan het filmpje. Of volstrekt onleesbaar. Daarom hebben we uiteindelijk moeten besluiten om de nicknames niet te gebruiken. Onze excuses hiervoor, maar stiekem zijn we trots dat we 'ten ondergaan' aan het succes in plaats van het ontbreken van gegevens.
Wil je ze lezen zal je het beeld stil moeten zetten, maar het gaat om het idee.
Of is het filmpje maar 2 seconden?
[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 28-08-2014 01:22 ]
Gewoon 3 namen naast elkaar netjes uitgespaced - ik kan me niet voorstellen dat alle 500 Tweakers hun nick hebben doorgegeven.Teijgetje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:36:
[...]
Je kan toch alle nicknames op een alfabetische lijst achter elkaar zetten (niet onder elkaar maar compact, regels met namen onder elkaar) en dit in een paar seconden omhoog laten scrollen (a la filmaftiteling)?
En dan wel op deze snelheid:Teijgetje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:36:
[...]
Je kan toch alle nicknames op een alfabetische lijst achter elkaar zetten (niet onder elkaar maar compact, regels met namen onder elkaar) en dit in een paar seconden omhoog laten scrollen (a la filmaftiteling)?
Laten we wel zijn, daar zou jij ook van balen. We doen het goed, of we doen het niet. Meestal doen we het goed, deze keer kunnen we 'goed' niet leveren, dus doen we het niet.Teijgetje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:36:
[...]
Het komt aardig in de buurt.D4NG3R schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 01:49:
[...]
Gewoon 3 namen naast elkaar netjes uitgespaced - ik kan me niet voorstellen dat alle 500 Tweakers hun nick hebben doorgegeven.
Waarom zou ik daar van balen? Dat mijn naam in de groep staat? Dat hij wat snel voorbijkomt?zeef schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:37:
[...]
Laten we wel zijn, daar zou jij ook van balen. We doen het goed, of we doen het niet. Meestal doen we het goed, deze keer kunnen we 'goed' niet leveren, dus doen we het niet.
Balen is meer over eerst iets toegezegd krijgen dat niet verwezenlijkt wordt.
LG die kort na launch hun toenmalige flagship P920 zegt te gaan upgraden naar Android 4.0
Het moet nog komen, stuck on 2.3.
Da`s balen.
Ik heb mijn naam nooit teruggevonden als donateur voor Computers4kids , zoals toegezegd.
Niet dat dat belangrijk is voor me, belangrijker is dat die kids een computer kregen, maar wek dan geen verwachtingen.
Ik vind alleen een kort lijstje nicknames door elkaar dat je eerst drie keer doorleest om te zien of je naam ertussen staat.
Hoe moeilijk is alfabetisch?
Da`s een beetje balen, want die paar mensen uit dat lijstje hebben vast niet voor alle spullen gezorgd, tenzij alleen de rijken er uitgehaald zijn of alleen mensen van het buildfest(s).
En ook nu is het een beetje balen dat eerst iets toegezegd wordt dat niet uitgevoerd wordt.
Om onduidelijke redenen, want niemand verwachtte zijn naam los lang in beeld in de aftiteling.
Het gaat verder inderdaad nergens over maar jammer vind ik het wel een beetje.
Wordt die lijst trouwens wel bij de groepsfoto ( waar vast niet iedereen zichtbaar op is vanwege het standpunt van de fotograaf) geplaatst?
Of komt die foto er niet uit oogpunt van "niet goed" ?
(Ik stond naast je bij de groepsfoto en vroeg nog of we niet beter konden wisselen, de groep op de parkeerplaats en de fotograaf boven, misschien een verbeterpuntje als "elftalfoto", achteraan staand tot vooraan knielend. Dat kan in no time als je dat al omroept vóór Venlo, dat je gezicht lager moet zijn als degene achter je.)
Doet overigens allemaal niets af aan het plezier van die dag.
[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 28-08-2014 12:46 ]
U doet aan understatements? Gezien de rest van de post...Teijgetje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:28:
[...]
Overigens is Android 4 niet altijd even geschikt voor "trage" oudere dual core smartphones...
Wellicht volgende keer gewoon een tweakblog aanmaken met daarin de informatie, is het mooi centraal te houden ipv via de redactieblogs/frontpage oid. Ook makkelijk in onderwerpen te verdelen
Even een reactie als iemand die ondanks een crewshirt ook gewoon voor zijn kaartje betaald heeft: I don't give a shit of mijn naam nu wel of niet achter die video aan komt. Ik weet dat ik er was. Ik herken de foto's, de video's, en ik sta ook op een aantal van de foto's om het te bewijzen. Wat biedt mijn nick daar nou voor toegevoegde waarde aan? Niemand anders gaat er wat mee doen.Teijgetje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:28:
[...]
Waarom zou ik daar van balen? Dat mijn naam in de groep staat? Dat hij wat snel voorbijkomt?
Balen is meer over eerst iets toegezegd krijgen dat niet verwezenlijkt wordt.
Ja, het is wat jammer dat er vooraf gezegd werd dat je naam achter de video aan zou komen en dat je daar zelfs wat moeite voor hebt moeten doen. Aan de andere kant is het gewoon de moeite van het klagen niet waard. Als ik moet kiezen tussen een filmpje zonder credits of een filmpje met credits dat dubbel zo lang is en waar niemand überhaupt naar die credits kijkt, doe mij dan dat eerste maar.
Dat zou eventueel wel kunnen: gewoon onder/boven de video linken naar een lijst met aanwezigen. Kun je meteen icons bij de naam zetten en nicknames klikbaar maken, voor zover de nickname bekend is uiteraard.Vandread schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:11:
[...]
Wellicht volgende keer gewoon een tweakblog aanmaken met daarin de informatie, is het mooi centraal te houden ipv via de redactieblogs/frontpage oid. Ook makkelijk in onderwerpen te verdelen
[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 28-08-2014 14:44 ]
Statussymbool? Misschien volgende keer T-shirts in de goodiebag met opdruk: Tweakers Gamescom2015. I was there.NMe schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:43:
[...]
Even een reactie als iemand die ondanks een crewshirt ook gewoon voor zijn kaartje betaald heeft: I don't give a shit of mijn naam nu wel of niet achter die video aan komt. Ik weet dat ik er was. Ik herken de foto's, de video's, en ik sta ook op een aantal van de foto's om het te bewijzen. Wat biedt mijn nick daar nou voor toegevoegde waarde aan? Niemand anders gaat er wat mee doen.
Ik was verder niet aanwezig maar je zou een status/mededelingen/programma overzicht app kunnen maken (of webportal) die alleen via het wifi/lan te benaderen in de trein. Zo heb je een goed communicatiemiddel en kan iedereen t.a.t. vertragingen of andere zaken lezen.silverdemon schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:17:
communicatie was ok, maar kon beter. Veel dingen zijn al eerder genoemd, maar:
Het is kiezen tussen twee kwaden. Daarbij is de keuze er een waarbij je van te voren weet dat er teleurstelling is. Bij de ene groep of de andere. Dus met dat besef hebben we gekozen om het alsnog niet te doen. Excuses daarvoor.Teijgetje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:28:
[...]
[...]
Doet overigens allemaal niets af aan het plezier van die dag.
[...]
Mooi!
Maasluip schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:01:
Er is geen wifi in de trein.

Zelfs in het buitenland hebben ze wifi in bussen in the middle of nowhere
Zie er in dit geval ook totaal de toegevoegde waarde niet van in.
Met bijvoorbeeld het programma digitaal, waarbij je een alarm kan instellen voor bepaalde events.
Nummers van crew members voor contact
mededelingen.
[ Voor 56% gewijzigd door Viper® op 28-08-2014 16:36 ]
WiFi zou wel leuk zijn voor LAN games, maar voor de informatievoorziening zie ik er geen voordeel in
[edit]: excuus, de oproepinstallatie werkte prima waar ik was.
[ Voor 11% gewijzigd door silverdemon op 28-08-2014 16:42 ]
Ik deed simpelweg een voorstel, ben verder niet aanwezig geweest.silverdemon schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:37:
waarom tijd en geld spenderen aan een app die voor sommigen niet eens te gebruiken is? De omroepinstallatie in de trein werkte prima, alleen de berichten hadden iets duidelijker gekund.
WiFi zou wel leuk zijn voor LAN games, maar voor de informatievoorziening zie ik er geen voordeel in
[edit]: excuus, de oproepinstallatie werkte prima waar ik was.
Verder lijken me de tijd en geld voor zoiets minimaal, al helemaal voor tweaker devs. Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel data bundels in het buitenland, maak er een light responsive webportal van en klaar ben je.
Helaas was niet de hele route 3G/4G dekking te garanderen. En ik zou bijnaViper® schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:46:
[...]
Ik deed simpelweg een voorstel, ben verder niet aanwezig geweest.
Verder lijken me de tijd en geld voor zoiets minimaal, al helemaal voor tweaker devs. Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel data bundels in het buitenland, maar er een light webportal van en klaar ben je.
Om een beeld voor je te schetsen: om voldoende wattage mee te hebben, stond er in de ongebruikte keuken van een barrijtuig een aggregaat te brommen. In de normale zitwagons is geen 230V aansluiting. Dat moet je allemaal lokaal opwekken en verdelen.
Dank voor je voorstel, helaas is de praktijk een stuk minder utopisch dan gedacht.
Ik heb hier via DM al het een en ander met Zeef over uitgewisseld. Maar ik heb met mijn ervaring in het opbouwen van LAN systemen, zelfs voor beurzen etc., wel zeker het idee, dat vooral stroom het probleem is.Viper® schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:46:
[...]
Ik deed simpelweg een voorstel, ben verder niet aanwezig geweest.
Verder lijken me de tijd en geld voor zoiets minimaal, al helemaal voor tweaker devs. Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel data bundels in het buitenland, maak er een light responsive webportal van en klaar ben je.
Je hebt echt een fikse stapel bekabeling nodig, die door een trein (aka, A FUCKING MOVING OBJECT) moet worden gelegd, zonder de passagiers in de weg te zitten, want het gaat om de passagiers.
Ja, ik kan probleemloos een LAN-systeem leggen wat terugvalt op de 3G/4G verbinding van de gebruikers.
Nee, voor voeding moeten er wat meer bergen verzet worden.
Ja, ik kan waarschijnlijk wel sponsoring van mobiele-provider-X regelen voor een datacap van 1TB
Nee, nog steeds heb ik meerdere AP's met externe connectie nodig, die stroom verbruiken.
Persoonlijk (heb ik al ook aan Zeef gemeld) zie ik het leggen van een functioneel wifi AP systeem in de trein als een geweldige uitdaging.
Zeef heeft hier terecht ook wel even een deksel op mijn neus geduwd. Iets met, dingen die stroom nodig hebben, hebben stroom nodig
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De tijd en geld betreft het maken van een reponsive webportaaltje, niet het aanleggen van een compleet lanzeef schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:53:
[...]
Helaas was niet de hele route 3G/4G dekking te garanderen. En ik zou bijnagebruiken voor je tijd en geld opmerking. Natuurlijk is onze beschikbare tijd en het beschikbare budget eindig. Even een lokale infrastructuur bouwen in 13 wagons waar geen netwerk en geen 230V aanwezig is, is nogal een uitdaging.
Om een beeld voor je te schetsen: om voldoende wattage mee te hebben, stond er in de ongebruikte keuken van een barrijtuig een aggregaat te brommen. In de normale zitwagons is geen 230V aansluiting. Dat moet je allemaal lokaal opwekken en verdelen.
Dank voor je voorstel, helaas is de parktijk een stuk minder utopisch dan gedacht.
Dat dat niet zo makkelijk gaat snap ik. Als blijkbaar het omroep systeem niet super werkt zou je eventueel een aparte thread speciaal voor de trein gangers kunnen introduceren op het got forum.
Btw ik heb geen 3/4g. Dus ook fallback naar mobiel zo voor mij geen zin hebben.
Welnee. Het LAN leggen is een kwestie van kabeltjes knijpen. Doe je zo, kost maar een uur per kabel. Da's gratis natuurlijk.Viper® schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:12:
[...]
De tijd en geld betreft het maken van een reponsive webportaaltje, niet het aanleggen van een compleet lan
Dat dat niet zo makkelijk gaat snap ik. Als blijkbaar het omroep systeem niet super werkt zou je eventueel een aparte thread speciaal voor de trein gangers kunnen introduceren op het got forum.
Je hebt echt een utopisch beeld van hoe de echte wereld werkt. En nee, dat utopische beeld klopt van geen kant.
Zelfs in een stationaire ruimte, is jouw visie een utopie. "Even een webportaaltje" is minstens 100 manuren werk. Dan komt daar nog bij de infrastructuur.
En niet te vergeten, de sponsoring, want ga jij 1TB aan data afrekenen bij je provider?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Zou ik wat gewonnen hebben met lot nummer 401?
De devs hebben het al druk genoeg met de enorme backlog aan feature requests voor de site zelf. En nu wil je ze tijd laten verspillen aan een app die één keer gebruikt wordt?Viper® schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:12:
[...]
De tijd en geld betreft het maken van een reponsive webportaaltje, niet het aanleggen van een compleet lan
De communicatie in de trein was niet super maar er zijn andere manieren om dat de verbeteren die geen internet nodig hebben (wifi is er niet en in het buitenland wilde vrijwel niemand roamen) en die niet vereisen dat er een app of website in elkaar geknutseld worden. Bovendien mag je wel eens wat rustiger aan doen met de smileys die je gebruikt (

Can't wait.
Ah een kennerVandread schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:11:
[...]
Overigens is Android 4 niet altijd even geschikt voor "trage" oudere dual core smartphones...
Zoiets als een iPhone6 kopen en bij de release van iOS8, een maand later, te horen krijgen dat je dat krijgt, om het vervolgens nooit te krijgen.
Vind je ook vast balen.......met je nieuwe iPhone6.

Maar het waren dus voorbeelden van wat wél balen is of een beetje.
En ik doe aan understatements?
Je kunt alles (altijd en overal) klakkeloos aannemen en je er bij neerleggen, je kunt ook een mogelijke oplossing of hulp aandragen, ligt een beetje aan je aard denk ik.
Zoals gezegd, ik lig er ook niet wakker van, maar daarom mag ik het toch wel jammer vinden?
Ik snap nog steeds niet dat dat filmpje dan zo kort is dat een tekstveld dat een paar seconden in beeld is langer duurt dan het filmpje?
Ik neem aan dat de sponsors wel lang in beeld blijven (lijkt me logisch) in de aftiteling.
Maar goed, het is zo besloten en niets meer aan te veranderen.
Amen.
.
Komt er trouwens een pagina waar alle foto`s geplaatst (kunnen) worden?
Nu staan ze door elkaar in het topic over een flink aantal pagina`s.
Of misschien een adres om naar up te loaden, zodat T.net er een leuke diashow van kan maken (en ze eigenndom zijn/gehost zijn op jullie server)? Linkjes willen nog wel eens vervallen.
[ Voor 98% gewijzigd door Teijgetje op 28-08-2014 23:45 ]
(Afhankelijk van (C) natuurlijk).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb een Note 1.... een van de snelste dual core android telefoons..... en een LG Optimus 2X... dus misschien welTeijgetje schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:20:
[...]
Ah een kenner.....toen de p920 uitkwam was 4.0 net aan het uitkomen en was die "trage oudere dualcore" top of line en ongeveer het snelste wat er was.
Dat komt omdat de concessieverlener dat verplicht gesteld heeft. Het is ook een leuke uitdaging om een wifisysteem in een trein bestaande uit rijtuigen te maken. Je hebt geen draadverbinding tussen de rijtuigen (of je moet zelf iets hobbyen, IP over UIC kabel heb ik nog niet van gehoord).Viper® schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:28:
[...]
Zelfs in het buitenland hebben ze wifi in bussen in the middle of nowhere
Niet onmogelijk, maar wel een uitdaging. Ik weet zeker dat je dan beter af bent met een app.
Ik heb een LG Optimus 2X... dus misschien wel
Dan snap je misschien ook dat het raar en balen is dat de 2X, een half jaar ouder en een iets tragere chipset, wel ICS kreeg? En als Browser Dolphin instellen?
@ F_J_C;
"Alles downloaden, zippen en uploaden kan je ook zelf doen
(Afhankelijk van (C) natuurlijk)."
Ik snap niet helemaal wat dat te maken heeft met één plek waar voor iedereen de foto`s van de trip te zien zijn. Hoe leuk het was en hoe goed georganiseerd.
Hoe moeilijk is een fotoalbumlink bij de Topic Start? En voor ons een plek om naar up te loaden?
Leuk voor lezers in de toekomst, of geloof je echt dat iemand volgend jaar 26+ pagina`s door gaat lezen en/of de fotolinks gaat zoeken daartussen en die open gaat klikken?
En leuk voor de sponsors die je er nog even extra tussen kan zetten.....
En bedoel je copyright?
Daar ben je dus van af als je ze aan Tweakers geeft/upload.
Net als van missing links in de toekomst.
Maar goed Tweakers.net kan dat ook allemaal zelf doen inderdaad.
[ Voor 26% gewijzigd door Teijgetje op 01-09-2014 01:38 ]
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Ik vond het trouwens erg geslaagd! Het zou mooi zijn als we volgend jaar de optie hebben om te overnachten want ik zou er graag nog een dag doorgebracht hebben. We kwamen er naderhand namelijk pas achter dat we toch een aantal spellen wel hadden kunnen spelen als we in een andere rij hadden gestaan (Smash Bros @ podium had een hele korte rij!)
Zover thumbnails van 1600px breed en 1MB per stuk nog als thumbnails geclassificeerd mogen worden dan
Ik zal of straks of vanavond de foto's uploaden
Als iemand nog foto's heeft die niet in dit topic staan kan hij/zij me DM'en met een linkje of toch nog even hier posten.
Mag ik trouwens de foto's gebruiken die hier al gepost zijn?
en met deze foto een twitter contest gewonnen

Al mijn foto's van de leuke dag! @hierboven, kopieer maar raak, maar wel graag mijn naam vermelden
[ Voor 26% gewijzigd door Mortum op 01-09-2014 11:23 ]
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Foto stukMortum schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:16:
http://1drv.ms/1tnwRzi
[afbeelding]
Al mijn foto's van de leuke dag! @hierboven, kopieer maar raak, maar wel graag mijn naam vermelden
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Foto is volgens mij niet public. We kunnen hem niet zien.Mortum schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:16:
http://1drv.ms/1tnwRzi
[afbeelding]
Namen komen er zeker bij
Gefixxed! foto moet het nu weer doen
[ Voor 52% gewijzigd door Mortum op 01-09-2014 11:24 ]
Hij doet het! Ik heb ook nog een stapel foto's ontvangen van een vriend die ook mee was!Mortum schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:21:
FUUUUU!!! ff fixxe! (5 min.)
Gefixxed! foto moet het nu weer doen
Volgens mij wel. Hij is nu nog wel leeg. Hij wordt in de loop van de dag gevuld met alle foto's. Uiterlijk vanavond moet alles erop staan.Mortum schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:40:
derp vergeten te vragen: werkt de fotoalbum wel?
Je kan ook een onedrive/dropbox/picasa album maken en die hier delenSoundless schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:27:
Ik heb te weinig karmaAnders had ik met plezier even een fotoalbum gemaakt met alle foto's die hier gepost worden.
Ik vond het trouwens erg geslaagd! Het zou mooi zijn als we volgend jaar de optie hebben om te overnachten want ik zou er graag nog een dag doorgebracht hebben. We kwamen er naderhand namelijk pas achter dat we toch een aantal spellen wel hadden kunnen spelen als we in een andere rij hadden gestaan (Smash Bros @ podium had een hele korte rij!)
Ik heb ondertussen een fotoalbum aangemaaktFiresphere schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:36:
[...]
Je kan ook een onedrive/dropbox/picasa album maken en die hier delen
Als jij (of andere tweakers) nog foto's hebben die ik erop mag zetten, hoor ik het graag!
[ Voor 15% gewijzigd door Soundless op 01-09-2014 16:37 ]
Van mij wel. Goed initiatief.Soundless schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:11:
Ik heb een fotoalbum aangemaakt
Mag ik trouwens de foto's gebruiken die hier al gepost zijn?
Ik heb je de link extra gestuurd want die staat al weer een paar pagina`s terug.
@Zeef;
Zou de link naar Soundbars medereizigers-verzamelalbum ook een plekje kunnen krijgen op de Tweakers - Gamescom 2014 pagina? Bv in het lees meer vakje?
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe ik aan de 2 in-game skins kom voor LoL? Ik heb er vast overheen gelezen ofzo.
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.Teijgetje schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:09:
[...]
Van mij wel. Goed initiatief.
Ik heb je de link extra gestuurd want die staat al weer een paar pagina`s terug.
@Zeef;
Zou de link naar Soundbars medereizigers-verzamelalbum ook een plekje kunnen krijgen op de Tweakers - Gamescom 2014 pagina? Bv in het lees meer vakje?
Op je kaartje van gamescon staat een code, deze kan je inwisselen op http://gamescom.euw.leagueoflegends.com/Soundless schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:21:
Ik heb al een stapel foto's geupload. Er zitten nog een aantal dubbele foto's in. Deze moet ik nog opruimen. Dit doe ik nadat ik klaar ben met alle uploads.
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe ik aan de 2 in-game skins kom voor LoL? Ik heb er vast overheen gelezen ofzo.
Haal dit nog even naar boven. Ik zit zelf niet vaak op het forum en in verband met drukte heb ik de actiepagina ook maar weinig bekeken. Voorkeur voor mij en waarschijnlijk veel van de anderen in dit pakket heeft email. Nu kwam ik toch redelijk laat achter de meeste informatie.zeef schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 12:52:Benieuwd hoe jullie over de communicatie in zijn geheel denken. Dus niet alleen de updates, maar alles. van aankondiging tot programmaboekje en omroepen in de trein.
Ik en Kiswum hadden 399 en 400cheeks schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:58:
Zou ik wat gewonnen hebben met lot nummer 401?
Wat is de vraag bij de poll?
[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 02-09-2014 19:08 ]
poll: Wat vond jij het leukst aan de Tweakers Express?ShitHappens schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:46:
Waarschijnlijk wat het tofste was, gezien de resultaten
We kregen te laat voor de goodiebags nog een doos met codes voor het Call of Duty Advanced Warfare Personalizationspack binnen. Te gebruiken bij COD Ghosts, COD Black Ops II. Het gaat dan om extra Weapon Camo, Reticle, Player Card, Background en Patch bij Ghosts en Weapon Camo, Calling Card en 3 Reticles bij COD Black Ops II.
Wil je zo'n code hebben? Stuur dan een envelop met daarin een aan jezelf geadresseerde en voldoende gefrankeerde envelop naar ons. Wij sturen je dan een flyer met jouw unieke code terug. Vermeld op de envelop die aan jezelf is geadresseerd of je de X-Box of PS versie wil.
Ons adres:
Tweakers Call of Duty actie
Mt. Lincolnweg 38
1033 SN Amsterdam
Q&A
- Voor wie is deze actie?
Alleen voor de kaarthouders van de Tweakers Express - Envelop? Frankeren? kan ik niet gewoon mailen?
Nee, je kan niet mailen. We gaan niet alle flyers met unieke code's scannen. Sorry. - Mag ik de code weggeven aan een vriend of bekende?
Ja, dat mag. Verkopen mag niet. - Ik ben vergeten mijn retourenvelop te frankeren
Dan gaat je inzending helaas naar de /dev/null - Krijgt iedereen er een?
Ja, zo lang de voorraad strekt. Op is op.
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 08-09-2014 13:39 ]
[ Voor 5% gewijzigd door XzeroD op 08-09-2014 14:38 . Reden: verkeerde telling ]
Gaan deze week op de post.XzeroD schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:37:
Is er toevallig als iets meer bekend over de goodiebags die nog nagestuurd moeten worden, in de mail stond 3 weken en zitten nu in week 3 vandaar. Heb er geen haast mee maar een updatetje zou fijn zijn
Dit topic is gesloten.
~~~[html]IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/gamescom" target="_blank">praat mee in #gamescom</a>~~~[/html]
Er zijn nog mensen op zoek naar Gamescom tickets omdat je daarmee bij League of Legends een tweetal ingame skins kunt krijgen. Als je er 1 over hebt, post dat dan aub hier. Ga er niet om bedelen, we weten dat jullie ze heeeeeeel graag willen hebben.